#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/12/2013 06:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το success story της οικονομίας και το tragic story της κοινωνίας



Είμαι ο τελευταίος πολίτης που θα ήθελα το περιβόητο success story της κυβέρνησης να  μετατραπεί σε tragic story. Ωστόσο πολύ φοβούμαι ότι η ανώμαλη πορεία των τελευταίων μηνών την οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον γκρεμό, με άγνωστες συνέπειες για τη χώρα.

Και εξηγούμαι:

-       Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι όταν ανέλαβε τον πρωθυπουργικό θώκο ο κ. Σαμαράς η χώρα βρισκόταν στο χείλος της καταστροφής.

-       Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι σταθεροποίησε την Ελλάδα ανακτώντας τη χαμένη της αξιοπιστία.

-       Κάνεις δεν αμφισβητεί τις επιβραβεύσεις για τις προσπάθειες της κυβέρνησης από τους ευρωπαίους εταίρους, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες.

-       Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι η κυβέρνηση με τις όποιες δυσκολίες έκανε τα ελλείμματα πλεονάσματα.

Γιατί όμως παρά τις παραπάνω επιτυχίες οι εκπρόσωποι των δανειστών συνεχίζουν να μας βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό  με την απαράδεκτη αδιαλλαξία τους και τις παράλογες απαιτήσεις τους;

Γιατί ο κόσμος συνεχίζει να μην βλέπει φως στο τούνελ;

Η απάντηση είναι απλή: Γιατί η κυβέρνηση χάθηκε στη μετάφραση της μακροοικονομίας και των πλεονασμάτων ξεχνώντας την κοινωνία και τον απλό κοσμάκη, το όραμα για την επόμενη ημέρα της κρίσης και την απόδοση δικαιοσύνης για τα αίτια της κρίσης.

Πράγματι, τι να το κάνει το περίφημο πρωτογενές πλεόνασμα ο πολίτης όταν δεν αφορά άμεσα την τσέπη του; Ποιός νοιάζεται για το πλεόνασμα όταν την ίδια στιγμή η φτώχεια επεκτείνεται. Σχεδόν 3 στους 10 δεν έχουν να πληρώσουν ούτε για ικανοποιητική θέρμανση. Ένας στους πέντε Έλληνες, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, έχει δυσκολία να ικανοποιήσει βασικές ανάγκες όπως κατανάλωση κρέατος κάθε δεύτερη ημέρα ή να έχει επαρκή θέρμανση. Βάσει αυτών των στοιχείων η χώρα μας κατατάσσεται  στη 6η χειρότερη θέση μεταξύ 30 ευρωπαϊκών χωρών, όσον αφορά τη στέρηση υλικών αγαθών και τις συνθήκες διαβίωσης των νοικοκυριών. Ενώ το 76,3% του φτωχού πληθυσμού και το 30,8% του μη φτωχού, δηλώνει οικονομική δυσκολία να αντιμετωπίσει έκτακτες, αλλά αναγκαίες δαπάνες, ύψους ακόμη και περίπου 540 ευρώ. Και μιλάμε για στοιχεία του 2011, σκεφτείτε τι έχει να γίνει μέσα στην επόμενη διετία. Προφανώς αυτό δεν είναι success story.

Από την άλλη, φυσικά και χρειαζόταν αυτή η βίαιη αναδιάρθρωση του κρατικού μηχανισμού και της οικονομίας. Και να μην μας επέβαλαν το Μνημόνιο, ίσως θα έπρεπε να ανακαλύψουμε ένα δικό μας. Όμως basta κύριοι της Ευρώπης, η λιτότητα δεν αναδιαρθρώνει, μας καταστρέφει.

Το μεγάλο πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ένα, όπως έγραψε σε σχόλιό του ο "blue nile": Η επιδείνωση της καθημερινότητας των πολιτών που όσο συνεχίζεται τόσο θα βρίσκουν ευκαιρία όλοι οι καλοθελητές να υπονομεύουν τον πρωθυπουργό. Και εδώ που έφτασαν τα πράγματα μόνο η λαϊκή επιδοκιμασία σώζει την κυβέρνηση.

Αλλά αυτή δεν πρόκειται να έρθει αν ο λαός δεν ακούσει τον Σαμαρά να λέει στους Ευρωκράτες: Κύριοι το πρόγραμμα δεν βγαίνει. Το προσπαθήσαμε αλλά είναι καθαρός παραλογισμός σε μια οικονομία όπου το χρήμα διαρκώς λιγοστεύει λόγω περικοπών να επιδιώκεται να εισπραχθούν περισσότερα φορολογικά έσοδα ώστε να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα.

Θέλετε όπως λέτε να βοηθήσετε την Ελλάδα που ταλανίζεται από μια πρωτοφανή ανθρωπιστική κρίση;Πολύ απλά δώστε της μια ανάσα, διασυνδέστε τους ρυθμούς αποπληρωμής των χρεών με την ανάπτυξη (όταν αυτή έρθει έχοντας μορατόριουμ αποπληρωμών μέχρι τότε), ανακεφαλαιοποιείστε τις τράπεζες μας με χρήματα του ESM και ενεργοποιείστε την ΕΤΕΠ.

Ας τα πει αυτά και ας μη τα δεχτούνε…

Ας τα πει για να μπει ο κάθε Μαρκεζίνης και ο κάθε Μητσοτάκης στον πάγκο του…

Ωστόσο, η πηγή του κάκου δεν βρίσκεται μόνο στις χαλαρές διαπραγματευτικές γραμμές της κυβέρνησης, αλλά όπως προανέφερα, στην έλλειψη οράματος και στην μη απονομή δικαιοσύνης.

