#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/02/2013 12:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σε ισχυ η επιστράτευση των ναυτεργατών- Εξομαλύνεται σταδιακά η κίνηση των πλοίων



(Ανανεωμένο) Σε ισχύ η επιστράτευση των ναυτεργατών από τα ξημερώματα,με την κίνηση των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά να εξομαλύνεται σταδιακά.

Περίπου στις 04:00 το πρωϊ, δυνάμεις της αστυνομίας και του λιμενικού περικύκλωσαν τους απεργούς που ήταν συγκεντρωμένοι στην προβλήτα Ε3, σε μια προσπάθεια να αποπλεύσουν τα καράβια που ήταν δεμένα εκεί.

Οι ναυτεργάτες αντέδρασαν, ωστόσο, τα πλοία κατάφεραν να αποπλεύσουν.

Οι διμοιρίες των ΜΑΤ που είχαν παραταχθεί στο λιμάνι από το βράδυ,αποσύρθηκαν περίπου στις 06:30 .

Ναυτεργάτες και μέλη του ΠΑΜΕ παρέμεναν συγκεντρωμένοι στην προβλήτα , ενώ στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας,επικεφαλής της οποίας είχε τεθεί η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα .

Δυνάμεις του λιμενικού και της αστυνομίας είχαν αποκλείσει την πρόσβαση του συνόλου των διαδηλωτών στο υπουργείο,παρά μόνο μιας αντιπροσωπείας ,κάτι που δεν αποδέχθηκαν οι διαδηλωτές.

 

Προηγουμένως,στη συγκέντρωση των ναυτεργατών ,όπου επίσης παραβρέθηκε,η κ.Παπαρήγα,δήλωσε: «Το πιστόλι στον κρόταφο των ναυτεργατών το έβαλε η κυβέρνηση, τις σφαίρες έδωσαν οι εφοπλιστές, οι μεγαλοξενοδόχοι, οι ιδιοκτήτες των μεγάλων επιχειρήσεων. Η απάντηση πρέπει να είναι η επιστράτευση του λαού, για να ανατρέψει αυτήν την πολιτική κι όχι μόνο την κυβέρνηση».

Σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), η οποία συνεδρίασε εκτάκτως το πρωί , καταγγέλλει και καταδικάζει για μια ακόμη φορά την πολιτική επίταξη των ναυτεργατών, αλλά και την «πρωτοφανή», όπως αναφέρει, «βία και τρομοκρατία που ασκήθηκε από την μεριά της κυβέρνησης προκειμένου να αποπλεύσουν τα πλοία από το λιμάνι».

«Οι χώροι του λιμανιού είχαν καταληφθεί από νωρίς το βράδυ, από εκατοντάδες μονάδες των Μ.Α.Τ., των Ειδικών Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου με αυτό τον πιεστικό, αυταρχικό και βίαιο τρόπο και κόβοντας σε μερικές περιπτώσεις και τους κάβους πλοίων να οδηγήσουν τα σκάφη στο αγκυροβόλιο και στην Ακτή Βασιλειάδη ούτως ώστε μέσα στον στρατοκρατούμενο πλέον χώρο να αρχίσει η φορτοεκφόρτωση», σημειώνει η ΠΝΟ.

Η Ομοσπονδία καταγγέλλει «όσα πρωτάκουστα και πρωτοφανή διαδραματιστήκαν στο λιμάνι του Πειραιά» τα οποία, όπως τονίζει, «παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές καταδικασμένες στην μνήμη και στην συνείδηση του ελληνικού λαού».

