#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/12/2011 19:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

O "danaos" κηρύσσει τον πόλεμο στα greeklish



Από σήμερα αλλάζω το ψευδώνυμό μου από  danaos σε Δαναός όπως το είχα παλιότερα και που αναγκάστηκα να το γράψω  λατινιστί  για να ξεχωρίζω από κάποιον  συνσχολιαστή .

Αφορμή ένα μήνυμα που πήρα απ’ το γιο μου. Έλεγε λοιπόν: «ela fad ti kaneis? 3emina apo psiliko kane kati».

Φώναξα κατευθείαν τη μεταφράστρια. « Έλα ρε θείο πως κάνεις έτσι, λεφτά θέλει το παιδί». Και γιατί δεν μου γράφει ελληνικά:  «θέλω λεφτά;».  «Γιατί έτσι γράφουν όλοι τώρα. Γκρήκλις. Μπες στο φέις μπουκ και θα καταλάβεις.».

Και μπήκα.

« ksenyxtismenes apo xtes?»  ρωτάει ο Prigipas  την iokasti 23  και τη Μadw.  Η πρώτη απαντάει  «tha sou po», η δεύτερη  «the 8a to 3avapw re c, 3exvato»! «Εgw pados xenichtaw apopse, U2?»,  προκαλεί ο Vagelhs τη nina.  Αυτή: «psi8irizo jana me Αdoni to stribo pros ta ki» Και παρακάτω: yorgos28,  Νtikaprio,   archaiologos,  Ρaihnidiarhs, LakhsΑpoΑigalew,  Viktwr,  kastano3an8os4u,  Κwsths,  CostasΤoronto,  agelofilhmevos,  mpampis28,  Μegalejadros,  erwtiarhs,  Ghiorgos,  giwrgos17,  ebiros32,  romadikos24, adraklas,  costadinos,  Κwvstantinos20,  fititis, araxnoula…..»

Δεν μπορεί  λέω  όλοι να γράφουν έτσι. Ή χάζεψα ή είμαι πολύ πίσω! Και μάλλον είμαι πολύ πίσω. Γιατί δεν μπορώ να καταλάβω  ότι έχει δημιουργηθεί  τελικά μια ομιλία, που  βγαίνει  κατευθείαν από το λαρύγγι,  χωρίς καμιά συμμετοχή του εγκεφάλου.  Μόνο για επικοινωνία.



Και ο ένας μιμείται τον άλλον και πάει λέγοντας. Το να μιμείσαι και να επαναλαμβάνεις δεν είναι φυσικά καινούργιο. Όμως  όλα γίνονται για  ευκολία. Όλα τα θέλουμε εύκολα. Ένας ξεκίνησε με γκρίκλις τον μιμήθηκαν χιλιάδες. Και να ήταν μόνο τα γκρίκλις! Και βέβαια,  όποιος μπει στο χορό του μιμητισμού, είναι αναγκασμέ­νος να χορέψει ακόμη και πάνω σ' αναμμένα κάρβουνα.

Φταίει όμως η νεολαία γι αυτό;  Ή μήπως εμείς φέραμε τη νεολαία σ΄ αυτό  το σημείο; Εμείς δεν ήμασταν που δείξαμε τον  «ευρωλιγουρισμό» μας,  με τη βοήθεια της εξουσίας  και ξαφνικά γίναμε Ευρωπαίοι;  Εμείς δε μα­σκαρευτήκαμε Ευρωπαίοι ή ό,τι άλλο;  Δεν  αρ­νηθήκαμε  την αρχοντιά μας για μια θέση ακόλουθου ή υπηρέτη;  Ή μπουζουκόβιου;

Γίναμε λεφτάδες μοντέρνοι. Εμείς δεν είμαστε που εξαιτίας του καταναλωτισμού ταυτίζουμε  το είναι με το έχειν  και προσπαθούμε  να αποκτήσουμε  ταυτότητα μέσω του φαίνεσθαι, μέσω της επίδειξης ; Εμείς δεν είμαστε που τα μπερδέψαμε όλα;  Εμείς δεν είμαστε που αποδεχτήκαμε τους  ξενικούς τίτλους στα καταστήματα –μόδας στην αρχή και σχεδόν παντού αργότερα; Σε δεύτερη μοίρα, δεχθήκαμε το πέρασμα των ξένων ονομάτων στα περιοδικά. Έπρεπε να ξεπεράσουμε την εθνική κουλτούρα και να υποταχθούμε σε ένα σταδιακό αφελληνισμό. Το πείραμα έπιασε, τα ξενότιτλα περιοδικά σημείωσαν «εκδοτική επιτυχία». «Finacial Box», «Real News», «Espresso»  και βέβαια τα Alter,  Mega, AND1 και το αμίμητο ΣΚΑΙ.

Θεωρήσαμε κακό να είμαστε ‘Έλληνες και μετά Ευρωπαίοι. Για να δούμε κι αυτόν  τον ευρωπαϊκό αριστερό χωριάτη τύπο του Νεοέλληνα:

«Τον είδες τον Μήτσακλα, που μας το παίζει προλετάριος και μας μπλαμπλαδιάζει συνέχεια για τον Μαρξ; Ντυμένος πάντα στην πένα, φοράει πανάκριβα ρούχα, rolex, μοστράτα γυαλιά και οδηγεί πανάκριβη Porche.
- Καλά ο τύπος δεν έχει σχέση με Μαρξ. Εχει όμως με Μάρξ εντ Σπένσερς». Από το slang.gr

Σκέφτομαι λοιπόν:  Δε φταίνε τα παιδιά. Κουβέντα θέλουν. Είναι καλύτερα από μας. Κουβέντα και θα καταλάβουν. Να πούμε στα παιδιά τα λόγια του Μπαμπινιώτη:

«Δεν είναι απλό εργαλείο η γλώσσα. Είναι ο πολιτισμός μας, είναι η ιστορία μας, είναι η σκέψη μας, είναι η νοοτροπία μας, είναι η ταυτότητά μας. Πάνω από όλα η γλώσσα είναι αξία. Τη γλώσσα και τα μάτια σας. Θα έλεγα ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος, που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας».
 

Δαναός

(οι φωτογραφίες από το http://aeginafirst.wordpress.com)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. TopGunZ avatar
    TopGunZ 27/12/2011 19:22:18

    Προσυπογράφω.

  2. Προφήτης avatar
    Προφήτης 27/12/2011 19:24:14

    Σωστός!
    Ο γκρηκλις Δαναός "χτυπούσε" κάπως, αλλά δεν στο λέγαμε.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 27/12/2011 19:40:42

      Καλή επάνοδος Προφήτη. Μας έλειψες.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2011 20:07:04

        Κι εσείς μού λείψατε Γιάννη ...

        • Ιεροφάντης avatar
          Ιεροφάντης @ Προφήτης 27/12/2011 20:45:45

          Προφήτη, φίλε μου, καλώς ήλθες ξανά και από μένα.

          Η απουσία σου ήτο αισθητή.

          Όχι μόνο διότι έλειψε ο αιχμηρός και μεστός λόγος.

          Αλλά γιατί δεν συμπλήρωνε η Φράξια του Νότου, την απαρτία της.

          Δεν μπορεί η ΚΟΒΑ Θεσσαλονίκης να συνεδριάζει τακτικά και εμείς να έχουμε σχεδόν αναστείλει δραστηριότητα...!

          Όχι τίποτε άλλο, αλλά μου κάνει παράπονα και ο Ροδινός.

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Ιεροφάντης 28/12/2011 12:49:22

            Ο Ροδινός είναι Βόρειος φίλτατε Ιεροφάντη!

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/12/2011 19:24:58

    Το έχω γράψει κι άλλη φορά αλλά δεν θυμάμαι την ανάρτηση
    Έχεις απόλυτο δίκιο Δαναέ (και ο Μπαμπινιώτης).
    Στις περιπτώσεις που έχουν καταγραφεί, όπου βρέθηκαν παιδάκια, υγιή κατά τα άλλα, που είχαν μεγαλώσει σε δάση με ζώα κλπ χωρίς ανθρώπινη παρουσία, ότι και να έκαναν οι ειδικοί, τα παιδάκια αυτά παρέμεναν πάντα καθυστερημένα, χωρίς όμως καμιά σωματική ή άλλη βλάβη.
    Το συμπέρασμα των ειδικών ήταν ότι αυτό που έφταιγε ήταν η απουσία γλώσσας στα κρίσιμα χρόνια (ηλικία 3-5) της νοητικής ανάπτυξης.
    Αν δεν υπάρξει γλώσσα σε αυτήν την ηλικία, δεν υπάρχει σωστή πνευματική ανάπτυξη.
    Μένουμε απλά όντα, σαν ζώα.
    Με απλά λόγια, η γλώσσα είναι αυτό που μας κάνει ανθρώπους.
    Την γλώσσα λοιπόν και τα μάτια μας.

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ Strange Attractor 27/12/2011 19:41:40

      Δάσκαλε που δίδασκες!... Παράξενε ελκυστή!.... Ούτε καν ξέρουμε αν είσαι σερνικός η θηλυκός. Από εδώ και στο εξής και εγώ: Αγροφύλακας (ξεχνάτε το Agrofylakas)

  4. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2011 19:45:23

    Καλησπέρα Δάσκαλε. Για δες τι έλεγε ο Τσαρούχης κάπου το 85.

    "Η μανία του κομφόρ και της απλοποίησης των πάντων, στους λογοτέχνες και στις νοικοκυράδες που θέλουν να τα προφταίνουν όλα, είναι ο κίνδυνος της κουλτόυρας μας. Όταν δηλαδή μεγάλοι λαοί, σαν του Κινέζους, τους Ιάπωνες ή τους Άραβες, κρατάνε όλα τα ιεορογλυφικά τους επί αιώνες, γιατί πρέπει άραγε ο μέσος Έλληνας να βαριέται που ζει και να μην κοπιάζει να βάζει την περισπωμένη; Επιζητούμε να απλοποιήσουμε την τροφή, το ντύσιμο, όλα, για να φτάσουμε στο μόνο ιδανικό: τον διορισμό. Δεν υπάρχει καμία ιεραρχία αναγκών. Αν δει κανείς πόσα λείπουνε, βρίσκει αμέσως εργασία για όλους. Αλλά η κατάρα της εποχής μας, ο σοσιαλισμός όπως τον εννοούν οι ζηλιάρηδες και υπανάπτυκτοι, ζητά μια εξίσωση εκ των άνω προς τα κάτω. Τα υπολλείματα του συρρεαλισμού, εξάλλου, σαν ένα ιδανικό ελευθερίας περιττής, άνευ ελέγχου, καταφέρνει να πείθει να μη λέει κανείς αυτό που πρέπει να λέγεται...

    Ο λόγος, η γλώσσα, η φωνή, αντίδοτα στο θάνατο και στη δυστυχία"

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2011 20:04:00

      +100000

      • Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
        Δημήτρης Ιατρόπουλος @ Δαναός 27/12/2011 23:20:31

        Λοιπόν,παίρνω αμπάριζα και μπαίνω κι εγώ,
        νυχτιάτικα όμως, στην παρέα σας.

        Δαναέ μου,εγώ απ΄την αρχή της γνωριμίας μας,
        έτσι σε προσαγορεύω,όπως θυμάσαι.
        Τώρα το βλέπω και..επίσημα!
        Χαρά μεγάλη!

        Για τον πανέξυπνο Τσαρούχη:
        +Ένα Μύριο κι εγώ, όμως: Το "εξάλλου" του,
        είναι η γενική του...έξαλλου,έτσι δάσκαλε;
        Έπρεπε να γράψει "εξ΄άλλου"..
        Εντάξει,λεπτομέρειες τώρα,
        τριχοσκιστική διαστροφή μου με τη γλώσσα μας.
        ΄Ο λόγος του είναι Λόγος κι αυτό μας αρκεί..

        Στο θέμα μας,τώρα:
        Προσωπικά θεωρώ ότι το ΕΓΚΛΗΜΑ μπήκε σε διαδρομή με τη συμπαιγνία Γεωργίου Ράλλη-Ανδρέα Παπανδρέου στο πέρασμα από το Πολυτονικό στο Μονοτονικό.
        Από εκεί και μετά,όλα πήραν το δρόμο τους.
        Αυτόν τον δρόμο που πρέπει να τον κλείσουμε
        με τείχος επανελληνισμού της γλώσσας μας.

