07/05/2009 20:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Τσιμέντο να γίνουν τα πάντα;»


______________________________________________________________________________________________
Για το εργολαβικό και οικοδομικό κύκλωμα το μόνο απομένον, σχετικά «παρθένο», αξιοποιήσιμο τμήμα της Αττικής είναι το ΝΑ, και προς τη Λαυρεωτική. Ως «αξιοποίηση» εννοείται τρελές υπεραξίες από εξοχική ή κύρια κατοικία. Στην Ελευσίνα, που έχει οριστικά υποβαθμιστεί, σε ποιον να πουλήσουν σπίτια;

Γι' αυτό οι εργολάβοι, και πιο συγκεκριμένα το μπομπολέϊκο, έχουν 3 άμεσους στόχους.

1. Να ανοίξουν δρόμο ταχείας πρόσβασης σε αυτές τις περιοχές, επεκτείνοντας την Αττική Οδό, για να εισπράττουν διόδια από μια οδό που προβλέπεται χρυσοφόρος όπως και η Αττική Οδός, η οποία απόσβεσε 5 ΧΡΟΝΙΑ πριν τον αρχικό υπολογισμό και σήμερα είναι στα όρια του κορεσμού. Η Αττική Οδός είναι τόσο κερδοφόρος που ο Μπόμπολας πρότεινε να χρηματοδοτήσει την Επέκτασή της ο ίδιος και να τα "κρατήσει" από τη λειτουργία, ώστε να μην χρειαστεί το Δημόσιο να καταβάλλει μετρητά. Με τα λεφτά μας μάγκας.

2. Με τη διάνοιξη του δρόμου το αδόμητο τοπίο να γίνει οικόπεδα προς οικοδόμηση, που πιθανόν έχουν ήδη αγορασθεί σε πιο χαμηλές τιμές, άλλωστε αυτοί κάνουν τη χάραξη αυτοί γνωρίζουν που θα διέρχεται άρα ποια χωράφια/δάση/κλπ γίνονται προσπελάσιμα. Οι κατοικίες θα μοσχοπουληθούν σε «τρελαμένους» που βλέπουν τη ζωή τους να υποβαθμίζεται διαρκώς από τον υπερπληθυσμό, την εγκληματικότητα, τους λαθρομετανάστες και θέλουν να φύγουν κι άλλο «προς τα έξω», συνδυάζοντας τη φυγή με διαμονή κοντά σε θάλασσα και γρήγορη μετάβαση στη δουλειά, στο Κέντρο, μέσω της Νέας Οδού. Δημιουργούμε αγορά και πελατεία, το αμερικανικό μοντέλο της συνεχούς αστικοποίησης των αδόμητων περιοχών, χωρίς πρόβλεψη.

3. Με τη δημιουργία νέων αστικών ιστών θα προκύψουν ανάγκες νέων έργων και υποδομών, που φυσικά θα αναλάβουν οι ίδιοι. Με την γρήγορη πρόσβαση μπορεί να υλοποιηθεί το παλιό σχέδιο του Σφηνιά για λιμάνι στο Λαύριο και αναχώρηση των πλοίων για τα νησιά από ‘κει. Νέο «ράλλυ» εξοχικής κατοικίας στις Κυκλάδες, αφού θα φτάνεις στο πλοίο σύντομα, σε αντίθεση με τον πηγμένο Πειραιά. «Όραμά τους», οι Κολώνες στο Σούνιο να περιβάλλονται από «μια Κυψέλη».

Εδώ συγκρούονται δύο κοσμοαντιλήψεις.
Η πρώτη, τσιμέντο να γίνουν τα πάντα, δεν υπάρχουν «ιεροί» τόποι, αρκεί να γίνονται δουλειές (εννοείται όπως συμφέρει εμάς).
Η δεύτερη, η ανάπτυξη οφείλει να διέπεται από κανόνες που θέτουν αξίες, όπως τη διατήρηση ορισμένων τόπων ανέπαφων, πάνω από το επιχειρηματικό κέρδος.
Με ποια είστε;

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/05/2009 20:13:53

    Ειμαι υπερ της συγκλισης με τον υπολοιπο πολιτισμενο κοσμο και οχι με τις ελληνικες "προοδευτικες" αρλουμποπρωτοτυπιες.
    Το πρωτο λοιπον που πρεπει να γινει ειναι η καταργηση της απαγορευσης ουρανοξυστων.Απαιτειται η αναθεωρηση του ΓΟΚ και το τελος αυτης της παγκοσμιας ανατολιτικης πρωτοτυπιας.Αυτο θα επιτρεψει και μεγαλους ακαλυπτους χωρους και περιορισμο της επεκτασης χαμηλων κτιριων παντου.ΑΔΙΑΦΟΡΩ ΠΛΗΡΩΣ εαν θα επωφεληθει απο αυτο ο Μπομπολας ή οποιος άλλος γιατι δεν εχω ταξικο μισος.
    Ως προς την επεκταση ειναι καιρος το Λαυριο να γινει μεγαλο λιμανι ισοδυναμο του Πειραια για να γλυτωσουν ωρες ταξιδιου και καυσιμα τα πλοια του Αιγαιου και να συνδεθει με επεκταση της Αττικης Οδου και του Προστιακου με το αεροδρομιο και τη Αθηνα.
    Ειναι δυνατον και αστικη αναπτυξη να υπαρχει και πολεις με υπαιθριους χωρους και υπαρχει σε πολλες χωρες του κοσμου.Αλλα χρειαζεται ορθολογισμος.

  2. thanos avatar
    thanos 07/05/2009 20:16:52

    Εαν ενας νταβατζης δεν ειναι μαγκας,τοτε ποιος ειναι? ο Αντωναρος?

  3. αντί avatar
    αντί 07/05/2009 20:26:24

    Ο Σουφλιάς εκφράζει τον κλασικό Έλληνα πολιτικό που τα έχει καλά με τους εργολάβους, οι οποίοι είναι αυτοί που πάντα έκαναν και θα κάνουν κουμάντο στη χώρα αυτή.
    Αφού έδωσε σκανδαλωδώς την Κορίνθου – Πατρών στον Μπόμπολα, την οποία πληρώνουμε από τώρα και μάλιστα αυξημένα πριν γίνουν τα έργα, θέλει να γίνει τσιμέντο και το μοναδικό κομμάτι γης στο λεκανοπέδιο που θυμίζει ότι κάποτε υπήρχε αγροτική παραγωγή στον τόπο αυτό.
    Είναι η ίδια νοοτροπία της «ανάπτυξης» που θέλει να εφαρμόσει ο Κακλαμάνης στον ελαιώνα και στα πάρκα.

    @2
    Καλά, αυτό με το να καταργηθούν οι ουρανοξύστες ήταν πολύ καλό!
    Πραγματικά αν είχε και ουρανοξύστες η Αθήνα θα ήταν πανέμορφη. Λέω μάλιστα να γκρεμίσουμε και την Ακρόπολη και να κάνουμε ένα ξενοδοχείο στη θέση της. Θα έχει πολύ καλή θέα.

  4. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 20:31:49

    Ψυχραιμία
    είχαν φέρει τον σερ Χιου Γκρην, διοικητή του BBC, για να ενισχύσει την αναβάθμιση της ΕΡΤ.
    Μετά λίγο διάστημα εγκατέλειψε την προσπάθεια με την ιστορική ρήση :
    η ΕΡΤ θα γίνει BBC όταν οι Έλληνες γίνουν Άγγλοι.

