Χάος μετά τη ρήξη ή χάος έτσι κι αλλιώς;
03/12/2014 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χάος μετά τη ρήξη ή χάος έτσι κι αλλιώς;

Οι ξένοι δεν θέλουν να βγούμε από τα μνημόνια. Δεν επιθυμούν να ανεξαρτητοποιηθεί η Ελλάδα. Δεν ξέρουμε μέχρι που θα πάει η κατάσταση, όμως χθες ο Σαμαράς άφησε να εννοηθεί ότι αυτά είναι τα μέτρα, άλλα δεν έχει και αν δε θέλετε πάμε σε ρήξη.

Μετά τα δραματικά γεγονότα των τελευταίων ωρών, με την τρόικα να μην έρχεται, τη συμφωνία να είναι στον αέρα, τη χώρα να κινείται στην κόψη του ξυραφιού και τον Σαμαρά να προειδοποιεί εμμέσως ότι έρχεται… ρήξη, ένα είναι το ερώτημα όσο κι αν φαίνεται παράξενο: «Που είναι η Μέρκελ και που είναι οι Αμερικανοί; Που κρύβονται όλοι αυτοί που το 2012 πίεσαν ώστε να μη βγει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη;».

Να θυμίσουμε ότι πριν από 2 χρόνια οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πίεζαν ώστε η Ελλάδα να πάψει να είναι μέλος της οικογένειας του ευρώ. Και πιο πριν θα θυμάστε τα «καντήλια» που έφαγε ο Παπανδρέου στις Κάννες όταν τόλμησε να μιλήσει για δημοψήφισμα. Τότε λοιπόν η Μέρκελ για τους δικούς της λόγους και με την πίεση του Ομπάμα που δεν ήθελε αναταραχή πριν την επανεκλογή του, έδωσε μια δεύτερη ευκαιρία στην Ελλάδα. Η χώρα άλλαξε κυβέρνηση, ο Σαμαράς ανέλαβε και επί δύο χρόνια κάνει αγωνιώδεις προσπάθειες να κρατήσει την ελπίδα ζωντανή.

Και τα κατάφερε, με τις θυσίες του κόσμου έχουν γίνει απίστευτα άλματα στην οικονομία. Έχουν γίνει και λάθη, λανθασμένες τακτικές, λανθασμένες επιλογές προσώπων, καθυστερήσεις και παλινωδίες. Όμως πάνω απ’ όλα έγινε μεγάλη πρόοδος. Η χώρα διέψευσε κάθε προσδοκία και κάθε εκτίμηση. Έχει σημαντικό πλεόνασμα, το οποίο είναι διατηρήσιμο, έχει βγει από την ύφεση, η αισιοδοξία έχει επιστρέψει, οι επενδύσεις κινούνται, ανακτήθηκε με κόπο η εμπιστοσύνη της διεθνούς κοινότητας.

Όλα αυτά μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. Μέχρι τότε τα πάντα έβαιναν καλώς και οι ισχυροί της Ευρώπης με προεξάρχουσα την Αγκ. Μέρκελ έδειχναν ότι θα στηρίξουν την προσπάθεια της Ελλάδας για έξοδο στις αγορές. Κάτι που ουσιαστικά σήμαινε τέλος του μνημονίου. Η οικονομία ήταν έτοιμη για το τελικό άλμα προς την επιτυχία, κι αυτό κανείς δεν τον αμφισβητούσε. Άλλωστε ακόμη και οι συναντήσεις που είχε ο Σαμαράς με την Γερμανίδα καγκελάριο συνηγορούσαν σε μια συμφωνία που είχε γίνει ώστε –έστω και σιωπηρά- να βγει η χώρα στις αγορές. Να στηριχθεί στα πόδια της, να μην έχει ανάγκη τέλος πάντων από μνημόνια και χρηματοδοτήσεις.

Και ξαφνικά όλα άλλαξαν εκεί γύρω στον Οκτώβριο, αν και τα μηνύματα της τρόικας που ζητούσε τήρηση του προγράμματος είχαν έρθει από την εποχή του Παρισιού 1, το Σεπτέμβριο.

Έκτοτε σαν να… έσβησαν τα φώτα. Η Μέρκελ εξαφανίστηκε, ο Σόιμπλε ανέλαβε τα ηνία της ευρωπαϊκής οικονομικής πολιτικής και ξεκίνησε ο Γολγοθάς. Η Ελλάδα αισθάνθηκε ότι οι Γερμανοί της τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια. Από την σιωπηρή στήριξη στην προσπάθεια για έξοδο από το μνημόνιο ξαφνικά αρχίσαμε να μιλάμε για προληπτική γραμμή στήριξης, για νέα μέτρα, για δημοσιονομικό κενό, για αμφίβολη ανάπτυξη και άλλα τέτοια αρνητικά. Ακόμη και τα δημοσιεύματα στο εξωτερικό αίφνης άλλαξαν και από διθυράμβους για το ελληνικό θαύμα ξαναγύρισαν στο «συρτάκι» και στις επικρίσεις. Ήρθε και το Παρίσι 2 για να αποδείξει ότι η στάση των δανειστών και κυρίως της Γερμανίας άλλαξε άρδην. Ο Σόιμπλε έκανε κουμάντο και αυτός κινεί τα νήματα, όμως, περίεργο είναι και το στυλ που υιοθετεί η Λαγκάρντ η οποία οχυρωμένη πίσω από τον Τόμσεν και τώρα πίσω από τον Ινδό Γκογιάλ, εμφανίζεται να είναι η σκληρότερη απέναντι στην Ελλάδα. Οι ΗΠΑ που κάποτε φοβήθηκαν το grexit τώρα αδιαφορούν. Γιατί άραγε;

Η πιο απλή απάντηση για τη στάση της τρόικας είναι ότι δεν ενδιαφέρονται πια για την Ελλάδα. Πιστεύουν ότι αν η οικονομία «σκάσει» οι επιπτώσεις θα είναι ελάχιστες στην ευρωπαϊκή οικονομία.

Η πιο σύνθετη απάντηση, όμως, είναι αυτά που γράφαμε σε χθεσινό άρθρο. Είναι το μήνυμα που πρέπει να σταλεί σε Γαλλία, Ιταλία, Βρετανία. Ότι δε περνάν οι Λεπέν, Γκρίλο ή Φάραντζ. Και δεν θα αφήσει το Βερολίνο να κάνουν αυτοί κουμάντο εκβιάζοντας.

Όλο αυτό το δράμα που παίζεται με τους ωμούς εκβιασμούς, το αίτημα για νέα μέτρα και τις καθυστερήσεις στην επιστροφή στην Αθήνα και στη συμφωνία είναι απλά ότι έχουν επιλέξει την Ελλάδα ως «Ιφιγένεια» της Ευρώπης. Και ταυτόχρονα δείχνουν να αδιαφορούν για το αν η κυβέρνηση Σαμαρά θα συνεχίσει να κυβερνά. Δείχνουν να λένε στον ΣΥΡΙΖΑ «ελάτε και θα καταλάβετε ποια είναι η πραγματικότητα». Δείχνουν σα να θέλουν να βάλουν όλη την Ελλάδα, όλο τον ελληνικό λαό να υπογράψει ένα… μνημόνιο πλήρους υποταγής που θα λέει: «Είτε υπογράφετε και σας κρατάμε με τα σωληνάκια είτε βγαίνετε από την ΕΕ και σας στέλνουμε για… βρούβες».

Δυστυχώς αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες μέρες ξεπερνά κάθε φαντασία, και κανείς δεν περίμενε τη μεταστροφή της Μέρκελ και άλλων ηγετών απέναντι στην Ελλάδα. Αν και κανείς δεν έχει μπέσα σ’ αυτούς φαινόταν ότι υπάρχει διάθεση να μην επέλθει η καταστροφή η οποία μπορεί και να είχε ανεξέλεγκτες συνέπειες στην Ευρώπη. Αν όμως οι δανειστές αποφάσισαν να «τελειώσουν» την παρούσα κυβέρνηση και ταυτόχρονα να βάλουν στο χέρι και την επόμενη τότε η χώρα θα ζήσει πολύ δύσκολες στιγμές. Δύσκολα οι πολίτες θα ανεχθούν μια οικονομική, πολιτική και κοινωνική υποδούλωση. Για σκεφτείτε το εξής: Αν η μεγάλη πλειοψηφία του λαού δεν συμφωνεί με την παρούσα κυβέρνηση που είναι «μνημονιακή» τι θα κάνει με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που είναι «ριζοσπαστική» αλλά θα έχει ήδη παραδοθεί άνευ όρων; Θα καεί ο τόπος, αυτό είναι σίγουρο..

Το αδιέξοδο είναι εμφανές. Η παρούσα κυβέρνηση δύσκολα θα περάσει τα μέτρα που καταγράφονται στο e-mail. Κυρίως όσα προτείνονται αν δεν πιάσουμε τους στόχους. Και δύσκολα θα μπορέσει να πάει σε εκλογές με τις παρούσες συνθήκες. Όμως, το πράγμα ξεπερνά τα κόμματα, είναι ένα εθνικό γεγονός που μας αγγίζει όλους μας. Οι ξένοι δεν θέλουν να βγούμε από τα μνημόνια. Δεν επιθυμούν να ανεξαρτητοποιηθεί η Ελλάδα. Υπόδουλη τη θέλουν και παράδειγμα προς αποφυγή, ένα είδος «μπαμπούλα» για τους υπόλοιπους «κακούς» ευρωπαίους.

Δεν ξέρουμε μέχρι που θα πάει η κατάσταση, όμως χθες ο Σαμαράς άφησε να εννοηθεί ότι αυτά είναι τα μέτρα, άλλα δεν έχει και αν δε θέλετε πάμε σε ρήξη. Το ερώτημα είναι: Χάος μετά τη ρήξη ή χάος έτσι κι αλλιώς;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. George N avatar
    George N 03/12/2014 07:34:13

    Οι ξένοι δεν θέλουν να βγούμε από τα μνημόνια και οι αγορές δεν θέλουν να μας δανείσουν παρά το ότι τώρα ειναι όλα εντάξει. Εμείς θελουμε να βγούμε (στις αγορές) και να φύγουμε (από τα μνημόνια). Ισχύουν αυτά η απλά κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας? Δεν θα ειναι και η πρώτη φορά που οι ανεμόμυλοι πανικοβλήθηκαν με το που μας είδαν....

  2. Geros avatar
    Geros 03/12/2014 09:42:36

    Η Ευρώπη απλά κατάλαβε ότι δεν υπάρχει λύση του Ελληνικού προβλήματος χωρίς την λύση του πολιτικού προβλήματος της Ελλάδος. Όταν μεγάλη μερίδα του λαού είναι εγκλωβισμένη σε εντελώς παράλογες, αντίθετες με την απλή λογική και την πραγματικότητα ερμηνείες του προβλήματος της χώρας,τότε δεν υπάρχει λύση με ΕΝΦΙΑ και πρωτογενή πλεονάσματα. Δεν είναι το πρόβλημα ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν τα έχουν με τον ΣΥΡΙΖΑ οι Ευρωπαίοι. Σε τελική ανάλυση οι Ασυνάρτητοι Έλληνες δεν λένε τα ίδια? Η X.A. δεν λέει τα ίδια? Ακόμα και πολλοί ψηφοφόροι της Ν.Δ. δεν ελπίζουν να κάνει ο Σαμαράς την στροφή στο παράλογο και στο μεταφυσικό? Η Ελλάδα χρειάζεται αυτό που οι Άγγλοι αποκαλούν reality check, και αυτό θα μας παρέχουν οι εταίροι μας. Αν οι επιπτώσεις αυτού του πράγματος είναι μια κρίση τύπου Κύπρου ή μια σοβαρή και διαρκής οπισθοδρόμηση της χώρας, αυτό αφορά εμάς και πως θα το αντιμετωπίσουμε.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ Geros 03/12/2014 12:17:25

      1)"Η Ευρώπη απλά κατάλαβε ότι δεν υπάρχει λύση του Ελληνικού προβλήματος χωρίς την λύση του πολιτικού προβλήματος της Ελλάδος"
      Ποιό είναι το πολιτικό πρόβλημα; Πρέπει να συνηθίσουν στην ιδέα ότι στην ελλάδα θα συνεχίσουν να γίνονται εκλογές. Δεν θέλω ούτε εγώ να γίνουν πρόωρες. Αλλά και πρόωρες να μην γίνουν, πάλι θα αρχίσουν τα ίδια περί αστάθειας λίγους μήνες μετά όταν θα έλθουν οι κανονικές. 2)"Όταν μεγάλη μερίδα του λαού είναι εγκλωβισμένη σε εντελώς παράλογες, αντίθετες με την απλή λογική και την πραγματικότητα" Μην παίρνεις όρκο για αυτό. Ότι δηλαδή εσύ την ξέρεις την πραγματικότητα ενώ οι άλλοι όχι. Μπορεί να είσαι εσύ που δεν αντιλαμβάνεται σωστά το περιβάλλον. Και τέλος πάντων, οι έλληνες πολίτες που έχουν υποφέρει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια και έχουν σοβαρή δικαιολογία στο να μην το χωράει το μυαλό τους ότι ίσως "οφείλουν" να υποφέρουν κι άλλο. Νομίζω είναι στην ανθρώπινη φύση αυτό και δεν έχει να κάνει ειδικά με τους έλληνες. 3)Δεν είναι μόνο τα δικά μας λάθη προτού έλθει η τρόικα που δημιούργησαν μία ζοφερή κατάσταση. Είναι και η όλη πολιτεία των δανειστών που δημιουργεί μία νέα ζοφερή πραγματικότητα. Το πρόβλημά μας δεν είναι μόνο η ασθένεια που είχαμε αλλά (κυρίως) και η προβληματική θεραπεία
      4)Μπορεί να χρειάζονται reality check στην ευρώπη περισσότερο απότι εμείς. 5)Πράγματι, δεν είναι πρόβλημα ούτε ο Σύριζα, ούτε κανένα από τα άλλα ακραία κόμματα, αρκεί να αποδειχθεί ότι ο δρόμος στον οποίο βαδίζουμε έχει επιτέλους διέξοδο Αλλιώς όλοι αυτοί δικαιώνονται.