        Αυτό δηλαδή που κάνεις εσύ
        και μάλιστα και σε συμβολικό επίπεδο.
        Και σ' ευχαριστούμε όλες και όλοι εδώ μέσα.

        Κι εδώ πέρα..

        • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
          Γιάννης Φαίλτωρ @ Δημήτρης Ιατρόπουλος 28/12/2011 00:49:22

          Αχ, αυτό το "εξάλλου" (που βγάζει μάτι) προέρχεται από τον "άτσαλο" δακτυλογράφο. Μουντζαλιά στο κείμενο του ζωγράφου!
          Για να αυτοτιμωρηθώ θα αντιγράψω 100 στίχους από το Ζ της Ιλιάδος,βεβαίως, βεβαίως και θα τους απαγγείλω στο Τσοτύλι ενώπιον του Δαναού και των γερόντων του.

          Σε ότι αφορά την καθιέρωση του μονοτονικού, πάλι οι εκδότες ήταν ανακατεμένοι. Έτσι δεν είναι?

          • Τιγράνης avatar
            Τιγράνης @ Γιάννης Φαίλτωρ 28/12/2011 01:12:09

            Για λόγους σημειολογίας και μόνον, υπογραμμίζω ότι στο Ζ της Ιλιάδας αναφέρεται και το δυσεύρετο πρώτο όνομα ενός πολυτονίζοντος σχολιαστή των Αντινέων. Μικρός που 'ναι ο κόσμος...

    • χρηχα avatar
      χρηχα @ Γιάννης Φαίλτωρ 29/12/2011 21:35:39

      +100000

  5. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 27/12/2011 19:49:34

    Μπράβο και καλά κάνεις! Αυτά τα απαίσια και αηδιαστικά γκρήκλις , βιασμός παρά φύσιν της γλώσσας, ύπουλο χτύπημα στο λόγο ,στη γραφή , στην επικοινωνία. Οποτε βλέπω σχόλιο σ'αυτά , ( ευτυχώς σπάνια εδώ μέσα),απλά το προσπερνάω χωρίς δεύτερη ματιά. Μου φέρνουν πονοκέφαλο , χορεύουν τα γράμματα μπρός απ'τα μάτια μου και έχω και μια τάση ναυτίας. Η γλώσσα είναι ότι πιο πολύτιμο έχουμε . Την ομορφιά της, αν εμείς την καταλαβαίνουμε , εμείς θα τη δείξουμε και στους νεότερους.

  6. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/12/2011 19:53:04

    Τελικά Δαναός ή Δαμιανός προτιμάς;
    Τι λέει το Τσοτύλι;
    Συνήλθαν τα γερόντια;

    • Αδέξιος Δεξιός avatar
      Αδέξιος Δεξιός @ Strange Attractor 27/12/2011 23:27:54

      Ελκυστή,
      έχεις κάψει λάδια στο Τσοτύλι ή μήπως ήσουν στο ...χορό των γερόντων
      επι των οποίων χειροδίκησε ο .....Δαμιανός

      • Ignoramus avatar
        Ignoramus @ Αδέξιος Δεξιός 28/12/2011 08:30:50

        στο τσοτιλι ακομα μιλανε για τον αγριο δασκαλο που χιροδικισε στους γερους του καφενείο

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ Ignoramus 28/12/2011 08:50:08

          Γι αυτό "φοβού τους Δαναούς" όταν γράφεις γκρίκλις! Ακόμα κι αν δεν είναι απ΄το Τσοτύλι!

          • Ignoramus avatar
            Ignoramus @ Δαναός 28/12/2011 09:52:19

            οτι και να τσμπουνας μεγαλη συμτοσι δεν ειναι ενας δασκαλος δαμιανος να δερνει γερους στο τσοτυλι και μετα εσυ να λες κατι αναλογα; δεν με ξεγελας εμενανε πυγμαχε

          • Δαναός avatar
            Δαναός @ Ignoramus 28/12/2011 09:58:14

            Γεια σου Ignoramus απίθανε!

  7. makis p avatar
    makis p 27/12/2011 19:55:49

    Εχεις δίκιο Δαναέ , απο σήμερα το makis p γίνεται Μάκης Π.

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 27/12/2011 19:59:03

    «Μίλα μόνο αλβανικά»
    Το αλβανικό κίνημα «Συμμαχία Κόκκινο και Μαύρο» (ΑΚ) εγκαινίασε την εκστρατεία του που είχε προγραμματίσει κατά την οποία θα χτυπήσει την πόρτα κάθε Αλβανού που ζει ως μετανάστης και που έχει αποκτήσει παιδιά και τα ανατρέφει μακριά από την μητρική γη.

    Η «ΑΚ», η οποία σημειωτέων χαρακτηρίζεται ως εθνικιστική οργάνωση, έχει ως σύνθημα στην εκστρατεία «Fol vetëm shqip»/ «Μίλα μόνο αλβανικά».

    Η «Συμμαχία» με τη συνεργασία του εκδοτικού οίκου ALBAS θα μοιράσει χιλιάδες αλφαβητάρια στην Ελλάδα, την Ιταλία, Αγγλία, ΗΠΑ, Βέλγιο , Πρέσεβο και στους Αλβανούς της Μιτρόβιτσας.

    Το προεδρείο της «Συμμαχίας» AΠΑΙΤΕΙ από όλες τις αλβανίδες μητέρες της διασποράς, να διδάσκουν στα παιδιά τους την αλβανική, ως τη μόνη τους μητρική γλώσσα.

    Στο πλαίσιο αυτής της εξόρμησης θα συμμετάσχουν όλοι οι εκπρόσωποι της «Συμμαχίας Κόκκινο και Μαύρο» που βρίσκονται στο Πρέσεβο, Ρώμη, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Μίτσιγκαν κ.α.
    h**p://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=440900&cid=4

    • Ένας avatar
      Ένας @ αλλενάκι 27/12/2011 20:22:40

      Καλά κάνουν οι Αλβανοί και προσπαθούν να κρατήσουν τη γλώσσα τους.
      Το θέμα είναι ότι άπαξ και φύγεις από την πατρίδα σου, η γλώσσα δεν κρατιέται. Μέσα σε μια, άντε δυο γενιές, χάνεται. Είναι νομοτελειακό.

      Ελάχιστες είναι οι εξαιρέσεις... π.χ. οι Κινέζοι τής διασποράς που είναι πολύ κλειστές κοινότητες... Δεν βλέπετε τι γίνεται με τους Έλληνες της διασποράς;

      • Χαρά Παπαδάτου avatar
        Χαρά Παπαδάτου @ Ένας 28/12/2011 10:18:37

        Τί λέτε καί γιά τούς ἑλληνες τῆς Κάτω Ἰταλίας;

        • τακ avatar
          τακ @ Χαρά Παπαδάτου 28/12/2011 16:07:47

          Τι να πούμε; Όταν το Ιταλικό κράτος αποφάσισε, από το 1985 νομίζω, τα παιδιά εκεί να μαθαίνουν στο σχολείο Ιταλικά, Νέα Ελληνικά και grico, η τότε Ελληνική κυβέρνηση έστειλε δασκάλους που δεν ήξεραν Ελληνικά! Και μάλλον δεν έστειλε ποτέ βιβλία...

  9. anonymous avatar
    anonymous 27/12/2011 20:01:24

    Δε θα διαφωνήσω με την ουσία της ανάρτησης. Το πρόβλημα όμως προκλήθηκε από τεχνικούς λόγους και αυτοί υπάρχουν ακόμη μέχρι σήμερα αλλά όχι σε τόσο μεγάλη έκταση όπως παλιά.
    Παλιότερα π.χ. πριν 10 χρόνια οι υπολογιστές και το ίντερνετ δεν τα πήγαιναν καθόλου καλά με τα ελληνικά οπότε ο κόσμος έγραφε καταναγκαστικά greeklish. Σιγά σιγά η κατάσταση βελτιώθηκε αλλά ακόμη και σήμερα υπάρχουν προβλήματα στα on line παιχνίδια και στις περιπτώσεις που ο υπολογιστής είναι δημόσιος και βρίσκεται εκτός Ελλάδος, π.χ. σε παν/μιο του εξωτερικού. Επίσης κάποιες μικρές εφαρμογές δεν υποστηρίζουν Ελληνικά. Π.χ. έχω ένα πρόγραμμα για SMS και ελληνικά δε στέλνει, στέλνει ερωτηματικά.

    Τέλος πάντων για το θέμα με τα greeklish φταίει και το κράτος, όχι μόνο το δικό μας, σε όλη την Ευρώπη υπάρχει πρόβλημα σε γλώσσες όπως τα σκανδιναβικά που έχουν ειδικά σύμβολα, που δεν έβαλε προδιαγραφές εξ αρχής. Π.χ. απαγορεύεται η εισαγωγή μηχανήματος στην Ελλάδα ή ακόμη καλύτερα στην ΕΕ που δεν πληροί κάποιες προδιαγραφές όπως η πλήρης υποστήριξη της γλώσσας.

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ anonymous 27/12/2011 20:25:17

      Σκέφτεσαι τους Ρώσους τους Άραβες τους Κινέζους να γράφουν με το λατινικό αλφάβητο; 'Η τους Άγγλους να γράφουν το house, haouz ή αντί για knife, naif.

      • Orestios avatar
        Orestios @ Δαναός 27/12/2011 20:53:57

        Kewl

        • TopGunZ avatar
          TopGunZ @ Orestios 27/12/2011 21:45:00

          South Park?

      • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
        Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Δαναός 28/12/2011 11:04:49

        anonymous με πρόλαβες. Ακριβώς αυτό ήθελα να γράψω. Οι λόγοι αρχικής "επιβολής" των greeklish ήταν δυστυχώς τεχνικοί. Οταν πρωτομπήκα ιντερνετ το 97 δεν υπήρχε άλλος τρόπος να είσαι 100% σίγουρος οτι ο άλλος θα λάβει αυτό που έστειλες εάν δεν χρησιμοποιούσες λατινικό αλφάβητο. Ετσι έμεινε...

        Επιβεβαίωση της ...ιστορικής αλήθειας είναι το twitter...

        Στο ελληνικό τουίτερ συμβαίνει κάτι εντυπωσιακό. Δεν υπάρχει κανείς που να γράφει με λατινικά, είναι σχεδόν επιβεβλημένο με άγραφο κανόνα το ελληνικό αλφάβητο

        ΔΑΝΑΕ, δυστυχώς θα σε απογοητεύσω. Οι κινέζοι όχι απλά γράφουν με λατινικό αλφάβητο, αλλά τους το διδάσκουν κιολας. Ειναι το λεγόμενο ΠΙΝ ΓΙΝ, ένα σετ κανόνων "λατινικο-ποίησης" της κινεζικής γλώσσας που οι ίδιες οι αρχές της Κίνας συγκρότησαν για να καθιστούν πιο ευκολη την εκμαθηση των κινεζικών... (Ni hao ma?)

        :)

  10. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 27/12/2011 20:01:35

    Telika ta esteiles ta fraga sto paidi h ksexastikes me to khrygma?

  11. Δαναός avatar
    Δαναός 27/12/2011 20:01:54

    Δαναός και τέρμα!

    • Y. avatar
      Y. @ Δαναός 27/12/2011 21:22:47

      Το άρθρο σου, έπεισε και μένα. Από σήμερα Υ. και τέρμα

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Y. 27/12/2011 21:26:37

        Καλόοοο....

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ Y. 27/12/2011 21:28:57

        Έγραψες Υ.

