“Συνένοχο στο φόνο δεν θα μ’ έχετε”
25/03/2014 12:46
Του Βασίλη Ζήση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

“Συνένοχο στο φόνο δεν θα μ’ έχετε”

Από το 2012 οι (ειλικρινείς) αντιμνημονιακοί έχουμε γίνει σοφότεροι

Από το 2012 οι (ειλικρινείς) αντιμνημονιακοί έχουμε γίνει σοφότεροι, έγραψε αλλού ο φίλτατος «Διογένης». Ο Σαμαράς απέδειξε ότι μπορούσε να εκτελεστεί διαφορετικά το Μνημόνιο και να δώσει (με την πολιτική και όχι με το Μνημόνιο) τεράστια ώθηση στα δημόσια οικονομικά. Περικοπές και πριν, περικοπές και τώρα. Η διαφορά είναι ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου όλο έξω έπεφτε από τους στόχους (και σε έλλειμμα και σε ΑΕΠ), ενώ η κυβέρνηση Σαμαρά υπερκαλύπτει τους στόχους.

Δεν είναι τυχαίο, υπάρχει λόγος και ο λόγος είναι ότι ο Σαμαράς α) είναι απείρως ικανότερος και κυρίως β) δεν έχει δόλο καταστροφής της χώρας.

Όντως είμαστε ένα βήμα πριν από την έξοδο από το Μνημόνιο. Όμως ο κόσμος έχει δίκιο να δυσπιστεί με τόση προπαγάνδα εθνικής αυτοϋποτίμησης και τις τόσες αντιφάσεις της ακολουθούμενης πολιτικής (λόγω κυρίως της μνημονιακής της διάστασης). Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι βγαίνουμε από τα Μνημόνια (και την κρίση που αυτά προκαλούν και ανατροφοδοτούν) και αυτό είναι κάτι που ακόμη και οι πλέον δύσπιστοι θα είναι σε θέση πολύ σύντομα να αντιληφθούν.

Τέλος, ας ξαναπούμε το χιλιοειπωμένο αλλά υπαρκτό επιχείρημα, ότι οι υπάρχουσες εναλλακτικές (Τσίπρας...) είναι όχι απλώς χειρότερες, αλλά ολωσδιόλου καταστροφικές.

Όμως, η δικαίωση όσων υποστηρίζουμε χρόνια είναι πικρή και δεν ωφελεί την πατρίδα, παρά μόνο αν η πλειοψηφία ανοίξει τα μάτια της, έστω την τελευταία στιγμή.

Εμείς θα παραμείνουμε κάθετα αντίθετοι μέχρι τέλους στους υποστηρικτές της Νέας Τάξης, στους φασίστες “αντι-ρατσιστές”, στους Ιούς και τις μεταλλαγές τους στους παπαχελάδες και τους λιακορεπούσηδες, στους φιλομουσουλμάνους, τους αλβανολάγνους και τους πακιστανοσυμπαθούντες, αλλά και τους εθνοκάπηλους, τα χρυσαύγουλα και την καπηλεία του πατριωτισμού.

Και δεν θα κατανοήσουμε ποτέ πως εκπρόσωποι αυτών των αντεθνικών κύκλων μπορούν να βρουν θέση στη ΝΔ, εν ονόματι μιας λίαν αμφιλεγόμενης αμφίπλευρης διεύρυνσης και προς τα δεξιά και προς το κέντρο. Διάβασα σε τρία κυριακάτικα φύλλα δημοσιεύματα (καταφανώς διοχετευμένα από το Μαξίμου) σύμφωνα με τα οποία ο κ. Σαμαράς οδεύει προς την «μετάλλαξη της ΝΔ» και επιδιώκει « την συνένωση δυνάμεων της δεξιάς και του κέντρου». Πολύ μεσαιοχωριτισμό και πολύ Λούλη μου θυμίζουν όλα αυτά. Για άλλους παραμένει το σχέδιο για ένα νέο «Συναγερμό» αλά Παπάγου (έφοδος στο παρελθόν δηλαδή) και άλλοι μιλάνε για «Νέα Ελλάδα» αγνοώντας προφανώς ότι υπήρξε σύνθημα του ΚΚΕ τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια.

Δεν διάβασα όμως πουθενά σε ποιες κοινωνικές δυνάμεις και τάξεις θα στηριχθεί το νέο εγχείρημα. Ποιες κοινωνικές συμμαχίες και ποιες παραγωγικές δυνάμεις επιδιώκει να εκφράσει. Δεν μας έκανε κανείς μια στοιχειώδη κοινωνική και ταξική ανάλυση της σύγχρονης πραγματικότητας.

Από όσα λοιπόν διαβάζω και γνωρίζω το νέο εγχείρημα εξαντλείται προσώρας στην ενσωμάτωση και αφομοίωση του ΠΑΣΟΚ. Ποιού ΠΑΣΟΚ όμως; Αυτού που πήγε ήδη στον ΣΥΡΙΖΑ; Αυτού που απέμεινε στον Βενιζέλο; Και πόσο είναι αυτό; Χωράει σε μια αίθουσα; Και ποιος θα το ψηφίσει; Πως μπορούμε να συμμαχήσουμε και να στηριχτούμε σε δυνάμεις που κάποτε λάτρεψαν και έκαναν πρωθυπουργό έναν ανελλήνιστο μισέλληνα;

Όταν γράφεται Ιστορία σπάνια το καταλαβαίνουν όσοι το ζουν.

Αλλά κάποια μοίρα έχει δικάσει αυτόν τον τόπο να μεγαλουργεί λέγοντας ΟΧΙ.

Γι’ αυτό υπάρχουμε ακόμα, γι’ αυτό σας γράφω σ’ αυτή τη γλώσσα και με καταλαβαίνετε..

«...το κόλπο είναι στημένο και στα μέτρα σας
ξεγράψτε με απ’ τα κατάστιχά σας
στον κόπο σας δεν μπαίνω και στα έργα σας

Μένω μονάχος στο παρόν μου
να σώσω οτιδήποτε – αν σώζεται -
κι ας έχω τις συνέπειες του νόμου
συνένοχο στο φόνο δε θα μ’ έχετε
...»