      • Geros avatar
        Geros @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 18:48:51

        Δυστυχώς δεν δείχνετε να καταλαβαίνετε το βάθος και την σοβαρότητα της "Ελληνικής ιδιαιτερότητας". Από την μια είναι λογικό μιας και εσείς ζείτε μέσα σε αυτή και σας μοιάζει φυσιολογική, αν όμως έστω νοητικά κάνετε ένα βήμα πίσω και δείτε όλα όσα λέτε από μια απόσταση, νομίζω θα καταλάβετε το μέγεθος του παραλογισμού. 1. Σε όλες τις χώρες γίνονται εκλογές αγαπητέ, ως εδώ έχετε δίκιο. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ όμως η αντιπολίτευση δεν αρνείται την έννοια της συνέχειας του κράτους, ούτε στα βάθη της Αφρικής τέτοιες ηλιθιότητες δεν εκστομίζονται από πολιτικούς. Τέτοιο παραλογισμό έχει κάνει μονο ο Pol Pot στην Καμπότζη που έκανε το έτος που ανέλαβε την εξουσία "έτος μηδέν". Αυτό είναι το πολιτικο πρόβλημα της χώρας και είναι πρωτοφανές σε σοβαρότητα αλλά και γελοιότητα μαζί στην E.E. Όλες οι αντιπολιτεύσεις των χωρών που μπήκαν σε μνημόνιο ή έβαλαν καθαρά πλάτη ή τουλάχιστον δέχτηκαν την έννοια της συνέχειας του κράτους. 2. Οι Έλληνες υπέφεραν από την κρίση, σε αυτό δεν διαφωνεί κανεις, μπορείτε να μου εξηγήσετε όμως που ο δικός τους πόνος γίνεται σημαντικότερος από των πόνο άλλων χωρών που μπήκαν σε μνημόνιο, άλλων χωρών της E.E. που ακόμα και σήμερα έχουν πολύ χειρότερο κατά κεφαλήν εισόδημα απο εμάς και άλλων χωρών της E.E. που έτρεχαν προγράμματα του ΔΝΤ? ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ δεν συνέβησαν τα τραγελαφικά που συνέβησαν στην Ελλάδα. Έχουμε κάνει εκατό προσπάθειες μεταρρυθμίσεων και μείναν όλες στο μηδέν. Ανοίγουμε ένα επάγγελμα σήμερα και κλείνει αύριο! Η κυβέρνηση παραλίγο να πέσει για να μην θιγούν τα συμφέροντα της συντεχνίας των ιδιοκτητών άδειας λαϊκής! (δεν είναι παραγωγοί, είναι ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΔΕΙΩΝ). Δεν καταφέραμε να ανοίξουμε το επάγγελμα των μαντρών οικοδομικών υλικών για όνομα του Θεού! (δεν ξέρω αν το ξέρετε αλλά είναι κλειστό επάγγελμα). Μετά από όλα αυτά επιμένετε ότι η Ελληνική πραγματικότιτα είναι η αλήθεια και όλοι οι άλλοι ονειροβατούν? Σοβαρά? 3. Η τρόικα δεν ήρθε να θεραπεύσει κανέναν, οπότε αν θέλετε να ρίξετε ευθύνες στους γιατρούς να τα βάλετε με τους ντόπιους και όχι με τους ξένους. Η τρόικα από την αρχή διαχώρισε τα μετρα σε αυτά που πρέπει να παρθούν μιας και ήταν μέτρα δημοσιονομικά και ξοδεύαμε δικά τους λεφτά για να χρηματοδοτούμε τα ελλείμματα μας, και αυτά που πρότειναν να γίνουν, τις λεγόμενες μεταρρυθμίσεις. Ποιά θεραπεία ήταν λάθος αγαπητέ? Τι έκανες από αυτά που πρότειναν για να πεις ότι κάναν λάθος? Το ότι το να ξεφουσκώνεις την φούσκα φέρνει ύφεση το ξέρει και η γιαγιά μου. Ξέρεις μήπως εσύ κάποιον τρόπο να ξεφουσκώσει η φούσκα χωρίς ύφεση? Εδώ σε θέλω ντε! Βες το και το νόμπελ είναι δικό σου. Ένα παράδειγμα: Μπήκε η Ιρλανδία σε πρόγραμμα και πρότεινε η τρόικα το κόστος να μοιραστεί μεταξύ μειώσεων σε μισθούς δημοσιου και αύξηση σε φορολογικούς συντελεστές επιχειρήσεων. Η κυβέρνηση της Ιρλανδίας αρνήθηκε σθεναρά και έφτιαξε μια αντιπρόταση η οποια έβαζε όλο το κόστος στις πλάτες των Δ.Υ.! Επέβαλε μέσα σε μια νύχτα πραγματική μείωση 20% σε ΟΛΕΣ τις αποδοχές τους (όχι όπως στην Ελλάδα που ψήφισε για μείωση 10% και έναν χρόνο μετά το μισθολογικό κόστος του δημοσιου είχε ανεβεί αντί να κατεβει). Η Ιρλανδία βγήκε από το μνημόνιο και δεν κλαίγεται για λάθος συνταγές και αρλούμπες. Στην Ελλάδα αν κάποιος έστω ξεστόμιζε αυτό που η κυβέρνηση της Ιρλανδιας υλοποίησε θα τον είχαν φάει την άλλη μέρα ζωντανό ναι ή όχι? Φανταστείτε μονο τι θα άκουγε που "ρίχνει τα βάρη στις πλάτες του φτωχού για να σώσει τα κέρδη των πλουσιων" ..... νύχτα θα έφευγε. Εμείς ήμασταν η λάθος συνταγή και η λάθος θεραπεία, όχι η τρόικα. 4. Ακόμα και να έχετε δίκιο έχετε καμια αμφιβολία ότι η πρόθεση του ΣΥΡΙΖΑ να το προκαλέσει είναι ψευδής αίσθηση μεγαλείου? Σε τελική ανάλυση δεν είναι επιχείρημα να σχετικοποιήσετε τα πάντα σε στιλ "και ποιος έχει δίκιο? Εγώ? Εσείς? Οι Αρειανοί? Όλα είναι σχετικά." Είναι στείρος αντίλογος που υποβιβάζει την συζήτηση. Επιχειρήματα παρακαλώ! Θεωρείτε ότι η Ευρώπη θέλει reality check? Ωραία, πείτε μας γιατί και πως. 5. Τι σημαίνει διέξοδος για εσάς? Απαντήστε πρώτα αυτό και μετά θα σας πως αν έχει ο δρόμος διέξοδο ή όχι. Πολύ φοβάμαι πως με το διέξοδος εννοείτε τον τρόπο που ζούσαμε, σπουδάζαμε, δουλεύαμε και συνταξιοδοτούμασταν πριν την κρίση.

        • Άπαντα Επιστάμενος avatar
          Άπαντα Επιστάμενος @ Geros 03/12/2014 23:13:29

          Θέλοντας να είμαι ευγενικός, θα ξεκινήσω με αυτό που συμφωνώ. Συμφωνώ λοιπόν ότι πρέπει να ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα και ότι αυτό είναι μία σοβαρή μεταρρύθμιση. Φαίνεται πάντα ήταν δύσκολο να γίνει αλλά τώρα είναι ακόμη δυσκολότερο να τα βάλλουν με οργανωμένες συντεχνίες και με μάλλον μικρή υποστήριξη απο τον τσακισμένο λόγω δημοσιονομικής προσαρμογής λαό.
          Με ρωτάτε τι προτείνω. Θα σας ρωτήσω τι προτείνετε εσείς. Για μένα μένει να αποδειχθεί αν ο δρόμος που ακολουθούμε είναι αδιέξοδος ή όχι. Εσείς βλέπετε έξοδο; Το πάμε καλά το πράγμα; Αντέχουμε κι άλλο; Προσωπικα, καταριέμαι την ώρα και την στιγμή που μπήκαμε στην ΕΕ, κυριολεκτικά μισώ την Ευρώπη, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Όταν λέω μισώ την ευρώπη και τους ευρωπαίους δεν είναι κάτι θεωρητικο, είναι καυτό συναίσθημα. Μακάρι ο αλήστου μνήμης που μας χρέωσε να έκανε ένα καλό και να έκανε πράξη την έξοδο τότε παλιά. Δυστυχώς μπήκαμε σε αυτό το σκυλολόι και το να βγούμε ίσως είναι δύσκολο. Πράγματι δεν έχουμε λεφτά όπως τόσες φορές μας έχετε πει εδώ μέσα και δεν μπορούμε να κόψουμε δικά μας γιατί δεν έχουμε δικά μας. Κυριολεκτικά χέστηκα για τον πόνο των άλλων ευρωπαίων που "δεν είναι λιγότερα σημαντικός απο τον δικό μας'" Δεν θα με ένοιαζε ακόμη κι αν ψοφούσαν όλοι τους και πολύ εύχομαι να τους συμβεί επώδυνα κι αργά. Απότι φαίνεται κι αυτοί έτσι το αντιλαμβάνονται για εμάς. Με συγχωρείτε, αλλά αυτή η μιζέρια που έχουν τα σχόλιά σας (έτσι το αντιλαμβάνομαι) μου βγάζει τον κακό μου εαυτό περισσότερο απόσο θα πρέπε. Και αισθάνομαι ότι για κάποιον λόγο, μάλλον ψυχολογικό, με ωθούν να γίνομαι πολιτικά πιο ακραίος αντί να με νουθετούν.
          Όσο για την "φούσκα" η καλύτερη λύση είναι να μην την σπάσεις γιατί θα σπάσεις τα μούτρα σου. Αλλά αυτό προυποθέτει πολλά πράγματα και κυρίως δικό μας νόμισμα που δεν έχουμε, για αυτό μας την σκάσανε την φούσκα.

          • blue nile avatar
            blue nile @ Άπαντα Επιστάμενος 04/12/2014 02:16:43

            O γερος μαλλον ζει σε ενα δικο του κοσμο... Αρχιζει βεβαια να μου αρεσει το τροπαρι του... Για ολα φταιμε εμεις που τα καναμε και τα κανουμε ολα λαθος, το μνημονιο ειναι μια χαρα, οι Ευρωπαιοι δεν εχουν καμια ευθυνη για τη θεραπεια που μας επιβαλουν που ειναι ιδια με τον αργο θανατο, η Ιρλανδια βγηκε απο το μνημονιο, με κατι εκατομμυρια πολιτων της να μεταναστευουν βεβαια και αλλα τετοια γραφικα ωραια. Ουτε λεξη βεβαια οτι για ολα τα κακα που ζουμε απο το 2008 και μετα στην παγκοσμια οικονομια κυριως υπευθυνη ειναι η τραπεζικη ασυδοσια, ουτε λεξη για το οτι οι ευρωκρατες απο τοτε και επειτα χαρισαν 6 τρις στις τραπεζες (μονο το LTRO ηταν ενα τρις) και δεν εχουν δωσει κατι αξιολογο για μια νεα επενδυτικη πολιτικη και το κυριοτερο... Ειναι πολλες φορες στην παγκοσμια ιστορια που ενα κρατος φτανει σε οριακη κατασταση. Φανταστειτε τη θεση της Γερμανιας στις αρχες της δεκαετιας του '50 . Οταν χρωστουσε τρις σε πολεμικες αποζημιωσεις και επρεπε να χρηματοδοτησει την αναπτυξη που επρεπε να εχει για να μπορει να πληρωνει. Τοτε η φτωχη Ελλαδα διαλυμενη απο ενα πολεμο που ουτε προκαλεσε και ουτε τον ηθελε, συναινεσε να κουρευτουν τα χρεη της Γερμανιας , της πρωην εχθρου δηλαδη, για να δωσει στον γερμανικο λαο μια ευκαιρια. Την ιδια ωρα που για να αποπληρωσει η Γερμανια τα τεραστια χρεη της ειχε τα οπλα της ρητρας αναπτυξης και της ρητρας εξαγωγων. Δεν μπηκαν εκει μνημονια. Εδω τωρα γιατι μπηκαν; Ειναι δυο μετρα και δυο σταθμα και ειναι σαφη κατακρημνιση του ευρωπαικου κεκτημενου. Τετοια Ευρωπη δεν τη θελουμε. Και επειδη εδω η υποτελεια μας εχει γινει συνηθεια , την μπουγαδα θα την καθαρισουν οι φιlοι μας τα γαλλακια. Γιατι εκει στην μητριδα της ευρωπαικης δημοκρατιας και της Παρισινης Κομμουνας δεν ειναι παιξε γελασε. Ειναι ικανοι να ψηφισουν για αρχηγο τους την ακροδεξια Λεπαιν αρκει να διαλυσει την εκτρωματικη και μισανθρωπικη ευρωζωνη. Και αφηστε τον ψευτομαγκα Αλεξη, αυτο το επαναστατημενο αγορι (που ετοιμαζεται για κωλοτουμπα ολκης, εδω ειμαστε και θα δειτε) να ετοιμαζεται να του τις βρεξει ο Λαφαζανης...

          • Άπαντα Επιστάμενος avatar
            Άπαντα Επιστάμενος @ blue nile 04/12/2014 23:09:40

            Συμφωνώ σχεδόν σε όλα. Κι εγώ πιστεύω ότι ο Αλέξης ετοιμάζεται για κωλοτούμπα. Αλλά νομίζω θα είναι δύσκολη για αυτόν. Εννοώ εκεί μέσα υπάρχουν άτομα πραγματικά ακραία από τότε που το κόμα ήταν στο 3%. Όλοι αυτοί θα αντιδράσουν. Εδώ πέρα τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα ακόμη κια για δεξιά κυβέρνηση. Όσο για τον γέρο, ίσως και λόγω ηλικίας, δνε βράζει το αίμα του, είναι μίζερος, δεν αναζητά λύσεις εκτός ορίων και δομών, δεν αγριεύει. Τι θα γινόταν αν απηγαγε η ΕΥΠ για μισή ώρα 1-2 άτομα που μας ενοχλούν και τους έκανε να λερώσουν το βρακάκι τους; Κι αυτοί άνθρωποι είναι και είναι τόσο εύκολο να φοβήσεις έναν άνθρωπο τόσο που να ξεχάσει όσα θεωρούσε δεδομένα και να ξυπνάει φοβισμένος την νύχτα τρέμοντας. Πιστεύω έχουμε καλές πιθανότητες να να πετύχαίναμε όσα θέλαμε, έτσι απλά. Η βία είναι μέρος της ζωής και δεν υπάρχει λόγος να μην είμαστε εμείς οι θύτες. Επίσης, ο γέρος έχει εγκλωβιστεί στην λογική "εμείς φταίμε για όλα", ενώ αυτό για μένα δεν έχει μεγάλο νόημα. Νόημα έχει πως θα λύσουμε το πρόβλημα προς οφελός μας. Ας υποφέρει κάποιος άλλος κι ας μην φταίει (λέμε τώρα ότι δεν φταίνει οι ευρωγερμανοί!!!).