  12. juliet avatar
    juliet 27/12/2011 20:08:06

    Tο περίεργο είναι ότι η Ελλάδα ,η γεννήτρα του ευρωπαΐκού πολιτισμού ,η μήτρα καθετί του υψηλου ,του ωραίου ,με πολιτιστική παράδοση αιώνων,είναι αυτή που έχει αλλοτριωθεί περισσότερο από τις μεθοδευμένες και συστηματικές γενικές πολιτισμικές διεισδύσεις.Που οφείλεται αυτό; Εχουμε την πλουσιότερη και την πιο ένδοξη ιστορία και ελάχιστα τη γνωρίζουμε ,(να είναι καλά ο Sky,που μαθαίνουμε ότι ο Κολοκοτρώνης ήτανε ολίγο κάπως....).Εχουμε βαθιές πολιτιστικές ρίζες ,πλούσια παράδοση ,υψηλή τέχνη και κάνουμε ότι μπορούμε για να προσκολληθούμε στα αλλότρια.Μιμούμαστε,πιθηκίζουμε και αντιγράφουμε τους άλλους.Χαλάσαμε τη γλώσσα μας ,ξεχάσαμε τις παλιές καλές μας συνήθειες και γίναμε Ευρωπαίοι της κακίας ώρας και Αμερικάνοι σ΄ότι το χυδαίο ,το χοντροκομμένο και εύκολο τους χαρακτηρίζει.
    Τα παιδιά δεν ξέρουν Ελληνικά ,μιλάνε με φτωχό λεξιλόγιο και δεν ξέρουν να λένε τη λέξη ευχαριστώ,παρακαλώ ,να περιμένουν ,να σέβονται.Φταίμε .Ο εγωκεντρικός μας εαυτός δημιούργησε άτομα υπεροπτικά και αδιάφορα.Οταν περιφρονείς και επιδεικνύεσαι ,όταν είσαι άδειος δεν μπορείς να δώσεις ψυχή,να δώσεις όνειρα ,ιδανικά.Το χρήμα έγινε Θεός ,το πορτοφόλι βωμός και ο άνθρωπος είδος κινούμενης βιτρίνας .
    Είχα τη τύχη να ζήσω ,έστω και λίγα χρόνια περίπου 9,κοντά σ΄έναν πατέρα που άν και μιλούσε 6 γλώσσες ,δεν έκανε επίδειξη αλλά ήτανε ταπεινός και ευγενικός και μιλούσε Ελληνικά καθαρά και όχι νοθευμένα .
    Δαναέ, να είσαι καλά , γιατί βλέποντας τις αναρτήσεις με τα είδη προς πώληση, με γύρισες κάποια χρόνια πίσω στη Πάτρα.Οταν σχόλαγε το σχολείο ,σταματούσαμε σ΄ένα περίπτερο ήτανε γωνιακό και καλό πέρασμα.
    Μιά μέρα πέφτει το μάτι μου στα είδη που πουλούσε ,έγινε χαμός από τα γέλια.
    Ενεκα συντομίας έγραφε ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΠΟΡ/ΔΕΣ,εννοούσε πορτοκαλάδες .Καθε φορά λοιπόν η ίδια ιστορία ,οπότε βγαίνει και ο κυρ-Γιάννης να δει τι βλέπουμε και γελάμε.Την επόμενη έγραφε ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΔΕΣ.
    Να γράψω το κανονικό μου όνομα στα Ελληνικά; Γιούλια

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ juliet 27/12/2011 21:31:04

      Σε χαιρετώ Γιούλια!

      • Αδέξιος Δεξιός avatar
        Αδέξιος Δεξιός @ Δαναός 27/12/2011 23:33:46

        Τι Γιούλια και μαρούλια!
        ΙΟΥΛΙΑ!

        • juliet avatar
          juliet @ Αδέξιος Δεξιός 28/12/2011 06:29:44

          Aδέξιε Δεξιέ
          καλημέρα,αμφιβάλλεις ότι είναι Ελληνικό; καλά κάνεις ,αλλά είμαι ημίαιμο,χιχιχιχι .Κάτι Ελληνοιταλομαλτέζικο,καλό DNA.Aλλά στα Επτάνησα και στη Πάτρα ,που γεννήθηκα ,έτσι με φωνάζουν ,λατινικό θα που πεις .Και κάτι τα μαρούλια αν δεν ξέρεις από που είναι μη τα τρως ,έχουνε φυτοφάρμακα!Εχω όρεξη πάω στη εφορία και το διασκεδάζω ....καλημέρα!

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ juliet 28/12/2011 11:55:10

            Ιουλία στα Επτάνησα ή στην Πάτρα γεννήθηκες;
            Εδώ πατάς κι εκεί βρίσκεσαι.

          • juliet avatar
            juliet @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 28/12/2011 14:19:33

            Μακεδόνα Θεσσαλονικιέ,
            χαιρετώ ...δεν θα μπορούσα να έχω γεννηθεί πουθενά αλλού ,στη ΠΑΤΡΑ.Τα επτάνησα και δη η Κεφαλλονιά είναι η ρίζα μου η ελληνική.Αν ξέρεις το Μύρτο ,εκεί πάνω υπάρχει ένα χωριουδάκι Ανω Μεριά είναι το χωριό του παππού μου από τη μάνα μου.Οσο για το εκεί πατώ και αλλού βρίσκομαι ,λογικά αφού είμαι απο σεισμογενή περιοχές.

          • Αγρότης avatar
            Αγρότης @ juliet 28/12/2011 19:26:12

            Juliet, για καλή μας τύχη υπάρχουν πολλά παιδιά , μα πάρα πολλά, που γνωρίζουν ελληνικά που δεν εξαντλείται η γνώση τους στο σχολικό πρόγραμμα .

          • juliet avatar
            juliet @ Αγρότης 28/12/2011 19:34:46

            Αγρότη,εννοείς το Δαναό και τη παρέα ;
            Αυτό είναι νηπιαγωγείο ,άλλοστε τα παιδιά πλάθονται σε μικρή ηλικία.

          • Αγρότης avatar
            Αγρότης @ Αγρότης 28/12/2011 19:45:21

            όχι μόνο αυτά τα παιδιά........

  13. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/12/2011 20:12:27

    ...Ούτε καν ξέρουμε αν είσαι σερνικός η θηλυκός....
    Μήπως ξέρω εγώ;
    Πάντως το δικό μου νικ είναι αγγλικό, και όχι γκρικλις.
    Υπάρχει μια κάποια διαφορά.
    Γλώσσα είναι και η αγγλική.

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ Strange Attractor 27/12/2011 22:48:09

      How about το ‘νικ’, ρε μεγάλε; ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!, any way…..

  14. Δαναός avatar
    Δαναός 27/12/2011 20:12:30

    Ε ρε τι ράμματα έχω μαζεμένα και για τη γούνα σου!

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Δαναός 27/12/2011 20:17:30

      Που 'σαι Δαναέ. Για συγκαλέστε την ΚΟΒΑ (αν ακόμα είσαι ενεργό μέλος γιατί μερικοί ισχυρίζονται ότι έχεις διαγραφεί) γιατί ενδέχεται να ανέβει ειδική ομάδα από το πολιτμπυρό πριν τα Φωτα για να επιληφθεί των διεστώτων.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/12/2011 20:20:46

        Παραπέμφθηκε, κρίθηκε, και ετέθη εκτός κόβας επ αόριστον.
        Μέχρι να φέρει πίσω τα σιντι της Τάμτας, του Σαρμπέλ, και των παπαροκάδων που πήρε.

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ Strange Attractor 27/12/2011 20:26:56

          Γιάννη μην τον πιστεύεις! Έχει εντεροκολίτιδα! Εμένα όρισε ο Φάκτορας!!!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Δαναός 27/12/2011 20:33:36

            Αν σου αρέσει να είσαι διορισμένος και εγκάθετος, χωρίς να έχεις υποστεί τη βάσανο της ετυμηγορίας των ομοίων σου, χαλάλι σου.
            Ψοφάς για οφίτσια, οπότε σου παραδίδω τη σφραγίδα, και σιδεροκέφαλος!!!!
            Και κράτα την Τάμτα, αλλά φέρε πίσω τον Σαρμπέλ.

          • Μ.Ο. avatar
            Μ.Ο. @ Strange Attractor 27/12/2011 22:32:03

            Και γράμματα να έχεις εκτός από ράμματα δεν με φοβίζει η λάσπη σου, Δαναέ! Ήδη αποκαλύφθηκαν οι μέθοδοι με τους οποίους έφαγες τον εκλεγμένο Ελκυστή,
            Δαναέ Παπαδήμο !!!

          • Αδέξιος Δεξιός avatar
            Αδέξιος Δεξιός @ Μ.Ο. 27/12/2011 23:31:49

            η λάσπη εναντίον του Δαναού δεν περνάει!
            Δεν χειροδικεί με γερούνδια, αλλά με μποντυ-μπίλντερς!

  15. Τιγράνης avatar
    Τιγράνης 27/12/2011 20:20:48

    Δαναέ, περιέργως για κάποιο λόγο δεν μου βγήκε ποτέ σε αποστροφή μου να σε αποκαλέσω danaos (σημειώνω ότι εγώ με αυτό το ψευδώνυμο σε γνώρισα, δεν ήμουν εδώ πριν το προπατορικό αμάρτημα της λατινιστί μεταγραφής), πάντα στα ελληνικά έγραφα το όνομά σου. Και ούτε καν δαναός, με μικρό το -δ- αλλά κανονικότατα και με κεφάλαιο, όπως στην Ιλιάδα. Ίσως σημαίνει κάτι αυτό, Δαναώτατε Δαναέ (ο υπερθετικός υπάρχει και απαντά σε απόσπασμα του Αριστοφάνη).

    Θα ήθελα να θυμίσω εδώ τα σχετικά με τη γλώσσα λόγια κάποιου τεράστιου, του Wittgenstein στο Tractatus Logico-Philosophicus:
    - Τα όρια της γλώσσας μου σημαίνουν τα όρια του κόσμου μου (5.6)
    - Δεν μπορούμε να πούμε αυτό που δεν μπορούμε να σκεφτούμε (5.6.1)
    - Για όσα δεν μπορεί να μιλάει κανείς, γι΄αυτά πρέπει να σωπαίνει (7)

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Τιγράνης 28/12/2011 11:59:30

      Τιγράνη φίλε
      Το πιο όμορφο από όλα είναι να μπορεί κανείς χρησιμοποιώντας
      τη γλώσσα..να εκφράζει τα συναισθήματά του.
      Και μην τολμήσεις να με διορθώσεις !

      • Τιγράνης avatar
        Τιγράνης @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 28/12/2011 12:33:34

        χαχα!! Συμφωνώ φίλε μου, με την παρατήρηση όμως ότι η έκφραση των συναισθημάτων δεν ταυτίζεται με τα συναισθήματα καθ' εαυτά.

        Πάλι από από το Tractatus:

        "Η γλώσσα μεταμφιέζει τη σκέψη. Και μάλιστα έτσι ώστε από την εξωτερική μορφή του ντυσίματος να είναι αδύνατο να συμπεράνουμε τη μορφή της ντυμένης σκέψης, γιατί η εξωτερική μορφή του ντυσίματος είναι φτιαγμένη για εντελώς άλλους σκοπούς από το να αφήνει να διακρίνεται η μορφή του σώματος" (4.002)

        • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
          Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Τιγράνης 28/12/2011 13:06:32

          Δε διαφωνώ καθόλου.
          Θέλω να κάνω και εγώ όμως μία παρατήρηση.
          Πρέπει να έχει κάποιος την ικανότητα,τη διάθεση, το πάθος εάν θέλεις, να εντρυφεί ...
          Πίσω από ένα σκληρό κέλυφος μπορεί να κρύβεται μία ψύχα τρυφερή.
          Το συναίσθημα μας κάνει κι άλλους ανθρώπους,αςμη το ξεχνάμε αυτό,κι ας μη το υποτιμούμε..
          Κι αν είναι η πηγή, μία πρασινομάτα, τότε όλα τα εκφραστικά μέσα του κόσμου δεν είναι αρκετά για περιγραφές....

          • Τιγράνης avatar
            Τιγράνης @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 28/12/2011 13:12:55

            !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Δαναός avatar
    Δαναός 27/12/2011 20:30:07

    - Τα όρια της γλώσσας μου σημαίνουν τα όρια του κόσμου μου (5.6)
    - Δεν μπορούμε να πούμε αυτό που δεν μπορούμε να σκεφτούμε (5.6.1)
    - Για όσα δεν μπορεί να μιλάει κανείς, γι΄αυτά πρέπει να σωπαίνει (7)
    Τέλος!
    Σ'ευχαριστώ Τιγράνη μου!

  17. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/12/2011 20:30:14

    Η γλώσσα είναι το στολίδι της σκέψης.
    Ή μάλλον το σώμα της σκέψης.
    Ή μάλλον η ίδια η σκέψη....

  18. Δώρα Γκανούλη avatar
    Δώρα Γκανούλη 27/12/2011 20:35:26

    Επιτέλους Δαναέ!! Συγχαρητήρια....

