#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/06/2010 21:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Kάνουμε ήδη αναδιάρθρωση;



Έχουν πλέον περάσει εννέα μήνες  και η Κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να απαντήσει στο αγωνιώδες ερώτημα: Μπορεί ή δεν μπορεί να βγάλει την χώρα από την κρίση; Οι απρόσωπες ‘αγορές’  μας λένε πως δεν μπορεί...

Απ’ο το κακό στο χειρότερο!

Την επομένη της υποβάθμισης της οικονομίας μας από τη  Moody’s,  η Barclays Capital όσο και η Citigroup, ανακοίνωσαν   την απόφασή τους να  βγάλουν τα ελληνικά ομόλογα από τους δείκτες τους την  1η Ιουλίου.

Σύμφωνα με τη Barclays, τα αμοιβαία κεφάλαια και τα συνταξιοδοτικά ταμεία, θα οδηγηθούν σε μαζικό ξεφόρτωμα των ελληνικών κρατικών ομολόγων που θα αγγίξει τα 20 δισ. ευρώ.

Η  Citigroup, επίσης,  ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει τα ελληνικά  ομόλογα από τον δείκτη World Government Bond Index , ένας δείκτης ο οποίος αποτελεί σημείο αναφοράς για την παγκόσμια πιστωτική αγορά.

Το να σε αφαιρέσουν από ένα τέτοιο δείκτη είναι σημαντικό, διότι οι επενδυτές επενδύουν σε χρεόγραφα που συμπεριλαμβάνονται σε δείκτες α) για να έχουν παραπλήσια απόδοση με αυτή του ‘δείκτη’ και β) διότι οι δείκτες συνήθως περιλαμβάνουν τα ‘σοβαρότερα’ χαρτιά.

Σε μια παράλληλη εξέλιξη,  η ΕΚΤ  ανακοίνωσε  ότι επιβάλλει επιπλέον  haircut  της τάξεως του 5% στα ελληνικά κρατικά ομόλογα που κατατίθενται από τις τράπεζες ως ενέχυρα για την άντληση ρευστότητας.   Οι επιπλέον χρεώσεις κυμαίνονται από 0,5% έως και 20%, με "βήματα" έως και 10%.

Γιατί συνέβησαν όλα αυτά, σε μια χρονική συγκυρία που η κυβέρνηση Παπανδρέου προσπαθούσε να δημιουργήσει μια αίσθηση στην ελληνική , αλλά και τις παγκόσμιες αγορές, ότι οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας βελτιώνονται;



Η κατάσταση της οικονομίας είναι οριακή

Η τροϊκα που ήρθε για τον τακτικό της έλεγχο, επιχείρησε να στείλει ένα μήνυμα ότι το πρόγραμμα της κυβέρνησης αποδίδει.

Στο ίδιο μήκος κύματος εξέπεμψε και  ο πρόεδρος της Deutsche Bank Τζόζεφ Ακερμαν, κατά τη διάρκεια της συνάντησης των τραπεζιτών την Παρασκευή το βράδυ στη Βιέννη, μετά τη συνάντησή του με τον κ.  Παπανδρέου.

Το χρηματιστήριο, που συνήθως προεξοφλεί τις εξελίξεις, είχε πέντε συνεχόμενες ανοδικές συνεδριάσεις.

Τα φίλια, προς την κυβέρνηση ΜΜΕ, άρχισαν δειλά-δειλά να μιλάνε για βελτίωση του οικονομικού κλίματος.

Είναι, όμως, έτσι;  Η τροϊκα  δεν έκρυψε την ανησυχία της για τον πληθωρισμό,  που σκαρφάλωσε στο 5.4% όταν  στην  ευρωζώνη είναι 1.6% (να θυμίσουμε ότι τον Ιούνιο του 2009, ο πληθωρισμός ήταν  0.5%!!!)

Η  ύφεση, είναι ήδη  στο -2.5%  και με τάσεις περαιτέρω συρρίκνωσης, αν και  στο οικονομικό επιτελείο είναι αισιόδοξοι

Η καταγεγραμμένη  ανεργία ανήλθε   στο 12%.

Μια άλλη αρνητική εξέλιξη ήταν η συνεχιζόμενη εκροή καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες, που τον Απρίλιο ανήλθε στα 18.4 δις ευρώ.

Αυτά  ήταν τα νέα. Δικαιολογούσαν, όμως, την κίνηση τη  Moody’s;  Ακόμα και ο Ρέν με τον Γιούνγκερ, αντέδρασαν έντονα. Δεν ήξεραν ή το έκαναν για την τιμή των όπλων;

«Ξεφόρτωμα»  ελληνικών ομολόγων.
Θα επιχειρήσουμε να ιχνηλατήσουμε κάποιες διεργασίες. Είναι πιθανόν να βρίσκεται σε εξέλιξη  ένα πρόγραμμα  απαλλαγής των  ελληνικών ομολόγων  από τους μέχρι σήμερα κατόχους τους. Τα ομόλογα αυτά   τα αγοράζει  η ΕΚΤ. Τι μπορεί να σηματοδοτεί αυτή η εξέλιξη;

1.  Ξένες τράπεζες καθαρίζουν τα χαρτοφυλάκιά τους από  τα ελληνικά ομόλογα, διαγράφουν   τις  ζημιές (οι οποίες  μπορεί να είναι μικρότερες των αρχικά εκτιμηθέντων)  και ξεμπερδεύουν  με το ελληνικό πρόβλημα! Όταν   αρχίσει η ανάκαμψη της Ευρωζώνης, δε θα έχουν  σκελετούς στα ντουλάπια τους, άρα δε  θα είναι ευάλωτες.

2. Όσο τα ελληνικά ομόλογα (στη κατηγορία των junk πλέον για να μην ξεχνιόμαστε) μεταπωλούνται πολύ φθηνότερα στις διεθνείς αγορές, το σύστημα θα σταθεροποιείται, δεδομένου ότι  βρίσκονταν στο στόχαστρο κερδοσκοπικών επιθέσεων, τους τελευταίους μήνες.

3. Τα ασφαλιστικά ταμεία αρκετών ευρωπαϊκών χωρών που είχαν και  αυτά επενδύσει σε ελληνικά ομόλογα (λόγων των ελκυστικών αποδόσεών τους) θα  «καθαρίσουν», επίσης, τα χαρτοφυλάκια τους και θα απομακρυνθεί ο κίνδυνος αποσταθεροποίησής τους.

4. Τέλος, οι ελληνικές τράπεζες, θα έχουν μια ευκαιρία να αναδιατάξουν τα χαρτοφυλάκια τους.



Αγοράζοντας «σκουπίδια» με κέρδος!

Το επόμενο ερώτημα είναι, τι ρόλο παίζει η ΕΚΤ και κυρίως ποίων τα συμφέροντα εξυπηρετεί; Των Τραπεζών; Της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Της Ελλάδος;  Ακόμα και οι μη ειδικοί γνωρίζουν, ότι όταν τα ελληνικά ομόλογα χαρακτηρίζονται  junk, οι κάτοχοι τους, θέλουν να τα ξεφορτωθούν  το ταχύτερο. Όσο τα διακραττούν, διευρύνονται  οι απώλειές τους, είναι ευάλωτοι  σε υποβαθμίσεις, ενώ αυξάνονται και τα ασφάλιστρα κινδύνου (τα περίφημα CDS). Από την άλλη πλευρά, η ΕΚΤ, όσο δέχεται  ελληνικά ομόλογα, ανεξαρτήτως αξιολόγησης, διευκολύνει τους κατόχους των,  να τα ξεφορτωθούν!

Το παιχνίδι  εδώ, αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον!

Η ΕΚΤ, προφανώς και δεν είναι κανένας…φιλανθρωπικός οργανισμός. Τράπεζα είναι, και οι τράπεζες πωλούν και αγοράζουν χρήμα με αντικειμενικό σκοπό το κέρδος.  Όταν,  λοιπόν, η ΕΚΤ  κρατάει ‘παρακαταθήκη, μέχρι να τα επιστρέψει στις Τράπεζες, ελληνικά ομόλογα,  τα αγοράζει κάτω από την ονομαστική τους αξία. Κάτω από το κόστος δηλαδή!  Όταν έχεις  ένα «σκουπίδι», θα είσαι ευτυχισμένος να το ξεφορτωθείς στο 80% της τιμής κτήσης!

Τελικά η ΕΚΤ, τι  θα  κάνει  με  τα «σκουπίδια»;

Το παιχνίδι από εδώ και στο εξής εξάπτει τη φαντασία. Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας:

Κατ’ αρχήν  η ελληνική κυβέρνηση αναθεωρεί  το ΑΕΠ προς τα πάνω κατά ένα 10% (όπως λέγεται) τουλάχιστον.  Με μια τέτοια αναθεώρηση, θα μειωθεί το χρέος μας ως ποσοστό του ΑΕΠ.
Με ένα πληθωρισμό της τάξεως του 5,4% ,έχουμε ήδη μια ονομαστική αύξηση του ΑΕΠ, ανεξαρτήτως αναθεώρησης!
Η  ΕΚΤ μέχρι το 2011  έχει  συγκεντρώσει ομόλογα του ελληνικού δημοσίου της τάξεως των 100 δις ευρώ, δηλαδή περίπου του 1/3 του ελληνικού χρέους!

Όταν λήξουν τα ομόλογα αυτά, η ΕΚΤ, έχει τις παρακάτω επιλογές:

Απαιτεί από την Ελλάδα την ονομαστική αξία των Ομολόγων. Με τον τρόπο αυτό  η ΕΚΤ, καρπώνεται το κέρδος από τη διαφορά στην τιμή κτήσης και πώλησης. Δηλαδή βγαίνει και κερδισμένη! Αυτά για να μη νομίζουν μερικοί ότι  μας …σώζουν από …αγάπη!
Αν η ΕΚΤ αποδειχθεί τελικά …γενναιόδωρη, αντί να απαιτήσει μετρητά, «διευκολύνει»  την κυβέρνηση,  δέχεται  νέα ομόλογα του Ελληνικού δημοσίου, ισόποσης αξίας με την ονομαστική αυτών που διακραττεί, αλλά επιμηκύνει τον χρόνο αποπληρωμής τους!