Δυστυχώς το ΠΑΣΟΚ που μας οδήγησε στην κόλαση, συνεχίζει να μας κολάζει, με πρόσχημα τον εύθραυστο κυβερνητικό συνασπισμό, το τραγικό επιχείρημα «να μην πέσει η κυβέρνηση».

Δυστυχώς το Μαξίμου επέλεξε να πατήσει πάνω σ’ αυτό το σάπιο σύστημα για να διατηρηθεί στην εξουσία. Με αποτέλεσμα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ να ταυτίζονται πλέον για μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης.

Άραγε, έχουν αναρωτηθεί στο Μάξιμου γιατί παρά τις συλλήψεις χρυσαυγιτών και τις συνεχείς αποκαλύψεις,  το κόμμα τους διατηρεί, αν δεν αυξάνει, τα ποσοστά του;

Δεν έχουν αντιληφθεί ότι και μόνο στο άκουσμα της λέξης ΠΑΣΟΚ, ή “Βενιζέλος”, ο κόσμος βγάζει σπυριά;

Δεν έχουν αντιληφθεί ότι ο λαός θεωρεί ότι αυτοί που κατασπαταλούσαν το δημόσιο χρήμα συνεχίζουν απερίσπαστοι το έργο τους;

Μια βόλτα να κάνει κανείς στο διαδίκτυο θα πληροφορηθεί για τα αίσχη της Δημόσιας Τηλεόρασης, με τη συμμέτοχη και υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών.

Δεν καταλαβαίνουν ότι θα τους «μαυρίσουν» μόνο και μόνο διότι διατήρησαν αυτή τη νοσηρή νοοτροπία του παρελθόντος στο δημόσιο βίο;

Πιστεύω ότι ο λαός θα ήταν διατεθειμένος ακόμα και από το υστέρημά του να  προσφέρει για την υπέρβαση της κρίσης, υπό έναν όρο: Δικαιοσύνη. Δικαιοσύνη στην επιμέτρηση των βαρών, αλλά και στην τιμωρία των ενόχων.

Όταν όμως φορτώνεις το λαό συνεχώς με νέα μέτρα και ταυτόχρονα βλέπει τον Βενιζέλο και την παρέα του να κυβερνούν ακόμα, τότε γιατί να μην σε γράψει στα μαύρα κατάστιχα τη ιστορίας;

Πραγματικά δεν ξέρω, ίσως να κάνω λάθος και πράγματι να είμαστε ένα βήμα πριν την έξοδο από την κρίση, την ανοικοδόμηση ενός υγιούς κράτους και την αποκατάσταση των αδικιών.

Μέχρι στιγμής όμως το μόνο χειροπιαστό αποτέλεσμα της κυβέρνησης εδώ και 1,5 χρόνο είναι η παραμονή του ΠΑΣΟΚ και των αδηφάγων του στην εξουσία.

Πάνος Ζήσης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 14/12/2013 06:53:44

    Πως δεν βγαινει το πρόγραμμα;Αφου βγηκε και φθασαμε στο πλεονασμα.Ακριβως αυτό επιβεβαιωνει ότι το πρόγραμμα βγαινει.
    Γιατι ζητουν οι ξενοι καποια (λιγα πια) προσθετα μετρα;Για να εκτελεσθεί το πρόγραμμα.Αλλά λεει δυστυχούμε.Οχι όμως τοσο οσο τα υπολοιπα Βαλκανια.Διοτι και με τον πινακα που αναφερθηκε περι 6ης από το τελος χωρας από Βουλγαρια και Ρουμανια που είναι τελευταιες πολύ καλυτερα ειμαστε.
    Με ποια αιτιολογια λοιπον θα πρεπει οι Βορειοευρωπαιοι να ριξουν και άλλα λεφτα στην Ελλαδα για να "βγει" το πρόγραμμα και όχι σε Βουλγαρια - Ρουμανια που δεν "βγαινουν" περισσοτερο;
    Kαι εν τελει ,γιατι οι Βουλγαρια - Ρουμανια θα πρεπει να πληρωνουν ακομη τον κομμουνισμο 23 χρονια μετα τη ληξη του περισσοτερο απ ότι η Ελλαδα τον μεταπολιτευτικο αριστερισμο που τον χρεωσε ολο στους εταίρους της και φωναζει και από πανω;
    Aλλά γιατι υπαρχει συγκυβερνηση με το ΠΑΣΟΚ;Γιατι δεν υπαρχει κανεις άλλος.
    Οι αλλοι ουτε καταλαβαν τι εχει γινει εδώ ουτε κυριως τι εγινε στις άλλες τελευταιες χωρες του καταλογου που είναι Βουλγαρια,Ρουμανια,Λεττονια,Λιθουανια,Ουγγαρια κλπ.

    • Panos avatar
      Panos @ ψυχραιμια 14/12/2013 08:10:37

      Τόσο κοσμάρα ρέ φίλε ή τόσο παρτάκιας;;;;
      Kαι εσύ και εγώ θα βγάζαμε το πλεόνασμα, μπορεί και μεγαλύτερο ακόμα άν εξοντώναμε όλη την κοινωνία.

    • orion avatar
      orion @ ψυχραιμια 14/12/2013 08:37:17

      Ξεχασες να αναφερεις την Αγκολα την Νιγηρια την Βορεια Κορεα την Αργεντινη και πολλες αλλες ων ουκ εστι αριθμος.
      Κρειτων σιγαν.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ orion 14/12/2013 09:08:50

        Για Ευρωπη μιλαμε και Ευρωπαικη Ενωση.Και ξαναρωταω γιατι θα πρεπει να δωσουν παραπανω λεφτα στην Ελλαδα απ ότι στη Βουλγαρια ή Ρουμανια.
        Και οποιος με ξαναπει παρτακια θα πρεπει να ξερει ότι εάν είναι αντιπρόσωπος της Ελλαδος στην ΕΕ αυτην την ερωτηση θα ακουσει και εάν δεν εχει πειστικη απαντηση (που δεν εχει) θα αποκληθεί εθνικος παρτακιας.

