#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/05/2010 02:33
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπάρχει και ελληνική λύση αντί για το ΔΝΤ



ΜΕΡΟΣ Β

ΤΟ ΜΕΡΟΣ Α δημοσιεύεται εδώ: Ο Γ. Παπανδρέου, συνοδοιπόρους στο δρόμο για τα Σούσα δε θα βρει

 Εισαγωγή:

Όταν ανακοινώθηκε η πρώτη φοροεισπρακτική καταιγίδα, έγραψα ένα άρθρο με τίτλο «Μέτρα που θα μπορούσε να πάρει η κυβέρνηση και δεν πήρε» ( http://www.antinews.gr/?p=36271). Κυρίως για να εκφράσω τη διαφωνία μου με μια πολιτική, που επιχειρεί να λύσει τα προβλήματα της οικονομίας αυξάνοντας του φόρους και στραγγαλίζοντας τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα, ενώ χαϊδεύει τους έχοντες. Τα μέτρα εκείνα, όπως λέγαμε από τότε, απεδείχθησαν ανεπαρκή και δεν έλυσαν το πρόβλημα. Στη συνέχεια, η κυβέρνηση μετά από πολλές παλινωδίες και ασυγχώρητες καθυστερήσεις, υπέκυψε στις πιέσεις των αγορών και τους εκβιασμούς των ..ετέρων και οδηγήθηκε σ’ ένα μηχανισμό  στήριξης, που  στην  ουσία είναι μηχανισμός υποδούλωσης. Το ΔΝΤ, δεν είναι απλώς  μια κακή λύση. Ίσως αποδειχθεί  το εθνικό μας αδιέξοδό . Μπορεί να μας δώσει μια πρόσκαιρη ανάσα, αλλά θα οδηγήσει την κοινωνία μας στη  φτώχεια με άδηλη τη συνέχεια.

Η Ελλάδα θα  είχε αποφύγει το  ΔΝΤ:

α) αν είχε μια σοβαρή κυβέρνηση η οποία πίστευε στις δυνάμεις του ελληνισμού.

β) αν η κυβέρνηση  είχε τη φιλοδοξία να αντισταθεί στα κελεύσματα και τις πιέσεις «φίλων», «ετέρων» και «συμμάχων» και έβαζε πάνω απ’ όλα την αξιοπρέπεια της χώρας.

γ) αν η κυβέρνηση, είχε το σθένος να πει την αλήθεια και δεν περίμενε έξη μήνες να προετοιμάσει την κοινή γνώμη για τα δυσάρεστα.

δ) αν είχε την θέληση, αλλά και την ικανότητα να συντάξει ένα σοβαρό,  πρόγραμμα, με ορίζοντα τετραετίας.

Το τραγικό είναι ότι η κυβέρνηση  Παπανδρέου, ουδέποτε αναζήτησε  άλλη λύση. Δεν ήθελε, δεν ήξερε, δεν μπορούσε;  Ο ιστορικός του μέλλοντος θα κρίνει.

Από πού έπρεπε να ξεκινήσουμε:

Το πρόβλημα της Ελλάδος από τον Οκτώβριο και μετά είναι πρόβλημα αξιοπιστίας. Το χρέος και το έλλειμμα ήταν γνωστά από καιρό. Δεν προέκυψαν αιφνιδίως το περασμένο Φθινόπωρο. Εκείνο που ανεδείχθη, ειδικά μετά τον Νοέμβριο, ήταν η αφερεγγυότητα  της κυβέρνησης και η αδυναμία της να διαχειριστεί το πρόβλημα. Αυτά δημιούργησαν στην αγορά αίσθηση αβεβαιότητας και άρχισε η σπέκουλα σε βάρος μας.

Κατά τη γνώμη μου, υπήρχε και ένας δρόμος  εντελώς διαφορετικός. Το πρώτο νομοσχέδιο που έπρεπε να έρθει  στη Βουλή ήταν  αυτό που θα έδινε το δικαίωμα ψήφου στους ομογενείς μας από τον τόπο διαμονής τους.  Μια τέτοια ενέργεια έχει  διττό σκοπό: Αφ’ ενός ενώνεις τον οικουμενικό ελληνισμό και αφ’ ετέρου ενισχύεις τη βάση της νομιμοποίησής σου όταν διαπραγματεύεσαι στο εξωτερικό. Δεν θα εκπροσωπείς μόνο τα δέκα εκατομμύρια  των ελλήνων, αλλά και τα εκατομμύρια των ομογενών μας.

Το επόμενο βήμα; ένα σοβαρό πρόγραμμα εξόδου της χώρας από την κρίση, με προοπτική τετραετίας. Το πρόγραμμα αυτό, με ευρύτερη πολιτική και κοινωνική υποστήριξη, θα μπορούσε να αποτελέσει έναν εθνικό στόχο πίσω από τον οποίο θα συμπαρατασσόταν οι υγιείς δυνάμεις της χώρας.   

Όμως,  κ. Παπανδρέου από την αρχή υπονόμευσε κάθε λύση. Αντί για συναίνεση, άρχισε τις εξεταστικές για να δικαιολογήσει την αθέτηση των υποσχέσεών του.  Αντί για τους ομογενείς, επέλεξε τους λαθρομετανάστες. Αντί για μια ελληνική λύση, μας οδήγησε στο ΔΝΤ,  

Τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια ελληνική λύση;  Τολμηρές και ρηξικέλευθες ιδέες, που θα επανίδρυαν το κράτος και θα μετέτρεπαν την τελευταία «σοβιετικού τύπου» οικονομία, σε μια δυναμική οικονομία της αγοράς, που θα αξιοποιούσε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και θα επένδυε στο ανθρώπινό της δυναμικό.

Ας δούμε μερικές τέτοιες ιδέες:

 

ΜΕΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

 

Επαναπατρισμός κεφαλαίων – Εθνικό Ομόλογο

Μετά τις αψυχολόγητες δηλώσεις του κ. Παπακωνσταντίνου, για τη φορολόγηση των καταθέσεων και το κλίμα αβεβαιότητας που δημιούργησε, κεφάλαια ύψους 15 δις ευρώ, έφυγαν από την Ελλάδα και κατευθύνθηκαν στις  τράπεζες του εξωτερικού. Όσα  θα μας δανείσει το ΔΝΤ!  Η κυβέρνηση θα μπορούσε να εκδώσει ένα Εθνικό Ομόλογο για τον επαναπατρισμό ελληνικών κεφαλαίων, χωρίς ποινικές ρήτρες, και με ένα ελκυστικό επιτόκιο.    

 

Η χαμένη μάχη της φοροδιαφυγής:  Από το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών  πάνω από τα 15 δισ. ευρώ, δηλαδή το 85,2%, είναι  βεβαιωμένες οφειλές από 6.274 μεγαλοοφειλέτες, επιχειρήσεις ή φυσικά πρόσωπα! Διάφοροι επιτήδειοι, στήνουν εταιρείες, διορίζουν «αχυρανθρώπους», δεν καταβάλλουν φόρους και εισφορές και οδηγούν τις εταιρείες σε πτώχευση. Μήπως είναι καιρός να αναθεωρήσουμε τη νομοθεσία και για χρέη προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία να είναι υπεύθυνοι και με την προσωπική τους περιουσία οι μεγαλομέτοχοι των εταιρειών αυτών; Για να σταματήσει αυτή η κατάχρηση του θεσμού των κεφαλαιουχικών εταιρειών; Μόνο τα μισά να εισέπραττε το δημόσιο, είναι όσο το κόστος όλων των περικοπών! Επιπλέον, είναι πρόκληση εταιρείες που οφείλουν τεράστια ποσά στο δημόσιο να διεκδικούν επιστροφές φόρων και να …επιδοτούνται με κρατικές διαφημίσεις!

 

Φορολόγηση των τόκων που εισπράττουν οι δανειστές

του Δημοσίου:   Το δημόσιο για το 2009 κατέβαλε  συνολικά   12 δις  ευρώ για τόκους! Οι τόκοι αυτοί είναι αφορολόγητοι!  Όταν φορολογούνται  ακόμα  και οι καταθέσεις των συνταξιούχων, είναι αδιανόητο να  είναι αφορολόγητοι οι τόκοι των κερδοσκόπων! Η Φορολόγηση  ενός μέρους  με 10% θα απέφερε   έσοδα 1.2 ευρώ!

 

Φορολόγηση του τζόγου: Ο ετήσιος τζίρος από το τζόγο ανέρχεται σε 55 δις ευρώ ετησίως. Ένας φόρος της τάξεως του 10% που θα καταβάλλεται προκαταβολικά,  θα απέφερε  στο δημόσιο έσοδα  5.5 δις ευρώ ετησίως. Τα μέτρα που ανακοίνωσε  η κυβέρνηση, με την πλέον αισιόδοξη πρόβλεψη,  θα αποφέρουν 4.8 δις!

Έσοδα από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού:  Η ΕΓΝΑΝΤΙΑ Οδός μπορεί να παραχωρηθεί σε κάποια κοινοπραξία που θα αναλάβει την εκμετάλλευσή της για ορισμένο χρονικό διάστημα και το  δημόσιο θα μπορέσει να εισπράξει, άμεσα,  ένα ποσό της τάξεως 2.5 -3 δις, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς.

Επαναδιαπραγμάτευση της Αττικής Οδού:  Από την Αττική Οδό διέρχονται πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης. Το δημόσιο έχει δύο λύσεις, είτε να εισπράττει  τα έσοδα από τα επιπλέον αυτοκίνητα, είτε να απαιτήσει την παράδοση της Αττικής Οδού.

Αδειοδότηση Ηλεκτρονικών ΜΜΕ:   Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ (τηλεόραση και ραδιόφωνο)  λειτουργούν χωρίς άδεια εδώ και 20 χρόνια! Προφανώς οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι μεροκαματιάρηδες, αλλά κατέχοντες. Το δημόσιο μπορεί να δημοπρατήσει τις άδειες και να εισρεύσει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Τι περιμένουμε είκοσι χρόνια; Δεν έχει σημασία το ποσό που θα εισπράξει το δημόσιο, αλλά το μήνυμα που θα στείλει.

Επεκτάσεις Πολεοδομικών σχεδίων:  Πριν λίγο καιρό, ο Πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς εκτίμησε ότι η ένταξη στα σχέδια πόλεων κτισμάτων και οικισμών, μπορεί  να αποφέρει στο δημόσιο έσοδα έως και 14 δις!!! Αυτό είναι μόνον η μία πλευρά. Με την ένταξη , θα δοθεί ώθηση σε μια σειρά από σχετικά επαγγέλματα, ενώ θα δημιουργηθεί πλούτος, που αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει, δεν εμφανίζεται πουθενά!

Ιδιωτικοποιήσεις: Η κυβέρνηση έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό έσοδα 2.5 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις,  αλλά μέχρι τώρα δεν έχει αναλάβει καμιά πρωτοβουλία. Αντί να περικόπτουμε ένα μισθό από τους εργαζομένους των 700 ευρώ που θα οδηγήσει χιλιάδες οικογένειες στην απόγνωση, θα μπορούσαμε να διαθέσουμε, μέσω του χρηματιστηρίου, ποσοστά από τη ΔΕΗ, τον ΟΠΑΠ, τον ΟΣΕ, τον  Αερολιμένα  Αθηνών κ.λ.π.

 

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ

 

Μείωση του κράτους:  Έχουμε ένα υπερτροφικό, αναποτελεσματικό και σπάταλο κράτος, που είναι επιτακτική ανάγκη να περιοριστεί. Βήμα πρώτο η άμεση κατάργηση, επιτροπών, αρχών, οργανισμών, συμβουλίων, που κανένα ουσιαστικό έργο δεν παράγουν. Στήθηκαν μόνο και μόνο για να βολευτούν κομματικοί ημέτεροι.  Δεύτερο, πάγωμα των προσλήψεων στο δημόσιο, ενόσω διαρκεί το πρόγραμμα εξόδου από την κρίση. Οι αποχωρούντες υπάλληλοι, θα αντικαθίστανται με μετατάξεις από άλλες υπηρεσίες.

 

Μείωση των κομματικών υπαλλήλων:  Στα περισσότερα υπουργικά γραφεία απασχολούνται στρατιές συμβούλων, οι περισσότεροι  εκ των οποίων αμείβονται και υπερωριακά, χωρίς να διαθέτουν και τίποτα ειδικές γνώσεις. Ο αριθμός των συμβούλων μπορεί να περιοριστεί στο ήμισυ και οι υπόλοιπες θέσεις να καλύπτονται από την ιεραρχία των υπουργείων.

 

Διοικήσεις ΔΕΚΟ  και  Οργανισμών του Δημοσίου.

Ενοποίηση των θέσεων του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου. Μείωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου σε πέντε.

Τοπική αυτοδιοίκηση

Είναι από τα πλέον σπάταλα τμήματα του κράτους. Οι περισσότεροι δήμοι είναι υπερχρεωμένοι. Εκατοντάδες δημοτικές επιχειρήσεις έχουν ιδρυθεί  μόνο και μόνο  για να εξυπηρετούν την κομματική πελατεία των δημάρχων. Ποια είναι η σκοπιμότητα του Αθήνα 984, που με σχεδόν μηδενική ακροαματικότητα, κοστίζει στους πολίτες της Αθήνας δεκάδες εκατομμύρια;  Για να απασχολεί εκατοντάδες δημοσιογράφους οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν ήδη  άλλες δουλειές;   Δεν ξέρω, αν ο Καλλικράτης, λύνει το πρόβλημα, αλλά μια πολιτική συγχώνευσης των δήμων, με παράλληλη κατάργηση άχρηστων οργανισμών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα γλυτώσει το δημόσιο από εκατοντάδες εκατομμύρια.

ΕΡΤ-ΕΡΑ-ΑΠΕ-Κανάλι της Βουλής

Η ΕΡΤ κοστίζει στο δημόσιο 700 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.  Απασχολεί  τριπλάσιους  υπαλλήλους απ’  το ΒΒC!  Kαι παρά το γεγονός ότι χρηματοδοτείται από το κράτος, παράγει ελλείμματα! Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να υπάρχει ένα δίκτυο δημόσιας τηλεόρασης, όλα τα άλλα είναι περιττές πολυτέλειες ακόμα για περιόδους παχέων αγελάδων!

Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις

Η σπάταλη κληρονομιά από τη θητεία του κ. Παπανδρέου στο Υπουργείο Εξωτερικών. Έχουν φυτρώσει παντού σαν μανιτάρια. Οι περισσότερες μάλιστα χρηματοδοτούνται από το δημόσιο. Για πιο λόγο, αφού είναι …μη κυβερνητικές οργανώσεις;

Μείωση του αριθμού των βουλευτών

Για μια χώρα δέκα εκατομμυρίων οι τριακόσιοι βουλευτές είναι δαπανηρή πολυτέλεια.  Η δημοκρατία μας θα μπορούσε να λειτουργήσει μια  χαρά, ίσως και καλύτερα, αν ο αριθμός περιοριζόταν σε πρώτη φάση στους 250 και στη συνέχεια  στους 200. Και οι αρχηγοί θα είχαν λιγότερα προβλήματα στο κεφάλι τους. Αν το πολιτικό μας σύστημα θέλει πραγματικά  να ανακτήσει μέρος της απωλεσθείσας αξιοπιστίας του, εκτός από την αυτοκάθαρσή του,  πρέπει πείσει  στους πολίτες, δια του παραδείγματος,  ότι έλαβε τα μηνύματα των καιρών για περιστολή των δαπανών.  Για όσο διαρκεί η κρίση ίσως πρέπει να επανεξεταστούν κάποια από τα προνόμια τους και οι αποζημιώσεις για τη συμμετοχή των βουλευτών σε επιτροπές.

Κατάργηση  της διπλοθεσίας στο δημόσιο. Χιλιάδες επιτήδειοι εισπράττουν δυο και τρείς μισθούς από το στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα και την τοπική αυτοδιοίκηση (μερικοί από αυτούς χωρίς να εμφανίζονται ποτέ), ενώ άνεργοι πτυχιούχοι κάνουν δουλειές του ποδαριού.

Οι  υπερτιμολογήσεις των δημοσίων έργων:  Είναι κοινό μυστικό ότι τα δημόσια έργα υπερτιμολογούνται. Οι  υπερτιμολογήσεις διογκώνουν τις  δημόσιες  δαπάνες  και το  δημόσιο χρέος.  Ενώ πολλές φορές εμπεριέχουν  και  πονηρά ποσά.  

Οι εγγυήσεις του δημοσίου

Το φαινόμενο της κατάπτωση των  εγγυήσεων του δημοσίου προς τρίτους έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις. Το ποσό είναι ασύλληπτο, καθώς υπερβαίνει τα 18 δισ. ευρώ!

