#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/06/2010 00:47
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Business Plan, ή πολιτικό όραμα και σχέδιο;



Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει τις μόδας η επισήμανση περί της «ολοκλήρωσης του κύκλου της μεταπολίτευσης». Από την κυβέρνηση Καραμανλή και εντεύθεν,ο κύκλος της μεταπολίτευσης διαρκώς κλείνει και διαρκώς παραμένει ανοικτός. Έτσι, όπως επισημαίνει ο Δ. Μπεκιάρης στην «Αξία»,  αυτά τα χρόνια ακούσαμε τα πάντα: για κυβερνήσεις συνεργασίας, για  κυβερνήσεις εθνικής ενότητας, για κυβερνήσεις εθνικής ανάγκης, για κόμματα επιχειρηματιών (ως εγχώρια κακέκτυπα του Μπερλουσκονισμού), για γαλλικό μοντέλο, για γερμανικό μοντέλο και άλλα. Ο στόχος υπήρξε προφανής: «Τα δομημένα συμφέροντα πριμοδότησαν, ενίσχυσαν και διαφήμισαν την αντικειμενική πολιτική ρευστότητα των τελευταίων ετών, για να ρυθμίζουν το χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα σύμφωνα με την πλατφόρμα των  συμφερόντων τους». Και για να το έχουν συνεχώς όμηρό τους.

Σήμερα, αυτά τα «δομημένα συμφέροντα», δηλαδή οι πέντε- έξι μεγάλες επιχειρηματικές οικογένειες που γνωρίζουμε όλοι, μετατρέπουν την χώρα σε μια απέραντη εξεταστική επιτροπή και επιχειρούν παράλληλα  να εκμεταλλευτούν την κοινωνική και πολιτική αποσταθεροποίηση για να επιβάλλουν και πάλι τις επιδιώξεις τους. Το σχέδιο τους είναι τριπλό σύμφωνα με τον ίδιο:

Αναδιάταξη του πολιτικού συστήματος με στόχο την αποδυνάμωση των πολιτικών οργανισμών
· Δημιουργία νέων κομμάτων στη βάση των παραταξιακών ριζών τους
· Κυβέρνηση εθνικής ανάγκης, η οποία θα συγκροτηθεί από τεχνοκράτες και κυρίως εκφραστές του πολιτικού status που κυριάρχησε από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.

Το γεγονός ότι η ανεξαρτητοποίηση Κιλτίδη γίνεται πρώτη είδηση, είναι ενδεικτική των κατευθύνσεων που δίνονται ώστε η κοινωνία να αποπροσανατολιστεί.  Η Ντόρα Μπακογιάννη, παραδοσιακή εκφραστής του «γερμανικού μοντέλου», αφού δεν κατάφερε να κυριαρχήσει στη Νέα Δημοκρατία διαγράφηκε και προσανατολίζεται (έτσι λένε τουλάχιστον) στη δημιουργία νέου πολιτικού φορέα.

Η Αριστερά δείχνει ανήμπορη να ακολουθήσει τις εξελίξεις και τις καταστάσεις που δημιουργεί η υπογραφή του «μνημονίου της υποτέλειας», το ΚΚΕ εξακολουθεί και αποτελεί «μπετόν αρμέ», ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει διαλυτική συμπτωματολογία. Ο ΛΑΟΣ του Γιώργου Καρατζαφέρη παραπαίει σε ότι έχει να κάνει με την πολιτική του αξιοπιστία ακολουθώντας τον δρόμο του πολιτικού καιροσκοπισμού.

Την ίδια στιγμή προωθούνται σενάρια δημιουργίας, από κεντροαριστερές και κεντροδεξιές αποσκιρτήσεις,  ενός κόμματος  στη μέση του πολιτικού συστήματος το οποίο ως φορέας του πολιτικού Κέντρου, θα διαδραματίσει υποτίθεται ισχυρό ρυθμιστικό ρόλο. Στην ουσία, όμως, με την παρουσία του ένας τέτοιος φορέας θα σφραγίσει τον κατακερματισμό της πολιτικής ζωής και τον έλεγχό της από εξωθεσμικά κέντρα.

Την ίδια στιγμή μέσα στο ΠΑΣΟΚ δημιουργούνται πρωτόγνωρες γι αυτό καταστάσεις. «Κίνημα μέσα στο ΠΑΣΟΚ» γράφει η μία εφημερίδα. «Συζητείται κείμενο που θα υπογράψουν 80-90 βουλευτές», η άλλη.  Ομάδες βουλευτών καταθέτουν επερωτήσεις εναντίον των μέτρων. Υπουργοί και βουλευτές δεν κυκλοφορούν στους δρόμους. Όλες οι εφημερίδες περιγράφουν σκηνές από μια  «τρομαγμένη και δειλή» κυβέρνηση.

Την ίδια στιγμή κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο Γιώργος Παπανδρέου θα ζητήσει τη συναίνεση της αντιπολίτευσης και αν δεν καταφέρει να την αποκτήσει θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές. Τις οποίες όμως δεν θα τις κάνει μόνο με την επιδίωξη να κερδίσει (όπως έχουν τα πράγματα) αλλά κυρίως για να  χρησιμοποιήσει τη λίστα (18μηνο) και να αποκτήσει έτσι ένα «ΠΑΣΟΚ» απολύτως ελεγχόμενο από τον ίδιο. Η αποκαθήλωση Τσοχατζόπουλου, ύστερα από εκείνη του Σημίτη και η χρησιμοποίηση απολύτως νέων προσώπων στην κυβέρνηση, αποτελούν ισχυρές ενδείξεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Γιώργος Παπανδρέου πρέπει  να συγκροτήσει κυβέρνηση εθνικής ανάγκης με τη συμμετοχή εξωκοινοβουλευτικών προσώπων. Το γεγονός όμως ότι για κυβέρνηση εθνικής ανάγκης πρώτος μίλησε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, αφού η κόρη του Ντόρα Μπακογιάννη ηττήθηκε στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ, αποδεικνύει από μόνο του την ιδιοτέλεια παρόμοιων σεναρίων.

Όσοι υποστηρίζουν τα σενάρια περί συγκρότησης κυβέρνησης εθνικής ανάγκης με τη συμμετοχή εξωθεσμικών προσωπικοτήτων επιδιώκουν να οδηγήσουν την πολιτική ζωή της χώρας σε πλήρη απαξίωση. Δεν πρόκειται για πολιτικό σχέδιο, αλλά για «Business Plan», το οποίο επεξεργάζονται οι businessmen της πολιτικής ζωής αυτού του τόπου.  Είναι οι προφέσορες της διάλυσης τον δομών του πολιτικού συστήματος. Η χώρα δεν θέλει μόνο καλούς διαχειριστές για να ξεφύγει από την καταστροφή. Χρειάζεται κυρίως πολιτικό όραμα και σχέδιο.

Οι πραγματικοί εκφραστές της πολιτικής αναζητούν τρόπους συγκρότησης πολιτικών σχηματισμών με ιδεολογία και όραμα, οι οποίοι θα αναζωογονήσουν την πολιτική ζωή του τόπου. Αυτό δηλαδή που κάνει ο Αντώνης Σαμαράς.

Και θα πούμε και κάτι άλλο: Το έργο του Αντώνη Σαμαρά είναι τεράστιο. Επειδή παρέλαβε ένα κόμμα σε συνθήκες βαριάς ήττας και κοινωνικής απαξίωσης. Όσο όμως θα αποσαφηνίζει την ιδεολογική φυσιογνωμία του κόμματος, θα απαλλάσσεται από τα βαρίδια του παρελθόντος και θα ανανεώνει το πολιτικό προσωπικό του, τόσο και θα ενισχύεται ο ρόλος του ως του άλλου πόλου εξουσίας, καθώς θα πλησιάζουν οι εκλογές.

Πόσο μπορούν να εμποδίσουν την ισχυροποίηση και άνοδο της ΝΔ το νέο κόμμα της Ντόρας και ενδεχόμενες νέες αποχωρήσεις από την ΚΟ της ΝΔ; Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε να διαπιστώσουμε την πραγματική κοινωνική εμβέλεια της ίδιας της κ. Μπακογιάννη, ή του κ. Κιλτίδη και του κ. Μαρκογιαννάκη (αν όπως φημολογείται αποχωρήσει τελικά).

Από την άλλη μεριά όμως πέρασαν οι εποχές που ο λύκος έτρωγε όποιον έφευγε από το μαντρί. Αν οι δυο περασμένες εκλογικές αναμετρήσεις έδειξαν ότι ένα μεγάλο τμήμα του εκλογικού σώματος  καθίσταται ανεξέλεγκτο, φανταστείτε τι έχει να γίνει σε εκλογές υπό συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής κατάρρευσης. Και όπως έχουμε ξαναπεί είναι μακρυά νυχτωμένοι όσοι πιστεύουν ότι επειδή η ΝΔ «είναι κόμμα εξουσίας»  και ο Σαμαράς « εν δυνάμει πρωθυπουργός» αν γίνουν εκλογές σε συνθήκες κατάρρευσης του ΠΑΣΟΚ «η βάση θα συσπειρωθεί γύρω του».

Ο Σαμαράς και η ΝΔ πρέπει αυτήν την φορά να «κολυμπήσουν στις μάζες», να εκφράσουν την δυναμική που αναπτύσσεται σε αυτές , να προτείνουν ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο – όραμα για έναν λαό φοβισμένο και απογοητευμένο, αν θέλουν να αποτελέσουν την εναλλακτική λύση. Και φυσικά η ΝΔ δεν μπορεί να γίνει μόνο «κόμμα διαμαρτυρίας».  Η ΝΔ είναι και πρέπει να παραμείνει κόμμα εξουσίας

Μπορεί όμως να τα κάνει όλα αυτά, αυτή η ΝΔ; Ένα είναι σίγουρο. Οι ηγέτες, κυρίως των κομμάτων εξουσίας, δεν μπορούν να παράγουν πολιτική απολογούμενοι για τις αμαρτίες των εκφραστών της χρεωκοπίας του μεταπολιτευτικού μοντέλου.

