#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/11/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τώρα παίζονται όλα!



Προτείνω να κάνουμε μία άσκηση, με ένα απλό κανόνα. Aς γράψει ο κάθε ένας σε ένα χαρτί αυτό που εκτιμά ότι θα συμβεί στη χώρα το επόμενο διάστημα. Όχι το επόμενο “πολύ” διάστημα, ας πούμε τους επόμενους 2-3 μήνες. Αλλά να γράψουμε αυτό που εκτιμούμε ότι θα γίνει, όχι αυτό που θα θέλαμε να γίνει, ούτε εκείνο που πιστεύουμε σωστό ή ευχόμαστε. Και γιατί θα αναρωτηθεί κάποιος. Πρώτον, γιατί scripta manent (για εμάς) και δεύτερον γιατί μόνο όταν είναι κάποιος μόνος με μία λευκή κόλλα, χωρίς εξωτερικές ή εσωτερικές φλυαρίες, μπορεί να καταλάβει που είναι το πραγματικό Κάβο-Ντόρο του ταξιδιού και που η Ιθάκη του. Άρα να βλέπει καλύτερα και να κρίνει εξυπνότερα. Και αυτό θα χρειαστεί τους μήνες που έρχονται.

Διαπραγματευτήκαμε; Κάναμε πως διαπραγματευτήκαμε; Προσπαθήσαμε, αλλά μάταια; Προσπαθήσαμε και κάτι καταφέραμε; Δεν προσπαθήσαμε καθόλου; Νομίσαμε ότι διαπραγματευτήκαμε; Ερωτήσεις που συνήθως τροφοδοτούν φλυαρία. Ο Πρωθυπουργός βγήκε μπροστά και τράβηξε πάνω του την απάντηση, δηλώνοντας: η διαπραγμάτευση ολοκληρώθηκε και αυτό πετύχαμε. Αυτό δηλώνει ικανότητα ανάληψης κόστους, δηλαδή θάρρος. Ένα το κρατούμενο.

Έχει σημασία; Από μία άποψη καμία, αλλά από μία άλλη μεγάλη.

Δεν έχει σημασία, γιατί o Πρωθυπουργός καθάρισε αυτή τη συζήτηση και το αποτέλεσμα είναι δεδομένο και έως την Κυριακή και νόμος του Κράτους. Έχει όμως, γιατί τα κρίσιμα είναι μπροστά. Όχι γιατί το είπε ο Α. Σαμαράς στην ομιλία του στην ΚΟ:  “.... Μένουν ακόμα να γίνουν πολλά. Παρά πολλά. Ίσως μένουν και τα πιο κρίσιμα….”  ή η "έκπληξη" που ακούει στο όνομα Γ. Στουρνάρας, μετά τη ψηφοφορία των μέτρων στη Βουλή “ ..τώρα αρχίζουν τα δύσκολα…”.  Αλλά, γιατί έτσι είναι. Τώρα θα κριθούν όλα, με πρώτο και καλύτερο η αντοχή της οικονομίας και το κυριότερο η αντοχή της κοινωνίας.

Γράψαμε τις προάλλες στον "Τελευταίο χορό" για αυτό το κομβικό σημείο στο οποίο θα κριθεί η επιτυχία και του Σχεδίου Σαμαρά και του Γερμανικού σχεδίου “... Δεν υπάρχει αύριο για την ελληνική οικονομία χωρίς επίλυση της βιωσιμότητας του χρέους της. Εδώ βρισκόμαστε σήμερα. ... Το ΔΝΤ (με όλες τις συνιστώσες του) θα τον σταματήσει απαιτώντας – όπως φαίνεται – μία οριστική λύση. Αυτό το σημείο θα είναι κομβικό. Σε αυτό το σημείο θα κριθεί τελικά και οριστικά και η επιλογή “αγοράς χρόνου” του Αντώνη Σαμαρά και η επιτυχία της γερμανικής επιλογής. Ο Αντώνης Σαμαράς κερδίζει εφόσον επιτύχει την οριστική λύση για την ελληνική οικονομία πριν διαλυθεί η πολιτική και κοινωνική συνοχή. Οι Γερμανοί κερδίζουν εφόσον το ευρωπαϊκό πρότζεκτ δεν διαλυθεί έως ότου έχουν θεσμικά θωρακίσει τους νέους ευρωπαϊκούς όρους...”

Το Μνημόνιο ΙΙΙ ήδη αλλά και ο προϋπολογισμός θα ψηφιστεί  από τη Βουλή με μεγαλύτερη κοινοβουλευτική άνεση από ότι υπονοούσαν τα ρεπορτάζ και οι αναλύσεις το τελευταίο διάστημα. Οι αντιδράσεις δεν φαίνεται να απειλούν την κοινοβουλευτική διαδικασία. Οι διαταραχές στις βάσεις των κομμάτων της κυβερνητικής συμμαχίας δεν πέρασαν το όριο της πλαστικότητας. Οι βάσεις παραμένουν σταθερές και οι επιμέρους αντιδράσεις βουλευτών θα αφήσουν τη δημόσια συζήτηση ανέπαφη. Η παρούσα Βουλή θα συνεχίσει να παρέχει κυβερνητική πλειοψηφία, ίσως δε με πιο σφυρηλατημένες σχέσεις μεταξύ των κομμάτων.

Η κοινωνία όμως δέχτηκε βίαιο χτύπημα, άλλο ένα βίαιο χτύπημα. Άξιζε τον κόπο, αξίζει; Η απάντηση είναι ανελέητη: μόνο εάν άμεσα η Ελλάδα, έχοντας διασφαλίσει την οριστική βιωσιμότητα της οικονομίας της - όχι απλά του σημερινού χρέους της - μπορέσει να δημιουργήσει δουλειές και να τροφοδοτήσει νέο χρήμα στις φλέβες της πραγματικής οικονομίας, αυτής των ανθρώπων....

Μετά την Κυριακή ο χρόνος μετρά ανάποδα. Το πόσο μακρύς μπορεί να είναι αυτός ο χρόνος θα το προσδιορίσει η αντοχή της κοινωνίας, η οποία – καταρχήν - φαίνεται να αποδέχεται τη συνθήκη που όρισε ο Πρωθυπουργός: χρειάζομαι στην εθνική φαρέτρα να υπάρχουν ψηφισμένα το Μνημόνιο και ο προϋπολογισμός για να φέρω την οριστική λύση.

Δεν ξέρω εάν έχει προ-συνεννοηθεί ο Πρωθυπουργός με την ηγεσία των εταίρων μας όσον αφορά την εκπλήρωση των υπεσχημένων, αλλά ξέρω ότι η επαναρύθμιση του χρέους μας - που απογειώνεται ξανά εξαιτίας των έως σήμερα μνημονίων, για τα οποία ποτέ δεν υπήρξε κοινή αντίληψη εάν έφταιγε η συνταγή ή η εφαρμογή ή και τα δύο - δεν είναι καταρχήν στο πλαίσιο των υπεσχημένων, άρα πρακτικά εντάσσεται σε νέα διαπραγμάτευση.

Δεν ξέρω εάν έχουν υπάρξει προ-συνεννοήσεις σε ότι αφορά την επίλυση του προβλήματος της βιωσιμότητας, αλλά ξέρω ότι είτε το θέσουμε εμείς επίσημα είτε όχι, το θέμα έχει μπει de facto και de jure στη διελκυστίνδα μεταξύ του ΔΝΤ (επιμένω με όλες τις συνιστώσες του) και της Γερμανίας.

Δεν ξέρω τι θα πάρουμε τη Δευτέρα, τι έως τις 16/11 ή τι έως το τέλος Νοεμβρίου, αλλά ξέρω ότι όσο θα εντείνεται η συζήτηση για την επίλυση της βιωσιμότητας του χρέους μας, οι εταίροι μας, δηλαδή οι Γερμανοί θα πρέπει να εξηγήσουν στους φορολογούμενούς τους ότι τώρα θα χάσουν αληθινά χρήματα από την Ελλάδα. Γιατί έως τώρα κερδίζουν, αλλά δεν τους το έχουν πει...

Δεν ξέρω πότε οι Γερμανοί θα συναινέσουν στο κούρεμα των δανείων τους ή πως θα δομήσουν τα ενδιάμεσα εργαλεία της μείωσης επιτοκίων, των επαναγορών από τη δευτερογενή, της επιστροφής των κερδών από ΕΚΤ ή της μετακύλισης λήξεων και τι όρους θα μας θέσουν, αλλά ξέρω ότι τους τελευταίους μήνες ο Ομπάμα έτρεχε προεκλογικά και η Μέρκελ διοικούσε ενώ από χθες ο Ομπάμα διοικεί και η Μέρκελ (δηλαδή και ο Σόιμπλε) βλέπει ήδη τις εκλογές της.

Δεν ξέρω εάν η ελληνική διοικητική μηχανή παραγωγής αξιών από την αξιοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων είναι έτοιμη να προκαλέσει το αναγκαίο σοκ της επανεκκίνησης, αλλά ξέρω ότι έπρεπε να είναι από καιρό συντονισμένη και ετοιμοπόλεμη με έτοιμους φακέλους για νέα έργα, ενώ φοβάμαι ότι είναι χαλαρή, παραιτημένη και διασπασμένη σε υποσυστήματα που εμποδίζουν ακόμα και τη χαρτογράφηση του προβλήματος.

Αν συνοψίσουμε λοιπόν τι ζητείται από τον Πρωθυπουργό, θα λέγαμε ότι ο Πρωθυπουργός, έχοντας πολύ λίγο χρόνο διαθέσιμο, πρέπει να  διασφαλίσει την οριστική λύση για τη χώρα και ταυτόχρονα να προκαλέσει και εκείνο το σοκ που θα κάνει την καρδία της πραγματικής οικονομίας να χτυπήσει ξανά.

Αυτό το ζητούμενο συνοψίζει τους λόγους που αυτή η διαπραγμάτευση είναι η μητέρα των μαχών και τους λόγους που δεν θα υπάρξει έλεος από την κοινωνία εάν δεν επιτευχθεί η επανεκκίνηση της οικονομίας ακαριαία.

Μετά την Κυριακή η Κυβέρνηση και ιδιαίτερα ο Αντώνης Σαμαράς είναι υποχρεωμένος να κινηθεί από το σημείο ισορροπίας που είχε επιλέξει από τις εκλογές του Ιουνίου γιατί αλλάζει το πολιτικό του διακύβευμα.

Στο τέλος της πορείας που πρέπει να διαβεί υπάρχουν μόνο δύο εναλλακτικές θέσεις για τη χώρα: είτε θα έχει υπάρξει μια "νέα" οικονομία είτε δεν θα υπάρχει οικονομία, όχι πραγματική ούτε καν στατιστική…

Η επανα-ρύθμιση του χρέους μας (με την αναμενόμενη κόντρα, τα εργαλεία, τους όρους, κλπ) πρέπει να άρει οριστικά και αναμφισβήτητα το ρίσκο εξόδου, το οποίο στην περίπτωσή μας είναι κατά πολύ υπέρτερο ενός απλού και διαχειρίσιμου νομισματικού ρίσκου, γεγονός που συνειδητοποιεί πλήρως και η διεθνής επενδυτική κοινότητα. Κρίσιμη παράμετρος σε αυτό το σημείο είναι η “οριστικότητα της επανα-ρύθμισης” με προσοχή στην απόλυτη αποφυγή ημίμετρων που θα επαναλάβουν το χάος μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου 2011 όταν ο σχεδιασμός του πρώτου PSΙ αποτέλεσε αντί για την τελική λύση την απαρχή σπασμωδικών κινήσεων, πρωτίστως, στην πλάτη της Ελλάδας.

Η διασφάλιση των δημοσιονομικών συνθηκών που δεν θα ξανα-απογειώσουν το (επανα-ρυθμισμένο) δημόσιο χρέος ελπίζουμε να έχει λήξει με την ψήφιση και του φετινού προϋπολογισμού. Σε αυτό το σημείο έχοντας επανειλημμένως – και κουραστικά - διατυπώσει την άποψή μας για την δομή και την αποτελεσματικότητα του ελληνικού προγράμματος διάσωσης, ακριβώς ως προς αυτήν την παράμετρο της δημιουργίας νέων χρηματοδοτικών κενών, θα προέτρεπα να αφήναμε πλέον τον ιστορικό να κρίνει (και λέμε ιστορικό, γιατί θεωρούμε ότι ο πρόσφατος  χορός με την Τρόικα ήταν ο τελευταίος τέτοιος χορός που χόρεψε η Ελλάδα όπως την ξέρουμε) .