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Δώρα Γκανούλη 27/12/2011 20:36:08

      Γέννησε;

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ Strange Attractor 28/12/2011 00:16:24

        mporei akoma;;

  19. ierofantis avatar
    ierofantis 27/12/2011 20:38:31

    Σωστός ο Δαναός. Ενέργειες σαν αυτή που περιγράφεις τις βλέπω σαν μικρές κατακτήσεις στον τιτάνιο αγώνα για επανελληνισμό και υπενθύμιση της αθάνατης στους αιώνες, γλώσσας μας.

    Άλλωστε, ως ... Ιεροφάντης δεν θα μπορούσα παρά να μη συναχθώ με την προτροπή.

    Από σήμερα και τούδε λοιπόν και εγώ, ... Ιεροφάντης.

  20. Kakofonix avatar
    Kakofonix 27/12/2011 20:39:34

    gia sou danae terastie, epitelouw!

    Να σημειωθεί μόνο μια μικρή κακοφωνία στη γενική συγκατάβαση:
    Όσοι Έλληνες ζουν στο εξωτερικό, δεν έχουν πάντα πρόσβαση σε ελληνικό πληκτρολόγιο, οπότε τα greeklish είναι μονόδρομος.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Kakofonix 27/12/2011 21:24:51

      ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ!

      Τὰ ἑλληνικὰ εἶναι ἁπλῶς μιὰ ρύθμιση στὸ Control Panel->Regional and Language Options->Keyboards/Details-> Greek ἢ Greek Polytonic... Δουλειὰ 8 δευτερολέπτων μετρημένων (τὸ κάνω κάθε πρωὶ στὸν ὑπολογιστὴ τοῦ Πανεπιστημίου)

      • Αγροφύλακας avatar
        Αγροφύλακας @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 27/12/2011 23:03:14

        Δεν ισχύει παντού και πάντοτε, και γιαυτο μην βιαζόμαστε να κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια. Μιλώ από προσωπική πείρα; τώρα δεν έχω πρόβλημα αλλά είχα για πολλά χρόνια πριν. Τα πράγματα είναι ακόμη δύσκολα για αυτούς που δουλεύουν με αυστηρά ελεγχόμενα κρατικά δίκτυα άλλων χωρών η όταν ο Administrator είναι στραβόξυλο (η σοβινιστής).

        • Ignoramus avatar
          Ignoramus @ Αγροφύλακας 28/12/2011 10:21:42

          απο την τεχερανη γραφης φιλε;

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Ignoramus 28/12/2011 13:48:54

            Σχόλασες από τη λαχαναγορά,ignoramus ;
            Παζάρεψες τα κουνουπίδια;

          • Αγροφύλακας avatar
            Αγροφύλακας @ Ignoramus 29/12/2011 23:40:56

            Προσγειώσου, ‘Φίλε’,

            Από Β. Αμερική γράφω και τυγχάνω να είμαι ανώτερος δημόσιος υπάλληλος, αλλά παρεμπιπτόντως με έχει φέρει ο δρόμος μου και στην Τεχεράνη. Δεν κάνω όμως σχόλια γιατί μπορεί να χρειαστεί να ξανάπαω εκεί κάποια ώρα. Καλά σου είπε κάποιος, κάτσε εκεί που είσαι στην χωματερή, δεν είναι τα ταξίδια για όλους.

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ Kakofonix 27/12/2011 23:41:55

      Ρε συ, εδώ μιλάμε για τα παιδιά και τους έφηβους που κάνουν τσατ στο φέισμπουκ και το μάισπεϊς και άλλα παρεμφερή, ούτε Αμερική ούτε λειτουργικά προβλήματα. Απλή μ@λ@κία.

    • Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
      Δημήτρης Ιατρόπουλος @ Kakofonix 27/12/2011 23:47:18

      Αγαπητέ...Κακοφωνίξ (ή και Κακοφωνήξ, μήπως;)
      το άρθρο σου για την ελληνική αριστερά,φιλοξενήθηκε την Κυριακή των Χριστουγέννων, ολοσέλιδο στην εφημερίδα "ΤΟ ΑΡΘΡΟ".
      Δεν σε πέτυχα εδώ να σου ζητήσω την άδεια.
      Την πήρα μόνος μου από την...σημαία!
      Εν αγνοία σου λοιπόν,σε ευχαριστώ και Χρόνια Καλά.

      • Kakofonix avatar
        Kakofonix @ Δημήτρης Ιατρόπουλος 28/12/2011 08:26:44

        Αγαπητέ, μεγάλη μου τιμή!
        Η σημαία έχει πάντα προτεραιότητα!!!
        Χρόνια Πολλά

      • Geros avatar
        Geros @ Δημήτρης Ιατρόπουλος 28/12/2011 11:32:13

        Το site της εφημερίδας Το Άρθρο από πότε το έχουν καταλάβει οι Τούρκοι hackers 1923turk κύριε Ιατρόπουλε ? Όχι από τις 29 Οκτωμβρίου που γραφει πάνω ελπίζω . ΣΟΥ ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΆΝΘΡΩΠΕ ΜΟΥ ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ !

    • Χαρά Παπαδάτου avatar
      Χαρά Παπαδάτου @ Kakofonix 28/12/2011 10:17:00

      Δέν εἶναιδικαιολογία. Νά ἐγκαταστήσετε ἑλληνικές γραμματοσειρές.
      Εἶναι πολύ ἁπλό.

  21. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 27/12/2011 20:40:38

    Δαναέ ανοίγεις ή κλείνεις πληγές;

    Ο Strange Attractor τό έρριξε στό καλαμπούρι. Δαμιανός, Τσοτύλι κ.λ.π. Τύψεις;
    Αυτός τουλάχιστον δέν προσδιορίζεται στήν ιστοσελίδα μέ κάποιο ελληνογενή ή ελληνικού τύπου ψευδώνυμου μέ λατινικούς χαρακτήρες, αλλά χρησιμοποιεί ψευδώνυμο συμβατό μέ τήν γλώσσα τής αυτοκρατορίας.
    Τό danaos δέν σού πήγαινε. Ήσουνα σάν παπάς μέ μεξικάνικο καπέλλο.
    Αυτό δέν σημαίνει ότι πρέπει νά φορέσεις καλυμαύχι.
    Άσε τά μαλλιά καί τό μυαλό ελεύθερα.

    ΥΓ: Στό Τσοτύλι πηγαίνω έχοντας τήν αίσθηση πού έχει ένας πρώην φυλακισμένος πού επισκέπτεται τόν χώρο τής πρώην φυλακής του. Τά συναισθήματα ανάλογα. Έξι χρόνια οικοτροφείο Τσοτυλίου (δέν λειτουργεί πιά τό οικοτροφείο) ήταν πολλά.

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Ιαπετός 28/12/2011 13:21:15

      Σου έκαναν όμως και καλό ρε αχάριστε !
      Από κει έκανες τα πρώτα διανοητικά σου βήματα...
      και ήσουν πολύ καλός.
      Μας πρήζεις λίγο το συκώτι καμιά φορά,αλλά εγώ είμαι ευγνώμων!

  22. Νέστωρ avatar
    Νέστωρ 27/12/2011 21:05:52

    Προσωπικά, περισσότερο από τα greeklish με ενοχλεί το γεγονός ότι περπατάς στο δρόμο και το σύνολο σχεδόν των επωνυμιών των καταστημάτων είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από ελληνικές λέξεις. Ακόμα περισσότερο το ότι το εξώφυλλο οποιουδήποτε περιοδικού περιλαμβάνει περισσότερες ξένες λέξεις παρά ελληνικές. Μήπως τα greeklish είναι το μικρότερο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική γλώσσα;
    Υ.Γ Δαναέ, συγγνώμη για τη χρήση του ονόματος. Σταμάτησα όταν αντιλήφθηκα ότι προϋπήρχε άλλος.

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Νέστωρ 27/12/2011 21:20:06

      Νέστορα γιατί ζητάς συγγνώμη;Δεν υπάρχει λόγος!
      ΄Εχεις δίκιο για τις επωνυμίες! Τον "Vangelis Moss" τον ξέρεις; Αν όχι γράψ'το στο google και θα δεις!!!

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Νέστωρ 28/12/2011 01:36:54

      Ξέρεις ότι επί "επαράτου" είχαν, δια νόμου, απαγορευτεί οι ξενικές διακριτικές ονομασίες επιχειρήσεων;
      Και μετά ενέσκηψε η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία "πλέρια"....

  23. ιωάννης33 avatar
    ιωάννης33 27/12/2011 21:10:16

    Γιατί όχι;Κανένα πρόβλημα.Δεν είναι πιο εύκολο,αλλά σίγουρα ομορφότερο

  24. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 27/12/2011 21:13:39

    Ἔεεεεμ, μεταπολιτευτάκια, μοῦ θέλατε σχετικοποίηση τῆς αὐτοτέλειας τῆς γλώσσας (ἁπλοποιημένες ὀρθογραφίες -ἀβγό, τρένο, ἀφίσα, κασέτα, Μποντλέρ-, μονοτονία ἄρσης δισχιλιετοῦς τονικοῦ συστήματος, κατάργηση 3ης κλίσης -τοῦ διεθνῆ, τοῦ ἀσφαλῆ-) λουστεῖτε τα τώρα.


    """
    Ὅλοι;

    ΟΧΙ!

    Ἕνα μικρὸ χωριὸ ἀντιστέκεται ἀκόμα. Πολυτονίζουν ἐπειδὴ δὲν εἶναι μονότονοι. Βάζουν πνεύματα ἐπειδὴ εἶναι πνευματώδεις. Χρησιμοποιοῦν τὴ δοτικὴ ἐπειδὴ σὰν ἄνθρωποι εἶναι δοτικοί. Καὶ πάντα τελειώνουν τοὺς ἀγῶνες τους μ' ἕνα καλὸ παρεΐστικο τσιμπούσι.

    """

    • The Saint avatar
      The Saint @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 27/12/2011 23:41:20

      !!!!!

  25. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 27/12/2011 21:27:02

    Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενό σου Δαναέ.Δεν έχω να προσθέσω τίποτα.

  26. Δωριεύς avatar
    Δωριεύς 27/12/2011 21:32:48

    Ἀγαπητοί φίλοι, συγκινοῦμαι βλέποντας τήν ὁμόφωνη παραδοχή ὅτι τά λεγόμενα greeklish ἀποτελοῦν βιασμό τῆς γλώσσης μας. Λοιπόν, συγχαρητήρια στόν Δαναό γιά τό ἔξαίρετο καί μεστό ἄρθρο του. Ὀφείλω νά ὁμολογήσω ὅτι τό dorieus ἄν καί δέν μοῦ πήγαινε τό χρησιμοποιοῦσα. Τώρα πλέον ΠΟΤΕ, μόνον Δωριεύς. Εὐχαριστῶ γιά τήν ἔμμεσο ὑπόδειξη, ἀλλά θά κάνω καί ἐγώ μία παρατήρηση, μήπως εἶναι καιρός νά δοκιμάσουμε νά γράφουμε μέ πολυτονικό; Δέν ἔχει σημασία ἄν κάνουμε λάθη, μέ τόν καιρό θά τά διορθώσουμε, ἀξίζει μιά προσπάθεια πιστεύω. Σημειώσατε ὅτι στό facebook ὑπάρχει μία κίνηση πολιτῶν γιά τήν ἐπαναφορά τοῦ πολυτονικοῦ. Ἐκεῖ θά βρῆτε ἀξιόλογα ἄρθρα καί σχόλια. Σέβας, Δωριεύς

  27. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 27/12/2011 21:37:49

    "Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική "!
    Πάντα υπάρχει κάποιος σημαντικός λόγος που συμβαίνουν διάφορα στους
    ανθρώπους αρκεί να μην εθελοτυφλούμε....
    Θα μοιραστώ μαζί σας κάτι που οσάκις δειλά το αναφέρω σε φίλους και γνωστούς δέχομαι βλέμμματα οίκτου.
    Η οικονομική κρίση που μας χτύπησε θα είναι (το ελπίζω) τελικά ευεργετική σε πάρα πολλούς τομείς. Αν διαθέτουμε ως ελλαδικό σύνολο μια στοιχειώδη
    εξυπνάδα όχι μόνο θα την ξεπεράσουμε αλλά θα βάλουμε και τις βάσεις μιας
    νέας φιλοσοφίας ζωής τόσο ατομικά όσο και συλλογικά.
    Διαφορετικά
    "Στην παλιά μας τη φυλλάδα
    που διαβάσαμε ξανά
    τέτιοιο όνομα ΕΛΛΑΔΑ
    δεν υπάρχει πουθενά"
    Χρόνια πολλά σε όλους και είθε ο Χριστός να μας φωτίσει μέρες που είναι
    ΥΓ
    Ο υπολογιστής μου δεν διαθέτει πολυτονικό σύστημα.
    Παρακαλώ μπορεί να με ενημερώσει κάποιος αν και πως μπορώ να το εγκαταστήσω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Γλαυξ 28/12/2011 03:48:53

      Ὁ ὑπολογιστής σου διαθέτει πολυτονικὸ σύστημα.

