10/05/2013 10:35
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Άνεργοι πτυχιούχοι στη…βιτρίνα για να βρουν εργοδότη!

«Νιώθω σαν μαϊμού στο κλουβί». Αυτό τον χαρακτηρισμό επέλεξε ο Ανιμπάλ Κάμελ Χολτ, ένας από τους 15 συμμετέχοντες στο πρόγραμμα «Πολύ έξυπνος για να καθίσεις σε ένα παράθυρο», που προωθεί η εταιρία διαφήμισης «Reputation» στη Δανία. Στόχος του ιδιόρρυθμου πρότζεκτ είναι να προβάλει τους ενδιαφερόμενους σε βιτρίνα (!) ώστε οι περαστικοί να μπορέσουν να βρουν τον άνεργο εργαζόμενο που πληροί τις προϋποθέσεις και να τον προσλάβουν.

Μοιάζει σαν μια κίνηση απελπισίας, ωστόσο διευθύνοντες σύμβουλοι, μάνατζερ και εργαζόμενοι με πλούσιο βιογραφικό βρίσκουν κλειστές τις πόρτες στη δανέζικη αγορά εργασίας. Κάποιοι από αυτούς αφήνουν τα βιογραφικά τους σε δεκάδες εταιρίες και δεν παίρνουν ποτέ απάντηση. Η έκθεση των εργαζόμενων φαίνεται όμως η κατάλληλη ευκαιρία σε όσους απογοητευμένοι πια θέλουν να προβληθούν, καθήμενοι σε μια βιτρίνα σαν ένα άψυχο μανεκέν, με την ελπίδα ότι θα τραβήξουν την προσοχή κάποιου εργοδότη που θα τους δώσει δουλειά.

Η ανεργία στην Ευρώπη έχει φτάσει στα ύψη και, παρόλο που η Δανία -με ανεργία στο 7,3% τον Μάρτιο- βρίσκεται «οχυρωμένη» από τα οικονομικά προβλήματα που ταλανίζουν την Ευρώπη χάρη στο χαμηλό δημόσιο χρέος και στο γεγονός ότι δεν είναι μέλος της ευρωζώνης, οι εργαζόμενοι με αυξημένα προσόντα αδυνατούν να βρουν μια θέση εργασίας. Το δανέζικο επαγγελματικό σωματείο DJOEF εκτιμά πως το 41% των Δανών που διαθέτουν πτυχίο μάστερ ψάχνει για δουλειά ακόμη και ένα χρόνο μετά την απόκτησή του.

Ο Αλεξάντερ Πίτερσεν, διευθυντής διαχείρισης της εταιρίας «Reputation», ήταν ο ιθύνον νους της δαιμόνιας αυτής ιδέας, το έναυσμα της οποίας δόθηκε όταν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα βιογραφικά πλέον δεν αρκούν, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι υποψήφιοι θα πρέπει να προβάλλονται με άλλον τρόπο ώστε να κάνουν «κλικ» στους μελλοντικούς εργοδότες τους. Έτσι, έστησε στη βιτρίνα των κεντρικών γραφείων της εταιρίας -που βρίσκονται σε πολυσύχναστο σημείο της Κοπεγχάγης- ένα γραφείο, μια καρέκλα και σε μια επιγραφή αναγράφεται «διαθέσιμος ακαδημαϊκός».

Ο ενδιαφερόμενος το μόνο που έχει να κάνει είναι απλά να καθίσει και να περιμένει, εικόνα που παραπέμπει στις περίφημες ιερόδουλες «red light district» στην Ολλανδία, που επιδεικνύοντας τα θέλγητρά τους ελπίζουν οι πελάτες να τις προτιμήσουν. Αν κάποιος από τους περαστικούς ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο της βιτρίνας, μπορεί να σκανάρει το γραμμωτό κώδικα (barcode) που είναι διαθέσιμος και να ελέγξει το βιογραφικό του ή ακόμη και να μπει μέσα για να μιλήσει με τον υποψήφιο.

