#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/04/2013 17:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Άνω-κάτω οι βάσεις εισαγωγής στις Πανελλαδικές



Σε σωρηδόν αναστροφές αναγκάζει τις φετινές βάσεις εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση η ανακατανομή του αριθμού εισακτέων που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας φορτώνοντας κυρίως στα Πολυτεχνεία τις «κουρεμένες» θέσεις των ΤΕΙ. Με τροχονόμο την πρωτόβγαλτη «Αθηνά» όλα δείχνουν ότι τον Αύγουστο στον τερματικό σταθμό των πανελλαδικών θα δημιουργηθεί πανδαιμόνιο, καθώς:


1. Τα φιλέτα των Πολυτεχνείων θα γίνουν προσιτά σε χαμηλότερες βαθμολογίες. Πτωτικό κύμα αναμένεται στις βάσεις όλων των Πολυτεχνείων -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως οι Αρχιτεκτονικές, που διατηρούν τις θέσεις τους στα περσινά επίπεδα, και οι Μηχανικοί Υπολογιστών του ΕΜΠ, όπου οι θέσεις της γενικής σειράς μειώνονται κατά 13%, λόγω της κατακόρυφης αύξησης των εισακτέων στο 4ο πεδίο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στους Μηχανολόγους και τους Ναυπηγούς του Μετσόβιου η αύξηση εισακτέων είναι 82% και 108% αντίστοιχα…


2. Ώθηση προς τα κάτω δίνει ο αριθμός εισακτέων και στις βάσεις των Φυσικομαθηματικών και λοιπών καθηγητικών Σχολών του 2ου πεδίου, αλλά και στις βάσεις των Τμημάτων Πληροφορικής, όπου επίσης παρέχονται αφειδώς επιπλέον θέσεις.


3. «Κούρεμα» έχουν υποστεί οι θέσεις των Ιατρικών και συναφών Τμημάτων του 3ου πεδίου, πλην των Οδοντιατρικών. Η μείωση των θέσεων κατά το αξίωμα των Πανελλαδικών συνεπάγεται άνοδο των αντίστοιχων βάσεων, εφόσον συνεργαστούν αρμονικά προς την ίδια κατεύθυνση και οι άλλοι δύο παράγοντες που διαμορφώνουν ετησίως τις βάσεις. Αυτοί είναι οι επιδόσεις των υποψηφίων και οι προτιμήσεις τους. Για τις επιδόσεις σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης έχουν διαχρονικά επιδείξει σιδερένια σταθερότητα. Σπάνε τα κοντέρ των βαθμολογητών ακόμη κι όταν η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επιλέγει θέματα για «διαγωνισμό ταλέντων» ή απλώς τα κάνει μούσκεμα, όπως πέρυσι με το λάθος θέμα στη Φυσική. Ο τρίτος παράγοντας διαμόρφωσης των βάσεων, οι προτιμήσεις των υποψηφίων, αποδεικνύεται ιδιαιτέρως μεταβλητός την τελευταία τετραετία της μεγάλης οικονομικής κρίσης. Θεωρείται πιθανό η οικονομική απαξίωση των νέων γιατρών, σε συνδυασμό με την εικόνα κατάρρευσης, που παρουσιάζει το Εθνικό Σύστημα Υγείας, να κατευθύνει μερίδα των άριστων υποψηφίων σε άλλες επιλογές σπουδών και επαγγέλματος αντί του ιατρικού. Ωστόσο, για τις βάσεις των Ιατρικών οι προβλέψεις είναι εκ των πραγμάτων μετριοπαθείς, δεδομένου ότι έχουν από ετών «χτυπήσει ταβάνι».