Αυτό στην πράξη σημαίνει αναδιάρθρωση του χρέους!

Δηλαδή, γίνεται αυτό που θέλουν οι περισσότεροι, αλλά φοβούνται να το κάνουν ανοιχτά, επειδή το κόστος είναι μεγάλο.  Μήπως, λοιπόν, αυτές οι υποβαθμίσεις δεν ήταν και τόσο…αθώες, αλλά απλώς ήταν ενταγμένες σ’ ένα γενικότερο σχέδιο;  Μη μας διαφεύγει ότι κατά τον κ. Σαχινίδη,  από τον Οκτώβριο το είχαν αποφασίσει για το  ΔΝΤ.



Ποια θα είναι η συνέχεια;

Με όλα αυτά, η Κυβέρνηση θα έχει καταφέρει να αναδιαρθρώσει, χωρίς συνέπειες, ένα μεγάλο μέρος του χρέους, ενδεχομένως και με καλούς όρους, ενώ παράλληλα με την αύξηση του ΑΕΠ, θα μειώσει ελαφρώς και την αναλογία του. Αυτά, όμως, θα είναι χωρίς αντίκρυσμα, αν δεν πάρει  μπροστά η οικονομία.

Αν, λοιπόν, τα θεμελιώδη μεγέθη της οικονομίας μας δεν ξεφύγουν.

Αν, το πρόγραμμα της κυβέρνησης, αρχίσει να αποδίδει.

Αν, η λαϊκή αγανάκτηση ελεγχθεί.

Αν, η αντιπολίτευση  αποτύχει να παρουσιάσει  εναλλακτική πρόταση εξουσίας.

Αν, το ΠΑΣΟΚ, διατηρήσει τη συνοχή του  και το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών δεν είναι καταστροφικό .

Αν, η Ε.Ε. ξεφύγει από την κρίση και εισέλθει σε αναπτυξιακή τροχιά.

Αν  συμβούν όλα αυτά, τότε θα αρχίσουν και οι αναβαθμίσεις της οικονομίας μας, από αυτούς που μέχρι σήμερα μας υποβάθμιζαν. Άλλωστε μας έστειλαν ήδη στα τάρταρα, δεν έχουμε που αλλού να πάμε.

Τότε, λοιπόν, η Κυβέρνηση,  πάντα στηριζόμενη στην πολύτιμη βοήθεια των φίλιων Μέσων Μαζικού Αποπροσανατολισμού, μπορεί να στήσει ένα σκηνικό ότι τα πράγματα μπαίνουν σε κάποια τάξη και υπάρχει ελπίδα. Και θα πάει σε εκλογές, με τα διλλήματα υπέρ της!



Τα οφέλη ποια θα είναι;

Την Τρίτη ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι πρόθεσή της κυβέρνησής του είναι να …επιστρέψει πίσω, αυτά που λόγω της κρίσης αφαιρέθηκαν από τον ελληνικό λαό. Ζήσε Μάη μου!   Σημειώστε το,  γιατί αναμένεται να είναι το προεκλογικό σύνθημα του ΠΑΣΟΚ, εάν και εφ΄όσον…

Τίθεται ένα εύλογο ερώτημα: απ΄ όλη αυτή την ιστορία ποιοι θα βγουν κερδισμένοι. Υπάρχει μια σοβαρή και μια …δημαγωγική απάντηση.

Η σοβαρή απάντηση λέει ότι κέρδισαν οι τράπεζες (ελληνικές και  ξένες ) που αναδιάρθρωσαν τα χαρτοφυλάκιά τους, κέρδισαν οι κερδοσκόποι που επί μακρόν έβγαλαν απίστευτα ποσά  επενδύοντας στη πτώχευσή μας και αρκετοί άλλοι.

Η δημαγωγική απάντηση λέει ότι νικήτρια εξέρχεται η ..Ελλάς! Να γιατί θα μας πουν:

-Γιατί αποκαταστάθηκε το ..κύρος και η αξιοπιστία της χώρας στο εξωτερικό και η εγκυρότητα των οικονομικών μας μεγεθών!

-Ως χώρα  βάλαμε ένα δύσκολο στοίχημα, πήραμε σκληρά μέτρα και τα καταφέραμε.

-Δώσαμε μια μάχη με τους …κερδοσκόπους και την κερδίσαμε.

-Παραμείναμε στο ευρώ, όταν όλοι μας είχαν ξεγραμμένους.

Μα, θα αναρωτηθείτε, ο ελληνικός λαός θα περάσει δύσκολες μέρες, θα δει το βιοτικό του επίπεδο να μειώνεται, τις συντάξεις και τις αποδοχές του να περικόπτονται, τις εργασιακές σχέσεις να ανατρέπονται.

Ε,  μην τα θέλουμε όλα δικά μας! Αποκαταστάθηκε η αξιοπιστία της χώρας!  Για όλα τα άλλα, μπορούμε να ελπίζουμε στις επόμενες…τετραετίες! Αν επιζήσουμε δηλαδή μέχρι τότε

Κώστας Ροδινός



Υ.Γ. Το σενάριο αυτό περιλαμβάνει  εκτιμήσεις. Δεν έχουμε πληροφορίες ότι  υπάρχει σχέδιο. Η εκτίμησή μας είναι ότι η κατάσταση στην οικονομία είναι  οριακή και  μπορεί να καταρρεύσει από ένα τυχαίο γεγονός. Σε οριακές καταστάσεις η πρόβλεψη είναι  παρακινδυνευμένη και εξαρτάται από πολλούς αστάθμητους παράγοντες. Όμως και αν ακόμα υπάρχει τέτοιο σενάριο, αξίζει να σημειώσουμε τα εξής:

-Ο κ. Παπανδρέου αποδεικνύεται στην πράξη ο μεγαλύτερος δημαγωγός που κυβέρνησε αυτή τη χώρα.

-Το κόστος της υποτιθέμενης δημοσιονομικής εξυγίανσης, το πληρώνουν περισσότερο  αυτοί που συνέβαλλαν λιγότερο στη δημιουργία της κρίσης, δηλαδή οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.

-Τέλος, οι υποσχέσεις του κ. Παπανδρέου έχουν την ίδια αξία μ’  εκείνο το προεκλογικό «λεφτά υπάρχουν». Μόνο που δεν μας έλεγε για ποιους υπήρχαν…



ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/06/2010 21:46:06

    Επειδή, λογικά, μου είναι αδύνατο να πιστέψω ότι οποιοσδήποτε ΓΑΠ ή οποιοσδήποτε, βγήκε Κυβέρνηση με σκοπό να διαλύσει την χώρα, μου είναι εξ ίσου αδύνατο να καταλάβω ποιό άρρωστο σεκπτικό τους έκανε να κάνουν ότι έκαναν από τον Οκτώβριο μέχρι και σήμερα. Και τόσο αρλουμπολογία!...

    Τι να πω, ίδια συμπτώματα με την δεύτερη τετραετία Σημίτη. Δεν είναι Κυβέρνηση αυτής της χώρας.

  2. αθανασιος Ι. avatar
    αθανασιος Ι. 17/06/2010 22:05:41

    Μάλλον είναι ποιο απλό ..τους ξέφυγε ...η ύφεση που είναι πολύ μεγαλύτερη !!!!

  3. donaE avatar
    donaE 17/06/2010 22:07:00

    Αρχιζουν και πληρωνουν με ομολογα διαφορες υποχρεωσεις του κρατους.Σαν δευτερο νομισμα.

  4. Χρήστος avatar
    Χρήστος 17/06/2010 22:10:18

    το σενάριο θα είχε κάποιοες πιθανότητες αν το πρόβλημα ήταν μόνο ελληνικό. εκεί που κολάει είναι στο ότι θα βάλει πλάτη η ΕΚΤ. το ίδιο θα ζητήσει και η ισπανία, πορτογαλία, ιταλία, γαλλία κοκ. αυτό που γινέται στην ουσία τώρα είναι ότι οι γερμανοί φορολογούμενοι (μέσω της ΕΚΤ) αγοράζουν τα 'σκουπίδια' ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι γερμανικές τραπεζες, το ιδιο κάνουν οι γάλλοι για τις γαλλικες τραπεζες κοκ. μόλις ολοκληρωθεί αυτη η διαδικασία ο κίνδυνος τους από εμάς θα είναι μικρότερος και διαχειρίσιμος. τότε τα πράγματα εκτιμώ ότι θα είναι ακόμα πιο δύσκολα για εμάς.

  5. αθανασιος Ι. avatar
    αθανασιος Ι. 17/06/2010 22:23:06

    Μας πάνε ολοταχώς για φουντάρισμα! Μην ψάχνετε εδώ για λογική ..το θέμα εντάσσετε καθαρά εδώ καιρό τώρα στην σφαίρα της ....ψυχαναλύσεως και μόνο… Δεν είδατε σήμερα ..άρχισαν να τον φοβούνται και οι ευρωπαίοι ηγέτες και μας εμφανίζουν στους άλλους σαν ...φόβητρο- διάβολο.

