#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/04/2013 10:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σαμαράς: Τελευταία χρονιά ύφεσης το 2013



Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, είναι ήδη ορατά τόνισε ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς μιλώντας σήμερα σε συνέδριο που οργάνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2014-2020, συνολικού προϋπολογισμού 36 δισ. ευρώ.

Το 2013, όπως είπε ο πρωθυπουργός, είναι έτος καμπής το οποίο θα οδηγήσει στην ανάπτυξη καθώς τα αποτελέσματα των μέτρων που λαμβάνει η κυβέρνηση θα αρχίσουν να φαίνονται σαφώς το επόμενο τρίμηνο και να καταγράφονται στην αγορά έως το τέλος του χρόνου.

Μάλιστα, ο κ.Σαμαράς έκανε ειδική αναφορά στο γεγονός ότι το Φεβρουάριο, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια , υπήρξε θετικό ισοζύγιο μεταξύ προσλήψεων και απολύσεων γεγονός που, όπως σημείωσε αποτελεί σημαντικό σημάδι ανάκαμψης.

Αναφερόμενος γενικότερα στην πορεία της οικονομίας σημείωσε ότι η Ελλάδα δεν κινδυνεύεινα βρεθεί εκτός Ευρωζώνης και τόνισε ότι η κρίση έχει τραυματίσει το ευρωπαϊκό όραμα ειδικά στο Νότο. "Γι αυτό, είπε, πρέπει να αλλάξουμε πολλά ακόμη ώστε τα κύματα λαϊκισμού να μην ακυρώσουν όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Πρέπει να βλέπουμε την Ευρώπη ως σύμμαχο και όχι ως τιμωρό και η βοήθεια που μας παρέχεται από τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χάαν μέσω των κονδυλίων συνολικού ύψους 36 δισ. ευρώ που θα εισρεύσουν στη χώρα μέχρι το 2020 αποτελούν την απάντηση, στις αντιευρωπαϊκές φωνές εντός της χώρας, ότι η Ευρώπη είναι το σπίτι μας".

Πιστεύω, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, ότι ακόμη και αυτοί που αντιδρούν, μέσα τους εύχονται να παραμείνουμε στο ευρώ και στην Ευρώπη.
Αναφερόμενος εξάλλου στον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, με επίκεντρο την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων και την υλοποίηση των έργων, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι "οι εποχές των χαλαρών ρυθμών για το δημόσιο έχουν τελειώσει. Δεν υπάρχει ούτε το περιθώριο ούτε και δικαιολογία την ώρα που ζητάς χρήματα από τους πολίτες να επιτρέπεις οποιεσδήποτε καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατίας".

Κλείνοντας, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι έχει στείλει φακέλους με οδηγίες σε όλα τα υπουργεία για ενέργειες συντονισμού και επιτάχυνσης με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση των κονδυλίων.

"Κάνουμε μετάβαση από το φαύλο κύκλο της ύφεσης στον ενάρετο κύκλο της Ανάπτυξης"σχολίασε τέλος, ο πρωθυπουργός.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αναξαγορας avatar
    Αναξαγορας 04/04/2013 11:24:27

    κ. Πρωθυπουργε ειστε και οικονομολογος! "καποιοι" μακροοικονομικοι δείκτες δείχνουν "κάποια" σταθεροποίηση, όχι ανάταση.

    η σταθεροποίηση από την ανάταση απέχουν και δή στα οικονομικά παρασάγκας

  2. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΝΤΟΝΤΟΣ avatar
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΝΤΟΝΤΟΣ 04/04/2013 11:29:52

    Να έχετε εμπιστοσύνη στον ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ....Εχει ΓΝΩΣΙΝ ο ΦΥΛΑΞ....

    • euagelos avatar
      euagelos @ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΝΤΟΝΤΟΣ 04/04/2013 11:34:38

      Οι παρευρισκόμενοι στο συνέδριο σίγουρα του έχουν εμπιστοσύνη

  3. Queen For The Black Side avatar
    Queen For The Black Side 04/04/2013 12:23:00

    Αχ! Αντώνη!!!!! Εμείς από εδώ που...στεκόμαστε δε βλέπουμε τίποτε και αν δε δούμε, δεν πιστεύουμε πλέον σε τίποτε και σε κανέναν......

  4. χαρης avatar
    χαρης 04/04/2013 13:22:32

    το 2013 θα κλείσει με ανεργία κοντά στο 30% και ύφεση 3.5% σύμφωνα με το ΙΟΒΕ του κυρίου στουρνάρα και χθες ο δασκαλόπουλος είπε η ύφεση θα συνεχιστεί μέχρι τέλους του 2014 και σήμερα έρχεται ο σαμαράς και προβλέπει τερματισμό της ύφεσης το 2013 και ρωτώ εγώ ο αφελής πως μπορεί κάποιος να υπολογίσει και να περιορίσει την ύφεση μέσα σε συνθήκες ακραίας λιτότητας

    • euagelos avatar
      euagelos @ χαρης 04/04/2013 13:51:24

      Ίσως η ύφεση να είναι μέγεθος που δεν αφορά πλέον όλες τις κοινωνικές τάξεις όπως δεν αφορά όλες τις τάξεις η λιτότητα. Ας μας διαφωτίσουν οι "ειδικοί".

