#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/09/2012 07:07
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

3 Σεπτεμβρίου 2012: ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ διαμοιράζουν το κουφάρι του ΠΑΣΟΚ

(Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες, τρεις του Σεπτέμβρη να ξεχνάς...)



 Υπό μια αιρετική συλλογιστική, στις 17 Ιουνίου 2012 χάθηκε μια ιστορική για το Έθνος ευκαιρία.

Να ανέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία.

Μην ανατριχιάζετε.

Ας προσπαθήσουμε ψύχραιμα να δούμε τι θα συνέβαινε.

Πρώτα, κάποιες βασικές παραδοχές.

Η Γερμανία, με την ζώνη ελευθέρου εμπορίου και το κοινό νόμισμα, έχει δώσει διέξοδο στο ιστορικό της πρόβλημα : την διάθεση του παραγωγικού της πλεονάσματος.

Έχει δηλαδή προσφυώς μετατρέψει το συγκριτικό της πλεονέκτημα σε τεράστια ελλείμματα των υπολοίπων, κυρίως των Νοτίων.

Με την βοήθεια βέβαια της πολιτικής διαφθοράς, της αβελτηρίας και της δημοσιονομικής κραιπάλης των τελευταίων.

Ισχυροποιούμενη διαρκώς η ίδια από τη συνεχή οικονομικοπολιτική εξασθένιση των -κατ' ευφημισμόν, πλέον- εταίρων της, η Γερμανία με ΟΝΕ, ΕΚΤ, Ευρώ και “Σύμφωνα” επέβαλε την ισχύουσα αρχιτεκτονική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αρχιτεκτονική που επειδή εξυπηρετεί πρωτίστως τα Γερμανικά και δευτερευόντως τα Γαλλικά συμφέροντα, παρουσιάζει συστημική ακαμψία η οποία “στραγγαλίζει” τους υπολοίπους.

Οι Αμερικανοί, πρακτικοί άνθρωποι, είναι σαφείς : η Γερμανία ωφελήθηκε, αυτή να πληρώσει.

Έπειτα, η λύση στην κρίση δεν μπορεί να είναι οικονομική. Στα “στρατοσφαιρικά” ποσά που έφτασαν τα κρατικά χρέη, δεν αποπληρώνονται. Παρά τις σταθεροποιητικές διαβεβαιώσεις των καταχρεωμένων κρατών.

Για παράδειγμα, η Ελλάδα μετά το PSI είχε χρέος 280 δισ. €. Το οποίο μέσα σε τρεις μήνες "πέταξε" πάλι στα 303 δισ.

Η λύση θα είναι πολιτική. Είτε με αμοιβαιοποίηση των χρεών, με ευρωομόλογα, είτε με “κουρέματα” χρέους, είτε με αγορά κρατικών ομολόγων από την ΕΚΤ, δηλαδή εκτύπωση χρήματος.

Είτε με έναν συνδυασμό των παραπάνω.

Η Γερμανία το γνωρίζει. Και αναβάλλει διαρκώς όποια ριζική λύση, επιδιώκοντας εν τω μεταξύ να αποκομίσει τα μέγιστα γεωπολιτικά, πολιτικά και οικονομικά οφέλη.

Ίσως δεν θα καταφέρει τίποτα περισσότερο από μια τραπεζική ένωση. Δεν είναι όλοι πρόθυμοι να παραχωρήσουν εθνική κυριαρχία.

Όμως η λύση κάποια στιγμή πρέπει να δοθεί .

Για να φτάσουμε εκεί, οφείλει να εισαχθεί μια δόση ριζοσπαστισμού στο σύστημα ώστε να παύσει η ιδιοτελής παρελκυστικότητα των Γερμανών και να εξουδετερωθεί η συστημική ακαμψία.

 Επειδή αυτοκτονούν άνθρωποι.

Ως “ριζοσπαστισμός” νοείται μια στάση που οδηγεί τη Γερμανία να χαλαρώσει την ασφυκτική πίεση, υπό τον φόβο απώλειας των ζωτικών πλεονεκτημάτων που απολαμβάνει από την Ευρωζώνη.

Με εύρεση νέου σημείου ισορροπίας για τη Γερμανία, που θα προέκυπτε από μια ανανεωμένη ανάλυση κόστους-οφέλους για την ίδια. Ή από τον ωμό φόβο “ξηλώματος του πουλόβερ” της Ευρωζώνης.

Πολλοί ήλπισαν ότι με γνώμονα το εθνικό συμφέρον αυτόν τον λελογισμένο ριζοσπαστισμό θα τον επιδείκνυε η συντηρητική παράταξη. Έγιναν άλλες επιλογές.

Ερχόμαστε λοιπόν στο “ιστορικό αν;”, την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ τον περασμένο Ιούνιο.

Σχηματοποιούνται κυρίως δύο προβλέψιμες εκβάσεις.

Πρώτη έκβαση θα ήταν να αποδειχθεί τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ αυτός που θα εισήγαγε τον απαιτούμενο ριζοσπαστισμό.

Είτε με την άμεση επίκληση κήρυξης χρεοκοπίας, του “όπλου του αδύναμου οφειλέτη”. Είτε μόνο με την πανευρωπαϊκή πολιτική αστάθεια που θα προκαλούσε ο φόβος μιας ουδέποτε δηλούμενης χρεοκοπίας.

Είτε λόγω του φόβου μετάδοσης του “αριστερόστροφου” πολιτικού ιού πρώτα σε όλον τον Νότο - πόσο θα άντεχε ο δοτός Μόντι; Και κατόπιν, στον Βορρά.

Σε περίπτωση που η Γερμανία υποχωρούσε, η χαλάρωση της πίεσης στα πληττόμενα στρώματα θα ενδυνάμωνε την κοινωνική συνοχή.

 Αυτό θα ήταν το εθνικό όφελος.

"Λεφτά δεν υπήρχαν”, για να προκαλέσει νέο δημοσιονομικό εκτραχηλισμό σε όφελος των ακολούθων του.

Θα σοβούσε ο κίνδυνος από την αντεθνική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ σε λαθρομεταναστευτικό και εθνικά θέματα. Ο οποίος μπορεί να εξουδετερωνόταν από πιθανή “ωρίμανση” και “δεξιά στροφή” που ίσως παρουσίαζε ο Τσίπρας αναλαμβάνοντας εξουσία, άλλωστε αυτό επιδιώκει με το επικείμενο Συνέδριο.

Δεύτερη έκβαση θα ήταν να μην υποχωρήσει η Γερμανία. Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ θα σαρωνόταν από την κυβέρνηση μέσα σε 1-2 μήνες. Στα εθνικά θέματα, δεν θα προλάβαινε να ζημιώσει.

Και θα διαλυόταν δια παντός η "κομμουνιστικογενής μάζα" , που μέσω διαφόρων πολιτικών σχηματισμών, για να πάρει ρεβάνς για το 1949 διέβρωσε την ιστορική αυτογνωσία, την οικονομική αποτελεσματικότητα και εν τέλει την κρατική υπόσταση του Έθνους.

Ανοίγοντας το δρόμο για μια πραγματική, ιστορική Μεταπολίτευση.

Και στις δυο εκβάσεις προέκυπτε εθνικό όφελος.

Αλλά η Ιστορία είχε άλλες βουλές.

Και ο ΣΥΡΙΖΑ, στην πολιτική ασφάλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με την οικονομική ευμάρεια της αυξημένης κρατικής επιχορήγησης που αυτή εξασφαλίζει, ανασυντάσσεται και οργανώνεται.

Ενώ οι μη ορκισθέντες, σύμφωνα με το άρθρο 59 του Συντάγματος, βουλευτές του αντί να εκπέσουν του αξιώματος έγιναν νομοθέτες χωρίς να δεσμεύονται από την τήρηση του.

Εντελώς, το τονίζουμε, συμπτωματικά η ατζέντα του εμφανίζεται να αντιστοιχεί με εκείνη του Σόρος και γενικώς υπερατλαντικά ζητούμενα :

- Ανοιχτά σύνορα

- Τα Σκόπια, “Μακεδονία”

- Μη μου τους λαθρομετανάστες τάραττε

- Το Αιγαίο ενώνει με τον αδελφό τουρκικό λαό

- Δραχμή, ανομολόγητη αγάπη μου.

Πολιτικά, εύλογα, διεκδικεί την κληρονομιά του Ανδρέα Παπανδρέου.

Οι Κινέζοι λένε : “ο πιο σύντομος δρόμος προς την επιτυχία είναι η αντιγραφή”.

Γι' αυτό η συγκέντρωση στη Νίκαια, στις “3 του Σεπτέμβρη”.

Και οδηγούμαστε πάλι πίσω, στα 1977-78.

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τραβάνε τις σάρκες του ετοιμοθάνατου Κέντρου.

Το αποτέλεσμα του πολιτικού διαμοιρασμού καθόρισε την ιστορία που ζήσαμε μετέπειτα.

Ο Καραμανλής παίρνει τον Θανάση Κανελλόπουλο και μερικούς άλλους.

Και ο Ανδρέας ...τους ψηφοφόρους.

Ο Ζίγδης, μένει με τη σφραγίδα.

Σήμερα, το “κουφάρι” είναι το ΠΑΣΟΚ.

Θα ήθελα το ΠΑΣΟΚ να σβήσει μέσα σε ιστορικά πυροτεχνήματα, δικαστήρια και εκτελεστικά αποσπάσματα. Όμως θα χαθεί αθόρυβα, και όπως φαίνεται ατιμώρητα, από την Ιστορία, αφήνοντας πίσω του την δυσωδία από την αποσύνθεση του πολιτικού πτώματος.

Δυστυχώς η δυσωδία συνίσταται στον λογαριασμό που οφείλει να πληρώσει η ελληνική κοινωνία : το Χρέος που την κατέστησε υπόδουλη.

Με τη δημόσια περιουσία στο σφυρί, τη νεολαία άνεργη ή στα ξένα και τους Τούρκους διαρκώς αποθρασυνόμενους.

Η ΝΔ διαπράττει σήμερα το ίδιο στρατηγικό λάθος. Ας μάς διαψεύσουν επισήμως, είναι εμφανές ότι επιχειρεί να αποσπάσει τα επιφανή στελέχη και τους ψηφοφόρους του “δεξιού ΠΑΣΟΚ”.

Όμως “δεξιό ΠΑΣΟΚ” είναι κυρίως η Σημιτοκρατία. Το χειρότερο τσούρμο ανθρώπων που εμφανίστηκε στην νεοελληνική ιστορία.

Αυτούς θέλει η ΝΔ; Τους “τελειωμένους” του εκσυγχρονισμού;

Μόνος, ο κ. Στουρνάρας μπορεί να διαφέρει από την ποιότητα της συνομοταξίας. Δεν μπορούν όμως να ξεχαστούν οι παρελθούσες, νεοφιλελεύθερες, οικονομικές επιλογές του. Δεν ξεχνιέται η χρησμολογία του από το ΙΟΒΕ. Και δεν παραβλέπεται η θανατική καταδίκη που απήγγειλε : “το ΤΤ δεν είναι βιώσιμο”.

Είναι σεβαστό οικονομικό στέλεχος αλλά με μηδενική, μην πούμε βλαπτική, εκλογική απήχηση. Άλλωστε ο κ. Στουρνάρας δεν διεκδίκησε ποτέ ψήφους, παρά τεχνοκρατικές θέσεις.

Μένει λοιπόν ως άξιο λόγου πολιτικό διακύβευμα το που θα κατευθυνθούν οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ.