Παράλληλα, η διοίκηση της ΠΝΟ αποφάσισε:

Να πάρει νέες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη διαφόρων μορφών αγώνα και με τους άλλους συνδικαλιστικούς φορείς προκειμένου να αναχαιτιστεί το κύμα αυτής της αντιλαϊκής και αντεργατικής πολιτικής.
Τη συμμετοχή της στην προκηρυχθείσα 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ στις 20 Φεβρουαρίου.
Την πραγματοποίηση νέων απεργιακών κινητοποιήσεων όταν κατατεθεί στην Βουλή το πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ.Μουσουρούλης, μιλώντας στον ΑΝΤ1, είπε ότι το υπουργείο εξαντλεί κάθε περιθώριο πιέσεων προς τις εταιρείες και πρόσθεσε ότι είναι ανοιχτός σε νέο διάλογο με τους ναυτεργάτες.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Karenin avatar
    Karenin 06/02/2013 12:30:43

    Μετά το τελευταίο γκάλοπ στο ΜΕΓΑ όλοι θα λάβουμε δελτίο επίταξης να είμαστε αισιόδοξοι.

  2. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 06/02/2013 18:32:50

    Να τελειώνουμε επιτέλους με τις απεργίες. Μας ταχουν κάνει τσουρέκια οι απεργοί. Κεφάλια μέσα. Τέλος.

    Να τελειώνουμε μια και καλή με τον εργατοπατερισμό.

    Να γίνονται και απολύσεις για εκφοβισμό.

    Να τελειώνουμε με την γάγγραινα. Το άρρωστο μέλος πρέπει να κόβεται, προτού μολύνει και την υπόλοιπη κοινωνία.

  3. helios avatar
    helios 07/02/2013 09:28:21

    Ενδιαφέρον Τούρκων επενδυτών για ελληνικές ακτοπλοϊκές

    Του Ηλία Γ. Μπέλλου

    Προχωρημένες διερευνητικές επαφές για ενδεχόμενη εξαγορά ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων αλλά και την δρομολόγηση νέων γραμμών από την Τουρκία προς το Αιγαίο φέρονται να πραγματοποιούν εδώ και καιρό Τούρκοι επιχειρηματίες.

    Διαβλέποντας ευκαιρίες στο Αιγαίο -που αναδύονται από την κρίση που πλήττει την ελληνική ακτοπλοϊκή βιομηχανία- και έχοντας ανατάξει το ποιοτικό και ποσοτικό προφίλ του ακτοπλοϊκού τους στόλου με εντυπωσιακούς ρυθμούς οι Τούρκοι εφοπλιστές, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζουν τη δυνατότητα εισόδου τους στην ελληνική αγορά.

    «Θέμα χρόνου»

    Πολύ καλά ενημερωμένες πηγές από τον ελληνικό, μη εισηγμένο, ακτοπλοϊκό κλάδο αναφέρουν στο Capital.gr πως «είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθούν εξαγορές μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων, κίνηση που παρακάμπτει τους περιορισμούς που ισχύουν για τη δραστηριοποίηση ξένων εκτός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου στο Αιγαίο». «Η προσοχή φαίνεται να είναι στραμμένη τουλάχιστον για την ώρα σε μεσαίες και μικρές, μονοβάπορες ελληνικές επιχειρήσεις και όχι στις μεγάλες εισηγμένες», προσθέτουν.

    Ήδη όμως υπάρχουν διασυνδέσεις των νησιών του ανατολικού Αιγαίου με την Τουρκία που εξυπηρετούν πέραν της εποχικής τουριστικής κίνησης και επιβατική κίνηση, εμπόριο και τον εφοδιασμό των τοπικών αγορών, αναφέρουν.

    Απευθείας γραμμές;

    Παράλληλα υπηρεσιακοί παράγοντες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης που σχετίζονται με το αντικείμενο, αναφέρουν ότι είναι γνώστες των συζητήσεων για ύπαρξη δυνητικού ενδιαφέροντος περί ίδρυσης δύο γραμμών από την Τουρκία, η μία προς την Θεσσαλονίκη και η άλλη προς τον Πειραιά.