    Φυσικά ΕΑΝ υπήρχε ορθολογισμός η όποια ανάπτυξη θα είχε διαφορετική μορφή.
    Επειδή γίνεται the greek way, η Αθήνα, με μοναδικό γεωγραφικό τοπίο, είναι η πιο άσχημη και βρόμικη πόλη της Ευρώπης.

  5. Mποτίλια στο πέλαγος avatar
    Mποτίλια στο πέλαγος 07/05/2009 20:35:34

    Πώς να μιλήσεις για ποιότητα ζωής με τους φετιχιστές του μπετόν; Πώς να μιλήσεις για πνευματικές αξίες με αυτούς που θεοποιούνε την ύλη;
    Έφαγα νύχτες, μέρες, βδομάδες, μήνες, χρόνια με γκομενούλες να τους μιλάω για έρωτα. Όλες αναζητούσαν τον Γκουσγκούνη.
    Επισκέφτηκα τρελοκομεία, φυλακές, άσυλα. Μολις με έβλεπαν οι γιατροί και οι κοινωνικοί λειτουργοί χαιρόντουσαν υπέρμετρα, νομίζοντας ότι ήλθε νέο κρέας για κονόμα.
    Κοιτάξτε γύρω σας. Χιλιάδες άνθρωποι φτιαγμένοι χωρίς να έχουν καταπιεί τίποτε.
    Θυμάμαι εκείνο τον κανίβαλο, που έπινε καφέ στο λιμάνι, μετά από μια επίδειξη γραβάτας Christian Dior. Μόλις κατέβηκαν από το καΐκι οι ιεραπόστολοι, πηρε στο τηλέφωνο τη γιαγιά του και της είπε: "Γιαγιά ετοίμασε τα κάρβουνα. Φτάσαν φιλέτα".
    Ναι, χρειάζεται ορθολογισμός. Αφού κι ο Διογένης μας άφησε χρόνους.

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 07/05/2009 20:36:15

    Τα πάντα ρεί.

    Το Τσιμέντο ρεί Νότια.

    Το Ευρω ρεί στις τσέπες του ΕΛΑΚΤΩΡΑ.

    Το Νερό ΔΕΝ ρεί προς τα πίσω να τους πνίξει.

    Η Ψήφος μας ρεί προς καφενείο με 4.5Ε τον καφέ.

    Η ΜΙΖΑ ΡΕΙ καλέ μου Ηράκλειτε 2.400 χρόνια μετά τη γέννησή σου.


    ΠΠ

  7. 321 avatar
    321 07/05/2009 20:39:27

    @ Προφήτης
    Σαφώς και προφανώς με τη δεύτερη εκδοχή πρέπει όλοι να είμαστε.

    Το μεγάλο ζήτημα είναι να γίνει κατανοητό ότι το Λος Άντζελες, που είχε ήδη ακολουθήσει την τακτική: συνέχεια νέους αυτοκινητοδρόμους, κάποια στιγμή κατάλαβε ότι δεν λύνεται έτσι το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σωτηρία είναι ένα αξιόπιστο δίκτυο ΜΜΜ σταθερής τροχιάς.

    @1. Ψυχραιμία
    Αυτό με τους ουρονοξύστες πώς και το έχετε ενστερνισθεί έτσι τόσο ενθουσιασμένος; Καμία μορφή ανάπτυξης δεν επιλέγει την καταστροφή των παλαιότερων οικιστικών μορφών, απλά γιατί έτσι διατηρείται περισσότερος ελεύθερος χώρος γύρω από τις πόλεις.

    Το οικιστικό/οικονομικό πρότυπο με τους ουρανοξύστες θα δημιουργήσει ένα ασύλληπτο πρότυπο, το οποίο οικονομικά μόνο παράγοντες τύπου Μπόμπολα μπορούν να αναλάβουν.

    Και δεν θέμα ταξικού μίσους, εννοείται, αλλά διαφορετική άποψη σε σχέση με στοιχειώδεις στρατηγικές επιλογές και με κατεύθυνση ένα sustainable environment και development.

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/05/2009 20:43:37

    @ Προφητης
    Τοτε γιατι αγχεσαι για την επιβιωση του ελληνικου κρατους;Τι θα χασει ο κοσμος απο την ελλειψη ενος κρατους που δεν μπορει να κανει στοιχειωδη πραγματα;
    Κανε μια βολτα οχι στο Παρισι ή το Λονδινο αλλα στην Κωνσταντινούπολη να δεις ποσους ουρανοξυστες εχει.
    Σε λιγο θα εχουν και τα Τιρανα.
    Μια ματια στο χαρτη αρκει για να καταλαβεις την εξοικονομηση που υπαρχει για όλες τις γραμμες του Αιγαιου απο ενα λιμανι στην Ν.Α. Αττικη που ομως πρεπει να συνδεεται με την Αθηνα γρηγορα και με ασφαλεια.Δεν ενδιαφερεσαι για την αυξηση της κινησης προς το Αιγαιο;

  9. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 20:44:48

    Νόμιζα πως η αποκέντρωση η αποσυμφόρηση του κορεσμένου από μπετόν καυσαεριο και ανθρώπους λεκανοπέδιου ηταν και ειναι ο στόχος για την αθήνα.
    Αυτό μπορει να γίνει με δύο παράλληλες δράσεις
    Κίνητρα για μειωση του πληθυσμού στην Αττικοβιωτία

  10. 321 avatar
    321 07/05/2009 20:46:34

    Πάντως, σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας και πολιτικής ρευστότητας και ενώ καμία διαχειριστική αλητεία δεν έχει παραπεμφεθί, είναι απορίας άξιο η πρεμούρα για μια τόσο τρομακτική δέσμευση φυσικών και υλικών πόρων. Ενώ ο παράγοντας άνθρωπος/πολίτης είναι μια διαφεύγουσα σταθερά από την όλη εξίσωση, δηλαδή κανονική ισοπέδωση.

  11. 321 avatar
    321 07/05/2009 20:48:05

    παραπεμθεί

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/05/2009 20:49:33

    7.
    Γιατι το κανει ολος ο κοσμος.Κατ αρχην οι ουρανοξυστες μπορει να τοποθετηθουν εκει που ακομη δεν εχει κτιστει τιποτα ακριβως για να μη κτιστουν όπως τα υπολοιπα δηλ. να μεινουν μεγαλοι χωροι και παρκα.Αλλα και εκει που εχουν κτιστει ποιες ειναι οι παλιοτερες οικιστικες μορφες;Οι πολυκατοικιες προ 30 ετων;Αν ηταν να σωθουν τα νεοκλασικα φυαικα δεν θα τα γκρεμιζα για ουρανοξυστες.Αλλα οι κολλημενες πολυκατοικιες που τα αντικατεστησαν καλυτερα να αντικατασταθουν και αυτες λελογισμενα και με σχεδιο για να ανασανει ο τοπος και να μοιαζει με Ευρωπη και οχι με Βηρυττο.
    Δεν μιλαω για γενικη αλλαγη.Προσεκτικες παρεμβασεις σε μερικα σημεια που το πολυκατοικιοδασος εχει γινει ανυποφορο.

  13. 321 avatar
    321 07/05/2009 20:50:49

    Ένας ουρανοξύστης δεν είναι πρόκριμα, ούτε σύμβολο μιας οικονομικής ανάπτυξης. Είναι όλα τα "άλλα" που χρειάζονται για να καταλήξεις σε μια τέτοια χρήση γης.

