#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/01/2013 08:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπέρ Ηρώων

 Το ιερό για την εποχή μας είναι η πλάνη, το δε ανίερο είναι η αλήθεια

Φόιερμπαχ

 

 

Το πρώτο πράγμα που έκανε η νεοφιλελεύθερη αφήγηση ήταν να απαλείψει τους ήρωες από τον δημόσιο λόγο και τα σχολικά εγχειρίδια.

Το πρώτο πράγμα που έκαναν τα ενεργούμενα της νέο-Φεουδαρχίας, τύπου «αντίφα», ήταν να βεβηλώνουν σύμβολα και μνημεία ηρώων.

Βλέπετε, αυτές οι κατά περίπτωση ευγενείς ή άγριες μορφές σχετίζονται σχεδόν πάντοτε με την ύψιστη έννοια : Ελευθερία.

Και η έννοια αυτή είναι επικηρυγμένη στους κύκλους που φιλοδοξούν να εγκαθιδρύσουν «παγκόσμια διακυβέρνηση».

Όμως οι άνθρωποι χρειάζονται τους ήρωες.

Η Δύση πορεύτηκε τουλάχιστον μέχρι τον 15ο Αιώνα με φάρους τον Αχιλλέα, τον Αλέξανδρο. Τον ίδιο το Χριστό.

Ύστερα, η αιματηρή διαδικασία σχηματοποίησης των εθνικών κρατών ανέδειξε τους ξεχωριστούς που θυσίασαν εαυτόν για την όμαιμη συλλογικότητα : Η Ιωάννα της Λωρραίνης, το δικό μας πάνθεον του 1821.

Στη θέση των κοινωνικά απαραίτητων ηρώων, η κυρίαρχη μονοκρατορία του Θεάματος τοποθέτησε σαχλοκούδουνα του lifestyle να παρέχουν ποταπά πρότυπα.

Ηθοποιούς, τραγουδιστές, κοσμικά πτηνά, «γαλαζοαίματους» πλιατσικολόγους, απατεώνες που συστήνονταν «επιχειρηματίες», αδήλωτες εταίρες, διακεκριμένους κοκαϊνομανείς. Βιομηχανία της ασήμαντης διασημότητας.

Και το πλήθος, ο μέσος άνθρωπος, μεγαλειώδης και χυδαίος ταυτόχρονα, απόθεσε τα ευγενή συναισθήματα της αφοσίωσης στους ανυπέρβατους, τα οποία τον εξύψωναν, στην ποδιά της ευτέλειας.

Όμως το ανθρώπινο είδος δεν έπαψε να παράγει όντα πλατύτερα από την στενή ιδιοτέλεια του σαρκίου.

Η Μαρία Σάντος Γκοροστιέτα και ο Άαρον Σουόρτς ήταν δυο από αυτά.



Αφιέρωσαν εκόντες την ύπαρξή τους στην ελευθερία των συνανθρώπων τους. Καθένας, αντίστοιχα, στο πεδίο εκείνο της ελευθερίας που βαλλόταν βάναυσα στον περίγυρο όπου η μοίρα το θέλησε να ζήσουν, αυτοί, οι ήρωες του πρώιμου 21ου Αιώνα.

Όταν οι εθνικές αναφορές αντικαταστάθηκαν από τα «παγκοσμιοποιημένα» προβλήματα. Δύο από τα οξύτερα, ναρκωτικά και πνευματικά δικαιώματα, υπήρξαν το Κολοσσαίο για την Μαρία και τον Άαρον.

Η Μαρία αγωνίστηκε για την ελευθερία από ναρκωτικές εξαρτήσεις.

Απέναντι στους μεγαλύτερους σήμερα εγκληματίες. Τα Μεξικάνικα Καρτέλ . Τα οποία γιγαντώθηκαν όπως ομολόγησε η Χίλαρυ Κλίντον από την «θηριώδη δίψα των ΗΠΑ για ναρκωτικά».

Δίψα που τροφοδοτείται από την κοινωνική αλλοτρίωση, από τον μιμητισμό και από την κενότητα μιας ζωής που αφιερωμένη αποκλειστικά στην κατανάλωση αναζητά «αποδράσεις».

Ήταν γιατρός και δήμαρχος . Αποπειράθηκαν να την δολοφονήσουν δύο φορές, αφήνοντας την χήρα και σωματικά κλονισμένη. Δεν σώπασε. «Δεν μπορώ να τα παρατήσω. Έχω τρία παιδιά στα οποία πρέπει να δώσω το σωστό παράδειγμα», είπε.

Την τρίτη φορά πέτυχαν, μόλις μια μέρα αφότου, «ανεξήγητα», τής είχε αφαιρεθεί η αστυνομική προστασία. Την απήγαγαν ενώ πήγαινε την κόρη της στο σχολείο. «Αφήστε την κορούλα μου», ήταν το τελευταίο που ακούστηκε να φωνάζει στους φονιάδες.

Το άψυχο σώμα της βρέθηκε μετά από μέρες, βασανισμένο φρικτά, πεταμένο δίπλα στο δρόμο.

Ο Άαρον βρέθηκε από τη φίλη του. Αυτός, είχε «επιτύχει» να σκοτώσει ο ίδιος τον εαυτό του. Το πιθανότερο, η βασανισμένη από την κλινική κατάθλιψη ψυχή του δεν άντεξε την πίεση από το ενδεχόμενο δεκαετιών φυλάκισης που επικρέμονταν με βάση τις διώξεις για 13 κακουργήματα.

Το έγκλημά του; Ήταν ακτιβιστής για την ελευθερία της πληροφορίας.



Σε μια εποχή που η εταιρειοκρατία πλασάρει σλόγκαν του τύπου «η γνώση είναι δύναμη» - εννοώντας δική τους, ο Άαρον ήθελε να την διαμοιράσει.

Όπως γράφτηκε «η πρόσβαση στη Γνώση και η πρόσβαση στη Δικαιοσύνη εξαρτώνται πλέον από την πρόσβαση στο χρήμα, κι ο Άαρον προσπάθησε αυτό να το αλλάξει».