4. Αύξηση εισακτέων ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και για τα Τμήματα του οικονομικού κύκλου στο 5οπεδίο. Ενδεικτικά η μέση αύξηση θέσεων στα Τμήματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών διαμορφώνεται λίγο κάτω από το 20%, με το Τμήμα Στατιστικής να υπερδιπλασιάζει τους εισακτέους του (114% σε σύγκριση με το 2012). Από τη «φορτωτική» στα Τμήματα του 5ου πεδίου έχουν εξαιρεθεί τα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Στο Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ η διαφορά των φετινών θέσεων με τις περσινές είναι 0% και στο αντίστοιχο του Πανεπιστημίου Πειραιώς είναι μείον 7%.


5. Το μοναδικό πεδίο στο οποίο οι θέσεις των Τμημάτων του… κουρεύτηκαν με την ψιλή είναι το 1ο των Ανθρωπιστικών Επιστημών. Οι πιο περιζήτητες Σχολές του, οι Νομικές, που απορροφούν κάθε χρόνο την αφρόκρεμα της θεωρητικής κατεύθυνσης, απώλεσαν 231 θέσεις. Άλλες 618 θέσεις «κουρεύτηκαν» από τα Φιλολογικά. Συνολικά το 1ο πεδίο έχασε 1.334 θέσεις. Βεβαίως, το «κούρεμα» των θέσεων συνεπάγεται άνοδο των αντίστοιχων βάσεων.

Πριν από το Πάσχα ο αριθμός των εισακτέων

Ο ΤΕΛΙΚΟΣ και πλήρης αριθμός των φετινών εισακτέων αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα πριν από το Πάσχα, όταν υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση και αφού προηγουμένως εκδοθούν τα Προεδρικά Διατάγματα της «Αθηνάς» που θα διαμορφώσουν το νέο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία αναφέρονται στις θέσεις της γενικής σειράς, τις οποίες καταλαμβάνουν με πανελλαδικές εξετάσεις οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια. Εκκρεμεί να οριστικοποιηθεί το ποσοστό επιπλέον των θέσεων της γενικής σειράς που θα δοθεί στις ειδικές κατηγορίες (πολυτέκνους, τριτέκνους, αδέλφια φοιτητών και άλλες). Το ποσοστό των ειδικών κατηγοριών βάσει του σχετικού νόμου μπορεί να καλύπτει έως και το 20% των θέσεων της γενικής σειράς.

Ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, αποδείχθηκε ότι ήταν αποφασισμένος «να μη λερώσει με αίμα» τα χέρια του κόβοντας τις θέσεις που αναλογούσαν στο «κούρεμα» της ανώτατης εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα είναι η επιβάρυνση των Σχολών με την υψηλότερη κρατική δαπάνη ανά φοιτητή, όπως είναι οι Πολυτεχνικές, οι οποίες αναλαμβάνουν να γλιτώσουν το υπουργείο Παιδείας από ένα σημαντικό μέρος του πολιτικού κόστους της «Αθηνάς»: από τη… σφαγή των θέσεων.

Τώρα το πρόβλημα μεταφέρεται στα πανεπιστήμια, τα οποία προτού ακόμη εξαντληθούν από τα απανωτά Μνημόνια απαιτούσαν από την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μείωση εισακτέων έως και 50%. Ο προϋπολογισμός των ΑΕΙ για το 2013 μόλις που επαρκεί για την κάλυψη των ανελαστικών δαπανών των Ιδρυμάτων, γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με το εμπάργκο της τρόικας στις προσλήψεις μόνιμων και συμβασιούχων καθηγητών, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια εφιαλτική χρονιά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με τα κονδύλια στο μισό και τους πρωτοετείς ακόμη και στο διπλάσιο.

Το θέμα επρόκειτο να τεθεί στη σύνοδο των πρυτάνεων που συνεδρίασε (Παρασκευή και Σάββατο) με κυρίαρχο θέμα στην ατζέντα της την υποχρηματοδότηση.