 

ΟΣΕ: Ο ΟΣΕ, αν και μονοπώλιο, κοστίζει στον έλληνα φορολογούμενο ένα εκατομμύριο ευρώ ημερησίως! Το κράτος απέτυχε στον ΟΣΕ, όπως προηγουμένως είχε αποτύχει και στην Ολυμπιακή. Μόνη λύση είναι η είσοδος στρατηγικού επενδυτή και η άμεση αναδιοργάνωσή του.

Υγεία:  Στην Ελλάδα  πληρώνουμε για φάρμακα περί τα 9 δις ευρώ, όταν η  Ισπανία. πληρώνει 12 δις!  Καθόλου περίεργο όταν τα περισσότερα νοσοκομεία διοικούνται από άσχετους προς το τομέα διοικητές! Μια ματιά μόνο στα βιογραφικά αυτών που διορίστηκαν διοικητές!  Υπάρχει και ένα  άλλο ζήτημα. Τα νοσοκομεία, όπως και πολλοί άλλοι οργανισμοί του δημοσίου, δεν καταρτίζουν ισολογισμούς! Δηλαδή δουλεύουν με πλήρη αδιαφάνεια και χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα.

Η δήθεν δωρεάν παιδεία: Προσποιούμαστε ότι δήθεν παρέχουμε «δωρεάν παιδεία»! Κοροϊδευόμαστε!  Η παραπαιδεία από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο κοστίζει 1.5 δις ετησίως!  Για την ανώτατη εκπαίδευση,  οι έλληνες φορολογούμενοι, συνεισφέρουν 7.200 ευρώ το χρόνο για κάθε σπουδαστή!   Μήπως είναι καιρός να επανεξετάσουμε αυτή τη  «δωρεάν παιδεία» και να επιβληθούν δίδακτρα από κάποια εισοδηματική κλίμακα και επάνω; Τα  δίδακτρα θα   επιστρέφονται , υπό την μορφή υποτροφίας,  στους  αριστούχους. Εννοείται ότι  οι  πραγματικά άποροι φοιτητές  θα σπουδάζουν δωρεάν;  Δεύτερον, ειδικά για τα συγγράμματα, αντί να τα δίνει δωρεάν το κράτος να οριστεί ένα συμβολικό τίμημα. Παράδειγμα,   κάθε βιβλίο θα κοστίζει όσο δυο φραπόγαλα  στο Κολωνάκι και ένα πακέτο τσιγάρα!  Κανένας δε θα γίνει φτωχότερος! Ισως έτσι εκτιμήσουν και την αξία τους! Των  βιβλίων εννοείται!

Δικαιοσύνη:  Έχουμε ένα από τα πλέον δαπανηρά και  χρονοβόρα συστήματα απονομής δικαιοσύνης. Τα δικαστήριά μας λειτουργούν μέχρι τις 3 το μεσημέρι, ενώ είναι κλειστά σχεδόν τέσσερις μήνες το χρόνο! Καθημερινά σπαταλώνται  χιλιάδες εργατοώρες σε άσκοπες μετακινήσεις και εκνευριστικές αναμονές. Επιπλέον, κάθε χρόνο κατατίθενται περίπου 500. 000 χιλιάδες μηνύσεις! (Καθημερινή 24-5-09) Ίνας λόγος αυτής της απίστευτης δικομανίας είναι η ευκολία με την οποίαν μπορεί να μηνύσει ο καθένας τον οποιονδήποτε και χωρίς σοβαρές συνέπειες μάλιστα.  Αν θεσπιστεί ένα σοβαρό παράβολο, ας πούμε της τάξεως των 500 ευρώ, το γεγονός αυτό θα απέτρεπε πολλούς επίδοξους μηνυτές. Τέλος, να γίνουν πιο τσουχτερά τα  έξοδα της δίκης  (τα οποία να καλείται να πληρώνει ο μηνυτής!) σε περίπτωση που αθωώνεται ο κατηγορούμενος ! Εννοείται, όπως συμβαίνει παντού, θα ληφθεί ειδική πρόνοια για τους άπορους.

Άμεση περικοπή των παρανόμων συντάξεων:  Η εφημερίδα το «Θέμα», είχε ένα  δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο  περισσότεροι από 60.000 ….συνταξιούχοι πληρώνονται κάθε μήνα, αν και έχουν αποβιώσει! Σύμφωνα με εκτιμήσεις των διοικήσεων των Ταμείων, το Δημόσιο και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης χάνουν με τον τρόπο αυτόν  ποσά, της τάξεως  έως και 2 δισ. ευρώ κάθε χρόνο, δηλαδή περίπου το  1% του ΑΕΠ! Είναι τόσο δύσκολο για το κράτος να  εντοπίσει τους επιτήδειους, να τους ζητήσει να επιστρέψουν τα παρανόμως εισπραχθέντα και μάλιστα εντόκως και να στείλει μερικούς στη φυλακή προς παραδειγματισμό;

Μαχαίρι στις ανελαστικές δαπάνες: Εκατομμύρια σπαταλώνται  κάθε χρόνο σε προμήθειες  υλικών, ενοίκια  στέγασης  δημοσίων  υπηρεσιών,  αμοιβές  μελών επιτροπών,  ανύπαρκτες υπερωρίες,  έξοδα  δημοσίων σχέσεων, τηλεφωνικά  τέλη.  Είναι  ενδεικτικό  ότι  σε μια εποχή που οι τιμές σταθερής και κινητής τηλεφωνίας παίρνουν την κατιούσα, το δημόσιο πληρώνει 100 εκατ  ευρώ  για κινητά και σταθερά τηλέφωνα!. Οι περισσότερες από τις δαπάνες αυτές είναι εντελώς αδικαιολόγητες και οι υπηρεσίες θα λειτουργούσαν εξ ίσου καλά και χωρίς αυτές!

 

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ

 

Διεκπεραίωση επενδύσεων:  όποιος έχει επιχειρήσει να ιδρύσει μια ανώνυμη εταιρεία στην Ελλάδα, ξέρει τι τραβάει. Φανταστείτε τώρα έναν ξένο!  Χάνεται στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της γραφειοκρατίας!  Θέλει πραγματικά η κυβέρνηση να δώσει λύση; Ας διοριστεί ένας υφυπουργός παρά των πρωθυπουργών με αρμοδιότητα τις επενδύσεις.  Ας συγκροτήσει και μια ομάδα ειδικών-καμικάζι. Όποιος ενδιαφέρεται να επενδύσει στην Ελλάδα, να καταθέτει εκεί τα στοιχεία του φακέλου. Και αν όλα είναι εν τάξει, να πηγαίνει σ’ ένα μήνα και να παραλαμβάνει  τις άδεις!  Ούτε φακελάκια, ούτε «γρηγορόσημα», ούτε …εκβιασμοί.

 

Κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο

Μια από τις βασικές παθογένειες της οικονομία μας είναι το όνειρο του νεοέλληνα να γίνει δημόσιος υπάλληλος. Και ο βασικός λόγος είναι η μονιμότητα. Αντιλαμβάνομαι ότι ο στενός δημόσιος τομέας, πρέπει να έχει μια σταθερότητα,  αλλά γιατί να είναι κάποιος μόνιμος από την πρώτη ημέρα;  Μια λύση θα ήταν με τη  μονιμότητα να επιβραβεύονται οι ικανοί και οι άξιοι υπάλληλοι. Και αυτό να μην το κρίνει ο εκάστοτε υπουργός, αλλά μια ανεξάρτητη αρχή, όπως το ΑΣΕΠ. Κατά τα άλλα να ισχύει στο δημόσιο το ίδιο εργασιακό πλαίσιο που διέπει και τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα. 

 

ΕΣΠΑ

Η κυβέρνηση αντί να παρακαλάει την Ε.Ε. για δάνεια, θα ήταν πιο φρόνιμο να ζητήσει την ταχύτερη εκταμίευση των κονδυλίων, που ούτως ή άλλως μας αναλογούν από το ΕΣΠΑ. Με τον τρόπο αυτό και χρήμα θα έρρεε στην αγορά  και η οικονομία μας θα έπαιρνε  τις αναπτυξιακές ανάσες, που τόσο χρειάζεται για να βγούμε απ΄ την κρίση.

 

Μείωση της φορολογίας  για  νέες επιχειρήσεις:  Κάθε νέα επιχείρηση που θα ιδρύεται στη χώρα (και δε θα προέρχεται από δολία πτώχευση προηγουμένης) θα φορολογείται για τα τρία πρώτα χρόνια με ένα χαμηλό συντελεστή μεταξύ 10-15%

 

Συγχώνευση ΑΤΕ και Τ.Τ.

Με τη συγχώνευση αυτών των δυο ελεγχομένων από το κράτος τραπεζών, δημιουργείται ένας ισχυρός βραχίονας στον τραπεζικό χώρο που θα έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στην οικονομία με λογικά επιτόκια, να μην επιζητεί υπερκέρδη και κυρίως να μην κερδοσκοπεί. Με τον τρόπο αυτό θα υποβοηθηθεί η ανάπτυξη στη χώρας.

 Η  μείωση  των επιτοκίων δανεισμού:  Η διαφορά μεταξύ  των επιτοκίων δανεισμού και καταθέσεων είναι χαώδης. Σε μια φάση που η χώρα μας βρίσκεται σε ύφεση επιβάλλεται η  μείωση του κόστους δανεισμού. Κάτι τέτοιο, θα  ενισχύσει  την ενεργό ζήτηση, τα έσοδα του δημοσίου και θα μειώσει το  κόστος παραγωγής . Το δημόσιο διέθεσε  28 δις ευρώ, δηλαδή το 10% του ΑΕΠ για να στηρίξει τις τράπεζες.  Είναι  υποχρέωση των τραπεζών  να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, περιορίζοντας τα κέρδη τους.  Αν οι κρατικές τράπεζες ανοίξουν το δρόμο, οι  ιδιωτικές, μπροστά στον κίνδυνο να χάσουν  μερίδιο στην αγορά, θα  ακολουθήσουν.  Θα είναι μια μεγάλη ανάσα, ειδικά για τα νοικοκυριά.

Τουριστική αντεπίθεση:  Τη βαριά βιομηχανία της χώρας την εξαθλιώσαμε με …rooms to let!  Έχουμε ένα από τα ακριβότερα τουριστικά προϊόντα. Η  χώρα μας τους τελευταίους μήνες είναι στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, έστω και αρνητικά. Πέρασε από το μυαλό των ασχολουμένων με την τουριστική βιομηχανία, να προβούν σε μια δραματική μείωση των τιμών, έως 50% και να απευθυνθούν στην παγκόσμια αγορά; Και δεν αναφέρομαι μόνο στους ξενοδόχους, αλλά όλο το κύκλωμα γύρω από τον τουρισμό. Επί πλέον η τουριστική μας πολιτική είναι ακόμα κολλημένη στη δεκαετία του  πενήντα, δηλαδή  συρτάκι, σουβλάκι, ούζο και θάλασσα!  Σκεφτήκαμε ποτέ να αναπτύξουμε συστηματικά τον θρησκευτικό τουρισμό, τον αθλητικό τουρισμό, τον πολιτιστικό τουρισμό κ.λ.π.

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια:

Η Ελλάδα δυστυχώς είναι ο μεγαλύτερος …εξαγωγέας φοιτητών! Σύμφωνα  με τον ΟΟΣΑ  51.000 ελληνόπουλα σπουδάζουν στο εξωτερικό και αυτό μας κοστίζει ένα δις ετησίως!  Η  Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης με κριτήριο τον συνολικό πληθυσμό. Κατά τα άλλα εθελοτυφλούμε απαγορεύοντας την ίδρυση  ιδιωτικών πανεπιστημίων!  Η ιδιωτική εκπαίδευση επιτρέπεται στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια και απαγορεύεται στην τριτοβάθμια!  Και μιλάμε τώρα για τη χώρα στην οποία λειτούργησαν η Ακαδημία του Πλάτωνα και το Λύκειο του Αριστοτέλη!  Τα πρώτα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην ιστορία της ανθρωπότητας! Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να προσκαλέσουμε  10-15 κορυφαία   πανεπιστήμια του κόσμου για να δημιουργήσουν παραρτήματα σε μερικά από τα κέντρα του ελληνισμού που έχουν παγκόσμια αναγνωρισιμότητας και απήχηση π.χ. Μαραθώνας, Επίδαυρος, Ολυμπία, Όλυμπος, Κνωσός,  Σάμος, Δωδώνη, Δελφοί, κ.λ.π. Το  δημόσιο  παραχωρεί   τις απαραίτητες εκτάσεις για να δημιουργήσουν campuses  υψηλών προδιαγραφών. Γνωρίζω τουλάχιστον τρία από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, που θα πετούσαν τη σκούφια τους στην προοπτική αυτή! Με τον τρόπο αυτό, θα δημιουργούσαμε θέσεις εργασίας, θα διαφημίζαμε τη χώρα στο εξωτερικό, θα δίναμε ζωή στις περιοχές αυτές και τέλος θα προετοιμάζαμε πρεσβευτές του ελληνισμού. Χώρια από το συνάλλαγμα που θα εισέρεε στη χώρα.

Λιμάνια-μαρίνες:  Πριν λίγες μέρες μεγάλο κρουαζερόπλοιο διέκοψε τη συνεργασία του με το λιμάνι του Ηρακλείου και βρήκε καταφύγιο στην Αττάλεια. Γιατί; Μα  όλος ο κόσμος γνωρίζει ότι τα περισσότερα λιμάνια μας έχουν μείνει πίσω δεκαετίες.  Και μιλάμε για την Κρήτη! Στα περισσότερα  νησιά  η κατάσταση είναι τραγική, τριτοκοσμική.  Αυτό το άθλιο κράτος που οικοδομήσαμε έχει το θράσος να επιτρέπει, εντός της ελληνικής επικράτειας, άγονες γραμμές! άγονες γραμμές στο Αιγαίο, όπου  «αλώνιζαν» οι Μινωϊτες και οι αθηναϊκές τριήρεις! ! Μια σοβαρή κυβέρνηση,  θα απηύθυνε μια πρόσκληση ενδιαφέροντος τόσο προς τους έλληνες εφοπλιστές όσο και  ξένους επενδυτές για την αναβάθμιση των λιμανιών  και θα τους παραχωρούσε τη χρήση για 15-20 χρόνια. Ότι έγινε και με την Αττική Οδό. Τα έσοδα του  δημοσίου θα ενισχύονταν, τα  νησιά μας  θα αποκτούσαν υπερσύγχρονα λιμάνια, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον τουρισμό και την εθνική μας οικονομία. Ανάλογα έργα μπορούν να γίνουν και για  μαρίνες προκειμένου να προσελκύσουμε υψηλό τουρισμό.

Ο Πειραιάς να οργανωθεί κατά τα πρότυπα του  city του Λονδίνου:  Η

Ελλάδα διαθέτει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο. Και όμως έχει προβληματικά ναυπηγεία και σημαία όχι ελκυστική. Η κυβέρνηση με μια ανεξήγητη ενέργεια κατήργησε και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Πρέπει να επανεξετάσουμε τη θέση της ναυτιλίας μας και ο Πειραιάς να οργανωθεί κατά τα πρότυπα του city  στο Λονδίνο.

Αεροδρόμια:  Τα αεροδρόμια της χώρας  μετατρέπονται   σε ανώνυμες εταιρείες, στις οποίες το δημόσιο διατηρεί  το πλειοψηφικό πακέτο. Το υπόλοιπο ποσοστό μαζί με το  management  παραχωρείται σε στρατηγικό επενδυτή. 

Η άρση του campotage: Στο Αιγαίο διατηρείται ένα φαύλο καθεστώς για να εξυπηρετούνται κάποιοι κρατικοδίαιτοι …εφοπλιστές. Εν, τω μεταξύ η χώρα χάνει κάθε χρόνο, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς τουλάχιστον ένα δις ευρώ!  Υπολογείστε πόσα χρήματα έχασε το ελληνικό δημόσιο τις τελευταίες δεκαετίες για να προασπίζει τα συμφέροντα μιας χούφτας αρπακτικών που κρατούσαν όμηρους νησιά και επιβάτες.

Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας του δημοσίου:  Η αξία της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, με τους πιο συντηρητικούς  υπολογισμούς, εκτιμάται   μεταξύ 300 και 400 δις  ευρώ, με αντικειμενικές  τιμές. Σε τιμές αγοράς η αξία της  υπερβαίνει το  1,2  τρις . Προς  αποφυγήν παρεξηγήσεων στην περιουσία αυτή δεν υπολογίζονται  οι δασικές εκτάσεις. Η  περιουσία  αυτή αντί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη της χώρας, είτε παραμένει εντελώς αναξιοποίητη, είτε είναι παραδομένη στα νύχια κάποιων επιτηδείων, που τη λυμαίνονται  αντί  πινακίου φακής! Καμιά κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει καταστρώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αξιοποίησης αυτής της περιουσίας που θα απέφερε στο δημόσιο απίστευτα έσοδα.

