#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
15/10/2011 19:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Tο τοπίο αρχίζει και καθαρίζει (τώρα που εμείς δεν είμαστε πια το …πρόβλημα)



1. Ήξεραν οι πάντες (και έχει γραφτεί και στο antinews το καλοκαίρι του 2008) ότι δεν είμαστε καλά. Ο Καραμανλής το ψιθύρισε και στην προεκλογική ΔΕΘ

2. Το είχαν πει και στον ΓΑΠ, και μάλλον είχε επαφές με τους φίλους του στην Αμερική, Δημοκρατικούς, οικονομολόγους, Δουνουτούδες κλπ.

3. Στην Αμερική του είπαν αυτά που λέω και …εγώ δηλαδή την ορθολογική προσέγγιση: αναδιάρθρωση, ρύθμιση, θα σφίξετε το ζωνάρι, θα διαγράψουν  και θα επιμηκύνουν οι πιστωτές (που έχουν και αυτοί φταίξιμο) θα περάσετε δύσκολα, αλλά θα ανακάμψετε, και μην φοβάστε εμείς εδώ είμαστε.

4. Ο ΓΑΠ είτε παγιδευμένος στα προεκλογικά του παραμύθια, είτε περιτριγυριζόμενος από πασόκους που λένε ψέματα και ξανανιώνουν, είτε του είπε έτσι η …Λαζάρ (που είναι αυτοί, δεν ακούγονται καθόλου), έκανε το λεγόμενο “τουμπεκί” προς μεγάλη ενόχληση όσων περίμεναν ορθολογισμό.

5. Η σιωπή του ΓΑΠ είναι μάλλον αποτέλεσμα της πόρτας που εισέπραξε από την Άγγελα και τον Νικολά (θυμάστε εκείνο το τηλεφώνημα που έγραφε το antinews;) Της ίδιας πόρτας που εισέπραξε και ο Γκάϊτνερ όταν πήγε να πει στους Ευρωπαίους στην ουσία να κάνουν monetary accommodation στην Ευρωζώνη και να σώσουν την Ελλάδα γιατί θα τους σκάσει μπούμερανγκ — δεν ξέρω αν αυτό είπε, αλλά αυτό θα τους έλεγε ο κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος. Kαι μπορεί να μην μου αρέσουν οι Δημοκρατικοί, μπορεί να μην σας αρέσουν οι Αμερικάνοι αλλά ο Γκάϊτνερ είναι ξύπνιος, γνώστης και της δουλειάς.

6. Θα θυμάστε ότι η Μέρκελ μάλλον δεν γούσταρε να εμπλακεί και έθεσε όρο και την συμμετοχή του ΔΝΤ. Αυτό, εάν είναι έτσι, το ερμηνεύω ότι οι Γάλλοι έχουν το πρόβλημα, οι Γερμανοί είναι λίγο “τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου” και ωραία η Ευρώπη αλλά μην τρελαθούμε κιόλας”

7. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να ξεπληρώσουμε 30 χρόνια ΠΑΣΟΚ, ούτε είμαστε και πολύ βιώσιμοι με τα μυαλά προτεκτοράτου που κουβαλάμε και ακόμα και εάν ρυθμίσουν θα τεθεί θέμα κεφαλαίου κίνησης (να το συγκρατήσετε αυτό). Η ρύθμιση, εφ' όσον αυτοί παζαρεύουν με τον εαυτό τους είναι πως δεν θα φανεί ότι χάνουν (ενώ έχουν χάσει, λέει η κακιά αγορά ) που είναι αδύνατο στην σύγχρονη ημι-εντιμη λογιστική. Κι αν δεν χάσουν, η λύση είναι να ταπώσουν που δεν το θέλουν. Και όσο το καθυστερούν το πρόβλημα γίνεται οξύτερο, και με επιτροπές δεν λύνονται τέτοια προβλήματα, να θυμίσω το TARP στις ΗΠΑ το φθινόπωρο του 2008. Πυρηνικά όπλα!

8. Εν τω μεταξύ εδώ, λίγο τα μέτρα που μπορεί να είναι απαραίτητα αλλά η υλοποίησή τους κολλάει στα …30 χρόνια ΠΑΣΟΚ, λίγο η μειωμένη ρευστότητα, λίγο η αβεβαιότητα, και πολύ η καθυστέρηση, έχουν μετατρέψει το πρόβλημα του 2008-09, σε κρίση.

9) Μέχρι τώρα, οι δόσεις πηγαίναν σε αποπληρωμή υφισταμένων δανείων. Refinancing με ξένο δίκαιο και υποθήκες. Άσχημα πράγματα αλλά κρατούσαν προσχήματα ρευστότητας προς τα έξω.

10) Η επόμενη ή επόμενες δόσεις δεν είναι για τις τράπεζες, αλλά για εμάς, η αύξηση κεφαλαίου που σας έλεγα, αυτή που οι χρηματοδότες μας δεν αρκούνται σε χαρτί, θέλουν πάγια. Κανείς σε καιρό στριμώγματος δεν συμμετέχει σε αυξήσεις κεφαλαίου σε προβληματικό πελάτη. Κανείς. Κανείς, εάν μάλιστα φοβάται ότι θα δημιουργήσει προηγούμενο για μεγαλύτερους αρρώστους.

11) Αυτό το “κανείς” εισπράττουμε. Πετάνε το μπαλάκι ο ένας στον άλλο, βασικά γιατί τα αφεντικά έχουν τα δικά τους μέσα, και οι μικροί από κάτω παίζουν θέατρο. Ίσως η Γαλλία ανησυχεί… Και η Ισπανία και η Ιταλία, και επομένως και η Γαλλία, ξανά.

12) Αρχίζει να μυρίζει αβεβαιότητα στο Ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα και πιστεύω ακούμε λιγότερα και ηπιότερα (αν και το Stratfor λέει για τρις τρύπες). Και η ρευστότητα ρέει προς μέρη με θάλασσα και στόλο γύρω - γύρω, και δεν ξέρω εάν αυτό ήθελαν οι ΗΠΑ, αλλά συμβαίνει.

