#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/08/2011 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

H Ελλάδα δεν είναι για τα σκουπίδια….

“Ἀνήκω σὲ µία χώρα µικρή"



Εδώ και μήνες η Ελλάδα είναι στο πραιτώριο.  Χλευάζεται και  κατασυκοφαντείται.  Αναίσχυντοι αργυραμοιβοί την παίζουν στα ζάρια. Προσβάλλουν τους ανθρώπους της, αμφισβητούν την ιστορία της και τον πολιτισμό της. Όποια  εφημερίδα και να ανοίξεις, μας έχουν κατατάξει στα  «σκουπίδια». Μας θεωρούν ένα περιττό βάρος, από το οποίο όλοι θέλουν να απαλλαγούν, αλλά δεν ξέρουν ακόμα πώς.

Ε, λοιπόν, η Ελλάδα δεν είναι για τα σκουπίδια!

Δεν είμαστε  οι Έλληνες διεφθαρμένοι και τεμπέληδες. Χαβαλέδες ήμασταν για πολύ καιρό. Βάλαμε τον αυτόματο πιλότο. Ένας φτωχός λαός, που γνώρισε την αφθονία και παρασύρθηκε γιατί νόμισε πως θα κρατήσει για πάντα. Πίστεψε και στα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» κάποιων  αδίστακτων πολιτικάντηδων. Για την ακρίβεια ίσως στην Ελλάδα υπάρχουν λιγότεροι διεφθαρμένοι και τεμπέληδες απ’ ότι σε πολλές άλλες χώρες.

Και τώρα ήρθε η ώρα του λογαριασμού. Είναι μια δύσκολη ώρα, αλλά δεν ήρθε το τέλος.

Όμως, ευτυχώς ακόμα στην Ελλάδα το 15% του πληθυσμού της δεν ζει με κουπόνια.

Ευτυχώς ακόμα στην Ελλάδα, κάθε ελληνόπουλο έχει δωρεάν πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο.

Ευτυχώς ακόμα στην Ελλάδα έχουμε ένα, έστω ημιτελές, αλλά έχουμε σύστημα υγείας.

Ευτυχώς ακόμα στην Ελλάδα έχουμε ένα κράτος που έχει μια μεγάλη  περιουσία. Άλλα κράτη δεν έχουν τίποτα. Αυτήν βλέπουν και ξερογλύφονται.

Ευτυχώς ακόμα στην Ελλάδα οι γονείς βοηθάνε τα παιδιά τους και εκείνα τους γονείς τους.

Ευτυχώς, η μικρή και φτωχή Ελλάδα δεν ήταν απούσα από καμιά μεγάλη μάχη για την ελευθερία. Και έδινε το είναι της, όταν οι άλλοι είχαν ήδη παραδώσει και την ψυχή και το πνεύμα.

Ευτυχώς ακόμα, η Ελλάδα έχει μέλλον.

Έβλεπα εκείνα τα κορίτσια της Εθνικής Ομάδος Πόλο, να ανεβαίνουν στον Όλυμπο,  μες τη «φωλιά του Δράκου», και είπα , πως  δεν χάθηκε η ελπίδα. Υπάρχει ακόμα το μέταλλο του νικητή.

Η Ελλάδα έχει μέλλον, γιατί στη μακραίωνα ιστορία της κάθε μεγάλη ήττα και καταστροφή, αντί να την  αφανίσει, την ανάσταινε!

Γιατί τα γράφω αυτά; Μου τηλεφώνησαν κάποιοι «φίλοι» απ’ το εξωτερικό και  μας ….νεκρολογούσαν! Είναι απ’ τα κοράκια που έχουν στοιχηματίσει στην πτώχευσή μας και ανησυχούν μήπως και χάσουν τα λεφτά τους!  Και βιάζονται! Τόσο πολύ θύμωσα που έκλεισα το τηλέφωνο. Ύστερα τους έστειλα το κείμενο που ακολουθεί….

“Ἀνήκω σὲ µία χώρα µικρή.



Ἕνα πέτρινο ἀκρωτήρι στὴ Μεσόγειο, ποὺ δὲν ἔχει ἄλλο ἀγαθὸ παρὰ τὸν ἀγώνα τοῦ λαοῦ, τὴ θάλασσα, καὶ τὸ φῶς τοῦ ἥλιου.

Εἶναι µικρὸς ὁ τόπος µας, ἀλλὰ ἡ παράδοσή του εἶναι τεράστια καὶ τὸ πράγµα ποὺ τὴ χαρακτηρίζει εἶναι ὅτι µᾶς παραδόθηκε χωρὶς διακοπή.

Ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα δὲν ἔπαψε ποτὲ της νὰ µιλιέται. Δέχτηκε τὶς ἀλλοιώσεις ποὺ δέχεται καθετὶ ζωντανό, ἀλλὰ δὲν παρουσιάζει κανένα χάσµα.

Ἄλλο χαρακτηριστικὸ αὐτῆς τῆς παράδοσης εἶναι ἡ ἀγάπη της γιὰ τὴν ἀνθρωπιά, κανόνας της εἶναι ἡ δικαιοσύνη.

Στὴν ἀρχαία τραγωδία, τὴν ὀργανωµένη µὲ τόση ἀκρίβεια, ὁ ἄνθρωπος ποὺ ξεπερνᾶ τὸ µέτρο, πρέπει νὰ τιµωρηθεῖ ἀπὸ τὶς Ἐρινύες.

Ὅσο γιὰ µένα συγκινοῦµαι παρατηρώντας πὼς ἡ συνείδηση τῆς δικαιοσύνης εἶχε τόσο πολὺ διαποτίσει τὴν ἑλληνικὴ ψυχή, ὥστε νὰ γίνει κανόνας τοῦ φυσικοῦ κόσµου.

Καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς διδασκάλους µου, τῶν ἀρχῶν τοῦ περασµένου αἰώνα, γράφει: «… θὰ χαθοῦµε γιατί ἀδικήσαµε …».

Αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος ἦταν ἀγράµµατος. Εἶχε µάθει νὰ γράφει στὰ τριάντα πέντε χρόνια τῆς ἡλικίας του.  Ἀλλὰ στὴν Ἑλλάδα τῶν ἡµερῶν µας, ἡ προφορικὴ παράδοση πηγαίνει µακριὰ στὰ περασµένα ὅσο καὶ ἡ γραπτή. Τὸ ἴδιο καὶ ἡ ποίηση.

Εἶναι γιὰ µένα σηµαντικὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Σουηδία θέλησε νὰ τιµήσει καὶ τούτη τὴν ποίηση καὶ ὅλη τὴν ποίηση γενικά, ἀκόµη καὶ ὅταν ἀναβρύζει ἀνάµεσα σ’ ἕνα λαὸ περιορισµένο. 

Γιατί πιστεύω πὼς τοῦτος ὁ σύγχρονος κόσµος ὅπου ζοῦµε, ὁ τυρρανισµένος ἀπὸ τὸ φόβο καὶ τὴν ἀνησυχία, τὴ χρειάζεται τὴν ποίηση. Ἡ ποίηση ἔχει τὶς ρίζες της στὴν ἀνθρώπινη ἀνάσα – καὶ τί θὰ γινόµασταν ἂν ἡ πνοή µας λιγόστευε;

Εἶναι µία πράξη ἐµπιστοσύνης – κι ἕνας Θεὸς τὸ ξέρει ἂν τὰ δεινά µας δὲν τὰ χρωστᾶµε στὴ στέρηση ἐµπιστοσύνης.

Παρατήρησαν, τὸν περασµένο χρόνο γύρω ἀπὸ τοῦτο τὸ τραπέζι, τὴν πολὺ µεγάλη διαφορὰ ἀνάµεσα στὶς ἀνακαλύψεις τῆς σύγχρονης ἐπιστήµης καὶ στὴ λογοτεχνία. παρατήρησαν πὼς ἀνάµεσα σ’ ἕνα ἀρχαῖο ἑλληνικὸ δράµα καὶ ἕνα σηµερινό, ἡ διαφορὰ εἶναι λίγη. Ναί, ἡ συµπεριφορὰ τοῦ ἀνθρώπου δὲ µοιάζει νὰ ἔχει ἀλλάξει βασικά. Καὶ πρέπει νὰ προσθέσω πὼς νιώθει πάντα τὴν ἀνάγκη ν’ ἀκούσει τούτη τὴν ἀνθρώπινη φωνὴ ποὺ ὀνοµάζουµε ποίηση. Αὐτὴ ἡ φωνὴ ποὺ κινδυνεύει νὰ σβήσει κάθε στιγµὴ ἀπὸ στέρηση ἀγάπης καὶ ὁλοένα ξαναγεννιέται. Κυνηγηµένη, ξέρει ποὺ νὰ ’βρει καταφύγιο, ἀπαρνηµένη, ἔχει τὸ ἔνστικτο νὰ πάει νὰ ριζώσει στοὺς πιὸ ἀπροσδόκητους τόπους. Γι’ αὐτὴ δὲν ὑπάρχουν µεγάλα καὶ µικρὰ µέρη τοῦ κόσµου. Τὸ βασίλειό της εἶναι στὶς καρδιὲς ὅλων τῶν ἀνθρώπων τῆς γῆς. Ἔχει τὴ χάρη ν’ ἀποφεύγει πάντα τὴ συνήθεια, αὐτὴ τὴ βιοµηχανία.

Χρωστῶ τὴν εὐγνωµοσύνη µου στὴ Σουηδικὴ Ἀκαδηµία ποὺ ἔνιωσε αὐτὰ τὰ πράγµατα, ποὺ ἔνιωσε πὼς οἱ γλῶσσες, οἱ λεγόµενες περιορισµένης χρήσης, δὲν πρέπει νὰ καταντοῦν φράχτες ὅπου πνίγεται ὁ παλµὸς τῆς ἀνθρώπινης καρδιᾶς, ποὺ ἔγινε ἕνας Ἄρειος Πάγος ἱκανός νὰ κρίνει µὲ ἀλήθεια ἐπίσηµη τὴν ἄδικη µοίρα τῆς ζωῆς, γιὰ νὰ θυµηθῶ τὸν Σέλλεϋ, τὸν ἐµπνευστή, καθώς µᾶς λένε, τοῦ Ἀλφρέδου Νοµπέλ, αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου ποὺ µπόρεσε νὰ ἐξαγοράσει τὴν ἀναπόφευκτη βία µὲ τὴ µεγαλοσύνη τῆς καρδιᾶς του.

Σ’ αὐτὸ τὸν κόσµο, ποὺ ὁλοένα στενεύει, ὁ καθένας µας χρειάζεται ὅλους τούς ἄλλους. Πρέπει ν’ ἀναζητήσουµε τὸν ἄνθρωπο, ὅπου καὶ νὰ βρίσκεται.

Ὅταν στὸ δρόµο τῆς Θήβας, ὁ Οἰδίπους συνάντησε τὴ Σφίγγα, κι αὐτὴ τοῦ ἔθεσε τὸ αἴνιγµά της, ἡ ἀπόκρισή του ἦταν: ὁ ἄνθρωπος. Τούτη ἡ ἁπλὴ λέξη χάλασε τὸ τέρας. Ἔχουµε πολλὰ τέρατα νὰ καταστρέψουµε.  Ἂς συλλογιστοῦµε τὴν ἀπόκριση τοῦ Οἰδίποδα.»

Ομιλία του Γιώργου Σεφέρη κατά την τελετή παραλαβής του Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας, 11 Δεκεμβρίου 1963

Σαν να το είπε χθές!

Υπεύθυνος για την συρραφή και την αντιγραφή Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 12/08/2011 07:30:31

    Ανατριχίλα! Συγχαρητήρια κ. Ροδινέ.
    Όσο υπάρχει ελληνική οικογένεια που να στηρίζει τα μέλη της και όσο αναζητούμε τη μεγαλειώδη Ιστορία του Ελληνισμού, φυσικά και η Ελλάδα θα έχει μέλλον. Είμαι νέος οικογενειάρχης και όπως διαπιστώνω και από τους συνομήλικους φίλους μου, το θεμέλιο της οικογένειας δεν έχει ξεριζωθεί από το λαό μας, όσο και να προσπαθούν λυσσασμένα προς αυτή την κατεύθυνση οι δήθεν προοδευτικοί.
    Ευχαριστούμε.

    • PELIAS avatar
      PELIAS @ Παναγιώτης 12/08/2011 12:34:44

      Το μεταφέρω από το troctico γιατί αν αληθεύει αποδεικνύει πλέον την χειρότερη όψη του παιγνιδιού που μεταφέρει ο ΓΑΠ στην χώρα μας από τον Λευκό Οίκο και τα παραπαίδια του. Και με την ευχή για σοβαρή συζήτηση παρακαλώ και εγώ με την σειρά μου για συμμετοχή όσων γνωρίζουν περισσότερα.
      Κλείσιμο στρατιωτικών αεροδρομίων

      Share
      Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Μοιραστείτε το στο Twitter Μοιραστείτε το στο Facebook Μοιραστείτε το στο Google Buzz

      Μιλώντας σήμερα με στρατιωτικό της πολεμικής...

