#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/08/2013 16:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καταστροφή: Δυο χρόνια έχει να πουληθεί Ferrari στην Ελλάδα!!!



«Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί η Αγγελική Καρίτσα έκλεισε το κατάστημα της Ferrari τον Αύγουστο και δεν σκοπεύει να επιστρέψει στη δουλειά πριν από τον Σεπτέμβριο», αναφέρεται στο άρθρο που συνεχίζει: «Ως διευθύντρια μάρκετινγκ στο μοναδικό κατάστημα της Ferrari – του σούπερ αυτοκινήτου για τους σούπερ πλούσιους - στην Ελλάδα η κα. Καρίτσα βιώνει την απογοήτευση. Δεν έχει πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο εδώ και δύο χρόνια. «Στις αρχές του 2012 πουλήσαμε μια 458 Spider και τέλος, δήλωσε και πρόσθεσε: «Και όχι δεν κρατάμε αυτοκίνητα στοκ. Όλα έρχονται κατόπιν παραγγελίας».

Έτσι ξεκινά το εντυπωσιακό άρθρο του Guardian για την Ελλάδα περιγράφοντας τα χρόνια της μεγάλης χλιδής, όπου ο κόσμος αγόραζε πανάκριβα αυτοκίνητα αλλά τώρα αυτά μένουν στα αζήτητα. Όπως αναφέρει ο Guardian: «Η Καρίτσα είναι ίσως η πιο μοναχική πωλήτρια στην Ελλάδα. Σε μια χώρα που έχει σαρωθεί από έξι σερί χρόνια ύφεσης και ανεργίας ρεκόρ, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ισχυρό πλήγμα, αφού ακόμα και οι εφοπλιστές ή τα υπόλοιπα μέλη της πλουτοκρατίας είναι διστακτικά με το ενδεχόμενο να τους δουν να επιδεικνύουν τον πλούτο τους.

Η κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτου είναι ενδεικτική του προβλήματος, δεδομένου ότι οι Ελληνες υπόκεινται σε ορισμένα από τα πλέον αυστηρά μέτρα λιτότητας που έχουν εφαρμοστεί ποτέ.

Περίπου τέσσερα χρόνια από την έναρξη της κρίσης και τα νέα οχήματα που δηλώνονται στο υπουργείο Μεταφορών έχουν σημειώσει – μέχρι τον Ιούλιο – πτώση της τάξης του 80% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2008. Το 2008 είχαν δηλωθεί 187.000 νέα οχήματα από τα οποία τα 12 ήταν Ferrari και τα 300 Porsche. Τώρα τα νέα αυτοκίνητα είναι λίγο κάτω από τις 37.000, χωρίς καμία Ferrari και με μόλις μισή ντουζίνα Porsche.

Με το ΑΕΠ της χώρας να έχει συρρικνωθεί κατά 20% σε σχέση με το 2008 – η μεγαλύτερη μείωση στην αναπτυγμένη δυτική οικονομία μετά τη μεγάλη ύφεση στην Αμερική του '30 – ήταν κάτι παραπάνω από προφανές ότι η αγορά των υπερπολυτελών αυτοκινήτων θα καταρρεύσει.

Τη δεκαετία του '80 τα αυτοκίνητα έγιναν το απόλυτο σύμβολο κύρους για τη μεσαία ελληνική τάξη που στερούνταν τη δυνατότητα να τα απολαύσει λόγω υπέρογκων εισφορών. Τα χρόνια της ευκολίας, όμως, όταν η δανειοδότηση ήταν φτηνή και άφθονη η κάθε οικογένεια απέκτησε τουλάχιστον δύο αυτοκίνητα.

Η συντήρησή τους τα χρόνια της κρίσης μόνο εύκολη δεν είναι. Είτε για τους ιδιοκτήτες είτε για το κράτος. Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δηλώνουν πως σχεδόν τα μισά από τα 5,5 εκατ. αυτοκίνητα που βρίσκονται σε κυκλοφορία (συμπεριλαμβανομένων των 700.000 κρατικών αυτοκινήτων) παραμένουν ανασφάλιστα ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ τα τελευταία τρία χρόνια.

Ενας ολοένας και αυξανόμενος αριθμός Ελλήνων σε μια απελπισμένη προσπάθεια να γλιτώσουν από τους φόρους και τα έξοδα κίνησης που αυξήθηκαν κατακόρυφα μετά την είσοδο της Ελλάδας στο μηχανισμό στήριξης του ΔΝΤ, προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα ακριβά τους αυτοκίνητα πουλώντας τα στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων από τα 3.035 κομμάτια το 2010, έφτασε τα 22.053 κομμάτια το 2012. Τα περισσότερα από αυτά θεωρείται πως καταλήγουν στην Αλβανία που θεωρείται ο παράδεισος για αγορά μεταχειρισμένων, αλλά και στη Γεωργία.

«Αυτοί που νόμιζαν πως είναι πλούσιοι και αγόραζαν Porsche Cayenne με 60.000 ευρώ, τώρα τις πουλάνε για 16.000 ευρώ σε χώρες όπως η Γεωργία» λέει ο Χρήστος Σαββίδης που όταν έχασε τη δουλειά του ως ηλεκτρονικός έγινε οδηγός ταξί και προσθέτει: «Τώρα ανακάλυψαν πως τέτοια αυτοκίνητα έχουν αρκετά υψηλά έξοδα συντήρησης. Πλέον ούτε οι τράπεζες δεν θέλουν να επανακτήσουν την κυριότητα των αυτοκινήτων, διότι δεν αντέχουν να πληρώνουν χώρους φύλαξης των κατασχεμένων».