Χωρίς να υπάρχουν απόλυτες απαντήσεις, οι λίγοι δεξιά, οι περισσότεροι αριστερά. Είναι η πολιτική τους φύση. Οι κρατικοδίαιτοι, οι σε απόγνωση, οι πληβείοι και οι μπαταχτσήδες βρίσκονται ήδη στον ΣΥΡΙΖΑ, διαμόρφωσαν το 27%.

Αλλά ενυπάρχει σήμερα μια ευκαιρία για τη ΝΔ, να διαμορφώσει μια νέα κοινωνική πλειοψηφία, που όμως είναι εφικτή μόνον εάν τροποποιήσει τις επιλογές της. Άλλως, η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ θα κατευθυνθεί στον ΣΥΡΙΖΑ.

Σήμερα υπάρχει μια τεράστια διαφορά με το 1977-78.

Κανείς δεν είναι ανυποψίαστα ενθουσιώδης, όπως όταν ο Ανδρέας διαμόρφωνε με βενιζελικούς, κομμουνιστές, χουντικούς και κεντρώους την πλειοψηφία που θα έκανε εφικτή μια αναίμακτη κοινωνική επανάσταση, φέρνοντας τα κατώτερα στρώματα της κοινωνίας στην εξουσία και δρομολογώντας έτσι την καταστροφή.

Δεν αρκεί πλέον ένα πιασάρικο σύνθημα, “Αλλαγή”, ούτε ένας κοινωνιολογικά θολός προσδιορισμός, “μη προνομιούχοι”, για να πειστεί ο ψηφοφόρος.

Ο κόσμος απαιτεί συγκεκριμένα μέτρα και όραμα. Ο Αλέξης Τσίπρας δεν έχει, μέχρι στιγμής, επιδείξει κάτι αξιόλογο.

Η υφαρπαγή του Κέντρου, το 78, οδήγησε σε 30 χρόνια ΠΑΣΟΚ.

Να μην έχουμε άλλα 30 χρόνια Τσίπρα.

Ο οποίος έχει και ηλικιακά την δυνατότητα να το επιτύχει.

Αλλά για να αποφευχθεί αυτό, η ΝΔ οφείλει να υποστηρίξει έμπρακτα τα μικρομεσαία και μεσαία στρώματα.

Τελεία.

Προφήτης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/09/2012 07:43:13

    H αναλυση δεν περιλαμβανει τους πλουτισαντες απο το ΠΑΣΟΚ.Αυτοι ειναι αρκετοι και δεν εχουν καμμια διαθεση να πανε στον ΣΥΡΙΖΑ ουτε να επιστρεψουν στη ΝΔ.
    Θα διατηρησουν το διακριτο τους ρολο.Ειτε θα μεινει το ΠΑΣΟΚ ως κομμα του κεντρου ειτε η ΔΗΜΑΡ ή και τα δυο ή μια συγχωνευση αυτων που φθανει και ξεπερνα το 15%,λογω δε της κεντρικης της θεσης θα ειναι παντα σε κυβερνησεις συνασπισμου.
    Οταν ο ΣΥΡΙΖΑ περασει πρωτος στις δημοσκοπησεις Βενιζελος και Κουβελης θα απαιτησουν απο το Σαμαρα απλη αναλογικη.Δυσκολο να μην την δωσει.
    Με την απλη αναλογικη οι πασοκοδημαραιοι θα εκβιαζουν ειτε το ΣΥΡΙΖΑ να παραμεινει στην ευρωζωνη ειτε τη ΝΔ να μην αλλαξουν αυτα που δεν θελουν απο το μεταπολιτευτικο συστημα παιζοντας σαν μπαλλαντερ.
    Οι ξενες δυναμεις θα ειναι φιλικοτατες προς τους πασοκοδημαραιους καθως θα εξασφαλιζουν την παραμονη της Ελλαδος στις συμμαχιες υπο προοδευτικο προσωπειο,ιδανικα δηλαδη.
    Ο λογος που οι πασοκοδημαραιοι δεν θα προσχωρησουν στο ΣΥΡΙΖΑ οπως οι κεντρωοι του 1977 στο ΠΑΣΟΚ ειναι και ιδεολογικος - ο κοσμος ειναι υποψιασμενος τωρα - αλλα και πρακτικος : οι κεντρωοι του 1977 ηθελαν να φανε και αυτοι αποκλεισμενοι απο το κρατος της δεξιας.Οι πασοκοδημαραιοι εχουν φαει ως πασοκοι και θελουν να διατηρησουν τη λεια.Δεν εχουν καμμια διαθεση να παραδοθουν στον ΣΥΡΙΖΑ και αυτο το βλεπει κανεις αμεσως.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 03/09/2012 10:51:50

      Μιλάς για το στελεχιακό επίπεδο. ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ πήραν 1,14 εκ. ψήφους. Πολλοί από αυτούς είναι πλουτίσαντες, αλλά όχι όλοι.
      Ένα ποσοστό απ' αυτούς, αντίστοιχο του παλιού κκε εσωτ., είναι η σημερινή άρχουσα τάξη και θέλουν διακριτή θέση και κυρίως συνέχιση της νομής της εξουσίας.
      Θα τοποθετηθούν στο Κέντρο, με τη λογική "χωρίς το Κέντρο δεν κυβερνά κανείς". Αλλά θα συνεχίσουν να υπάρχουν ως σχηματισμός εφόσον ενωθούν με το αντίστοιχο κομμάτι της ΝΔ.
      Η οποία, με τα μέτρα που υιοθετεί, δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι θα παραμείνει ακέραια. Ήδη έχουν απ' αυτήν προκύψει δυο κόμματα.

    • th avatar
      th @ ψυχραιμια 03/09/2012 15:56:26

      ο Άκης ήταν υπέροχος, τον ζηλέψανε, διά την ωραιάδα του!..

    • nick avatar
      nick @ ψυχραιμια 03/09/2012 17:55:04

      Φίλοι,
      Αν ο κοσμος του ΠΑΣΟΚ φυγει απο αυτο ποτε δεν θα παει στη Νεα Δημοκρατί για τον απλο λόγο οτι "ο Λαος δεν ξεχνα τι θα πει Δεξια"

  2. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 03/09/2012 08:01:56

    Δε νομίζω ότι είναι αιρετική συλλογιστική το να επεξεργάζεται κάποιος σενάρια που, υπό συνθήκες, θα μπορούσαν και να αποτελούν την πραγματικότητα (εν προκειμένω μέχρι 12 ώρες πριν το εκλογικό αποτέλεσμα όλα ήταν πιθανά).
    Το πρόβλημα που θέτεις, δυστυχώς έχει για ακόμη μία φορά ως βάση, την ανικανότητα της ΝΔ να διακρίνει την πραγματική κατάσταση στην ελληνική κοινωνία και τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των μελών της. Για κάποιον εξωπραγματικό λόγο, η ΝΔ ανέκαθεν λειτουργούσε με γνώμονα χάραξης πολιτικής, κάποιο συλλογικό ασυνείδητο του λαού που θα μπορούσε να τον κατευθύνει προς το σωστό, παραβλέποντας το ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο.
    Έτσι και σήμερα η επίκλιση του κοινού συμφέροντος (άσχετα που ο καθένας το εννοεί διαφορετικά), θεωρείται ότι αρκεί για την εδραίωση της κυβερνητικής θητείας επί μακρόν.
    Αν είμαστε ανίκανοι να καταλάβουμε ότι κάθε κομμάτι του πληθυσμού θέλει διαφορετική αντιμετώπιση (γιατί έχει και διαφορετικές ανάγκες), τότε μοιραία θα ξαναρωτάμε τι έφταιξε - όπως όταν έπεσε ο Μητσοτάκης -, αφού κατά την άποψή μας και οι προθέσεις ήταν καλές και ο στόχος κοινός. Άσε δε που θα αναρωτιώμαστε πάλι μεταξύ μας "καλά τόσο χαζοί είναι οι ψηφοφόροι; δε βλέπουν ότι για το καλό τους τα κάνουμε;"

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Κώστας Χ. 03/09/2012 11:06:01

      Οι αυτοδυναμίες μπορεί προς το παρόν να κατέρρευσαν και ξεχάστηκαν.

      Αλλά οι κυβερνήσεις συνεργασίας αποτελούν ουσιαστικά παρατεταμένες περιόδους ανομολόγητης, λίγο-πολύ, ακυβερνησίας.

      Το αίτημα για αυτοδυναμία θα επανέλθει.
      Η κοινωνία, ήδη οικονομικά εξουθενωμένη, θα κουραστεί από τη διαρκή ανάγκη ατελείωτων διαβουλέυσεων και συμβιβασμών για να προκύψει απόφαση στο αν θα μείνει η Στάη.

      Απλά, λείπει ο ηγέτης που θα εμπνεύσει στις μάζες συσπείρωση σε ποσοστά που θα οδηγούν στην αυτοδυναμία. Ο Σαμαράς είχε τη δυνατότητα αλλά απέρριψε την ευκαιρία πέρυσι τον Νοέμβριο.
      Τώρα, φιλοδοξεί ο Τσίπρας.

      • Κώστας Χ. avatar
        Κώστας Χ. @ Προφήτης 03/09/2012 13:06:32

        Δυστυχώς, συμφωνώ απόλυτα (ειδικά για την ευκαιρία).

  3. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 03/09/2012 09:16:33

    Στίς δημοσκοπἠσεις καί ἐν συνεχεία στίς ἐπόμενες ἐκλογές εἲτε ἡ Ν.Δ. εἶναι πρώτη εἶτε ὁ ΣΥΡΙΖΑ,ὁπωσδήποτε θά χρειαστεῖ σύμπραξη,συμπόρευση,στοιχειώδης πολιτική συνεννόηση γιά νά κυβερνηθεῖ ὁ τόπος.Συνεπῶς,ποιές δυνάμεις,μέ ποιούς συσχετισμούς θά ἀναλάβουν νά κυβερνήσουν τόν τόπο;
    Ἐξίσου ἄσχημο ἐνδεχόμενο μέ τό νά κυβερνηθεῖ ὁ τόπος τά ἐπόμενα 30 χρόνια ἀπό τόν Τσίπρα,βλέπω καί τήν ἐκδοχή τῆς ἀσυνεννοησίας σέ περιπτώσεις μή αὐτοδυναμιῶν σέ ἐπόμενες ἐκλογικές ἀναμετρήσεις...