Οι νομότυπες αφορμές της δίωξής του θα μπορούσαν να εξεταστούν σοβαρά αν πρώτα είχαν έστω ελεγχθεί οι απίθανοι σπεκουλαδόροι του χρηματοπιστωτικού τομέα.

Κάτι σίγουρα δεν πάει καλά όταν αυτοί που έπρεπε να σχεδιάζουν το μέλλον σύρονται υπόδικοι. Ο Άαρον ήταν απόβλητος σε μια βάρβαρη κοινωνία που σχολίασε για τον θάνατό του στην Wall Stret Journal «δεν χάσαμε τίποτα, παρά άλλον έναν αυριανό Mr Wikileaks».

Αλλά σημαίνει πολλά σε αυτούς που πράγματι πιστεύουν ότι οι ιδέες είναι το νόμισμα του μέλλοντος.

Η μεγαλοφυΐα του τού επέτρεπε να γίνει ό,τι ήθελε αλλά την έθεσε ανιδιοτελώς στην υπηρεσία του Κοινού Καλού, όπως το εννοούσε.

Δεν υπήρξε γλοιώδης, δεν πήγε στη Λέσχη Μπιλντερμπεργκ , δεν ίδρυσε παγκόσμιο μαντρί, ίσως συνεργαζόμενος με μυστικές υπηρεσίες. Θέλησε αντίθετα να γκρεμίσει τείχη και κάγκελα.

Το σύντομο πέρασμα και των δύο από το φως άφησε τον κόσμο καλύτερο.

Και έδωσε στους αγέννητους πρότυπα.

Κοιτάξτε τις φωτογραφίες τους.

Δέστε πως λάμπει από αρετή το πρόσωπο της μιας.

Και πως «αχνίζει» διάνοια το πρόσωπο του άλλου.

Ίσως με τέτοια ανθρώπινα υποδείγματα εφευρέθηκε το φωτοστέφανο.

Μαρία, κάθε έντιμος άνδρας στη Γη θα θεωρούσε τίτλο τιμής τη συμμετοχή στο απόσπασμα που θα εκτελούσε τους δολοφόνους σου.

Και θα ήθελε να ήσουν γιός του, Άαρον.

Αναπαυθείτε εν ειρήνη.

Υποκλινόμαστε…

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. gior avatar
    gior 16/01/2013 08:37:46

    Υποκλίνομαι στους ήρωες και στο πολύ καλό σου άρθρο!!!!

  2. Δαναός avatar
    Δαναός 16/01/2013 09:04:26

    Προφήτη, " το ανθρώπινο είδος δεν έπαψε να παράγει όντα πλατύτερα από την στενή ιδιοτέλεια του σαρκίου."

    Η Μαρία Σάντος Γκοροστιέτα και ο Άαρον Σουόρτς ήταν δυο από αυτά. Κι όμως τόσο ξένοι στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Ενοχλούσαν. Δες τώρα τι θυμήθηκα:
    "Δος μοι τούτον τον ξένον,

    Τον εκ βρέφους ως ξένον ξενωθέντα εν κόσω.

    Δος μοι τούτον τον ξένον,

    ον ομόφυλοι, μισούντες θανατούσιν ως ξένον.

    Δος μοι τούτον τον ξένον,

    ον ξενίζομαι βλέπειν του θανάτου τον ξένον.

    Δος μοι τούτον τον ξένον,

    όστις οίδε ξενίζειν τους πτωχούς και τους ξένους.

    Δος μοι τούτον τον ξένον,

    Ον Εβραίοι τω φθόνω απεξένωσαν κόσμω.

    Δος μοι τούτον τον ξένον,

    ίνα κρύψω εν τάφω, ος ως ξένος ουκ έχει την κεφαλήν πού κλίνη...

    • tak avatar
      tak @ Δαναός 16/01/2013 12:26:27

      Από το http://users.otenet.gr/~gmcr/bible/Epitafios.htm η μετάφραση...

  3. tak avatar
    tak 16/01/2013 09:13:33

    Ωραιότατο Δαναέ! Φαντάζομαι πως μου επιτρέπεις να βάλω και τη μετάφραση;

    "Δώσε μου τούτο τον ξένο, που από βρέφος σαν ξένος φιλοξενήθηκε στον κόσμο.
    Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι ομόφυλοι από μίσος τον θανατώνουν σαν ξένο.
    Δώσε μου τούτο τον ξένο, που παραξενεύομαι να βλέπω του θανάτου το (παρά)ξενο.
    Δώσε μου τούτο τον ξένο, που ήξερε να φιλοξενεί τους πτωχούς και τους ξένους.
    Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι Εβραίοι από φθόνο τον απεξένωσαν από τον κόσμο.
    Δώσε μου τούτο τον ξένο, για να κρύψω σε τάφο, που σαν ξένος δεν είχε που να γείρει το κεφάλι. "

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ tak 16/01/2013 09:50:12

      (τη νεοελληνική απόδοση ΤΑΚ)

      Προφήτη, πόσοι νεοέλληνες θεωρούν συγκαιριανό τους Ήρωα τον Σολωμό Σολωμού;
      Η απάντηαη είναι ίδια με την αιτία της νεοελληνικής μας κατάπτωσης...
      Κάποιοι όμως θα τους ανοίξουμε τους νέους δρόμους πάνω στα χορταριασμένα μας αρχέγονα μονοπάτια...
      Απόδειξη αυτό το αφιέρωμα.
      Σ´ ευχαριστώ πολύ γί αυτό...

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ Β.Κ.Σ. 16/01/2013 10:40:42

        Για τους σημερινούς δικούς μας ξένους Β.Κ.Σ. το μετέφερα. Δυστυχώς τους ξεχνούμε.Καλημέρα!

        • B.K.Σ. avatar
          B.K.Σ. @ Δαναός 17/01/2013 17:53:42

          Kαλησπέρα αγαπητέ Δαναέ. Δεν τους ξεχνούμε μόνον, ανεχόμαστε να τους λοιδωρούν, να τους ευτελίζουν κάτι τσογλάνια που καμαρώνουν γιατί πήδηξαν τη μισή Αθήνα. και είναι πολλά.
          Αλλά, που θα πάει...

