#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/11/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Tο έξυπνο πουλί, από την μύτη πιάνεται...



 Του Κώστα Ροδινού

Όταν παίζεις, επι μακρόν, με τη φωτιά διατρέχεις τον κίνδυνο αυτή να ξεφύγει από τον έλεγχο (άρα στο τέλος να προκληθούν μεγαλύτερες ζημιές), ενώ δεν αποκλείεται να καείς και ο ίδιος! Πολύ φοβούμαι ό,τι η γερμανική πολιτική ηγεσία βρίσκεται σ’ αυτή την εξαιρετικά δυσάρεστη θέση.

Αναμφίβολα, η Γερμανία από το τέλος του 2009 και μετά «παίζει» με την κρίση της Ευρωζώνης. Για την ακρίβεια τη χρησιμοποίησε προς όφελός της,  αδιαφορώντας προκλητικά για τις επιπτώσεις της στη ζώνη του ευρώ και ειδικότερα του Νότου. Ακόμα και  προχθές η Γερμανία ....δανείστηκε από τις αγορές με επιτόκιο 0.020% όταν Ισπανία και Ιταλία έφτασαν πληρώνουν μέχρι και 7%!

 

Η καταστροφική λιτότητα

Το δίδυμο Μέρκελ-Σόϊμπλε εδώ και τρία χρόνια επιβάλλει μια κοντόφθαλμη πολιτική διαχείρισης της κρίσης, ενώ στην ουσία κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να τη ...συντηρήσει! Πάρτε για παράδειγμα την περίπτωση της Ελλάδος. Κάθε λύση...διαρκούσε τρείς μέρες, πριν αυτή αποδομηθεί πλήρως από τις ...αγορές και σε κάθε Σύνοδο Κορυφής διαπίστωναν οτι η προηγούμενη λύση ...σωτηρίας ήταν ανεπαρκής. Ξεκινήσαμε με ένα «τριετές μνημόνιο» ύψους 120 δις και αισίως φτάσαμε στο ...τρίτο μνημόνιο, ενώ έχει ...χαθεί και ο λογαριασμός των δις! Για να φτάσουμε που; Να έχουμε το 2020 ή το 2022 ή το 2024  δημόσιο χρέος αυτό που σχεδόν είχαμε το 2009!

Δείτε τη διαπίστωση της ΕΛΣΤΑΤ για την πορεία της οικονομία μας. Βαθιά ύφεση, της τάξεως του 7,2%, το γ’ τρίμηνο του 2012, ενώ το ΑΕΠ, σε σταθερές τιμές, ....επέστρεψε 11 χρόνια πίσω, στο 2001 (44,6 δισ. ευρώ το γ´ τρίμηνο του 2012 , 43,4 δισ. ευρώ το γ´ τρίμηνο 2001).

Χαρακτηριστική είναι η διαπίστωση του κ. Προβόπουλου στο άρθρο στη Wall Street Journal, “το πραγματικό ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 20% – και συνεχίζει να υποχωρεί. Η ανεργία αυξήθηκε στο 25%, ξεκινώντας από ποσοστό χαμηλότερο του 8%, – και συνεχίζει να αυξάνεται. Το βιοτικό επίπεδο κατακρημνίσθηκε – και συνεχίζει να υποχωρεί. Τα μεγέθη αυτά είναι αντίστοιχα με εκείνα του αμερικανικού «Μεγάλου Κραχ»»

Και καλά η Ελλάδα είχε χρόνια δομικά προβλήματα (που είχε) και  ήταν ο αδύναμος κρίκος της Ευρωζώνης. Οι Έλληνες είναι ....αντιπαραγωγικοί και τεμπέληδες, άρα ευθύνονται οι ίδιοι για τις συμφορές που τους βρήκαν. Επί πλέον δεν ...υλοποιούν τα υπεσχημένα και συνεχώς ζητούν περισσότερα χρήματα. Λίγο-πολύ αυτή ήταν η προσφιλής επιχειρηματολογία. Και για κάποιο διάστημα, αποδεικνυόταν πειστική, είναι αλήθεια.