13) Όπως οι “Ευρωπαίοι” δεν θέλουν να αναγνωρίσουν την πραγματικότητα και στρουθοκαμηλίζουν (προς όφελος όμως ίσως του δυνατού “Ευρωπαίου”) έτσι και οι ΗΠΑ και ρευστότητα θέλουν και (δεν ορκίζομαι) δολάριο που να ευνοεί εξαγωγές. Ο πόλεμος τώρα είναι για τα ισοζύγια συναλλαγών. Το cash management σε κρατικό επίπεδο.

Το κούρεμα είναι ασήμαντο πια θέμα. Θα το δείξουν τώρα, με δόσεις, αλλιώτικα… άλλοι το θέλουν έτσι , άλλοι αλλιώς, σχεδόν δεν μας αφορά εμάς τον λαουτζίκο. Οι τράπεζές μας μπορεί να μην κλείσουν (θα είναι ανοιχτές οι πόρτες με τσιρότα) αλλά εμείς δεν θα έχουμε λεφτά. Αυτό για τους αγχωμένους περί της εξόδου μας από την ευρωζώνη: Ή θα έχουμε δραχμές και θα ζούμε όπως στα 1840, ή (δεν) θα έχουμε ευρώ και θα ζούμε όπως στα 1840, αλλά λίγο πιο άθλια και ανελεύθερα. Εκτός εάν υπάρχει ex machina deus… Που δεν υπάρχει εκτός εάν είναι …Τούρκος. Να χαίρονται οι πασόκοι τον διπλασιασμό της μεσαίας τάξης τους.

Όπως είχαμε πει και πριν 3 χρόνια τέτοιο καιρό, γράφεται ιστορία, αλλά χαμένοι στα δικά μας μόνο την υφιστάμεθα.

Αrchaeopteryx

ΥΓ: αυτές οι απόψεις μπορεί να είναι λανθασμένες ή αιρετικές αλλά αυτά βλέπω, αμήν

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παυλος Βαφειάδης avatar
    Παυλος Βαφειάδης 15/10/2011 19:42:39

    Η πιο πυκνή αλλα και πιο αναλυτική περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης!
    ΕΥΓΕ!

  2. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 15/10/2011 19:50:46

    Συμφωνώ απόλυτα με μόνο μια μικρή διαφωνία δεν γράφουμε Ιστορία, συμβόλαιο είχανε υπογράψει για πάρτη μας και τώρα άρχισε η εξόφληση της ρήτρας....αφού είμαστε εγγυητές.
    Ας προσέχαμε.

    ΥΓ

    Μπορούσαμε να είμαστε Ισλανδία (που λέγαμε ορισμένοι "γραφικοί" εδώ και δύο χρόνια) επιλέξαμε όμως το κουτί και μας μένει να είμαστε είτε Κούβα (Κάστρο) με δραχμή είτε Κούβα (Μπατίστα) με €...οι ηγέτες μας απλά διαφωνούν τι κουβάδες θα είναι.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Ο Ιθαγενής 15/10/2011 20:27:52

      σαν διευκρινιση απλα.. η Ισλανδία τον λογο της τον τηρεί
      δεν 'εσωσαν' τις τραπεζες τους αλλα το χρεος της η χωρα συνεχισε να το εξυπηρετει, τον Ιουνιο μαλιστα επεστρεψε στις αγορες με δολλαριακο ομολογο 1δις

  3. Στάθης Σαραφόπουλος avatar
    Στάθης Σαραφόπουλος 15/10/2011 19:55:56

    Μιλούν ακόμη; -"Μελλοντικά χρέη 120 δις ευρώ μέχρι το 2014 κληρονόμησε η Ελλάδα μόνο το 2003"

    Η ιστορία με το ελληνικό χρέος έχει πολλά κρυφά σημεία και από την πρώτη στιγμή προσπαθούμε να φωτίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα
    Ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα σημεία έχει να κάνει με το ύψος του χρέους που βάρυνε την Ελλάδα το διάστημα από το 2010 μέχρι το 2014 και το οποίο ξαφνικά φάνηκε τόσο μεγάλο σε μέγεθος ώστε σε συνδυασμό με την επίθεση των αγορών και την αύξηση των επιτοκίων και έτσι του κόστους εξυπηρέτησης του να οδηγήσει στην κρίση χρέους.
    Το χρέος αυτό σε ένα βαθμό προέκυψε από το... δανεισμό των τελευταίων, πριν το 2010, ετών αλλά σε ένα βαθμό ήρθε από αρκετά παλαιότερα να στοιχειώσει τη χώρα.
    Έτσι, στην αλλαγή της κυβέρνησης το 2003, η παλιά κυβέρνηση μας κληροδότησε ομόλογα ύψους 44 δις ευρώ τα οποία έληγαν μεταξύ 2010-2014, ποσό το οποίο συσσωρεύθηκε στο νέο χρέος και δημιούργησε τη συνταγή της καταστροφής σε αυτό το διάστημα.
    Το κυριότερο, όμως, τα ομόλογα που κληρονόμησε η Ελλάδα το 2003 και τα οποία έληγαν μέχρι το 2014 ήταν ύψους 128 δις ευρώ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, δηλαδή περισσότερα από το 50% του ΑΕΠ το 2010....
    Σημείωση: Στα 128 δις δεν υπολογίζεται το χρέος από το περίφημο swap με το οποίο κρύφτηκε ένα ποσοστό του χρέους ώστε να φανεί ότι η τάση του ήταν πτωτική και έτσι η Ελλάδα να μπει στο ευρώ.
    http://emprosdrama.blogspot.com/2011/10/120-2014-2003.html