Κρίσιμα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις

ΕΚΤΟΣ από τα επείγοντα ερωτήματα που αναφέρονται στην επιβίωση των Ιδρυμάτων, το υπουργείο Παιδείας επισώρευσε κι άλλες απορίες με την ανακοίνωση των εισακτέων της γενικής σειράς τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές:


1. Ποιες αναπτυξιακές ή άλλες ανάγκες της χώρας εξυπηρετεί η εκρηκτική αύξηση των θέσεων στα Πολυτεχνεία με δεδομένα τα δραματικά ποσοστά ανεργίας στους κλάδους των μηχανικών, εκ των οποίων οι μισοί βρίσκονται στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι και οι υπόλοιποι μεταναστεύουν μαζικά στη Μέση Ανατολή;


2. Τι γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας και δεν το αποκαλύπτει για τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων Σλαβικών και Τουρκικών Σπουδών, όπου οι συνολικές θέσεις διπλασιάζονται;


3. Με ποιο σκεπτικό αυξάνονται οι θέσεις στα Τμήματα Θεάτρου και Μουσικών Σπουδών;


4. Ποιες λαμπρές προοπτικές διανοίγει για το δημοσιογραφικό επάγγελμα το Τμήμα ΜΜΕ του Αριστοτελείου, όπου οι αντίστοιχες θέσεις αυξάνονται κατά 150% (!), ενώ στα αντίστοιχα του ΕΚΠΑ και του Παντείου η αύξηση είναι μόλις 4%;


5. Η αύξηση (κατά 25%) των εισακτέων στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου προφανώς και δεν χρειάζεται εξήγηση. Η χώρα τους χρειάζεται.

 

Γιούλη Μανώλη, στον "Τύπο της Κυριακής"

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιάννης avatar
    Γιάννης 06/04/2013 17:41:38

    Πραγματικά! Διπλασιασμός των μηχανολόγων;; Γιατί;; Για να εκπαιδεύουμε τζάμπα εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για τους Γερμανούς;

    • Kώστας avatar
      Kώστας @ Γιάννης 06/04/2013 20:54:40

      Είναι προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης. Οι άνθρωποι έχουν σχέδιο

  2. mama avatar
    mama 07/04/2013 06:27:24

    Ο γιος μου διαβάζει κυριολεκτικά όλη μέρα, με σκοπό την εισαγωγή του στο ΕΜΠ (χωρίς φροντιστήριο). Νιώθω απόγνωση. Σήμερα που θα δει την εφημερίδα, εγώ τι να του πω? Ως προς την ουσία του θέματος τώρα, νομίζω ότι, εκτός από το να μαλακώσουν την εικόνα του σχεδίου "Αθηνά", στραγγαλίζουν τις πολυτεχνικές και για δύο ακόμα λόγους, (1) για να μη βγαίνουν οικονομικά και να "αναγκαστούν" να βάλουν δίδακτρα και (2) για να ρίξουν την ποιότητα των μαθημάτων και να στείλουν κόσμο στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

    • Γιώργης Α. avatar
      Γιώργης Α. @ mama 08/04/2013 10:01:18

      Τι θα ήθελα να μου πει η δική μου μητέρα οταν εγώ βρισκόμουν στη θεση του γιου σας: 1) οι συγκεκριμένες σπουδές είναι δυσκολες και ισως χαμηλότερος στοχος να είναι πιο εύκολα πραγματοποιήσιμος. 2)οι σπουδες σε βοηθανε να βελτωθεις εσύ και να δεις τη ζωή με ανοικτο μυαλο. Αυτα που θα μαθεις στα 5 χρονια δεν θα σε βοηθήσουν μονο στο να κανεις ενα σπιτι λειτουργικο αλλά να έχεις τον τροπο να δείνεις λύσεις σε προβλήματα που ανακύπτουν ξαφνικά και να διαχειρίζεσαι τη ζωή σου καλά. 3) διαλέγεις το στοχο εν μεσω κρισης και γνωρίζεις το ποσοστο επιτυχίας και τον αριθμό των ήδη πτυχιούχων και ανέργων Πραγμα που σημαίνει οτι παίρνεις ένα ρίσκο, και μεθαύριο είναι πιθανό να μην εξασκείς το επάγκελμα που αγαπάς. Αυτο δε σημαίνει οτι η επενδυση που κάνεις παει χαμένη αλλά πρεπει να το γνωρίζεις για να είσαι προετοιμασμένος. 4) Μπορεί οταν θα τελειώσουν οι σπουδές σου να έχει βελτιωθεί η κατασταση , ή μπορεί να είσαι τοσο καλός που να είσε περιζήτητος. Μπορεί και οχι. 5) οι συμβουλές είναι μαχαιρια δικοπα.
      Καλή επιτυχία στο γιό σας και καλό κουράγιο