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Fiscal avatar
    Fiscal 25/03/2014 13:12:22

    Συμφωνώ με αυτά που γράφεις στην 6η παράγραφο της ανάρτησης.Μακάρι να μείνετε πιστοί σε αυτές τις απόψεις για πάντα. Εδώ είμαστε και σας παρακολουθούμε.

  2. ελλην π.- avatar
    ελλην π.- 25/03/2014 13:20:24

    . Οσο ο Σαμαράς δεν ανοίγει τη λίστα Λαγκάρντ και δεν δημεύει έστω ενός Μεγαλοφοροφυγά την περιουσία, που εγγράφηκε στο χρέος που πληρώνουμε εμείς που δεν χρωστάμε ούτε ένα ευρώ απ' αυτό σε κανέναν, δεν θα τον εμπιστευόμαστε, όπως και όλους τους παλαιοκομματικούς της συγκυβέρνησης που μας οδήγησαν εδώ. Εχεις δίκιο στη διαπίστωσή σου οτι ο κόσμος δυσπιστεί για το νέο success story oπως και για το παλιό, όχι για επικοινωνιακούς λόγους όπως θά 'θελαν οι επικοινωνιολόγοι, (έτσι βγάζουν το ψωμί τους αυτοί άλλωστε) αλλά για πολύ χειροπιαστούς λόγους που μεταφράζονται σε κλεμμένο χρήμα που επιστρέφει στους αδίκως χρεωθέντες και δεν είδαμε ακόμα απ' αυτό παρά μόνο τα ψιλά του Κάντα, που μάλιστα τα επέστρεψε οικειοθελώς!!! διότι κανείς δεν θα τον υποχρέωνε με τη βία...

    • Factorx avatar
      Factorx @ ελλην π.- 25/03/2014 13:56:34

      Είμαι σίγουρος πως και όλα να τα κάνει ο Σαμαράς κάτι θα βρείτε να του προσάψετε

      • airman avatar
        airman @ Factorx 25/03/2014 14:19:11

        Δεν τα έκανε με τη σειρά που θα ήθελε ο καθένας! Δεν τα έκανε τη χρονική στιγμή που θα ήθελε ο καθένας! Δεν τα έκανε τόσο γρήγορα όσο θα ήθελε ο καθένας! Και άλλα πολλά ώστε και ο πιο αδαής να αντιληφθεί ότι δεν κάνει για Πρωθυπουργός!

        • Μεγάλες στιγμές. avatar
          Μεγάλες στιγμές. @ airman 25/03/2014 15:01:41

          Τι θα πει όπως τα ήθελε ο καθένας; Και ποιος είναι αυτός ο καθένας που ασκήσει πολιτική και θα επηρεάσει την ταχύτητα ή την άσκηση εξουσίας σε μία κυβέρνηση; Ο πολίτης ξέρει τι γίνεται στο σπίτι του,ο υπουργός ξέρει τι γίνεται στο υπουργείο του ,ο Πρωθυπουργός τα ξέρει όλα.Αλλη σειρά δεν υπάρχει,αλλιώς δεν κυβερνιέται κανενα καράβι. Και εγώ εχω παράπονα και απορίες για κάποια νομοσχέδια αλλά κρίνω την κυβέρνηση συνολικά και λέω πως πρώτη φορά το καραβι ''Ελλάς" δεν πάει μόνο του.!

          • ελλην π.- avatar
            ελλην π.- @ Μεγάλες στιγμές. 25/03/2014 20:58:37

            Το θέμα φίλε Μεγάλες στιγμές , είναι οτι η άποψή σου στο σύνολο των Ελλήνων πολιτών είναι εμφανώς μειοψηφούσα, ακόμη κι αν πάρει (λέμε τώρα) 35%, άρα εσφαλμένη. Και οι καπεταναίοι κάνουν χοντρά λάθη αν και τα ξέρουν όλα (θεωρητικώς) για το σκάφος. Και στη Δημοκρατία οι κυβερνώντες πρέπει να κρίνονται πρωτίστως και καθημερινώς, γι' αυτό αποκαλούνται δημόσια πρόσωπα. Εγώ π.χ. κρίνω οτι το καράβι "Ελλάς" σίγουρα δεν πάει μόνο του αυτή τη φορά, διότι το οδηγεί απόλυτα η τρόικα. Ούτε το ΦΠΑ στο σουβλάκι δεν αποφασίζει ο Ελληνας καπετάνιος άν δεν του το επιτρέψει...

          • Μεγάλες στιγμές avatar
            Μεγάλες στιγμές @ ελλην π.- 25/03/2014 23:20:42

            Πριν απο δύο χρόνια ίσως να ήταν στο τιμόνι η τρόικα μόνη της.Και ποιος θα μπορούσε να το αποτρέψει όταν επανειλημμένως αποτύχαμε σε κάθε στόχο,σε κάθε απαιτούμενο,σε κάθε σχεδιασμό. Τώρα είναι διαφορετικά.Μπορεί να μην κερδίσαμε κάθε διαπραγμάτευση όμως σίγουρα κερδίσαμε σεβασμό.Σου θυμίζω την αντιμετώπιση που είχε ο ΓΑΠ απο τους Ευρωπαίους ηγέτες και τα ''φωνήεντα'' που του στόλισε ο Σαρκοζί.Κανείς δεν τόλμησε ποτέ να προσβάλει ή να χλευάσει τον Σαμαρά.Τον λαό μας πολλές φορές,τον Πρωθυπουργό ποτέ. Και φυσικά τέλος,είναι απείρως άστοχη η άποψη σου οτι η μειοψηφία είναι εξ ορισμού λανθασμένη

          • ελλην π.- avatar
            ελλην π.- @ Μεγάλες στιγμές 26/03/2014 09:52:32

            Αμα μου θυμίζεις το σεβασμό για τον ΓΑΠ που εμείς ξέραμε απο φοιτητές πόσο διανοητικά καθυστερημένος και μαμόθρεφτος ήταν(μαθητής του 10-11 χάριν ονόματος), που μέχρι και ο Σαρκοζί τον κατάλαβε στο τέλος, πάω πάσο. Αν σου αρκεί το ότι ο Σαμαράς δεν τρώει τις ίδιες σφαλιάρες με τον ΓΑΠ, τότε πάω δύο φορές πάσο. Εγώ πιστεύω οτι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος δικαιούται τον μεγαλύτερο σεβασμό μεταξύ των 12 ιδρυτικών κρατών της ΕΕ, όπως η Ελλάδα στους Ολυμπιακούς αγώνες που μπαίνει πάντα πρώτη στο στάδιο. Μας χωρίζει απόσταση όπως αντιλαμβάνεσαι...