  14. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 20:53:17

    .......συνεχεια από το προηγούμενο
    και δημιουργία υποδομών που να οδηγούν σε διασπορά των κατοίκων , άρα περισσότερα ελευθερα τετραγωνικά ανα κατοικο αρα καλύτερη ποιοτητα ζωής , λιγότερη συγκεντωμενη ρυπανση κτλ. Δρόμοι σααν την Αττική οδό, την Υμητού και τους σχεδιαζόμενους ΜΕΙΩΝΟΥΝ τους ρύπους, διευκολύνουν την επικοινωνία και τις μετακινησεις.
    Δεν αποτελούν ελληνική πρωτοτυπία. Από την τρύπια στο υπέδαφος Βοστώνη μεχρι τις Ευρωπαικές Μητροπόλεις οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας υιοθετήθηκαν μαζί με μέσα σταθερης τροχιας - ο προαστιακός στην Ραφηνα - και ειναι απαραίτητοιγια μια πιο ανθρώπιη Αθήνα. Το γιατί το ξέρουν οσοι χρησιμοποιούν την Αττική οδό.

  15. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/05/2009 20:56:53

    @ περαστικος
    Συμφωνω με τα κινητρα.ΦΠΑ 20% στην Αθηνα και 15% αλλου.Το δεχεσαι;
    Το προβλημα με τα κινητρα ειναι οτι αναγκαστικα θα πληξουν τα φτωχα αθηναικα στρωματα και ειναι πολυ δυσκολη η κατασταση.
    Το 80% του 4ου ΚΠΣ παει επαρχια.Οτι γινεται στην Αθηνα θα πρεπει να γινεται αυστηρα με αυτοχρηματοδοτηση αλλα αυτο σημαινει οτι θα το πληρωσουμε οι ιδιοι.Ουτε ομως μπορει να μεινουμε ετσι.

  16. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 20:58:40

    Περι ουρανοξυστών
    Η κάθετη ανάπτυξη δεν αποτελεί απαραίτητα λύση στο πρόβλημα της Αθήνας αλλά το αισθητικό ταμπού ορισμένων με αφήνει αναυδο. Δεν κατάλαβα γιατί προσβάλλει την ακρόπολη ενα συμπλεγμα ουρανοξυστών στο Μαρούσι πχ ή στο Ν Φάληρο ενώ δεν την προσβάλει το μπουρδελολόι που αντικρύζεις αν ανέβεις εκει πάνω. Με αυτό το κόλλημα του τοπίου - Φετίχ δεν βγαίνει τίποτα.

  17. 321 avatar
    321 07/05/2009 21:01:47

    Το αν το κάνει όλος ο κόσμος είναι ένα θέμα. Γιατί δεν το κάνει, τελικά.

    Σε κάθε περίπτωση είναι ο συντλεστής δόμησης σε ένα οικόπεδο σε συνδυασμό με το σύστημα της αντιπαροχής που δημιούργησε το άσχημο, πράγματι, σύνολο στην Αθήνα.

    Ένας ουρανοξύστης για να συντηρηθεί απαιτεί απίστευτο υψηλό κόστος (μιλάω εκ πείρας, λόγω διαμονής σε τέτοιο διαμέρισμα). Από την άλλη, ανατρέπεις την αίσθηση του χώρου και την ταυτότητα του ενοίκου με τέτοιες παρεμβάσεις.

    Ακόμα και αυτές οι πολυκατοικίες της σειράς (της χαράς του εργολάβου) μπορούν με μικρές παρεμβάσεις να δημιουργήσουν ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον. Φυσικά, όπυ δεν υπάρχει σωτηρία, εξεί η κατεδάφιση δίνει τη λύση.

    Αλλά, τελικά, όλα είναι πολιτικά και βλέπουμε αυτές τις ανεκδιήγητες και απελπισμένες προσπάθειες ενός υπουργού να κινητοποιήσει ένα τμήμα της παρα-οικονομίας για να αναπνεύσει η φανερή οικονομία. Στο μεταξύ το τσιμέντο θα μας πνίξει.

  18. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 21:04:41

    Ψυχραιμία:
    Οι εγγλέζοι το εφαρμόζουν από χρόνια με αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να εχουν τα κεν ρτικά τους μακρια από το Λονδίνο. Οι γερμανοί έχουν κρατήσει όλες σχεδον τις πόλεις τους κάτω από εκατομύριο με αναλογες μεθόδους εδώ όμως πέρα από παχιες εξαγγελίες κανείς δε βάζει πραγματικά χέρι στο τέρας της Αττικοβοιωτίας. τώρα εμφανίστηκαν και αυτοίπου δεν θέλουν καν β ελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και των συνθηκών διαβίωσης. Τους αρέσει το μποτιλιαρισμα και το καυσαέριο και τους επιασε ο πόνος για τη ραφήνα.

  19. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 21:11:30

    @ 321
    Ο Σουφλιας εξηγειλε στην ουσία ενα συστημα αυτοκινητοδρόμων που ολοκληρώνουν εναν εξωτερικό δακτύλιο στην αθήνα σε συνδυασμό με την Αττική Οδό και την εθνική και την λεωφ'ορο σχιστού. Θα προτιμούσα να φτιάχνανε πρώτα προαστιακούς σιδηρόδρομους και μετά δρόμους αλλά και τα δύο ειναο απαραίτητα για να πάψει να είναι η Αθήνα μια τριτοκοσμική μητρόπολη τύπου Καιρου και Μέξικό Σίτυ. Το ότι θα τα φτιάξουν εργολαβοι ειναι μάλλον αναπόφευκτο.
    Συμ φωνώ για τους ουρανοξύστες. Δεν ειναι σωνει και καλά λύση.

  20. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/05/2009 21:17:14

    Τιποτε δεν μπορει να γινει στην Ελλαδα χωρις αντιδρασεις που παιρνουν ενα δηθεν λαικο επιχρισμα.
    Προσφατα ξεσηκωθηκαν κατοικοι εναντιον των ανεμογεννητριων που υποτιθεται ειναι της μοδας γιατι τους χαλανε τη θεα στα βουνα.

  21. 321 avatar
    321 07/05/2009 21:23:48

    @20 ψυχραιμία
    Η χώρα μας είναι πνιγμένη από την κοινωνική ακινησία και την πολιτική αναισθησία.
    Από την άλλη πλευρά, δεν είναι παράξενο ότι για να υπάρξει ανάπτυξη πρέπει να καταστραφούν τα πάντα;
    Αρα, υπάρχει μια μέση οδός και οι περισσότεροι το ξέρουν. Μήπως, όμως, ο αυταρχισμός και η έλλειψη συνεννόησης έχουν δημιουργήσει αντιδραστικά ανακλαστικά σε όλους μας;

  22. οκτώ avatar
    οκτώ 07/05/2009 21:24:57

    Και η περιφέρεια, η επαρχία, τα χωριά, τα νησιά, τι θα γίνει, θα ερημώσουν τελείως;
    Δεν είναι λύση να μαζευτούν 8 εκ. στο λεκανοπέδιο και σε όλη την υπόλοιπη χώρα να κατοικούν τα υπόλοιπα 2 εκ.
    Εκτός και εάν όταν έλεγαν για αποκέντρωση εννοούσαν την φυγή από το κέντρο της Αθήνας προς τα προάστιά της.

  23. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 21:25:49

    Μαζί σου Προφήτη

    και εσύ ψυχραιμία έχεις δίκιο. Αλλά με ζορίζεις με τις ανεμογεννήτριες. Ούτε να τις πληρώνω θέλω ούτε να τις βλέπω και ναι, προτιμώ να είμαι στο σκοτάδι από το να τις ακούω.