    Πρόκειται αφενός για τη γραμμή Αϊβαλί (Κυδωνίες), Λέσβος, Θεσσαλονίκη και αφετέρου Σμύρνης, Τσεσμέ, Πειραιά. Οι δύο αυτές γραμμές είχαν αναφερθεί και προ έτους από την εφημερίδα Hürriyet σε δημοσίευμα που αποκάλυπτε την ύπαρξη υπομνήματος του τουρκικού υπουργείου μεταφορών (Turkish Transport, Maritime Affairs and Communications Ministry) προς ναυτιλιακά και εφοπλιστικά επιμελητήρια της γείτονος με το οποίο προτρέπονται οι επιχειρηματίες να εξετάσουν εξαγορές ελληνικών ακτοπλοϊκών και χαρακτηρίζεται το επενδυτικό περιβάλλον ως καλό.

    Ήταν λίγο πριν το περυσινό καλοκαίρι όταν τουρκικά μέσα ενημέρωσης επικαλούνταν εκτιμήσεις του Γεράσιμου Αγούδημου για επενδυτικές ευκαιρίες στις υπερχρεωμένες ελληνικές ακτοπλοϊκές και στα πλοία τους των οποίων η αξία είχε υποδιπλασιαστεί.

    Visa και 5 εδραιωμένα δρομολόγια

    Σημειώνεται επίσης πως από καιρό η ελληνική κυβέρνηση έχει δεχτεί και αιτήματα από ελληνικά περιφερειακά επιμελήτρια για κατάργηση της visa με την Τουρκία ώστε να ενισχυθεί η ελληνική νησιωτική αγορά από Τούρκους επισκέπτες.

    Ήδη πέντε ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο συνδέονται με την Τουρκία με τακτικά δρομολόγια. Η Μυτιλήνη είναι συνδεδεμένη ακτοπλοϊκώς με το Αϊβαλί, η Χίος με το Τσεσμέ, η Σάμος και η Κω με το Κουσάντασι και η Ρόδος με το Μπόντρουμ και τη Μαρμαρίς.

    Πολιτική ανάπτυξης του στόλου

    Η ανάδειξη της Τουρκίας ως ακτοπλοϊκής δύναμης έχει γίνει με μεθοδικότητα και σχεδιασμό τα τελευταία λίγα έτη και όπως πληροφορούν το Capital.gr ναυτιλιακοί παράγοντες έχει συνοδευτεί και με την ναυπήγηση μεγάλων σύγχρονων ακτοπλοϊκών σκαφών. Παράλληλα σύμφωνα με το Lloyd΄s List η τουρκική ακτοπλοΐα έχει γίνει επίκεντρο σημαντικών κρατικών ενισχύσεων από το 2011, ενώ στους σχεδιασμούς έχουν συμμετάσχει και ολλανδικά συμφέροντα.

    Χρηματοδοτήσεις από την Ευρώπη

    Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί πως στα τέλη Ιανουαρίου η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) ανακοίνωσε πως μπορεί να χρηματοδοτήσει με 33 εκατ. ευρώ εταιρικές οντότητες της Σμύρνης με στόχο την απόκτηση νέων οχηματαγωγών. Η EBRD έχει χρηματοδοτήσει συνολικά την Τουρκία με 2,6 δισ. ευρώ σε 76 business plan σε διάφορους τομείς.

    Κρουαζιέρα

    Προχωρημένες εμφανίζονται επίσης οι κινήσεις της Τουρκίας και στην αγορά της κρουαζιέρας. Η ανάπτυξη της στον κλάδο δεν είναι άγνωστη στους παροικούντες την Ακτή Μιαούλη. Το 2012 άλλωστε η First Cruise One Corp, εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Ρέστη, βρήκε ναύλο για το κρουαζιερόπλοιό της Happy Dolphin στην τουρκική Etsur που το δούλεψε με home port την Σμύρνη, ενώ η Majestic International Cruises, συμφερόντων του ομίλου Κολλάκη, είχε ναυλώσει κρουαζιερόπλοιό της στην τουρκική Apex Tur.


    Πηγή:www.capital.gr

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.