          • Δαναός avatar
            Δαναός @ B.K.Σ. 17/01/2013 18:04:01

            Ναι, το είχα αφήσει μισό.Έτσι ακριβώς!

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Β.Κ.Σ. 16/01/2013 11:07:11

        Μου επιτρέπεις να δώσω εγώ μια -μισή, έστω- απάντηση στην πρώτη ερώτησή σου;

        Ίσως, λοιπόν, θα έπρεπε πρώτα να ξεκινήσεις ρωτώντας τη Ρεπούση, τον Ψαριανό και τους Μπιστοκουναλάκηδες, από τις ψήφους (και τη μηχανορραφία) των οποίων εξαρτάται κοινοβουλευτικά, και -μοιραία- διαμορφώνει την εξωτερική της πολιτική η κυβέρνηση.

        Α, και τον ΓΑΠ βέβαια, επίσης συμπολιτευόμενο βουλευτή του ελληνικού κοινοβουλίου, που "προτιμά να έχει πέντε στρέμματα λιγότερα, αλλά να κοιμάται ήσυχος το βράδυ"...

      • JE NE REGRETTE RIEN avatar
        JE NE REGRETTE RIEN @ Β.Κ.Σ. 16/01/2013 20:48:08

        Σωστά @Β.Κ.Σ. ! Νεοελληνική απόδοση και όχι μετάφραση ! Αλλη γλώσσα είναι;
        Γιά το άρθρο και εγώ φυσικά συμφωνώ και επαυξάνω.
        Οι δύο αυτοί άνθρωποι άς αποτελέσουν φωτεινό παράδειγμα ...

  4. Γιώργος Π. και ... avatar
    Γιώργος Π. και ... 16/01/2013 09:19:28

    Συγχαρητήρια για το άρθρο.

    Υπόκλιση, αγάπη και θαυμασμός για αυτούς τους αληθινούς ήρωες...

  5. Δρυς avatar
    Δρυς 16/01/2013 09:22:05

    Καταπληκτικό άρθρο, συγχαρητήρια.

  6. φανης avatar
    φανης 16/01/2013 09:44:26

    ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ . ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΑ.

  7. Περικλής avatar
    Περικλής 16/01/2013 10:03:59

    Μπραβο φίλε μου.Μακάρι το αρθρο σου να προσφέρει πολύτιμη αρωγή στους πολιτικούς μας

  8. franc avatar
    franc 16/01/2013 10:31:55

    Eπι τέλους ένα άρθρο-φάρος στα σκοτάδια που μας επέβαλαν οι Επικυρίαρχοι Τραπεζίτες-αρχιερείς του Νεοφιλελευθερισμού...Θερμά σθγχαρητήρια και σε όλους τους σχολιαστές. Ιδού η οδός...

  9. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 16/01/2013 10:37:34

    Μπράβο!

    Το ζούμε και εδώ μετά τη "Μεταπολίτευση"

    Η αναφορά στους "αγέννητους" μου θύμησε τον Κωστή Παλαμά. Λοιπόν, ο γιός μου είναι στην τρίτη λυκείου: Δεν έχει ακούσει ΠΟΤΕ στη ζωή του (τουλάχιστον στο σχολείο) για κάποιον Κωστή Παλαμά!

    Δε συζητάμε βέβαια για Καρυωτάκη, Κρυστάλη , Μαβίλη και μάλλον ουτε για κάποιον Καβάφη! Μιά φορά μόνο μου ανέφερε τον Παπαδιαμάντη , περίεργο , πως τους ξέφυγε?

    Α! και είναι και στο θεωρητικό , που κάνουν αυξημένη λογοτεχνία!! Το τελευταίο που άκουσα να τους ζητούν να αναλύσουν , στο σχολείο ή στο φροντιστήριο, δε θυμάμαι, ήταν "η συναισθηματική σημασία της κατσίκας"!!! (ΔΕΝ αστειεύομαι!)

    Μην ξεχνάμε ποσα χρόνια ήταν υπουργός παιδίας ο ΓΑΠ... Τυχαίο; Δε νομίζω!

  10. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 16/01/2013 10:54:38

    Φίλε Προφήτη, καλημέρα. Ό,τι κι αν πω λίγο είναι. Από τα καλύτερα σου κείμενα.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 16/01/2013 11:45:00

      Στον Προφήτη, Φαήλο, δεν υπάρχουν "καλύτερα" και "λιγότερο καλά" κείμενα. Μας είχε λείψει για καιρό, αλλά τις τελευταίες μέρες βλέπω πως επανακάμπτει δριμύτερος!

  11. Ρηνα avatar
    Ρηνα 16/01/2013 11:05:35

    Δειτε τι πνευματικη τροφη προσφερουμε στα παιδια μας.....
    Η πολιτεια πρεπει να ποτισει τη νεολαια με την αισθηση των ιδανικων.
    Ναι η αρετη παντα λαμπει στα προσωπα των ανθρωπων.
    Αυτοι που δεν πιστευουν σε Θεο και πατριδα δεν μπορουν να εμπνευσουν αρετη και ιδανικα.

  12. Kanaris avatar
    Kanaris 16/01/2013 11:12:55

    Η προσήλωση σε «Αξίες πέρα από το εγώ» παράγει τους ήρωες, λιγότερο ή περισσότερο γνωστούς, που όμως οι πράξεις τους παραμένουν παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Η προσήλωση στην «επιτυχία του ΕΓΩ» παράγει τα σημερινά «καταξιωμένα» πρότυπα, που τις περισσότερες φορές είναι τόσο εφήμερα όσο και αμφιλεγόμενα.
    Αναφορικά δε με το σχόλιο της wall street για το τι «ΔΕΝ χάσαμε» να υπενθυμίσω τους διθυράμβους όλων των «επιφανών» στον θάνατο του Jobs, ενώ ο Ritchie έσβησε λίγες ημέρες αργότερα, απλά και ταπεινά. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που σκεπάζει όλους αυτούς τους ξεχωριστούς, κι’ ας είναι ελεήμων ο Μεγαλοδύναμος που τους υποδέχεται.