      Εἷναι ἡ "γλῶσσα" Greek Polytonic στὰ Keyboards τοῦ Control Panel.
      Control Panel->Regional and Language Options->Keyboards/Details-> Greek ἢ Greek Polytonic.

      Ὅλες οἱ πληροφορίες ποὺ μπορεῖ νὰ χρειαστοῦν βρίσκονται στὸ www τελεία polytoniko τελεία org.

  28. Agriemenos avatar
    Agriemenos 27/12/2011 21:41:07

    Ωραία και σωστά τα λες Δαναέ! αλλά μιας που λέμε για χρήση ελληνικών χαρακτήρων: ναί να τους χρησιμοποιούμε, αλλά όταν το κάνουμε να γράφουμε και σωστά χωρίς ορθογραφικά λάθη. Αυτό το "συνσχολιαστή" ας πούμε, βγάζει μάτι. Δαίμων του τυπογραφείου φαντάζομαι, αλλά αν θες κάνε μια διόρθωση. Καλησπέρα σε όλους. Παρόλα αυτά δεν θεωρώ πως κινδυνεύει η γλώσσα μας από τη χρήση των greeklish, το μόνο πρόβλημα που προκύπτει είναι στην ορθογραφία. Εκμοντερνισμός της γλώσσας από τη νεολαία. Από την άλλη είναι ωραίο που προσπαθούμε να διαφυλάξουμε την ελληνική γραφή!
    Και σας στέλνω άλλον έναν "εκμοντερνισμό", άπειρα χαμογελάκια: :)

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Agriemenos 27/12/2011 22:21:22

      Σωστά!

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ Agriemenos 27/12/2011 23:23:01

      Ούτε εκμοντερνισμός της γλώσσας είναι, ούτε και ακίνδυνη η χρησιμοποίηση των φραγκολεβαντίνικων. Αγραμματοσύνη των δασκάλων της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης", για αντιπερισπασμό της υποκολτούρας της χούντας με την μπουρδολογία του παπαδόπουλου, σε συνδιασμό με την διάλυση του Ελληνικού κράτους τα τελευταία 30 χρόνια, διάλυση σε όλους τους τομείς, αρχούσης της παιδείας!...
      Και μόνο το ότι η κ. διαμαντοπούλου προσπάθησε να καταργήση τους Ελληνικούς χαρακτήρες από την Ελληνική γλώσσα, αποδυκνείει ότι τίποτε δεν έγινε τυχαία. Όσο για το πολυτονικό, στον γούγλη βρίσκονται πολλές απαντήσεις με μόνο πρόβλημα την έλλειψη πολυτονικών πληκτρολογίων, αλλά με ένα πινακάκι για κάποιο διάστημα, γίνεται η δουλειά. Ούτως η άλλως όλα τα σημεία στίξεως υπάρχουν στο Unicode αν δεν κάνω λάθος...
      Ελληνικά λοιπόν και αν μπορούμε να επηρρεάσουμε τα παιδιά μας η εγγόνια μας ας το προσπαθήσουμε.
      Κάτω τα φραγκολεβαντίνικα!!!

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ Agriemenos 27/12/2011 23:33:09

      Η λέξη συνσχολιαστής δεν είναι λάθος. Είναι σύνθετη λέξη όπως ο συνάδελφος, σύντεκνος, σύνθετος κ.ο.κ. Με το πρόθεμα συν μπορούμε να σχηματίσουμε χιλιάδες λέξεις, και είναι κι' αυτό μια απόδειξη του πλούτου της γλώσσας μας.

      • factorx avatar
        factorx @ Χαρίλαος 27/12/2011 23:36:27

        Είδες Δαναέ; να μαθαίνεις ...γι αυτό δεν το διόρθωσα

        • Τιγράνης avatar
          Τιγράνης @ factorx 27/12/2011 23:53:37

          Άστο Φάκτορα, παγίδα είναι! Συν + σχολιαστής = συσχολιαστής σε σωστά ελληνικά (όπως το «συσχολαστής» δηλαδή που στα αρχαία σημαίνει τον συμφοιτητής).

          • Δαναός avatar
            Δαναός @ Τιγράνης 27/12/2011 23:59:04

            Συσχετισμός, συσκότιση, συσπείρωση...

          • Τιγράνης avatar
            Τιγράνης @ Δαναός 28/12/2011 00:03:08

            Έτσι ακριβώς! Χαρίλαε πράγματι με το συν- μπορούμε να σχηματίσουμε χιλιάδες λέξεις, αρκεί βέβαια να το κάνουμε σωστά...

          • Χαρίλαος avatar
            Χαρίλαος @ Τιγράνης 28/12/2011 08:18:36

            Το δέχομαι. Σε πολλές περιπτώσεις με όλα τα επιρρήματα γίνονται συναιρέσεις... Εκτός αυτού... ηλεκτρολόγος ήμουνα, όχι φιλόλογος... Αλλά επιμένω ότι την δεκαετία του 50 μαθαίναμε πιο καλά Ελληνικά....

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Χαρίλαος 28/12/2011 01:42:28

        Μήπως το "συσχολιαστής" είναι σωστότερο;
        Γιατί έχουμε "συσσώρευση" , "σύσταση","συσκότιση" , κλπ.

        • Φλαμανδός avatar
          Φλαμανδός @ ΠΗΛΕΑΣ 28/12/2011 07:03:13

          συν+ κυβέρνηση=συγκυβέρνηση;

          • ΕΥΑ avatar
            ΕΥΑ @ Φλαμανδός 28/12/2011 10:55:12

            συν+καίγομαι=συγκαίγομαι;

          • Φλαμανδος avatar
            Φλαμανδος @ ΕΥΑ 28/12/2011 14:29:57

            Ταλκ!

          • ΕΥΑ avatar
            ΕΥΑ @ Φλαμανδος 28/12/2011 15:00:43

            Με τακτ όμως....

  29. Y. avatar
    Y. 27/12/2011 21:49:38

    Ελληνικά διδάχτηκα
    σ’ αυτά πρέπει να γράφω
    κι αν κάνω λάθη στη γραφή
    μια μέρα θα τη μάθω

    Το ‘χα γράψει πριν καιρό, στο τοίχο του φβ της κόρης μου

  30. unfair avatar
    unfair 27/12/2011 21:53:36

    Δεν μου αρέσουν τα greeklish, μιας κ είναι πολλές φορές δυσκολονόητα, κ φαντάζομαι πως στην αρχή, θα ήταν κ για όλους έτσι που τα χρησιμοποίησαν. Όμως τότε, δεν ήταν δυνατόν να μιλάς μέσω ελληνικού αλφάβητου στο ιντερνετ [μιλάω, για 20 χρόνια πριν]. Τώρα, δύσκολα βρίσκω κάποια δικαιολογία. Εκτός, ίσως από τα μηνύματα sms των κινητών. Ο λόγος είναι, πως τεχνικά, το ένα sms δέχεται 160 χαρακτήρες, πλην όμως, πρέπει να είναι λατινικοί! μιας κ με ελληνικούς χαρακτήρες, έχεις το περιθώριο να γράψεις λιγότερα, καθώς θεωρούνται σύμβολα κ καταλαμβάνει το γράμμα περισσότερο από έναν χαρακτήρα. Οπότε, είναι θέμα οικονομίας. Χώρια, που μερικές φορές, ανάλογα την μάρκα κ την παλαιότητα του κινητού, αν γράψεις στα ελληνικά [ειδικά μικρά γράμματα], μπορεί στον παραλήπτη να λειφθούν αλαμπουρνέζικά.
    ΥΓ. Δεν γνωρίζω αν είναι αστικός μύθος Ή αλήθεια, λέγεται πως η ελληνική γλώσσα είναι η πιο πλούσια, με 1.000.000 λέξεις! κ η αμέσως επόμενη είναι η αγγλική με 600.000 λεξεις! Πάρα ταύτα, με 1500 λέξεις μπορείς να συννενοηθείς σχεδόν σε οποιαδήποτε γλώσσα.
    ΥΓ2. Μιας κ μίλησα για μύθους, αληθεύει πως ο Μ.Ο. την επαφή με την Σκάρλετ την έκανε μέσω body language?

  31. Τασοσ969 avatar
    Τασοσ969 27/12/2011 22:25:27

    Παλιά υπήρχε πρόβλημα με κομπιούτερ (ή κάρτες γραφικών επί DOS) που δεν υποστήριζαν ελληνικά.
    Σήμερα νομίζω είναι κάτι άλλο.
    Η ορθογραφία.
    Από το φόβο μήπως σχολιαστεί αρνητικά η κακή μου ορθογραφία, γράφω greekglish όπου το σχόλιό μου (αν διαβαστεί) θα κριθεί για το περιεχόμενό του και όχι για την ορθογραφία του.

    Ας βελτιώσουμε την ορθογραφία όλων, για να μην έχουμε πρόβλημα greekglish.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Τασοσ969 27/12/2011 22:43:36

      Είναι κρίμα να προσφέρεις μέσω των σχολίων σου και να μη διαβάζονται εξ'αιτίας των γκρήκλις. Ας κάνεις και λάθη. Γράφοντας και διαβάζοντας τα κείμενα των άλλων, θα γίνεις και ορθογράφος.

  32. ΓΕΏΡΓΙΟΣ avatar
    ΓΕΏΡΓΙΟΣ 27/12/2011 22:36:50

    ΤΈΡΜΑ ΤΑ ΓΡΙΚΛΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΆ ΑΠΌ ΕΔΏ ΚΑΙ ΠΈΡΑ :)

  33. Θετταλός avatar
    Θετταλός 27/12/2011 22:44:33

    Πολυτονικό - Μονοτονικό - Ατονικό - Λατινικό (γκρίκλις).
    Σας θυμίζει τίποτα αυτή η διαδρομή της γλώσσας μας, που κάποιοι θέλουν να μας την επιβάλλουν είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα;;;;Είναι και αυτή μια μέθοδος για να χάσουμε την πολιτισμική μας ταυτότητα και να αποκοπούμε από τις ρίζες μας.

  34. ΓΕΏΡΓΙΟΣ avatar
    ΓΕΏΡΓΙΟΣ 27/12/2011 22:44:40

    ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΓΡΙΚΛΙΣ. ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝΕ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝΟΥΣ ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΝΕ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥΣ . ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝΟΥΣ ΠΑΡΑ ΜΕ ΓΡΙΚΛΙΣ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΑ ΓΚΡΙΚΛΙΣ ΓΙΑΘΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΚΑΙ ΕΒΑΛΕ ΤΗΝ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ ΓΕΏΡΓΙΟΣ 28/12/2011 03:52:20

      Γράφανε οἱ ἀρχαῖοι χωρὶς τόνους; Πώωωωω ἐρεθίστηκα, ἄναψα τώρα! Θὰ βγάλω τὴ χλαμύδα ἀπ' τὸ μπαοῦλο, σούμπιτος!

  35. Δαναός avatar
    Δαναός 27/12/2011 22:53:04

    Ένα τονικό σημάδι έμεινε όλο κι όλο ρε Γιώργο!

  36. Μυρσίνη avatar
    Μυρσίνη 27/12/2011 22:58:21

    Ο κύριος Μπαμπινιωτης με τα ευρά του -το ευρώ κλίνεται- και τους άλλους κανόνες της γραμματικής της δημοτικής, είναι άμοιρος ευθυνών για την γλωσσική ανεπάρκεια των παιδιών μας;

    • Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
      Δημήτρης Ιατρόπουλος @ Μυρσίνη 27/12/2011 23:36:57

      Άμοιρος είναι αγαπητή Μυρσίνη,για τον απλούστατο λόγο ότι τα παιδιά μας,δεν διαβάζουν τα λεξικά του..
      Διαβάζουν -τα περισσότερα,όχι όλα..) "άλλα" πράγματα.
      Τα παιδιά όμως που διαβάζουν ΚΑΙ

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ Μυρσίνη 27/12/2011 23:46:53

      Φυσικά όχι, όπως και κάποιοι φωστήρες της πολιτικής που μιλάνε π.χ. για οικονομικά "φόρα"... Τι μ........
      Στο δημοτικό έμαθα το 53 ότι οι ξενόφερτες λέξεις δεν κλίνονται...
      Το σασμάν, του σασμάν... όχι του σασμανιού που άκουσα το περασμένο Σάββατο σε ένα συνεργείο και κουφάθηκα....