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 03/12/2014 10:11:43

    Υπάρχουν διαφόρων ειδών συνωμοσίες γύρω από την ελληνική κρίση. Μια από αυτές είναι το νέο μοντέλο παγκόσμιας οικονομικής διακυβέρνησης. Οι τελευταίες χώρες σε Μνημόνιο είναι η Ελλάδα και η Κύπρος. Η Κύπρος δείχνει να βγαίνει και να μην τους έχει ανάγκη. Μένει η Ελλάδα, που τεχνητά ή μη (κατά τη γνώμη μου τεχνητά) τους έχει ακόμη ανάγκη. Ας θυμηθούμε ότι ο ίδιος ο ΓΑΠ είχε ζητήσει: "We need global governance. Global financial governance. And we need it fast". Όλη η δράση του κατέτεινε στο να δώσει ώθηση και σε αυτή ακόμη την παράμετρο. Πολλοί είχαν πει τότε ότι "η Ελλάδα είναι πειραματόζωο", ναι, αλλά ποιου πράγματος; Ήταν πειραματόζωο ενός νέου τύπου διακυβέρνησης. Όπου οι εθνικές κυβερνήσεις δεν θα έχουν εξουσία και κουμάντο θα κάνουν "τρόικες" με αόρατα αφεντικά, ποιούς; Κάποιους αόρατους μεγαλοτραπεζίτες; Η Μέρκελ και ο Σόιμπλε και όλοι αυτοί δεν παύουν να είναι υποχείρια αυτών των παραγόντων. Σε άρθρο μου την προηγουμενη εβδομάδα απορούσα, πώς είναι δυνατόν η Γερμανία να κινείται τόσο αντίθετα με τα συμφέροντά της. Δεν είναι μόνον το θέμα της Ελλάδας. Είναι και το θέμα της Ρωσίας. Τι συμφέρον έχει να δημιουργεί η Γερμανία κρίση με τη Ρωσία; Είδαμε πόση πτώση είχε η γερμανική ανάπτυξη με τα εμπάργκο και τις άλλες ανοησίες για έναν πόλεμο που ξεκίνησαν οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ στο Κίεβο με ένα πραξικόπημα και έχει εξελιχθεί σε απόπειρα οργανωμένης εθνοκάθαρσης του ρωσόφονου πληθυσμού της Ουκρανίας - έχει δηλαδή σαφή υπαιτιότητα η άλλη πλευρά και όχι η Ρωσία. Πώς λοιπόν η Γερμανία επιβάλει κυρώσεις όχι απλώς κατά της Ρωσίας, αλλά στην ουσία κατά του εαυτού της; Είναι πολύ απλό: Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, η ηγεσία της Γερμανίας είναι εξαγορασμένη. Η Γερμανία δεν κινείται με γνώμονα τα δικά της συμφέροντα. Ορθότερα: Κινείται με γνώμονα τα δικά της συμφέροντα μόνον όταν δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, διότι θα ήταν πολύ-πολύ χτυπητό το αντίθετο. Π.χ. στο "τύπωμα χρήματος" η Γερμανία δεν μπορούσε να το κάνει, δεν γινόταν, είναι εθνική ψύχωση. Και γι' αυτό ξεκίνησε η κρίση. Όλα τα άλλα όμως μπορούσε να τα κάνει και τα κάνει. Εδώ φαίνεται η σκοπιμότητα της χρεωκοπίας στα πρώτα στάδια της κρίσης ή το αργότερο πριν από το αυτοκτονικό PSI που κατέστρεψε το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Αν τώρα η Ελλάδα π.χ. είχε τραπεζικό σύστημα, θα μπορούσε να υποστηρίξει κάπως την αγορά ομολόγων της. Αλλά δεν έχει. Οπότε είναι έρμαιο για τα "κοράκια των αγορών", όπως είπε άλλο άρθρο του antinews. Όσοι τότε υποστηρίζαμε την χρεωκοπία, αυτές ακριβώς τις παραμέτρους είχαμε κατά νουν. Το να ακολουθήσεις τις επιταγές της τρόικας έχει νόημα μόνον αν σε βγάζει κάπου. Από το Σεπτέμβριο του 2012 και μετά φάνηκε ότι ίσως και να μας βγάζει κάπου. Όμως τώρα κινούνται άγνωστες δυνάμεις και φαίνεται ότι πάλι δεν βγάζει πουθενά. Και ποιος θα μπορέσει να πάει σε ρήξη; Ποιος θα μπορέσει να διαχειριστεί μια στάση πληρωμών; Ποιος θα μπορέσει να διαχειριστεί μια ενδεχόμενη επιστροφή στη δραχμή, αν πάμε σε ρήξη; Ο Τσίπρας; Ας γελάσω! Ούτε καν ο Λαφαζάνης δεν είναι σε θέση, διότι εδώ θέλει αστικού τύπου χειρισμούς που δεν τους γνωρίζουν οι Λαφαζάνηδες. Ο μόνος που θα μπορούσε να το κάνει είναι ο Σαμαράς, αλλά σίγουρα όχι με το επιτελείο υπάκουων, στην καλύτερη περίπτωση, η ανίκανων, στη χειρότερη περίπτωση, ανθρωπακίων που έχει δίπλα του. Πόσοι έχουν ανεξαρτησία γνώμης γύρω του, πόσοι έχουν ικανότητες και πόσοι θα κατάφερναν ένα εγχείρημα πιο δύσκολο από την έξοδο από το Μνημόνιο, την οποία δυσκόλεψαν και αυτοί με τους λάθος χειρισμούς τους; Ας ξεκινήσει από το κεφάλι του ψαριού, που μας έχει γεμίσει στη μπόχα, τον Χαρδούβελη, και μετά ας προβληματισθεί γενικότερα. Καλά μιλάει αυτός για ρήξεις και "ως εδώ", αλλά θα είναι δυνατόν να πάει σε ρήξεις με αυτούς που έχει τώρα;΅ Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ Διογένης 03/12/2014 11:01:01

      Αγαπητέ Διογένη Μάλλον έχεις δίκαιο. Τα προβλήματα της χώρας και τα δικά μας, επιδεινώθηκαν με την αλλαγή στο υπουργείο οικονομικών του Στουρνάρα με τον Χαρδούβελη, ενώ η προσπάθεια συνεχιζόταν. Πόσο δικαιολογημένη την θεωρείτε; Αρκεί η δικαιολογία της ανάληψης από τον Στουρνάρα της διοίκησης της Τράπεζας της Ελλάδος;, πιθανόν ως ανταμοιβή για τη συμβολή του στην ανάκαμψη της οικονομίας; Αν όντως αυτό συνέβη είναι κρίμα γιατί οι Σαμαράς, Στουρνάρας είχαν καταφέρει να καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον και να πέρνουν τις κατάλληλες αποφάσεις για το καλό όλων μας. Ανεξάρτητα με την κατάληξη των "παζαριών" με την τρόικα ο Σαμαράς πρέπει πρώτα απ΄όλα να αλλάξει τους συνεργάτες του, μέσα και έξω από την κυβέρνηαη. Χωρίς συμβιμβασμούς

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Σωκράτης 03/12/2014 11:37:32

        Ο Σαμαράς έψαχνε κάποιον που να είναι λιγότερο μνημονιακός από τον "άκρως μνημονιακό" Στουρνάρα. Τον Χαρδούβελη τον ήξερε από παλιά και νόμιζε ότι μπορούσε να τον εμπιστευτεί. Δεν διαφωνώ με την αρχική επιλογή, αλλά το λάθος ήταν ότι τον κράτησε μετά που είδε ότι πρόκειται περί ανοήτου. Το καλό με τον Στουρνάρα ήταν ότι δούλευε πολύ και ότι είχε νούμερα για να απαντήσει στους Γερμανούς και το ΔΝΤ. Δεν πιστεύω ότι ήταν καλός Υπουργός Οικονομικών (βλ. "είμαι υπερήφανος για τον σύγχρονο φόρο ακινήτων που εισαγάγαμε", πράγμα που δείχνει για τι βλάκα πρόκειται), αλλά ήταν δουλευταράς και έφερνε εις πέρας αυτά που του ζητούσαν. Στη ΤτΕ πιστεύω ότι πήγε για άλλους λόγους ήταν ένα game of power, που δεν έχω αποκωδικοποιήσει επαρκώς, αλλά πάντως είναι φανερό ότι υπήρξε. Κάποιοι ήθελαν πάλι τον Προβόπουλο, ο Σαμαράς ήθελε περισσότερο έλεγχο στην ΤτΕ και τελικά επέβαλε τον Στουρνάρα. Δεν ξέρω εκεί τι συνέβη ακριβώς, αλλά το τι συνέβη στο ΥπΟικ το βλέπουμε και το βιώνουμε.

        • Σωκράτης avatar
          Σωκράτης @ Διογένης 03/12/2014 12:02:24

          Τα χαλάσατε τώρα. Δεν τα λέτε καλά... Δεν μπορείτε ν΄αποκαλείτε "βλάκα" τον προηγούμενο και "ανόητο" τον τωρινό υπουργό των οικονομικών. Πως χαρακτηρίζερε αυτόν που τους επέλεξε;. Τότε γιατί ψαχνόμαστε για τα αίτια της κακοδαιμονίας μας;

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ Σωκράτης 03/12/2014 12:43:49

            Σιγά να μη φταίει ο ... αέρας στα λάστιχα που η Πόρσε τράκαρε στον τοίχο.... Ο οδηγός, η ταχύτητα, το ανώμαλο οδόστρωμα, άντε να φταίνε και τα ..λάδια που ρίξανε σκοπίμως στον παράδρομο οι ''δανειστές'', πασχίζοντας να αποκτήσουν το όχημα στη φτήνια, φροντίζοντας επιμελώς να στραπατσαριστεί αρκούντως τόσο, ώστε να δικαιολογείται η εξαγορά του σαν ...παλιοσίδερα! 'Ετσι κι αλλιώς, ο οδηγός πάντα θα ευθύνεται, για την επιλογή της διαδρομής αλλά και του συνοδηγού και της ταχύτητας και της αδεξιότητας των χειρισμών του.....

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Σωκράτης 03/12/2014 16:04:09

            Δεν χρησιμοποίησα τις κατάλληλες εκφράσεις, ίσως από βιασύνη. Ο Χαρδούβελης είναι ανεπαρκής από κάθε άποψη, κατά τη γνώμη μου. Πλήρως ακατάλληλος για να ασκήσει διοίκηση. Έπρεπε να είχε φύγει όχι χθες, αλλά προχθές. Ο Στουρνάρας είχε τεχνοκρατική επάρκεια, αλλά είχε άθλια προσέγγιση απέναντι στη χώρα και στους ανθρώπους της. Δεν ήταν "βλάκας" με τη νοητική έννοια, ήταν "βλάκας" με την κοινωνική έννοια. Ο Χαρδούβελης είναι "ανόητος" με τη νοητική έννοια είναι α-νόητος, ανεπαρκής και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Ο συνδυασμός Σαμαρά και Στουρνάρα, έτσι όπως κατέληξε μέσα στο 2014, από το τέλος ίσως του 2013, ήταν ιδανικός, με βάση αυτά που βιώσαμε εκείνη την περίοδο. Ο προϋπολογισμός εκτελούνταν τέλεια, η ύφεση είχε σταματήσει, η τρόικα το είχε βουλώσει, ξαναβγήκαμε στις αγορές, όλα πήγαιναν καλά. Αν δεν υπήρχε ο ΕΝΦΙΑ (τεράστιο πολιτικό και, γι' αυτό, και οικονομικό σφάλμα Στουρνάρα), τότε η κυβέρνηση θα μπορούσε σύντομα να δρέψει τους πρώτους καρπούς. Μεσολάβησαν οι ευρωεκλογές και η κυβέρνηση πανικοβλήθηκε, ήρθε και ο έωλος ανασχηματισμός και τα πράγματα έγιναν τότε χειρότερα αντί για καλύτερα. Το κεντρικό πρόσωπο του ανασχηματισμού, όμως, αναμφισβήτητα ήταν ο Χαρδούβελης που ήρθε και ο Στουρνάρας που έφυγε. Από πολλές απόψεις, έπρεπε να είχε μείνει ο Στουρνάρας. Ακόμη και για να "λουστεί" την επιλογή του ΕΝΦΙΑ.

          • παπαδοπουλος ηλίας avatar
            παπαδοπουλος ηλίας @ Διογένης 03/12/2014 20:49:14

            Πολλοί σχολιαστές εδω μέσα, είστε της άποψης να διορίζονται υπουργοί μόνο εξωκοινοβουλευτικοί,γιατί είναι απαλλαγμένοι από το κυνήγι της ψήφου. Τώρα ο ένας είναι "βλάκας" και ο άλλος "ανόητος"!!Παρ'όλα αυτά μια χαρά βολεύτηκε ο ένας στην ΤτΕ και σε λίγο θα βολευτεί και ο άλλος σε κάποιο ευαγές ίδρυμα, "εις υγείαν των κορόιδων"!!