  13. Προκόπης avatar
    Προκόπης 16/01/2013 11:14:51

    Οχι και ήρωας ο Άαρον επειδή αυτοκτόνησε. Ενας ταλαντούχος νεαρός ήταν με τάσεις αυτοκτονίας, ομοφυλόφιλος και με βαθιά κατάθλιψη. Σεβαστή η δουλειά του στον προγραμματισμό αλλά δεν ήταν ούτε ΛΟΚατζής, ούτε μάχιμος. Μην ξεχνάμε ότι υπήρχε δίωξη εναντίον του και προωθούσε την αναομία και την πειρατεία στο διαδίκτυο γράφοντας τους νόμους της πολιτείας στα παλαιότερα των υποδημάτων του

    • ano avatar
      ano @ Προκόπης 16/01/2013 13:05:37

      ενημερωσου λιγο για το τι σημαινει πειρατεια στο διαδικτυο και ελα πες μας μετα. αν θελεις να μαθεις πεντε πραγματα για ηρωες στο διαδικτυο (οχι οτι θα καταλαβεις) δες αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman

      το να τρως μηνύσεις επειδή δημοσιευσες επιστημονικη πληροφορία (που αυτόι που την κατακρατουσαν δεν πληρωσαν καν για την δημιουργια της!!!) το λες και διωγμο.

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Προκόπης 16/01/2013 14:53:07

      Πολύ σωστά κ. Προκόπη μας.
      Πάντα θα υπάρχει και αυτή η μικρόψυχη και μίζερη ανάγνωση των γεγονότων, καθώς και η θαυμαστή ''ικανότητα'' των μετρίων να προσπαθούν ματαίως υβρίζοντας και λοιδορώντας, να απομυθοποιήσουν και να φέρουν στα μέτρα τους όλους εκείνους που δεν τους ομοιάζουν και που κατά βάθος φθονούν, ακριβώς γιατί με το παράδειγμά τους, φωταγωγούν την ανικανότητα των αυτόκλητων....τιμητών τους.
      Δίκιο απόλυτο έχετε. Σας κατανοούμε......

  14. Re, ti ginetai! avatar
    Re, ti ginetai! 16/01/2013 13:06:19

    @τον Αχιλλέα, τον Αλέξανδρο. Τον ίδιο το Χριστό.

    Γιατί, μπερδεύεις ΥΠΑΡΚΤΑ πρόσωπα (Αχιλλέα, Αλέξανδρο) με ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ (Χριστό);

    Πώς θέλεις να σε πάρει κάποιος σοβαρός στα σοβαρά, κατόπιν, "Προφήτη";

  15. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 16/01/2013 13:24:52

    Μπράβο Προφήτη.
    Ακριβοθώρητος αλλά καίριος.

  16. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 16/01/2013 14:06:43

    Πολύ ὡραῖο τό ἄρθρο!Ὑπάρχει μεγάλη ἀνάγκη,νά προβάλλουμε πρός τά παιδιά μας ὑγιῆ πρότυπα καί τίς θυσιαστικές τους πράξεις,ὥς ἥρωες καί παραδείγματα πρός μίμηση.Ὑπάρχει κάπου γραμμένο:''τιμή ἁγίου,μίμησις ἁγίου''.Ἐγῶ θά τό συμπλήρωνα καί ὥς ἐξῆς: ''τιμή ἡρώων,μίμησις τῶν πράξεών τους''.Δέν εἶναι εὔκολο αὐτό ἀπό τή νέα γενιά τό γνωρίζω,ἐξ' ἴσου σπουδαῖο ὅμως θά ἦταν τά παιδιά μας νά γνώριζαν γιά τούς ἀνθρώπους ἐκεῖνους πού χωρίς νά ὑπολογίσουν τόν ἑαυτό τους,τόν διέθεσαν ὥς θυσιαστική προσφορά γιά τήν ἀγάπη τῶν συνανθρῶπων τους.
    Τέτοιο παράδειγμα εῖναι καί ἡ μεξικανή Δήμαρχος πού ἀναφέρετε.Δέν θά συμφωνήσω ὅμως μέ τό δεύτερο παράδειγμα,τόν Ἀαρών,διότι ὅ,τι κι ἄν ἔκανε, τό σπιλώνει-κατά τή γνώμη μου- μέ τόν τρόπο τοῦ θανάτου του,ἔστω κι ἄν προέρχεται ἀπό κατάθλιψη.Δέν τό κατηγορῶ,ἀλλά δέν μπορῶ νά τό προβάλλω καί ὥς πρότυπο στά παιδιά μου,γιατί δυστυχῶς ἡ τελευταῖα πράξη μένει καί ὥς τελευταῖα ἐντύπωση.Ὑπάρχουν ἄλλωστε ἕνα σωρό ἄλλα παραδείγματα ἡρωϊσμοῦ πού μποροῦν νά προβληθοῦν.

    • Παύλος avatar
      Παύλος @ Κυθήριος 17/01/2013 21:57:24

      Κηθήριε, συμφωνώ μαζί σου .
      Σε ευχαριστώ , που με εξέφρασες απολύτως !!!!

      ( Είναι εύκολο να παρασυρόμαστε από την προσωπικότητα κάποιων αξιοθαύμαστων ατόμων και να ...ηρωοποιούμε τα λάθη τους ! Χρειάζεται πολλή προσοχή !)

  17. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 16/01/2013 14:40:11

    Καταπληκτικό το άρθρο σας Προφήτη. Ευχαριστούμε πολύ.

    ‘’ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΙ - Νικηφόρος Βρεττάκος (Ημερολόγιο)
    Αντιστέκομαι όπως οι ελιές της πατρίδας μου, οι σκληρές
    σαν τα κόκαλα τ'αντρειωμένου,
    που τους λείπουν οι μαύρες
    μαντήλες μονάχα, για να μοιάζουν με τις μανάδες μας
    που σφηνωμένες γερά στην απόλυτη πέτρα,
    αδιαφορούν για τις θύελλες, αναπνέουν τις αστραπές
    και τις κάνουνε μες στους πικρούς τους
    χυμούς ειρήνης και φως.’’

