#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/01/2013 06:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χωρίς μέτρο η κόντρα στο μετρό…



Ένα βήμα πριν από την επίταξη βρίσκονται πλέον τα μέσα σταθερής τροχιάς, και δη το μετρό, μετά την αδιαλλαξία των σωματείων των εργαζομένων σε αυτά, που αποφάσισαν νέες κινητοποιήσεις, παρά το γεγονός ότι έχουν κηρυχθεί παράνομες και παρά τις εκκλήσεις να δείξουν υπευθυνότητα και να εξυπηρετήσουν το κοινωνικό σύνολο.

Για έβδομη συνεχόμενη ημέρα σήμερα, οι εργαζόμενοι στο μετρό πραγματοποιούν νέα 24ωρη απεργία, ενώ οι εργαζόμενοι σε ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ κάνουν στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 4 το απόγευμα.

Επιπλέον, για αύριο Πέμπτη είναι προγραμματισμένη στάση εργασίας των λεωφορείων από τις 11 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ.

Η κατάσταση δείχνει να λαμβάνει διαστάσεις χιονοστιβάδας, καθώς στον απεργιακό χορό μπαίνουν πλέον ΓΣΕΕ και εργατικά κέντρα, δίνοντας ξεκάθαρα πολιτική διάσταση στην αντιπαράθεση κυβέρνησης και εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, σύσσωμα τα συνδικάτα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς απειλούν με καθολικές κινητοποιήσεις και ακινητοποίηση όλων των μέσων σε περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει σε επίταξη.

Σε χθεσινή κοινή σύσκεψη των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών αποφασίστηκε να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και την επόμενη εβδομάδα με τη συμμετοχή και των εργαζομένων στον ΟΣΕ. Εγκρίθηκε μάλιστα η πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας σε όλα τα Μέσα την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου, καθώς και στάσεις εργασίας την ερχόμενη Τρίτη 29 Ιανουαρίου.

Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση δίνει εντολή στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για απόλυτη εφαρμογή του νόμου, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και για επίταξη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχει δώσει εντολή «να ανοίξει το μετρό».

Το σωματείο εργαζομένων στο μετρό κάνει λόγο για υποβάθμιση της εταιρίας Σταθερές Συγκοινωνίες και του έργου της, ζητά την εφαρμογή του νόμου για την ενοποίηση μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ, ενώ απαντώντας στις αναφορές για υψηλούς μισθούς καλεί τη διοίκηση της εταιρίας να δώσει στη δημοσιότητα τα εκκαθαριστικά σημειώματα μισθοδοσίας όλων των εργαζομένων.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ καταλογίζει στα σωματεία παρελκυστική τακτική, καθώς δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από το νόμο στην κήρυξη των απεργιών τους.

Σημειώνεται ότι με νέα απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου των Αθηνών κρίθηκε παράνομη και η χθεσινή κινητοποίηση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ σημειώνει ότι δεν θα παραμείνει απαθής απέναντι στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και θα προχωρήσει στην απόλυτη εφαρμογή των συνεπειών που ορίζει ο νόμος στις περιπτώσεις αυτές.

Οι ζημιές

Χθες, η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Αθηνών, Παναγιώτα Φάκου, διέταξε προκαταρκτική εξέταση με αφορμή τις καταγγελίες ότι είναι πολύ μικρή η συμμετοχή εργαζομένων στην απεργία του μετρό, καθώς πολλοί παίρνουν άδειες ασθενείας ή ρεπό και αμείβονται κανονικά.

Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνεται ότι υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι εργαζόμενοι πληρώνονταν κανονικά παρότι φέρονταν ως απεργούντες.

Παράγοντες του υπουργείου επισημαίνουν ότι οι απεργίες του Ιανουαρίου θα έχουν κόστος άνω των 10 εκατ. ευρώ για τις συγκοινωνιακές εταιρίες, ακυρώνοντας στην πράξη την προσπάθεια που έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα και να μη γίνει η αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων που ζητούσε η Τρόικα.

Οι μισθοί

Εν τω μεταξύ, με μισθούς «πείνας» που φθάνουν τις 2.825 ευρώ μηνιαίως το 2013 από 4.096 ευρώ το 2012 αμείβονται οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες. Σύμφωνα με στοιχεία της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ο μέσος μηνιαίος μισθός με υπερωρίες εργαζομένου στο μετρό ανέρχεται σήμερα σε 2.410 ευρώ, εργαζομένου στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο σε 2.825 ευρώ και στο τραμ σε 2.223 ευρώ. Τα αντίστοιχα ποσά το 2012 ήταν 3.083 ευρώ για εργαζόμενο στο μετρό, 4.096 ευρώ στον ηλεκτρικό και 2.542 ευρώ για το τραμ. Αυτό σημαίνει ότι οι ποσοστιαίες μειώσεις στους μισθούς τους αντίστοιχα είναι της τάξης του 18%, 25% και 10%.

Ναι μεν, αλλά… από το ΠΑΣΟΚ

Το ΠΑΣΟΚ δεν φαίνεται να έχει πάρει σαφή θέση για την υπόθεση των κινητοποιήσεων στα ΜΜΜ. Από τη μία προτείνει να τερματιστεί η ταλαιπωρία των πολιτών και από την άλλη κατηγορεί τον αρμόδιο υπουργό Κωστή Χατζηδάκη ότι δεν έκανε δεκτή την πρότασή του να υπάρξουν εξαιρέσεις σε συγκεκριμένη ομάδα εργαζόμενων στο μετρό, όσον αφορά την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο. Καλεί, ωστόσο, τις εμπλεκόμενες πλευρές να αναλάβουν πρωτοβουλίες, προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες του Λεκανοπεδίου.

Πρέπει να τονιστεί, πάντως, ότι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο μετρό είχαν χθες αλλεπάλληλες συναντήσεις με κορυφαία στελέχη του ΠΑΣΟΚ.

Αντιδράσεις

Ο εκπρόσωπος Τύπου του τρίτου κυβερνητικού εταίρου, Α. Παπαδόπουλος, δήλωσε χθες ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. είναι αντίθετη με ακραίες μορφές αντιμετώπισης της απεργίας, όπως η επίταξη.

Ο βουλευτής της Ν.Δ., Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στην απεργία στα ΜΜΜ τόνισε χθες στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΒΗΜΑ FM» ότι «η επιστράτευση είναι το τελευταίο ακραίο μέτρο που έχει δυνατότητα να χρησιμοποιήσει μια κυβέρνηση. Ελπίζω ότι δεν θα χρειαστεί να φτάσουμε μέχρι εκεί».

Μιχάλης Μυγιάκης, στον Ελεύθερο Τύπο

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tpe avatar
    tpe 23/01/2013 13:56:03

    Για τους μισθούς, δεν καταλαβαίνω. Τι ακριβώς κάνετε; Τι αηδίες είναι αυτές; Δημοσιογραφία δεν είναι να αντιγράφεται ένα δελτίο τύπου. Αλλά να εξηγείς:
    Οι "μισθοί" περιλαμβάνουν μέσα ΚΑΙ ασφαλιστικές εισφορές, και φόρους και και και...
    Επίσης, άλλο ο μισθός του υπάλληλου στον γκισέ, άλλος του μηχανοδηγού, άλλο των ανύπαρκτων ελεγκτών, άλλο των διευθυντάδων....

  2. tpe avatar
    tpe 23/01/2013 13:56:54

    Και για να μην παρεξηγηθώ: Το θέμα είναι ο δημοσιογράφος του ΕΤ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.