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Διογένης 03/12/2014 13:07:11

      Αγαπητε Διογενη, "Με τον εναν η με τον αλλο τροπο, η ηγεσια της Γερμανιας ειναι εξαγορασμενη" ειπες και ειτε απο γνωση ειτε τυχαια επεσες διανα. Ετσι εξηγειται και η περιφημη σιωπη της. Παρεδωσε τη σκυταλη να κανουν αλλοι παιχνιδι και δεν θα ησυχασουν αν δεν παρουν αυτο που θελουν. Η μεχρι τωρα υπακοη μας αλλα και το σχεδιο Σαμαρα να υπερβει τις προσδοκιες ανακαμψης τους χαλασαν τα σχεδια και ειναι πλεον φανερο. Πολυ θα επιθυμουσαν μια "ανωμαλια" που θα εθετε σε κινηση πολλους εν αναμονη στοχους και θα μας εφερνε προ τετελεσμενων γεγονοτων. Αντεληφθησαν πληρως οτι δεξια κυβερνηση αποκλειεται να φτασει τα πραγματα μεχρι τελους για λογους που εχουν αναλυθει εδω μεσα παμπολλες φορες, κυριως πατριωτικους αλλα και αλλους. Τις υπογραφες θα τις βαλει αριστερη κυβερνηση, εκεινη θα τελειωσει αυτο που αρχισε ο ΓΑΠ. Πονταρουν στην επιθυμια της εξουσιας, ισχυροτατη ως φαινεται και καταλληλως υποδαυλιζομενη. Τα πραγματα ομως δεν ερχονται παντα κατα τα σχεδια, πολλοι ασταθμητοι παραγοντες παρουσιαζονται σε ενα κομμα που απαρτιζεται απο θυμικο ανομοιογενων ανθρωπων που δεν σκεφτονται ολοι το ιδιο. Σε καθε περιπτωση παντως η γνωμη μου ειναι οτι δεν θα αποφυγουμε περιπετειες οχι γιατι τις θελουμε αλλα γιατι οι απεναντι επιδιωκουν διακαως να βρουνε την κοκκινη γραμμη μας και γρηγορα να την υπερβουν. Δεν ΘΕΛΟΥΝ να περιμενουν αλλο, παμε για αποσταθεροποιηση με οσα αυτη συνεπαγεται και πολλοι θα πεσουν απ τα συννεφα οταν ανακαλυψουν τι ακριβως σημαινει αυτο......

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Ρηνα 03/12/2014 18:00:43

        Αγαπητή Ρήνα, είσαι μέσα στο μυαλό μου, είμαι μέσα στο μυαλό σου. Ακριβώς τα ίδια σκέφτομαι και εγώ. Δεν ξέρω πού θα οδηγήσει αυτό, ξέρω ότι κατά βάθος μόνον ο Σαμαράς αντιστέκεται, ξέρω ότι δεν το κάνει όσο καλά θα μπορούσε να το κάνει, και ξέρω ότι αυτό που μας απειλεί είναι κάτι που "πολλοί θα πέσουν από τα σύννεφα όταν ανακαλύψουν τι ακριβώς σημαίνει"... Ο Θεός βοηθός, τίποτε άλλο δεν μπορούμε να πούμε.

  4. ΙΚΟ avatar
    ΙΚΟ 03/12/2014 10:21:34

    Να προστεθεί ένα ακόμα στοιχείο στην ανάλυση που κάνετε, σχετικά με την εξέλιξη της Γερμανικής πολιτικής. Είναι η παραίτηση του πρέσβη μας στο Βερολίνο, μετά την συνάντηση Σαμαρά - Μέρκελ. Ο άνθρωπος το είπε σαφέστατα, το κλίμα δεν ήταν καλό, η συνάντηση δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς ώστε να αποκομισθούν οφέλη για την Ελληνική πλευρά. Κατά τα λοιπά, τώρα, η Τρόϊκα πιέζει πολύ και τρενάρει την αξιολόγηση ώστε να πάρει τα δυνατόν περισσότερα από την παρούσα Κυβέρνηση, ενόψει της διαφαινόμενης κυβερνητικής αλλαγής. Ο Πρωθυπουργός οφείλει να τηρήσει σθεναρή, σκληρή στάση. Μόνο κέρδος θα έχει και ο ίδιος και ο τόπος μας.

  5. ΤΤ avatar
    ΤΤ 03/12/2014 11:14:48

    Όσα δεν έμαθε ο ´Ελληνας με τον ΓΑΠ θα τα μάθει με τον Τσίπρα, εξίσου γρήγορα, αν οχι πιο γρήγορα... Μόνο όταν κλείσουν τα ΑΤΜ θα καταλάβει ο κόσμος. Το σενάριο Κύπρος ειναι το αισιόδοξο, ο ηγέτης μου υποσχέθηκε "να γίνουμε Αργεντινή" στη Βουλή...

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ ΤΤ 03/12/2014 12:28:48

      Είναι πολλοί οι συμπατριώτες μας για τους οποίους ήδη έχουν κλείσει τα ΑΤΜ αφού δεν έχουν κανένα εισόδημα.

      • ΤΤ avatar
        ΤΤ @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 12:51:40

        Αμα δεν σας αρέσει η φάτσα του δοσατζή (κι εμένα δεν μ´αρεσει) να πληρώνετε τις δόσεις. Ή να μην δανειζόμαστε.

      • ΤΤ avatar
        ΤΤ @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 12:53:44

        Ε, τότε ας δοκιμάσουμε και το κράχ. Απο τον άνθρωπο που το υποσχέθηκε δεν περιμένω τίποτα διαφορετικό.

    • ZAKXAIOΣ avatar
      ZAKXAIOΣ @ ΤΤ 03/12/2014 15:01:20

      Φιλε Μην την πατας. Η Ελλαδα δεν ειναι ΚΥΠΡΟΣ και ο ΤΣΙΠΡΑΣ δεν ειναι ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ- ΑΝΑΝ. Τα ΑΤΜ μπορουν να βγαζουν και αλλα χαρτονομισματα εκτος απο Ευρω...αν ετσι θελουν οι φιλοι και συμμαχοι μας ενθεν κακειθεν του ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ.

  6. GregA avatar
    GregA 03/12/2014 11:16:15

    Είναι η ρήξη λοιπόν μονόδρομος; Έχουν στόχο την εξάμηνη παράταση του μνημονίου; Ας το πουν στον Έλληνα πολίτη και ας κάνουν την αυτοκριτική τους όλοι, τόσο ο Χαρδούβελης, όσο και και ο Στουρνάρας, αλλά και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση μηδέ του Σαμαρά εξαιρουμένου. Αφού λοιπόν το παιχνίδι είναι στημένο ας το ξεμπροστιάσουμε και ας αναλάβουμε εμεις τις πρωτοβουλλίες για την επόμενη μέρα.

  7. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 11:26:46

    Η κατάσταση μου θυμίζει τους σταυροφόρους της 4ης σταυροφορίας έξω από τα τείχη της Κων/πολης. Ο διεκδικητής του θρόνου, φέρνει την αλητοπαρέα έξω από την Κωνσταντινούπολη για να "αποκατασταθεί η νομιμότητα" Τους έχει τάξει λεφτά. Όταν αναλαμβάνει την εξουσία τους δίνει λεφτά. Θέλουν κι άλλα. Τους ξαναδίνει. Λιώνει τα εκκλησιαστικά σκευη για να πληρώσει. Θέλουν κι άλλα. Πάντα θα θέλουν κι άλλα... Έχουν κάνει "επενδυση" φτιάχνοντας στόλο και θέλουν η επένδυση να αποδώσει. Θέλουν κι άλλα, πάντα θέλουν κι άλλα... Όταν τους λέει ότι ούτε έχει άλλα, ούτε θέλει να δώσει άλλα, έρχεται η ρήξη... σε μια σχέση που δεν θα πρέπε ευθύς εξ αρχής να ξεκινήσει!

  8. Διογένης avatar
    Διογένης 03/12/2014 11:32:49

    Η, με άλλα λόγια: αυτά παθαίνεις όταν πουλάς την ψυχή σου στον διάβολο...

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Διογένης 03/12/2014 11:41:08

      Απάντηση στον "άπαντα επιστάμενο" ήταν αυτό.

      • Άπαντα Επιστάμενος avatar
        Άπαντα Επιστάμενος @ Διογένης 03/12/2014 12:32:07

        Κι εγώ, κι εσύ, χρειαζόμαστε "reality check" μου φαίνεται!

  9. adrian avatar
    adrian 03/12/2014 12:08:14

    Επειδή βλέπω σχόλια για την Κύπρο. Τα κλειστά ΑΤΜ δεν είναι και το τέλος του κόσμου. Εμείς εδώ παρακαλάμε να μη ζήσουμε το χάλι της Ελλάδας. Εμείς χάσαμε μία φορά. Όμως κρατήσαμε τις δουλειές μας και τις επιχειρήσεις μας και πάμε μπροστά. Ενώ εσείς χάνετε κάθε μέρα όλο και περισσότερα.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ adrian 03/12/2014 12:55:22

      Μου θυμίζεις έναν φίλο μου κύπριο που όταν τον έπαιρνα τηλέφωνο από την ελλάδα και του έλεγα ότι η κύπρος έχει σοβαρό πρόβλημα (2 μήνες πριν το περιστατικο με τα ΑΤΜ), όχι απλά δεν με πίστευε, αλλά γέλαγε! H πραγματικότητα είναι ότι δεν έχετε ζήσει "το χάλι της ελλάδας" στο 100%. Το έχετε ζήσει στο 85% μόνον. Και απλά το χάλι μπήκε στην ζωή σας πάρα πολύ απότομα με το περιστατικο με το ΑΤΜ ενώ στην ελλάδα πιο σταδιακά. Η ανεργία έχει 4πλασιαστεί στην κύπρο. Παραμένει αρκετά μικρότερη από αυτήν της ελλάδας, αλλά εδώ (δαμέ!) έχει αρχίσει να πέφτει ενώ δεν υπάρχει ύφεση πια. Μου κάνει πάντως εντύπωση που εθίγεις για ένα σχόλιο που δεν είχε σκοπό να μειώσει την κύπρο. Μακάρι να ήσαν όλα ωραία στην κύπρο, θα χαιρόμουν αν ευημερούσε ένα κομμάτι του ελληνισμού τουλάχιστον. Αλλά η πραγματικοτητα είναι ότι η κύπρος διαφέρει ελάχιστα από την ελλάδα. όταν επισκέφτηκα το 2011 την λευκωσία μου δημιούργησαν εντύπωση τα κλειστά καταστήματα ήδη από τότε . Ελπίζω τώρα να είναι καλύτερα.

    • Άλυτη Εξίσωση avatar
      Άλυτη Εξίσωση @ adrian 03/12/2014 13:02:35

      Έχετε απόλυτο δίκιο και πολύ χαιρόμαστε που πραγματικά εσείς θ΄απελευθερωθείτε ταχύτατα από τα νύχια των όρνεων. Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις δύο οικονομίες. Η δική σας ήταν υγιέστερη κι απλώς σας ''έστησαν'' μια κατασκευασμένη κρίση, για να ...καρπωθούν τα οφέλη της μετακίνησης του ''φορολογικού παραδείσου'' που τάχα ....καταδίκαζαν. Εμείς είμαστε πιο μπερδεμένη ιστορία, με πολλά προσφερόμενα ''κενά'' για να χτυπήσουν.... Δεν βρίσκουν δυστυχώς αντίσταση και προχωράνε....

      • Άπαντα Επιστάμενος avatar
        Άπαντα Επιστάμενος @ Άλυτη Εξίσωση 03/12/2014 13:23:49

        Αν η ελλάδα ξανακυλήσει, τα απόνερα θα ξαναπνίξουν την κύπρο. Οι δύο οικονομίες είναι συνδεδεμένος σε πολύ μεγάλο βαθμό. Μην ακούς τον κύπριο τι λέει η κατάσταση είναι οικτρή κι εκεί.

        • Άλυτη Εξίσωση avatar
          Άλυτη Εξίσωση @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 13:38:52

          Έχω φίλους στην Κύπρο. Η κατάσταση ''οικτρή'', είναι εδώ. Οι Κύπριοι είναι πιο μαχητικοί από εμάς, το παλεύουν σθεναρά και πολύ σύντομα θ΄απαλλαγούν από τα δεσμά. Εξ αιτίας μας πληρώνουν ήδη με τον διαμελισμό της πατρίδας τους (μας) και κατά ένα μέρος εξαιτίας μας, βιώνουν και τη σημερινή οικονομική δυσκολία.

          • Άπαντα Επιστάμενος avatar
            Άπαντα Επιστάμενος @ Άλυτη Εξίσωση 03/12/2014 14:25:01

            Χαίρομαι για τους φίλους σου εκεί κάτω που είναι καλά. Έχω κι εγώ κύπριους φίλους που δεν είναι καλά και υποφέρουν. Ίσως λοιπόν η άποψη και των 2 μας να έχει επιρρεαστεί από την κατάσταση των γνωστών μας. Για αυτό εγώ βλέπω οικτρή κατάσταση κι εσύ μόνο οικονομική δυσκολία.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 14:36:16

            Εν τω μεταξύ ο κύπριος παραπάνω θά 'χει πάθει τη πλάκα του. Θα λέει,βρε, λές νά 'χω πρόβλημα και να μην τό έχω πάρει χαμπάρι..

          • Άπαντα Επιστάμενος avatar
            Άπαντα Επιστάμενος @ Κυθήριος 03/12/2014 14:44:37

            Τι ήθελε και το κανε θέμα ο κύπριος? Λες και είχαμε πει τίποτα άσχημο μέχρι τότε! Είναι σαν το χαζό παιδάκι που ρωτάει η δασκάλα "ποιο άλλο παιδάκι ήταν άτακτο να του της βρέξω" και σηκώνει το χεράκι του και λέει "εγώ, εγώ". Έτσι σήκωσε χεράκι δίχως λόγο και αφορμή ένα άλλο παιδάκι πριν λίγα χρόνια. Και μάλιστα δίχως να το ρωτήσει και κανείς. Έτσι απο μόνο του! Σήκωσε χεράκι και άρχισε να λέει ποιηματάκι για λαούς διεφθαρμένους, για πιστολάκια πάνω στα τραπεζάκια, κτλ κτλ...

          • Κίτρινη Γραβάτα avatar
            Κίτρινη Γραβάτα @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 14:57:42

            To ... παιδάκι που έλεγε το ποιηματάκι για τους διεφθερμένους υπηκόους, έβγαλε κέρδος από την απαγγελία. Τα δε πιστολάκια στα τραπέζια και τα ...δημοψηφίσματα στα λόγια, δεν είχε @@ να τα χρησιμοποιήσει, γιατί τα έλεγε μονάχα για ...ξεκάρφωμα. Η Κύπρος καμιά σχέση με τη εδώ κατάντια.