        • orion avatar
          orion @ ψυχραιμια 14/12/2013 09:39:56

          E,καλα ,ειπα να ανοιξω λιγο τους οριζοντες μας περα απο την ΕΕ για να χαρουμε λιγο μερες που ερχοναι!!!

        • Panos avatar
          Panos @ ψυχραιμια 14/12/2013 11:16:09

          Κοίτα Ψυχραιμία - Αναιστησία...,
          εγώ προσωπικά και η οικογένεια μου ως παραδοσιακοί δεξιοί και χωρίς να έχουμε επωφεληθεί ΠΟΤΕ από τίποτα, στηρίξαμε-ψηφίσαμε τον Σαμαρά από τις εσωκομματικές του 2009 έως και τις εθνικές του 2012 πιστεύοντας στην τιμιότητα και τον πατριωτισμό του και έχοντας μιά ελπίδα ότι θα καταφέρει να διαχειριστεί την κατάσταση καλύτερα από τον καθένα.
          Ανήκαμε στην πραγματική μεσαία τάξη με την παλιά έννοια και όχι στη μεσαία τάξη της φούσκας....
          Ούτε δάνεια, ούτε κάρτες, ούτε χρέη, ούτε τρέλλες και πληρωμένες όλες οι υποχρεώσεις στην ώρα τους.
          Σπίτια οι συνταξιούχοι γονείς και τα πεθερικά δικά τους, σπίτι εγώ και η γυναίκα μου με 2 παιδιά δικό μας, το ίδιο και ο αδελφός μου με την γυναίκα του. Συν τα σπίτια στα χωριά με κάποια κτήματα των παπούδων από όπου καταγόμαστε και σχετικές αποταμιεύσεις για ώρα ανάγκης...
          Πλέον δεν ανήκουμε σε αυτή την τάξη, λόγω βίαιας εξαφάνισης της από τον κοινωνικό χάρτη.
          Εγώ άνεργος-απολυμένος εδώ και δύο χρόνια μετά από 21 χρόνια δουλειάς σε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα αφού πρώτα λούστηκα... την βάσανο της μειώσης του μισθού μου κάθε τρείς και λίγο. Η σύζυγος καθηγήτρια σωματική αγωγής δουλεύει περιστασιακά ουσιαστικά για ψίχουλα σε διάφορα γυμναστήρια.
          Ο αδελφός μου γιατρός όπως και η σύζυγος του, έφυγαν για Γερμανία εδώ και ενάμισυ χρόνο.
          Οι αποταμιεύσεις εξαφανίστηκαν...
          Δυό με τρείς μέρες της εβδομάδας (και αυτές δεν είναι σίγουρες) εργάζομαι ώς σερβιτόρος.
          Οι συνταξιούχοι γονείς με τα ελάχιστα που τους απομένουν από τα χαράτσια τους φόρους και τα πάγια τους, βοηθάνε όσο μπορούν για να βγεί πέρα η κατάσταση...
          Αυτό που μας έμεινε είναι να δοξάζουμε τον θεό που έχουμε υγεία, γιατί άν συμβεί τίποτα τέτοιο... τελειώσαμε. Θα πάμε σαν τα σκυλιά στ΄αμπέλι...

          Πές μου λοιπόν αγαπητέ, ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΦΤΑΙΞΑΜΕ για να το μάθω και εγώ;;;;
          Τί ακριβώς κάναμε και τα τραβάμε όλα αυτά;;;
          Ωραία... θα τελειώσουν τα μνημόνια. Και μετά τί...;;;
          Που είναι το εθνικό σχέδιο ανασυγρότησης της χώρας;;;
          Δεν έπρεπε ήδη να έχει παρουσιαστεί να ξέρουμε τί ακριβώς μας περιμένει και για πόσο;;;;
          Nα ξέρουμε και εμείς τί θα κάνουμε.
          Είναι εικόνα κυβέρνησης αυτή;;;
          Μόνο επιπλέον άγχος και ανασφάλεια μας προκαλεί.
          Και καλύτερα... να μη γράψω κατά που... οδηγείται ο θυμός ειδικότερα των γονιών.

          • kapar13 avatar
            kapar13 @ Panos 14/12/2013 16:01:00

            Μην περιμένετε απάντηση αγαπητέ.
            Εσείς και η οικογένειά σας δουλεύετε (ή δουλεύατε όταν είχατε δουλειά) στον ιδιωτικό τομέα.
            Όλοι αυτοί που ξιφουλκούν και υπεραμύνονται του μνημονίου, της τρόικας και της λιτότητας σιτίζονται οικογενειακώς εις το πρυτανείον (υπουργεία, συμβουλευτιλίκια, ΜΚΟ, οργανισμοί, ΕΕ, κλπ). Τι να απαντήσουν;
            Και μη νομίζετε ότι αυτά που γράφουν στο internet τολμούν να τα εκστομίσουν σε δια ζώσης συζητήσεις. Έχετε ποτέ ακούσει κανέναν; Εγώ ποτέ. Εκεί κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο και ξεσπαθώνουν στα site.

