Η Κερκόπορτα του αντιρατσιστικού
24/08/2014 11:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Κερκόπορτα του αντιρατσιστικού

Ο πρωτόλειος ορισμός της έννοιας «γενοκτονία» διατυπώθηκε από τον πολωνικής καταγωγής επιφανή νομικό και δικαστικό Ράφαελ Λέμκιν, ο οποίος χρησιμοποίησε τον όρο στο βιβλίο του “Axis Rule in Occupied Europe” εν έτει 1944. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1948, ο νεοσυσταθείς τότε ΟΗΕ κατέληξε στην αποσαφήνιση και αποκρυστάλλωση του ορισμού της έννοιας με τη «Σύμβαση για την Αποτροπή και Τιμωρία της Γενοκτονίας».

Σύμφωνα με τον διεθνώς αναγνωρισμένο νομικό ορισμό της έννοιας, «η γενοκτονία περιλαμβάνει κάθε μία από τις ακόλουθες πράξεις, που διαπράχθηκαν με σκοπό την καταστροφή, μερική ή ολική, μίας εθνικής, εθνολογικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας: Δολοφονία μελών της, πρόκληση σωματικών ή πνευματικών βλαβών σε μέλη της, εσκεμμένη επιβολή επί της ομάδας συνθηκών ζωής υπολογισμένων να προκαλέσουν την ολική ή μερική καταστροφή της, επιβολή μέτρων με σκοπό την αποτροπή της φυσικής αναπαραγωγής της ομάδας, βίαιη μεταφορά παιδιών της ομάδας σε άλλη ομάδα».

Ωστόσο η αφετηρία των γενοκτονιών δεν τοποθετείται χρονολογικά με την διατύπωση και καθιέρωση του νομικού της ορισμού, ο οποίος ιδωμένος στο ιστορικό του συγκείμενο μπορεί -και σε ένα βαθμό πρέπει- να θεωρηθεί προϊόν της φρικώδους θηριωδίας των Ναζί που οδήγησε στο Ολοκαύτωμα. Οι γενοκτονίες συμβαδίζουν και συμπορεύονται με την ανθρώπινη Ιστορία. Από τις πρώτες καταγεγραμμένες ιστορικές πηγές μέχρι και σήμερα το φαινόμενο της γενοκτονίας επιχωριάζει στον παγκόσμιο ανθρώπινο βίο. Από το 146 π.Χ. με την καταστροφή της Καρχηδόνας από τους Ρωμαίους μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές με την ανηλεή σφαγή των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής οι γενοκτονίες δεν έπαψαν να υφίστανται είτε ως αυτοτελές γεγονός είτε στο πλαίσιο ενός ευρύτερου πολεμικού φαινομένου, που τις ευνοούσε και τις υποκινούσε.

Επομένως εάν δεχτούμε το –αυτονόητο- αξίωμα ότι οι γενοκτονίες καθ’ εαυτές είναι ένα γεγονός αποτρόπαιο και φρικαλέο που προκαλεί δυσβάσταχτο πόνο και ανυπολόγιστες απώλειες, τότε θα πρέπει να προχωρήσουμε στη διαπίστωση ότι δεν υπάρχουν γενοκτονίες ανώτερου ή κατώτερου βαθμού. Με άλλα λόγια η γενοκτονία των Εβραίων της Ευρώπης από τη ναζιστική κρεατομηχανή δεν είναι περισσότερο αξιομνημόνευτη από τη γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων από τους μακελάρηδες βασιβουζούκους του Κεμάλ. Εάν απορρίψουμε αυτόν τον συλλογισμό, αναπόδραστα –έστω κι αν οι προθέσεις είναι αγαθές- ενδίδουμε σε έναν οδυνηρό πειρασμό: την σχετικοποίηση της ανθρώπινης ζωής και την άρνηση της καθολικότητας της προς χάριν μιας ψευδεπίγραφης ιδεολογικής σταυροφορίας και της κατασκευασμένης θεωρίας, η οποία κόβεται και ράβεται στα κατάλληλα μέτρα για να χωρέσει τις αγκυλώσεις του πάσης φύσεως ιδεοληπτικού τζιχαντιστή. Διαφορετικά προκύπτει εύλογα η απορία: Ο Έλληνας του Πόντου ο οποίος σφαγιάστηκε από το ισλαμοφασιστικό ξίφος είναι άνθρωπος κατώτερου θεού από τον Εβραίο που έγινε σαπούνι;

Κατά συνέπεια θεωρώ περιττή την αναφορά της φράσης του επίμαχου άρθρου, 3 της παραγράφου 1 του δις επίμαχου και επικίνδυνου αντιρατσιστικού όπου γίνεται ειδική μνεία περί «του Ολοκαυτώματος και των εγκλημάτων του ναζισμού». Είναι ένα επικοινωνιακό φτιασίδωμα το οποίο θα καταρρεύσει εν τη γενέσει του και θα επιτύχει τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Θα γεννήσει αντισημιτισμό. Η διατύπωση του συγκεκριμένου άρθρου αλλά και ολόκληρου του νομοσχεδίου κινείται επί ξυρού ακμής και οδηγεί σε επικίνδυνες ατραπούς.