Το επερχόμενο Συνέδριο της ΝΔ πρέπει, λοιπόν, να αποτελέσει την αρχή για την μετεξέλιξη της σε ένα σύγχρονο κόμμα αρχών, ικανού να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις όλης της κοινωνίας. Και στην μετεξέλιξη αυτή πρέπει να συμπεριληφθεί και η αλλαγή ονομασίας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αναγνώστης avatar
    αναγνώστης 21/06/2010 01:25:35

    Δείτε πως ταιριάζει με τα προηγούμενα η αρθρογραφία της Καθημερινής της οικογένειας Αλαφούζου:


    Φυγόκεντρες κινήσεις βουλευτών
    Οι ήδη εννέα ανεξάρτητοι βουλευτές στα έδρανα, σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών από τις εκλογές, αποτελούν πρωτόγνωρη εικόνα για την ελληνική Βουλή. Κι όμως, στους διαδρόμους του Κοινοβουλίου διακινείται σχεδόν ως βεβαιότητα ότι, σε σύντομο διάστημα, οι «ανεξάρτητοι» θα είναι πολύ περισσότεροι. Με τα ανοικτά εσωτερικά μέτωπα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ενόψει των πολιτικών προκλήσεων του ασφαλιστικού και των εργασιακών, που θα τεστάρει τη συνοχή της κυβερνητικής παράταξης, λείπει μόνον η αφορμή προκειμένου να καταγραφεί η επόμενη φυγόκεντρος κίνηση.
    Μετά την Ντόρα Μπακογιάννη και τον Κ. Κιλτίδη (που μάλλον κατευθύνεται προς τον ΛΑΟΣ) το ερώτημα στη Ρηγίλλης είναι ποιος θα είναι ο επόμενος. Ηδη η Ν.Δ. μοιάζει να παρατηρεί προσεκτικά τις κινήσεις συγκεκριμένων βουλευτών που φέρονται, κατά την ηγετική ομάδα, έτοιμοι να ακολουθήσουν την πρώην υπουργό. Μεταξύ αυτών, βρίσκονται οι Θ. Γιαννόπουλος και Ελσα Παπαδημητρίου οι οποίοι και απουσίασαν από τη συνεδρίαση της Παρασκευής, ο Χρ. Μαρκογιαννάκης, που την Παρασκευή άφησε υπαινιγμούς για προσπάθεια εσωκομματικού ξεκαθαρίσματος και υπονόησε ότι αν αυτό συμβεί θα «πάρει το καπέλο του» και ο Γ. Κοντογιάννης που όμως σημειώνει ότι δεν θα δώσει αφορμή για διαγραφή του. Καχυποψία καταγράφεται και για τον κ. Σίμο Κεδίκογλου, ο οποίος αναμένεται να συναντηθεί την Τρίτη με τον κ. Σαμαρά, θεωρώντας ότι κάποιοι εκ της ηγετικής ομάδας διακινούν εις βάρος του σενάρια. Εν αναμονή της αποχώρησης ή διαγραφής του είναι ο κ. Θεοδ. Σκυλακάκης. Ουδείς βεβαίως μπορεί να αποκλείσει διαγραφές ή αποχωρήσεις για ακραιφνώς πολιτικά ζητήματα, όπως επί παραδείγματι το ασφαλιστικό. Εν προκειμένω στο ΠΑΣΟΚ, με τα σενάρια να πιθανολογούν ότι δύο βουλευτές θα προστεθούν στους ήδη διαγραφέντες Β. Οικονόμου, Σοφία Σακοράφα και Γ. Δημαρά.
    Στον ΣΥΡΙΖΑ, τέλος, «άσπονδοι φίλοι» του κ. Δ. Παπαδημούλη δεν αποκλείουν να ακολουθήσει τους συντρόφους του (Φ. Κουβέλη, Ν. Τσούκαλη, Θ. Λεβέντη, Γρ. Ψαριανό) αφού πεισθεί για την εκλογική επιβίωση του νέου σχήματος. Αν αυτό συμβεί, οι «ανανεωτές» θα προχωρήσουν στη συγκρότηση δικής τους κοινοβουλευτικής ομάδας. Γ.Π.Τ.

  2. Προφήτης avatar
    Προφήτης 21/06/2010 01:27:17

    Αν τα πράγματα είναι τόσο δύσκολα για την ΝΔ, ώστε επιλέγεται με κάθε πολιτικό τίμημα "φυγή προς τα εμπρός", καλό είναι να θυμάται ότι για να ελέγξεις το μέλλον πρέπει να συνδέσεις οργανικά το παρελθόν με το παρόν.
    Η αλλαγή ονομασίας λίγο απέχει από πολιτικό "σεπούκου".

  3. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 21/06/2010 01:36:54

    Δεν ξέρω αν θα μπορούσε να κάνει η ΝΔ μεγαλύτερο λάθος από την αλλαγή ονόματος. Θα είναι σα να λέει 'τα έκανα όλα λάθος μέχρι τώρα, τόσο λάθος που ούτε το όνομά μου δε θέλω να θυμάμαι.'

  4. Factorx avatar
    Factorx 21/06/2010 01:43:58

    Προφήτη, Εγω νομίζω οτι το κομμάτι λέει ακριβώς το αντίθετο: οχι φυγή προς τα εμπρός με κάθε κόστος. Το αντίθετο, επιμονη στην οικοδόμηση κόμματος αρχών κλπ.

    Κατα τα άλλα το θέμα της ανάρτησης ειναι αν πρέπει ο Σαμαράς να συμπραξει σε συγκυβέρνηση κλπ, πράγμα το οποίο αργά η γρήγορα θα αντιμετωπίσει.

    Για το όνομα, τέλος, η άποψή μου είναι σταθερή. Πρέπει να το αλλάξει κάποια στιγμή, οχι τώρα. Για ένα και μόνο λόγο επιπλέον πέραν των αλλων που εχουν αναπτυχθεί εδώ κατά καιρούς: Δύσκολα ΠΑΣΟΚοι θα πάνε στη ΝΔ κι αυτή την στιγμή ένα κομματι του λεγόμενου "πατριωτικού ΠΑΣΟΚ" εξετάζει τον Σαμαρά

  5. δευτεροςασχετος avatar
    δευτεροςασχετος 21/06/2010 01:50:04

    Δεν κατάλαβα. Τι παει να πει "μπετόν αρμέ" το ΚΚΕ? Καλά κάνει και είναι. Δηλαδή ο ΣΕΒ που είναι τσιμέντο για να τσακίζει τον κοσμάκη δεν είναι πρόβλημα...αλλά είναι το ΚΚΕ που καλώς ,κάλλιστα είναι τσιμέντο για να μην περάσει η κυβερνητική προπαγάνδα και το μνημόνιο. Ακόμα πιο μπετόν αρμέ το ΚΚΕ ,ακόμα περισσότερο. Οι άλλοι βάρεσαν διάλυση,μόνο το κκε υπάρχει σε αυτή τη χώρα. Μας κάνει περήφανους όταν καλεί σε πανευρωπαϊκό ξεσηκωμό απο τον ιερό βράχο της Ακρόπολης... μόνη ελπίδα πατριώτες

    • Factorx avatar
      Factorx @ δευτεροςασχετος 21/06/2010 01:52:52

      κακό είναι το "μπετόν αρμέ"; Γιατί εκνευρίζεσαι; Σκέψου όμως αν με αυτήν την πολιτική μπορεί να προσελκύσει ευρύτερες λαικές μάζες, να συμπτήξει μέτωπα κλπ

    • ALALOGIA avatar
      ALALOGIA @ δευτεροςασχετος 21/06/2010 06:17:19

      ΚΚΕ: Οσα φάμε, όσα πιούμε και όσα αρπάξει ο κόσμος μας. (Που πάμε ρε παιδιά!)

  6. Dimi avatar
    Dimi 21/06/2010 06:49:25

    O κ. Σαμαράς, σε κάθε περίπτωση, να αρνηθεί να συγκυβερνήσει.

    Το οφείλει στην Εκλογική Βάση η οποία με ενθουσιασμό τον εξέλεξε γιά Πρόεδρο της νέας Νέας Δημοκρατίας Και, αυριανό Πρωθυπουργό της Ελλάδας. Και να εξετάσει πολύ σοβαρά, το πρόβλημα των εκατομμυρίων ελληνοποιημένων λαθρομεταναστών, οι οποίοι, θα σπεύσουν κατά κύμματα, ν'αλλοιώσουν το εκλογικό αποτέλεσμα υπέρ του ακατανόμαστου.

    Επειδή η αλλοίωση, θα προκαλέσει κοινωνική αντίδραση απρόβλεπτων διαστάσεων.

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 21/06/2010 07:37:46

    Eάν αλλαξει το ονομα για να προσελκυσει πρωην πασοκους και αριστερους που δισταζουν για συμβολικους λογους κινδυνευει να χασει ενα μεγαλυτερο κομματι ανθρωπων που ειναι συνδεμενοι με τη ΝΔ.
    Θα δικαιωσει δε και εκεινους που ελεγαν οτι απο την αρχη δεν ενδιαφεροταν παρα μονο για δικο του κομμα τυπου Πολ.Αν.
    Απο την αλλη πλευρα φυσικα ολα θα κριθουν και απο την ιδεολογια και απο το προγραμμα.
    Εγω δεν εχω ακουσει θεμελιωμενη προταση εξοδου απο το ΔΝΤ.Ειναι δεδομενα τα χρεη και οι αριθμοι και αξιοπιστη εναλλακτικη λυση δεν εχει παρουσιασθει.
    Μπορει η προσφυγη να ηταν δυνατον να αποφευχθει αλλα τωρα που εγινε τα δεδομενα ειναι διαφορετικα.
    Ο Σαμαρας εχει αποκλεισει καθε σκεψη για παυση πληρωμων ή εξοδο απο το ευρω.
    Πως λοιπον θα πληρωθουν τα δανεια χωρις το ΔΝΤ;

    • Misha avatar
      Misha @ ψυχραιμια 21/06/2010 10:40:05

      Απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ κανείς τρόπος αποπληρωμής του εξωφρενικού, τοκογλυφικού χρέους χωρίς αναδιάρθρωση του.
      Αυτή θα γίνει υποχρεωτικά και το λένε όλοι.
      Σήμερα το χρέος είναι 106%.Σε δυο χρόνια θα είναι 150%.
      Με τη διάλυση της παραγωγικής βάσης, την ογκούμενη ανεργία και την επερχόμενη φτώχεια μόνο δοσίλογος ή τραπεζίτης δε βλέπει το αναπόφευκτο.

