#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/03/2013 20:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ν. Αναστασιάδης: Η λύση που επιλέξαμε είναι η λιγότερο επώδυνη για τη χώρα



Έκκληση στα κοινοβουλευτικά κόμματα να αποφασίσουν αύριο κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου για το «κούρεμα» των καταθέσεων «με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των πολιτών και της πατρίδας», απηύθυνε στο αποψινό διάγγελμα του ο Κύπριος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης. Ωστόσο, έκανε σαφές ότι θα σεβαστεί απόλυτα την απόφαση της Βουλής.

Ο πρόεδρος Αναστασιάδης ανέφερε ότι η κυβέρνηση του «παρέλαβε ένα κράτος υπό χρεοκοπία».

Με αίσθημα απόλυτης ευθύνης, είπε, θεωρώ υποχρέωση να ενημερώσω για την τελευταία συνεδρία του Eurogroup και «με απόλυτη ειλικρίνεια να παραθέσω τις πραγματικές επιλογές που τέθηκαν ενώπιον μας στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο».

Σύμφωνα με τον Κύπριο πρόεδρο:

-Η πρώτη επιλογή ήταν αυτή που θα οδηγούσε σε άτακτη χρεοκοπία ως αποτέλεσμα της απόφασης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να διακόψει αμέσως την παροχή της έκτακτης βοήθειας που θα διατηρούσε τη ρευστότητα των δύο μεγάλων τραπεζών.
-Η δεύτερη, είναι η επιλογή μιας πολύ δύσκολης αλλά ελεγχόμενης και διαχειρίσιμης κατάστασης που θα οδηγήσει τελικά στη σταθεροποίηση της οικονομίας και στην ανάκαμψη.

Τόνισε ότι δεν είναι πρόθεση του να ωραιοποιήσει τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί γιατί δεν παραγνωρίζει τις δυσκολίες και τους ενδεχόμενους κινδύνους που θα αντιμετωπίσει η Κύπρος.

«Είναι όμως με αίσθημα ιστορικής ευθύνης που έλαβα μιαν απόφαση. Έστω κι αν είχα κάθετες διαφωνίες με συγκεκριμένες πρόνοιες. Έπρεπε να αποφασίσω ποια εκ των δύο θα προκαλούσε τις ολιγότερο οδυνηρές επιπτώσεις και θα διασφάλιζε τις προοπτικές της διάσωσης της κυπριακής οικονομίας», είπε.

Η επιλογή της άτακτης χρεοκοπίας, υποστήριξε, θα είχε τις ακόλουθες συνέπειες:

-Θα τερματιζόταν αμέσως η λειτουργία μιας τράπεζας. Στη συνέχεια θα ανέστελλε τη λειτουργία της η άλλη των μεγάλων τραπεζών και τελικά θα οδηγούμασταν στην κατάρρευση του τραπεζικού τομέα.

-Ως επακόλουθο, οι καταθέτες θα έχαναν την άμεση πρόσβαση τους στις καταθέσεις τους, ενώ μεγάλος αριθμός καταθετών θα υποβαλλόταν σε σημαντικές ζημιές.
Χιλιάδες μικρομεσαίες και άλλες επιχειρήσεις θα κινδύνευαν να οδηγηθούν στη χρεοκοπία.

-Εξίσου όμως σημαντικό, θα ήταν η άμεση απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας του τραπεζικού τομέα. Δεν θα μπορούσα επίσης να παραγνωρίσω τις συνεπακόλουθες απώλειες χιλιάδων άλλων θέσεων εργασίας συνδεδεμένες με τις τραπεζικές δραστηριότητες.

-Αποκορύφωμα της άτακτης χρεοκοπίας θα ήταν ο ενδεχόμενος εξαναγκασμός μας σε έξοδο από το ευρώ. Ανάλογη εξέλιξη δεν μπορούσε παρά να οδηγήσει σε μια σημαντική υποτίμηση του νομίσματός μας και του εθνικού μας πλούτου, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται.

Ο Κύπριος πρόεδρος υπογράμμισε ότι ανέλαβε και αναλαμβάνει τις ευθύνες του. «Η λύση στην οποία καταλήξαμε δεν είναι σίγουρα αυτή που θέλαμε, όμως είναι η λιγότερο επώδυνη υπό τις περιστάσεις διότι πάνω απ όλα αφήνει στα δικά μας χέρια τη διαχείριση της οικονομίας μας», επεσήμανε.