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Χαρίλαος 28/12/2011 01:47:57

        Τότε, δεν θα'χεις ακούσει το "παρτικό" (στο τρακτέρ, πχ). Εκ του "power take off" !!!
        Τα μπετά;

        • Χαρίλαος avatar
          Χαρίλαος @ ΠΗΛΕΑΣ 28/12/2011 08:48:54

          Χε χε... τα μπετά το έχω ακούσει το "παρτικό" όχι.
          Το τελευταίο είναι σαν το "πιτσικόμης" η το "ντοκουμάνης" στη ναυτική διάλεκτο...

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Χαρίλαος 28/12/2011 13:24:05

        Κι εγώ το είχα ακούσει στη λαχαναγορά...

    • kprotop avatar
      kprotop @ Μυρσίνη 30/12/2011 08:36:47

      Το ευρώ (κατά το ταξί,το μαγιό κτλ) είναι άκλιτο...

  37. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 27/12/2011 23:21:24

    Χρόνια πολλά Δαναέ, με αγάπη, υγεία και ευτυχία! Λύσε μου μια απορία σε παρακαλώ. Η υπουργός μας, της διά βίου αμάθειας, σε κρατά ακόμα στην εκπαίδευση ή σε βγάζει άρον άρον στην εφεδρεία, μετά την κήρυξη της επανάστασής σου; Ξέρεις αυτή έχει μια αδυναμία στην αγγλική γλώσσα, στο χωριό της την είχαν ως μητρική, άρα εύλογα θα της είναι πιο εύπεπτο το λατινικό αλφάβητο. Γιατί μου τη στενοχωρείς;

  38. Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
    Δημήτρης Ιατρόπουλος 27/12/2011 23:38:47

    (συνεχίζω,υπήρξε δακτυλική...κακοτεχνία μου στο πληκτρολόγιο)

    ...που διαβάζουν ΚΑΙ Μπαμπινιώτη,απλώς ετοιμάζουν τα χαρτιά τους για την αυτοεξορία τους..
    Δυστυχώς..

  39. Θετταλός avatar
    Θετταλός 27/12/2011 23:39:49

    OΜΙΛΙΑ ΖΟΛΩΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΑΤΟΦΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    1η & 2η ΟΜΙΛΙΑ ΖΟΛΩΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΑΤΟΦΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ, που γινόταν η επισκόπηση και αναλύονταν τα συμπεράσματα από τις εργασίες του ΔΝΤ και της Διεθνούς Τράπεζας για το 1957, ως αντιπρόσωπος της Ελλάδος πάγια από το 1946 ο Ξενοφών Ζολώτας προκάλεσε την έκπληξη από τον απροσδόκητο λόγο του στις 26 Σεπτεμβρίου 1957. Μίλησε ελληνικά και τον κατάλαβαν όλοι γιατί χρησιμοποίησε ατόφια την αγγλική γλώσσα! Την επομένη είχαν πρωτοσέλιδο το λόγο του οι «New York Times» και οι «Washington Post». Το μήνυμα πέρασε σε όλο τον κόσμο. Η διαχρονική δύναμη της ελληνικής γλώσσας, που έμεινε ζωντανή από την ποίηση του Ομήρου και πολύ παλιότερα μέχρι σήμερα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να λειτουργήσει σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.
    Το πρώτο κείμενο του Ξ. Ζολώτα, του 1957 έχει ως εξής:
    «Kyrie.
    I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Oecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas.
    With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous Organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and synthesized
    Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy. This phenomenon is characteristic of our epoch. But, to my thesis we have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylacis from chaos and catastrophe.
    In parallel a panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic. I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my eucharistia to your Kyrie to the eugenic and generous American Ethnos and to the organizers and protagonists of this Ampitctyony and gastronomic symposia»

    2oς λόγος στις 2 Οκτωβρίου 1959
    Kyrie, It is Zeus' anathema on our epoch and the
    heresy of our economic method and policies that we
    should agonize the Skylla of nomismatic plethora and
    the Charybdis of economic anaemia.

    It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic
    but my diagnosis would be that politicians are rather
    cryptoplethorists. Although they emphatically
    stigmatize nomismatic plethora, they energize it
    through their tactics and practices. Our policies
    should be based more on economic and less on political
    criteria. Our gnomon has to be a metron between
    economic strategic and philanthropic scopes.

    In an epoch characterized by monopolies, oligopolies,
    monopolistic antagonism and polymorphous
    inelasticities, our policies have to be more
    orthological, but this should not be metamorphosed
    into plethorophobia, which is endemic among academic
    economists.

    Nomismatic symmetry should not antagonize economic
    acme. A greater harmonization between the practices of
    the economic and nomismatic archons is basic.

    Parallel to this we have to synchronize and harmonize
    more and more our economic and nomismatic policies
    panethnically. These scopes are more practicable now,
    when the prognostics of the political end economic
    barometer are halcyonic.

    The history of our didimus organization on this sphere
    has been didactic and their gnostic practices will
    always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous
    ethnical economies. The genesis of the programmed
    organization will dynamize these policies.

    Therefore, I sympathize, although not without
    criticism one or two themes with the apostles and the
    hierarchy of our organs in their zeal to program
    orthodox economic and nomismatic policies.

    I apologize for having tyranized you with my Hellenic
    phraseology. In my epilogue I emphasize my eulogy to
    the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan
    metropolis and my encomium to you Kyrie, the
    stenographers.

    • Y. avatar
      Y. @ Θετταλός 27/12/2011 23:52:07

      Στις οικονομικές βιβλιοθήκες των αμερικάνικων πανεπιστήμιων, η Νοισματική Πολιτική του Ζολώτα είναι σε πολλά αντίτυπα, και σε περίοπτη θέση (...δεν είναι τυχαίος)

  40. Y. avatar
    Y. 27/12/2011 23:47:09

    Ξέχωρα από το τεχνικό κομμάτι, και πως αυτό βελτιώνεται μέσα από κεντρικές πολιτικές παιδείας, ενας τομέας που πρέπει να έμεινε πολύ πίσψ είναι της Γλωσσολογίας, που μέσα από τις Φιόσοφικές σχολές που δρουν σχετικά αυτόνομα στα προγράμματα, μπορούσε να προσφέρει πολλά

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Y. 28/12/2011 00:19:19

      Δάσκαλε...επιτέλους αρχίζεις πάλι να διδάσκεις !
      Στη μητρική σου γλώσσα !

      • Y. avatar
        Y. @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 28/12/2011 08:47:44

        1. Γηράσκω αεί διδασκόμενος
        2. Πάντα στη μητρική μου γλώσσα (..συμπεριλαμβάνεται και η πεζοδρομιακή, κομάτι του λαού μας είναι)

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 28/12/2011 13:26:31

        Στο Δαναό απευθύνθηκα,αλλά εάν είσαι κι εσύ δάσκαλος..
        Βόρειος είσαι, το γνωρίζω.

      • Y. avatar
        Y. @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 28/12/2011 20:17:57

        ..της ζωής

  41. Evangelos Balafoutis avatar
    Evangelos Balafoutis 28/12/2011 00:48:52

    Τα greeklish ξεκίνησαν λόγω ασυμβατότης υπολογιστών τη δεκαετία του '80. Pc που δεν διάβαζαν την ελληνική κωδικοποίηση των Apple, IBM και το αντίθετο απ' όσο τουλάχιστον θυμάμαι και όχι από κάποιον που το ένανε μόδα. Κι αυτό όσον αφορά την ανταλλαγή email ανάμεσα στα δύο συστήματα. Κάτι που δε συνέβαινε με τις άλλες γλώσσες. Πχ τα Αγγλικά ήταν αγγλικά και στις 2 πλατφόρμες. Δεν γνωρίζω αν έγινε τυχαία ή εσκεμμένα, αλλά τώρα πλέον που αυτές οι αδυναμίες ξεπεράστηκαν είναι απαράδεκτο να γράφει κάποιος σε greeklish.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ Evangelos Balafoutis 28/12/2011 06:48:24

      Tα γκρινγκλις χρεισοιμοπιήθικαν κιρίος για να καλήψουν τιν ωρθογραφηκί αδιναμεία τον πεδειών μας.

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ ΣΟΝ ΠΕΝ 28/12/2011 09:40:40

        Αυτοκίνητο, αφτωκείνυτω ή αφτοκύνοιτο; Γι αυτό σου λέει ρίξε ένα aftokinito και ξεμπερδεύεις!

        • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
          ΣΟΝ ΠΕΝ @ Δαναός 28/12/2011 10:56:16

          Δαναέ
          Εδώ και χρόνια δεν απαντάω στα μηνύματα των παιδιών μου εφόσον συντάσονται σε γκρίνγκλις.
          Η συνταγή απέδωσε πλήρως καθόσον στα μηνύματα που συνήθως λαμβάνουμε οι πατεράδες επεριλαμβάνονται και εκείνα του τύπου:
          vale monades sto kinito mou ή steile kana fragko giati erxetai saloniki h Kokkinou.

        • Φ.Τρ. avatar
          Φ.Τρ. @ Δαναός 30/12/2011 10:40:24

          Μα είναι χαζό να γράφεις με greeklish λόγω ορθογραφίας. Μπορείς να βάλεις στον firefox ή στον intenet explorer ορθογραφικό έλεγχο που διορθώνει όταν πληκτρολογείς ! Είναι δωρεάν, το κατεβάζεις και το εγκαθιστάς.
          Είναι γελοίο να γράφεις "το ξέρω" ως " to ksero " ή ακόμα χειρότερα με τον αριθμό 3 αντι του ξ "to 3ero" η και να χρησιμοποιείς το w ως Ω " to 3erw "
          Ακόμα και αυτό δε εξυπηρετεί ούτε καν τους ξένους να καταλαβαίνουν ακουστικά μια λέξη αφού δεν καταλαβαίνουν την προφορά των γραμμάτων όπως π.χ. στα Ρώσικα όλοι ξέρουμε ότι το ευχαριστώ είναι Σπασίμπα ! αλλά αν το δούμε γραμμένο δεν θα καταλάβουμε τίποτα : Спасибо . Αν το έγραφαν με λατινικό αλφάβητο spasiba θα το διαβάζαμε αμέσως . Έτσι και στα greeklish όταν γράφει κάποιος "to 3erw " τον καταλαβαίνει (αν και γιαυτό ακόμα αμφιβάλλω) μόνο ο εαυτός του.

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ Evangelos Balafoutis 28/12/2011 09:14:33

      Τα φραγκολεβαντίνικα επαγγελματικά ήταν σε χρήση πολλά χρόνια πιο πριν στις διεθνείς επικοινωνίες με το telex, π.χ. στην ναυτιλία, και για διάφορους λόγους με κυριότερο το τεχνικό πρόβλημα. Σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος να χρησιμοποιούνται εκτός από τον σκοπό της καταστροφής της Ελληνικής παιδείας, ενσυνείδητα από μερικούς και ασυνείδητα από τους πολλούς...

  42. Xenios avatar
    Xenios 28/12/2011 07:58:06

    Σωστή κίνηση.

    Δυστυχώς οι περισσότεροι, με τα greeklish, κρύβουν την αγραμματοσύνη τους.
    Σαν ο πιο παλιός στο χώρο της ηλεκτρονικής επικοινωνίας με την acrobase.gr και με έτος ιδρύσεως το 1988, δώσαμε αγώνες και αγώνες, για να επιβάλουμε τα Ελληνικά.
    Αυτό που κατάλαβα αγαπητέ Δαναέ, ήταν ότι αυτοί που επέμεναν στα greeklish, ήταν οι περισσότεροι ανορθόγραφοι.