    Ο Ελύτης δεν θα είχε γράψει για "τις λοξές δελφινιών ραχες", αν υπήρχαν ανεμογεννήτριες τότε.

    Όσο για τον Μπόμπολα ή τον Ακτωρα... έχει και χειρότερους. τουλάχιστον αυτοί παρεδωσαν το έργο. Κάτι άλλα μούσμουλα που σκούζουν τρώνε το χρήμα και την κάνουν.

  24. lupus avatar
    lupus 07/05/2009 21:30:06

    να κάνει ότι γουστάρει ο μπαστουνόβλαχος κι υποψήφιος ’Πρόεδρος Δημοκρατίας ’κι οι λεκανοπέδιοι να πνιγούν στα σκατά τους.Δεν υπάρχει πρόβλημα,είστε 5 εκατ.στριμωγμένοι εκεί κάτω και χαιρόμαστε εμείς της επαρχίας να σας βλέπουμε γιατί ζείτε εφιαλτικά την εικονική σας πρόοοδο.Συνεχείστε,μας αρέσετε,με τη μόλυνσή σας,τ αμάξια σας και την αιματοβαμένη επιστροφή σας τα τριήμερα σας....Ιδιοκτησιακά μικροσυνδρομάκια θέλατε.Πάρτε τα...

  25. 321 avatar
    321 07/05/2009 21:31:56

    Αρχίσανε και οι τοπικισμοί, τώρα . . .

  26. οκτώ avatar
    οκτώ 07/05/2009 21:35:37

    @24 αρχαίε
    Ποιες ανεμογεννήτριες και πράσινα άλογα;
    Αυτοί είναι ικανοί, στο όνομα της πράσινης ανάπτυξης, να αρχίσουν τα πάρε – δώσε με καμία Δανέζικη εταιρεία και μετά να μιλάμε για πράσινες μίζες.
    Τουλάχιστον εάν είναι το ΠΑΣΟΚ στα πράγματα, το χρωματάκι θα του πηγαίνει μούρλια.

  27. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 21:37:16

    Παλιοφτερούγα,
    Η μυτιλήνη παλια ηταν γεμάτη ελαιουργία και σαπωνοποιεια και αμφότερα και τα δύο βρωμούσαν και παρηγαγαγαν τοξικότατα κατάλοιπα (τα σαπωνοποιεια) παρόλα αυτά ο Μητυληνιος Ελύτης τα ειδε τα δελφίνια. Απλώς γερναμε και τα καινουργια μας ξενίζουν.

  28. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 21:38:36

    οκτώ, με φτιάχνεις, και θα είμαι εκτός θέματος...

  29. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/05/2009 21:41:13

    321.
    Ελλειψη συνεννοησης ειναι το κλειδι και βασικα καχυποψια.Ολοι ψαχνουν τα ιδιοτελη κινητρα οποιου προτεινει κατι αντι να εξετασουν το προτεινομενο.
    Μολις διαβασα οτι ενω στην υπαρχουσα Αττικη Οδο το 40% ειναι υπογειο στις προεκτασεις θα ειναι το 80% και ομως αντιδρουν ετσι απο συνηθεια.
    Πολλοι αλλοι θεωρουν οτι το να γινεται χωροταξικο σημαινει οτι θα αδειασει και αλλο η επαρχια.
    Το χωροταξικο προβλεπει ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ και οχι σιγουρες υλοποιησεις.Αν προβλεπεις υποδομες για 8 εκατομμυρια και εχεις 5 τοσο το καλυτερο.
    Να δεις τι εχει να γινει μολις παρουσιασθει το χωροταξικο της Θεσσαλονικης που προβλεπει απ οτι ακουω 4 εκατομμυρια-εκει θα αρχισουν θεωριες συνωμοσιας για εισβολη Σκοπιανων,Εβραιων κλπ.

  30. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 21:42:27

    περαστικέ ξανά,

    τα ελαιουργεία και τα σαπωνοποιεία και η βρώμα τους ήταν (1) σε ανθρώπινη διάσταση, και (2) ήταν για λάδι και σαπούνι. Οι Α/Γ είναι 100 μέτρα ύψος η κάθε μία και αλλοιώνουν το τοπίο ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ (ή θα τις πανε σε διαλυτήριο όταν σαπίσουν μετά 20-25 χρόνια?) Και το μόνο λάδι που παράγουν είναι αυτό που δίνουν οι ιδιοκτήτες τους στην τοπική αυτοδιόικηση για να έχει καγιεν στο χωριο και στον Γραμματέα του Ανάπτυξης για την άδεια. Βασικές διαφορές στο βιβλίο μου. Έχει πάει εκεί λίγο μετά την Κάρυστο?

  31. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 21:50:50

    προφανώς οι Δανοι πχ ειναι μαλάκες που αναπτύσουν τέτοιες γεννήτριες. Τα τοπικά συμφεροντα αντιδρούν στα νησια, μιροικοπεδούχοι και οπισθοδρομικοί που ειναι γενικώς εναντίον.
    Δεν ειναι απαραιτητο να τις βλέπεις συνέχεια ούτε να αναπτυχθούν παντού. Η Σύρος ΔΕΝ ειναι το Ναυπηγείο ούτε η Ρόδος το αισχος του εμπορευματικού λιμένα της όπως δεν ειναι η Θεσαλλονικη το Καλοχώρι και οι δεξαμενές καυσίμων στην Δυτική εισοδο.

  32. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 21:53:06

    Ανεμογγενήτριες στα Γιουρα πχ. Που σε χαλάει????

  33. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 21:56:41

    Οι Δανοί αυτά παράγουν αυτά βάζουν και εισάγουν ρεύμα από οποιον τους το πουλάει. Εμείς λαμόγια παράγουμε λαμόγια βάζουμε. Κάθε τόπος την σπεσιαλιτέ του. Αστο, βάλε όσες θες κάπου να τις έχεις παρέα. Το πρόβλημα της Πτολεμαϊδας δεν το λύνουν. Το προβλημα του κοινοτάρχη, του Γραμματέα, του αντιπροσώπου, το λύνουν. Δόξα τω Πανάγαθω, με τις τωρινές και διαφαινόμενες τιμές και κατάσταση, μετά 10 χρόνια πάλι θα αρχίσει το λακιρντί. Ως τότε... Σουφλιάς. Προτιμά τα φράγματα, έχουν περισσότερη εγχώρια προστιθέμενη αξία, συγνώμη, τσιμέντο. Χμμμ... Προφήτη θα γυρίσω με τον Σουφλιά αν η εναλλακτική είναι η πρασινίλα.

  34. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 21:58:17

    Διευκρινίζω ότι είμαι υπέρ της ανάπτυξης που σχεδιάζεται για να χωρέσει πολλούς, π.χ. όλους μας, και όχι μιας "ανάπτυξης" που ταυτίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με ιδιοτελή συμφέροντα ολίγων.

    Παρακάτω κάποιες απόψεις για δημιουργία μεγάλου εμπορικού και ακτοπλοϊκού λιμανιού στο Λάυριο (που κατέθεσε ο Ντουμπάι), χωρίς μέτρα για την αποσυμφόρηση της Αττικής και χωρίς ευρύτερη πρόβλεψη για την ανάπτυξη και της υπόλοιπης Ελλάδας.