Θα πρέπει να ήταν προς το τέλος του 2010 όταν ο πολύπειρος Ρομάνο Πρόντι είπε  ό,τι το ελληνικό πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί «σε 5 λεπτά»! Δεν ξέρω, αν αρκούσαν μόνο «5 λεπτά», σίγουρα όμως θα βοηθούσε μεγαλύτερη διορατικότητα και αποφασιστικότητα.

Όμως ήταν ζήτημα χρόνου η φωτιά να πάρει διαστάσεις.

Η Ισπανία δεν βρίσκεται αντιμέτωπη  μόνο με τον  το κίνδυνο της  οικονομικής κατάρρευσης, αλλά και εκείνον της διάλυσης της κρατικής της οντότητας και πολλοί πιστεύουν ότι ο κ. Ραχόϊ απλώς αναζητά μια καλύτερη συγκυρία για να υποβάλλει αίτημα ...βοήθειας.

Η Πορτογαλία ακολουθεί τα ...βήματα της Ελλάδος.

Η Κύπρος ήδη διαπραγματεύεται το δικό της μνημόνιο.

Η Ιταλία, δυσκολεύεται όλο και περισσότερο.

Ακόμα και η Ιρλανδία που αποτελεί το .....επιτυχημένο case study και....αναβαθμίστηκε ασθμένως από τον Οίκο Fitch, είναι  σε μια πολύ εύθραυστη πορεία.

Το ζητούμενο, όμως, δεν είναι τόσο η ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών δεδομένων στον Ευρωπαϊκό Νότο. Είναι κυρίως η κοινωνική κατάρρευση συνεπεία της κρίσης. Οι προχθεσινές ογκώδεις διαδηλώσεις στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα ότι η κατάσταση βρίσκεται ήδη εκτός ελέγχου.

Εκείνο που επιδεινώνει τα πράγματα ακόμα περισσότερο είναι η παντελής έλλειψη ελπίδας.

 

Η λάθος συνταγή...

Που έγινε λάθος; Έγραφε προχθές ο P. Krugman  στους ΝΥΤ,αναφερόμενος στις ΗΠΑ, αλλά νομίζω ότι το αυτό ισχύει και για την ΕΕ:

«Το 2010, οι ιέρακες του ελλείμματος κυριάρχησαν στην πολιτική μας συζήτηση. Σε μια περίοδο μαζικής ανεργίας και ιστορικά χαμηλού κόστους δανεισμού, σε μια περίοδο που η οικονομική θεωρία λέει ότι χρειαζόμασταν περισσότερες, όχι λιγότερες, δημόσιες δαπάνες, οι ιέρακες έπεισαν το μεγαλύτερο μέρος της πολιτικής τάξης ότι τα ελλείμματα, και όχι οι θέσεις εργασίας, θα έπρεπε να είναι η υπ' αριθμόν 1 προτεραιότητα για την οικονομία μας.»

Ενώ, ο γνωστός μας Τσάρλς Νταλάρα, μιλώντας προχθές στην Αθήνα, επισήμανε: «η λιτότητα εγκλωβίζει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και την Ευρωζώνη, σε μια περίοδο πολύ χαμηλής ανάπτυξης. Αν δει κανείς τα στοιχεία, θα διαπιστώσει ότι πρόβλημα δεν αντιμετωπίζει μόνο η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, αλλά ότι το πρόβλημα εξαπλώνεται και στη Γαλλία, την Ισπανία, την Ολλανδία και σε άλλες χώρες».

 

Είναι προφανές ότι τα  «πακέτα σωτηρίας» δεν αποτελούν λύση, ούτε  η Γερμανία και τα άλλα τσομπανόσκυλα  της λιτότητας μπορούν να επιμείνουν στην ίδια πολιτική.

Αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Γερμανίας. Ποιος είναι ο κίνδυνος; Το έγραψαν πρόσφατα οι Financial Times:

"Το ανεξέλεγκτο τραπεζικό ρίσκο δημιουργεί έκρηξη στο σύστημα. Το πιθανότερο είναι ότι οι περιφερειακές κυβερνήσεις ακόμη θα στενάζουν κάτω από το βάρος των χρεών και δεν θα έχουν την δυνατότητα να σώσουν τις τράπεζές τους. Το κόστος των διασώσεων θα πέσει τότε στους μηχανισμούς, πιθανότατα τον European Stability Mechanism. Η Γερμανία διαθέτει το ένα τέταρτο από τα κεφάλαια του ESM, οπότε θα αναμένεται από την Γερμανία να πληρώσει σε μεγάλο βαθμό την κρίση που απεγνωσμένα προσπάθησε να αποφύγει...."

Η κ. Μέρκελ μπαίνει σε προεκλογική τροχιά και πολύ θα ήθελε να αφήσει την κρίση πίσω της, πολύ δε περισσότερο να την κρατήσει όσο το δυνατόν πιο μακριά από τη Γερμανία. Για προφανείς λόγους.

Προσπαθεί, λοιπόν,  να τα κρύψει όλα κάτω από το χαλί, τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013.

 

Το έξυπνο πουλί...

Όμως, αυτοί οι υπολογισμοί δεν έλαβαν υπόψιν τους τον...ξενοδόχο! Που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το ΔΝΤ και η κ. Λαγκάρντ! Και όχι, μόνο...

Η κ. Λαγκάρντ το είπε, όσο πιο κομψά μπορούσε, «θέλουμε μια πραγματική λύση για την Ελλάδα»!

Μέρκελ και Σόϊμπλε, από την άλλη πλευρά, εργάζονται  για μια από τις ...λύσεις που επέβαλαν τα τελευταία χρόνια. Και οι οποίες απεδείχθησαν, εκ των πραγμάτων, καταστροφικές.

Και γιατί αυτό έχει σημασία; Έχει σημασία γιατί μια «πραγματική λύση για την Ελλάδα», θα αποτελέσει τον πρόδρομο για ..πραγματικές λύσεις για το σύνολο της Ευρωζώνης.

Ίσως, είναι η πρώτη φορά από τότε που ξέσπασε η κρίση που η Γερμανία δεν έχει και πολλές επιλογές. Επίσης, για πρώτη φορά, ο χρόνος δεν δουλεύει υπέρ της, αλλά εναντίον της;

Είναι έτοιμη να ανταποκριθεί;

Το σκηνικό μου θυμίζει μια  σκηνή από τον Jerry Maguire; Ο Τom Cruise  ζητούσε  καλύτερο συμβόλαιο για τον παίκτη του πριν αρχίσει η σεζόν. Όμως, ο Γενικός Διευθυντής της Ομάδος, ήθελε ακόμα ένα χρόνο γιατί επένδυε σε μια όχι και τόσο καλή ...απόδοση του παίκτη. Θυμάστε, πόσα πλήρωσε στο τέλος! Ο ....Γενικός Διευθυντής....

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΣ avatar
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΣ 16/11/2012 07:31:53

    ολα αυτα δεν εχουν σημασια. η Γερμανία έχει επισήμως υφεση απο το 3ο τριμηνο του 2012 οταν οι αναλυτες περιμεναν υφεση το 2013 κατα το 2ο εξαμηνο

    μπηκαν επισημως στο χορο ΟΛΟΙ οι Ευρωπαιοι. ο Θεος να βαλει το χερι του!