  8. μας δουλεύουν avatar
    μας δουλεύουν 21/06/2010 08:29:55

    Ο Αντώνης Σαμαράς δεν πρέπει να βιάζεται.
    Σημασία τώρα έχει η ποιότητα των επιλογών του, χωρίς προχειρότητες και άσκοπους συμβιβασμούς.
    Πρώτα η καθαράη ιδεολογία, δεύτερο η σιδερένια πειθαρχία, τρίτο η επιλογή νέων και άφθαρτων στελεχών.
    Ο χρόνος είναι μαζί του και αυτό το ξέρουν οι παπανδρεο-μητσοτακο-καρατζαφερέοι που προσπαθούν να εκβιάσουν διλλημματικά τις αποφάσεις του.
    Αφήστε τους να κτυπιούνται.
    Ο λαός χρειάζεται ελπίδα, η ελπίδα δεν σηκώνει συμβιβασμούς.

  9. Προφήτης avatar
    Προφήτης 21/06/2010 08:30:58

    Το λεγόμενο "πατριωτικό ΠΑΣΟΚ", σήμερα, έχει τόση πολιτική αξία όση η στρατιά του Αννίβα μετά τη Μάχη στη Ζάμα.
    Ο Γιώργος απάλειψε κάθε, ισχνό ούτως ή άλλως την τελευταία 15ετία, πατριωτικό χαρακτηριστικό του ΠΑΣΟΚ χωρίς αυτοί να μπορεσουν να αντιδράσουν.

    Ταυτόχρονα, σε αυτήν την πολιτική συγκυρία, ο όρος "πατριωτικό ΠΑΣΟΚ" αποτελεί τραγέλαφο, γι' αυτό χρησιμοποιώ εισαγωγικά, κάτι σαν να λέμε "ανήκω στους Ολυμπιακούς του Παναθηναϊκού".

    Με την ακολουθούμενη από τον κυβερνητικό εσμό πολιτική ή είσαι πατριώτης, δηλαδή απέναντι από τα καθάρματα, ή είσαι ΠΑΣΟΚ.
    Και το ΠΑΣΟΚ είναι του Γιώργου, αυτά τα "το ΠΑΣΟΚ είμαστε εμείς" τα ακούω βερεσέ, αφού ακριβώς δεν μπόρεσαν να αποτρέψουν την "απο-εθνικοποίηση" του.

    Πολλοί (από το "πατριωτικό ΠΑΣΟΚ") είναι καλά παιδιά αλλά δυστυχώς δεν γίνεται και να διατηρήσουν την πολιτικοκοινωνική τους ιδιοπροσωπεία και να υπηρετούν συγκεκριμένες πατριωτικές θέσεις.
    Δηλαδή να αλλάξει η ΝΔ όνομα για να μπορούν να ενταχθούν αυτοί χωρίς να τους κράζει ο περίγυρός τους.

    Αν παραμείνουν ΠΑΣΟΚ δεν ανήκουν στον πατριωτικό χώρο.
    Αν ανήκουν πηγαίνουν στον Σαμαρά - χωρίς όρους.
    Δεν βγήκε τυχαία το : Ουαί τοις ηττημένοις.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Προφήτης 21/06/2010 08:35:13

      Τυχαία επίσης δεν βγήκε το : δεν δύνασαι να υπηρετείς δύο κυρίους.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Προφήτης 21/06/2010 08:57:11

      Κατα τη γνωμη μου δεν υπαρχει περιπτωση αυτοι να ελθουν στη ΝΔ ακομη και αν αλλαξει ονομα διατηρωντας την ιδιοπροσωπεια τους.
      Το λεγομενο πατριωτικο ΠΑΣΟΚ διαμορφωθηκε μεσα απο ιδεολογικους μυθους συμφωνα με τους οποιους η δεξια ηταν διαχρονικα ενδοτικη παραταξη.
      Οταν το 1996 αρχισε η στροφη του δικου τους κομματος αρχικα την αγνοησαν,μετα προσπαθησαν να αντιδρασουν και τελικα κινηθηκαν με σχηματα τυπου ΔΗΚΚΙ και τα παρομοια αλλα παντοτε απεφευγαν καθε επαφη με οτιδηποτε δεξιο ακριβως λογω της εμπεδωμενης παλιας αντιληψης τους.
      Μπορει ολοι αυτοι να εχουν μεινει τελειως ξεκρεμαστοι ιδεολογικα αλλα ακομη δισταζουν να αποδεχθουν συνεργασιες με τη δεξια γιατι ακομη νομιζουν οτι εχουν καποιου ειδους ανωτεροτητα.
      Μονο αν κανουμε μια νεα εγχειρηση και αποδεχθουμε τη δικη τους αποψη μπορει να αλλαξουν.Αλλα γιατι να την κανουμε;Δεν ειπαμε τερμα οι μεσαιοι χωροι και οι ιδεολογικες παραχωρησεις;
      Δε δηλωσε ο Σαμαρας σεβασμο στον Αβερωφ;
      Για να καταλαβουμε τι σημαινει "πατριωτικο" ΠΑΣΟΚ μια μικρη ιστορια απο το Δημο Παπαγου.Ο Δημος,φυσικα δεξιοκρατουμενος αποφασισε να ανεγειρει αγαλμα του Παπαγου.Ο Τσοχατζοπουλος,υπουργος Αμυνας τοτε και εκπροσωπος του υποτιθεται πατριωτικου ΠΑΣΟΚ το πολεμησε οσο μπορουσε και φυσικα κανεις απο το Υπουργειο δεν παρεστη στα εγκαινια.
      Για το "πατριωτικο" ΠΑΣΟΚ ο Παπαγος δεν ηταν αξιος τιμης.
      Δεν χρειαζομαστε τυπους με παρομοιες προκαταληψεις και δεν πρεπει να αλλαξουμε τη δικη μας ιστορια για να τους ικανοποιησουμε.

  10. tiramola avatar
    tiramola 21/06/2010 08:43:26

    Το πολιτικό όραμα πρέπει να συνοδεύεται με πράξεις που να αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται απλώς για όραμα αλλά για απόφαση υλοποίησης του.
    Το γιατί ο Σαμαράς δεν πείθει γίνεται αμέσως αντιληπτό αν δούμε πως αντιμετωπίστηκε από το κόμμα του ο Αβραμόπουλος ο οποίος είναι ο βασικός υπεύθυνος για την εξαθλίωση του ΕΣΥ.
    Σύμφωνα με έρευνα του υπουργείου στην οποία μετέχει και εισαγγελέας από το 2006 έως το 2009 δημιούργησε επιπλέον χρέη 6 δις.
    Είναι αυτά που δεν καταγράφονταν στο έλλειμμα...
    Αποτέλεσμα της αφασίας του ήταν ένα απίστευτο πάρτυ υπερτιμολογήσεων που έφταναν μέχρι και 1000% κέρδος με τη συνεργασία ιατρών, νοσηλευτών, διοικητικών υπαλλήλων και διοικητών των νοσοκομείων.
    Ο Αβραμόπουλος δεν έχει άποψη φαίνεται για το φόνο για αυτό και έχει εξαφανισθεί όπως και ο Καραμανλής.
    Αύριο ο κύριος αυτός θα είναι υπέυθυνος για την προεκλογική εκστρατεία του κόμματός του αφού είναι και υπέυθυνος ιδεολογικής καθοδήγησης...
    Να τους χαίρεται ο Σαμαράς και αυτόν και το Σαλμά που ενώ ήταν υφυπουργός υγείας επί 10μηνο έχει το θράσος να μιλάει για εκτροχιασμό των δαπανών για την υγεία το τελευταίο 8μηνο.

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ tiramola 21/06/2010 08:52:25

      Δίκιο έχεις, αλλά εδώ η Μαριλίζα είναι Υπουργός υγείας, τι να λέμε...

      • tiramola avatar
        tiramola @ (A)θανάσης 21/06/2010 09:04:49

        Μα δεν έχω πρόθεση να δικαιολογήσω την κάθε Μαριλίζα...
        Αλλά εδώ μιλάει το πράγμα μόνο του για τους λόγους που οδηγηθήκαμε στο πάτο και κάποιοι κάνουν ότι δεν βλέπουν τα προφανή.
        Διάβασε τι γράφει ο κύριος αυτός στην ιστοσελίδα του...
        "Στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έθεσε ως πρωταρχικό του στόχο το νοικοκύρεμα του κοινωνικού μας κράτους. Προχώρησε σε ριζοσπαστικές τομές στα οικονομικά και στις προμήθειες της Υγείας, για να εξασφαλίσει περισσότερους πόρους και καλύτερες υπηρεσίες Υγείας. Σε καιρούς που πολύς λόγος γίνεται για προληπτική πολιτική, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έδωσε πρώτο το παράδειγμα, προχωρώντας σε πρωτοποριακές εκστρατείες για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, ενώ έθεσε τις βάσεις για την πρωτοβάθμια φροντίδα, που στην επόμενη τετραετία θα αλλάξει ριζικά το πρόσωπο του ΕΣΥ, ένα νέο ΕΣΥ για όλους."

    • νεόπτωχος avatar
      νεόπτωχος @ tiramola 21/06/2010 09:02:18

      Πάλι μελλοντολογείς tiramola.
      Όλα τα ξέρεις, είσαι άπαιχτος.
      Παίξε κανα στοίχημα ή πάρε κανα λαχείο φίλε μου αφού έχεις τέτοιο ταλέντο.
      Τα μόνο που δεν φαίνεται να ξέρεις είναι σε τι δραματική κατάσταση έχει φέρει το λαό ο πρασινοπρωθυπουργός μας.
      Δεν βλέπεις τον πληθωρισμό που έχι σκαρφαλώσει στο 6%, τον όγκο της κατανάλωσης βενζίνης που έχει πέσει 35%, τα μαγαζιά που βαράνε μύγες μέχρι να τα κλείσουν οι τράπεζες, τους συνταξιούχους που δεν έχουν λεφτά για φάρμακα, τους ανέργους που κοντεύουν να διπλασιαστούν μέσα σε λίγους μήνες και τις στρατιές των προσλήψεων πράσινων συμβασιούχων τη στιγμή που απολύονται χιλιάδες άλλοι.
      Είναι πραγματικό θαύμα, που παρόλο που δεν βλέπεις όσα βλέπει όλος ο λαός εσύ μπορείς να δείς στο μέλλον.
      Γι' αυτό σου λέω:
      Άπαιχτος!