    • αννα avatar
      αννα @ BLACKQUEEN 16/01/2013 17:24:29

      Εκπληκτικό και το ποίημα Μ. βασίλισσα...Δεν θα περάσουν οι Γερμανοτραπεζίτες . Αυτοί δεν ξέρουν τι θα πεί εληά...

    • JE NE REGRETTE RIEN avatar
      JE NE REGRETTE RIEN @ BLACKQUEEN 16/01/2013 21:04:04

      ΚΑΛΩΣ ΤΗΝ Βασίλισσά μας...!
      Μάς είχες λείψει τελευταία...
      Συγκλονιστικά, ώς συνήθως, τα λεγόμενά σου.(γραφόμενα..)

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ JE NE REGRETTE RIEN 16/01/2013 23:45:02

        Γειά σας JE NE REGRETTE RIEN. Εσείς χαθήκατε. Εγώ εδώ. Καταβάλλω προσπάθεια να ελέγξω την πολυγραφία μου :-) !!!

        • JE NE REGRETTE RIEN avatar
          JE NE REGRETTE RIEN @ BLACKQUEEN 17/01/2013 19:14:26

          @Bασίλισσά μου, αναζητούσα τα σχόλιά σου σε άλλα άρθρα και απουσίαζες...
          Προτιμώ τον ενικό (παρά τον σεβασμό μου,Μεγαλειοτάτη !) διότι είναι πιό άμεσος και ...ελληνικότερος ! Μού το επιτρέπεις ;
          Μην...ελέγχεις τίποτα γράφε όπως τα νοιώθεις πρός τέρψιν μας !

  18. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 16/01/2013 15:14:35

    Ὑπέροχο κείμενο.


    «το ανθρώπινο είδος δεν έπαψε να παράγει όντα πλατύτερα από την στενή ιδιοτέλεια του σαρκίου»

  19. vangelis ... avatar
    vangelis ... 16/01/2013 15:40:57

    Ισως ειναι λιγο αδιάφορο για την ώρα, αλλά αυτά που πιθανόν μας ετοιμάζουν σιγά σιγα να αποτελέσει και το τέλος της ανωνυμίας μας κατα το σερφάρισμα. Οπότε κατ'επέκτασιν και των τέλος της ελεύθερης διακίνισης των ιδεών.
    Κι οπως πάντα η γνωστή μας λέσχη απο πίσω!!.

  20. αννα avatar
    αννα 16/01/2013 17:27:51

    Απο την άλλη όταν θάχουμε γίνει όλοι ΕΝΑ στο διαδίκτυο, τα μυστικά και τα ψέμματα δεν θάχουν πια κανένα νόημα και οι προτομές των αυτοκρατόρων θα λιώσουν σαν κεριά κάτω απ' την πίεση τη μεγάλη του "ήλιου"...

  21. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 16/01/2013 18:44:02

    Εξοχο κειμενο. Ειδικα αυτο στο τελος, με τη συμμετοχη στο εκτελεστικο αποσπασμα, με εκφραζει απολυτα.

  22. O Bixiou avatar
    O Bixiou 16/01/2013 19:31:07

    Συμφωνω για την Γκοροστιέτα. Εχω επιφυλαξεις για τον Άαρον Σουόρτς. Προτεινω για ηρωα της εποχης μας και το αγνωστο παιδακι:
    - Το αγνωστο παιδακι που χαθηκε χτυπημενο απο εκρηξη βομβας που εβαλαν τρομοκρατες (απ'οπου κι'αν προερχονται) καπου στον κοσμο.
    - Το αγνωστο παιδακι που χαθηκε χτυπημενο απο ισραηλινη βομβα η ρουκετα στην Λωριδα της Γαζας.
    - Το αγνωστο παιδακι που χαθηκε κτυπημενο απο βομβα αμερικανικου η αλλου νατοικου αεροσκαφους η απο πυραυλο στο Αφγανισταν, στο Πακισταν, χθες στο Ιρακ, στη Λιβυη, στη Σερβια και οπου αλλου κρινουν οι ουλτραφιλελευθεροι οτι εχουν το δικαιωμα να επιβαλλουν την δικη τους ταξη.
    - Το αγνωστο παιδακι που χανεται απο τη πεινα καπου στο κοσμο τη στιγμη που συσσωρευονται τεραστια κερδη στα χρηματοκιβωτια των αφεντικων του ΔΝΤ και της ΕΚΤ (η Goldman Sachs διπλασιασε φετος τα κερδη της).
    - Το αγνωστο παιδακι που χαθηκε πνιγμενο καπου στο Αιγαιο γιατι οι δουλεμποροι, οι αλληλεγγυοι, οι διεθνεις και μη ΜΚΟ και οι τουρκικες ειδικες υπηρεσιες ειπαν στους γονεις του να ελθουν στην Ελλαδα γιατι θα περασουν καλυτερα απ'οτι στο τοπο τους...
    - Και δεν μπορω να μην αναφερω εδω και τα τρια Ελληνοπουλα που καηκαν ζωντανα, πριν απο μερικες εβδομαδες, θυματα της φτωχοποιησης του Ελληνικου Λαου.
    Αυτα και αλλα αγνωστα παιδακια που χανονται καπου στο κοσμο για χαρη του ευρω, του δολλαριου, του πετρελαιου και των παραληρηματων της παγκοσμιοποησης θεωρω ηρωες, τα κλαιω και αν τους στησουν μνημειο θα παω να γονατισω, κλαιγοντας για τις αδικοχαμενες ζωουλες τους.

  23. theo1611 avatar
    theo1611 16/01/2013 20:15:06

    Παιδευτικό το άρθρο του Προφήτη και συνάμα παρακινητικό για επαναθεώρηση αξιών, αντιλήψεων, πρακτικών και συμπεριφορών. Εξαιρετικό!