Το παραεμπόριο

Ο ετήσιος τζίρος του  παρεμπόριου ανέρχεται στα  20 δισ. ευρώ  ετησίως! Οι  απώλειες για το Δημόσιο είναι  πάνω από 4 δισ. ευρώ.  Aπό  7 έως 10 δισ. ευρώ ανέρχεται ο τζίρος του παρεμπορίου  που ασκείται κυρίως από τους μετανάστες στον δρόμο.   Με δεδομένο ότι το παραεμπόριο δεν καταβάλλει  φόρους,  τέλη, δασμούς ή  ενοίκια , είναι προφανές ότι ανταγωνίζεται αθέμιτα το υγιές εμπόριο, περιορίζει τα κρατικά έσοδα (ΝΕΑ online 24-4-2010)

 

Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων:  Αντιγράφω από άρθρο του κ. Γιάννη Στουρνάρα  στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» (01-02-2010) «Η  απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων  θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση  του ΑΕΠ που εκτιμάται σε 1% ετησίως. Πολλοί, αγνοώντας ότι οι αγορές προεξοφλούν με αστραπιαία ταχύτητα τις διαρθρωτικές αλλαγές, απαισιοδοξούν λέγοντας ότι τα οφέλη αυτά, για να υλοποιηθούν, απαιτούν χρόνο. Και όμως, το γεγονός ότι η Ελληνική οικονομία αποτελεί την τελευταία ‘σοβιετικού τύπου’ οικονομία στην Ευρώπη, με εκατοντάδες περιορισμούς που ανήκουν σε μια άλλη, παρωχημένη εποχή, μας δίνει την ευκαιρία να ‘σπάσουμε’ το φαύλο κύκλο της κρίσης και να βελτιώσουμε παράλληλα την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό απαιτεί κυρίως πλήρη αντίληψη αυτών των ευκαιριών και πολιτική βούληση εκμετάλλευσής τους, αγνοώντας το όποιο βραχυχρόνιο πολιτικό κόστος. Στο ΙΟΒΕ έχουμε εκτιμήσει τα ετήσια οφέλη από την άρση αυτών των περιορισμών σε περίπου 10% του ΑΕΠ.»

 

Επίλογος:  Η συζήτηση δεν εξαντλείται εδώ. Για παράδειγμα πολλά μπορούν να ειπωθούν για τον τομέα του πολιτισμού, τη γεωργία, την εκμετάλλευση του φυσικού πλούτου της χώρας κ.λ.π.  Για αυτό και οι προτάσεις αυτές δεν αποτελούν μια συνολική λύση. Άλλωστε,  δεν είναι και δουλειά μας να την προτείνουμε!  Απλώς σ’ ένα γενικότερο προβληματισμό θέλουμε να συμβάλλουμε…

Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 02/05/2010 02:45:56

    Φυσικά και υπάρχει λύση.
    Όταν όμως η κυβέρνηση κερδοσκοπεί λέγοντας πως θα κάνει την κρίση ευκαιρία, τί περιμένεις τότε? Να κατηγορεί όλους τους άλλους ως διεφθαρμένους ενώ είναι η ίδια. Η χυδαία προπαγάνδα προκαλεί οργή, που κορυφώνεται από την συνεχή υπονόμευση της χώρας μας από την ίδια της την κυβέρνηση.

    • maestros avatar
      maestros @ Orestios 02/05/2010 09:51:18

      ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ...
      Ένα βίντεο που ανεβάσαμε στις 8 Φεβρουαρίου,
      πριν την είσοδο του ΔΝΤ στη χώρα μας
      Όσο ο καιρός περνάει γίνεται όλο και πιο επίκαιρο

      http://aliartos-city.blogspot.com/2010/05/blog-post_8858.html

  2. scarab avatar
    scarab 02/05/2010 03:40:47

    Δεν ήθελε Κώστα φώς φανάρι
    Θα τα κάνουμε ....αλλα όχι με αυτούς .... κοντός ψαλμός .......

  3. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 02/05/2010 04:12:48

    Πριν καταψηφιση με ονομαστικη ψηφοφορια η Ν.Δ.να προβαλη ο Σαμαρας την αντιρρησι του στην ψηφισι τετοιου νομου για το Δ.Ν.Τ. ως κατεπειγοντος,
    να ζητηση παρατεταμενη συνεδριασι της Βουλης προκειμενου να μελετηση τις διαταξεις, να κανη αυτο που λενε στο Κονγκρεσο filibuster, σε συνδιασμο με την αποτιμησι της συγκυριας που δημιουργησε τετοιες εκτακτες συνθηκες που πιθανολογουνται ως υποτιμητικη κερδοσκοπια και απατη, απο την οποια κινδυνευουν και αλλες χωρες ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Η ΕΚΤ.

  4. ΙΔ avatar
    ΙΔ 02/05/2010 06:02:41

    Kύριε Ροδινέ πολύ ωραία όλλα αυτά καί θά τά έπρατε μία Ελληνική κυβέρνηση.Όμωs εδώ έχουμε νά κάνουμε μέ μία συμορία αλλογενών καί συνοδειπόρων πού ό στόχοs τουs είναι ό Ελληνισμόs .Τώρα είναι ή ύστατη ώρα.Πέρασαν από τίs δηλώσειs σέ πραξειs πολέμου εναντίον μαs συνεχώs εντεινόμενεs.Καί επειδή έχουν κάνει κατάληψη στά ΜΜΕ νομίζουν ότι θά μάs αφελληνίσουν.Πλανώνται όμωs. Ή αυλαία άνοιξε μέ τήν επίθεση εναντίον τού Απόστολου Κακλαμάνη στήν Κοραή.Αυτό πρέπει ό Αντώνηs να τό καταλάβει ότι δέν θά μείνη λίθοs επί λίθου καί νά τεθεί επί τέλουs επί κεφαλήs τών Ελληνικών δυνάμεων.Καί τώρα νά συμπορευτή μέ εμάs τούs Έλληνεs .

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΙΔ 02/05/2010 13:42:58

      ΙΔ,
      κάποια πράγματα τα επιβάλλουν οι λαοί στις κυβερνήσεις

  5. klausevitz avatar
    klausevitz 02/05/2010 06:17:21

    'Ενα πολύ μεγάλο μέρος των πολιτικών δυνάμεων υπήρξε
    κατώτερο των περιστάσεων...Σύμφωνοι! 'Ενα άλλο μέρος
    ισχυρών κοινωνικών ομάδων και συντεχνιών το ίδιο! ..
    πάλι σύμφωνοι!
    Τώρα,όμως,εκτυλίσσεται μια πολύ πιό βρώμικη ιστορία:
    ΑΠΟΛΥΤΩΣ ελεγχόμενα ΜΜΕ καταριούνται συλλήβδην το
    "πολιτικό σύστημα" που έθρεψαν τ'αφεντικά τους και
    απ'το οποίο έφαγαν τον αγλέωρα.
    Ητελευταία εικοσαετία της "ιδιωτικής τηλεόρασης"
    ισοδυναμεί μέ γενοκτονία!
    Η καταδίκη ενόχων απο βαρύτερους ενόχους είναι φενάκη΄,
    χειρότερη απο έγκλημα....συντάσσονται ακόμη και με
    τους ευκαιριακούς αριστερούς και τα αιτήματα τους..,
    'Οχι δά!

  6. geo avatar
    geo 02/05/2010 07:02:19

    Κύριε Ροδινέ,
    Η Ελλάδα θα είχε αποφύγει το ΔΝΤ, εάν πραγματικά η κυβέρνηση είχε φροντίσει να εξασφαλίσει σε ανύποπτο χρόνο επαρκή δανειοδότηση της χώρας και ταυτόχρονα κατέβαλλε προσπάθεια να μηχανοργανώσει άμεσα τον δημόσιο τομέα (αν θυμάστε παλιότερες αναρτήσεις και σχόλια, θα καταλαβαίνετε τους λόγους για τους οποίους επέμενα προς αυτήν την κατεύθυνση).
    Εϊναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν ήθελε κάτι τέτοιο, για λόγους που όλοι μας εικάζουμε και οι οποίοι θα φανερωθούν τους επόμενους μήνες. Το μείζον ζήτημα είναι τι γίνεται από εδώ και στο εξής:
    1. Αρχικά θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να αποτυπωθούν στην συνείδηση του κόσμου όσοι ψηφίσουν την συμφωνία με το ΔΝΤ, προκειμένου να "τελειώσουν" πολιτικά.
    2. Επίσης θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ο κόσμος ότι όσα "ρουσφέτια" και αν κάνουν οι πολιτικοί, στην ουσία είναι αδύναμοι και ότι προσφέρουν με το ένα χέρι, το αφαιρούν με το άλλο εις διπλούν. Συνεπώς θα πρέπει ο κόσμος να κατανοήσει ότι τα πολιτικά δικαιώματα του τα ασκεί με γνώμονα το γενικό συμφέρον και όχι το στενό ατομικό, ελπίζω το τελευταίο πάθημα να έγινε μάθημα.
    3. Θα αρχίσω να γίνομαι δυσάρεστος και πιθανότατα άδικος, αλλά έτσι όπως είναι η κατάσταση, δυστυχώς δεν υπάρχει άλλη λύση: Όι περισσότερες από τις ιδέες σας είναι υλοποιήσιμες (άλλες άμεσα και άλλες σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου) αλλά προϋποθέτουν την ύπαρξη της κατάλληλης υποδομής και του απαιτούμενου ανθρώπινου δυναμικού.
    Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι σαφές ότι η γενιά του Πολυτεχνείου απέτυχε να διαχειριστεί τις τύχες της χώρας και ήρθε η ώρα να αποσυρθεί άμεσα τόσο σε επίπεδο πολιτικής όσο και επίπεδο δημόσιας διοίκησης. Ας γίνει λοιπόν η ρήξη με το παρελθόν τώρα, προκειμένου να προχωρήσουμε όλοι μαζί: Ας προχωρήσει η κυβέρνηση (δεν έχω τέτοιες αυταπάτες) στην άμεση αντικατάσταση των διευθυντικής ιεραρχίας του δημοσίου τομέα με ανθρώπους ηλικίας έως 45 ετών. Στόχος η άμεση υλοποίηση των λύσεων που προτείνετε (υπάρχουν και άλλες αρκετές) μέσα σε ορίζοντα διετίας, προκειμένου να ξεμπερδέψουμε άμεσα με το ΔΝΤ.
    Ελπίζω να αρχίσουν κάποια στιγμή στη ΝΔ να κατανοούν το καλό της πατρίδας και να προβούν σε αντίστοιχες ενέργειες. Αλλιώς ..... θυμηθείτε τι υποστήριξε σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις ο κ. Βγενόπουλος: η μηχανογράφηση του Δημοσίου και η ανάδειξη νέων ανθρώπων ηλικίας 40 - 45 ετών αποτελεί λύση για το πρόβλημα της Ελλάδος.
    Αν μη τι άλλο ..... ο άνθρωπος τουλάχιστον έχει επαφή με την πραγματικότητα, αφού ξέρει ποιοί τρέχουν τις εταιρίες του ....
    Η ανωτέρω ανάγκη είναι περισσότερη επιτακτική στον δημόσιο τομέα λόγω των ιδεολογικών αγκυλώσεων και της διαφθοράς που έχει επικρατήσει στην ανώτερη ιεραρχικά διοικητική βαθμίδα.
    Θάρρος χρειάζεται προκειμένου η αδυσώπητη πραμγτικότητα να μετατραπεί σε ελπίδα. Χρόνο πλέον δεν έχουμε ...
    Όσο για τους διάφορους σύγχρονους Εφιάλτες και όσους τόσα χρόνια έπαιξαν πρόθυμα τον ρόλο του Μιθριδάτη, τους θυμίζουμε ότι δεν θα ξεχάσουμε .... ας αποσυρθούν μόνοι τους διότι όταν έρθει η ώρα θα τελειώσουν πολιτικά με τρόπο εξευτελιστικό.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ geo 02/05/2010 10:35:53

      Συμφωνώ και υπερθεματίζω της ανάγκης να ταυτιστούν στη συνείδηση του ελληνικού λαού οι υπεύθυνοι για την προσφυγή στο ΔΝΤ

      • geo avatar
        geo @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 11:56:14

        Προσωπικά επιμένω στην ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας και στην άμεση απομάκρυνση από θέσεις ευθύνης όσων με την άγνοιά τους, την νοοτροπία περί βολέματος στο Δημόσιο, τις πράξεις ή παραλείψεις τους συνέδραμαν τους πολιτικούς στην διάλυση της χώρας. Γίνομαι πιο σαφής: δεν είναι δυνατό να μιλάμε για επανεκκίνηση της χώρας, όταν πχ στο υπουργείο οικονομικών η επίσημη θέση της ιεραρχίας ήταν ότι δεν είναι δυνατή η κατάργηση του ΚΒΣ διότι υπάρχει και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Οι άνθρωποι είναι μη σχετικοί -άρα μη κατάλληλοι. Τέλος. Εκτός εάν υπάρχουν άλλοι λόγοι που αντιστέκονται (ο καθένας μας καταλαβαίνει τι εννοώ).

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 13:53:21

        GEO,
        Ο ΚΒΣ, έπρεπε να είχε ήδη καταργηθεί, μαζί με τις εφορίες!
        Ξέρεις το γιατί!
        Η νοοτροπία όμως για να αλλάξει θέλει χρόνο και εμείς κάναμέ ότι έπρεπε για να διατηρηθεί η υπάρχουσα!

  7. νεόπτωχος avatar
    νεόπτωχος 02/05/2010 07:21:29

    Τί είδους δημοκρατία έχουμε όταν μία κυβέρνηση απαξιεί να ζητήσει τη γνώμη του λαού;
    Ο Παπαντρέου δεν έχει πάρει νομιμοποιητική εντολή στην οποία μπορεί να βασιστεί για να υποχρεώσει τον ελληνικό λαό σε τόσο σκληρές θυσίες, σαν τις τωρινές. Η εντολή που έλαβε τον Οκτώβριο στηρίχτηκε σε πρόγραμμα και υποσχέσεις που καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που μας επιβάλλει σήμερα.
    Υποτίθεται ότι στις δημοκρατίες δεν νοείται να γίνονται πράγματα ερήμην του λαού, κύριε παπαντρέου.
    Απαιτούνται άμεσα εκλογές, όπως έντιμα έκανε ο Κώστας Καραμανλής πριν παγώσει του μισθούς πέρυσι.
    Έστω ένα δημοψήφισμα θα κράταγε τουλάχιστον τα προσχήματα.
    Μήπως τελικά δεν έχουμε και τόσο ισχυρή δημοκρατία;
    Μήπως, τώρα που πήραν την εξουσία, μας γράφουν στα παλιότερα των υποδημάτων τους;
    Και ο “κυρίαρχος λαός”;
    Τί εγινε ο κυρίαρχος λαός;

    • giorp avatar
      giorp @ νεόπτωχος 02/05/2010 08:05:27

      Η όποια εξιλέωση των Βουλευτών θα ήταν η ομαδική παραίτησή των.

      • χελιδόνι avatar
        χελιδόνι @ giorp 02/05/2010 08:15:40

        ...ώστε να αναλάβει ο Παυλάκης του τέως και της Αμερικανίδας μεγαλομπακάλισας, με το κόμμα που ετοιμάζουν κάποιοι στο Λονδίνον ;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ νεόπτωχος 02/05/2010 10:48:17

      Νεόπτωχε,
      Κατά τη γνώμη μου η Ν.Δ. έπρεπε να είχε ήδη καταθέσει πρόταση μομφής εναντίον της Κυβέρνησης.

  8. ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΗΣ avatar
    ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΗΣ 02/05/2010 07:22:05

    Είναι δύσκολο να διαφωνήσει κανείς μαζί σας κ. Ροδινέ. Προσωπικά πιστεύω ότι κανένα από τα μέτρα που λαμβάνονται ή θα ληφθούν και αφορούν σε αύξηση φόρων και περικοπές μισθών και συντάξεων, δεν μπορεί να αποδώσει , αλλά αντίθετα θα προκαλέσουν περαιτέρω ύφεση και επιδείνωση της οικονομίας και βεβαίως οικονομική εξαθλίωση των ασθενέστερων.Επισης συμφωνώντας με το σύνολο του σχολίου σας και αφού σας συγχαρώ γιά μιά ακόμη φορά, συντάσσομαι με την άποψη σας για πάταξη της φοροδιαφυγής και περιστολή των κρατικών δαπανών,πιστεύοντας ότι και μόνο αυτά τα μέτρα μπορούν να αποδώσουν χειροπιαστά αποτελέσματα, προς ώφελος και όχι σε βάρος της κοινωνίας.
    -Το θέμα είναι γιατί οι κυβερνώντες με πρώτο και καλύτερο τον κύριο που υποδύεται τον Πρωθυπουργό,αφού κατάφερε να υφαρπάσει την ψήφο του Ελληνικού λαού,κωφεύουν τόσο προκλητικά;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΗΣ 02/05/2010 10:49:47

      Κεφαλλονίτη,
      Η αύξηση των φόρων και οι μειώσεις μισθών, όταν η οικονομία είναι σε ύφεση, οδηγούν σε φτώχεια και περαιτέρω ύφεση

  9. ωχαδελφέ avatar
    ωχαδελφέ 02/05/2010 07:59:31

    οι 700 της ΕΡΤ είναι τριπλάσιοι των 15.000 του BBC;

    • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
      ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ ωχαδελφέ 02/05/2010 09:15:08

      Καλά, εσένα σου καίγεται το σπίτι και σύ κάθεσαι στην βεράντα και διαβάζεις Σούπερ-Κατερίνα.Περαστικά σου μικρή μου.