Η υλοποίηση του σοκ πρέπει να στοχεύσει σε συγκεκριμένα έργα υποδομών με υψηλούς πολλαπλασιαστές στο ΑΕΠ, τα οποία μπορούν – εφόσον σχεδιαστούν σωστά - να γίνουν άμεσα, διασφαλίζοντας τις πρώτες νέες άμεσες ξένες επενδύσεις και τον μηχανισμό μετάδοσης της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία. Αυτή η παράμετρος βρίσκεται πιο κοντά στον δικό μας - εσωτερικό – έλεγχο και αξίζει να επικεντρώσουμε λίγο την προσοχή μας και σε ότι αφορά τους όρους της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών (πχ υποχρεωτική πρόβλεψη για διοχέτευση δανειακής χρηματοδότησης σε ανάπτυξη υποδομών) και σε ότι αφορά τη δομική αναδιοργάνωση και αναβάθμιση του συστήματος παραγωγής.

Στη ζωή υπάρχουν τρεις κατηγορίες ανθρώπων: οι λίγοι που δεν χρειάστηκε ποτέ να διαπραγματευτούν γιατί μπορούν να επιβάλουν τις θέσεις τους, οι πολλοί που δεν μπορούν να διαπραγματευτούν  γιατί οι “θέσεις τους” τους επιβάλλονται και κάποιοι που χρειάζεται να διαπραγματεύονται, για να συμβιβάζουν θέσεις και να διασφαλίζουν συμφέροντα.

Εάν όλοι έπρεπε να απαντήσουν στο “με τι μοιάζει μία διαπραγμάτευση” οι λίγοι θα δήλωναν “με συζήτηση”,  οι πολλοί “με σκάκι” και εκείνοι που έχουν βιώσει διαπραγματεύσεις “με πόλεμο”. Δυστυχώς για τη σημερινή Ελλάδα, οι τελευταίοι έχουν δίκιο. Η διαπραγμάτευση δεν είναι ούτε ευχάριστη συζήτηση, ούτε παρτίδα σκάκι. Είναι μία δυσάρεστη διαδικασία χωρίς κανόνες. Η διαπραγμάτευση εμπεριέχει σύγκρουση και χρειάζεται στρατηγική έμπνευση, τακτική δεινότητα, ισχύ και ξεκάθαρη οριοθέτηση στόχων με ελάχιστα αποδεκτά και μέγιστα δυνατά κεκτημένα. Κατά βάθος είναι μία άσκηση βίας στην οποία για να βγεις νικητής χρειάζεται σχέδιο, κατανόηση των συνθηκών, επιλογή του χρόνου εμπλοκής, καθαρή εικόνα της υπεροπλίας των εμπλεκομένων και έξυπνη χρήση του οπλοστασίου σου, στα σημεία ευκαιρίας που έχεις ή μπόρεσες να δημιουργήσεις.

Αρκούν αυτά;Όχι, πάνω από όλα χρειάζεται θάρρος, δηλαδή ικανότητα να αναλαμβάνεις το κόστος των επιλογών σου και ιδίως αυτών για τις οποίες γνώριζες το κόστος τους εκ των προτέρων. Αυτό σημαίνει ηγεσία. Τότε μπορείς να κάνεις το “σωστό” που διαφέρει από το να κάνεις τα πράγματα σωστά. Ο Αντώνης Σαμαράς έχει δείξει ότι είναι και πρέπει (για το καλό του τόπου) να παραμείνει τέτοιος πολιτικός. Γιατί τώρα θα κριθούν πολλά.

However

ΣΧΟΛΙΑ

  1. GeorgeS avatar
    GeorgeS 10/11/2012 07:37:26

    ΦΟΒΕΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ .ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΑΡΘΡΟ.

    • However avatar
      However @ GeorgeS 10/11/2012 21:57:37

      Ευχαριστώ

  2. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 10/11/2012 07:56:52

    Στα μαθηματικά εξετάζεις τα δεδομένα και κάνοντας τις απαραίτητες συσχετίσεις μεταξύ τους προχωράς στην επίλυση του προβλήματος. Στην καθημερινότητα ο λογικός άνθρωπος συνυπολογίζει τα υπέρ και κατά των κινησεών του με στόχο την πιο συμφέρουσα για τον ίδιο απόφαση. Γνωστά πράγματα που κάνουμε όλοι μας. Τι παραπάνω δηλαδή από αυτά τα απλά και ταυτόχρονα δύσκολα πρέπει να κάνει ο πρωθυπουργός; Αρκεί οι αποφάσεις και οι ενέργειες να έχουν ένα και μοναδικό γνώρισμα. Να προστατεύσει με νύχια και με δόντια την Πατρίδα του από τωρινούς και μελλοντικούς αλήτες και μπαχαλάκηδες της διεθνούς πολιτικής. Και κάτι τελευταίο: ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΛΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ.

    • Παντελής avatar
      Παντελής @ Ναυσικά... 10/11/2012 11:07:34

      Είπες τη λέξη κλειδί: ο λογικός άνθρωπος.

      Στην Ελλάδα φοβάμαι πως η λογική έχει εκλείψει. Κυριαρχεί η βία, η οργή και ο φόβος. Άλλωστε και τα περισσότερα κόμματα σπρώχνουν προς αυτή την κατεύθυνση ρίχνοντας όλες τις ευθύνες σε κακούς εβραίους, αμερικανούς, γερμανούς, νεφελίμ κ.λ.π.

      Ως γνωστόν, ο οργισμένος άνθρωπος δεν δρα λογικά. Κάνεις παράλογες και βιαστικές κινήσεις τις οποίες μετανιώνει μετά. Κάτι παρόμοιο (σε μικρότερο βαθμό) ισχύει και για τον φοβισμένο άνθρωπο βέβαια.

      • However avatar
        However @ Παντελής 10/11/2012 22:02:54

        Αγαπητέ Παντελή ναι και για αυτό πρότεινα να καθηλώσουμε τη φλυαρία εξωτερική και εσωτερική

    • However avatar
      However @ Ναυσικά... 10/11/2012 22:00:55

      Αγαπητή Ναυσικά,
      Συμφωνώ απόλυτα, απλά να θυμόμαστε ότι στα μαθηματικά παλεύεις με ένα νεκρό χαρτί και το μυαλό σου ενώ στην καθημερινότητα παλεύεις για τον εαυτό σου και την οικογένειά σου. Οχι για ένα ολόκληρο λαό. Αλλάζει το μέγεθος της πίεσης. Αλλά συμφωνώ.

  3. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 10/11/2012 08:12:38

    Έχω δύο βασικές και άλυτες απορίες: 1) Όλα τα μέτρα στοχεύουν απανωτά στις περικοπές των μισθών και συντάξεων, καμία τρόικα δε ζήτησε ποτέ περικοπές κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών 2) Ενώ όλοι γνωρίζουν την πάρα πολύ άσχημη κατάσταση του τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας, του ΕΟΠΥΥ, τις οικονομικές του δυσκολίες(πολύ πιθανόν να πεθάνουν άνθρωποι το χειμώνα από έλλειψη φαρμάκων για χρόνιες παθήσεις), κανείς δεν αναρωτιέται για τί 25 δισ. ευρώ θα κατευθυνθούν στις τράπεζες και όχι 20 για παράδειγμα ούτως ώστε να χρηματοδοτηθεί με επάρκεια η υγεία του λαού.

    • νικος1610 avatar
      νικος1610 @ Γεώργιος 10/11/2012 18:14:44

      Δεν υπαρχει πλαφον (δυστυχως?) στα κερδη και γνωριζουμε οτι οφειλετης δεν ειναι οι μεγαλοεπιχειρηματιες αλλα το ελληνικο δημόσιο. Δεν έχετε καταλαβει τι σπαταλη γινεται στα φαρμακα? ισως να είμαστε η πιο σπαταλη χωρα της ευρωπης , αναλογικά με το ΑΕΠ μας ναι σιγουρα ειμαστε όπως επίσης και στη παιδεία και ας έχει τα χαλιά της.

    • However avatar
      However @ Γεώργιος 10/11/2012 22:11:13

      Αγαπητέ Γιώργο,
      Η φορολογική στρατηγική είναι μηχανισμός αναδιανομής πλούτου και ανάπτυξης. Είναι ένα από τα σημεία (όπως ανάστροφα και η φοροδιαφυγή) που (πρέεπει να) ισορροπεί η κοινωνική δικαιοσύνη με την κίνηση της οικονομίας. Οσον αφορά την ανακεφαλιοποίηση απλά τα νούμερα δεν βγαίνουν. Μη φοβάσαι την ανακεφαλαιοποίηση, να φοβάσαι την άναρχη και απρόσεκτη ανακεφαλαιοποίηση.

  4. ΑΝΤΙ ΓΡΑΙΚΟΣ avatar
    ΑΝΤΙ ΓΡΑΙΚΟΣ 10/11/2012 09:18:17

    Συμφωνώ με την ανάλυση περί αρχών στρτηγικής. Ομως ο διαπραγματευτής πρεπει να έχει μερικά κρίσιμα κατα την γνώμη όπλα. Το πρώτο, να έχει διαπραγματευτικά αντίμετρα ώστε να ρίξει στο τραπέζι και με υπολογισμένες απώλειες να έχει συγκεκριμένα κέρδη. Εδώ έχουμε υποχωρήσει στα πάντα και η απέναντι πλευρά επιτυγχάνει ακόπως κέρδη πέρα από τους στόχους. Το κυριώτερο όμως είναι οτι ο διαπραγματευτής προσήλθε με συγκεκριμένη εντολή την οποία πήρε δίνοντας συγκεκριμένες υποσχέσεις (Ζάππεια κλπ). Ποιός του έδωσε το δικαίωμα να τα αλλάξει χωρίς να ρωτήσει τον εντολέα του? Η ολοφάνερη αθέτηση των υποσχέσεων μαζί με την συντριπτική ήττα στην οποια διαπραγμάτευση, καθιστά τον διαπραγματευτή ή ανίκανο να πετύχει τον επιδιωκόμενο στόχο ή ακόμα χειρότερο δόλιο όργανο της απέναντι πλευράς.

    • However avatar
      However @ ΑΝΤΙ ΓΡΑΙΚΟΣ 10/11/2012 22:16:17

      Αγαπητέ αντί γραικέ,

      @αντίμετρα - εκ των ουκ άνευ
      @υποχωρήσαμε στα πάντα - δυστυχώς δεν υποχωρήσαμε (ως ελλάδα) καν. Απλά δεν καταλάβαμε (ως δίδυμο Παπανδρέου, Παπακωσταντίνου) τη φάκα και μπήκαμε περήφανα στη μέγγενη που μας έλιωσε χυδαία το 25% του αεπ μας σε δύο χρόνια. Τότε την πατήσαμε.

  5. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/11/2012 09:19:27

    ''Μετά τήν Κυριακή,ὁ χρόνος μετρᾶ ἀνάποδα''.
    Νά ὑποθέσουμε λοιπόν ὅτι φτάσαμε στό ἀποκορύφωμα τῆς ἑλληνικῆς κρίσης καί ὅτι ἀπό ἐδῶ καί πέρα οἱ προσπάθειες θά ἐπικεντρώνονται στήν πραγματική ἐπίλυσή της; Ἤ ὁ χρόνος θά μετρᾶ ἀνάποδα ἀπλῶς γιά τήν κοινωνική ἔκρηξη;
    Ἕνα μόνο πράγμα θέλω νά ἐπισημάνω,ὅτι ὁ χρόνος γιά τήν κοινωνία θά μετρᾶται διαφορετικά,ἀπ' ὅ,τι θά τόν μετροῦν ἡ τρόϊκα καί ἡ κυβέρνηση,θά τρέχει γρηγορότερα...

    • However avatar
      However @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/11/2012 22:20:41

      Αγαπητέ Κυθήριε
      Πρώτον να συμφωνήσω απόλυτα οτι ο χρόνος θα μετρά διαφορετικά για την κοινωνία. Να προσθέσω μάλιστα: θα μετράει διαφορετικά για τον κάθε ένα και την κάθε μία από εμάς. Ας μην ξεχνάνε οι χειριστές οτι ο χρόνος δεν είναι αντικειμενικός, δεν είναι γραμμικός. Είναι αίσθηση, άλλοτε ήρεμη και άλλοτε άγρια. Είναι δίψα, είναι πείνα. Για αυτό θεωρώ οτι υπάρχει ελάχιστος ακόμα. Η επίτευξη του ζητούμενου θα κρίνει προς ποιά κατεύθυνση θα μετρήσει.....

      • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
        ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ However 10/11/2012 23:00:54

        Συμφωνῶ ἀπόλυτα μαζί σου However,σέ συγχαίρω γιά τό ἄρθρο σου καί σέ εὐχαριστῶ γιά τήν ἀπάντηση.

        • However avatar
          However @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/11/2012 23:38:40

          Εγώ σε ευχαριστώ.

  6. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 10/11/2012 09:23:04

    Δὲν θὰ κουραστῶ νὰ τὸ λέω: Δὲν ἀρκεῖ ἡ θέληση. Χρειάζονται καὶ οἱ κατάλληλοι ἄνθρωποι. Μὲ κολλητούς, συντοπίτες, κομματόσκυλα καὶ παρέες, προβλήματα δὲν λύνονται.

    • However avatar
      However @ Κοινὸς νοῦς 11/11/2012 00:16:34

      Αγαπητέ Κοινέ νου,
      Ο κοινού νους λείπει συχνά και από αυτό που επισημαίνεις...

  7. Δεν έχει σημασία avatar
    Δεν έχει σημασία 10/11/2012 09:24:42

    Γράψε για μετά από δύο-τρεις μήνες: νέα μέτρα περικοπών μισθών και συντάξεων, επιπλέον φορολόγηση ακίνητης περιουσίας.

  8. Νίκος avatar
    Νίκος 10/11/2012 09:27:27

    Παρεμπιπτόντως, δύο ερωτήσεις. Όντος, 16 Νοέμβρη, χρεοκοπούμε ή όχι; Γιατί οι δανειστές μας δεν είναι συνεπείς στο ραντεβού μας;

    • However avatar
      However @ Νίκος 10/11/2012 22:24:36

      Αγαπητέ Νίκο
      Η δική μου εκτίμηση είναι οτι πλέον δεν χρεοκοπούμε ούτε στις 16, ούτε στις 26 ούτε στις 36. Οι δανειστές είναι συνεπείς στις δικές τους ανάγκες. Οταν ταυτίζονται με τις δικές μας τους βρίσκεις στην ώρα τους στο ραντεβού. Αλλιώς έρχονται με λίγη καθυστέρηση. Στα δύσκολα θα τους φέρουν σηκωτούς.

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 10/11/2012 09:58:09

    Eγω ξερω οτι δεν γινεται αναδιαρθρωση χωρις μετρα λιτοτητας.Οι δανειστες δεχονται να χασουν λεφτα υπο τον ορο οτι θα χασουν εισοδηματα και οι δανειοληπτες για να ισορροπησουν τα πραγματα.
    Ετσι εγινε και στο PSI,ετσι θα γινει και στο νεο κουρεμα για να γινει το χρεος βιωσιμο.Να δουμε πως θα εξηγησει ο Σαμαρας οτι τα προχθεσινα δεν ηταν τα τελευταια μετρα και θα χρειασθουν και τα μετρα βιωσιμοτητας.

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ ψυχραιμια 10/11/2012 22:31:27

      Θα τα εξηγήσει μια χαρά παρουσιάζοντας ένα πίνακα με δύο άξονες: πόσα χρήματα θα εξοικονομούνταν με τα μέτρα που μόλις ψηφίστηκαν και πόσα τελικώς εξοικονομήθηκαν. Και μόλις τελειώσει την παρουσίαση του πίνακα να αναφέρει εκατό ονόματα που φταίνε για την απόκλιση, εκατό ονόματα που θα πάψουν να είναι λειτουργοί της πολιτείας με εντολή του εκείνη τη στιγμή.
      Μια χαρά θα τα εξηγήσει, αφού κάνει αυτά τα δύο.
      Με αποδείξεις και ονόματα από δω και πέρα να πορευθεί, είναι η μόνη του επιλογή....

      • However avatar
        However @ Β.Κ.Σ. 10/11/2012 22:37:49

        Αγαπητέ Β.Σ.Κ
        Μόνο έτσι και όχι μόνο για αυτή την περίπτωση. Με τρομάζει η άλλη που θα πάρουμε όσα πιστεύουμε και άλλα εκατό ονόματα δεν θα μπορόυν να βάλουν την οικονομία μπροστά γιατί δεν θα έχουν κάνει τίποτα... Και τότε ο βασιλιάς θα είναι γυμνός.

    • However avatar
      However @ ψυχραιμια 10/11/2012 22:33:33

      Αγαπητή ψυχραιμία,
      Ψυχραιμία... Η αναδιάρθρωση έρχεται όταν ο δανειστής καταλαβαίνει ότι κινδυνεύει το σύνολο των συμφερόντων του. Στην εποχή του PSI έγινε - ανάμεσα στα άλλα και αυτοπ που λες, μειώθηκαν τα εισοδήματά μας - αλλά έγινε κάτι άλλο από αυτό που σκέφτεσαι: το PSI δεν σχεδιάστηκε ως μηχανισμός απο μείωσης του ελληνικού χρέους, αλλά κυρίως ως μηχανισμός αφόπλισης των όπλων που είχε η Ελλάδα τότε στη διάθεσης,της (προσοχή, δεν υιοθετώ οτι έπρεπε να τα χρησιμοποιήσει άκριτα). Απέσυρε τον κίνδυνο ενός πυρηνικού ολέθρου στις αγορές που εκείνη την περίοδο ήταν παντελώς απροετοίμαστες να αντιμετωπίσουν. Το PSI αφορούσε ένα συστημικό πρόβλημα της ευρωζώνης περισσότερο από την διασφάλιση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους. Οχι κακό, κακά χρησιμοποιημένο.

  10. panas avatar
    panas 10/11/2012 10:13:11

    "....δηλαδή οι Γερμανοί θα πρέπει να εξηγήσουν στους φορολογούμενούς τους ότι τώρα θα χάσουν αληθινά χρήματα από την Ελλάδα. Γιατί έως τώρα κερδίζουν, αλλά δεν τους το έχουν πει…"

    Γι αυτό και είναι πιθανό οι γερμανοί να μας κρατούν με τον "χαλκά στην μύτη" για όσο κερδίζουν... Για εμας σαφώς και δεν ενδιαφέρονται και αν θα μπορούσαν να κερδίζουν με την εξαθλίωσή μας συνέχεια, δεν θα σταματήσουν ποτέ, όσο θα μπορούν να μας εκβιάζουν με τρόπους που δεν είναι ακόμη σαφείς στου έλληνες πολίτες...

    Ένα δεν καταλαβαίνω: Σε τόσες και τόσες δηλώσεις τους οι πολιτικοί μας γιατί δεν αποκαθιστούν την αλήθεια στο γερμανικό κοινό; Ακόμη και ο Τσίπρας δεν αναφέρεται στα κέρδη τελικά που αποκομίζουν οι γερμανοί από την κρίση...

    Σε "κεντροαριστερές" γερμανικές εφημερίδες υπάρχουν αντικειμενικές τοποθετήσεις στις "μέσα σελίδες", αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των γερμανών πιστεύει πως ζούμε σε βάρος τους...

  11. αβγό avatar
    αβγό 10/11/2012 10:38:19

    Δεν καταλαβαίνεις οτι οι Ιδικτήτες των ΜΜΕ θάβουν αντι να τονίσουν παρόμοιες αναφορές του Τσίπρα και άλλων περιορίζοντας ακόμα και τους Γερμανους Αριστερούς (Που είναι Παγκόσμια Δύναμη )στις “μέσα σελίδες?

  12. Aris. A avatar
    Aris. A 10/11/2012 10:42:34

    Μετά από τρια χρόνια πιστής αντιγραφής των προτάσεων του ΔΝΤ πρέπει να ακουστεί και η επίσημη φωνή της ελληνικής κυβέρνησης για το πως θα λυθεί το πρόβλημα.

    Αν περιμένουμε από το ΔΝΤ και τους εταίρους με τις τόσο περίπλοκες σχέσεις να δώσουν την λύση μάλλον περιμένουμε σε λάθος στάση.

    Δεν μπορούμε να περιμένουμε μόνο από οικονομολόγους και αναλυτές να απαιτούν να γίνει το σωστό.

    Παράλληλα μπορεί να γίνουν και κάποιες συμβολικές κινήσεις.

    Πώληση της ΔΕΠΑ στους Ρώσους τώρα εμβάθυνση της σχέσης με την Κίνα με πώληση του ΟΣΕ και άλλων λιμανιών.

    Ταξίδι Σαμαρά άμεσα στην Αμερική.

    Το θέμα μετά τις διάφορες λίστες που έχουμε δει να κυκλοφορούν πόσο καθαρό είναι το πολιτικό σύστημα να διαπραγματευθεί το μέλλον της χώρας.

    • However avatar
      However @ Aris. A 10/11/2012 23:03:20

      Αγαπητέ ari.A
      Ναι, ναι, ναι, κάτι ξέρεις, σωστό, λάθος

  13. ρωμανος αργυρος avatar
    ρωμανος αργυρος 10/11/2012 11:05:24

    Oι δύο ακροτελεύτιες παραγραφοι,έντονα μου θύμησαν το ΄΄εγχειρίδιο του πολεμιστή του φωτός΄΄του paulo Coelho...Στη ζωή όμως και κυρίως στην πολιτική,τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος,οπότε περιμένουμε...

  14. Εθνικιστης avatar
    Εθνικιστης 10/11/2012 11:10:49

    εξεταστικες με αυτους που συνεργαζοντε

    καταργηση λαθρονομου και πολλα πολλα αλλα

  15. Παντελής avatar
    Παντελής 10/11/2012 11:17:22

    Ωραίο άρθρο.

    Είναι προφανές ότι είμαστε πιόνια σε ένα πολύ μεγαλύτερο παιχνίδι το οποίο δεν ελέγχουμε. Άλλη λύση από το να τρενάρουμε την κατάσταση μέχρι να γενικευτεί η κρίση και να αναγκαστούν να την αντιμετωπίσουν, δε νομίζω ότι υπάρχει. Στο ενδιάμεσο όμως πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα. Γιατί δεν έχει αλλάξει ακόμη ο νόμος περί ευθύνης υπουργών; Ή, εν πάσει περιπτώσει, γιατί δεν έχει ξεκινήσει η συζήτηση γι αυτό το θέμα; Ο Σαμαράς θα έπρεπε να το βάλει ως προτεραιότητα!!!!! Είναι κάτι που θα τον βοηθήσει να πάρει πόντους στην κοινή γνώμη.

    Κι εγώ πιστεύω ότι οι επόμενες εβδομάδες είναι οι πιο κρίσιμες. Η Γερμανία δε βλέπω να έχει διάθεση να αλλάξει κάτι όμως. Αυτό φοβάμαι ότι θα πυροδοτήσει άσχημες αντιδράσεις εντός Ελλάδος. Με τα σημερινά δεδομένα δε βλέπω την κυβέρνηση να βγάζει τρεις μήνες... Πιθανόν θα έχουμε πάλι εκλογές και ακυβερνησία στη συνέχεια με ότι αυτό συνεπάγεται...

    • Σκεπτομενος προλεταριος avatar
      Σκεπτομενος προλεταριος @ Παντελής 10/11/2012 15:40:39

      1.Αρκει μια κινηση στου πιονιου στο σκακι για ν αλλαξουν τα δεδομενα του παιχνιδιου.Ακομα και λανθασμενη.
      2.Για ν αλλαξει ο νομος περι ευθυνης υπουργων χρειαζεται συνταγματικη αλλαγη και τα κουκια δεν βγαινουν και δεν μπορεις να υπολογιζεις στην συνδρομη του Συριζα σ αυτο αν δεν τους δωσεις αιμα για δικαιολογια,οποτε χανεις την κυβερνηση γιατι δεν εισαι αυτοδυναμος.

  16. skopelosnews avatar
    skopelosnews 10/11/2012 11:27:04

    ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΒΑΛΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ http://skopelos-news.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7773.html

  17. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 10/11/2012 11:59:43

    Όσα οικονομικά εργαλεία για αντιμετώπιση της κρίσης επελέγησαν και δοκιμάστηκαν μέχρι τώρα, απέτυχαν.
    Η επιλογή έγινε με καθαρά πολιτικό και ταξικό φίλτρο (ευρωδεξιά με νεοφιλελεύθερες και αντι-Κευνσιανές ροπές στο τιμόνι της Ευρωζώνης). Η πολιτική αποφάσισε, η πολιτική οδήγησε στο αδιέξοδο.
    Η διαχείριση της κρίσης στην Ευρώπη, όπως και στις ΗΠΑ, είναι πολιτικό διακύβευμα. Όχι τεχνικό.
    Το πρόβλημα θα το λύσει η πολιτική διαμάχη.
    Δύο φαντάσματα, της πάλης των τάξεων ("να πληρώσουν την κρίση οι έχοντες") και του Ευρωπαικού φεντεραλισμού ("αμοιβαιοποίηση των χρεών στην Ευρώπη"), αφυπνίσθηκαν και επιστρέφουν στους λαούς της Ευρώπης: Ήδη ψιθυρίζουν στο αυτί των Ευρωδεξιών "Βρούτων" της Ευρωπαικής ιδέας "οψόμεθα εις Φιλίππους"...