Επίσης, εξήγησε ότι στην απόφαση του προσμέτρησε, πέραν των αρνητικών συνεπειών, και μια σειρά άλλων λόγων, όπως:

1) Η προτεινόμενη συνεισφορά των καταθετών περιορίζεται στο εισόδημα των επιτοκίων που δεν υπερβαίνει τα δύο χρόνια.

2) Πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η όποια συνεισφορά θα γίνει μία και μόνη φορά, αφού μέσα από την πρόταση αυτή διασφαλίζεται οριστικά και αμετάκλητα η βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους. Πέραν τούτου οι μελλοντικές γενεές απαλλάσσονται από τα δικά μας λάθη.

3) Η όποια συνεισφορά δεν αποτελεί οριστική απώλεια για τους καταθέτες, αφού ως αντάλλαγμα θα τους παραχωρηθούν αμέσως μετοχές των υπό κρίση τραπεζών για το σύνολο των απωλειών τους.

4) Το κράτος, αναγνωρίζοντας τις υποχρεώσεις του θα προσφέρει σε όσους διατηρήσουν τις καταθέσεις τους για περίοδο δύο χρόνων το ήμισυ της αξίας της συνεισφοράς τους με ομόλογα, συνδεδεμένα με τα μελλοντικά κρατικά έσοδα από το φυσικό αέριο.

5) Μέσα από την ίδια απόφαση διασώζονται τα ταμεία πρόνοιας και συντάξεων και αποτρέπεται η λήψη άλλων σκληρών μέτρων όπως οι μειώσεις μισθών και συντάξεων αλλά και ο φόρος στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές που τέθηκαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

6) Το πιο σημαντικό είναι ότι αποφεύγουμε ένα φαύλο κύκλο ενός δεύτερου μνημονίου.

Ο πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι συνεχίζει να δίνει τη μάχη προκειμένου οι αποφάσεις του Eurogroup να διαφοροποιηθούν τις επόμενες ώρες, έτσι που να περιοριστούν οι επιπτώσεις στους μικροκαταθέτες.

«Είναι προφανές πως η πιο ανώδυνη επιλογή για μένα θα ήταν η πιο οδυνηρή για τον τόπο και το λαό. Επέλεξα την πιο οδυνηρή για τον ίδιο αναλαμβάνοντας το πολιτικό κόστος, για να περιορίσω στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις συνέπειες στην οικονομία και στους συμπολίτες μας», κατέληξε ο Κύπριος πρόεδρος.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΚΜ avatar
    ΚΜ 17/03/2013 20:53:59

    Να'χαμε να λέγαμε... Το κούρεμα θα έχει τεράστιες επιπτώσεις σε βάθος χρόνου. Κανένας ξένος δεν πρόκειται να καταθέσει στην Κύπρο ξανά. Αλλά τί να περιμένει κανείς από τον ίδιο άνθρωπο που έσπρωχνε δουλικά για το ΝΑΙ στο σχέδιο Ανάν; Άν δεν έβλεπε (λέμε τώρα...) τις επιπτώσεις τότε, θα τις δει τώρα;

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ ΚΜ 17/03/2013 21:04:52

      Ἔτσι,ἀλλά τίς ἐπιπτώσεις δέν τίς ἔβλεπαν καί οἱ Κύπριοι πού τοῦ ἔδωσαν τόσο μεγάλο ποσοστό στίς ἐκλογές;

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 21:20:57

        Σηκώνω κι εγώ τα χέρια ψηλά.... Στο μεταξύ, ακόμα και να φάει ένα ΟΧΙ ξεσυγυρισμένο από την βουλή (όπως ελπίζω), έχει ήδη γίνει μεγάλο ζημιά, με το να συζητιέται το μέχρι πρότινος αδιανόητο. Δεν αποκαθίσταται εύκολα η εμπιστοσύνη. ΓΑΠ νούμερο δύο ο τύπος...

        • Κυθήριος Τ. avatar
          Κυθήριος Τ. @ ΚΜ 17/03/2013 21:26:23

          Τό ὄχι γιά μένα θά τό φάει σίγουρα,ὅμως σημασία ἔχει ὅτι τοῦ ἔχουν ἐμπιστοσύνη στό Eurogroup,εἶναι ὅ ἄνθρωπος πού χρειάζονται.
          Ἔ ρε Τάσσος πού θά τούς χρειαζόταν τῶρα...