    • ΤΤ avatar
      ΤΤ @ adrian 03/12/2014 13:04:20

      Συμφωνώ απολύτως. Άλλωστε αναφέρω την "Κύπρο ως αισιόδοξο σενάριο", την Αργεντινή φοβάμαι.

    • Hunter avatar
      Hunter @ adrian 03/12/2014 13:18:11

      Adrian, σωθήκατε διότι δεν έχετε τις κάκιστες δομές και τις υποδομές που έχει η Ελλάδα και την καθιστούν έρμαιο των συνδικάτων, των δημοσίων υπαλλήλων, των συντεχνιών/φατριών, των φοροκλεφτών σε βαθμό 60% και 5-6 μεγαλοεπιχειρηματιών...

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Hunter 03/12/2014 16:29:26

        Απολογιστική έκθεση της διετίας 2012- 2014 έδωσε στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γιώργος Σούρλας. Η απολογιστική έκθεση ως προς το σκέλος της διαφάνειας επιφυλάσσει σημαντικά στοιχεία για τον τομέα του λαθρεμπορίου καυσίμων, των offshore εταιρειών αλλά και το φαινόμενο των πλαστών και εικονικών στοιχείων. Ειδικά για το τελευταίο, η Γενική Γραμματεία δίνει στη δημοσιότητα έγγραφο του ΣΔΟΕ με τον χαρακτήρα (ΕΜΠ) (σ.σ. εμπιστευτικό) που δείχνει τις υποθέσεις πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων τις οποίες διαπίστωσαν έλεγχοι, την περίοδο 2012- 2013. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των παραβάσεων το 2012 ήταν 143.700, τα ποσά των συναλλαγών ήταν 1.099.509.576 ευρώ και τα πρόστιμα 2.712.288.981 ευρώ. Το 2013, οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν ήταν 93.611, τα ποσά των συναλλαγών ήταν 763.663.280 ευρώ και τα πρόστιμα 1.959.602.575 ευρώ. Σημειώνεται δε ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν λιγότερο από το 15% του συνόλου των επιχειρήσεων.

        Λαθρεμπόριο καυσίμων: Απώλειες δεκάδων δισ.
        Για το λαθρεμπόριο καυσίμων, στον απολογισμό της Γενικής Γραμματείας αναφέρεται ότι «πέρασαν 15 χρόνια από τότε που εκφράστηκε η πολιτική βούληση για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων καθώς και για την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών- εκροών, σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης πετρελαιοειδών προϊόντων, Όλα αυτά όμως παρέμειναν σε θεωρητικό επίπεδο». Αναφέρεται ειδικότερα ότι πέρασαν πέντε χρόνια από την ψήφιση της πρώτης νομοθετικής ρύθμισης και ακόμη τα συστήματα δεν λειτουργούν στο σύνολό τους, στην πράξη.
        Η Γενική Γραμματεία υπολογίζει ότι οι απώλειες για την εθνική οικονομία ανέρχονται σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ και επισημαίνει ότι «το 2009, το υπουργείο Οικονομικών καλλιέργησε πολλές προσδοκίες με την προμήθεια δύο σκαφών για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, τα οποία κόστισαν 2.030.000 ευρώ. Όμως, όλως παραδόξως, μετά την παραλαβή και παρέμειναν ακινητοποιημένα περίπου τέσσερα χρόνια, σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία ήταν διαπιστωμένο ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων έπληττε την εθνική οικονομία και οι απώλειες ανέρχονταν σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ, ετέθησαν σε λειτουργία».
        Ως προς τις νομοθετικές ρυθμίσεις την περίοδο 2009- 2013, αναφέρεται ότι έπειτα από δώδεκα χρόνια περίεργης διαδρομής αρχίζουν νομοθετικές ρυθμίσεις, που όμως κινούνται στην κατεύθυνση αποσπασματικής και όχι συνολικής αντιμετώπισης.
        Επισημαίνεται ειδικότερα ότι το 2009, ενώ ψηφίστηκε ο νόμος 3784/2009 που προέβλεπε την εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών στα πρατήρια καυσίμων, «κατά περίεργο τρόπο εξαιρέθηκαν οι εγκαταστάσεις διυλιστηρίων και εταιρειών εμπορίας». Στη συνέχεια, το 2012 ψηφίζεται ο ν. 4072/2012 βάσει του οποίου επεκτάθηκε η εφαρμογή ελέγχου εισροών- εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών, αλλά «και πάλι τα διυλιστήρια εξαιρούνται από την εγκατάσταση συστήματος!».

        Στην έκθεση γίνεται μνεία και στο 2013, οπότε και ψηφίστηκε ο ν. 4171/2013 με τον οποίο προβλέφθηκε η τοποθέτηση σε πάσης φύσεως εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των διυλιστηρίων για να διαπιστώσει ότι «χρειάστηκε να περάσουν πέντε χρόνια από την πρώτη νομοθετική ρύθμιση εγκατάστασης συστημάτων εισροών- εκροών για να συμπεριληφθούν και τα διυλιστήρια και να καταλήξουν σε ρυθμίσεις με τις οποίες να επιδιώκεται η συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος, σαν να μην γνώριζαν τι και πώς έπρεπε να πράξουν προ ετών». Επισημαίνεται τέλος για το 2014, ότι «ενώ αναμενόταν με ενδιαφέρον η έκδοση ΚΥΑ για να τεθεί τέλος στη δυνατότητα δράσης των κυκλωμάτων, δόθηκε παράταση δράσης αυτών, μέσω ΚΥΑ που εκδόθηκε (ΦΕΚ 1156/Β/2014) και όριζε ότι η εφαρμογή συστημάτων εισροών- εκροών στα διυλιστήρια θα υλοποιούνταν μετά παρέλευσης δύο ετών και τριών μηνών».

        Σήμερα παραμένει σε εκκρεμότητα, χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, η έκδοση υπουργικών αποφάσεων όπως συνομολογείται και από το υπουργείο Οικονομικών, για το ζήτημα της εγκατάστασης συστήματος ελέγχου εισροών- εκροών, σε:
        - Πλωτά μέσα μεταφοράς.
        - Πρατήρια ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
        - Ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστηρίων.
        - (ΚΑΕ) Πρατήρια διάθεσης αφορολογήτων καυσίμων.

        Επίσης, παραμένει σε εκκρεμότητα η εξαγγελία για GPS στα βυτιοφόρα, ενώ εκκρεμούν η μοριακή ιχνηθέτηση των ναυτιλιακών καυσίμων, ο ευρύτερος έλεγχος διακίνησης των αφορολογήτων ναυτιλιακών καυσίμων και οι εξαγωγές αφορολόγητων καυσίμων προς τρίτες χώρες.
        Στην απολογιστική έκθεση τονίζεται ότι ενώ υπάρχουν εκκρεμότητες και καθυστερούν αδικαιολόγητα αποφάσεις, ανοίγουν νέα παράθυρα που διευκολύνουν το λαθρεμπόριο. «Αυτό γίνεται με τη διάταξη ν. 4254/2014 που αναφέρει ότι επιτρέπεται η αποθήκευση καυσίμων στους ιδιωτικούς χώρους επιχειρήσεων για τον ανεφοδιασμό αυτοκινήτων ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης, χωρίς να προβλέπεται η εγκατάσταση συστημάτων εισροών- εκροών».

        Καύσιμα Ενόπλων Δυνάμεων
        Ωστόσο, η έκθεση επιφυλάσσει θετικές διαπιστώσεις στον τομέα της νοθείας καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων και αναφέρει συγκεκριμένα ότι για το λαθρεμπόριο καυσίμων, μέσα στα δύο τελευταία χρόνια, με την κυβέρνηση Σαμαρά έγιναν όσα έπρεπε να γίνουν τα δεκατρία προηγούμενα χρόνια. Ψηφίστηκαν δηλαδή διατάξεις για να είναι εφικτός ο έλεγχος της διακίνησης των καυσίμων, συγκροτήθηκε διυπουργική επιτροπή για την παρακολούθηση των υποχρεώσεων ολοκλήρωσης της εγκατάστασης συστημάτων καταπολέμησης λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων και συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας για την ολοκλήρωση των δράσεων (νομοθετικών και παρακολούθησης υλοποίησης συστημάτων) προκειμένου να αντιμετωπιστεί το λαθρεμπόριο και η νοθεία καυσίμων. Γίνεται μνεία στους πρώην υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο, γιατί υπέγραψε το 2012 υπουργική απόφαση για την προμήθεια καυσίμων με διεθνή διαγωνισμό και Δημήτρη Αβραμόπουλο, γιατί τον Φεβρουάριο του 2012 έδωσε τη δυνατότητα να γίνεται έλεγχος ποιότητας των καυσίμων από το ΣΔΟΕ για να τεθεί τέρμα στο άβατο των Ενόπλων Δυνάμεων και της νοθείας καυσίμων.

        Offshore εταιρείες: Εκτιμώμενοι φόροι άνω των 2 δισ.
        Για το ζήτημα των offshore εταιρειών, επισημαίνεται ότι ελληνικές τράπεζες, έχοντας ιδρύσει υποκαταστήματα σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί από τον ΟΟΣΑ και το ΔΝΤ ως φορολογικοί παράδεισοι, προσφέρουν σε μόνιμους κατοίκους της Ελλάδας σειρά offshore τραπεζικών υπηρεσιών. Τουλάχιστον έξι τραπεζικοί όμιλοι έχουν εκδώσει τέτοιους τίτλους και το αποδίδουν στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τον διεθνή ανταγωνισμό.
        Ως προς τη φορολογική τους αντιμετώπιση, επισημαίνεται ότι οι μέτοχοι των offshore απαλλάσσονται από φόρο κληρονομίας, δωρεών και μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας ενώ κατοχυρώνεται η ανωνυμία των μετόχων. Η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας προτείνει να μειωθούν οι φορολογικοί συντελεστές για τις εταιρείες στην Ελλάδα ώστε να αποτρέπεται η δραστηριότητα μέσω των offshore, να φορολογούνται οι Έλληνες μόνιμοι κάτοικοι της χώρας και στην Ελλάδα για το παγκόσμιο εισόδημά τους που προκύπτει από δραστηριότητα offshore εταιρειών. Προτείνεται επίσης, όσον αφορά στις εισαγωγές προϊόντων, να θεωρείται νόμιμο το τιμολόγιο που εκδίδεται από την προμηθεύτρια εταιρεία απευθείας στον συναλλασσόμενο και όχι μέσω offshore, να είναι υποχρεωμένοι οι των off shore να δηλώσουν προέλευση των χρημάτων τους και να φορολογούνται όπως όλοι οι άλλοι πολίτες και οι επιχειρηματίες.
        Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που πρέπει να γίνει άμεσα είναι ο έλεγχος των offshore, καθώς υπολογίζεται ότι οι φόροι θα είναι πάνω από 2 δισ. ευρώ.

        Καπνικό εμπόριο
        Στην έκθεση γίνεται αναφορά στο πρόβλημα των υπερτιμολογήσεων και των τριγωνικών συναλλαγών αλλά και στο ζήτημα του λαθρεμπορίου των καπνικών προϊόντων. Η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας επικαλείται μελέτη της KPMG, σύμφωνα με την οποία το παράνομο εμπόριο τσιγάρων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και το παράνομο εμπόριο το 2013, ανέρχεται στο 11,8% επί του συνόλου των πωλήσεων στην ΕΕ. Όπως επισημαίνεται, η τοποθέτηση μηχανημάτων X-Ray στα τελωνεία εισαγωγής εμπορευματοκιβωτίων θα εξαλείψει ή τουλάχιστον θα περιορίσει σε μεγάλο βαθμό το λαθρεμπόριο τσιγάρων.

        Πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία
        Ανάμεσα στις διαπιστώσεις της έκθεσης είναι και αυτή σύμφωνα με την οποία, «τα φαινόμενα έκδοσης πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων δεν αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά παρά τα νομοθετικά και διοικητικά μέτρα τα τελευταία δύο χρόνια. Η Γενική Γραμματεία επικαλείται έγγραφο του ΣΔΟΕ, του Σεπτεμβρίου του 2014, που χαρακτηρίζεται μάλιστα (ΕΜΠ) και που δείχνει ότι ο αριθμός των παραβάσεων το 2012 ήταν 143.700, τα ποσά των συναλλαγών ήταν 1.099.509.576 ευρώ και τα πρόστιμα 2.712.288.981 ευρώ. Το 2013, οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν ήταν 93.611, τα ποσά των συναλλαγών ήταν 763.663.280 ευρώ και τα πρόστιμα 1.959.602.575 ευρώ.
        Επισημαίνεται στο σημείο αυτό ότι οι έλεγχοι είναι δειγματοληπτικοί και τα στοιχεία που αναφέρονται αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 15% του συνόλου των επιχειρήσεων. Βάσει αυτών των στοιχείων, η επιβάρυνση της εθνικής οικονομίας εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 2,5 δισ. ευρώ τον χρόνο.
        Ξεχωριστό κεφάλαιο υπάρχει μεταξύ άλλων στην έκθεση για τη διαφάνεια και για την κατάσταση στον αθλητισμό, την υγεία, τα ΜΜΕ.

        Πηγή : huffingtonpost.gr ΥΓ: Λεφτά υπάρχουν αρκετά για την κλεπτοκρατική ελίτ και το κατεστημένο. Μόνο οι συγκεγκριμένοι τομείς τροφοδοτούν τήν κλεπτοκρατία με δεκάδες δισ.€. Η πολιτική δεν μπορεί να το ελέγξει!!! Γιατί; Γιατί δεν θέλει να αυτοκαταργηθεί. Είναι πολλά τα λεφτά να τα μοιράσουν με τους φτωχούς. Οι μικρομεσαίοι και οι άνεργοι πρέπει να πληρώσουν για την κρίση, γιατί είναι τα βλήματα και τα κορόϊδα. Το σύστημα τους ελέγχει με μοχλό την μικροπαραβατικότητα νομοθετημάτων, τα οποία νομοθετούνται και ψηφίζονται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι αδύνατη η σύννομη σχέση του πολίτη με τους νόμους. Έτσι κάνουν συμμέτοχους κατά φαντασία όλη την κοινωνία στην σχέση της με την κρατική δομή, ώστε να κλέβουν άνετα και ξεδιάντροπα. Έτσι δημιουργούνται τύψεις ενοχής και στον τελευταίο πολίτη, ώστε το «μαζί τα φάγαμε» να ακούγεται πειστικό. Δείξτε μου έναν μικρομεσαίο πού μπορεί να επιβιώσει χωρίς παραβατικότητα. Τα χρήματα που καλείται να πληρώσει σε φόρους, ταμεία, κ.λ.π. είναι συνήθως περισσότερα σπό το κέρδος του. Πώς θα επιβιώσει ο ίδιος; Έτσι γίνονται όλοι «συνένοχοι» στην μεγάλη απάτη.