  43. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 28/12/2011 08:07:57

    Χα, χα, χα!
    Άντε, να αγειάσει το στομα σου Δαναέ. Πριν 2-3 χρόνια δεχόμουνα παρατηρήσεις εδώ μέσα για την επιμονή μου να χρησιμοποιούμε τα Ελληνικά σωστά. Γιατί πρόκειται για ΣΩΣΤΗ επικοινωνία. Και η σημερινη κατάσταση ίσως εξηγείται ε μέρει με το ότι πλεον δεν κατανοούμε αλλήλους στοιχειωδώς.

    Δεδικαίωμαι(;) (όποιος έχει λεξικό των ρηματικών τύπων ας το διορθώσει)

    Η αδεφρή μου που είναι φιλόλογος σε λύκειο της θεσσαλονίκης μου είπε ότι έδωσαν συμπακτο δίσκο στα παιδιά με ΟΛΑ τα κείμενα στη Λατινοκρεόλική τους γλώσσα.
    Και όπως θα έλεγε ο Φαήλος "Αδέρφια, είναι παντού οι καλικαντζαροι της ξενόδουλης ψευτοπροοδου". ΠΑΝΤΟΥ. Και η ζημιά συνεχίζεται.

    Καλή Χρονιά σε όλους.

  44. Δαναός avatar
    Δαναός 28/12/2011 09:46:34

    Χαίρε Νίκο! Δεν άντεχα άλλο!

  45. Χαζούλης avatar
    Χαζούλης 28/12/2011 10:00:20

    έχει δημιουργηθεί τελικά μια ομιλία, που βγαίνει κατευθείαν από το λαρύγγι, χωρίς καμιά συμμετοχή του εγκεφάλου

    Όμως όλα γίνονται για ευκολία. Όλα τα θέλουμε εύκολα

    Εμείς δεν είμαστε που εξαιτίας του καταναλωτισμού ταυτίζουμε το είναι με το έχειν και προσπαθούμε να αποκτήσουμε ταυτότητα μέσω του φαίνεσθαι, μέσω της επίδειξης ;

    Μας αποπροσανατολίζεις... Δεν φταίμε εμείς. Οι άλλοι φταίνε. Οι έξω.... Οι κακοί...

  46. Χαρά Παπαδάτου avatar
    Χαρά Παπαδάτου 28/12/2011 10:13:01

    Χωρίς γλῶσσα δέν εἴμαστε τίποτε. Καλῶς Δαναέ ἐπανῆλθες στήν Ἑλλάδα.
    Τά νέα παιδιά γράφουν αὐτά τά τερατουργήματα διότι δέν ἔχουν δασκάλους ἀλλά δέν ἔχουν καί γονεῖς νά τούς μεταλαμπαδεύσουν τήν ἑλληνική παιδεία καί παράδοση. Μετά τήν γελοιοποίηση τῆς γλώσσας ἀπό τόν Παπαδόπουλο, ἦρθε ὁ Ράλλης καί μετά τό ΠΑΣΟΚ καί τήν κατήργησαν ἐντελῶς.Καί αὐτό τό ἀποδέχτηκαν ὅλοι οἱ ἀμόρφωτοι τῆς βουλῆς σάν πρόοδο.
    Σκέψου :νά σέ σφάζουν καί νά λές εὐχαριστῶ, τί πρόοδος. Αὐτό ἔγινε στήν Χώρα μας. Καί τώρα καλόν εἶναι νά σοβαρευτοῦμε. Κ αί νά ξαναρχίσουμε ἀπό τήν πρώτη μικρή. Δηλαδή ἀπό τήν ἐκμάθηση τῆς γλώσσας μήπως καί δοῦμε
    θεοῦ πρόσωπο. Γιά νά καταλαβαίνουμε καί τί γίνεται γύρω μας.

  47. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 28/12/2011 14:10:07

    Ωδή στον Δαναό!

    Πάρε τα όπλα Δαναέ,
    ζώσου τα φυσεκλίκια.
    Και δείξε σ όλο τον ντουνιά
    τα μαύρα σου καλαμπαλίκια

    Η εποχή είναι δύσκολη,
    κι ο ουρανός μολύβι,
    η πένα σου όμως μας ξυπνά,
    και μας τσιμπά σαν φίδι…

    Πολέμα το άδικο όπου γης,
    πολέμα τους χαχόλους.
    Κι άμα στο τέλος νικηθείς,
    θα χεις αγγίξει όλους

    Για αυτό φιλάρα Δαναέ,
    διδάσκαλε του γένους,
    άνοιγε δρόμους να διαβώ,
    να σε γεμίζω επαίνους.

    Και κάτι άσχημες πομπές,
    που είχες στο Τσοτύλι,
    ξεπέρνα τες στα γρήγορα,
    και κάψτο το φυτίλι….

    Για να σε δούμε δυνατό,
    και βουλευτή σπουδαίο!
    Και να φωνάζουν οι γριές:
    Τον Δαναό, κι ας κλαίω!

    Strange Attractor 28/12/11

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 28/12/2011 14:16:08

      ...."Παραμερίζουμε Ποιητή για να περάσεις!!!

      • juliet avatar
        juliet @ Κώστας Ροδινός 28/12/2011 14:49:11

        Κύριε Ροδινέ ,το τελευταίο τετράστιχο να το κρατήσουμε.....όταν λέει τα προεκλογικά να τον επευφημούμε.....χαιρετώ.

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ juliet 28/12/2011 15:14:37

          Κι εσείς κυρία μου;

          • juliet avatar
            juliet @ Δαναός 28/12/2011 15:24:23

            Χαιρετώ!

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Strange Attractor 28/12/2011 14:56:27

      Πήρα τα όπλα Ελκυστή
      γλυκάνισο και σκέτο
      και τρέχω τώρα γρήγορα
      και στα εναποθέτω

      Θα σε περάσει μονομιάς
      το άλγος της κοιλιάς σου
      και χ@@στους όλους τους γιατρούς
      για νάβρεις την υγειά σου

      Διπλοβρασμένη απόσταξη
      εξαίσιας αμπέλου
      τον τριγωνάρχη φώναξε
      να τραγουδήσει Μπέλλου!

      Κι αν ανεβούνε όπως λεν
      κι οι Αθηναίοι επάνω
      θα βάλουμε το Φάκτορα
      να τραγουδάει με πιάνο

      Όλα στην κλίμακα του... πσολ
      γραμμένο στη φωνή του
      όσο για το... άλλο που ζητά
      αυτή θαν' η ποινή του!!!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Δαναός 28/12/2011 15:08:20

        Εντέλλεται ο Φαίλτωρ, να επισπεύσει πάραυτα την οργάνωση ποιητικής βραδυάς...
        Δεν είναι δυνατόν τόσος πλούτος, τοιαύτη έμπνευσης να μην γίνει κοινό κτήμα της οικουμένης...

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ Κώστας Ροδινός 28/12/2011 15:26:42

          Και που να δεις τα έπη του Ελκυστή! 24 σελίδες και 3 σελίδες παραπομπές!!!

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Δαναός 28/12/2011 15:08:50

        Τα τσίπουρα τα άτιμα με κάνανε και τρέχω,
        και μόνο χάρη στην ορμή, της πένας σου αντέχω.
        Κι άμα σε δω από κοντά, θα σου το πω ευθέως,
        πως είσαι μάγκας πονηρός, και δάσκαλος σπουδαίος.
        Και όσο για τον Φάκτορα, τον Ροδινό και άλλους,
        είναι ακόμη νήπια, κι ας κάνουν τους μεγάλους.
        Το τσίπουρο είναι ζωή, και το κρασάκι μέλι,
        και όποιος σ αυτά διαφωνεί, δεν ξέρει τι του μέλλει…
        Άσε τα λόγια τα πολλά, και πέστους τους "μεγάλους",
        να ανέβουν πάνω στον Βορρά, να οργανώσω μπάλους!

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 28/12/2011 15:50:27

          Από τα λόγια τα πολλά γεμίσατε σελίδες
          Προσπαθώντας να μας πείσετε πως είστε μερακλήδες

          Όταν η ώρα η άτιμη της αποδείξεως φτάνει
          Ζαρώνετε σε μια γωνιά,κρύβεστε στο ντουμάνι

          Κι αντι να πίνετε ρακί, χαρμάνι μυρωδάτο
          Τη βγάζετε με «σουρωτή» και τσάι, με το συμπάθιο

          Με το τριμμένο σου το τζίν, το λαχανί μπλουζάκι,
          Αν και γνωστή «παλιόγρια», κάνεις το κοκοράκι!

          Τουλάχιστον ο Δαναός, ο μέγας και Σπουδαίος
          Δεν έκρυψε τα χρόνια του και ας φαίνεται πιο νέος!

          Και άμα πετύχει γέροντες, πασόκους στο Τσοτύλι
          Τους δινει μια και τους έρχεται ο ουρανός σφοντύλι!

          Μπορεί αυτά ν’ αποτελούν, αισχρές συκοφαντίες
          Ομως, του εξασφάλισαν ζήτηση στις κυρίες!

          Ενώ εσύ κακόμοιρε, αν και νυχθημερόν κοπιάζεις,
          Τη βγάζεις με τα DVD, κι άρθρα να μεταφράζεις!

          Για αυτό στο λέω μια και στο επαναλαμβάνω
          Βάλε το Δαναό μπροστά, και ρώτα τον «τι κάνω;»

          Ισως ο Μέγας Δάσκαλος σε λυπηθεί λιγάκι
          Και ρίξεις καμιά ύπαρξη, μ’ ένα του στιχάκι:

          Οσο για τον Φάκτορα και εμάς τους Αθηναίους
          Είναι γνωστό πως πάντοτε, ζήλευαν τους ωραίους!!!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 28/12/2011 16:26:35

            Η πένα σου με τσάκισε.
            Με έκανε να κλαίω.
            Για αυτό λοιπόν θα σου την πω,
            και άλλα δεν σου λέω:

            Καλό είναι φίλε το ρακί, καλό και το ουζάκι,
            μα πιο καλό απ όλα τους είναι και το καμάκι.
            Και αν καθήσεις κάποτε κι ακούσεις ιστορίες,
            θα ρίξεις χίλιες προσοχές, όπως πολλές κυρίες…

            Γι αυτό κάτσε καλά και σκέψου το,
            πως η ζωή σου όλη,
            δικό μου σαββατόβραδο,
            που έκαιγα την πόλη.

            Τώρα φλαμούρι, τήλιο, παντόφλες και ρυζάκι.
            Και χαίρομαι που οι φίλοι μου, μάθαν και το καμάκι.
            Κάλλιο αργά παρά ποτέ, που λέγαν κι οι αρχαίοι,
            αφού το βιάγκρα σας βοηθά… να φαίνεστε ωραίοι!

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 28/12/2011 21:16:28

            Η σκέψη σου φίλε ατράκτορα
            πηγαίνει στο ...βιάγκρα
            γιατί μάλλον ..ζορίζεσαι
            και τ'αχεις βάψει μαύρα!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 28/12/2011 21:23:01

            Γειάσου τεράστιε Ροδινέ,
            λουλούδι της Αθήνας,
            που όταν διαβάζω άρθρα σου,
            αισθάνομαι λουμπίνας!

          • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
            Ρομπέν το Γκαρσόν @ Κώστας Ροδινός 28/12/2011 19:29:53

            Μάλλον σας τάπωσε κύριε Ροδινέ.

    • Y. avatar
      Y. @ Strange Attractor 28/12/2011 16:43:04

      Γειά σου ατράκτορα μεγάλε!!
      (..θα τσιπρίσουμε...)

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Y. 28/12/2011 21:11:02

        Είμαι έτοιμος.
        Τέρμα οι κολίτιδες (από το κακό μάτι του Ροδινού).

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ Strange Attractor 28/12/2011 21:13:31

          Άγιος Strange ο τσιπρολύτης!!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Δαναός 28/12/2011 21:37:51

            Σκύψε να σε ευλογήσω τέκνο μου!

    • Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
      Δημήτρης Ιατρόπουλος @ Strange Attractor 28/12/2011 21:46:17

      Πάρε τα όπλα Δαναέ,
      ζώσου τα φυσεκλίκια.
      Και δείξε σ όλο τον ντουνιά
      τα μαύρα σου κ α λ α μ π α λ ί κ ι α

      Γαμώ το! Στον κρισιμότερο στίχο, σου έφυγε το μέτρο!

