Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος
19/11/2014 12:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος

Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του Μετρό, ενώ παράλληλα θα δημοπρατηθεί και η ανάπλαση της Πανεπιστημίου. Αυτά προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από το βήμα της Βουλής.

Απαντώντας σε επερώτηση της βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας της ΔΗΜΑΡ Νίκης Φούντα, σχετικά με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου και την κριτική που ασκείται κυρίως για την κυκλοφοριακή διάσταση του έργου, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπερασπίστηκε την επάρκεια της κυκλοφοριακής μελέτης.

«Η μελέτη εκπονήθηκε από την Αττικό Μετρό, μια πάρα πολύ έμπειρη εταιρεία. Παρουσιάστηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, συζητήθηκε εκτενώς και τα συμπεράσματα αποτυπώθηκαν στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων», ανέφερε. Από την πλευρά της, η κ. Φούντα τόνισε την ανάγκη η ανάπλαση να οδηγήσει στην ανάκτηση της αίγλης του κέντρου. Επεσήμανε, ωστόσο, τις ενστάσεις που έχουν εκφράσει επιστήμονες σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. «Το έργο θα αλλάξει την αίσθηση που έχουμε για τις γειτονιές του κέντρου. Πρέπει να γίνει ό,τι είναι δυνατόν προληπτικά, ώστε να μη φθάσουμε στο σημείο να δούμε ότι το έργο δυστυχώς δεν μπορεί να λειτουργήσει», ανέφερε.

Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος 20387 photo

Οσον αφορά τον σχεδιασμό, ο κ. Χρυσοχοΐδης εκτίμησε ότι ο διαγωνισμός για την ανάπλαση θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, με σκοπό να οριστεί ανάδοχος μέχρι το καλοκαίρι του 2015. Επίσης υπενθύμισε ότι μέσα στον Δεκέμβριο πρόκειται να ξεκινήσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό. Πρόκειται για τη δημοσίευση των τευχών προεπιλογής, με βάση τα οποία θα υπάρξει μια πρώτη «διαλογή» των ενδιαφερόμενων κοινοπραξιών. «Θα έχουμε σύντομα νέα για το μετρό. Υπάρχουν κάποιοι κακόπιστοι, που θεωρούν ότι ήταν εξαγγελίες. Όμως θα ξεκινήσουμε αυτά που είπαμε».

Η γραμμή 4

Όπως προβλέπει ο νέος χάρτης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στη Γραμμή 4 προβλέπεται η κατασκευή 5 νέων σταθμών, επεκτείνοντας τη γραμμή από τον Ευαγγελισμό έως το Γουδή. Η δημοπράτηση του έργου για τους 14 συνολικά σταθμούς θα γίνει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, ενώ οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Χρονοδιάγραμμα

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει η κατασκευαστική περίοδος να διαρκέσει 84 μήνες (επτά έτη) από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, για το πρώτο τμήμα του έργου, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Αναλυτικά, το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους σταθμούς Αλσός Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - Νήαρ Ηστ - Ιλίσια - Ζωγράφου - Γουδή.

Η κατασκευή του έργου θα δημιουργήσει περίπου 3.500 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον ίσο ή μεγαλύτερο αριθμό από έμμεσες θέσεις εργασίας. Στις εκτιμήσεις του ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισημαίνει πως το νέο τμήμα θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, εμπορικές ζώνες, νοσοκομεία, πανεπιστήμια και δικαστήρια, μειώνοντας κατά 53 χιλ. τις ημερήσιες μετακινήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων, έχοντας ως αποτέλεσμα τη μείωση έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα κατά 280 τόνους στην ατμόσφαιρα της πόλης.

Ετσι θα είναι η Αθήνα του μέλλοντος 20388 photo

Στην πλήρη ανάπτυξή της, η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ. και θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό. Με τον νέο του σχεδιασμό το έργο θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, καθώς θα συνδέσει για πρώτη φορά με μέσο σταθερής τροχιάς πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Κολωνάκι, την Κυψέλη, το Γαλάτσι και το Παγκράτι.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3,3 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωσή του το έργο αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αναβαθμίζοντας τη ζωή του λεκανοπεδίου.

Πανεπιστημίου

Οι παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας θα ξεκινήσουν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνειε την Πανεπιστημίου. Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλαδή τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προανέφερα. Η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων.

Με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο γραμμικό πάρκο, όπου θα φυτευτούν 800 δένδρα και φυτά. Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 βαθμούς.

Το συγκεκριμένο έργο είναι το τρίτο μιας κατασκευαστικής «τριλογίας» για την Αττική, που περιλαμβάνει επίσης την ανάπλαση του φαληρικού όρμου και το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, και αφού κάνει στάση στην Ακαδημίας, εκεί όπου βρίσκονται τα λεωφορεία.