    • nikos avatar
      nikos @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 03/09/2012 12:28:20

      Οπως επισης... Ἐξίσου ἄσχημο ἐνδεχόμενο μέ τό νά ΜΗ κυβερνηθεῖ ὁ τόπος τά ἐπόμενα 30 χρόνια ἀπό τόν Τσίπρα,βλέπω καί τήν ἐκδοχή τῆς ἀσυνεννοησίας σέ περιπτώσεις μή αὐτοδυναμιῶν σέ ἐπόμενες ἐκλογικές ἀναμετρήσεις…

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/09/2012 12:03:36

    Παγια θεση της ΝΔ ηταν ως τωρα η ενισχυμενη αναλογικη.Ο λογος ηταν οτι στο πολιτικο περιβαλλον της μεταπολιτευσης δεν ειχε συμμαχους καθως ηταν για χρονια το μονο κομμα που δεν αυτοπροσδιοριζοταν ως αριστερο.
    Τα πραγματα αλλαξαν.Αυτη τη στιγμη σε επιπεδο προγραμματος απομονωμενος ειναι ο ΣΥΡΙΖΑ εφ οσον δεν δεχεται τις ευρωπαικες νορμες.Συμφερει τη ΝΔ να δει την αλλαγη εκλογικου νομου καθως ηδη πολιτικογεωγραφικα μετακινειται προς το κεντρο αφου υπαρχει πια ισχυρη ακροδεξια
    Ειναι δυνατη η διαμορφωση στην Ελλαδα ενος πολιτικου συστηματος οπως της μεταπολεμικης Ιταλιας οπου οι Χριστιανοδημοκρατες ησαν μονιμη κυβερνηση με απλη αναλογικη και διαφορα συμμαχικα σχηματα και οι κομμουνιστες μονιμη αντιπολιτευση.
    Και μετα τη ληξη του μνημονιου το Συμφωνο Σταθεροτητος θα αποκλειει τυχον ξαφνικες αυξησεις εφ οσον μια χωρα θελει να ειναι στην ευρωζωνη.
    Ακομη και η μεταβολη προς την ενισχυμενη με το bonus των 50 εδρων να μοιραζεται σε ολα τα κομματα της β΄κατανομης και το οριο β΄κατανομης στο 10% συμφερει.
    Εαν αποκλεισθει η αυτοδυναμια με κατω απο 45% δεν θα φθασει ποτε εκει ο ΣΥΡΙΖΑ.Θα υποχρεωθει ειτε στο ρολο του παλιου ιταλικου ΚΚΙ ή να συμπραξει με τη ΔΗΜΑΡ και να εγκαταλειψει μεγαλο μερος των υποσχεσεων του.
    Η ΔΗΜΑΡ δεν ειναι καθολου προσωρινο σχημα.Εκφραζει τους πλουσιους αριστερους που δεν θελουν να παψουν να ειναι ουτε πλουσιοι ουτε αριστεροι.
    Και μετα τη "γενια του Πολυτεχνειου" αυτοι ειναι αρκετοι.

  5. apergospastis avatar
    apergospastis 03/09/2012 13:03:33

    Θέλουμε δηλαδή να ξεπεράσουμε τον δικομματισμό της Μεταπολίτευσης για να αναστήσουμε το Ιταλικό πολιτικό σύστημα που ήταν το πιο διεφθαρμένο και εσωστρεφές στην Ευρώπη; Με την ΔΗΜΑΡ/ΠΑΣΟΚ σε ρόλο Σοσιαλιστικού Κόμματος του Κράξι που πάντα ήταν στην κυβέρνηση ως ο 'μεταρρυθμιστικός, καινοτόμος' εταίρος της Χριστιανοδημοκρατίας; Με άλλα λόγια να τα τρώνε μαζί και άνετα για τον 'φόβο της Αριστεράς' (η οποία βεβαίως θα συνεχίσει να κυβερνά από την αντιπολίτευση στα πανεπιστήμια, στην διανόηση και στον συνδικαλισμό). Ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε...

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ apergospastis 03/09/2012 22:00:24

      Έχει μια βάση, αλλά οι εξελίξεις δεν θα είναι γραμμικές. Το 82%, όσων έχουν έστω λίγες αποταμιεύσεις, έχει μέχρι 2000 €. 1000 λίτρα πετρέλαιο. Και έρχονται τα ειδοποιητήρια φόρων.

  6. Κώστας τουρίστας. avatar
    Κώστας τουρίστας. 03/09/2012 13:13:47

    Καλημέρα σε όλους. Στην αρχή, όταν είδα την φωτογραφία με τις γνωστές φάτσες, δέν ήθελα να διαβάσω το άρθρο. Μετά σκέφτηκα."δέν βαριέσαι!"και το διάβασα.
    Ξέρετε, αισθάνθηκα τυχερός για άλλον έναν λόγο που είμαι συνταξιούχος.Οχι βέβαια για την σύνταξη που παίρνω,αλλά επειδή έχω τον χρόνο να διαβάζω το Antinews , να ενημερώνωμαι και μάλλιστα με τον πλουραλισμό των σκέψεων όλων αυτών που σχολιάζουν.
    Πολύ ωραίο άρθρο! Μακάρι να γίνει, μαζί με άλλα παρόμοια, αφορμή για προβληματισμό και εξελίξεις που θα καθορίζουν όπως σωστά αναφέρεται σε άλλο άρθρο, την πολιτική, ή το μείγμα πολιτικής "που εξυπηρετεί την Ελλάδα," όπως είχε πεί οΚων/νος Καραμανλής.

  7. apergospastis avatar
    apergospastis 03/09/2012 13:28:43

    Οι αναλογίες του σήμερα με την μεταβατική περίοδο 1974-1981 είναι σίγουρα εντυπωσιακές. Υπάρχουν όμως δυο κεφαλαιώδεις διαφορές:
    α) Σε αντίθεση με τότε, ο κεντρώος πόλος (ΠΑΣΟΚ/ΔΗΜΑΡ) δεν δείχνει σημάδια εξαφάνισης/εξαΰλωσης. Τότε το Κέντρο έχασε ουσιαστικά κάθε λόγο ύπαρξης με το δημοψήφισμα και την πτώση της Βασιλείας. Πέραν αυτού δεν υπήρχε τίποτα άλλο που να χωρίζει τους αστούς πολιτικούς της ΝΔ και της ΕΚ γι'αυτό και η απορρόφηση των τελευταίων έγινε φυσικά. Σήμερα ΠΑΣΟΚ/ΔΗΜΑΡ εκφράζουν (ακόμα) μια Αντιδεξιά παράδοση και διατηρούν σημαντικές προσβάσεις σε επιχειρηματικά συμφέροντα, την διανόηση και το εξωτερικό. Η θεωρητική σύμπραξη/απορρόφηση στελεχών του ΠΑΣΟΚ στην ΝΔ δεν θα γίνει με τους όρους του 1977-8 (όταν ακόμα και ο Μητσοτάκης ως αρχηγός ήταν ξένο σώμα στην ΝΔ), αλλά με αντίθετους, δηλαδή την οριστική διάλυση της ΝΔ ως κορμού της συντηρητικής παράταξης μέσα σε μια κεντρώα σούπα οικονομικού νεοφιλελευθερισμού και κοινωνικής/αξιακής αποσύνθεσης.
    β) Σε αντίθεση με τότε, σήμερα υπάρχει μια συμπαγής εκλογική και κομματική μάζα στα δεξιά της ΝΔ. Και αν οι ΑΝΕΛ εκφράζουν την ολοένα μεγαλύτερη αποκκόληση της ΝΔ από το παραδοσιακό της ακροατήριο (την μετατροπή της δηλαδή σε ΠΑΣΟΚ του 2010-2012), η ΧΑ καταδεικνύει τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις που είχε στην απήχηση της ευρείας Κεντροδεξιάς η πολυδιάσπαση. Για όποιον δεν θυμάται, η ευρεία Κεντροδεξιά (από την ΧΑ μέχρι τον Μάνο) πήρε συνολικά 47% στις τελευταίες εκλογές. Το ζήτημα είναι όμως ότι η ΧΑ δεν έχει καμία σχέση με την χουντική/βασιλική Δεξιά του 1977 - είναι εδώ για να μείνει, και μάλλον θα μπολιάσει πολλαπλώς τον ευρύτερο χώρο γιατί είναι το πιο ζωντανό κομμάτι του.
    Για αυτούς τους δυο λόγους οποιαδήποτε ανάλυση που εκκινά από την ΝΔ ως φορέα ή απλό brand είναι λανθασμένη. Η ΝΔ σήμερα δεν εκπροσωπεί τίποτα παραπάνω από το άθροισμα των προσωπικών δικτύων των πολιτευτών της. Είτε ως κύριος φορέας μιας ευρείας Κεντροδεξιάς είτε ως κορμός ενός κυβερνητικού Κέντρου είναι καταδικασμένη να απορροφηθεί ή να κυριευθεί εκ των έσω (δείτε πόσο γρήγορα ανελίχθησαν και βρήκαν χώρο οι προερχόμενοι από τον ΛΑΟΣ). Προσωπικά θα προτιμούσα το δεύτερο σενάριο, δηλαδή την απορρόφησή της μέσα σε ένα κεντρώο καρτέλ των 'εκσυγχρονιστών' της μεταπολίτευσης και το άνοιγμα του ευρύτερου κεντροδεξιού χώρου σε κάτι εντελώς καινούριο, διαφορετικό, πραγματικά 'αντι-μεταπολιτευτικό'.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ apergospastis 03/09/2012 15:00:49

      Συγχαρητήρια! Τα είπες όλα και πολύ περιεκτικά.
      Για τις εξελίξεις πιστεύω τα ίδια.
      Δεν θεωρώ ότι η ΝΔ οπωσδήποτε θα παραμείνει.
      Απλά της δίνω μια τελευταία ευκαιρία, μην ξεχνάμε ακόμα είναι στην εξουσία, θέτοντας όμως ως αναγκαία και ικανή προϋπόθεση κάτι που είναι 99,9% αδύνατον να κάνει.

      Κατ΄εκτίμηση, η λαϊκή δεξιά είναι 35%. Η κεντροδεξιά περίπου 10%. Και κάνα 2% οι νεοφιλελεύθεροι. Το 47% των εκλογών.
      Εαν οι υγιείς δυνάμεις επικρατούσαν μέσα στη ΝΔ, αν ο Σαμαράς έκανε αυτά για τα οποία τον εκλέξαμε, θα σχημάτιζε μπλοκ τουλάχιστον 40%.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Προφήτης 03/09/2012 16:37:45

        Αυτα που φανταζεται η "λαικη δεξια" ειναι ανεφικτα,σχεδον οπως αυτα που φανταζεται η αριστερα.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ ψυχραιμια 03/09/2012 19:57:56

          "Αυτα που φανταζεται η “λαικη δεξια” ειναι ανεφικτα, σχεδον οπως αυτα που φανταζεται η αριστερα"

          Και οι νεοφιλελεύθεροι φανταζόντουσαν τη Ντόρα αρχηγό της ΝΔ

    • anarchikoskion avatar
      anarchikoskion @ apergospastis 03/09/2012 17:56:09

      Εξαιρετική ανάλυση απεργοσπάστη. Εξαιρετικό κείμενο Προφήτη. Η κεντροδεξιά στροφή θα είναι ολέθρια για την ΝΔ! Η ΑΝΕΛ μάλλον θα συρρικνωθεί, δεν υπάρχουν θέσεις για κόμματα διαμαρτυρίας στον δεξιο-κεντροδεξιό χώρο, παράλληλα η ΧΑ φαίνεται να καταλαμβάνει τον παρθένο χώρο της δεξιάς, αφού διαθέτει ιδεολογία, οργάνωση και δομή, κάτι που μετά βδελυγμίας απέρριπτε η ΝΔ. Αν αφυπνισθεί η κοινωνία από τον κίνδυνο της επικείμενης ισλαμοποιησής της, τότε η μετακίνηση ψηφοφόρων από την κεντροδεξιά στην ΧΑ είναι αναμενόμενη. Η ιδεολογική πόλωση της κοινωνίας μεταξύ ΧΑ και ΣΥΡΙΖΑ, λόγω λαθρομεταναστευτικής πίεσης και περαιτέρω οικονομικής εξαθλίωσης είναι αναμενόμενη.