    • Αφώτιστος Φιλέλλην avatar
      Αφώτιστος Φιλέλλην @ mama 21/06/2013 21:20:01

      Καταγραφή των στρεβλώσεων της Ανώτατης Παιδείας και
      των επιπτώσεων τους στα τεχνικά επαγγέλματα, στην
      ανάπτυξη και στην ελληνική κοινωνία
      Πρόταση Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ)
      για οριστική και συνολική επίλυση

      [......]

      Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος του ποσοστού του αριθμού Μηχανικών σε σχέση με τον
      πληθυσμό της κάθε χώρας είναι 0,48%.
      Αν εξετάσουμε τον αριθμό των Μηχανικών σε σχέση με το ΑΕΠ των ευρωπαϊκών Χωρών, τη
      βιομηχανία και τις παραγωγικές δραστηριότητες που εμπίπτουν στα επαγγελματικά πεδία
      των Μηχανικών, δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε για τον υπερπληθωρισμό του
      επαγγέλματος και την ανάγκη άμεσης και μεγάλης μείωσης του αριθμού εισακτέων. Στον
      παραπάνω αριθμό δεν περιλαμβάνονται οι τεχνολόγοι που είναι περίπου 35.000. Κάθε
      χρόνο στο ΤΕΕ εγγράφονται κατά μέσο όρο 3.500 Διπλωματούχοι Μηχανικοί. Τα τελευταία
      χρόνια η ύφεση και η ανεργία μας οδηγεί στην αναζήτηση εργασίας σε άλλες Χώρες, που
      καρπώνονται την υπεραξία υψηλής ποιότητας Μηχανικών, ενώ η Χώρα πληρώνει το υψηλό
      κόστος σπουδών. Ο υπερπληθωρισμός των Διπλωματούχων Μηχανικών σε συνδυασμό με
      την βαθιά ύφεση έχει οδηγήσει την αγορά εργασίας των Μηχανικών σε εξευτελιστικά
      επίπεδα, την ανεργία, που δεν καταγράφεται, σε πολλαπλάσια μεγέθη του εθνικού μέσου
      όρου, την ετεροαπασχόληση και την ξενιτιά σε συνήθη κατάσταση.
      [...]