Κατ’ επέκταση, και πέρα από την ανιστόρητη και ανήθικη μνημόνευση μόνο του Ολοκαυτώματος, το αντιρατσιστικό είναι ιδιαζόντως αμφιλεγόμενο και από νομικής απόψεως, εάν δεχτούμε ότι αγγίζει έστω και περιφερειακά το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου και βασικών αρχών του ποινικού μας δικαίου. Και εξηγούμαι.

Ο δικαιοκρατικός χαρακτήρας του Ποινικού μας Δικαίου εδράζεται σε ορισμένες αρχές, οι οποίες συγκροτούν τον σκληρό πυρήνα του νομικού μας πολιτισμού καθιστώντας τον ποινικό νόμο «οχυρό του πολίτη απέναντι στην κρατική παντοδυναμία». Μια από αυτές τις αρχές, ενδεδυμένη με λατινοφανές γλωσσικό ένδυμα, είναι και το αξίωμα: «Cogitationis poenam nemo patitur». Σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι κανείς δεν τιμωρείται απλώς και μόνο για την τέλεση ενός εγκλήματος. Εάν δηλαδή η σκέψη δεν ακολουθείται από την εγκληματική πράξη, τότε δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό και ποινικά κολάσιμο. Πολλώ δεν μάλλον για την εκφορά μιας άποψης επί ενός αμφιλεγόμενου θέματος… Άλλωστε αυτό είναι που ενισχύει και την εξασφαλιστική λειτουργία του Ποινικού Δικαίου και στεγανοποιεί τον δικαιοκρατικό του χαρακτήρα.

Χωρίς καμία πρόθεση κινδυνολογίας, η νομοθετική επιλογή ποινικοποίησης μιας άποψης, όσο παλαβή και ανίερη κι αν ηχεί, μπορεί να ανοίξει μια επικίνδυνη Κερκόπορτα στο δημόσιο βίο και διάλογο. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο(ν. 927/1979) είναι υπεραρκετό και η ψήφιση ενός τέτοιου εκτρωματικού νόμου το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να διογκώσει τις υφιστάμενες διακρίσεις και να περιπλέξει έτι περαιτέρω την κατάσταση αφήνοντας ταυτόχρονα αχαλίνωτο τον κάθε ψυχάκια και χωλερικό άπατρι να κοπρίζει ανενόχλητα τις μισελληνικές του απόψεις.

Γεώργιος Λ. Κωνσταντόπουλος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
    ΜΑΡΤΙΟΣ 24/08/2014 12:07:42

    Συμφωνώ απόλυτα,ο 927 του 1979, με μια σχετική επικαιροποίηση, είναι απόλυτα επαρκής.

  2. Zugzwang avatar
    Zugzwang 24/08/2014 19:29:12

    Σημερα επιβαλλεται να τονιζεται οτι ο Λεμκιν, που ηταν Εβραιος, ελεγε πως το ενδιαφερον του για τις γενοκτονιες αρχισε οταν ηταν νεος με το σοκ που του προκαλεσαν οι περιγραφες της γενοκτονιας των Αρμενιων απο τους Τουρκους. Ας ανοιξουν καλα τα αυτια τους καποιοι και ας ακουσουν : ο πατερας του νομικου ορου γενοκτονια και της σχετικης διεθνους συνθηκης θεωρουσε γενοκτονια την γενοκτονια των Αρμενιων! Και οχι απλως "εθνοκαθαρση", οπως την θεωρουν η Ρεπουση, ο Κουλογλου, η Αυγη, και οι λοιποι υποστηρικτες της σημερινης μορφης του "αντιρατσιστικου" νομοσχεδιου. Η Ρεπουση, ο Κουλογλου, η Αυγη και οι λοιποι υποστηριζουν οτι δεν υπαρχει λογος να περιληφθουν στο νομοσχεδιο οι "εθνοκαθαρσεις" των Χριστιανων της Ανατολης γιατι, λενε, αυτες ειναι παλιες ιστοριες και οι Χριστιανοι δεν κινδυνευουν σημερα! Παραβλεπουν σκοπιμα οι "ευαισθητοι" αυτοι "ανθρωπιστες" οτι μερικες δεκαδες χιλιομετρα πιο κατω και πιο περα απο τον Ποντο και την Ιωνια, η ιστορια επαναλαμβανεται με την γενοκτονια των Χριστιανων της Συριας, του Ιρακ κλπ απο ομοθρησκους ομοιδεατες - και καποιοι λενε φιλους- των σημερινων Τουρκωv.

  3. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 25/08/2014 14:50:25

    Συγχαρητήρια στόν Γεώργιο Λ. Κωνσταντόπουλο καί στό Antinews γιά τήν ανάρτηση.