        • ΗΛΕΚΤΡΑ avatar
          ΗΛΕΚΤΡΑ @ airman 25/03/2014 22:36:41

          Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΑΡΑ

      • ελλην π.- avatar
        ελλην π.- @ Factorx 25/03/2014 14:54:06

        Αυτό φίλε Φάκτωρ ισχύει για όλους τους πολιτικούς και δεν είναι ποτέ αβάσιμο...Αλλωστε πληρώνονται και γι αυτό, ακόμα και για άδικη κριτική σε βάρος τους. Αν θέλαν μόνο μπράβο, έπρεπε να γίνουν καλλιτέχνες...

    • peryman avatar
      peryman @ ελλην π.- 26/03/2014 10:31:35

      Ο Τσαχατζόπουλος...??? Ο Λαυρεντιάδης..??? Ο Κοντομηνάς...??? Ο Λάκης ο Γαβαλάς...??? Οι 2.000 που έχουν μπει φυλακή για χρέη...???? Ο Κάντας, που επέστρεψε 20 εκατομ. από τα κλεμμένα...???? Το 1 δις € που έχει μπει στα ταμεία, από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές...???? Αν δεν μπορείς να ΔΕΙΣ και να ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ αυτά, τότε είσαι ΚΑΚΟΠΙΣΤΟΣ.....!!!!

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ελλην π.- 26/03/2014 12:50:03

      Αυτά με τις διάφορες λίστες και το υποτίθεται παλλαϊκό αίτημα για "πάταξη της φοροδιαφυγής" κλπ. κλπ. δεν φανερώνουν τίποτε περισσότερο από έναν τεράστιο κοινωνικό φθόνο. Πώς πλουτίσατε και γιατί πλουτίσατε. Ναι, σίγουρα υπάρχουν και περιπτώσεις παράνομου πλουτισμού (πολλές), σίγουρα υπάρχουν και περιπτώσεις φοροδιαφυγής (πολλές), όμως από εκεί μέχρι του να θεωρούμε όποιον έχει χρήματα ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ύποπτο για παράνομο πλουτισμό ή/και φοροδιαφυγή, υπάρχει μια μεγάλη, πολύ μεγάλη απόσταση. Αυτή είναι η πηγή της κακοδαιμονίας μας, η πηγή της έλλειψης οικονομικού συνταγματισμού (= τα χρήματα του καθενός είναι προστατευμένα από τον φθόνο των άλλων και μόνον το κράτος υπό αυστηρούς κανόνες μπορεί να προβαίνει σε ελέγχους κατασταλτικού και όχι προληπτικού τύπου), αυτός είναι ο λόγος που "δεν γίνονται επενδύσεις". Για ποιο λόγο να γίνουν. Για να έρχεται μετά ο καθένας και να μπορεί να πει "πες μας τώρα εσύ πού βρήκες τα λεφτά σου"; Η περίπτωση της λίστας Λαγκάρντ είναι μια τυπική τέτοια περίπτωση, διότι ειναι ένα τυχαίο δείγμα ανθρώπων με χρηματα στο εξωτερικό. Θεωρούμε εξ ορισμού πταίσμα/ύποπτο το ότι τα έχουν στο εξωτερικό; Δεν είναι νόμιμο δικαίωμά τους; Αν υποθέσουμε ότι είχαμε τη δυνατότητα να ξέρουμε για όλους τι χρήματα έχουν ή δεν έχουν σε όλες τις τράπεζες του πλανήτη ή στα σεντούκια τους, θα απαιτούσαμε κάθε φορά από την κυβέρνση να τους (μας) ελέγξει όλους; Πού αρχίζει και πού τελειώνει η δυνατότητα του κράτους να βάζει χέρι στα χρήματα των πολιτών του; Αυτά τώρα είναι ψιλά γράμματα για του πορωμένους συμπολίτες μας που θέλουν αίμα με τα χρήματα του γείτονα, αλλά δεν παύουν να είναι η πηγή της συλλογικής οικονομικής κακοδαιμονίας μας: Ότι δηλαδή δεν μπορείς να πλουτίσεις χωρίς να απαιτήσει ο "συμπολίτης" να έχει μερτικό από τα λεφτά σου. Οπότε σου λέει ο καθένας που πλουτίζει, χαζός είμαι να κάθομαι να ασχολούμαι με τους Συνέλληνες;

      • ελλην π.- avatar
        ελλην π.- @ Διογένης 26/03/2014 13:32:56

        Δηλαδή εσύ αγαπητέ Διογένη πιστεύεις οτι μόνο οι Γάλλοι και οι Γερμανοί Μεγαλοφοροφυγάδες των αντιστοίχων λιστών Λαγκάρντ ήταν ένοχοι και επέστρεψαν πάραυτα τα κλεμμένα μεσα σε 2-3 εβδομάδες όταν οι αντίστοιχες ΔΟΥ τους τηλεφώνησαν τα μαντάτα? Και πιστεύεις οτι οι αντίστοιχοι Ελληνες της λίστας Λαγκάρντ είναι θύματα του αρρωστημένου φθόνου των φτωχών (και διεφθαρμένων) Ελλήνων πολιτών κατά των εντίμων πλουσίων που νομίμως προστατεύουν το χρήμα τους απο την κυβέρνηση Σαμαρά κρύβοντάς το στις Ελβετίες? Μπορεί να έχεις δίκιο τελικά...Αλλά που να το βρείς σε μια παράταξη που οι βουλευτές της φθονούν τους πλουσίους? Διάβασε σχετικά:
        "Η κ. Βοζεμπεργκ επικαλέστηκε τα λόγια του Γιώργου Παπανδρέου προκειμένου να σημειώσει την έλλειψη πολιτικής βούλησης εναντίον όσων έβγαλαν παράνομα χρήματα στο εξωτερικό. «Λεφτά υπάρχουν. Από τις λίστες Λουξεμβούργου, Λαγκάρντ, Λιχτενστάιν, από 22 δις. των εμβασμάτων, από τις offshore, από… Πολιτική βούληση υπάρχει;», έγραψε η γνωστή δικηγόρος, στρέφοντας τα βέλη της προς το Υπουργείο Οικονομικών."
        Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/394840/vozempergk-lefta-yparhoyn-voylisi#ixzz2x4FQ8gWZ