  10. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 02/05/2010 08:09:26

    Επαναφέρω το ερώτημα: είναι δυνατόν όλα αυτά τα μέτρα (που μπορούμε βέβαια να συζητούμε αν θα πρέπει αυτά ή τα άλλα, δεν είναι αυτό το ζήτημα, εναλλακτικές προτάσεις έναντι του ΔΝΤ υπάρχουν, αυτό είναι το ζήτημα) να εφαρμοστούν από μία κυβέρνηση ΓΑΠ;

    Γι' αυτό λέω, το πρώτο που πρέπει να τεθεί ως εναλλακτική στο ΔΝΤ είναι η αλλαγή κυβέρνησης. Η προκήρυξη εκλογών.

    Υπάρχουν ορισμένες ενδιαφέρουσες προτάσεις στην ανάρτηση, π.χ., η κατάργηση φορέων τύπου 9.84, που δεν μπορεί να τις υλοποιήσει το κεντρικό κράτος. Ο Δήμος Αθηναίων θα στερηθεί κάτι άλλο χρήσιμο για τους πολίτες, προκειμένου να κρατήσει τον προπαγανδιστικό του μηχανισμό, όσο και να του μειώσεις την κρατική επιχορήγηση. Αυτός θα χρησιμοποιεί τα δημοτικά τέλη για να χρηματοδοτεί τον 9.84.

    Από την άλλη, αυτά όλα θα πρέπει να μπορούν να υλοποιηθούν. Οπότε, τι κάνουμε;

    Νομίζω ότι θα χρειστεί τελικά μια κυβέρνηση με έκτακτες εξουσίες, σε καθεστώς αναστολής του Συντάγματος. Υπάρχουν πάρα πολλά στραβά που πρέπει να διορθωθούν, στα οποία το Σύνταγμα είναι εμπόδιο.

    Θα πρέπει λοιπόν η Βουλή με κοινή συναίνεση όλων των κομμάτων να αποφασίσει αναστολή του Συντάγματος για κάποια χρόνια και να αναδείξει μια κοινά αποδεκτή κυβέρνηση που θα βάλει μια τάξη στο χάλι του ελληνικού κράτους. Μετά, αφού μπει η τάξη, επαναφέρουμε το Σύνταγμα, ίδιο ή με τροποιποιήσεις, αν χρειάζονται.

    Βασισμένος στο Σύνταγμα έχει κάνει ο καθένας το βιλαέτι του στη χώρα. Δήμαρχοι, νομάρχες, πανεπιστήμια, δικαστήρια, όλοι καλύπτονται από το Σύνταγμα για να ζουν εις βάρος μας. Κάποια στιγμή αυτά πρέπει να τελειώσουν.

    • popolaros avatar
      popolaros @ Επώνυμος 02/05/2010 08:20:04

      Μήπως εκεί θέλουν να μας οδηγήσουν τελικά , οι ολίγιστοι εντολοδόχοι, Επώνυμε.
      Σε έκτακτα διαγγέλματα της 6ης πρωινής και λαστιχοποίηση του συντάγματος... και σε κυβερνήσεις mixed grill όπου θα βασιλεύει η ανευθυνότητα των ήδη αποτυχημένων.
      Που είναι η εντολή του εκλογικού σώματος ;;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Επώνυμος 02/05/2010 10:38:33

      Επώνυμε,
      Διάβασα τα τελευταία άρθρα σου για αυτό και παρέλειψα τα θέματα που έθιξες για να μην επαναλαμβανόμαστε

  11. popolaros avatar
    popolaros 02/05/2010 08:11:48

    Χαράς στο κουράγιο σου κ.Ροδινέ, που έκατσες και σύνταξες μόνος σου, ένα Κυβερνητικό πρόγραμμα.
    Δυστυχώς απαιτείται Έλληνας πρωθυπουργός με Κοχόνας ηγέτη ...τουλάχιστον του πατρός του.

    Ο Ολίγιστος που υφάρπαξε την ψήφο του λαού έχει άλλο πλάνο και αντίθετες επιδιώξεις.
    Πλάνο πλήρους υποδούλωσης του Έθνους στον διεθνή(αμερικανικό) παράγοντα.
    Μια είναι η λύση και αυτή είναι να τον στείλουμε στον αγύριστο.
    Μόνο τότε τα πράγματα θα φτιάξουν.
    Ο Jeffrey είναι το πρόβλημα και όχι η λύση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ popolaros 02/05/2010 10:40:13

      Αγαπητέ φίλε,
      με τα θέματα αυτά ασχολούμαι δεκαετίες. Και προς Θεού, αυτά είναι ιδέες που χρειάζονται εξειδίξευση και επεξεργασία.

  12. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 02/05/2010 08:21:08

    Όλα σωστά με φαντασία και σωστά διατυπωμένα.
    Για να γίνει το 50% από αυτά θα πρέπει να χυθεί αίμα. Κυριολεκτικά. Θα ρέει αίμα στους δρόμους. Είμαστε έτοιμοι για τέτοιο κόστος;
    Εχετε την εντύπωση,ότι τα στελέχη επί των οικονομικών των κομμάτων δεν τα γνωρίζουν;
    Όλοι τόσο πια άχρηστοι είναι; Δεν τα ξέρουν;
    Μα φυσικά και τα γνωρίζουν και ξέρουν την αλήθεια αλλά, εντύπωση μου είναι, ότι απλώς δεν μπορούν. Δεν μπορούν γιατί μιλάμε για το σύστημα. Το σύστημα δεν είναι κάτι απρόσωπο. Είναι άτομα που ο κάθε ένας από εμάς γνωρίζει, ακόμα και στο προσωπικό του περιβάλλον.
    Μιλάμε εδώ για έναν αριθμό τουλάχιστον 100.000 ανθρώπων. Τα άτομα αυτά γνωρίζουν πολύ καλά την κατάσταση. Τόσο καλά που τρέμουν να την αλλάξουν. Τρέμουν. Δεν μπορούν και δεν θέλουν.
    Το κακό είναι ότι τρέμουν για λάθος λόγους...
    Για να γίνει ότι προτείνετε χρειάζονται δικαστήρια της μίας ημέρας...
    Όχι καμικάζι. Νεκροί. Ειδικά δικαστήρια.
    Μιλάμε για τεράστιο κόστος. Ποιος θα το επωμιστεί; Ο ΓΑΠ; Ο κύριος είναι τελειωμένος και ακόμα δεν το έχει καταλάβει. Για να γίνουν τα μισά από όσα περιγράφετε πρέπει η Βουλή να έχει βουλευτές που να εργάζονται νυχθημερόν. Ανέκδοτο...Για να ψηφιστούν όλα αυτά, πρέπει οι βουλευτές, να μένουν μέσα στην Βουλή και από έξω να βρίσκεται μία τεθωρακισμένη μεραρχία να τους φυλάει...Ποιος θα κάτσει να τους φυλάει; Αυτά που ίσως ψηφίσουν, ποιος θα τα επιβάλλει; Εδώ μιλάτε για πράγματα που είναι αιτία πολέμου...
    Ενα μόνο. Ιδωτικά Πανεπιστήμια; Εδώ έγινε χαμός για την βάση του 10. Πρέπει να απολυθούν όλοι οι καθηγητές των Πανεπιστημίων. ΌΛΟΙ. Να φτιαχθούν από την αρχή 10 Πανεπιστήμια, με την μορφή των Campus. Δέκα και πολλά λέω. Σε δέκα περιφέρειες της Ελλάδας. Δέκα καινούργιες πολιτείες, με πληθυσμό η κάθε μία 50.000 άνθρωποι που οι υπηρεσίες θα είναι όλες μέσα στο συγκρότημα. Εκεί να δείτε εξοικονόμηση κονδυλίων και παραγόμενο έργο.
    Δέκα νέες πολιτείες - εννοείται χωρίς άσυλο- θα βοηθήσουν την ελληνική οικονομία όσο δεν μπορούμε να φανταστούμε. Δουλειά για χτίσιμο, δουλειές για συντήρηση, δουλειές για φαγητό, δουλειές, δουλειές, δουλειές...Και πανω από όλα Παιδεία. θα γίνουν κύτταρα υγείας. Κύτταρα άμυνας. Αντιβίωση.
    Πόσο θα κοστίσει το κάθε ένα. Εκτάσεις έχουμε άφθονες. Ας δώσει και η εκκλησία. Ας δημευτούν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα. Όλα τα κονδύλια του ΟΣΚ θα πάνε για μία τριετία σε αυτό το πρόγραμμα. Να βρεθούν χορηγοί. Να πουληθούν όλα τα κτίρια των Πανεπιστημίων στην περιφέρεια και να δοθούν για στέγαση. Να ισοπεδωθούν και να γίνουν πάρκα μέσα στους πολεοδομικούς ιστούς. Όλα έξω από τους υφιστάμενους πολεοδομικούς ιστούς. Από την αρχή. Τα παλιά κτίρια ας γίνουν μουσεία. Απαγόρευση επί ποινή αποβολής-οριστικής-για σπουΔαστικές νεολαίες. Η κάθε πολιτεία θα έχει ένα φοιτητικό σώμα και θα γίνονται εκλογές κάθε εξάμηνο. Αντιπροσώπεια των φοιτητών στο ΔΣ με δυνατότητα ψήφου. Μιας ψήφου στις πέντε. Ένας πρύτανης-δήμαρχος, ένας οικονομικός διευθυντής και δύο πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Υπηρεσία οικονομικών, ένα μικρό νοσοκομείο, υπηρεσίες ασφαλείας μέσα στον χώρο, καινούργια όλα. Πόλη-κράτος. Κύτταρο υγείας.
    Ας δώσουμε και τρεις άδειες σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Στο ΜΙΤ και σε άλλα ανάλογα.Ας αγοράσουν τρεις εκτάσεις και ας φτιάξουν και εκείνα μικρότερα συγκροτήματα.
    Κούρασα. Λύσεις υπάρχουν για όλα. Έγραψα απλώς μιά ιδέα.
    Έχω πολλά ακόμα στο μυαλό μου.
    Καλές ιδέες.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΒΡΑΧΟΣ 02/05/2010 10:44:37

      Βράχε,

      Πριν χρόνια είχαν έρθει στην Ελλάδα, εκπρόσωποι ενός εκ των δέκα κορυφαίων Πανεπιστημίων των ΗΠΑ. Λόγω quotas, δεν μπορούσαν να απορροφήσουν περίπου 30 000 φοιτητές από την Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή.
      Είχαν μια πρόταση για τη δημιουργία ενός παραρτήματος εδώ.
      Φαντάζεσαι τη συνέχεια...

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 11:29:30

        Αγαπητέ, δεν μιλάω για χρόνια πριν.
        ΤΩΡΑ τι μπορούμε να κάνουμε.
        ΤΩΡΑ.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 13:44:52

        Αυτά που περιγράφεις, αλλά υπάρχει βούληση;

  13. yannidakis avatar
    yannidakis 02/05/2010 08:31:01

    Χ.Α.
    θα διαφωνησω πληρως με την Εισαγωγη σου ενω θα συμφωνησω με την πλειοψηφια των μετρων που προτεινεις. Φυσικα ειναι εν γνωση σου οτι πολλα απ' αυτα εχουν ηδη δρομολογηθει.
    Νομιζω πως το κειμενο σου αποτελει μια φιλοτιμη προσπαθεια, ομως ρεαλιστικα η πραγματικοτητα ειναι λιγο πιο δυσκολη απο την οποια θεωρητικη προταση.
    Θα ηθελα επισης να σημειωσω πως το τι ειχε δημοσιοποιησει η κυβερνηση Καραμανλη λιγο πριν τραπει σε ατακτη φυγη & βαση του οποιου εκανε προεκλογικη εκστρατεια ο Παπανδρεου, δεν ειχε καμια σχεση με την πραγματικοτητα :[

    • tzager avatar
      tzager @ yannidakis 02/05/2010 09:24:01

      Ακριβώς!

      Και αυτό είναι το πρόβλημα: ότι πολλοί δεν έχουν ακόμα καμία σχέση με την πραγματικότητα.

  14. Jimbaran avatar
    Jimbaran 02/05/2010 08:34:45

    Αγαπητε κυριε Ροδινε, Καλά όλα αυτά αλλα καθυστερήσαμε εγκληματικά πλέον είναι πολύ αργά ας θυμηθούμε την φωνή του εκφωνητού και ας γεμίσουμε με ελπίδα τας ψυχας υμών ας μην απολέσουμε την πίστιν μας και την λαμπράν Ιστορίαν των προγόνων μας ,Εδώ ελεύθερε ακόμα Αθήναι… Έλληνες! Οι Γερμανοί εισβολείς ευρίσκονται εις τα πρόθυρα των Αθηνών. Αδέλφια! Κρατήστε καλά μέσα στην ψυχή σας το πνεύμα του μετώπου. Ο εισβολεύς εισέρχεται με όλας τας προφυλάξεις εις την έρημον πολύν με τα κατάκλειστα σπίτια Την καλημέρα μου απο την βροχερή Ελβετία,υπέρ βωμων καί εστιων...

  15. Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ avatar
    Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 02/05/2010 08:42:45

    Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΛΕΙ Ο ΓΑΠ. ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΡΙΜΑ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ.

  16. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 02/05/2010 08:44:11

    Έσοδα από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

    Την προηγούμενη εβδομάδα βρισκόμουνα στη Δυτική Μακεδονία και χρησιμοποίησα την ΕΓΝΑΤΙΑ αρκετές φορές. Είναι πράγματι ο καλύτερος δρόμος που έχει φτιαχτεί στην Ελλάδα.

    Τον χρησιμοποιούν κατα κόρον Τούρκοι, Βούλγαροι, Αλβανοί και Σκοπιανοί νταληκιέριδες, χωρίς κανένας να πληρώνει διόδια. Από τα δέκα αυτοκίνητα που συνάντησα στο δρόμο τα 7 ήταν φορτηγά με ξένες πινακίδες.

    Την στιγμή που βουλιάζουμε σαν κράτος, τι στιγμή που ζητιανεύουμαι για οικονομική βοήθεια και έχουμε ξοδεύσει δισ. ευρώ για την κατασκευή του δρόμου αυτού, εμείς βοηθάμε τους γείτονες να μειώσουν τα κόστη των μεταφορών τους!!!

  17. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 02/05/2010 08:45:22

    χαχαχα μα η κυβέρνηση είναι απολύτως αξιόπιστη:

    ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΕΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ.

    ΥΓ

    θυμηθείτε απλά, όχι ότι δεν ήξερε την αληθινή εικόνα, θυμηθείτε λοιπόν:

    ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ ΚΑΘΩΣ ΠΗΡΑΜΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΣΑ ΜΑΣ ΖΗΤΑΓΑΝ

  18. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/05/2010 08:49:18

    Aυτα τα πραγματα επρεπε να τα κανει η κυβερνηση Καραμανλη το 2004.Δεν τα εκανε γιατι φοβηθηκε ή γιατι ηθελαν την ησυχια τους ή γιατι δεν ειχαν οραμα.
    Η ιστορικη ευκαιρια χαθηκε.Θα εντοπισω το σημειο που γραφεις για ψηφο ομογενων σε αντιπαραθεση της ψηφου αλλοδαπων.Χρειαζοταν τα 2/3 της Βουλης και ποτε το ΠΑΣΟΚ δεν θα συμφωνουσε.
    Και πριν τις εκλογες ειχα γραψει οτι στρατηγικος στοχος του ΠΑΣΟΚ ειναι η πολυεθνικη Ελλαδα και η δημιουργια ενος "εδαφικου εθνους" κατα το προτυπο των ΗΠΑ.Συνεπως δεν υπηρχε ουτε μια στο εκατομμυριο πιθανοτητα να κανει κατι αντιθετο απο τις επιδιωξεις του.Ο Καραμανλης εχασε την ευκαιρια και θα ειναι ο τελευταιος πρωθυπουργος της μονοεθνικης Ελλαδος.
    Το ΠΑΣΟΚ θα ακολουθησει το δρομο του.Το τριετες πακετο εκλεισε μετα απο πιεση Ομπαμα προς Μερκελ -γιατι οι επιδιωξεις του ΠΑΣΟΚ ειναι και επιδιωξεις της αμερικανικης κεντροαριστερας - και αρα εξασφαλισε τρια χρονια σε γυαλα για να προχωρησει σε μη αντιστρεψιμες αλλαγες υποστηριζομενο και απο τα ΜΜΕ και το κρατος.
    Η ΝΔ πρεπει να χαραξει στρατηγικη βασει των δεδομενων αυτων για το μελλον.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ψυχραιμια 02/05/2010 10:50:58

      Δυστυχώς, έχεις δίκιο!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ψυχραιμια 02/05/2010 20:39:25

      φαντάζομαι όμως πως διάβασες ότι οι ΗΠΑ διαπιστώνουν πρόβλημα στη μεταναστευτική τους πολιτική και αρχίζουν ήδη να την αναθεωρούν

  19. Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ avatar
    Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 02/05/2010 08:54:29

    ΓΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΧΕ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΖΗΤΩ Η 2 ΜΑΙΟΥ 2010

  20. ataktos avatar
    ataktos 02/05/2010 09:05:00

    http://www.youtube.com/watch?v=v1D2UQi2uNs&feature=player_embedded

  21. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 02/05/2010 09:05:38

    Αργυρός, τώρα στον ΣΚΑΪ: το κλιμάκιο του ΔΝΤ εκτιμά πως το 2013 το δημόσιο χρέος θα είναι στο 150%.