Στόχος είναι ο εργολάβος να αναδειχθεί με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.

www.imerisia.gr

[photo_3]

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 19/11/2014 13:18:32

    Στις μακέτες που δείχνουν οι φωτογραφίες,στη θέση των τουριστών που περπατούν νωχελικά και των παιδιών που παίζουν χαρούμενα,μπορείτε να βάλετε μελαμψούς (πρός το πισσοκάτραμο),αφγανοπάκηδες,νιγηρομαντέλες,ή ό,τι άλλο γένος σας αρέσει...

  2. Naruto avatar
    Naruto 19/11/2014 13:35:43

    Δεν βλέπω καθόλου τζαμιά , μήπως μας κάνει παρατήρηση ο Νταβούτογλου όταν ελθει τον άλλο μήνα ?

  3. Sasuke avatar
    Sasuke 19/11/2014 17:44:59

    Για πιο ρεαλιστική απεικόνιση, προσθέστε κάμποσες μουτζούρες με σπρέι και μαρκαδόρους σε ΚΑΘΕ τοίχο, όπου ο κάθε καμμένος θα γράφει με περηφάνια (!) την μπούρδα/ομάδα/ατάκα του, καμιά κατοσταριά τετραγωνικά μέτρα καλυμμένα με παράνομες, σκισμένες και λιωμένες αφίσες, κάμποσα σπασμένα παγκάκια και πλακάκια, κάδους απορριμάτων που δεν θα έχουν πλυθεί ποτέ, εκ των οποίων μερικοί θα έχουν χρησιμοποιηθεί σε ασκήσεις επαναστατικής γυμναστικής από τους μπάχαλους για να τους βάλουν φωτιά, ένα σκουπιδαριό κάθε λίγα μέτρα, με χαρτιά περιτυλίγματος διάσπαρτα να δίνουν χρώμα, και χαλιά από αποτσίγαρα πλάι σε κάθε θάμνο ή δέντρο.

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ Sasuke 19/11/2014 18:30:53

      Βρε παιδια εγώ είμαι από τους πλέον γκρινιάρηδες αλλά αυτό το άρθρο μόνο θετικά συναισθήματα μου δημιούργησε. Ας πούμε μόνο μπράβο και μακάρι να είμαστε καλά να το χαρούμε! Πραγματικά αλλάζει την Αθήνα.

  4. παπαδοπουλος ηλίας avatar
    παπαδοπουλος ηλίας 19/11/2014 19:37:30

    Κάτι τέτοιες "εικόνες από το μέλλον" μας έδειχναν και οι βραβευμένοι για την πλατεία Ομονοίας!!

  5. Οπούντιος Λοκρός avatar
    Οπούντιος Λοκρός 19/11/2014 20:36:30

    Οι παλαιότεροι θα θυμηθούν ίσως τις αντίστοιχες "μελέτες" του Τρίτση και τα γλαφυρά του σχόλια για τους τσιρκολάνους που παίζουν αμέριμνοι στην πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου. Είναι φανερό οτι οι κρατούντες πάντα σχεδιάζουν "άρτον και θεάματα".

  6. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 19/11/2014 20:54:23

    Ότι ανάπλαση κι αν γίνει, όσο καλή κι αν είναι δεν θα έχει κανένα νόημα αν ο κάθε λεχρίτης αφεθεί ελεύθερος να λερώνει, να σπάει, να μουτζουρώνει, να ουρεί όπου βρίσκει.