  8. andreas avatar
    andreas 03/09/2012 13:37:22

    "Οριστικοποιούνται τα μέτρα, «κλειδώνονται» οι ψήφοι των βουλευτών"
    απο το ingr
    ΣΚΕΦΘΗΤΕ ΤΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΧΟΥΜΕ

  9. andreas avatar
    andreas 03/09/2012 13:46:09

    ΣΚΕΦΘΗΤΕ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΔΩΡΑ ΘΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΔΩΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΦΟΒΕΡΗ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ε ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

  10. Karenin avatar
    Karenin 03/09/2012 14:16:21

    Προφήτη είναι φανερό ότι έχει προκριθεί η διάσωση μέσα στο ευρώ, με υποτίμηση σε επιπεδο βαλκανιίων, η βαλτικής. Απο εδώ δεν έχεις τίποτα άλλο να περιμένεις.
    Οπότε δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σε χαλάει στην κυβερνητική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Karenin 03/09/2012 15:45:25

      Ποια είναι η κυβερνητική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ;

      • arcane avatar
        arcane @ Προφήτης 03/09/2012 16:09:21

        "Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλλων"

        Η πλάκα είναι ότι με ένα τόσο δυσλειτουργικό κοινό νόμισμα όπως το Ευρώ και με τη κρίση να έχει αγγίξει τη μισή Ευρωζώνη, αυτή η κυβερνητική πρόταση ενδέχεται να λειτουργήσει.

        • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
          Εμμανουήλ Πρόιος @ arcane 03/09/2012 16:32:32

          Σωστός!

  11. Vee avatar
    Vee 03/09/2012 14:18:18

    Ρε παιδιά θυμίστε ποιός είναι ο δεύτερος από αριστερά στη φωτογραφία ...

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Vee 03/09/2012 21:50:28

      Ὁ Τζουμάκας;

  12. ΒΙΓΓΙΑ avatar
    ΒΙΓΓΙΑ 03/09/2012 14:19:05

    Εξαίρετο το'' πόνημα'' κύριε Προφήτα.
    αλλά,
    αλλά μυρίζει εμπάθεια και δεξιό καθεστωτισμό. Μ ενα αρθρο ..Delete διαγράψατε τη μιση μεταπολιτευτική ιστορία της χώρας, βλέποντας μόνο από μία πλευρα΄τα γεγονότα και μονοσήμαντα προσανατολισμένος στην ιστορική αποστολή της παραταξης σας.

    • ΧΑΡΗΣ avatar
      ΧΑΡΗΣ @ ΒΙΓΓΙΑ 03/09/2012 15:14:35

      ΒΙΓΓΙΑ θα συμφωνούσα μαζί σου αλλά όσο κι αν θέλουμε να τα ισοπεδώσουμε όλα, την κύρια ευθύνη της νοοτροπίας κατά πρώτον που καλιεργήθηκε από τη σάπια αριστεράντζα των χαχολοπασόκων και ΣΙΑ την φέρουν οι χαχολοπαστόκοι.
      Απλά η δεξιά προσπάθησε να μιμηθεί στη νοοτροπία το πασοκ νομίζοντας ότι θα προσπορισθεί εκλογικό όφελος και τελικά να αποδιοργανωθεί και να αλλοιώσει στο τέλος τη φυσιογνωμία της και τώρα ψάχνεται.
      Ας πρόσεχαν οι πρόσκαιροι και όψιμοι δεξιοί που ντρεπόντουσαν να δείξουν την ιδεολογική ταυτότητά τους μπροστά στη λαίλαπα της αριστεράντζας που μηδένισε τα πάντα ...

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ΒΙΓΓΙΑ 03/09/2012 15:34:58

      Αγαπητή φίλη, είμαι με την Εθνική Ελλάδος.
      Εσείς εμφανώς προτιμάτε τον αριστερό καθεστωτισμό.
      Που λεηλατεί-δολοφονεί-συκοφαντεί.
      Ατυχώς για τα αυθαίρετα συμπεράσματά σας, είδα και την άλλη πλευρά πριν γράψω.
      Γι' αυτό μην χρησιμοποιείτε τη λέξη "εμπάθεια" λες κι είστε Αλβανός που δεν ξέρει τι σημαίνει.

      • ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ avatar
        ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ @ Προφήτης 03/09/2012 17:53:35

        Απάντηση βασιζόμενη σε εικοτολογίες[Ο ΒΙΓΓΙΑ] , έμμεσες προσβολές περί αλβανού που δεν γνωρίζει ελληνικά και πολλή υπεροψία , επειδή τάχα μου δικαιώθηκε ιστορικά ο Προφήτης και η ιδεολογία του,
        μιας και ο αριστερός καθεστωτισμός δολοφονεί-συκοφαντεί και λεηλατεί.[Που κολλάνε όλα αυτά στο σύντομο σχόλιό μου δεν βλέπω].
        Δεν νομίζω να έχετε δίκαιο στην ανάλυσή σας για το ΠΑΣΟΚ. Θυμίζετε παλιό ΚΕΝΤΑΥΡΟ ή ΡΕΙΝΤΖΕΡ που αποχώρησε από τη Βουλή όταν ψηφίστηκε ο νόμος για την Εθνική Αντίσταση 41-44, αλλά
        εδώ και χρόνια τα στεφάνια στα ηρώα κατατίθενται σωρρηδόν.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ 03/09/2012 19:30:07

          Εδώ και χρόνια επίσης, παραμελούνται, χορταριάζουν, "βανδαλίζονται" εκ προμελέτης ανά την Επικράτεια, τα ηρώα αυτών που πραγματικά ελευθέρωσαν την Ελλάδα : των αγωνιστών του 1821.

          Αποτέλεσμα της πολιτικής επικράτησης μετά το 1981 των επιγόνων του ΚΚΕ, της μιας πλευράς της εθνικής αντίστασης 41-44. Η οποία δεν ανήκει εργολαβικά στην Αριστερά.

          Που κολλάνε όλα αυτά στο σύντομο σχόλιό σας; Καθεστώς 1981-2012.
          ΠΑΣΟΚ : λεηλατεί
          17Ν+ Αριστερό παρακράτος : δολοφονεί
          Κεντροαριστερό ιερατείο ΜΜΕ : συκοφαντεί.
          Που ζείτε;

          Θυμίζετε "αετόπουλο" που πήρε σύνταξη για "αντιστασιακή δράση" την περίοδο που ήταν 10 χρονών ή κανένα από τα "καλόπαιδα" της Τασκένδης, που επέστρεψαν για να προπαγανδίσουν την αιματοβαμμένη διαδρομή τους σαν "Ελληνική Ιστορία".

          Απόλυτα σεβαστή κάθε διαφωνία σας στην ανάλυσή μας. Η δική σας εκδοχή;

          • ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ avatar
            ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ @ Προφήτης 03/09/2012 20:30:31

            Αν μη τι αλλο η φαντασία σας είναι καλπάζουσα, μέσα στην οποία εμφυλλοχωρούν οι μύχιοι φοβοι σας κύριε Προφήτα.
            Τι αλβανός, τι αετόπουλο τι Τασκενδόπαις κλπ.
            Τίποτα από όλα αυτά.
            Αλλά , πρίν λεηλατήσει,δολοφονήσει και συκοφαντήσει το καθεστώς 1981-2012
            προηγήθηκαν, άλλοι
            -Ακροδεξιοί
            -Χουντικοί
            -Βασιλικοί
            -Μπουραντάδες
            -Βασιλοχουντικοί
            -Τεταρταυγουστιανοί
            -Χίτες
            -Πουλικοί
            -Γερμανοτσολιάδες
            -Κουκουλοφόροι της κατοχής
            -Μαυραγορίτες
            -Βασιλοκουμουστές[Βούλτεψης κατά δήλωσή του] και λοιπες ...δημοκρατικές δυνάμεις , ων ουκ εστιν τέλος.
            Ασκησαν εξουσία και εφήρμοσαν πολιτικές.
            Σ.Σ. Ερευνήστε παρακλώ μήπως οι κ.κ.
            Αραπάκης, Μπονάνος,Γαλατσάνος το 1974
            ήταν κρυφοπασόκοι και δεν το αντελήφθη ουδείς.
            Θα σας είναι ευγνωμονούσα ιστορία.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ 03/09/2012 21:39:06

            Αντί να παριστάνετε τον ψυχαναλυτή εκ του προχείρου για τους μυχιους φόβους που εμφιλοχωρούν στη φαντασία μας, καλύτερα να απαντήσετε εαν το καθεστώς 1936-1981, το οποιο ασκείταν από αστικά στοιχεία τόσο της δεξιάς όσο και του κέντρου, έφτασε τη χώρα στην υποδούλωση, μέσω λεηλασίας που οδήγησε σε χρεωκοπία, όπως το ρεβανσιστικό καθεστώς 1981-2012.
            Κάτι που είχε καταφέρει μόνο η δια των όπλων επιβληθείσα Γερμανική Κατοχή.

            Οι Ιωαννιδικοί πήγαν σύσσωμοι στο ΠΑΣΟΚ, προς πληροφόρησή σας.

            -Ακροαριστεροί
            -Ζαχαριαδικοί
            -Βλαντάδες-Γούσιοι
            -πράκτορες Κομιντέρν
            -ΟΠΛΑ
            -"Σλαβομακεδόνες"
            -κατσαπλιάδες
            -δολοφόνοι 44-49(ομολογία Κύρκου)
            -πράκτορες Σταζι
            -Σέχτα Επαναστατών
            -Ληστές/δολοφόνοι Πάρου

            Να συνεχίσω την απαρίθμηση της ανθολογίας που συμπαθείτε;

            Οι αναφορές σας δείχνουν Ριζοσπάστη επί καθημερινής βάσεως. Το απάνθρωπο αστικό καθεστώς σας συντηρεί με 5 εκ. € το χρόνο. Τώρα, τα πολλά τα παίρνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

          • communi avatar
            communi @ ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ 03/09/2012 21:45:12

            Σοβιετοτσολιάδες;
            Οπλατζίδες;
            Εαμίτες;
            Ούλεν;
            Μελιγαλάδες;
            Δεκεμβριανα;
            Φενεοί;
            Βελουχιώτηδες;
            Γράμμος-Βίτσι;
            Σλαβοκομιτατζήδες;
            Τσάμηδες;

          • Κώστας Χ. avatar
            Κώστας Χ. @ ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ 03/09/2012 21:55:16

            Μήπως είστε λίγο υπερβολικός; Κατ΄αρχάς αραδιάζετε ένα σωρό συνώνυμα ως διαφορετικούς χαρακτηρισμούς (π.χ. όλοι οι δοσίλογοι της Κατοχής δε χρειάζεται να αναφέρονται ανάλογα με τον αρχηγό τους, το δοσίλογοι ή φασίστες φτάνει και περισσεύει). Άσε δε το βασιλικοί γενικώς (λέτε το 30% που ψήφισε στο δημοψήφισμα να είναι άξιο εξοστρακισμού;)
            Κατά δεύτερον αναφέρεστε σε εμπόλεμες, κατοχικές και χουντικές περιόδους, ενώ ο συνομιλητής σας αναφέρεται σε περιόδους ήρεμες. Δεν είδα πουθενά στην αναφορά σας κάποιον εγκληματία της "δεξιάς" σε περίοδο δημοκρατίας (ενώ από αριστερούς γνωρίζω ουκ ολίγους).
            Τέλος δεν αντιλαμβάνομαι την αναφορά στους αρχηγούς των επιτελείων της χούντας (χούντα ήταν, δε θα βάζανε κομμουνιστές). Μήπως να διευκρινίσετε τι εννοείτε;
            ΥΓ.Αντ' αυτών να θυμίσω τον υπουργό του ΠΑΣΟΚ Δροσογιάννη, γνωστό κομμουνιστοφάγο στο Βίτσι;

  13. κοινος νους avatar
    κοινος νους 03/09/2012 14:29:24

    Νομιζω οτι επισημανσεις του αρθρου ειναι απολυτως σωστες.