    • Σκεπτομενος προλεταριος avatar
      Σκεπτομενος προλεταριος @ Ο Θείος 10/11/2012 15:42:34

      Απο τις ελαχιστες φορες που συμφωνω με τα λεγομενα σας

    • αβγό avatar
      αβγό @ Ο Θείος 10/11/2012 21:35:59

      Θείε συγχαρητήρια!!! Μαζί επι τέλους...

    • However avatar
      However @ Ο Θείος 11/11/2012 00:22:42

      Αγαπητέ Θείε,
      Και εμένα μου αρέσουν τα "μεγάλα", αλλά χρόνος υπάρχει; Σε ποιό χρόνο παίζονται οι εξελίξεις; Και ποιός θα κρατάει τα όπλα σε εκείνο το χρόνο;

  18. blue nile avatar
    blue nile 10/11/2012 12:03:13

    ...σωστός...

  19. foros avatar
    foros 10/11/2012 13:18:15

    οχι μονο αλλα μετρα δεν αντεχει ο περισσότερος κοσμος, αλλα ουτε αυτα που ψηφίστηκαν αν μεσα στο 2013 δεν υπάρξει ρευστότητα στην πραγματικη οικονομία, αναπτυξη και μειωση του κοστους αποπληρωμης του χρεους.
    αν καποιοι στην ΕΕ δεν ξεκαθαρισουν τι θελουν να κανουν με την Ελλαδα και στη συνέχεια με τον υπολοιπο νοτο, εμεις πρεπει να σχεδιασουμε το plan B για καθε ενδεχόμενο, απο τωρα.
    επειδη ΕΕ δεν ειναι μονο η Γερμανία, πρεπει να ζητηθει επιμονα και απο τους αλλους εταιρους να ξεκαθαρισουν την θεση τους.
    δεν ειναι δυνατον σε δυο περιπου ισοδυναμες οικονομιες, η μια πλευρα του ατλαντικου να τυπωνει τρις και η αλλη πλευρα ...κερματα.
    οι περισσότεροι Ελληνες θελουν να παραμεινουμε στο ευρώ, αλλα με λογικες θυσιες και στερησεις... αν ειναι να μας εξαθλιωσουν και να μας σπρωξουν στον γκρεμό, πρεπει να κοιταξουμε μονο την σωτηρια μας και να μην διστασουμε ακομη και αν οι αναγκαστικες επιλογες μας, τυχει να το τιναξουν στον αερα!
    και φυσικα στην περιπτωση αυτη μια επισκεψη στις ΗΠΑ θα ηταν ισως το πρωτο βημα...

    • However avatar
      However @ foros 11/11/2012 00:29:53

      Αγαπητέ foros,

      ".... δεν ειναι δυνατον σε δυο περιπου ισοδυναμες οικονομιες, η μια πλευρα του ατλαντικου να τυπωνει τρις και η αλλη πλευρα …κερματα..."

      και ταυτόχρονα το νόμισμα αυτής που τυπώνει τα τρις να μην αποδεκατίζεται! τι είναι άραγε τούτο..... μαγικό;

  20. JKAL avatar
    JKAL 10/11/2012 13:24:35

    Αμ, το "περιμένετε και θα δείτε";

  21. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 10/11/2012 13:45:28

    Έξοχη ανάλυση.
    Περιεκτικότατη.
    Οριοθετεί μέ ουσιώδη διεισδυτικότητα καί σαφήνεια τόν πολιτικό χυλό τών απόψεων διάφορων σχολιαστών σέ ένα περίγραμμα μεστής καί ουσιαστικής πολιτικής ανάλυσης.
    Αξίζει πραγματικά νά προσεχθεί ιδιαίτερα στό σύνολό της.

    • However avatar
      However @ Ιαπετός 10/11/2012 23:26:00

      Αγαπητέ Ιαπετέ,
      Ευχαριστώ

  22. alpha avatar
    alpha 10/11/2012 13:51:26

    Ωραία η περιγραφή της κατάστασης που κάνεις αγαπητέ However, αλλα πιό ωραία η πρότασή σου προς όλους μας στην πρώτη παράγραφο να κάτσουμε μπροστά σε μια κόλλα χαρτι και να γράψουμε τι θα συμβεί. Εσύ μας λές αν κατάλαβα καλά οτι οΣαμαράς θα μπεί στον πόλεμο της διαπραγμάτευσης και μεσα σε 3 το πολύ μήνες θα πετύχει να προκαλέσει το σοκ που θα επανεκκινήσει την οικονομία. Την πρότασή σου την είχα εφαρμόσει παλαιότερα, και μου αρέσει που επανέρχεται. Βλέπω λοιπόν δύο περιπτώσεις:
    Α). Oι "μεγάλοι" (Tραπεζίτες βασικά) έχουν πεισθεί οτι αρκετά έχουν αρπάξει απο την Ευρώπη και οτι τώρα πρέπει να φύγουν γι αλλού πρίν η κατάσταση ξεφύγει από τα χέρια τους και χάσουν και τα αυγά και τα καλάθια. Ετσι αποφασίζουν να λύσουν το Ελληνικό πρόβλημα πχ. με το:
    1. Να Δημιουργήσουν τουλάχιστον έναν φορολογικό παράδεισο σε ένα Ελληνικό νησί . (Ξέρουν αυτοί τη μέθοδο) ωστε να εισρεύσουν χοντρά κεφαλαια και όχι φραγκοδίφραγκα.
    2.Να "πείσουν" μέσω όσων ΜΜΕ ελέγχουν, οτι ΚΑΤΙ ΜΥΣΤΗΡΙΟ συμβαίνει με την προβλεπόμενη επικράτηση Τσίπρα στην Ελλάδα . Το "έξυπνο" χρήμα εχει αντιληφθεί το επερχόμενο τέλος της κρίσης και αρχίζει να παίρνει θέσεις ώστε να επωφεληθεί της προβλεπόμενης εκρηκτικής ανάπτυξης που έρχεται. Την επόμενη ημέρα ενας (δικός τους ) οίκος αξιολόγησης αναβαθμίζει ξαφνικά κατά 2-3 βαθμίδες την Ελλάδα γιατί οι χθεσινές πληροφορίες αποδεικνύονται βάσιμες και άρχισε η απρόσκοπτη ανακεφαλαίωση του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος με την εισροή των 31 δίς ευρώ τη Δευτέρα. Σε 2-3 μέρες και οι υπόλοιποι οικοι ανταγωνίζονται στην περαιτέρω αναβάθμιση της Ελλάδος. Σε 10 μέρες το Ελληνικό χρηματιστήριο απογειώνεται... Η κυβέρνηση ''παγώνει" για ενα μήνα τουλάχιστο την εκποίηση των δημοσίων ακινήτων οπότε η αξία τους εκτινάσσεται στα 300 δίς. Τότε αρχίζει να πουλάει αργά και μεθοδικά, κατ' αρχήν αυτά που φέρνουν κεφάλαια και επενδύσεις. Ετσι η οικονομία ξαναπαίρνει εμπρός. Παράλληλα η Κυβέρνηση ξεκινάει αμέσως την επανίδρυση του κράτους πχ. αφού καθορίσει τον απολύτως αναγκαίο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων (πχ. 300000) τους περνάει όλλους απο "πανελλαδικές εξετάσεις" καρατάει τους καλύτερους και τους υπόλοιπους τους πάει εφεδρεία ή σύνταξη ή ιδιωτικό τομέα.
    Εφαρμόζει το Σκανδιναυικό σύστημα στη φορολογία,την οικονομία, την παιδεία και την ανάπτυξη. Καταργεί στην πράξη όλα τα μονοπώλια με κρατική παρέμβαση. Πχ. επιτρέπει σε κάθε πρατηριούχο απ' ευθείας πρόσβαση στα διυλιστήρια, για να δικαιωθέι και ο κ. Μάνος. Εφαρμόζει σε κρατικό επίπεδο τις επιχειρήσεις καμικάζι του Παν/μίου Θεσ/νίκης για σπάσιμο των καρτέλ των μεσαζόντων παντού όπου αυτά εμφανίζονται. Και γενικά έχοντας απαλλάξει το πολιτικό κατεστημένο απο όλους τους πολιτικούς του παρελθόντος που είναι ύποπτοι διαφθοράς, προχωρεί στην κατεύθηνση αυτή τη φορά για ειλικρινή μετατροπή της Ελλάδος σε Δανία του Νότου. (Με τα απαραίτητα "παράθυρα" για τους μεγάλους μας φίλους τραπεζίτες, όπως συμβαίνει σε όλες τις καθώς πρέπει χώρες). Σ' αυτή την περίπτωση ο Σαμαράς μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τον κάβο του Απριλίου, όταν θα έρχονται τα ραβασάκια της εφορίας για τον φόρο απ' το πρώτο ευρώ. Εχει πιθανότητες στην καλύτερη 10%...

    Β) Κρίνουν οτι αφού έχουν ακόμα στην πλειοψηφία τους Νεοφιλελεύθερες δικές τους κυβερνήσεις και η αιματοχυσία και η επικράτηση των αριστερών είναι ακόμα μακρυά, παρατείνουν την απομύζηση των PIIGS και την επεκτείνουν ακόμα και στη Γαλλία.
    1. Αφήνουν την Ελλάδα ως συνήθως στην τύχη της (Δεν δίνουν όλη μαζί τη δόση, επανέρχονται για ελέγχους και εν γένει προσπαθούν να τραινάρουν την κατάσταση ως τις Γερμανικές εκλογές) ελπίζοντας να διασφαλίσουν την Νεοφιλελεύθερη κυριαρχία με την επανεκλογή της πολύτιμης γι αυτούς ηλιθίας Μέρκελ...Σ' αυτή την περίπτωση βλέπω εκλογές με θρίαμβο Τσίπρα το Μάρτιο, Αιματοχυσία στην Ισπανία και σε όλο το Νότο, και γενικά νέο Μάη του '68 σ' όλη την Ευρώπη με ανατροπή του Νεοφιλελευθερισμού μέσα στο καλοκαίρι.
    2. Δίνοντας "ανάσες" κάθε φορά που η κατάσταση γίνεται εκκρηκτική στην Ελλάδα, καταφέρνουν να κρατήσουν το Σαμαρά ως τις Γερμανικές εκλογές και μετά απ' αυτές κάνουν το ίδιο και στις υπόλοιπες χώρες του Νότου παρατείνοντας την ανατροπή για κανα δυό χρόνια, υπο τον όρο όμως οτι θα έχουν πετύχει να μην τους ξανασκάσει καμμία άλλη Leehman brothers στην Αμερική...
    Μετά η ανατροπή θα γίνει ομαλά και χωρίς αιματοχυσίες και θα είναι αποτέλεσμα συμβιβασμού ως συνήθως...

    • However avatar
      However @ alpha 10/11/2012 23:32:11

      Αγαπητέ alpha,
      "...Εσύ μας λές αν κατάλαβα καλά οτι οΣαμαράς θα μπεί στον πόλεμο της διαπραγμάτευσης και μεσα σε 3 το πολύ μήνες θα πετύχει να προκαλέσει το σοκ που θα επανεκκινήσει την οικονομία..."
      Οχι, δε λέω αυτο: λέω οτι θα πρέπει να μπεί στον πόλεμο της διαπραγμάτευσης και μέσα στον ελάχιστο χρόνο που του επιτρέπει η κοινωνική συνοχή και να πάρει την οριστική λύση της βιωσιμότητας της οικονομίας μας και να προκαλέσει το αναγκαίο σοκ.
      Λέω τι νομίζω ότι πρέπει να κάνει. Οχι τι θα κάνει.

