#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/02/2011 13:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπάρχει λύση, αλλά ποιός θα τολμήσει;

Αδιέξοδα;



Ποιο είναι τα βασικό μας πρόβλημα;  Ακόμα και σε αυτό θα δυσκολευτούμε να συμφωνήσουμε. Αλλά πρέπει να προσπαθήσουμε, γιατί ασυμφωνία σε «ποιο είναι το πρόβλημα» είναι πλέον θανάσιμο θέμα.

Στην διαπίστωση του «πού είμαστε», είναι ζωτικής σημασίας να αποτυπώσουμε «τι» έχει χρηματοδοτήσει την κατάστασή μας μέχρι εδώ, και το επαναλαμβάνω:  Αναδιανομή πλούτου που είχε μαζευτεί στην Ελλάδα πριν το 1981.  Αναδιανομή κεφαλαίου  που είχε βγει εκτός Ελλάδος μέχρι το 1997. Αναδιανομή επιδοτήσεων και παροχών από την Ε.Ε.  Αναδιανομή μελλοντικών εισπράξεων με τις διάφορες ψευτο-ιδιωτικοποιήσεις και ΣΔΙΤ, μέχρι και σήμερα.  Και, συνέχεια με δανεικά.  Η μη αύξηση δανεικών επί Σημίτη ήταν βασικά από την απελευθέρωση κεφαλαίων και τις πολλές ΣΔΙΤ.




Σήμερα ζούμε τις συνέπειες  όλης αυτής της Κρατικής και Παρακρατικής  δραστηριότητας.  Δημιουργήθηκε πρόσκαιρος πλούτος και ευημερία  χωρίς συνθήκες αυτοσυντήρησης.  Σε Πασοκική γλώσσα,  και με το πλεονέκτημα ότι μπορούμε και κοιτάμε πίσω, η Ελληνική εκδοχή του σοσιαλισμού αποδείχθηκε εντελώς μη «αειφόρα».  Έχουμε πολύ κόσμο που νομίζει ότι εργάζεται, αλλά παράγουμε ελάχιστα πράγματα για εξαγωγή και ακόμα λιγότερα για αυτοσυντήρηση, με την πιο απλοϊκή έννοια του όρου:  Φαγητό, ρούχα, και στοιχειώδεις υπηρεσίες επιβίωσης. Ναι, έχουμε σχολεία, αλλά τι ακριβώς μαθαίνουμε στα παιδιά μας;  Έχουμε νοσοκομεία, αλλά, βασικά, ο Θεός να βάλει το χέρι του.  Και τουρισμό έχουμε, αλλά είναι καλύτερος ή αποδοτικότερος, σήμερα, από ότι ήταν το 1960 ή 1970; Τότε ήταν «εξαγωγή» ο τουρισμός.  Σήμερα είναι κυρίως εσωτερική αναδιανομή.  Και σπίτια πολλά έχουμε. Και δρόμους έχουμε. Και Γέφυρες, και αθλητικά κτίρια, και καινούργιο αεροδρόμιο.  Πόση «αειφορία» θα παράγουν όλα αυτά, φοβάμαι, θα δείξει η νεκροψία.

Και ποιά έχει υπάρξει η στρατηγική της Κυβέρνηση μέχρι σήμερα;  Βασικά, η εκχώρηση της επιβολής δημοσιονομικής πειθαρχίας σε τρίτους, και 2-3 στοιχήματα.  Το πρώτο στοίχημα ήταν ότι οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να συντηρούν την περίεργη κρατικοσοσιαλιστική ύπαρξη επειδή είμαστε απαραίτητοι για την αυτούς ή για την Δύση.  Το δεύτερο στοίχημα ήταν ότι θα γίνουν μερικά μεγα-deals που ως από μηχανής θεοί θα έφερναν χρήμα και αισιοδοξία.  Το τρίτο είναι με πράσινες και πολυ-πολιτισμικές μπαρούφες, κάπως θα ατενίσουμε την μιζέρια μας με …αισιοδοξία. Τα στοιχήματα αυτά τα βλέπουμε σε εξέλιξη, και βλέπουμε και πόσο εναντίον αυτών που τα σκαρφίστηκαν είναι η διεθνής πραγματικότητα.   Ο κόσμος δεν είναι ούτε Πράσινος, ούτε τρώει κουτόχορτο, ούτε έχει όρεξη να μας συντηρεί.  Απλά πράγματα.

Η Κυβέρνηση όμως εξακολουθεί το θανάσιμο παιχνίδι της.  Προσφέρει εθνική κυριαρχία έναντι παροχών. Ξεβρακώνεται μπας και τσιμπήσει κάποιος το κουτόχορτο. Επικεντρώνεται στο να βρει τι έχουμε στο σεντούκι ή στο κομπόδεμα, για να το κάνει …τι ακριβώς;  Να επιδοτεί Δημοτικούς υπαλλήλους,  Ιδιωτικούς Σκουπιδιάρηδες, Συμβούλους Πράσινης Ζωής και Κινήματα κατά του Ρατσισμού;  Μα και σε αυτή την έρμη την Ενέργεια… Αυξάνει φόρους και τιμολόγια… γιατί; Για να ΜΗΝ έχουμε ρεύμα;  Επειδή έτσι θέλουν οι συνεταίροι των Ιδιωτικών Σκουπιδιαρέων;

Με τρομοκρατεί όλο αυτό το σκηνικό, γιατί βλέπω το νομοτελειακό του αδιέξοδο.  Και δεν πιστεύω  ότι αυτή η Κυβέρνηση μπορεί να αλλάξει μυαλά, και φοβάμαι, ότι με το σκηνικό που έχει στηθεί καμία Κυβέρνηση δεν μπορεί να το κάνει γιατί δύσκολα σε Δημοκρατία, που στην πράξη είναι Παροχοκρατία και Ιδιωτικοσκουπιδοκρατία παίρνεις πίσω παροχές και κεκτημένα, και κανείς δεν τολμά την Αληθινή Δημοκρατία, άρα το πράγμα θα τσουλίσει μέχρι να τελειώσει η βενζίνη, ή να σπάσει το τιμόνι ή κάτι τέτοιο εξωσυστημικό και ανεξέλεγκτο. Και ενώ τα spreads λένε ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο, να θυμίσω ότι οι παροχές και η ψευδαίσθηση πλούτου ήταν πολύ χαμηλότερες το 1992-93.








Υπάρχει λύση, αλλά κανείς δεν τολμάει.  Η λύση είναι:

η μείωση των φόρων,
η μείωση των παροχών,
η κατάργηση κάθε «πόθεν έσχες»,
η εξασφάλιση μόνο στοιχειωδών Δημοσίων υπηρεσιών, αλλά επιπέδου 1935 ή 1955, τόσες αντέχουμε και
η μονομερής, από εμάς στάση εξυπηρέτησης χρέους.



Και τα 5.  Αν βγάλετε ένα από τα 5, δεν δουλεύει η πρόταση.  Και να διευκρινίσω:   Δική μας στάση πληρωμών.  Που δεν σημαίνει «δεν πληρώνω». Σημαίνει «δεν έχω να πληρώσω», «έλα όταν έχω», «έλα να δούμε πότε θα έχω, αλλά τώρα δεν έχω».

 



Φυσικά και κανείς δεν θα δεχτεί αυτά τα 5. Κανείς δεν τολμάει και ίσως κανείς δεν μπορεί. Και όμως είναι η μόνη μη αυτοκαταστροφική λύση. Να προτείνω να τεθούν σε Δημοψήφισμα;  To έχω ήδη κάνει, αλλά σιγά μην ακούει κανείς…  Σε αντικείμενο των επόμενων εκλογών;  Ποιο κόμμα τολμάει;  Κανένα.  Να προφητεύσω ότι κάτι τέτοιο θα επιβληθεί αλλά από ξένους και πιστωτές;  Το προφητεύω, αλλά δεν θα σας αρέσει και τότε και μόνο τότε θα δείτε γιατί πρέπει εμείς να υλοποιήσουμε την σωτηρία μας.

Το διάγραμμα του εξωτερικού χρέους το βρήκα εδώ .

Τα spreads είναι από το STRATFOR, και τα βρήκα σε ένα ενδιαφέρον άρθρο, εδώ.



Αrchaeopteryx

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κάποιος avatar
    Κάποιος 25/02/2011 13:21:39

    Μια παρατήρηση:
    Το διάγραμμα του εξωτερικού χρέους δείχνει ποσοστιαίες μεταβολές επί του ΑΕΠ και όχι απόλυτα νούμερα.
    Ετσι οι διακυμάνσεις στο διάγραμμα μπορεί να οφείλονται όχι απαραίτητα μόνο σε μεταβολές του εξ.χρέους αλλά και σε αυξομειώσεις του ΑΕΠ, που ο υπολογισμός του γίνεται ούτως ή άλλως κατά προσέγγιση.

    Επίσης ενδιαφέρον θα είχε μια αντιπαραβολή της διακύμανσης του εξ.χρέους και των άλλων χωρών της ευρωζώνης στο ίδιο χρονικό διάστημα, για να διαπιστωθεί, αν αυτό αποτελεί ενδημικό ή πανευρωπαικό φαινόμενο.
    Και αυτό το σημαιώνω, γιατί είναι γνωστό πως υπάρχουν αρκετά κράτη της ΕΕ, που έχουν μεγαλύτερο εξ,χρέος από το δικό μας, τόσο σε ποσοστά επί του ΑΕΠ, όσο και σε απόλυτους αριθμούς.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Κάποιος 25/02/2011 13:37:02

      σωστά. Αλλά από το πρωί που το κοιτάω, με τρώνε δύο πράγματα : 1) γιατί ανέβηκε επί Μητσοτάκη. Θα ήθελα κάποιος Μάνος ή Ανδριανόπουλος να μιλήσουν. Και κυρίως 2) τι έγινε επί Σημίτη. Νομίζω ότι επί Σημίτη ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗΚΕ το νέο χρέος που δεν φαίνεται στο γράφημα, μέσω ΣΔΙΤ και συμβάσεων παραχώρησης. Δηλαδή ΔΕΝ δανείστηκε το Κράτος, αλλά το Κράτος έδωσε εγγυήσεις σε Χόκτηφ και Άκτωρες να φτιάξουν έργα και να εισπραττουν διόδια. Κακό; Όχι. Αλλά είναι "χρέος" με την έννοια ότι επιβαρύνει μόνμα το πορτοφόλι μας. Πες μου τώρα εσύ, σήμερα. Γνωρίζοντας την σημερινή κατάσταση. Θα έκανες Αεροδρόμιο; Γέφυρα; Αττική Οδό; Και αυτά δεν είναι καν στα 350 δις. Είναι στα δάνεια που ΔΕΝ δανείστηκε ο Σημίτης. Τα χρωστάς, εξωλογιστικά, έμμεσα. Και νομίζεις ότι είσαι και καλύτερα ή πλουσιότερος χάρη σε αυτά. Δεν λέω ότι δεν είσαι γιατι δεν ξέρω, τελικά, πόσο ανταποδοτικά είναι, αυτά, οι οι ΜΚΟ, που όλα χρηματοδοτούνται από εσένα και από εμένα. Και από το πάνω γράφημα, με το κόστος του τελευταίου γραφήματος.

      • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
        τηλέμαχος αναγνώστου @ archaeopteryx 25/02/2011 14:44:14

        Επί Μητσοτάκη αυξήθηκε λόγω της μεγάλης ύφεσης (αλλά και των ελλειμμάτων που δεν περιορίσθηκαν καθόλου παρά τη νεοφιλελεύθερη ρητορεία της εποχής). Κατά τα άλλα το 1995-6 άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού του ΑΕΠ ενώ το 2000 (και κάποια άλλη χρονιά που δεν θυμάμαι τώρα) έγινε μια μεγάλη (και αυθαίρετη) αναθεώρηση του ΑΕΠ προς τα πάνω, προσθέτοντας κάπου 20% για υπηρεσίες που θεωρήθηκε ότι δεν καταγράφονταν μέχρι τότε. Αυτές οι μεταβολές ανέβασαν τον παρανομαστή και μείωσαν το λόγο χρέους προς ΑΕΠ όπως φαίνεται στο διάγραμμα.

      • alone avatar
        alone @ archaeopteryx 25/02/2011 15:40:11

        Το χρέος στο οποιο αναφέρεται το δίγραμμα είναι το συνολικό,
        όχι το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. Τις δεκαετίες 80- 90 το μεγαλύτερο μέρος του χρέους 90 % ήταν εσωτερικό. Από εγχώριους επενδυτες,τράπεζες και την Κεντρική τράπεζα Ελλάδας.

        www.google.gr/url?q=http://62.1.43.74/5Ekdosis/UplPDFs//deltia/4_1998/2_3.pdf&sa=U&ei=qKtnTf6gAoqIhQf11-jzDg&ved=0CBwQFjAIOAo&usg=AFQjCNFaoocppDy0lhsk8YtOeW_NCwO4HQ

        Αντίθετα σήμερα είναι περίπου μονο το 25% εσωτερικό.
        ( Αν και η έννοια "eσωτερικο" δεν αποδίδει την πραγματικότητα
        αφού μέρος που κατέχεται από ελληνικές τράπεζες προέρχεται από εξωτερικό δανεισμό τους από την ΕΚΤ και ξένες τράπεζες).

        Η διαφορα αυτή είναι σημαντική και αντανακλά το βαθμό εξάρτησης της ελληνικής οικονομίας από ξένα κεφαλαια
        εξαιτίας καθαρά του μεγάλου ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών.
        Το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών ταυτοτικά ισούται με το σύνολο καθαρού εξ. χρέους
        δημοσιου + ιδιωτικού + Άμεσες Ξένες επενδύσεις.
        Το μέγεθος ΚΑΘΑΡΟΥ εξ. χρέους αποτυπώνει ξεκάθαρα
        το έλλειμμα μεταξύ εσωτερικής παραγωγής και κατανάλωσης.

        "«ακαθάριστο εξωτερικό χρέος» («gross external debt»), το οποίο αποτυπώνει τις υποχρεώσεις μίας χώρας έναντι άλλων χωρών αλλά όχι και το αντίστροφο, δηλ. τις απαιτήσεις της έναντι άλλων χωρών. Με απλά λόγια, δηλαδή, αποτυπώνει μόνον τι χρωστάει η χώρα και καθόλου τι της χρωστάνε ή το καθαρό αποτέλεσμα. ' Ο συμψηφισμός των παραπάνω αποτελεί το καθαρό εξ. χρέος.

        h**p://youpayyourcrisis.blogspot.com/2011/02/blog-post.html

      • Apollonios avatar
        Apollonios @ archaeopteryx 25/02/2011 15:52:19

        Επί κυβέρνησης ΝΔ (Μητσοτάκη) αποκαλύφθηκε το κρυμμένο χρέος των ΔΕΚΟ κλπ και προστέθηκε στο σύνολο του χρέους, γιαυτό και η φαινομενική μεγάλη αύξηση. Αν όμως δείτε δείκτες για το έλλειμμα, επί Μητσοτάκη είχαμε δραστική μείωση, η οποία συνεχίστηκε έως το 2007 όπου ξανάρχισε η εκτόξευση των ελλειμμάτων...

        • Striker avatar
          Striker @ Apollonios 25/02/2011 17:24:37

          Ακριβώς, η "δουλειά" του Μητσοτάκη στη συγκράτηση του χρέους φαίνεται στην τριετία του Παπανδρέου. Και κάτι άλλο: φαίνεται αυτό που έλεγε ο Καραμανλής για σταθερή ποσοστιαία μείωση του χρέους ως προς το ΑΕΠ με χαμηλότερο σημείο το 2007 πριν αρχίσει η κρίση. Καταλάβατε κύριε Παπανδρέου;

  2. Έρεβος avatar
    Έρεβος 25/02/2011 13:32:21

    Και τα 5 αυτά που αναφέρεις θα γίνουν όταν χρεωκοπήσουμε και επισήμως.
    Άρα μήπως μας συμφέρει τελικά να χρεωκοπήσουμε;...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Έρεβος 25/02/2011 13:43:20

      Μας συμφέρει, νομίζω, να διαχειστούμε εμείς τα αδιέξοδά μας και όχι να εκχωρήσουμε, όπως κάνουμε την διαχείριση σε άλλους. Και επειδή, νομοτελειακά εκεί θα φτάσουμε (πιστέυω) καλύτερα με με γνώμονα τα δικά μας συμφέροντα.

  3. Αστραπόγιαννος avatar
    Αστραπόγιαννος 25/02/2011 13:51:04

    Αυτά που προτείνεις όντως "κάνουν τα νούμερα να βγάινουν". Δυστυχώς όμως είναι πολύ πιο τραγικά από την ήδη ακολουθούμενη πολιτική του ΓΑΠ. Βλέπεις, το 1935 και το 1955 όταν είχες πρόβλημα με την καρδιά σου, για παράδειγμα, οι παροχές που είχες ήταν οι εξής: ασπιρίνη, άπαχο γιαούρτι, θερμοφόρα και ένα Προσευχητάρι. Εκτός λοιπόν κι αν γινόταν κάποιο θάυμα, είχες, δεν είχες 1 χρόνο ζωής. Σήμερα υπάρχουν τα "μπαλονάκια", τα by-pass, οι βηματοδότες ακόμα και οι μεταμοσχέυσεις σε αναγκαίες περιπτώσεις. Και έτσι καταφέρνεις να επιβιώσεις για πολλά χρόνια και να δεις τα παδιά σου να κάνουν παιδιά και τα εγγόνια να γίνονται άντρες και γυναίκες. Αυτό που προτείνεις είναι, κατά τη γνώμη μου, 10 φορές χειρότερο από το σχέδιο ΓΑΠ. Δεν κατάλαβα πως θα σωθεί η πατρίδα αν πεθάνουν όλοι οι οικονιομιά αδύναμοι κάτοικοί της; Ποιος κοινωνικός ιστός θα υπάρξει τότε; Ποια συλλογικότητα θα διατηρηθεί; Καμία! Ο καθένας θα κοιτάει την κωλάρα του και τέλος. Το θέμα δεν είναι να κόψουμε τα "μπαλονάκια". Το θέμα είναι να κόψουμε τον κώλο του γιατρού, του συνδιακλιστή, του προμηεθυτή ή του διοικητικού υπαλλήλου που παίρενι μίζα και φτάνει να κοστίζει ένα "μπαλονάκι" όσο μια Ferrari (σαν αυτή που είχαν παραγγείλει στην Πάντειο οι Πασοκοπρυτάνεις).

    Η λύση είναι αλλού. Αφενός στην ανάπτυξη, αφετέρου στην απαγκίστρωση από αγκυλώσεις του Πασοκικού παρακράτους. Ανάπτυξη αυθεντική, σαν αυτή που είχε επιτύχει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το '50 και η οποία θα βασίζεται στο επιχειρείν των άριστων και όχι των αρεστών. Ανάπτυξη βασισμένη στην παραγωγή και όχι στα αεριτζίδικα τραπεζικά παράγωγα, στην νυχατζού, το ντελίβερι και το δίπιτο με απ' όλα. Απαγκίστρωση από το Πασοκικό παρακράτος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, της ΟΜΕ-ΟΤΕ, του ΟΑΣΑ που ξεβράκωνε κόσμο επί Κολλά στην Ομόνοια και όλων αυτών των συμμοριών του συνδικαληστικού τομέα που έπιανε μίζες από παντού. Απαγκίστρωση από το Πασοκικό παρακράτος που πλήρωνε για δημόσια έργα μόνο το Μπομπολιστάν, λες και οι υπόλοιπες τεχνικές εταιρίες δεν έιχαν ικανούς μηχανικούς και αρχιτέκτονες για να φτιάξουν έναν δρόμο.

    Αυτή είναι η έξοδος από την κρίση και όχι η μετατροπή της χώρας σε...Μποτσουάνα. Αν ήθελα κάτι τέτοιο ψήφιζα και τον ΓΑΠ, δεν ήταν ανάγκη να στοιχηθώ πίσω από τον Σαμαρά και να με λένε και ταγματασφαλίτη.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Αστραπόγιαννος 25/02/2011 13:58:15

      Και εσύ έχεις δίκιο, αλλά με πολλή λύπη σου λέω ότι κολλάει στα λεφτά. Ακόμα και χωρίς Μνημόνιο, με 350 χρέος, και μειούμενο ΑΕΠ, θα χρειαστεί πολλήηηη ανάπτυξη για να συντηρεί το σημερινό στάτους κβό , έστω και με περικοπές. Με Μνημόνιο... άστα να πάνε.