      αεροπορίας μου ανέφερε ότι σύντομα όλες οι στρατιωτικές μονάδες Θεσσαλονίκης και Λάρισας θα κλείσουν και οι μοίρες θα μετακινηθούν σε στρατιωτικά αεροδρόμια κάτω από το ύψος του Βόλου. Μέσα σε αυτές είναι και η μοίρα των πυροσβεστικών με έδρα Θεσσαλονίκη.

      Με λίγα λόγια αν ξεσπάσει μια φωτιά στην Φλώρινα θα πρέπει το πυροσβεστικό να σηκωθεί από κάποιο αεροδρόμιο κάτω του ύψους του Βόλου, δίχως δυνατότητα μετασταθμευσης διότι δεν θα υπάρχει κανένα στρατιωτικό αεροδρόμιο να το δεχτεί.

      Το ίδιο και στην περίπτωση που κάποιο στρατιωτικό αεροπλάνο θελήσει να κάνει μεταστάθμευση στη Βόρειο Ελλάδα. Το χειρότερο δε ότι δεν θα υπάρχει δυνατότητα να κατεβούν τα C-130 στη Θεσσαλονίκη.

      Όχι μόνο Θεσσαλονίκη δηλαδή αλλά και ολόκληρη Βόρειο Ελλάδα.Το σήμα τους έλεγε ότι η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι αρχές Νοεμβρίου.

      Σας παρακαλώ δημοσιεύστε το να μας δώσει περισσότερα κάποιος που γνωρίζει. Τα στρατιωτικά αεροδρόμια πρέπει πάση θυσία να παραμείνουν επάνω. Εκτός και αν συντόμως κάποιοι επιθυμούν να μην υπάρχει Ελλάδα επάνω…

      Γράφει ο Σωτήρης Τ.

      . . . . .

      Και με την παρακάτω δική μου συμμετοχή με όσα γνωρίζω και με όσα υποψιάζομαι ή μαντεύω.

      >Το μοντέλο που περιγράφει η είδηση είναι ξεκάθαρο. Η Ελλάδα δια του 2. Και εκ συμπερασμού το άνω τμήμα της Ελλάδας πάει παρέα με τα Σκόπια, την Αλβανία και ίσως και με την Βουλγαρία. Για το κάτω μέρος δεν φαίνονται αλλαγές. Αλήθεια ή ψέμματα;;;

      Μόλις χθές ανακοινώθηκε ότι ο Τζέφρυ θα εγκαινιάσει την ΔΕΘ μέσα από πρωτόγνωρα μέτρα ασφαλείας. Θα τον συνοδεύουν 3.500 αστυνομικοί ή ακόμα και λοκατζήδες.

      Είναι τόσο μεγάλός ο καϋμός για τον Γιωργάκη που, αν μη τι άλλο, και αφού την «αναχώρησή» του προέβλεψε προχθές και η FT N.Y., δεν θα φύγει αν προηγουμένως δεν αφήσει πίσω του μια Ελλάδα κομματιασμενη, ώστε η μεγαλύτερη αμερικανική βάση ανάμεσα στα Σκόπια και στο Κόσσοβο να έχει στην διάθεσή της και όλα τα δικά μας αεροδρόμια και φυσικά την επικυριαρχία της μισής Ελλάδας με κυρίαρχο το εν Σκοπίοις τσιράκιον του Λευκού Οίκου Ν. Γκρούεφσκυ.

      Και μετά από μία τέτοια διευθέτηση ο δρόμος ανοίγει για όποιον θελήσει να
      προσέλθει έναντι ανταλλαγμάτων. Από Εβραίους, την επιστροφή των οποίων νομοθέτησε ο Σημίτης και δεν ξενομοθέτησε ούτε Καραμανλής και για τους οποίους – 1.000.000 έως 2.000.000 Πολωνοεβραίους και τους συγγενείς αυτών – έξω από την Θεσσαλονίκη κατασκευάζει οικισμό εβραίος Ε.Δ.Ε. – Σαλτιέλ – μέχρι κάθε εθνικότητος μουσουλμάνους.

      Περιττό είναι να περιγράψω την συνέχεια. Αντ’αυτού προτιμώ να κάνω μία πρόταση για την ημέρα των εγκαινίων της ΔΕΘ.

      ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ! ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ! ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ Ο ΤΖΕΦΡΥ ΜΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥ. ΦΤΑΝΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ …. ΓΕΜΙΣΕΙ ΠΛΑΤΕΙΑ! ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΟΔΕΧΘΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ !

      Και εκείνη την ώρα να κατέβει στην πλατεία Αριστοτέλους όλη η Θεσσαλονίκη και να πανηγυρίσει την πρώτη πανελλήνια άρνηση του αμερικανικού Καραγκιόζη. Και με ελεύθερο βήμα για κάθε έναν που μπορεί να προσφέρει στην απελευθέρωση της Ελλάδας από κουρδισμένα αμθρωπάκια.

      Μία ευκαιρία σαν κι’αυτή δεν υπάρχει κάθε μέρα. Και πέρα από τις πολιτικές συνέπειες που θα εχει, θα έχει και μία φαιδρή συνέχεια, αν ο Βαγγέλης δεν θα μπορέσει να γεμίσει πλατεία και αν διατάξει τους χωροφύλακες να οδηγήσουν τα πλήθη δια της βίας από την πλατεία Αριστοτέλους στον χώρο της ΔΕΘ.

      Κλείνω εδώ φίλοι μου με την παρατήρηση ότι, αν δεν ξεσηκωθούμε ΟΛΟΙ για να διώξουμε εδώ και τώρα το υπερατλαντικό τσόφλι, σε λίγον μόνο καιρό θα μας έχουν δέσει πισθάγκωνα.

      ΕΜΠΡΟΣ ΛΟΙΠΟΝ!

      ΠΕΛΙΑΣ

  2. βαγόνι avatar
    βαγόνι 12/08/2011 07:33:00

    "....γενιές φαρμάκι,αιώνες φαρμάκι..."
    απο τις "Γάτες του Αι-Νικόλα" του Γ.Σ

    Μπράβο Κώστα, χρειαζόταν ένα τέτοιο κείμενο,
    μέσα σε τόση βαβούρα και άχρηστες αντεγκλήσεις!

  3. SM avatar
    SM 12/08/2011 08:24:15

    Πειράζει που το αναδημοσίευσα κάτω από μια εικόνα με κόκκινα τριαντάφυλλα;

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 12/08/2011 08:52:10

    Εθνεγερτικός, ανυψωτικός, και πατριωτικά αισιόδοξος ο Ροδινός!
    (Τα ιαματικά λουτρά στον Λαγκαδά έκαναν δουλειά φαίνεται).

  5. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 12/08/2011 08:53:04

    Πολύ γενναιόδωρος είστε (όπως πάντα) κ. Ροδινέ.

    Δέν χρειάζονται κι άλλα χάδια, κι άλλες παρηγοριές στο λαό μας. Του κάνουν κακό αυτές οι ενέσεις μεγαλοθυμίας και κατανόησης, αυτά τα εύπεπτα σχήματα του ανέμελου Ζορμπά απέναντι στον ψυχρό και αδύναμο να τον κατανοήσει Ευρωπαίο, ο μύθος οτι όπως και νά'χει θα γίνει το θαύμα και θα ξαναορθοποδήσει, οτι το σεντούκι του είναι γεμάτο με κρυμμένες λίρες, οτι, οτι...

    Η ωμή πραγματικότητα, το υποχρεωτικό ξύπνημα, το πέταγμα με τη βία απ'το κρεββάτι που ονειρεύεται ναρκωμένος απ'την κομματοκρατία, είναι το φάρμακό του. Πατέρα χρειάζεται κι όχι καλόκαρδη μάννα, κ. Ροδινέ.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ τσώφλι πασατέμπου 12/08/2011 10:32:38

      Δεν ντρέπεστε λίγο κομπλεξικά υποκείμενα που όλα μαύρα κι άραχνα τα βλέπετε στον τόπο σας; Σε τι διαφωνείς ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ με το καταπληκτικό αυτό κείμενο; Αλλά ό,τι και να πούμε, ό,τι και να προβάλουμε, εσείς μια ζωή με τη συμπλεγματική σας μιζέρια. Κακώς γεννηθήκατε Έλληνες, πολυ κακός.

      Ούτε πατέρας ούτε μάνα μπορεί να είναι κάποιος σαν κι εσένα. Μόνον πατριός. Κακός πατριός.

      • τσώφλι πασατέμπου avatar
        τσώφλι πασατέμπου @ Επώνυμος 12/08/2011 10:55:34

        Μοιράζεις πιστοποιητικά, Επώνυμε ; Κατα τ'άλλα... ανέγνως αλλ'ούκ έγνως (και πώς άλλωστε).

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ τσώφλι πασατέμπου 12/08/2011 11:34:42

          Τα πιστοποιητικά της εθελοδουλείας, της υποτέλειας και του ξενολιγουρισμού τα έχετε κερδίσει επάξια μόνοι σας όλοι εσείς οι νεοφιλελεύθεροι που "είδατε το φως το αληθινό" στην κτηνωδία των ευρωπΕων. Δε χρειάζεται να σας τα μοιράσει κανείς. Αλήθεια, τι είδους λαούς θαυμάζετε; Κάποιους σαν κι εκείνους τους Ολλανδούς που προ δέκα ημερών βίασαν ομοεθνή τους σε ελληνικό τουριστικό θέρετρο και βιντεοσκοπούσαν το βιασμό;

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Αυριανιστής 12/08/2011 11:45:06

            Tην Ελλαδα δεν την κατεστρεψε κανενας νεοφιλελευθερισμος.Την κατεστρεψε ο σοσιαλισμος.

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ ψυχραιμια 12/08/2011 13:28:47

            Πες τα ρε Ψυχραιμία !

          • Ignoramus avatar
            Ignoramus @ ψυχραιμια 13/08/2011 12:06:49

            Την ελλαδα την κατεστρψε το παπαδαριό. Απλά πράματα.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Ignoramus 14/08/2011 05:48:20

            Το χαβά σου εσύ αγράμματε!

          • danaos avatar
            danaos @ Ignoramus 14/08/2011 09:56:25

            Αν δεν ήταν και "το παπαδαριό", κατά την έκφρασή σου, να κρατάει θα σου έλεγα εγώ τι θα ήταν τώρα η Ελλάδα!

          • Γιώργος avatar
            Γιώργος @ Ignoramus 14/08/2011 14:31:47

            @ danaos: θα ήταν μία χώρα όπου δεν θα πήγαιναν μητροπολίτες να δουν χουντικους στη φυλακή (Αμβρόσιος - Ντερτιλής)

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Αυριανιστής 13/08/2011 03:21:27

            Ατυχές το παράδειγμα με τους Ολλανδούς,
            ξαναπροσπάθησε!

        • danaos avatar
          danaos @ τσώφλι πασατέμπου 12/08/2011 12:21:09

          Βρε πασατέμπε, το ουκ έγνως το έχεις γράψει κι άλλες φορές. Αλλά δεν μπορείς να το πεις ειδικά για τον Επώνυμο που έχει δώσει δείγματα μεγάλης γραφής και απείρων γνώσεων!

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ danaos 12/08/2011 13:14:47

            Υπάρχουν πολλοί εδώ μέσα φίλε Δαναέ που έχουν δώσει δείγματα γραφής,και έχουν και πολύ περισσότερες γνώσεις από τον Επώνυμο,διατηρούν όμως μία σπάνια σεμνότητα,δεν είναι προσβλητικοί,και προπάντων δεν έχουν "καπαρώσει"
            το δικαίωμα στο αλάθητο.

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Επώνυμος 12/08/2011 13:30:54

        Μην τρελλαίνεσαι σου λέω,κάνεις ορθογραφικά λάθη !

        • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
          Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 12/08/2011 13:31:42

          Στον Επώνυμο απευθύνομαι.

      • taxidriver avatar
        taxidriver @ Επώνυμος 12/08/2011 15:46:15

        Nα ένας ανθέλληνας ακόμη με συμπλεγματική μιζέρια.
        Κακώς γεννήθηκε Ελληνας.
        Κοιτά τι γράφει ο άχρηστος.
        Γύριζε
        Γύριζε μη σταθείς ποτέ, ρίξε μας πέτρα μαύρη
        ο ψεύτης είδωλο ειν΄εδώ, τον προσκυνά η πλεμπάγια
        η Αλήθεια τόπο να σταθεί μιά πιθαμή δεν θα ΄βρει.
        Αλάργα. Μόρα της ψυχής της χώρας τα μουράγια.

        Από θαμπούς ντερβίσηδες και στέρφους μανταρίνους
        κι από τους χαλκοπράσινους η Πολιτεία πατιέται.
        Χαρά στους χασομέρηδες! Χαρά στους αρλεκίνους !
        Σκλάβος ξανάσκυψε ο Ρωμιός και δασκαλοκρατιέται.

        Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η ΄Οσσα,
        ραγιάδες έχεις, Μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι,
        κούφιοι κι οκνοί καταφρονούν την θεία τραχιά σου γλώσσα
        των Ευρωπαίων περίγελα, και των αρχαίων παλιάτσοι.

        Και δημοκόποι Κλέωνες και λογοκόποι Ζωίλοι
        και Μαμμωνάδες βάρβαροι και χαύνοι λεβαντίνοι.
        Λύκοι, ω κοπάδια, οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι
        κι οι χαροκόποι αδιάντροποι και πόρνη η Ρωμιοσύνη !!
        [Κωστής Παλαμάς 1908]

        • TopGunZ avatar
          TopGunZ @ taxidriver 12/08/2011 16:00:45

          Άλλα 'ντ' άλλα. Ποίηση είναι, δεν είναι ΒΙΠΕΡ. Ο Παλαμάς προσπαθεί να αφυπνίσει μέσω των χαρακτηρισμών του. Κάποιοι άλλοι απλά νανουρίζονται με τις προβοκάτσιες των λοβοτομημένων νεοφιλελευθεριστών.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 12/08/2011 09:02:48

    Mονο που η ελληνικη κοινωνια του 1963 δεν εχει σχεση με τη σημερινη.
    Ουτε εχει σχεση η Ακροπολη με το Μπαχαλοπασοκισταν που ειναι η σημερινη Ελλαδα.
    Τελος παντων.Ειθε να πανε ολα καλα.

  7. Heracles avatar
    Heracles 12/08/2011 09:03:31

    δεν νομίζω ότι η Κρίση είναι η καταστροφή μας. Μάλλον η σωτηρία μας είναι.

    Η ίδια η ζωή απέδειξε ότι η καλοπέραση και η αφθονία έχει ένα απολυτα διαβρωτικό καταστρεπτικό αποτέλεσμα για το μέσο Έλληνα. Όλα αυτά τα παρανοικά που αποκαλύπτονται τώρα δεν "γεννήθηκαν" και γιγαντώθηκαν τώρα την εποχή της Κρίσης, αλλά την εποχή της αφθονίας των δανεικών. Ήταν μπροστά στα μάτια μας, αλλά η "χρυσόσκονη" μας τύφλωνε.

    Ευτυχώς ο Θεός της Ελλάδας επενέβη πριν γίνουμε αυθεντικά "αμερικανάκια" ( γιατί σε αυτό ακριβώς μεταμορφωνόμασταν τόσο καιρό )

    ωραίο κείμενο, εμψυχωτικό για τα δυσκολά χρόνια που έρχονται.

  8. danaos avatar
    danaos 12/08/2011 09:04:24

    "Ο ελληνισμός βρέθηκε σε τέτοιες αντικειμενικές καταστάσεις, ώστε να είναι από τους λίγους λαούς οι οποίοι απέκτησαν εθνική συνείδηση ακριβώς μέσα σε ευρύτερα σύνολα και σε αντιπαράθεση με αυτά. Κυρίως σαν κατακτημένος λαός. Και το ότι διατήρησε τη γλώσσα του, την εθνική του συνείδηση, για μένα τούτο είναι αντιστασιακό φαινόμενο... Δεν θεωρώ αντίσταση απλώς και μόνο να πάρεις τα όπλα και να ανέβεις τα βουνά. Αυτό είναι εύκολο πράγμα, σχετικά εύκολο. Το πρόβλημα είναι να μείνεις αυτό που είσαι, και αυτό βέβαια συνδυάζεται με την πολιτισμική συνέχεια του ελληνισμού. Με το γεγονός ότι όταν κατακτήθηκε ο ελληνικός λαός, είτε από τους Ρωμαίους αρχικά είτε αργότερα από τους Τούρκους, είχε εθνική ενότητα και συνείδηση της ενότητας αυτής. Υπήρχε μία λαϊκή ενότητα με τη γλώσσα, με τα ήθη και τα έθιμα, και είχε συνείδηση της ταυτότητάς του αυτής, η οποία του επέτρεψε να αντισταθεί, να αντισταθεί στην απορρόφηση από άλλους λαούς, οι οποίοι ήταν κατακτητές του.
    Νίκος Σβορώνος
    Συνέντευξη στο περιοδικό Σύγρχονα Θέματα, Τεύχος 35-37, Δεκέμβριος 1988

  9. Orestios avatar
    Orestios 12/08/2011 09:07:54

    Εξαιρετικός Σεφέρης
    Εξαιρετικός Κώστας Ροδινος

  10. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 12/08/2011 09:12:34

    Καλημέρα Κώστα. Ν' αγιάσει το στόμα σου. Η Ελλάδα του Ομήρου, του Σεφέρη, του Σικελιανού, του Καζαντζάκη και του Ελύτη ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΟΤΕ.

  11. Kanaris avatar
    Kanaris 12/08/2011 09:23:34

    «..Ἄλλο χαρακτηριστικὸ αὐτῆς τῆς παράδοσης εἶναι ἡ ἀγάπη της γιὰ τὴν ἀνθρωπιά, κανόνας της εἶναι ἡ δικαιοσύνη….»

    Κύριε Ροδινέ σας ευχαριστώ για την αναγκαία ένεση μεγαλοσύνης, σε μια περίοδο μικροψυχίας και φαγωμάρας. Τα παραπάνω λόγια που διάλεξα από το κείμενο σας ταιριάζουν απόλυτα στο συμβάν που αντίκρισα σήμερα το πρωί διασχίζοντας τον Διόνυσο για να πάω στην εργασία μου: Λίγο πριν από τα τελευταία φανάρια ένας νέος άνθρωπος κείτονταν ανάσκελα στην άκρη του δρόμου. Και τα τρία προπορευόμενα αυτοκίνητα αμέσως σταμάτησαν με φλας, και οι οδηγοί τους έτρεξαν κοντά του, όχι από περιέργεια, αλλά από ενδιαφέρον για να προσφέρουν στον συνάνθρωπο τους, σαν νέοι Σαμαρείτες.
    Έχοντας ζήσει έξι χρόνια στην Αμερική, έχω δει πάνω από δέκα παρόμοια περιστατικά, και ο κόσμος προσπερνούσε αυξάνοντας ταχύτητα, σχεδόν ενοχλημένος. Στην μια δε από τις δύο περιπτώσεις που σταμάτησα, αργότερα η αστυνομία μου εξήγησε «τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης τους». Δεν έχει σημασία η περιοχή που έγινε το σημερινό περιστατικό, ή τα κυβικά των αυτοκινήτων, σημασία έχει ότι ο Έλληνας συνεχίζει την παράδοση της αγάπης. Είναι στην ψυχή μας, κι’ αυτήν δεν μπορούν να μας την χαλάσουν!!

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ Kanaris 13/08/2011 09:12:40

      Καλά, δεν είναι πάντα έτσι. Πριν 8 μέρες έπεσα με τη μηχανή μου στη Μιχαλακοπούλου επειδή πάτησε λάδια. Μαζί με μένα έπεσαν εκείνη τη στιγμή κι άλλοι δύο μοτοσυκλετιστές κι ένα Θεός ξέρει πόσοι ακόμη αργότερα.
      Τα αυτοκίνητα και δυστυχώς κι οι μηχανές απλά παρέκαμπταν τα πεσμένα οχήματά μας κι έφευγαν. Οι οδηγοί ευτυχώς εκτός από γρατζουνιές δεν πάθαμε τίποτε σοβαρό και κάναμε σήμα στους άλλους οδηγούς να προσέξουν να μη γλυστρήσουν κι αυτοί.

      Ενας, ένας και μοναδικός μοτοσυκλετιστής σταμάτησε να δει αν είμαστε καλά.

      Οπότε να μη λέμε για αγάπη κι αλληλεγγύη. Η δική μου εμπειρία άλλα έδειξε!

      Δυστυχώς!

    • Alexandros avatar
      Alexandros @ Kanaris 13/08/2011 09:36:47

      Μάλλον δεν έχεις περάσει τον τελευταίο καιρό από το κέντρο της Αθήνας όπου εκατοντάδες πια άνθρωποι "κείτονται ανάσκελα στην άκρη του δρόμου". Είχε σχετικό φωτορεπορτάζ το Antinews παλαιότερα.

  12. juliet avatar
    juliet 12/08/2011 09:28:45

    καλημέρα ,
    κ.Ροδίνε, ευχαριστούμε , θα έλθει η άλλη μέρα ...δεν μπορεί ,όσο υπάρχουν ΕΛΛΗΝΕΣ.

  13. Ariadne avatar
    Ariadne 12/08/2011 09:56:27

    Αφού ευχαριστήσω και εγώ τον κ. Ροδινό για το δημοσίευμά του, θέλω να προσθέσω οτι οι ΄Ελληνες, επι πλέον έχουμε κάτι που δέν υπάρχει αλλού. ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ !! Καλή μέρα σας.

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Ariadne 12/08/2011 13:23:25

      Η λέξη φιλότιμο είναι ελληνική,το φιλότιμο όμως δεν είναι "προνόμιο"των Ελλήνων.
      Φιλότιμο βρήσκεις παντού,πρέπει να ψάξεις όμως !
      Κι αυτή η καραμέλα με το ακατανίκητο ελληνικό φιλότιμο,έχει πικρή γεύση!

      • Χρήστος avatar
        Χρήστος @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 12/08/2011 15:06:58

        Θα έγραφα ακριβώς το ίδιο σχόλιο.

        Επιτέλους με αυτό! Ας βρούμε κατι πραγματικό να είμαστε περήφανοι και όχι μια λέξη.

        Αν αρκεί όμως σε κάποιους να βαυκαλίζονται με αυτόν τον τρόπο σηκώνω τα χέρια ψηλά.

        • TopGunZ avatar
          TopGunZ @ Χρήστος 12/08/2011 16:39:36

          Δεν ξέρω αν μεγαλώσατε με κακουχίες και χωρίς φαγητό, αν όχι, τότε σίγουρα θα σας φανεί παράξενο το πως μπορεί να κάνει ένα πεινασμένο παιδί για κάτι τόσο ευτελές όσο λίγο αλεύρι χυμένο στο πάτωμα ενός νοσοκομείου στην Αφρική. Έτσι, δεν μπορεί και ο Έλληνας να καταλάβει την αξία μερικών πραγμάτων τα οποία τα θεωρεί δεδομένα. Και μην μπερδεύετε μερικοί την καθωσπρεπίστικη ευγένεια και την φοβική τήρηση των νόμων στο εξωτερικό με το εμποτισμένο φιλότιμο, γιατί τα πρώτα είναι επιβαλλόμενα προς άγρα ιδίων ωφελημάτων, το τελευταίο είναι ακούσια αναζήτηση να ευφρανθεί η ψυχή από το καλό στον άλλον.

          • Γιώργος avatar
            Γιώργος @ TopGunZ 12/08/2011 17:23:54

            Εάν ο Έλληνας είχε τέτοια ροπή στην 'ακούσια αναζήτηση να ευφρανθεί η ψυχή από το καλό στον άλλον' δεν θα είχαμε φτάσει εδώ που είμαστε σήμερα.

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ TopGunZ 13/08/2011 02:06:12

            Δεδομένο είναι πως οι Έλληνες δεν απολαμβάνουν ούτε τις στοιχειώδες υπηρεσίες που είναι δεδομένες, και παρέχονται
            στα περισσότερα κράτη στο εξωτερικό.
            Η τήρηση των νόμων είναι είναι κάτι το δεδομένο στο εξωτερικό, αλλά όχι στην Ελλάδα διότι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε δικαστική και εκτελεστική εξουσία.
            Δεν λειτουργεί αποτρεπτικά η τιμωρία,διότι οι ποινές είναι
            αστείες,και οι φυλακές γεμάτες.
            Όσον αφορά τις ευγένειες και τις αγένειες,άστο καλύτερα,
            πήγαινε λίγο παρακάτω,(σεβασμό και ήθος π.χ.)
            Αισθάνεσαι εσύ ασφαλής στην Ελλάδα;Εγώ όχι.
            Ο Έλληνας μπορεί να καταλάβει την αξία των "δεδομένων"και τα ποθεί διακαώς,διότι δεν τα έχει ποτέ γευτεί!
            Λίγο πολύ όλοι έχουν κάνει και κάποιο ταξιδάκι στο εξωτερικό.Επιστρέφοντας, νιώθουν πολλοί άβολα,νιώθουν πως είναι εκτεθειμένοι,και αυτά τα συναισθήματα συγκαταλέγονται στα "δεδομένα"της καθημερινότητάς τους.
            Μη τους βάλεις να διαλέξουν πιο από τα δεδομένα θα ήθελαν,έχασες!