  3. Jean-Claude DL avatar
    Jean-Claude DL 25/03/2014 21:51:16

    Επιτέλους ένα άρθρο που βάζει (έστω και προσεκτικά) τον δάκτυλο επί των τυπων των ήλων .... Αναρωτιέμαι γιατί δεν ανοίγετε ένα βαθύ και ειλικρινή διάλογο στο antinews. Όσοι στήριξαν τον Αντώνη Σαμαρά στην διεκδίκηση της αρχηγίας, αλλά και στα δύσκολα χρόνια της κυβέρνησης ΓΑΠ, δεν το έκαναν για να βλέπουν υπουργό τον Στουρνάρα και υπέυθυνο για την Δημόσια Τηλεόραση τον Παντελή Καψή. Ούτε σκέφτηκαν ποτέ τον Παπαχελά για ευρωβουλευτή. Δεν πρέπει κάποτε να συζητηθούν αυτά; Είναι η εξουσία αυτοσκοπός;

    • Maximus Decimus avatar
      Maximus Decimus @ Jean-Claude DL 25/03/2014 22:13:50

      Μονίμως είσαι εκτός πνεύματος και κλίματος του Antinews. Επειδή πρώτιστη και μοναδική σου έννοια είναι να υπεραμυνθείς των όποιων (δισδιάκριτες) απόψεών σου. Όχι να κάνεις διάλογο. Η κριτική όμως είναι το πιο έυκολο πράγμα

      • Jean-Claude DL avatar
        Jean-Claude DL @ Maximus Decimus 25/03/2014 22:29:38

        Πιθανώς να είμαι εκτός κλίματος του antinews. Δεν είναι εκεί το θέμα όμως. Το θέμα είναι πως έχω δεί κατα καιρούς διάφορα κείμενα τα οποία δείχνουν διαθεση να στηρίξουν την Κυβέρνηση, με εξόφθαλμα εξωπραγματικές (κατα τη γνώμη μου) θέσεις. Και επιτέλους, είδα ένα κείμενο που δείχνει να θέτει τα πραγματικά θέματα. Το σχόλιο μου ήταν μία έκκληση να ανοίξετε ένα βαθυ και ειλικρινή διάλογο, και σαν τέτοιο θα έπρεπε να το διαβάσετε. Είμαι σίγουρος πως καταλαβαίνετε πως φτάνουμε στο σημείο καμπής.

    • ΓΡ74 avatar
      ΓΡ74 @ Jean-Claude DL 26/03/2014 08:31:36

      Έτσι δεν άργησε να έρθει η «πληρωμένη» απάντηση από τον Σπανουδάκη μέσα από σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, την οποία αναγκαστικά δημοσίευσαν τα "Παραπολιτικά". Απολαύστε την: “Ένα “πολιτικό” σχόλιο. Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα, πού θέλουν την ΝΔ, να με προτείνει για ευρωβουλευτή της. Δέν θα απαντούσα, αλλά με ρωτάν και γνωστοί μου ακόμα, αν αληθεύουν. Πότε θα καταλάβουν επιτέλους, όλοι οι πολιτικάντηδες και παρατρεχάμενοι δημοσιογραφίσκοι, ότι απεχθάνομαι κάθε αξίωμα καί κάθε ταύτιση με την σημερινή πολιτική πραγματικότητα. Το κόμμα της ΝΔ, μαζί με το φτωχό αδελφάκι του, το ΠΑΣΟΚ των απατεώνων, αντιπροσωπεύει για μένα ό,τι χειρότερο υπήρξε ποτέ, στην ζωή αυτού του τόπου. Γενιές Ελλήνων θα χρειαστούν για να επουλωθούν οι πληγές, πού με ύπουλο, αυταρχικό και ανθελληνικό τρόπο, καθημερινά μας επιφέρουν. Βάλτε τώρα σ’ αυτήν την εξίσωση και το ότι καμμία συμπάθεια δεν έχω σε αριστερά, σοσιαλιστικά και λοιπά προοδευτικά κόμματα και ιδέες και θα καταλάβετε, ακριβώς πού στέκομαι.Καί αν δεν καταλάβατε, εξηγούμαι. Στέκομαι στην αιώνια, αδιάσπαστη και ανυπέρβλητη Ελλάδα που αγαπώ και ελπίζω στο θαύμα που θα ‘ρθεί, από τον Θεό και τούς αγγέλους Του. Αμήν έρχου κύριε Ιησού!” Διαβάστε περισσότερα: http://www.xryshaygh.com/index.php/enimerosi/view/stamaths-spanoudakhs-h-nd-antiproswpeuei-oti-cheirotero-uphrje-pote-sthn-zw#ixzz2x31vhOki

    • ελλην π.- avatar
      ελλην π.- @ Jean-Claude DL 26/03/2014 10:08:39

      Αγαπητέ Jean-Claude DL όπως σ'ολα τα σχόλιά σου, respect!