  14. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 03/09/2012 14:37:11

    Τον τελευταίο Δελφικό χρησμό, αν δεν τον ξέρουν τα πασόκια , να τον μάθουν
    και να τον υπενθυμήσουν στον αρχηγό τους.....είπατε τω βασιλεί χαμέ πέσε δαίδαλος αυλά..........

    • ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ avatar
      ΒΙΓΓΙΑ ΝΤΑΒΙΝΤ @ ΠΕΛΙΑΣ 03/09/2012 20:53:59

      Μήπως[ εκτός από το ορθογραφικό] κάνεις κι αλλο λάθος;

      Αλλος είναι ο τελευταίος.. ''Εσθ' ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται και εσαεί
      εσταί''

  15. Κλέων avatar
    Κλέων 03/09/2012 14:38:02

    Δυστυχώς η προτροπή σας περί ευκαιρίας και επιλογής, αυτής, της ΝΔ ως της εναλλακτικής για μία νέα κοινωνική πλειοψηφία, δεν συνάδει με τα ακριβοδίκαια, μέχρι στιγμής άρθρα σας.
    Τι άλλαξε...;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Κλέων 03/09/2012 15:42:55

      Δεν άλλαξε τίποτα.

      Αν εισπράττω σωστά το πνεύμα του σχολίου σας, μου λέτε :
      "εδώ βλέπουμε το λύκο, τον τορό ψάχνουμε;"

      Δηλ. όταν η ΝΔ έχει πάρει όλα τα επαχθή μέτρα περιμένεις ανάνηψη;
      Δίνω μια τελευταία ευκαιρία, με μηδαμινές πράγματι πιθανότητες.
      Οφείλω. Η ΝΔ εξακολουθεί να είναι ο κορμός της Βουλής, της κυβέρνησης και της κεντροδεξιάς παραταξης.
      Αν συνεχίσει έτσι, οδεύει στο δρόμο του ΠΑΣΟΚ.

      • Κλέων avatar
        Κλέων @ Προφήτης 03/09/2012 16:17:10

        Σωστά καταλάβατε.
        Δεν εμπεριέχει ουδεμία προσωπική μομφή, καθ' ότι είστε ένας από τους λίγους που συνεχίζουν να λένε τα πράγματα με το όνομά τους.
        Ευχαριστώ για την απάντησή σας.
        Παραμένω θερμός αναγνώστης των άρθρων σας.

  16. kokos avatar
    kokos 03/09/2012 15:24:18

    πιτσα μπυρα πασοκ http://fimotro.blogspot.gr/2012/09/ena_3.html

  17. firiki2010 avatar
    firiki2010 03/09/2012 15:43:41

    Στις 17 Ιουνίου δεν χάθηκε καμμία απολύτως "ευκαιρία" με την μη άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία έστω κι αν αυτή οδηγούσε στο "ξεβράκωμα " του όπως υπονοεί η ανάρτηση. Ο αρθρογράφος αγνοεί επιδεικτικά όλα αυτά που θα σήμαινε για τον μέσο πολίτη τυχόν άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Γιατί αν νομίζει ότι πάνω - κάτω τίποτα δεν θα άλλαζε "πλανάται πλάνη οικτρά".
    Οντως πολλά θυμίζουν σήμερα 1977. Δεν αποκλείεται να ακολουθήσει ένα καινούργιο "1981" με κάποιο ΠΑΣΟΚΟΣΥΡΙΖΟΚΚΕ μόρφωμα στη εξουσία, υπάρχουν όμως και τεράστιες διαφορές. Θέλω να θυμίσω ότι το άνοιγμα του Καραμανλή το 1978 προς το Κέντρο εκτός του ότι ανταποκρινόταν απολύτως στις νέες πολιτικές πραγματικότητες που είχαν διαμορφωθεί υπηρέτησε και δυο βασικούς σκοπούς : Την ένταξη της χώρας στην ΕΟΚ και την ανάδειξη του Καραμανλή στην Προεδρία της Δημοκρατίας (και μάλιστα με τις αυξημένες τότε αρμοδιότητες). Και τα δύο αυτά γεγονότα μπορεί ως ένα σημείο να διευκόλυναν την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία (αφου υπήρχε μέσω του διδύμου ΕΟΚ- Καραμανλής η ασφάλεια που επέτρεπε και - οδυνηρούς όπως αποδείχθηκε - πειραματισμούς) από την άλλη όμως μεριά εξασφάλισαν στην χώρα την αποφυγή σοβαρότεων περιπετειών . Ισως η ώρα του περί τον ΣΥΡΙΖΑ μορφώματος να έρθει όταν με μια αλλαγή πορείας της Ευρώπης στην οποία η χώρα θα έχει δεσμευθεί ο κόσμος αισθανθεί ότι έχει την πολυτέλεια πειραματισμών.

    Αυτή τη στιγμή δεν βλέπω δυνατότητα ή πιθανότητα ενσωμάτωσης στελεχών έστω και του Σημιτογενούς ΠΑΣΟΚ στη ΝΔ έστω κι αν υπάρχει ταύτιση απόψεων τουλάχιστον ως προς την κύρια προτεραιότητα της χώρας (σταθεροποίηση εντός του ευρώ)

    Η κύρια αντίθεση μου προς το άρθρο αφορά την παρακάτω φράση :
    "Αλλά ενυπάρχει σήμερα μια ευκαιρία για τη ΝΔ, να διαμορφώσει μια νέα κοινωνική πλειοψηφία, που όμως είναι εφικτή μόνον εάν τροποποιήσει τις επιλογές της. Άλλως, η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ θα κατευθυνθεί στον ΣΥΡΙΖΑ."
    Τα κόμματα δεν τροποποιούν τις επιλογές τους ανάλογα με το που νομίζουν ότι κατευθύνεται ο κόσμος. Τα κόμματα κάνουν τις επιλογές τους ανάλογα με τα πιστεύω τους κι αυτό που θεωρούν συμφέρον της χώρας. Εχουν υποχρέωση εάν χρειαστεί να πηγαίνουν και κόντρα στο ρεύμα. Εαν θέλουν να είναι πολιτικά κόμματα και όχι απλώς μηχανισμοί κατάληψης και νομής της εξουσίας.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ firiki2010 03/09/2012 19:52:54

      "Ο αρθρογράφος αγνοεί επιδεικτικά όλα αυτά που θα σήμαινε για τον μέσο πολίτη τυχόν άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία"

      Ξέχασες τι επέφερε στον μέσο πολίτη η 30ετία ΠΑΣΟΚ;
      Θυμάσαι τη Ρεπούση; Ε, συγκυβερνάς με ΠΑΣΟΚ + Ρεπούση.
      Το τι θα συμβεί αν και όταν κυβερνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι άγνωστο.
      Αντίθετα είναι πολύ γνωστό τι συμβαίνει με αυτούς που κυβερνούν σήμερα.

      "Τα κόμματα δεν τροποποιούν τις επιλογές τους ανάλογα με το που νομίζουν ότι κατευθύνεται ο κόσμος. Τα κόμματα κάνουν τις επιλογές τους ανάλογα με τα πιστεύω τους κι αυτό που θεωρούν συμφέρον της χώρας"

      Κάνεις λάθος. Λέω να υποστηρίξει με μετρα τη μεσαία τάξη, δηλ να στηρίξει την κοινωνική συνοχή, που είναι το συμφέρον της χώρας. Όχι να συμμορφωθεί καιροσκοπικά σε διαθέσεις του κόσμου, αν και αυτό κάνουν τα πολιτικά κόμματα.

      • firiki2010 avatar
        firiki2010 @ Προφήτης 03/09/2012 20:44:23

        Το επιχείρημα ότι δεν ξέρουμε τι θα συνέβαινε αν κυβερνούσε ο ΣΥΡΙΖΑ μου φαίνεται ανυπόστατο. Με αυτή την λογική αυτοί που κυβερνάνε πάντα είναι χειρότεροι από αυτούς που αντιπολιτεύονται γιατί αυτοί που κυβερνάνε και συμβιβασμούς κάνουν και λάθη (ενίοτε και μεγάλα). Είμαστε υποχρεωμένοι να "εικάζουμε" τι θα έκανε ο οποιοσδήποτε ως κυβέρνηση και βάσει αυτής της "εικασίας" (που στηρίζεται σε δηλώσεις, σε πρακτικές, σε διακηρυγμένες θέσειςκλπ) αποφασίζουμε και ψηφίζουμε.

        Η στήριξη της μεσαίας τάξης και η εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής δεν είναι πράγματα που μπορούν να προκύψουν και να είναι αποτελεσματικά μακροπρόθεσμα αν είναι εκτός πλαισίου μιας πειθαρχημένης οικονομικής πολιτικής και δεν εξασφαλιστεί η ευρωπαϊκή στήριξη .
        Επισημαίνω πάντως ότι στην ανάρτηση ως συνέπεια της μη τροποποίησης των επιλογών της ΝΔ δεν αναδεικνύεται η διάλυση της κοινωνικής συνοχής, αλλά το ότι η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ θα κατευθυνθεί στο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι δύο (πιθανώς και εντελώς) διαφορετικά πράγματα.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ firiki2010 03/09/2012 21:53:11

          Σ' αυτό το σάϊτ δώσαμε αγώνα το 2009 για να μην εκλεγεί ο ΓΑΠ. Είμασταν σίγουροι ότι δεν χρειαζόταν να κυβερνήσει για να βεβαιωθούμε ότι θα κατέστρεφε. Οι περισσότεροι δεν το πίστευαν. Αλλά η εκλογή ΓΑΠ ήταν και αποτέλεσμα παραλείψεων και αναλγησίας της ΝΔ. 10 μέρες πριν τις εκλογές ο Σουφλιάς αύξανε τα διόδια.
          Κάτι ανάλογο κάνει η ΝΔ, σε πολύ σοβαρότερη κλίμακα, δυναμιτίζοντας την κοινωνική συνοχή, και ωθεί κόσμο στον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι δυσκολοδιάκριτο;

  18. akenaton avatar
    akenaton 03/09/2012 16:00:43

    Η τρικομματική κυβέρνηση έχει μονάχα έναν κύριο στόχο εμπρός της. Να δράσει ως επαναστατική κυβέρνηση και να αλλάξει εκ βάθρων την χώρα. ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ όμως! Για την ΝΔ (που ουσιαστικά κυβερνά), αυτό θα ήταν το απόλυτο προαπαιτούμενο διάσωσης (φυσικά εντελώς αλλαγμένη και η ίδια, όπως όλη η χώρα άλλωστε). Αποτυχία αυτού του στόχου, σημαίνει περιπέτειες για την χώρα. Περιπέτειες, αδύνατον να προβλεφθούν αυτή την στιγμή αλλά οπωσδήποτε οδυνηρές και επικίνδυνες. Όσοι προβάλλουν ως πολιτικές λύσεις την κυβερνητική επιβίωση του ΣΥΡΙΖΑ των δεκάδων συνιστωσών ή την αναρρίχηση - επίβαση στην εξουσία του μορφώματος των ΑΝΕΛ ή της "συμμορίας" της ΧΑ, βρίσκονται υπό το κράτος επίδρασης του διαταραγμένου θυμικού τους (θεμιτό) ή παρουσιάζουν ως πιθανή πραγματικότητα τις ανομολόγητες πολιτικές - εξτρεμιστικές επιθυμίες τους (αθέμιτο).

