Μεγάλη γκάφα η αύξηση των διοδίων
09/02/2014 14:09
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μεγάλη γκάφα η αύξηση των διοδίων

Πριν μερικές εβδομάδες, από το βήμα της Βουλής o κ.Χρυσοχοΐδης έλεγε ότι δεν τίθεται θέμα αύξησης των διοδίων. Τι εννοούσε άραγε; Ότι θα αυξηθούν με βάση τις συμβάσεις του 2007 αλλά αυτός δεν θα επιβάλλει νέες;

Σε μια μεγάλη γκάφα, δια χειρός Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, προέβη την προηγούμενη εβδομάδα η κυβέρνηση. Ο λόγος για την αύξηση των διοδίων, κυρίως εκείνων που θα πληρώνουμε για να πάμε μέχρι τη Λαμία, έναν δρόμο που έχει στον έλεγχό της η ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ. Όχι ότι ο δρόμος προς την Κόρινθο θα είναι φθηνότερος αφού για να πάει κάποιος μέχρι εκεί θα πρέπει να πληρώνει στην Ελευσίνα και πηγαίνοντας και επιστρέφοντας. Ο δρόμος αυτός να θυμίσουμε είναι στη διαχείριση του Μπόμπολα.

Ειδικά όμως, για τους κατοίκους του Αγίου Στεφάνου, του Ωρωπού ή όσων μετακινούνται μέχρι τη βιομηχανική περιοχή, δηλαδή το Σχηματάρι και τα Οινόφυτα, έχει δημιουργηθεί μια πολύ δύσκολη κατάσταση.

Τις επόμενες ημέρες να δείτε που το θέμα θα ανέβει ακόμη περισσότερο στην επικαιρότητα διότι οι δήμοι ετοιμάζουν κινητοποιήσεις καθώς δεν αντέχουν να πληρώνουν περισσότερα διόδια από καύσιμα ενώ φοβούνται ότι θα πληγούν το καλοκαίρι διότι όσοι θέλουν να επισκέπτονται τις περιοχές τους θα το σκέπτονται πλέον. Γιατί να πάει κάποιος στον Ωρωπό για ένα μπάνιο, καφέ ή μια ταβέρνα και να πληρώσει ένα σκασμό λεφτά σε διόδια και να μην πάει κάπου αλλού;

Τις τελευταίες ημέρες στους παράδρομους της Εθνικής γίνεται το αδιαχώρητο διότι οι οδηγοί αναζητούν τρόπους να γλιτώσουν διόδια, όμως, αυτό δεν προβληματίζει κανέναν. Όλοι ρίχνουν το μπαλάκι στον άλλο και νίπτουν τας χείρας τους.

Πάρτε για παράδειγμα τον Χρυσοχοϊδη. Μόλις ανακοινώθηκαν οι αυξήσεις τις δικαιολόγησε λέγοντας ότι είχαν αποφασιστεί και υπογραφεί το 2007, άρα φταίει ο Καραμανλής. Ωραία, λογική. Επειδή τότε έγινε ένα έγκλημα πρέπει αυτός να το νομιμοποιήσει. Δεν μπορούσε άραγε να κάνει διαπραγμάτευση με τις εταιρείες; Και δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το εξής απλό επιχείρημα; Το 2007, έστω κι αν ήταν λάθος οι αυξήσεις διοδίων που αποφασίστηκαν, ο κόσμος είχε χρήματα. Τώρα που το εισόδημά του έχει μειωθεί πάνω από 30%, που υπάρχουν 1,5 εκατ. άνεργοι πώς θα πληρώσει αυτά τα διόδια;

Τι έκανε ο κ. Χρυσοχοΐδης; Έσκυψε το κεφάλι του, αποδέχθηκε τη σύμβαση του 2007 και όλα καλά. Όμως, κατά τα λοιπά θέλουμε διαπραγμάτευση με την τρόικα.