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Panos 14/12/2013 17:35:30

            Πουθενα δεν εφταιξες φιλε μου.Και εισαι δικαιολογημένος να καταφυγεις στο ΚΚΕ ή στη ΧΑ ή στον Τσιπρα ή οπου αλλου θελεις.
            Άλλο σου λεω εγω : ότι με τα δεδομενα του σημερινου κοσμου και από τη στιγμη που εληφθη η αποφαση να μεινουμε στην ευρωζωνη δεν γινοταν κατι καλυτερο από αυτό που εγινε.
            Είναι σαν τον πολεμο : σκοτώνονται και αθωοι και μαλιστα πολλοι αθωοι.
            Δεν παρεξηγώ κανενα και ζητω να μη με παρεξηγει κανενας.Δεν εξαρτάται από εμας.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ ψυχραιμια 14/12/2013 20:42:21

            ας του πει καποιος πως έχει άδικο
            ..στον πόλεμο σκοτώνονται *κυρίως* αθώοι ..
            και οσοι ηγουνται σε τετοιες περιόδους πολύ σπανια ειναι δημοφιλείς..
            και θα υπάρχουν πάντα οι 'σειρήνες'.. στις οποίες πολύ δύσκολο να αντισταθείς ..
            κερί στα αυτιά ή δεσιμο στο κατάρτι
            με την προυπόθεση πως ο καπετάνιος δεν έχει εγκαταλείψει το πλοίο ..

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ Panos 14/12/2013 19:15:50

            Πές μου λοιπόν αγαπητέ, ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΦΤΑΙΞΑΜΕ για να το μάθω και εγώ;;;;
            Τί ακριβώς κάναμε και τα τραβάμε όλα αυτά;;;

            Δέν είσαι ΘΕΣΜΟΣ Panos. Εκεί έφταιξες.

            Αντιγράφω:

            Για μία ακόμη φορά ο υπουργός
            Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου τόνισε ότι θα λυθεί το ζήτημα της μείωσης των αποδοχών των πρώην συναδέλφων του που φτάνει το 50%, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «μια από τις κύριες προτεραιότητές μου είναι η αποκατάσταση αυτής της αδικίας και ελπίζω ότι σύντομα θα τα καταφέρω».

            Μιλώντας στη σημερινή τακτική γενική συνέλευση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ) ο υπουργόες επισήμανε επίσης ότι δεν πρόκειται για οικονομικό αλλά θεσμικό ζήτημα: «Γνωρίζω ότι καίτοι η Πολιτεία σας σέβεται και σας στηρίζει, δεν είναι πάντα συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι σας. Και αναφέρομαι στο ζήτημα των αποδοχών. Παραγνωρίζει ότι η μισθολογική και η συνταξιοδοτική αντιμετώπιση των δικαστικών λειτουργών δεν είναι θέμα οικονομικό, αλλά αποκλειστικά θεσμικό, που το ίδιο το Σύνταγμα προστατεύει».

            Καί στήν γωνία περιμένουν όλοι οι υπόλοιποι «θεσμικοί» νά αποκατασταθούν. Στρατιωτικοί, αστυνομικοί, γιατροί, βουλευτές, κ.λ.π.

            Δυστυχώς γιά σένα Panos περισσεύεις. Δέν είσαι θεσμικός. Είσαι τό «μπάζο» πού στηρίζει τόν «θεσμό».

          • maverick avatar
            maverick @ Ιαπετός 14/12/2013 21:29:14

            Ενώ στην Κύπρο, επειδή οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στο Νόμο, οι όποιες περικοπές επιβλήθηκαν σε εργαζόμενους του Ιδιωτικού και Δημόσιου τομέα ήταν οριζόντιες, χωρίς εξαιρέσεις, σε "ευγενείς επαγγελματικές τάξεις" πυλώνες του όποιου συστήματος. Έτσι λοιπόν, στους Κυπρίους Δ.Υ. π.χ., επεβλήθη παραμονή στον ίδιο βαθμό, για μία διετία, όλων των εργαζομένων στο Δημόσιο τομέα, ανεξάρτητα εάν ήταν Δικαστικός λειτουργός, ένστολος ή απλός Δημόσιος υπάλληλος. Στο ελλαδιστάν υπάρχουν και σ' αυτή την περίπτωση οι Πληβείοι και οι Πατρίκιοι, λόγω προφανώς υπέρμετρου δημοκρατικού ήθους των κρατούντων. Αλλά δεν φταίνε αυτοί, ας είναι καλά τα μπουμπούκια της ΑΔΕΔΥ, που δε είδαν και δεν άκουσαν τίποτα, εκτός από θέματα που έχουν προσωπικό ενδιαφέρον οι "κυρίες και οι κύριοι" της ΑΔΕΔΥ, σε διακομματικό επίπεδο. Και μετά έχουν την απαίτηση να στηρίζουν οι Δ.Υ. τις απεργίες τους "επαναστατικές γυμναστικές" και κατά άλλους, άδειες άνευ αποδοχών. Σας πήραμε χαμπάρι, εργατοπατέρες της συμφοράς. Δυστυχώς, τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στη ΓΣΕΕ, όπου εκεί μόνο κατ’ επίφαση αναφέρονται κάποιοι σε δικαιώματα των εργαζομένων του Ιδιωτικού τομέα.

          • Panos avatar
            Panos @ Panos 14/12/2013 21:20:57

            @Kapar13, δεν έχεις και άδικο. Όύτε εγώ δεν έχω ακούσει κανέναν.