  4. blue nile avatar
    blue nile 25/03/2014 21:54:52

    Το ότι ο Σαμαράς είναι πολύ ικανότερος του κάθε ΓΑΠ, του κάθε Μπένυ και του κάθε Τσίπρα το ξέραμε και το επαληθεύσαμε αυτή την δύσκολη εποχή.
    Το κρίμα είναι ότι καλείται να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα που δεν είναι απλά το πικρό φάρμακο το οποίο θα το πάρουμε για κάποιο χρονικό διάστημα και μετά θα γιατρευτούμε αλλά το ίδιο το μνημονιακό πρόγραμμα επιμηκύνει την αρώστεια.
    Πρωτογενές πλεόνασμα βγάλαμε (που είναι αξιέπαινο) τα νούμερα πάνε σχετικά καλά αλλά... η ανεργία εκεί ψηλά στο 30%.
    Πότε άραγε θα πέσει κάτω από το 20%; Με αυτά τα μέτρα και με αυτό το πρόγραμμα μπορεί να γιορτάσουμε πολλές αριθμητικές επιτυχίες αλλά η απάντηση στο πότε είναι ποτέ.
    Είναι κρίμα γιατί πάνω που στην χώρα βρέθηκε πολιτικός που έχει ικανότητες θα μαγαριστεί από την μνημονιακή αποτυχία.
    Μετά βέβαια αν γίνει κάνα χαζό και κυβερνήσει ο Τσίπρας θα τον ψάχνουνε πολλοί αλλά τότε μάλλον θα είναι αργά...

    • ελλην π.- avatar
      ελλην π.- @ blue nile 26/03/2014 09:40:35

      Αγαπητέ blue Nile, Ειλικρινά θεωρείς τον Τσίπρα της ίδιας κλάσης με τον ΓΑΠ? Επι πλέον θεωρείς τον Σαμαρά ικανώτερο τιμονιέρη απο τον Τσίπρα χωρίς ο Τσίπρας να έχει ποτέ δοκιμαστεί στο τιμόνι? Τα μαθηματικά πάντως δεν σε επαληθεύουν, αν συγκρίνεις την πορεία των ποσοστών των κομμάτων τους μέχρι σήμερα...

      • blue nile avatar
        blue nile @ ελλην π.- 26/03/2014 15:42:14

        Tα δείγματα γραφής μέχρι τώρα του Τσίπρα δεν είναι ικανοποιητικά. Του λείπει ειδικό βάρος. Αν τώρα κυβερνήσει και με διαψεύσει, θα βγω λάθος και θα είμαστε όλοι πιο ευτυχισμένοι...

        • ελλην π.- avatar
          ελλην π.- @ blue nile 26/03/2014 22:19:10

          Τώρα συμφωνούμε απόλυτα! Κι αν αποτύχει και ξανακαλέσουμε ως Εθνάρχη πλέον τον Σαμαρά, δεν νομίζω οτι αυτός για να εκδικηθεί το λαό του θα μας το αρνηθεί...

  5. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 25/03/2014 22:39:32

    Στην πράξη της πρόσθεσης, οι παράγοντες που έχουν αρνητικό πρόσημο, αφαιρούν δύναμη, δεν προσθέτουν.

  6. Ελευθερία avatar
    Ελευθερία 26/03/2014 04:53:49

    Όμως, η δικαίωση όσων υποστηρίζουμε χρόνια είναι πικρή και δεν ωφελεί την πατρίδα, παρά μόνο αν η πλειοψηφία ανοίξει τα μάτια της, έστω την τελευταία στιγμή. Αυτό τι σημαίνει?

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/03/2014 07:37:29

    Στόχος του Σαμαρά είναι η ανασυγκρότηση της Ελλάδος μέσα στην Ευρώπη και αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συνένωση όλων των δυνάμεων που θέλουν την Ελλάδα εκεί και μέσα σε αυτές είναι και οι .....καταραμένοι μεσαιοχωρίτες.Από τότε που ανέλαβε είχα προβλέψει ότι οι μεγαλύτεροι αντίπαλοί του θα γίνουν οι υπερσαμαρικοί,όσοι νόμιζαν ότι βρήκαν πολιτικό που θα επαναφέρει τον προ της ένταξης στην ΕΟΚ δεξιό εθνικισμό ενώ όποιος παρακολουθούσε προσεκτικά όσα έλεγε έβλεπε από την εποχή της ΠΟΛΑ ότι πάνω απόλα έβαζε την ευρωπαική προοπτική της χώρας. Όσο για τον Στουρνάρα δεν σκέφτονται ότι ίσως τον επέλεξε επειδή ήταν ο καλυτερος ή επειδή είχε τις γνωριμίες και την εμπιστοσύνη στην Ευρώπη.'Αλλωστε το αποτέλεσμα τον δικαιώνει.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 26/03/2014 12:54:21

      Μπορεί να βάζει ψηλά την ευρωπαϊκή προοπτικη της χώρας, όμως υπάρχει μια διαφορά με τους υπόλοιπους πολιτικούς: Ο Σαμαράς έχει οραμα για την Ελλάδα. Οι "μεσαιοχωρίτες", για να το πούμε έτσι, το μόνο όραμα που μπορούν να έχουν είναι ο συμπλεγματικός ευρωλιγουρισμός. Η σημερινή π.χ. γερμανική πολιτική αποδεικνύει πώς μπορείς να έχεις και ευρωπαϊκή πολιτική και τα συμφέροντα της χώρας σου να είναι πάνω από όλα. Συνεπώς, ο Σαμαράς βλέπει την Ελλάδα στην Ευρώπη όχι ως αυτοσκοπό, επειδή δεν έχει κάτι άλλο να προτείνει, αλλά ως μέσο. Πιο ψηλά βάζει την Ελλάδα και αυτό το απέδειξε και με την πρωθυπουργία του, με τον τρόπο που διαχειρίστηκε το άθλιο Μνημόνιο. Αυτά τα χαρακτηριστικά του είναι που οδηγούν τους "υπερσαμαρικούς" να τον θεωρούν ηγέτη ενός διαφορετικού βεληνεκούς από τους "μεσαιοχωρίτες", όσο και εάν ποτέ δεν θα εκφράσει έναν "παλαιού τύπου δεξιό εθνικισμό", για να χρησιμοποιήσω την έκφρασή σας.