  5. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 04/04/2013 15:36:35

    Αρχηγέ, συνέχισε το δύσκολο έργο σου. Φτιάξε οικονομία δυνατή και κλείσε τα αυτιά για να μην ακούς τη γκρίνια και την κλάψα των κακομαθημένων-βολεμένων.

    • zetor avatar
      zetor @ Δεξιόχειρας 04/04/2013 20:02:37

      Δεξιοχειρα εισαι χρονια κομματοσκυλο απο αυτα που χτυπανε παλαμακια με τα 2 χερακια???....

      • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
        ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ zetor 04/04/2013 21:29:38

        Isn' t it obvious?

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ Δεξιόχειρας 05/04/2013 10:48:04

      "Αρχηγέ, συνέχισε το δύσκολο έργο σου. Φτιάξε οικονομία δυνατή και κλείσε τα αυτιά για να μην ακούς τη γκρίνια και την κλάψα των κακομαθημένων-βολεμένων"

      Αν υπάρχει έξοδος στο τούνελ, ο Σαμαράς είναι ο μόνος που μπορεί να μας βγάλει.
      Αλλά ο φόβος μου είναι ότι το τούνελ μπορεί να μην έχει έξοδο, οπότε θα πρέπει να βγούμε απο κει που μπήκαμε και να πάρουμε άλλο δρόμο.
      Το μέλλον είναι άδηλο. Και έχει σημασία τι θα κάνει και η υπόλοιπη ευρώπη με τα δικά του τούνελ ο καθένας.

  6. ΝΕΚΚ avatar
    ΝΕΚΚ 04/04/2013 15:38:55

    Και του χρονου δηλαδη ποιοι θα επενδυσουν; Και με τι μισθους και συμβασεις;

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ ΝΕΚΚ 04/04/2013 18:37:34

      Το Μάρτιο έγιναν 46.488 προσλήψεις, σε αντιστάθμισμα των προσλήψεων έγιναν 12.119 καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου και 10.937 λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Άρα 23.432 προσλήψεις παραπάνω από τις απολύσεις. Επίσης η έκθεση της ALBA επισημαίνει ότι από το 2013 θα αρχίσει να ανακάμπτει η αγορά εργασίας. Σχετικά με τους μισθούς και τις συμβάσεις όποιο κόμμα ή πολιτικός σου πει ότι οι μισθοί θα ανέβουν σε κοροϊδεύει. Αύξηση μισθών στην παγκόσμια οικονομική ιστορία έρχεται μονο με ένταση των επενδύσεων και μείωση της ανεργίας, άλλος τρόπος δεν υπάρχει.

      • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
        ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Συριζαλβανία του Χότζα 04/04/2013 21:34:56

        Μία ερώτηση:
        Αυτά που θα παίρνουν οι 46.488 θα είναι περισσότερα από όσα έπαιρναν οι 12.119 συν τους 10.937; Αν είναι περισσότερα να δεχτώ ότι ίσως να μπούνε στην αγορά περισσότερα χρήματα από όσα βγήκαν. Αν όχι, τότε λέω να πω... ή μάλλον ας αφήσω τους έχοντας κοινή λογική να βγάλουν μόνοι τους συμπεράσματα.

        • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
          Συριζαλβανία του Χότζα @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 04/04/2013 21:48:08

          Μια απάντηση:
          Πάντως με μαθηματική ακρίβεια μπήκαν περισσότερα χρήματα στην αγορά σε σχέση με το Φλεβάρη του 2013,το Γενάρη του 2013,το Δεκέμβρη του 2012, το Νοέμβρη του 2012 κλπ που οι απολύσεις ήταν περισσότερες. Οι έχοντες κοινή λογική που συγκρίνουν πάντα με τον προηγούμενο μήνα,δίμηνο, τρίμηνο, τετράμηνο κλπ να βγάλουν μόνοι τους συμπεράσματα.

          • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
            ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Συριζαλβανία του Χότζα 04/04/2013 22:05:16

            Άρα πράγματι θα απογειωθούμε τον Σεπτέμβριο. Τι καλά!