            @Ψυχραιμία, κατάλαβε πλέον ότι στην κατάσταση που έχουμε φθάσει άν δεν ενωθούν όλοι μαζί σαν μία γροθιά, όλοι ανεξαιρέτως, χωρίς να κοιτάνε το προσωπικό τους όφελος, η χώρα δεν γλιτώνει...
            Είναι καθαρή τρέλλα να τους βλέπεις να παίζει ο καθένας τα παιχνίδια του ενώ η χώρα βουλιάζει.
            Άν δεν ενωθούνε τώρα, πότε;;;;; Oταν θα έχουμε πάει στον πάτο....;;;

            @Iαπετέ, ακριβώς αυτό είμαι. Έχεις απόλυτο δίκιο.
            Όσο για Αθανασίου, τί ακριβώς περίμενεις από έναν επαγγελματία συνδικαλιστή;;;

    • Κωστας avatar
      Κωστας @ ψυχραιμια 14/12/2013 08:53:45

      Επειδη εισαι ψυχραιμος να σου υπενθυμισω οτι δεν μπηκες στο ευρω για να συγκλινεις με αυτες τις χωρες αλλα με τις βορειοευρωπαικες.Τωρα αφου εισαι ευχαριστημενος που ΑΚΟΜΗ εισαι λιγο καλυτερα απο αυτους δειχνει οτι σου αρεσει η εξισωση προς τα κατω οποτε καθε παρα περα συζητηση ειναι ανευ ουσιας.

      • AkriAkri avatar
        AkriAkri @ Κωστας 14/12/2013 09:09:53

        '' ...οτι σου αρέσει η εξίσωση - ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ -προς τα κάτω'' είναι το σωστό. Για να είμαστε σαφείς.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Κωστας 14/12/2013 09:13:41

        Η συγκλιση προωθείται από τα πακετα ΕΣΠΑ και τις λοιπες επιδοτήσεις.Εαν οι κυβερνησεις σου δανειζονταν σαν τρελες δεν φταινε οι αλλοι που επεσαν εξω.
        Το δημοσιο χρεος της Βουλγαριας είναι 16% του ΑΕΠ και της Ελλαδος 170% και επειδή το ελληνικο ΑΕΠ είναι τριπλασιο σημαινει ότι εχεις δανεισθεί και εχεις φαει 30 φορες περισσοτερο από τη Βουλγαρια.Και εχεις το θρασος να λες ότι πρεπει να χαρισθει και να σου ριξουν και σχεδιο Μαρσαλ από πανω.
        Η Ελλαδα εξακολουθεί να είναι σκανδαλωδως ευνοημενη από ολες τις γειτονικες χωρες από την Ευρωπη.

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ ψυχραιμια 14/12/2013 10:03:38

          Το χρέος μας δεν ήταν 170% στην αρχή της κρίσης αλλά 115% περίπου. Το χρέος υπολογίζεται ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, οπότε αν ακολουθείς μία συνταγή που μειώνει το ΑΕΠ, αναπότρεπτα το χρέος θα αυξηθεί και η εξυπηρέτησή του θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη όσο κι αν αυτό είναι παράδοξο.

          Με το παραπάνω θέλω να πω ότι τα οικονομικά μιας οικογένειας δεν είναι τα ίδια με αυτά ενός κράτους. Επίσης δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα πόσο "έφαγε" η Ελλάδα και πόσο μια άλλη χώρα αποκλειστικά απο το χρέος που έχει.

        • Κωστας avatar
          Κωστας @ ψυχραιμια 14/12/2013 10:34:13

          Τι σχεση εχει η βουλγαρια με την ελλαδα ? αυτοι μπηκαν πριν 2 χρονια στην Ε.Ε και μην ξεχνας οτι και εσυ πληρωνες οχι μονο οι αλλοι για σενα.Δεν εχει νοημα η παραπερα συζητηση μαζι σου εκτος αν μας δημοσιευσεις την οικονομικη σου κατασταση και τους φορους που πληρωνεις για να ξερουμε απο ποια θεση μιλας.Αν εισαι κανενας απο τους συμβουλους που παιρνουν ακομη τεραστιους μισθους και δεν εχουν υποστει καμμια θυσια πως να καταλαβεις τι περναει η πλειοψηφια των πολιτων ?

          • orion avatar
            orion @ Κωστας 14/12/2013 10:47:30

            Aυτο το"Εαν οι κυβερνησεις ΣΟΥ.." με μπερδεψε λιγο.Σημαινει οτι δεν εισαι Ελληνας πολιτης, η οτι η επιλογη σου δεν εγινε ποτε κυβερνηση;;;;;;;;

          • blue nile avatar
            blue nile @ orion 14/12/2013 11:16:54

            Ψυχραιμία όντως το πρόγραμμα φαίνεται να βγαίνει όπως λες και αν δεν έχουμε είμαστε πολύ κοντά στο πρωτογενές πλεόνασμα.
            Όμως ακόμα και έτσι βγαίνει προσωρινά γιατί στηρίζεται σε μια άνευ όρου φοροεπιδρομή που δεν μπορεί να συνεχίσει.
            Ο σκοπός δεν είναι να φτάσουμε στο πρωτογενές πλεόνασμα χωρίς να μπορούμε να το συντηρήσουμε.
            Μετά θα θυμίζουμε μαραθωνοδρόμο που έτρεξε τα πρώτα χιλιόμετρα σαν τον Όβετ και μετά νδεν μπορεί αν τερματίσει.
            Δες τον φόρο ακινήτων , φέτος ανασκουμπώθηκαν όλοι, μάζεψαν όσα χρήματα μπορούσαν έκοψαν από τον οικογενειακό προυπολογισμό και κακήν κακώς τα πλήρωσαν.
            Του χρόνου τι θα γίνει;
            Για να μπορέσουμε να πάρουμε μια ανάσα πρέπει να μην έχουμε να πληρώνουμε τοκοχρεοσλύσια και οπωσδήποτε να γίνουν επενδύσεις από την ΕΤΕΠ που θέλει να βοηθήσει και δεν μπορεί γιατί σκοντάφτει στο νομικό πλαίσιο που απαιτεί την κατά 50% συνχρηματοδότηση με το ελληνικό κράτος που αυτή τη στιγμή δεν έχει να δώσει.
            Με κάποιο τρόπο πρέπει να επανεκινήσει η οικονομία έστω και σπασμωδικά.
            Με το πρόγραμμα έτσι πως είναι ούτε στον αιώνα τον άπαντα...