  6. rally monkey avatar
    rally monkey 17/06/2010 22:23:29

    οι δεικτες εχουν συγκεκριμενους κανονες βασει των οποιων ενα ομολογο μπορει να συμπεριληφθει η πρεπει να αφαιρεθει (πχ υποβαθμιση σε sub investment grade, 'junk', απο ολους τους αξιολογητες)
    οποτε εκει δεν υπαρχει δολος εγινε το αυτονοητο

    για το timing της υποβαθμισης συζηταμε - λιγοι αμφισβητουν πως moody's s&p κλπ ειναι εργαλεια ασκησης πολιτικης στην παρουσα συγκυρια

    Η ΕΚΤ οντως δεν ειναι φιλανθρωπικός οργανισμός αλλα το να λεμε οτι εχει σκοπο το κερδος ειναι τραβηγμενο..και αν μπορουσε να βγαλει κερδος οπως περιγραφεται γιατι δεν το εκαναν και αλλοι

  7. Umberto Eco avatar
    Umberto Eco 17/06/2010 22:30:37

    Κατ'εμέ το σύστημα όπως έχει δομηθεί εδώ και 30 χρόνια καταρρέει.Ο μονεταριστικός νεοφιλελεύθερος τουρμποκαπιταλισμός πνέει τα λοίσθια.Παντού,σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο υπάρχει πρόβλημα χρέους,ελλειμάτων,μη εξυπηρετούμενων δανείων κλπ.Απλώς ο αδύναμος κρίκος βρέθηκε να είναι η Ελλάδα και δυστυχώς εμφανίστηκε (πιθανότατα βαλτός) ο "έλληνας;;;" Εφιάλτης που ακούει στο όνομα GAP για να διαλύσει τη χώρα και μαζί και την Ευρώπη.Ας τους ξεφορτωθούμε μια ώρα αρχύτερα αυτούς τους επικίνδυνους εθνοπροδότες προτού τη διαλύσουν τελείως τη χώρα.Ψηλά το κεφάλι κι αντισταθείτε στους νεοταξίτες!!!

  8. αθανασιος Ι. avatar
    αθανασιος Ι. 17/06/2010 22:35:11

    Το σίγουρο είναι ότι πληθαίνουν τα σημάδια που θέλουν μια ταχύτατη πτώχευση της χώρας. Ίσως και μέσα στα «μπάνια του λαού»,

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ αθανασιος Ι. 18/06/2010 07:05:01

      Οπως, γράφω σε μια οριακή κατάσταση, η κρίση μπορεί να επέλθει και από ένα τυχαίο γεγονός. Εκτιμώ, όμως, ότι τα ...νεώτερα από Σεπτέμβριο. Πάντως, ....νέα μέτρα εξετάζονται, αν οι στόχοι ξεφύγουν.

  9. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 17/06/2010 22:40:18

    Τα πράγματα είναι απλά. Όσο τα μακροικονομικά μας στοιχεία (μαγειρεμένα ή όχι) ικανοποιούν στοιχειωδώς τις αγορές ο δανεισμός μας θα συνεχίζεται. Κανεναν δεν συμφέρει να χρεοκοπήσουμε τώρα. Αυτά τα στοιχεία κυττάνε και οι αγορές και το ΔΝΤ.

    Ενώ λοιπόν συμβαίνουν τα παραπάνω είναι λογικό να υποθέτει κανείς ότι η ΕΚΤ αδειάζει τις Γερμανικές και Γαλλικές τράπεζες από όσο το δυνατόν περισσότερο ελληνικό χρεός.

    Το αποτέλεσμα στο τέλος θα είναι το μεγαλύτερο μέρος του χρέους μας να οφείλεται στην ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Μόλις γίνει αυτό και επειδή κανένας δεν είναι τόσο φιλάνθρωπος να μας δανείζει κάθε δίμηνο κοντά στα 10 με 20 δις ευρώ, θα μας υποχρεώσουν σε χρεοκοπία με αναδιάρθρωση του χρέους.

    Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε για τότε είναι να υπάρχει κάποιος σοβαρός ηγέτης στην εξουσία της χώρας ο οποίος αφού έχει καθαρισει τη χώρα από τη μούργα της διαπλοκής να κάνει την καλύτερη δυνατή διαπραγμάτευση του χρέους μας παράλληλα με τη διατήρηση μας στη ζώνη του ευρώ (ας ελπίσουμε ότι αυτό θα είναι εφικτό).

    Τονίζω το "αφού έχει καθαρισει τη χώρα από τη μούργα της διαπλοκής" γιατί αυτός είναι ο καρκίνος. Εαν δεν τον εξαλείψουμε σε 10-20 χρόνια πάλι τα ίδια και χειρότερα θα εχουμε.

  10. αθανασιος Ι. avatar
    αθανασιος Ι. 17/06/2010 22:58:34

    Το παιδί είναι παντελώς …γυμνό... όπως στο παραμύθι του Andersen … δίχως ιδιαίτερη εκπαίδευση και προετοιμασία αντιμετώπισης έκτακτων κοινωνικών και οικονομικών καταστάσεων ..ο περίγυρος του είναι ανύπαρκτος και αδύναμος ..δεν υπάρχει σχεδιασμός ούτε στόχος ..όταν λέμε ανεπάγγελτοι είναι και το αποδεικνύουν καθημερινά .Είναι επικίνδυνοι και τώρα άρχισαν να ...φοβούνται http://www.antinews.gr/?p=50295 δηλ. δυο φορές χειρότερα ..

  11. GSV avatar
    GSV 17/06/2010 23:00:25

    Δεν μπορω να καταλαβω ενα πραγμα και ας με βοηθησει καποιος εαν γνωριζει. Με τα ελληνικα ομολογα ξοφλοισαμε. Μπηκαν στη κατηγορια των σκουπιδιων οποτε δεν νομιζω να επενδυσει καποιος σε ομολογα ελληνικου δημοσιου.

    Το ερωτημα μου ειναι το εξης. Περιμενουν αυξηση του ΑΕΠ και μεσω αυτου μειωση του δημοσιου χρεους. Απο οσο γνωριζω ο υπολογισμος του δημοσιου χρεους ειναι κλασματικος (Δημοσιο χρεος/ΑΕΠ), επομενως αυξανοντας το ΑΕΠ φυσιολογικο ειναι να μειωθει η αξια του κλασματος.

    Η αυξηση του ΑΕΠ μπορει να προελθει με δυο τροπους. Μειωση δαπανων και αυξηση εσοδων. Ας θεωρησουμε σε αυτο το σημειο δεδομενο οτι τις δαπανες τις μειωσαμε στο μεγιστο δυνατο βαθμο.

    Παμε στην αυξηση εσοδων. Η αυξηση των εσοδων απο οτι εχω καταλαβει προσωπικως εχει προκυπτει μεσω της αυξησεως της φορολογιας. Δεν νομιζω να μου ξεφευγει κατι μεχρι αυτου του σημειου. Δεν εχω ακουσει για καποια πολιτικη προταση ωστε να αξιοποιηθει καποια αλλη η νεα πλουτοπαραγωγικη πηγη της χωρας.

    Και εστω οτι το αυξανουμε το ΑΕΠ σε 3-4-5 μηνες η ενα χρονο και παρουσιαζουμε μειωμενο δημοσιο χρεος η εστω σταθεροποιημενο.

    Το ερωτημα μου ειναι το εξης

    Οταν η οικονομικη πολιτικη ειναι επικεντρωμενη στη φορολογια και στις περικοπες μισθων και συνταξεων, πως ειναι δυνατο να σταθεροποιησεις την αναπτυξη του ΑΕΠ.

    Με απλα λογια οταν τα προιοντα γινονται πιο ακριβα και παραλληλα μειωνονται οι μισθοι, μπορεις να αναμενεις οτι θα υπαρχει μια σταθερη ζητηση? Γιατι με το λιγοστο μυαλο που διαθετω νομιζω οτι η ζητηση θα μειωθει σε βαθος χρονου.


    Απλα θελω να καταλαβω τελικα τι ενδιαφερει περισσοτερο την κυβερνηση. Να παρουσιασει οσο το δυνατο πιο γρηγορα θετικα στοιχεια για την οικονομια μας το οποια ειναι δομιμενα επανω σε λαθος τροπο προκυμενου να πεισει για το εργο της? Η να αναδιαμορφωσει την οικονομια της χωρας σε βαθος χρονου?

    Γιατι εμενα μου μοιαζει πολιτικο παιχνιδι παρα εθνικο σχεδιο σωτηριας?

    Ισως και να κανω και λαθος γιατι οι γνωσεις μου σε οικονομικα ειναι περιορισμενες. Γιαυτο απευθυνομαι σε ολους, εαν μπορει καποιος να με διαφωτισει.

  12. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 17/06/2010 23:33:15

    @ Κώστα Ροδινό
    Αλλη μια εξαιρετική και προφητική νομίζω ανάρτηση(έχω βέβαια κάποιες ενστάσεις γιατί η "δημαγωγική απάντηση" έχει και σοβαρά στοιχεία που στα χέρια δημαγωγών χάνουν την αξία τους). Την κράτησα σε ξεχωριστό "φάκελλο" για να την ανασύρω.... προεκλογικά.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ firiki2010.wordpress.com 18/06/2010 10:11:28

      Firiki2010,
      τις ενστάσεις περιμένουμε για να πάει μπροστά η συζήτηση

  13. ΜΠΕΝ avatar
    ΜΠΕΝ 17/06/2010 23:47:13

    Δηλαδή, κ Ροδινέ
    Επειδή δεν πρόκειται να παράγουμε τίποτα περισσότερο απ΄ ό,τι παράγουμε, ανταλλάσουμε κάθε τι παραγωγικό και αξιοποιήσιμο στη χώρα - για να βελτιωθεί η στατιστική της οικονομίας - με τα junk ομόλογά μας διασφαλίζοντας ήδη στους ξένους πλέον εργοδότες μας, το νομικό εργασιακό και κοινωνικό καθεστώς και όχι μόνο.