    "Dubai, αν είναι σωστές οι άλλες αιτιάσεις, όπως λες, δεν στέκουν όσα προτείνεις.
    Με αυτά (που προτείνεις), η ευρύτερη περιοχή της Λαυρεωτικής και όχι μόνο το Λαύριο, γίνεται χειρότερη από το χειρότερο Θριάσιο Πεδίο.

    Νταλίκα, κοντέϊνερ, αποθήκη, σιδηρόδρομος, ράγα, πλοία αρόδο, λιπαντικό, καύσιμο, όλη η βρόμα που αυτά προκαλούν σε στεριά και θάλασσα όταν απαντώνται σε μεγάλη συγκέντρωση, και όλη η συγκέντρωση με αναγκαίες;; αλλά υποβαθμίζουσες το περιβάλλον δραστηριότητες, δίπλα σε μια ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους και πρωτεύουσας αρχαιολογικής σημασίας περιοχή.

    Μαζί με την χαμηλού επιπέδου οικοδόμηση (μπλοκ logistics, βενζινάδικα, fast foods, υπεραγορές, κωλάδικα, μπουρδελοξενοδοχεία, κ.α.) που προκαλεί ένα εμπορικό λιμάνι.
    Μαζί με τα μπλοκ πολυκατοικιών που θα στεγάσουν όσους εργάζονται στην παροχή υπηρεσιών.
    Μαζί με την υποβάθμιση από ανεπιθύμητο ανθρώπινο παράγοντα, όπως οι Αφγανοί στην Πάτρα.
    Όσα περιγράφεις δημιουργούν ένα τέρας, αποδεδειγμένα, από όποιο όπου γης παρόμοιο λιμάνι.

    Και όλα αυτά υπακούοντας σε ένα μοντέλο "ανάπτυξης", με άξονα το πετρέλαιο που οδεύει προς το τέλος του.
    Μοναδική προοπτική η ναυτιλία και το εμπόριο;
    Ξέρεις πόσο μειώθηκαν οι ναύλοι μέσα σε 3 μήνες, μόλις ξεκίνησε η κρίση; 92%.
    Διαμετακομιστικό κέντρο; Δηλαδή φτιάχνουμε δρόμους για να περνάνε ιρανοί νταλικέρηδες, να κατουράνε και να στρώνουν το χαλάκι προσευχής.

    Η Ελλάδα δεν είναι Νεμπράσκα. Μια "νέα χώρα" στη μέση του πουθενά, χωρίς ιστορικές αναφορές και βαρύτητα, επίπεδη, χωρίς γεωγραφική ιδιαιτερότητα, ΧΩΡΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, οπότε κόψτε δρόμους στο απέραντο φλατ και κάντε "developing".

    Η Ελλάδα διαθέτει ως κεφάλαιο έναν μοναδικό συνδυασμό τοπίου-περιβάλλοντος-ιστορίας-κλίματος-προϊόντων.

    Αν αυτό καταστραφεί δεν αναπληρώνεται, δεν υπάρχει επιστροφή, διότι ο βαθμός επέμβασης στο περιβάλλον με τον υπόψη τρόπο ανάπτυξης είναι ισοπεδωτικός - και ίσως αυτό επιδιώκουν.

    Με μυριάδες δυνάστες και καταστροφές το ελληνικό τοπίο παρέμεινε ανέπαφο. Σε 50 χρόνια, τουλάχιστον στην Αττική, προκλήθηκε τόση καταστροφή όση δεν έγινε χιλιάδες χρόνια.

    Οι Αμερικανοί, επειδή έχουν απέραντη και «άχρηστη» γι’ αυτούς γη, δεν τους συνδέει τίποτα ιστορικά με τον χώρο, «αναπτύσσουν» μια περιοχή και μετά την παρατάνε!
    Πάνε παραπέρα. Jeremy Riffkin.

    Εμείς δεν έχουμε και δεν θέλουμε να έχουμε αυτή την «πολυτέλεια»."

  35. 321 avatar
    321 07/05/2009 21:59:09

    @31
    Σχετικά με τις ανεμογεννήτριες:
    1) Να τοποθετηθούν σε περιοχές που δεν έχουν ανθρώπινη παρουσία.
    2) Να είναι βαμμένες με χρώμα που παραλλάζει ανάλογα με τη γωνία θέασης ώστε να μην είναι έντονη η χρωματική αντίθεση.
    3) Να είναι κατασκευασμένες έτσι ώστε ο θόρυβος να είναι ο ελάχιστος δυνατός.
    4) Να είναι το αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού και βιομηχανικού σχεδιασμού, ώστε να χαίρεται το μάτι μας.

    Υ.Γ. Με τους αέρηδες που μάς δέρνουν τι ωραίο που θα ήταν να είναι η χώρα μας ένας πρωτοπόρος στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή της αιοοκής ενέργειας;

  36. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 21:59:15

    Στα Γιούρα δεν χαλάει εμένα, απεναντίας θα τους πουλήσω υποβρύχιο καλώδιο. Θα χαλάσουν την Αλέκα τρομάρα της. Αν σου αρέσουν οι Α/Γ (και δεν μου αρέσουν) η Μακρόνησος είναι ιδανική (δίπλα στο Λαύριο, κοντά στην κατανάλωση, μικρή αποσταση από το δίκτυο κλπ) Και εκεί θα γκρινιάζει η Αλέκα, και ξέρεις πόσοι πονειρεύονται μεζονέτες με αυτόνομη θερμανση και πυλωτή?

  37. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 21:59:33

    Αρχαίε περίμενε.
    Έχω και φράγματα.

  38. 321 avatar
    321 07/05/2009 22:01:13

    αιολικής

  39. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 22:03:48

    Συγγνώμη Προφήτη, σου χαλάμε το ερώτημα.

    Εχεις απόλυτα δίκιο στο ότι το μεγαλύτερο κεφάλαιο της βαρειάς μας βιομηχανίας, του τουρισμού, είναι το τοπίο μας. Η Αθήνα είναι τόσο άσκημη που απορώ πως ζούνε άνθρωποι εδώ. Και η επαρχία χαλάει άλλά έχει γωνίτσες. Γωνίτσες λέω γιατί λίγο η γυφτιά λίγο το κιτσαριο και λίγο τα κονδύλια που ξεπλυθήκαν προς τα κάτω χαλάει και αυτή. Η προστασία του ελληνικού τοπίου είναι σαν την προστασία της γλωσσας μας.

  40. οκτώ avatar
    οκτώ 07/05/2009 22:05:04

    @32 περαστικέ
    Οι Δανοί και οι λοιποί των Κάτω Χώρών σίγουρα δεν είναι μαλάκες, μάλλον εμείς είμαστε γιατί αφήνουμε ανεκμετάλλευτο το καλύτερο αιολικό δυναμικό της Ευρώπης ( για να μην μιλήσουμε για το ηλιακό ) και προτιμάμε να καίμε κάρβουνο και να ψωνίζουμε αέριο από τους φίλους μας τους Ρώσους.
    Ασε που θα σπάσει και το μονοπώλιο της ΔΕΗ και ποιος ακούει μετά την κρατική νομενκλατούρα …
    Ασε που θα φάνε τις επιδοτήσεις και μετά θα τους φταίει ο θεός Αίολος.
    Για αυτό άστα να πάνε στο διάολο, καρβουνάκι και άγιος ο θεός.