  8. Geros avatar
    Geros 26/03/2014 08:13:32

    Γράφετε : "Δεν διάβασα όμως πουθενά σε ποιες κοινωνικές δυνάμεις και τάξεις θα στηριχθεί το νέο εγχείρημα." Τι σημαίνει αυτό? Όλα τα κόμματα στον κόσμο απευθύνονται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και τάξεις πλην των πολύ πλουσίων. Και είναι λογικό αυτό , οι πολύ πλούσιοι είναι πολύ λίγοι για να αποτελέσουν εκλογική βάση για κάποιο κόμμα. Και το ΚΚΕ ακόμα απευθύνεται σε όλους πλην των πολύ πλουσίων (αν δεν κάνω λάθος παλιά σε μια ανακοίνωση εναντίων των εφοπλιστών εξαίρεσε τους ..... μικρό-εφοπλιστές!), οπότε αυτονόητα όποια καινούργια πολιτική κίνηση γίνει από τον Σαμαρά σε αυτούς θα απευθυνθεί. Έχετε αγαπητέ νομίζω την τάση να διαιρείτε και να αφαιρείτε , είναι μάλλον οι αγαπημένες σας πράξεις της αριθμητικής , ποτέ δεν σας βλέπω να προσθέτετε και να πολλαπλασιάζετε! Δεν θέλω αυτούς , τους άλλους , τους παράλλους ..... αν είναι αυτοί μέσα εγώ δεν μπαίνω .... Όλο τέτοια. Με τέτοια λογική αγαπητέ πλειοψηφικά ρεύματα δεν δημιουργούνται , ποιος είναι στο φινάλε ο λόγος που θα έκανε τον Σαμαρά να κάνει μια νέα πολιτική κίνηση? Μα να μεγαλώσει την παράταξη φυσικά. Αν ξεκινήσει με την δική σας λογική θα την μικρύνει δεν θα την μεγαλώσει , οπότε γιατί να το κάνει? Ας μείνουμε με την Ν.Δ. καλύτερα!

  9. no justice avatar
    no justice 26/03/2014 09:08:10

    Όντως είμαστε ένα βήμα πριν από την έξοδο από το Μνημόνιο...Oι αυτοκτονιες συνεχιζονται. Οι φοροι αυξανουν. Η καταθλιψη θεριζει. Η κοινωνικη συνοχη καταρρεει. Πανω απο 1,5 εκατομμυρια ανεργοι. Χιλιαδες σπιτια χωρις ρευμα. Αδυναμια πληρωμης δανειων,στεγαστικων,καταναλωτικων. 3 εκατομυρια ανασφαλιστοι. Μισθοι πεινας. Καινουργια μετρα στον κοντινο οριζοντα[η θελετε να με διαψευσεται?] Το χρεος αυξανει. Μαζι με ολα αυτα εχουμε και εναν αντιπροεδρο και υπουργο των εξωτερικων του 3%, συνταγματολογο που εισηγηθηκε το νομο περι ευθυνης υπουργων, που εισηγηθηκε αντισυνταγματικο νομο [το χαρατσι],απειλωντας οτι οποιος δεν πληρωνει θα του κοβεται το ρευμα και ο οποιος πριν καποιους μηνες οταν ηρθε το προβλημα με τη διακοπη ρευματος σε εκατονταδες νοικοκυρια,δηλωσε οτι...''κανενα σπιτι χωρις ρευμα''... Αυτη ειναι η αληθεια κυριοι και η προσπαθεια του κου Σαμαρα δεν ειναι αρκετη και μεσα απο ολα αυτα και εξαιτιας αυτων των ατομικων συμπεριφορων δεν προκειται να αξιολογηθει θετικα απο το εκλογικο σωμα.

    • ελλην π.- avatar
      ελλην π.- @ no justice 26/03/2014 10:12:55

      Kαι λίγα λες φίλε no justice...Που ν' αρχίσουν και οι πλειστηριασμοί Α' κατοικιών και να έλθουν τα νέα εκκαθαριστικά με φόρο από το 1ο Ευρώ που τα πήγαν δολίως για μετά τις εκλογές...

      • ΜΒ avatar
        ΜΒ @ ελλην π.- 27/03/2014 15:05:28

        Ας μην ξεχνάμε τις απροειδοποίητες κατασχέσεις των τραπεζικών καταθέσεων, τις επιτόπου συλλήψεις των κατασκευασμένων από το Θεοχάρη "φοροφυγάδων", τη στέρηση του δικαιώματος προσφυγής στη Δικαιοσύνη με τα υπέρογκα παράβολα, τις επιλεκτικές αθρόες απολύσεις σχολικών φυλάκων, καθηγητών και καθαριστριών, τη στιγμή που δεν άγγιξαν κανένα από τα κομματικά τους "βύσματα", όσο άχρηστα και αντιπαραγωγικά κι αν είναι και, βέβαια, τη βίαιη καταστολή κάθε διαμαρτυρίας από θρασύδειλους σωματαράδες-ρόμποκοπ που, κρυμμένοι πίσω από τη στολή, δείχνουν τη μαγκιά και τον ανδρισμό τους ψεκάζοντας με χημικά και σπάζοντας στο ξύλο συνταξιούχους, μητέρες με παιδιά και μεσόκοπες καθαρίστριες....

  10. EVA avatar
    EVA 26/03/2014 10:56:39

    Οι μέρες που δικάζουν
    Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου http://www.youtube.com/watch?v=T-aoIkbkZzA
    Έρχονται πια, οι μέρες που δικάζουν
    Θα μετρηθούν τα ποσοστά μας
    Και θα τα βρούμε όλα μπροστά μας
    Δεν το φοβάμαι
    Ούτε το θέλω

    Μα δεν υπάρχουν λαγοί μεσ΄ στο καπέλο
    Τώρα θα δούμε τα λεφτά μας τι αγοράζουν

    Κι αν όλα βγουν αληθινά
    Δεν θα χαρώ ούτε θα κλάψω
    Και δεν θα πω «στο είχα πει»
    Δεν ξέρω πως ούτε γιατί
    Χωρίς μια λέξη το τσιγάρο σου θα ανάψω

    Και τα παιδιά που χάσανε την μπάλα
    Που δεν τους βγαίνουν τα όνειρά τους
    Βλέπουν να χάνεται η στεριά τους
    Και δεν το θέλουν
    Και φοβούνται

    Πως όλα τώρα θα ΄ναι λίγα και μικρά
    Κι ούτε τα λάθη τους δεν θα ΄ναι πια μεγάλα..... Έρχονται πια, οι μέρες που δικάζουν
    Θα μετρηθούν τα ποσοστά μας
    Και θα τα βρούμε όλα μπροστά μας....