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Δημήτρης Πάτσιος, πάντως απορρίπτει την εικόνα της Ελλάδας με τα πάρα πολλά υπερπολυτελή αυτοκίνητα και θεωρεί πως αυτή η εικόνα δημιουργήθηκε επειδή σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν υπήρχαν καλά δίκτυα μέσων μεταφοράς κι ο κόσμος μετακινούνταν με τα αυτοκίνητά του. «Οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ακόμα και στην περίοδο ακμής της ήταν κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης», είπε σχετικά. Οι ιστορίες με τους φοροφυγάδες που αγόραζαν τα καλύτερα αυτοκίνητα της αγοράς, όμως παραμένουν θρυλικές.

Λίγο μετά την εκδήλωση της κρίσης χρέους στα τέλη του 2009 οι πολιτικοί κύκλοι γέμισαν με φήμες που έλεγαν πως η Λάρισα μια αγροτική πόλη 250.000 κατοίκων είναι τα περισσότερα κατά κεφαλήν Porsche Cayenne στην Ευρώπη.

Ο καθηγητής Ηρακλής Πολυμαρχάκης, ένας πρώην σύμβουλος του πρωθυπουργού και οικονομικός λέκτορας στο πανεπιστήμιο Γουόργουικ το πήγε ακόμα πιο μακριά λέγοντας πως υπήρχαν περισσότερα Cayenne στην Ελλάδα παρά άτομα που δηλώνουν εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ ετησίως. «Η Λάρισα είχε διπλάσια κατά κεφαλήν Cayenne από οποιαδήποτε άλλη χώρα του ΟΟΣΑ», είπε.

Πίσω στο κατάστημα Ferrari η Καρίτσα αρνείται να αποκαλύψει τα στοιχεία του αγοραστή της 458 Spider. Οι φήμες λένε πως ήταν Βρετανός, ο οποίος θέλησε να αποφύγει τις μεγάλες λίστες αναμονής στη Μεγάλη Βρετανία που είναι η μεγαλύτερη αγορά Ferrari στην Ευρώπη».

http://www.theguardian.com/world/2013/aug/19/greece-ferrari-dealership-no-sales

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. rally monkey avatar
    rally monkey 20/08/2013 18:03:23

    Αυτο για τα καγιεν ειναι μια ακόμη αθλιότητα από τον θίασο του Γιωργακη Παπανδρέου
    Εκπρόσωπος της πορσσε ερωτηθείς γελασε και έδωσε περιπου 1500 πωλήσεις στην Ελλάδα απο τότε που κυκλοφόρησε το μοντέλο πριν 10 χρόνια.
    Η ζημιά που προκάλεσε στην διεθνή εικόνα της χώρας και την εθνική μας αξιοπρέπεια ο Παπανδρέου και οι παρατρεχάμενοι του ειναι ανυπολόγιστη.

  2. Αναξ avatar
    Αναξ 20/08/2013 18:24:45

    Η πλάκα είναι οτι ακόμα και στην εποχή των παχειών αγελάδων και των Φεράρρι,
    το Ελληνικό ΑΕΠ και οι κρατικές παροχές προς τους Ελληνες ήταν πάντα σταθερά τα τελευταία της Ευρωζώνης απο το 1981 μέχρι σήμερα. Ολα τα άλλα είναι μούφες...
    Οταν το γκόλντεν μπόι της Λάρισσας που πούλαγε τοξικά της Leehman broders CityBank, αγόραζε Φεράρρι και καμάρωνε, το αντίστοιχο γκόλντεν μπόι του Μονάχου αγόραζε lear Jet γιατί το παληό του είχε κλείσει πενταετία...Ολα είναι σχετικά στον διεφθαρμένο κόσμο των τραπεζών όπου ζούμε...

  3. Μεγαλες στιγμες avatar
    Μεγαλες στιγμες 20/08/2013 22:42:49

    Και ομως συνεχιζω να πιστευω οτι στην Ελλαδα της κρισης,κερδισμενοι στις επιχειρησεις ειναι οσοι απευθυνονται στους λιγους.Αυτοι που ειχαν λεφτα συνεχιζουν να εχουν και δεν αλλαξαν τροπο ζωης.Οποιος απευθυνεται με τα προιοντα του στον ευρυ ''λαουτζικο'' εχει πιστευω το μεγαλυτερο προβλημα.

  4. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 21/08/2013 00:16:40

    Σιγά. Ένα μεγάλο Fiat είναι.

    • Αγρότης avatar
      Αγρότης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 21/08/2013 04:45:12

      Αυτό το...μεγάλο , κάνει την διαφορά!

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 21/08/2013 06:02:49

      Ἡ copentizione εἶναι καλύτερη.

    • Υ.Παραπλανημένος avatar
      Υ.Παραπλανημένος @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 21/08/2013 09:32:04

      ΘΑ τρίζουν τα κόκκαλα του Enzo.... Εντάξει. Μη τα ισοπεδώνουμε όλα. Αν και πιστεύω ότι ήταν χιούμορ η συγκεκριμένη φράση.... Νομίζω ότι είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της φυλής μας να μισούμε όσα του γείτονα, δε φτάνουμε.

  5. m.s avatar
    m.s 21/08/2013 06:17:22

    το μοντελάκι στη φωτο βγαίνει σε αναπηρικό ?

  6. Master avatar
    Master 21/08/2013 09:11:04

    Αν θες και σε αγροτικό!

  7. Minos avatar
    Minos 21/08/2013 19:16:45

    Τα στοιχεία των επίσημων εισαγωγέων δε λένε την αλήθεια για την αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων. Η συντριπτική πλειοψηφία Ferrari, Porsche, Lambo, μεγάλων Mercedes κτλ προέρχονταν από ''μαντράδες'' και αποτελούνταν από ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα εκατοντάδων χιλιάδων χιλιομέτρων. Αλλά μπρος στη μόστρα....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.