  23. kimon avatar
    kimon 10/11/2012 14:43:13

    Η ΝΔ από το 2004 μέχρι σήμερα άφησε την διοίκηση του κράτους στο ΠΑΣΟΚ και την αριστερά. Καμία αλλαγή στα διευθυντικά και μεσαία στελέχη της «προοδευτικής και δημοκρατικής» κλεπτοκρατίας του δημοσίου που κατέλαβαν την κρατική διοίκηση με έφοδο από το 1983 με τον νόμο Κουτσόγιωργα, ενώ για τον εαυτόν της επιφύλλαξε την υψηλή εποπτεία των πράσινων και ροζ μεσαίων λαμογιών-στελεχών, αποκόπτοντας κάθε δεσμό με την βάση της (δοκιμάσατε ποτέ να δείτε κάποιον υπουργό της ΝΔ για κάποιο υπηρεσιακό θέμα; ). Μα καλά, πιστεύουν στην ΝΔ ότι με την διαιώνιση της διοίκησης των κλεπτοκρατών θα μπορέσουν να σώσουν την χώρα; Το παιχνίδι χάνεται η κερδίζεται πάντα στην διοίκηση από τη αποτελεσματικότητα των μεσαίων διοικητικών στελεχών.

  24. Σκεπτομενος προλεταριος avatar
    Σκεπτομενος προλεταριος 10/11/2012 15:57:58

    Μοναχα με την τελευταια παραγραφο θα μπορουσε να συμφωνησει καποιος μη κομματικα ενταγμενος.Για το οικονομικο σκελος αν ριξετε μιας γρηγορη ματια θα δειτε οτι βριθει λανθασμενων παραδοχων.Αρα δεν μπορεις να το θεσεις σαν βαση συζητησης.Στο πολιτικο σκελος υπαρχει σαν παραδοχη οτι ο κυβερνητης ενδιαφερεται για την πατριδα κι οχι για κομματικους συσχετισμους κατι που δεν νομιζω πως ισχυει,αλλα αυτο ειναι προσωπικη αποψη.Στην διεθνη σκακιερα ειστε περιγραφικοι χωρις να εμβαθυνετε στα προβληματα και στους παικτες που παιζουν πχ Κινα

    • However avatar
      However @ Σκεπτομενος προλεταριος 10/11/2012 23:37:13

      Αγαπητέ σκεπτομενε προλετάριε,

      ....."για το οικονομικό σκέλος....;;;;"

  25. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 10/11/2012 16:14:53

    Λοιπόν, αφού το θέτει ο συντάκτης του άρθρου, να αποτολμήσω να πω τι θα συμβεί, όχι στους επόμενους 2-3 μήνες (καθότι τα μέτρα δεν θα έχουν δείξει πραγματικό αποτέλεσμα μέχρι τότε), αλλά στους επόμενους 6 μήνες;
    Θα ληφθούν και άλλα μέτρα. Απλούστατα. Αυτή είναι η ταπεινή μου πρόβλεψη.
    Δεν βλέπω ότι είμαστε ακόμα κοντά στη λύση του δράματος. Ούτε καν στην περίφημη αναδιάθρωση, που τώρα φαντάζει ως πανάκεια για όλα, αλλά που την εποχή των Ζαππείων, παραδόξως πως, απουσίαζε παντελώς από τη συζήτηση. Όχι μόνο απουσίαζε, αλλά θυμάμαι ότι λεγόταν ότι κάθε κουβέντα για αναδιάρθρωση ήταν καταστροφική.
    Όχι φυσικά ότι η αναδιάρθρωση είναι η μαγική λύση. Ο ψυχραιμία πιο πάνω είπε κάτι πολύ σωστό: Θα πρέπει να χάσουν, και πάλι, και οι δανειολήπτες χρήματα, δηλαδή εμείς.

    • However avatar
      However @ ΒΙΣ 10/11/2012 23:48:42

      Αγαπητέ ΒΙΣ,
      Αν χρειαστεί να ληφθούν και άλλα τέτοια μέτρα τότε - μάλλον - μία από δύο συνθήκες θα έχουν επικρατήσει: είτε έχουμε συνεχίσει στον ίδιο δρόμο του έως σήμερα προγράμματος και έχουν ξεπηδήσει νέα χρηματοδοτικά κενά ή έχουν τεθεί νέοι όροι της (νέας) διαπραγμάτευσης για να γίνει η επαναρύθμιση -ρύθμιση του χρέους μας. Και οι δύο συνιστούν αποτυχία. Οσον αφορα την πρώτη, απόλυτη και σε οτι αφορά τη δεύτερη θα δούμε εκ του αποτελέσματος.

  26. zame avatar
    zame 10/11/2012 17:10:55

    ..Πραγματικα Έξοχη ανάλυση.
    & Η σημερινή ανυπόφορη κατάσταση να οδηγείσει σε έρευνα και περίσκεψη που είναι το ζητούμενο.
    * στις πολεμικές τέχνες λέγετε πώς καλύτερα να κατευθύνεις την ορμή..παρα να την κοντράρεις
    * η επιλογή “αγοράς χρόνου” του Αντώνη Σαμαρά και η επιτυχία της γερμανικής επιλογής ΚΕΡΔΙΖΕΙ .. ΟΧΙ ομως ΟΡΙΣΤΙΚΑ..διοτι

    "Ότι κέρδισε η απάτη, η άδικη, δεν μπορεί να είναι μόνιμο" (Σοφοκλής, Οιδίπους επί Κολωνώ) &
    "Οι άγριοι τρώνε ο ένας τον άλλον, οι πειθήνιοι εξαπατούν ο ένας τον άλλον" (Arthur Schopenhauer)

    * ο Πρωθυπουργός, έχοντας πολύ λίγο χρόνο διαθέσιμο, πρέπει για να διασφαλίσει την οριστική λύση για τη χώρα και ταυτόχρονα να προκαλέσει και εκείνο το ΣΟΚ που θα κάνει την καρδία της πραγματικής οικονομίας να χτυπήσει ξανά...& μαλιστα..να επιτευχθεί η επανεκκίνηση της οικονομίας ακαριαία..!..αλλα & υψηλούς πολλαπλασιαστές στο ΑΕΠ..!!!
    (κατι ειναι ΕΦΙΚΤΟ ΜΟΝΟΝ με χρηση υψηλων-rehypothecation- δικαιωματων απο την "δοκιμασια- του πειραματοζωου".)

    * Στο τέλος της πορείας που πρέπει να διαβεί υπάρχουν μόνο δύο εναλλακτικές θέσεις για τη χώρα:
    είτε θα έχει υπάρξει μια “νέα” οικονομία
    (αυτη η ΝΕΑ τι εννοεί ..την "απατη" ως επιχειρηματικο μοντελο αναπτυξης ? που προωθει -το"LoC" χαϊδευτικά λέγεται και "Square Mile"-ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑ του τετραγωνικού μιλίου-..αυτη που έχει τους δικούς της νόμους, οι διευθυντές και οι παίκτες της διαπραγματεύονται με χρηματιστηριακές αξίες κάθε κατηγορίας πέρα απο όλα τα σύνορα: Κανένα δικαστήριο δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη εναντίον τους, καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να περιορίσει τις συναλλαγές τους! Έτσι την χαρά των πολιτικών ένδεκα κρατών, ότι το 2014 (ή ποτέ;) θα εισαγάγουν έναν φόρο επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, την αντιμετωπίζουν μόνο με ένα κουρασμένο χαμόγελο..)


    Η On Shore οικονομία (η "πραγματική οικονομία") η ..
    Η Off-Shore, η υπεράκτια χρηματοπιστωτική βιομηχανία που "συμβουλεύει" τώρα την χερσαία οικονομία κατα ποιόν, καλύτερο τρόπο, μπορεί να ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ απο την ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ και άλλες περιττές υποχρεώσεις και επιβολές εκ μέρους της "πραγματικής κυβέρνησης..
    "απειλωντας" πως αλλιως δεν θα υπάρχει οικονομία, όχι πραγματική ούτε καν στατιστική…



    ***Αλήθεια ο μηχανισμός μετάδοσης της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία..ΑΝ δεν είναι η ΠΑΡΑΓΩΓΗ (βλπ.μοντελα) & η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ=εισοδημα..τότε ΠΟΙΟΣ ?

    ***-Στη ζωή υπάρχουν τρεις κατηγορίες ανθρώπων:
    α) οι λίγοι που δεν χρειάστηκε ποτέ να διαπραγματευτούν γιατί μπορούν να επιβάλουν τις θέσεις τους,
    β) οι πολλοί που δεν μπορούν να διαπραγματευτούν γιατί οι “θέσεις τους” τους επιβάλλονται.
    και γ) κάποιοι που χρειάζεται να διαπραγματεύονται, για να συμβιβάζουν θέσεις και να "διασφαλίζουν συμφέροντα"...
    ετσι η ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ θα πρεπει να εχει ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΜΑΤΙ της (β) κατηγοριας ανθρώπων.
    εάν αποδεχτούμε πώς..
    Η ηθική ως συνείδηση ,και το δίκαιο ως αίσθημα δικαιοσύνης είναι προυπόθεση και θεμέλιο του συλλογικού βίου.
    & Χωρίς ντροπή και χωρίς δίκαιο οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής συμβίωσης είναι απλώς Α δ ύ ν α τ η!

    ***και αν Η διαπραγμάτευση δεν είναι ούτε ευχάριστη συζήτηση, ούτε παρτίδα σκάκι. Είναι ενας ΠΟΛΕΜΟΣ μία δυσάρεστη διαδικασία χωρίς κανόνες
    αμέσως προκύπτει & μάλιστα επιταχυνομενη..ολοενα ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ των αντιπάλων "στρατών"..

    --& αν ..πάνω από όλα χρειάζεται θάρρος, δηλαδή ικανότητα..
    τότε ΠΡΩΤΑ η ΓΝΩΣΗ διασφαλιζει την ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ..που "εξοπλίζει" με το απαιτούμενο ΘΑΡΡΟΣ & Όταν κάτι το θέλεις παρα πολύ..τότε ΟΛΑ "συνωμοτούν" να το επιτεύξεις ..όπως σωστά είπε η Ναυσικά στις 7:56 am

    ***... να μην ξεχναμε πως μονον η ΛΟΓΙΚΗ μακροημερεύει & το ΠΑΘΟΣ μονον ζει

  27. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 10/11/2012 17:27:01

    Πολύ καλό το σχόλιο!

  28. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 10/11/2012 17:39:37

    Θεωρώ ότι οι αποφάσεις για να γίνει το Ελληνικό χρέος βιώσιμο έχουν ήδη παρθεί. Οι αποφάσεις αυτές, είτε αφορούν κούρεμα, ξύρισμα, χτένισμα ή διαγραφή, είναι ήδη στα συρτάρια των Ευρωπαίων. Απλά περίμεναν τον Ομπάμα, τώρα ίσως να περιμένουν την Μέρκελ. Οι αποφάσεις αυτές δεν έχουν καμία σχέση με τα Μνημόνια και τα μέτρα. Έχει γίνει σε όλους σαφές ότι το χρέος δεν πρόκειται να γίνει βιώσιμο κάνοντας περικοπές.
    Συνεπώς εύλογο είναι το ερώτημα, γιατί τόσο πολύ "ξύλο" ? Γιατί τόσο πολύ "αίμα" ? Η απάντηση βρίσκεται σε αυτό που είχε πει, ο κατά τα άλλα ακατανόμαστος ΓΑΠ. Είχε πει ότι "αν οι Ευρωπαίοι μας χάριζαν και διέγραφαν όλα μας τα χρέη μιά ωραία Δευτέρα, την Τρίτη εμείς έπρεπε να ξαναδανειστούμε για να τρέξουμε το κράτος". Τι σημαίνει αυτό ? Σημαίνει ότι όταν έρθει η ώρα να εφαρμοστούν οι αποφάσεις για την βιωσιμότητα του χρέους μας, οι Ευρωπαίοι φοβούνται μήπως μετά από καμιά "δεκαριά Τρίτες", οι Έλληνες βγουν ξανά στην ζητιανιά. Αυτή είναι η αλήθεια, και όποιος δεν την βλέπει, εθελοτυφλεί επικίνδυνα.
    Τα μέτρα λοιπόν πέρνωνται για να διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις ότι μετά το κούρεμα, την διαγραφή κλπ., θα υπάρχει εκείνο το σύστημα στην χώρα που δεν θα την κατρακυλήσει πάλι στην ίδια κατάσταση. Σας ρωτώ, αν ήσασταν δανειστές αυτής της χώρας, θα σκεφτόσασταν ποτέ να της διαγράψετε το χρέος και να την αφήνατε να συνεχίσει με το ίδιο σύστημα που έχει ?