      • tiramola avatar
        tiramola @ νεόπτωχος 21/06/2010 09:13:43

        Κυρίως αναφέρθηκα στο παρελθόν κάτι που προφανώς εσύ θα ήθελες να μην ξέρεις.
        Έχεις καμιά αμφιβολία ότι ο Αβραμόπουλος θα επανεκλεγεί?
        Είναι απολύτως σίγουρο αφού ο Δημήτρης είναι το δεξί χέρι του Αντώνη...
        Κάποτε φίλε μου θα πρέπει να αποκτήσεις το θάρρος της αυτοκριτικής όπως εγώ έκανα σε αυτό το χώρο και όπως ο φάκτορας θα θυμάται ότι είχα δεσμευτεί να κάνω.
        Και αν δεν μπορείς να ξεπεράσεις το οπαδικό σου συναίσθημα τουλάχιστον θα έπρεπε να απαιτήσεις από το κόμμα σου όλα αυτά τα βαρίδια να τα στείλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ νεόπτωχος 21/06/2010 09:45:05

        Έχω ξεσπάσει κι εγώ , παλιότερα , πάνω στα νεύρα μου στον τιραμόλα , αλλά αυτό που συμβαίνει τελευταία με διάφορους αμετανόητους χούλιγκαν που βγάζουν κάθε είδους κόμπλεξ πάνω του χωρίς να λένε τίποτα επί της ουσίας είναι τραγελαφικό.

        Τιραμόλα , προσωπικά σου ζητώ συγνώμη που συνέβαλα (έστω και αυτό το λίγο) να γίνεις ο σάκος του μποξ του κάθε εξοργισμένου μόνο και μόνο για να του φύγουν τα νεύρα.

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ νεόπτωχος 21/06/2010 09:47:08

        Επί της ουσίας για το ΕΣΥ : ermippos.blogspot.com

  11. Ορθολογιστής avatar
    Ορθολογιστής 21/06/2010 08:43:58

    Δέν θυμάμαι νά έλαβε τόν λόγο σέ αυτήν εδώ τήν σελίδα κάποιος πολιτικός. Τελικώς, περισσότερο ασχολούνται οί πολίτες μαζί τους, παρά αυτοί μέ τούς πολίτες.

  12. undercover gpr avatar
    undercover gpr 21/06/2010 09:33:22

    Η λογική μου , μου λέει το εξής όσον αφορά την Πολιτική σκέψη :

    Αν αναλυθούν οι διαφορές κοινωνικού φιλελευθερισμού και σοσιαλισμού θα κατλήξουμε ότι στη τελική η μόνη βασική διαφορά είναι η % κρατική παρεμβατικότητα (με πολύ μικρό διάστημα διαφοράς).

    Όλα τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τη διαχείριση.Αν είσαι ξύπνιος/τίμιος/δουλευταράς μπορεί να διαχειριστείς τα κοινά με όφελος για όλη τη κοινωνία .Αν είσαι τούβλο/άτιμος/τεμπέλης θα ωφελήσεις κάποιους λίγους και θα γράψεις το κοινωνικό όφελος εκεί που δεν πιάνει μελάνι.

    Πολιτική διαφοροποίηση, όμως, σε παγκοσμιοποιημένη οικονομία είναι περιορισμένης δράσης και αφορά λίγα θέματα.Η ρεαλιστική και ορθολογιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων με το μικρότερο δυνατό κοινωνικό κόστος είναι το ζητούμενο αυτή τη στιγμή και νομίζω ότι εκεί θα εστιάσει και η δυναμική μάζα που ανεβοκατεβάζει εκλογικά ποσοστά.

    Ο ΣΑΜ έχει τεράστιο περιθώριο να εκμεταλευτεί ακριβώς αυτό που λέω. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του ΠΑΣΟΚ αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν φροντίζει να ελαχιστοποιήσει το κοινωνικό κόστος στην επιβάλλουσα πολιτική πραγματικότητα (κυρίως λόγω της αυξημένης πλειοψηφίας αλλά και της ίδιας της φύσης του).

    Σόρρυ , αλλά ο κόσμος δεν νομίζω ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για την % κρατική παρεμβατικότητα και τις μικρές διαφοροποιήσεις στην Πολιτική θεώρηση από την καθημερινότητά του.Αν ο ΣΑΜ δώσει περισσότερη βάση στην ανάλυση και προώθηση των θεωρητικών πολιτικών διαφορών των διαφορετικών ιδεολογιών στο τέλος περισσότερα θα χάσει παρά θα κερδίσει και οι Πασόκοι θα ξεσαλώσουν (κι αυτό το τρέμει όλη η κοινωνία..και οι μεν και οι δεν του δυναμικού της κομματιού).

  13. Factorx avatar
    Factorx 21/06/2010 09:38:28

    Να και ο Γ. Γιακουμάτος (ΘΕΜΑ 98,9, σήμερα):

    Αυτές οι ανεξαρτητοποιήσεις και αποχωρήσεις, όπως θέλεις πες τες, σε 8 μήνες, είναι εννέα, πάνω από μία κάθε μήνα. Αυτό με προβληματίζει. Αυτό είναι για πρώτη φορά στην ιστορία της πολιτικής του τόπου, ότι έχουμε 9 ανεξάρτητους βουλευτές. Αυτό δημιουργεί μια τάση, το πολιτικό σύστημα βράζει. Υπάρχουν βουλευτές, οι οποίοι κρατιούνται με τα δόντια, διότι υπάρχει ευθύνη του βουλευτή και η ισοπέδωση από μία μερίδα του τόπου, αλλά και από τον λαό, που στοχοποιούνται όλοι και σου λένε -γιατί εγώ πληρώνω γι’ αυτούς- είναι αγριεμένοι αυτοί οι βουλευτές. Μιλάω για το ΠΑΣΟΚ, την Ν.Δ. Σε αυτό το χώρο όλοι ευθυνόμαστε. Πρέπει αυτή η καραμέλα να σταματήσει, «όχι εγώ, αλλά εσύ, όχι όλοι. Ο καθένας τις ευθύνες τους». Και ξαναλέω εδώ ότι η πολιτική βράζει και θα έχουμε εξελίξεις.
    Δεν μπορώ να προβλέψω. Ο λαός, είναι κουρασμένος. Τώρα, αν θα γίνει ένα κόμμα από την Ντόρα ή όχι, όλα αυτά δεν λένε κάτι και δεν μπορώ να απαντήσω, δεν έχω άποψη γιατί ο λαός κοιτά το πώς θα επιβιώσει πια, δεν το ενδιαφέρουν αυτά.

  14. tiramola avatar
    tiramola 21/06/2010 10:00:35

    @undercover gpr
    Για να καταλάβεις το μέγεθος της προδοσίας που αισθάνθηκα...

    Η δανειακή σύμβαση που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο είναι βασισμένη στο Αγγλικό Δίκαιο όπως και όλες οι δανειακές συμβάσεις με όλους τους κατόχους ομολόγων του Ελληνικού χρέους.

    Αγγλικό δίκαιο:"Ούτε ο Δανειολήπτης ούτε τα περιουσιακά του στοιχεία έχουν ασυλία λόγω εθνικής κυριαρχίας..."

    Διάβασε και το άρθρο του Νίκου Κοτζιά της Κυριακάτικης "Ε"

    Στην Ελλάδα γεννιέται πρόβλημα δημοκρατίας

    Παλαιότερα, σε άλλες εποχές, οι εξουσιαστές εμφανίζονταν ως να κυβερνούν
    στο όνομα ανώτερων δυνάμεων που τους παρέχουν είτε εντολές (όπως στον
    Μωυσή ο Θεός), είτε τα φώτα τους (όπως οι αυταρχικές μοναρχίες που
    κυβερνούσαν στο όνομα του Θεού).

    Η Αθηναϊκή Δημοκρατία κατέχει εξέχουσα θέση στην ιστορία χάρη
    στο γεγονός ότι υπερέβη τον μύθο ότι οι θεσμοί και οι νόμοι έρχονται από
    δυνάμεις εκτός της κοινωνίας.

    Από τη στιγμή που κατανοήθηκε ότι οι θεσμοί μπορούν να αλλάξουν,
    αρκεί να οργανώσουν τη βούλησή τους οι ίδιοι οι πολίτες και να δράσουν
    ως κοινωνία, γεννήθηκε η διαδικασία συνειδητής αυτοθέσμισης της
    κοινωνίας. Εκείνη επέλεγε θεσμούς και διά των θεσμών, δικαιούτο να τους
    αλλάξει.

    Ακόμα, στην Αθηναϊκή Δημοκρατία υπήρχε ανοικτό μέτωπο σε όσους
    θεωρούσαν ότι έπρεπε να υπάρχουν περιοχές λήψης πολιτικών αποφάσεων μόνο
    για τους ειδικούς. Οι Αθηναίοι αντέταξαν στην ειδίκευση, την Ευβουλία,
    την Ορθή Κρίση. Οι ειδικοί όφειλαν να συμβουλεύουν, αλλά δεν μπορούν να
    αποφασίζουν. Αντίθετα, είχαν την υποχρέωση της βέλτισης εφαρμογής των
    αποφάσεων του Δήμου. Στη σύγχρονη δημοκρατία, εμφανίστηκαν δύο
    επιχειρήματα περιορισμού της: Το ένα ήταν ότι η ιδιοκτησία αποτελεί
    ατομικό και όχι συλλογικό δικαίωμα και ότι κατά συνέπεια υπάρχουν
    περιοχές, όπως οι τόποι εργασίας, στις οποίες η δημοκρατία έπρεπε να
    σταματά στην εξώπορτά τους. Το επιχείρημα αυτό κατέπεσε σε ένα βαθμό με
    μοντέλα συμμετοχής στο εργασιακό γίγνεσθαι. Το δεύτερο είναι το θεώρημα
    σύμφωνα με το οποίο υπάρχουν θεματικές που αφορούν αποκλειστικά στους
    ειδικούς. Επί παραδείγματι, τους ειδικούς των διεθνών οργανισμών όπως
    είναι το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Το καινούριο στη χρήση
    αυτού του παλιού επιχειρήματος είναι ότι χρησιμοποιείται στο πλαίσιο της
    σημερινής κρίσης.

    Στην κατασκευή της Ε.Ε., όπως και σειρά άλλων υπερεθνικών δομών,
    ελλοχεύει ένας μεγάλος κίνδυνος συστημικού χαρακτήρα. Δημιουργούνται
    «ειδικές περιοχές» που δεν έχει το δικαίωμα η πολιτική να ελέγξει.
    Δηλαδή περιοχές που βρίσκονται εκτός δημοκρατικού ελέγχου και
    συμμετοχής.

