Τυχαία η αναταραχή σε πανεπιστήμια και σχολεία;
04/11/2014 20:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τυχαία η αναταραχή σε πανεπιστήμια και σχολεία;

Όλα έχουν μια... κανονικότητα σε ένα κράτος μη κανονικό

Αν στα πανεπιστήμια η αναταραχή είναι υποκινούμενη, στα γυμνάσια και λύκεια τι είναι; 500 σχολεία ήταν υπό κατάληψη μέχρι χθες και κάποιοι δεν αποκλείουν να αυξηθούν μέχρι το Πολυτεχνείο. Κι απ' ότι μαθαίνουμε μέσω facebook κινητοποιήθηκαν διάφορα σχολεία κι έβαλαν λουκέτο. Ποια είναι τα αιτήματα κανείς δεν το ξέρει, αλλά κάθε χρόνο τέτοια εποχή συμβαίνουν ανάλογα περιστατικά.

Να κουράστηκαν τα παιδιά και κάνουν διάλειμμα; Να έχουν πράγματι προβλήματα και εκφράζουν την οργή τους; να υποκινούνται από τους ίδιους τους δασκάλους που θέλουν να δημιουργήσουν θέμα και να κλείσουν τα σχολεία χωρίς εκείνοι να χάσουν μεροκάματο;

Όλα μαζί μπορεί να είναι, αλλά το πιο εξοργιστικό είναι η «μόδα». Τα πάντα στην Ελλάδα γίνονται λόγω μόδας. Οι καταλήψεις στα σχολεία, τα επεισόδια στα πανεπιστήμια, οι φωτιές από τους μπαχαλάκηδες, οι συγκρούσεις στην Επέτειο της 17 Νοέμβρη, οι αγροτικές κινητοποιήσεις εκεί λίγο μετά την Πρωτοχρονιά. Όλα έχουν μια... κανονικότητα σε ένα κράτος μη κανονικό. Που ο καθένας θεωρεί σχεδόν δικαίωμά του να βάζει λουκέτο ή να διαλύει τα πάντα τουλάχιστον μια φορά το χρόνο. Και ύστερα όλοι μαζί να κάνουμε ομαδική ψυχοθεραπεία γιατί η χώρα αυτή δεν πάει μπροστά.

Κι όταν ένας εισαγγελέας παρεμβαίνει για να σταματήσει αυτό το χάλι, όπως στην περίπτωση των καταλήψεων, κατηγορείται η κυβέρνηση για αυταρχισμό, αντιδημοκρατική συμπεριφορά και αντιλαϊκή πολιτική.

Ίσως γι' αυτό να έχει πιο μεγάλη αξία η παρέμβαση του Αρείου Πάγου που προσπαθεί να προλάβει έναν γενικό ξεσηκωμό στα σχολεία απλά... για το τίποτε.

«Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από μερίδα μαθητών. Αυτοί, που κατά κανόνα αποτελούν οργανωμένες μειοψηφίες, ασφαλίζουν τις εισόδους του σχολείου τους και παρεμποδίζουν την είσοδο τόσο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού. Ανάμεσα στους καταληψίες παρεισφρύουν τις νυκτερινές ώρες και άτομα που δεν ανήκουν στην εκπαιδευτική κοινότητα τα οποία προβαίνουν σε καταστροφές των υποδομών του σχολείου ενώ οι αφαιρέσεις εκπαιδευτικού υλικού και κυρίως ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι σύνηθες φαινόμενο. Οι καταληψίες πολλές φορές έχουν την ηθική στήριξη και ενηλίκων ενώ επιδιώκουν την προβολή τους μέσω των τηλεοπτικών σταθμών τα οποία πάντοτε τους παρέχουν τη δυνατότητα αυτή», σημείωνε πριν χρόνια ο εισαγγελικός λειτουργός, Ι. Τέντες σε εγκύκλιο που επικαλείται σήμερα και ο Άρειος Πάγος ζητώντας τη βοήθεια και των εκπαιδευτικών οι οποίοι πολλές φορές γνωρίζουν την ταυτότητα των πρωταγωνιστών των καταλήψεων.

Όπως έλεγαν κύκλοι της Εισαγγελίας, στις περιπτώσεις που υπάρχουν καταστροφές στα σχολεία για να υπάρξει εισαγγελική παρέμβαση πρέπει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας να ενημερώσει τις αρχές ότι παρά τη θέλησή τους στους χώρους του σχολείου έχουν εισέλθει εξωσχολικά άτομα.

«Καταλήψεις παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται λίγο πριν την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου. Δεν είναι τυχαίο αυτό», είπε ο υφυπουργός Παιδείας και προειδοποίησε ότι εάν οι καταλήψεις ξεπεράσουν τις τρεις μέρες θα ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει «να διεξαχθούν μαθήματα μέσα στο διάστημα των διακοπών του Πάσχα» και πρόσθεσε: «Μέχρι τρεις μέρες κατάληψη, δεν δημιουργεί πρόβλημα. Αλλά αν ενταθεί το φαινόμενο, καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε πρόβλημα με τη διδακτέα ύλη και εκεί έχουμε τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε είτε το Προεδρικό Διάταγμα είτε, αν δούμε ότι εντείνεται, να το τροποποιήσουμε και να εντάξουμε πέραν των ημερών του Πάσχα κάποια Σάββατα, ημέρες εορτών ή σχολικών εκδρομών. Θα το δούμε, ανάλογα με την εξέλιξη», είπε μιλώντας στο ραδιοσταθμό ΒΗΜΑ. Ο κ. Δερμεντζόπουλος ανέφερε, επίσης πως «το υπουργείο Παιδείας δεν λαμβάνει, ούτε πρόκειται να λάβει μέτρα καταστολής, διότι ακούμε τα αιτήματα των μαθητών».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. σκεπτικιστης avatar
    σκεπτικιστης 05/11/2014 08:33:34