      Β. ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ
      ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ
      ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
      …………
      Η πρόταση του ΤΕΕ δεν έρχεται να καλύψει συντεχνιακού τύπου αντιλήψεις ή άλλες
      σκοπιμότητες.
      Έρχεται να δώσει μία οριστική και ορθολογική λύση που θα συμβάλει στο ξεπέρασμα
      χρόνιων λαθεμένων πολιτικών στο χώρο των τεχνικών επαγγελμάτων, στο ξεπέρασμα
      λαθεμένων κοινωνικών δογμάτων, στερεοτύπων και παλαιοκομματικών τακτικών. Οι
      προφανείς θετικές συνέπειες της πρότασης του ΤΕΕ είναι η εξοικονόμηση πόρων για μια
      ανώτατη ποιοτικότερη Παιδεία, η αντιμετώπιση του υπερπληθωρισμού επιστημόνων, ο
      εξορθολογισμός του συστήματος ανώτατης Παιδείας και η αντιμετώπιση των στρεβλώσεων
      που παρουσιάσαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο. Σημαντικότερη συνέπεια από την
      εφαρμογή της πρότασης του ΤΕΕ είναι η οριστική απαγκίστρωση της Χώρας από
      προβλήματα που την κρατούν δέσμια και θα συντελέσουν αποφασιστικά στον
      εξορθολογισμό της παραγωγής έργων, στους αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου, στην
      υιοθέτηση σύγχρονων προδιαγραφών και κανονισμών, στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών,
      στην υιοθέτηση αξιόπιστων διαδικασιών και ελέγχων, στην αποφυγή χρονοβόρων
      γραφειοκρατικών διαδικασιών.
      Η υιοθέτηση της πρότασης του ΤΕΕ θα αποδείξει αν το πολιτικό σύστημα θέλει να
      υλοποιήσει στη Χώρα τις πραγματικές διαρθρωτικές αλλαγές που χρειάζεται ή τις
      επικαλείται, προκειμένου να εξυπηρετηθούν για μία ακόμη φορά σκοπιμότητες,
      ρουσφετολογικές, αντιεπιστημονικές και αντιαναπτυξιακές πολιτικές.57
      Β.1. Ενιαία Ανώτατη Παιδεία
      Η πρόταση του ΤΕΕ προϋποθέτει τη Συγχώνευση των αντίστοιχων Τμημάτων των ΤΕΙ στα
      Τμήματα των Πολυτεχνικών Σχολών και του ΕΜΠ και την δραστική μείωση των εισακτέων
      ώστε ο αριθμός των Μηχανικών σε σχέση με τον πληθυσμό να είναι μικρότερος από τον
      ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι 0,48%.
      Ενιαία ανώτατη Παιδεία δεν σημαίνει δύο διακριτές κατηγορίες στην ανώτατη τριτοβάθμια
      εκπαίδευση. Η πρόταση του ΟΟΣΑ, τμήμα της οποίας δίνουμε στο Παράρτημα II, είναι
      ενδεικτική του εξορθολογισμού της ανώτατης Παιδείας και της ευρωπαϊκής και διεθνούς
      πρακτικής. Σύμφωνα με την πρόταση του ΟΟΣΑ, ο δυϊσμός της ανώτατης Παιδείας πρέπει
      να σταματήσει και να υπάρχει ξεκάθαρη διάκριση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και όχι
      προσπάθεια αντιγραφής των προγραμμάτων σπουδών των Πανεπιστημιακών τμημάτων
      από τα ΤΕΙ. Ο υπερπληθωρισμός των επιστημόνων στη Χώρα, ο εξευτελισμός των αμοιβών
      τους και ένα σύστημα παραγωγής έργων και βιομηχανικής παραγωγής που δεν προβλέπει
      την υποχρεωτική ύπαρξη μεσαίων παραγωγικών θέσεων, οδηγεί στην πρόταση μας για
      συγχώνευση των δύο κατηγοριών της ανώτατης Παιδείας.

      Β.2 Αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης των Τμημάτων της Ανώτατης Παιδείας
      Στον νόμο που προβλέπεται η αξιολόγηση των Τμημάτων της ανώτατης Παιδείας
      προβλέπεται για μία ακόμη φορά ένα σύστημα αόριστο από επιτροπή που δεν προβλέπει
      τη βαρύνουσα συμμετοχή των επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων, αλλά την
      σύνθεση της με δεσπόζουσα θέση του Υπουργού Παιδείας. Σύστημα που δεν διασφαλίζει
      την αμεροληψία και την ανεξαρτησία της αξιολόγησης. Προτείνεται ο καθορισμός
      συγκεκριμένων και ξεκάθαρων όρων ενιαίας αξιολόγησης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και
      διεθνή πρακτική, με βαρύνουσα συμμετοχή των επιστημονικών φορέων. Σημειώνουμε ότι
      ακόμη και στο σύστημα αξιολόγησης που προβλέπει ο νόμος δεν έχει γίνει καμία πρόοδος
      για την ενιαία αξιολόγηση των τμημάτων, ενώ δεν προβλέπεται η αξιολόγηση με τα ίδια
      κριτήρια της Σχολής Δημόσιας διοίκησης

