Ραγδαία μείωση στις οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων
15/07/2015 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ραγδαία μείωση στις οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων

Μείωση στις οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών καταγράφει η μελέτη υπό τον τίτλο "Consumer Climate Europe" (Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη) της GfK για το δεύτερο τρίμηνο του 2015

Συγκεκριμένα, ενώ ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος αυξήθηκε κατά 27,4 μονάδες αγγίζοντας τις 14,3 μονάδες στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου - Μαρτίου, ενώ παρέμεινε στις -9,9 μονάδες τον Ιούνιο. Συνεπώς, οι οικονομικές προσδοκίες μειώθηκαν κατά 24,2 μονάδες φτάνοντας τις αντίστοιχες του προηγούμενου έτους (Ιούνιος 2014: -10 μονάδες).

Σύμφωνα με την μελέτη της GFK, η καταναλωτική αστάθεια που σχετίζεται με την οικονομική κατάσταση της χώρας αποτυπώθηκε στις εισοδηματικές προσδοκίες. Μετά την μεγάλη άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο (+29,1 μονάδες στο επίπεδο του 6,9), οι Έλληνες δεν προσδοκούν επί του παρόντος σταθερούς μισθούς και εισοδήματα δεδομένης της τωρινής κατάστασης, σύμφωνα με την ίδια μελέτη. Από τον Ιανουάριο, οι εισοδηματικές προσδοκίες μειώνονται σταθερά. Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου, ήταν -12,6 μονάδες.

Παρά την αρνητική διάθεση των καταναλωτών που σχετίζεται με την πτωτική τάση στους μισθούς και τα εισοδήματα καθώς και με την οικονομική κατάσταση, η πρόθεση για αγορές εμφανίζεται θετική. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 19 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο αγγίζοντας τις -17,5 μονάδες. Αποφασιστική στάθηκε η ελπίδα των καταναλωτών για την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους πιστωτές.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της μελέτης, οι μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της επηρεάζουν ξεκάθαρα τη στάση των καταναλωτών στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ιδιαίτερα στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, σημαντικό ρόλο παίζει επίσης η κρίση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Ωστόσο, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της μελέτης GfK Consumer Climate στην Ευρώπη των 28 έχει αυξηθεί κατά 1 μονάδα συνολικά από το Μάρτιο αγγίζοντας τις 10,8 μονάδες.

Σύμφωνα με την GFK, η ελληνική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη στάση των ευρωπαίων καταναλωτών κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με αποτέλεσμα οι οικονομικές προσδοκίες σε πολλές χώρες να έχουν παραμείνει στάσιμες ή να έχουν μειωθεί.

Κατά την περίοδο της έρευνας, η οποία διεξήχθη τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, οι διαπραγματεύσεις ανάμεσαστην Ελλάδα και τους δανειστές της βρίσκονταν σε κρίσιμο σημείο. Η σταδιακή κλιμάκωση – η προσωρινή διακοπή των διαπραγματεύσεων, η αργία των ελληνικών τραπεζών, το δημοψήφισμα και η θετική έκβαση των διαπραγματεύσεων – δεν αποκρυσταλλώνεται σε αυτή τη μελέτη.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, η στάση των Ευρωπαίων, κυρίως εντός της νομισματικής ένωσης, είναι πολύ πιθανόν να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό ισχύει κυρίως για χώρες, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία, οι οποίες είτε βαρύνονται με μεγάλο μέρος από το χρέος της Ελλάδας είτε αντιμετωπίζουν δυσχερείς οικονομικές συνθήκες.

Η εξέλιξη που αφορά στις προσδοκίες που αφορούν στα εισοδήματα και η πρόθεση για πραγματοποίηση αγορών ποικίλλει μεταξύ των χωρών. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη κάθε χώρα κατά το δεύτερο τρίμηνο επηρέασαν περισσότερο από μία πιθανή έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Ωστόσο, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της μελέτης GfK Consumer Climate στην Ευρώπη των 28 αυξήθηκε κατά 1 μονάδα συνολικά από το Μάρτιο φτάνοντας στις 10,8 μονάδες για το δεύτερο τρίμηνο.

imerisia.gr

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δήμητρα Μ. avatar
    Δήμητρα Μ. 18/07/2015 13:17:49

    Αυτοί είναι οι τεμπέληδες της Ευρώπης και Όχι, Δεν είναι οι Έλληνες Ποιός θα το περίμενε ότι στη χώρα που ζει η Μέρκελ και ο Σόϊμπλε, θα ζούσαν οι πιό.. τεμπέληδες της Ευρώπης. Παρότι η Γερμανία είναι μία από τις πιό οργανωμένες και αποδοτικές χώρες, αυτό μάλλον δεν οφείλεται στην.. εργατικότητα των Γερμανών. Όπως βλέπετε και από το παρακάτω γράφημα, από Έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για το 2013, οι Γερμανοί έχουν τις λιγότερες ώρες εργασίας από όλες τις χώρες-μέλη του Οργανισμού, ενώ οι "τεμπέληδες" Έλληνες έρχονται τρίτοι σε ώρες δουλειάς, μετά το Μεξικό και την Κορέα. http://tinyurl.com/nzybpg3 MSN Ευ Ζην | sofokleousin.gr | 1 μέρα πριν

  2. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 18/07/2015 15:14:22

    Τα εχουμε συγχυσει στην Ελλαδα. Παω δουλεια και βαζω σφραγιδες ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΟΥΛΕΥΩ. Δουλευω σημαινει κανω κατι που εχει πραγματικο οικονομιικο αποτελεσμα. Οι γερμανοι εχουν απιστευτη παραγωγικοτητα. Αντι να προβληματιστουμε που ενω παμε δουλεια τις διπλασιες ωρες παραγουμε το ενα τεταρτο , νομιζουμε οτι ολα αυτα συμβαινουν επειδη μας κρατουν καθηλωμενους οι κακοι ξενοι.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Παρατηρητής 18/07/2015 19:49:15

      Άλλο η παραγωγικότητα και άλλο η εργατικότητα. Και άλλο ο μη παραγωγικός, και άλλο ο τεμπέλης. Τεμπέληδες, που μας λένε, ΔΕΝ είμαστε! Επίσης, η «παραγωγικότητα» όπως ορίζεται στις στατιστικές έχει διαφορά με την έννοια την παραγωγικότητας στην καθομιλουμένη. Το ότι η οικονομία μας χρήζει βελτιώσεως δεν θα πει ότι θα αποδεχόμαστε να μας αποκαλεί ο κάθε Γερμανός ή το κάθε Σύνδρομο της Στοκχόλμης «τεμπέληδες», ως λαό.

  3. Δήμητρα Μ. avatar
    Δήμητρα Μ. 24/08/2015 14:54:42

    Χαρακτηριστικά των ζωδίων που ίσως δεν ξέρατε MSN Life Style Αστρολογία | Copyrights: iStock-Getty Images / Icon Images / Tetra Images / REX-Cultura / Photo Alto / Ale Ventura/ Marcus Butt / Corbis και συνεργάτες φωτογράφοι http://tinyurl.com/ohq6axu

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.