Eπίθεση σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο, από πολεμικό αεροσκάφος, σε λιμάνι της Λιβύης
05/01/2015 18:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Eπίθεση σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο, από πολεμικό αεροσκάφος, σε λιμάνι της Λιβύης

Ένα λιβυκό μαχητικό αεροσκάφος των δυνάμεων που είναι πιστές στη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση βομβάρδισε ένα ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά της χώρας, με αποτέλεσμα δύο μέλη του πληρώματός του, ένας Έλληνας και ένας Ρουμάνος, να χάσουν τη ζωή τους, εν μέσω της κλιμάκωσης της αναμέτρησης ανάμεσα στις αντίπαλες παρατάξεις στη Λιβύη.

Η αεροπορική επιδρομή, η οποία έγινε την Κυριακή, προκάλεσε ζημιές στο δεξαμενόπλοιο Araevo, το οποίο μετέφερε 12.600 τόνους αργού πετρελαίου και βρισκόταν έξω από το λιμάνι Ντέρνα της ανατολικής Λιβύης, όπως ανέφεραν το Λιμενικό Σώμα της Ελλάδας και Λίβυοι αξιωματούχοι.

Αξιωματικοί του στρατού της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Λιβύης είπαν νωρίτερα ότι το πλοίο είχε προειδοποιηθεί να μην εισέλθει στον λιμένα στη Ντέρνα και υποστήριξαν ότι μετέφερε ισλαμιστές μαχητές στην πόλη.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας καταδίκασε την επίθεση, την οποία χαρακτήρισε «απρόκλητη και άνανδρη», κι απαίτησε να διεξαχθεί έρευνα και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Ο βομβαρδισμός είχε επίσης αποτέλεσμα να τραυματιστούν άλλα δύο μέλη του πληρώματος του πλοίου.

Τρία χρόνια μετά την πτώση του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι, στη Λιβύη βρίσκεται σε εξέλιξη μια σκληρή σύγκρουση για την εξουσία ανάμεσα σε δύο ομάδες των άλλοτε ανταρτών που έχουν εγκαθιδρύσει αντίπαλες κυβερνήσεις, διεκδικώντας η καθεμιά για τον εαυτό της νομιμοποίηση και τον έλεγχο των τεράστιων πετρελαϊκών κοιτασμάτων της χώρας.

Και οι δύο πλευρές έχουν διορίσει —ταυτόχρονα— διαφορετικές διοικήσεις στην NOC, την Εθνική Επιχείρηση Πετρελαίου της Λιβύης, δημιουργώντας σύγχυση σε ό,τι αφορά το ερώτημα ποιος ελέγχει τι.

Η Aegean Shipping Enterprises Co, η οποία διαχειρίζεται το δεξαμενόπλοιο, ανακοίνωσε ότι δεν υπήρξε διαρροή πετρελαίου εξαιτίας του αεροπορικού βομβαρδισμού. Το πλοίο, που όπως ανέφερε η εταιρεία ήταν ναυλωμένο από τη NOC, είχε παραλάβει στη Μπρέγκα ένα φορτίο για να το μεταφέρει στη Ντέρνα.

Ο Άχμεντ Μπου Ζάγιαντ αλ Μισμάρι, ένας εκπρόσωπος του γενικού επιτελείου των δυνάμεων που αναγνωρίζει η διεθνής κοινότητα, επιβεβαίωσε ότι κυβερνητικό μαχητικό αεροσκάφος έπληξε το πλοίο.

«Τα λιμάνια στη Ντέρνα και τη Βεγγάζη ήταν κλειστά και είχαμε προειδοποιήσει όλα τα δεξαμενόπλοια να μην τα πλησιάσουν», είπε ο Μεσμάρι στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.

Νωρίτερα, ο ίδιος είχε πει, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, ότι το πλοίο θεωρείτο ύποπτο διότι δεν συμμορφώθηκε όταν του ζητήθηκε να σταματήσει για να ελεγχθεί «μόλις προσέγγιζε» το λιμάνι για το ενδεχόμενο να μετέφερε «όπλα και πυρομαχικά για τους εξτρεμιστές που ελέγχουν την πόλη».

Το ελληνικών συμφερόντων πλοίο δεν είχε ενημερώσει τις αρχές για τον προορισμό του και δεν ζήτησε άδεια για να προσεγγίσει το λιμάνι, υποστήριξε ο ίδιος. Όμως μια πηγή του κλάδου των μεταφορών είπε ότι το πλοίο μετέφερε πετρέλαιο εσωτερικής καύσης για γεννήτριες που προμηθεύουν με ηλεκτρικό ρεύμα τις πόλεις Ντέρνα, Χομς, Βεγγάζη και Μισράτα.