    Οικοδομούνται διάφοροι θεσμοί που ονομάζονται μεν ανεξάρτητοι,
    αλλά στην πραγματικότητα είναι «ανεξάρτητοι» από τη δημοκρατία και
    υποταγμένοι στη λογική των αγορών και των τραπεζών. Σύμφωνα με αυτή την
    αντίληψη, η πολιτική δεν δικαιούται ελέγχου των κεντρικών τραπεζών
    προκειμένου να μην αλλοιωθεί ο θεσμοθετημένος στόχος κυριαρχίας της
    νομισματικής πολιτικής επί της πραγματικής οικονομίας. Οπως, επίσης, των
    συμφερόντων ντυμένων ως ειδικές γνώσεις και τεχνοκρατικές απαιτήσεις
    εις βάρος της Δημοκρατίας.

    Σήμερα, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και ΔΝΤ προωθούν στο όνομα
    της κρίσης, ως έχοντες τα χτένια και τα γένια, όχι μόνο πρακτικές
    πολιτικές επί των χρηματοπιστωτικών δομών, αλλά και επί των δημοκρατικών
    και κοινωνικών κατακτήσεων των Ελλήνων. Δεν υπόκεινται σε κανέναν
    δημοκρατικό έλεγχο και συμμετοχή. Με πλήρη έλλειψη νομιμοποίησης,
    ορίζουν τη συνολική μας οικονομική, και όχι μόνο, ζωή.

    Παρεμβαίνουν και καταργούν δικαιώματα δεκαετιών. Θέτουν τις
    υποθέσεις που εκείνοι επιλέγουν εκτός δημοκρατικών διαδικασιών. Με άλλα
    λόγια, έχουν καταργήσει τη δημοκρατία σε ζωτικούς τομείς επιβίωσης των
    ελλήνων πολιτών. Μαζί με τη λιτότητα εισάγουν και έναν νέου τύπου
    αυταρχισμό στο όνομα της ειδικευμένης γνώσης και των δικαιωμάτων που
    απορρέουν από το ότι μας δανείζουν. Μαζί με τον περιορισμό κυριαρχίας
    της χώρας εισάγουν και τον ευνουχισμό της δημοκρατίας.

    • undercover gpr avatar
      undercover gpr @ tiramola 21/06/2010 10:44:56

      Φίλε , σε περίπτωση μονομερούς στάσης πληρωμών και αναδιαπραγμάτευσης χρέους από το Ελληνικό κράτος η σύμβαση πάει για βρούβες , τίποτα από αυτά δεν θα ισχύσουν εκτός αν έρθουν με κανονιοφόρους να ζητήσουν τα ακίνητα που υποθήκευσαν.Εφόσον δεν γίνεται μονομερής στάση πληρωμών σημαίνει ότι το πρόγραμμα κυλάει οπότε αυτές οι υποθηκεύσεις είναι ουσιαστικά "άνευ χαρτοφυλακίου".

      Αυτό που μπορεί όμως άνετα να "δημευθεί" από τους πιστωτές μας είναι η περιουσία του δημοσίου στο εξωτερικό και απ'ότι ξέρουμε ο αποθεματικός χρυσός κάθε κράτους (έστω κι αυτός ο λίγος) είναι τοποθετημένος στις Βρυξέλες.

      Οι Άγγλοι , όταν οι Ισλανδοί πτώχευσαν , προχώρησαν σε πάγωμα όλων των περιουσιακών στοιχείων της στο έδαφος της Αγγλίας κάτι που θεωρήθηκε επιθετική κίνηση.

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ undercover gpr 21/06/2010 10:49:50

        Εκεί που μας χτυπάει όντως είναι στην περίπτωση κοινής Ευρωπαικής απόφασης για αναδιαπραγμάτευση του Ελληνικού χρέους που όμως αν γίνει δεν νομίζω να γίνει μόνο για εμάς.

        Σε τέτοια περίπτωση χάνουμε διαπραγματευτικά ατού και ως προς αυτό μάλλον είχε δίκιο ο Αρχαίος για τα περί αναισθησιολόγου...

    • Θραξ Αναρμόδιος avatar
      Θραξ Αναρμόδιος @ tiramola 21/06/2010 11:18:14

      @tiramola

      Εύγε στον κ. Κοτζιά και σε σένα tiramola για την αναφορά στις δημοκρατικές μας ρίζες. Η εποχή μας και η συγκυρία το έχουν ανάγκη.

      Μια μικρή παρατήρηση, όχι επί της ουσίας: "Η Αθηναϊκή Δημοκρατία κατέχει εξέχουσα θέση στην ιστορία χάρη στο γεγονός ότι υπερέβη τον μύθο ότι οι θεσμοί και οι νόμοι έρχονται από δυνάμεις εκτός της κοινωνίας.", λέει ο κ. Κοτζιάς.

      Νομίζω ότι στις πόλεις της Ιωνίας και κυρίως στην Μίλητο και κυρίως με τους τρεις μιλήσιους "φυσικούς", Θαλή, Αναξίμανδρο και Αναξιμένη είναι που πρωτο-συμβαίνει το "ξύπνημα του μυαλού", όπου εμφανίζεται η ακλόνητη πίστη στο ανθρώπινο λογικό και την επιστήμη και όχι στην μεταφυσική, τα θαύματα και την πίστη.

      Κι από κει προέρχονται και οι επιστημονικές εξηγήσεις ότι οι θεσμοί και οι νόμοι είναι ανθρώπινο προϊόν. Οχι των θεών ή των ηρώων ή των επιφανών προγόνων. Και μπορούν και πρέπει να αλλάζουν ώστε να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της κοινωνίας. Δηλαδή η δημοκρατία είναι ένα ΔΥΝΑΜΙΚΟ σύστημα συνεχούς αυτοθέσμισής του εαυτού της (όχι βέβαια του στυλ αλλαγές στον εκλογικό νόμο όπως στις μέρες μας).

      Και από την Ιωνία οι σκέψεις αυτές μεταλαμπαδεύτηκαν στις δημοκρατικές πόλεις της ελληνικής χερσονήσου και αλλού σαν φωτιά σε ξερά χόρτα. Κι αργότερα οι σοφιστές και ο Δημόκριτος, που ο Πλάτων ούτε τον αναφέρει παρότι σύγχρονοι, αλλά και άλλοι δημοκράτες διανοούμενοι αργότερα, τις διέδωσαν στον λαό και τις έκαναν κτήμα του.

      Κάποτε, λίγο πριν από κάποια ναυμαχία νομίζω χρειάστηκε ο Περικλής να εξηγήσει στους ελεύθερους πολίτες ναύτες-κωπηλάτες ενός πολεμικού πλοίου,΄ότι δεν έπρεπε να φοβούνται για μια έκλειψη ηλίου που είχε συμβεί. 5ος αιώνας πχ, βασισμένος σε πορίσματα του Θαλή, που είχε προβλέψει και αρκετές παρόμοιες εκλείψεις ("εύρε γαρ τον ήλιον εκλείπειν εξ υποδρομής σελήνης"). Εβαλε λοιπόν τον χιτώνα του μπροστά σε ένα λυχνάρι για να κάνει προσομοίωση του φαινομένου στους ναύτες.

      600 χρόνια αργότερα, το 168 μχ, στην τελευταία μάχη Μακεδόνων-Ρωμαίων, στην Πύδνα, οι Μακεδόνες στρατιώτες του βασιλιά Περσέα, απώλεσαν μέρος του ηθικού τους ερμηνεύοντας μια έκλειψη σελήνης ως πολύ κακό σημάδι των θεών για την έκβαση της επικείμενης μάχης. Ενώ την ίδια στιγμή στο ρωμαϊκό στρατόπεδο ένας επιστήμονας εξηγούσε στους ρωμαίους λεγεωνάριους του ύπατου Αιμίλιου Παύλου, με τρόπο παρόμοιο του Περικλή, το όλο φαινόμενο. Και η μάχη χάθηκε και η Ελλάδα έγινε ρωμαϊκή επαρχία. Διότι οι αριστοκράτες πάντα πίστευαν πως η μόρφωση κάνει κακό στον λαό.

      Η αυτοκρατορική Ρώμη είχε βέβαια αφήσει πολύ καιρό πριν πίσω της την αναιμική ρωμαϊκή δημοκρατία. Το Μακεδονικό βασίλειο δεν την γνώρισε ποτέ. Και όπου την συνάντησε την κατάτρεξε και την εξαφάνισε.

      Η Φυσική (τα Μαθηματικά και η Αστρονομία) και η Δημοκρατία έχουν μια ενδιαφέρουσα ιστορική σύνδεση. Οσο ο άνθρωπος εξηγεί με λογικούς και επιστημονικούς όρους την πραγματικότητά του, τόσο πάει μπροστά και δυναμώνει την δημοκρατία του.

      Γι' αυτό και κυνηγήθηκε τόσο πολύ και ο Κωσταντίνος Κούμας από το πατριαρχείο για τα μαθήματα φυσικής και μαθηματικών που δίδασκε 1600 χρόνια μετά στα ελληνόπουλα των λυκείων και των γυμνασίων της Σμύρνης νομίζω.

      Τους ήρωες της δημοκρατίας αξίζει να τους θυμόμαστε και να τους τιμούμε.

      Θραξ Αναρμόδιος

      • Ψυλλιασμένος avatar
        Ψυλλιασμένος @ Θραξ Αναρμόδιος 21/06/2010 11:49:32

        Είναι λάθος να θεωρούνται οι αρχαίοι Έλληνες ορθολογιστές, με την έννοια που δίνουμε στον όρο από τον Διαφωτισμό και μετά. Ο Dodds ("Οι Έλληνες και το παράλογο") απομυθοποίησε τον "ορθολογισμό" των αρχαίων.

      • GSV avatar
        GSV @ Θραξ Αναρμόδιος 21/06/2010 12:03:16

        Προς τον κυριο Ψυλλιασμενο

        Ο Σωκρατης ελεγε " ο θεος δεν εχει αναγκη να φιλοσοφει διοτι διαθετει απο παντα τη σοφια, ο ανρθωπος φιλοσοφει γιατι ειναι ατελες ον και εχει αναγκη την αναζητηση της γνωσεως. γιαυτο και κατηγορηθηκε και για ασεβεια προς τους θεους. Προτεινω να διαβασεις την απολογια του Σωκρατη.

        Ο αριστοτελης ο μαθητης του πλατωνα θεωρηται ο πατερας της λογικης σκεψης.

        Οι αρχαιοι ελληνες ποτε δεν ηταν δογματικοι, παντα αναζητουσαν μεσω της λογικης την αληθεια.

        και οσο για τον κυριο που αναφερεις ως πηγη σου. Ο Eric Robertson Dodds ιρλανδος στη καταγωγη και καθηγητης ελληνικης ιστοριας στο πανεπιστημιο της Οξφορδης και του Μπερμιγκχαμ.