Ο Ανιμπάλ Κάμελ Χολτ (φωτό), άνεργος πολιτικός επιστήμονας, σε συνέντευξή του στη «Wall Street Journal» δήλωσε πως είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα. Παρά τα πτυχία που διαθέτει και το γεγονός ότι γνωρίζει άπταιστα έξι γλώσσες, αδυνατεί να βρει δουλειά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Έχει στείλει τουλάχιστον 265 βιογραφικά, και για να περάσει την ώρα του ενώ κάθεται στη βιτρίνα έχει πάρει μαζί του το φορητό υπολογιστή του, ώστε να ψάχνει δουλειά διαδικτυακά και να ενημερώνει το προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Προσλήψεις

Σύμφωνα με την εταιρία, τρεις άνθρωποι έχουν βρει ήδη δουλειά, ενώ η διάρκεια του προγράμματος έχει πάρει παράταση δύο ακόμη εβδομάδες. Λαμπρά παραδείγματα της επιτυχίας του εγχειρήματος είναι η Λένε Γιόργκενσεν και η Κρίστελ Βερενσκιόλντ που ήταν από τις πρώτες που κέρδισαν μια θέση στο γραφείο της βιτρίνας στις 25 Απριλίου και κατάφεραν να βρουν δουλειά. Εξαιτίας της προφανούς σύνδεσης του προγράμματος με τις περιοχές με τα κόκκινα φώτα της Ολλανδίας, η Γιόργκενσεν, η οποία εργαζόταν ως οικονομολόγος, πριν πάρει μέρος στο πρότζεκτ συμπλήρωσε και μερικές ερωτήσεις, εκ των οποίων μία ήταν τι πρόκειται να φορέσει κατά τη διάρκεια της έκθεσής της στη βιτρίνα. «Φορούσα μια φλοράλ φούστα, ένα μαύρο μπλουζάκι, ένα τζιν τζάκετ», υποστηρίζει η ίδια επισημαίνοντας πως δεν σκέφτηκε ιδιαίτερα την απάντησή της. Μία εβδομάδα μετά είχε πάρει τη δουλειά.

Η Βέρενσκιοντ, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος με πτυχίο μάστερ στη δημόσια διαχείριση, απολύθηκε το 2011. Αποφάσισε να συμμετάσχει σε μία θρησκευτική αποστολή στην Ονδούρα, όπου έμεινε για δέκα μήνες. Έχοντας αυτό στο μυαλό της φόρεσε τα καλά και έβαλε ένα δίσκο με τραγούδια γκόσπελ για καλή τύχη και φυσικά για να τραβήξει την περιοχή. Μέσα σε διάστημα μίας εβδομάδας την προσέγγισαν εφτά εργοδότες που της προσέφεραν εργασία.

Αθηνά Σούτζου, στον "Ελεύθερο Τύπο" 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αιρετικός avatar
    αιρετικός 10/05/2013 11:30:35

    Ωραία πράγματα ευρωπαϊκά και εκσυγχρονιστικά....Ευτυχώς που η Δανία του Νότου τους έχει ξεπεράσει όλους...Καλό κουράγιο Δανοί εταίροι (και "εταίρες"?) μας..

  2. δημης avatar
    δημης 10/05/2013 20:17:57

    Να άλλη μία "σωστή " ιδέα....
    Θα μπορούσαν πχ οι.."δαιμόνιοι " της εταιρείας ....να προχωρήσουν το πρότζεκτ
    -Να συσκευάσουν ανά 3 , τούς ανθρώπουσ και να βάλουν λεζάντα "στους 3 ο ένας δώρο"
    -Να προσέξουν τη...συσκευασία να είναι ελκυστική και ευκολομετάφερτη...
    -Να δέχονται πίσω τα ελατωματικά προϊόντα τα οποία κατόπιν σε συσκευασίες των 10 να πουλιούνται σε τιμές ευκαιρίας των εκπτώσεων...
    -Να έχει η εταιρεία (η δαιμόνια) τα πιστοποιητικά Υγείας των προϊόντων που προωθεί και της οικογενειακής τουσ κατάστασης τα οποία και θα παραδίδει στους αγοραστές...
    ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΔΟΥΛΟΠΑΡΟΙΚΙΑΣ....

  3. Eva avatar
    Eva 11/05/2013 12:18:40

    Πολύ ωραίος τρόπος και καθόλου ρατσιστικός.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.