#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/01/2013 06:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Φουντώνει πάλι η μάχη για τα διόδια



Δακρυγόνα, ένταση και συλλήψεις συνόδευσαν την «πρεμιέρα» λειτουργίας του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας. Στο μακρύ κατάλογο των διοδίων προστέθηκε χθες –έστω κι επεισοδιακά- ακόμη ένα. Οι κάτοικοι και αρκετοί φορείς της Πιερίας αντιδρούν δυναμικά, καθώς όπως λένε η περιοχή τους απομονώνεται.

Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη, υπήρχαν μόνο τα κρατικά διόδια των Μαλγάρων Θεσσαλονίκης, η διέλευση από τα οποία κόστιζε 2,40 ευρώ. Με την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας, η διέλευση από τα Μάλγαρα μειώθηκε στο 1,20 ευρώ. Ωστόσο, συνολικά το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Κατερίνη αυξήθηκε κατά ένα ευρώ και έφτασε τα 3,40 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα: 1,20 ευρώ για τα Μάλγαρα και 2,20 ευρώ για το Αιγίνιο.

Επέμβαση των ΜΑΤ

Χθες, δεκάδες πολίτες συγκεντρώθηκαν στα διόδια Αιγινίου και κρατώντας ελληνικές σημαίες δεν επέτρεψαν την έναρξη λειτουργίας τους. Το ίδιο έκαναν άλλοι πολίτες στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς, επίσης στην Πιερία. Η συγκέντρωση τελικά διαλύθηκε έπειτα από επέμβαση των ΜΑΤ, άντρες των οποίων χρησιμοποίησαν χημικά, διαλύθηκε η συγκέντρωση στο Αιγίνιο και τα διόδια ξεκίνησαν τη λειτουργία τους με καθυστέρηση πέντε ωρών.

Όπως κατήγγειλε ο δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού, Ευάγγελος Πολύζος, τα ΜΑΤ κινήθηκαν εναντίον των κατοίκων, οι οποίοι επιχείρησαν να εμποδίσουν υπαλλήλους της εταιρείας να μπουν στους σταθμούς και να εργαστούν. «Είναι ντροπή!» σχολίασε ο δήμαρχος και πρόσθεσε ότι προσήχθησαν τρία άτομα, ένας αντιδήμαρχος και δύο 20χρονα παιδιά. «Προβλέπονται τρεις σταθμοί διοδίων σε απόσταση είκοσι χιλιομέτρων, σε Μάλγαρα, Αιγίνιο και από το 2013 και στο Νησέλι επί της Εγνατίας Οδού και δεν έχει γίνει ούτε ένας από τους προβλεπόμενους παράδρομους. Μας αποκλείουν από παντού και δεν θα το επιτρέψουμε», πρόσθεσε ο κ. Πολύζος.

Το προβλέπει η σύμβαση

Τα συγκεκριμένα διόδια ανήκουν στην εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», στην οποία έχει παραχωρηθεί το τμήμα της ΠΑΘΕ από το Κλειδί έως τον Μαλιακό. Ιδρύθηκε το 2007 κι αποκλειστικός σκοπός της είναι η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Μαλιακός–Κλειδί (του αυτοκινητόδρομου δηλαδή που ξεκινά από τον κόμβο Ραχών και καταλήγει στον κόμβο Κλειδίου) και όλων των βοηθητικών έργων και σχετικών δραστηριοτήτων. Μέτοχοί της είναι: HOCHTIEF (35%), ΑΚΤΩΡ (20%), J&P–ΑΒΑΞ (16,2%), VINCI CONCESSIONS (13,7%), ΑΕΓΕΚ (10%) και ΑΘΗΝΑ (5%).

Σύμφωνα με την εταιρία, στη σύμβαση παραχώρησης υπήρχε η πρόβλεψη λειτουργίας διοδίων στην περιοχή του Αιγινίου. Ο σταθμός κατασκευάστηκε πριν από μερικά χρόνια, αλλά δεν λειτούργησε κάτω από την τοπική, κοινωνική και πολιτική πίεση. Όλο αυτό το διάστημα, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έπαιρνε ένα ποσοστό επί των εισπράξεων των κρατικών διοδίων Μαλγάρων.

Ωστόσο, φθηναίνει η διαδρομή Κατερίνη-Λάρισα, καθώς το αντίτιμο στο σταθμό Λεπτοκαρυάς Πιερίας από 3,10 ευρώ κατεβαίνει στα 2 ευρώ. Επίσης, επί της Εγνατία στο Νησέλι Ημαθίας εντός του 2013, τοποθετείται σταθμός διοδίων με αντίτιμο 2,20 ευρώ, με αποτέλεσμα η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Βέροια να κοστίζει και αυτή 3,40 ευρώ.