  2. Γιώργος avatar
    Γιώργος 16/11/2012 07:40:39

    Αφού τα ξέρουμε και τα γράφετε τόσο ωραία γιατί κάνουμε τα αντίθετα;

  3. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 16/11/2012 07:43:17

    Οκέυ. Κατανοητά και απλά πράγματα. Πολύ σωστές διαπιστώσεις. Η Γερμανία σύντομα θα πατήσει την πεπονόφλουδα και εγώ τουλάχιστον έμεινα έκπληκτος όταν ανακάλυψα πόσο γρήγορα έγιναν πράξη κάποιες τοποθετήσεις μου προ διετίας εδώ στα σχόλια του antinews ή κάπου αλλού: έχει ήδη αρχίσει η μείωση του όγκου των γερμανικών εξαγωγών προς την Ευρώπη, αυτοκινητοβιομηχανίες περικόπτουν θέσεις εργασίας στο Βέλγιο και αλλού, ο European Stability Mechanism είναι προ των πυλών! Ειλικρινά,πάμε πολύ καλά ,θαυμάσια!

  4. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 16/11/2012 07:53:52

    Η λύση είναι μία ,αυτό που κάνει η Αμερική,να κόψει και η Ευρώπη χαρτί.......πολύ χαρτί.

    • blue nile avatar
      blue nile @ ΠΕΛΙΑΣ 16/11/2012 12:10:09

      Δεν κόβει χαρτί μόνο που είναι η κύρια μορφή επεκτατικής νομισματικής πολιτικής.
      Ασκεί ακι επεκτατική δημοσιονομική πολιτική.
      Διόρισε κόσμο στο δημόσιο , έδωσε πολλά χρήματα σε δημόσιες επενδύσεις για να βρει ο κόσμος δουλειά γιατί κατεξοχήν η αντιμετώπιση της ύφεσης ειναι η αντιμετώπιση της ανεργίας , όλα αυτά τα έκαναν όλοι, Κίνα, ανατολικές τίγρεις...
      Μόνο η Ευρώπη καθοδηγούμενη από τη Γερμανία επιδείνωσε την Κρίση με τις πολιτικές λιτότητας που εφάρμοσε.
      Όμως στο μυαλό των Γερμανών ιθυνόντων δεν ήταν να ξεπεράσει την Κρίση η χώρα τους και η ευρωζώνη.
      Με τα μνημόνια κατάφεραν να επανακεφαλαιοποιεί τις χρεωκοπημένες ιδιωτικές γερμανικές τράπεζες ο Γερμανός φορολογούμενος χωρίς να το ξέρει.
      Ουσιαστικά τους Γερμανούς τραπεζίτες που χρεωκόπησαν τις τράπεζες τους σώζει αυτή η πολιτική.
      Γιατί οι τράπεζες δεν θα έμεναν χωρίς επανακεφαλαιοποίηση από την ΕΚΤ. Απλά τότε η ιδιοκτησία τους θα άλλαζε χέρια.

  5. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 16/11/2012 08:04:38

    Οι εξελίξεις τρέχουν πλέον ταχύτατα.
    Ο Economist στο πρωτοσέλιδό του χαρακτηρίζει τη Γαλλία ως "ωρολογιακή βόμβα στην καρδιά της Ευρώπης."
    Ο Ομπάμα επικοινώνησε με τη Μέρκελ και ζήτησε αποφασιστικότητα.
    Χθές, επίσης, ο Σόϊμπλε ...ανακοίνωσε οτι στο Eurogroup της Τρίτης θα ληφθεί απόφαση για την Ελλάδα, ενώ παράλληλα η Μέρκελ στη συνάντησή της με τον Γάλλο ομόλογό της ζήτησε...επίσπευση των αποφάσεων για την Ελλάδα.
    Οσον, αφορά στη Γερμανική οικονομία, τα σχόλια του Γιώργου και του "Αλεξανδρινού" μας ενημερώνουν για τα ...νέα

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Ροδινός 17/11/2012 00:47:09

      Κώστα, καλησπέρα. Ανεξαρτήτως, το θλιβερό, για μας, είναι ότι περιμένουμε από τους Ευρωπαίους να "μας σώσουν". Η ανεπάρκεια της ελίτ έχει μεταφραστεί σε εθνική καταστροφή σχεδόν.΄Εχουμε γίνει ζήτουλες σε κλαμπ πολυτελείας.