    • nikos avatar
      nikos @ akenaton 03/09/2012 16:29:33

      Επαναστατικα πρεπει να δρασει η ελληνικη κυβερνηση. Ακριβως ετσι.
      Ποια ομως? αυτη η ΝΔ, με αυτο το κομμα? Αυτο το ΠΑΣΟΚ, με οσους απεμειναν. Καλα η ΔΗΜΑΡ ειναι καταλαθος στη Βουλη βασικα.

      Η κυβερνηση εγινε ακριβως για να μην δρασει κανεις επαναστατικα.
      "Δεν ειναι εποχη για ηρωισμους..." , που λενε.

      Αν θελεις κανε νοητα ενα επαναστατικο υπουργικο συμβουλιο με συγκεκριμενα ατομα, οπως επισης και μια λιστα σε θεσεις κλειδια με επαναστατικες θεσεις απο τα κομματα της κυβερνησης.

      Αν σου βγει , ισως υπαρχει και μια πιθανοτητα να το σκεφτει και ο Σαμαρας και να βαλει ακριβως αυτα τα ατομα στις θεσεις.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ akenaton 03/09/2012 19:37:53

      Υπάρχει ορατή προοπτική να διαλυθεί άμεσα ο ΣΥΡΙΖΑ και να πάψει, όσο και αν ενοχλεί, να προβάλει ως πιθανή, επόμενη κυβέρνηση;
      Ιδίως όταν η ΝΔ αναλαμβάνει εργολαβικά την βίαιη καταστροφή της μεσαίας τάξης;
      Να πατάμε στην πραγματικότητα.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Προφήτης 03/09/2012 23:42:37

        Υπάρχει! Και είναι η καταιγιστική ομοβροντία αλλαγών, βαθιών τομών και τολμηρών μεταρρυθμίσεων του συνόλου των δομών, των υποδομών και των υπερδομών της χώρας. Αρχής γενομένης από τα κόμματα. Αν αντί αυτού υπάρξει ακινησία ή ανεπαίσθητες, κινήσεις τακτικής, τότε ίσως το άστρο του Αλέξη καταφέρει να λάμψει ως διάττων αστήρ στο πολιτικό στερέωμα της χώρας για κάποιους μήνες. Όπως σωστά τεκμηριώνει λογικά ο σχολιαστής Κώστας ΜΠ παρακάτω και φυσικά, προσυπογράφω απολύτως.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ akenaton 04/09/2012 00:02:37

          Ο φίλος Κώστας ΜΠ. εξαίρετος σχολιαστής, αναλύει εσωτερικά τον Συριζα, αναδεικνυοντας την πολιτική του παθογένεια. Συμφωνώ επίσης.

          Αλλά στην Πολιτική, για μεσοπρόθεσμες περιόδους, υπάρχουν χρονικά ορόσημα "μη επιστροφής".

          Ο Συριζα το 2025 μπορεί να έχει διαλυθεί, λέμε.
          Όπως το παντοδύναμο το 1981-84 ΠΑΣΟΚ σήμερα έχει; 9%.
          Όπως το 46% της ΝΔ το 2004 έγινε 18% στις 6/5/12 και 29% στις 17/6/12.

          Αλλά σημερα (ο Συριζα) έχει περάσει το σημείο όπου "γέρνει" προς τη μεριά της διάλυσης. Αντίθετα τείνει προς μεγέθυνση.
          Και μην ξεχνάμε την τάση της νεολαίας. Η αριστερόστροφη έχει πάει όλη στον Συριζα, όπως η περισσότερη δεξιόστροφη στη ΧΑ.
          Και με ό,τι συνδεθείς στα νιάτα σου δύσκολα αφήνεις συναισθηματικά στο μέλλον, ακόμα κι αν δεν το ψηφίζεις σταθερά.

          Η μόνη επικίνδυνη για το Συριζα τάση είναι ότι εκτός από την ελεγχόμενη χαρισματικότητα του Αλέξη, και το Σταθάκη, δεν έχει να επιδείξει τίποτα ούτε στελεχιακά ούτε προγραμματικά.

          Αλλά για να αναδειχθεί αυτό οφείλει η κυβερνούσα ΝΔ να ελαφρύνει το βάρος του λαού. Αλλοιώς, θα ξεχάσουν τα μειονεκτήματα Συριζα και θα τον ψηφίσουν μαζικά για να τιμωρήσουν την ΝΔ. Χιλιοπαιγμένο εκλογικό έργο.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Προφήτης 04/09/2012 00:14:19

            Μα, άμα τον ψηφίσουν θα πρέπει και να κυβερνήσει! Και τώρα δεν υπάρχουν τα εύκολα χρήματα των δανεικών, επιδοτήσεων, "πακέτων" που διέσωσαν τον ΑΓΠ για 8 χρόνια! Τι φαντάζεστε ότι θα τετραγωνίσει ο Αλέξης τον κύκλο; Ή οι ψηφοφόροι του θα φάνε συναίσθημα, φιλότιμο και τσαμπουκά του σαλονιού; Ακόμη κι αν αναρριχηθεί στην εξουσία αυτό το συμπίλημα "τάσεων", "συνιστωσών" και "ευκαιριακών συμμαχιών αμαρτωλών και αρματωλών", να είστε βέβαιος ότι υπό τις παρούσες συνθήκες θα καταρρεύσει ταχύτατα. Άλλωστε στο ένα σενάριό σας το λέτε απερίφραστα και στο άλλο το υπονοείτε, αφού αλλαγές όπως αυτές που προϋποθέτετε είναι αδύνατον να συμβούν στο ευκαιριακό αυτό μόρφωμα ("πιθανή ωρίμανση" και "δεξιά στροφή" είναι εκ των πραγμάτων διαλυτικά στοιχεία αυτών των ετερόκλητων ομάδων).

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ akenaton 04/09/2012 00:39:48

            Τα σενάρια, αφετηρία μου, ήταν για την περίπτωση που γινόταν κυβέρνηση στις 17/06. Ναι, τότε θα αποδεικνυόταν η κενότητά του, σε συνδυασμό με απειρία.

            Αλλά τώρα
            1) Έχει όλο το χρόνο να οργανωθεί σε κυβερνητικές τακτικές που θα ξεγελούν τους ψηφοφόρους, και όλοι έχουν αποδεχθεί την λιτότητα
            2) δεν γνωρίζουμε, εαν κυβερνήσει, με πόση οργή κατά της ΝΔ θα έχει έλθει στην εξουσία.
            Γι'αυτό ζητάμε σήμερα μέτρα ενίσχυσης της μεσαίας τάξης.

            Το γράφω και στον Κώστα παρακάτω : το 1981 όλοι περίμεναν αυτοί οι απιθανοι που δεν τους ήξερε ο θυρωρός τους να "κρατήσουν" 2-3 χρόνια...

    • Στρυμών avatar
      Στρυμών @ akenaton 03/09/2012 23:09:30

      Σωστότατος , αγαπητέ!

  19. deldio avatar
    deldio 03/09/2012 16:19:46

    Υπάρχει λύση: Το ΠΑΣΟΚ θα γιορτάζει την επέτειο ίδρυσής του στις 4 Οκτωβρίου και η Νέα Δημοκρατία τη δική της επέτειο ίδρυσης στις 3 Σεπτεμβρίου. Έτσι θα αμβλυνθούν οριστικά οι ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές, ένεκα αλλεπάλληλων συγκυβερνήσεων για το ...καλό μας, και στη συνέχεια θα συγχωνευθούν σε ένα ενιαίο δεξιό κόμμα. Το ρόλο του ΠΑΣΟΚ θα υποδύεται ο ΣΥΡΙΖΑ! Η δική του γιορτή θα είναι ...κινητή: Θα γιορτάζει την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς!

  20. Εμμανουήλ Πρόιος avatar
    Εμμανουήλ Πρόιος 03/09/2012 16:38:03

    Να είσαι καλά, με έκανες και γέλασα με την ψυχή μου!

  21. makis avatar
    makis 03/09/2012 16:55:22

    Η ''αφίσα'' για τα γενέθλια του ΠΑΣΟΚ http://shar.es/7QI6n

  22. ιωαννης γραψας avatar
    ιωαννης γραψας 03/09/2012 17:47:40

    καλά παιδιά ηρεμήστε...έρχεται ο Βαγγέλας !!!!!!! αυτός ο Βαγγέλας χέρι ΄χερι με τον αρχηγό σας θα σώσει τον τόπο...!!!! καλό Νοέμβρη λέει το υπολογίζει το κόλπο !!!! άντε να δούμε τότε τι θα λέτε πάλι.....πάντως πράγματι η ΝΔ είναι η άλλη όψη του ΠΑΣΟΚ.....η πλάκα όμως είναι οτι κάποιοι νομίζουν οτι δεν είναι έτσι...

  23. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 03/09/2012 22:06:55

    Yπάρχει και μία βασική και συχνά υποτιμημένη παράμετρος στην σύγκριση ΣΥΡΙΖΑ- παλαιού(1974-1981) ΠΑΣΟΚ.
    Έχουν μια "θετική" ομοιότητα: την χαρισματικότητα ( χωρίς να αποδίδω στον όρο υποχρεωτικά θετικό πρόσημο) των αρχηγών, των επικεφαλής.
    Και μια επίσης εφιαλτική αναλογία στην ποιότητα των στελεχών.
    Και αν το 1981 η κοινωνία διψασμένη για αλλαγή ανέχθηκε άσχετους, γραφικούς, μαθητευόμενους μάγους, ανέντιμους, λαικιστές, αγνώστους στους θυρωρούς τους να υπουργοποιούνται από τον ΑΓΠ, στις μέρες μας δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια.
    Οι ψηφίζοντες ΣΥΡΙΖΑ ελπίζουν-καλώς ή κακώς- στον Τσίπρα. Μόνο σε αυτόν. Στο πρόσωπο αυτό σταματά η όποια γοητεία του ΣΥΡΙΖΑ. Μετά αρχίζει η κωμωδία και το δράμα:
    - γραφικοί τύπου Κουράκη, Τατσόπουλου , Πάντζα
    -άσχετοι και επικίνδυνοι λαικιστές της αριστεράς τύπου Μπαλάφα, Λαφαζάνη
    -σοβαροφανείς τιποτολόγοι: Παπαδημούλης, Δρίτσας
    - Συριζαίοι πανελίστες των τηλεοράσεων: Μητρόπουλος, Δούρου
    -παλαιοπασόκοι με μόνη κληρονομιά το Όχι στο Μνημόνιο: Σακοράφα, Κουρουπλής
    -αποκρουστικοί εθνομηδενιστές: Μηλιός, Νάσος Θεοδωρίδης
    Και ποιός ξέρει ποιοι άλλοι κρύβονται , ποιοι άλλοι θα εμφανισθούν , ποιοι αριβίστες θα ανέβουν στο τραίνο ενός δυνητικά κυβερνητικού κόμματος. Με δυό λόγια: Αλέξης Τσίπρας και από πίσω ο ετερόκλητος Κατιμάς.
    Αλλά το 1981 η παρουσία του ΑΓΠ αρκούσε. Αυτός χάραζε πορεία , αυτός έδινε κατευθύνσεις , αυτός ενέπνεε σε καιρούς εύκολους, δανεικά λεφτά γαρ. Ο συριζαίικος Κατιμάς είναι αυτονομημένος από τον Τσίπρα. Δεν του οφείλει την ύπαρξή του, προυπήρχε του νεαρού αρχηγού και κυρίως ο Κατιμάς είναι πολιτικά συμπλεγματικός με ιδεολογικές εμμονές και φανατισμό. Ακόμη και το "αντιμνημονιακό" κομμάτι της κοινωνίας ελάχιστες εβδομάδες θα αποδεχθεί τον Κατιμά σε υπουργικές και κυβερνητικές θέσεις.
    Και κάτι ακόμη. Ο Σύριζα έχει ένα θανατηφόρο μικρόβιο μέσα του. Τμήμα βασικό του ιδεολογικού του πυρήνα έρχεται σε κάθετη ρήξη με τα θέλω της κοινωνίας: οι εμμονές του στο μεταναστευτικό, η υπόθαλψη/ανοχή του εθνομηδενισμού και η αριστερίστικες πρακτικές δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές από την πλειοψηφία. Ποτέ. Και σε ενδεχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ο συνδυασμός στελεχιακού Κατιμά και αντικοινωνικών εμμονών του ΣΥΡΙΖΑ θα τον μετατρέψει στο πιο γρήγορο βεγγαλικό της ελληνικής πολιτικής ιστορίας. Και τότε θα φανεί πως το συμπαθητικό παρουσιαστικό ενός λαικιστή 40αρη θα είναι μία ακόμη πλάνη, μια ακόμη παγίδα, απότοκος των αντικοινωνικών επιπτώσεων του Μνημονίου και μόνο. Γιατί χωρίς το Μνημόνιο ο ΣΥΡΙΖΑ θα είχε την επιρροή που είχε πάντα το μικρό κόμμα αχταρμάς εθνομηδενιστών- αριστερολαικιστών- δεινοσαύρων της "ανανεωτικής" αριστεράς. Και σε αυτήν θα γυρίσει ακόμη και αν κυβερνήσει. Το εγγυώνται ο στελεχιακός Κατιμάς και οι αντικοινωνικές εμμονές του.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Kώστας ΜΠ 03/09/2012 23:43:31

