Αποχωρεί ο κατασκευαστής από το Μετρό Θεσσαλονίκης
15/03/2014 07:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αποχωρεί ο κατασκευαστής από το Μετρό Θεσσαλονίκης

Σημαντικές εξελίξεις στην υπόθεση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της "Καθημερινής", η κατασκευάστρια κοινοπραξία υπέβαλλε «ειδική δήλωση διακοπής έργου», κάνοντας το πρώτο βήμα για τη διάλυση της σύμβασης με το Δημόσιο. Το ζητούμενο είναι αν πρόκειται για στρατηγική κίνηση του κατασκευαστή, προκειμένου να «εκβιάσει» την αποδοχή από την Πολιτεία των οικονομικών αιτημάτων, ή να προλάβει καταγγελία της σύμβασης από το Δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η κοινοπραξία απέστειλε σήμερα 50σέλιδη επιστολή στη διοίκηση της Αττικό Μετρό και της καταλογίζει την αποκλειστική ευθύνη για την απουσία προόδου στο έργο. Επισημαίνει ότι αδυνατεί να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εργασιών, καθώς δεν έχουν παραδοθεί οι απαιτούμενοι χώροι στους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη. Εκφράζει την εκτίμηση ότι ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο το Μετρό δεν θα λειτουργήσει νωρίτερα από το 2020. Και ανακοινώνει τον τερματισμό της ανάμειξής της στην κατασκευή της βασικής γραμμής του έργου.

Αξιοσημείωτο, είναι πάντως ότι, χωρίς να έχει «διαρρεύσει» η επιστολή, η Αττικό Μετρό έσπευσε να εκδόσει ανακοίνωση. Όπως επισημαίνει, «το έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η σύμβαση». Επιπλέον, υπενθυμίζει το χρονοδιάγραμμα που έθεσε προ εξαμήνου ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης: «Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους».

Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών, η κίνηση αυτή είναι επιχειρηματικός ελιγμός καθώς ο κατασκευαστής υπολείπεται των εργασιών του χρονοδιαγράμματος. Πηγές της Αττικό Μετρό εξέφρασαν την έκπληξή τους για τον ελιγμό της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, με δεδομένο ότι όλες οι οικονομικές διαφορές έχουν παραπεμφθεί σε 6 διαιτησίες. Η Αττικό Μετρό έχει προθεσμία 10 ημερών να απαντήσει στον κατασκευαστή.

http://www.kathimerini.gr/

ΣΧΟΛΙΑ

  1. η Dimi avatar
    η Dimi 15/03/2014 16:14:54

    "Επίθεση Καλαφάτη σε Μπουτάρη με "όπλο" τις καθυστερήσεις στο μετρό" |naftemporiki.gr | Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014, 13:40 | "Πρωταγωνιστή των καθυστερήσεων στο έργο του μετρό" χαρακτηρίζει τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο υποψήφιος δήμαρχος Σταύρος Καλαφάτης. "Εδώ και μήνες ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης αντί να συμβάλλει στην επιτάχυνση του ήδη επιβαρυμένου έργου του μετρό, με τη στάση και τη συμπεριφορά του, έχει καταστεί πρωταγωνιστής των καθυστερήσεων και της ταλαιπωρίας των πολιτών", επισημαίνει σε γραπτή του δήλωση. Κλιμακώνοντας την επίθεσή του στον κ. Μπουτάρη, ο υποψήφιος δήμαρχος αναφέρει πως "η Θεσσαλονίκη βιώνει τις επιπτώσεις μιας δημοτικής διοίκησης που θεωρεί σχέδιο δράσης την αδράνεια." "Ελπίζουμε όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταματήσουν τα παιχνίδια στις πλάτες της πόλης και των πολιτών. Το έργο πρέπει να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί", καταλήγει.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.