        • Νιόβη avatar
          Νιόβη @ ΚΜ 17/03/2013 21:50:27

          Και δεν είναι μόνο η εμπιστοσύνη που λέτε. Ακόμη κι αν ο Αναστασιάδης εισπράξει το ξεγυρισμένο «όχι» που του αξίζει, άπαξ και η Ευρώπη βρήκε έδαφος για να προτείνει κούρεμα καταθέσεων, θα το ξανακάνει και μάλιστα σύντομα. Το θέμα ήταν να μην γίνει η αρχή.

          • giannis avatar
            giannis @ Νιόβη 18/03/2013 10:36:29

            Ουδέν κακό αμιγές καλού. Εάν βγει.. ένα ΟΧΙ
            ίσως μάθουμε τις δυνάμεις... της Τρό'ι'κας και λοιπών εκβιαστών, ίσως το ΟΧΙ της Κύπρου γίνει η αρχή και γιά το πρώτο δικό μας ΟΧΙ.

        • **Mara** avatar
          **Mara** @ ΚΜ 17/03/2013 22:33:18

          Μετά την απόρριψη της πρότασης της Gazprom, προχώρησε σε δηλώσεις-ταφόπλακα για το κυπριακό τραπεζικό σύστημα και την κυπριακή οικονομία γενικότερα, ο Anatoly Aksakov επικεφαλής της Ένωσης Περιφερειακών Τραπεζών της Ρωσίας, μέλος του συμβουλίου της Κεντρικής Τράπεζας της Ρωσίας και μέλος της ρωσικής Ένωσης Βιομηχάνων και Επιχειρηματιών, ο οποίος μιλώντας στο Interfax μετά την συναίνεση της κυβέρνησης Αναστασιάδη στο Eurogroup για την κατάσχεση ποσοστού των τραπεζικών καταθέσεων, χαρακτήρισε το τραπεζικό σύστημα της χώρας "Μη αξιόπιστο πλέον" Μάλιστα είπε ότι "Συμβουλεύω τους Ρώσους πολίτες να αποσύρουν τις καταθέσεις τους άμεσα από την Κύπρο".

          «Η πίστη στην Κύπρο ως μέρος όπου είναι βολικό για κάποιον να κρατά τα χρήματά του εκεί θα υπονομευθεί αν ψηφιστεί από την κυπριακή Βουλή η απόφαση του Eurogroup» είπε ο Aksanov για να προσθέσει: «Συμβουλεύω τους Ρώσους που έχουν τις καταθέσεις τους στην Κύπρο να φέρουν πίσω τα λεφτά τους στη Ρωσία».

          Δυστυχώς... η Κύπρος μας μπαίνει σε επικίνδυνες περιπέτειες, αλλά... ανοίγει και τους ασκούς του Αιόλου.....

          • Karenin avatar
            Karenin @ **Mara** 17/03/2013 23:00:09

            Ασήμαντος περιφερειακός παράγοντας χωρις το παραμικρό βάρος και ισχύ. Καμία σοβαρή δήλωση η σχόλιο δεν έχει ακόμη γίνει. Το πρόβλημα είναι οι ρώσικες οφσόρ του νησιού που ελέχουν την μισή ρώσικη οικονομία και ιδιοκτησία. Για αυτό και οι Ρώσοι θα τις καταποιούν. Η Γερμανία δείχνει πλήρη κατανόηση στο θέμα αυτό.

          • **Mara** avatar
            **Mara** @ Karenin 18/03/2013 07:32:43

            Αυτά τα ΄περί "ασήμαντου περιφερειακού παράγοντα" μην τα λές έτσι απλά....
            Βέβαια και αυτές οι εύκολες και ξαφνικές προτάσεις είναι περίεργες....
            Το θέμα είναι ότι παίζεται στην Κύπρο ένα πολύ χοντρό παιχνίδι....
            και είναι βέβαιο ότι έχει σχέση και με την Ελλάδα.
            Θα δούμε τις ερχόμενες μέρες πως θα εξελιχθεί η κατάσταση....