  6. 0030salvador avatar
    0030salvador 16/11/2012 08:50:54

    Καλημέρα σε όλους με δυό διαπιστώσεις
    1)αναμένοντας την τελική λύση αυτοεγκλωβισμένοι οι γερμανοί γίνανε κουβαρτνάδες και παραχωρούν μέχρι και τα 44 δις για να ποδηγετήσουν το ΔΝΤ που επιμένει (και καλά κάνει) σε βιωσιμότητα του χρέους.Η Christine φυσικά ξέρει εκ των έσω και το Γαλλικό πρόβλημα.....
    2)η τελική λύση θα είναι η δικαίωση του Σαμαρά που φωνάζοντας σε ώτα μη ακουόντων επι τρία χρόνια εντός και εκτός Ελλάδας αναγκάστηκε με την πλάτη στον τοίχο λόγω υπεσχημένων και υπογεγραμμένων απο προηγούμενους να παίζει εξι μήνες καθυστερήσεις για να κρατήσει τη Ελλάδα στο ευρώ,όταν άλλοι υπόσχονται το "κούγκι" και άλλα ηρωικά!

    • tak avatar
      tak @ 0030salvador 16/11/2012 09:45:57

      Ο Σαμαράς δικαιώθηκε, αλλά χρειάστηκε να θυσιάσει ξανά την "Ιφιγένεια" και τους δανεικούς "μόσχο το σιτευτό" και τον "Ισαάκ" και τα "14.οοο" νήπια του Ηρώδη εις τη νιοστή και τόσα άλλα ακόμα! Μακάρι να μη πάει χαμένη κι αυτή η θυσία.

      • Φελίζα avatar
        Φελίζα @ tak 16/11/2012 10:25:51

        Μακάρι να μην πάει χαμένη η θυσία ...που κρατάει τρία χρόνια τώρα.

        Καλημέρα !

    • alpha avatar
      alpha @ 0030salvador 16/11/2012 14:03:33

      Το "κούγκι" και τα άλλα ηρωικά δεν τον ζημίωσαν καθόλου αγαπητέ 0030salvador . Απεναντίας τον αβαντάρισαν και είναι πάντα η τελική μας ρεζέρβα, ανέκαθεν στην ιστορία μας.

  7. Κάποιος avatar
    Κάποιος 16/11/2012 09:41:30

    Δύσκολή κατάσταση. Αν το ΔΝΤ επιμείνει και οι Γερμανοί δεν κάνουν πίσω τότε το ΔΝΤ θα αποχωρήσει από το πρόγραμμα και η χώρα θα μείνει ξεκρέμαστη εκτός και αν οι ευρωπαιοι δεχτούν να καλύψουν τη διαφορά που χλωμό το βλέπω. Θα φανεί σύντομα. Κοντός ψαλμός αλληλούια που λένε.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Κάποιος 16/11/2012 10:43:25

      H επιμονή του ΔΝΤ δεν είναι κατ' ανάγκη αρνητική εξέλιξη. Ισα-ίσα μπορεί να επισπεύσει για μια οριστική λύση

  8. Νίκος Στ. avatar
    Νίκος Στ. 16/11/2012 09:46:11

    Καλημέρα, έχω μια ερώτηση, πάντα καλοπροαίρετα:
    εάν το 2013 η ύφεση είναι μεγαλύτερη από τον στόχο του 4,5%, είναι δηλαδή 5, 6 ή 7% (καθόλου απίθανο εάν λάβουμε υπόψη ότι συνεχίζουμε με αυξανόμενη ένταση τις ίδιες συνταγές λιτότητας: περικοπές μισθών, συντάξεων, επιδομάτων και όλων των δώρων που έδιναν μια ανάσα στην αγορά) ποιος θα είναι υπεύθυνος: α) η Μέρκελ, β) το ΔΝΤ, γ) ο Σαμαράς ή δ) η κακή μας η μοίρα;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος Στ. 16/11/2012 10:44:59

      όλοι....