  41. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 22:06:26

    Ο κ. Δημήτρης Κούτρας, πρόεδρος της Άκτωρ (βλ. Μπόμπολας) τον Ιανουάριο του 2008 είχε βαρυσήμαντο άρθρο στο ΒΗΜΑ, με το οποίο έθετε τους στόχους για την “στρατηγική ανάπτυξης” της χώρας.
    Το ρεζουμέ του άρθρου ήταν ΦΡΑΓΜΑΤΑ, ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ.

    Μετά από 2 μήνες ο κ. Σουφλιάς εξαγγέλει την εθνική στρατηγική που χάραξε ο κ. Κούτρας.

    Η τριγωνική εξίσωση είναι απλή: στοχοθετεί ο κ. Μπόμπολας, δημοπρατεί ο κ. Σουφλιάς και υλοποιεί ο κ. Μπόμπολας.

    Έγινε πρώτα με τις Παραχωρήσεις των Αυτοκινητόδρομων (όπου ο Άκτωρ έχει 5 στα 7 έργα και εξασφαλισμένα έσοδα για 30 χρόνια) και συνεχίζει με τα Φράγματα.

    Κατά τ’ άλλα ο κ. Σουφλιάς χαίρει υψηλής δημοφιλίας.

  42. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 22:10:46

    Αρχαίε η επαρχία κρατάει, ό,τι κρατάει, λόγω "ελλιπούς" ανάπτυξης.

  43. 321 avatar
    321 07/05/2009 22:12:10

    Εννοείται ότι το τοπίο είναι μια απίστευτη παρακαταθήκη, ειδικά για τις επόμενες γενιές.

    Μόνο που αν δεν συνδυάσουμε δραστήρια και δυναμικά την αισθητική αγωγή με την ουσιαστική παιδεία δεν πρόκειται να επιτύχουμε κάτι σημαντικό.

    Η καλλιέργιεα της αρχιτεκτονικής αντίληψης, επίσης, θα βοηθήσει ώστε να περιορισθούν ασχημίες, τερατογενέσεις και αλαζονίες.

    Όλα αυτά δεν ακυρώνουν μια οικονομική ανάπτυξη. Το αντίθετο μάλιστα.

  44. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 22:12:38

    Ειμεθα εναντίον του κάρβουνου, του αερίου της πυρηνικής ενέργειας, της αιολοκής ενέργειας, της ηλιακής ενέργειας ενδεχομένως και της πυρηνικής συντηξης αμα λάχει. Στο επόμενο μπλακ αουτ θα φταίει Φυσικά αποκλειστικά η ΔΕΗ και τα Λαμόγια

  45. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 07/05/2009 22:17:40

    Ρε Προφήτη να καταλάβω: Σε χαλάνε οι δρόμοι και τα φράγματα ή το οτι θα τα φτιάξει ο Μπόμπολας?? Αν τα εφτιαχνε πχ ο Εμφιεζογλου της Μηχανικής και τα σχεδίαζε ο Γερμανός της Hochfit θα ήταν καλύτερα??? Η μηπως νομίζεις πως την εθνική στρατηγική διαχειρησης των υδάτων πρέπει την χαράζει η γενική συνέλευση των κατοίκων της άνω μαγουλίτσας???
    (δεν τη χαράζει φυσικά κανένας κουτρας. η συζήτηση ειναι μακρία σε χρόνο και συμετέχουν τα ΤΕΕ και το πολυτεχνείο αλλα και αυτοί λαμόγια ειναι φαντάζομαι.

  46. 321 avatar
    321 07/05/2009 22:20:43

    Στο τέλος θα το πάθουμε σαν τον Καποδίστρια με τις πατάτες: Θα "αφήνουμε" τυχαία σε σημεία της χώρας διάφορες εγκαταστάσεις/συσκευές για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, οπότε μόνο έτσι θα γενικευθεί η χρήση τους.

  47. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 22:29:26

    @46 περαστικός
    με χαλάει πρώτα, κύρια και αποκλειστικά η έλλειψη σεβασμού στο μοναδικό ελληνικό τοπίο.

    Έχω βρει πολλούς που μού λένε : "εμείς ταξιδεύουμε χιλιάδες χιλιόμετρα για να δούμε όσα εσείς έχετε δίπλα σας. Αλήθεια, γιατί τα καταστρέφετε;"

    Δεν πρέπει να τα διατηρήσουμε για να τα πουλάμε καφέδες και ρουμς του λετ, μόνο.
    Αλλά γιατί ομορφαίνουν τη ζωή μας.
    Ξέρεις, μια φορά περνάμε από 'δω πάνω...

  48. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/05/2009 22:37:51

    δεν είμαι κατα της πυρηνικής, παρ' όλο ότι ο κόσμος (πλην Γάλλων) την φοβάται

    δεν είμαι κατά του κάρβουνου αλλά με χαμηλά NOx και σωματίδια. Ξέρω ότι κάνει κακό, δεν υπάρχει πράσινο κάρβουνο, αλλά υπάρχει κάρβουνο.

    δεν είμαι κατά του αερίου. για οικιακή χρήση σε κατοικημένες περιοχές λόγω μηδενικού SO2. Και για ισχύ αιχμής. Θα ακριβύνει παληκάρια!

    δεν είμαι κατά των Α/Γ σε μέρη που δεν υπάρχει ρεύμα, καλές είναι όταν φυσάει. Και για αυθαίρετα καλές είναι αλλά θέλουν μπαταρίες κάθε 3-4 χρόνια. Και για κότερα, καταπληκτικές.

    δεν είμαι κατά των Φ/Β για να μαθαίνουμε μπας και μειωθεί το κόστος.

  49. Saloniciano avatar
    Saloniciano 08/05/2009 02:06:46

    @23

    Γράφεις:

    "Και η περιφέρεια, η επαρχία, τα χωριά, τα νησιά, τι θα γίνει, θα ερημώσουν τελείως;
    Δεν είναι λύση να μαζευτούν 8 εκ. στο λεκανοπέδιο και σε όλη την υπόλοιπη χώρα να κατοικούν τα υπόλοιπα 2 εκ."

    Μην ανησυχείς, ο ψυχραιμίας θα χτίσει από έναν ουρανοξύστη σε κάθε βραχονησίδα.

  50. Raven avatar
    Raven 08/05/2009 03:57:04

    H τσιμεντοποιηση της Αθηνας πρωτα, και μετα ολης της Ελλαδας, ξεκινησε ως γνωστο απο το θειο του κουρασμενου - ακουραστος βεβαια τοτε αυτος-, με τους γνωστους νομους της αντιπαροχης και της οριζοντιας ιδιοκτησιας. Ο Σουφλιας, γνωστος και αυτος για τις "περιβαντολλογικες του ευαισθησιες" (βλ κοντρα με την Ευρ. Επιτροπη, αποψεις για την υπαρξη υπ. Περιβαλλοντος κλπ) συνεχιζει την ενδοξη παραδοση της ελληνικης δεξιας στο θεμα αυτο. Συνεπως ουδεμια ασυνεπια. Ειδικα τωρα που ο χοντρο-κουρασμενος στην προσπαθεια του να παραμεινει με νυχια και με δοντια στην εξουσια (για να εξασφαλησει μαλλον και παραγραφη για την παρτη του και τα σεμνα και ταπεινα κολληταρια του) δινει γη και υδωρ στα στους αλλοτε "νταβατζηδες του Μπαϊρακταρη". Αν δεν ξεκουμπιστει θα μας βαλουν σε λιγο διοδια και για να βγαινουμε απο το σπιτι μας. Κυριολεκτω θα βαλουν το καλοκαιρι διοδια στην εθνικη εδω πριν την Βαρυμπομπη. Δεν εφτανε μαλλον στους διαπλεκομενους η παραχωρηση των υπαρχοντων διοδιων με ταυτοχρονη αυξηση 80%. Ουστ απο δω αλητες!