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ Ιαπετός 04/12/2014 09:07:18

          Ιάπετε, αυτά που αναφέρεις καταδεικνύουν ότι το Κράτος, η Εκτελεστική Εξουσία παρανομεί! Όμως, δεν υπάρχουν θεσμοί που να την ελέγχουν νομικά. Οι κυβερνώντες ασκούν την Εξουσία ελέω Ανομίας. Βέβαια, έχουν φροντίζει να κάνουν μέσω του πελατειακού καθεστώτος την κοινωνία συνένοχη. Την έχουν στην εντατική με τα σωληνάκια. Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι ουσιαστικά θεσμικό. Δεν υπάρχουν θεσμοί και κανόνες με καθολική και διάφανη λειτουργία και εφαρμογή. Η Ελλάδα δεν έχει καθεστώς Αστικής Δημοκρατίας και Κράτους Δικαίου. Η οικονομία, η παραγωγή και η κοινωνία δεν λειτουργούν με βάση τις αρχές της ελεύθερης αγοράς και της ανοιχτής κοινωνίας. Η Ελλάδα έχει ιδιόρρυθμο καθεστώς οι ρίζες του οποίου πηγαίνουν πίσω στο καθεστώς του οπλαρχηγισμού που επιβλήθηκε μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια και επικράτησε πλήρως μετά τον διωγμό του ΄Οθωνα. Κύρια χαρακτηριστικά αυτού είναι η ανομία, η αυθαιρεσία και η αυταρχική εξάρτησηκαι η εκπόρνευση της κοινωνίαςαπό τις πολιτικές εξουσίες,τους οπλαρχηγούς (κόμματα, πολιτευτές, κυβερνώντες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, οικονομικούς νταβατζήδες και κατσιαπλιάδες). Ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός, μεταξύ των άλλων για να υπάρξει η περίφημη ανάπτυξη – πραγματική κι όχι τσιμεντοστρώσεις, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με θεσμοθέτηση των αναγκαίων κανόνων και αρχών. Αυτό προϋποθέτειεθνική συνεννόηση. Απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός και συναίνεση τόσο σε επίπεδο κοινωνίας όσο και των πολιτικών δυνάμεων. Αυτό βέβαια δεν το επιθυμούν όσοι είναι βολεμένοι με το παρόν παρασιτικό καθεστώς.Θα αντισταθούν σφόδρα και άγρια.Θα αναζητήσουν εχθρούς του έθνους, φαντάσματα. Θα αφυπνίσουνταένστικτα και τι φοβίες των πολιτών. Θα τους τάξουν δόξες, εθνική υπερηφάνεια. Θα κατεβάσουν τμήματα του λαού στα γήπεδα και θα τον μετατρέψουν σε χουλιγκάνο. Γνωστά όλα αυτά. Τα έχουμε βιώσει. Το τραγικό είναι ότι το θανάσιμο αυτό σκηνικό επαναλαμβάνεται.Μεσσίες μοιράζουν μάννα στον εξαθλιωμένο λαό για να παραμείνει εξαθλιωμένος, εκπορνευμένος και υποταγμένος.Κι αυτό με όπλο και μέσο λόγω πατριωτικών, με θούριες και αγορεύσεις. Κάτι σαν το «υπερήφανη εξωτερική πολιτική».Θα κραυγάζουν υπερήφανα γερατειά, υπερήφανα νιάτα, υπερήφανε λαέ,εμπρός ξεσηκωθείτε τα τανκς της Ζήμενς προ των πυλών του Έθνους... Τι πρέπει να γίνει; Εθνική συνεννόηση με κύριους συντελεστές τη ΝΔ και το ΣΥΡΙΖΑ. Ο Σαμαράς κι ο Τσίπρας έχουν το ηθικό σθένος να το πράξουν.Στη βάση στρατηγικού προγράμματος θεσμικού εκσυγχρονισμού του Κράτους, του Δημοσίου και της Κοινωνίας. Το ζήτημα είναι θεσμικό. Οι ταξικές διαφορές δεν είναι το κυρίαρχο αυτή την στιγμή. Ούτε οι ιδεολογικές. Ζητήματα όπως αυτό με το Ρωμανό είναι λυμένα στις δυτικοευρωπαϊκές κοινωνίες.Οι δήθεν ιδεολογικοπολιτικές αντιπαραθέσεις είναι παπαριές, πολιτική πορνογραφία για να βρίσκουν ενασχόληση οι πρωταγωνιστές του άθλιου αυτού θιάσου και να καλύπτονται οι ανομίες και οι βολεμένοι με αυτές κύκλοι.

          • panas avatar
            panas @ Μανιάτης 04/12/2014 13:02:15

            Αγαπητέ Μανιάτη προσυπογράφω αυτό το εξαιρετικό σχόλιο και την εστίαση στις πραγματικές αιτίες της κακοδαιμονίας μας. Οι φωνές αυτές πρέπει κάπως να πολλαπλασιαστούν και οι κραυγές των βολεμένων να ακούγονται λες και προέρχονται από φαντάσματα του χθες...

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ panas 06/12/2014 13:13:07

            Αγαπητέ Πανα, εθνικό καθήκον να υπερβούμε το αρέσειν υπέρ του πρέπειν,

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Μανιάτης 04/12/2014 15:39:32

            Το λέμε εδώ και πολλά χρόνια: Η Ελλάδα κυβερνάται από μαφίες.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Νίκος Αργεάδης 06/12/2014 13:04:23

            Νίκο, Χρόνια Πολλά!

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ Μανιάτης 05/12/2014 00:13:10

            Πολιτική πορνογραφία. Δύο λέξεις πού περιγράφουν θαυμάσια τήν ελλαδική πολιτική πραγματικότητα μέ τούς εθισμένους πολίτες της στό πορνό. Πού καιρός γιά έρωτες; Άν θέλω όμως νά είμαι δίκαιος, ακόμα καί στά κράτη πού ζηλεύουμε τό πολιτικό τους σύστημα, περισσεύει η πουριτανική καταπίεση. Σέ τελική ανάλυση η χώρα μας μάς ενδιαφέρει μέ τήν ιδιοπροσωπεία της καί τήν άναρχη αίσθηση τής ελευθερίας πού διαχέει. Σέ χαμαιτυπείο τής Ευρώπης τήν κατάντησε τό άθλιο κρατικό μας σύστημα, εδώ καί πολύ καιρό, καί χώρο κακομοιριασμένων καί δουλοφρόνων ψυχών, απογόνων μιάς πάλαι ποτέ αρχοντικής γενιάς. Ο δικός μου έρωτας καί επιθυμία είναι νά ξανάβρει η μητρόπολη τού ελληνισμού τήν αρχοντιά της. Τό πορνό δέν μέ συγκινεί πιά, τόν έρωτά μου θέλω νά βιώσω, έστω χωρίς ανταπόκριση.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Ιαπετός 06/12/2014 13:06:18

            Κι όμως, παρά τους νταβατζήδες, η Ελλάδα, οι Έλληνες παραμένοι ερωτικοί.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ adrian 03/12/2014 23:16:59

      Δεν καταλαβαίνω τοι κέρατο μπήκες να κάνεις εδώ μέσα. Μπήκες να μας πεις: "Εμείς δεν είμαστε ελλάδα - είμαστε καλύτεροι"? Βλέπεις ότι οι περισσότεροι εδώ μέσα είναι ευγενικοί αλλά εμένα με έχουν κουράσει τα εμείς και τα εσείς μερικών κυπρίων. Κόψτα τα εμείς κι εσείς αν αισθάνεσαι έλληνας.

      • Τρελό νερό avatar
        Τρελό νερό @ Άπαντα Επιστάμενος 04/12/2014 09:05:08

        Μπήκε να μας πεί, αυτό που δεν θέλεις ν΄ ακούσεις. Όχι οτι οι Κύπριοι είναι καλύτεροι, αλλά οτι παλεύουν να ξεφύγουν από τον ζυγό των μνημονίων και κάθε μέρα κερδίζουν ένα βήμα προς την έξοδο, ενώ εμείς εδώ διστάζουμε, υποχωρούμε και κάθε μέρα καταφέρνουν να μας πάνε 5-6 βήματα πίσω. Είναι σαφές κι όσο κι αν δεν σου αρέσει, ΑΥΤΟ ΣΟΥ ΛΕΕΙ. ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. Kόψε λοιπόν εσύ, τις ενοχικές επιθέσεις.

        • Άπαντα Επιστάμενος avatar
          Άπαντα Επιστάμενος @ Τρελό νερό 04/12/2014 22:35:27

          Κοιτα, και πριν την κρίση αυτό ήταν το στυλ των κυπρίων και μου έσπαζε τα νεύρα: "εμείς έχουμε καλύτερους δρόμους/ εμείς έχουμε ράουνττττ αμπάουττττ (με πολλά τ!) / εμείς έχουμε αυτό εμείς έχουμε το άλλο/ Ειλικρινά μου έχουν σπάσει τα νεύρα πολλές φορές. Ξέρεις το ανέκδοτο με τον κρητικό και τον κύπριο; Λέει ο αλαζών κύπριος στον κρητικό "ωραίο το νησάκι σας αλλά άμα το είχαμε εμείς θα είχαμε καλύτερα ξενοδοχεία, δρόμους, ράουνττττ αμπαουτττ, είστε άχρηστοι" Και ο κρητικός απαντά: "Και το δικό σας νησάκι ωραίο είναι. Αν το ΕΙΧΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ!!!"
          Τώρα, όσον αφορά την σκληρότητα προς της τρόικα, δεν διαφωνώ να γίνουμε σκληρότεροι. Ας μιμηθούμρ λοιπόν την κύπρια υπουργό που είπε άσχημα πράγματα στην ρουμάνα της κυπριακής τρόικας...
          Εκέι την παραδέχομαι την κύπρια (αν αυτό εννοεί και το σχόλιό σου ευθύς εξαρχής).

  10. Άλυτη Εξίσωση avatar
    Άλυτη Εξίσωση 03/12/2014 12:24:55

    Ο Πόλεμος (απόσπασμα) – Μανώλης Αναγνωστάκης ‘’……Κι εγώ ο ίδιος δεν το πιστεύω αλλά προσπαθώ να σε πείσω οπωσδήποτε, πως αυτό το πράγμα στη γωνιά ήτανε κάποτε σαν κι εσένα. Με πρόσωπο και με κεφάλι. Οσονούπω όμως, ας τ’ ομολογήσουμε, ο καιρός διορθώνεται και νά που στο διπλανό κέντρο άρχισαν κιόλας οι δοκιμές. Αύριο είναι Κυριακή. Σιγά σιγά αδειάσανε οι δρόμοι και τα σπίτια, όμως ακόμη κάποιος έμεινε και τρέχει να προφτάσει. Και ρυθμικά χτυπήσανε μιά μιά οι ώρες κι ανοίξανε πόρτες και παράθυρα μ’ εξαίσιες αποκεφαλισμένες μορφές. Ύστερα ήρθανε τα λάβαρα, οι σημαίες κι οι φανφάρες κι οι τοίχοι γκρεμιστήκανε απ’ τις άναρθρες κραυγές. Πτώματα ακέφαλα χορεύανε τρελά και τρέχανε σα μεθυσμένα όταν βαρούσανε οι καμπάνες….. Τότε, θυμάσαι, που μου λες : Ετέλειωσεν ο πόλεμος! Όμως ο Πόλεμος δεν τέλειωσεν ακόμα. Γιατί κανένας πόλεμος δεν τέλειωσε ποτέ!’’ Σε πόλεμο είμαστε, τέσσερα χρόνια τώρα….. Οι εκβιαστικές διαβουλεύσεις, οι ψευδείς υποσχέσεις, οι εκεχειρίες και τα …παζάρια, δεν ήταν παρά χρήσιμο για τους εχθρούς μας, δικό μας άσκοπο, χάσιμο χρόνου…. Οι ακριβές αυταπάτες που από δειλία και άρνηση παραδοχής συντηρούσαμε, μας φόρτωσαν μ΄ερείπια, με νεκρούς και με ατιμωτικές υποχωρήσεις. Οι αλυσίδες βαριές, με τίμημα βαρύ μονάχα κόβονται….. Τώρα που όλα πλέον γίναν διάφανα και στους πιο δύσπιστους ακόμα ορατά, δε μένει παρά να αναλάβει την ευθύνη αυτός, που πληρώνει με το αίμα και τη ζωή των παιδιών του τις τραγικές επιπτώσεις των εκάστοτε…φωτισμένων επιλογών. Όχι με σύμβουλό του πια την …καλλιτεχνική παραπλάνηση, ούτε την ταχυδακτυλουργική παρουσίαση ανύπαρκτων θαυμάτων! Με πλήρη γνώση και απόλυτη συναίσθηση, του ακριβούς τιμήματος που θα απαιτηθεί για τη μη προσυπογραφή της υποτακτικής αυτοπαράδοσής μας στους κατακτητές και τη μη μετατροπή της πατρίδας μας οριστικά σε Προτεκτοράτο. Ο Ελληνικός λαός, ο μόνος αρμόδιος, καλείται ν΄αποφασίσει. Αυτός που θ΄ αναλάβει να ηγηθεί τηρώντας αυστηρά και απαράβατα πλέον, αποκλειστικά και μόνον τις δεσμεύσεις βάσει των οποίων και θα εξουσιοδοτηθεί εκ της πλειοψηφίας, μοιραίο είναι να έχει έτσι κι αλλιώς, όνομα που θα ξεκινάει απόΑ ! Πόσο ποιητική κι ωραία αλήθεια σύμπτωση! Όπως λέμε Αρχή, Αλήθεια, Αγώνας, Αντίσταση, Ανδρεία…….. Ποιος είπε ότι η Ελευθερία χαρίζεται;