    • Γεώργιος Λ. Κωνσταντόπουλος avatar
      Γεώργιος Λ. Κωνσταντόπουλος @ Ιαπετός 27/08/2014 20:04:17

      Σ' ευχαριστώ πολύ Ιαπετέ!

  4. "Μανώλης Πετράκης" avatar
    "Μανώλης Πετράκης" 25/08/2014 16:19:24

    Απλά να σημειώσω ότι το αξίωμα "Cogitationis poenam nemo patitur" έχει ήδη παραβιαστεί στο εθνικό μας δίκαιο. Εγκλήματα σκέψης (όχι απλά λόγου) υπάρχουν ήδη στο δίκαιό μας (και σε νομοθετήματα που δεν έχουν καμμία απολύτως σχέση ούτε με το αντιρατσιστικό, ούτε με τα ολοκαυτώματα, ούτε με τους Ναζί), απλά επειδή (όπως συνήθως γίνεται σε κάθε νομοθέτημα για το οποίο είμαστε διατεθειμένει να κάνουμε εκπτώσεις στις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου) κολάζουν ιδιαίτερα απεχθείς σκέψεις, τα έχουμε αποδεχτεί. Όμως αυτό είναι slippery slope που λένε και οι Αγγλοσάξωνες. Αυτά τα ολίγα για την νομική "επιστήμη" και τους θεράποντές της.

  5. η Dimi avatar
    η Dimi 25/08/2014 20:13:59

    Θεωρώ ότι ένα μέρος της ελληνικής κοινωνίας έχει προκλητικά, ξεφύγει. Εντελώς. Οι ταμπακιέρες; κατά τη γνώμη μου, πρωτίστως η Αξιακή Πενία και η Ψηφοθηρία. Τι άλλο αισχρό, κατάπτυστο και σιχαμερό μένει να δούμε αυτούς τους ΑΦΙΛΟΥΣ για τα μικρά παιδιά (ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!) καιρούς; Και τα οποία παιδιά υποχρεώνονται “με χαρά” να γελούν, να βλέπουν, να συμμετέχουν, να χειροκροτούν, τρυφερά ν' αγκαλιάζονται και να “διδάσκονται” ότι: "Eίναι Νόρμα η Διαστροφή"; Προσέξτε, τις εμετικές συνημμένες φωτογραφίες. Για τη καταστροφή των παιδικών ψυχών και σωμάτων βάσει ΠΟΙΟΥ Νόμου οιΕγκληματίες-Διαστροφείς στις Αρχές καταγγέλλονται και παραδειγματικά Τιμωρούνται; Και ΠΟΙΟΣ είναι ο Αντιρατσιστικός Νόμος ο οποίος υπερασπίζεται τα Διεκδικητικά Δικαιώματα των μικρών παιδιών/ αδύναμων κρίκων-θυμάτων των Διαστροφέων; http://www.newsit.com.cy/default.php?pname=Article&art_id=146542&catid=10 http://mykonoszoo.blogspot.gr/2014/06/gay-parade.html

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 26/08/2014 07:31:12

      Εμφανέστατα πωρωμένοι αρσενοκοίτες, θέλησαν (μάταια!), με δόλο να παραπλανήσουν και να προσδώσουν τόνους "αθωότητας" στη διαστροφή τους. Γι αυτό και ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ 3 ΝΗΠΙΑ ως "ΠΑΡΑΝΥΦΑΚΙΑ"!!! , 2 κοριτσάκια και 1 αγοράκι, του οποίου, η έκφραση προσώπου του, δείχνει κάπως. Σε κάθε περίπτωση, για τη παρουσία των 3 νηπίων στο χολερικό αυτό "event", καταλυτική θα ήταν η άμεση κλήση και παρέμβαση Εισαγγελέα.

  6. Α. Π. avatar
    Α. Π. 25/08/2014 23:16:24

    Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο αυτό. Το δήθεν αντιρατσιστικό νομοσχέδιο δεν είναι τίποτε άλλο από την μεταφορά του φασισμού της αγγλοσαξωνικής "πολιτικής ορθότητας" στην ελληνική έννομη τάξη. Η καταδίκη "εγκλημάτων γνώμης" (όπως η άρνηση μιας γενοκτονίας) αποτελεί διαχρονικά την πεμπτουσία του ολοκληρωτισμού και δεν θεραπεύει κανένα φανατισμό, προκατάληψη ή ηλιθιότητα.

  7. Γεώργιος Λ. Κωνσταντόπουλος avatar
    Γεώργιος Λ. Κωνσταντόπουλος 28/08/2014 10:25:08

    Απλώς να διευκρινίσω ότι στο σημείο που αναφέρεται η πρόταση "Σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι κανείς δεν τιμωρείται απλώς και μόνο για την τέλεση ενός εγκλήματος" προφανώς και ήθελα να γράψω "απλώς και μόνο για την σκέψη ενός εγκλήματος", αλλά ο δαίμων του πληκτρολογίου μας έπαιξε ένα καλοκαιρινό παιχνίδι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.