    • madprof avatar
      madprof @ Στάθης Σαραφόπουλος 16/10/2011 01:03:47

      "Έτσι, στην αλλαγή της κυβέρνησης το 2003, η παλιά κυβέρνηση μας κληροδότησε ομόλογα ύψους 44 δις ευρώ τα οποία έληγαν μεταξύ 2010-2014, ποσό το οποίο συσσωρεύθηκε στο νέο χρέος και δημιούργησε τη συνταγή της καταστροφής σε αυτό το διάστημα.
      Το κυριότερο, όμως, τα ομόλογα που κληρονόμησε η Ελλάδα το 2003 και τα οποία έληγαν μέχρι το 2014 ήταν ύψους 128 δις ευρώ"

      Τελικά πόσα ήταν τα ομόλογα πληρωτέα μεταξύ 2010-2014 (και πόσα συνολικά έως το 2020;) που μας κληροδότησε ο και αποτυχημένος λογιστάκος, το 2003;
      Πόσα πρόσθεσε η "επανίδρυση" του αφάσιου (2004-2009);[(και πόσα πρόσθεσε συνολικά έως το 2020;)]

      • madprof avatar
        madprof @ madprof 16/10/2011 01:09:45

        Διόρθωση (sic!): η “επανίδρυση” του αφάσιου (2003-2009);

  4. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 15/10/2011 20:40:12

    Μα κανένα ΜΜΕ δεν λέει στην χώρα λέξη για την Ισλανδία γιατί εδώ ότι έχουν πάρει οι Τράπεζες (ο θαυμαστός ιδιωτικός τομέας...) είναι 1,5 μνημόνιο
    Κανένας δεν λέει για τους ρυθμούς ανάπτυξης που έχει ή την αναθεώρηση του Συντάγματος, εδώ έχουμε πολυνομοσχέδιο για έκτακτη φορολόγηση στην πηγή έως το 2014.

    Αλλά ξέχασα εμείς δώσαμε τα φώτα στην ανθρωπότητα, την δημοκρατία κλπ κλπ κλπ

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Ο Ιθαγενής 15/10/2011 20:55:02

      δεν μας φταινε οι τραπεζες που παμε κατω.. οι Ελληνικες δεν ειχαν προβλημα, το προβλημα τους ήταν απλα ότι ηταν ..Ελληνικες (=> Ελληνικα ομολογα) και προφανως δεν πηραν μετρητο πηραν 'εγγυησεις', με το οποιο δεν διαφωνω τη σταθεροτητα στο τραπεζικο συστημα την προστατευεις..
      δεν εχουμε σχεση με την ισλανδια - μπροστα σ'αυτο που θα δουμε εδω αυτα που εγιναν στην ισλανδια θα ειναι για 'παιδικη εκπομπη'

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ rally monkey 15/10/2011 21:07:53

        Συγνώμη; Δεν πήραν μετρητό; Ακόμα και τις εγγυήσεις σε έντοκα τις παρκάρουν για να κερδίζουν.
        Δεν είχαν έχουν πρόβλημα; Τότε δεν έχουν πρόβλημα και με το κούρεμα σωστά; Που ήθελαν και Αγροτική και ΤΤ...
        Η υπέρτατη προστασία είναι η εφαρμογή των νόμων στη Δημοκρατία, εδώ απλά τους πετάμε €.
        Γιατί δεν τις κρατικοποιούμε; ...: R.B. of Scotland / Bradford & Bingley / Northern Rock/FORTIS /DEXIA/ ABN /Hypo ….κλπ κλπ κλπ για να μην περάσουμε τον Ατλαντικό... είναι σημαντικότερες;

        Θα γίνουμε "παιδική εκπομπή" γιατί όλες οι καρέκλες των Τραπεζών πήδηξαν στο Δημόσιο, τα ΜΜΕ ζουν από αυτές και έχουμε και τον σωτήρα (Λ. Παπαδήμο) να μας μιλά για το 21%
        ... με 5 δις έχουμε το 51% όλων και εμείς δίνουμε 155 δις για να έχουμε πίστωση που δεν την ρίχνουν στην αγορά;


        Οσο για το αν παίρνουν μετρητά άσε τα έντοκα και τις εγγυήσεις και πήγαινε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ...ούτε η PROTON πήρε μετρητά...καταθέσεις πήρε.

      • nestor avatar
        nestor @ rally monkey 15/10/2011 21:08:32

        Εγγυησεις??
        Δεν πήραν ρευστό?
        Οταν σκάσουν οι τραπεζες οι εγγυησεις θα γινουν και ρευστο.
        Και μάντεψε αγαπητε ποιος θα το πληρώσει.
        φέρτε την φιλιέραααααααα

      • madprof avatar
        madprof @ rally monkey 16/10/2011 00:23:06

        "δεν μας φταινε οι τραπεζες που παμε κατω."
        Το ότι δάνειζαν με το αζημίωτο (αφού με εγγυήσεις και ομόλογα του δημοσίου παίρνανε τα ευρώα από την ΕΚΤ ) στον κάθε χαζοχαρούμενο νεοέλληνα για να πλουτίζουν τραπεζίτες και διεθυντάδες τους;
        Έχουνε τεράστια ευθύνη οι Αχρείοι τραπεζίτες, αρχής γενομένης εκείνων της ΤτΕ! No mercy στους προδότες!

        • Ο Ιθαγενής avatar
          Ο Ιθαγενής @ madprof 16/10/2011 10:49:23

          Πόσα προσδοκά από τον κεφαλικό η κυβέρνηση;

          Ορίστε ένα μικρό μόνο ποσοστό:

          ...η συνολική ζημιά της Proton που στην ουσία καλύπτει το ελληνικό δημόσιο ξεπερνά το 1,1 δισ. Ευρώ. Τα 860 κατεβλήθησαν από το ΤΕΚΕ και τα υπόλοιπα από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