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 21:26:49

        Aγαπητέ Κυθήριε,
        «Το μεν αληθές εν, το δε ψεύδος πολυσχιδές»
        ~Γρηγόριος Νανζιανζηνός, ο Θεολόγος

        • η Dimi avatar
          η Dimi @ η Dimi 17/03/2013 21:28:20

          Ναζιανζηνός

        • Κυθήριος Τ. avatar
          Κυθήριος Τ. @ η Dimi 17/03/2013 21:34:36

          Dimi μου πιό γρήγορο ξεσκέπασμα πολιτικοῦ δέν πρέπει νά ὑπῆρξε ξανά στήν ἱστορία...
          Τά πλέον ἀπεχθῆ ψέματα συχνά λέγονται μέ σιωπή.
          R.L.Stevenson

          • η Dimi avatar
            η Dimi @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 21:56:28

            Και το "αξιοπρεπώς αποχωρείν", έννοια άγνωστη για σημαντικό αριθμό πολιτικών, ανεξαρτήτως φύλου, χώρας, ή πολιτικού κόμματος. Γι αυτούς, η δύναμη της εξουσίας, καθημερινά αποδεικνύεται ισχυρότερη αυτής του χρήματος.

      • **Mara** avatar
        **Mara** @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 22:27:56

        Τελικά αγαπητοί φίλοι, το παιχνίδι που παίζεται με την Κύπρο είναι πάρα πολύ χοντρό....

        Αντιπροσωπεία της Gazprom επισκέφθηκε εκτάκτως την Κύπρο και παρέδωσε έγγραφη πρόταση απεγκλωβισμού της χώρας από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει μετά την απόφαση του Eurogroup για την κατάσχεση ποσοστού των τραπεζικών καταθέσεων.
        Η πρόταση αφορά την ανάληψη των οικονομικών βαρών από την ρωσική εταιρεία με την αγορά μίας ή και δύο κυπριακών τραπεζών, προκειμένου να μην υπάρξει δανειοδότηση από την τρόικα και Μνημόνιο για την Κύπρο.
        Το αντάλλαγμα που ζητάνε είναι παραχώρηση βυθοτεμαχίων στην ΑΟΖ και ανάθεση στην Gazprom και την κατασκευή του εργοστασίου φυσικού αερίου στο Μαρί.

        Οι τελευταίες πληροφορίες λένε, ότι ο πρόεδρος Ν. Ανασταδιάδης απέρριψε την πρόταση, λέγοντας ότι θέλει η λύση στο πρόβλημα της Κύπρου, να δοθεί μέσα από την Ε.Ε.

        • Κυθήριος Τ. avatar
          Κυθήριος Τ. @ **Mara** 17/03/2013 23:12:02

          Μοιάζει σάν τήν πρόταση Σαμαρᾶ ὅτι ἡ Ἑλληνική ΑΟΖ εἶναι Εὐρωπαϊκό θέμα,ἤ μοῦ φαίνεται;

          • **Mara** avatar
            **Mara** @ Κυθήριος Τ. 18/03/2013 08:01:59

            Κυθήριε, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.
            Ούτε τυχαία η ξαφνική επίσκεψη Μίλλερ στο Σαμαρά λίγες μέρες πρίν και μάλιστα σε μία συνάντηση που δεν υπήρχαν διερμηνείς παρά μόνο οι δυό τους.
            Παίζονται χοντρά παιχνίδια... και προφανώς παίζονται όλα για όλα... και από όλους....

  2. Ρύκιος avatar
    Ρύκιος 17/03/2013 21:27:13

    Σα να άκουγα λόγο του ΓΑΠ μόνο το "απάνεμο λιμάνι" έλλειπε

  3. sceptic avatar
    sceptic 17/03/2013 21:30:34

    Τελικά όλοι ίδιοι είναι....

  4. Νιόβη avatar
    Νιόβη 17/03/2013 21:47:59

    Λοιπόν, Πρόεδρε, αν δεν θες σύντομα να ζητήσεις φιλοξενία στον περιοδεύοντα θίασο των άλλων ανίκανων (ΓΑΠ, Παπακωνσταντίνου και Σία) που δεν τους χωράει ο τόπος στη χώρα τους, μάζεψέ τα όσο είναι νωρίς διότι σαν την υστεροφημία τίποτα στον κόσμο.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Νιόβη 17/03/2013 22:02:06

      Για σένα τι θα ήταν ας πούμε ένα καλό πακέτο συμφωνιας?