  22. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 02/05/2010 09:05:40

    Ποιός θα μπορούσε να διαφωνήσει με τα προτεινόμενα στο άρθρο;Τουλάχιστον με την πλειονότητά τους,γιατί γιά τα επιμέρους σημεία,μπορούν να υπάρξουν κι άλλες απόψεις,αλλά όχι επί της ουσίας.Το θέμα όμως δεν είναι εκεί.Το πρόβλημα είναι,ότι ενώ όλοι καταλαβαίνουμε τι ήταν σχεδιασμένο να παιχθεί(και τι παίζεται) στην έρμη αυτή εσχατιά της Ευρώπης,είμαστε τόσο μπερδεμένοι,τόσο πανικόβλητοι,τόσο αμφίθυμοι,που απλά ψελλίζουμε ο καθένας το κοντό του και το μακρύ του.Ομως,τα προβλήματα έχουν αρχή και τέλος,υπαίτιους ,μισο-υπεύθυνους κι αμέτοχους.Τα προβλήματα ωστόσο είναι εδώ, μέ ή χωρίς λύσεις.Προσπάθειες και κοινός νούς χρειάζονται.
    Αντε και να δεχθούμε γιά την οικονομία της συζήτησης,ότι η προηγούμενη κυβέρνηση με την ισχνή πλειοψηφία( λόγω μισαλλόδοξων εκλογικών νόμων),με ΟΛΑ ΤΑ ΜΜΕ απέναντι,ΜΕ ΟΛΕΣ τις συνδικαλιστικές οργανώσεις ελεγχόμενες και πατροναρισμένες,δεν τόλμησε τομές.Να δεχθούμε ακόμα-ακόμα,ότι ολιγώρησε.Λοιπόν;;;;;Εκείνη η Κυβέρνηση,δεν παρέλαβε χρέη και υποχρεώσεις;Δεν συντήρησε έναν υπερφρακαρισμένο,αναποτελεσματικό και διεφθαρμένο δημόσιο τομέα;;;Το ποιός έφτιαξε αυτό το δημόσιο-ναρκωμένο δεινόσαυρο κι ο πιό ξεσαλωμένος πρασινοχαχόλος της Πέρα Αετοφωλίτσας,τ'όχει πλέον εμπεδώσει.(Αυτά τα περί αβέρτα διορισμών από την ΝΔ και τα περί stagiaires,ούτε οι κράχτες των 8μμ,δεν τα πιστεύουν.Λίγο να παρακολουθήσεις το βλέμμα τους και την γλώσσα του σώματός τους,το βλέπεις ξεκάθαρα).Ν'άρθουμε όμως στο διά ταύτα:Εναν περίπου χρόνο πρίν τον Σεπτ.του 2009,όλες οι δημοσκοπήσεις,έδειχναν αυτό που έρχεται.Ολα τα μπουκωμένα ΜΜΕ,μας το μπουμπούνιζαν ανελέητα στη μούρη, νυχθημερόν.Το έβλεπες στους δρόμους,το μυριζόσουν στον αέρα που ανέπνεες.ΑΥΤΟΣ δεν πήρε πρέφα τίποτα;;;;;; Και καλά ΑΥΤΟΣ.Τόσο μπορεί,τόσο καταλαβαίνει.ΟΛΟΙ οι άλλοι όμως;;; Η αυλή του,οι μεσάζοντες,οι διαπλεκόμενοι,οι δημοσιογραφικές μαριονέτες,ο Τσάρος της οικονομίας και οι Παναρίταινες (ΔΝΤ),δεν ήξεραν τίποτα γιά το φόνο;Κι άν δεν ήξεραν δεν ρωτούσαν;;;;Ποιός Προβόπουλος,ποιό Γενικό Λογιστήριο του Κράτους,ποιός Κοντοπυράκης,θ'αποτολμούσε να μην ενημερώσει υπεύθυνα;;; Συμπερασματικά :Οταν υπόσχονταν αυξήσεις μισθών κι επιδομάτων και 'λεφτά υπάρχουν',τι ακριβώς συνέβαινε;;;Κορόιδευαν ή αδυνατούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει;;; Διαλέγετε και παίρνετε.
    Με λίγα λόγια:Οσο και να προσπαθήσει αυτή η Κυβέρνηση,να επιρρίψει τις ευθύνες στους προηγούμενους,όσο κι άν νυχθημερόν κορυβαντιούν οι δημοσιογραφικοί ιμάντες της,το ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεν κρύβεται πιά.Μετρημένα τα ψωμιά της.Εξεμετρήθη το ζήν της.Αλλωστε τώρα, που θέλουν δεν θέλουν, θα κλείσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η στρόφιγγα των πράσινων πακτωλών,μην απορήσετε άν λίαν συντόμως,δείτε τα βοθροκάναλα να πυροβολούν εκεί που έγλειφαν και υμνούσαν.Γιατί οι κανόνες της επιβίωσης,είναι αμείλικτοι κι ο σώζων εαυτόν σωθήτω.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 02/05/2010 13:59:29

      Σπάρτακε,
      Σταθεροποιητικό πρόγραμμα με δόσεις, πρώτη φορά βλέπω!
      Οι άνθρωποι δεν παίζονται!
      Αν υπάρχουν CDS, για το πότε θα ανακοινωθούν τα επόμενα μέτρα, θα σου έλεγα να σπεύσεις να αγοράσεις!
      Θα έχουν υψηλή απόδοση!
      Για να σοβαρευτούμε: Σήμερα ήταν το απόλυτο ναυάγιο του κ. Παπακωνσταντίνου.

      • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
        ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 14:11:44

        Κώστα Ροδινέ,όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα,τον τρώνε οι κότες κι όποιον μιλάει γιά Τιτανικούς,οι πολικές αρκούδες.Αλλά,απ'το κυκλάμινο τι να περιμέναμε;;;

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 02/05/2010 20:46:37

      φοβάμαι πως οι πηγές χρηματοδότησης των καναλιών είναι πιό ισχυρές, και απλώς εξυπηρετούνται από τις πρασινάδες

  23. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 02/05/2010 09:13:30

    Εγώ θα πίστευα απόλυτα τον Πρωθυπουργό της χώρας ότι τον ξεγέλασαν και δεν ήξερε την κατάσταση της οικονομίας αν:

    -δεν έλεγε ακριβώς τα ίδια τον Δεκέμβριο του 2009 (θα εφαρμόσει το οικονομικό πρόγραμμα)
    -δεν έλεγε ότι δεν θα πάρει άλλα μέτρα 3/3/2010 (υπεραρκετό το ΠΣΑ)

    Αλλά εδώ ο κύριος Πρωθυπουργός ανά δίμηνο αλλάζει θέση με τις κυβιστήσεις:

    10/2009
    12/2009
    03/2010
    5/2010

    οπότε μπορώ να πω και εγώ πολύ απλά:

    ΛΕΤΕ ΨΕΜΑΤΑ ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ο Ιθαγενής 02/05/2010 10:53:52

      Ιθαγενή,
      Εγώ δεν πίστεψα ποτέ ότι δεν ήξεραν.
      Απλώς, περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο τους ενδιέφερε η εξουσία.
      Και δεύτερον, επειδή το είχαν ξανακάνει, νόμιζαν ότι το κόλπο θα πετύχει. Ε, την πάτησαν και μαζί μ' αυτούς βουλιάζει και η χώρα.

  24. mara avatar
    mara 02/05/2010 09:19:53

    ΔΕΝ ΘΕΛΑΝΕ ΟΙ ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ....!!!!!!
    Θέλανε το ΔΝΤ.
    Θέλουνε την διάλυση και την εξαθλίωση της χώρας ώστε να μην έχουμε μυαλό για τίποτα άλλο, πάρα μόνο την "φτώχεια" μας.
    Ο στόχος είναι τα ΕΘΝΙΚΑ ζητήματα, που θα προκύψουν λίαν συντόμως και πολύ φοβάμαι ότι κατά το καλοκαίρι θα δεχτούμε άγρια πίεση.....
    Απέκλεισε βοήθεια από άλλες χώρες που ουσιαστικά θα ήταν συνεργασία και στήριξη της εθνικής μας κυριαρχίας στα γεωπολιτικά συμφέροντα και παιχνίδια που πρόκειται να δούμε προσεχώς....
    Τί καλά που τα έχουν σχεδιάσει έ!....?

  25. χελιδόνι avatar
    χελιδόνι 02/05/2010 09:23:52

    Η τελετή παράδοσης της Ελλάδας στους τοκογλύφους ...τέλειωσε,
    ή έχει και συνέχεια;

  26. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 02/05/2010 09:25:00

    ....μάλιστα αυτό είναι το πρόβλημα της χώρας ο νέος εκλογικός νόμος για τη διαιώνιση του είδους....

  27. t avatar
    t 02/05/2010 09:31:34

    ΓAΠ
    ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
    AΥΤΗ Η ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ
    ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΔΥΣΚΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ
    ΑΝΑΓΚΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΛΑΒΟΥΜΕ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΘΙΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
    ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
    Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
    MΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ
    ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΤΑ ΕΙΧΑΜΕ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΑΝΕΣΗ ΧΡΟΝΟΥ
    ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΜΟΥ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΟΚΟΠΗΜΕΝΗ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΗ
    TO ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΚΑΤΑ 40% ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΘΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΥΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

  28. ΣΟΦΙΑ avatar
    ΣΟΦΙΑ 02/05/2010 09:32:03

    Ο λαός έχει πεισθεί ότι το Δ.Ν.Τ. είναι μονόδρομος, ότι δεν υπάρχει άλλη λύση! Η δημοσκόπηση στο ΒΗΜΑ το επιβεβαιώνει. Αν, και το εύχομαι και το ελπίζω,ξεσκεπασθεί η συνωμοσία πολιτικών-ΜΜΕ και ξένων παραγόντων θα εξαφανισθούν από προσώπου γης! Προς το παρόν αν πας να εξηγήσεις τα πράγματα με μια άλλη οπτική απ' αυτή που παρουσιάζουν η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ σε αντιμετωπίζουν σαν ηλίθιο και λαϊκιστή! Αυτό πιστεύουν γενικά και για τη Ν.Δ..Θεωρούν ότι υποχρεούται να ψηφίσει τα μέτρα! Τα μέτρα που τους καταστρέφουν, τους τελειώνουν αλλά είναι αναγκαία!

    • ataktos avatar
      ataktos @ ΣΟΦΙΑ 02/05/2010 09:38:42

      ΣΟΦΙΑ-Θες να μας πείσεις ότι ο λαός αγαπάει το ομαδικό σεξ… σοβαρέψου ψώνιο είσαι

      • ΣΟΦΙΑ avatar
        ΣΟΦΙΑ @ ataktos 02/05/2010 09:53:02

        Τι εννοείς; Ο λαός έχει παραπλανηθεί και θεωρεί το Δ.Ν.Τ. μονόδρομο! Μήπως είσαι εσύ ψωνάρα;

      • ataktos avatar
        ataktos @ ataktos 02/05/2010 09:56:54

        η βάρδια σου τελείωσε

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΣΟΦΙΑ 02/05/2010 14:02:42

      ΣΟΦΙΑ,
      Δεν είμαι βέβαιος οτι ο λαός έχει πειστεί οτι το ΔΝΤ είναι μονόδρομος.
      Για να το πώ διαφορετικά, μάλλον έχει πειστεί όπως και για την ικανότητα του Παπανδρέου να σώσει τη χώρα και του έδωσε το +11%
      Είναι θέμα χρόνου να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι το ΔΝΤ ήρθε εδώ για να διασώσει τους δανειστές μας.
      Δεν τους ενδιαφέρει η χώρα.

  29. ataktos avatar
    ataktos 02/05/2010 09:41:39

    Πρωτοβουλία Οικονομολόγων: Υπάρχουν εναλλακτικοί δρόμοι

    Ημερομηνία δημοσίευσης: 02/05/2010

    Η βαθιά κρίση στην οποία οδήγησε την παγκόσμια οικονομία η νεοφιλελεύθερη στρατηγική οφείλεται σε δύο σοβαρές επιλογές. Στη συνεχή αφενός αναδιανομή του εισοδήματος σε βάρος των μισθωτών και των λαϊκών τάξεων, με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και του πλούτου των ανώτερων τάξεων, και με αποτέλεσμα τη μείωση της ενεργού ζήτησης. Στην επίσης συνεχή αύξηση του ιδιωτικού και δημοσίου χρέους της οικονομίας με στόχο την αντιστάθμιση με αυτό τον τρόπο της στασιμότητας ή μείωσης της ζήτησης από την πλευρά της πραγματικής οικονομίας.

    Είναι δυνατόν στις σημερινές κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον της οικονομίας και της κοινωνίας να υλοποιηθεί μια αύξηση της φορολογίας κατά 10 μονάδες του ΑΕΠ, η οποία θα προέλθει κατά το μισό από την πραγματική αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και κατά το άλλο μισό από την αναδιανομή του εισοδήματος και την επιβολή ενός πράσινου φόρου.

    Η κυρίαρχη σήμερα προσέγγιση για την αντιμετώπιση της κρίσης, η προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και τελικά η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης, είναι αυτή που υποστηρίζει την εξασφάλιση πάση θυσία ακόμα και της εκβιαστικής κερδοφορίας του τραπεζικού και επιχειρηματικού κεφαλαίου, διαμέσου και πάλι της αναδιανομής του εισοδήματος σε βάρος των μισθωτών, των κατώτερων εισοδημάτων, ειδικότερα των νέων, και φυσικά των ανέργων. Πρόκειται για την εξασφαλισμένη οδό προς την ύφεση, την ανεργία, την επιδείνωση των κοινωνικών υπηρεσιών, τη μείωση των συντάξεων, τη σοβαρή συρρίκνωση των κοινωνικών δικαιωμάτων και την πλήρη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων.

    Η αναθέρμανση της πραγματικής οικονομίας και η αποκατάσταση του κοινωνικού κράτους και των κοινωνικών δικαιωμάτων απαιτούν μια αντίστροφη πολιτική. Με στόχους την ισχυρή και άμεση αναδιανομή του εισοδήματος προς όφελος της απασχόλησης και των κατώτερων εισοδημάτων και την ελάφρυνση του βάρους του χρέους, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τον οικολογικό μετασχηματισμό της οικονομίας. Στην κατεύθυνση αυτή επιβάλλεται η επιμονή στην ανάπτυξη συνεργασιών με τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, τη διεκδίκηση της θεσμικής θωράκισης του ευρώ και τη θεσμοθέτηση μηχανισμού αναπτυξιακής σύγκλισης, καθώς και η αξιοποίηση κάθε άλλης δυνατότητας αμοιβαίας επωφελούς διεθνούς συνεργασίας σε ό,τι αφορά στο δημόσιο χρέος. Οι όποιες ρυθμίσεις επιχειρηθούν ή επιβληθούν θα πρέπει να υπηρετούν τους παραπάνω στόχους.

    Το αδιέξοδο στο οποίο προσπαθεί να απαντήσει η προσφυγή στον Μηχανισμό Στήριξης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΚΤ και το ΔΝΤ) δεν αφορά τον δανεισμό του δημοσίου, αλλά αφορά την απροθυμία του ελληνικού κράτους να εξασφαλίσει την πληρωμή των ετήσιων τόκων του χρέους που προσεγγίζει τα 13 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα ποσό που ισοδυναμεί με 5% περίπου του ΑΕΠ. Κινδυνεύει δηλαδή να οδηγηθεί η χώρα σε έναν κατήφορο επιδείνωσης της ύφεσης, εκρηκτικής αύξησης της ανεργίας και της μαζικής φτώχειας, επειδή δεν θέλησε η κυβέρνηση να επιτύχει άμεσα και αποτελεσματικά μία αναδιανομή εισοδήματος διαμέσου της φορολογίας, η οποία να αντιστοιχεί σε αυτό το ποσοστό του εθνικού εισοδήματος, και να λάβει μέτρα ανάκαμψης της παραγωγής και βελτίωσης της κοινωνικής αποτελεσματικότητας των δαπανών.