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ Άλυτη Εξίσωση 03/12/2014 12:55:10

      Βιάστηκες και έγραψες Ανδρεία.Μάλλον Ανδρέας ηθελες να γραψεις.Αλλο το '81 όμως και άλλο το 2014.Γνωριζει ο ποιητικός Α ότι no money no party;

      • Άλυτη Εξίσωση avatar
        Άλυτη Εξίσωση @ Μεγάλες στιγμές 03/12/2014 17:24:32

        ΑΝΔΡΕΙΑ ήθελα, ΑΝΔΡΕΙΑ έγραψα. Άγνωστη λέξη; Το 2015 γι αυτούς που δεν σας μοιάζουν και δεν είναι ωφελημένοι, βολεμένοι και μίζεροι, μπορεί να γίνει ΑΡΧΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ, ΑΓΩΝΑ και ΑΛΗΘΕΙΑΣ. Τα χρήματα δεν είναι για όλους μας αξία αν στο απέναντι δισκάκι της ζυγαριάς, ακουμπάς σαν αντίτιμο αξιοπρέπεια, πατρίδα κι ελευθερία.... Το Α αλήθεια, γιατί σας ...ερέθισε τάχα; Μόνο το ...Αλέξης είναι όνομα που ξεκινάει από Άλφα; Το Αντώνης δηλαδή, ξεκινάει από Χ; Μία θλιμμένη ...ηττοπάθεια διακρίνω, ή μήπως είναι απλούστατα ωμός ρεαλισμός; :-)

  11. Naruto avatar
    Naruto 03/12/2014 12:41:37

    Οι δανειστές δεν θέλουν να φύγουμε απο το μνημόνιο . Φοβερό νέο,λίγο μυαλό καλής ποιότητας και στοιχειώδης γνώση της ιστορίας των δανειστών αρκούσε για να γίνει κατανοητό τι θα επακολουθούσε . Χίλια χρόνια αποικιοκράτες ,πλιατσικολόγοι και επιδρομείς σκόρπιζαν χάος ,καταστροφή, ερήμωση και θάνατο απο τους σταυροφόρους μέχρι τον Χίτλερ χωρίς να λογαριάζουν τίποτα . Εμείς όμως περιμένουμε να μας χαρίσουν τα χρέη και να μας δώσουν και άλλα δανεικά για να ζήσουν και τα παιδιά μας στον παράδεισο με δανεικά . Ειναι όμως καταγεγραμμένο ότι ο βολεμένος δεν θέλει να πιστέψει ότι θα ξεβολευτεί .Η ιστορία είναι γεμάτη απο παραδείγματα ατόμων αλλά και λαών που υπέστησαν τα πάνδεινα και έχασαν την ζωή τους εξ αιτίας της πεποίθησης οτι όλα θα γίνονται όπως επιθυμούμε . Ο θεός να βάλει το χέρι του να μην έχουμε και ελληνικό ολοκαύτωμα μετα το εβραικό .

  12. Hunter avatar
    Hunter 03/12/2014 12:52:58

    Οι ρήξεις δεν πρέπει να γίνουν στο εξωτερικό αλλά στο εσωτερικό της χώρας!!! Καμαρώστε την ΟΛΜΕ σήμερα μαζί με την μαθητική και τη σπουδάζουσα νεολαία στους δρόμους... Για ποιο "εξωτερικό" μιλάμε τώρα...

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ Hunter 03/12/2014 13:03:26

      Σωστό ότι πρέπει να γίνουν και στο εσωτερικό ρήξεις σαν κι αυτή που αναφέρεις.

      • Hunter avatar
        Hunter @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 13:11:15

        Άπαντα επιστάμενε, επειδή όπως καταλαβαίνεις είναι δύσκολες οι ρήξεις στο εσωτερικό με κατεστημένα και νοοτροπίες που μας έφεραν στον πάτο, (εφευ)βρίσκουμε εξωτερικούς εχθρούς... Εάν δεν θέλουμε εμείς το καλό μας, θα το θέλουν οι ξένοι;;;;;;;;;;;;;; Έχουμε χιλιοειπεί για 7-8 πράγματα που πρέπει να γίνουν στο εσωτερικό για να ανασάνει η οιονομία και να πάρουμε μπροστά. Δεν γίνεται κανένα από αυτά διότι το καθένα προσκρούει σε συμφέροντα και νοοτροπίες συγκεκριμένης μερίδας πολιτών κάθε φορά. Νοοτροπίες 40 ετών και βάλε...

  13. decodex avatar
    decodex 03/12/2014 13:29:15

    Δηλαδή, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία δεν ήταν πειραματόζωα; Αυτοί γιατί βγήκαν από το μνημόνιο; Βέβαια, συνεχίζουν να έχουν κάποιου είδους λιτότητα και επιτήρηση μέσα στα πλαίσια μίας Ευρώπης που λειτουργεί μονοσήμαντα βλέποντας μόνο το οικονομικό της μέλλον υπό το πρίσμα μίας αυστηρής τιμωρητικής προτεσταντικής πολιτικής. Δείτε όμως λίγο το έλλειμμα στο εμπορικό μας ισοζύγιο...Μία σημαντική ένδειξη του προς τα που οδεύουμε. Φταίμε εμείς, η τρόικα ή οι ξένοι γενικά; Θέλει σοβαρότητα η οικονομική πολιτική, αν ασχολούμαστε από το πρωί ως το βράδυ με το τι μας λένε οι τροικανοί και τι μπορεί να εφαρμοστεί είναι σαν να έχεις πάρει δάνειο και να περιμένεις από τη τράπεζα να σου φτιάξει τα οικονομικά της οικογενείας σου. Εσύ γνωρίζεις καλύτερα το τι φταίει μέσα στην οικογένεια...και μπαίνεις μονίμως "μέσα". Η πλάκα σε εμάς είναι ότι η "οικογένεια", ήτοι ο Λαός βρίσκεται ακόμα σε φάση άρνησης της πραγματικότητας και αντί οι κυβερνώντες να πούνε αλήθειες και να ΠΡΑΞΟΥΝ τα αυτονόητα κάθονται και χαϊδεύουν αυτιά. Οι περισσότεροι Έλληνες νομίζουν ότι αν φύγει η τρόικα θα κουρέψουμε το χρέος και θα γυρίσουμε στην επίπλαστη ευμάρεια του πριν του 2004 (ο δανεισμός καλά κρατούσε). Πως; Με τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες; Με την ισχνή αγροτική πολιτική; Με ένα τουρισμό που λόγω φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής αποφέρει το 1/3 των πραγματικών εσόδων; με τη σαρωτική φορολογία; Κάποιοι πυλώνες της ανάπτυξης για την Ελλάδα είναι και οι συγκεκριμένοι πέντε που θα μπορούμε να είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί: 1. Επιλεγμένα και ποιοτικά εξαγώγιμα αγροτικά προϊόντα και μεταποίηση (όχι άλλο βαμβάκι). 2. Διαμετακομιστικές υπηρεσίες και υψηλής ποιότητας μεταφορικό δίκτυο προς Ευρώπη (δίκτυα δρόμων/τραίνα) και σε όλο τον κόσμο μέσω ναυτιλίας (Logistics/ μεταφορές) 3. Υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας (Πληροφορική, έρευνα, νέες τεχνολογίες). Εκμετάλλευση του άριστου ανθρώπινου δυναμικού που τώρα μεταναστεύει. Η Ελλάδα ΜΠΟΡΕΙ να γίνει ένα εξαιρετικό ερευνητικό κέντρο. 4. Τουρισμός. Με σοβαρούς κανόνες, πλαίσια λειτουργίας και ελέγχου. (και Ιατρικός τουρισμός που για αυτό δεν έχει γίνει τίποτε απολύτως). 5. Ναυτιλία. Ναι, είναι γνωστό ότι οι εφοπλιστές δεν πληρώνουν όσα θα τους αναλογούσαν. Όμως σχεδόν σε όλα τα κράτη στον κόσμο υπάρχει "χαλαρότητα" σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Ας προσπαθήσουμε να πάρουμε τη μέγιστη πρόσθετη αξία από αυτές. Έχει γίνει κάτι στοχευμένα με όλα τα παραπάνω; Τίποτε ιδιαίτερο, μόνο συγκυριακά...και αυτό χάρη στα πλάνα άλλων χωρών. Ας αναλογιστούμε λοιπόν τα περί Χάους και αν τελικά εμείς οι ίδιοι έχουμε την απόλυτη ευθύνη για αυτό. Ας καθόμαστε ακόμα μερικά χρόνια να παίζουμε το παιχνίδι "μου είπες", "σου λέω" με τη τρόικα περιμένοντας ως εκ θαύματος να αλλάξουν τα πράγματα.

    • panas avatar
      panas @ decodex 03/12/2014 22:13:21

      Παρ΄όλο που συμφωνώ με τις προτάσεις του άρθρου και θα συμπλήρωνα μάλιστα πως πρωτίστως πρέπει να στηριχθεί η επιχειρηματικότητα των νέων που μπορούν να τολμήσουν σε νέα ρίσκα, να σημειώσω πως οι πολίτες των υπολοίπων προβληματικών χωρών του νότου με μια μείωση στο κατα κεφαλή εισόδημα από 0-3% στην τετραετία δεν έπαθαν τίποτα μπροστά στον λαό μας που έφαγε πρωτοφανές ξύλο με μια μείωση στο κατα κεφαλή εισόδημα κατά 25%. Κυβέρνηση και κεντρική Ευρώπη επέλεξαν αυτό τον τρόπο της τιμωρίας για τον ΛΑΟ μας... Ο Ιαπετός πιο πάνω αναφέρει ποιος τελικά πληρώνει τον λογαριασμό...

  14. Μελινα avatar
    Μελινα 03/12/2014 14:04:23

    "Όλο αυτό το δράμα που παίζεται με τους ωμούς εκβιασμούς, το αίτημα για νέα μέτρα και τις καθυστερήσεις στην επιστροφή στην Αθήνα και στη συμφωνία είναι απλά ότι έχουν επιλέξει την Ελλάδα ως «Ιφιγένεια» της Ευρώπης." Αν ισχυει αυτο τοτε γιατι ο πρωθυπουργος δεν μας προστατευσε απο μια τετοια περιπτωση; Ηταν τοσο "αφελης" ωστε να εχει τυφλη εμπιστοσυνη στους δανειστες; Γιατι δεν ζητησε να εκπονηθει ενα plan B ακριβως για την περιπτωση αυτη; Αν κατι εχουμε προ καιρου καταλαβει με αφορμη την κριση, ειναι οτι δεν υπαρχουν φιλιες αναμεσα σε κρατη, παρα μονο συμφεροντα.

  15. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 03/12/2014 14:12:48

    Χάος έτσι κι αλλοιώς. Τα ξεφτέρια μας δεν κατάλαβαν καν, ότι απο το ΔΝΤ έφυγε ο Δανός και ήρθε ο Ινδός. Αυτοί καταλαβαίνουν εύκολα απο αρχαίους πολιτισμούς και σημερινά γαλαζοπράσινα άλογα. Το δούλεμα δεν πιάνει... Η θεά Κάλι να τους συνεφέρει και ο Βούδας αυτοπροσώπως να φωτίσει τους ανεκδιήγητους πολιτικούς μας. Και καμμιά σφαλιάρα απο τον θεο του κεραυνού Ίντρα στην οικονομική μας ελίτ, πολύ καλοδεχούμενη.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ Uncle Stgm 03/12/2014 14:33:01

      Καλέεεεε!!!! Ο ινδός!!!! Ο ινδός είναι σκληρός! Καλέ δεν είναι Δανός αυτός!

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Uncle Stgm 03/12/2014 14:33:12

      Μπα,εδώ στους δικούς μας δεν πιάνουν τέτοιοι εξορκισμοί. Ίσως σε κάποια μετενσάρκωση...

      • Άπαντα Επιστάμενος avatar
        Άπαντα Επιστάμενος @ Κυθήριος 03/12/2014 19:11:16

        Ήταν στην προηγούμενη ζωή του αγελάδα ο Ινδός και μεις την αρμέξαμε άσχημα. Έτσι τώρα γεννήθηκε άνθρωπος και ήλθε να μας εκδικηθεί.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Άπαντα Επιστάμενος 03/12/2014 19:37:56

          Έτσι εξηγείται...

  16. υποτιθέσθω avatar
    υποτιθέσθω 03/12/2014 14:48:49

    Είμαι ο τελευταίος που μπορεί να θεωρηθή φιλοευρωπαίος (της γνώστριας εδώ και δεκαετίες ΕΕ για την παραγωγική αποδόμηση της χώρας και του ανύπαρκτου μοντέλου ανάπτυξης "ευρωπαικού" και όχι τριτοκοσμικού τύπου ) και δεν είναι μόνο οικονομικός ο λόγος. Όμως εδώ, έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στον καθρέπτη μας, που πλέον δεν παραμορφώνει με πολιτικάντικα διαχρονικά ευχολόγια. Είμαστε χώρα κατανάλωσης ευρώ χωρίς να μπορούμε να το παραγάγουμε ανταγωνιστικά. Δεν γίνεται με τον διεθνή ανταγωνισμό αυτό το πράγμα. Η γυάλα προστασίας έσπασε το 1990. Δέν είμαστε κάτι καλλίτερο από την Βουλγαρία ή την Ρουμανία πχ σε κόστη βιομηχανικής παραγωγής. Είμαστε κάτι άλλο (εκ γεωγραφικής κληρονομίας διαθέσιμο) και μόνο εκεί μπορούμε να ποντάρουμε ως μη απόλυτα υπαλληλικό προσωπικό- από επιχειρηματίες έως τον τελευταίο εργάτη. Εάν περάσει αυτό σε ξένα χέρια τότε χάθηκε το... πρωτογενές πλεονέκτημα. Η Ελλάδα (ως «Ιφιγένεια» της Ευρώπης), μπορεί να μη παίξει αυτόν τον ρόλο, φθάνει οι κάτοικοί της να ξεπεζέψουν από το πολυειδές γραφειοκρατικό και μεταπρατικό τους άρμα, γινόμενοι καταναλωτικά πιό προσγειωμένοι και παραγωγικά πιό... θερμοδυναμικοί.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ υποτιθέσθω 03/12/2014 16:22:02

      υποτιθεσθω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. adrian avatar
    adrian 03/12/2014 14:58:52

    Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι σε εμάς ο άνθρωπος είναι πιο σημαντικός από το κόμμα που ψηφίζει. Για τους Ελλαδίτες από όλες τις πλευρές τούτο δεν είναι εύκολα αποδεκτό. Σας ευχαριστώ για τα σχόλια. Δεν είπα που η Κύπρος είναι παράδεισος. Είπα όμως ότι έχουμε μεγαλύτερη ελπίδα ότι θα το ξεπεράσουμε. Τουλάχιστον αυτό.