        • rally monkey avatar
          rally monkey @ madprof 16/10/2011 13:53:21

          madprof
          παραμενω στη θεση μου - οι τραπεζες δεν ειναι φιλανθρωπικο ιδρυμα αλλα
          1. δεν ευθυνονται για ηλιθιο υπερδανεισμο καταναλωτων (ασε που και αυτο το προβλημα συκριτικα στην Ελλαδα ηταν μικρο)
          2. οσο και να σου φαινεται προκλητικο, surreal κλπ και δυσκολο να το αποδεχτεις σ'αυτη την συγκυρια - ότι θα ηταν συμφερον για την Ελλαδα θα ηταν συμφερον και για τις τραπεζες (εγχωριες και μη)
          3. μην ξεχνας ότι ολοι μας σχεδον.. σε καποια φαση ειχαμε ενα λογαριασμο με κατι στην ακρη..και δε θα μας αρεσε να ξυπνησουμε ενα πρωι και το κατι να εχει εξαφανιστει

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/10/2011 20:50:07

    Με τιμάτε κυριοι (κυρίες) , με τιμάτε, αλλά η σκέψη και η σύνθεση θα ήταν αδύνατη χωρίς τον απρόσκοπτο διάλογο (και τις διαφωνίες) και για αυτό υποκλίνομαι σε όλους εσάς. (Άσε τον φάκτορα...)

  6. ataktos avatar
    ataktos 15/10/2011 21:05:01

    1000

  7. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 15/10/2011 21:45:59

    Αμ το γέλιο του γελοίου των επιχειρημάτων (από τον φίλο techiechan):

    ....ποια είναι η λογική του κ.παπαδήμου? Πως το μεγάλο κούρεμα θα αναγκάσει τις τράπεζες να βαρέσουν κανόνι και πως το ελληνικό κράτος θα πληρώσει από την τσέπη του για να τις σώσει, διότι οι ιδιώτες που τις έχουν τώρα όπως είδαμε και με την εξαγορά της eurobank απο την alphabank δεν θέλουν να βάλουν ούτε φράγκο παραπάνω. Αλλά ας δεχθούμε για λίγο τη λογική του κ.παπαδήμου.
    Ας υποθέσουμε πως το σχέδιο του κουρέματος αφορά όλα τα ομόλογα που βρίσκονται στα χέρια ιδιωτών, δηλαδή γύρω στα 200δις ευρώ. Κούρεμα 50% σημαίνει 100δις λιγότερο ελληνικό χρέος. Πόσα από αυτά τα ομόλογα τα κατέχουν ελληνικές τράπεζες? Κάτι λιγότερο από 50δις. Άρα οι ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να βρουν 25δις από το κούρεμα. Τα έχουν? Όχι. Θέλουν να τα βάλουν τα αφεντικά τους από την τσέπη τους? Όχι. Άρα σου λέει ο κ.παπαδήμος ποιος θα τα πληρώσει? το κράτος. Άρα το ελληνικό κράτος ακόμα κι αν πληρώσει τη χασούρα των τραπεζών θα έχει καθαρό κέρδος 75δις ευρώ από το κούρεμα. Άρα γιατί φωνάζει? Διότι στο ενδιάμεσο οι τραπεζίτες θα έχουν χάσει τις τράπεζές τους. Κι αυτό είναι κάτι απαράδεκτο, έτσι δεν είναι κ.παπαδήμο?

  8. Νικόλαος Μπεχράκης avatar
    Νικόλαος Μπεχράκης 15/10/2011 22:32:39

    Στα πλαίσια της διαφάνειας καταθέτω μια πρόταση.
    Να δημοσιευθεί ο κατάλογος των Ελληνικών δανείων και ομολόγων. Πότε εκδόθηκαν , πότε λήγουν και τι επιτόκιο πληρώνουμε σήμερα.

    • anideos avatar
      anideos @ Νικόλαος Μπεχράκης 16/10/2011 05:13:59

      Το αυτονοητο δηλαδη.
      Η διαφανεια αγαπητε ειναι μια λεξη κατι σαν τη ρουφιανια.
      Σε κοινωνιες σαν την ελληνικη, οπως δεν θελουμε τον ρουφιανο αλλα τη ρουφιανια του, ετσι δεν θελουμε τη διαφανεια σε οτι αφορα εμας, αλλα ολοι οι αλλοι να ειναι κρυσταλινοι και διαφανεις.
      Εδω και δεκαετιες μιλαμε για ενα υπερβολικο, σε σχεση με τα δεδωμενα της χωρας σε κατασταση υποδομων και λοιπων παροχων, χρεος το οποιο ξερουμε ποσο ειναι αλλα δεν ξερουμε απο που προηρθε και που πηγε.
      http://www.mof-glk.gr/ekdoseis/dhmosio_xreos.htm

  9. victoria (true) avatar
    victoria (true) 15/10/2011 22:37:05

    Έχω δύο απορίες, προτού συμφωνήσω απολύτως.
    Στο νο.7 τι εννοούμε με το τάπωμα και στο νο.10 τι άλλαξε και αυτή η δόση είναι διαφορετική από ότι οι δόσεις πριν (δλδ κι αυτή από όσο ξέρω έξω αποπληρώνει, ή εννοείς ότι δεν σκάνε ομόλογα τώρα?)

    • anideos avatar
      anideos @ victoria (true) 16/10/2011 04:58:36

      H 6th δοση δεν ειναι για αποπληρωμη ομολογων αλλα για το αναπτηξιακο πακετο που περιλαμβανει το μνημονιο.

  10. Απορία avatar
    Απορία 15/10/2011 22:40:45

    Ποια 1840 ρε παιδιά.
    Μας έχουν πιπιλήσει το μυαλό ότι επίκειται καταστροφή έξω από το ευρώ.

    Ναι δεν θα μπορούμε να αγοράζουμε iPad, μόνον δώρο από συγγενείς στην αμερική θα το παιρνουμε. Αλλά σίγουρα θα μπορούμε κάνωντας οικονομία να αγοράζουμε κάποιο κινέζικο κλώνο.

    Ναι δεν θα μπορούμε να αλλάζουμε το golf μας όποτε βγαίνει το καινούργιο μοντέλο. Αλλά θα μπορούμε να αγοράζουμε κάνωντας οικονομία ένα χιουντάι και θα το κρατάμε για δώδεκα-δεκαπέντε χρόνια.