  5. Νιόβη avatar
    Νιόβη 17/03/2013 22:09:50

    Ο σχολιαστής «Ιάκωβος», σε μια άλλη δημοσίευση εδώ στο αντινιούζ, διατύπωσε μια πρόταση, με την οποία (αν θυμάμαι καλά) συμφώνησες κι εσύ. Δεν θυμάμαι σε ποιά δημοσίευση ακριβώς για να βάλω έναν σύνδεσμο εδώ. Εσύ θυμάσαι;

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ Νιόβη 17/03/2013 22:11:35

      Εννοείται, βέβαια, ότι για μένα η ιδανικότερη λύση όλων θα ήταν το απόλυτο bank run και πόρτα στην Ευρωζώνη, αλλά μιας και μιλάμε για πακέτο συμφωνίας, αν μπορείς, προσπάθησε να ξαναβρείς την πρόταση του Ιάκωβου.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Νιόβη 17/03/2013 22:13:25

      Όχι δυστυχώς δε θυμάμαι!

  6. cool avatar
    cool 17/03/2013 22:13:03

    ¨Νιοβη¨υποκλινομαι στα σχολια σου

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ cool 17/03/2013 23:08:16

      Είστε πολύ ευγενικός (ή ευγενική;).

  7. Νιόβη avatar
    Νιόβη 17/03/2013 22:15:47

    Εν πάση περιπτώσει, χοντρικά η πρόταση ήταν να αφήσουν τις καταθέσεις ήσυχες και η Κύπρος να ξεχρεώσει από τα έσοδα από την εξόρυξη φυσικού αερίου. Όχι να ξεπουλήσουν τα κοιτάσματα, απλώς μέρος των εσόδων τους να πάει στο χρέος.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Νιόβη 17/03/2013 22:19:13

      Έτσι θα παίρνανε πίσω τα δανεικά τους κι αυτοί. Άρα λοιπόν, άλλο είναι το ζητούμενο από την πλευρά τους....

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ Νιόβη 17/03/2013 22:23:11

      Ὁ Ἀναστασιάδης στό διάγγελμά του ὡστόσο σήμερα,ὑποσχέθηκε στοῦς Κύπριους ὅτι ἀπό τά κέρδη ἀπό τό φυσικό ἀέριο θά ρεφάρουν τή χασούρα ἀπό τό κούρεμα...

      • Νιόβη avatar
        Νιόβη @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 22:31:11

        Ναι, αλλά το ζητούμενο είναι να μην γίνει καν το κούρεμα. Δημιουργεί εγκληματικό προηγούμενο και αν αρχίσει το γαϊτανάκι δεν θα σταματήσει, κι ας λένε ότι θέλουν οι εντολοδόχοι της ΕΕ.

        • Κυθήριος Τ. avatar
          Κυθήριος Τ. @ Νιόβη 17/03/2013 22:39:38

          Βεβαίως καί τό ζητούμενο εἶναι νά μή γίνει τό κούρεμα!
          Ὅμως πιστεύεις ὅτι ἔχει ἔρεισμα μιά τέτοια δικαιολογία ;
          Ἤ ὅπως τό λένε ἀλλιῶς,ζῆσε Μάη μου...

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 23:02:34

            Βεβαίως, γιατί να μην έχει έρεισμα; Εφ᾽ όσον προτείνεται έντιμη εναλλακτική λύση, δεν δικαιούνται να απαιτούν κούρεμα στις καταθέσεις, το οποίο αντίκειται σε κάθε Ευρωπαϊκή αρχή έτσι κι αλλιώς. Δεν έχει σημασία η σε βάθος χρόνου αποπληρωμή. Ας βάλουν τόκο υπερημερίας (φτάνει ο τόκος να μην ισοδυναμεί με το ίδιο το οικόπεδο).

          • Κυθήριος Τ. avatar
            Κυθήριος Τ. @ Νιόβη 17/03/2013 23:15:15

            Μά Νιόβη,ἡ ὑπογραφή Μνημονίου ἔχει τό σκοπό τῆς ἄμεσης ἔναρξης ἀποπληρωμῆς,ὄχι τήν σέ βάθος χρόνου!

      • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
        Συριζαλβανία του Χότζα @ Κυθήριος Τ. 17/03/2013 22:34:14

        Πανέξυπνη κίνηση του Αναστασιάδη, που μαζί με τη βέβαιη αύξηση των επιτοκίων καταθέσεων θα είναι μια σημαντική ασπίδα για τη αποφυγή τεράστιας απομάκρυνσης καταθέσεων

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 22:36:29

          Κούρεμα = φυγή καταθέσεων. Και σιγά μη γυρίσουν, με τέτοιο προηγούμενο. Όλα τα υπόλοιπα είναι φερετζέδες.

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ ΚΜ 17/03/2013 22:38:37

            Έτσι είναι.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Νιόβη 17/03/2013 22:31:07

      Είναι ζήτημα πολιτικών συσχετισμών οι κάθε φορά αποφάσεις στην ΕΕ. Πώς θα συμφωνούσε η Μέρκελ χωρίς κούρεμα καταθέσεων όταν το SPD,Die linke και Πράσινοι ζητούσαν κούρεμα καταθέσεων των Ρώσων ολιγαρχών,αν έκανε πισω η Μέρκελ εν μέσω προεκλογικής περιόδου θα έβγαιναν αυτοί λαϊκιστικά και θα έλεγαν ότι ο γερμανικός λαός θα πληρώσει τη σωτηρία των κυπριακών τραπεζών και όχι οι Ρώσοι! Λαϊκισμός και εσωτερικοί πολιτικοί ανταγωνισμοί αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες στην επίλυση της κρίσης χρέους στην Ευρωζώνη! Ανταγωνιστικό παιχνίδι η δημοκρατία τι να κάνουμε?

      • Νιόβη avatar
        Νιόβη @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 22:32:56

        Η Γερμανία είναι ο ανασταλτικός παράγοντας στην Ευρώπη. Είναι ο νταής που προσπαθούν όλοι να καλοπιάσουν όταν η μόνη λύση είναι όλοι μαζί να του κόψουν τα πόδια και να τον στήσουν στη γωνία.

        • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
          Συριζαλβανία του Χότζα @ Νιόβη 17/03/2013 22:35:43

          Τότε θα πάρει το καπελάκι της και θα αποχωρήσει από την ευρωζώνη και θα μείνουμε εμείς με τα κεσάτια μας

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 22:39:43

            Σε τέτοια περίπτωση θα ισχύει το «θύμωσε ο αγάς και έκοψε τα αχαμνά του». Όπου αγάς, η Γερμανία. Και θα είναι ο μόνος βιώσιμος τρόπος νομισματικής απεμπλοκής για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ ΚΜ 17/03/2013 22:45:55

            Τα πλεονάσματά τους είναι τα ελλείμματά μας.

          • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
            Συριζαλβανία του Χότζα @ ΚΜ 17/03/2013 22:59:57

            Σε ένα βαθμό ναι αλλά τα αγαθά και οι υπηρεσίες τους έχουν εισχωρήσει σε πολλές αγορές. Γιαυτό ήμουν αρνητικός στην είσοδό μας στο ευρώ λόγω της χαμηλής ανταγωνιστικότητας μας που ακόμα και το μεγάλο πλεονέκτημά του, δηλ. το φτηνό και εύκολο χρήμα, με τις αποσαθρωμένες δομές που είχαμε, την έλλειψη σχεδίου και την ανικανότητα τροφοδότησης του δημοσίου διαλόγου με σύγχρονα ζητήματα λόγω της ιδεολογικής ηγεμονίας της αριστεράς θα κάναμε το ευρώ ένα χλιδάτο μέσο κατανάλωσης εισαγωγών από όλο τον κόσμο. Άρα με μαθηματική ακρίβεια θα φτάναμε στη χρεοκοπία

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 22:34:53

        Ακριβοί στα πίτουρα, και φτηνοί στο αλεύρι. Σιγά τα δίφραγκα, σε σύγκριση με τα δάνεια προς Ελλάδα ή Πορτογαλία. Ας θερίσουν τώρα αυτά που σπείρανε οι Τεύτονες που αβαντάρεις για να βάλουνε (λέμε τώρα!) μυαλό...