  14. Σιφιλης avatar
    Σιφιλης 18/06/2010 03:41:49

    Είναι πεποίθηση μου ότι δεν είναι στο πρόγραμμα η πτώχευση της Ελλάδας ούτε η αποχώρηση της από την ΟΝΕ, και ούτε θα ανεχθούν την οικειοθελή αποχώρηση οποιασδήποτε χώρας από την ΟΝΕ.
    Νομίζω ότι στο κείμενο του Κ. Ρόδινου λείπει η τελευταία πράξη του έργου που είναι και ο στόχος του όλου εγχειρήματος.. Τότε θα έχουμε την πλήρη εικόνα του σχεδίου. Τα παιχνίδια με τις δηλώσεις από τους διάφορους αρμοδίους θα συνεχίσουν και θα ενταθούν με εναλλαγές ζεστού-κρύου, καταστροφολογία, απειλές και κυρίως υποτίμηση της βιωσιμότητας της Ελληνικής οικονομίας. Ήδη βλέπουμε να εναλλάσσονται στους ρόλους του καλού και του κακού διάφοροι επιφανείς Ευρωπαίοι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες. Όταν θα έχουμε πνιγεί από την ύφεση, την φτώχεια και την ανεργία, και τα νεύρα μας θα έχουν γίνει κουρέλια από τον συνεχή ψυχολογικό πόλεμο, θα εμφανιστεί ένας άλλος Τσάμπερλεϊν κραδαίνοντας στο χέρι ένα σχέδιο σωτηρίας το οποίο θα φέρνει (όντως) δανεικά, ανάπτυξη και ελπίδα ζητώντας σαν αντάλλαγμα μονάχα το δικαίωμα μας στην αυτοδιάθεση. Γιατί προϋπόθεση για την Ευρώπη που ετοιμάζουν είναι τα κράτη μέλη να μην έχουν άποψη για την χάραξη της Ευρωπαϊκής πολιτικής.
    Θα συμφωνήσω με τον Κ. Ροδινο ότι υπάρχουν πολλά “αν” στην πορεία και ότι ακόμα τίποτα δεν έχει κριθεί.
    Παραθέτω κάποια αποσπάσματα από τις δηλώσεις Μπαροζο μετά την επανεκλογή του στην Ε. Επιτροπή τον Σεπτέμβρη του 2009 που πιστεύω ότι σκιαγραφούν την κατάσταση.


    -Για την Ευρώπη είναι η ώρα της αληθείας. Πρέπει να απαντήσει σε ένα κρίσιμο ερώτημα. Θέλουμε να ηγηθούμε σχηματοποιώντας την παγκοσμιοποίηση...
    -Είτε οι Ευρωπαίοι θα δεχτούν αυτήν την πρόκληση μαζί, η αλλιώς θα κατρακυλήσουν προς την απαξίωση. Είμαι πεπεισμένος ότι η Ευρώπη μπορεί και πρέπει, μαζί με τους εταίρους της, να παράσχει στην παγκοσμιοποίηση την ηγεσία που χρειάζεται.
    -θα καθορίσει πόση επιρροή έχουμε στον σχηματισμό της νέας τάξης...
    -πρέπει τώρα να μεταφέρουμε την εμπειρία μας σε παγκόσμιο επίπεδο, με μια συντονισμένη κίνηση των Ευρωπαίων...
    -...με δεκαετίες εμπειρίας στις διακρατικές συνεργασίες, η ΕΕ είναι ένας φυσικός δοκιμαστικός σωλήνας για την παγκοσμιοποίηση και ένας ενστικτώδης πρωταθλητής της παγκόσμιας διακυβέρνησης.
    -Δεν θα πρέπει να βλέπουμε πλέον τις εξωτερικές σχέσεις σαν ξεχωριστά κουτιά, αλλά σαν κομμάτια ενός πακέτου μεσώ του οποίου θα πετύχουμε τους πολιτικούς μας στόχους.
    -οι δημόσιοι προϋπολογισμοί θα είναι υπό πίεση τα επόμενα χρονιά ως αποτέλεσμα της πρωτοφανής προσπάθειας να καταπολεμηθεί η κρίση

    h**p://ec.europa.eu/commission_2010-2014/president/about/political/index_en.htm

  15. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 06:55:57

    Δεν νομίζω ό,τι τους ξέφυγε η ύφεση. Από τη στιγμή που το ΔΝΤ, δεν μπορούσε να προχωρήσει σε υποτίμηση νομίσματος, ο αποπληθωρισμός ήταν η εναπομείνασα διέξοδος.

  16. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 06:56:28

    Πολύ σωστή επισήμανση.

  17. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 06:59:07

    Χρήστο έχεις δίκιο.
    Αν η κρίση επεκταθεί και σε άλλες χώρες και πρώτη υποψήφια φαίνεται να είναι η Ισπανίαμ τότε τα πράγματα θα γίνουν εξαιρετικά δύσκολα για την Ελλάδα. Μη ξεχνάς, όμως, πώς όταν ξεκίνησε η ...ελληνική κρίση, ποιός υποψιάζονταν την Ισπανία;

  18. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 07:02:12

    Αν το περασμένο Χεμώνα, έλεγες ότι η ΕΚΤ, θα δεχόταν ελληνικά ομόλογα κράτους μέλους, ανεξαρτήρως αξιολόγησης, θα σε πίστευε κανένας;
    Το ..κέρδος της ΕΚΤ, μπορεί να μην ήταν στόχος, προκύπτει όμως από τα πράγματα.

  19. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 07:07:41

    Αγανάκτηση,
    Το ...φανταστικό σενάριο λέει, ότι άν με το μεγαλύτερο μέρος του χρέους μας το έχει η ΕΚΤ, τότε μπορεί να γίνε αναδιάρθρωση χωρίς πτώχευση και με λιγότερους κραδασμούς για την Ε.Ε. και την Ελλάδα.
    Εάν κα εφ' όσον όμως...

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ Κώστας Ροδινός 18/06/2010 12:40:36

      Εαν και εφόσον καθαρίσει η μούργα.

      Με νταβατζήδες, κομματόσκυλα υπαλλήλους ΔΕΚΟ και οργανισμών με μισθούς και συντάξεις αρειοπαγίτη τα μακροοικονομικά της χώρας, ό,τι μαγείρεμα και να πέσει, δεν διορθώνονται. Οπότε νομοτελειακά οι κραδασμοί θα έρθουν. Έπαψαν πλέον και οι κουτόφραγκοι να τρώνε τα greek statistics οπότε...

  20. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 07:20:29

    Κατ' αρχήν η αναθεώρηση του ΑΕΠ μπορεί να είναι και ονομαστική και αυτό σχεδιάζουν να κάνουν. Αυτό ούτως ή άλλως προβλέπεται να γίνεται ανα τακτά χρονικά διαστήματ.

    Τώρα θέτεις ορισμένα σοβαρά ερωτήματα η απάντηση των οποίων...προϋποθέτει διδακτορική διατριβή.

    Εν συντομία:

    Άυτό που εφαρμόζεται δεν είναι σχέδιο σωτηρίας της χώρας, αλλά διάσωσης των...δανειστών μας και του τραπεζικού συστήματος.

    Η αύξηση των φόρων σε περιόδους ύφεσης, απλώς επιτείνει την ύφεση.

    Τέλος, έχω σοβαρές επιφυλάξεις, αν οι υποτιθέμενες μεταρρυθμίσεις, είναι αρκετές για να πυροδοτήσουν την ανάπτυξη, άλλωστε μέχρι τώρα δεν έχουμε δεί κανένα σοβαρό αναπτυξιακό μέτρο.

  21. sovokai avatar
    sovokai 18/06/2010 07:39:09

    "Μη μας διαφεύγει ότι κατά τον κ. Σαχινίδη, από τον Οκτώβριο το είχαν αποφασίσει για το ΔΝΤ." Γιατι κάνεις την πατατα και χαλας το κειμενό σου με κατι που εχει διαψευσθεί επανειλημμένα?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ sovokai 18/06/2010 07:44:46

      Αγαπητέ φίλε,
      μάλλον σε έχουν παραπληροφορήσει.
      Το άκουσα αυτοπροσώπως και αργότερα θα αναρτήσω την παραπομπή με τη σχετική δήλωση στην πρωϊνή εκπομπή της ΝΕΤ.

  22. αθανασιος Ι. avatar
    αθανασιος Ι. 18/06/2010 07:50:00

    κανεις διαλογο ...η μονολογο ..

  23. alone avatar
    alone 18/06/2010 08:10:09

    Καταρχήν ας γίνει ξεκάθαρο ότι η επιμήκυνση δεν βελτιώνει σε τίποτα ούτε την πραγματική κατάσταση των δημοσιονομικών, ούτε τα στατιστικά. Το χρέος και η δυναμική του παραμένει το ίδιο όπως και οι τόκοι που πρέπει να εξοφλούνται κάθε έτος (αν δεν είναι μεγαλύτεροι στην περίπτωση που λόγω επιμήκυνσης απαιτήσουν μεγαλύτερα επιτόκια).

    Όντως ο πληθωρισμός είναι μια παράμετρος που μπορεί να μεταβάλει τα δεδομένα μια και το ΑΕΠ στον παρανομαστή του κλάσματος ΧΡΕΟΣ/ΑΕΠ υπολογίζεται ονομαστικά. Μην ξεχνάμε όμως
    ότι είναι πληθωρισμός καθαρά λόγω εμμεσων φορων, εκταkτoς.
    Λογικά δεν θα υφίσταται τα επόμενα χρονια (αν δεν βάλουν νέους φόρους).

    Η ΕΚΤ αγοράζει ομόλογα σε τιμή νομίζω γύρω στο 85 με 90% της ονομαστικής τους αξιας(τόση είναι η τιμή τους με βάση την απόδοση των spreads αυτή τη στιγμή).

    Από τη στιγμή που το πρόβλημα του χρέους δεν απλά ελληνικό πρόβλημα αλλα συστατικό και συνεχεια της παγκόσμιας κρίσης
    του 2007 και με δεδομένο ότι με μετρα λιτότητας ΠΟΤΕ
    ιστορικά δεν αντιμετωπίστηκε οικονομική κρίση...