        Ειναι πολυ γνωστη η ανθελληνικη σταση των αγγλων γενικοτερα και η προσπαθεια μειωσης του ελληνικου πολιτισμου.

  15. anonymous avatar
    anonymous 21/06/2010 10:10:45

    Η Ντόρα Μπακογιάννη, παραδοσιακή εκφραστής του «γερμανικού μοντέλου»,

    Κατ αρχάς να αναφέρω ότι το τελευταίο διάστημα η Ντόρα έχει βγει 2-3 φορές σε γερμανικά μέσα. Οι Γερμανοί δεν πάνε το Σαμαρά και θα επιδιώξουν να τον φάνε. Δε θα με εκπλήξει ο ρόλος που θα παίξει ο Alpha σε δεδομένη χρονική στιγμή.

    Κατά δεύτερον, στην Ελλάδα δεν υπήρχε ποτέ όραμα. Συνήθως υπήρχε μόνο business plan. Ο κόσμος κοίταζε να κάνει τη ''δουλίτσα'' του.

    Συμφωνώ ότι ο Σαμαράς πρέπει να χαράξει πορεία προς το λαό μετά το συνέδριο. Δε μπορεί να περιμένει τίποτε από το κατεστημένο. Μόνο από την απευθείας επαφή με το λαό μπορεί να περιμένει.

  16. tiramola avatar
    tiramola 21/06/2010 10:13:24

    Για αυτό κάποιες φορές παρεξηγούμαι επειδή αντιδρώ διαβάζοντας σχόλια του τύπου "εμπρός Νότη γερά..." ή βλέποντας τους Αβραμόπουλους να εμφανίζονται ιδεολογικοί καθοδηγητές...

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ tiramola 21/06/2010 10:16:38

      ΄@tiramola.

      Σοβαρά τώρα, τι σχέση μπορεί να έχει ένας σκεπτόμενος άνθρωπος σαν εσένα, με λάθη και παραλείψεις όπως όλοι μας, με το μόρφωμα ΠΑΣΟΚ;
      Δεν κοροϊδεύω, αληθινά ρωτάω, χωρίς παρεξήγηση.

      • tiramola avatar
        tiramola @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 10:24:59

        Κοίταξε, αν διαβάσεις το άρθρο του Παπανδρέου Σοσιαλισμός ή Παγκόσμιος διχασμός από το 2006 θα καταλάβεις.

        Το παραθέτω για καταλάβεις πως μπορεί να την ψωνίσεις...

        Σοσιαλισμός ή παγκόσμιος διχασμός; / του Γιώργου Παπανδρέου

        Για πρώτη φορά στην ιστορία, διαθέτουμε τη γνώση, την τεχνολογία και τον πλούτο να αλλάξουμε τον κόσμο.

        Διαθέτουμε τα μέσα να «κάνουμε την φτώχεια παρελθόν».

        Ενώ όμως μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο, δεν κάνουμε τα αναγκαία προς τούτο βήματα.

        Το 2000, οι κυβερνήσεις ολόκληρου του κόσμου αποδέχτηκαν τους «αναπτυξιακούς στόχους της χιλιετίας», με σκοπό να μειώσουν στο μισό την παγκόσμια φτώχεια έως το 2015.

        Κι όμως, η διεθνής κοινότητα δεν δείχνει να διαθέτει την πολιτική βούληση να τηρήσει τις βασικές της υποχρεώσεις προς την ανθρωπότητα, με αποτέλεσμα να χάνουν οι λαοί την εμπιστοσύνη τους στην πολιτική.

        Αν πάψουν οι πολίτες μας να εμπιστεύονται τη δημοκρατία, θα αναζητήσουν ελπίδα στον εξτρεμισμό, τον φονταμενταλισμό και τη βία.

        Για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη όχι μόνο στην πολιτική, αλλά στις δυνάμεις μας, οι πολιτικές μας θα πρέπει να εγγυώνται υπεύθυνη διακυβέρνηση και αποτελεσματικούς θεσμούς, που λειτουργούν για -και με- υπεύθυνους πολίτες.

        Η σοσιαλιστική διεθνής, ο μεγαλύτερος πολιτικός οργανισμός του κόσμου, μπορεί να ενώσει τους πολίτες του κόσμου γύρω από ένα νέο πολιτικό πρόγραμμα, που θα επιδιώκει την επίτευξη των στόχων αυτών.

        Πρώτη πρόκληση είναι να εκδημοκρατίσουμε την παγκοσμιοποίηση.

        Θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε την παγκοσμιοποίηση «από τα κάτω», εντάσσοντας τα δύο τρίτα της ανθρωπότητας που σήμερα αποκλείονται από τη διαδικασία αυτή, με τρόπο που να σέβεται τα σοσιαλιστικά ιδεώδη της ένταξης, της πολιτιστικής διαφορετικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

        Πώς όμως να επηρεάσουν την οικονομική ανάπτυξη οι πολίτες, όταν το «διεθνές νομισματικό ταμείο» και η «παγκόσμια τράπεζα» λειτουργούν με βάση την αρχή «ένα δολάριο, μία ψήφος»;

        Δεν μπορεί να υπάρξει αληθινή δημοκρατία, όταν το κεφάλαιο και η εξουσία βρίσκονται συγκεντρωμένα στα χέρια ολίγων· όταν οι πολυεθνικές εταιρείες ανταγωνίζονται την εξουσία των δημοκρατικά εκλεγμένων· όταν το οργανωμένο έγκλημα μπορεί να εξαγοράσει αστυνομίες, δικαστές και πολιτικούς· όταν η μονοπώληση των μίντια ξεφτίζει βασικές δημοκρατικές ελευθερίες.

        Ο εκδημοκρατισμός της παγκοσμιοποίησης θα πάρει καιρό.

        Μπορούμε όμως να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία, ενισχύοντας περιφερειακές συνεργασίες και ολοκληρώσεις.

        Αυτό θα γίνει αν ανοίξουμε διαύλους συνεργασίας με τις προοδευτικές δυνάμεις του υπόλοιπου κόσμου -της Κίνας, των ΗΠΑ, της Ινδίας και του αραβικού κόσμου.

        Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα παγκόσμια προβλήματα, χρειάζεται να ενισχύσουμε και να εκδημοκρατίσουμε διεθνείς θεσμούς, όπως τα Ηνωμένα Έθνη.

        Αυτό όμως σημαίνει να πάμε παραπέρα από τη μεταρρύθμιση του συμβουλίου ασφαλείας και να δημιουργήσουμε μία νέα παγκόσμια αρχιτεκτονική, που θα θέσει την παγκοσμιοποίηση στην υπηρεσία των πολιτών, όχι των αγορών.

        Για τους σοσιαλιστές σήμερα, πρώτη προτεραιότητα είναι να αποκαταστήσουν την ισορροπία μεταξύ οικονομικής παραγωγικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης.

        Αν και το σκανδιναβικό μοντέλο μας δίνει ορισμένα πετυχημένα παραδείγματα, είναι πολύ δύσκολο για τα υπόλοιπα έθνη να πετύχουν αντίστοιχη αρμονία.

        Καθώς οι καπιταλιστικές αγορές μετασχηματίζονται σε παγκόσμια εμπορικά δίκτυα και οι οικονομίες της αγοράς μετατρέπονται σε κοινωνίες της αγοράς, περιορίζονται αντίστοιχα τα περιθώρια δράσης κυβερνήσεων και συνδικάτων.

        Η κατάσταση αυτή αποδυναμώνει και διχάζει τους πολίτες.

        Στον αναπτυγμένο κόσμο, οι πολίτες αισθάνονται σαν υποχείρια του καταναλωτισμού, ενώ στον αναπτυσσόμενο κόσμο αγωνίζονται για την καθημερινή τους επιβίωση.

        Έστω και με διαφορετικό τρόπο, σε αμφότερες τις περιπτώσεις οι πολίτες νιώθουν πτωχευμένοι.

        Ζούμε σήμερα σε πολύ διαφορετικές κοινωνίες κι αντιμετωπίζουμε νέους τύπους ανισότητας.

        Η απουσία εργασιακών προδιαγραφών στο ένα μέρος του κόσμου υπονομεύει την κοινωνική πρόνοια στον υπόλοιπο κόσμο.

        Η μαζική μετανάστευση από τις φτωχές χώρες δημιουργεί φόβους και ξενοφοβία στις πλούσιες χώρες, ιδίως ανάμεσα στους εργαζομένους.

        Με τον ίδιο τρόπο, η απελευθέρωση του εμπορίου έστρεψε τους αγρότες του πλούσιου κόσμου ενάντια σε εκείνους του αναπτυσσόμενου και τανάπαλι.

        Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες μετατράπηκαν κι αυτές σε παίγνιο αλληλοκατηγοριών.

        Ο αναπτυγμένος κόσμος ανησυχεί για τη λεηλασία των φυσικών πόρων από τις αναπτυσσόμενες χώρες, που από την πλευρά τους κατηγορούν τον αναπτυγμένο κόσμο πως θυσιάζει το περιβάλλον στο κυνήγι του κέρδους.

        Για να γεφυρώσουμε αυτά τα χάσματα, χρειάζεται να ξανασκεφτούμε τη φύση της απασχόλησης σε μία όλο και πιο αυτοματισμένη, παγκοσμιοποιημένη κι ευέλικτη πλανητική οικονομία.

        Αφού το κεφάλαιο παγκοσμιοποιείται, με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να παγκοσμιοποιηθούν τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα.

        Η καταναγκαστική εργασία, η παιδική εργασία και οι διακρίσεις στους εργασιακούς χώρους θα πρέπει να εκλείψουν.

        Πρέπει επίσης να καταστήσουμε πιο δημοκρατικές τις πολιτικές μας.

        Θα πρέπει να εξαφανίσουμε τους αποκλεισμούς από τα κόμματά μας, όπως ακριβώς εξαλείφουμε τις κοινωνικές διακρίσεις από τις κοινωνίες μας.

        Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να καλοδεχτούμε τους μετανάστες και τις μειονότητες, να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες για τις γυναίκες και τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να ενδυναμώσουμε τους πολίτες μέσω της εκπαίδευσης και της συμμετοχής.

        Ενδυνάμωση των πολιτών σημαίνει να δίνεις στους πολίτες τα μέσα τόσο για να αποφασίζουν, όσο και για να αποφασίζουν σωστά.