    Θα έχουμε όμως να φάμε, θα έχουμε παιδεία, νοσοκομεία και προπαντώς εθνική αξιοπρέπεια. Εντός ευρώ και για όσο αυτό υπάρχει δεν θα έχουμε τίποτα από τα παραπάνω και θα μας έχουν πάρει και τα σώβρακα.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Απορία 15/10/2011 22:57:22

      και τι καύσιμα θα βάζεις στο Χιουντάι;

      Γιατί πέρα από ένα χρονικό ορίζοντα μετατροπών και αλλαγών (δύο χρόνια προετοιμαζόμαστε για δραχμή->€) κάποιοι θα πρέπει να καθορίσουν συναλλαγματικές ισοτιμίες, κάποιοι να δέχονται να ανταλλάσσουν δραχμές ή μνα με $ για να έχει πετρέλαιο το φορτηγό που θα φορτώσει την ολλανδική μπριζόλα το γερμανικό γάλα και το λαδάκι για να φτάσει στο ράφι του μαγαζιού αφού το έχεις πληρώσει με συνάλλαγμα για να το αγοράσεις με δραχμές...εκτός αν το Χιουντάι για ένα δύο χρόνια το τραβά άλογο όπως στην Κούβα.

      Ούτε το € είναι καταστροφή ούτε η δραχμή σωτηρία, ή το αντίθετο, πρόγραμμα στόχο δουλειά χρειαζόμαστε και να παρουσιαστούν οι επιλογές στους πολίτες και να επιλέξουμε και να δουλέψουμε για να υλοποιήσουμε και να πραγματοποιήσουμε τις επιλογές μας.

      Οι μαγικές λύσεις οι σωτηρίες οι Ρώσοι οι Αμερικάνοι οι Κινέζοι τα πετρέλαια οι ιππότες και οι δράκοι είναι για τα παραμύθια και αυτή η χώρα έζησε 50 χρόνια παραμύθια για αυτό είμαστε εδώ.

      • Απορία avatar
        Απορία @ Ο Ιθαγενής 15/10/2011 23:07:51

        Κύττα η επιστροφή στη δραχμή απαιτεί κάποια προετοιμασία και φυσικά όχι πολιτικούς του διαμετρήματος του ΓΑΠ στην εξουσία.
        Με το ευρώ τα επόμενα χρόνια θα είμαστε καταδικασμένοι σε συνεχή ύφεση και εθνικούς ακρωτηριασμούς.

        Το βασικό που πρέπει να γίνει για την όποια επιστροφή στη δραχμή είναι η δημιουργία πρώτα ενός στοιχειώδους συναλλαγματικού αποθέματος (με οποιονδήποτε τρόπο).

        Επίσης στη συνέχεια βασικό θα είναι να κάνουμε υπομονή για ένα-δύο χρόνια το πολύ μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση και να αρχίσει η ανάπτυξη που θα γίνει με διψήφια ποσοστά ανόδου.

        Το πλέον σίγουρο όμως είναι ότι δεν αξίζει να κανουμε την οποιαδήποτε θυσία για ένα νόμισμα όπως το ευρώ που ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΩΡΑ.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Απορία 15/10/2011 23:39:53

          Χωρίς να διαφωνώ καθόλου με το κεντρικό νόημα των δύο ανωτέρω σχολίων σου, θα σου υπενθυμίσω ότι πρόσφατα (προ μιας-δύο εβδομάδων), σε αντίστοιχο σχόλιο προέβλεπες τη διάλυση του ευρώ σε δύο χρόνια. Τι έγινε στο μεταξύ και πήγαμε στα πέντε;

          • Απορία avatar
            Απορία @ Αυριανιστής 16/10/2011 01:22:53

            Κατ'αρχάς, αν το έγραψα έτσι δεν θυμάμαι, τα δύο χρόνια είναι μέσα στα "πέντε χρόνια το πολύ".

            Δεύτερον μάντης δεν είναι ουδείς. Προβλέψεις κάνουμε. Μάλλον την διάλυση της Ελλάδας πρόεβλεψα στα δύο χρόνια εαν ισχύσουν κάποιες συνθήκες. Όπως να παραμείνει π.χ. ο ΓΑΠ στην εξουσία...

            Ζούμε μια πολύ δυναμική περίοδο. Οι προβλέψεις σε απόλυτο χρόνο αλλάζουν συνεχώς, η ουσία είναι όμως στο που πάνε τα γεγονότα.

            Πάρ'το αλλιώς λοιπόν, μέσα σε y χρόνια όλα δείχνουν ότι το ευρώ θα διαλυθεί ή θα μετασχηματιστεί σε "βόρειο ευρώ" προτού διαλυθεί εκ νέου σε y+5 χρόνια. Στη θέση του y εγώ σήμερα βλέπω το 5.

            Τι να σου πω, εαν ήμουν σίγουρος θα το έγραφα επωνύμως. Τώρα πάρ'το ότι το είπε ο Απορίας και το άκουσε ο Αυριανιστής.

        • Ο Ιθαγενής avatar
          Ο Ιθαγενής @ Απορία 16/10/2011 13:17:29

          Ενώ με την δραχμή δεν είχαμε ύφεση - εθνικούς ακρωτηριασμούς - μετανάστευση - φτώχεια;

          Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις αφενός δεν απάντησες στην καθημερινότητα αφετέρου.

          Γιατί πέρα από το λαδάκι (για το φως και το νερό χρειάζεσαι ενέργεια που μπορείς να το λύσεις) τα F16 με τι θα πετάνε πχ;
          Κάποιος λοιπόν αφού δεν υπάρχει οικονομία κλειστή θα πρέπει να σου πουλά σε £ ή $ ή DM ή € ή ότι άλλο επιθυμείς οπότε θα πρέπει να ρίξεις την εσωτερική κατανάλωση (τον τρόπο διαβίωσης και όχι Golf or iPhone) στα επίπεδα του ΑΕΠ - εισαγωγές.