    Αλλά η νεοφιλελεύθερη προσέγγιση υποστηρίζει μια δραματική αναδιανομή εισοδήματος σε βάρος των μισθωτών και των φτωχότερων κατηγοριών του πληθυσμού: πρόκειται για μειώσεις των μισθών και των λοιπών εισοδημάτων που μπορεί να φθάσουν από 10% μέχρι 20%, και μέχρι 30% μείωση των συντάξεων. Αυτή η νέα μεταφορά εισοδημάτων προς το χρηματιστικό κεφάλαιο και τα ανώτερα εισοδήματα δεν θα επιλύσει, αλλά, στην καλύτερη περίπτωση, θα μεταθέσει το πρόβλημα του χρέους, ενώ θα επισπεύσει την κατάρρευση και διάλυση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, με τον περιορισμό των δυνατοτήτων παραγωγής πρωτογενών πλεονασμάτων. Και μπορεί να προβλέψει κανείς ότι μια τέτοια αδύναμη οικονομία θα αδυνατεί να υποστηρίξει παραγωγικά την παραμονή της, για πολύ, στη ζώνη του ευρώ.

    Ποιος οδήγησε την ελληνική οικονομία, τους εργαζόμενους, τους ανέργους και τους συνταξιούχους σ' αυτή τη δυσμενή κατάσταση; Ποιος οδήγησε την ελληνική οικονομία στην κρίση του δανεισμού, του χρέους, της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας. Διότι, ενώ είχαμε στο διάστημα 1998-2008 αύξηση του κόστους εργασίας κατά 1%, η επιδείνωση του επιπέδου ανταγωνιστικότητας ήταν 26,8%, την περίοδο 2000-2009. Φταίει λοιπόν η διεθνής οικονομική κρίση ή η εφαρμοζόμενη οικονομική και κοινωνική πολιτική μονεταριστικής έμπνευσης που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα; Πώς εξηγείται ότι η ελληνική οικονομία κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών με συνεχή αύξηση του ΑΕΠ και έντονη ανισοκατανομή του εισοδήματος προσφεύγει σε δανεισμό και συνεχή αύξηση του δημόσιου χρέους; Σε ποιους λόγους οφείλεται αυτό το «ελληνικό παράδοξο» που έχει οδηγήσει την ελληνική οικονομία, ιδιαίτερα μετά το 2007 σ' αυτή τη δυσμενή δημοσιονομική, κοινωνική και παραγωγική κατάσταση; Η επιστημονική έρευνα έχει αποδείξει ότι το σημερινό δημοσιονομικό και παραγωγικό πρόβλημα της χώρας δεν οφείλεται στο επίπεδο των μισθών και των συντάξεων.

    Εμείς θεωρούμε ότι οφείλεται κατά κύριο και αποκλειστικό λόγο στη δανειακή μεγέθυνση της δημόσιας και ιδιωτικής κατανάλωσης, στις υπερτιμολογήσεις των κρατικών προμηθειών, στις φοροαπαλλαγές προς τις επιχειρήσεις που στέρησαν από έσοδα τον Κρατικό Προϋπολογισμό (7,7% του ΑΕΠ οι άμεσοι φόροι στην Ελλάδα, 13,1% του ΑΕΠ οι άμεσοι φόροι στην Ε.Ε. των 27, συμμετοχή στην Ελλάδα των μισθωτών και συνταξιούχων κατά 81,5% στο δηλωθέν εισόδημα φυσικών προσώπων και κατά 78,7% στη φορολογία του εισοδήματος φυσικών προσώπων), στην ανισοκατανομή του εισοδήματος, στην απελευθέρωση της φοροδιαφυγής και στην κατάρρευση του μηχανισμού ελέγχου είσπραξης των εσόδων του κράτους, στην εισφοροδιαφυγή, την ευέλικτη, την αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία καθώς και στη συρρίκνωση του τεχνολογικού και καινοτομικού δυναμικού της χώρας.

    Αυτό που προτείνουμε ως την οδό για την αναθέρμανση της οικονομίας και την κοινωνική ανασυγκρότηση είναι να πραγματοποιηθεί μια αντίθετη αναδιανομή του εισοδήματος, να μεταφερθούν στα δημόσια ταμεία πόροι και εισοδήματα από τους έχοντες και κατέχοντες και όχι από τους μισθωτούς και τους φτωχούς. Είναι δυνατόν στις σημερινές κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον της οικονομίας και της κοινωνίας να υλοποιηθεί μια αύξηση της φορολογίας κατά 10 μονάδες του ΑΕΠ, η οποία θα προέλθει κατά το μισό από την πραγματική αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και κατά το άλλο μισό από την αναδιανομή του εισοδήματος και την επιβολή ενός πράσινου φόρου. Βεβαίως, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις -όπου στην ουσία έχουν δημιουργηθεί συνθήκες «παγίδας του χρέους»- το πρόβλημα είναι ταυτόχρονα και δημοσιονομικό και αναπτυξιακό. Άρα, πέρα από την πλευρά των εσόδων, σημαντική διάσταση της πολιτικής πρέπει να είναι και η μείωση των μη αποδοτικών δαπανών του δημοσίου και η αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα, στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου, οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, μεσομακροχρόνιου ορίζοντα.

    Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί η πληρωμή των τόκων του δημοσίου χρέους, αλλά θα υπάρχουν και πόροι διαθέσιμοι για τη στήριξη της βιωσιμότητας του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, για την άμεση δημιουργία θέσεων εργασίας σε κοινωνικές υπηρεσίες (4 δισ. ευρώ τον χρόνο ισοδυναμούν με 200.000 ως 250.000 θέσεις εργασίας) και για την αύξηση των δημοσίων επενδύσεων κατά 40% περίπου. Το πρόσθετο διαθέσιμο ποσό για τη στήριξη της οικονομίας θα ισοδυναμεί ετησίως με το τριπλάσιο των πόρων του ΕΣΠΑ και θα εξασφαλίσει την απαρχή μιας πορείας ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας σε αναπτυξιακή και αναδιανεμητική κατεύθυνση και θα έχει επιβαρύνει μόνο την πολυτελή κατανάλωση και τις πολυτελείς εισαγωγές.

    Η προτεινόμενη από τον μηχανισμό «στήριξης» μείωση των αμοιβών της εργασίας στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα εμφανίζεται ως το μέσο για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Αλλά η βύθιση της οικονομίας στην ύφεση και στην αύξηση της ανεργίας θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε κλείσιμο επιχειρήσεων, σε απολύσεις, σε απαξίωση επομένως του υλικού και ανθρώπινου παραγωγικού δυναμικού, καθώς και στη συνέχιση της επιδείνωσης του επιπέδου ανταγωνιστικότητας, με αποτέλεσμα να χρειαστούν δύο δεκαετίες για την ανασυγκρότηση ακόμα και των υπαρκτών σήμερα παραγωγικών δυνατοτήτων. Για την ανασυγκρότηση του παραγωγικού ιστού, τη βελτίωση της παραγωγικότητας, της καινοτομικής ικανότητας της οικονομίας και της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας, χρειάζεται αντίθετα να δοθεί άμεσα προτεραιότητα στον σχεδιασμό νέων πολιτικών για την ενέργεια και το περιβάλλον, τη βιομηχανία, την αγροτική οικονομία και τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων.

    Μια τέτοια στρατηγική δεν αφορά σήμερα μόνο την ελληνική οικονομία και την ιδιαιτερότητά της. Αποτελεί μια αξιόπιστη και βιώσιμη στρατηγική για τις περισσότερες υπερχρεωμένες και ελλειμματικές οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επομένως για το σύνολο της ζώνης του ευρώ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα αποδειχθεί σύντομα ότι η χρησιμοποίηση για την αντιμετώπιση της κρίσης των μεθόδων και των νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων και πολιτικών που οδήγησαν σε αυτήν δεν μπορεί παρά να φέρει μια βαθύτερη επιβράδυνση της οικονομίας και επιβάρυνση της κοινωνίας στο σύνολο της Ευρώπης. Μια ριζοσπαστική στρατηγική για την αντιμετώπιση της κρίσης στην Ελλάδα αποτελεί μια ουσιαστική συμβολή στη διαμόρφωση εναλλακτικών αναπτυξιακών και αναδιανεμητικών πολιτικών στο επίπεδο της ευρωπαϊκής ηπείρου.

    Οι ιδέες αυτές κατατίθενται στον δημόσιο διάλογο, που πρέπει, επιτέλους, να αναπτυχθεί με στόχο τη διαμόρφωση μιας εναλλακτικής οικονομικής πολιτικής, βιώσιμης, κοινωνικά δίκαιης και αποτελεσματικής για τον κόσμο της εργασίας, της γνώσης και την κοινωνία συνολικά.



    Κώστας Βεργόπουλος

    Γιάννης Δραγασάκης

    Πέτρος Λινάρδος-Ρυλμόν

    Σάββας Ρομπόλης

    • n Georgiopoulos avatar
      n Georgiopoulos @ ataktos 02/05/2010 15:27:16

      Ο παλιος καλος Παπανδρεισμος αμπαλαρισμενος.

  30. tzager avatar
    tzager 02/05/2010 09:41:49

    Για να έχει η κυβέρνηση την ηθική νομιμοποίηση να πάρει τα αναγκαία σκληρά μέτρα πρέπει:

    (1) να αλλάξει το νόμο περί ευθύνης υπουργών αναδρομικά για την τελευταία 10ετία τουλάχιστον και να ελεγχθούν από ανεξάρτητη αρχή τα πόθεν έσχες υπουργών και βουλευτών της τελευταίας 20ετίας.

    (2) να αλλάξει τον εκλογικό νόμο με την καθιέρωση μονοεδρικών περιφερειών και να μειώσει δραστικά των αριθμό των βουλευτών.

    (3) να αλλάξει το νομικό πλαίσιο που διέπει τη χρηματοδότηση των κομμάτων. Σε περίπτωση που ένα κόμμα δέχεται να λάβει κρατική χρηματοδότηση πρέπει να απεμπολεί την οικονομική στήριξή του από ιδιώτες και επιχειρήσεις και το αντίστροφο.

    Shock therapy χρειάζεται πρώτα απ'όλα το πολιτικό σύστημα και το προσωπικό του

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ tzager 02/05/2010 10:47:25

      Reset, χρειάζεται
      FORMAT...

  31. http://firiki2010.wordpress.com/ avatar
    http://firiki2010.wordpress.com/ 02/05/2010 10:12:26

    Παρά τις επι μέρους προσθήκες βελτιώσεις ,ενστάσεις που θα μπορούσε να είχε κάποιος στο κείμενο του Κώστα Ροδινού θεωρώ ότι σε γενικές γραμμές αυτός θα ήταν ο σωστός δρόμος που θα μπορούσε να είχε ακολουθηθεί έστω και το Νοεμβριο ή ακόμα και τον Φεβρουάριο. Αυτός κατά τη γνώμη μου είναι και ο δρόμος που πρέπει να ακολουθηθεί από δω και πέρα ανεξάρτητα από την παρουσία του ΔΝΤ.
    Υπάρχουν δύο προυποθέσεις
    1. Να αντιληφθούμε ότι δεν θα φτωχύνουμε ΕΠΕΙΔΗ θα έρθει το ΔΝΤ, αλλά ότι έχουμε ήδη φτωχύνει και ΓΙ ΑΥΤΟ έρχεται το ΔΝΤ
    2. Η κυβέρνηση να απαλλαγεί από τις εμμονές της ή να αναγκασθεί να τις βάλει στην άκρη ΠΩΣ? Μόνος τρόπος η πίεση από την Αντιπολίτευση και τον κόσμο,ο συνεχής έλεγχος παραλείψεων, λαικιστικών επιλογών και ... ατασθαλιών.

  32. lotofagos avatar
    lotofagos 02/05/2010 10:29:19

    ο κ Ροδινος ζει σε αλλο πλανήτη. Αφου εδω και 30 τουλαχιστον χρονια οι κυβερνησεις το μονο που τους ενδιαφερει ειναι πως να επανεκλεγουν και καρφακι δεν τους καιγεται για τον τοπο. Εδω αξιολογηση θελει να κανει στους δασκαλους η υπουργος και αυτοι κανουν απεργεια μεθαυριο...

    Ολα αυτα ειναι παρα πολύ σωστα και αυτονοητα μονο που δεν θελουμε να τα κανουμε. Θελουμε να διοριζουμε ολη μας την οικογενεια καπου, και να δινουμε πτυχια (εναντι ψηφων) σε ολους. Πληρης ατιμωρησια παντου. Το μονο κινητρο/στοχος ειναι "πως θα παρω ψηφους". Τα αποτελεσματα ειναι τωρα μπροστα μας!

    • Κάποιος. avatar
      Κάποιος. @ lotofagos 02/05/2010 11:29:19

      lotofagos δεν κάνουν απεργία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές γιατί η υπουργός ζητάει αξιολόγηση.
      Και επίσης είναι φασιστική νοοτροπία να τους βάζεις όλους στο ίδιο τσουβάλι
      Αν δεν ξέρεις τι συμβαίνει στον χώρο της παιδείας καλό θα είναι να διαβάσεις και να μάθεις, πριν αρχίζεις να κάνεις κριτική, εκτός και αν είσαι βαλτός.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ lotofagos 02/05/2010 11:32:17

      Lotofage,
      Οπως βλέπω ειμαστε συγκάτοικοι στον ίδιο πλανήτη

      • lotofagos avatar
        lotofagos @ Κώστας Ροδινός 03/05/2010 07:30:04

        Αυτα τα πολυ σωστα που λες φιλε: ειναι το δευτερο βημα. Το πρωτο ειναι η καθαρση την οποια δεν θελουμε. Ο Ελληνας παντα βαζει το προσωπικο συμφερον πολυ πανω απο το κοινωνικο. "Θελω διαφανεια, δικαοσυνη, μπλα μπλα,' αλλα διορισε την κορη μου και δοσε πτυχειο στο γιο μου, φτιαξε και ενα παραπανω δωματιακι". "Στον γειτωνα να το κοψεις οχι σε μενα". Οσο δεν υπαρχουν ισολογισμοι στους δημους, στα νοσοκομειοα, οσο δεν αποδιδονται ευθυνες στους υπουργους δεν εχει κανενα νοημα ουτε να τα ονειρευτουμε αυτα τα αυτονοητα μετρα μιας πολιτισμενης χωρας.

  33. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 02/05/2010 11:23:48

    Μια πρώτη εκίμηση για τις ανακοινώσεις Παπακωνσταντίνου:
    1. Επτέλους ανέφερε ότι πάμε ΔΝΤ!
    2. Ομολόγησε ότι η ύφεση θα φτάσει στο -4,άρα το ΠΣΑ είναι εκτός στόχων
    3. Τα μέτρα είναι ανεπαρκή, ικανά όμως, για να πεί το ναί το Eurogroup σήμερα.
    4. Τηρήθησαν κάποια προσχήματα στον ιδιωτικό τομέα, υπό το φόβο των αντιδράσεων
    5. Στον επόμενο έλεγχο της "τροϊκας" θα απαιτηθούν νέα μέτρα.

    Πολύ φοβούμαι ότι η κυβέρνηση άγεται και φέρεται χωρίς να έχει ξεκάθαρο στόχο και αυτό επιδεινώνει τα πράγματα.