          • mandi avatar
            mandi @ Κωστας 14/12/2013 19:31:25

            εργολάβος είναι ο τύπος

    • Άσχετος avatar
      Άσχετος @ ψυχραιμια 14/12/2013 17:20:26

      Μας κάνεις πλάκα και παίζεις με τον πόνο μας. Θέλεις να μας πεις ότι οι Βορειοευρωπαίοι μας βοηθάνε από ευρωπαϊκή αλληλεγγύη; Τον κ...ο τους θέλουν να σώσουν.
      1) Όσο καλά προφυλαγμένοι και αν είναι από μια ενδεχόμενη χρεωκοπία και έξοδο από το ευρώ οι εξελίξεις δεν μπορεί να είναι προβλέψιμες περά από τις απώλειες από τα χρέη.
      2) Η χώρα εξακολουθεί να έχει μακράν καλύτερες υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό από τις δύο προαναφερθείσες χώρες που σημαίνει ότι τα χρήματα τους δεν είναι σίγουρο ότι θα αξιοποιηθούν καλύτερα στις χώρες αυτές ή ότι θα επιστραφούν.
      Επιπλέον, εμείς είμαστε οι χρεωμένοι και όχι αυτοί. Ένα σωρό έρευνες έχουν δείξει ότι η κρίση είχε ευεργετικά για αυτούς αποτελέσματα και έχει αυξήσει τα κέρδη τους. Ένα σωρό μελέτες έχουν δείξει ότι τα ελλείματα του Νότου έγιναν πλεονάσματα του Βορρά και αυτό γιατί σε εποχές που αυτοί είχαν πρόβλημα οικονομικό, εκεί στις αρχές των 00'ς με την φούσκα των .com και ήθελαν αγορές στο ευρώ, έκαναν τα στραβά μάτια σε δημιουργικές λογιστικές και μας καλοδέχονταν στο ευρώ. Επίσης πίεζαν τις τράπεζες για χαμηλά επιτόκια, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές συνθήκες υπαγόρευαν το αντίθετο, και γέμισαν την αγορά με φθηνό χρήμα (όλοι θυμόμαστε τις τράπεζες που μας έπαιρναν 3 το μεσημέρι να μας δώσουν δάνειο που δεν ζητήσαμε) για να αυξηθεί η κατανάλωση και να πουλάνε τα προϊόντα τους, όπως και έγινε.
      Καπου εδώ αρχίζουν και οι ευθύνες μας. Ενώ εκείνοι είχαν αρχίσει λιτότητες και πάγωμα μισθών εμείς κάναμε πάρτυ.
      Εν τέλει, διλήματα του στυλ δίνουμε τα χρήματα σε Βουλγαρία ή Ρουμανία όταν απευθύνεται σε έναν κόσμο που Βουλγαροποιείται και Ρουμανοποιείται δεν πιάνουν. Ρίξτε τα χρήματά σας όπου θέλετε...

    • flatiron avatar
      flatiron @ ψυχραιμια 15/12/2013 13:24:22

      Φιλε μου, και το δικο μου οικονομικο "προγραμμα" θα εβγαινε με πλεονασμα, αν δεν πληρωνα το χασαπη, το μαναβη, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ. Ειναι τοσο δυσκολο να το αντιληφθεις, η΄ εθελοτυφλεις; Και στις δυο περιπτωσεις..εχασες! Επιτελους, δειτε και μια φορα τα πραγματα χωρις τον κομματικο παραμορφωτικο φακο...Ελεος πια, με την ακριτη παραδοχη των παντων απο "τους δικους μας".

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ ψυχραιμια 15/12/2013 17:21:07

      Αυτά που λες εδώ, και παρακάτω, δεν είναι λάθος και, ως ένα σημείο είναι και χρήσιμα, για να μαθαίνουν μερικοί, που φοράνε παρωπίδες ιδιοτέλειας (προσωπικής ή εθνικής), τις παραμέτρους του δράματος στο οποίο έχουμε χωθεί. Αλλά, ως ένα σημείο, βρε φίλε. Γιατί εσύ, με το (αυτο-;)μαστίγωμά σου, μας έχεις δημιουργήσει το εύλογο ερώτημα αν είσαι μαζοχιστής (δηλαδή συμπάσχεις εκ των ένδον), ή σαδιστής (δηλαδή βολεμένος και εκτός).

  2. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 14/12/2013 07:17:09

    κ.Ζήση,

    Στην ουσία προτείνεις να επιτεθεί η ΝΔ στο εναπομείναν ΠΑΣΟΚ και γαία πυρί μειχθήτω. Να συσταθεί άμεσα μία προανακριτική με υπόλογο τον Βενιζέλο και τον ΓΑΠ για να πιεί αίμα ο κοινωνικός περίγυρος και ας πέσει η κυβέρνηση. Αυτό δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο με εκλογές για να βγει ο Σαμαράς αυτοδύναμος. Στην ουσία λοιπόν ζητάς εκλογές. Είναι καιρός για εκλογές; Μήπως αντί για αυτοδυναμία ζήσουμε το νεοσοσιαλιστικό όνειρο του Τσίπρα; ´Η στην καλύτερη να έχουμε μία από τα ίδια μετά τις εκλογές; Ο Βενιζέλος είναι στην φάση αυτή ο μεγάλος ασθενής αλλά θα τον κουβαλήσουμε στην πλάτη μας μέχρι να πάμε σε εκλογές κανονικά. Αν αυτός από μόνος του καταστραφεί (πχ δεν εκλέξει κανέναν ευρωβουλευτή) θα πάμε με άλλα δεδομένα στις εκλογές. Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι είναι αναγκαστική συγκατοίκηση αυτή με το ΠΑΣΟΚ και τον Βενιζέλο και όχι προϊόν επιθυμίας διάσωσης του "συστήματος που μας έφερε στην χρεοκοπία".