Τι θα πάμε να πούμε άραγε στους δανειστές όταν δεν μπορούμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις για δύο δρόμους; Να μας λυπηθεί η Γερμανία κι όχι ο Μπόμπολας και ο Περιστέρης;

Βεβαίως το μεγαλύτερο έγκλημα με τους δρόμους είναι ότι στην Ελλάδα εφαρμόζεται η παγκόσμια πρωτοτυπία να πληρώνουμε χρόνια πριν για έργα που θα ολοκληρωθούν πολύ μετά. Δε φτάνει δηλαδή που συνεχίζουμε να σκοτωνόμαστε στις Εθνικές οδούς, τους πληρώνουμε και κερατιάτικα.

Αλλά να ρωτήσουμε κάτι τον κ. Χρυσοχοϊδη. Πριν μερικές εβδομάδες, από το βήμα της Βουλής έλεγε ότι δεν τίθεται θέμα αύξησης των διοδίων. Τι εννοούσε άραγε; Ότι θα αυξηθούν με βάση τις συμβάσεις του 2007 αλλά αυτός δεν θα επιβάλλει νέες; Πόσο γενναιόδωρο είναι αυτό το παιδί…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. peryman avatar
    peryman 09/02/2014 14:37:50

    Η αύξηση των διοδίων καλύπτει τη συμμετοχή του Ελλ.Δημοσίου στη χρηματοδότηση της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων....Οι τράπεζες που θα συμμετέχουν στο εγχείρημα με δάνεια, είναι ήδη κρατικές (ΤΧΣ), θεωρούν ότι η απόδοση της επένδυσης δεν θα είναι ικανοποιητική και επιθυμούν να μειωθεί η συμμετοχή τους...Το ίδιο θέλουν και οι εργολάβοι για τη δική τους συμμετοχή, αφού η κρίση έχει φέρει δραματική μείωση στον κυκλοφοριακό φόρτο των δρόμων...Συνεπώς, η μόνη εναλλακτική επιλογή θα ήταν να γίνουν οι οδικοί άξονες σαν αμιγώς Δημόσια Έργα, δηλαδή να βάλει λεφτά μόνο ο φορολογούμενος και σε τιμές μεγαλύτερες απο τις τωρινές, φυσικά συνοδευόμενη με την απαραίτητη μίζα....Υπό αυτό το πρίσμα η αύξηση των διοδίων είναι η πιο σωστή και δίκαιη λύση, αλλά και η πιο ασύμφορη για τους εργολάβους, γιατί θα κάνει περισσότερο ανταγωνιστικούς άλλους τρόπους μετακίνησης (τραίνο, αεροπλάνο, κ.λ.π), κάτι που θα μειώσει τις εισπράξεις από τα διόδια....!!!!

  2. George N avatar
    George N 09/02/2014 14:45:12

    Δεν είναι απλά γκάφα άλλα αυτογκόλ μια και θα νεκρώσει ο εσωτερικός τουρισμός (κι άλλοι άνεργοι, κι άλλες χρεοκοπίες) και θα αυξηθούν οι τιμές στα αγαθά (σε εποχή με περιορισμένα εισοδήματα και για πολλούς ανύπαρκτα).

  3. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 09/02/2014 15:10:14

    Ενώ το οδικό δίκτυο έχει....χαριστεί στους δύο Εθνικούς εργολάβους με μία σύμβαση του 2007 απορώ πώς δεν έχει υπάρξει εισαγγελική έρευνα για τη συγκεκριμένη σύμβαση όπου εισπράττονται....χαράτσια για μελλοντικά έργα, καταδεικνύοντας για μία ακόμη φορά πόσο τριτοκοσμική χώρα είμαστε και θέλουμε να....είμαστε και Ευρωπαίοι. Τελικά για πόσο ΡΑΓΙΑΔΕΣ μας περνούν οι πολιτικοί μας και οι εγχώριοι μεγαλονταβαντζήδες πού κάνουν και πράττουν ότι θέλουν. Όσο για τον υπουργό εκτός από.....αδιάβαστος είναι και δήθεν γκαφαντζής. Τελικά μήπως μας ψεκάζουν?????Είμαστε για πολύ πλάκα......Ξεχάσαμε και το κυριότερο της σύμβασης παραχώρησης του 2007 που λέει ότι αν η κίνηση στους Εθνικούς δρόμους είναι μειωμένη τότε ο λογαριασμός θα στο λαό.....