        Στο ΠΑΣΟΚ, το ελληνικό σοσιαλιστικό κόμμα του οποίου ηγούμαι, επιχειρούμε σημαντικές αλλαγές στην κατεύθυνση αυτή.

        Με τον ίδιο τρόπο, η «σοσιαλιστική διεθνής» αποσκοπεί σε μία παγκόσμια διακυβέρνηση, όχι από ελεύθερες αγορές, αλλά από ελεύθερους ανθρώπους.
        ......
        Κατάλαβες τώρα?

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 10:29:23

        Καλέ μου άνθρωπε, το 2006 πιστεύατε αυτά τα λόγια του παιδιού της Μαργαρίτας;
        Είναι δυνατόν; Έκθέσεις ιδεών υψηλότατου επιπέδου γράφουν και παιδιά στην τρίτη Λυκείου. Καλά, κάνένας δεν διαβάζει Ιστορία των πολιτισμών;
        Ουτοπίες περιέγραψε και ο Πλάτωνας.Ήμαρτον.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:03:56

        Αυτος ειναι ο λογος του προεδρου ενος παγκοσμιου οργανου οπως η Σ.Διεθνης.Αλλα τι δυνατοτητες εχει να τα χρησιμοποιησει ολα αυτα ως πρωθυπουργος μιας μικρης χωρας;Καμμια.
        Αντιθετα υπαρχει η πιθανοτητα να παρασυρθηκε απο ολα αυτα τα λογια σε μια πολιτικη που αμφισβητωντας την αναγκη προσαρμογης στα δεδομενα της ΕΕ προκαλεσε περισσοτερα προβληματα.
        Ας επικεντρωθουμε ομως και στο λογο : αυτα τα καθεστωτα με τα οποια ζητει συγκλιση για την αντιμετωπιση της παγκοσμιοποιησης ειναι σκληροτατα και σε καμμια περιπτωση πιο προοδευτικα -με οποια εννοια του ορου- απο τα δυτικα.
        Ειναι δυνατον ανθρωπος να περιμενει τον εκδημοκρατισμο της παγκοσμιοποιησης απο την Κινα;
        Αυτο δεν λεγεται για να αντικρουσουμε μια πιθανη συνεργασια με την Ελλαδα που φυσικα πρεπει να γινει.Ειναι να ξερουμε που βρισκομαστε.Η Κινα δεν εχει κανενα στοχο εκδημοκρατισμου αλλα την ανοδο της σε θεση υπερδυναμης.Εκει σκοπευουν και οι Ινδοι οπως και στην επανακτηση της παλιας τους θεσης οι Ρωσοι.
        Ο κοσμος ειναι πεδιο σκληρου ανταγωνισμου και ολο αυτο το ευχολογιο ειναι εκτος θεματος.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:24:37

        @ gkioi
        Αρχικά να σε διορθώσω.Δεν είμαι κυρία.Προσπαθώ να είμαι κύριος.
        Αυτό κατάλαβες καλό μου παιδί; Ότι υπερασπίζομαι τον καπιταλισμό;
        Κάνεις λάθος.Εγώ υπερασπίζομαι το εξής απλό: Αν δεν έχεις νύχια να ξυστείς , μην περιμένεις από κανέναν.
        Ούτε καπιταλισμό, νεοφιλελευθερισμό, κομμουνισμό και όλα σε "..ισμό". Πάρε όποιο σύστημα θέλεις.Όποτε θέλεις.Αν δεν έχεις την ισχύ και την θέληση να το υπερασπιστείς, θα καταρρεύσει, όσο καλό και αν είναι.Κατανοητόν;

      • GSV avatar
        GSV @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:35:05

        Φιλε tiramola προοδευτικη δυναμη ειναι η Κινα η οποια απαγορευει την ελευθερη προσβαση στο ιντερνετ και καταπατει εργασιακα δικαιωματα η οι Αραβικες χωρες οπου η θεση της γυναικας ειναι ταυτοσημη με αυτη ενος ζωου?

        Με λιγα λογια κοροιδευομαστε μεταξυ μας?

  17. Factorx avatar
    Factorx 21/06/2010 10:30:28

    Απόντος του Γ. Παπανδρέου, ο οποίος βρίσκεται στις ΗΠΑ σε συνεδρίαση του προεδρείου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, οι συνεργάτες του φρόντισαν το Σαββατοκύριακο να καταστήσουν σαφές ότι τυχόν απώλειες στην ψηφοφορία για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο θα σημάνουν εκλογές. «Εκλογές με λίστα», προσθέτει με νόημα εις εκ των επιτελών του Μεγάρου Μαξίμου. (ΕΘΝΟΣ)

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ Factorx 21/06/2010 10:34:00

      Εκβιασμοί σε γιουσουφάκια, δεν είναι, νομίζω, απαραίτητοι.

  18. tiramola avatar
    tiramola 21/06/2010 10:38:11

    @Βράχος
    Ο καθένας μας έχει διαφορετική αφετηρία, άλλα βιώματα κλπ...
    Ακόμα και σήμερα όταν ανεβαίνει στην ιστοσελίδα μιά ομιλία Σαμαρά η συντριπτική πλειοψηφία των σχολιαστών τον παρομοιάζουν με το Μεσσία άσχετα αν πρόκειται για αερολογία αφού όπως έδειξα και παραπάνω με την περίπτωση Αβραμόπουλου από τα λόγια μέχρι την πράξη υπάρχει μεγάλη απόσταση για να μην πω χάος...

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ tiramola 21/06/2010 10:54:29

      Μεσσίες απλώς δεν υπάρχουν.
      Δεν θα κουραστώ να λέω και να γράφω: Όλα τα πράγματα στην ζωή είναι θέμα ισχύος.Όσο ρομαντικοί και αν είμαστε κάποτε, η ζωή δεν είναι απλώς σκληρή. Είναι αμείλικτη. Μερικοί πληρώνουν την αφέλεια τους. Το κακό είναι ότι αυτό το πράγμα, εγώ σε Έλληνες, που έχουν τραβήξει τα πάνδεινα εδώ και 4.000 χρόνια, δεν το συγχωρώ.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:06:21

        Σωστός Βράχε. Είπες τη μαγική λέξη. ΙΣΧΥΣ.
        Τα γύρω γύρω είναι μάλλον ιδεολογικές διατυπώσεις των μεν ισχυρών για να νομιμοποιήσουν την ισχύ τους, και δε αδυνάτων να ξορκίσουν την αδυναμία τους.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:10:16

        Είναι αέναες μπουρδολογίες ρομαντικών ουτοπιστών ή ενεργούμενων του συστήματος που το καλύτερο κείμενο που έχουν διαβάσει είναι κάποιο "συμβόλαιο" με τον λαό ή τις κομματικές "οδηγίες".
        Αέρας κοπανιστός.

      • tiramola avatar
        tiramola @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:12:46

        Αμείλικτη και σκληρή γίνεται η ζωή από τις ατομικότητες ισχύος.
        Απάντηση μπορεί να δώσει η κοινωνική προσφορά και η συλλογική προσπάθεια.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:15:24

        Συμπληρώνω..."προσπάθεια...από ελεύθερους ανθρώπους.
        Η ελευθερία , αγαπητέ, δεν χαρίζεται.Κατακτάται.

      • tiramola avatar
        tiramola @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:24:20

        ¨Ελεύθερος" αισθάνεται σήμερα όποιος έχει το χρήμα.
        Στην προσπάθεια απόκτησής του, όσοι χάσουν(γιατί δεν μπορούν να κερδίσουν όλοι) κάποιοι αναγκαστικά θα παραμείνουν δούλοι.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:29:40

        @ tiramola.
        Κάνεις λάθος, καλέ μου άνθρωπε.
        Χρήμα δεν έχω, αλλά ας κοπιάσει κάποιος να μου αμφισβητήσει την ελευθερία μου.Ελεύθερος είναι εκείνος που νοιώθει ελεύθερος.Όχι εκείνος που του το υποδεικνύουν οι τραπεζικοί του λογαριασμοί. Αυτά είναι χαρτιά...Έχεις την εντύπωση, ότι τόσο χαμηλά εκτιμώ την ελευθερία μου;

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:37:50

        Η ελευθερία δεν αποτιμάται ούτε με χρήμα ούτε με τίποτε άλλο. Ένα βήμα προς αυτή, είναι η απεξάρτηση από κάθε είδους δουλικούς -ισμούς (και στο πρόθεμα βάλτε ότι θέλετε).

      • tiramola avatar
        tiramola @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 11:54:53

        Το ελεύθερος το έβαλα σε εισαγωγικά όπως είδες και μην το παίρνεις προσωπικά, εξάλου δεν σε γνωρίζω...
        Ελεύθερος μπορεί να αισθάνεται και ένας κουρελής.
        Εσύ μίλησες για ΙΣΧΥ, με την οποία συμφώνησε και ο Φαίλτωρ.
        Για να έχεις όμως εσύ την ισχύ σημαίνει ότι κάποιος άλλος δίπλα σου είναι ανίσχυρος και καταπιεσμένος.
        Και επειδή κανένας δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος στο κρεβάτι του όταν απέξω είναι κάποιος άλλος που δεν έχει κρεβάτι, ούτε εσυ θα αισθάνεσαι ελεύθερος όση ισχύ και να διαθέτεις αφού θα είσαι σε μιά διαρκή διαδικασία να προφυλάξεις τα κεκτημένα.
        Όπως καταλαβαίνεις διαφωνώ πλήρως ότι όλα τα πράγματα στη ζωή είναι θέμα ισχύος.
        Δεν σημαίνει ότι επειδή έτσι μας έμαθαν αυτή είναι η ζωή.
        Εσύ μιλάς για το δίκιο του ισχυρού και εγώ για την ισχύ του δικαίου και φυσικά είναι προφανές ότι εσύ είσαι δεξιός και εγώ αριστερός.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 12:26:17

        Φίλε τιραμόλα, η ισχύς του δικαίου έχει σχέση με ποιός καθορίζει τι είναι δίκαιο και ποιία είναι η ισχύς του.
        Ο ισχυρός μπορεί να είναι αυτοᾱποκαλείται είτε αριστερός, είτε δεξιός είτε ότι θέλει ο ίδιος. Αφού αυτός είναι ο ισχυρός, νοηματοδοτεί την ισχύ του με ένα ιδεολογικό ένδυμα (φιλελεύθερο, σοσιαλιστικό κλπ) για να την νομιμοποιεί. Οι διαχωρισμοί αριστερός, δεξιός, κλπ είναι κατά βάση πλαστοί. Και φυσικά ισχύει το δίκαιο του ισχυρού το οποίο δεν είναι δίκαιο. Κυνικά αποδεδειγμένο από την ιστορία και την ανθρώπινη φύση.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 21/06/2010 13:26:23