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 13/08/2011 02:10:22

            Στο συμπολίτη TopGunz απευθύνομαι.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 14/08/2011 06:07:42

            Η μειονεξία που νοιώθεις έναντι των ξένων «Μακεδόνα» «Θεσσαλονικιέ» είναι συνηθέστατη σε πολλούς ομοίους σου. Θαμπώνεστε από τις δυτικές χαντρούλες και τα καθρεφτάκια και μετά σας φταίνε όσοι Έλληνες δεν πάσχουν από την δική σας ανθρωπολογική ανασφάλεια. Γι'αυτό και δεν χάνετε ευκαιρία να λιβανίσετε κάθε τί ξένο, όσο ευτελές κι αν είναι και να συκοφαντήσετε κάθε τί δικό μας (ή τέλος πάντων, άν πρόκειται για κάτι αρνητικό, να το υπερτονίσετε). Ενώ παράλληλα, έχετε «προγραμματιστεί» να φιλτράρετε τα αρνητικά των ξένων κοινωνιών, όταν αυτά διαψεύδουν τις ιδεοληψίες σας.

            Η άλλη όψη του νομίσματος φυσικά η (υγιέστατη) αποστροφή που δείχνει ο λαός μας για σας (και ότι σέρνετε μαζί σας), η οποία ανατροφοδοτεί την ξινίλα σας και τον αυτομισητικό ταλεμπανισμό σας.

          • taxidriver avatar
            taxidriver @ ΚΜ 14/08/2011 14:35:30

            Κλασσικός σχολιασμός Νεοέλληνα που δεν έχει φύγει πέρα από το χωριό του και δεν μπορεί να δει πέρα από την μύτη του

          • Γιώργος avatar
            Γιώργος @ ΚΜ 14/08/2011 14:38:33

            O Μακεδώνας επισημαίνει πικρές αλήθειες και αυτό δεν τον καθιστά ανθέλληνα, μειοδότη, δυτικολάγνο ή ο,τιδήποτε άλλο.
            Εάν διαφωνείς με το περιεχόμενο των επιχειρημάτων του ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν. Τα υπόλοιπα είναι σχήματα λόγου κενά ουσίας

          • taxidriver avatar
            taxidriver @ ΚΜ 16/08/2011 17:44:34

            ΚΜ
            Σε τι ακριβως κανω λαθος.
            Αν δούλεψες σε πολλές χώρες όπως λες,ελπίζω της Δ.Ευρώπης και θεωρείς ότι το το κοινωνικό κράτος και το κράτος δίκαιου,όπως έχει οργανωθεί σ αυτές είναι χάντρες και καθρεφτάκι α για ιθαγενείς Η ακόμη,ότι η ευλαβική τήρηση των νομών από τους πολίτες αυτών των χώρων γίνεται όχι από καθήκον απέναντι στην πατρίδα άλλα από φόβο,ε, τότε μάλλον τζαμπα πήγαν τα χρονιά σου στην ξενιτιά.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 12/08/2011 16:01:29

        Αυτή είναι η διαφορά, ότι εδώ δε χρειάζεται να το ψάξεις.

        • Γιώργος avatar
          Γιώργος @ TopGunZ 16/08/2011 01:39:04

          @ Κ.Μ.
          "Ο τυπάκος δεν είναι καινούργιος, έχει δώσει και άλλα δείγματα γραφής": Δεν κρατάω αρχείο με τα σχόλια ενός εκάστου
          "Όπως κι εσύ άλλωστε, ρατσιστή παπαδοφάγε χλαμυδοφόρε":
          Ο ρατσισμός ταιριάζει στη δική σου συνομοταξία, με το ανώτερο DNA που έχει ενσωματωμένο το 'φιλότιμο' και άλλα τινά. Παπάδες δεν τρώω - είναι άνοστα τα μούσια - και δεν φοράω χλαμύδες, είναι ντεμοντέ.
          "Αυτές δε οι «αρετές» σου, πάνε πακέτο με την φανατική ξενολαγνεία και το μίσος προς την (αληθινή, και όχι όπως την φαντάζεστε) ελληνικότητα όπως μας την παρέδωσαν οι πατεράδες μας":
          Υπάρχουν άνθρωποι που δεν συγκινούνται από ελληνο-ξενο-κλπ.λαγνείες, αλλά προσεγγίζουν τα πράγματα με λογική και χωρίς στείρους δογματισμούς.
          Εάν θέλεις να αντικρούσεις μια άποψη χρησιμοποίησε επιχειρήματα, όχι φληναφήματα και αερολογίες.
          Όσο για τα μανιφέστα του "Δαυλού" φαντάζομαι ότι είσαι κομμωτής, αφού ασχολείσαι με τρίχες κατσαρές

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Γιώργος 16/08/2011 11:01:07

            Εγώ πιστεύω ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, ως εικόνες του Θεού.

            Εσύ, αντιθέτως, στην ερώτηση «κανονικοί άνθρωποι δε βγαίνουν σε μελαμψο χρώμα;» (που σου απηύθυνε άλλος σχολιαστής, με αφορμή ένα ακόμη ρατσιστικό σου σχόλιο) απάντησες: «Όχι, ή μάλλον σπάνια.» (10/08/2011 στις 00:32)

            Προφανώς, κατά την κρίση σου, θεωρείς ότι η παραπάνω αποπνέει «λογική» «χωρίς στείρους δογματισμούς» (sic).

          • Γιώργος avatar
            Γιώργος @ ΚΜ 16/08/2011 14:13:59

            Και ποιός σου είπε ότι έχω το μονοπώλιο του σπανιότατου ονόματος Γιώργος;
            Καλή η προσπάθεια αλλά ατυχής. Από τούδε θα υπογράφω ως Ναβουχοδονόσορας για να σε διευκολύνω στη δημιουργική σου αναζήτηση.

          • nick avatar
            nick @ Γιώργος 18/08/2011 07:55:50

            Τωρα μαλιστα, προσπαθεις να κανεις διαλογο με τον ΚΜ που δεν τον ξεγεννησε γιατρος αλλα αρχιμανδριτης και στη βαφτηση του πηγε ντυμενος παπαδακι.
            Ο τυπος απο τους τονους λιβανι εχει καψει ολα του τα εγκεφαλικα

  14. Pikis avatar
    Pikis 12/08/2011 10:08:43

    Ο Σεφέρης και το ποίημα του προέρχονται από μια γενιά με παιδεία. Η σημερινή Ελλάδα έχει ολοκληρωτικά απαίδευτους και λαμόγιους.
    Η διαφθορά έχει καταστρέψει ότι υγιές είχε η χώρα και τώρα προσπαθούμε (πάλι) μέσα από "αθλητικές" επιτυχίες και ξεχασμένους στίχους να αναδείξουμε το ελληνικό "μεγαλείο".
    Η σημερινή κατάσταση είναι φυσική συνέπεια της πλιατσικολογίας που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια. Δεν φταίνε οι ευρωπαίοι που εμείς είμαστε άχρηστοι να χειριστούμε το μέλλον μας. Αφού διαπίστωσαν ότι είμαστε σκορποχώρι έκαναν το σχέδιο τους να μας κατακτήσουν. Και ήταν πολύ πιο απλό από ότι είχαν φανταστεί. Αρκούσε μια SIEMENS και ένα C4I για να μας τινάξει τα πέταλα!
    Κι εγώ συγκινούμαι με στίχους του Σεφέρη και του Ελύτη αλλά ας δούμε και την πραγματικότητα. Φραπές, ζαντολάστιχα, louis vuitton, Mykonos, μπουζούκια, σούσι (τρομάρα μας). Εγώ θα επικαλεστώ τους "στίχους" κάποιου άλλου "διανοούμενου" που ταιριάζουν απόλυτα στη σημερινή Ελλάδα:
    "Είμαι αραγμένος στον ακάλυπτο και πίνω το φραπέ μου με τις 45 ζάχαρες..."

  15. victoria (true) avatar
    victoria (true) 12/08/2011 10:15:37

    Γιαυτό αγαπάμε Ροδινό!

    Χτες έτυχε να θυμηθώ πως και η λέξη παραλία είναι 3 χιλιάδων ετών. Είμαστε παραλίες λοιπόν!

  16. Αναρχικός χωρίς κουκούλα avatar
    Αναρχικός χωρίς κουκούλα 12/08/2011 10:20:48

    Πολύ καλό το άρθρο! Μπράβο.
    Θα ήθελα να μείνω για λίγο στην παρακάτω φράση,
    "Στὴν ἀρχαία τραγωδία, τὴν ὀργανωµένη µὲ τόση ἀκρίβεια, ὁ ἄνθρωπος ποὺ ξεπερνᾶ τὸ µέτρο, πρέπει νὰ τιµωρηθεῖ ἀπὸ τὶς Ἐρινύες".
    Εμείς σαν λαός έχουμε ξεπεράσει το μέτρο; Είμαστε εμείς οι μόνοι υπεύθυνοι;
    Ή είμαστε θύματα αυτών που μας κυβέρνησαν διαχρονικά;
    Πρέπει ίσως να αλλάξουμε νοοτροπία; Να είμαστε πιο κριτικοί απέναντι στον εαυτό μας αλλά και απέναντι σ' αυτούς που χρόνια τώρα μας κυβέρνησαν και είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό υπεύθυνοι για την σημερινή κατάσταση.
    Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα με μεγάλη παράδοση και ιστορία που δυστυχώς νομίζει ότι πραγματώνεται μόνο με τις υπερβολές. Αυτό οφείλουμε να το αποβάλλουμε. Δεν το έχουμε ανάγκη. Ούτε πρέπει να μας αγγίζουν αυτά που λένε μερικοί, πάντα οι ίδιοι, κύκλοι στο εξωτερικό.
    Εκείνο που πρέπει να προσέξουμε είναι η συμπεριφορά μας στις επόμενες εκλογές. Να μην ξεχάσουμε ορισμένα πράγματα. Γιατί δυστυχώς ο Έλληνας ξεχνάει εύκολα και γρήγορα.
    Και πάλι εύγε για το άρθρο.

  17. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 12/08/2011 10:40:51

    Σκίρτησε η καρδιά από συγκίνηση και υπερηφάνια κ. Ροδινέ..κρατάει καλά το ελληνικό DNA!

  18. Σταύρος avatar
    Σταύρος 12/08/2011 10:43:50

    Να γιατί έχω το antinews στα ενδιαφέροντα ιστολόγια!
    Εξαίρετος όπως πάντα κ. Κώστα!

  19. Tonia G avatar
    Tonia G 12/08/2011 11:04:10

    Κύριε Ροδινέ,
    είναι η πρώτη φορά που διαφωνώ μαζί σας. Η Ελλάδα του 1981-2001 δεν έχει να κάνει σε τίποτα με την Ελλάδα της προηγούμενης περιόδου. Ειδικά σε ότι αφορά την κουλτούρα, το φιλότιμο, τις προτεραιότητες και κυρίως την ηθική των Ελληνίδων και των Ελλήνων.
    Ο Σεφέρης δεν αναφέρεται (ούτε θα το φανταζόταν ο άνθρωπος) πως η χώρα του θα γινόταν απροκάλυπτα η χώρα των πιο υπέρμετρα καταναλωτών, κομπιναδόρων, τζιποβλαχοκολονακιωτών, αντιπαραγωγικών (με την έννοια ότι δεν παράγουν τίποτα, παρά μόνο "υπηρεσίες"), αστυφιλολάγνων, ψευτοεπαναστατών, τιβιπερσόνων της πορνείας και της αλητείας, του HOMO GRECUS ΑΝΟΜΟUS.
    Ουτε βοηθά θεωρώ ο αγιασμός των δήθεν θεόσταλτων ιδιοτήτων μας. Τι σκ..τά είμαστε, το ξέρουμε!
    Η αλήθεια είναι ότι όντως "κληρονομήσαμε" το καλύτερο "οικόπεδο" στο κόσμο, με βουνό και θάλασσα, με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη (παρά το μέγεθος σε έκταση), τη μεγαλύτερη βιοποικιλότητα επίσης χώρας της Ευρώπης, με βλάστηση παρά τη γεωγραφική θέση που κάνουν την Ισπανία να φαίνεται "Σαχάρα"!
    Και τι κάναμε τα τελευταία 30 χρόνια "Δημοκρατίας" εμείς ο "περιούσιος" λαός; Tα Καίμε, φτιάχνουμε μεγάλες χωματερές όπου βρούμε, φτιάχνει ο καθένας το αυθαίρετάκι του όπως μπορεί στον αιγειαλό ή το δάσος (φυσικά γιατί εκτός από μάγκας, θυμάται όπου τον συμφέρει ότι ο παππούς του ήταν φαντάρος στην Αλβανία ή ήρωας της Αντίστασης) και δικαιούται να απαυτωνεί συνεπώς την Πατρίδα -γιατί κατά μια περίεργει έννοια αυτή του χρωστάει- ως κομπλεξικός και αγράμματος που στη πραγματικότητα είναι με δική του ή μη ευθύνη φυσικά.
    Κατά τ΄άλλα οι Δεξιοί βουλευτές αγιάζουν την ψευτο-Πατριδολαγνεία και από την άλλη "ψοφάνε" να τους καλούν σε γκαλά και δεξιώσεις, ενώ όνειρο τους είναι να μπορέσουν να κυβερνήσουν μόνοι τους για περισσότερο από μια εβδομάδα χωρίς να κατουριουνται όταν ακούνε ΣΥΡΙΖΑ ή ΠΑΣΚΕ.
    Από την άλλη οι Αριστεροί και οι Πασόκοι αγιάζουν τους ψευτο-κοινωνικούς αγώνες οι οποίοι για κάποιο περίεργο λόγο έγιναν για να μοιραστούν εκατοντάδες χιλιάδες παράνομες συντάξεις, για να δίνονται επιδοτήσεις στους αγρότες να μην παράγουν τίποτα, να κάνουν τους κατοίκους της υπάιθρου δημοσίου υπαλλήλους και να τους στείλουν με μετάθεση στο "κέντρο" της Αθήνας, όπου εκεί ο δύστυχως αρχοντοχωριάτης θα κινεί τα νήματα από τη "γραφειάρα" του στο ημιυπόγειο της υπηρεσίας, ταλαιπωρώντας τους υπόλοιπους πολίτες με τη εξουσιομανία, την αξεστοσύνη και το κομπλεξισμό του.
    Αγαπητέ κ. Ροδινέ,
    Αυτοί είναι οι Ελληνες των τελευταίων 20-30 ετών. Παρακαλώ δωστε βάρος σε αυτό το λαό, και όχι σε αυτό που ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ.
    Γιατί ΛΑΟ θέλαμε κ. Ροδινέ και όχι Έθνος, όπως τα υπόλοιπα δημοκρατικά κράτη του Δυτικού Κόσμου.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Tonia G 12/08/2011 11:34:09

      Oύτε 20,ούτε 200 ,ούτε 2000 χρόνια μπορούν να κλέψουν το φώς του ήλιου ή να λιάνουν το μάρμαρο...
      Κατά τα άλλα συμφωνώ...