      όσο για την επιλογή χ ή ψ... δεν έχω πιάσει αυτό το θέμα. Δείχνω δύο γραφήματα, και ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του. Τα δικά μου, με λύπη, όπως σου λέω, τα ανέφερα. Και επειδή τα συμπεράσματα δεν μπορεί να είναι διαμετρικά ανίθετα από αυτά που ποαραθέτω, για αυτό παριστάνουν πολλοί ότι το ΔΝΤ κάνει ...καλό.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ archaeopteryx 25/02/2011 14:27:51

        Tο σχεδιο σου δε βγαινει και πολιτικα.Σταση πληρωμων ζητουν μονο τα αριστερα κομματα.Αλλα τα ιδια κομματα θελουν μετα απο αυτη τη σταση επεκταση του δημοσιου τομεα και οχι μειωση,ενα ειδος ανατολικου μπλοκ.
        Πολιτικη δυναμη που να ειναι ταυτοχρονα υπερ των ιδιωτικοποιησεων και υπερ της στασης πληρωμων δεν υπαρχει.Θα μου πεις με αλλεπαλληλα σοκ μπορει να υπαρξει.Τωρα δεν υπαρχει.
        Για τα υπολοιπα : χρεος επι Μητσοτακη : η αιτιολογια του απο τους μητσοτακικους ειναι οτι επι Ανδρεα το Δημοσιο εδινε εγγυητικες επιστολες σε προβληματικες και ΔΕΚΟ που κατεπεσαν μετα και το χρεος που γραφτηκε στην εποχη Μητσοτακη ηταν επισης χρεος Ανδρεα ουσιαστικα.Αυτη ομως ειναι η μιση αληθεια.Η αλλη μιση ειναι οτι ακολουθειτο πολιτικη σκληρης δραχμης ειτε λογω του επερχομενου Μααστριχτ ειτε για να αποκτησουμε επιρροη στα Βαλκανια που διαλυονταν τοτε και για να κρατησει ψηλα τη δραχμη εδινε επιτοκια 20-25% στα ομολογα του Δημοσιου που εκτιναξαν το χρεος.
        Εναντιον αυτης της πολιτικης ταχθηκαν εκτος απο το Σαμαρα και Εβερτ - Κανελλοπουλος - Δημας και ηταν ενας απο τους λογους των εσωτερικων συγκρουσεων τοτε στη ΝΔ.
        Για τα υπολοιπα : η κυβερνηση ειναι στον κοσμο της και πανω απ ολα ενδιαφερεται να μη χαλασει την αριστερη ετικετα της - οσο της εμεινε.
        Ενω λεγεται οτι ειμαστε σε κατασταση πολεμου η Μπιρμπιλη υπονομευει την επενδυση στο Ελληνικο επιμενοντας σε μεγαλο παρκο.
        Κατοικοι,οικολογοι κλπ φερονται σα να ειμαστε πλουσια χωρα και εκει και παντου αλλου.

        • ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
          ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα @ ψυχραιμια 25/02/2011 14:45:25

          Ενώ ο Ανδριανόπουλος, Έβερτ και Κούβελας έβαλαν πλάτη να ελευθερωθεί η Ελλάδα από την κατεχόμενη ΕΡΤ, ήρθε ο Μητσοτάκης και μοίρασε τις εθνικές συχνότητας σε Βαρώνους.
          Πιστεύω αυτό πρέπει να ελεγχθεί. Η εισβολή της Νέας Τάξης ξεκίνησε με το Μητσοτάκη κι όχι με τον Σημίτη.
          Η καταστροφή της οικονομίας είναι δευτερεύον και αναπόφευκτο γεγονός. Την εποχή Μητσοτάκη ήρθαν οι πολυεθνικές της λιανικής.

      • Αστραπόγιαννος avatar
        Αστραπόγιαννος @ archaeopteryx 25/02/2011 14:28:09

        Θα σου πω κάτι το οποίο σπανίως λέω και μάλιστα μόνο σε ανθρώπους οι οποίοι θα το καταλάβουν. Λεφτά όντως υπάρχουν. Και εξηγώ για να μην παρεξηγηθώ. Το ελληνικό ΑΕΠ είναι πλασματικό, όσοι γνωρίζουν 5 πράγματα και δεν στρουθοκαμηλίζουν, το παραδέχονται. Συγκεκριμένα το ελληνικό ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΕΠ σήμερα, σε καιρό ισχνών αγελάδων δηλαδή, είναι παρίπου 20% μεγαλύτερο από το ονομαστικό λόγω της παραοικονομίας. Σε καλές περιόδους δε, έφτανε ως και 35% του ονομαστικού ΑΕΠ. Ποιος από εμάς εδώ μέσα δεν έχει έναν γνωστό, φίλο, συγγενή, με δεύτερη δουλειά, με "μάυρα", με χόμπι τη φοροδιαφυγή ή άδηλους πόρους; Συνεπώς τόσο το έλλειμα όσο και το χρέος ως ποσοστό επί του ΑΕΠ είναι πολύ χαμηλότερο στην πραγματικότητα από αυτό που επίσημα δηλώνεται.

        Το στοίχημα είναι να πιάσεις μεγάλο ποσοστό αυτής της παραοικονομίας. Και για να το κάνεις αυτό έχεις δύο τρόπους: δρακόντεια μέτρα ή ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο που θα τηρείται από όλους. Τα δρακόντεια μέτρα δουλεύουν ως ένα σημέιο αλλά δημιουργούν μεγαλύετρες αντιστάσεις και κοινωνικές αδικίες άσε που στην ελληνική περίπτωση θα μεγαλώσουν την ήδη υπάρχουσα δυσπιστία μεταξύ πολιτείας και πολιτών.
        Το νέο κοινωνικό συμβάολαιο είναι εξόχως πιο αποτελεσματικό, αν επιτευχθεί, καθώς επιτυγχάνει την εθελοντική και όχι ετσιθελική προσχώρηση της μονάδας σε ένα σύνολο, σε μια ευρύτερη συλλογικότητα.
        Για να επιτευχθεί όμως ένα τέτοιο συμβόλαιο χρειάζονται κάποια προαπαιτούμενα: ηγεσία άσπιλη από τις αμαρτίες του παρελθόντος. Ηγεσία με όραμα. Ηγεσία με εθνοκεντρική αντίληψη και λόγο. Ηγεσία χωρίς εξαρτήσεις από το προηγούμενο οικονομο-πολιτικο-μιντιακό καθεστώς. Σου θυμίζουν κάτι τα παραπάνω;

        • ΒΙΣ avatar
          ΒΙΣ @ Αστραπόγιαννος 25/02/2011 14:57:45

          Σε μεγάλο βαθμό όμως, το ποσοστό του ΑΕΠ που αφορά στην παραοικονομία είναι πλασματικό (και το γράφω ως μη ειδικός).
          Πώς;
          Αν έχω ένα διαμέρισμα, λ.χ., και το νοικιάζω 500 ευρώ, αλλά δηλώνω τα 300, αυτά τα 200 ευρώ τα αφαιρώ μαύρα από έναν άλλο φορολογούμενο, ο οποίος αδυνατεί να τα δικαιολογήσει με απόδειξη. Για το κράτος τα μηνιαία έξοδα του φορολογούμενου αυτού είναι Χ, ενώ στην πραγματικότητα είναι Χ-200. Άρα, τα καθαρά φορολογήσιμα έσοδα του νοικάρη είναι τυπικά (δηλ. για το κράτος) περισσότερα από τα πραγματικά. Αντίστοιχα, τα καθαρά φορολογήσιμα έσοδα του ιδιοκτήτη είναι τυπικά (δηλ. για το κράτος) λιγότερα από τα πραγματικά.
          Αυτή η διαφορά, όμως, δεν αποτυπώνεται στο ΑΕΠ.

        • http://neotera.wordpress.com avatar
          http://neotera.wordpress.com @ Αστραπόγιαννος 25/02/2011 15:01:23

          Εδώ ακριβώς έρχεται η δική μας πρόταση. Χωρίς Κάθαρση δεν υπάρχει συνέχεια στον ελληνικό λαό. Η παραοικονομία είναι η τελευταία γραμμή άμυνάς του,. Αφού θεσμούς και πολιτική εκπροσώπηση δεν έχει δικούς του ο έλληνας ειναι υποχρεωμένος να διαλανθάνει από τον έλεγχο του κατοχικού σήμερα κράτους. Το νέο συμβόλαιο επισφραγίζεται και γίνεται αξιόπιστο θέτοντας νέους πραγματικούς κανόνες στο κοινωνικό παιχνίδι μόνο με ΚΑΘΑΡΣΗ για να ξεφύγουμε από τους Εφιάλτες του παρελθόντος.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Αστραπόγιαννος 25/02/2011 15:10:37

          Στο θέμα της παραοικονομίας: Θα σε ξενίσω λέγοντας ότι δεν είμαι κατα της παραοικονομίας. Η παραοικονομία υπάρχει επειδή οι φόροι είναι ψηλοί. Προτείνω χαμηλούς φόρους. Με χαμηλούς φόρους δεν υπάρχει τόσο μεγάλο κίνητρο παραοικονομίας. Δηλαδή νομίζω ότι εάν οι φόροι και οι κρατικές παρεμβάσεις (πέραν των ρυθμιστικών) ΔΕΝ ήταν αυτά που είναι σήμερα, και λιγότερη θα ήταν η αστυνόμευση, και θα υπήρχε η ανοχή στο να είναι δρακόντεια όπως πχ στις ΗΠΑ. Η Εφορία στις ΗΠΑ είναι δρακόντεια, αλλά ο πολίτης μέσω του πολιτικού συστήματος έχει κάποιο λέγειν στην φορολογία του και οι φοροδιαφεύγοντες είναι περισσότερο απατεώνες, και λιγότερο φουκαράδες που θέλουν να επιβιώσουν. Εμείς ανεχόμαστε ορδές μικροπωλητών, αλλά κατα τα άλλα είμαστε "συνεπείς"

          Στο εάν "βγαίνω" πολιτικά. Μάλλον όχι, αλλά: Θα πάμε σε επαναδιαπραγμάτευση του χρέους, ΟΥΤΩΣ ή ΑΛΛΩΣ άσχετα τι θα το πούμε τότε. Γιατί να μας πάνε και να μην το πάμε εμείς; Η Αμερική είναι γεμάτη θετικές εμπειρίες που υπό την πίεση και για αποφυγή της χρεοκοπίας, έγιναν ρυθμίσεις. Βέβαια εκεί το Κράτος δεν ήταν ξένη χώρα, όπως εδώ...

          Είμαι και υπέρ της με δική μας πρωτοβουλία στάσης πληρωμών, και υπέρ de facto εάν όχι de jure ιδιωτικοποιήσεων. Οι de jure είναι για να τρωνε οι σύμβουλοι και να επιδοτούνται οι αγοραστές.

        • anonymous avatar
          anonymous @ Αστραπόγιαννος 25/02/2011 18:10:57

          Θα διαφωνήσω με την ένταξη της παραοικονομίας στην οικονομία και το νέο κοινωνικό συμβόλαιο.
          Σαφώς και υπάρχει παραοικονομία. Μόνο που υπάρχει σε ποσοστό 15-20% και σε άλλες χώρες.
          Το κοινωνικό συμβόλαιο προϋποθέτει εμπιστοσύνη που δεν υπάρχει. Προσωπικά αν μπορούσα να δουλεύω μόνο με παραοικονομία θα το έκανα για λόγους ασφαλείας και διότι δεν τους εμπιστεύομαι. Κι εξηγούμαι. Έστω ότι οι φόροι είναι χαμηλοί κι έστω ότι εμφανίζεις το εισόδημά σου. Στην πρώτη στραβή ξέρουν ποιος έχει τα λεφτά και θα τον εξοντώσουν. Κοινώς δεν εμπιστεύομαι τους μαφιόζους του κράτους για να τους εμπιστευτώ τη ζωή μου, τα λεφτά μου και γενικά όλα αυτά που προϋποθέτει η έλλειψη της παραοικονομίας.
          Και για να μη μακρηγορούμε δες τι έγινε μετά το 97. Έφερε ο κόσμος τα λεφτά του στην Ελλάδα για να του τα αρπάξουν 13 χρόνια μετά.
          Από μένα ούτε σέντς λοιπόν.