    • Άλυτη Εξίσωση avatar
      Άλυτη Εξίσωση @ adrian 03/12/2014 17:40:59

      Κι εμείς έχουμε ΠΙΣΤΗ πως πρώτοι θα το ξεπεράσετε και χρήσιμο είναι να παραδειγματιζόμαστε απ΄την ενότητα κι από τη συνοχή σας. Είστε πολύτιμο του Ελληνισμού κομμάτι, πάντοτε σεβαστό κι αγαπημένο.

  18. MCA avatar
    MCA 03/12/2014 16:21:34

    Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι δανειστές θέλουν να καθοδηγήσουν και τις πολιτικές εξελίξεις.

  19. Ρουμελιώτης avatar
    Ρουμελιώτης 03/12/2014 16:22:36

    'Όσο οι δαπάνες του κράτους δεν πέφτουν για τούς γνωστούς λόγους το χάος είναι αναπόφευκτο και δυστυχώς την πληρώνουν οι άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση με το σπάταλο κράτος που απο το 2010 δεν έχει κάνει τίποτα ώστε να συμμαζέψει το αδηφάγο σπάταλο δημόσιο....Και έχουμε την επανάληψη στο ίδιο έργο θεατές, οριζόντιες και κάθετες μειώσεις μισθών και συντάξεων και χαράτσια σοβιετικού τύπου. Γιατί άραγε???

    • ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ M. avatar
      ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ M. @ Ρουμελιώτης 03/12/2014 19:11:53

      Διότι φίλε Ρουμελιώτη, 5000 άτομα, μεταξύ των οποίων οι γνωστοί Νταβατζήδες,Τραπεζίτες και πολιτικοί με τις 23.000 offshore εταιρείες ανα την επικράτεια και άλλες τόσες στο εξωτερικό, δεν φαίνονται καν στην εφορία και κλέβουν τουλάχιστον το 60% των φόρων του κράτους. Οι υπόλοιοποι αμύνονται ή προσπαθούν κι αυτοί να αρπάξουν ό,τι περισσέψει. Ακόμα κι αν απολύσουμε ΟΛΟΥΣ τους Δ.Υ. και μηδενίσουμε εντελώς τις κρατικές δαπάνες, θα μπορούμε ίσως να πληρώνουμε το 20% των δόσεων που κανονικά χρωστάμε. Αρα και χωρίς Δ.Υ. το χρέος μας θα αυξάνει αν δεν πληρώνουν ποτέ ούτε ένα ευρώ οι πλούσιοι.

      • George N avatar
        George N @ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ M. 04/12/2014 06:22:10

        Μια και οι δημόσιες δαπάνες ειναι στο 60% του ΑΕΠ και οι δόσεις στο 3% με απλή μέθοδο βγαίνει ότι το 5% των δημοσίων δαπανών ειναι οι δόσεις. Μια και η μαύρη οικονομία ειναι στο 24% σημαίνει ότι χάνουμε 14% του ΑΕΠ σε δημόσια έσοδα . Τώρα το πως η Ελλάδα θα πιάσει την παραοικονομία όταν ολόκληρη Ιταλία έχει ανάλογο ποσοστό και ακόμα και η Γερμανία διψήφιο ειναι ένα θέμα ....

        • ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Μ. avatar
          ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Μ. @ George N 06/12/2014 14:19:39

          Δεν θα την πιάσει ποτέ. Ούτε η Ιταλία θα πιάσει ποτέ τη μαφία, ούτε η Γαλλία τους Ντεπαρντιέδες της κ.ο.κ. καμμία χώρα δν είναι κατά πλειψηφίαν έντιμη και αδιάφθορη. Και κυρίως ελάχιστες χώρες είναι ΜΗ ΔΙΑΦΘΟΡΕΙΣ άλλων χωρών (που είναι βαρύτερο έγκλημα), ιδίως οι πλούσιες και "προηγμένες". Ποιοί "χάνουμε" το 14% του ΑΕΠ? Εμείς, οι Νταβατζήδες, ή οι πολιτικοί μας με τις offshore φίλε George? Δεν μπορεί να έχεις αδιάφθορους πολίτες και απόλυτα διεφθαρμένους άρχοντες σε έναν έξυπνο λαό. Μόνο σε καθυστερημένους λαούς του 3ου κόσμου περνάει αυτό, αν το κατάλαβες. Δεν είναι τυχαίο οτι εκεί προτιμούν να "επενδύουν" οι άρχοντες. Έτσι ήταν ανέκαθεν στην Ιστορία των πολιτισμών της γης. Τα κοινωνικά δικαιότερα κράτη προκύπτουν μόνο με συνεχή αγώνα των αδικημένων κατά των αδικούντων. Δεν είναι θέμα ιδεολογίας και -ισμών.

  20. roadrunner avatar
    roadrunner 03/12/2014 19:55:17

    Όχι χάος έτσι κι αλλιώς, όχι ηττοπάθεια. Το καλύτερο δυνατό σε κάθε χρονική στιγμή.

  21. ariana koukla avatar
    ariana koukla 03/12/2014 19:59:30

    Και το 1940 οι Γερμανοι ηθελαν να στειλουν το μηνυμα σε αγγλους γαλλους ρωσους, αλλά μετά τις υποχωρήσεις τύπου "τορπιλισμός Ελλης' που κάναμε οπως τωρα τα στραβά ματια είπαμε ΟΧΙ και δώσαμε το σύνθημα σε όλη την Ευρώπη. απλά τότε δεν υπήρχαν "ψυχραιμίες" αλλά μαυραγορίτες κουκουλοφόροι. Οχι και τώρα λοιπόν και ας δώσουμε το σύνθημα ξανά σε όλη την Ευρώπη.ΟΧΙ στο Δ΄ραιχ. Οι Γερμανοί δεν ηταν δεν είναι και δε θα είναι ποτέ φίλοι με κανένα

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ ariana koukla 03/12/2014 22:43:41

      Βρε δεν ειναι οι Γερμανοι το προβλημα μας, ακομα δεν καταλαβαινετε;;Αλλοι τα στυλωσαν. Επισημως το λενε ΔΝΤ. Ανεπισημα ονοματιστε το εσεις. Ο επισπευδων του πλειστηριασμου βιαζεται για τους δικους του λογους, κατι θελει να προλαβει πριν προλαβουν αλλοι....

  22. Νιόβη avatar
    Νιόβη 03/12/2014 20:18:10

    Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει καλά έναν ποινικό εγκληματία που τη δουλεύει ψιλό γαζί και μια χούφτα μπαχαλάκηδες που απειλούν να ξανακάψουν την Αθήνα, ο Αθανασίου παρακάμπτει δικαστική απόφαση με φωτογραφικό νομοθέτημα για τον Ρωμανό κι αγωνιά να βρει τους γονείς του στο τηλέφωνο(!) (πού ξανακούστηκαν αυτά τα πράγματα;), κι ονειρευόμαστε τώρα ότι η κυβέρνηση θα κάνει τσαμπουκά στην Τρόικα. Αν είναι δυνατόν.

  23. dim avatar
    dim 04/12/2014 00:22:48

    Ήρθε η ώρα ο Σαμαράς να αποδείξει πόσο μεγάλος ηγέτης είναι. Οι μεγάλοι ηγέτες κάθε κρίση, κάθε απειλή, τη μετατρέπουνε σε ευκαιρία. Τώρα είναι η ευκαιρία να κάνει ο Σαμαράς το colpo grosso, να κάνει τη ρελάνς και να προτείνει από μόνος τους στους δανειστές την εξής συμφωνία: «Παράταση – πάγωμα, διακριτική παρουσία» (πέστε το όπως θέλετε) της παρουσίας της τρόικας, με συστηματικό μεν ελέγχο, επί πεπραγμένων όμως (και όχι επί υπολογισμών), έστω και κάθε μήνα... με τη προϋπόθεση ότι από από 1 Ιαν. 2015 έως 30 Μαρτ. 2016 θα μας αφήσετε να εκτελέσουμε το προϋπολογισμό μας όπως εμείς ξέρουμε. Όπου πετυχαίνουμε επιδόσεις ανάπτυξης και επιδόσεις δημοσιονομικές άνω των συμφωνημένων, θα μπορούμε να προχωράμε σε φοροελαφρύνσειςπου θα φέρνουν ακόμα περισότερη ανάπτυξη, και θα μπούμε έτσι στον ενάρετο κύκλο... Αν πετυχαίνουμε επιδόσεις κάτω των στόχων, θα πέρνουμε διορθωτικά μέτρα. Αλλά αφού θα αποδείξουμε έως το Μάρτιο 2016 (που θα υπάρχουν οριστικά στοιχεία για την εκτέλεση του 2015), ότι είμαστε εντός στόχων, θα ενεργοποιηθεί (όχι δέσμευση και λόγια του αέρα, αλλά συγκεκριμένη ενεργοποίηση) και ελάφρυνση του χρέους, μέσω μειωμένων σταθερών επιτοκίων, και όχι μέσα από ψεκασμένες και λαϊκιστιες μαξιμαλιστικές επιδιώξεις κουρεμάτων του μεγαλύτερου μέρους του χρέους κλπ. Και για να έχει και έτοιμη απάντηση στην εύλογη αμφισβήτιση των δανειστών: «καλά όλα αυτά αλλά σε 3 μήνες ενδέχεται να έχετε εκλογές, και οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι θα βγει κυβέρνηση λαϊκιστών με ψεκασμένους, και θα τα τινάξουν όλα στον αέρα, και εμείς δε θα κάτσουμε και πολύ ώρα να συζητάμε με ψεκασμένους, προτιμάμε να ανεβάσουμε το έργο της «Ιφινένειας» ώστε να παραδειγματιστουν και οι άλλοι ψεκασμένοι τύπου Γκρίλο, Φάρατζ, Ποδέμος και Λεπεν...», τους λέει ότι «οκ, ας υπάρχει προσυμφωνία εδώ, και η συμφωνία θα ενεργοποιηθεί αν γυρίσω πίσω και καταφέρω να φτιάξω κυβέρνηση εθνικής ενότητας με 200 περίπου και άνω βουλευτές». Γυρίζει πίσω, και τη προτείνει αυτή τη συμφωνία στη βουλή, ζητάει κυβέρνηση εθνικής ενότητας, και εξασφαλίζει, αφού δεν θα υπάρχει η ρητορική του αντιμνημονίου πια, συμμετοχή στην κυβέρνηση όλων των κομμάτων από την κεντροαριστερή σοσιαλδημοκρατία, το κέντρο, τη φιλελεύθερη κεντροδεξιά, και τη συντηρητική δεξιά, με άμεση εκλογή ΠτΔ, και ορίζοντα για εκλογές τον Μάιο του 2016, όταν θα έχει επιτευχθεί και η οριστική διευθέτηση του χρέους. Η αβεβαιότητα έτσι αίρεται, το κλίμα αλλάζει, το 1,9% ανάπτυξη του τωρινού τριμήνου, γίνεται 3% και 4% ανάπτυξη, πέφτει η ανεργία, βγαίνουμε από το φαύλο κύκλο, και τα άκρα, οι λαϊκιστές και οι ψεκασμένοι απομονώνονται μια και καλή...

  24. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 04/12/2014 01:27:01

    Προς Adrian και Άπαντα Επιστάμενο: Όχι Επιστάμενε. Ο Adrian έχει δίκιο. Όχι, όχι. Είναι καλύτεροι οι Κύπριοι, αποδεικνύεται αυτό. Να το πω αλλοιώς: Βαρύνονται με το μικρότερο κακό. Δεν μας φτάνει η εξαγωγή χούντας και εισαγωγή Τουρκικού στρατού το 1974, εκ της τέως Ελληνικής Δημοκρατίας (τότε ήταν τέως) προς την Κύπρο (που ήταν ακόμη Δημοκρατία;) Από ιστορική άποψη οι Ελλαδίτες χρωστάμε στους Κυπρίους. Χρωστάμε επανόρθωση. Δεν μας χρωστάνε. Χρωστάμε γιατί βραδυπορήσαμε, αποδειχθήκαμε ανεπαρκείς ως κοινωνία για να ανατρέψουμε έγκαιρα τους χουνταίους. Τους δικούς μας χουνταίους. Κι έτσι καταστράφηκε η Κύπρος. Βραδυπορήσαμε τότε, βραδυπορούμε και τώρα. Δυστυχώς. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, τραγωδία το 1974, φάρσα τώρα. Δεν το εμπεδώσαμε;
    "Όποιον βραδυπορεί, τον τιμωρεί η ζωή" (σοφή κουβέντα)

    • ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Μ.. avatar
      ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Μ.. @ Uncle Stgm 06/12/2014 14:24:31

      Καλά τα λες θείε, αλλά δεν βραδυπορήσαμε εμείς τότε, ο Ιωαννίδης και οι ληστές του βραδυπόρησαν κυρίως στο μυαλό τους. Εμείς ακόμα και με τα χέρια μας , άοπλοι απέναντι σε τάνκς, πολύ πριν την εισβολή στην Κύπρο δώσαμε αίμα για να τους καθαιρέσουμε, αλλά η σάρκα δεν νικάει ποτέ το σίδερο, όπως ξέρεις. Και στον σημερινό κόσμο οι πνευματικές νίκες δεν αρκούν για την ανατροπή.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.