      • Tonia G avatar
        Tonia G @ Κώστας Ροδινός 12/08/2011 12:46:03

        Τα μάρμαρα, η καρποφόρος γη, ο ήλιος, η θάλασσα θα 'ναι κει να δείχνουν το δρόμο... και το ξεπεσμό! Γιατί αυτοί που διάλεξαν τη Γη αυτή, που την υπερασπίστηκαν και την ΕΚΤΙΣΑΝ, δεν έκαναν "σκόντο", ούτε βυζαντινισμούς, ούτε γυρνούσαν και το άλλο μάγουλο όταν έτρωγαν σφαλιάρα. Πολεμούσαν μέχρι τέλους. Έκτιζαν με πέτρα και μάρμαρο, όχι με λαμαρίνα και γύψο. Εμπιστεύονταν τον Ικτίνο και όχι το Καλατράβα.
        Κι άλλες φορές προσπάθησαν να "σπάσουν" μάρμαρα και να "σβήσουν" το παρελθόν, αλλάζοντας το. Τελικά το μόνο που κατάφεραν είναι να κοιμήσουν τους Ελληνές επί πολύ πολύ μακρά περίοδο. Ακόμη δε, σε ύπνο βρίσκονται.
        Πραγματική προσπάθεια επαναφοράς από κάποια ηγεσία, δυστυχώς όμως ακόμη καμία.
        Ότι έχουμε κ. Ροδινέ, ότι δείχνουμε στους ξένους και ότι μας ξεχωρίζει θετικά από άλλους λαούς σήμερα, έχει φτιαχτεί πριν 1.600-2.000 χρόνια. Έκτοτε τίποτε το ιδιαίτερο...

        • TopGunZ avatar
          TopGunZ @ Tonia G 12/08/2011 16:07:52

          Να με συγχωράτε, μα δε σας επιτρέπω να με θεωρείτε ένα τίποτα. Γιατί σε αυτά τα 20-30 χρόνια που αναφέρεστε γεννήθηκα κι εγώ. Επειδή δηλαδή μια λασπόψυχη φούχτα υπανθρώπων μαγαρίσανε την πατρίδα μου, εγώ και όλοι οι συνομήλικοί μου είμαστε τίποτα? Και μόνο που επιβιώνουμε και συνεχίζουμε να είμαστε Έλληνες μέσα σε αυτόν τον εσμό των πρακτόρων και των δοσίλογων, είμαστε από τις λαμπρότερες γέννες αυτών των χωμάτων.

          Κανένα έτος στο οποίο γεννήθηκε έστω και ένας Έλληνας αξιοπρεπής δεν είναι χαμένο για την Ελλάδα και τον κόσμο, για αυτό, σας το ξαναλέω, δε σας επιτρέπω να μας βρίζετε τοιουτοτρόπως.

          Με όλο το σεβασμό.

          • juliet avatar
            juliet @ TopGunZ 12/08/2011 17:01:03

            Δεν είσαστε τίποτε ,είσαστε η ΕΛΠΙΔΑ .Το τίποτε είμαστε εμείς αν δεν κατορθώσαμε να σας δώσουμε ιδανικά ,πιστεύω και αξίες.Δεν χρειάζονται πολλά σεβασμός ,αξιοπρέπεια και εργατικότητα .Αν έχεις σεβασμό ,τιμάς τον εαυτό σου και τους άλλους.Αν έχεις αξιοπρέπεια ξέρεις να μη σέρνεσαι σαν σκουλίκι και να γίνεσαι υποχείριο του κάθενος.Αν έχεις εργατικότητα επιβιώνεις.
            Μη φορτωνόσαστε τις ευθύνες τις δικές μας .Δείτε τα λάθη και τη κατάντια μας και τραβάτε μπροστά .
            Αν μάθουμε να μη ρίχνουμε την ευθύνη μας στους άλλους θα μπορέσουμε τα λάθη μας να γίνουνε μαθήματα για σας τους νεώτερους.

          • Tonia G avatar
            Tonia G @ juliet 12/08/2011 17:38:49

            Ακριβώς juliet.
            O TopGunZ δεν κατάλαβε το ύφος και το περιεχόμενο των αράδων μου, μιας και δεν αναφερόμουν φυσικά σε ατομικό επίπεδο, αλλά εννοείται σε συλλογικό. Γιατί φυσικά μόνο το συλλογικό έχει σημασία και ποτέ το ατομικό. Συνεπώς τη μεγαλύετη προσωπική επιτυχία να έχεις, αν δεν τη μεταφέρεις και την αποδώσεις στο κοινωνικό σύνολο που ανήκεις, τότε για τους πολλούς δεν σημαίνει απολύτως ΤΙΠΟΤΑ.

          • juliet avatar
            juliet @ Tonia G 12/08/2011 18:14:51

            Tonia G
            είχα την τύχη να μεγαλώσω σε Ελληνα του εξωτερικού που ήλθε πολιτικός πρόσφυγας στη πατρίδα των γονιών του απο βιαίη εμπόλεμη κατάσταση.Η Ελλάδα τον πλήγωσε ,όπως πληγώνει κάθε ευπατρίδη αλλά εμένα με μεγάλωσε με τόση αγάπη και υπερηφάνεια για την Ελληνικότητά μας που μόνο γι΄αυτό καταλαβαίνω τι σημαίνει να έχεις παιδεία .Δεν μ΄έμαθε να μιλώ τη γλώσσα την άλλη για να μην διαφέρω και να νοιώθω μόνο Ελληνίδα.
            Οταν σβήνεις τις μνήμες απο ένα λαό του σβήνεις την ύπαρξή του και όλοι λίγο-πολύ αυτό προσπάθησαν άλλοι εσκεμμένα και άλλοι απο βλακεία να μην τους κατηγορήσουν για πατριώτες .Τα παιδιά δεν φταίνε ,εμείς έχουμε στις πλάτες μας την άγνοιά τους .Εύκολο κέρδος-εύκολη ζωή =υποχείρια για την καλοπέραση.

          • juliet avatar
            juliet @ juliet 12/08/2011 18:01:05

            η απάντηση στον TopGunZ

  20. juliet avatar
    juliet 12/08/2011 11:07:59

    Είσαι νέος-το ξέρω-και δεν υπάρχει τίποτε.
    Λαοί,έθνη,ελευθερίες ,τίποτε.
    Ομως ε ί σ α ι.Και την ώρα που
    Φεύγεις με το ' να πόδι σου έρχεσαι με τ΄άλλο
    Ερωτοφωτόσχιστος
    Περνάς θέλεις -δε θέλεις
    Αυλητής φυτών και συναγείρεις τα είδωλα
    Εναντίον μας.Οσο η φωνή σου αντέχει.

    Πως της παρθένας το τζιτζίκι όταν το πιάνεις
    Πάλλονται κάτω απ΄το δέρμα σου οι μυώνες
    Η τα ζώα που πίνουν και ύστερα κοιτούν
    Πως σβήνουν την αθλιότητα.Ιδια εσύ
    Παραλαμβάνεις απ΄τους Δίες τον κεραυνό
    Και ο κόσμος σου υπακούει.Εμπρος λοιπόν
    Από σένα εξαρτάται.Τάχυνε την αστραπή
    Πιάσε το ΠΡΕΠΕΙ απο το ιώτα και γδάρε το ίσαμε το πι.
    Ελύτης-Ο μικρός ναυτίλος

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ juliet 12/08/2011 16:27:44

      Ιουλιέτα μου, μπροστά στο χρημα και στο νεοταξικό γκαργκατσουλιό (ρήση του Χ. Κλυν) ο Ελύτης και ο Σεφέρης είναι...Κινέζικα για τα απάτριδα ασπόνδυλα κοιλεντερωτά του πολιτικού μας βόθρου.

  21. Χαζούλης avatar
    Χαζούλης 12/08/2011 11:17:48

    Η Ελλάδα ΔΕΝ ΗΤΑΝ για τα σκουπίδια. Τώρα ΕΙΝΑΙ γιατί εκεί την πήγαμε εμείς.
    Εμείς τη βαλτώσαμε και μόνο εμείς μπορούμε να τη ξεβαλτώσουμε. Αν δεν κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα, αν δεν ξεκινήσουμε από την παραπάνω παραδοχή τι θα μας μείνει? Ανούσιες αναφορές στο τεράστιο παρελθόν μας. Απονεκρωμένες μνήμες του μεγάλου Ελύτη του τιτάνα Καζαντζάκη...

  22. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 12/08/2011 11:36:08

    Ευχαριστώ τους φίλους και τις φίλες για τα καλά τους λόγια...
    Δεν είμαστε και τόσοι λίγοι, αλλά και λίγοι να είμαστε, έχουμε την υποχρέωση να συνεχίζουμε για πολλούς...

  23. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 12/08/2011 11:42:53

    Το κείμενο διαθέτει προοπτική, είναι ανυψωτικό, δίνει ελπίδα. Και ίσως εδώ, αφού συγχαρούμε θερμά τον δημιουργό του, θα έπρεπε να σταματήσουμε, όπως έκαναν οι περισσότεροι σχολιαστές.
    Ζητώ συγγνώμη από τον δημιουργό και εμπνευστή του κειμένου και της ευγενούς προσπάθειάς του να μας δώσει θάρρος και δύναμη. Επίσης, ζητώ συγγνώμη απ’ όλους όσους σαν και μένα απήλαυσαν το κείμενο, μεθυστικά σχεδόν, … γιατί το είχαμε ανάγκη. Και ζητώ συγγνώμη γιατί μπαίνω στον πειρασμό να διερευνήσω λίγο περισσότερο το θέμα και ίσως έτσι χαλάσω την διάθεση…
    Γράφει ο κύριος Ροδινός: «Δεν είμαστε [όλοι] οι Έλληνες διεφθαρμένοι…» Πολύ σωστά!
    Όμως στην ‘αρχιτεκτονική ισχύος’ της ελληνικής κοινωνίας σήμερα, δηλαδή ανάμεσα στους ‘έχοντες και κατέχοντες’, τι ποσοστό είναι διεφθαρμένο;
    Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα μας δίνει τον στόχο και τον τρόπο να ξαναβρούμε τις αξίες μας, να ξαναγίνουμε αυτό που μας πρέπει.
    Και η προτεινόμενη λύση είναι: Βαθιά διερεύνηση, απονομή δικαιοσύνης, ΚΑΘΑΡΣΗ.
    Δηλαδή αυτό που δεν έγινε με το κυπριακό.
    Αλλιώς θα μένουμε κολλημένοι στην σήψη. Το απόστημα θα μεγαλώνει και θα μας καταστρέφει.
    Και η λύση από εμάς εξαρτάται, όχι από κάποιο ‘διεθνές διευθυντήριο’.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ StarPowerNone 12/08/2011 16:13:51

      Μην μπερδεύετε τους διεφθαρμένους με τους προσπαθούντες να επιβιώσουν. Οι διεφθαρμένοι είναι μια κλίκα, μια μικρή μερίδα σάπιου κρέατος στο μεγάλο τραπέζι του Ελληνισμού. Δυστυχώς, το αμάρτημά μας ως λαός είναι ότι τους αφήσαμε να εξαπλώσουν τη δυσωδία τους σε όλο το τραπέζι. Δεν είναι οι περισσότεροι Έλληνες διεφθαρμένοι, απλά είναι τόσο σάπιοι αυτοί οι λίγοι, ώστε η μπόχα τους έχει μολύνει όλους μας. Κάποια στιγμή θα βαρεθούμε να παίρνουμε κοφτές ανάσες και θα τους πετάξουμε στα σκουπίδια. Για να ξανά ανασάνουμε λεύτερα. Σε αυτό, στο τέλος του σχολίου σας, συμφωνούμε.