  11. Aegean times avatar
    Aegean times 26/03/2014 12:30:09

    Κυρίως αυτό που χρειάζεται για την συσπείρωση δυνάμεων σε ένα κόμμα - όπως και να ονομαστεί - υπό την ηγεσία του Αντώνη του Σαμαρά είναι να ειπωθούν μερικές αλήθειες, αν όχι όλες, κυρίως αναφορικά με τα πολιτικά λάθη του παρελθόντος. Και πρώτα απ΄όλα πρέπει να ειπωθεί ότι το παραγωγικό μοντέλο που ακολουθήσαμε τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν λάθος και τα αποτελέσματα τα πληρώνουμε τώρα. Αν η χώρα δεν ακολουθήσει άμεσα ένα παραγωγικό απτό μοντέλο και δεν κινητοποιηθούν παλιές και νέες παραγωγικές δυνάμεις προς αυτή την κατεύθυνση τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Με το να συνεχίσουμε να παράγουμε αέρα κοπανιστό όπως τα προηγούμενα χρόνια και να είμαστε μόνο ευτυχισμένοι καταναλωτές μάλλον δεν έχουμε καμία τύχη να καλύψουμε τα χρέη μας ούτε και να υπερβούμε την κρίση. Η αποβιομηχάνιση της χώρας έχει φτάσει στο ναδίρ και η μόνη συζήτηση που γίνεται είναι ποιός θα πάρει το τάδε φιλέτο και ποιός το άλλο. Με το να πουλήσουμε τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και την ΔΕΗ το ΑΕΠ της χώρας δεν πρόκειται να αυξηθεί όταν έχει μειωθεί πάνω από 25% τελευταία τέσσερα χρόνια, το ΑΕΠ μας θα αυξηθεί μόνο με νέες παραγωγικές μονάδες, ένα μοντέλο που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια με επιτυχία η γειτονική μας Τουρκία. Δεύτερο και εξίσου σοβαρό ζήτημα είναι η κατάργηση του λεγόμενου πελατειακού κράτους & της κομματοκρατίας, δεν γνωρίζω πως μπορεί να γίνει άμεσα αλλά όταν ακόμη και σήμερα διορίζονται υπερήλικες σε σημαντικές θέσεις ή ημέτεροι χωρίς καμία αξιολόγηση πως περιμένουμε να προσελκύσουμε τους πολίτες που απεχθάνονται αυτές τις πρακτικές? Τρίτο και τελευταίο αλλά εξίσου σοβαρό ζήτημα είναι η θέση που πρέπει να έχει απέναντι στο θέμα του χρέους, το χρέος μας δεν είναι βιώσιμο με τις σημερινές συνθήκες αλλά και με τις όποιες μελλοντικές, για τον λόγο αυτό θα πρέπει να γίνει μείωση του χρέους όσο πιό σύντομα γίνεται και όχι μετακύλιση του χρέους στις επόμενες γενιές. Καμία σημερινή ή αυριανή ηγεσία δεν έχει το δικαίωμα να υποθηκεύει το μέλλον των επόμενων γενεών και ιδιαίτερα για λάθη των προηγουμένων. Μόνο με ξεκάθαρες θέσεις και αλήθειες κερδίζονται ακροατήρια και ψηφοφόροι.