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ @ Νίκος Στ. 16/11/2012 10:58:13

      Σκεπτόμενος όχι με απαισιοδοξία αλλά αναλύοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα κάπου εκεί ή λίγο παραπάνω περιμένω το ύψος της ύφεσης, συν ένα 30-31% την παρουσία της ανεργίας.

  9. Αθωος Περαστικος avatar
    Αθωος Περαστικος 16/11/2012 10:14:03

    Τώρα θα φανεί η διορατικότητα του Σαμαρά. Θα θέσει το θέμα της διαγραφής μέρους του χρέους ή θα μείνει στα 44δις...
    Όλοι μιλάνε για αυτό, το ΔΝΤ πιέζει, αλλά τη θέση της Ελλάδας δεν την έχουμε μάθει ακόμα...εκπληκτικό...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αθωος Περαστικος 16/11/2012 10:44:18

      Οταν άλλοι πιέζουν για....λογαριασμό μας,υπάρχει λόγος να βγούμε εμείς μπροστά;

      • John d. Carnessiotis avatar
        John d. Carnessiotis @ Κώστας Ροδινός 16/11/2012 13:30:11

        Νομίζω ότι υπάρχει... Επί τριετία δεν έχουμε παρουσιάσει το παραμικρό Ελληνικό σχέδιο είτε συνολικής εξόδου από την κρίση είτε χειρισμού του α' ή β' προβλήματος.
        Αυτό δεν επιτείνει μόνο την άδικη αίσθηση ότι είμαστε άχρηστοι ή αδιάφοροι, αλλά ευνοεί και όλους όσοι πιέζουν ή "πιέζουν" για λογαριασμό μας να γίνει αποδεκτό το δικό τους σχέδιο, χωρίς να είναι διόλου βέβαιο ότι όλες του οι παράμετροι πράγματι μας ωφελούν.
        Μια σοβαρή χώρα επιβάλλεται να βγαίνει πρώτη αυτή μπροστά με προτάσεις συγκεκριμένες, όχι απλώς να ακολουθεί ή να υφίσταται και να εφαρμόζει αποφάσεις "πατερούληδων" γι' αυτήν. Τόσο σε ψυχολογικό επίπεδο - εσωτερικά και εξωτερικά - όσο και σε εξωτερικό, διεθνές, η διαφορά θα ήταν ουσιώδους σημασίας το να ακουγόταν και η δική μας φωνή. Ίσως τότε να άρχιζε επί τέλους να γίνεται και ουσιαστική συζήτηση και διαπραγμάτευση επί των εκάστοτε μέτρων, αντί αυτά απλώς να επιβάλλονται.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ John d. Carnessiotis 17/11/2012 07:14:52

          Συμφωνώ απολύτως με το σχόλιό σας, άλλωστε έχω αναφερθεί πολλές φορές, από το 2010 ακόμα, στην ανάγκη ενός εθνικού σχεδίου εξόδου από την κρίση, όμως το σχόλιο αναφερόταν στην παρούσα φάση των διαπραγματεύσεων.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Αθωος Περαστικος 17/11/2012 00:55:34

      Είναι λίγο αργά γ'αυτό. έπρεπε να γίνει το 2010, ακόμα και σταση εξωτερικών πληρωμών, γιατί χρωστούσαμε κυρίως σε ιδιώτες.. Όμως, πλεον,

      1) χρωστάμε στα κράτη κυρίως.
      2) Η ανακεφαλαίωση των ελληνικών τραπεζών σημαίνει μετατροπή του ιδιωτικού χρεός σε δημόσιο, γι'αυτό και έγινε μη εξυπηρετήσιμο.
      3) Οι Γαλλογερμανοί έχουν θωρακίσει τις τράπεζές τους.
      4) Η δική μας ύφεση καλπάζει και οι εισπράξεις μειώνονται.

      Γενικά, βρισκόμαστε μπροστά σε καταστροφή και δίχως υπερβολή, έχει διαπραχθεί εθνική προδοσία από τους ΓΚΑΠ-Παπακωνσταντίνου-Προβόπουλο.