      • StarPowerNone avatar
        StarPowerNone @ TopGunZ 12/08/2011 18:55:25

        Δεν μπερδεύουμε...
        Τα ίδια λέμε.

  24. blue nile avatar
    blue nile 12/08/2011 12:00:59

    ...Πρέπει ν’ ἀναζητήσουµε τὸν ἄνθρωπο, ὅπου καὶ νὰ βρίσκεται ...ἡ ἀπόκρισή του ἦταν: ὁ ἄνθρωπος...

    Tελειώνοντας ο Σεφέρης τελειώνει τους ακροατές του αναδεικνύοντας αυτό που αποτελεί τη σημαντικότερη μας διαφορά με όλους τους άλλους πολιτισμούς.
    Οι άλλοι θεωρούν τον άνθρωπο ως άτομο (τη μικρότερη δηλαδή μονάδα που δεν διαιρείται περεταίρω) εντεταγμένο σε ένα σύνολο κοινών ιδιοτήτων και βάσει αυτής της παραδοχής διατυπώνουν νόμους που ντε και καλά πρέπει να διέπουν όλα τα στοιχεία του συνόλου, δηλαδή τα άτομα. Εμπεδώνοντας έτσι τη δυτική στάση ζωής που θεωρεί υπαρκτό μόνο ότι μπορεί να εναρμονίζεται με μια ιδιαίτερη λειτουργία της ανθρώπινης λογικής, λειτουργία που πρώτο της μέλημα είναι ο περιορισμός της γνώσης σε μια αριθμητική αντικειμενικοποίηση της αλήθειας, στοχεύοντας έτσι στο να εξουσιάσει η ανθρώπινη βούληση και επιθυμία τη φυσική πραγματικότητα.
    Ξεχνώντας ότι ο κάθε άνθρωπος είναι κάτι το ξεχωριστό που δε μπορεί εκ των προτέρων να προυπολογισθεί.
    Μέσα στο σύνολο η δυναμική των σχέσεων που αναπτύσεται είναι απροσδιόριστη, ένας άνθρωπος είναι ικανός να πέσει στη φωτιά και να καεί για να σώσει ένα συνάθρωπο ενώ κάποιος άλλος είναι ικανός να ρίξει το συνάθρωπο του στη φωτιά για να σωθεί ο ίδιος. Και μετά ξεκινώντας από λάθος βάση και παρατηρώντας τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που περίμεναν, με απλοικές αφαιρέσεις επιχειρούν να στηρίξουν την άλογη λογική τους και να εξηγήσουν τα αλλοπρόσαλλα αποτελέσματα. Και πως να αγαπήσουν έτσι τον άνθρωπο μη μπορώντας να τον κατανοήσουν; ... το πολύ πολύ να του χαρίσουν ανθρώπινα δικαιώματα για να τον γλυτώνουν ενίοτε από την κακομεταχείριση και τα χειρότερα.
    Αυτά στη γλώσσα τη δική τους...
    Για εδώ μπορούν να ειπωθούν πολλά. Έτσι πρόχειρα μου'ρχονται στο μυαλό λίγες γραμμές από τα Ελληνικά του Λεντίνη:

    ...Να υπάρχεις Ελληνικός δηλώνει τέσσερεις τρόπους συμπεριφοράς.
    Ότι δέχεσαι την αλήθεια που έρχεται μέσα από τη φύση, όχι την αλήθεια που φτιάχνει το μυαλό των ανθρώπων. Ότι ζεις σύμφωνα με την ηθική της γνώσης, όχι με την ηθική της δεισιδαιμονίας και των προλήψεων. Ότι αποθεώνεις την ομορφιά, γιατί η ομορφιά είναι δυνατή σαν το νου σου και φθαρτή σαν τη σάρκα σου.
    Και κυρίως αυτό: ότι αγαπάς τον άνθρωπο. Πως αλλιώς! Ο άνθρωπος είναι το πιο τραγικό πλάσμα μέσα στο σύμπαν...

    • Χαζούλης avatar
      Χαζούλης @ blue nile 12/08/2011 12:42:16

      Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Με μία ένσταση:
      Εντός των τειχών της Δύσης υπήρξαν προσωπικότητες που αφιέρωσαν όλη τους τη ζωή δίνοντας μάχη προκειμένου να "αναζητήσουν" τον άνθρωπο ως Άνθρωπο ανάμεσα σε συν-Ανθρώπους του. Goethe, Schiller, William Blake, Ralph Waldo Emerson είναι μερικοί από αυτούς.

      • blue nile avatar
        blue nile @ Χαζούλης 12/08/2011 13:02:59

        Να προσθέσω μερικούς: Νίτσε, Τοκβίλ, Καμύ, Χάιλντερλιν.

  25. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 12/08/2011 12:26:38

    ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ: Κώστα γράφεις: "...Για την ακρίβεια ίσως στην Ελλάδα υπάρχουν λιγότεροι διεφθαρμένοι και τεμπέληδες απ’ ότι σε πολλές άλλες χώρες..." Παρόμοια γνώμη έχει και ο Σαμαράς. Όμως κάνετε λάθος και οι δύο. Ο Ελληνικός λαός αντιμετωπίζει την διαφθορά καθημερινά και τόσα χρόνια του φέρνονται σαν να είναι για τα σκουπίδια. Και μόνο το θέμα της υγείας να πάρουμε φτάνει και περισσεύει. Έχουμε προπληρώσει τόσα χρήματα για την υγεία μας, έχουμε τα βιβλιάρια μας και όταν φτάσει η κρίσιμη ώρα πρέπει να πληρώσουμε και μια μικρή περιουσία σε φακελάκια. Να σου θυμίσω επίσης κάποιες πρόσφατες δηλώσεις του Καρχιμάκη που τις έκανε όταν απεδέχθη τον διορισμό του. Μας είχε πει ο ξεδιάντροπος Καρχιμάκης ότι αποδέχεται τον διορισμό του διότι αν δεν ξαναβγεί βουλευτής τότε θα πρέπει να παρακαλάει τον καθέναν για να βρεί δουλειά!!! Κατάλαβες Κώστα γιατί καβάτζωσε μια δουλειά ο βουλευτής Καρχιμάκης; Για να μην του φερθούν όπως φέρνονται στον απλό λαό, δηλαδή σαν σκουπίδι!!! Διαφθορά λοιπόν υπάρχει και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που το αφύσικο να θεωρείται φυσικό και το φυσικό αφύσικο!!!

  26. Τζώννυ Μπη Γκουντ avatar
    Τζώννυ Μπη Γκουντ 12/08/2011 12:50:58

    Το ξέρετε ότι ορισμένα από τα κορίτσια της ομάδας πόλο πήραν άδεια άνευ αποδοχών για να παίξουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα; Μιλάω για αυτά που δουλεύουν στον δημόσιο τομέα;

    • Ariadne avatar
      Ariadne @ Τζώννυ Μπη Γκουντ 12/08/2011 13:45:17

      Δέν ξέρω με ποιά έννοια το λές, αλλά σίγουρα, τώρα θα πρέπει να τους αλλάξουν την άδεια σε "τιμητική άδεια" με αποδοχές βεβαίως. Συμφωνείς;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Τζώννυ Μπη Γκουντ 12/08/2011 14:24:40

      Τζώννυ,
      οχι μόνο αυτό.
      Τα κορίτσια, τα περισσότερα, είναι και απλήρωτα από τους συλλόγους τους.
      Από την άλλη, κάποιες πολυεκατομμυριούχες πριμαντόνες του μπάσκετ, προτίμησαν τις διακοπές αντι για την Εθνική.

  27. διηνεκης avatar
    διηνεκης 12/08/2011 13:41:39

    Δεν μπορεί να συμβαίνει αυτο 36 σχολιάσατε πριν απο μένα και τώρα δεν έχω τη να γράψω πάλι αργησα! μήπως γνωρίζει κανείς τι μάρκα είναι το ποδήλατο το γιωργάκη να πάω να πάρω ένα επίσης το κολαν μου άρεσε πολυ λέω να πάω διακοπές σκιάθο και να κάνω την ιστορική διαδρομή προς κουκουναριες στα χνάρια του μεγάλου στόχαστη ΓΑΠ

    • blue nile avatar
      blue nile @ διηνεκης 12/08/2011 15:04:50

      Ο Γαπ έχει αδυναμία στις αμερικάνικες φίρμες, για κάνα Cannondale τον κόβω...

  28. Απορία avatar
    Απορία 12/08/2011 14:00:35

    Μπράβο κ. Ροδινέ!

    Πρέπει η ΝΔ να αναλάβει πρωτοβουλία να αναστρέψει το παγκόσμιο αρνητικό κλίμα προς την Ελλάδα και τους έλληνες.

    Κλίμα για το οποίο ευθύνονται 100% κάποιοι ανεγκέφαλοι μέσα στο ΠΑΣΟΚ.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Απορία 12/08/2011 14:42:14

      Και όχι μόνον η Ν.Δ.!
      Η αναστροφή του κλίματος στο εξωτερικό είναι εθνική υπόθεση.
      Και δεν βλέπω κανέναν να ασχολείται σοβαρά.
      Ορθότατη η επισήμανση.

  29. φωνη avatar
    φωνη 12/08/2011 15:12:58

    Που την είδατε τη δωρεάν πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο;
    Τα χρήματα που δίνει μια οικογένεια στην παραπαιδεία που είναι απαραίτητη για να μπεις είναι τα δίδακτρα που πέρνουν τα πανεπιστήμια στο εξωτερικό.

    Έχετε δει τι γίνεται σε μερικές σχολές πόσα πληρώνουν οι φοιτητές από την τσέπη τους για τις εργασίες τους. Οι φοιτητές αρχιτεκτονικής βλέπετε να τους δίνει το πανεπιστήμο χρήματα για να πάρουν υλικά για μακέτες για να κάνουν τις πανάκριβες εκτυπώσεις και πόσα ακόμη;

    Και για την υγεία και για την παιδεία πληρώνουμε 2φορές για ένα αγαθό και για τη δημόσια και για την ιδιωτική αναγκαστικά γιατί το δημόσιο αγαθό είναι άχρηστο.

    Και πλούτο έχουμε, αλλα δεν μπορούμε να τον εκμεταλλευτούμε. Και το Αφγανιστάν και το Ιρακ έχουν πλούτο, αλλά οι λαοί τους πεθαίνουν.

    • Αίθρα avatar
      Αίθρα @ φωνη 19/08/2011 13:26:47

      +1000. Συν τα χρήματα για ενοίκιο και όλα τα άλλα αν περάσεις σε άλλη πόλη, διότι οι εστίες είναι ελάχιστες αν όχι ανύπαρκτες. Αν έχεις μάλιστα την κακή τύχη να θελήσει ο κάθε "Υπουργός Παιδείας" να "καινοτομήσει" όσο σπουδάζεις, υπολόγισε και κανένα εξάμηνο ή έτος σπουδών επιπλέον λόγω των αναπόφευκτων καταλήψεων. Το αν το αντέχεις τώρα αυτό, το πώς θα το πληρώσεις, δικό σου θέμα... Τα έχω σκεφτεί πολλές φορές, και καταλήγω στο ότι το εξωτερικό, αναλόγως και της χώρας βέβαια, μπορεί να σου έρθει και φτηνότερο. Μην κοροϊδευόμαστε με τη δωρεάν παιδεία λοιπόν. Απλώς πληρώνουμε δύο φορές, όπως πολύ σωστά λες.

      ΥΓ. Ειδικά στις αρχιτεκτονικές σχολές γίνεται χαμός, το ξέρω καλά...

  30. taxidriver avatar
    taxidriver 12/08/2011 15:23:12

    Ακόμη ένα άρθρο ύμνος στη Μετριότητα

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ taxidriver 12/08/2011 16:17:45

      Στους αιώνες θα προτιμώ μια στάλα Ελληνική μετριότητα παρά έναν ωκεανό από το δικό σας τίποτα κύριοι...

  31. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 12/08/2011 16:07:11

    Για τους "φίλους" σου του εξωτερικού:

    Ὅταν κάποτε φύγω ἀπὸ τοῦτο τὸ φῶς
    θὰ ἑλιχθῶ πρὸς τὰ πάνω ὅπως ἕνα
    ρυακάκι ποὺ μουρμουρίζει.
    Κι ἂν τυχὸν κάπου ἀνάμεσα
    στοὺς γαλάζιους διαδρόμους
    συναντήσω ἀγγέλους, θὰ τοὺς
    μιλήσω ἑλληνικά, ἐπειδὴ
    δὲν ξέρουνε γλῶσσες.
    Μιλᾶνε μεταξύ τους μὲ μουσική!..