      Δεν συμβαίνει συνήθως αλλά αυτή την φορά συμφωνώ απολύτως μαζί σας!

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Kώστας ΜΠ 04/09/2012 00:20:15

      Κώστα, συμφωνώ στην ανάλυσή σου και ευχαριστώ. Προσωπικά τα γνωρίζω, γι' αυτό ανησυχώ. Το να δεις Τατσόπουλο υπουργό δεν είναι αστείο, δεν τον θεωρώ γραφικό. Έπαιξε κύριο ρόλο στην επίθεση σε ένα από τα σοβαροτερα συμβολα του ελληνισμού.

      Αλλά όπως το 1914 περίμεναν ο πόλεμος να διαρκέσει 6 μήνες...
      Όπως το 1981 περίμεναν το ΠΑΣΟΚ να "κρατήσει" 2-3 χρόνια...

      Έτσι και αν ανέβει ο Συρ. στην εξουσία δεν είναι εύκολο να γίνει βεγγαλικό.
      Μην τους θεωρείς βλάκες. Έχουν επίγνωση. Συνιστώσες κλπ "σουτάρονται" διακριτικά στην πορεία προς την εξουσία, με το συνέδριο. Θα μένουν εφεδρεία για μπάχαλο.
      Και τι θα κάνει ο αστυνομικός όταν έχει διατγές να μην πειράξει λαθρομετανάστη, θα πάρει πρωτοβουλία να τον απελάσει;
      Έπειτα το "φτωχό" ΠΑΣΟΚ έχει μετακομίσει στον Συριζα, χωρίς μάλλον επιστροφή, αφού το ΠΑΣΟκ, αν μείνει λίγο, θα είναι το κόμμα των πλουσίων κεντρώων.

      Δες και την απάντησή μου στον akenaton παραπάνω.

      • Kώστας ΜΠ avatar
        Kώστας ΜΠ @ Προφήτης 04/09/2012 01:29:52

        Προφήτη,
        όλο το είναι του ΣΥΡΙΖΑ είναι τραγικά αναντίστοιχο με την κοινωνική πραγματικότητα και τις ανάγκες της χώρας, από όποια πλευρά και αν αποτιμήσεις τις τελευταίες. Αν μιλάμε με ορίζοντα 5-6 ετών:
        Πχ: -ο "αντιμνημονιακός" θα εξοργιστεί με την στροφή που θα κάνει αναγκαστικά ο ΣΥΡΙΖΑ προσαρμοζόμενος στην σκληρή πραγματικότητα μιας χώρας σε ύφεση( ή με αναιμική ανάπτυξη), με πρωτογενές έλλειμμα ή με πλεονάσμα που θα έχουν πετύχει οι "κακοί" , με θυσίες αιματηρές και μη αναστρέψιμες. Μη αναστρέψιμες γιατί αυτές εξασφαλίζουν το πλεόνασμα.
        Σε μια ούτως ή άλλως ασθενική οικονομία( στην καλύτερη περίπτωση βραδέως αναρρωνύουσα) οι προτάσεις-διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ ακυρώνονται την στιγμή που θα καταρτίσει ο Σταθάκης προυπολογισμό. Το επισημαίνει ορθότατα και ο Akenaton. Αν τώρα η κοινωνία δυσανασχετεί γιατί η αναδιαπραγμάτευση του Σαμαρά δεν ξεκίνησε μέσα στον Ιούλιο(!) και δεν ανέχεται και δεν περιμένει τα ορόσημα του φθινοπώρου, σκέψου πως θα αισθανθεί με διαχειριστικούς/σφιχτούς και πλήρως αναντίστοιχους με τα "θα" του Τσίπρα προυπολογισμούς και συνεπαγόμενες διαψεύσεις. Δέσε τώρα την απογοήτευση/οργή με το επιπεδο κυβερνητικής διαχειριστικής (αν)ικανότητας των πολιτευτών του ΣΥΡΙΖΑ και έχεις αμέσως το καύσιμο που θα τον κάνει βεγγαλικό. Και μην ξεχνάμε: ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το πρώτο κόμμα που συνδυάζει χαρακτηριστικά κόμματος εξουσίας (λόγω του ποσοστού του) και κόμματος διαμαρτυρίας λόγω του Μνημονίου. Και στις κολοτούμπες των κομμάτων διαμαρτυρίας οι πολίτες είναι πιο αυστηροί. Τα εκμηδενίζουν.
        -Οι φιλικά προσκείμενοι στα θετικά του Μνημονίου θα νοιώσουν απόγνωση με το μπλοκάρισμα που θα φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ ή και με πισωγυρίσματα( ΑΕΙ, αξιολόγηση ΔΥ, ιδιωτικοποιήσεις κλπ). Επίσης ξεχνάμε τη βαθειά προσήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στην φορομπηχτική πολιτική. Αν τώρα λόγω ανάγκης η ΝΔ πχ διατηρεί υψηλούς φορολογικούς συντελεστές αυτό δεν αλλάζει την γνωστή της προτίμηση για αποκλιμάκωσή τους. Και μέχρι να πέσει ίσως να το έχει καταφέρει. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα εξαπολύσει φορομπηξία στη μεσαία τάξη που θα θυμίσει Μνημόνιο στα χειρότερά του. Για λόγους εμμονικούς/ιδεοληπτικούς και για λόγους ανάγκης: να εμφανίσει κίβδηλο αριστερό πρόσημο, όταν θα δέχεται κατηγορίες πως συμβιβάστηκε, αλλά και να χρηματοδοτήσει καμία( αλλά μία μόνο) επιδοματική λαικίστικη εξαγγελία .
        Το μεταναστευτικό- που θέλει χρόνια για να λυθεί και αν...- θα είναι η ταφόπετρά του. Είναι ακραία μειοψηφική η θέωρηση του ΣΥΡΙΖΑ και επιδείνωσή του ζητήματος τότε, μαζί με τυχόν ακύρωση των όσων θα έχει κάνει η ΝΔ, θα τον μετατρέψουν συντομότατα σε λαομίσητη κυβέρνηση.
        Το πιστεύω: να παρακαλάνε να μην κυβερνήσουν μέχρι το 2018-20. Γιατί είναι, ανεξάρτητα από την διαφωνία των πλατειών στην εκτίμηση αυτή, τα ακλόνητα φαβορί για ελικόπτερο σε αυτήν την περίπτωση.
        Σε ευχαριστώ.

    • arcane avatar
      arcane @ Kώστας ΜΠ 04/09/2012 03:14:19

      Κώστα οι διάφορες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν και χωρίς τον Τσίπρα, αλλά χωρίς τον Τσίπρα είναι μικρές ομάδες λίγων εκατοντάδων ακτιβιστών της αριστεράς με εξαιρετικά περιορισμένη πολιτική απήχηση. Σκέψου μόνο την περίπτωση της ΚΟΕ, πρίν γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ πόσοι Ελληνες ήξεραν καν ότι υπάρχει κάποια πολιτική οργάνωση που λέγεται ΚΟΕ; Σχεδόν κανείς, αν και η ΚΟΕ είναι από τις μεγαλύτερες συνιστώσες εκεί μέσα. Μόνο τον Μανώλη Γλέζο και τον Συνασπισμό του Κωνσταντόπουλου ήξερε ο κόσμος. Σήμερα, χάρη στον Τσίπρα, φτάσαμε να ασχολούμαστε όλοι τι θα πει ο Νταβανέλος, ο Μηλιός και διάφοροι άλλοι άνθρωποι, την ύπαρξη των οποίων αγνοούσαμε παντελώς. Κάθε συνιστώσα και πολιτική προσωπικότητα της αριστεράς που βρίσκεται σήμερα στον ΣΥΡΙΖΑ μπορεί άνετα να αποχωρήσει όποτε θέλει και να γυρίσει στην προηγούμενη πολιτική αφάνεια, αλλά όλοι τους έχουν γλυκαθεί από τη σημασία που απέκτησαν και τη προοπτική εξουσίας, οπότε ούτε που το σκέφτονται.

      Δεν ξέρω ποιοί θα πάρουν υπουργεία σε μία κυβέρνηση Τσίπρα, αλλά είναι προφανές ότι ο Τσίπρας διαθέτει και το μαχαίρι και το πεπόνι, οπότε έχοντας αυτοδυναμία θα υπουργοποιήσει όποιους θέλει. Σίγουρα διαθέτει αρκετά φαιδρά πρόσωπα, όπως όλα τα Ελληνικά πολιτικά κόμματα, αλλά δεν θυμάμαι κανένα αυτοδύναμο πρωθυπουργό που να έψαχνε να βρει σοβαρούς ανθρώπους γιά υπουργούς και να μην έβρισκε. Η πολιτική ουσία του θέματος είναι ότι από το 27% που πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ, αντε το 6% ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ και τουλάχιστον το 21% ψήφισε Τσίπρα.