  51. Στριφτόμπολας avatar
    Στριφτόμπολας 08/05/2009 07:37:48

    Υπάρχουν δυο συζητήσεις

    Η μία είναι η θεωρητική συζήτηση, για ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, πυρηνικά, ουρανοξύστες, οτιδήποτε τέλος πάντων θέλουμε να συζητήσουμε.

    Υποθέτω ότι είναι τελικά δυνατόν να καταλήξουμε κάπου.

    Η δεύτερη συζήτηση είναι η ελληνική πραγματικότητα, ο τρόπος που όλα αυτά πρόκειται να γίνουν. Όχι οι νόμοι, οι κανόνες, τα πρότυπα, κλπ, που με κάποιο τρόπο καταλήξαμε στην προηγούμενη συζήτηση, αλλά αυτό που τελικά γίνεται. Η εμπειρία λέει ότι στην Ελλάδα έχουμε την δυνατότητα να ξεφτιλίζουμε οτιδήποτε και να το φέρνουμε στα μέτρα «μας».

    Με αυτό το σκεπτικό είναι δικαιολογημένο να είσαι καχύποπτος για το οτιδήποτε: για τα μέτρα ασφαλείας που πραγματικά θα ισχύουν σε πυρηνικούς σταθμούς, τους κανόνες δόμησης που τελικά θα εφαρμοστούν αν επιτραπούν οι ουρανοξύστες, κλπ.

    Μπορούμε να ξεκινήσουμε διορθώνοντας αυτά που υπάρχουν γύρω μας, εφαρμόζοντας τους κανόνες που έχουμε τώρα, ελέγχοντας τις προδιαγραφές των δημοσίων έργων που παραδίδονται τώρα, την εφαρμογή των συμβάσεων που υπογράφτηκαν χτες.

    Να φυτέψουμε το πράσινο που υπήρχε στις αρχικές προβλέψεις για τα Ολυμπιακά έργα και βλέπουμε. Να δούμε τις μεταολυμπιακές χρήσεις και μετά το συζητάμε για νέα σχέδια.

    Μπορεί να είναι εξαιρετικά συντηρητική αυτή η τοποθέτηση, όμως τη στιγμή που εγώ σκέφτομαι την ελληνική εκδοχή των πραγμάτων με φόβο είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν άλλοι που σκέφτονται την ελληνική εκδοχή με στόχο το κέρδος.

    Δεν έχω τίποτα με το κέρδος: ότι και να κάνουμε κάποιοι θα έχουν κέρδος. Το πρόβλημα δεν είναι το κέρδος αλλά οι κανόνες του παιχνιδιού που επιβλέπονται από αυτή τη δημόσια διοίκηση.

  52. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 08/05/2009 07:56:11

    Προφήτη συγχαρητήρια για την οπτική σου και για την ανάγλυφη εικόνα που έδωσες για τη Λαυρεωτική.
    Όποιος κινείται συχνά στις περιοχές εκατέρωθεν της Αττικής οδού και της Λ. Μαραθώνος, Σταυρό, Γέρακα, Γλυκά Νερά, Πόρτο Ράφτι, Παλλήνη, Κορωπί, Πικέρμι, Λούτσα, Ραφήνα, Ν. Μάκρη, Μαραθώνα, γνωρίζει πόσο αλλοιώθηκε το τοπίο σε σχέση με είκοσι χρόνια πριν.
    Βασικά ΔΕΝ διαφέρει πλέον από το τοπίο της Ελευσίνας. Είτε κινείσαι στην Πειραιώς, στην Λεωφ. Καβάλας και στη Θηβών είτε στην Μαραθώνος είναι ένα και το αυτό, και μάλιστα σε μεγάλο βάθος εκατέρωθεν.
    Τα υποτιθέμενα κέντρα των "πολίχνων" αυτών έχουν την όψη, την ασχήμια και το κυκλοφοριακό που είχαν κάποτε οι υποβαθμισμένες πόλεις της ελληνικής επαρχίας. Το λιμάνι της Ραφήνας έχει αποδειχθεί εφιάλτης, και επεκτείνεται συνεχώς. Η θάλασσα μυρίζει το καλοκαίρι ΨΟΦΙΟ ΨΑΡΙ μέχρι το Ζούμπερι. Δεν υπάρχει κεντρικό αποχευτικό δίκτυο και ΟΛΑ τα λύμματα των πολυκατοικιών που έχουν κτιστεί 50 μ. από την γραμμή του αιγιαλού βρίσκουν υπόγεια δίοδο στη θάλασσα, γιατί έχουν σκάψει σε μεγάλο βάθος για τους "απορροφητικούς" -βλέπεις τους αφρούς των λυμμάτων να αναβλύζουν τις πρωϊνές ώρες από τη θάλασσα σε όλη την παραλία σχεδόν μέχρι το Σχοινιά και μέχρι τη Λούτσα.
    Δεν βλέπω όμως πως μπορεί να σταματήσει αυτό το νέο χωροταξικό. Τον βλέπω να προχωρά ακάθεκτος και αποφασισμένος. Έχει προαναγγείλει 250.000 στρ. ένταξη στο σχέδιο πόλης ακριβώς σε αυτές τις περιοχές. Καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό. Τη νέα παραλιακή της Βορειο-Ανατολικής Αττικής, με ότι αυτό συνεπάγεται.
    Το σχέδιο που έχουν στα σκαριά για αύξηση του πληθυσμού της Αθήνας στα 10 εκ. πρέπει να αναχαιτιστεί οπωσδήποτε.

  53. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 08/05/2009 08:28:30

    Εχθές είχε κάποιο αγώνα του Παναθηναϊκού στο Βερολίνο. Ένας φίλος μου ξεναγός μου είπε, ότι ένας φίλαθλος μοίρασε εισιτήρια για 100.000 ευρώ. Αυτά είναι ακριβώς τα χρήματα από τις μίζες, τη μαύρη αγορά, την υπερεκμετάλλευση του κιτσαριού της ψευτοπλουτοκρατίας των βλαχαδερών της Εκάλης και του Κολωνακίου, που λείπουν από την πραγματική οικονομία. Πολλοί δεν μπορούν να καταλάβεουν ότι σε μια νεοαποικία μπορεί να υπάρξει μόνο ανάπτυξη της υπανάπτυξης.
    Όταν για να γίνει ένα έργο, περνάει από δέκα παράσιτα-μεσάζοντες και αυτός που τελικά το κατασκευάζει πέρνει τα ψίχουλα είναι επόμενο να υπάρχει υπερεκμετάλλευση των εργατών και απείρου κάλους κακοτεχνία. Για ποιό σχεδιασμό να μιλήσουμε, όταν η ρεμούλα έχει καθιερωθεί κοινωνικά και διέπει τα πάντα;
    Αντί να γίνουν σκέψεις πώς μπορούν να αλλάξουν λίγο όλα αυτά, για να πάψει η Ελλάδα να είναι αφρικανική χώρα, μιλάνε για ουρανοξύστες.
    Οι φετιχιστές του μπετόν δεν μπορούν να δουν μέσα στην πλήρη αναισθησία την ασκήμια γύρω τους.
    Από κοντά τους και οι "διανοούμενοι". Ζώντας κάτι χρονάκια στην Γερμανία κατάλαβα ότι αυτή η χώρα παράγει πολύ πατάτα, ρατσισμό με το καντάρι και διδακτορικά.