  7. Σκαρλάτος Νικόλαος avatar
    Σκαρλάτος Νικόλαος 04/04/2013 18:18:30

    Στη μακρόχρονη πορεία των κρατών και των λαών υπάρχουν δύο τραγωδίες. Η μια είναι το ναυάγιο των ονείρων τους και η άλλη η πραγματοποίησή τους. Έχω πατρίδα σημαίνει ότι αγαπώ εξ ίσου μ' αυτά που στοιχειώνουν το τοπίο ολόγυρα και τους γύρω μου. Όλοι ευχόμαστε να παραμείνουμε στην Ευρωζώνη, αλλά οι ευχές μόνο δύναμη και ελπίδα προσφέρουν. Χρειάζεται σχέδιο, πρόγραμμα, κατανομή ρόλων στα μέλη της κοινωνίας, συστράτευση, συντονισμός των προσπαθειών και έλεγχος, για ν' αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας και να βγούμε απο την κρίση. Με τους μισούς Έλληνες να κάθονται λόγω ανεργίας και τους άλλους μισούς να υποαπασχολούνται μόνο με δανεικά μπορεί να πορευτεί η χώρα. Οι συγκυρίες, οι λαοί και οι ηγέτες είναι οι παράγοντες που συνθέτουν την ιστορία. Τη μεταστροφή της κοινωνίας μόνο εμπνευσμένοι ηγέτες μπορούν να την πετύχουν, γιατί είναι οι μοναδικοί συνειδητοί παράγοντες. Χρειάζεται συνεπώς πρώτα αυτοί να ξεφύγουν απο τα πάθη τους, για ν' αποδείξουν στον εαυτό τους ότι μπορούν ν' αρνηθούν αυτά που τους θέλγουν και όσα τους έγιναν συνήθεια, για να τους πιστέψει και να τους ακολουθήσει ο λαός. Η επιστροφή στο εθνικό μας νόμισμα με τον τρόπο που μπήκαμε στην ευρωζώνη, χρησιμοποιώντας πάλι το ECU ως νομισματική μονάδα για τις εμπορικές μας συναλλαγές εντός της Ευρωζώνης, θα μας προσφέρει εκτιμώ τη δυνατότητα, εφαρμόζοντας παράλληλα με το δόγμα της οικονομικής στρατηγικής (υποτίμηση του εθνικού νομίσματος εντός της ευρωζώνης) και το δόγμα της πολιτικής οικονομίας (νοικοκύρεμα του κράτους), να γίνουμε πάλι ανταγωνιστικοί, να βελτιώσουμε το εμπορικό μας ισοζύγιο, ν' ανορθώσουμε σε σύντομο χρόνο την οικονομία μας και να ξαναβρούμε την εθνική μας αξιοπρέπεια, για ν' αξιοποιήσουμε με το μεγαλύτερο όφελος για τον τόπο και τα παιδιά μας τον ορυκτό μας πλούτο. Χρειάζεται όμως αρετή και τόλμη, για να πάει ο πλούσιος αυτός τόπος μπροστά.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Σκαρλάτος Νικόλαος 04/04/2013 21:59:30

      Η νομισματική πολιτική λειτουργεί όταν έχεις παραγωγή, εξαγώγιμο προϊόν. Η Ελλάδα δεν έχει.
      Η Ελλάδα πρέπει με αυστηρή πειθαρχία να δημιουργήσει αποτελεσματικό και διαφανές δημόσιο τομέα και νομοθεσία. Για αυτά τα δύο θα χρειαστούν το ελάχιστο 3 - 5 χρόνια εντατικής και αποφασιστικής προσπάθειας. Αφορά και την αλλαγή νοοτροπίας.
      Αυτό είναι αναγκαία προϋπόθεση για οικονομική ανάπτυξη.
      Ταυτόχρονα, απαιτείται εθνική συναίνεση και συνεννόηση για την ημεμίσει η κοινωνία και να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις στον σχεδιασμό παραγωγικών στόχων, όπως ο ορυκτός πλούτος, η ενέργεια, η μεταποίηση, η εκπαίδευση και σύνδεσή της με τις ανάγκες της παραγωγής κτλ.
      Η Ελλάδα ήταν από την αρχαιότητα φτωχός τόπος. Η δουλειά και επιστημονική και τεχνολογική γνώση δημιούργησαν κατά την αρχαιότητα πλούτο. Έτσι είναι μέχρι σήμερα. Απλά τα τελευταία 30 χρόνια οι φιλήδονοι της εξουσίας του πέρασαν το μικρόβιο του φάτα όλα.
      Φάτα όλα λοιπόν και πτώχευση στο τέλος.

  8. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 04/04/2013 20:02:47

    Μάλιστα.
    Να ρωτήσω λοιπόν ως αδαής υπάλληλος των χαλαρών ρυθμών:

    για να αγοράσω σήμερα 1.001 υλικά / υπηρεσία για συγχρηματοδοτούμενο έργο (με εγκεκριμένο προυπολογισμό, Τ Δελτίο, διακριτά, Διαχειριστικές Αρχές, ΥΔΕ, Μητρώο Δεσμεύσεων, ΒΑΧΕΠ, ΟΠΣ ΥΠΟΙΑΝ, ΓΛΚ ...κλπ) πόσες ημέρες θέλω ;;;;;;;;;...για τους χαλαρούς ρυθμούς, πάταξη φοροδιαφυγής ...κλπ του κάθε αγορητή και ρήτορα +το ΚΗΜΔΣ και ΔΙΑΥΓΕΙΑ που δεν λειτουργούν...