        • Νιόβη avatar
          Νιόβη @ ΚΜ 17/03/2013 22:38:01

          Εγώ ακόμα ψάχνω γι αυτό το σχόλιο του «Ιακώβου». Ή θυμάμαι άλλα αντί άλλων, τι να πω... Όλη μέρα σήμερα κόλλησα με το αντινιούζ και μάλλον σκάλωσε το μυαλό μου... :)

          • Κυθήριος Τ. avatar
            Κυθήριος Τ. @ Νιόβη 17/03/2013 23:08:25

            ''Ἡ Κύπρος ζεῖ ἕναν Ἀττίλα,οἰκονομικό αὐτή τή φορά''
            17-3-2013 στίς 1:53 p.m.

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Κυθήριος Τ. 18/03/2013 00:20:42

            Ευχαριστώ πολύ. :) Μόλις το ξαναδιάβασα. Προτείνει και την ταυτόχρονη αποχώρηση από την Ευρωζώνη Ελλάδας και Κύπρου. Αυτό δεν το είχα συγκρατήσει. Θυμόμουν όμως ότι η Συριζαλβανία του Χότζα (τέτοιο άβολο ψευδώνυμο το σκεφτήκατε πολύ, αγαπητέ, πριν το αποφασίσετε;) είχε συμφωνήσει με την πρόταση. Πάλι καλά, δεν έχω φυράνει τελείως ακόμα.

        • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
          Συριζαλβανία του Χότζα @ ΚΜ 17/03/2013 22:39:27

          Πέρα από τις οικονομικές αποφάσεις, υπάρχουν και οι πολιτικοί -πάντα- συσχετισμοί και ήταν 100-0 απέναντι στα κυπριακά συμφέροντα

  8. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 17/03/2013 22:18:53

    Καί ὅσο πιό ἰσχυρή εἶναι ἡ ἐξουσία πού κατέχουν,τόσο πιό πολύ ἐξαγοράσιμοι εἶναι...

  9. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 17/03/2013 22:29:30

    Επιστροφή της Κύπρου ολοκληρωτικά στο Δυτικό μπλόκ,μετά την προσβολή που έγινε στην Ρωσία,έπρεπε να το περιμένουμε.Πολύ εντυπωσιακή κίνηση!

  10. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 17/03/2013 22:40:51

    Πανέξυπνη ἀλλά ἀεριτζίδικη!

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ Κυθήριος Τ. 18/03/2013 00:15:29

      Απαντώ στο σχόλιό σας παραπάνω, γιατί μόνο εδώ μπορώ να σας απαντήσω. Αν το λέει η καρδιά τους, ας βροντήξουν την πόρτα στην Ευρωζώνη κι ας φύγουν. Κι ας ξεχρεώσουν όταν και όποτε μπορούν. Όπως και μ᾽ εμάς, οι δρόμοι είναι δυο. Ή ξεπουλάς και ξεπουλιέσαι ή χρεωκοπείς μια κι έξω με το κεφάλι ψηλά, με δικό σου νόμισμα και με ελπίδες για το μέλλον. Τι άλλο να πούμε πια; :)

  11. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 22:42:51

    Ήταν και οι εξελίξεις καυτές που έχριζαν σχολιασμού

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 23:07:44

      Σωστό κι αυτό.

      Έχω ένα σχόλιο για την παραπάνω συζήτηση που έχετε με τον ΚΜ. Δεν ξέρω αν συμφέρει τις πιο αδύναμες οικονομίες να αποχωρήσει πρώτη η Γερμανία από την Ευρωζώνη και να έχει τη δυνατότητα υποτίμησης του καινούριου Μάρκου έναντι του Ευρώ διότι αυτό θα σήμαινε ολοκληρωτική διάλυση για το Νότο. Αν προοιωνίζεται διάλυση της Ευρωζώνης, ελπίζω να είμαστε εμείς που θα φύγουμε πρώτοι.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 23:10:00

      σωστό σχόλιο

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 23:24:56

      Σε τυχόν έξοδο της Γερμανίας από το ευρώ, θεωρώ ότι το νέο μάρκο θα ανατιμηθεί.