    Νικ. Βρεττάκος

  32. NEOTERA avatar
    NEOTERA 12/08/2011 16:27:05

    Το "μια χώρα μικρή" όπως λέγονταν τότε με περηφάνια, δεν έχει καμμία σχέση με το πως ακούγεται σήμερα. Τώρα όταν κάποιος δηλώνει το αυτονόητο περί μικρής χώρας αφήνει γύρω του το γνωστό άρωμα ραγιαδισμού που εκλύουν οι βολεμένοι από όλα τα κόμματα. Κάτι εξίσου ψεύτικο με τη "Μεγάλη Ελλάδα" του Σημιτη. Το ερώτημα δεν είναι σήμερα αν είμαστε μικρή ή μεγάλη χώρα, αλλά αν θέλουμε να είμαστε σαν τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη ή να διαλυθούμε...

  33. taxidriver avatar
    taxidriver 12/08/2011 16:33:24

    Γι αυτό φίλε μου θα έχεις μια ζωή έναν ΓΑΠ να σε κυβερνά και θα δηλώνεις ευχαριστημένος που μπορείς και επιβιώνεις

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ taxidriver 12/08/2011 16:43:46

      Μα άνθρωποι σαν εσένα φέρανε τον ΓΑΠ. Τι σχέση έχει ο ΓΑΠ με την αγάπη για την πατρίδα? Άνθρωποι που τους νοιάζει μόνο το στομάχι τους και ευχαρίστως ξεπουλάνε τα ιδανικά τους, τις πατρίδες τους, τους Σεφέρηδές τους, αρκεί να έχει να φάμε... Εκτός αν νομίζεις πως με τον αρνητισμό και με το να περιφέρεις την πραμάτια σου του ανθελληνισμού κάνεις καλό στον τόπο και θα εκδιωχτεί πιο γρήγορα ο ΓΑΠ?

      • taxidriver avatar
        taxidriver @ TopGunZ 12/08/2011 17:29:25

        Άκου να σου πω φίλε μου.Εγώ προσωπικά δεν έφερα κανέναν ΓΑΠ γιατί απλά δεν είχα κανένα λόγο να το κάνω.Ούτε τα λεφτά που σας υποσχέθηκε μ ενδιέφεραν αλλά ούτε και καμιά θεσούλα στην μετριότητα που αγαπάς είχα να κυνηγήσω.Διότι εδώ και 20 χρόνια επέλεξα να να είμαι μέλος των Ελλήνων εκείνων που προσπαθούν να κρατήσουν τη σημαία του Ελληνισμού και της Ελλάδας ψηλά σε ξένα μερί.Ανήκω σ εκείνο το κομμάτι των Ελλήνων που σας κάνει να σκατε από υπερηφάνεια όταν βλέπετε και ακούτε ότι ο τάδε ΕΛΛΗΝΑΣ έκανε εκείνο στην Αμερική και ο άλλος πήγε στο Διάστημα στη Ρωσία.Είμαστε δηλαδή όλοι εμείς και τα 6 εκατομμύρια,τα ζωντανά παραδείγματα για τις δυνατότητες και την δυναμικότητα που έχει ο Ελληνισμός όταν ζητά το άριστο και όχι την μετριότητα που τόσο αγαπάς.Γιαυτό και σας κριτικάρουμε σκληρά.Γιατί βλέπουμε όλοι εμείς τι θα μπορούσαμε να καταφέρουμε και που έχουμε καταντήσει με την λογική ότι και η μετριότητα καλή είναι.

        • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
          Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ taxidriver 13/08/2011 02:12:44

          Να και ένας συμπαθητικός ταξιτζής !
          Από γράφεις φίλε;

          • taxidriver avatar
            taxidriver @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 13/08/2011 13:11:20

            Γερμανια

  34. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 12/08/2011 16:34:11

    Κύριε Ροδινέ , συγχαρητήρια! Ετσι είναι η κατάσταση ,όπως τη περιγράφετε εσείς και όπως πολύ εύστοχα και με περρίσευμα ψυχής, ακολουθούν τα λόγια του μεγάλου Σεφέρη.Καθένας μας στη ζωή του, αντιμετωπίζουμε δύσκολες και ψυχοφθόρες καταστάσεις , καταστάσεις που μας υπερβαίνουν και μας λυγίζουν....Μας τσακίζουν...Μοναδικό στήριγμα , η ψυχή .Η ψυχή, που είναι το παρελθόν του καθενός μας , η ιστορία μας , η προσωπικότητά μας , η πορεία μας εν γένει.Ετσι σηκωνόμαστε, έτσι συνεχίζουμε.......Γύρω μας πάντα θα υπάρχουν οι 'λίγοι' ... Οι αμόρφωτοι, οι νεόπλουτοι, οι κομπλεξικοί, οι ελλειματικοί , τα τρωκτικά....και μακραίνει ο κατάλογος .....Πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Ναι, πολλοί σύγχρονοι Ελληνες δεν έχουν την παιδεία της γενιάς του Σεφέρη , ούτε που τους ενδιαφέρει άλλωστε . Γι'αυτούς το χρήμα, η επίδειξη και η χυδαιότητα της ασημαντότητας μετράει.Και λοιπόν; Από πότε αυτοί ορίζουν το σύνολο του λαού μας ; Από πότε αποτελούν το άλλοθι για την παρακμή που βιώνουμε; Από τότε που εμείς, ένας φτωχός λαός ,ήθελε κάποια στιγμή και αυτός να ζήσει λίγο το όνειρο....Το όνειρο όμως, έγινε εφιάλτης και αυτό που ζούμε , ήρθε η ώρα να σταματήσει.Ο καθένας ας παλέψει με ότι διαθέτει. Ας θυμόμαστε όλοι, ποιοί μας έφεραν σ' αυτή τη κατάντια και ας αγωνιστούμε να τους διώξουμε . Να μη ξαναψηφίσουμε τους αχρείους πολιτικούς που πλούτισαν εις βάρος μας .Ούτε και τους γόνους αυτών.Να πιέζουμε κάθε μέρα στους δρόμους ,να φύγει ο χειρότερη κυβέρνηση που γνώρισε ποτέ ο τόπος και ο χειρότερος πρωθυπουργός που πέρασε ποτέ . Ενας πρωθυπουργός που αβασανίστα ,αν όχι ηδονικά, εξευτελίζει τη χώρα , την ιστορία της ,το παρελθόν της , τους κατοίκους της ,τους αγώνες τους. Γιατί είναι ένα ασήμαντο και ευνουχισμένο ανθρωπάκι. Γιατί δεν υπήρξε ποτέ Ελληνας.

    • juliet avatar
      juliet @ Diamond Angel 12/08/2011 17:14:57

      +10000000

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Diamond Angel 13/08/2011 09:02:41

      Diamond,
      συμφωνώ με τα περισσότερα που γράφεις.
      Δεν φταίνε μόνο οι μαθητές.
      Πιο πολύ φταίνε οι δάσκαλοι.
      Οταν πήγαινα Γυμνάσιο, ο φιλόλογος μας είχε αφιερώσει δυο μέρες σ' αυτήν την ομιλία του Σεφέρη!
      Δυο μέρες!

  35. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 12/08/2011 16:46:53

    Αναρωτιέμαι ποιός νεοέλληνας, ακόμη περισσότερο ποιός σημερινός πνευματικός ταγός μας, Έλληνας, θα επέλεγε το ρήμα "ανήκω" για να νοηματοδοτήσει την ύπαρξή του;
    Ομολογώ πως δυσκολεύομαι να βρω κάποιον...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Β.Κ.Σ. 14/08/2011 10:06:13

      ΒΚΣ,
      Οντως, το "ανήκω" είναι η ουσία.

  36. η Dimi avatar
    η Dimi 12/08/2011 17:18:32

    Between ordinary and Extraordinary is that little “Extra”
    ~Words to live by, framed print

    Hearty Thank You!, Kosta

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ η Dimi 13/08/2011 08:59:12

      Αγαπητή Dimi,
      μια μεγάλη καλημέρα απο εμένα.

  37. ΛΕΥΘΕΡΗΣ avatar
    ΛΕΥΘΕΡΗΣ 12/08/2011 20:11:12

    Συγχαρητήρια για το κείμενο. Ένα είναι γεγονός πιστεύω. Η Ελλάδα δε θα χαθεί όσο κι αν προσπαθούν ξένοι με τα εδώ τσιράκια τους να το επιτύχουν. Τώρα πληρώνουμε την ευπιστία μας στον ευδαιμονισμό, πρότυπο που μας επιβλήθηκε. Αυτό όμως καταρρέει και θα παρασύρει όλους, ακόμη και αυτούς που το επέβαλαν. Η Ελλάδα θα επανακάμψει και θα αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες της, όπως ακριβώς … ο Φοίνικας. Να είστε βέβαιοι.

  38. Χρήστος avatar
    Χρήστος 12/08/2011 20:17:42

    "Έτσι, δεν μπορεί και ο Έλληνας να καταλάβει την αξία μερικών πραγμάτων τα οποία τα θεωρεί δεδομένα."

    χμ, τι ακριβώς είναι δεδομένο; Το (μικρός εμετός) φιλότιμο των Ελλήνων;

    "Και μην μπερδεύετε μερικοί την καθωσπρεπίστικη ευγένεια και την φοβική τήρηση των νόμων στο εξωτερικό με το εμποτισμένο φιλότιμο,"

    Βάλε και ένα ® δίπλα στο "εμποτισμένο φιλότιμο" για να μην μας το κλέψει κανείς. Αναρωτιέμαι πραγματικά πως μπορεί κάποιος να λέει τέτοια πράγματα. Που ακριβώς βρίσκεται το εμποτισμένο φιλότιμο στον Έλληνα; Και πως ορίζεις το εμποτισμένο; Το έχει στο dna του όταν γεννηθεί;

  39. ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΣ avatar
    ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΣ 12/08/2011 21:08:52

    O ένοχος γι αυτό το έγκλημα έχει ονοματεπώνυμο
    http://redwildwind.blogspot.com/2011/08/o_12.html

  40. μαρικα avatar
    μαρικα 12/08/2011 22:29:18

    Diamond Angel
    +1000000 KRATULATION

  41. μαρικα avatar
    μαρικα 12/08/2011 22:34:00

    Κυριε Ροδινε,ΑΠΙΑΣΤΟΣ, Ομως αυτοι που φταινε δεν πρεπει επιτελους να πληρωσουν?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ μαρικα 13/08/2011 08:58:08

      Μαρίκα, αυτοί που ευθύνονται έπρεπε ήδη να έχουν πληρώσει.
      Ας ελπίσουμε οτι δεν θα έχουμε άλλες "αθωώσεις" τύπου Ακη...

  42. ierofantis avatar
    ierofantis 13/08/2011 00:38:47

    Μπράβο ρε Κώστα!

    Κείμενο καρδιάς, κείμενο ψυχής.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ierofantis 13/08/2011 09:03:12

      Καλημέρα φίλε Ιεροφάντη

  43. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 13/08/2011 01:06:18

    Εύγε για το Φιλί της Ζωής που έδωσες, με αυτό που έγραψες! Τί δεν θα έδινα για να μπορούσαν να το διαβάσουν τα νέα παιδιά, ώστε να δίνουν πληρωμένες απαντήσεις στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της Αννούλας και στις ρεπούσιες παραχαράξεις της Ιστορίας.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Aφροδίτη 13/08/2011 09:06:16

      Αγαπητή Αφροδίτη,
      το έγραψα και πιο πάνω.
      Είχα την τύχη να έχω ένα φιλόλογο που θεωρούσε αυτή την ομιλία του Σεφέρη, μνημείο της Ελληνικής Παιδείας.
      Θεωρούσε οτι ο Μέγας Ποιητής, στην ομιλία του συμπύκνωσε όλη του την ποίηση και την κοσμοθεωρία του για την Ελλάδα.
      Κάθε φορά που τη διαβάζω, αισθάνομαι πως είχε δίκιο!

  44. danaos avatar
    danaos 13/08/2011 09:57:59

    Καλημέρα φίλε!Τι να πω; Απλά χαίρομαι που σε γνώρισα!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ danaos 13/08/2011 10:00:58

      Ομοίως...

  45. Alexandros avatar
    Alexandros 13/08/2011 09:59:48

    "Δεν είμαστε διεφθαρμένοι, είμαστε χαβαλέδες"

    Συγνώμη αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του το κείμενο διαβάζεται σαν συγχωροχάρτι. Κι εγώ συγχωροχάρτι δε θα δώσω σε κανέναν διαπλεκόμενο πολιτικό, φακελάκΗ γιατρό, κατευθυνόμενο δημοσιογράφο, φοροφυγά επαγγελματία, λουφαδόρο δημόσιο υπάλληλο, μιζαδόρο εργολάβο κλπ κλπ.