    • αβγό avatar
      αβγό @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 10/11/2012 21:33:05

      Αν ήμουνα δανειστής της και μάλιστα μεγάλος πχ αν της είχα δανείσει 50 δις για να αγοράσει υποβρύχια και φρεγάτες ποσώς θα με ενδιέφερε το σύστημα που έχει. Αυτό που θα έκανα θαταν να αναγκάσω τους εξιουσιοδοτημένους διαχειριστές της με τους οποίους την χρέωσα (με τις γνωστες υπερτιμολογήσεις) να μου φέρουν γρήγορα όσο το δυνατό περισσότερο ρευστό και να το φορτώσουν όπου θέλουν. Και προφανώς μετά θα την "έκανα" για αλλού και δεν θα ξαναπλησίαζα όταν θα ξεκίναγαν οι δικαστικές έρευνες για το πώς δημιουργήθηκε το χρέος...

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 11/11/2012 01:25:18

      Ενεργέ πολίτη,μια χαρά τα λες! Το μεγάλο θέμα είναι να σταματήσουμε να δημιουργούμε καινούργιο χρέος ! Ενγιαφέρει και τους εταίρους θα έπρεπε κι ελπίζω να ενδιαφέρει κι εμάς.

      Τωρα το γιατί φανταζεται το "αβγο" στο σχόλιο του ότι φέρνουμε ρευστό στους δανειστές μας αδυνατώ να το καταλάβω, αλλά μπορεί να φταίει και το προχωρημένο της ώρας.

      • alpha avatar
        alpha @ firiki2010 12/11/2012 12:57:41

        Σίγουρα φταίει το προχωρημένο της ωρας φίλε φιρίκι.
        Οι Γερμανοί ομολογούν οτι τους δώσαμε μέχρι στιγμής 60 δις απο τότε που άρχισε η κρίση. Οι ίδιοι ομολογούν επίσης οτι το αρχικό μας χρέος, περίπου 100 δις πρός τις τράπεζες (Deucebank, BNP,Bundesbank,Societe Generale) το πληρώσαμε σε ρευστό που πήραμε δανεικό με τόκο απο την ΕΚΤ, το ΔΝΤ και τις κεντρικές τράπεζες της ΕΕ , τις οποίες θα ξοφλήσουμε δουλεύοντας εμείς τα παιδιά και τα εγγόνια μας μόνο για φαί και ύπνο και ό,τι περισσεύει θα πηγαίνει σ' αυτούς σε ειδικό λογαριασμό στο εξωτερικό μάλιστα. Επίσης αν γίνει καμμιά στραβή και δεν τους ξοφλήσουμε, βάσει του Αγγλικού δικαίου θα μας πάρουν ίσης αξίας κομμάτι της Ελλάδας. Κατάλαβες τώρα?

  29. Very Gavello avatar
    Very Gavello 10/11/2012 18:33:59

    Αδωνις , αναβάθμιση κοινοβουλίου

  30. zame avatar
    zame 10/11/2012 18:55:57

    και για να ΜΗΝ κατρακυλησει στην ιδια κατασταση...η επομενη δεν πρεπει να ειναι χειροτερη απο την προηγουμενη

  31. CC avatar
    CC 10/11/2012 19:58:18

    Γιατί δεν κάνεις ΕΣΥ την αρχή??

    Και η απάντηση "άλλα λόγια ρε παιδιά"

    • αβγό avatar
      αβγό @ CC 10/11/2012 21:37:16

      Μην του δίνεις σημασία, κάνε εσύ την αρχή...

      • CC avatar
        CC @ αβγό 10/11/2012 21:50:53

        Να μην του δίνω σημασία και να κάνω εγώ την αρχή??? Μα εγώ δεν είπα να πέσουν οι μάσκες... Εγώ έκρινα το σχόλιο γιατί μιλησε για το "εσείς" και όχι για το "εμείς". Εγώ έχω δικό μου λόγο να γράφω με το CC. Ουτε ομνύω τον Σαμαρά. Και δεν περνάω κανενός γραμμή. Και πιο κάτω είσαι χαρούμενος για το σχόλιο του blue eye???!!!...

        Εκεί στο κόμμα να μιλάτε μεταξύ σας για να ξέρετε ποιός χρησιμοποιεί ποιό κωδικό και το τι λέτε.

  32. eurotalliban avatar
    eurotalliban 10/11/2012 20:42:00

    ασχέτως προθέσεων,αναλύσεων,εκτιμήσεων....δόση γιόκ!

  33. αβγό avatar
    αβγό 10/11/2012 22:19:27

    Τώρα μας ξεφτίλισες όντως...
    Ετσι είναι αν έτσι νομίζεις...

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ αβγό 11/11/2012 01:56:01

      Πἄντως , ἐσύ, ΑΥΓΟ εἶσαι νεοεμφανισθείς στό ΑΝΤΙ! Συριζαῖος μέχρι τό μεδοῦλι! ῾Ο "ἔρωτας" καί ὁ βῆχας δέν κρύβοντε, χιχιχι.

  34. ΛΕΝΑ avatar
    ΛΕΝΑ 10/11/2012 22:22:30

    Γιατί εμείς και οι μεγαλοεργολάβοι, οι τραπεζίτες, οι εκδότες και οι λοιποί αναμένοντες χρηματοδότησιν να αγωνιούμε το ίδιο; Ας γίνει ότι θέλουν οι...εταίροι. Ο Ελληνικός λαός δεν έχει κάτι ουσιαστικό να κερδίσει. Οι...εταίροι ας φοβούνται και οι προδοκώντες να δανειοδοτηθούν. Οι μικρές επιχειρήσεις ΔΕΝ λαμβάνουν ούτε θα λάβουν, απολύτως τίποτε.

  35. However avatar
    However 10/11/2012 22:56:30

    Αγαπητή elli
    Εχοντας ως μοναδική σχέση με το Ζάππειο δύο τρεις φορές που έχω περάσει από τον κήπο, να σου πω οτι σε αδικεί όταν την οργή σου την βάζεις πριν το μυαλό. Ναι, δίκιο σε οτι αφορά τις αποκλίσεις από όσα περιελάμβαναν τα "Ζάππεια". Αδικο ως προς τον χρόνο που κάνεις ταμείο. Αστοχο ως προς το χρόνο που μεσολάβησε από τα Ζάππεια έως τον Ιούνιο. Και τελικά αδιάφορο. Γιατί θα ζήσουμε αύριο, όχι χθες. Αυτό να σε νοιάζει και αυτό να κρίνεις. Για αυτό είπα "μόνοι σε μία κόλλα χαρτί......".

  36. Α avatar
    Α 10/11/2012 23:50:49

    Aφού ο αρθρογράφος ζητάει την εκτίμησή μας για τα πράγματα και που οδεύουν, να πω κι΄εγώ μια σκέψη.
    Η κατάσταση μοιάζει με μεγάλη παρτίδα σκάκι και οι παίκτες είναι μεγάλοι και ισχυροί.
    Νομίζω ότι το θέμα είναι γεωπολιτικό και έχει να κάνει με τον έλεγχο των ενεργειακών δρόμων και αποθεμάτων της Μεσογείου και των πετρελαίων στη Συρία και των γύρω χωρών.
    Οι μεγάλοι παίκτες δεν έχουν ξεδιπλώσει όλο το παιχνίδι, γιατί δεν είχαν γίνει οι Αμερικάνικες εκλογές.
    Δεν είναι τυχαίο ότι τώρα ανοίγει το παιχνίδι και θα είναι πόλεμος γιγάντων.
    Η Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε ως μέσο πίεσης στην Ευρώπη γιατί ήταν ο πιο αδύναμος κρίκος και εύκολα μπορούσε να χτυπηθεί όπως και χτυπήθηκε.
    Απλά με την εντεινόμενη κρίση (μην ξεχνάμε ότι ξεκίνησε από την Αμερική), που απειλεί με διάλυση όλη την Ευρώπη, η Ευρώπη και ιδιαίτερα η Γερμανία εκβιάζεται να μην έχει ηγεμονικό ρόλο στην όλη γεωπολιτική διευθέτηση.
    Τα συμφέροντα είναι μεγάλα, εμείς δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου, το παιχνίδι παίζεται σε άλλο ταμπλό.
    Εμείς όμως αποφασίσαμε και ορθώς κατά τη γνώμη μου να μείνουμε γερά προσδεδεμένοι στο άρμα της Ευρώπης. H Eυρώπη θα βγει ωφελημένη αν δείξει δυναμισμό, λύνοντας κατ΄αρχήν το πρόβλημα της Ελλάδας, αν δείξει ότι έχει τα εργαλεία και μπορεί να λύνει τα προβλήματα των χωρών που την αποτελούν, εν τέλει αν ακυρώσει τον εκβιασμό της κρίσης που της μεταδόθηκε από την Αμερική.
    Αντίθετα αν δεν λύσει άμεσα το πρόβλημα της Ελλάδας θα δείξει ότι είναι αδύναμη και ότι αφού δεν μπορεί να προστατέψει μια χώρα μικρή όπως η Ελλάδα με μικρό σχετικά χρέος σε σχέση με τα μεγέθη των άλλων χωρών, δεν είναι σε θέση να προστατέψει όλη την Ευρωζώνη με τα μεγάλα προβλήματα των μεγάλων χωρών του Νότου.
    Ότι λύση θα βρεθεί για μας είναι σίγουρο ότι θ΄αφορά όλη την Ευρώπη και το μέλλον της.
    Πάντως είναι η ώρα των οριστικών λύσεων, γιατί η Αμερική έλυσε τα χέρια της, αφού τελείωσε με τις εκλογές και θα πιέσει να δοθούν οι λύσεις τώρα.
    Πιστεύω ότι το θέμα της Ελλάδας, δεν είναι αποκλειστικά δικό μας, εμείς κάναμε τα απαραίτητα για να δικαιολογήσουν οι δανειστές στις χώρες τους, τα χρήματα που θα μας δοθούν.
    Η Ελλάδα θα έχει ότι τύχη θα έχει συνολικά η Ευρώπη και δεν θα είναι ένα απομονωμένο εσωτερικό ζήτημα.

    • However avatar
      However @ Α 11/11/2012 00:25:30

      Αγαπητέ Α,

      χμ.. το σίγουρο είναι οτι τα ραντάρ έχουν στρίψει προς την λεκάνη της Μεσογείου...

  37. Θόδωρος XVII-VI-MMXII avatar
    Θόδωρος XVII-VI-MMXII 11/11/2012 02:09:22

    Πριν διατυπώσω την άποψη μου να διευκρινισω ότι αυτή βασίζεται σε προσωπικές εκτιμήσεις -όχι πάντα αποδεικνυόμενες- αλλά που πιστεύω ότι συνθέτουν μεγάλο μέρος του puzzle και που αποκαλύπτουν σημαντικό μέρος της εικόνας. Τονίζω ότι βασίζομαι μόνο σ’ αυτά που μπορώ να ξέρω και αντιλαμβάνομαι. Το κείμενο, αν και σχετικά μεγάλο, πιστεύω είναι σχετικά εύληπτο και εύκολα αναγνώσιμο.

    Θέλω να χωρίσω το σκεπτικό μου σε 2 μέρη με την εξής μέγιστη διαφοροποίηση:

    Α) Αν το εν λόγω υποκείμενο (δανείζομαι έκφραση άλλου συν-σχολιαστή, αλλά πιστεύω είμαι κατανοητός..) με ή παρά τη θέληση του επιλέχθηκε να είναι αυτός που θα παραδώσει τα "κλειδιά της πόλης" στους εχθρούς μας. Αν είναι αυτός που ανέλαβε να τελειώσει το έργο αυτού που «ανέλαβε την αποστολή από τη «λέσχη του» να σώσει την Αμερική μεταφέροντας την κρίση στην Ευρώπη»

    Σαν εχθρούς ονομάζω αυτούς που επιβουλεύονται την οικονομική και εθνική ακεραιότητα της Πατρίδας μας. Ποτέ δεν πίστεψα ότι οι αγορές και αυτοί που έχουν συσσωρεύσει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου πλούτου στα χέρια τους και τις οικογένειές τους–όπως τις ξέρουμε- είναι φίλοι μας.
    ΠΑΝΤΑ επιθυμούν την αύξηση των κεκτημένων τους και την υφαρπαγή ακόμα μεγαλύτερων κομματιών πλούτου, είτε άλλων «ομοίων» τους είτε και ολόκληρων μικρών κρατών, αφού έχουν φτάσει σε τέτοια επίπεδα αλαζονείας και απληστίας στα χρόνια μας. Σ΄αυτούς που ανέφερα κατατάσσω και το ΔΝΤ και το παρομοιάζω με μια μεγάλη τράπεζα που το μόνο που την ενδιαφέρει –όπως κάθε τράπεζα- είναι μεταξύ άλλων να κρατάει αιώνια δεσμευμένους τους δανειολήπτες της οι οποίοι να την τροφοδοτούν αέναα με ρευστό. Δεν έχει σημασία αν πληρώνουν ολόκληρες ή μισές, σε τακτά ή μη χρονικά διαστήματα τις χρεωστούμενες δόσεις, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΏΝΟΥΝ!