  24. ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΛΑΡΡΥΤΗΣ avatar
    ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΛΑΡΡΥΤΗΣ 16/01/2013 22:03:29

    Εξαιρετικό άρθρο.Χίλια μπράβο.
    Λάμπρος Καλαρρύτης, ΕΠΙΚΑΙΡΑ

  25. ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ avatar
    ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ 16/01/2013 22:04:12

    Αγαπητέ Προφήτη .
    Διαβάζοντας "πίσω από τις γραμμές" , διακρίνουμε ένα πολύ καλό πόνημα φιλοσοφικής αντίληψης , για την αντιμετώπιση των υποστηρικτών (μιας τάσης-κατεύθυνσης) της παγκοσμιοποίησης που επιθυμούν να επιβάλλουν .
    Εδώ έρχονται σε αντιπαράθεση με την "τάση" Παγκοσμιοποίησης των Δικών μας προγόνων όπως Πυθαγόρας και Αλέξανδρος , που ο μεν πρώτος λόγω "χαμηλών τόνων" δεν "ευτύχισε" να δημιουργήσει "φιλοσοφία - Θρησκεία" , ο δε δεύτερος έφυγε αρκετά νωρίς ... , αν και πρόλαβε να οικοδομήσει τις βάσεις του Δυτικού πολιτισμού μας .
    Φάκτορα & Προφήτη ευχαριστούμε για την θρυαλλίδα πολιτικής & φιλοσοφικής "αναζήτησης - Σκέψης" .

  26. AναρχοΝοικοκυραίος avatar
    AναρχοΝοικοκυραίος 16/01/2013 22:32:30

    Μπράβο σας για το άρθρο. Σεβασμός, αναγνώριση και τιμή σε όσους γενναίους τολμούν κι εναντιώνονται στα μεγαλοσυμφέροντα που μονοπωλούν κι εμπορεύονται τη γνώση. Τιμή σ΄αυτούς που με αυτοθυσία έρχονται αντιμέτωποι με τους παραδόπιστους που επιθυμούν να μας μετετρέψουν σε δουλικά κινούμενα.

  27. αστραδενή avatar
    αστραδενή 17/01/2013 00:03:56

    σε ευχαριστούμε για την ανάρτηση

  28. rally monkey avatar
    rally monkey 17/01/2013 00:13:24

    Η κεντρικη ιδεα ειναι και βαθειά και καίρια
    ο παραλληλισμος όμως αναμεσα στις δυο προσωπικοτητες που καλουνται να την στηριξουν, πιστευω αδικει καταφορα την Μεξικανη δημαρχο (της οποιας την ιστορια δεν γνωριζα)
    ακομα και αν αφηνεται στην κριση του αναγνωστη το άν τον ακτιβιστή τελικα 'τον αυτοκτονησαν' .. και παλι όμως αδικειται η συγκλονιστικη σταση της δημαρχου.

    Επισης - σαν παραδοξότητα μονο το αναφέρω - το μέσον με το οποιο σημερα μπορει να διαχεεται η πληροφορία και η γνωση σε όλον το πλανητη δεν ήταν αποτελεσμα δράσης ακτιβιστών ή καποιου μεταμοντερνου Προμηθέα αλλά αποτελεσμα 30ετους χρηματοδοτησης απο το DARPA (βλ. υπουργειο αμυνας...) και σκληρης δουλειας αφοσιωμενων επιστημόνων τους οποιους τα ονοματα τους λένε ελάχιστα σε πολύ λιγους ...

    Για καθε φωτια πάντως, πάντα θα υπαρχει και ενας Προμηθέας..και ειναι παντα ο αγαπημενος μου ήρωας ..απλα με τοση πολυ πληροφορια και μέντια στορις γυρω μας θελει προσοχη στον ποιον αναγορευουμε Προμηθέα και ποιον όχι..

    • DebbyTant avatar
      DebbyTant @ rally monkey 18/01/2013 04:18:31

      Αγαπας τους προμηθεις?
      Οι θεοι οχι. Τους θεωρουν επικινδυνους Προδοτες.

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ DebbyTant 19/01/2013 01:06:55

        δεν ξερω για ποιον με περνας..δεν ειμαι ουτε καν ημίθεος ..αναμενομενο επομενως το αισθημα ευγνωμοσύνης για τον ευεργετη των ανθρωπων, δεν νομιζεις?
        (btw βλεπεις αποτελεσμα Α' ημιχρονου, το σκορ θεων - Προμηθεα αν δεν κανω λάθος το εκλεισε ο Ηρακλης)

  29. Μαθηματικός avatar
    Μαθηματικός 17/01/2013 02:53:02

    Άρθρο-διαμάντι !!!!!!!!!!!!!

  30. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 17/01/2013 12:19:37

    Η αποηρωοποίηση της κοινωνίας μας συνοδεύτηκε από τη δημιουργία πλαστικών, πέτσινων ηρώων, στυλ Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, που έγινε ήρωας απλά επειδή τον σκότωσε ένας ημιπαράφρων αστυνομικός. Και θα μου επιτρέψεις να πω Προφήτη ότι η Αριστερά κατ' εξοχήν εξειδικεύτηκε στη δημιουργία ψεύτικων ηρώων.
    Διάβασα ότι ο Άαρον Σουόρτς ήθελε να είναι ελεύθερο το jstor, συν τοις άλλοις. Να εξηγήσω κάτι σε όσους ίσως δεν γνωρίζουν. Η εν λόγω ιστοσελίδα έχει καταχωρημένα εκατοντάδες επιστημονικά περιοδικά με τα άρθρα τους. Δυστυχώς απαιτεί συνδρομή. Αν κάποιος είναι εγγεγραμμένος στο δίκτυο ενός Πανεπιστημίου ή άλλου ερευνητικού ιδρύματος, έχει δωρεάν πρόσβαση. Αν όχι, δεν έχει. Σκεφτείτε τώρα ένας δάσκαλος ή καθηγητής ΜΕ κάπου στην Κένυα, ένας άνθρωπος που θέλει να μάθει κάποια πράγματα παραπάνω, που ενδεχομένως να θέλει να κάνει μία μικρή έρευνα ή να γράψει ένα άρθρο. Αυτός ο άνθρωπος ΔΕΝ έχει πρόσβαση στο Jstor, αφού ούτε το σχολείο του έχει πρόσβαση, ούτε ο ίδιος μπορεί να πληρώσει. Ενδεχομένως ισχύει κάτι ανάλογο με τους εδώ καθηγητές ΜΕ. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα αυτό και δεν αφορά μόνο στο Jstor, που υποτίθεται πως λειτουργεί ως μία ανοιχτή δημόσια βιβλιοθήκη.