  4. Rote Phane avatar
    Rote Phane 25/02/2011 13:59:49

    Δηλαδη φιλε θελεις να ξεκανεις οχι μονο τους αδυναμους οικονομικα αλλα και την μεσαια ταξη.
    Τι ωραια! Να την χαιρεστε μετα την Ελλαδιτσα σας οπως την χαιροσασταν και τα χρονια εκεινα!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Rote Phane 25/02/2011 15:17:38

      απεναντίας, θέλω να αφήσω την μεσαία τάξη πρωτον να υπάρξει και δεύτερον να ευδοκιμήσει. Σήμερα εχουμε λίγους που ζούνε από φόρους και τσιφλίκια που τους εκχωρεί το κράτος (με "κρατικά" κριτήρια), και πολλά ανδράποδα. Θέλω λιγότερα ανδραποδα, λιγότερους τσιφλικάδες και περισσότερους "μεσαίους".

      Αλλά ΔΕΝ έχει σημασία τι θέλω. Σημασία έχει να πάρουμε την διαχείριση στα χέρια μας. Για την ώρα έχουμε εκλέξει "δημοκρατικά" μια παρέα που σαν πολτική έχει την εκχωρηση της διαχείρισης. Αυτό είναι το 80% του άμεσου προβλήματος

  5. ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
    ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 25/02/2011 14:16:13

    Η λύση που λες Αrchaeopteryx υπήρχε από τα μέσα της δεκαετίας του 70.
    Για να αντιστραφεί η κατάσταση και να γίνουμε πλήρως ελεγχόμενοι ανέλαβαν οι συνδικαλιστές και η 17 Νοέμβρη. Αυτό που κατάφεραν ήταν η αποβιομηχάνιση της χώρας.

    Περίπτωση να φτιάξουμε ανταγωνιστική οικονομία δεν υπάρχει.
    Η λύση είναι μόνο να κατεβεί ο Ρώσος, που δεν τον έχει υποθηκεύσει το μνημόνιο και να σου δώσει ανάπτυξη, βιομηχανία, τεχνολογία κι εσύ να του δώσεις δίοδο στη Μεσόγειο, συμμετοχή στην εξόρυξη πετρελαίου και αερίου

  6. El Gekko avatar
    El Gekko 25/02/2011 14:20:27

    Ένα άρθρο από τα παλιά !!!

    Εάν γυρίσεις τις δημόσιες δαπάνες στα επίπεδα όχι του 30 και του 50 αλλά του 2004 θα έχεις λύσει το πρόβλημα.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ El Gekko 25/02/2011 15:11:20

      εννοείται, αλλά το 30 ή το 50 ταρακουνάει...

  7. Έρεβος avatar
    Έρεβος 25/02/2011 14:42:15

    Αμεσες λύσεις δεν υπάρχουν. Αυτή τη στιγμή χρειαζόμαστε πρώτον σοβαρή ηγεσία με εθνικό όχι προσωπικό προσανατολισμό. Μόνον μια τέτοια ηγεσία θα θέσει τις σωστές αναπτυξιακές βάσεις ήτοι:

    1) Ουσιαστική αναβάθμιση των πανεπιστημίων και εν γένει όλης της παιδείας
    2) Δημιουργία στην Ελλάδα διεθνών τεχνολογικών πάρκων.
    3) Ανάπτυξη και χρηματοδοτηση υγειούς εγχώριας στρατιωτικής βιομηχανίας.
    4) Ανάπτυξη προγράμματος πυρηνικής ενέργειας και σταδιακής ενεργειακής ανεξαρτητοποίησης της χώρας.
    5) Μείωση του κράτους, της σπατάλης του δημοσίου και της γραφειοκρατίας.
    6) Θέσπιση νέου απλού φορολογικού νόμου και κινήτρων προσέλκυσης ξένων εταιρειών και επενδύσεων.
    7) Ανάπτυξη και δημοπράτηση σωστών έργων υποδομής, δρόμων, τρένων, τηλεπικοινωνιών, αεροδρομίων, λιμανιών, νοσοκομείων, μηχανογράφισης και on-line σύνδεσης όλου του δημοσίου, έργων τουριστικής υποδομής κ.ο.κ.
    8) Ανάπτυξη και επαναδιοργάνωση της εγχώριας γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.
    9) Στήριξη της ναυτιλίας και παροχή διευκολύνσεων στις υγιείς ναυτιλιακές εταιρείες. Ανάπτυξη σε υγιείς βάσεις του εγχώριου ναυπηγικού και ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
    10) "Καθάρισμα" του συντάγματος από "άρθρα 86" και ισχυροποίηση των δημοκρατικών θεσμών της χώρας. Μείωση των εξουσιών του πρωθυπουργού και μετατροπή του πολιτεύματος από πρωθυπουργευομένη δικτατορία σε δημοκρατία.
    12) Ανεξαρτητοποίηση και νοικοκύρεμα της δικαιοσύνης.
    13) Απονομή δικαιοσύνης για τα μεγαλύτερα αδικήματα που έχουν διαπραχθεί μέχρι τώρα. Σημαντικό για την αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου στη χώρα.

    Εαν είχαμε μια ηγεσία που άυριο έκανε όλα τα παραπάνω μέσα σε λίγους μήνες θα έπεφταν τα επιτόκια δανεισμού σε επίπεδα Γερμανίας και μέσω του φθηνότερου δανεισμού θα μπορούσαμε να αναχρηματοδοτήσουμε το υψηλότοκο χρεός μας με χαμηλότοκο.

    Σταδιακά το χρεός μας θα έπεφτε σε λογικά και παγκοσμίως αποδεκτά επίπεδα μέσα σε 8-10 χρόνια το πολύ και η Ελλάδα από μπανανία θα γινόταν πρωταγωνιστικός παράγοντας στην προσπάθεια για επιβίωση της ευρώπης.

    • Έρεβος avatar
      Έρεβος @ Έρεβος 25/02/2011 14:43:13

      Το προσωπάκι είναι το ...8 με παρένθεση.

    • Αστραπόγιαννος avatar
      Αστραπόγιαννος @ Έρεβος 25/02/2011 15:00:52

      Δεν θα σχολιάσω μία, μία τις προτάσεις σου. Κάποιες έιναι εφαρμόσιμες, κάποιες όχι. Κάποιες έιναι βραχυπρόθεσμες, κάποιες μακροπρόθεσμες.
      Γεγονός είναι το εξής: όποιος και αν είναι πρωθυπουργός της Ελλάδας για τα επόμενα 10 χρόνια, όσο ικανός και αν είναι, ό,τι προθέσεις ή συνεργάτες και αν έχει, δεν πρόκειται να πετύχει τίποτα αν δεν κατορθώσει να εμπνεύσει ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Και δεν μιλώ για κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Αυτό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μπορεί να το καταφέρει. Το ζητούμενο είναι μια πραγματική πλειονότητα ανθρώπων της τάξεως του 60% και πάνω οι οποίοι θα στοιχηθούν με επιμονή, υπομονή και προσμονή πίσω του.
      Η διάλυση σε όλα τα επίπεδα είναι τόσο μεγάλη που μόνο ο ίδιος ο λαός μπορεί να ανατάξει την χώρα. Δεν είναι απλά δημοσιονομικό το πρόβλημά μας.
      Είναι πρόβλημα νοοτροπίας. Από την εκπαίδευση και την υγεία, μέχρι την γεωργία και την βιομηχανία (όποια απέμεινε) διακρίνεις ένα απέραντο πεδίο προσωπικών διαγκωνισμών και χτυπημάτων κάτω από τη μέση, με στόχο την προσωπική ανάδειξη εις βάρος της αξιοσύνης και του συλλογικού συμφέροντος.

      Εύλογα θα πει κανέις "ρε φίλε πάνω-κάτω τα ίδια μας λέει και ο Πάγκαλος αλλά πιο χοντρά". Λάθος! Ο Πάγκαλος περιγράφει τον Έλληνα περίπου ως μίασμα, ως γενετικό λάθος στο δέντρο της ανθρώπινης εξέλιξης που έχει καταγεγραμμένη στο DNA του τη λαμογιά και την αρπαχτή. Εγώ λέω ότι ο Έλληνας δεν είναι a priori χειρότερος από τον Γερμανό. Απλά εκπαιδέυτηκε επί 30 χρόνια από το σύστημα ΠΑΣΟΚ, το οποίο νομιμοποίησε στη συνείδησή του την αρπαχτή, το ραχάτι και το βόλεμα. Γι' αυτό και δεν μπορεί το ΠΑΣΟΚ να μας βγάλει από την κρίση. Το σκατό και ροζ να το βάψεις, σκατό θα μυρίζει. Τριαντάφυλλο ποτέ.

      • Έρεβος avatar
        Έρεβος @ Αστραπόγιαννος 25/02/2011 15:06:06

        Δεν υπάρχει τίποτε μακροπρόθεσμο στις προτάσεις. Στις πρώτες 100 μέρες δρομολογούνται όλες. Σε 6 με 12 μήνες αρχίζουν να εκτελούνται και να δημοπρατούνται όλες. Θέληση και όρεξη για εργασία και για σύγκρουση με τη σαπίλα να υπάρχει από μεριά του ηγέτη είναι αναγκαία.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Έρεβος 25/02/2011 15:21:51

      το μόνο στο οποίο έχω εκ των προτέρων ένσταση σε αυτά που λές είναι στην προσέλκυση των "ξένων" επενδύσεων. Το κεφάλαιο είναι διεθνές, και προτιμώ τις Ελληνικές επενδύσεις. Αλλά γιατί fast track στους ξένους ΜΟΝΟ;

      Εάν πχ κάναμε μία πυρηνική μονάδα, φυσικά κάποιος ξένος έχει την τεχνογνωσία. Αλλά γιατί να έχει την ιδιοκτησία ή την διαχείριση του εγχειρήματος; Και η ΔΕΗ μπορεί και τουλάχιστον 3-4 Ελληνικές εταιρίες κι ας είναι και διαπλεκόμενες. Και το κεφάλαιο... Αφού εμείς θα πληρώνουμε τον λογαριασμό... Δικό μας.

      • Έρεβος avatar
        Έρεβος @ archaeopteryx 25/02/2011 15:48:16

        Εαν φτιάξεις το φορολογικό δεν χρειάζονται fast-track και μπούρδες. Όλη η οικονομία θα είναι fast-track.