          Ας παρουσιαστεί αυτή η λύση στους πολίτες ας αποφασίσουμε και ας προσπαθήσουμε να την υλοποιήσουμε, όχι όμως η δραχμή (όπως παλαιότερα το €) θα μας λύσει όλα τα προβλήματα γιατί διαφορετικά εδώ θα είμαστε (αν ζούμε σε 5 χρόνια) να ψάχνουμε άλλο ιππότη.
          (η κα Παπαρήγα της ...ξέφυγε στον κ Χατζηνικολάου να μάθουμε να ζούμε με ότι παράγουμε...να δω τους σύγχρονους Ελληνες να είναι Γερμανοί του ΄45 ή Αγγλοι του ΄50 ή Κουβανοί του ΄2011 και τα ξανά λέμε)

          Δεν είναι λύση η δραχμή ή μνα ή € ...αν δεν βρέξουμε κώλο ΙΣΩΣ δεν φάμε όχι ψάρι αλλά ούτε ...κουραμάνα σε λίγο καιρό.

          • Απορία avatar
            Απορία @ Ο Ιθαγενής 16/10/2011 14:46:49

            1) Το ευρώ θα διαλυθεί, οπότε κάποια στιγμή, μεσοπρόθεσμα θα αναγκαστούμε εκ των πραγμάτων να πάμε στη νέα δραχμή.
            2) Εντός ολίγου η ύφεση, η ανεργία και η ανέχεια που θα υπάρξει θα κάνει τους περισσότερους να παρακαλάνε νε φύγουμε από το ευρώ, ακόμα και οι ενθερμότεροι υποστηρικτές του.
            3) Για δυο εκατονταετιές είχαμε την δραχμή και το ευρώ για δέκα χρόνια. Τι θα πάθουμε δηλαδή;

            Κατά τα άλλα ότι θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και στα άλλα που λες δεν διαφωνεί κανείς.

            Απλά εαν μείνουμε στο ευρώ ο ιδρώτας μας θα πηγαίνει απευθείας στην γερμανία που θα μας κυβερνά (η μόνη περίπτωση δηαλδή για να μείνουμε στο ευρώ).

  11. alex2010 avatar
    alex2010 15/10/2011 22:47:39

    Eagle Rebirth (Αναγέννηση του Αετού) http://www.youtube.com/watch?v=s2ovtc20M3E&feature=related

  12. Orestios avatar
    Orestios 15/10/2011 23:14:58

    Εξαιρετικός Αρχαιοπτέρυγας.
    Όπως πάντα

  13. EU avatar
    EU 15/10/2011 23:26:01

    Και κούρεμα 50% να γίνει στο χρέος μας, αν δεν υπάρξει συστημική λύση στη διακυβέρνηση της ευρωζώνης, πρός την κατεύθυνση της δημοσιονομικής ένωσης, σε ένα - δύο χρόνια θα είμαστε στα ίδια. It's the eurozone, stupid.

    Το ένα-δύο χρόνια είναι το αισιόδοξο σενάριο.
    Πιθανότητα δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε γιατί "με κούρεμα χωρίς fiscal union" σε χρόνο dt θα καταρρεύσει Ιταλία και Ισπανία και μαζί τους όλο το ευρωζωνικό οικοδόμημα.

    Μάλλον ο ΓΑΠ τον πέτυχε το στόχο του ενώ κάποιοι άλλοι αναρωτιούνται ακόμη εάν έχει "σώας τα φρένας"...

  14. Χαμενος avatar
    Χαμενος 16/10/2011 00:22:56

    Πάντως οι μόνοι που συνεχίζουνε να αναλύουν στα σοβαρά τα οικονομικά της ευρωζώνης λες και πρόκειται για ένα αμιγώς λογιστικό πρόβλημα είναι οι Γάλλο-Γερμανοί. Προσπάθησαν να αυτοανακηρυχθούν προνομιακοί εταίροι των "αγορών" προσφέροντας σε αντάλλαγμα την ισχύ της ΕΕ, και σ' αυτά τα πλαίσια γίνεται ενα συνεχές παζάρι για να πλασαριστούν ευνοϊκά γι' αυτούς, εξ ου και ασυναρτησίες τους . Έχουν όμως ξανοιχτεί πολύ και δεν μπορούν να γυρίσουν στη προηγούμενη κατάσταση, και δεν υπάρχει πλαν μπι. Οι Γάλλο- Γερμανοί πιστεύουν (ή δείχνουν πλέον οτι πιστεύουν) ότι θα τους βγει και επιμένουν, και εν τω μεταξύ διαλύεται η ΕΕ οπότε στο τέλος θα χάσουν και τ' αυγά και τα καλάθια.

  15. Panayiotis E. avatar
    Panayiotis E. 16/10/2011 00:36:58

    Two Comments: 1. If you know the cause of a problem, the first thing you do is to isolate it and then to eliminate it. I have seen no one approaching ( in a direct way) the problem of Greece this way. 2. Billions of euros of Hellenic ownership funds have gone outside Greece. Some say 600 Billions. Why is so difficult to persuade these owners to refinance the foreign Greek debt and get rid of the IMF and troika in general, by returning these funds and be given real guarantees? Is it because of the cause mentioned above in 1? Just food for thought and direction!!!