      Β.3 Ενιαίες πενταετείς σπουδές
      Όπως έχει αποδειχθεί σε διεθνές επίπεδο, οι σπουδές ενός Μηχανικού που καλύπτουν
      επαρκώς σε επιστημονικό εύρος και ποιότητα την παρεχόμενη γνώση χρειάζονται ένα
      εκτεταμένο πρόγραμμα σπουδών, με έμφαση στα πρώτα χρόνια σπουδών σε μαθήματα
      υποδομής, που αποτελούν προαπαιτούμενη γνώση για τη σε βάθος σπουδή των τεχνικών
      γνωστικών αντικειμένων στη συνέχεια. Αυτός είναι ο λόγος που κορυφαία Πανεπιστήμια σε
      Χώρες που έχουν το αγγλοσαξωνικό πρότυπο διευρύνουν τα έτη σπουδών ξεπερνώντας την
      πρακτική των τριών ετών του πρώτου κύκλου σπουδών και ενός έτους εξειδίκευση και
      υιοθετώντας είτε την πενταετία και άνω είτε τα τέσσερα χρόνια σπουδών και ένα ή δύο
      πρόσθετα έτη για την εξειδίκευση.
      Οι ενιαίες πενταετείς σπουδές στις Πολυτεχνικές Σχολές της Χώρας και στο ΕΜΠ,
      οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης και αν επιλέξουμε, ισοτιμούνται με το δεύτερο κύκλο
      σπουδών των αγγλοσαξωνικών Πανεπιστημίων, που πρέπει να αποτελεί ελάχιστη
      προδιαγραφή για την άσκηση του επαγγέλματος του Μηχανικού στη Χώρα μας.

      Β.4 Ειδικότητες μεγάλου εύρους
      Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί στην επαγγελματική τους πορεία στη Χώρα μας, στην
      παραγωγή της και στην αγορά της πρέπει να έχουν τις γνώσεις που θα τους επιτρέπουν την
      ευελιξία σε γνωστικά αντικείμενα. Η ίδρυση ή ακόμη και η ύπαρξη τμημάτων
      περιορισμένου επιστημονικού εύρους δεν βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση και οι
      περιορισμένες επαγγελματικές διέξοδοι γεννούν αντιθέσεις και διεκδικήσεις
      ανορθολογικές. Η ίδρυση νέων τμημάτων στη Χώρα μας πρέπει να εξετάζεται
      συνεκτιμώντας τόσο το επιστημονικό όσο και το επαγγελματικό εύρος. Η ίδρυση νέων
      τμημάτων πρέπει να γίνεται, αφού καθοριστούν εκ των προτέρων τόσο η τήρηση των
      ελάχιστων προϋποθέσεων που πρέπει να πληροί ένα τμήμα Μηχανικών από το
      Πανεπιστήμιο που ανήκει όσο και τα επαγγελματικά δικαιώματα από το ΤΕΕ, προς
      αποφυγή των στρεβλώσεων που δημιουργούνται σήμερα.
      …[....]

      http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME/TEE_HOME_NEW/protasitee_0.pdf

  3. Σκυλες της λυσσας avatar
    Σκυλες της λυσσας 10/04/2013 22:41:57

    Πραγματι, με ποιο σκεπτικο αυξανονται οι θεσεις στο τμημα δημοσιογραφιας στο Α.Π.Θ. Κατα 150%. Ενω το αντιστοιχο τμημα των Αθηνων μολις 4%?
    Βεβαια, ολα αυτα ειναι εκτιμησεις(που δεν αποκλειουν και πολυ απο το τελικο αποτελεσμα)ας περιμενουμε μεχρι το πασχα, οπου θα οριστικοποιηθουν και τοτε βλεπουμε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.