    ΥΓ

    οι άσχετοι διοικητικοί παράγοντες οι οποίοι έχουν εισάγει το τρόπο λειτουργίας / διαδικασίας του τακτικού στο ΠΔΕ (εθνικό σκέλος & ΕΣΠΑ - προκαταβολές) εισηγούνται σε πολιτικούς που νομοθετούν....αμφότεροι δεν έχουν κλείσει ένα ένταλμα στη ζωή τους και μετά τρέχουν για αναδρομικές ρυθμίσεις και τακτοποιήσεις... έπειτα επιδιώκουμε την απορροφητικότητα και αποδοτικότητα κονδυλίων ...ΕΛΕΟΣ

  9. NEKK avatar
    NEKK 04/04/2013 22:53:14

    Ενταξει, αυτα τα ακουσα κι εγω. Οπως ολα αυτα τα χρονια, οσα προγραμματα ηταν για καταπολεμηση ανεργιας ηταν κατι σεμιναρια, κατι επιμορφωτικα προγραμματα, κατι stage, καμια απασχοληση μεσω ΟΑΕΔ, κλπ. Δηλαδη, προσωρινες λυσεις, για να πεσουν οι δεικτες ανεργιας. Και το 27% μεσα στους οποιους συγκαταλεγονται ανεργοι 45-60, θα απασχοληθουν με επιμορφωση? Εστω, απο την πληρη στασιμοτητα και την κατρακυλα, και αυτοι που θα φανε ενα καρβελι ψωμι με αυτα τα προγραμματα (γιατι για περισσοτερο δεν θα περισσεψει), καλα ειναι. Ομως να μην αρχισουμε να πανηγυριζουμε και για 10.000 προσωρινες θεσεις των 500 Ευρω...27% χτυπαμε...δραστικες αποφασεις χρειαζονται που φοβαμαι οτι θα ερθουν οταν στα 500 Ευρω θα ειναι οι προνομιουχοι υπαλληλοι!

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ NEKK 04/04/2013 23:28:03

      Συμφωνώ απόλυτα. Η αλλαγή υποδείγματος και η ανάπτυξη θα έρθει μόνο μέσα από τεράστιες μεταρρυθμίσεις στο κράτος και την οικονομία που θα απελευθερώσουν παραγωγικές δυνάμεις (διαθέτουμε αρκετές) φέρνοντας επενδύσεις. Αλλιώς χαιρετίσματα στους δικούς μας...

      • Δαίμων avatar
        Δαίμων @ Συριζαλβανία του Χότζα 05/04/2013 06:09:07

        Τις επενδύσεις σταματήστε να τις μασάτε σαν τσίχλες κι άμα τις δείτε, γράψτε τες. Μόνοι μας πρέπει να κινητοποιηθούμε, να αλλάξουμε τάχιστα μοντέλο ανάπτυξης και να ξεκινήσουμε να παράγουμε.

        • MAYRO XABIARI avatar
          MAYRO XABIARI @ Δαίμων 05/04/2013 09:08:26

          Χωρίς επενδύσεις;

  10. Δαίμων avatar
    Δαίμων 05/04/2013 06:06:57

    Εγώ ήμουν σε ετοιμότητα για τον ..Ιούνιο που θα απογειωνόμασταν. Τώρα Σεπτέμβριους και 2014 ακούω, άρα ας μην πιστεύω ΤΙΠΟΤΕ