      Τι μπορούμε να κάνουμε;

      1) Σύνδεση αποπληρωμής του χρέους με την ανάπτυξη.
      2) Σύνδεση του χρέους προς τη Γερμανία με αποπληρωμή εκ μέρους της του κατοχικού δανείου σε σημερινές τιμές.
      3) Φορολογική ελάφρυνση και
      4) εκπόνηση μακροχρόνιου φορολογικού κώδικα, ειδικά για τις επιχειρήσεις με μικρότεους φόρους.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 17/11/2012 07:18:08

        Καλημέρα αγαπητέ Νίκο,
        ορθό το πρώτο σκέλος των διαπιστώσεων, συμφωνώ με τις προτάσεις.
        Ομως, έστω και αυτή τη στιγμή, που όντως έχουμε απωλέσει διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα, η ύπαρξη ενός εθνικού σχεδίου εξόδου από τη χώρα είναι επιβεβλημένη γιατί δεν είναι και δουλειά κανενός άλλου να το κάνει....Ενδεχομένως, δεν πρέπει να είναι κιόλας.....

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Ροδινός 17/11/2012 12:17:33

          Καλημέρα Κώστα, συμφωνώ. Πρέπει να πώ πως δεν διαχειριστήκαμε σωστά τα αντίθετα συμφέροντα ΗΠΑ-Γερμανίας.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Νίκος Αργεάδης 17/11/2012 11:21:28

        Ανακεφαλαιοποίηση, όχι ανακεφαλαίωση...

  10. alex23 avatar
    alex23 16/11/2012 10:27:48

    αυτο που βλεπουμε μεταξυ ΔΝΤ- Γερμανιας ειναι σαν μια εκτελεση φαουλ με τερματοφυλακα την ελληνικη κυβερνηση

    οταν εκτελουν φαουλ οι απεναντι σου δεν κοιτας ποιος θα το εκτελεσει αλλα κοιτας μονο την μπαλα και επειδη αυτη ειναι τελικα που θα ερθει στο τερμα σου

    αν δεν το κανεις αυτο και διαλεξεις παιχτη, το σωμα σου θα ακολουθησει την κινηση του, και αν δεν ειναι αυτος ο τελικος εκτελεστης θα βρεθεις μακρια απο την πορεια της μπαλας, θα φας το γκολ και θα χασεις το παιχνιδι...