  16. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 16/10/2011 00:51:30

    Άκρως πραγματιστική η προσέγγισή σου Archeopteryx. Σκληρή γιατί είναι αληθινή. Αλλά μόνο η συνειδητοποίησή της ίσως μας ελευθερώσει.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Εύμηλος 16/10/2011 02:14:39

      γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς... O Ιωάννης δεν το είπε; Απλά είναι δύσκολη η έρμη

  17. ORIMA avatar
    ORIMA 16/10/2011 02:24:37

    Θα διακινδυνεύσω κι εγώ μια πρόβλεψη. Ο ρόλος των τραπεζών-ειδικά των μεγάλων θα διαφοροποιηθεί τα επόμενα χρόνια. Μετά την επερχόμενη κατάρρευση σε παγκόσμιο επίπεδο (με τη βόυλα του G20), όλοι οι τίτλοι ιδιοκτησίας και οι γραμμές παραγωγής θα περάσουν στις τραπεζες, οι οποίες θα κρατάνε για πάντα σκλάβους τους λαούς για χρέη που οι ίδιες δημιούργησαν και φόρτωσαν στους λαούς. Οι άνθρωποι θα μπορούν να κάνουν μόνο leasing την ζωή τους, η οποία θα έχει χρηματιστηριακή αξία, και ανάλογα με τη ζήτησή τους θα έχουν αντίστοιχα προνόμια. Μια ζωή 100 φορές πιο απάνθρωπη από το 1984 του Orwell. Η καριέρα, οι μισθοί, η αξία της Γης, η ποιότητα του περιβάλλοντος θα αποκτήσουν νόημα μόνο όσο διευκολύνουν τις επιχειρήσεις που οι τράπεζες θα ελέγχουν. Δεν θα ενδιαφέρει καμία τράπεζα να γίνεται ελκυστική με χαμηλά δάνεια. Πρωτίστως θα χρησιμοποιεί την "νοικιασμένη" περιουσία των υπηκόων της και τις δεξιότητές τους με γνώμονα την μεγιστοποίηση των δικών της κερδών, όπως κι αν αυτά στοιχιοθετούνται εκάστοτε. Κατά αυτό τον τρόπο τα νομίσματα θα γόνουν μόνο τα μέσα μεταγωγή πώς των περιουσιών στις τράπεζες. Αυτό το μοντέλο δυστυχώς έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία μέσω των hedge funds και private equity funds. Η προσευχή μου είναι να μην επαληθευτώ σε τίποτα από αυτά.

  18. unfair avatar
    unfair 16/10/2011 02:28:31

    Η Γερμανία μάζεψε αρκετό κεφάλαιο τα τελευταία χρόνια - ας είναι καλά οι "θαυμαστές" βιομηχανίες της - όμως χρειαζόταν [χρειάζεται] ζωτικό φυσικό χώρο, μιας κ όποιος έχει πάει Γερμανία, θα έχει δει πως έχουν εκμεταλλευτεί μέχρι κ το τελευταίο χωριό της. Έτσι, σκέφτηκε το όμορφο σχέδιο, να δανείζει με το καινούργιο μάρκο [λέγεμαι ευρώ], τις "εύκολες" χώρες [δεν είναι κουίζ], κ με αυτόν τον τρόπο να τις έχει εκτός από οικονομικά σαν μαριονέτες, να έχει κ φυσικό χώρο για να συνεχίζει την εξάπλωση της. Όμως, αυτό δεν αρέσει σε μια άλλη υπερδύναμη στην άλλη πλευρά του ατλαντικού, κ έβαλαν ένα έξυπνο παρανομαστή, τα CDS [τα οποία, όπως ξέρετε, τα δίνουν ιδιώτες, επαναλαμβάνω, ιδιώτες, για να ασφαλίζουν ομόλογα]. Βέβαια, το γεγονός της χρεωκοπίας, δεν θα έπρεπε να εκπλήσσει κανέναν που παρακολουθεί την οικονομία της χώρας μας [δεν θα αναλύσω, θα πω μια λέξη μόνο ΠΑΣΟΚ]. Κ τώρα βλέπουμε, πως μαλώνουν για τον αχυρώνα μας! που μέσα στα άχυρα του, έχει πολύ χρυσάφι [τουλάχιστον, στο χρώμα]. Μπορεί μια χώρα που το χρέος της είναι δεν είναι το 2% της ευρωζώνης, να θέλουν κ να [την] δανείζουν με 100δες δις ευρώ; ...για ποιο λόγο; Ο τρόπος σκέψης σου είναι πολύ καλός archaeopteryx, διότι, θέτεις τα 3 στοιχεία του προβλήματος. Γερμανία, ΗΠΑ, ΠΑΣΟΚ Θα πρότεινα, να είχες μια πιο μεγάλη ανάπτυξη πάνω στα σημεία που ανέφερες, ώστε να φανεί πιο καθαρά, κ όχι απλά, σαν μια ιδέα συνωμοσίας. [προσωπικά, δεν το βλέπω σαν συνωμοσία].

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ unfair 16/10/2011 12:07:26

      υπόθεση εργασίας που ψάχνει για λάθη...

      • unfair avatar
        unfair @ archaeopteryx 16/10/2011 12:39:36

        την καλημέρα μου, λέξη κλειδί πάλι χρησιμοποίησες, "λάθη".
        Οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Κ πίσω απ' όλα αυτά βιομηχανίες, πολιτικές, πάρε-δώσε, ιδέες, υπάρχουν άνθρωποι!
        Η διαφορά τους με μας τους "λαϊκούς", είναι ο τρόπος σκέψης [διαφορά επιπέδου πραγμάτων]. Κ έτσι φαίνεται σε μας, πως κάποια πράγματα, είναι "φανταστικά".
        ΥΓ. κ επειδή αυτοί σκέφτονται global, δες κ τις αθώες "επαναστάσεις" που έγιναν πρόσφατα.

  19. αριστερος avatar
    αριστερος 16/10/2011 02:35:25

    το πολυ ωραιο αυτο αρθρο ,μαζι με τις απαντησεις του ,ειναι ακριβως οτι συμβαινει στην καθημερινη μας ζωη ,μολις γυρισει η συζητηση στα οικονομικα προβληματα. ΟΙ ταλαιπωροι κι απελπισμενοι ζητανε Δραχμη ,μπας και επιζησουν ,οι πιο βολεμενοι Ευρω για να προλαβουν το νεο i-phone. Ετσι δουλεια δε γινεται ,πρεπει ολοι να σκεφτουμε πρωτιστως τους πιο αδυνατους ,αυτους που ειναι σε κακη θεση και πραγματικα ,να μας ενδιαφερει αυτη τη στιγμη μονο ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ,με οτι μπορει αυτο να σημαινει. Ομως ,ειναι απαραιτητο ,τα πιο λαμπρα μυαλα οι καλυτεροι ,να αναλαβουν αυτο το εργο ,με διαφανεια και με σεβασμο στον αθλια κακοποιημενο Ελληνα. Αυτο ειναι το θεμα ,λυσεις βρισκονται ,ο λαος στην αναγκη ,θα βαλει κι αλλη πλατη ,οι κρισεις ξεπερνιουνται. Το πως θα βγουν μπροστα οι καλυτεροι ,ειναι το θεμα.