  12. Διογένης avatar
    Διογένης 26/03/2014 13:12:36

    Αγαπητέ Φάκτορα, καλά τα λες, όμως νομίζω ότι ο Σαμαράς έχει καταλάβει αυτό που δεν είχε καταλάβει ακόμη τον καιρό της ΠολΑν: Ότι η Ελλάδα δεν είναι δημοκρατία, αλλά διοικείται από μια ιδιότυπη οικονομικο-πολιτική ολιγαρχία. Και αν παλιότερα υπήρχε το Παλάτι να ρυθμίζει εκ του μακρόθεν τα της πολιτικής ζωής, σήμερα δεν υπάρχει παλάτι. Και αν τους βασιλείς διαδέχθηκαν "βαριές" πολιτικές οικογένειες που είχαν πολιτική παρέμβαση έναντι της οικονομικής ολιγαρχίας, σήμερα οι οικογένειες αυτές έχουν εκφυλισθεί και δεν υπάρχει τρόπος να ανακτήσουν τον έλεγχο που κάποτε είχαν επί της χώρας. Άρα, ο Σαμαράς είχε δύο δυνατότητες, και αυτή ήταν ή να διαμορφώσει συνθήκες επαναστατικού τύπου - πράγμα περίπου (αλλά όχι εντελώς) αδύνατον στο σημερινό διεθνές περιβάλλον - ή να επιδιώξει να συμπλεύσει με την ολιγαρχία και να τους κάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα χατήρια. Αυτό έκανε με την τοποθέτηση Στουρνάρα, Χατζηδάκη και άλλες περίεργες υπουργοποιήσεις, αυτό έκανε με την κυβέρνηση Παπαδήμου, αυτό έκανε με την υπερψήφιση του PSI, αυτό έκανε με την εκτέλεση του Μνημονίου. Ωστόσο, μέσα από την σύμπλευση με την εγχώρια ολιγαρχία και (σε μεγάλο βαθμό) τις επιταγές του διεθνούς παράγοντα, ο Σαμαράς αποκτάει σταδιακά ένα ολοένα και μεγαλύτερο περιθώριο πολιτικής αυτενέργειας. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να εκτελέσει την πολιτική που ο ίδιος πιστεύει. Γνωρίζουμε ότι δεν πίστευε στο Μνημόνιο και ο τρόπος που, αναγκαστικά (με βάση τη δεδομένη επιλογή σύμπλευσης με την ολιγαρχία), το εκτέλεσε (αποκαθιστώντας π.χ. εν μέρει τη ρευστότητα στην αγορά και σταματώντας την άθλια πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης) αυτό δείχνει. Ήδη μας απαλλάσσει από το Μνημόνιο και δεν θρηνεί για αυτό, όπως θρηνούν ορισμένοι ορκισμένοι μνημονιακοί, που δεν θα μας διοικούν πια οι φίλοι μας οι Γερμανοί. Γι' αυτό λοιπόν, ναι, ας κρατησουμε εμείς τον εαυτό μας καθαρό, ώστε να υπάρχει το αντίβαρο στις επιταγές της ολιγαρχίας, και ας αρνηθούμε την αλλοτρίωσή μας. Όμως ας μην περιμένουμε ποτέ ότι ο Σαμαράς θα αποστεί υπερβολικά από αυτά που θα του ζητήσει στη μία ή στην άλλη περίπτωση ο ένας ή ο άλλος ολιγάρχης. Πολύ απλά, μετά την ΠολΑν έχει αποκτήσει ιδιαίτερα αυξημένο ένστικτο πολιτικής αυτοσυντήρησης και ιδιαίτερα αυξημένη γνώση του πολιτικού ναρκοπεδίου της χώρας - αφού την ξαναέκανε τη διαδρομή και έμαθε τι να μην κάνει πια λάθος. Κατά τη γνώμη μου θα είναι αναπόφευκτο να απορροφήσει το ΠΑΣΟΚ, τώρα, αν θα χάσει από αυτό ψήφους, ίσως και να χάσει. Όμως αν του ζητήσουν αύριο ο Βενιζέλος και ο Χρυσοχοϊδης να ενταχθούν στη ΝΔ (ή στο κόμμα που θα τη διαδεχθεί), πώς θα τους πει όχι; Θα είναι και μια ιστορική νίκη και δικαίωση της παράταξης να απορροφήσει τον πάλαι ποτέ μεγάλο εχθρό της. Συν τοις άλλοις, θα αποκτήσει προβάδισμα στο επίπεδο της πολιτικής κυριαρχίας σε διάφορους τομείς, αφού τα προηγούμενα 30-35 χρόνια το ΠΑΣΟΚ ήλεγχε τα πάντα. Δυστυχώς, η ελληνική κοινωνία έχει διαφθαρεί τόσο πολύ, που δεν υπάρχουν επαρκείς υγιείς λαϊκές δυνάμεις για να στηριχθεί σε αυτές. Το είδαμε στο αντιμνημόνιο: Οι περισσότεροι αντιμνημονιακοί Συνέλληνες τελικά εννούσαν να μας χαρίσουν οι "καλοί" ξένοι τα δάνειά μας. Ελάχιστοι εννοούσαν (εννοούσαμε) μια δύσκολη επιλογή ελευθερίας και ανεξαρτησίας, δυσκολότερη ίσως αρχικά και από αυτό ακόμη το Μνημόνιο. Γι' αυτό και σήμερα δεν αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι από τους αντιμνημονιακούς την (αντιμνημονιακή) επιτυχία της (μνημονιακής) πολιτικής Σαμαρά: Διότι με το Αντιμνημόνιο εννοούσαν μια "μαγική" πολιτική που όλα θα επανέρχονταν στην προ του 2010 κατάσταση. Αυτό στην ουσία ποτέ δεν υπήρχε. Υπήρχαν άλλες δυνατότητες αντιμνημονιακής αντίστασης, αλλά όχι μαγικές λύσεις. Τέλος πάντων, έστω και με τη χειρότερη όλων λύση (την εκτέλεση του Μνημονίου) ο Σαμαράς μας βγάζει από το Μνημονιο. Ίσως ήταν και η μόνη εφικτή με δεδομένη την ολιγαρχική διάρθρωση της ελληνικής πολιτικής. Ας δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Πάντως από ό,τι φαίνεται δεν πρόκειται να βαρεθούμε.

    • ελλην π.- avatar
      ελλην π.- @ Διογένης 26/03/2014 14:46:50

      .Αγαπητέ Διογένη η ειλικρίνειά σου σπάει κόκκαλα. Είχα κάποιους ενδοιασμούς για την ψήφο μου στις Ευρωεκλογές αλλά εσύ μου τους διέλυσες, αφού τολμάς και λες την αλήθεια που ο Σαμαράς δεν θα τολμούσε ποτέ!!! Εχεις απόλυτο δίκιο όταν λές: 'Άρα, ο Σαμαράς είχε δύο δυνατότητες, και αυτή ήταν ή να διαμορφώσει συνθήκες επαναστατικού τύπου - πράγμα περίπου (αλλά όχι εντελώς) αδύνατον στο σημερινό διεθνές περιβάλλον - ή να επιδιώξει να συμπλεύσει με την ολιγαρχία και να τους κάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα χατήρια. Αυτό έκανε με την τοποθέτηση Στουρνάρα, Χατζηδάκη και άλλες περίεργες υπουργοποιήσεις, αυτό έκανε με την κυβέρνηση Παπαδήμου, αυτό έκανε με την υπερψήφιση του PSI, αυτό έκανε με την εκτέλεση του Μνημονίου." Eπομένως θα τον ψηφίσουν οι Ελληνες που θέλουν να συμπλεύσουν με την ολιγαρχία, όχι εμείς που αυτό το θεωρούμε εκτός απο αντίθετο με τα συμφέροντά μας και ανήθικο απέναντι στην Πατρίδα, τη Δικαιοσύνη και τα παιδιά μας...Είναι έντιμο να ξεκαθαρίζουμε σε πιό στρατόπεδο ανήκουμε, ώστε να μην νοθεύεται απο την παραπλάνηση των αφελών η πραγματική βούληση του λαού. Το ΚΚΕ άλλωστε ανεξαρτήτως του στείρου δογματισμού του, ήταν ανέκαθεν πεντακάθαρο στο ποιοί είναι οι απέναντι. Αυτοί χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό όρο "Κεφάλαιο" που τώρα στην εποχή της "αθώας απάτης" εμείς αποκαλούμε "ιδιότυπη οικονομικο-πολιτική ολιγαρχία."

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.