  34. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 02/05/2010 11:25:31

    Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει με ποιες εγγυήσεις θα λάβουμε τα δάνεια της Αγγελικής ( Μέρκελ ) και από τις άλλες Εταίρες ( συγνώμη εταίρους ) ;

    Θα ισχύσουν οι όροι του ” Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου ” του 1897 ( ; ) όπου προσφέρθηκαν για δεκαετίες τα έσοδα των ελληνικών μονοπωλίων ( σπίρτα κα ) ;

    Αναφέρομαι στο σχετικό ρεπορτάζ του ¨Capital” όπου επί λέξη αναφέρεται πως :

    ¨Τα διμερή δάνεια θα είναι στηριγμένα στη νομοθεσία της χώρας που θα δώσει το δάνειο και στην βάση αυτής της νομοθεσίας θα λειτουργήσουν και οι εγγυήσεις της αποπληρωμής τους. Αυτό σημαίνει όπως εξήγησε στο Capital.gr αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος ότι η χώρα που δέχεται το δάνειο το εγγυάται με τις κινητές και ακίνητες αξίες που διαθέτει εντός και εκτός της επικράτειάς της…¨

    http://www.capital.gr/news.asp?id=957100

    Εάν δεν κάνω λάθος στα μέχρι τώρα Ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου δεν υπήρχαν ¨εγγυήσεις¨ του Ελληνικού κράτους για την αποπληρωμή τους , απλά οι αγοραστές ¨αντασφαλιζόντουσαν¨ …, συνεπώς μέχρι τώρα ίσχυε και ισχύει για τους ξένους Ομολογιούχους πως εάν το Ελληνικό Δημόσιο δήλωνε ¨στάση πληρωμών¨ ή ¨επαναδιαπραγμάτευση¨ ( επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής ή μείωση των τόκων ) οι Διεθνείς Τοκογλύφοι κινδύνευαν και κινδυνεύουν να χάσουν τα λεφτά τους …

    ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΑΚΕΤΑ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΙΣΗΣ ¨ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ¨ – ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΔΗΜΕΥΟΝΤΑΙ – ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΑΠΟΠΛΗΡΟΜΗΣ – ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ( ! )

    Μιλάμε για πλήρη Κηδεμονία , είναι έτσι ;

  35. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 02/05/2010 11:59:16

    Κύριε Ροδινέ, το κείμενό σας είναι εξαίρετο. Εξοργίστηκα που το διάβασα, όχι γιατί διαφωνώ μαζί σας, το αντίθετο, αλλά επειδή αυτές οι απλές και πρακτικές λύσεις που προτείνετε δεν εφαρμόστηκαν τόσα χρόνια.
    Και εδώ έρχεται το μέγα ερώτημα προς τον ΚΚ: Γιατί δεν εφάρμοσε ούτε το 1/3 από αυτά, αλλά ούτε καν φαίνεται να ενδιαφέρθηκε να τα εφαρμόσει; Και αν οι Υπουργοί Οικονομίας έβλεπαν ότι ο πρωθυπουργός της χώρας ήταν αδιάφορος απέναντι σε προβλήματα που του έθεταν ή ανεπαρκής, γιατί δεν παραιτούνταν;
    Και ποιός μου εγγυάται ότι θα τα εφαρμόσει ο Αντώνης Σαμαράς;

    Μια και λέτε για άσχετους διοικητές στα Νοσοκομεία: Στο Νοσοκομείο Κομοτηνής το πολυ-πολιτισμικό κατεστημένο GAP and Friends διόρισε Πρόεδρο μουσουλμάνα θρακιώτισσα, από τους τουρκογενείς, με σπουδές...φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Άγκυρας...
    Εδώ το προσόν της ήταν η...μη ελληνική συνείδηση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Μάρκο Τ 02/05/2010 13:48:59

      Μάρκο,

      Δεν ξέρω αν πρόλαβες την αρθρογραφία του Γιάννη Μαρίνου στον ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ;
      Εκεί υπάρχουν οι απαντήσεις!
      Τόσο παλιά!
      Απλά η πολιτική μας ελίτ, δεν ήθελε βλέπει και ο λαός ν' ακούει!

      • pikaia gracilens avatar
        pikaia gracilens @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 13:53:18

        Φανατικός άναγνώστης τοῦ Μαρίνου ἀπό τό 1988. Προφήτης ἀλλά ποιος τόν ἄκουγε.

      • Αγανάκτηση avatar
        Αγανάκτηση @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 14:04:12

        Φανατικός και του ΔΟΛ ο κύριος. Επί χρόνια ενώ το συγκρότημά του συντηρούσε το σπυρί που απόστησε σήμερα αυτός έπαιζε απλά το ρόλο του ξεκαρφωτή και τα κονόμαγε.

        Ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες του αλλά ας πάει να χαρεί τη σύνταξή του τώρα.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 14:09:23

        Αγανάκτηση,
        Μάλλον τον αδικείς..
        Οχι ότι ο ΔΟΛ δεν τον εκμεταλλεύτηκε, αλλά για το λόγο του δεν μπορείς να πείς.

      • Αγανάκτηση avatar
        Αγανάκτηση @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 14:13:46

        "Ο λύχνος του σώματός εστιν ο οφθαλμός, εάν ούν ο οφθαλμός σου απλούς ή, όλον το σώμά σου φωτεινόν έσται, εάν δέ ο οφθαλμός σου πονηρός ή, όλον το σώμά σου σκοτεινόν έσται. ει ούν το φώς το εν σοί σκότος εστί, το σκότος πόσον? Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν, η γάρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει, η ενός ανθέξεται και του ετέρου καταφρονήσει. ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά."

        Κατά Ματθαίον, (Κεφ. στ΄ 22 – 33.)

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 14:17:12

        Αγανάκτηση,
        Απίθανο!

      • pikaia gracilens avatar
        pikaia gracilens @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 15:18:44

        Αγανάκτηση

        Θά διαφωνίσω, ὄχι γιά τόν Μαρίνο ἀλλά γιά τό Κατά Ματθαίον. Μόνο στήν εκκλησία και στοῦς θεοῦς εἴναι μαυρα ἤ ἄσπρα. Ἡ ζωή εὐτυχῶς εἴναι πιό περίπλοκη καί ὑπέροχη ἀπό τα δόγματα

  36. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 02/05/2010 12:03:52

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ, ψυχανεμιζόμουνα ότι το δεύτερο μέρος του σημαντικού άρθρου σου, θα έβαζε επιτακτικά το καθολικό ερώτημα: Ποιοί είναι αυτοί που κυβερνούν διαχρονικά αυτόν τον τόπο! Τους αποκάλυψες θαυμάσια, παραθέτοντας αυτονόητα και στοιχειώδη μέτρα που θα έπαιρναν οι πολιτικοί εκείνοι, που πράγματι θα ήθελαν την προκοπή του τόπου μας και θα την έβαζαν ψηλότερα από το προσωπικό τους συμφέρον.
    Αυτά τα απολύτως αποτελεσματικά μέτρα που προτείνεις, είναι αυτά που θα επεδίωκε μια κυβέρνηση με ελληνική συνείδηση! Από την μεταπολίτευση όμως και μετά υπήρξε μια τέτοια κυβέρνηση, εάν εξαιρέσουμε την πρώτη επταετία και αυτό με κάποια εύλογα ερωτηματικά ; Γιατί η πρώτη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αποτέλεσε και το πρώτο δυνατό χαστούκι που δόθηκε στην Παιδεία! Η σοβαρή προσπάθεια του Αειμνήστου Καραμανλή, που πράγματι προσπάθησε να ανεβάσει τη χώρα πιο ψηλά στο ευρωπαϊκό στερέωμα, ακυρώθηκε πλήρως από το 81’ και μετά και μέχρι σήμερα!
    Άλλες ξεπούλαγαν τον τόπο, γιατί τέτοιες εντολές είχαν από τους συμμάχους- αφεντικά τους, άλλες βολεύονταν και έκλειναν τα μάτια για να μην εισπράξουν το πολιτικό κόστος και η τελευταία είχε την προφανή πια δέσμευση, να μας μετατρέψει τάχιστα σε προτεκτοράτο του μεγάλου αφεντικού της παγκοσμιοποίησης.
    Το πιο τραγικό ήταν, πως για να το πετύχουν αυτό κάποιοι παραλάδωσαν το εντεράκι τους! Είδαμε στην Πατρίδα μας να γίνονται ζάπλουτοι πολιτικοί, που πριν ασχοληθούν με αυτήν δεν είχαν ούτε στον ήλιο μοίρα! Είδαμε σοβαρό ποσοστό των βουλευτικών εδρών, να κληροδοτείται από πατέρα σε παιδί, ανεξαρτήτως του ειδικού του βάρους! Είδαμε αυτούς που εκλέγονται και πληρώνονται από μας, να καταπατούν βάναυσα τον όρκο τους περί της υπεράσπισης της ισονομίας και της ισοπολιτείας, ψηφίζοντας κατάπτυστους νόμους περί ευθύνης υπουργών, για να μένουν στο απυρόβλητο και να απολαμβάνουν προκλητικά τα παρανόμως αποκτηθέντα! Είδαμε εργολάβους και προμηθευτές του δημοσίου να παίρνουν, ο ένας μετά τον άλλον, στα βρωμερά χέρια τους τα ΜΜΕ και να καθοδηγούν την ενημέρωσή μας εκεί που εκείνοι θέλουν! Είδαμε την δημοσιογραφία, από λειτούργημα να μετατρέπετε σε καλοπληρωμένη παραπληροφόρηση! Είδαμε πρώην δημοσιογράφους, να ξεπουλάνε την αντικειμενικότητά τους, περνώντας οι ίδιοι από "σκοτεινά" μονοπάτια, στο πάνθεον των επιχειρηματιών! To πιο σοβαρό είναι ότι είδαμε το εκπαιδευτικό σύστημα να δουλεύει για την απομάκρυνση των ελληνοπαίδων από όσα ορίζουν την Γλώσσα, την Ιστορία και τον Πολιτισμό αυτού του τόπου! Άραγε είδαμε την καταστρεπτική παρέμβαση στην μόρφωση των παιδιών μας, η οποία καθορίζει τα μέγιστα την ποιότητα του Ανθρώπου ως Πολίτη!
    Στα 36 χρόνια δημοκρατίας που υποτίθεται ότι απολαμβάνουμε από το 1974, είδαμε όμως κανέναν να μπαίνει φυλακή για κατάχρηση εξουσίας ή δημοσίου χρήματος;
    Κώστα Ροδινέ, εν τέλει προσφέρεις μεγάλη υπηρεσία στην αποκάλυψη της ποιότητας των πολιτικών μας, με ένα συμπυκνωμένο και απολύτως κατανοητό άρθρο, για το τί θα έπρεπε να έχει γίνει ή το τί μπορεί να γίνει. Προσωπικά σ’ ευχαριστώ!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αφροδίτη 02/05/2010 14:27:47

      Αγαπητή Αφροδίτη,

      Αυτό που με ενοχλεί περισσότερα ότι πολλά πράγματα τα συζητάμε στις παρέες μας, τα γράφουμε, τα λέμε ενίοτε και σε κάποιους πολτικούς και όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνουν.
      Στο τέλος, επειδή αυτή η χώρα είναι παραδομένη δε πέντε νταβατζήδες και δέκα οικογένειες δε γίνεται τίποτα.
      Και αυτό είναι το χειρότερο και το περισσότερο απογοητευτικό.
      Και ένας λαός, που αρχίζει να δέχεται σιγά σιγά τη δόση του δηλητηρίου για να το συνηθίσει
      Η αλλαγή του πολιτικού σκηνικού και η ανατροπή θα αρχίσει από το διαδίκτυο, όπου ακόμα επιτρέπεται η ελευθερία της εκφρασης...(όσο ακόμα επιτρέπεται!)

  37. πολίτης avatar
    πολίτης 02/05/2010 13:31:43

    Συμφωνώ στις περισσότερες προτάσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι λογικό, αλλά θα πρότεινα μείωση του φορολογικού συντελεστή στις επιχειρήσεις και ακόμη μεγαλύτερη μείωση σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από έναν αριθμό υπαλλήλων, εφόσον δεν πραγματοποιούν απολύσεις και εφόσον οι αποδοχές των υπαλλήλων τους ξεπερνούν το κατώτατο όριο φορολόγησης. Να βρεθεί δηλαδή εκείνος ο μαθηματικός τύπος, που θα επιτρέπει στο εργοδότη να κερδίζει από τη μείωση της φορολόγησης και στο κράτος να κερδίζει από τη μείωση της ανεργίας και την είσπραξη φόρων από περισσότερους εργαζόμενους. Είναι εφικτό;

    Θεωρώ πρωταρχική ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΕΝΙΑΟΥ ΚΑΤΑ ΚΛΑΔΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. Αυτό σημαίνει ότι κάθε κλάδος θα αμείβεται το ίδιο σε όποια υπηρεσία και αν ανήκει. Μπορεί να μη συμφωνώ με τους περισσότερους που αναθεματίζουν τους υπαλλήλους του υπουργείου οικονομικών, καθώς αντιλαμβάνομαι ότι αναλαμβάνουν μεγαλύτερη ευθύνη από κάποιον πχ νομαρχιακό υπάλληλο, αλλά δεν είναι δυνατόν η καθαρίστρια της εφορίας να παίρνει τα διπλά από έναν ΠΕ οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας. Έτσι οι ΠΕ Εφοριακών να αμείβονται ίσως με κάτι παραπάνω από τους ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού άλλως υπηρεσιών, όμως σε κάθε περίπτωση οι αποδοχές να συνδέονται με τις σπουδές, την ευθύνη και τις ανάγκες που καλύπτει ο κάθε κλάδος.

    Διαφωνώ με την άρση της μονιμότητας των υπαλλήλων, γιατί μονιμότητα με την έννοια του αχαϊρευτου που το θρέφει το κράτος δεν υφίσταται θεσμικά, υφίσταται όμως πραγματικά. Αυτό οφείλεται στην αδυναμία κυρίως των προϊσταμένων να επιβληθούν σε όσους διαθέτουν γνωριμίες ή απλά απύθμενο θράσος. Απλή εφαρμογή του υπαλληλικού κώδικα και κυρίως της πειθαρχικής διαδικασίας θα έλυνε το πρόβλημα. Γι’αυτό οι προϊστάμενοι πρέπει να διαθέτουν γνώσεις και διοικητικές ικανότητες.

    Διαφωνώ με την κατάργηση της δωρεάν παιδείας. Η παιδεία όμως να είναι ουσιαστική. Μας χρειάζεται καλός δάσκαλος, καλό βιβλίο και ένα γερό κτίριο. Τα υπόλοιπα είναι τζάμπα έξοδα.
    Πλήρης αποδέσμευση του Απολυτηρίου από τις πανελλαδικές. Το παιδί πάει σχολείο να μάθει πέντε πράγματα που θα διαμορφώσουν την προσωπικότητα ενός ενημερωμένου και ενεργού πολίτη. Είναι κρίμα να χάνεται η πραγματική γνώση μέσα στο άγχος της προετοιμασίας των πανελλαδικών. Στη συνέχεια να ακολουθεί ένα έτος προετοιμασίας για τις πανελλαδικές, στο οποίο να διδάσκουν οι ίδιοι καθηγητές, που διδάσκουν και στα σχολεία, οι οποίοι να εργάζονται πλέον κανονικό εφτάωρο και δύο μήνες το καλοκαίρι, προκειμένου να προετοιμάζουν τους υποψήφιους. Όσοι δεν ενδιαφέρονται για ΑΕΙ ή ΤΕΙ να παρακολουθούν, εφόσον επιθυμούν, ένα έτος εκπαίδευσης σε όποια τέχνη επιθυμούν να ασκήσουν.
    Η επαγγελματική εκπαίδευση να συνδεθεί πλήρως με τις ανάγκες και τις θέσεις εργασίας και τους τομείς που θέλουμε να προωθήσουμε ως οικονομία. Το ίδιο περίπου να εφαρμοστεί και στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ πολίτης 02/05/2010 13:41:24

      Αγαπητέ Πολίτη,
      Υπάρχει όντως "δωρεάν" παιδεία;
      Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό. Κανένας δεν ισχυρίστηκε και πουθενά την κατάργηση της δωρεάν παιδείας. Απλώς, οι έχοντες πρέπει να κααβάλλουν κάποιο τίμημα για να απολαμβάνουν το αγαθό της παιδίας και οι μη έχοντες.
      Για την άρση της μονιμότητας, είμαι επίσης σαφής. Να την κατακτήσουν και όχι να τους χαριστεί

  38. geo avatar
    geo 02/05/2010 14:23:47

    Κύριε Ροδινέ,
    Επειδή αρκετά από τα μέτρα μπορούν σχετικά εύκολα να υλοποιηθούν άμεσα, θα σας πρότεινα, να ξεκινήσει μέσω διαδικτύου, με την συνδρομή και του site, ένας διάλογος σε θεματικές ενότητες, ούτως ώστε όσοι έχουν κάποιες ειδικές γνώσεις, να μπορέσουν να τις καταθέσουν. Το τελικό "πακέτο" ας το αξιοποιήσει όποις θέλει, ακόμα και η κυβέρνηση. Στην κατάσταση που έχουμε περιέλθει, δεν υπάρχει χρόνος για διαπιστώσεις αλλά για δράση.
    Αυτή θα ήταν και μια συνδρομή του διαδικτύου και των απλών πολιτών στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ geo 02/05/2010 14:32:19

      geo,
      Είναι σωστη η πρόταση.
      Φοβούμαι, όμως, οτι αυτή η κυβέρνηση έχει αυτοπαγιδευτεί σ΄ ένα δρόμο και ούτε ακούει, ούτε βλέπει,ούτε θέλει να μάθει.
      Οδηγίες ακολουθεί.
      Πάντως δε θα εγκαταλείψουμε τη συζήτηση.