    • tassos_k avatar
      tassos_k @ Σαρακατσανος 09/02/2014 23:10:37

      Προεισπράττουν για δρόμους (σε πολλές περιπτώσεις) που ΘΑ φτιάξουν. Πού είναι η Νομιμότητα την οποία επικαλείται και η ή ίδια η κυβέρνηση; Και με τέτοιους Νόμους μας επιβάλλουν όχι μόνο την πληρωμή αλλά και την αύξηση; Εγώ , προσωπικά είμαι όχι θυμωμένος αλλά οργισμένος. Και είναι πάρα πολλοί σαν εμένα.....

  4. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 09/02/2014 15:37:13

    Ο Σουφλιάς αύξησε τα διόδια μερικές μέρες προ των εκλογών και αμέσως μετά τις εκλογές με τη συντριβή της ΝΔ, την ...κοπάνησε ('οχι.. κορόιδο). Τώρα ο Χρυσοχοίδης κάνει το ίδιο, πιθανότατα κάνει το ίδιο γιατί ξέρει ότι δεν θα επανεκλεγεί!!! Πάση θυσία πρέπει να επέμβει ο Σαμαράς, όχι μόνο για την Υστεροφημία του, αλλά και για την εφαρμοή των ιδιαιτέρων κανόνων του Κράτους δικαίου! Η δικαιολογία ότι "είχαμε υπογράψει συβάσεις με τους εργολάβους από το 2007 και είμαστε υποχρεωμένοι να τις τηρήσουμε, θα ίσχυε άν ίσχυε και η δική μου αιτίαση, ότι και εγώ είχα υπογράψει ανάλογες συμβάσεις στην εργασία μου που ρύθμιζαν τις αποδοχές μου , την σύνταξή μου και τα ασφαλιστικά μου δικαιώματα και όμως αδιάντροπα τα έστειλαν στο Διάολο προβάλλοντας το πρόσχημα των ιδιαζόντων εκτάκτων συνθηκών!!

  5. Ρηνα avatar
    Ρηνα 09/02/2014 16:57:10

    Ντινο, τα ειπες ολα!!!!

  6. Τσιλάκος avatar
    Τσιλάκος 09/02/2014 18:27:46

    Ολα για τους μεγαλοεργολάβους και τις τράπεζες, αν και φοβάμε ότι ο Χρισοχοϊδης το έκανε για να βλάψει την Ν.Δ. και τον <<αγαπητό του>> πρόεδρο Βενιζέλου εν όψη ευρωεκλογών και τα τερτίπια αυτά τα έμαθε όσο νάνε με τις <<σχέσεις>>του με την αγια οικογένεια, καλά θα κανει ο Σαμαράς να τα ακυρώσει, λιγότερο κόστος θα έχει .

  7. X Rhodesian s.a.s avatar
    X Rhodesian s.a.s 09/02/2014 20:19:49

    Λοιπόν ας ηρεμήσουμε λίγο, γιατί έρχονται εκλογές. Μην ξεχνάμε οτι ο ιδιοκτήτης των εθνικών δρόμων είναι και ιδιοκτήτης του ΜΕΓΚΑ ταυτόχρονα. Και δεν θα θέλαμε να χάσουμε την αμερόληπτη ενημέρωση, με τις εκλογές προ των πυλών. Ετσι είναι δυστυχώς τα πράγματα στην πολιτική και στις μεγάλες μπίζνες... ''μου δίνεις, σου δίνω''. Πάντα ήταν έτσι, δεν είναι τωρινό φαινόμενο. Δυστυχώς αλλά ετσι είναι.