        Mόνο και μόνο που ένας επενδυτής ακούει για fast-track το μυαλό του πάει στον αθέμιτο ανταγωνισμό, δηλαδή στην μπανανία και προγκάει.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Έρεβος 25/02/2011 15:59:29

          yes, που λένε και στο Κατάρ

  8. ΧΡΗΣΤΟΣ avatar
    ΧΡΗΣΤΟΣ 25/02/2011 14:52:38

    Στι βασικο αρθρο αλλα και στο συνολο των σχολιασμων, ειναι διαχυτος ο "πανταχου και πανταχωθεν παρον" Ελληνικος Μεγαλοιδεατισμος!!!Σαν να μην περασε ουτε μια μερα απο την καταστροφη της Σμυρνης...Ολοι μας (μη εξαιρετεου του εαυτου μου), παραβλεπουμε, οτι ειμαστε μια μικρη χωρα με σταθερα πληθυσμιακα δεδομενα της ταξης των 10 εκατομμυριων...Μολαταυτα, εχουμε γεμισει επι παραδειγματι, απο απειρα ανα την επικρατεια γηπεδα μπασκετ με ομαδες κατα το πλειστον χρεοκοπημενες!!!Ομοια και με το ποδοσφαιρο....Ποιος θα πληρωσει για ολες αυτες τις "αναπτυξιακες" προτασεις??? Ουδεις αναρωτιεται.Ετσι δημιουργηθηκαν και τα 350 δις του χρεους.Που ειναι σιγουρα πολυ περισσοτερα, καθοσον,ουδεις λαμβανει υποψειν το ιδιωτικο χρεος των 500 δις (και αυτο Ελληνες το χρωστανε) και την "τρυπα" των 300 δις στα Ασφαλιστικα Ταμεια.Ολες αυτες οι προτασεις (και πληθος αλλων), θα ειχαν αξια συζητησης αν ζουσαμε 50 εκατομμυρια Ελληνες σε τουτο τον κατα τα λοιπα, ευλογημενο τοπο!!!

    • Έρεβος avatar
      Έρεβος @ ΧΡΗΣΤΟΣ 25/02/2011 14:59:07

      Απέναντι στον “πανταχου και πανταχωθεν παροντα ” Ελληνικο Μεγαλοιδεατισμο υπήρχε πάντα η αθάνατη και “πανταχου παρούσα” Ελληνική βλακεία.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΧΡΗΣΤΟΣ 25/02/2011 15:26:09

      εγώ Μεγαλοϊδεάτης; Ενδιαφέρον... Μου αρέσει ο ...Μποδοσάκης. Εως εκεί φτάνει ο Μεγαλοϊδεατισμός μου. Η μικρή χώρα που λες ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕ, με βοήθεια, αλλά μεγαλούργησε μετά τον Β' ΠΠ. Άσχετο αν τους ήρωες της περιόδου τους βαφτίσαμε "κακούς" αλλά φροντίσαμε να πάρουν το αντικέιμενο της δουλειάς τους Γερμανοί. Δες τι υπήρχε τότε και τι υπάρχει τώρα. Μόνο η Αλφα Τράπεζα, έχει επιζήσει και 2-3 βιομηχανίες. Τα άλλα... βορά του Πασόκ, των συνδικαλιστών των Γερμανών...

  9. ΧΡΗΣΤΟΣ avatar
    ΧΡΗΣΤΟΣ 25/02/2011 15:03:57

    H οποια βλακεια, ορθως επισημαινεις συνοδευεται απο μικροδοσεις πυρηνικης ενεργειας!!!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΧΡΗΣΤΟΣ 25/02/2011 15:36:31

      To θέμα δεν είναι ενεργειακό εδώ, αλλά, αφου το θες, με βαρειά καρδιά και καϋμό μεγάλο, προτιμώ το κάρβουνο ή την πυρηνική από το αέριο και τις φτερωτές. Είναι πολυ φτηνότερο και σε αρχικά κεφάλαια και ανα κιλοβατωρα, και πολύ πιο σίγουρο. Φτερωτές και αέριο (μαζί πανε αυτά) μας πάνε πίσω σε προ 1930 εποχές.

  10. Νίκος avatar
    Νίκος 25/02/2011 15:16:45

    Σαφέστατος υπαινιγμός. Αλλά η Ελληνική αλητ δεν διακρίνεται για την αυτοθυσία της για το καλό (λέμε τώρα) της "πατρίδας". Πιστεύουν στο αμύνεσθαι περί πάρτης.

  11. Νίκος avatar
    Νίκος 25/02/2011 15:18:01

    Το μόνο "αειφόρο" είναι οι μπούρδες της αλητ. Αποδείχθηκε, αν μη τι άλλο, θανατηφόρα και όχι αειφόρα.

  12. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 25/02/2011 16:00:00

    Πολύ καλό το άρθρο και μακάρι να τολμήσουμε.

  13. blue nile avatar
    blue nile 25/02/2011 16:03:56

    Καλά τα άρθρα καλά και τα σχόλια αλλά είναι πια αργά.

    Όποιος με γνώμονα την πολιτικοποιημένη απολυτοποίηση των οικονομικών αξιών προσπαθεί να προσεγγίσει το πρόβλημα αντιλαμβάνεται μόνο ένα μέρος του.

    Η κατάσταση της οικονομίας χρησιμοποιείται ως πρόσχημα από τον ΓΑΠ για την υλοποίηση των αμερικανικών σχεδιάσεων στη περιοχή.

    Επειδή παρά το μνημόνιο και την εθνική ταπείνωση υπάρχουν ακόμα αντιδράσεις στις προσπάθειες του ξεπουλήματος της εθνικής περιουσίας και της πλήρης υπαγωγής μας στον νατοκεμαλικό άξονα θα πρέπει να γίνει κάτι άλλο που δεν θα είναι οι εκλογές.
    Η αυτοδυναμία είναι πια όνειρο απατηλό οπότε τα εμπόδια για τον πρωθυπουργό και τους θετούς του μπαμπάδες θα είναι ανυπέρβλητα.
    Τώρα χρειάζεται επιτακτικά η πτώχευση για να σκύψουμε στα γόνατα και να περιμένουμε στωικά τα επακόλουθα.
    Και ούτε για το κόμμα νοιάζονται ούτε για τίποτα. Τα αφεντικά τους να ικανοποιήσουν και μόνο.
    Το πικρό ποτήρι της χρεωκοπίας θα το πιούμε μέχρι τέλος. Το παρήγορο είναι ότι μάλλον δεν θα αργήσει.
    Δυο μήνες ακόμα το πολύ...

  14. Mυρσινη avatar
    Mυρσινη 25/02/2011 16:35:24

    Ξανα ρωτω΄οσοι φαγαν φαγαν; γιατι καταργηση του ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ; Για επαναπατρισμο κεφαλαιων; Και θα σταματησει το πλιατσικο ετσι;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Mυρσινη 25/02/2011 16:52:17

      όχι, αλλά θα υπάρξει ρευστότητα. Στον πραγματικό κόσμο, (όχι στα νεο σιοσιαλιστικά μορφώματα) ζεις από αυτά που έχεις, σε απάντηση και στον thpr παρακάτω). Εάν περιμένεις για κάθαρση των πάντων, θα μας αναλάβει η Βερμαχτ. Φυσικά δεν αναφέρομαι σε πολιτικούς που τα έπιαναν -- αλλά ούτε είμαι και κανένα πολτικός ή κυβερνητικός... τις πάοψεις μου έχω.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Mυρσινη 25/02/2011 20:17:26

      Κατάργηση του πόθεν έσχες για να μπουν στην οικονομία τα χρήματα που πληρώνει ο σύζυγος στην ιερόδουλη.

  15. thpr avatar
    thpr 25/02/2011 16:41:46

    Πολύ μπλα-μπλα-μπλα ...
    Μου λέει κάποιος ποιός πολιτικός φορέας (όπως τον φαντάζεται ο καθένας) θα διαχειριστεί την κατάσταση μετά τη στάση πληρωμών?
    Με τι συνάλλαγμα θα πληρώνουμε πετρέλαια,φάρμακα,κι άλλα όμορφα καπιταλιστικά ....?
    Και μετά θα εμφανιστούν οι Αριστερούληδες να ελέξουν τις αντιδράσεις του κόσμου που δεν θα μπορείς να του παρέχεις ούτε τα βασικά.
    Αλήθεια η Αργεντινή με τι επιτόκια δανείζεται ?

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ thpr 25/02/2011 16:55:00

      μπλα μπλα: χαλάς όσα εισπράτεις, και εισπρατεις ΜΟΝΟ αυτά που σου εγκρίνει η Ανεξάρτητη Βουλή, και τα χαλάς ΜΟΝΟ με την άδειά της. Πώς σου φαίνεται; Κι αν οι αριστερούληδες θέλοyν περισσότερα, τους δίνεις το ταμείο και bonne chance.

      ΔΕΝ υπάρχουν αριστερούληδες. Πληρωμένοι μπαχαλάκηδες υπάρχουν. Προϋποθέτουν ψέυτες για να υπάρξουν (νομίζω)

  16. φοίνικας avatar
    φοίνικας 25/02/2011 17:33:43

    Ούτε αριστερούληδες ούτε δεξιούληδες ούτε τίποτα δεν πρόκειται να μας βγάλει απο αυτόν τον βούρκο ! Μόνο Έλληνες πολίτες !
    Μόλις ανακαλύψουμε ξανά την χαμένη μας ταυτότητα σαν λαός και σαν Έθνος τότε και μόνο τότε θα σηκώσουμε κεφάλι . Μην περιμένετε κανέναν σωτήρα , είμαστε έντεκα εκατ. άνθρωποι , αξιόμαχοι και ικανοί ! Πρέπει όμως να ΄΄΄ξεβαφτούμε΄΄ πρώτα . Δύσκολο ? οχι και τόσο . Απλά ας αναρωτηθούμε τι κερδίσαμε σαν έθνος μέχρι τώρα με τις υπάρχουσες νοοτροπίες .

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ φοίνικας 25/02/2011 17:39:57

      Ξεχνάς το γεγονός ότι πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες ψηφίζουν διαχρονικά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ότι οι ψηφίσαντες κυμαίνονται συνήθως από 7 έως 7,5 εκατομμύρια.

  17. φοίνικας avatar
    φοίνικας 25/02/2011 17:45:25

    Κάποιε , και να θέλω να ξεχάσω , δεν με αφήνουν τα αποτελέσματα αυτών των επιλογών .
    Καιρός να αλλάξει αυτό , δεν νομίζεις ?

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ φοίνικας 25/02/2011 17:54:19

      Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να ιδρυθεί ένας πολιτικός φορέας που θα στελεχώνεται από άφθαρτα και ικανά πολιτικά πρόσωπα, που θα βάζουν την πρόοοδο και την ευημερία του κοινωνικού συνόλου πάνω από τις κομματικές ή προσωπικές επιδιώξεις τους και θα έχουν ως στόχο να συνενώσουν τα μέλη της ελληνικής κοινωνίας και όχι να τα πολώσουν ιδεολογικά.
      Μέχρι τότε καληνύχτα μας...

  18. φοίνικας avatar
    φοίνικας 25/02/2011 18:03:06

    Ε, τότε ας αρχίσουμε να τα ψάχνουμε αυτά τα πρόσωπα ! Δυστυχώς τα προηγούμενα ΄΄δεν μας βγήκαν΄΄!