  54. Καθρέφτης avatar
    Καθρέφτης 08/05/2009 08:39:16

    Τώρα, σκιάχτηκαν!

  55. Lavazza avatar
    Lavazza 08/05/2009 08:44:11

    @Anonymous 55

    Τότε γιατί δεν έχι αφήσει Επιχειρηματία για Επιχειρηματία, Εκδότη για Εκδότη, Τραπεζίτη για Τραπεζίτη, ποθ να μην έχει συναντηθεί κατευθείαν στο γραφείο του;;;

  56. Lavazza avatar
    Lavazza 08/05/2009 08:45:00

    Y.Γ.:

    κατευθείαν = κατ'ιδίαν

  57. tiramola avatar
    tiramola 08/05/2009 09:00:02

    @58 lavazza...
    Κανονικά πρέπει να συχνάζει μόνο Μενίδι , άντε Αγίους Αναργύρους...
    Θα κέρδιζε σε αξιοπιστία...

  58. isnogood avatar
    isnogood 08/05/2009 09:37:39

    ΤΕΛΙΚΑ ΦΑΚΤΟΡΑ ΤΟ ΤΣΕΚΑΡΕΣ ΑΥΤΟ;

    http://taxalia.blogspot.com/2009/05/blog-post_03.html

  59. Σαος avatar
    Σαος 08/05/2009 10:11:06

    Παντελώς άσχετο με το θέμα αλλά το έχετε πάρει χαμπάρι το παρακάτω;;

    http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=7622&Itemid=83

    «Τα νησιά δεν είναι δικά σας» λέει ΕΠΙΣΗΜΑ το Τουρκικό ΥΠΕΞ και τα ΜΜΕ και το δικό μας ΥΠΕΞ κάνουν μούγκα στην στρούγκα!!! :o

  60. Factorx avatar
    Factorx 08/05/2009 10:31:56

    @Σαος@ πήγαινε και πιο πίσω να δεις

  61. Factorx avatar
    Factorx 08/05/2009 10:32:23

    @isnogood, τι να τσεκάρω;

  62. Προφήτης avatar
    Προφήτης 08/05/2009 10:34:33

    Με αφορμή την καίρια επισήμανση του @60, να θυμηθούμε το έκτρωμα που κατέστρεψε την ιστορική και παραγωγική πεδιάδα του Μαραθώνα.

    Αντί να γίνουν τα αγωνίσματα της κωπηλασίας των Ολυμπιακών π.χ. στη λίμνη των Ιωαννίνων, ώστε να δοθεί λίγη ανάπτυξη στην περιφέρεια, καταστράφηκε ο "λαχανόκηπος" της Αθήνας με μια άχρηστη γούρνα που γέμισε αμέσως μετά αρουραίους, βατράχια και φίδια.

    Το μόνο που προκάλεσε ήταν η ανοικοδόμηση μαιζονεττών δίπλα, σε μια κατά βάση ακατάλληλη οικιστικά περιοχή, γεμάτη κουνούπια.

    Για την ιστορικότητα της περιοχής γνωμάτευσε ο μέγας δελφίνος Βενιζέλος, τότε Υπ. Πολιτισμού και προϊστάμενος των αρχαιολόγων -που τι να κάνουν; να ρισκάρουν το ψωμί τους;- λέγοντας "ο τόπος της Μάχης, σήμερα βρίσκεται μέσα στη θάλασσα"!

    Έμεινε έτσι κάτι που αποτελεί το ορισμό "Άχρηστο Έργο".
    Έγινε μόνο γιατί έπρεπε να υπάρξει μίζα πολιτικού και κέρδος εργολάβου.
    Με χρήματα φορολογουμένων.
    Έχω άδικο να βρίζω τον "ψυχραιμία" που μπερδεύει το "δεν είμαι ηλίθιος" με το "ταξικό μίσος";

  63. Σαος avatar
    Σαος 08/05/2009 10:36:35

    @Factorx

    Φάκτορα για τις δημοσιεύσεις στην Χουριέτ είναι γνωστό. Δεν ήταν γνωστό όμως πως το ίδιο λέει και το τουρκικό κράτος επίσημα.

  64. Σαος avatar
    Σαος 08/05/2009 10:38:54

    ...και βέβαια μιλάνε για τα Αγαθονήσι-Φαρμακονήσι

  65. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 08/05/2009 10:46:40

    @ Προφητης
    ΔΕν γνωριζω για ποιο λογοι δεν εγιναν στη λιμνη των Ιωαννινων.Για το υπαρχον σχεδιο εγραψα που ειναι η οδικη και σιδηροδρομικη συνδεση της υπολοιπης Αττικης με την Αθηνα.Γιατι δεν πρεπει να υπαρχουν δρομοι οταν μαλιστα ειναι υπογειοι ειναι μυστηριο.

    @ Σαος
    Μιλανε για πριν μερικους μηνες.Απο τοτε πηγε στο Αγαθονησι ο προεδρος της Δημοκρατιας,ο Καρατζαφερης με ευρωβουλευτες και ο αρχηγος της αντιπολιτευσης προσφατα.Μη νομιζεις οτι αυτοι δεν ειναι ενημεροι.Τι αλλη αντιδραση να υπαρξει;
    Θα περιμενουμε τις επομενες κινησεις.

  66. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 08/05/2009 10:59:49

    Το 1996 μετα την κριση των Ιμιων η Τουρκια αμφισβητησε τη Γαυδο που επισης "δεν αναφερεται στις συνθηκες". Το Στεητ Ντηπαρτμεντ ενω δεν ειχε παρει θεση για τα Ιμια πηρε θεση για τη Γαυδο οτι ειναι ελληνικη.Ενθαρρυμενος ο Σημιτης αποφασισε να επισκεφθει τη Γαυδο.Στην Τουρκια εγινε πολιτικοστρατιωτικη συσκεψη με αντικειμενο αν θα επιχειρηθει την ιδια ωρα επισκεψη του Ντεμιρελ στη Γαυδο για να τη διεκδικησει (!).Η προταση απορριφθηκε οχι γιατι δηλωσαν ετσι οι Αμερικανοι αλλα επειδη επιχειρησιακα ηταν δυσκολο για τους Τουρκους αφου η Γαυδος ειναι στο δυτικο μερος της Κρητης.Αλλα επισημως για τους Τουρκους η Γαυδος ειναι αμφισβητησιμη.
    Στο Αγαθονησι προφανως οι Τουρκοι εχουν γεωγραφικο πλεονεκτημα που δεν εχουν στη Γαυδο.Γιαυτο φοβοταν το Υπουργειο Εξωτερικων τις επισκεψεις Παπουλια,Καρατζαφερη και Παπανδρεου.Τελικα εγιναν χωρις να κινηθουν οι Τουρκοι.Θα περιμενουμε τις επομενες κινησεις.

  67. ataktos avatar
    ataktos 08/05/2009 12:25:37

    Στα χαρτιά και φωτογραφίες όλα είναι όμορφα και ωραία για να δούμε στην πράξει και υλοποίηση των έργων .Και τα εργα της χρυσής Ολυμπιάδας τα βλέπετε και θαυμάζεται με τα ματάκια σας .ερώτηση ποιος μπαγάσας από αυτούς που αποφασίσανε τα πληρώνει π.χ. Σημίτης ,Έξαρχος η τα παιδια μας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.