    ..Αυτό που μπορεί να γίνει κάποια στιγμή είναι η ΕΚΤ να ΔΙΑΓΡΑΨΕΙ μεγάλο μέρος των χρεών που έχει αγοράσει, έχοντας διασφαλίσει την ισοτιμία του ευρώ, (άλλωστε Η τελευταία δεν απειλείται ουσιαστικά από την νομισματική επέκταση , αλλα από την αναξιοπιστία και την αδυναμία αποφάσεων της ΕΕ.). Έτσι θα έχει πετύχει να μας απομείνει κληρονομιά η καταδάφιση του κοινωνικού κράτος και ταυτόχρονα η σωτηρια των τραπεζών. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό σενάριο, όμως έχει γίνει στο παρελθόν από πολλές κεντρικές τράπεζες κρατών χωρίς να παίρνει δημοσιότητα.

  24. Νίκος avatar
    Νίκος 18/06/2010 08:20:43

    Η ουσια για μενα τον μη ειδικο περι τα οικονομικα ειναι οτι δεν υπαρχει αλλαγη προς το καλυτερο στην πραγματικη οικνονομια. Ο κρατικοδιαιτος ψευτοκαπιταλισμος ηταν και εγινε ο πραγματικος εφιαλτης για την Ελλαδα. Η θα γινουν επενδυσεις παραγωγικες και μεγαλωμα της πιτας ή θα παμε κατα δι...λου. Ο ΜΠΕΝ πιο πανω εκανε σωστη επισημανση. Οταν η νεα "Μεγαλη Ιδεα" ειναι το "ισιωμα" των κρατικων στατιστικων και μονο, και που μεχρι τωρα εξυπηρετουνταν απο τον δανεισμο και τωρα απο το ξεπουλημα της εθνβικης περιουσιας, ε τοτε θα υποδουλωθουμε ξανα. Και τωρα η υποδουλωση ειναιλ λεπτη και ανεπαισθητη. Ουτε χαντζαρια ουτε γκραδες. Αλλα φτωχια και πεινα.

  25. yannidakis avatar
    yannidakis 18/06/2010 08:21:49

    η οικονομικη ορολογια δεν ηταν ποτε το δυνατο μου σημειο, ομως εδω εχω το ερωτημα που θα επρεπε να απασχολει τον καθενα.
    Οταν ολοκληρη η ΕΕ κατηγορει τους.. "οικους" εξαγριωνομαστε για την κερδοσκοπια εναντι της Ελλαδας.
    Οταν ομως μας υποβαθμιζουν, ξεχναμε την αγανακτιση & την κερδοσκοπικη πολιτικη & προβληματιζομαστε για την ελληνικη οικονομια.
    Μηπως θα επρεπε να αποφασισουμε :[

  26. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 18/06/2010 08:25:21

    Επιτρέψτε μου, νομίζω ότι είναι εσφαλμένος ο τρόπος που θέτετε το πρόβλημα κ. archaeopteryx.

    Δεν πρέπει να αναφέρεστε σε "καταστροφή", γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν μπορείτε να εμβαθύνετε στην κατάσταση. Ουσιαστικά παρακάμπτετε το πρόβλημα.

    Νομίζω ότι η απόφαση της προσφυγής στο Δ.Ν.Τ. ήταν προειλημμένη και μεθοδευμένη, ανεξάρτητα από τις δηλώσεις Σαχινίδη.

    Αν δεχθούμε ότι η κυβέρνηση δεν δανείστηκε όταν έπρεπε, παρουσίασε την Ελλάδα με "τιτανικό" κ.λ.π. θα πρέπει να κρίνουμε είτε ότι υπήρξε ανόητη είτε ότι διέθετε σχέδιο. Η πρώτη εκδοχή πιθανότατα δεν ισχύει (μολονότι ο παράγοντας "βλακεία" διαδραματίζει συχνά καθοριστικό ρόλο στα ανθρώπινα πράγματα) και τούτο διότι είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής κουλτούρας του ΠαΣοΚ η προσπάθεια εξωραϊσμού της πραγματικότητας. Θα έλεγα ότι η παραγωγή ψευδαισθήσεων είναι το μόνο πράγμα που ξέρει να κάνει. Μου φαίνεται αδύνατο να μην είχε υπόψη του τις συνέπειες μιας τέτοιας στάσης.

    Με αυτήν την έννοια, η προσφυγή στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο υπήρξε έντεχνα μεθοδευμένη και λειτουργεί προς ορισμένες κρίσιμες πολιτικά κατευθύνσεις. Πρώτον, επιρρίπτεται η όλη ευθύνη για την προσφυγή στα πεντέμισυ χρόνια της Νέας Δημοκρατίας. Δεύτερον, διαρθρωτικές αλλαγές που έπρεπε να πραγματοποιηθούν (σύμφωνα τουλάχιστον με τις περιρρέουσες αντιλήψεις) πραγματοποιούνται δίχως να ανοίξει μύτη. Με αυτόν τον τρόπο οικειοποιείται το ΠαΣοΚ τα όποια θετικά και "φορτώνει" στην "επάρατο" τα όποια αρνητικά.

    Τέλος, μολονότι καταρρέει το "σύστημα ΠαΣοΚ", και άρα υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν οι παραδοσιακές πολιτικές του συμμαχίες, προσπαθεί να δομήσει άλλες. Έτσι, τα νομοσχέδια για το κράτος και τη Δημόσια Διοίκηση σχετικεύουν τη σημασία της αρχαιότητας στις κρίσεις στο Δημόσιο Τομέα, τα περί ΑΣΕΠ έρχονται να αποκαταστήσουν την αίσθηση δικαίου των νέων προσοντούχων. Με τα περί Γενικών Γραμματέων στρατολογούνται νέα στελέχη που θα επανδρώσουν την ελίτ του κόμματος. Ενώ όλα αυτά δίνουν συμβολικό μήνυμα στα στρώματα που και δυναμικά είναι και αξιώνουν μία (να το πούμε χονδοκομμένα) "αστική", σοβαρή αντίληψη για το κράτος. Το ΠαΣοΚ ως "υπεύθυνη" δύναμη.

    Από την άλλη πλευρά, με το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια όχι μόνον συνάπτει συμμαχία με ένα μέρος, πιά, του εκλογικού σώματος αλλά και δίνει άλλο ένα μήνυμα βαρύνουσας συμβολικής αξίας. Και μάλιστα όταν πλήθος νέων ανθρώπων έχουν, στην κυριολεξία, υποστεί πλύση εγκεφάλου από πανεπιστήμια, δημοσιογραφία κ.λ.π. για την πολυπολιτισμικότητα ή έχει υπονομευθεί η ιδέα του έθνους στη συνείδησή τους. Και το χειρότερο είναι τα πιο δυναμικά (διάβαζε τα πιο δραστήρια κοινωνικώς) στρώματα.

    Για όλα τα παραπάνω είναι κρίσιμο να βλέπει κανείς όχι μόνον ό,τι αποδομεί το ΠαΣοΚ αλλά και ό,τι προσπαθεί να κτίσει.

    Τέλος, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το άρθρο του κ. Ροδινού.

  27. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 18/06/2010 08:31:00

    Κώστα καλημέρα.

    Το άρθρο αναπτύσσει τόσα παράλληλα θέματα που το καθένα από μόνο του είναι αντικείμενο πανεπιστημιακού μαθήματος.

    Ως μη οικονομολόγος αλλά πρακτικός μηχανικός

    Μια απόπειρα διάσωσης της χώρας απαιτεί τα εξής προαπαιτούμενα.
    -Εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης και ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας του κράτους από τους πολίτες.
    -Σφυρηλάτηση της εθνικής συνοχής
    -Εκπόνηση μεσοπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου το οποίο θα αξιοποιούσε κατ’ αρχήν τα τρέχοντα συγκριτικά πλεονεκτήματα.
    Η οικονομική θέση της χώρας από πλευράς δεικτών δεν είναι η χειρότερη από αυτή άλλων χωρών της ευρωζώνης. Το συνολικό δημόσιο και ιδιωτικό χρέος είναι μικρότερο από άλλων ανεπτυγμένων χωρών. Το πρόβλημα βρίσκεται στο έλλειμμα του προϋπολογισμού (αποτέλεσμα της κακοδιαχείρισης) και στο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών που εν πολλοίς οφείλεται στην ενεργειακή εξάρτηση της χώρας από τους υδρογονάνθρακες και στον μη εξαγωγικό προσανατολισμό της οικονομίας της. Αυτό δίνει την εικόνα στους πιστωτές μας ότι δεν μπορούμε να αποπληρώσουμε της ληξιπρόθεσμες οφειλές μας. Σε συνδυασμό με τα γεωπολιτικά παίγνια και τη μεταβολή του συσχετισμού Αμερικής - Γερμανίας στην περιοχή μας καθώς και το έλλειμμα διακυβέρνησης, μας έχουν οδηγήσει στην κατάσταση που περιγράφεις αναλυτικότατα.

    Τρίτος Δρόμος.
    -Έκδοση εθνικού ομολόγου για τη μεταφορά του χρέους από τους διεθνείς δανειστές στο εσωτερικό και την μείωση της εξάρτησης από το εξωτερικό.
    -Επένδυση στα πάγια περιουσιακά στοιχεία της χώρας που είναι αναξιοποίητα.
    -Μείωση της φορολογίας. Σταθερό οικονομικό περιβάλλον
    -Χρηστή διαχείριση του εθνικού πλούτου
    -Στρατηγικό σχέδιο αξιοποίησης των τρεχόντων συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας.
    Α) Ναυτιλία
    Β) Τουριστικό προϊόν
    Γ) Ορυκτός πλούτος
    Δ) Γεωργία
    -Στρατηγικό μακροπρόθεσμο σχέδιο για τη δημιουργία άλλων συγκριτικών πλεονεκτημάτων.
    -Επενδύσεις σε τομείς με γεωπολιτική βαρύτητα.

    Όμως όπως έχουμε ξαναπεί,η κυβέρνηση αποφάσισε συνειδητά να στηρίξει τους δανειστές της χώρας αντί του λαού της.