  8. πΔπ avatar
    πΔπ 09/02/2014 21:04:13

    Κάηκαν κουβούκλια στα διόδια της Μαλεσίνας. Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελες. Την μία το Κράτος τα παραχωρεί σε ιδιώτη. Την άλλη Νομοθετεί σαν παράβαση του ΚΟΚ για να προστατεύσει τον ιδιώτη από την οποιαδήποτε Αστική Διαφορά μπορεί νά είχε λόγο άρνησης πληρωμής. Τώρα εγκαθιστά Κρατικά συστήματα ελέγχου για το οικονομικό συμφέρον του ιδιώτη με ταυτόχρονες αυξήσεις στο κόστος των διοδίων ξανά προς το συμφέρον του ιδιώτη. Εγώ δρόμο με χημικές τουαλέτες στο πεζοδρόμιο, δεν πληρώνω. Αντίκειται στις οριζόμενες προδιαγραφές της ΕΕ για τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας μετά διοδίων.

  9. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 09/02/2014 21:20:56

    Φάκτορα, ο χρυσοχοϊδης, οι γενικής φύσεως χρυσοχοϊδιδες που παραμένουν στην κυβέρνηση -ελέω Α. Σαμαρά- είναι υπάλληλοι των μπομπολαίων και των τραπεζών για τις οποίες έχουν χρεωθεί και τα δισέγγονά μας. Προφανώς προσπαθεί να ισορροπήσει την κατάσταση για να μην βρεθεί προ εκπλήξεων, πχ πυρκαγιές, καινούργιο βατοπαίδι κλπ, όπως ο ΚΚ ο β'. Αυτό όμως, φοβάμαι πως θα αποδειχθεί μοιραίο γιατι ενώ δεν ενεργοποιούνται οι γνωστοί μηχανισμοί απόρριψης του παρακράτους, θα έχει συνέπειες μακροχρόνιες για την βιωσιμότητα του κράτους αυτού. Πριν από λίγο αγανακτισμένοι κάτοικοι έκαψαν τα διόδια της μαλακάσας.

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ @ Νίκος Αργεάδης 09/02/2014 22:08:24

      Kαι είναι προφανές φίλε Νίκο οτι αν αυτά τα λαμόγια -ελέω Σαμαρά- όπως πολύ σωστά λες, δεν συλληφθούν ή τουλάχιστο δεν απομακρυνθούν απο την κυβέρνηση Σαμαρά, το Εθνικό μας καθήκον θα μας επιβάλλει μάλλον να μην την ψηφίσουμε...Θα αποδειχθεί μοιραίο. Έτσι όπως το λές.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 10/02/2014 00:22:26

        Σε άλλη ανάρτηση για το κάψιμο των διοδίων της μαλακάσας κάποιος έγραψε πως πρέπει να τιμωρηθούν οι ένοχοι. Συμφωνούμε! αλλά να τιμωρηθούν και αυτοί που έδωσαν ημιτελείς δρόμους στους κρατικοδίαιτους εργολάβους-καναλάρχες που έστησαν διόδια κάθε 30!!! χλμ. Η βαθιά αίσθηση πως εδώ και πολλά χρόνια έχουν εκλείψει πια η ΙΣΟΝΟΜΙΑ και η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, αμφότερα απολύτως απαράιτητα για την κοινωνική συνοχή και ειρήνη, είναι η θρυαλλίδα που θα κάψει τον τόπο, φοβάμαι...

  10. cp avatar
    cp 09/02/2014 21:26:10

    Τα ΣΔΙΤ με την μορφή που γίνονται στην Ελλάδα ,είναι νομιμοποιημένη απάτη.(Βρεφονηπιακοί σταθμοί 5.000€/μ2) .Απλώς με τα επιτόκια ,τις τράπεζες κτλ καλύπτεται η απάτη,γιατί δεν φαίνεται το τελικό ποσό πληρωμής ,αλλά ο χρόνος είσπραξης των διοδίων.Εαν θέλουν να έχουν φθηνά Δ.Εργα ,ας κοιτάξουν την διεθνή αλλά και ελληνική εμπειρία (Εργα ΕΣΠΑ ,όπου ελέγχεται ο φορέας αλλά και ο εργολήπτης από ανεξάρτητο σύμβουλο άλλης χώρας .)