  11. Σκαρλάτος Νικόλαος avatar
    Σκαρλάτος Νικόλαος 05/04/2013 07:56:00

    Η Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ήταν πρώτη παγκοσμίως σε συσσώρευση κεφαλαίων και δεύτερη χώρα, μετά την Ιαπωνία σε ρυθνούς αναπτύξεως. Φτωχή δεν είναι η Ελλάδα, αλλά φτωχοί στο πνεύμα και με πολλές αδυναμίες αυτοί τους οποίους εμείς δυστυχώς ψηφίζουμε. Οι ηλεκτρικές συσκευές ΙΖΟΛΑ, ΠΙΤΣΟΣ και άλλα βιομηχανικά προϊόντα ήταν τα πρώτα σε προτίμηση στον Αραβικό κόσμο. Τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας, αλλά και του Νεώριου της Σύρου έσφιζαν απο παραγγελίες. Ο Ελληνικός εμπορικός στόλος ήταν ο μεγαλύτερος στον κόσμο και ο Πειραιάς το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο. Η γεωστρατηγική και γεωοικονομική θέση της χώρας μας έχει όλα τα πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη εμπορικών και οικονομικών δράσεων προς όλο τον κόσμο. Όταν ο Καραμανλής έλεγε ότι ανήκουμε στη δύση δεν εννοούσε προφανώς τη βόρεια Ευρώπη, αλλά την εκάστοτε θαλασσοκράτειρα δύναμη, όπως το 1815 η Αγγλία, μετά το Β΄Παγκόσμιο πόλεμο οι ΗΠΑ και προσεχώς εκτιμώ η Κίνα. Σ' αυτό τον κόσμο είναι η θέση μας και όχι στην Πρωσία και την Αυστροουγγαρία της Μέρκελ και του Σόϊμπλε. Βασική αρχή της οικονομίας δεν είναι το τί θα παράγεις, αλλά που θα το πουλήσεις. Το αγόϊ ξυπνά τον αγωγιάτη. Εμείς εν ονόματι της Ε.Ε εγκαταλείψαμε παραδοσιακές αγορές, όπου πρωταγωνιστούσαμε ιστορικά. Ανταγωνσιστικοί με τη Γερμανία αποκλείεται να γίνουμε, γιατί αυτοί πάντα εφαρμόζουν τη μέθοδο "ντάμπιγκ", για να κάνουν ελκυστικά τα προϊόντα τους στις ανταγωνίστριες τους αγορές. Στρατηγική βέβαια χωρίς αντίπαλο δεν νοείται. Η υποτίμηση του νομίσματος, έχει ως στόχο να εκτρέψει την εμπορευματική κίνηση απο τον οικονομικό αντίπαλο προς όφελος της χώρας που την εφαρμόζει. Οι ΗΠΑ γνωρίζουν απο την περίοδο του Β΄Παγκοσμίου πολέμου ότι αχίλλειος πτέρνα των Ευρωπαίων και των Ιαπώνων είναι η υποτίμηση του δολαρίου. Προπολεμικά το δολάριο με το Νιου Ντήλ αποδεσμεύτηκε απο τον κανόνα του χρυσού και υποτιμήθηκε κατά 45%. Το Μάϊο του 2008 υποτιμήθηκε κατά 30%, γι' αυτό κατέρρευσαν οι δύο Αμερικανικές τράπεζες, λόγω αδυναμίας των πελατών τους ν' αποπληρώσουν τα δάνεια τους. Οι Αμερικανοί πολίτες έγιναν κατά 30% φτωχότεροι, αλλά την πλήρωσε και ο Ευρωπαϊκός νότος, γιατί δεν είχε τη δυνατότητα άσκησης οικονομικής στρατηγικής. Γι' αυτό φώναζε τότε ο Καραμανλής για πάγωμα μισθών και συντάξεων. Η Γερμανία βέβαια, η οποία είναι ψυχολογικό δημιούργημα των ΗΠΑ, δανείζοντας τα φτωχά Ευρωπαϊκά κράτη κατάφερε με τον υπερδανεισμό και τις επιδοτήσεις να καταστρέψει την παραγωγή τους και να επιβάλλει στους λαούς τους τη χειρότερη μορφή αποικισμού. Τον πόλεμο (οικονομικό), κάποιος τον προκαλεί, κάποιος τον υφίσταται και κάποιος εξαναγκάζεται να ριφθεί σ' αυτόν. Όταν χάνεις την εθνική σου κυριαρχία μόνο με επανάσταση την ξανακερδίζεις.

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Σκαρλάτος Νικόλαος 05/04/2013 08:59:46

      "Το Μάϊο του 2008 το δολλάριο υποτιμήθηκε κατά 30%, γι’ αυτό κατέρρευσαν οι δύο Αμερικανικές τράπεζες.."

      Είστε σίγουρος ότι έγινε κάτι τέτοιο; Που το είδατε αυτό;

      • Σκαρλάτος Νικόλαος avatar
        Σκαρλάτος Νικόλαος @ MAYRO XABIARI 05/04/2013 16:00:42

        Εαν ανατρέξετε στο γράφημα του δολαρίου στο "Site" "Παγκόσμιος Νομισματικός πόλεμος και Ελλάς του Πάνου Παναγιώτου, θα βρείτε μια πλήρη ανάλυση. Μεταξύ των άλλων θα διαπιστώσετε όπως αναφέρει ότι: "...Απο το 2001 το δολάριο έχει υποστεί χρηματιστηριακή υποτίμηση της τάξης 35-41%. Υποτίμηση κατά 35% με σημερινή τιμή (2012)- 41% το πιό χαμηλό το 2008, χάνοντας περισσότερο απο το 1/3 της αξίας του έναντι των άλλων βασικότερων νομισμάτων του κόσμου και κάνοντας τεχνητά τις ΗΠΑ πιό ανταγωνιστικές σε μια εξαιρετικά δυσμενή δεκαετία, όπου η επιβίωση των κρατών έχει γίνει πιό δύσκολη και επίπονη απ' ότι οποιαδήποτε άλλη στιγμή στα τελευταία 65 χρόνια..". Το πιό χαμηλό βέβαια του 2008 σημειώθηκε το Μάϊο αυτού του έτους, όταν βούϊζαν όλα τα ΜΜΕ και ο Βόλκερ προειδοποιούσε "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 4-5-2008" "Είμαστε σε κρίση δολαρίου" Η Αμερική του Μπούς, σύμφωνα με την ανάλυση της Ζέζας Ζήκου έγλειφε τότε τις πληγές του δολαρίου με κρυφή ικανοποίηση και η Ευρώπη "ψήνονταν" στον πυρετό της αγωνίας, τονίζοντας παρακάτω ότι;.. κερδισμένοι έβγαιναν οι κερδοσκόποι αποκομίζοντες τεράστια κέρδη και χαμένες οι οικονομίες του ισχυρού ευρώ και της Ελλάδος φυσικά..."