  19. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 25/02/2011 18:26:53

    Γενικά συμφωνώ με τον Αρχαιοπτέρυγα. Θα ήθελα να εξειδικεύσω λίγο περισσότερο τίς προτάσεις του, αδιαφορώντας για τούς λυσώδεις χαρακτηρισμούς που θα ακολουθήσουν.
    Η πολιτική ευπρέπεια και ο φόβος να χαρακτηρισθεί κάποιος ανάλγητος ακροδεξιός, μας εμποδίζει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Πρέπει να καταλάβουμε οτι η επιβίωση τού έθνους μας περνά μέσω της αποδόμησης καθεστηκυίων πρακτικών. Ο καθένας το τομάρι του μόνο βλέπει πως θα σώσει. Σουλτάνοι, Πασάδες, Αγάδες, Γενίτσαροι, Σπαχήδες και Αγάδες. Οι Γκιαούρηδες υπάρχουν μόνο για να ζούν αυτοί καλά.
    1. Μονομερής στάση εξυπηρέτησης χρέους, με την δημιουργία μιάς Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του χρέους, από κοινά αποδεκτά πρόσωπα , επιστήμονες και φορείς, που θα ελέγξουν όλες τις συμβάσεις που φούσκωσαν το έλλειμμα ( Η πρόταση έγινε για πρώτη φορά, τον περασμένο Δεκέμβριο, από τον καθηγητή του πανεπιστημίου του Λονδίνου, Κώστα Λαπαβίτσα, , (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=230217), ο οποίος υποστηρίζει ότι «το δημόσιο χρέος της χώρας μας είναι αδύνατον να αποπληρωθεί στο σύνολό του», καθώς και ότι μεγάλο μέρος του είναι «παράνομο» (και κατά συνέπεια ο ελληνικός λαός μπορεί να αρνηθεί να το πληρώσει. Ζήτησε λοιπόν να δημιουργηθεί μία Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του χρέους, (ΕΛΕ την ονομάζει) από κοινά αποδεκτά πρόσωπα )
    2. Εξασφάλιση στοιχειωδών Δημοσίων υπηρεσιών. Χωρισμός τού ετήσιου προυπολογισμού σε δωδεκαρτημόρια και καταβολή κάθε μήνα τού ποσού τού δωδακαρτημόριου πού έχει εισπραχθεί τόν προηγούμενο μήνα. Πού και πώς θα γίνονται οι αντίστοιχες περικοπές θα είναι προκαθορισμένο. ( ποσοστο τού ΑΕΠ για μισθοδοσία, Υγεία, Παιδεία, Ανάπτυξη, Αμυνα κ.ο.κ.) Κανένας νέος δανεισμός του δημόσιου τομέα (έτσι κι αλλιώς δεν θα μάς δανείζει κανείς). Είτε δραματική μείωση μισθών δημοσίων υπαλλήλων ή απόλυση. Η επόμενη βουλή με 200 βολευτές. Μικτά σύνολο γιά τα πάντα ( Μισθός, γραφεία, τηλέφωνο κ.λ.π.) 80.000 Ευρώ. Κανένας μεγαλλίτερος μισθός στο Δημόσιο.
    3. Παραμονή στη ζώνη του Ευρώ. Αποβολή χώρας δεν έχει προβλεφθεί και δεν αποχωρούμε. Η στάση πληρωμών γίνεται προσωρινά, ώσπου να υπάρξει ξεκαθάρισμα, πόσο είναι το ποσό πού θα χαρακτηρισθεί ειδεχθές ( άρα μη πληρωτέο). Οτι χρέος είναι σύνομο και νόμιμο θα αμναγνωρισθεί και θα κληθούν οι δανειστές να συμφωνήσουν στον τρόπο αποπληρωμής του.
    4. Φορολογική αμνηστία γενική για μη φορολογημένα κέρδη. Κατάργηση κάθε «πόθεν έσχες» για δημιουργία επιχειρήσεων, αγορά γής, κατοικίας, αγαθών. Επέμβαση μόνο, άν το κεφάλαιο είναι προιόν εγκληματικής πράξης.
    5. Ελάχιστο μη φορολογούμενο εισόδημα 12.000 Ευρώ. Ενας συντελεστής φόρου εισοδήματος για όλους 10-20%. Κέρδη πού επενδύονται δεν φορολογούνται. ΕΠΕ και ΑΕ φορολογούνται με συντελεστή 10%.. Ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ 15%.
    6. Χαρακτηρισμός παραεμπορίου ως εγκληματικής πράξης με αυτόφωρο. Κατάσχεση πρός όφελος του δημοσίου προιόντων παραεμπορίου. Αλλοδαποί πού ασκούν παραεμπόριο απελαύνονται πάραυτα. Ημεδαποί φυλακή και αποπληρωμή ποινής με κοινωνική εργασία.
    7. Καταγγελία της συμφωνίας Δουβλίνο δύο και Σένγκεν. Αποχώρηση στο εξάμηνο. Διωρία εξαμήνου στούς παράνομους μετανάστες να εγκαταλείψουν την χώρα. Εκκληση στον ερυθρό σταυρό, στην ΕΕ και στούς ανθρωπιστές αυτού τού κόσμου να αναλάβουν τα έξοδα διαβίωσης των λαθρομεταναστών πού θα συλλαμβάνονται μετά την παρέλευση του εξαμήνου και θα οδηγούνται σε φυλασσόμενα κέντρα επαναπροώθησής τους στίς χώρες καταγωγής τους. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η χώρα δεν έχει τούς πόρους να συντηρήσει αυτό τον αριθμό οικονομικών μεταναστών και δεν θέλει να γίνει η χαβούζα υποδοχής των παράνομων μεταναστών, για να περνάνε ωραία οι συνέταιροί μας στην ΕΕ, βρίζοντάς μας και απο πάνω
    8. Μετά να συνεχίσουμε με τις προτάσεις ανάκαμψης, πού αφειδώς, απο πολλούς, παρατίθενται.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Ιαπετός 25/02/2011 18:41:57

      Σε αυτά που καταλαβαίνω, τα λές καλύτερα από μένα... Και ειδικά στο χρέος, αυτή είναι η έννοια του "έλα όταν έχω". Κανείς δεν θέλει να είναι ασυνεπής, και υπάρχει λύση που ελαχιστοποιεί ζημιές. Και στα φορολογικά τα λές μια χαρά. Και φυσικά προτιμώ σταθερό νόμισμα... από υποτιμήσεις, όποιος είναι παλιός, ξέρει...

      • Κρης avatar
        Κρης @ archaeopteryx 25/02/2011 18:52:31

        ...............Το 1936 η Ελλάδα αρνήθηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δανείου που είχε συνάψει με τη βελγική τράπεζα Societe Commerciale de Belgique.
        Η κυβέρνηση του Βελγίου παρενέβη και προσέφυγε στο Διαρκές Δικαστήριο του Διεθνούς Δικαίου, που είχε ιδρύσει η Κοινωνία των Εθνών, κατηγορώντας την Ελλάδα ότι αθετεί τις διεθνείς της υποχρεώσεις.
        Η Ελλάδα, που τότε βρισκόταν υπό το φασιστικό καθεστώς της 4ης Αυγούστου, απάντησε ότι βρίσκεται σε αδυναμία να εκπληρώσει τις δανειακές της υποχρεώσεις διότι δεν μπορεί να διαθέσει πόρους χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την κατάσταση του λαού και της χώρας.

        Στο υπόμνημά της έλεγε: «Η Κυβέρνηση της Ελλάδος, ανήσυχη για τα ζωτικά συμφέροντα του Ελληνικού λαού και για τη διοίκηση, την οικονομική ζωή, την κατάσταση της υγείας και την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια της χώρας, δεν θα μπορούσε να προβεί σε άλλη επιλογή. Όποια κυβέρνηση κι αν ήταν στη θέση της θα έκανε το ίδιο»
        («Yearbook of the International Law Commission», 1980, v.I, σελ. 25).
        Θυμηθείτε ότι μιλάμε για τη φασιστική δικτατορία του Μεταξά, που πατούσε στον λαιμό τον ελληνικό λαό και η οποία επιβλήθηκε με τις ευλογίες της «μεγάλης συμμάχου» Βρετανίας και του τοποτηρητή της στην Ελλάδα, βασιλιά Γεωργίου...............
        ..............Το Διεθνές Δικαστήριο αποδέχτηκε το σκεπτικό αυτό και δικαίωσε την Ελλάδα, δημιουργώντας νομικό προηγούμενο που χρησιμοποίησαν πολλές χώρες τα κατοπινά χρόνια.

        Μια από αυτές ήταν και η Αργεντινή το 2003, όταν η κυβέρνηση του Νέστορ Κίχνερ επέλεξε, έναντι της εξαθλίωσης του λαού που επέβαλλαν τα προγράμματα του ΔΝΤ, να διαγράψει μονομερώς το μεγαλύτερο μέρος του δημόσιου χρέους.

        http://www.topontiki.gr/article/11797

        • anonymous avatar
          anonymous @ Κρης 25/02/2011 20:20:51

          Σιγά μην πατούσε στο λαιμό ο Μεταξάς τον κόσμο. Απλά έδινε στους τότε μπαχαλάκηδες λίγο ρετσινόλαδο. Μακάρι να τους δίναμε και σήμερα.

  20. ΧΡΗΣΤΟΣ avatar
    ΧΡΗΣΤΟΣ 25/02/2011 18:31:09

    Μολις ξαναγυρισα στην δουλεια και για να γινω πιο σαφης:Ουδενα-περι των αποψεων του μεμφομαι-καιτοι καποιος, μου εγραψε οτι γραφω ΒΛΑΚΕΙΕΣ και το δεχομαι!!!Αυτη ειναι η αρχη της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.Η αποδοχη πασης αποψεως, ασχετως του εαν διαφωνεις, η οχι.Δεν αναφερθηκα "καυστικα" στον Ελληνικο ΜΕΓΑΛΟΙΔΕΑΤΙΣΜΟ που ενιοτε στην μεγαλη ιστορια αυτου του τοπου, εδωσε νικες, εδαφη, οφελη αλλα και δεινα...Προσπαθησα, μες τον τροπο μου να επισημανω, ο τι οι εποχες ειναι δυσκολες απο παντου βαλλομαστε και το μελλον μας στο παγκοσμιο γιγνεσθαι, ειναι εν' πολλοις ασαφες.Οποτε, οφειλουμε-αν μη τι αλλο-να ειμαστε προσγειωμενοι.

  21. siakkas-gagauz avatar
    siakkas-gagauz 25/02/2011 18:41:22

    Τον καιρό των γυμνασιακών μου χρόνων όταν για βράβευση σε εκθέσεις ζωγραφικής μας χάριζαν ¨Τα μυστικά του βάλτου¨ , ¨Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου ¨ μεγαλώναμε με ελπίδες να μοιάσουμε στο ελάχιστο ως προς την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ της, αυτή τη Μεγάλη Ελληνίδα ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ!
    Καλός ή κακός, κάκιστα για μένα το κοινοβουλευτικό μας σύστημα είναι πρωθυπουργικοκεντρικό.... Ελπίζω απ τα βάθη της καρδιάς και της ψυχής μου, ο απόγονος της να πάρει στα χέρια του το καράβι της Ελλάδας, της ψυχής μας, της υπερηφάνειας μας και με αρωγό τη δικιά μας ανυστερόβουλη θέληση να οδηγήσουμε τις ζωές και τις τύχες των παιδιών μας και ΟΛΩΝ των παιδιών που αγαπάνε και μένουν σ αυτό τον τόπο σ ένα καλύτερο κ όμορφο δημιουργικό αύριο.
    Αντώνη Σαμαρά είναι σειρά σου να ξεβαλτώσεις ότι αγαπάς.. την Ελλάδα.