  11. tassos_k avatar
    tassos_k 09/02/2014 21:59:29

    Θα ήθελα να εκφράσω την οργή μου απέναντι στο κράτος - ΑΠΑΤΕΩΝΑμ για τους εξής λόγους: 1.Υπάρχουν τμήματα της Ε.Ο. που δεν έχουν δοθεί σε χρήση, κι όμως εισπράττουν διόδια. Και τα διόδια τα εισπράττει η Ιδιωτική εταιρεία, ούτε καν το Δημόσιο. Αυτό πώς λέγεται; Να σημειώσω ότι πριν από 1 χρόνο περίπου, ένα από όλα αυτά τα διόδια αρνήθηκα να το πληρώσω και αφού ανέφερα στους υπαλλήλους το λόγο (ότι εισέρχομαι σε δρόμο που δεν έχει καν ολοκληρωθεί). άνοιξα τη μπάρα και πέρασα. Ειλικρινά, παρακαλούσα να με συλλάβουν να πάμε στα Δικαστήρια, αλλά δεν έγινε τίποτε/ 2. Όταν οι μισθοί συρρικνώνονται (άρα και των υπαλλήλων των διοδίων ) με ποιό αιτιολογικό γίνεται η αύξηση; Θα ήθελα να παραθέσω πολλά ακόμη επιχειρήματα

  12. Apatsi avatar
    Apatsi 09/02/2014 22:39:48

    X Rhodesian s.a.s μπορείς να ΜΗΝ ξαναπείς τέτοια μ@λ@κία? Ο κόσμος ψηφίζει , όχι ο Μπόμπολας και το Μέγκα. Και ο κόσμος με το κάψιμο έδειξε ότι είναι πολύ-πολύ τσατισμένος. Και άν συνεχίσει το μεγκα στην ίδια τακτική μήπως οι αγανακτισμένοι κάτοικοι διαγράψουν από τα κοντρόλ τους τη συχνότητά του? (Λέμε και καμμιά μ@λ@κία να περνά η ώρα)

    • X Rhodesian s.a.s avatar
      X Rhodesian s.a.s @ Apatsi 10/02/2014 01:28:38

      Apatsi Το ποιός είπε μακακία , θα φανεί. Αν πιστεύεις οτι η μεχρι τώρα εμπειρία δείχνει οτι δεν είναι ετσι το διαχρονικά δομημένο σύμπλεγμα κυβέρνησεων και μεγάλοεπιχειρηματιών, είναι δικαίωμα σου να το πιστεύεις. Στο μόνο που συμφωνώ, είναι στην οργή του κόσμου. Όσο δε για το '' Ο κόσμος ψηφίζει , όχι ο Μπόμπολας και το Μέγκα'' εδώ τώρα τι να σου πω... το χέρι πριν ψηφίσει, παίρνει εντολή απ'τον εγκέφαλο, υποτίθεται. Κατάλαβες τώρα που κολάει το ΜΕΓΚΑ;

  13. δραχμοτρομος avatar
    δραχμοτρομος 09/02/2014 23:36:22

    Όποιος δεν έχει να πληρώσει έχει αρκετές εναλλακτικές 1.Να πάει από το παράδρομο 2.Να πάει με τα μέσα Μαζικής Μεταφοράς 3.Να πάει με ταξί. Ελεος δηλαδή.Να ακούμε φιλελεύθερους να ζητούν κρατική/κυβερνητική παρέμβαση και έλεγχο τιμών.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ δραχμοτρομος 10/02/2014 00:28:00

      Γιατί δεν κραυγαζες έλεος όταν ο χρυσοχοϊδης παρέδιδε τους με δημόσιο χ΄ρημα φτιαγμένους δρόμους σε ιδιώτες που έστησαν διόδια σε ατελείς και ημιτελείς δρόμους ; έχει και η προαπγάδα τα όριά της.