        • MAYRO XABIARI avatar
          MAYRO XABIARI @ Σκαρλάτος Νικόλαος 06/04/2013 18:31:00

          Αυτό που λέτε τώρα, δεν έχει σχέση με τα περί "υποτίμησης του Μαίου του 2008", δεν έγινε τέτοια και βέβαια η οικονομική κρίση δεν είχε σχέση με κάτι τέτοιο, αλλά με επισφαλή στεγαστικά δάνεια και τιτλοποίηση τους σε επενδυτικά προιόντα παγκοσμίου εμβελείας.

  12. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 05/04/2013 09:23:52

    @ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ
    Φεύγω για επανάσταση Σκουριές,και πάω στο στο ΣΤΕ για Ελληνικό.Τι καλά!

    • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
      ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Συριζαλβανία του Χότζα 05/04/2013 17:36:14

      @Συριζαλβανία
      Πίστεψέ με, ό,τι και να λέμε εδώ, κανείς δεν σε κρατάει. Πήγαινε όπου θέλεις! Αν θεωρείς ότι οι Σκουριές και το Ελληνικό θα αντιστρέψουν το κλίμα και θα σώσουν τους ανέργους και τους μελλοντικούς ανέργους απορώ γιατί δεν στρέφεις την έντονη δραστηριότητα σου προς ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ για να επιταχύνει το έργο της. Εμείς (εγώ τουλάχιστον σίγουρα αλλά και οι περισσότεροι που γράφουν εδώ) ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ούτε ΠΕΡΙΞ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Άρα ούτε επανάσταση στις Σκουριές θα κάνουμε ούτε προσφυγή στο ΣΤΕ. Αυτά είναι θέματα των εκεί κατοίκων.

      • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
        Συριζαλβανία του Χότζα @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 05/04/2013 18:54:27

        Σε δεκάδες σχόλια κάνω κριτική στην κυβέρνηση γιατί δεν τρέχει τις ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ,που είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ τρόπος για να πάει ΕΜΠΡΟΣ αυτός ο τόπος. Το τι κάνουν οι εκεί κάτοικοι και από ποιούς υποκινούνται ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ και τη δική καθώς οι επενδύσεις ΠΑΝΤΑ έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλη την κοινωνία, αν δε το ξέρεις αυτό δε μπορείς να καταλάβεις πως λειτουργεί μια ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Εγώ έχω άποψη πως αντιστρέφεται το κλίμα και μπορώ να ασκώ κριτική, η δικιά σου ποιά ακριβώς είναι; Είμαι περίεργος να μάθω...

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Συριζαλβανία του Χότζα 05/04/2013 20:37:35

      Συγκρινετε τις Σκουριες με το Ελληνικο; Οι Σκουριες ειναι η νεα ζωνη του λυκοφωτος. Μηνες τωρα και απαντηση απο επισημα χειλη δεν εχουμε παρει για τα κατωθι:

      1) Γιατι δεν αποφασιστηκε η εργολαβικη αναθεση (οπως συνηθιζεται) αλλα η ιδιωτικοποιηση των μεταλλειων;

      2) Ποιο ηταν το αντιτιμο που πληρωσε η Ελντοραντο;

      3) Τι μεθοδος ιδιωτικοποιησης (πλειοδοτικος διαγωνισμος, απευθειας ιδιωτικοποιηση, κτλ) χρησιμοποιηθηκε;

      4) Τι μεθοδο αποτιμησης χρησιμοποιησαν για εδαφικες εκτασεις και ποιος την συνεταξε, οταν το φημολογουμενο αντιτιμο δεν αντιστοιχει καν στο 1/10 της εδαφικης αξιας (χωρις να υπολογιζονται τα μεταλλευματα)

      5) Ποια μεθοδο αποτιμησης των μεταλλευματων χρησιμοποιησαν, ποιος την συνεταξε και αν υπαρχουν ρητρες στο συμβολαιο σε περιπτωση που βρεθουν περισσοτερα μεταλλευματα (ηδη οι τελευταιες εκτιμησεις μιλανε για υπερδιπλασια των αρχικων εκτιμησεων)

      6) Πραγματι δωθηκε "δωρο" το δασος που ειναι τιγκα στο σιδηρο;

      7) Τι ειδους περιβαλλοντικες μεθοδους χρησιμοποιουνται οταν πριν μερικες μερες σε ποταμο της περιοχης βρεθηκαν βαρεα μεταλλα εκατονταδες φορες ανω του ανωτατου οριου;

      8) Η Ελντοραντο θα πληρωσει δικαιωματα εξορυξης και με τη τιμη για τον χρυσο (τρεχουσα, αυθαιρετη,κτλ);

      9) Η Ελντοραντο εχει νομικο προσωπο στην Ελλαδα;

      10) Ο δημαρχος ικανοποιει ρουσφετια μεσω της Ελντοραντο οπως εχει καταγγελθει;

      11) Υπηρξε απολογισμος αυτης της ιδιωτικοποιησης; Βγηκαμε τελικα ωφελημενοι; Γιατι ολοι εχουν την εντυπωση οτι η Ελντοραντο εκανε καλυτερο deal και απο ο,τι κανει μια εταιρεια χρυσου και απο χωρες της γειτονος ηπειρου -απο κατω- (BTW, την ταινια τα Ματωμενα Διαμαντια να δειτε)

  13. Kostas avatar
    Kostas 05/04/2013 10:10:34

    Καμία άλλη χώρα, μα καμία στο κόσμο δεν αλλάζει ή τροποποιεί το φορολογικό της σύστημα τόσο γρήγορα όπως η Ελλάδα.