      Το υπόλοιπο όμως, "λέει"..
      Είσαι ΚΑΙ Ωδοποιός,τελεία.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Δημήτρης Ιατρόπουλος 28/12/2011 21:52:15

        Επειδή είσαι του συναφιού (λολ) σου χαρίζω ένα από τα αριστουργήματά μου, που είχα γράψει με αφορμή τον δήμαρχο. Ένας είναι ο δήμαρχος!

        Strange Attractor είπε:
        12/01/2011 στις 12:33 am

        Αφιερωμένο εξαιρετικά!

        ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΛΕΤΣΟ (τον όψιμο)

        Σκοτείνιασαν οι ουρανοί
        Αγρίεψεν η φύση
        Ο Γλέτσος βγήκε στο βουνό
        Για εμάς να πολεμήσει…

        Γλέτσο μου πάρε τα`άρματα
        Ζώσου τα φυσεκλίκια,
        Η Βάσια βγήκε στο γυαλί
        Και ρίχνει μπινελίκια…

        Μαύρος καπνός υψώθηκε
        Και τα βουνά δακρύσαν
        Αντιλαλούσαν τουφεκιές
        Και τα πουλιά σιγήσαν…

        Γλέτσο μου Καπετάνιε μου
        Αντάρτη ζηλευτέ μου
        Πολέμα το άδικο στη γή
        Πολέμα το αρχηγέ μου.

        Φοβήθηκαν οι πλούσιοι
        Και τρέμουν σαν σαρδέλες…
        Ο Γλέτσος κάνει πόλεμο
        Και κλαίνε οι μοντέλες …

        Με Γλέτσο πάνω στα βουνά
        Το δίκιο θα ισχύσει…
        Θα κυβερνάει η Βανδή
        Και θα ακούμε Βίσση…

        Μαλλιά σγουρά κατάξανθα
        Θυμίζει Τσε Γκεβάρα
        Μόνο… μη βγεί στα πρωινά
        Και πει καμιά παπάρα…

  48. Δαναός avatar
    Δαναός 28/12/2011 15:24:31

    Μη με ζορίζεις άρχοντα μ' αυτούς τους Αθηναίους
    αυτοί στον αιώνα ακόμα ζουν, χρυσόν του Περικλέους
    Αν θέλουν νάρθουνε λοιπόν ας μπουν στ' αεροπλάνο
    και ότι κι αν ζητήσουνε αμέσως θα το κάνω!

    • juliet avatar
      juliet @ Δαναός 28/12/2011 15:27:44

      Eτεροδημότες είναι;

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ juliet 28/12/2011 15:49:08

        Γεροντάκια είναι αλλά τέλος πάντων!

        • juliet avatar
          juliet @ Δαναός 28/12/2011 16:01:50

          Χαχαχαχα,ΜΚΟ οι Αθάνατοι .Eπίτιμος;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Δαναός 28/12/2011 15:55:59

      Μη σου ζητήσουν και πολλά,
      και τρέχεις και δεν φτάνεις,
      κι απ΄τον πολύ τον κόπο σου,
      συνέχεια θα κλ...ς!!!

  49. factorx avatar
    factorx 28/12/2011 16:13:08

    Τελικά είστε όλοι σας εδώ σοβαροί; Το σύστημα ΠΑΣΟΚ επιτίθεται απο όλες τις πάντες, κινδυνεύουμε να διακόψουμε τις διπλωματικές σχέσεις με την Ρωσία, λόγω ...Εφραιμ, κυνηγάνε εισαγγελείς επειδή τόλμησαν να ερευνήσουν τα cds και πασόκους επιχειρηνατίες κι εσείς ασχολείστε με τα γρήκλις του Δαναού; Μήπως είχα δίκαιο όταν ήθελα να διαγράψω την ΚΟΒΑ Βορείου Ελλάδος για ...χαβαλεδισμό και δεν με άφηνε ο Ροδινός;

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ factorx 28/12/2011 16:22:36

      Πολύ σωστά! Μα τούτη η αιώνια τάση μας να είμαστε φρενοκομείο!

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ factorx 28/12/2011 16:54:41

      Θα τιμωρηθείς! Στα δώματα των παλλακίδων ισοβίως!

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Δαναός 28/12/2011 17:04:26

        Αυτό δεν είναι τιμωρία. Είναι δωροδοκία...

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ factorx 28/12/2011 16:58:26

      Ξορκίζουμε το κακό.
      Το γέλιο και ο χαβαλές είναι υγεία.
      Η σοβαροφάνεια είναι το τελευταίο καταφύγιο όσων δεν έχουν φαντασία.
      Και άλλα πολλά....

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ factorx 28/12/2011 17:00:03

      Τι θες ρε Φάκτορα, εμείς εδώ έχουμε εμπιστοσύνη στο Σαμαρά για τα σοβαρά, οπότε ασχολούμαστε οι ίδιοι λίγο παραπάνω με τα μικρά και πικάντικα.

      • factorx avatar
        factorx @ TopGunZ 28/12/2011 17:27:34

        Παρασύρεσαι από τον Strange και τον δαναό

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ factorx 28/12/2011 17:06:58

      Μετά Βαΐων και κορασίων σε περιμένουν...έτσι έμαθα....

  50. Y. avatar
    Y. 28/12/2011 17:05:52

    Δαναός, Ατράκτορας, Ροδινός
    ωραίοι ως αρχαίοι
    μόνο προσέξτε προς στιγμη
    μη πέσουνε τα πέη
    αυτό ακόμα μας κρατά
    μες τη ζωή την έρμη
    και μας χαρίζει προς στιγμή
    τα της ζωής τα έπη
    γιατί αλλιώς ξοφλήσαμε
    μήτε ο Σαμαράς μας σώζει
    και το πασόκ θα ξαναρθεί
    τάχα για να μας σώσει
    γιαυτό λεβέντες σύντροφοι
    βρήτε την και μεθύστε
    γουστάρετε, γλεντήστε το
    μαζί και ερωτευτείται
    ο έρωτας, μοναδικός
    κανείς δεν είπε όχι
    ακόμη και οι ξενέρωτοι
    δεν το ‘χουν διατυπώσει

  51. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 28/12/2011 17:22:44

    Νὰ σημειωθεῖ ὅτι τὸ παιχνίδι τῶν γκρῆκλις ἔχει χοντρύνει, μὲ μαθητὲς σὲ λύκεια (λύκεια!) νὰ παραδίδουν ἐργασίες σὲ γκρῆκλις γιατί "δὲν μποροῦν ἀλλιῶς" καὶ λοιπά. Δὲν μιλῶ γιὰ μεμονωμένα περιστατικά, ρωτῆστε γνωστούς σας ποὺ δουλεύουν στὴν ἐκπαίδευση καὶ δὲν ἔχουν γλωσσο-παραδοσιο-φοβία.

  52. Αγρότης . avatar
    Αγρότης . 28/12/2011 19:39:25

    Δαναέ θύελλα σήκωσες. Μαζί σου.

  53. Αγρότης avatar
    Αγρότης 28/12/2011 19:53:40

    Συγχαρητήρια Δαναέ, θύελλα σήκωσες.

    • juliet avatar
      juliet @ Αγρότης 28/12/2011 20:03:02

      Τέτοια να του λες και τον χάσαμε .....τι θύελλες ,τυφώνες και τσουνάμι (από σκέτο ή με γλυκάνισο).

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ juliet 28/12/2011 20:55:30

        Εσύ πάλι Ιουλία τι πετιέσαι! Άσε να πάρω λίγη δόξα!!!

        • Αγρότης avatar
          Αγρότης @ Δαναός 28/12/2011 21:08:57

          Ζηλεύει Δαναέ , μην τη ξεσυνερίζεσαι. Συνέχισε εσύ να μας καθοδηγείς .

  54. ΥΠΕΡ avatar
    ΥΠΕΡ 28/12/2011 20:54:45

    Φίλε Δαναέ, ίσως θα έπρεπε να έχεις πεί στον γιό σου να γράφει Ελληνικά, τουλάχιστον όταν απευθύνεται σε εσένα. Ας διδάξουμε πρώτα τους πολύ πλησίον μας. Κάθε φορά που από ευκολία η συρμό γράφουμε σε άλλη γλώσσα σπρώχνουμε την γλώσσα μας προς την εξαφάνιση .

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ ΥΠΕΡ 28/12/2011 20:56:40

      Πάντα έγραφε ελληνικά αλλά κάπως έπρεπε να αρχίσω!

  55. ΥΠΕΡ avatar
    ΥΠΕΡ 28/12/2011 22:42:26

    Δεκτόν. Και συγγνώμη αν η παρατήρησή μου ήταν λίγο επιθετική.

  56. Δαναός avatar
    Δαναός 28/12/2011 23:22:50

    Καθόλου επιθετική! Είναι φοβερό αυτό που γίνεται στα μηνύματα των κινητών και σε σάιτ του διαδικτύου! Με τόσο όμορφη και πλούσια γλώσσα!

  57. Θετταλός avatar
    Θετταλός 28/12/2011 23:47:26

    Δυστυχώς, Δαναέ, πάει να γίνει γλωσσικό πραξικόπημα.
    Μπράβο που ανέδειξες το θέμα των γκρίκλις (για μένα εκλατινισμός της ελληνικής γλώσσας, παλιό σχέδιο ανθελληνικών δυνάμεων εξωτερικού σε συνεργασία με ντόπιους ψευτοκουλτουριάριδες) με αυτόν τον γλαφυρό τρόπο.

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ Θετταλός 29/12/2011 00:15:43

      !!! Συμφωνώ απόλυτα για την ύπαρξη σχεδίου...

  58. Δαναός avatar
    Δαναός 28/12/2011 23:52:16

    Μας πονάει Θετταλέ:

    Οδυσσέας Ελύτης

    Ἀπὸ τὸ Ἄξιόν Ἐστι:
    Τὴ γλῶσσα μου ἔδωσαν ἑλληνικὴ


    "Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    τὸ σπίτι φτωχικὸ στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου...
    Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου...
    Ἐκεῖ σπάροι καὶ πέρκες
    ἀνεμόδαρτα ρήματα
    ρεύματα πράσινα μὲς στὰ γαλάζια
    ὅσα εἶδα στὰ σπλάχνα μου ν' ἀνάβουνε
    σφουγγάρια, μέδουσες
    μὲ τὰ πρῶτα λόγια τῶν Σειρήνων
    ὄστρακα ρόδινα μὲ τὰ πρῶτα μαῦρα ρίγη...
    Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου, μὲ τὰ πρῶτα μαῦρα ρίγη...
    Ἐκεῖ ρόδια, κυδώνια
    θεοὶ μελαχροινοί, θεῖοι κ' ἐξάδελφοι
    τὸ λάδι ἀδειάζοντας μὲς στὰ πελώρια κιούπια.
    Καὶ πνοὲς ἀπὸ τὴ ρεμματιὰ εὐωδιάζοντας
    λυγαριὰ καὶ σχῖνο
    σπάρτο καὶ πιπερόριζα
    μὲ τὰ πρῶτα πιπίσματα τῶν σπίνων
    ψαλμῳδίες γλυκὲς μὲ τὰ πρῶτα-πρῶτα Δόξα Σοί...
    Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου, μὲ τὰ πρῶτα-πρῶτα Δόξα Σοί!..
    Ἐκεῖ δάφνες καὶ βάγια
    θυμιατὸ καὶ λιβάνισμα
    τὶς πάλες εὐλογώντας καὶ τὰ καριοφίλια
    στὸ χῶμα τὸ στρωμένο μὲ τ' ἀμπελομάντιλα,
    κνῖσες, τσουγκρίσματα
    καὶ Χριστὸς Ἀνέστη
    μὲ τὰ πρῶτα σμπάρα τῶν Ἑλλήνων!
    Ἀγάπες μυστικὲς μὲ τὰ πρῶτα λόγια του Ὕμνου...
    Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου, μὲ τὰ πρῶτα λόγια του "Υμνου."

  59. Θετταλός avatar
    Θετταλός 29/12/2011 00:04:06

    Μόνο μας πονάει...

    Νίκος Γκάτσος
    «Πολύ δεν θέλει ο Έλληνας
    Να χάσει την λαλιά του
    Και να γίνει μισέλληνας
    Από την αμυαλιά του.»

    Γιώργος Σεφέρης
    «Μα τι γυρεύουν οι ψυχές μας
    Πάνω σε καταστρώματα καταλυμένων καραβιών
    Μουρμουρίζοντας σπασμένες σκέψεις από ξένες γλώσσες;»

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.