  28. CRAZY DOCTOR avatar
    CRAZY DOCTOR 18/06/2010 08:50:59

    εδω και λιγο καιρο εχω πειστει οτι προσπαθουν με νυχια και δοντια να μην κυρηξουμε σταση πληρωμων και να μας κρατησουν στην ΟΝΕ.αναδιαρθρωση χρεους θα γινει 100% ,ειτε φανερη ειτε μουλωχτη, γιατι ειναι η μοναδικη λυση....και ενω θα γινονται ολα αυτα ,θα προσαρμοζεται το βιωτικο επιπεδο στα πραγματικα δεδομένα της ελληνικης οικονομιας...πτωχευση για ολους μας

  29. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 18/06/2010 09:13:11

    Εξαίρετο και δομημένο κείμενο.
    Αν προτίθενται να αναθεωρήσουν προς τα πάνω το ΑΕΠ αυτή η αναθεώρηση θα πρέπει να συνοδευτεί από εκπεφρασμένη πρόθεση ΑΜΕΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΔΝΤ ΚΑΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ !!!

    Άλλωστε αυτό είναι το κρίσιμο μέγεθος, το ποσοστό του χρέους στο ΑΕΠ, που χρησιμοποίησαν ως ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ για να υπαγάγουν τη χώρα στο ΔΝΤ.

    Διαφορετικά, δεν είναι απλώς δημαγωγοί!

    To νομοσχέδιο για το ΤΖΟΓΟ είναι στο πλαίσιο του σχεδιασμού αναθεώρησης του ΑΕΠ προς τα πάνω.
    Αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη της πρόθεσης προς τα πάνω αναθεώρησης.
    Εξ ου και η ΣΠΟΥΔΗ προώθησής του.
    Το ίδιο βέβαια είχε κάνει και η προηγούμενη κυβέρνηση με τα άδηλα έσοδα από τη μαύρη οικονομία, λίγο πιο άγαρμπα.

    Θέτεις μια σειρά προϋποθέσεις για να ισχύσει το "θετικό" σενάριο [τίποτα δεν είναι θετικό στη χώρα μας από τις 4 Οκτωβρίου και ύστερα], ορισμένες από τις οποίες δεν πληρούνται ούτε πρόκειται να εκπληρωθούν, γιατί στην Πραγματική Οικονομία τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
    Οι ακάλυπτες επιταγές δεν είναι τοξικά ομόλογα - αέρας να μπορείς να τα ξεφορτωθείς στο 80% της όποιας αξίας τους.
    Η αγορά δεν διαθέτει τη ρευστότητα που διαθέτουν οι κεντρικές τράπεζες για τα παιχνίδια τους.
    Η απώλεια εισοδημάτων της τάξεως των 7000 ευρώ το χρόνο εξ αιτίας των μειώσεων μισθών και επιδομάτων για μια οικογένεια δημοσιων υπαλληλων θέτει την επιβίωσή τους σε διακινδύνευση και δεν αναπληρώνεται.
    Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικου τομέα ρίχτηκαν από προχθες στον Καιάδα.

    Η γνώμη μου:
    Η σπουδή των ενεργειών τους όσον αφορά συγκεκριμένα νομοσχέδια, τα οποία είναι προφανές ότι έχουν ενταχθεί σε ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ, με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι σχεδιασμοί δεν έχουν απλώς στόχο την επικράτησή τους στις εκλογές, έστω παίζοντας αυτά τα θανάσιμα χρηματοοικονομικά παιχνίδια στην πλάτη ανήμπορων και αθώων ανθρώπων, που είναι η νέα γενιά της πατρίδας μας και οι γονείς και παπούδες μας, των οποίων μηδένισαν τις ελπίδες για το μέλλον και την αξιοπρεπή επιβίωση.

  30. t avatar
    t 18/06/2010 09:30:58

    Siemens
    Στην έκθεση της KPMG αναφέρθηκαν ονομαστικά περί τους 20 παραλήπτες τέτοιων διακριτικών πληρωμών που πήραν τα 100 εκατομμύρια!

    Highly explosive report
    The highly confidential document from the auditing firm KPMG bears the rather prosaic title “SAS 99 Audit Procedures -- Summary of Results,” but it contains highly explosive material….
    Together, they were paid some €100 million -- a Cyprus-based dummy company called IBF Business Service Ltd. collected fully €29.4 million of the total. But what for? Nobody knows….
    h**p://www.spiegel.de/international/0,1518,462954,00.html

  31. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 18/06/2010 09:32:45

    Το "μάτι του κυκλώνα" είναι οι τράπεζες. Δεν είναι μεν "ισπανική κατάσταση" (εκεί είναι "κατακόκκινες", λόγω ακινήτων, η πτώση έχει σχεδόν ολκληρωθεί). Αλλά με τα σημερινά δεδομένα και τις διαφαινόμενες ταμειακές ροές, και οι πιό πολλές Ελληνικές ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΕΤΣΙ. Παίρνουν ρευστό ενεχυριάζοντας ή πουλώντας ομόλογα, αλλά το ρευστό δεν πάει σε κερδοφόρες δραστηριότητες, εξυπηρετεί "τρύπες" από υποτιμημένα χαρτοφυλάκια και επισφάλειες. Η μόνη στήριξη είναι οι Βαλκανικές θυγατρικές και η Τουρκία, (γι αόσες έχουν εκεί), όπου τα πράγματα πάνε καλά: Μύθος απατηλός ότι δήθεν η Βαλκανική έκθεση είναι κίνδυνος: Στήριξη είναι.
    Αλλά θα "βγούν"; Δύσκολα. Μόνο άν κρατηθούν ψηλά οι τιμές ακινήτων, αλλά θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία (και κανείς σοβαρός, πλην Τραπεζών, δεν το θέλει). Δεν πιστεύω σε θαύματα. Αλλοιώς, ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ και ίσως εξαγορές.
    Προσέχοντας (ακόμη) μόνον το δημοσιονομικό και μη βλέποντας τι γίνεται στις τράπεζες, αφήνουμε πιά το γάμο και μένουμε στα πουρνάρια (κατά Αλαβάνον).
    Η μόνη "αναδιαάρθρωση" του δημοσίου χρέους που θα δεχθούν οι της ΕΚΤ (Και οι Ευρωζωνικές τράπεζες, πλήν DB) είναι σχετική επιμήκυνση αποπληρωμής. Αυτοί έχουν το μαχαίρι, δικό τους είναι το πεπόνι. Και είναι "μακροπρόθεσμοι" επενδυτές (βλέπε Γαλλικές τραπεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα), όπως και οι Ιάπωνες. Δεν είναι Αμερικανοί τζογαδόροι, τις μεγάλες Ελληνικές τράπεζες (με τις θυγατρικές τους) θέλουν. Προσωπικά, εύχομαι να τις πάρουν το συντομώτερο, τον Λάτση τον Βαρδινογιάννη και την ψαλίδα τους την είδαμε. E basta!

  32. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 18/06/2010 09:42:22

    Φίλε Κώστα, τα ίδια λέω εδώ και 2 - 3 μήνες, όπως ξέρεις, κάποτε σου είχε φανεί "τραβηγμένο" το τραπεζικό σενάριο. Επιμένω όμως ότι οι πιθανότητες να γίνει ολική "αναδιάρθρωση" του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος είναι υπαρκτές. Άλλωστε, το νέο ασφαλιστικό και εργασιακό περιβάλλον την ευνοεί. Δεν υπάρχει κίνδυνος από μελλοντικές φούσκες, οι νέοι επενδυτές θα "μπούν" από ασφαλή υψομετρική στάθμη. Αυτό που καθυστερεί υπερβολικά είναι η εξαέρωση της παλιάς φούσκας: Δεν πέφτει η έρμη η κατανάλωση, δεν πέφτουν ικανοποιητικά τα ακίνητα. Κι όσο αργεί η εξαέρωση, παίρνουν νέα μέτρα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 09:51:30

      Το θυμάμαι!

      Ομως, αυτή η Κυβέρνηση έχει βαλθεί να πραγματώνει εφιάλτες!
      Οι εξαγορές στον τραπεζικό χώρο είναι μάλλον ante portas, αλλά προς το παρόν ανθίσταται το εγώ των τραπεζιτών.

      Πολύ εύστοχη και η επισήμανση για τη "βαλκανική έκθεση".

      Η αίσθηση που έχω είναι τίποτα δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. Πολλά, κατά τη γνώμη μου, θα εξαρτηθούν, αν η κρίση τελικά περιορισθεί στην Ελλάδα.

      Αν μπεί και η Ισπανία σε μηχανισμό στήριξης, τότε πολλά πρέπει να τα δούμε εξ υπαρχής.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 09:53:40

      Από που και ως που δεν πέφτει η κατανάλωση STGM;
      Βάσει ποιων στοιχείων μιλάς;
      Βάσει αυτών που δίνουν οι ψεύτικες στατιστικές για να δικαιολογήσουν τα ληστρικά μέτρα ή βάσει στοιχείων από την πραγματική αγορά;

      Από που και ως που δεν πέφτουν ικανοποιητικά τα ακίνητα;
      Τα ακίνητα όχι απλώς πέφτουν, δεν πουλιούνται πλέον.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 09:57:19

      Η πρόβλεψη για κίνδυνο από Βαλκανική "έκθεση" των τραπεζών ήταν απίστευτη πατάτα: Και την είχαν κάνει φοβεροί οικονομικοί "εγκέφαλοι". Ψευδοεπιστήμη, είπαμε.
      Η δε πρόβλεψη (των ΠΑΣΟΚων αντιπολιτευομένων αλλά και αρκετών αντιΠΑΣΟΚων) ότι η ΕΤ στην Τουρκία θα φάει τα μούτρα της, είναι μνημείο μυωπίας.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 09:57:22

      Οι τιμές δε θα πέσουν ονομαστικά. Αν μπεις σε ένα μαγαζί και τους πεις ότι είναι ακριβό κατεβάζουν την τιμή στο μισό. Όσοι αντέχουν φυσικά.
      Τα ακίνητα επίσης δε θα πέσουν, πάντα ονομαστικά. Ο άλλος σου λέει, δε ζορίζομαι και αφού δε ζορίζομαι δεν πουλάω. Γιατί να το σκοτώσω;
      Τα δάνεια που υπάρχουν δεν είναι δάνεια εταιριών ακινήτων που πρέπει να τα πληρώσουν και για να τα πληρώσουν πρέπει να πουλήσουν ακίνητα. Είναι στεγαστικά.