    Οι Αφρικάνικες χώρες έχουν ποιο σταθερό φορολογικό σύστημα (Γιατί μας λένε οι πολιτικοί δεν θα αφήσουν να γίνουμε τριτοκοσμική χώρα).

    Ακόμα και να φτάσουν τους μισθούς στο 1 ευρώ κανένας δεν θα κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα.

    Οχι τέλος του 2013 ούτε στη δευτέρα παρουσία.

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ Kostas 05/04/2013 12:43:33

      Ας μην υποτιμάμε τις Αφρικανικές χώρες. Εχουν κάνει άλματα. Ετσι λέγαμε για την Ινδία και την Κίνα και τώρα τις παρακαλάμε για επενδύσεις. Πολλά θα μπορούσε να μάθει και να αντιγράψει η Ελλάδα από αυτές.

      • Kostas avatar
        Kostas @ Γιώργος 05/04/2013 21:05:26

        Δεν τους υποτιμάω κ. Γιώργο, μακάρι να γίνοταν αυτό που είπατε.

  14. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 05/04/2013 20:41:21

    Ποιες ειναι οι πιθανοτητες:

    α) Το 2014 η Ευρωζωνη να πλατσουριζει ακομη στην υφεση

    β) Το 2014 η Ευρωζωνη να πλατσουριζει ακομη στην υφεση ΚΑΙ η Ελλαδα να σημειωνει αναπτυξη;

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Φοιτητης 05/04/2013 21:28:24

      Ο Ντράγκι άλλα λέει πάντως για την ανάπτυξη της ευρωζώνης

  15. ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
    ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 05/04/2013 20:46:01

    @Συριζαλβανία
    Αν είχα πρόγραμμα για αντιστροφή του κλίματος θα ζητούσα τη θέση του Σαμαρά. Όταν κάποιος είναι πρωθυπουργός, υπουργός, βουλευτής δεν είναι για την πάρτη του αλλά για το κοινό καλό και οφείλει να ξέρει τι κάνει. Όλοι οι υπόλοιποι κάνουμε κριτική και ας μην έχουμε κάποια δικιά μας πρόταση και, αν δεν κάνω λάθος, μας δίνεται το δικαίωμα να ψηφίζουμε, ακόμη και όταν δεν έχουμε πρόταση. Εκτός αν θέλεις να βάλεις ως κριτήριο του ποιοι θα έχουν δικαίωμα ψήφου το τι προτάσεις έχουν (αν θα έχουν).
    Θέλω να πω ότι δικαίωμα και έργο των πολιτών είναι η κριτική προς την εξουσία. Νομίζω ότι σε αυτό το blog μας δίνεται η ευκαιρία έκφρασης αυτού του δικαιώματος. Το δικαίωμα αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει ντε και καλά κάποιος να έχει να αντιπροτείνει κάτι. Αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
    Ακόμη θα πρέπει να πω ότι απαραίτητη προϋπόθεση για μια γόνιμη πρόταση είναι να γνωρίζεις τα δεδομένα που έχεις μπροστά σου. Πιστεύεις ότι εμείς οι απλοί πολίτες γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα; Δυστυχώς απέχουμε πολύ από την δημοκρατία της Αθήνας όπου ανοιχτά συζητούνταν όλα τα θέματα, όλοι είχαν πληροφόρηση και άρα έπαιρναν με απόλυτη ευθύνη τις αποφάσεις τους.
    Μας κρατάνε μυστικά (όχι τώρα, πάντα), θεωρούν ότι πολλά ¨δεν πρέπει να τα γνωρίζει ο κόσμος". Μυστική διπλωματία, κρυφοί εκβιασμοί, λυκοφιλίες, παρασκηνιακές συναντήσεις, λόμπι υπεράσπισης συμφερόντων κλπ. Πώς ένας απλός άνθρωπος να ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ όταν δεν γνωρίζει το σκηνικό αυτό;
    Θα τολμήσω πάντως να κλείσω με μερικές δικές μου προτάσεις/διαπιστώσεις.
    1. Το μόνο στο οποίο στον σημερινό κόσμο είμαστε ανταγωνιστικοί (δηλαδή μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα κομμάτι από την πίτα) είναι το λάδι, το κρασί, η ναυτιλία (όπως και στην αρχαία Ελλάδα) και ο τουρισμός.
    2. Αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μήπως σημαίνει ότι θα πρέπει να αλλάξει ο δημογραφικός χάρτης; Να μετακινηθεί πληθυσμός στην επαρχία;
    3. Και επειδή, ακόμη και αν αυξηθεί η αγροτική παραγωγή, χρειάζεσαι πολλά κιλά ντομάτες για να πληρώσεις ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο μήπως θα έπρεπε η ελληνική βιομηχανία να ξαναπρωταγωνιστήσει μήπως και σωθεί κάποτε η χώρα; Πρόσεξε, είπα η ΕΛΛΗΝΙΚΗ βιομηχανία. Δεν με ενδιαφέρουν οι επενδύσεις ΞΕΝΩΝ εταιρειών. Η μόνη χρησιμότητα είναι ότι μειώνουν την ανεργία και τίποτε άλλο.