    Αν τώρα εμπιστευτήκαμε ένα τέτοιον άνθρωπο προδοθήκαμε και μαζί προδώσαμε και την Πατρίδα μας όπως και τους Συνέλληνες, τις οικογένειες και τους ανθρώπους μας. Αυτο είναι ένα σενάριο που και το απεύχομαι και δεν το πιστεύω ότι ισχύει. Εκτός κι αν το εν λόγω υποκείμενο ήταν ένα απόλυτα πειθήνιο όργανο τους που –δεμένο χειροπόδαρα λόγω παλαιότερων χρεών του προς αυτούς- του επιβλήθηκε, χωρίς να μπορεί να κάνει διαφορετικά, να παίξει αυτόν τον κατάπτυστο ρόλο.
    Αλλιώς θα δραπέτευε στην πρώτη ευκαιρία και δεν θα αναλάμβανε την ευθύνη αυτών που γίνονται τώρα.

    Σ’ αυτήν την περίπτωση, η βραχυπρόθεσμη συνέχεια θα είναι μια από τα ίδια, όπως υποστηρίζουν πολλοί συν-σχολιαστές:

    Θα επαναλαμβάνεται το «μαρτύριο της δόσης», το οποίο ο κόσμος ήδη έχει αρχίσει σιγά-σιγά να αποδέχεται, θεωρώντας ότι φταίει αυτός και μετατρεπόμενος σε μια κοινωνία ραγιάδων, που καταρρακωμένη από εθνική περηφάνια και αποστερημένη από κάθε ελπίδα θα περιέλθει σε μια κατάσταση του «ζώου κλεισμένου σε κλουβί»: Όταν μπορεί θα κλέβει το φαϊ του διπλανού του και θα προσκυνάει τον κάθε «αφέντη» που θα δίνει πρώτα σ’ αυτόν να φάει.

    Δεν συζητάμε προφανώς για τον όποιο πλούτο έχει ή μπορεί να διαθέτει εν δυνάμει η Ελλάδα αφού αργά ή γρήγορα θα περιέλθει στην κυριαρχία του «αφέντη» προκειμένου να πληρωθούν οι τελευταίοι μισθοί και συντάξεις. Όσους αξιόλογους «ιθαγενείς» βρουν οι νέοι άρχοντες θα τους πουλήσουν στους δικούς τους «εμπόρους», όσους «ιθαγενείς» τουλάχιστον δεν έχουν ήδη φύγει μόνοι τους εντωμεταξύ στο εξωτερικό για να πέσουν κατευθείαν στην αγκαλιά τους.

    Αυτό όπως αντιλαμβάνεστε είναι το «απαισιόδοξο» σενάριο, για να το χαρακτηρίσω όσο ελαφρύτερα γίνεται.

    Επίσης να αναφέρω ότι σ’αυτό «πατάνε» οι ποικοιλώνυμοι ψηφοθήρες της Ελλάδας μας: Χαριτωλογικά αναφέρω τα γλαρόπουλα που αεροψεκάζουν, απολιθώματα μιας παλιάς αποτυχημένης επανάστασης, χριστιανούς δωδεκαθεϊστές με μεάνδρους που δέρνουν «πάντα μη Έλλην» και last but not least την original Greek version της Αριστεράς με φωνές, γκρίνια, «τρώγομαι με τα ρούχα μου γιατι δεν ξέρω τι μου φταίει», φασαρίες και κάνοντας οτιδήποτε μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις για την «επανάσταση του προλεταριάτου» του χαβιαρο-κωλονακίου.

    Β) Το δεύτερο σενάριο –το οποίο ακόμα πιστεύω- είναι το εξής:
    Το εν λόγω υποκείμενο ευρισκόμενο σε απυρόβλητη θέση πριν από κάποιο καιρό κλήθηκε να πάρει άμεσες και δύσκολες αποφάσεις όταν το προηγούμενο στην αυτή θέση υποκείμενο «έφερε σε πέρας την αποστολή που του ανατέθηκε». Παρόλη την πλούσια πρότερη ρητορική που χάθηκε μετά λόγω των γεγονότων, εκ των υστέρων αποδεικνύεται ότι την συγκεκριμένη χρονική στιγμή έπρεπε να δοθεί η απόφαση στον Ελληνικό Λαό να αποφασίσει. Υπογραμμίζω το «εκ των υστέρων» και δέχομαι ότι εκείνη τη χρονική στιγμή με βάση τη κοινή λογική, προτιμήθηκε η πιο συντηρητική και πιο ασφαλής λύση μιας ευρύτερης συνεργασίας και όχι της ΒΙΑΙΗΣ αλλαγής, που θα έφερνε πολλά δεινά –πολύ χειρότερα απ’ αυτά που ζούμε- στον κόσμο. Αυτή η ενέργεια είχε ΜΕΓΙΣΤΟ πολιτικό κόστος, ίσως και περισσότερο απ’ ότι υπολογίστηκε..
    Η κατάσταση δυστυχώς επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο τους επόμενους μήνες ακυβερνησίας μέχρι την στιγμή που οι εκλογές της XVII.VI.MMXII ανέδειξαν κυβέρνηση 3 εταίρων. 3 εταίρων που αποτελούνται ως επί το πλείστον από παλιά, φθαρμένα και ξεπερασμένα «υλικά» που αποδεικνύουν συνέχεια ότι δυσκολεύονται –εως τους είναι αδύνατο- να προσαρμοστούν και να αποδόσουν στις νέες συνθήκες.

    Εν μέρη γιατί δεν μπορούν να ανατρέψουν το εγκατεστημένο εδώ και δεκαετίες οικονομικό-πολιτικό σύστημα μέρος του οποίου αποτελούν -κατά πλειοψηφία- και οι ίδιοι, εν μέρη γιατί οι δομές του Ελληνικού Κράτους δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις μεγάλες, απαραίτητες αλλαγές αφού δεν είναι φτιαγμένες να λειτουργούν έτσι. Στην πραγματικότητα είναι φτιαγμένες για να υπολειτουργούν έως να μην λειτουργούν καθόλου, αφού αυτό βόλευε την διαιώνιση της πρότερης πολιτικής κατάστασης.
    Την πρότερη κατάσταση βόλευε και η εκμηδένιση κάθε παραγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας, αφού οι εργαζόμενοι και δημιουργικοί άνθρωποι δεν χειραγωγούνται εύκολα, καθώς πιστεύουν περισσότερο στις ίδιες δυνάμεις τους και δεν αποζητούν εξαρτήσεις. Το θλιβερότερο όλων δε είναι ότι γαλούχησαν και τις νεότερες γενιές να ζητούν αυτού του είδους την εξάρτηση, στερώντας τους το κίνητρο της δημιουργίας, δλδ. της ίδιας της ζωής! Αντ’ αυτού τις εκπαίδευσαν να αναζητούν την «εύκολη» λύση, πολλές φορές με οποιοδήποτε κόστος αυτοσεβασμού και αξιοπρέπειας. Γι’ αυτό και οι νέοι σήμερα είναι επιρρεπείς και ευκολόπιστοι στους κάθε είδους «εμπόρους ελπίδας», αντίθετα με ό,τι διδάσκει η Ελληνική αλλά και παγκόσμια Ιστορία.

    Σ’ αυτό το σενάριο -και δεχόμενοι την Πατριωτική και Αποφασιστική Δύναμη του υποκειμένου- το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν:

    1. «Ξεσκαρτάρισμα» των παλιών και φθαρμένων «υλικών» του πολιτικού προσωπικού και ανανέωση του με ΑΔΕΣΜΕΥΤΑ και ΕΛΕΥΘΕΡΑ απο κάθε λογής εξαρτήσεις πρόσωπα από τον ευρύτερο κοινωνικό χώρο, αποδεδειγμένης ικανότητας και ακούραστα αφοσιωμένα στην αναγέννηση του Κράτους και κατ’ επέκταση τουε Έθνους μας.

    2. Επανασύσταση των κρατικών δομών ώστε να μπορούν επιτέλους να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες και να αναλάβουν να ξαναβάλουν μπροστά την κρατική μηχανή. Μόνο κριτήριο θα πρέπει να είναι η ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ κρατική λειτουργία.
    Αυτό θα απαιτήσει ενδεχομένως κάποιες λίγες προσλήψεις νέων –και σε ηλικία- στελεχών, με άριστες οργανωτικές, διοικητικές γνώσεις και εμπειρία (που να αποδεικνύονται) και τάχιστη εκπαίδευση -όσων απομείνουν- παλιών, αναποτελεσματικών και «παρηκμασμένων» αλλά ΕΜΠΕΙΡΩΝ στελεχών που θα συνεργαστούν για τον κοινό σκοπό. Επίσης άδειασμα των υπερ-στελεχωμένων και πλήρωση των υπο-στελεχωμένων υπηρεσιών και παράλληλη εκπαίδευση στα νέα καθήκοντα. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ εκπαίδευση στον χειρισμό Η/Υ (1 θα κάνει τη δουλειά των 10 τώρα!)

    3. Εισαγωγή των αρετών του ιδιωτικού τομέα (ανταγωνιστικότητα, εργατικότητα, σκληρή δουλειά, αποπεράτωση μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια ενός έργου κ.λ.π.) στις ΔΕΚΟ. Όχι ξεπούλημα τους στην πιο εξευτελιστική τιμή, αλλά παραχώρηση του management! Το Δημόσιο θα κρατήσει την «υψηλή επιστασία» και το δικαίωμα βετο για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος αλλά δεν θα αναμειγνύεται στην λειτουργία τους! Το παράδειγμα του ΟΤΕ είναι πιστεύω επιτυχημένο.

    4. Με τους ήδη χαμηλούς μισθούς, η μείωση και της φορολογίας των επιχειρήσεων θα δώσει ακόμη μεγαλύτερο δελεαρ σε υποψήφιους εξωτερικούς επενδυτές. Τα επίπεδα της «γειτονιάς» μας είναι 5-15%, απ’ ό,τι ξέρω. Δεν υποστηρίζω τέτοιες τιμές αλλά ένα επίπεδο του 20% με όσο το δυνατό υψηλότερη ποιότητα θα δώσει μια –έστω αρχική- ώθηση.
    Αργότερα όταν θα μπει σε μια πορεία η κατάσταση, κανείς δεν εμποδίζει να αυξηθούν και οι μισθοί και η φορολογία, ανάλογα και με τα κέρδη που θα έχουν αυτοί που επένδυσαν.. Δεν θα αποχωρήσουν για κάτι τέτοιο προφανώς!
    Παλαιοσυνδικαλιστικές νοοτροπίες θα πρέπει να παταχθούν, αλλά οι μισθοί χρόνο με χρόνο θα πρέπει να εξασφαλίζουν ανθρώπινη διαβίωση, όχι ασυδοσία των επιχειρηματιών!
    Αναζήτηση πελατών για εξαγωγές πέρα απ’ την Ευρώπη: Ν. Αφρική, BRIC, Ιαπωνία, Αυστραλία, ώριμες ή αναπτυσσόμενες αγορές θα πρέπει να ‘ναι στόχος μας.

    5. Όσο θα βελτιώνεται η κατάσταση, περισσότερη διεκδίκηση και «όχι» στους δανειστές και την τρόϊκα, πραγματική διαπραγμάτευση δλδ., μέχρι την τελική εκδίωξη τους απ’ την Ελλάδα. Όσο θα δυναμώνουμε εσωτερικά, τόσο θα είμαστε λιγότερο ευάλωτοι στις εξωτερικές εξελίξεις. Η γεωπολιτική και στρατηγική θέση μας θα μας βοηθήσει σ’ αυτό.

    6. Τέλος εκμετάλλευση
    α) του αγροτικού πλούτου μας: Παραγωγή και συσκευασία έτοιμων προς κατανάλωση προϊόντων, ειδικά της τόσο πλούσιας και γευστικής Ελληνικής Κουζίνας προς εξαγωγή. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.

    β) του ορυκτού πλουτου: Έρευνες για εκμετάλλευση πετρελαίου/ΦΑ είναι στην σωστή κατεύθυνση.