        @ tiramola.
        Το περίμενα ότι θα καταλήξεις εκεί.Ιδεολογικά τουλάχιστον.Λοιπόν για να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα.Ζούμε στον ΄πλανήτη Γη.Δεν ζούμε στην ουτοπία.Δεν είμαι ούτε δεξιός , ούτε αριστερός.Είμαι πραγματιστής.Δεν υπάρχει ισχύς του δικαίου, γιατί τότε θα ζούσαμε σε παράδεισο.Δεν ζούμε σε παράδεισο και αν, επειδή το γνωρίζω και δεν ζω με αυταπάτες, σημαίνει ότι είμαι δεξιός, τότε είμαι.Να σε πληροφορήσω επίσης ότι διαβάζοντας τα λίγα που έχω διαβάσει, πουθενά δεν έχω δει καποιον να "δίνει" πίσω κάτι που έχει κερδίσει με αίμα και αγώνες.Αυτά τα περί δικαίου να τα πείτε, εσείς οι αριστεροί στους αριστερούς Τούρκους, που κατέχουν την μισή Κύπρο.Και αν θέλετε να βαυκαλίζεστε με ιδεολογίες περί δικαίου, να σας υπενθυμίσω αμέτρητες αποφάσεις του ΟΗΕ(!). Αν αύριο βγει το ΚΚΕ και αποφασίσει ότι θα κάνει ότι μπορεί ,με όλα τα μέσα, να διεκδικήσει την επιστροφή των ματωμένων εδαφών της Κύπρου, θα γίνω κομμουνιστής εν ριπή οφθαλμού και θα φοράω μαζί με το εθνόσημο -την γαλανόλευκη- και το σφυροδρέπανο!. Επειδή όμως αυτό δεν θα γίνει ,βάσει ιδεοληψιών, ποτέ και επειδή ο κόσμος που ζούμε δεν "αντέχει" πασιφιστές και "υποτακτικούς" του δικαίου, προτιμώ να διαβάζω ιστορία των πολέμων και να ετοιμάζομαι΄για τον επόμενο.
        Είμαι ειρηνιστής, είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να γίνει, αλλά δεν είμαι ηλίθιος να περιμένω δικαιοσύνη από το Διεθνές Δίκαιο.
        Speak softly and carry a big stick, if you know what I mean...

        ΥΓ Δεν παίρνω τίποτα προσωπικά.Απλώς εκνευρίζομαι με την αθωότητα των συμπατριωτών μου, δεξιών, αριστερών και ανένταχτων.

  19. Factorx avatar
    Factorx 21/06/2010 11:40:29

    @gkioi: τον έξυπνο παριστάνεις; Γιατί βάζεις το "factorx" στο e-mail σου;

  20. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 21/06/2010 11:44:13

    Παντού αλλού, όμως, "αλυσοδεμένοι".

  21. ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
    ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 21/06/2010 12:14:50

    tiramola says:
    21/06/2010 at 13:24 ¨Ελεύθερος” αισθάνεται σήμερα όποιος έχει το χρήμα.
    Στην προσπάθεια απόκτησής του, όσοι χάσουν(γιατί δεν μπορούν να κερδίσουν όλοι) κάποιοι αναγκαστικά θα παραμείνουν δούλοι.


    Ωστε ετσι λοιπον!!!! Συγαρητηρια!!! ΔΟΥΛΟΙ..!!! θα επανελθω επιτου θεματος ελπιζω να βρω λιγο χρονο σημερα.
    Μονο ενα ερωτημα: Ξερεις τι πραγματικα σημαινει ελευθερια;

    • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
      ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ @ ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 21/06/2010 13:03:33

      Για πρώτη φορά στην ιστορία, διαθέτουμε τη γνώση, την τεχνολογία και τον πλούτο να αλλάξουμε τον κόσμο.

      Διαθέτουμε τα μέσα να «κάνουμε την φτώχεια παρελθόν».

      Γι αυτο μας οδηγησε σιδηροδεσμιους στο ΔΝΤ!!!Επειδη διαθέτουμε τη γνώση, κ.τ.λ ..αερολογιες στην νιοστη δυναμη!!!!

      • tiramola avatar
        tiramola @ ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 21/06/2010 13:16:04

        Ωραία δεν τα γράφει?
        :)

      • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
        ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ @ ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 21/06/2010 16:22:54

        που το βρισκεις το ωραιο δεν καταλαβαινω tiramola
        λεξεισ κενες περιεχομενου...κυμβαλα αλαλλαζοντα και τιποτε αλλο.
        μηδεν εις το το πηλικιο

  22. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 21/06/2010 12:22:11

    δυνασαι να υπηρετησεις 2 κυριες.-

    ΠΠ

  23. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 21/06/2010 13:20:38

    «Οι κόποι και οι πόνοι τού λαού μας πιάνουν τόπο» είπε από ο πρωθυπουργός κ. Γ.Παπανδρέου, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες Κυριακή στα ομογενειακά ΜΜΕ με την ευκαιρία της επίσκεψής του στη Νέα Υόρκη, υπονοώντας ότι η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε όλοι θα οδηγήσει στην επίλυση κρίσιμων προβλημάτων που απασχολούν τη χώρα και τους πολίτες.
    πως όμως είναι αυτό εφικτό όταν μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ομίλου «Μπλούμπεργκ» είπε ότι: «η κυβέρνηση παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των αγορών και έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά το έλλειμμα της χώρας, είτε μέσω της μείωσης των δαπανών είτε μέσω της αύξησης των εσόδων από φόρους», υπογραμμίζοντας ότι «οι αγορές χρειάζονται χρόνο για να δουν και να εκτιμήσουν τα αποτελέσματα της προσπάθειας». με λίγα το πρόγραμμα αλλαγών αφορά μόνο τις αγορές.

    Συνεπώς, η κίνησή τους δείχνει ότι η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει το πρότυπο που υποστήριξε προεκλογικά, γεγονός που οδηγεί στην αποστασιοποίηση τα στρώματα του πληθυσμού που στήριξαν την εκλογική της νίκη.
    Επομένως, η ηγετική ομάδα της κυβέρνησης γνωρίζει το ‘αδιέξοδο’ και ίσως ψάχνει, για • νέου τύπου κοινωνικές συμμαχίες, ενόψει μάλιστα και των περιφερειακών- δημοτικών εκλογών που θα κριθούν οι πολιτικές εντυπώσεις και •νέες μορφές νομιμοποίησης των πολιτικών διακυβέρνησης που ασκεί..
    Όμως, το σημερινό πρότυπο διακυβέρνησης δεν είναι νέο! κινείται στα πλαίσια των αξόνων που είχε κινηθεί και η διακυβέρνηση Σημίτη , και αυτοί είναι:

    ► Ανάπτυξη μέσω της πλήρης απελευθέρωσης της αγοράς και προώθησης των ευέλικτων μορφών απασχόλησης.

    ► Εφαρμογή περιοριστικών εισοδηματικών και επιδοματικών πολιτικών με αναδιανομή του πλούτου από κάτω προς τα πάνω, με πιο σκληρούς όρους αυτή τη φορά. Ίδια πολιτική εφάρμοσε και η κυβέρνηση Σιμίτη για την είσοδο στην ΟΝΕ.

    ►Άσκηση εξωτερικής πολιτικής διαλλακτικού χαρακτήρα [ βλέπε, σκοπιανό, ελληνοτουρκικά]
    Η μεγάλη όμως διαφορά με την τότε εποχή είναι ότι με την σημερινή ατζέντα δεν μπορεί να γίνει κατανοητή επειδή, φέρνει σε απόγνωση μεγάλα στρώματα του πληθυσμού, έχει φτωχό όραμα και χαμηλές προσδοκίες. ...
    'Αρα οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση, μέσω των ΜΜΕ, των φορέων του δημοσίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των συνδικάτων άλλων που ελέγχει προσπαθεί ή θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μια « ασπόνδυλη εθνική υπερκομματική συναίνεση» με στόχο των εσωτερικό έλεγχο του πασοκ και να καταστήσει την κρατική διαχείριση των κοινών προβλέψιμη, σταθερή και αποτελεσματική για να κατοχυρώσει τα συμφέροντα της πολιτικής που υποστηρίζει.
    Έτσι καταλήγουμε να πούμε πως αν η κοινωνία θέλει να πάει κάπου αλλού πρέπει να τρέξει πιο γρήγορα από τους μηχανισμούς των ΜΜΕ των ομάδων πίεσης που δομούν την πραγματικότητα, διαφορετικά η έννοια του κοινωνικού δικαιώματος θα πάψει να έχει τις διαστάσεις που γνωρίζαμε και το «πλέγμα της αγοράς» θα συνεχίσει να καθορίζει κατά το δοκούν τους κανόνες του παιχνιδιού , όπως το έκανε και με την ώθηση της χώρας στο ΔΝΤ, επιλογή η οποία είχε την πλήρη συναίνεση της κυβέρνησης και όχι μόνο!

  24. Greg avatar
    Greg 21/06/2010 13:58:52

    Την ίδια έκθεση ιδεών του 2006 ο ΓΑΠ την επανέλαβε και στην ομιλία του, μετά τις εκλογές, στο Ζάππειο. Είχα μείνει, θυμάμαι, με ανοιχτό το στόμα, ακούγοντάς τον να λέει για τις πολιτικές δυνάμεις που θα επέβαλαν την θέλησή τους στις ανεξέλεγκτες αγορές και για τους "αριθμούς" που δεν πρέπει να καταδυναστεύουν τους ανθρώπους. Στην μετά ΔΝΤ εποχή πια, το μόνο που έχει να διαλευκάνει ο ιστορικός του μέλλοντος, είναι αν τελικά οι αγορές του έβαλαν (ή μάλλον μας έβαλαν), τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι εξαιτίας των χειρισμών του ή αν ήταν απλώς ένα θέατρο, επίδειξη ευγενών προθέσεων ενός ανθρώπου που τάχα ήθελε να εξαλείψει την φτώχεια και κατέστρεψε βάσει σχεδίου μια ολόκληρη χώρα.

  25. victoria avatar
    victoria 21/06/2010 18:29:48

    Τι θα κάνουμε βρε παιδιά με αυτήν την κυβέρνηση;
    Πάμε για νέο ξεκίνημα με το συνέδριο, αμήν να δούμε μια άσπρη μέρα!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.