«Ένα γκράφιτι, χίλιες λέξεις»
17/04/2014 06:13
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Ένα γκράφιτι, χίλιες λέξεις»

Αφιέρωμα στα γκράφιτι της Αθήνας κάνουν οι New York Times, αναφερόμενοι στα «κοινωνικά μηνύματα στους τοίχους της Αθήνας».

«Ένας νεαρός ανέβηκε ένα ικρίωμα σε ένα κτίριο στο κέντρο της Αθήνας με ένα πινέλο βουτηγμένο στο γκρι» γράφει η Liz Alderman που υπογράφει το ρεπορτάζ. «Με γρήγορες κινήσεις, σχεδιάζει μια στοιχειωμένη εικόνα: ένα μωρό με δύο πρόσωπα, που αναζητά ταυτόχρονα την άβυσσο και τον ουρανό, με κενό βλέμμα που ψάχνει για ένα ανύπαρκτο μέλλον». Η τοιχογραφία είναι του Έλληνα γρκαφιτά iNO. Ουσιαστικά, «ένα ακατέργαστο μήνυμα διαμαρτυρίας σε ένα αυξανόμενο κύμα κοινωνικά και πολιτικά συνειδητοποιημένων έργων τέχνης που εξαπλώνεται στους τοίχους της Αθήνας».

«Ένα γκράφιτι, χίλιες λέξεις» 77186 photo

Το γκράφιτι στην Αθήνα, όπως και σε άλλες πόλεις του κόσμου, ανθεί εδώ και δεκαετίες. Η κρίση, όμως, έχει εμπνεύσει ένα νέο κύμα δημιουργικότητας που «έχει μετατρέψει την Αθήνα σε Μέκκα της τέχνης του δρόμου στην Ευρώπη». «Αν θες να γνωρίσεις μια πόλη, κοίτα τους τοίχους της» λέει ο iNO στην εφημερίδα. Η αστυνομία, σύμφωνα με το άρθρο, σπάνια συλλαμβάνει γκραφιτάδες «εκτός και αν υποψιάζεται ότι ανήκουν στην Χρυσή Αυγή». Πολλοί πάντως εξακολουθούν να δουλεύουν τη νύχτα, φορώντας μάσκες και χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα.

«Ένα γκράφιτι, χίλιες λέξεις» 77187 photo

Ένας από αυτούς είναι ένας οδοντίατρος-θύμα της κρίσης, ο οποίος άφησε τον τροχό και έπιασε το σπρέι. «Η μεσαία τάξη στην Ελλάδα έχει καταστραφεί» δηλώνει ο Mapet, όπως είναι το ψευδώνυμό του. «Στόχος μου είναι η κοινωνική και πολιτική αντιπροπαγάνδα, το να κάνω τους ανθρώπους να σκεφτούν».

«Ένα γκράφιτι, χίλιες λέξεις» 77188 photo

Ιδανικά, οι αρχές θέλουν να δημιουργήσουν μια τεράστια υπαίθρια γκαλερί, λέει η Αμαλία Ζέππου, δημοτική σύμβουλος, υπεύθυνη για το σχετικό πρόγραμμα. Υπάρχει, όπως υποστηρίζει, και ένα άλλο μήνυμα πίσω από την εκστρατεία. «Από τη στιγμή που το γκράφιτι γίνεται τέχνη κατ’ εντολή, σημαίνει την αρχή του τέλους της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που η πόλη έχει περάσει». Αυτός ο τρόπος σκέψης απορρίπτεται από τους περισσότερους από τους 2.000 γκραφιτάδες της Αθήνας. Πιστεύουν ότι οι αρχές της πόλης και οι προγραμματιστές ανάθεσης έργων είναι ένας τρόπος για να καταστείλουν ήσυχα αυτή την καλλιτεχνική πολιτική και κοινωνική έκφραση.

[photo_4]

http://www.nytimes.com/

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.