      Πως θα κυβερνήσει όμως με τόσο δύσκολη οικονομική κατάσταση; Θα πει πολύ απλά ότι παραλαμβάνει το απόλυτο χάος και θα γίνει πιστευτός γιατί πράγματι θα παραλάβει το απόλυτο χάος. Μετά θα ζητήσει αναθεώρηση μνημονίων απειλώντας να σπάσει την Ευρωζώνη (αν υπάρχει ακόμα τότε το Ευρώ). Αν του δώσουν ότι ζητάει, κέρδισε. Αν αρνηθούν, γυρίζει στη δραχμή σε ένα κλίμα πατριωτικού ενθουσιασμού και έχει τα οφέλη μιάς εθνικής νομισματικής πολιτικής. Με τον Ελληνικό λαό απόλυτα εξαθλιωμένο από τα μνημόνια ακόμα και μετριώτατα οικονομικά αποτελέσματα θα θεωρηθούν μεγάλη επιτυχία. Αν θέλει να γίνει αμέσως αρεστός στη μεσαία τάξη και δεν έχει άλλο τρόπο, αρκεί να φέρει νόμο που να κάνει σκανδαλωδώς ευνοϊκές ρυθμίσεις σε όλα τα στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια. Μετά πολιτεύεται με τον μπαμπούλα «θα έρθουν οι δεξιοί και θα σου πάρουν το σπίτι!».

      Φαίνεται πως ο Θεός αγαπάει τον Τσίπρα, αφού του δίνει ηλίθιους αντίπαλους που κάνουν τα πάντα γιά να τον διευκολύνουν.

  24. μαρια τσωνη avatar
    μαρια τσωνη 03/09/2012 22:07:50

    Συγχαρητηρια σ'αυτον ,που σχεδιασε το νεο σημα του ΠΑΣΟΚ.Σαν μιση καναβη μοιαζει.
    Δυστυχως τα χασανε!!!!

  25. Aris. A avatar
    Aris. A 03/09/2012 23:31:11

    Η Νδ είναι σαν τον γέρο θέλει αλλά δεν μπορεί.

    Δεν έχει κόσμο να γράψει και να επικοινωνήσει ιδέες και προτάσεις.

    Ο Σαμαράς ακολουθεί τον δρόμο του Καρμανλή β και Παπανδρέου.

    Οπως αποδείξει δεν είναι άνθρωπος των ρήξεων και των ριζοσπαστικών παρεμβάσεων.

    Το πάει στο λαου λάου και βλέπουμε.

    Εδώ ακόμα ο περίφημος Μίχας είναι πρόεδρος του ΕΦΕΤ και βγάζει ανακοινώσεις κάνοντας παιχνίδι.

    Τέτοιαα που περιγράφεις παραπάνω Προφήτη θέλουν δουλειά πολύ δουλειά.

  26. Προφήτης avatar
    Προφήτης 03/09/2012 23:44:39

    Γεια σου Άρη
    Να μην τα γράφω;

  27. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 04/09/2012 00:53:06

    Αγαπητέ Προφήτη καλά τα λες! Κάπως έτσι είναι τα πράγματα, αλλά επειδή το κατεστημένο διά της εκδοτικής του εκδοχής, στα νεοελληνικά λέγονται και νταβατζήδες της ενημέρωσης, ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις πάνω από μισό αιώνα, θαρρώ πως δείχνει πλέον ξεκάθαρα την προτίμησή του. Επί παραδείγματι και μάλιστα σήμερα, η φέρελπις πολιτικός Σοφία Γιαννακά, δεν πήγε στο ραντεβού της με την ιστορία, που είχε ανανεώσει ο Βαγγέλης και προτίμησε τον Αλέξη, τον επονομαζόμενο και νέο Αντρέα.
    Θα επαναληφθεί η ιστορία του διαμελισμού της Ε.Κ. και στο ΠΑΣΟΚ, αλλά τη μερίδα του λέοντος θα την εισπράξει ο Αλέξης, κάποια υπολογίσιμα κομμάτια ενδεχομένως ο Φώτης και το μικρό αλλά ποιοτικό τεμάχιο θα το πάρει ο Αντώνης.
    Έτσι θα επαληθευθεί το ρηθέν από τον αυθεντικό Αντρέα, που είπε «ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει δεξιά». Όπου η λέξη λαός, βάζομε κατά προτίμηση βολεμένους, βλαμμένους , συνδαιτυμόνες του πρώην κ. αντιπροέδρου του «μαζί τα φάγαμε», αδικαιολόγητα νεοπλουτίδηδες και ατιμώρητους, θιασώτες της νέας τάξης και γενικά όσους ανήκουν ψυχή τε και σώματι στους «προοδευτικούς» και στις άλλες «δημοκρατικές δυνάμεις».
    Όπως και να έχει, ομολογουμένως μια ευκαιρία τη χάσαμε, γιατί δεν έχουμε υπουργούς τη Δούρου, τον Τατσιόπουλο, τον Κουράκη και ορισμένα από τα άλλα παιδιά, που τώρα βόσκουν στους μπαξέδες της 3ης του Σεπτέμβρη! Μεγάλη απώλεια «εθνικών» διαστάσεων!

  28. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/09/2012 01:11:33

    Δεν εχεις καταλαβει οτι δεν εξαρταται απο κανενα Σαμαρα να προστατευσει τη μεσαια ταξη.Αν δεν δωσει χρημα η Μερκελ δεν αλλαζει η πολιτικη.Και η Μερκελ εχει καει απο τη ΝΔ για να την ξαναπατησει.
    Πεντεμισυ χρονια περιμενε τις μεγαλες "διαρθρωτικες αλλαγες" του "αδελφου κομματος" της ΝΔ η Μερκελ επι Καραμανλη και εκανε το κοροιδο για τα ελλειμματα.Και αν γινονταν τοτε οι αλλαγες θα ησαν και σχεδον ανωδυνες σε περιοδο ευημεριας.Αλλά τζαμπα περιμενε.Και αντι αλλαγων ειδε τη φωτοχυσια του Δεκεμβρη 2008 με εξεγερση για ενα αλλο κοσμο που ειναι εφικτος σε παρασιτικη χωρα 30.000 ευρω κατα κεφαλην που ηξερε οτι εμμεσα το επιδοτουσε η ιδια.Και μετα ειδε την ανευ ορων παραδοση της εξουσιας στον ΓΑΠ και τη δουλεια της υπονομευσης της ευρωζωνης.
    Γιατι λοιπον να εμπιστευθει το Σαμαρα η Μερκελ ;Αφου μολις περασει η χωρα σε πρωτογενη πλεονασματα το ελληνικο συστημα θα φερει μια "αριστερη κυβερνηση" με Τσιπρα ή χωρις που θα αρνειται να πληρωνει τους τοκους.
    Λες να μην το ξερει;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 04/09/2012 02:16:23

      Τραβάς μεγάλο ζόρι μ' αυτή την ανάρτηση.

      Η Ελλάδα κανονικά δεν έχει ανάγκη καμμία Μερκελ.
      Με 55 δισ ευρώ φορολογικά έσοδα "έβγαινε"και είχε πλεόνασμα.
      Αλλά ΚΑΘΕ πράξη στο Δημόσιο, από την προμήθεια συνδετήρων μέχρι τη γέφυρα στο Ριο-Αντίρριο είναι ΚΛΟΠΗ.

      Τα 8,5 εκατ για "προβολή" στην Περιφ. Αττικής τα πήρες χαμπάρι;
      Ζήτημα να έχουν κόστος 300 χιλ.
      Που πάνε τα υπόλοιπα 8,2 εκατ. ; Μάντεψε.

      Ξέρεις τι βρίσκει το ΣΔΟΕ σε λογαριασμούς πολιτικων και κρατικών στελεχών; Δις. Ξεπλυμένα σε φωτοβολταϊκά και αιολικά.

      Δεν θέλουμε το Σαμαρά για να ζητιανέψει από τη Μέρκελ αλλά για να βρει λεφτά για τη μεσαία τάξη κλείνοντας κλέφτες φυλακή.

      • ειδωλοκλάστης avatar
        ειδωλοκλάστης @ Προφήτης 04/09/2012 10:44:41

        Γεγονός είναι ότι ο Συριζας ψηφίστηκε από πλήθος πρώην ΝΔ καί Πασόκ ψηφοφόρων, πατριωτικών ή εθνικών πεποιθήσεων κυρίως, λόγω στροφής 180 μοιρών Σαμαρά πού καί οδήγησε έτσι στήν τρικολόρε παρούσα κυβέρνηση πού αγωνίζεται νά κρατήσει τή χώρα υποτελή μέσα στή συγκεκριμένη αδιέξοδη Ευρώπη τών τοκογλύφων.
        Είναι αργά γιά δεύτερες σκέψεις, πιστεύεις προφανώς σέ μιά δεύτερη στροφή Σαμαρά, εθνικοπατριωτική καί πάλι, δίχως όμως ευθαρσώς νά δηλώνεις ότι,δίχως έξοδο από τό ευρώ, δέν υπάρχει μέλλον γιά τή χώρα.

  29. Nietzsche avatar
    Nietzsche 04/09/2012 04:23:35

    Πολύ σωστά αυτά που λες, αλλά ξέχασες έναν παράγοντα στην εξίσωση: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ.
    'Οσα κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ- Τσίπρας από τα οικονομικά, τα διπλάσια θα χάνει από το μεταναστευτικό. Και αυτό η ΝΔ- Σαμαράς φαίνεται να το έχει καταλάβει. Όρα, "Ξένιος Ζευς"

    • arcane avatar
      arcane @ Nietzsche 04/09/2012 12:30:01

      Εχεις δίκιο Nietzsche, πρέπει να αλλάξει τη θέση του γιά το μεταναστευτικό. Δεν μπορεί να κάνει πλήρη αναστροφή, οπότε πρέπει να ακολουθήσει άλλη προσέγγιση. Ισως αυτό προσπαθούσε να κάνει προεκλογικά με το "δώσε τους ταξιδιωτικά έγγραφα να φύγουν μόνοι τους". Υποθέτω ότι δεν θα ξαναδούμε υπόθεση Υπατίας.

  30. Bulsara avatar
    Bulsara 04/09/2012 11:11:28

    Λίγο πριν την άνοδό του και αμέσως μετά ο Κώστας Καραμανλής είπε 3 μοναδικές αλήθειες. (1) Τον Σημίτη ότι ήταν ο Αρχιερέας της διαπλοκής. Και ήταν. Μόνο που το πήρε (εν μέρει) πίσω όταν του την έπεσαν οι διαπλεκόμενοι ! Σήμερα το Σημιτικό ΠΑΣΟΚ είναι, στην πλειοψηφία του, η ΔΗΜΑΡ. (2) Τους νταβατζήδες από τις επάλξεις του ... Μπαϊρακτάρη. Κήρυξε εναντίον τους έναν πόλεμο που ούτε καν τον άρχισε ! (3) Τον βασικό μέτοχο στα διαπλεκόμενα ΜΜΕ και τη τζάμπα νομή της ΔΗΜΟΣΙΑΣ περιουσία των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων. Για να ξεκινήσει εναντίον του μία λυσσαλέα εκστρατεία υπονόμευσης που συνέτριψε ακόμα και τον εκλεκτόν του Ρουσόπουλο, μέχρι να χάσει κατά κράτος και αυτή τη μάχη και να εκλιπαρεί τη στήριξή τους !

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Bulsara 04/09/2012 12:15:59

      Στο (3) τον "κρεμασε" ο Παυλόπουλος με ατέλειες στον νόμο και μετά τον εκβίασαν να υποχωρήσει οι Ευρωπαίοι, υπό τις οδηγίες του λόμπυ των μεγαλοκατασκευστών οι οποίοι στήριζαν τους εν Ελλάδι υπεργολάβους τους - νταβατζήδες.

  31. nikos avatar
    nikos 04/09/2012 15:23:57

    Μηπως χασει και απο τους Ελληνες που λογω απελπησιας μεταναστευσουν οι ιδιοι , οποτε και δεν θα ψηφισουν?

    Λεω τςρα, μια αλλη πτυχη της ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.