  22. Γιάννης Κ. avatar
    Γιάννης Κ. 25/02/2011 20:14:16

    Αν δε μειωθεί το κράτος δεν πάμε πουθενά. Ο ΓΑΠ κάνει μπαλώματα σε ένα σύστημα που πρέπει να ξεριζωθεί από τη βάση του και όχι να του δίνουμε παράταση ζωής. Η Ελλάδα παλεύει με τα σύνδρομα του παρελθόντος που και με αυτά πρέπει να τελειώνουμε όχι κάποια στιγμή,σήμερα κιόλας.
    Χωρίς απολύσεις,ιδιωτικοποιήσεις και εκμετάλλευση-πώληση της δημόσιας περιουσίας που δεν αποδίδει όλες οι θυσίες μέχρι τώρα θα πάνε χαμένες. Το ερώτημα είναι, υπάρχει κάποιος που να μην ενδιαφέρεται για το πολιτικό κόστος για να τα υλοποιήσει όλα αυτα; Δεν θα χρειάζονταν ούτε φοροεπιδρομές εις βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων, ούτε ΦΠΑ στο Θεό εάν υπήρχε διάθεση να κοπούν απο τη ρίζα τους οι τεράστιες σπατάλες του κομματοδίαιοτου κράτους. Δεν θα χρειάζονταν να αυξηθεί κατά 40% η τιμή των εισιτηρίων εαν υπήρχε η διάθεση να εξυγιανθούν οι ΔΕΚΟ, που έχουν καταντήσει να είναι μόνιμες πληγές του δημοσίου. Αποφασιστικότητα χρείαζεται, που κανένας δε φαίνεται να έχει, ούτε καν ο Σαμαράς που τόσο συχνά αναφέρεται. Ο άνθρωπος δεν είναι καν ειλικρινής με το μνημόνιο. Φτηνό λαικισμό το λέω εγώ.
    Άραγε, όλοι όσοι, προτείνουν τη βίαιη και μονομερή αναδιάθρωση του χρέους μας κατανοούν τις συνέπειες; Δεν είναι απλή απόφαση και είναι πολύ κρίμα να παραπλανάται ο κόσμος απο κάποιους εντελώς γραφικούς και άσχετους της αριστεράς και όχι μόνο. Κοιτάξτε τί έγινε και στις άλλες χώρες που έγινε αναστολή πληρωμών και αναδιάρθωση του εξωτερικού χρέους
    Δε χρειάζεται αναδιάρθρωση άλλωστε ,κεφάλαιο χρειάζεται αυτή τη στιγμή για να επαναγοράσουμε ό,τι μπορούμε απο τα ομόλογα μας που έτσι και αλλιώς κυκλοφορούν στο 70 % της αξίας τους πλέον. Αν γίνει αυτό,έστω και σε μικρό βαθμό, γίνουν οι αποκρατικοποιήσεις που τόσο καιρό μας τάζουν και εξασφαλίσουμε ένα πρωτογενές πλεόνασμα ,όχι ιδιαίτερα ψηλό,της τάξεως του 4-5 % το χρέος θα αποκλιμακωθεί και θα έχει πέσει στο 70 % μέχρι το 2020. Πολιτική βούληση θέλει...

  23. ierofantis avatar
    ierofantis 25/02/2011 21:20:58

    Αρχαιοπτέρυγα, να ρωτήσω και εγώ κάτι.

    Τί χρείαν έχουμε για την ύπαρξη αφορολογήτου; Και εξηγούμαι

    Στη χώρα κατοικούν 11 εκ. άνθρωποι. Εργάζονται περίπου τα 4/10α, λαμβανομένης υπόψην και της ανεργίας. Από αυτούς που εργάζονται και άρα αμοίβονται ένα 50 % δεν πληρώνει φόρους γιατί είναι στο αφορολόγητο όριο ενώ επί του γενικού πληθυσμού ένα 60 % δεν πληρώνει φόρους για τον ίδιο λόγο.

    Εάν πάρω από τη δέσμη προτάσεων του Ιαπετού παραπάνω, το τμήμα στο οποίο αναλύει τους χαμηλούς συντελεστές φορολογίας των φυσικών προσώπων και τους προσαρμόσω έτι περαιτέρω, ώστε να τους φέρω στα μέτρα των πιο αδυνάτων (πχ για εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ, φορολογικός συντελεστής 7 %), γιατί να μην καταργήσω γενικά το αφορολόγητο, ώστε αφενός να διευρύνω δραματικά μεν τη φορολογική βάση μου, αλλά ταυτόχρονα αφετέρου να μην εξοντώσω και τον πιο αδύνατο οικονομικά πληθυσμό;

    Γιατί να μην εισπράττω σαν κράτος από το 60 % του πληθυσμού, έστω μια μικρή φορολογία και να επιλέξω αντιθέτως την οριστική απώλεια της φορολογητέας αυτής ύλης, υπό το πρόσχημα της δήθεν κοινωνικής πολιτικής;

    Εναλλακτικά, πάλι από τις προτάσεις του Ιαπετού, θα μου φαινόταν φορολογικά αποτελεσματικότερο και κοινωνικά δικαιότερο, να χαμηλώσω τους δείκτες της έμμεσης φορολογίας, με το να κρατήσω πχ τον ΦΠΑ πιο κάτω ακόμη και από την πρόταση του Ιαπετού (πχ 12 % στην Επικράτεια χωρίς διακρίσεις), υπό την προϋπόθεση όμως ότι, του μέτρου αυτού, θα προηγηθεί και εξορθολογισμός και μάζεμα των δεκάδων άλλων εμμέσων και κρυφών φόρων που επιβαρύνουν τις συναλλαγές και την αγορά (φόροι στα ακίνητα, στα αυτοκίνητα, στα καύσιμα, στην ενέργεια κλπ).

  24. dareios avatar
    dareios 25/02/2011 21:34:07

    .........................................................Με το φτωχό μου το μυαλό, πάντα, ένα άλλο όνομα της κρίσης είναι Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, διεθνούς και ελληνικού. Αυτό ΔΕΝ θέλω, την κληρονομιά και αποδοχή ενός τεράστιου χρέους, που μας φόρτωσαν συγκεκριμένα άτομα και μηχανισμοί για συγκεκριμένους πάλι σκοπούς κα λόγους. ............................................................μόλις και αν μας πει ο Γιωργάκης ότι θλίβεται κι αυτός που η Δικαιοσύνη δεν μπορεί ν'αγγίξει τον κροίσο Άκη, τότε βλέπω να ξεκινά το ποτάμι της οργής... Πρώτα λοιπόν ΔΗΜΕΥΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ 100 κλεφτών, 50+50, για να βάλεις συμβολικά ένα τέλος στην αρπαγή δημοσίου χρήματος. Και μετά δημιουργείς, με τον εκσυγχρονισμό και τη φορολόγησή τους, τρεις νέες πηγές εσόδων: ΠΟΡΝΕΙΑ-ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ-ΕΚΚΛΗΣΙΑ................................

  25. ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
    ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 25/02/2011 22:10:23

    Φίλοι των ΑΝΤΙΝΕΩΝ,

    Τα πράγματα είναι απλά:

    Ο Ανδρέας Παπανδρέου και το Πασόκ τη δεκαετία του '80 ΕΚΠΟΡΕΝΕΥΣΕ την ελληνική οικονομία ,
    και τώρα ο ΓΑΠ την ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΝΤΑΒΑΝΖΗΔΕΣ.

  26. kimonbel avatar
    kimonbel 25/02/2011 22:13:31

    Καλό και τεκμηριωμένο από την πλευρά σου το άρθρο.
    Θα ήθελα να προσθέσω στις 5 προτάσεις σου άλλη μία, το απόλυτο και ριζοσπαστικό κόψιμο και αφάνισμα της δημοσιουπαλληλίας ,την πηγή και συντήρηση όλων των δεινών της χώρας, μόνο έτσι ενδέχετε να δούμε φως σε καμιά δεκαετία.
    Και για να το τεκμηριώσω σου δίνω μια από τις χιλιάδες αν όχι εκατομμύρια υποθέσεων,απάντηση σε απλή αίτηση του ΔΟΑΤΑΠ αυτού του επαίσχυντου οργανισμού απεστάλει στον αιτούντα μετά από 16 μήνες,όλοι τους ανέλεγκτοι δικτατορίσκοι του κερατά,και με θράσος χιλίων μαϊμούδων.

  27. azof1234 avatar
    azof1234 25/02/2011 22:22:33

    Να προσθέσω στις 5 προτάσεις σου ριζική κατάργηση της δημοσιουπαλληλίας,πηγής όλων το δεινών της χώρας.

  28. thanos avatar
    thanos 25/02/2011 22:25:24

    Τα βασικά μας προβλήματα πριν την κρίση (δανεισμού κυρίως που μετατράπηκε σε γενική) ήταν όσον αφορά το Δημόσιο:
    η κάκιστη λειτουργία του ή μάλλον η μη λειτουργία του σε πολλές περιπτώσεις και η δημιουργία καρτέλ που αδυνατούσε -λέμε τώρα- να ελέγξει το κράτος. Ο ιδιωτικός τομέας ήταν προσανατολισμένος σε κρατικές δουλειές κ δεν παρήγαγε εξαγώγιμα προϊόντα.
    Συνεπώς, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών ήταν μονίμως αρνητικό.
    Τέλος, το μεγάλο κόστος που πλήρωνε -και πληρώνει- το δημόσιο για τις υπηρεσίες που λαμβάνει -υγεία, κατασκευές, εξοπλιστικά, κοινώς ΔΙΑΦΘΟΡΑ.

  29. aris. A avatar
    aris. A 25/02/2011 22:43:50

    Επειδή όσα γράφονται δεν πρόκειται να γίνουν μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη για το πότε ετοιμάζεται το ελληνικό μπαμ;;;;

  30. abyssus avatar
    abyssus 26/02/2011 01:19:50

    Η Ελλάδα προδόθηκε από τον πρωθυπουργό της και τα κοπριτάκια του με τον πιο επαίσχυντο τρόπο. Και σίγουρα είχε τρόπους να επιβιώσει με περισσότερη αξιοπρέπεια αν είχε χρεωκοπήσει λελογισμένα και "πολιτισμένα" πέρσι.