  11. alpha avatar
    alpha 16/11/2012 11:17:47

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ ,
    Χαίρομαι που συνοψίζεις σήμερα αυτά που έλεγα και εγώ ήδη απο το 2009 και τα έλεγαν και όλοι οι Νομπελίστες οικονομολόγοι προεξαρχόντων των Κρούγκμαν και Στίγκλιτς, και του πατριάρχη της οικονομίας Κέυνς, δηλαδή ότι το μοναδικό δοκιμασμένο και αποτελεσματικό φάρμακο κατά της κρίσης αυτού του είδους είναι η νομισματική χαλάρωση.(τύπωμα χρήματος). Απόδειξη η επιτυχής πρόσφατη εφαρμογή του απο τον Ομπάμα και την FED που δήλωσε ξεκάθαρα προς του Ιέρακες (εγώ τους λέω με το όνομά τους Υπερ-Τραπεζίτες Rotchild, Rocfeller, Paulson & ΣΙΑ ) ότι μετά την κρατικοποίηση των 3-4 μεγάλων τραπεζών και Ασφαλιστικών κολοσσών, τέρμα το πραγματικό χρήμα προς τους Τραπεζίτες. Εφ' εξής τύπωμα τρισεκατομμυρίων δολλαρίων μέχρι να έρθη η ανάκαμψη...
    Βεβαίως οι Ιέρακες-Μπάνκστερς στράφηκαν στην Ευρώπη και χρησιμοποιώντας τη Μέρκελ-Γερμανία ως χρήσιμη ηλίθια την έπεισαν να μην τυπώσει ούτε ένα Ευρώ, δήθεν για να μην ανέβει ο πληθωρισμός και υποτιμηθεί το Ευρώ, με το αζημίωτο βέβαια για τη Γερμανία αφού επιβάλλοντας την εσωτερική υποτίμηση στο Νότο, η Γερμανία μαζί με τους Μπάνκστερς (στην ίδια συμμορία ) μέχρι σήμερα κέρδιζαν. (Μόνο απο την Ελλάδα ομολογούν οτι κέρδισαν 70 δίς) Αφ' ετέρου ξεφόρτωσαν το χρέος από τους Υπερτραπεζίτες και το φόρτωσαν στην ΕΚΤ και τις Ευρωπαικές Κεντρικές τράπεζες, ήτοι στα κορόιδα τους Ευρωπαίους φορολογούμενους. Και όπως πάντα όταν οι Μπάνκστερς καθαρίζουν τη "δουλειά" και βλέπουν οτι έρχεται η αστυνομία, καθαρίζουν και τον "συνεργάτη"- προδότη και τον στέλνουν για κούρεμα...
    Ηταν προφανές οτι η Μέρκελ ήταν η ιδανική χρήσιμη ηλίθια για το μεγάλο σχέδιο όπως ο ιδανικός χρήσιμος ηλίθιος ήταν ο ΓΑΠ για το μικρό σχέδιο που έφερε το ξεκίνημα της κρίσης στην Ελλάδα αντί της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας που προηγούνταν...
    Για να δούμε τώρα θα ξυπνήσει ο Ολλαντρέου ή είναι κι αυτός ο τρίτος χρήσιμος ηλίθιός τους, που τον έχουν για καβάντζα, ωστε να συνεχίσουν το πλιάτσικο για όσο τους παίρνει ακόμα?...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ alpha 17/11/2012 07:21:44

      Δεν ξέρω αν η Μέρκελ ήταν '''χρήσιμη ηλίθια".
      Αυτό που γνωρίζω είναι οτι χρησιμοποίησαν την "κρίση" για να βγεί η Γερμανία από την ύφεση, αλλά στη συνέχεια ..ηράσθησαν σφόδρα τη λιτότητα (και την ανάγκη για ενίσχυση της οικονομικής και πολιτικής κυριαρχίας τους επί της Ευρωζώνης) και έπεσαν στην παγίδα.

      • alpha avatar
        alpha @ Κώστας Ροδινός 17/11/2012 09:56:58

        Aγαπητέ Κώστα εσύ είσαι πολύ πιο "μάστορας" στο λόγο απο εμένα που τα λέω κάπως χοντροκομμένα. Θα συμφωνήσω λοιπόν μαζί σου οτι η Μέρκελ ισως, πιθανώς, ενδέχεται και να μην έιναι "χρήσιμη ηλίθια", αλλα αυτή και οι συνεργάτες της, ακριβώς όπως το λές:
        "ηράσθησαν σφόδρα τη λιτότητα (και την ανάγκη για ενίσχυση της οικονομικής και πολιτικής κυριαρχίας τους επί της Ευρωζώνης) και έπεσαν στην παγίδα."

        Aν αυτό δεν είναι ηλιθιότητα και η λέξη είναι βαριά, τότε σίγουρα δεν είναι καθόλου μα καθόλου ευφυής πολιτική συμπεριφορά. Ετσι για να μην ξεχνάμε και την καλή ανατροφή μας...

    • Gri. avatar
      Gri. @ alpha 17/11/2012 15:08:26

      Ψεύτη.

  12. cp avatar
    cp 17/11/2012 22:31:25

    Νομίζω ότι η γερμανία είδε ότι κέρδιζε στην αρχή και γλυκάθηκε........
    Το λάθος το ιστορικό που πάντα κάνει.
    Πρόβλεψε ότι με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών της αλλά και με την λιτότητα θα βγεί κερδισμένη και θα έχει αναίμακτα αποικίες.........
    Ειμαι σίγουρος ότι θα χάσει αλλά δεν ξέρω με πόσο αίμα ακόμα !
    Ειδομεν !

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.