Ο Ηλίας Σύρος, στέλεχος της εταιρείας Aegean Shipping Enterprises Co, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει διαρροή πετρελαίου» και τόνισε πως το πλοίο δεν έχει υποστεί πολύ μεγάλες ζημιές. «Βρισκόμαστε στην διαδικασία αξιολόγησης των ζημιών», είπε ο κ. Σύρος.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας σημείωσε ότι έχει έλθει σε επαφή με τον ειδικό αντιπρόσωπο του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ στη Λιβύη Μπερναρντίνο Λεόν και με την Ύπατη Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και την Πολιτική Ασφαλείας Φεντερίκα Μογκερίνι.

www.imerisia.gr

ΣΧΟΛΙΑ

  1. η Dimi avatar
    η Dimi 05/01/2015 20:01:23

    " Έχομεν Γήν και Πατρίδα, όταν έχομεν Θάλασσαν" {“Αθηναίοι”, Θουκυδίδης} ••• A.Γ. Κρασανάκη: ΝΑΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ – Αθήνα 2008 {Greek Nautical History} (απόσπασμα) Κεφάλαιο 1ο – ΑΠΑΡΧΕΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ – ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ “Το πλοίο και η ναυπηγική τέχνη έχουν αφετηρία τους την Ελλάδα, όπως μαρτυρούν τα αρχαιολογικά ευρήματα, οι μύθοι, οι αρχαίοι συγγραφείς (Όμηρος, Ξενοφώντας κ.α.) και οι ναυτικές ορολογίες, π.χ. ναυς, ναυτικό, ναυπηγείο κλπ ( navy, nautical etc). H αιτία γι αυτό, είναι το ότι στην Ελληνική Θάλασσα (= Αιγαίο Πέλαγος) υπάρχουν πάρα πολλά νησιά που πολλά από αυτά φαίνονται διά γυμνού οφθαλμού από την ξηρά οπότε αυτό προκαλούσε στο να κατασκευάσει κάποιος πλεούμενο και να πάει εκεί. " Κι αφού σκάρωσε κατάστρωμα κι αρμολόγησε στραβόξυλα πυκνά, το μαστόρευε.. και μέσα στήριξε κατάρτι με ταιριασμένη αντένα κι έκαμε και το τιμόνι του να κυβερνάει το σκάφος. . . κι η Καλυψώ λινά τού κουβαλούσε για τα πανιά. Κι αυτός με τέχνη τα έφτιαξε κι αυτά, κι έδεσε μέσα ξάρτια και καραβόσκοινα.”( Οδύσσεια, ε 253-260) «ότι ο δήμος έστιν ο ελαύνων τας ναύς και ο την δύναμιν περιτιθείς τη πόλει, και οι κυβερνήται και οι κελευσταί και οι ναυπηγοί- ούτοι εισιν οι την δύναμιν περιτιθέντες τη πόλει πολύ μάλλον ή οι οπλίται και οι γενναίοι και οι χρηστοί (Ξενοφών, Αθηναίων Πολιτεία Ι 1-2)” •••
    ~Σαράντος Καργάκος: Φιλόλογος, Ιστορικός, Συγγραφέας, Εκπαιδευτικός: «ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ(*) Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΛΑΣ» (απόσπασμα) “Ακούω πως δεν πάει καλά η Οικονομία. Μα πώς να πάει, όταν με τη Ναυτιλία που προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα που προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τι είδους Ναυτικός Λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε τη θάλασσα και στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί και μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το Σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για τη δουλειά. Τα πανεπιστήμια και οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Αν όμως το Σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη και του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς και Ουκρανούς. Σήμερα, αυτοί είναι η Εργατική και αύριο η Επιχειρηματική Τάξη της Ελλάδος. Και οι Έλληνες, αφήνοντας την Πατρώα Γη στα χέρια των Αλβανών που την δουλεύουν, την Πατρώα Θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων που την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή, των ΗΠΑ ή, θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία που ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής.” http://youtu.be/mNSBrr_ZXCg ••• (*) ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ εκ του Κηφήνα τεμπέλη, αρσενικής μέλισσας με μοναδικό λόγο ύπαρξης, τη γονιμοποίηση της Μέλισσας Βασίλισσας. Και μετά τη γονιμοποίηση, οι Μέλισσες Εργάτριες πέφτουν επάνω του και με το κεντρί τους, τον θανατώνουν. Στη συντεταγμένη κοινωνία-πρότυπο, των άοκνα εργαζόμενων Μελισσών, οι τεμπέληδες Δεν γίνονται αποδεκτοί. Ένα Μελίσσι (100 Μέλισσες Εργάτριες), γονιμοποιούν 3,500,000 (τρία εκατομμύρια, πεντακόσιες χιλιάδες) άνθη, Ημερησίως. (πηγή: Μελισσουργοί, Τζουμέρκα) ••• “Αν η Μέλισσα εξαφανιζόταν από προσώπου Γης, ο άνθρωπος θα είχε μόνο τέσσερα εναπομείναντα χρόνια για να ζήσει.” ~Αλβέρτος Αϊνστάϊν * If the Bee Disappeared Off the Face of the Earth, Man Would Only Have Four Years Left To Live * http://bit.ly/1Ap8CSr •••

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.