    • JE NE REGRETTE RIEN avatar
      JE NE REGRETTE RIEN @ ΒΙΣ 17/01/2013 19:30:52

      @ ΒΙΣ γειά στο στόμα σου ! Ελεος πιά με τον Γρηγορόπουλο...
      Ο Θεός να τον συγχωρέσει,βέβαια, όμως έγινε ήρωας "κατά λάθος" !
      Κοντεύουμε να διαγράψουμε τόσους ήρωες της Ιστορίας μας, αναφερόμενοι μόνον σε αυτόν ! Σε λίγο θα καθιερώσουμε και Εθνική γιορτή στη μνήμη του...΄
      " Μέτρον άριστον" το θυμάται κανείς ;

  31. blue nile avatar
    blue nile 17/01/2013 14:03:33

    Μπράβο Προφήτη.

  32. Νικήτας avatar
    Νικήτας 17/01/2013 14:05:21

    Αν η παιδεία στην Ελλάδα είχε προσανατολιστεί στα ηρωικά πρότυπα τότε θα ήταν αδύνατο να βγούνε κυβερνήτες επαγγελματίες σαν κι αυτούς που έχουμε σήμερα . Δηλαδή να παραμένουν εκεί με τις περιουσίες και τα προνόμια τους δεχόμενοι κατάφωρη παραβίαση Εθνικής κυριαρχίας πηθήνιοι δούλοι ευρωπαικών εταίρων .
    Θα βγαίνανε Καποδίστριες με το πάθος να καούνε για αυτόν τον έρμο τόπο χαριζοντάς του μην καταδεχόμενοι ούτε μισθό απο την Πατρίδα.
    Θα βγαίνανε Λευτέρηδες Βενιζέλοι αετοί .

    Μην το ψάχνεις φίλε γιατί κανένα δεν συμφέρει ο ηρωισμός στα υψηλά κλιμάκια . Δεν γουστάρουν τους αετούς οι κότες .

    Και την Λέλα Καραγιάννη αυτήν την όμορφη ηρωίδα με τα επτά παιδιά που εκτελέστηκε απο τους ναζήδες , τους φίλους των χρησαυγιτών , αφού πρώτα έλιωσε στην γκεσταπίτικη παραφροσύνη , το σύστημα την τρέμει γιατί δεν αντέχει τόσον μαζεμένο ηρωισμό .
    Και την έκανε βίλα.
    Και τα κοριτσάκια το παίζουν φαιμινίστριες με πρότυπα της πλάκας.

  33. roadrunner avatar
    roadrunner 17/01/2013 23:49:52

    Θεωρώ ότι ο ηρωισμός της Γκοροστιέτα απέχει μακράν από την περίπτωση του Σουόρτς. Ο Σουόρτς είχε σαφώς το θάρρος, να μείνει εκτός συστήματος και να παλέψει μέσω του ακτιβισμού του, για την ελεύθερη διακίνηση της πληροφορίας μέσα από το διαδίκτυο, χωρίς όμως να είχε διαφανεί, εκ των προτέρων, ότι εξαιτίας της δράσης του αυτής, μπορεί να κινδύνευε ο ίδιος και η οικογένειά του. Εκ των υστέρων βέβαια, οι πιέσεις που του ασκήθηκαν ήταν τόσο σφοδρές, που δεν τις άντεξε. Σίγουρα, η δράση του και το τέλος του, μπορούν να εμπνεύσουν ως πρότυπα σύγχρονης ελευθερίας (πχ ελευθερίας διακίνησης γνώσης μέσω διαδικτύου).
    Όμως, η περίπτωση της Γκοροστιέτα, επιπρόσθετα με όλα τα παραπάνω , αποτελεί και σπάνιο (για την εποχή) πρότυπο γενναιότητας, γιατί γνώριζε εκ των προτέρων τον άμεσο κίνδυνο που διέτρεχε από τα μαφιόζικα καρτέλ των ναρκωτικών. Και ενώ δέχτηκε δολοφονικές επιθέσεις, δεν πτοήθηκε, δεν το έβαλε κάτω, αλλά συνέχισε, αψηφώντας τους δολοφόνους που την περίμεναν στη γωνία. Η Γκοροστιέτα δεν υπέκυψε στο φόβο και τον τρόμο, τον νίκησε (πληρώνοντας με τη ζωή της), όμως έδειξε σε όλους, ότι ΜΟΝΟ νικώντας το φόβο, γίνεται κανείς πραγματικά ελεύθερος.

    σ.σ. Και μάλλον πρέπει να παραδεχτούμε, ότι στις (όχι τυχαία), σπάνιες περιπτώσεις που, οι γυναίκες καταλαμβάνουν υψηλά αξιώματα και το αξίζουν όμως, (χωρίς να προωθούνται με σκοπό το εύκολο πατρονάρισμά τους), προσφέρουν τα μέγιστα δυνατά στο λαό τους.

  34. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 18/01/2013 00:27:38

    Προφήτη ευχαριστούμε θερμώς για το άρθρο σας
    Τιμούμε όλες τις φωτεινές υπάρξεις που διαλύουν την περιβάλλουσα καταχνιά.
    Η φωτεινότερη ύπαρξη όλων ο θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός.

  35. nikos avatar
    nikos 18/01/2013 05:11:14

    Δεν χτυπάς γροθιά στο μαχαίρι όταν έχεις δύο μικρά παιδιά να μεγαλώσεις. Την δικαιολογώ γιατί έπασχε από κατάθλιψη μετά τον χαμό του άνδρα της. Δεν είσαι ήρωας όταν σε νικάει η κατάθλιψη. Ήρωας είναι αυτός που νικάει τον ...εαυτό του!