    • blue nile avatar
      blue nile @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 14/12/2013 16:18:41

      Από αυτά που γίνονται σήμερα μέχρι αυτά που γράφεις Μανώλη υπάρχουν και μέσες λύσεις.
      Δεν μπορεί ο Κεδίκογλου με ιερή προσήλωση να υπερασπίζεται τους πασόκους ούτε και να είναι μόνο ο Άκης μέσα.
      Να μπει μέσα ο Γιάννος και κάνας άλλος πρωτοκλασάτος να δει ο κόσμος ότι δεν πληρώνει το μάρμαρο μόνος του.
      Σε καμιά περίπτωση η συγκυβέρνηση δεν πρέπει αν τους απαλλάξει όλους.
      Ο Σαμαράς είχε μιλήσει προεκλογικά για εξέταση του πόθεν έσχες των πολιτικών από το 1974 και μετά.
      Κάτι που δεν έγινε και θα του κοστίσει πολύ σε ψήφους στις επόμενες εκλογές.

      • Anonymous avatar
        Anonymous @ blue nile 14/12/2013 17:45:45

        Ο Κεδίκογλου ακολουθεί πιστά την ντιρεκτίβα Σαμαρά, που με ιερή προσήλωση υπερασπίζεται τον Βενιζέλο

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ blue nile 16/12/2013 10:05:40

        Σωστά blue nile. Μέσα όσοι βάλανε το δάχτυλο στο μέλι

  3. Δημοκράτης avatar
    Δημοκράτης 14/12/2013 07:19:35

    Βόμβα μεγατόνων αποκαλύπτει η έρευνα για εξοπλιστικά προγράμματα που αγγίζει την περίοδο από το 1996-2002, επί υπουργίας στο ΥΠΕΘΑ κυρίως του Άκη Τσοχατζόπουλου και λίγο του Γιάννου Παπαντωνίου.
    το έγγραφο αναφέρει πως εντοπίστηκαν 13,7 εκατ. δολάρια σε τράπεζα της Σιγκαπούρης που έφτασαν εκεί σύμφωνα με πόρισμα μέσω δυο offshore εταιρειών με εμφανιζόμενο διαχειριστή (ως Beneficial owner, αναφέρεται) τον Αντώνη Κάντα, πρώην αναπληρωτή γενικό διευθυντή εξοπλισμών, 1996-2002.

    Τον Σημιτη θα τον συλλάβει κανενας εισαγγελεας ???

    Τον Βενιζελο θα τον συλλαβει ??????

    Δεν γινεται να τα παιρνουν οι κατωτεροι χωρις να τα εχουν παρει αυτοι που υπεγραφαν...μα ποσο μαλακες μας περνανε...

  4. Goldenmouth avatar
    Goldenmouth 14/12/2013 07:58:52

    Τώρα κύριε Ζήση θα σε μαλώσει ο Γεώργιος Τ. που του αμφισβητείς το success story. Τι πράγματα γράφετε, εμείς μια χαρά περνάμε.

    • AkriAkri avatar
      AkriAkri @ Goldenmouth 14/12/2013 09:07:05

      :mrgreen: Σωστά. Εκτός από τους καταπληκτικούς Ψυχραιμίες, υπάρχουν και οι ''όλα καλά'' Γεώργιοι Τ., που γενικεύουν προεκτείνοντας μαγικά την προσωπική ευτυχία τους, σε κοινωνική ευημερία.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ AkriAkri 14/12/2013 10:17:42

        Τόσο πρόβλημα στην όραση ή στην κατανόηση πια; Μιλάμε για μεγάλο κόλλημα. Σας θόλωσε το μαύρο στην ψυχή και το μυαλό σας; Πότε έγραψα όλα καλα; Και μέχρι να μου βρείτε τέτοιο δικό μου σχόλιο (και να αναρτήσετε το σύνδεσμο της απόδειξης) απλά αποδεικνύεστε εμπαθεστάτη...

        • AkriAkri avatar
          AkriAkri @ Γεώργιος Τ. 14/12/2013 16:10:15

          Η όρασή μου αγαπητέ Γεώργιε Τ., τυγχάνει να είναι εξ' ίσου ικανοποιητική με την αντιληπτική μου ικανότητα :-). Η δε ανεξήγητη κι ανύπαρκτη .... ''εμπάθειά μου'', αποτελεί μόνο μιά βολική δικαιολογία για σάς. Σκεφτείτε ωστόσο, πως μόνον εγώ δεν ευθύνομαι, που ο αμέσως επόμενος μετά τον κ. Σίμο Κεδίκογλου, επαγγελματίας φανατικός προπαγανδιστής της κυβερνητικής πολιτικής άνευ όρων και κριτικής διάθεσης, εμφανίζεστε εσείς! Δεν θα παραπέμψω σε σχόλιά σας που το αποδεικνύουν περίτρανα, γιατί πρώτον είναι αναφαίρετο δικαίωμά σας και δεύτερον, ας αφεθεί η αλήθεια στην κρίση των αναγνωστών. Απλά ας μην κοροϊδευόμαστε και ας μη χάνουμε και το χιούμορ μας... Γειά σας.