    ο γιος μου φοιτα στην 3η λυκειου. Μας ειπε πως δεν θα ειχε μαθημα, γιατι ηταν πανελληνια μερα καταλληψης, εναντια στο νεο λυκειο. Στο δικο του εκαναν απλα αποχη. Περυσι, ο συριζα περιμενε οτι θα ξεκινησει η ανατροπη απο την εκπαιδευση, λογω των προβληματων τοσο για μαθητες, οσο και για καθηγητες. Τωρα , αρκει ενα μηνυμα στο facebook, για να υπαρξει κυμα καταληψεων. Δεν ειναι προβλεπτες οι εξελιξεις και χρειαζεται προσοχη. Παντως, λυση δεν ειναι ο εισαγγελεας. Οι εισαγγελεις, ας κοιταξουν τις φυλακες που ειναι στην αρμοδιοτητα τους και μας εκθετουν. Υπαρχει πολυ καυσιμη υλη για μια εκρηξη. Προσοχη απο ολους και κατανοηση στα παιδια . Ο φοβος δεν ειναι στη φυση τους.

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ σκεπτικιστης 09/11/2014 22:59:45

      Αγαπητέ μου, όποιος εμποδίζει δημόσια λειτουργία πρέπει να τιμωρείται. Αν όχι από το σχολείο -για να σεβόμαστε την αυτονομία του- από τους εισαγγελείς, λοιπόν. Αλλά, αν ζορίζεσαι, ας συνεχίσει η παιδεία μας να έχει τον μεγαλύτερο αριθμό "επιτυχόντων". Αρχίσαμε ήδη να σπέρνουμε τα "πτυχία" στα χωράφια...

  2. Κίττυ avatar
    Κίττυ 05/11/2014 11:38:00

    Υπάρχουν οι αιτίες, αλλά υπάρχουν κι οι αφορμές... Στις αιτίες για τις αναταραχές, κυριαρχεί η βιασύνη του ΣΥΡΙΖΑ για εκλογές, γιατί ήδη φοβούνται τη φθορά, όσο περνάει ο χρόνος και φαίνεται πόσο γυμνός είναι ο βασιλιάς.... Στις αφορμές όμως, κυριαρχεί ο πολύπλοκος νέος νόμος για τα λύκεια, που έχει εξοργίσει μαθητές, γονείς και καθηγητές!! Περίεργοι αλγόρυθμοι για την βαθμολόγηση, εξετάσεις με βάση μιά τράπεζα θεμάτων από εξωσχολικούς "σοφούς", εκτός κλίματος σχολείων, να καθορίζουν τα θέματα κι όχι τους ενδοσχολικούς καθηγητές που γνωρίζουν την διδακτέα ύλη, ρυθμούς διδασκαλίας που επιβάλουν την παπαγαλία και τα ιδιαίτερα κι όχι την κατανόηση, την εμπέδωση και την κρίση, διαδικασίες που κλείνουν το μάτι στα ιδιωτικά σχολεία και τις παρασπονδίες τους στις εξετάσεις, ώστε οι μαθητές να κερδίζουν υψηλότερους βαθμούς, ενώ επιβάλεται στρίμωγμα και αμέτρητοι επαναεξετασταίοι στα δημόσια, με σαφέστατη τάση υποβάθμισής τους... κι όλα αυτά μαζύ με βιβλία και καθηγητές να καθυστερούν για μήνες στα δημόσια, ξενόγλωσσα βιβλία που ακριβοπληρώνονται από το σύνολο των μαθητών των δημοσίων σχολίων και βέβαια εξάρτηση των βαθμών των 3 τάξεων του λυκείου, για τον τελικό βαθμό που θα κρίνει την εισαγωγή του στα πανεπιστήμια. Ενα νομοσχέδιο για το λύκειο που επεξεργάστηκε με φίλους "σοφούς" καθηγητές η Αννα Διαμαντοπούλου, με βασικό χαρακτηρηστικό την άγνοια της καθημερινής λειτουργίας, τις ανάγκες και τις αδυναμίες των μαθητών, ενός λυκείου. Ενα νομοσχέδιο που άκριτα υιοθέτησε ο Αρβανιτόπουλος και τώρα προασπίζεται ο Λοβέρδος, χωρίς ούτε κι ο ίδιος να το καταλαβαίνει... Αν το καταλάβαινε δεν θα μιλούσε για περίεργους αλγόρυθμους στη διαμόρφωση των βαθμων, θα ήξερε αν η πληροφορική κι η χημεία θα εξετάζονται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, θα διασφάλιζε πως τα ιδιωτικά σχολεία δεν θα έχουν πρόσβαση στα θέματα μέρες πριν την ημέρα εξέτασης.... Οταν είναι στραβό το κλήμα, έ ας φροντίζει κι ο "γάιδαρος" να μην το φάει, γιατί αν βαριοστομαχιάσει, ποιός θα του φταίει μετά;;;

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Κίττυ 09/11/2014 22:52:28

      Κίττυ μου, ένα σύστημα που επιτρέπει εισαγωγή "υποψηφίου" με 1500 μόρια δεν είναι σοβαρό, έτσι κι αλλοιώς. Δεν μπορεί να εισάγουμε ακόμα και όσους ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να εισαχθούν! Οι ίδιοι οι μαθητές χάνουν, αλλά γι'αυτό δεν θα γίνει καμιά κατάληψη. Οι αλγόριθμοι, πάντως, αν και δυσνόητοι, έχουν την λογική τους, αν και δικαιούσαι να μην την ασπάζεσαι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.