      • geo avatar
        geo @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 15:29:41

        Δεν αναφερόμουν κατά βάση στην κυβέρνηση - άλλοι πρέπει να αρθρώσουν άμεσα αξιόπιστη πρόταση εξόδου από το ΔΝΓ και την κρίση και να εμπνεύσουν τον κόσμο, είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνετε ποιούς εννοώ.
        Όσο για την κυβέρνηση ...... και να ήθελε, δεν μπορεί διότι στηρίζεται στην νοοτροπία που αναλύσαμε ανωτέρω. Τελικά όμως υπάρχει "θεία δίκη". Όσοι έστησαν αυτό το σαθρό σύστημα δημόσιας διοίκησης, καλούνται τώρα να λάβουν μέτρα που θα το αποδομούν, μάλιστα δε μέτρα που στρέφονται επί δικαίων και αδίκων. Ας πρόσεχαν.
        Σήμερα είδαμε την προτελευταία πράξη .... θα επακολουθήσει η ψήφιση στην βουλή και ο στιγματισμός .... και μετά η πτώση (άτακτη φυγή) είτε λόγω νέου πακέτου μέτρων είτε λόγω μη εκταμίευσης δόσης δανείου, εξαιτίας μη εκπλήρωσης των όρων δανειοδότησης και επίσημης πτώχευσης ..... Το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους η παράσταση θα λάβει τέλος ... το ζήτημα είναι να υπάρχει έτοιμη εναλλακτική και άμεσα υλοποιήσιμη πρόταση καθώς και μέχρι τότε να περιοριστούν οι απώλειες του κόσμου ...

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 15:34:38

        Geo,
        Ο Αντώνης Σαμαράς πρέπει να υπερβεί τη Ν.Δ. και τους θαυμαστές και μιμητές του ΠΑΣΟΚ που παροικούν εκεί και να τραβήξει μπροστά. Μόνο έτσι έχει μέλλον.

  39. giorp avatar
    giorp 02/05/2010 16:23:31

    χελιδόνι, 35 χρόνια μπουχτισα το πολιτικό σύστημ που μου επέβαλαν οι δήθεν αντιστασιακοί που τρώνε 1 τρις € (για να μην ξεχνάμε χρηματιστήριο, Κοσκωτάς, Αποθεματικά Ταμείων, Ολυμπιακούς κλπ κλπ). Απλά αυτοί που είναι σήμερα να παραιτηθούν. Όποιοι θάρθουν θα ξέρουν ότι πρέπει να κάτσουν καλά.

  40. Κώστας Μανίκας avatar
    Κώστας Μανίκας 02/05/2010 16:44:39

    Η συνολική πολιτική αποτύπωση του άρθρου είναι πολύ ορθή και νομλιζω ότι έχει γίνει ευρέως αντιληπτό ότι όσοι λέγαμε από την αρχή ότι η ανικανότητα δεν είναι αρκετή για να εξηγήσει τις κυβερνητικές κινήσεις, δεν είμασταν συνωμοσιολόγοι!! Οι προτάσεις είναι σε μεγάλο βαθμό θετικές, αν και η γύμνια του πολιτικού συστήματος φαίνεται από την αδυναμία να προχωρήσει τις πιο εφικτές από αυτές, παρά το γεγονός ότι είναι ευρύτατα διαδεδομένες κι αποδεκτές, ιδιαίτερα στον τομέα των δαπανών (εκτός ίσως από τον τομέα της παιδείας, που παρά τη σωστή σας αποτύπωση, ο στόχος θα πρέπει να είναι η κατάργηση των φορντιστηρίων κι η αναβάθμιση των σκοπών κια της ποιότητας του σχολείου).
    Συμφωνούμε επίσης απόλυτα στα αναπτυξιακά μέτρα, πλην ίσως της τόσο μεγάλης πτώσης στις τουριστικές υπηρεσίες που δεν είναι εφικτή, αν και χρειάζεται εξορθολογισμός του κόστους, μείωση του ΦΠΑ και κυρίως ανάπτυξη όλων των εναλλακτικών μορφών με βάση τις ιστορικές, πολιτισμικές κι άλλες ιδιαιτερότητες κάθε τόπου). Η πτώση των επιτοκίων θα ήταν καλοδεχούμενη αλλά δεν τρέφω τέτοιες ελπίδες για πολλά χρόνια ακόμα, κι όχι πριν υπάρξει αναδιοργάνωση και μείωση του αριθμού των τραπεζών).
    Ως προς τα έσοδα είναι τουλάχιστον αστείο ότι δεν δέχθηκαν την ρπόταση Ρέστη για ομόλογο που θα απευθυνόταν στους εφοπλιστές.
    Κάποιες άλλες προτάσεις όπως η φορολόγηση των τόκων των δανειστών, του τζόγου (προκαταβολικά, πέρα από αυτή των κερδών), η παραχώρηση της Εγνατίας, ή η ένταξη όλων των αυθαίρετων οικισμών χωρούν μεγάλη συζήτηση και δεν είναι ούτε τόσο απλές στην εφαρμογή αλλά και ούτε τόσο δίκαιες όσο ίσως δείχνουν.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Κώστας Μανίκας 02/05/2010 17:48:08

      Κώστα,
      Αν κάποιες από τις προτάσεις αυτές, και πολλές άλλες ακόμα, περιλαμβάνονταν σ΄ένα πρόγραμμα σταθεροποίησης και ανάπτυξης με ορίζοντα τετραετίας, ποιά νομίζεις ότι θα ήταν η αντίδραση των αγορών.
      Καταννοώ ότι αρκετές ιδέες χρειάζονται επεξεργασία, αλλά σκοπός μου ήταν να καταδείξω ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της χώρας εκτός από τη αύξηση των φόρων και τις περικοπές μισθών και συντάξεων.

  41. πολίτης avatar
    πολίτης 02/05/2010 16:53:13

    Δε θα διαφωνούσα για το θέμα της παιδείας, όπως το θέτεις, απλά φοβάμαι πως αν αρχίσουμε να κάνουμε εκπτώσεις θα τα καταργήσουμε όλα στο τέλος. Η δωρεάν παιδεία θα μπορούσε να επιτευχθεί αν η δημόσια παιδεία αποκτούσε ποιότητα, οπότε θα εξέλιπε η παραπαιδεία.
    Το ίδιο ισχύει και για τη μονιμότητα: Σε ένα κράτος που σέβεται τους πολίτες και τους θεσμούς δε θα υπήρχε καν θέμα συνταγματικής προστασίας. Αλλά εγώ δεν έχω εμπιστοσύνη σ'αυτό. Γιατί δεν έχω δει στο δημόσιο να εκτιμάται πουθενά η παραγωγικότητα, συνεπώς γιατί να πιστέψω ότι είναι δυνατόν να εκτιμηθεί αυτή αξιοκρατικά για την κατάκτηση της μονιμότητας; Αυτά ίσως θα μπορούσαν να γίνουν σε μεταγενέστερη φάση, όταν ως λαός θα αρχίσουμε να λειτουργούμε με γνώμονα το κοινό συμφέρον. Αλλά αυτά είναι πολύ θεωρητικά ακόμη.

  42. Κωνσταντίνος avatar
    Κωνσταντίνος 02/05/2010 18:06:48

    Κύριε Ροδινέ.
    Διαβάζω και ξαναδιαβάζω τα "μέτρα" που προτείνεται και πλήν ελαχίστων νομίζω ότι τα περισσότερα είναι αντιγραφή όλων όσων λεγόταν κατά την δεκαετία του 90 από τον οικονομίζοντα τύπο και αποτελούσαν ένα συνδιασμό οικονομικής πολιτικής Μητσοτάκη της εποχής του Μανιφέστο, και της οικονομικής πολιτικής Σημίτη. .
    Αν λέγατε και για κυβέρνηση τεχνοκρατών θα ήταν σαν να ακούγαμε διάγγελμα του Σημίτη.

    Αν θελετε μπορούμε να το συζητήσουμε πρόταση πρός πρόταση και να εκφράσω τις αντιρρήσεις μου.
    Λύσεις πιστεύω ότι υπάρχουν εκτός ΔΝΤ. Εχθές ανέρτησα μία "καταδρομική" επιχείρηση κρατικής κερδοφορίας από την όλη κρίση που θα έδιωχνε το ΔΝΤ χιλιόμετρα μακρυά και θα μας απέδιδε τίς δόσεις των δανείων για δύο χρόνια.
    Στον δημόσιο τομέα μία σύνδεση μισθού-παραγόμενης εργασίας σε ένα νέο μισθολόγιο (κάτι που είναι πανέυκολο να γίνει) θα έλυνε αμέσως το πρόβλημα του δημοσίου.

    Στον ιδιωτικό τομέα μία αύξηση της ανάπτυξης με μηχανισμούς χρηματοδότησης των νέων επιχηρήσεων από καταθετικά- επενδυτικά ιδιωτικά κεφάλαια θα αύξανε τεράστια την ανάπτυξη.

    Υπάρχουν και πολλά άλλα που θα μας έπαιρναν σελίδες να τα καταγράψουμε.

    Αλλά η αναμάσηση των λύσεων των τελευταίων δεκαετιών που σαφώς μας έχει φέρει εδώ που είμαστε μάλλον δεν είναι στον σωστό δρόμο.

  43. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 02/05/2010 18:56:44

    Κωνσταντίνε,

    Εγώ δεν προτείνω μέτρα. Δεν είναι δουλειά μου!
    Δεύτερον κάθε φορά δε χρειάζεται να ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα!
    Τα οικνομικά λιγο-πολύ είναι δεδομένα. Δεν είμαστε η πρώτη χώρα που αντιμετωπίζει δημοσιονομικα προβλήματα και δεν θα είμαστε και η τελευταία.
    Επίσης, δεν κατέχω και την εξ αποκαλύψεως αλήθεια!
    Με πολλή χαρά να διαβάσω τις αντιρρήσεις σας!
    Ισως και να προκύψει κάτι πολύ καλύτερο!

    • Κωνσταντίνος avatar
      Κωνσταντίνος @ Κώστας Ροδινός 02/05/2010 23:56:18

      Σαφώς και δεν είναι η δουλειά σας, όπως άλλωστε ούτε και η δικιά μου να προτείνουμε μέτρα.
      Καλόπιστη συζήτηση κάνουμε και μπλογκ όπως αυτό το βλέπω σαν μέσο δημιουργίας σκέψης και πολιτικής μιας και είναι αδύνατο να συναντηθείς σε κάποιο φυσικό μέρος με ανθρώπους που μοιράζεσαι την ίδια ιδεολογία και τις ίδιες ανησυχίες πλήν 5-10 φίλων σου.
      Γνωρίζω ότι τα οικονομικά είναι δεδομένα.
      Επειδή πλήρης ανάλυση θα μας πάρει πολύ χώρο και χρόνο θα περιοριστώ σε 2-3 βασικές αρχές.
      Πρώτα δεν πρέπει να θίξουμε την καταναλωτική δύναμη της κοινωνίας, μιάς και όλη η οικονομία μας στην παρούσα φάση είναι καταναλωτική. Έτσι το να εστιαστούμε σε μεγάλη μείωση μισθών και μαζικές απολύσεις θα είναι καταστροφικό για την χώρα.
      Σωστότερο θα ήταν ένα πάγωμα δημοσίων δαπανών (δημόσια έργα και επιδοτήσεις) για ένα με δύο χρόνια, μιάς και αυτά τα λεφτά θα καταλήξουν στην αλλοδαπή είτε σαν καταθέσεις είτε σαν εμβάσματα.
      Το δεύτερο είναι να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε παραγωγική οικονομία. Αυτό μπορεί να γίνει δημιουργώντας δομές που θα επιτρέπουμε στον οποιοδήποτε έχει μία επιχειρηματική ιδέα να μπορεί να βρεί χρηματοδότες (έστω και μικροκαταθέτες) με αντάλαγμα ποσοστό της επιχείρησης - βιοτεχνίας που θα δημιουργηθεί.
      Το τρίτο είναι το Δημόσιο. Το δημόσιο αυτή τη στιγμή μας κοστίζει το 40% του προϋπολογισμού. Είναι πανέυκολο σε μία στατιστική υπηρεσία να βρεί την μέση ανθρωποώρα για κάθε υπηρεσία που προσφέρει το Δημόσιο. Κρατάμε τον σημερινό μισθό για υπηρεσίες που αντιστοιχούν σε 6 ανθρωποώρες και πάνω από αυτές είναι μπόνους αποδοτικότητας και κάτω από αυτές είναι μείωση μισθού. Για της υπηρεσίες που παράγουν προϊόν ορίζουμε τιμή προϊόντος και με βάση αυτά παίρνουν το 60% των εσόδων οι εργαζόμενοι και όχι μισθό.
      Αυτά πιστεύω ότι θα αλλάξουν νοοτροπίες και επίσης θα μειώσουν το κόστος του Κράτους.
      Υπάρχουν και πολλά επιμέρους ανά τομείς τα οποία θα μπορούσαν και μπορούν να γίνουν και πολλά που έχουν αναφερθεί παραπάνω από αναρτήσεις άλλων συνομιλητών που για να κωδικοποιηθούν δυστυχώς χρειάζεται αρκετός χώρος και χρόνος από κάποιον που έχει και άλλη δουλειά.

  44. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 03/05/2010 07:42:34

    Kωνσταντίνε,

    Εχεις δίκιο όταν λές ότι:
    "δεν πρέπει να θίξουμε την καταναλωτική δύναμη της κοινωνίας, μιάς και όλη η οικονομία μας στην παρούσα φάση είναι καταναλωτική. Έτσι το να εστιαστούμε σε μεγάλη μείωση μισθών και μαζικές απολύσεις θα είναι καταστροφικό για την χώρα."

    Ομως αυτό ακριβώς είναι που κάνει η κυβέρνηση΄.

    Λες:
    "Σωστότερο θα ήταν ένα πάγωμα δημοσίων δαπανών (δημόσια έργα και επιδοτήσεις) για ένα με δύο χρόνια, μιάς και αυτά τα λεφτά θα καταλήξουν στην αλλοδαπή είτε σαν καταθέσεις είτε σαν εμβάσματα."

    Διαφωνώ. Σε μια ήδη χειμαζόμενη οικονομία το πάγωμα και των δημοσίων δαπανών θα επιτείνει την ύφεση ακόμα παραπάνω.
    Η κυβέρνηση δεν εξήγγειλε μείωση των δημοσίων δαπανών κατά 500 εκατομμύρια!

    Για τα άλλα συμφωνώ επίσης.

    • Κωνσταντίνος avatar
      Κωνσταντίνος @ Κώστας Ροδινός 04/05/2010 08:23:52

      Προσωπικά οικονομολόγος δεν είμαι. Ανήκω σε μία τελείως διαφορετική επιστήμη. Προσπαθώ με τα στοιχεία απλών οικονομικών που γνωρίζω να βρώ τρόπο να θεραπεύσω την παθογένεια του συστήματος. Γι'αυτό συγχωρέστε κάποιες "απλοϊκότητες" αυτών που καταθέτω.
      Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πώς ενώ ο δικός μου ο μισθός είναι 1375ευρώ ενώ του αντίστοιχου συναδέλφου μου στο Βέλγιο είναι 10000 ευρώ, οι υπηρεσίες που προσφέρω στο Βέλγιο κοστίζουν 3 δίς και στην Ελλάδα είναι 7 δίς. Εφόσον δεν έχω 15πλάσιους υπαλλήλους από το Βέλγιο πώς έχουμε τέτοια διαφορά στο κόστος υπηρεσιών;
      Άρα σίγουρα το να μειώσει τον μισθό μου δεν πρόκειται να φτάσει στο κόστος του Βελγίου. Συνεπώς η τρύπα δεν κλείνει ούτε στο ελάχιστο.
      Γι'αυτό θεωρώ ότι τα μέτρα της κυβέρνησης είναι όχι μόνο αναποτελεσματικά αλλά και στάχτη στα μάτια για να μπορέσει να έχει την προσοχή μας αλλού στραμένη και να κάνει τις πονηρές της δουλειές από πίσω.

  45. yannidakis avatar
    yannidakis 03/05/2010 10:18:00

    "καταχώρηση τσι μέρας" για την Κυριακή σύμφωνα με την ομώνυμη λίστα του yannidakis live, η καταχώρηση σου τούτη.
    Καληνωρίσματα :[

  46. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 03/05/2010 14:27:37

    Ολα θέλουν αλλαγή και νέο ξεκίνημα. Οπως έλεγε κι ενας καλός φίλος -καλή του ώρα- την Ελλάδα την σώζει μόνον ένας σεισμός 10 Richter, να μην μείνει τίποτα όρθιο...
    Δύσκολα τα πράγματα, έχουμε πνιγεί στις αντιφάσεις μας και δύσκολα ξεφεύγουμε. Μεγάλος θυμός,πίκρα και οργή...
    Διαβάστε κι αυτό.
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_89_02/05/2010_399546

    • faflat avatar
      faflat @ ΝΑΥΤΗΣ 03/05/2010 16:05:06

      μπα... το θέμα είναι να μη μείνει δίποδο όρθιο, όχι κτίριο.
      Ίσως αν αναμιχθούμε αμεσα με τους οικονομικούς πρόσφυγες να γίνει τίποτα. Μακάρι να έκαναν ένα κόμμα!

  47. Ευγενία avatar
    Ευγενία 05/05/2010 17:09:15

    Πολύ ωραία τα λέτε και ευχαριστούμε που μας ανοίγετε τα μάτια. Το έχουμε τόσο ανάγκη αυτές τις ημέρες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.