    Όμως κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα με την οικονομία σήμερα (όχι μόνο την ελληνική) είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας που περνάει όλο και περισσότερο από μεγάλες επιχειρήσεις ουσιαστικά ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ. Οι τεράστιες επιχειρήσεις και τα τεράστια κεφάλαια ΦΟΡΟΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ συστηματικά και αποτελεσματικά. Μετακινούν τα κέρδη και τα κεφάλαιά τους από χώρα σε χώρα και δεν τους πιάνει κανείς. Και διαμορφώνουν και τους θεσμούς στα μέτρα τους και την πολιτική και όλα.
    Μας έχουν ζαλίσει με τη φοροδιαφυγή αλλά η φοροδιαφυγή αφενός δεν είναι καταστρεπτική, αφετέρου είναι αντιμετωπίσιμη. Η φοροαποφυγή όμως είναι πολύ σημαντικότερο πρόβλημα και όπως έχουν τα πράγματα δεν βλέπω να είναι αντιμετωπίσιμη.

    Και μια οργανωμένη κοινωνία που δεν έχει αποτελεσματικό δίκαιο σύστημα φορολόγησης δεν μπορεί να ευημερήσει. Θα ευημερεί πλέον μόνο όποιος έχει κληρονομήσει αρκετά για να ζει από την εργασία των σκλάβων. Άντε και ένας στο εκατομμύριο που θα είναι εξαιρετικά ικανός ή εξαιρετικά τυχερός.

    Η γνώμη μου είναι ότι όσο το δικαίωμα στην ιδιοκτησία μπαίνει πάνω από όλα τα άλλα ανθρώπινα δικαιώματα, δεν μπορεί να υπάρξει ευημερία παρά μόνο σε όλο και πιο αποκλεισμένες ζώνες και τάξεις. Άρα ή θα πάμε σε ένα νέο μεσαίωνα ή θα προκύψουν νέες αξίες και επ' αυτών ευημερία. Ευημερία χωρίς ανάλογες αξίες δεν νοείται. Ειδικά από τη στιγμή που ο πλανήτης και οι πόροι του μοιάζουν πλέον όλο και πιο πολύ σαν ένα πεπερασμένο στενόχωρο οικόπεδο. Η ιδιοκτησία είναι ο ζωτικός χώρος που έχει ανάγκη ο κάθε άνθρωπος για να ζήσει.
    Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι τελείως διαφορετική η διαχείριση του ζωτικού χώρου όταν βρισκόμαστε σε ένα πεπερασμένο χώρο και όταν έχουμε γύρω μας ανεξερεύνητες περιοχές. Το πρόβλημα με την ανθρωπότητα στον 21ο είναι ότι τελείωσαν οι ανεξερεύνητες περιοχές. Ο χώρος που κληρονομώ εγώ είναι ο ζωτικός χώρος που δεν μπορεί να έχει ο διπλανός μου.
    Ή θα μοιραστούμε το χώρο ή θα γίνει ο άλλος σκλάβος μου ή θα φαγωθούμε. Άλλη λύση δεν υπάρχει όσο δεν υπάρχει άλλος πλανήτης.

    • φοίνικας avatar
      φοίνικας @ abyssus 26/02/2011 09:38:22

      Το αυτό +1000000 !!!

  31. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 26/02/2011 03:06:32

    Αρχαίε, με κλόνισες, με προβλημάτισες. Πάντως ανοίγεις μια σκληρή ρεαλιστική συζήτηση.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 26/02/2011 06:57:33

      Φαήλο, το πιάνω το θέμα ανάποδα, και έτσι σε παρακαλώ να το δεις και εσύ. Δηλαδή, "πού θα καταλήξουμε". Θα καταλήξουμε αρκετά εξαθλιωμένοι σε σχέση με σήμερα. Και ή θα έχουμε διαχειριστεί εμείς την διαδκασία περισώζοντας ό,τι μπορέσουμε, ή θα μας έχουν πάρει κάθε κινητό και ακίνητο, για να φτάσουμε στο ίδιο τελικό αποτέλεσμα. Αν είναι να φτάσω στο ίδιο αποτέλεσμα, τι προτιμώ για ενδιάμεση κατάσταση; Kαι τι εκχωρώ; Κολλάει στο "ποιός τολμάει να πει τέτοια πράγματα από την τηλεόραση" και "ποιό κανάλι θα του δώσει το μικρόφωνο χωρίς να τον ξεσκίσει". Και κολλάει΄στο εάν γίνεται Δημοκρατικά ή όχι. Αυτό που κάνουν σήμερα οι Πασόκοι κρύβεται πίσω από ψευδeπίγραφες εκλογές, όσο και αν είδαμε τι εκλογές ήταν. H εξέλιξη, αυτή θα είναι, αλλά μπορεί πολιτικός να βγει να πει τέτοια πράγματα;

  32. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 26/02/2011 03:06:32

    Αρχαίε, με κλόνισες, με προβλημάτισες. Πάντως ανοίγεις μια σκληρή ρεαλιστική συζήτηση.

  33. pink floyd avatar
    pink floyd 26/02/2011 18:44:17

    1.η μείωση των φόρων,
    2.η μείωση των παροχών,
    3.η κατάργηση κάθε «πόθεν έσχες»,
    4.η εξασφάλιση μόνο στοιχειωδών Δημοσίων υπηρεσιών, αλλά επιπέδου 1935 ή 1955, τόσες αντέχουμε και
    5.η μονομερής, από εμάς στάση εξυπηρέτησης χρέους.
    Σχολιο
    1 Μιλατε για μειωση φορων. Αν δεν κανω λαθος ο φορολογικος συντελεστης των επιχειρησεων θα γινει κοντα στο 20 τοις εκατο με το νεο φορολογικο.Αν παμε πιο κατω το κρατος χανει εσοδα, αν μειωσουμε γενικα τους φορους το κρατος χανει εσοδα. Αυτο σε συνδυασμο με το 2 και 4 σημαινει εξαφανιση καθε κοινωνικης πολιτικης. Δηλαδη σχολεια με 70 μαθητες στην ταξη δημοσια νοσοκομεια με μια νοσοκομα για 50 ασθενεις εργασια μεχρι τα 70 μειωση στο μισο (220 ευρω ) του επιδοματος ανεργιας καταργηση καθε επιδοματος σε ιδιωτικο και δημοσιο τομεα καταργηση οποισδηποτε δωρεαν ιατρικης αρωγης ( εξετασεις δωρεαν φαρμακα κλπ) και τελικα κοψιμο καθε ιστου του οποιου κοινωνικου κρατους και δικαιωματος εχει αφησει ο ΓΑΠ
    2. Η καταργηση καθε ποθεν εσχες σημαινει τιμη και δοξα σε καθε λαμογιο που εκλεψε φοροδιαφυγε φοροεκλεψε που εβγαλε μαυρα που εστειλε στον ταφο ανθρωπους ειτε κυριολεκτικα ειτε μεταφορικα για να βγαλει χρηματα.Δηλαδη η χαρα του καθε τσοχατσοπουλου
    3. Μονομερης σταση του χρεους.Οχι οποιοδηποτε χρεους ομως .Πρεπει ναδουμε ποιο ειναι πραγματικο ποιο ειναι επαχθες ποιοειναι διπλοπληρωμενο και μετα βλεπουμε τι πρεπει να πληρωσουμε
    Λυσεις (Πρεπει να γινουν σχεδον ταυτοχρονα )
    1. Αφου καθορισουμε το χρεος ερχομαστε σε συμφωνια με τους ξενους πιστωτες για τη διαρκεια αποπληρωμης
    2. Κρατικοποιηση ολων των ελληνικων τραπεζων. Εχουν αποτυχει στον ρολο τους
    3. Προυπολογισμος με μηδενικο ελλειμα .Ειναι εφικτος αν πληρωνουμε λογικους τοκους.
    4. Αναπτυξη γεωργικης παραγωγης με στοχευση στην διετια η Ελλαδα να ειναι αυταρκης στα βασικα διατροφικα της προιοντα.Αυτο μπορει να γινει με δανεια σε ανεργους πολιτες που θα γινουν αγροτες που θα φυγουν απο τα αστικα κεντρα (Αθηνα και Θεσσαλονικη) για να εγκατασταθουν σε μικρες πολεις
    5. Χρηματοδοτηση ιδρυσης εταιρειων απο τα δημοσια ΑΕΙ και ΤΕΙ για δημιουργια η αντιγραφης τεχνολογιας.Αυτες οι εταιρειες θα μπορουν να πωληθουν σε ιδιωτες που θα ενδιαφερθουν
    6. Επιστροφη ολων των καταθεσεων των Ελληνων απο το εξωτερικο.Οποιος Ελληνας εχει χρηματα σε τραπεζα του εξωτερικου χωρις να εχει δοσοληψιες με το εξωτερικο (πχ εμπορος,εφοπλιστης εισαγωγεας) πρεπει να φερει τα χρηματα του πισω αλλιως χανει την ιδιοτητα του Ελληνα πολιτη
    7. Ανοιγμα ολων των τραπεζικων λογαριασμων ολων των Ελληνων που εχουν καταθεσεις πανω απο 100.000 ευρω και διασταυρωση τους με τις φορολογικες τους δηλωσεις αν δικαιολογουνται αυτες οι καταθεσεις σε βαθος 15 ετιας
    8. Σκοτωμα καθε παρεμποριου και αμεση απελαση καθε παρανομου αεργου μεταναστη . Οσοι εχουν εργασια ταυτοποιηση και διακρατικες συμφωνιες για εργασια συγκεκρμενου χρονου.Οσοι θελουν να γινουν Ελληνες εξεταζονται στην γλωσσα και στην ιστορια μας και αποκτουν ελληνικα χαρτια
    9. Επανεξεταση για το αν πρεπει να μεινουμε στο ευρω
    10. Συνταγματικη αναθεωρηση με μειωση σε 150 των βουλευτων, λιγοτερων υπουργων.Κανεις ειτε αιρετος ειτε διορισμενος δεν καθεται στην θεση του περισσοτερο απο 2 θητειες αν ειναι αιρετος η μια αν ειναι διορισμενος. Καθε διεφθαρμενος υπαλληλος απολυεται και κατασχονται υπερ του κρατους τα περιουσιακα του στοιχειαΚαθε αιρετος που κλεβει εξοριζεται και χανει ολη την περιουσια του
    ΥΓ. Η Ελλαδα εχει το 16% του εργατικου της δυναμικου στο δημοσιο.Η Γαλλια 23% οι σκανδιναβικες χωρες κοντα στο 30 η Πορτογαλια 15 η Γερμανια 12 δηλαδη ειμαστε ακριβως στο μεσο ευρωπαικο ορο. Το προβλημα του ελληνικου δημοσιου ειναι η γραφειοκρατια και η στρατιωτικη του δομηση. Δηλαδη ο παλιος ξερει για αυτο ειναι και ο διευθυντης ακλονητος ο τμηματαρχης ακινητος ο προισταμενος ξερολας γραφειοκρατης.Αν ομως ολοι αυτοι ηξεραν οτι μονο μια θητεια θα εμεναν στη θεση τους δεν θα ειχαν καμια επαρση για αυτο που ειναι και δεν θα προλαβαιναν ουτε να κλεψουν ουτε να ταλαιπωρησουν τους υφισταμενους τους και τους υπολοιπους πολιτες

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.