    Φαντάζομαι όλοι οι παραπάνω έκαναν ό,τι έκαναν για τον "χαβαλέ". Ε ας τους κλείσουμε κι εμείς λοιπόν στη φυλακή έτσι για το χαβαλέ.

  46. Κώστας avatar
    Κώστας 13/08/2011 12:27:21

    Mπράβο κ.Ροδινέ!
    http://www.youtube.com/watch?v=hoNIcsiuUdk

    Ας ελπίσουμε αυτός στον οποίο ο Ελύτης ανέθεσε τη ανέγερση κυκλαδίτικου ξωκλησιού στη Σίκινο ως τελευταία του επιθυμία , να είναι αυτός που ο Ελληνισμός περιμένει.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Κώστας 13/08/2011 20:13:00

      ευχαριστώ για το link

  47. Αννίτα avatar
    Αννίτα 14/08/2011 15:38:45

    Απευθύνομαι στον Κ.Ροδινό και σε Ελληνες πατριώτες που νοιώθουν και πονούν για μια Ελλάδα που δεν πρέπει ποτέ να χαθεί κ να σβήσει απ τον χάρτη.
    Κώστα, μ'ιλησες με την συρραφή του κειμένου του μεγάλου Σεφέρη στην Εθνική Ελληνική Συνείδηση.
    Πραγματικά η Ελλάδα έχει τα λιγότερα καθίκια απ όλο τον κόσμο.Και δεν θα το έλεγα ακριβώς έτσι.Τους λιγότερους πολιτικάντιδες που έχουν αδυναμία στο χρήμα κ την εξουσία.Ομως αυτούς τους βλέπουν οι εχθροί της χώρας μας κ μέσω αυτών των λίγων εκμεταλλεύονται και ψάχνουν τρόπους να αφανίσουν την μικρή ταλαίπωρη πατρίδα μας.
    Πρέπει να είμαστε δυνατοί στο μυαλό και στην καρδιά για να αντιμετωπίσουμε τους λίγους που παζαρεύουν με τους πολλούς την Εθνική υπόστασή μας αλλά και την συνείδησή μας. Κάτι ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ.
    Δεν μπορούν να διανοηθούν οτι αυτοί που τους προσφέρουν γη και ύδωρ τους έχουν για χάντρες στο κομπολόι τους. Οτι η γη και το ύδωρ το έχει η πατρίδα τους.
    Δεν μπορούν να ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΉΣΟΥΝ ΟΤΙ Κ ΑΥΤΟΊ ΕΊΝΑΙ ΓΈΝΝΗΜΑ ΘΡΈΜΑ των ηρώων του 1821 που έδωσαν αγώνες για να μη χαθεί η μικρή Ελλάδα.
    Δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν πως και μόωο γι αυτό τον σημαντικό λόγο πρέπει να ξεπεράσουν τις αδυναμίες τους και να αγωνιστούν με όλους τους Ελληνες συμπατριώτες τους.
    Δυστυχώς κάτω και πίσω από ένα πτυχίο προβάλλουν τους εαυτούς των προσπαθώντας να επιδείξουν μόνο γνώσεις.
    Η Ελλάδα έχει ανάγκη πρώτα από Εθνική Συνείδηση και κατόπιν από τις γνώσεις του καθένα μας.
    Την σωτηρία της δεν την κατοχυρώνουν οι γνώσεις της αυτοπροβολής των λίγων αυτών μικρόψυχων πολιτικάντηδων.
    Η Ελλάδα μπορεί να είναι μικρή, αλλά είναι ένας απέραντος κόσμος γεμάτος πλούτο. Πλούτο ψυχής, πλούτο παράδοσης, πλούτο ιστορίας που μας διδάσκει.
    Από την κάθε ιστορική μορφή αν μπούμε στον κόπο να αναλύσουμε οχι τα κακώς κείμενα, αυτά πρέπει να μένουν πίσω, αυτά που έδωσε στη Ελλάδα ο καθένας τους χωριστά, έχουμε να διδαχθούμε πολλά.
    Ετσι κομμάτι-κομμάτι από τα πρόσωπα και τις προσωπικότητες της χώρας μας, από τον ΔΗΜΟΣΘΈΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΙΣΧΥΛΟ μέχρι τους αγωνιστές του1821 ΌΛΟΙ ΑΥΤΟΊ ΣΥΝΘΈΤΟΥΝ ενα δυναμικό πάζλ για να παραδειγματιστούμε και να επαναλάβουμε και μείς τις πράξεις τους παίρνοντας ένα κομμάτι απ τον καθένα και να βοηθήσουμε την Ελλάδα που τόσο έχει ανάγκη τα παιδιά της αυτήν τη στιγμή.
    Για να δείτε πως εμείς οι ίδιοι λοιπόν βάζουμε τα χέρια μας κ βγάζουμε τα μάτια μας!
    Διάβασα σήμερα στην real news ένα άρθρο για τους επιστήμονες του ΑΠΘ οι οποίοι έχουν κάνει έρευνες εδω και 5-6 χρόνια για ένα υπερόπλο είναι τα πάντα έτοιμα! 1050 σελίδες. Εστειλαν επιστολές παντού.! Δεν ενδιαφέρθηκε κανείς.!! Είναι ένα όπλο άμυνας υπερσύγχρονο, το οποίο βέβαια τώρα θέλουν να καρπωθούν ξένοι, εταιρείες, κερδοσκόποι, ασπονδοι φίλοι μας που ζητούν να μας αφανίσουν κλπ.
    Το Υπουργείο Αμυνας 'εδειξε πλήρη αδιαφορία.Κατάπιε το θέμα σαν χάπι, δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον!
    Θάπρεπε να γίνει ερώτηση στην Βουλή γι αυτό, διότι η Ελλάδα δεν κινδυνεύει μόνο από την κατοχή των μνημονιών. Αν είναι να μας αγοράσουν και τα όπλα μας τότε τι θα γίνει με την μικρή μας χώρα; αναρωτήθηκε κανείς;
    Εδώ πάλι θα ρωτήσω που πήγε η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ;
    Είδατε λοιπόν πως η αδιαφορία, και τα μικροσυμφέροντα κουκουλώνουν την Ελληνική Εθνική Συνείδηση και δεν υποστηρίζουμε ΠΟΤΕ την Ελλάδα οταν μας έχει ανάγκη;
    Πύρινος καταπέλτης ο λόγος του Σεφέρη.!! Μπορεί όμως να αφυπνίσει τους Ελληνες;
    Γι αυτούς τους λόγους λοιπόν και δεν μπορούμε να γίνουμε αφεντικά στην
    χώρα μας!!
    Η ΕΛΛΑΔΑ έχει άριστους επιστήμονες που μπορούν να αξιοποιηθούν για το καλό της, με τον τρόπο ομως που τους αντιμετωπίζουμε τους αναγκάζουμε να
    πουλάνε το μυαλό τους σε ξένες χώρες που το χρησιμοποιούν [το μυαλό των δικών α επιστημόνων] για κακό σκοπό.
    Ετσι χάνουμε την δύναμη μας, οχι μόνο την Εθνική μας συνείδηση.!!!!

    • Aφροδίτη avatar
      Aφροδίτη @ Αννίτα 14/08/2011 22:53:06

      Αγαπητή Αννίτα, καλησπέρα και χρόνια πολλά! Πολύ σωστά και συμπυκνώνεις, όλα όσα αναφέρεις, στις τρεις λέξεις «Ελληνική Εθνική Συνείδηση».
      Αυτήν την έχουμε βέβαια η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων, αλλά δεν την έχουν αυτοί που προσκύνησαν, για ιδιοτελείς λόγους, άλλων εξουσίες. Και οι προσκυνημένοι, είναι οι επίλεκτοι που πήραν και το «χρίσμα» για να «δουλέψουν» στην Πατρίδα μας, για λογαριασμό τους.
      Σύγχρονοι εφιάλτες, που δυστυχώς ποτέ δεν μας έλειψαν!
      Και επειδή η μεγαλύτερη επένδυση στον άνθρωπο, στην ποιότητά του και στη συνείδησή του γίνεται μέσα από το σύστημα της Παιδείας, βλέπεις πως αυτή αποτελεί και τον πρωταρχικό στόχο τους. Δεν είναι τίποτα τυχαίο, από όσα γίνονται στο χώρο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ούτε η επιλογή των υπουργών, ούτε των ειδικών γραμματέων, ούτε των βιβλίων. Θέλουν πολίτες χωρίς αντιστάσεις, για να τους πέσει πιο εύπεπτο το ξεπούλημα του τόπου. Τώρα μάλιστα με τη νομιμοποίηση και της "μπάφας", θεωρούν ότι θα δέσουν από παντού το έργο τους.
      Εγώ λοιπόν λέω, πως ο καθένας από εμάς μπορεί να γίνει ένας εμπειρικός δάσκαλος για τα παιδιά του και τα εγγόνια του, ώστε να μη χαθεί ή αδυνατίσει αυτός ο σπόρος, που ναι μεν δεν πεθαίνει, αλλά κινδυνεύει από μετάλλαξη.

  48. Θωμαή Παγιάντζα avatar
    Θωμαή Παγιάντζα 14/08/2011 16:12:09

    Εύγε στον κυριο Ροδινό για το άρθρο του όπως επίσης θα συμφωνήσω κ με την Αννίτα. "Είμαστε ο σπόρος που δεν πεθαίνει αλλά είμαστε ό σπόρος που ΠΑΘΑΙΝΕΙ"...Υπάρχουμε κ θα υπάρχουμε ως Ελληνες όσο το επιτρέπουμε εμείς πρωτίστως κ δευτερευόντως όσο φροντίζουμε να κρατάμε ενεργή την ελληνική φλόγα!!!!Η εθνική συνείδηση υπάρχει!!!Αλλά πρεπει να επικαιροποιήσουμε τη σχέση μας με την Ιστορία με θεσμούς κ αξίες...
    Το 1997, στο περιοδικο Νέμεσις δημοσιεύτηκε μια δήλωση που ο Κίσινγκερ έκανε το 1994 σε μια συνάντηση υψηλά ισταμένων σε ένα ξενοδοχείο της Ουάσινγκτον. Η πηγή της ήταν άρθρο της Turkish Daily News[1]. Η διαβόητη δήλωση ήταν:

    "Ο λαός των Γκρεκών είναι αναρχικός και δύσκολος να τιθασευθή. Γι' αυτό πρέπει να τον χτυπήσουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως αναγκασθή να συμμορφωθή. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα του, την θρησκεία του, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε την δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, ώστε να μην μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, στην Ανατολική Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή την νευραλγική περιοχή στρατηγικής σημασίας για μας"....Ελοχεύει λοιπόν ενας διπλός κίνδυνος...Εκείνος του ανθελληνισμού εκ των "έσω" κ του αλλου...των υποτιθέμενων παγκοσμίως "υποστηρικτών" μας
    Μας διαπομπεύουν όσο το επιτρέπουμε!!!!!!!

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Θωμαή Παγιάντζα 14/08/2011 17:01:27

      Ακριβώς!!!!! 100% δίκιο!!!!!!!!!!!!! Οσο τους το επιτρέπουμε......

  49. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 14/08/2011 16:49:45

    Μπράβο Αννίτα !!!Πολύ σωστά !!!!!!Μα περιμένεις από τον ΓΑΠ και τους συν αυτώ ,ενδιαφέρον για την Πατρίδα και τους ανθρώπους της; Υπάλληλοι των τραπεζών και των διεθνών τοκογλύφων είναι . Εντολές εκτελούν.......

  50. ΚΜ avatar
    ΚΜ 15/08/2011 05:04:44

    Οδηγέ ταξί: κάνεις λάθος. Έχω ζήσει/εργαστεί σε περισσότερες ξένες χώρες από σένα. Και, σημειωτέον, όχι ως ταξιτζής.

    Γιώργο: ο τυπάκος δεν είναι καινούργιος, έχει δώσει και άλλα δείγματα γραφής. Όπως κι εσύ άλλωστε, ρατσιστή παπαδοφάγε χλαμυδοφόρε. Αυτές δε οι «αρετές» σου, πάνε πακέτο με την φανατική ξενολαγνεία και το μίσος προς την (αληθινή, και όχι όπως την φαντάζεστε) ελληνικότητα όπως μας την παρέδωσαν οι πατεράδες μας: σύμφωνα με τα μανιφέστα του «Δαυλού» (σημ.: περιοδικό για αρχαιόπληκτους με ροπή προς την... ουφολογία) την ελληνικότητα θα πρέπει να την «επαναπροσλάβουμε» από τους ξένους!

    Εσείς λοιπόν οι χλαμυδοφόροι είστε οι πρώτοι εθνο-αποδομητές, πριν ακόμα κι από το Ρεπουσαριό!

    Παραθέτω και έναν σύνδεσμο προς ένα εξαιρετικό άρθρο στο «Άρδην» για να γελάσουν και οι υπόλοιποι σχολιαστές με τα χάλια σας:

    http://www.ardin.gr/node/1053

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.