    Τα παραπάνω σχετικά με τις επιχειρήσεις εγώ ονομάζω κρατικό καπιταλισμό ή κοινωνικό φιλελευθερισμό στην πράξη, πέρα από τα θεωρητικά τους χαρακτηριστικά.
    Μακάρι να συμβεί το δεύτερο σενάριο και αυτό εύχομαι με όλη μου την καρδιά!

  38. blue nile avatar
    blue nile 11/11/2012 03:33:02

    Στις τελευταίες γραμμές του However αναφέρεται κάτι ολόσωστο.
    Το ότι η διαπραγμάτευση είναι πόλεμος.
    Οι εταίροι της διαπραγμάτευσης θα πρέπει να ξέρουν ότι αν ο αντίπαλος στον πόλεμο της διαπραγμάτευσης πει όχι θα υποστούν μια πολύ μεγάλη ζημιά.
    Μόνο έτσι θα δεχτούν να κάνουν πίσω τις απαιτήσεις τους
    Για να κερδίσει κάποιος αυτόν τον πόλεμο θα πρέπει να έχει στα χέρια του συγκεκριμένα όπλα.
    Το μοναδικό όπλο της ελληνικής κυβέρνησης για να κερδίσει αυτό τον πόλεμο ήταν το να απειλήσει ότι δεν θα αποπληρώσει τα χρέη της ενώ παράλληλα δεν θα είχε ανάγκη τη δόση ώστε να χρησιμοποιήσει ένα μέρος της για να πληρωθούν μσθοί, συντάξεις και προμηθευτές του δημοσίου.
    Δηλαδή να είχε εξασφαλίσει ένα ελάχιστο πρωτογενές πλεόνασμα.

    Από τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν το έχει πετύχει δεν μπορεί και να διαπραγματευτεί.
    Γιατί δεν μπορεί να απειλήσει με τη μη αποπληρωμή των δανείων γιατί μετά χωρίς δόση δεν θα μπορεί να πληρώνει τις τρέχουσες υποχρεώσεις της.

    Για να μη το κουράζουμε.

    Τι αλήθεια ψηφίστηκε με το μνημόνιο ΙΙΙ;

    Ψηφίστηκαν περιοριστικά μέτρα ύψους 13,5 δις που θα επιφέρουν μείωση του ΑΕΠ κατά 25 δις . Το ΔΝΤ το επισημαίνει.
    Νέα μέτρα που θα είναι απολύτως αποσταθεροποιητικά και θα επιβληθούν υπό της παράλογης κεντρικής ιδέας ότι είναι δυνατό στη Κρίση χρέους που αντιμετωπίζουμε με την οικονομία καθημαγμένη, να μπορούμε να μαζεύουμε τέτοιο πρωτογενές πλεόνασμα ώστε να μπορούμε να αποπληρώνουμε τους δανειστές μας .

    Όμως το χρέος είναι πια μη βιώσιμο.

    Οπότε απαιτούμε τεράστιες θυσίες από τον ελληνικό λαό για να αποπληρώσει δάνεια που δεν μπορούν να αποπληρωθούν.

    Και κάθε φορά που θα σκάει ομόλογο που έχει στην κατοχή της η ΕΚΤ τότε η ίδια η ΕΚΤ θα δανείζει τις χρεωκοπημένες ελληνικές τράπεζες για να δανείζουν αυτές το χρεωκοπημένο ελληνικό δημόσιο ώστε να μπορεί να πληρώνει την ΕΚΤ !!!
    Για να δούμε έτσι το ποσοστό χρέους προς ΑΕΠ να πιάντι το 200%

    Και τι περιμένουμε;

    Από τη στιγμή που μόνο άσχετοι μπορούν να δεχτούν ότι με τα νέα μέτρα που θα εκτινάξουν την ύφεση πάνω από 10% θα μπορέσει να σταθεροποιηθεί η οικονομία σε ποιο θαύμα ελπίζουμε , γιατί τέλος πάντων τα ψηφίσαμε;


    Μα για να βρισκόμαστε εντός της ευρωζώνης όταν θα πρέπει να βρεθεί μια συνολική λύση.

    Προσωπική μου άποψη ότι αυτή η στιγμή αργεί. Και όσο αργεί τόσο εμείς θα πέφτουμε στα Τάρταρα
    Δεν υπάρχει περίπτωση η Γερμανία να συναινέσει σε οτιδήποτε σωστό μπορεί να βγάλει την Ελλάδα και τις άλλες προβληματικές χώρες από την Κρίση.
    Γιατί κάτι τέτοιο προυποθέτει αποφάσεις που θα έριχναν το κόμμα της Μέρκελ στις γερμανικές εκλογές σε πρωτόγνωρο πάτο.
    Λέτε η Μέρκελ να το δεχτεί αυτό; Φυσικά και όχι.
    Μπορούν οι λοιποί ευρωζωνικοί εταίροι να την πιέσουν να αλλάξει στάση κάτω από τη σύμφωνη γραμμή του ΔΝΤ;
    Δεν μπορούν...
    Γιατί η Γερμανία κρατάει στα χέρια της το απόλυτο υπερόπλο.
    Την απειλή του ότι θα εγκαταλείψει την ευρωζώνη η οπία προφανώς και θα διαλυθεί με συνέπεια Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και λοιποί ελλειμματικοί να υποστούν καταστροφή των τραπεζικών τουςς συστημάτων.
    Όλοι οι καταθέτες θα τρέξουν να αποσύρουν τις καταθέσεις τους επειδή θ; φοβηθούν την υποτίμηση που θα συνοδέψει την επιστροφή στα εθνικά νομίσματα.
    Ενώ αντίθετα η Γερμανία θα δει τις τράπεζες της να γίνονται πόλος έλξης πολλών παγκόσμιων αποταμιεύσεων.

    Άρα όπως έχει γραφτεί εδώ μέσα θα μας πάνε καροτσάκι μέχρι τις Γερμανικές εκλογές περιμένοντας να έρθει το ιππικό (δέστε το αντίστοιχο άρθρο του Φαήλου)

    Ζήσε Μάη μου...

    Ραντεβού πάλι εδώ μόλις μας ζητηθούν νέα μέτρα, νέες θυσίες δηλαδή του ελληνικού λαού που θα πάνε στον βρόντο ...
    Τότε που πάλι η κυβέρνηση δεν θα μπορεί ούτε θα είναι διατεθειμένη να πει ένα όχι...

  39. CHRIS avatar
    CHRIS 11/11/2012 12:33:40

    Μια μεγάλη αλήθεια που διάβασα στο ΒΗΜΑ:

    "Τα πράγματα γίνονται χειρότερα από το γεγονός ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας οκταετίας δεν συμμερίζονται την ευρωπαϊκή κουλτούρα διαπραγμάτευσης. Επί πρωθυπουργίας του κ. Κ. Σημίτη σύμβουλοι και συνεργάτες του τότε πρωθυπουργού ξεκινούσαν άτυπες επαφές με ξένους ομολόγους τους εβδομάδες πριν από τις συνόδους και προσέφεραν επιλεκτικά την ελληνική υποστήριξη σε θέματα που ενδιέφεραν τη Γαλλία, την Αγγλία και τη Γερμανία. Διεκδικούσαν ως αντάλλαγμα μια θετική ψήφο για την ΟΝΕ, την Κύπρο, τις αναπτυξιακές ενισχύσεις ή το Ελσίνκι.
    Μετά το 2004 η ελληνική κυβέρνηση αποσύρθηκε από αυτό το παίγνιο. Οι πρωθυπουργοί νομίζουν ότι οι διαπραγματεύσεις γίνονται στις συνόδους, ενώ οι σύνοδοι είναι συνήθως «τελετές» που επικυρώνουν όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί κεκλεισμένων των θυρών. Κάπως έτσι η Αθήνα, σαν μια άλλη Μπλανς Ντυμπουά, εξακολουθεί να στηρίζεται στην «καλοσύνη των ξένων» περιμένοντας το «γεγονός» που θα αποδεκατίσει τους 153 και θα ανοίξει ένα νέο πολιτικό κεφάλαιο."

    h**p://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=483386

    • However avatar
      However @ CHRIS 11/11/2012 21:24:50

      Αγαπητέ Chris

      Τσιου τσιου.... Οχι για εσένα, προς θεού. Για αυτά που υπονοεί το άρθρο οτι δήθεν δεν κάνουμε και έχουμε πρόβλημα. Εχεις πάει ποτέ σε πάρτυ που μόλις σε είδαν είπαν "τι κάνεις εδώ, ρε?". Μάλιστα, το είπαν με τη ματιά, ούτε και με λόγια.....

  40. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 11/11/2012 14:01:10

    Συμφωνώ! Ευκαιρία και τη δόση να πάρουμε και να φύγει το ΔΝΤ!!!

  41. oapotetoios avatar
    oapotetoios 11/11/2012 14:08:59

    πρεπει να μειωθει το χρεος σε διψηφιο ποσοστο και μαλιστα χαμηλο..
    επισης το επομενο πακετο που θα ερθει.(το οποιο ακριβως επειδη το χρεος θα ειναι μεγαλο δεν θα κατευθυνεται εκει)..να μην πεσει απευθειας στην Ελλαδα...αλλα να ειναι κατι εμμεσο και επομενως ευπεπτο για τους λαους του βορρα....δηλαδη η γερμανια και οι αλλες χωρες να επιδοτησουν τις κορυφαιες παραγωγικες τους εταιρειες σε ποσοστο αναλογο της συμμετοχης των κρατων τους στο πακετο ωστε να επενδυσουν αυτο το ποσο ως επιχειρηση-επενδυση στην ελλαδα...να τους θεσουν στοχους και αυστηρα χρονικα πλαισια επενδυσης...
    η ελλαδα μεχρι τοτε πρεπει επιτελους να ανοιξει ολα τα κλειστα επαγγελματα διχως ορους και ορια,να ενταξει τους φυλετικα ανωτερους μ.μηχανικους,δικηγορους δημοσιογραφους στον ΕΠΟΥΥ και απολυσει ΟΛΟΥΣ τους υπαλληλους που προσεληφθησαν διχως γραπτο ΑΣΕΠ οσο υπαρχει αυτος,προσλαμβανοντας οπου χρειαστει με διαδικασιες ΑΣΕΠ,να καταργησει τις στρεβλωσεις στην αγορα εργασια...(ο σαμαρας οφειλει παρεπιπτοντως,κατι επικαιρο,να καταργησει τα διαταγματα για την θερμανση που παρθηκαν σε αλλοτινες εποχες και δεσμευουν τα νοικοκυρια με παγια απιστευτα για τους καιρους που ζουμε και να δωσει την πληρη ελευθερια οποιος θελει να καψει πετρελαιο θερμανσης να το καιει και να αναλαβει και το κοστος απωλειων κτλ και οποιος θελει αλλη θερμανση φτηνοτερη να την επιλεγει διχως να φεσωνεται με παγια,)τελος να καταργησει τον νομο που απαγορευει ξενες επενδυσεις στην πετρελαιακη αγορα διχως να στησουν οι ξενοι δεξαμενες στην χωρα...ειναι τοσα πολλα και εχουν γινει τοσα λιγα,ολα αδικα,ασκοκα κ εναντιον των νεων και ιδιως των νεοδιορισμενων με ΑΣΕΠ καθως και αυτου του ιδωτικου τομεα,οι baby boomers ναπληρωσουν τον μαρμαρο

  42. Γιώργος avatar
    Γιώργος 11/11/2012 14:12:28

    Να πάρει ένα μεγάλο σάκο ο Πρωθυπουργός μαζί του για να βάλει τα λεφτά που θα του δώσουν στις Βρυξέλλες

  43. makis Stefanatos avatar
    makis Stefanatos 11/11/2012 16:48:32

    Συμφωνώ ότι όλα τώρα παίζονται. Όχι βέβαια για τους πολίτες της χώρας.. Γι' αυτούς είναι ξεκάθαρο τι τους περιμένει κάθε μέρα που ξημερώνει.. Αυτά που παίζονται έχουν να κάνουν με την παραμονή ή όχι του χυδαίου πολιτικού συστήματος στην εξουσία. Αυτό είναι που τους ενδιαφέρει και γι' αυτό και μόνο μάχονται._

  44. Θόδωρος avatar
    Θόδωρος 12/11/2012 09:27:25

    Να συμπληρώσω ότι σε ό,τι αφορά τον ΟΤΕ αναφέρομαι στις ενέργειες αλλαγής του διοικητικού του μοντέλου την εποχή προ του ξεπουλήματος του τελευταίου ποσοστού από τον "έχασα το stickακι" για 300 εκατ πέρισυ, αν θυμάμαι καλά...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.