      Οι τύποι του ΔΝΤ δε γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της Ελληνικής οικονομίας οπότε θα περιμένουν για πολύ.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 10:07:34

      αλλενάκι, τα ακίνητα ούτε πουλιούνται, ούτε πέφτουν. Αυτό είναι το κουφό.
      Τα στατιστικά δεν είναι πιά της ΕΣΥ μόνον, είναι μέσα και η Ευρωπαική Στατιστική. Και αυτοί καίγονται να πέσει η κατανάλωση, "να βγεί λευκός καπνός από το Βατικανό", για να πιάσει σίγουρη δουλειά η Paribas, η Commerzbank, η UniCredit, η Credit Suisse, η UBS και οι λοιπές "αδελφές".
      Απ την Κική και την Κωκώ πιά να διαλέξω;

    • provato avatar
      provato @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 10:22:28

      Με το μέτρο της συλλογής αποδείξεων και το αντίστοιχο ΄΄σαφάρι΄΄ που ξεκίνησε, μέρος της παραοικονομίας ξαφνικά ΄΄εμφανίστηκε΄΄ με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα (στατιστικό κυρίως) αντίβαρο στην τεράστια πτώση του τζίρου που επίσης σημειώθηκε και ενισχύεται ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (και) από τα τραγελαφικά μέτρα των ΓΑΠηδων.
      Επίσης τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις που είναι εκτεθειμένα σε δάνεια ΣΗΜΕΡΑ και τα δάνεια αυτά αποτελούν μεγάλο σχετικά μέρος του (διαρκώς συρρικνούμενου με την ΄΄βοήθεια΄΄ και των ΄΄μέτρων΄΄)εισοδήματος τους μάλλον θα αποτελέσουν ΑΡΓΑ ή ΓΡΗΓΟΡΑ την επόμενη μεγάλη φούσκα που θα σκάσει.

  33. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 18/06/2010 09:51:18

    Τα ακινητα στην Ελλαδα ειναι τοτεμ.Θα παρακολουθησουμε μια ενδιαφερουσα συγκρουση μεταξυ των νομων της οικονομιας οπως τη γραφουν στα βιβλια και της ελληνικης ιδιαιτεροτητας.
    Προς το παρον οι εργολαβοι και οι ιδιοκτητες αδουν ολοι μαζι το επαναστατικο ασμα "οχι δεν πουλαμε" (τα διαμερισματα μας) και οι τιμες δεν υποχωρουν οσο θα ηθελαν οι εγκεφαλοι του ΔΝΤ.

  34. provato avatar
    provato 18/06/2010 09:59:57

    Σε βίντεο οι δηλώσεις Σαχινίδη στην ΝΕΤ.
    ht**://adiavroxoi.blogspot.com/2010/06/premeditated-crime-against-hellas.html
    Παρατηρήστε το ΄΄σημειολογικό΄΄ σαρδάμ του πινόκιο-ΓΑΠ όταν απαντάει ψευδόμενος.
    Δηλώσεις που σε δημοκρατίες και όχι μπανανίες, θα μπορούσαν να ρίξουν την κυβέρνηση. (σε συνδυασμό με όσα ΄΄κωμικο-τραγικά΄΄προηγήθηκαν και ακολούθησαν).
    Ασύστολη προπαγάνδα παντού, την εποχή του φόβου και της σύγχυσης.

    ΥΓ: Εαν δεν είναι ξεφτιλισμένοι αυτοί και όσοι τους στηρίζουν ΑΚΟΜΑ, τότε τι είναι;
    ΥΓ2: Στη φωτογραφία της ανάρτησης μπορεί στην είσοδο να είναι η καλλίγραμμη κυρία αλλά μέσα μας περιμένουν κρυμμένες κάτι Λάμιες σαν την Δραγώνα ένα πράγμα με ΄΄κορμό΄΄ Πάγκαλου...(το αρσενικό του ΄΄κορμί΄΄, ξέρει ο ... ΓΑΠ)
    ΥΓ3: Πολύ καλή ανάρτηση. Μακάρι το ΄΄μάζεμα΄΄ Ελληνικών ομολόγων απο την ΕΚΤ να είναι η ΤΕΛΙΚΗ απάντηση στο ερώτημα γιατί η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει ακόμα και τον ελάχιστο χρόνο που θα μπορούσε...

  35. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 10:27:07

    Ευχαριστώ για την ανάρτηση του link γιατί ο φίλος αμφισβητούσε την ύπαρξη των δηλώσεων Σαχινίδη.

  36. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 18/06/2010 10:33:20

    Σύμφωνα με την ΕΚΤ, στις αρχές Μαίου το Ευρωπαικό τραπεζικό σύστημα έφτασε στα όρια της κατάρρευσης. Αποσοβήθηκε με την παρέμβαση της (η αναγγελία της "nuclear option" των 750 δις(.
    h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,701437,00.html.
    Επίσημα λένε, ότι άν πραγματικά συνέβαινε, η κρίση της Lehmann θα φάνταζε πιά σαν απλή παιδική αταξία.
    Το σύστημα είναι βαρειά άρρωστο παγκοσμίως. Κι εμείς ασχολούμαστε με μικροπολιτικά επαρχιώτικα παιχνίδια, νομίζοντας ότι είμαστε το κέντρο του σύμπαντος...

  37. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 10:34:54

    Aυτή την ...ασθένεια την είχαμε παλαιόθεν!
    Δε θυμάσαι για τον ..ομφαλό της γής!

  38. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 18/06/2010 11:03:29

    Είχε παγώσει όλη η διατραπεζική κυκλοφορία. Κανείς δεν δάνειζε σε κανέναν. Με απροσδιόριστη την τιμολόγηση στα ομόλογα των Ευρωχωρών του Νότου, κανείς δεν ήξερε πώς να εκτιμήσει τα πραγματικά αποθεματικά της γειτονικής τράπεζας, πόσο "κόκκινα" ή "βαθυκόκκινα". Αυτό ήταν το μεγάλο "κατόρθωμα" των Μούντηδων, Φίτσιδων, ΣΠ(ιούνων) και των εργοδοτών τους. Γι αυτό και έχουν τόσο στη μπούκα τους "οίκους" (δηλαδή τ' αφεντικά τους), όλοι, από την Λαγκάρντ και τους Ελβετούς, μέχρι τον Τρισέ και τον Στρός Κάν.
    Δεν είναι τυχαίο που χθές οι Ελβετοί άρχισαν να "δίνουν" τους Αμερικανούς φοροφυγάδες στην κυβέρνησή των ΗΠΑ. Χωρίς δημοψήφισμα, με απόφαση της Βουλής (παραβίασαν το Σύνταγμά τους, που εγγυάται το τραπεζικό απόρρητο).
    Άν οι Ευρωπαικές Τράπεζες, ο Σαρκοζύ, η Μέρκελ και ο Τρισέ είδαν όντως το Μάη το "χάρο με τα μάτια τους", τότε μάλλον τον είδε και ο Ομπάμα. Έπεσαν τηλέφωνα.
    Κατά τα άλλα, "ελεύθερες αγορές"! Bon pour l' Orient. And for far-West games!

  39. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 18/06/2010 11:17:54

    Νάτος και ο Αλμούνια, πριν αλέκτορα τρίς φωνήσαι: "Προ πάντων στην Ελλάδα και Ισπανία, μερικές τράπεζες μπορει να βρεθούν μπροστά σε μεγάλες δυσκολίες". Έρχονται "τέστ κοπώσεως";
    h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,701451,00.html

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 11:27:04

      Όπως έλεγε ο Δάσκαλος Γιόντα, "σε μεγάλη αναταραχή η Δύναμη βρίσκεται, και αβέβαιη η κατάσταση είναι".
      Οι δύο μικροί εκπαιδευόμενοι Τζεντάι Yor-Go και An-To-Ni του Νοτιοανατολικού Πλανήτη, άς είναι προσεκτικοί, επιφυλακτικοί και συντηρητικοί: Τώρα θα καθαρίσουν οι Μεγάλοι Δασκάλοι.

  40. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 11:19:54

    Προάγγελος εξελίξεων ή μάντης κακών;

  41. undercover gpr avatar
    undercover gpr 18/06/2010 12:26:39

    Κώστα , αυτή είναι , κατά την ταπεινή μου άποψη , η καλύτερη ανάρτηση που έχεις κάνει ! Συγχαρητήρια για το σκεπτικό και που κατάφερες να αποτυπώσεις τόσο παραστατικά και συγκροτημένα.

    Μερικές παρατηρήσεις :

    1) Η Barclays λέει ότι θα ξεφορτωθεί 20 δις , δεν μας λέει όμως αν βρει να τα πουλήσει εάν η ΕΚΤ τους πει "sorry αλλά εγώ μόνο από ΟΝΕ αγοράζω" που πιθανολογώ ότι αυτό κάνει.

    2) Όπως λέει ο κι ο rally ο κάθε index έχει εσωτερικούς κανονισμούς και ακολουθούνται κατά γράμμα.Επ αυτού καμμία πολιτική σκοπιμότητα.

    3) Το είπα και χθες , η απόφαση της ΕΚΤ για haircut 5% είναι επιβεβλημένη διότι διέπεται από κανονισμούς οι οποίοι εάν πρακάμπτονταν (μόνο για τις Ελληνικές τράπεζες) θα έδιναν σήμα στις αγορές πως για ένα 5% καταρρέουν οι τράπεζές μας και μετά να δεις έξοδο επενδυτών από την Ελλάδα.