  16. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 05/04/2013 21:26:40

    Για να κάνεις κριτική πρέπει να έχεις πρόταση ή έστω ένα μίνιμουμ ιδεολογικής κατεύθυνσης για το που πρέπει να βαδίσει η χώρα, αλλιώς η κριτική είναι απλά για να γίνεται. Τώρα απαντώ στις προτάσεις/διαπιστώσεις σας:
    1) Υποτιμάτε τις τεραστιες δυνατότητες της χώρας αν τις περιορίζετε μόνο στο λάδι,το κρασί,τη ναυτιλία και τον τουρισμό που έχουν -φυσικά- τεράστια περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην παραγωγή και διαχείριση ενέργειας (π.χ. ΑΠΕ,πετρέλαιο,φυσικό αέριο), στην παραγωγή μεγάλης ποικιλίας και ποσότητας τροφίμων (κυρίως στη μεταποίηση), να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως κέντρα διαμετακομιστικού εμπορίου, να εξελιχθεί σε μια χώρα εξορυξης χρυσού, νικελίου και άλλων μεταλλευμάτων και να εκσυγχρονίσει τη μεγάλη βιοτεχνική της παράδοση. Αν αλλάξουμε δομές και μυαλά οι δυνατότητές μας είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ
    2) Φυσικά και θα γίνει διαπεριφερειακή ανακατανομή του εργατικού δυναμικού και αυτό είναι κάτι ελπιδοφόρο.
    3) Οι ηγέτιδες χώρες της παγκόσμιας ανάπτυξης είναι αυτές που προσελκύουν αρκετές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ). Στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο που ζούμε όποιος προσελκεί τις περισσότερς ΞΑΕ κερδίζει, εγώ θέλω η χώρα μας να είναι στους νικητές και διεκδικήσει με τον πιο δυναμικό τρόπο το μερίδιό της στην παγκόσμια κατανομή πλούτου

  17. ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
    ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 05/04/2013 21:49:18

    Ελπίζω να μην υπαινίσσεσαι ότι δεν διαθέτω ένα μίνιμουμ ιδεολογικής κατεύθυνσης για το πού να βαδίσει η χώρα.
    1. Συμφωνώ σε όλα. Άλλωστε εγώ περιέγραφα το παρόν και όχι τις δυνατότητες της χώρας, οι οποίες πράγματι όπως λες είναι τεράστιες. Επιφυλάσσομαι όμως στα θέματα που έχουν σχέση με τα μεταλλεύματα (όχι μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους). Θα χρειαζόταν μεγάλη συζήτηση γι' αυτό ας κρατήσει ο καθένας τις απόψεις του για το συγκεκριμένο.
    2. Βλέπω ότι συμφωνείς σε αυτό που είπα. Πράγματι είναι ελπιδοφόρο αλλά νομίζω ότι περισσότερο είναι αναγκαίο και αναπόφευκτο.
    3. Δεν θεωρώ ως ανάπτυξη το να έρχονται ξένοι επενδυτές, να στραγγίζουν το πηγές πλούτου της χώρας μου και το εργατικό της δυναμικό, να δίνουν ψίχουλα ως φόρους και μεροκάματα/μισθούς και να συσσωρεύουν τεράστια κέρδη. Αν κάνω λάθος και εννοείς κάτι διαφορετικό από αυτό, πάω πάσο.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 05/04/2013 22:43:27

      Η απάντηση για το μίνιμουμ ιδεολογικής κατεύθυνσης που είναι απαραίτητο για να κρίνεις τα πολιτικά δρώμενα ήταν γενική δεν ήταν προσωπική μομφή σε καμία περίπτωση.
      1) Συμφωνώ
      2) Συμφωνώ
      3) Οι ΞΑΕ δεν είναι μόνο η εξόρυξη χρυσού/μεταλλευμάτων κλπ είναι -κυρίως- να έρθουν επενδύσεις για την παραγωγή καινοτόμων τεχνολογικών προϊόντων -έστω και μικρής κλίμακας- (που η χώρα διαθέτει το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό, αλλά όχι ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο) που θα ενδυναμώσουν τον παραγωγικό εκσυγχρονισμό της χώρας αφού θα μεταφέρουν σύγχρονη τεχνογνωσία που θα διαχυθεί στην ελληνική κοινωνία

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.