«Αντάρτικο» στη Στυλίδα

Για κινητοποιήσεις κάνει λόγο και ο δήμαρχος Στυλίδας, κ. Απόστολος Γκλέτσος, ο οποίος απείλησε με αντάρτικο αν ο παράδρομος των διοδίων της Πελασγίας δεν ολοκληρωθεί άμεσα, ώστε να μετακινούνται ελεύθερα οι κάτοικοι της Ανατολικής Φθιώτιδας. Σε ένα μήνα λήγουν οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης των διοδίων και σε περίπτωση που δεν έχουν τελειώσει οι κατασκευές του παράδρομου, οι οδηγοί θα αναγκάζονται να πληρώνουν 1,30 ευρώ για κάθε διέλευσή τους από τα διόδια.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί τα  3/4 του δρόμου Πελασγίας-Στυλίδας και σύμφωνα με τον κ. Γκλέτσο, το υπουργείο Μεταφορών τον έχει διαβεβαιώσει ότι θα είναι εντός της προθεσμίας η παράδοσή του. «Με ενημέρωσαν ότι την Πέμπτη θα συσταθεί η επιτροπή που θα συντάξει την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και ο δρόμος θα παραδοθεί στην ώρα του. Αν δεν γίνει αυτό η κατάσταση θα είναι χαοτική», εξηγεί ο κ. Γκλέτσος στον «Ε.Τ.». « Ειδικά τώρα που είναι η περίοδος της συγκομιδής της ελιάς, πολλοί κάτοικοι θα πρέπει να κάνουν πέντε και έξι διαδρομές για να πάνε στο χωράφι τους. Θα πληρώνουν τόσα χρήματα για αποστάσεις ακόμα και 500 μέτρων;».

Πόσο κοστίζουν οι διαδρομές

Θεσσαλονίκη - Κατερίνη                   3,40 ευρώ

Θεσσαλονίκη - Βέροια                      3,40 ευρώ

Οι νέες τιμές των διοδίων

Μαλγάρων                                       1,20 ευρώ

Αιγίνιο Πιερίας                                2,20 ευρώ

Πελασγίας                                       1,30 ευρώ

Άγγελος Αγγελίδης , Ελπίδα Οικονομίδη, στον Ελεύθερο Τύπο 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Zame avatar
    Zame 29/01/2013 13:09:52

    Κατερινη -Λαρισα εχει 2 ΔΥΟ διοδια και οχι ενα

    οποτε απο που & ως που
    φθηναίνει η διαδρομή Κατερίνη-Λάρισα, καθώς το αντίτιμο στο σταθμό Λεπτοκαρυάς Πιερίας από 3,10 ευρώ κατεβαίνει στα 2 ευρώ...
    ΞΕΧΝΑΤΕ τα διόδια των ΤΕΜΠΩΝ..?
    ΞΕΧΝΑΤΕ πως δεν έχουν παραδώσει τα παράπλευρα έργα.. ?
    (Λαρισα-Θεσ/νικη)
    ΠΟΙΑ πολη στον κοσμο εχει τοσα πολλα διοδια... (καθε 7-8 χιλιομετρα)

    ΦΟΒΑΜΑΙ πως με διόδια ΒΡΥΞΕΛΩΝ & εισοδήματα ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ & τις βενζίνες κοντά στα 2 euro..τα Προσδοκώμενα θα έχουν την ίδια τύχη με τα πετρέλαια..με οτι αυτό συνεπάγετε..κλπ.

  2. Zame avatar
    Zame 29/01/2013 13:45:18

    η ανερυθρίαστη αγνόηση βασικών φυσικών κανόνων..όπως αυτό το ΜΗ ΦΙΛΙΚΟ περιβάλλον..πού ολοένα και διογκώνεται..μόνον ανεπιθύμητα γεγονότα & αποτελέσματα προκαλεί.-

  3. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 29/01/2013 21:56:30

    Ας κάνει ένα απο τα δύο το κράτος:

    1)Να καταργήσει τα διόδια ή
    2)Να φτιάξει τους δρόμους

    Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε διόδια στον Πατρών - Κορίνθου, τον πιο άθλιο και επικίνδυνο και πολυσύχναστο δρόμο σε ολόκληρη την χώρα.

  4. MCMLII avatar
    MCMLII 30/01/2013 00:26:20

    Αυξάνουμε τα καύσιμα και τα διόδια και περιμένουμε να αναπτυχθεί η περιφέρεια (πρωτογενής τομέας, τουρισμός) να γίνουν εξαγωγές και λοιπά ευχέλαια. Σίγουρα ΤΟΥΣ ψεκάζουν...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.