    4) H Μέρκελ έχει (?) απαγορεύσει από τις Γερμανικές τράπεζες πώληση Ελληνικών ομολόγων προς ΕΚΤ αντιθέτως με τον Σαρκοζύ που ξεφορτώνει αβέρτα , με αποτέλεσμα οι Γερμανοί τραπεζίτες να γκρινιάζουν.

    Είχα ξεκινήσει το σχόλιο γύρω στις 11:00 αλλά μια δουλειά με διέκοψε οπότε μετά την ανάγνωση των καινούργιων σχολίων ορισμένα σημεία έχουν καλυφθεί από άλλους.

    Η άποψή μου είναι πάρα πολύ κοντά στη δική σου εκτός βέβαια από κάποιες "καραμανλικοσαμαρικές πινελιές".

    Όσον αφορά το Πασόκ δε η μεγαλύτερη απάτη του είναι στα εργασιακά.Εκεί κοροιδεύει κατάμουτρα το κόσμο γιατί έχει πολύ μικρό αντίκτυπο στα δημοσιονομικά.Τα επιδόματα του δημοσίου χρόνια τώρα λέμε ότι είναι ο καρκίνος της χώρας και ότι επιτέλους πρέπει να θεσπιστεί ενιαίο μισθολόγιο (ο Ιθαγενής θα ήταν ο καταλληλότερος ..υπουργός αλλά και πάλι μετά θα έβλεπες πορείες και φωτιές) άρα στο μισθολογικό έπρεπε να γίνει κάτι δραστικό και ελπίζω το ζαβό να μην δώσει πίσω αυτά που τους πήρε αλλά να θεσπίσει ενιαίο μισθολόγιο.

    Πρέπει όμως να καταλάβετε κάτι σημαντικό.Ο ΓΑΠ δεν έχει κανένα λόγο στα μάκρο (ευτυχώς δλδ) της χώρας , του έχουν δώσει να παίξει με τα μίκρο (όπως τζόγο και αιολικά) για να σκάσει και να μη πολυμιλάει.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ undercover gpr 18/06/2010 12:43:42

      Είπαμε, τώρα θα καθαρίσουν ο Γιόντα-Τρισέ και οι άλλοι Μεγάλοι Δασκάλοι. Εκεί έξω είναι πολύ επικίνδυνα. Τα κεφάλια μέσα.

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ Sic transit gloria mundi 18/06/2010 14:36:58

        χαχαχα

        Σιγά μη φοβηθούμε Γιάνκηδες με καπελάκια NY Knicks (πάει έχει φύγει καιρό τώρα ο Patrick και η ομάδα δεν ανεβαίνει με τίποτα) και κρυουλιάρηδες ημιαρσενικούς νεο-ρωσω-chelsey-δες.

        Δεν είδες τι τους έκανε η VW-Porche και πως μυξοκλάιγανε μετά!!

        χαχαχα

  42. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 12:54:53

    undercover,
    ευχαριστώ για τα καλά λόγια.
    Το θέμα αυτό με βασάνιζε καιρό.
    Υπάρχουν,ακόμα, αρκετά στοιχεία για να συμπληρωθεί το πάζλ.

    Συμφωνώ οτι είναι τεράστιο θέμα τα εργασικά και εκεί η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει με αποτέλεσμα αλυσιδωτές αντιδράσεις. Ηδη ακούγεται για πραγματική ανεργία της τάξεως του 30%.
    Με τέτοια νούμερα,μπορούν όλα να τιναχθούν στον αέρα.

    • undercover gpr avatar
      undercover gpr @ Κώστας Ροδινός 18/06/2010 14:27:21

      Το μόνο που μπορεί να τα τινάξει όλα στον αέρα είναι επί μακρόν εικόνες σαν του Δεκέμβρη..

      Εμένα μου άρεσε το μότο της Ελευθεροτυπίας : "άλλο οργή άλλο ισοπέδωση"

      Αν το τραβήξουν κι άλλο θα σπάσει το σκοινί και νομίζω ότι ευτυχώς το έχουν πάρει και οι ίδιοι χαμπάρι.

  43. Factorx avatar
    Factorx 18/06/2010 12:56:27

    Η ομολογία ΣΑΧΙΝΙΔΗ (για όποιον την αμφισβήτησε)

    http://www.youtube.com/watch?v=MNJ7G4EHmkw

  44. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 12:58:30

    Eυχαριστώ Φάκτορα, αλλά ένας φίλος μας πρόλαβε και τους δυό!

  45. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 18/06/2010 13:22:53

    Άς πώ όμως σε ποιό σημαντικό θέμα διαφωνώ:
    "Ο Γιουνκέρ και ο Ρέν γιατι αντέδρασαν; Δεν ήξεραν ή το έκαναν για την τιμή των όπλων";
    Δεν το έκαναν για την τιμή των όπλων. Υπάρχει πόλεμος, δεν είναι συμφωνημένο παιχνίδι. Τα Ελληνικά ομόλογα που αγοράζει η ΕΚΤ είναι σε όγκο πολύ λίγα σε σχέση με τα Ισπανικά, Ιρλανδικά κτλ. Ξέρουν ότι ο πόλεμος θα συνεχισθεί, η Ελλάδα είναι μόνον ένα συνοριακό επεισόδιο και σε 1 - 2 μήνες οι Μούντηδες κτλ θα υποβαθμίσουν την Ισπανία - κυρίως τραπεζικά. Στην επόμενη πιθανή κίνηση, που θα είναι υποβάθμιση Ισπανικών ομολόγων + γενικευμένη τραπεζική κρίση στην Ισπανία, θα είναι το κρίσιμο τέστ.
    Το ότι η πρόσφατη κίνηση της Moody's με την Ελλάδα αγνοήθηκε από χρηματιστήρια και διατραπεζική αγορά, σημαίνει ότι η Ευρωπαική ασπίδα λειτουργεί για το μέγεθος της Ελλάδας. Αυτό αφήνει ελπίδες ότι θα λειτουργήσει και στην (ερχόμενη) Ισπανική υποβάθμιση. Αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο, τα Ισπανικά μεγέθη είναι πολύ μεγαλύτερα. Και επειδή μιλάμε (και) για τράπεζες, όχι μόνον δημοσιονομικό χρέος, το ρίσκο είναι πιό πολύπλοκο.
    Συμπέρασμα: Η Ευρωζώνη δέχεται επίθεση, όχι ειδικά η Ελλάδα. Και στον πόλεμο αυτό, το Ελληνικό χρέος είναι ένα απλό μικρό συνοριακό επεισόδιο, με "επικοινωνιακή" κυρίως αξία.

  46. ανέστης avatar
    ανέστης 18/06/2010 13:37:57

    Αγαπητέ Ροδινέ θα ήθελα μια περιεκτική και καθαρή απάντηση
    Είναι ο ΓΑΠ και η παρέα του εντεταλμένοι να διαλύσουν την χώρα οικονομικά κοινωνικά , εθνικά είναι δηλαδή δωσιλογοι προδοτες εφιάλτες εθνικοί μειοδοτες η απλά δημαγωγοί που τους ξέφυγε ο έλεγχος της κατάστασης εξαιτίας των τερατωδων ψεμάτων που έλεγαν πριν τις εκλογές ;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ανέστης 18/06/2010 13:43:03

      H μεγαλύτερη συνομωσία ever ειναι το να σε πείθουν ότι δεν υπάρχει απολύτως καμία συνομωσία.

  47. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 18/06/2010 13:46:51

    Ανέστη,

    είναι τραγικό το δίλημμα, αλλά θέλω να πιστεύω ότι είναι το δεύτερο.

    Υποσχέθηκαν τα πάντα για να κερδίσουν την εξουσία, γνωρίζοντας ότι κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό.

    Στη συνέχεια πίστεψαν ότι μπορούσαν να ξεγελάσουν και την Ε.Ε. Το είχαν ξανακάνει άλλωστε στο παρελθόν.

    Οταν, κατάλαβαν ότι έβαλαν φωτιά, άρχισαν να φωνάζουν απελπισμένοι για βοήθεια.

    Τότε αποκαλύφθηκε ότι ούτε πρόγραμμα είχαν, ούτε ιδέες, ούτε τίποτα.

    Για να δικαιολογηθούν έβαλαν τη χώρα στο άρμα του ΔΝΤ και πλέον εκτελούν εντολές.

    Αυτή είναι η γνώμη μου.

  48. ανέστης avatar
    ανέστης 18/06/2010 13:49:52

    Ευχαριστώ για την απάντηση και εύχομαι ολόψυχα να είναι έτσι

  49. sovokai avatar
    sovokai 18/06/2010 18:45:17

    ΚΟΨΕ ΚΟΨΕ ΘΑ ΜΕΊΝΕΙ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΘΈΛΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΣΑΧΙΝΙΔΗ. ΟΧΙ ΠΟΥ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΛΕΩ ΟΤΙ Η ΜΟΝΗ ΔΥΝΑΤΗ ΛΥΣΗ ΕΊΝΑΙ Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ. ΓΙΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ sovokai 18/06/2010 19:39:18

      sovokai,

      Ε, τώρα γίνεσαι υπερβολικός.
      Αυτό το βίντεο κυκλοφορεί. Αλλωστε εγράφη κατά κόρον και στις εφημερίδες. Μη μας αποδίδεις προθέσεις που δεν έχουμε.
      Τώρα, όσον αφορά στην πρόταση σου ότι καλύτερη λύση είναι η πτώχευση, για ανέπτυξέ την να δούμε;

    • Athanasios I. avatar
      Athanasios I. @ sovokai 18/06/2010 20:09:16

      sovokai - i etsi i alios avti ehi gini ...ke ehi tin "istoriki"ipografi Papatzh ..Papoulia

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.