  7. η Dimi avatar
    η Dimi 19/11/2014 23:45:17

    Οι μακέτες υπέροχες. Λείπει όμως, κάτι ουσιαστικό. Αυτό το κάτι που κάνει τις κορυφαίες Πόλεις του κόσμου να λάμπουν, αισθητικά να έλκουν σαν μαγνήτες. Tι είναι αυτό; Είναι τα Ποτάμια τους! Ο δικός μας, ο γλυκύς Ηριδανός (Στάση Μετρό “Μοναστηράκι”, τον οποίο ως έκθεμα βλέπουμε να ρέει το καθάριο, λιγοστό νεράκι του, καταλήγοντας στον Κεραμεικό όπου και δημιουργεί μικρό υδροβιότοπο με βατραχάκια) ο Ιλισός, ο Κηφισός είναι τα τρία πανάρχαια ποτάμια της Αττικής. Τα δύο πρώτα, οι αδηφάγοι μπετατζήδες τα μπάζωσαν. Τον δε πρώην κελαριστό Κηφισό, η παράνομη δόμηση και η ψηφοθηρία, σε άκρως επικίνδυνο, λασπωμένο θεριό που βρυχάται, υπερχειλίζει και πνίγει τα πάντα στο πέρασμα του, τον παραμόρφωσαν. Και Τι γίνεται με την ευλογημένη βροχή που έγινε κατάρα σ’ αυτή τη χώρα; Προ ημερών, με τη δυνατή νεροποντή, είδαμε εικόνες απίστευτης καταστροφής της κινητής και της ακίνητης περιουσίας. Όλες, μα Όλες, είναι απότοκο της ΑΣΕΒΕΙΑΣ του ανθρώπου προς στη τιτάνια δυναμική του νερού. Και τα μεν συνήθη ασφάλιστρα αυτοκινήτου και η αστική ευθύνη έναντι τρίτων, κατέρρευσαν, τα δε κόστη (των προαιρετικών) ασφαλιστικών καλύψεων από φυσικές καταστροφές, έφτασαν στον Ύψιστο. Αναμένεται και νέα νεροποντή.. Για την Αθήνα του μέλλοντος, ΕΠΕΙΓΕΤΑΙ όλοι όσοι ζουν σε (αποδεδειγμένα) πανάκριβες παράγκες στα πρανή ποταμών, ρεμάτων και χειμάρρων, να μεταστεγαστούν σ’ εργατικές πολυκατοικίες, πολλές από τις οποίες είναι απούλητες και άδειες. Η στέγη, είναι αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα, ανεξαρτήτως οικονομικής επιφάνειας του ατόμου . Με άμεση καταστροφή των παραγκών. Η τωρινή κατάσταση είναι άκρως επικίνδυνη, είναι πανάκριβη, εγκυμονεί πολλαπλούς κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία, είναι ΖΟΦΟΣ για την Αθήνα. Για την Αθήνα του μέλλοντος, EΠΕΙΓΕΤΑΙ ν’ αποκαλυφθούν, να καθαριστούν και να ελευθερωθούν τα όποια εναπομείναντα ρέματα για να λυτρωθούν Πολιτεία και Πολίτες από τους ποικιλόμορφους πνιγμούς και καταστροφές. Τα ρέματα, να προστατεύονται από το Σύνταγμα και οι παραβάτες να τιμωρούνται παραδειγματικά. Κι άν υπάρχουν «εν υπνώσει» αδρανοποιημένα άρθρα προστασίας τους, ΕΠΕΙΓΕΤΑΙ επιτέλους, ν’ αφυπνισθούν, να ενεργοποιηθούν και να τηρούνται κατά γράμμα. Για την Αθήνα του μέλλοντος, EΠΕΙΓΕΤΑΙ να έλθουν στην επιφάνεια και ν' αναδειχθούν οι υδάτινες φλέβες, οι υπόγειες υδάτινες ομορφιές, της πολυπροικισμένης Αθήνας. Πολίτες κι επισκέπτες αυτής της χώρας θα τις αγκαλιάσουν, θα τις λατρέψουν! Προσωπική γνώμη εκφράζω πάντα. ••• Συνημμένα: (α) «Με σκουπιδότοπο μοιάζουν τα δύο μεγάλα ρέματα της Δυτικής Αττικής» - ΔΕΙΤΕ βίντεο http://bit.ly/1BNBuYk (star.gr) (β) «Χάρτης: Γιατί πλημμυρίζουμε κάθε χρόνο. Η ανάπτυξη της πόλης και οι διαδρομές των ρεμάτων στην Αθήνα»http://bit.ly/1HlWbee (News247.gr) (γ) «Ένα ποτάμι κάτω από τα πόδια μας» http://bit.ly/11uvPph (tovima.gr) •••

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ η Dimi 20/11/2014 17:15:26

      Είναι υπερβολική η εντύπωση που έχετε για τις "λαμπερές πόλεις της ευρώπης". Πολλές φορές το ποτάμι μέσα στην πόλη βρωμάει και ζέχνει. Παρόλα αυτά, δεν θα θεωρούσα απορριπτέα ευθύς εξ αρχής την αποκάλυψη του Ηριδανού αν είναι εφικτό (που ήταν ακίνδυνο ρέμα, σχεδόν ξερό κατά την διάρκεια του θέρους). Θα πρέπει να αγαπάμε την χώρα μας παρότι δεν έχει ποτάμια μέσα στις πόλεις. Και παρότι η επίχωσή των ρεμάτων είχε γίνει σε μεγάλο βαθμό από τους ίδιους τους αρχαίους

  8. Eva avatar
    Eva 20/11/2014 08:22:28

    Ειδικα η γραμμή 4 του μετρό ήταν απαραίτητη. Θα εξυπηρετήσει χιλιάδες φοιτητές και πολίτες με τους σταθμούς της στη μεγαλύτερη φοιτητούπολη Ζωγράφου Ιλίσσια Γουδή οι οποία δεν είχε και την καλύτερη συγκοινωνία.

  9. tasia avatar
    tasia 21/11/2014 23:47:11

    ξεχασατε να βαλετε τους πακιστανους,σομαλους,αλβανους,γεωργιανους,τσετσενους,συριους,μαροκινους κ αιγυπτιους κ μετα θα γινουμε μιλανο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.