    • cp avatar
      cp @ δραχμοτρομος 10/02/2014 00:43:18

      Με ταξί ?Δεν θαπροσθέσει τα διοδια στο κόμιστρο ο ταξιτζής? Μπορείς να πείς με : 1)Aεροσκάφος ,ανεμόπτερο ,αερόστατο 2)Mε πατίνια η πεζοπορία. Σου αφιερώνω και ποιήμα: Αχ να είχαμε τα κονέ -να προεισπράταμε ,τι καλά που θατανε !!

    • Μάτα Χάρι avatar
      Μάτα Χάρι @ δραχμοτρομος 10/02/2014 07:27:36

      Γειά σας δραχμοτρόμε προβοκάτορα!! Την ...πυρπολήσατε την αναρτησούλα πάλι. Μπράαααβο.

  14. Apatsi avatar
    Apatsi 10/02/2014 00:35:22

    ""Φίλε"" Δραχμοτρόμε, μάλλον δεν σ' ακούμπησε η κρίση και η ανεργία, υποθέτω ότι θα είχες κάνει το κουμάντο σου για τις δύσκολες μέρες. Αν παραβλέψω τους άλλους δύο λόγους, μιας και είναι σε ευθεία μεν παραπάνω πρόταση, θα σταθώ σε εκείνη, της χρήσης των παραδρόμων. Παράδρομοι οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρωθεί (εκ του πονηρού?), με πλήθος επικίνδυνων σημείων, στα οποία πλέον πρέπει να προσθέσεις την κατακόρυφη αύξηση των νέων χρηστών. Αλλά και τι σημαίνει γοια σένα φιλελεύθερη οικονομία? Δηλαδή για σένα τί είναι το κράτος? Δεν υπάρχει? Έ τότε να το καταργήσουμε. Να πάμε στην αναρχία, σαν το τελικό στάδιο της φιλελεύθερης πολιτικής που ευαγγελίζεσαι. Δηλαδή κάποιοι άθλιοι, ανίκανοι και εκ του πονηρού κινούμενοι πολιτικοί του πασόκ και της ΝΔ (Χρυσοχοϊδης, Λαλιώτης, Σουφλιάς) κάνανε μια συμφωνία η οποία είναι σε βάρος του λαού, κατα τη γνώμη σου η κυβέρνηση δεν έχει αρμοδιότητα και υποχρέωση να το διορθώσει? Έχει. Και αν υπάρχουν τέτοιου είδους πολιτικοί, είναι γιατί έχουμε ψηφοφόρους σαν και σένα.

  15. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 10/02/2014 07:17:04

    Συμφωνώ απόλυτα με τον ΔΡΑΧΜΟΤΡΟΜΟ και να προσθέσω στα λεγόμενά του, ότι είναι απαράδεκτο να διαμαρτύρονται όσοι δεν έχουν να φάνε και όσοι χάνουν τα σπίτια τους, γιαυτό υπάρχουν τα ξενοδοχεία που εκεί μπορείς βρεις και στέγη και τροφή και μάλιστα μόλις μου ήρθαν πρόχειρα στο νου και κάνα δυο, όπως το "Χίλτον και Μ.Βρετανία" !! Βρεγμένη σανίδα που μας χρειάζεται!!

  16. γιωργος avatar
    γιωργος 10/02/2014 16:30:03

    To 2007 και εγώ είχα άλλο μισθό. Δηλαδή μόνο ο δικός μου μισθός να μειώνεται και οι εργολάβοι να διατηρούν τα κέρδη τους. Αντίστοιχα με τους μισθούς θα έπρεπε να μειωθούν και όλα τα άλλα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.