  20. Delta Lamda avatar
    Delta Lamda 16/10/2011 12:55:36

    " Ή θα έχουμε δραχμές και θα ζούμε όπως στα 1840, ή (δεν) θα έχουμε ευρώ και θα ζούμε όπως στα 1840, αλλά λίγο πιο άθλια και ανελεύθερα"

    Οσοι ειναι υπεραιωνοβιοι μπορεί να ξέρουν κατι παραπάνω απο τους άλλους για τις περιόδους εκεινες... Προσωπικα δεν ενιωσα ποτε οτι ζουσα κατα την 20ετία μεχρι το 2002 οπως στα 1840!

  21. tasos avatar
    tasos 16/10/2011 16:40:41

    Δεν υπάρχει παγκόσμιο πρόβλημα που να έχει τον τίτλο , «Ελληνική οικονομική κρίση» .

    Το αστείο του να νομίζουμε ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου , η μικρή Ελλάδα με οικονομικά μεγέθη που βαρύνουν λιγότερο ακόμα και από αυτά της πόλης του Λονδίνου , παραείναι και φιλόδοξη και κακόγουστη σαν σκέψη .

    Παρόλο που έχουμε πρόσβαση σε (φιλτραρισμένη έστω) πληροφόρηση μέσω της οποίας μπορούμε να δούμε τα όσα συμβαίνουν από άκρη σε άκρη σε όλο τον Κόσμο , αδυνατούμε να επεξεργαστούμε τα στοιχεία (θέλεις οι ψεκασμοί , θέλεις η ψυχολογία σοκ που βιώνουμε) και να καταλάβουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι παρά ο αντιπερισπασμός του παγκόσμιου αδιέξοδου .

    Η μόνη διαφορά που βλέπω ανάμεσα στην Ελλάδα , την Ισπανία , την Πορτογαλία , την Αμερική , το Σουδάν , το Μπουτάν , είναι ότι απλά εμείς έχουμε τον «κατάλληλο» , πρωθυπουργό για να βγει και να δηλώσει ότι , ναι εμείς ανάμεσα σε όλους είμαστε οι διαθέσιμοι , για να γίνουμε ο παγκόσμιος σάκος του μποξ και ο λαός μου το πειραματόζωο.

    Υπάρχει έξω από εδώ μια τεράστια κοινωνικοοικονομική κατάρρευση που συντελείτε και που πρόκειται να αλλάξει τον κόσμο που ξέραμε και την οποία οι βρικόλακες που την δημιουργήσανε και επωφελήθηκαν από αυτήν , προσπαθούν με κάθε τρόπο αφενός να κρύψουν και αφετέρου να καθυστερήσουν .

    Δεν έχω λοιπόν φίλε μου μέσα από αυτό το κείμενο να προσθέσω άλλη μία νότα απαισιοδοξίας , γκαντεμιάς και απόγνωσης , γιατί δεν πιστεύω σε κάτι τέτοιο .

    Δεν μπορώ να συμμεριστώ απόψεις που λένε ότι θα κάνουμε 20 χρόνια να σηκώσουμε κεφάλι .

    Δεν μπορώ με τίποτα να δεχτώ ότι θα πάμε 50 χρόνια πίσω .

    Δεν μπορώ να φοβηθώ τις απειλές για το ευρώ , την δραχμή , την 6η δόση , το 3ο στεφάνι .

    Δεν μπορώ να πιστέψω ότι θα αγοράσουν τα σπίτια μας (που θα κατασχέσουν οι τράπεζες) οι Γερμανοί , οι οποίοι με την ισοτιμία κάποτε μάρκου με δραχμής θα μπορούσαν να το κάνουν για πλάκα .

    Δεν μπορώ να ανοίξω έναν λάκκο και να πηδήξω μέσα .

    Όμως αυτό τον ρόλο του να είμαι στο επίκεντρο του κόσμου και τον εξελίξεων , ρόλο που δεν ήθελα αλλά μου δώσανε , μπορώ να τον πάρω και να βγώ μπροστά , πρωτοστάτης στους αγώνες για Ελευθερία , Δημοκρατία , Δικαιοσύνη , Διαφάνεια .

    Και ξέρεις γιατί ;

    Γιατί είμαι ΕΛΛΗΝΑΣ

  22. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 16/10/2011 18:26:25

    Πολύ σωστά τα λες, Αρχαίε, αλλά θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα, αν βγαίναμε στην δραχμή (αφού κάναμε το λάθος να την αφήσουμε) μόλις καταλάβαμε ότι δεν πάμε καλά: το Φθινόπωρο του 09 ή και νωρίτερα. Τότε το κράτος θα είχε δανειστεί, από το ΣΥΝΟΛΟ των εχόντων Ελλήνων, μέσω υποτιμήσεως, τα απαραίτητα για να ελέγξει, προσωρινά, έστω, το δημοσιονομικό έλλειμμα και θα δίναμε ισχυρή ώθηση για επανεκκίνηση της οικονομίας (jump start) με την μείωση του κόστους της Ελληνικής παραγωγής (και των τριών βαθμών). Τώρα, ελλειμματικές επιχειρήσεις και άνεργοι καλούνται να πληρώσουν άγριους φόρους και, ενώ πολλοί οδηγούνται σε απόγνωση και η χώρα σε πτώχευση, φίλος μου δικηγόρος έλεγε, προχθές: "Κρίση; Ποιά κρίση; Τώρα έχουμε περισσότερες και καλύτερες δουλειές." !!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.