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ nikos 18/01/2013 09:58:30

      Ειλικρινά, ένιωσα τεράστια έκπληξη με αυτό το σχόλιό σας. Δηλαδή, μας λέτε ότι όποιος είναι γονέας (όπως η Γκοροστιέτα), αυτομάτως οφείλει να παραιτείται από οποιοδήποτε αγώνα, προκειμένου να κάνει τον κόσμο καλύτερο, π.χ. ενάντια στο έγκλημα, τη διαφθορά, την αναξιοκρατία ; Μα, ακριβώς οι γονείς (και ειδικά οι μητέρες πιστεύω), έχουν τα ισχυρότερα κίνητρα, να φτιάξουν ένα καλύτερο μέλλον για όλους, άρα και για τα παιδιά τους.
      Και εν πάσει περιπτώσει, είναι παράλογο να αποδίδουμε στην κατάθλιψη, τον ηρωισμό κάποιου. Αν μη τι άλλο, έχουμε εκατοντάδες παραδείγματα ηρώων στην πατρίδα μας, που «χτύπησαν γροθιά στο μαχαίρι» και που εσείς με αυτά που λέτε, σε λίγο θα μας τους βγάλετε καταθλιπτικούς!! Καλύτερα να το ξανασκεφθείτε.

      • nikos avatar
        nikos @ roadrunner 19/01/2013 15:00:54

        Ηρωίδες είναι οι μάνες που επιβιώνουν και θυσιάζουν τον "ηρωισμό" ή την "καριέρα" τους για να μεγαλώσουν ηρωικά και υγιή παιδιά. Συμβουλή μου όταν τρώς ή διαβάζεις κάτι να το "μασάς" καλά.

  36. Kimon avatar
    Kimon 18/01/2013 10:33:14

    Υπέροχο άρθρο!

  37. Προφήτης avatar
    Προφήτης 18/01/2013 14:45:36

    Δυο παρατηρήσεις, ιδίως για τους φίλους που έκαναν συγκρίσεις των περιπτώσεων της Μαρίας και του Άαρον.

    Επισημαίνω τη διατύπωσή μας :"Καθένας, αντίστοιχα, στο πεδίο εκείνο της ελευθερίας που βαλλόταν βάναυσα στον περίγυρο όπου η μοίρα το θέλησε να ζήσουν"

    1. Δεν υπήρξε φιλοδοξία μας να κάνουμε «πασαρέλα ηρωισμού".

    Αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, αναμφίβολα η περίπτωση Γκοροστιέτα απαιτούσε μέγιστη γενναιότητα.

    Όμως, συγκρίνοντας, χάνουμε το μείζον : σημασία έχει το πρότυπο ανθρώπου που θυσιάζεται προσφέροντας στους άλλους, αντί στον εαυτό του.
    Η στάση αυτή αντιτίθεται βίαια, ακριβώς ηρωικά, στον κυρίαρχο σήμερα ακραίο ατομικισμό, εκπορευόμενο και από πολιτικές και από οικονομικές εξουσίες.

    2. Ας μην μας διαφεύγει και μια άλλη ανάγνωση. Παρά την υπέρτατη γενναιότητα της Μαρίας, που την καθιστά ταυτόχρονα μάρτυρα, η θυσία της, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, δεν εμφανίζει απτά αποτελέσματα. Τα καρτέλ εξακολουθούν την βίαιη προώθηση των ναρκωτικών, καταστρέφοντας ζωές.

    Αντίθετα, η "μικρότερης εμβέλειας" γενναιότητα του Άαρον, απέδωσε άμεσα. Το Jstor μάλλον "ανοίγει", το ΜΙΤ διέταξε επείγουσα διερεύνηση για την στάση του στις διώξεις, ένα κίνημα για την ελευθερία της χρηματοδοτημένης από δημόσια κονδύλια γνώσης και πληροφορίας διογκώνεται.

    Βλέπετε λοιπόν ότι αυτό το αδύναμο αγόρι, παρά τα μύρια όσα προβλήματα του σώματος και της ψυχής του, έσπρωξε τον Τροχό της Ιστορίας. Και για Καλό.
    Κι αυτό, αγαπητοί φίλοι, είναι σίγουρα ηρωισμός.

  38. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 18/01/2013 20:09:23

    Παύλο κι ἐγῶ σέ εὐχαριστῶ!

  39. Νικήτας avatar
    Νικήτας 22/01/2013 14:06:16

    Δεν υπάρχει άλλος τόπος με τέτοιο τεράστιο πλήθος μαρτύρων και ηρώων σαν την Ελλάδα .
    Στο επίπεδο δε των κινήτρων της θυσίας , η αγνότητα των προθέσεων σπάει κόκκαλα και εκτοξεύει το μεγαλείο .

    Κι όμως ο συντάκτης βρήκε να μας μιλήσει για δύο ξένα πρότυπα .
    Αναμφίβολα μάρτυρας η γυναίκα απο το Μεξικό .

    Ο λαός όμως διψάει για Εθνικά πρότυπα που να μιλήσουν στην ψυχή του και να τον ξυπνήσουν απο τον λήθαργο που τον κατάντησε να ξεχάσει του παππούδες του .
    Ποιός όμως θέλει αγέρωχους τους έλληνες , να θυμηθούν πως είναι ανήψια του Κολοκοτρώνη και εγγόνια του Μεγαλέξανδρου ;
    Και να αρχίσουν να ζητάνε δικαιοσύνη , ισονομία , λύτρωση των σκλαβωμένων αδερφών , Χριστό και αλήθεια ;

    Άσε καλύτερα , η αφίσα του Τσέ Γκεβάρα στα νεανικά δωμάτια το πολύ πολύ να βγάλουν σε καμμιά μολότωφ και βλαστήμιες στο σύνταγμα .
    Μικρό το κακό .

  40. popaia avatar
    popaia 07/02/2013 19:57:53

    Ένα άρθρο βάλσαμο. Ευχαριστώ.
    Και πολύ επίκαιρο λόγω ηρωοποίησης των "αιχμαλώτων πολέμου"!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.