      Άλλωστε, στην αντίθετη περίπτωση, θα τραβάγανε μια φρίκη με τον πληθωρισμό (μπαμπούλα για τους Γερμανούς) οπότε δεν υφίσταται πιθανότητα να επιδιώξουν οι ίδιοι διολίσθηση του νέου μάρκου. Και από μόνες τους, οι αγορές θα το ανατιμήσουν.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 23:31:37

      Τους πρώτους μήνες ίσως υποτιμάτο ελαφρά λόγω προσαρμογής στα νέα δεδομένα, ότι η Γερμανία είναι εδώ και πουλάει ακόμα φθηνότερα αγαθά και υπηρεσίες αλλά μετά θα έπαιρνε την πάνω βόλτα

  12. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 17/03/2013 22:44:02

    Αν φύγουν οι πλεονασματικοί βόρειοι κλαφτα Χαράλαμπε

  13. *partyman avatar
    *partyman 17/03/2013 23:10:46

    τέτοια ξεφτίλα που ζούμε δεν έχει ξαναγίνει..

    για την τιμή των "'οπλων" και μόνο ας πει όχι αύριο η κυπριακή βουλή.. έτσι και αλλιώς χαμένοι οι αδερφοί κύπριοι .. τουλάχιστον να κρατήσουμε τα δημοκρατικά προσχήματα και να αρνηθούμε την γερμανική μπότα.. ουσιαστικά οι κύπριοι αδερφοί μας είναι χαμένοι οικονομικά.. οι γερμανοί τους παγίδεψαν πολύ πονηρά, μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα, τέλος η κύπρος, τα "μαύρα" μόνο σε ελβετία και λουξεμβούργο πλέον..

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ *partyman 18/03/2013 00:27:10

      Ξεφτίλα, λέει... Και πολύ κομψά το θέτετε.

  14. anorfografos avatar
    anorfografos 17/03/2013 23:44:37

    το οτι ρωσσος εκατομμυριουχος ξερουμε ολοι ή τουλαχιστον υποψιαζομαστε οτι δεν εβγαλε αυτα τα λεφτα με το σταυρο στο χερι και τα εστειλε στην κυπρο μακρια απο της ρωσσικες τραπεζες και πουτιν θα δει -10% που θα παει υπερ μερκελ λογικη ..βλεπω η μερκελ σε λιγο καιρο να λανβανει απο ταχυδρομια μικρα κομματακια απο συγγενεις και φιλους

  15. Νιόβη avatar
    Νιόβη 17/03/2013 23:55:29

    Όταν έχεις τέτοιους φίλους, τι να τους κάνεις τους εχθρούς. Επίσης, τα ᾽χει παίξει και ο Σόιμπλε. Εμ βάζει τον Αναστασιάδη να κάνει χαρακίρι, εμ τον πυροβολεί κι από πάνω.

    Αντιγράφω αυτολεξεί από το Πρώτο Θέμα:

    «Την κυπριακή πλευρά “καρφώνει” ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, για το “κούρεμα” των καταθέσεων κάτω από τα 100.000 ευρώ στις τράπεζες της Κύπρου.

    Σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ο κ. Σόιμπλε τόνισε: «Ήταν η θέση της γερμανικής κυβέρνησης και του ΔΝΤ ότι πρέπει να λάβουμε ένα εύλογο μέρος των κονδυλίων που είναι απαραίτητα για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, από τους μετόχους και τους πιστωτές των τραπεζών - και εννοώ τους επενδυτές».

    Συνεχίζοντας τη συγκλονιστική αφήγηση όσων συνέβησαν στη μαραθώνια, ολονύχτια συνεδρίαση του Eurogroup μέχρι τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου, ο κ. Σόιμπλε αποκάλυψε: «Θα είχαμε, προφανώς, σεβαστεί την εγγύηση των καταθέσεων μέχρι του ποσού των 100.000 ευρώ».

    Ωστόσο, σύμφωνα με όσα είπε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών στη γερμανική ραδιοφωνία ARD, αυτοί που δεν ήθελαν να προστατευθούν οι καταθέσεις μέχρι 100.000 ευρώ ήταν η κυπριακή κυβέρνηση και, επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, που αποφάσισαν αυτή τη λύση και θα πρέπει τώρα να εξηγήσουν αυτή τους την επιλογή στον κυπριακό λαό»».

    http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=264626

  16. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 18/03/2013 10:28:53

    "Ν. Αναστασιάδης: Η λύση που επιλέξαμε είναι η λιγότερο επώδυνη για τη χώρα"


    Αυτό μένει να το δούμε....

  17. Νταβίκος avatar
    Νταβίκος 18/03/2013 11:13:44

    ΟΧΙ στον Αναν-στασιάδη!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.