  5. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 14/12/2013 08:11:53

    Μήπως πρέπει να τελειώνει το πανηγυράκι των τζαμπέ αγροτικών αυτοκινήτων τύπου Jeep;
    Η περίπτωση του αγρότη με τις καταθέσεις 12,5 εκατ. ευρώ είναι η μοναδική;
    Αρκετά κορόϊδα (μη γράψω τίποτε άλλο) υπήρξαμε εμείς οι υπόλοιποι μη-αγρότες...βέπεις, δεν κλείσαμε τις Εθνικές οδούς ποτέ...τόσο...κορόϊδα είμαστε...

    • aris avatar
      aris @ Τί να λέμε; 14/12/2013 09:36:16

      Πιστεύεις τώρα εσύ οτι οι βουλευτές μας που φτιάχνουν τους νόμους για τα Jeep τους θα κόψουν μόνοι τους το αφορολόγητό τους για αυτοκίνητα, οικοσκευές(Siemens κατα προτίμηση) κομπιούτερς κλπ. για να δώσουν ως Εθνοπατέρες όπως οφείλουν το παράδειγμα και στους αγρότες και όλους τους ¨ελληνες να μην επιδιώκουν την αφορολογησία?
      Ή μήπως πιστεύεις οτι θα μειώσουν τον άχρηστο αριθμό τους στο μισό για να δώσουν το παράδειγμα της μείωσης του αριθμού και των υφισταμένων τους κρατικών υπαλλήλων?

      • Τί να λέμε; avatar
        Τί να λέμε; @ aris 14/12/2013 13:29:23

        Αν το πιστέψουμε ΠΟΛΛΟΙ ίσως κάποτε γίνει. Όπως έγινε στην Ιταλία όπου σταμάτησε η επιχορήγηση των κομμάτων από τον κρατικό κορβανά...
        Ειδάλλως θα εφιστήσω την προσοχή στα σημερινά και χθεσινά ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΑ δημοσιεύματα περί δημοψηφίσματος για ανεξαρτησίες της Σκωτίας και της Καταλονίας (Νοέμβριο 2014)...η ΕΕ έχει θορυβηθεί, αν και προσπαθούν να μη το δείχνουν...γιατί σπάει έτσι η ενιαία χάραξη πολιτικής...και πάμε φτου κι από την αρχή στα μικρά Ευρωπαϊκά κράτη...και αντιός Ευρωπαϊκή ΕΝΩΣΗ....και πίστεψέ με φίλε Άρη, πως υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα με ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ...όπως φοβάμαι, πως αν φτάσουν τα πράγματα στα άκρα, θα βρεθούν και οι "καλοθελητές" για αυτά τα σενάρια...και τότε οι φίλτατοι "Εθνοπατέρες" δεν θα μπορούν να φτάσουν εκτός των "τότε" συνόρων για να απολαύσουν τα Jeep τους...ούτε στη Μύκονο, ούτε στην Αράχωβα θα μπορούν να περάσουν...μέχρι Λαμία το πολύ, και πολύ λέω...Αυτά έχουν γίνει άπειρες φορές στην παγκόσμια Ιστορία, και θα συνεχίσουν να γίνονται...μη ξεχνάμε πως οι ξένοι γνωρίζουν πολύ καλά την αρχαία Ελληνική ιστορία και πως εδώ και 3,000 χρόνια τρώγονται οι Ελληνικές πόλεις-ΚΡΑΤΗ μεταξύ τους...έτσι μας παίζουν σαν "μαριονέτες"...μας ξέρουν πολύ καλύτερα από ό,τι εμείς γνωρίζουμε τους εαυτούς μας...

        ΥΓ. εξηγούμαι για να μη παρεξηγούμαι: δεν το επιζητώ...απλώς εκφράζω ένα σενάριο...κάθε σενάριο έχει την πιθανότητά του...άλλο μικρή, άλλο μεγάλη...προς το παρόν αυτό σενάριο-εφιάλτης που παρουσιάζω έχει μικρή πιθανότητα...ενίοτε, με λίγο σπρώξιμο όμως από κάποιους "λύκους", εντός και εκτός, θα μπορούσε να αποκτήσει μεγαλύτερη πιθανότητα...θεός φυλάξοι...θυμίζω άρθρο προηγούμενης βδομάδας του Παπαχελά στην Καθημερινή όπου ειρωνευόταν όσους αναφερόταν σε σχετικό σενάριο τύπου "Πουέρτο Ρίκο"...σκέψου: για να φτάσει σε σημείο να αναφέρεται σε άρθρο του ένας έγκριτος δημοσιογράφος σε αυτό, σε μία τόσο μεγάλη εφημερίδα, σημαίνει πως κάποιοι ανησύχησαν, ΚΑΘΩΣ ΙΣΩΣ, ΚΑΙ ΣΕΝΑΡΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ...

      • Eva avatar
        Eva @ aris 14/12/2013 13:56:38

        Ο Σιούφας δεν είχε καταθέσει πρόταση για τη μείωσή τους σε 200? Αυτό όμως ποιοί θα το ψηφίσουν? Εδώ είναι τι θέμα.

        • kapar13 avatar
          kapar13 @ Eva 14/12/2013 15:55:33

          Αυτή την πρόταση, σίγουρα, θα την κατέθεσε αφού πρώτα βόλεψε τους κανακάρηδές του με την εισπρακτική εταιρία την οποία προσφάτως έκαναν λαμπόγυαλο οι γνωστοί άγνωστοι...

  6. George avatar
    George 14/12/2013 08:12:47

    Η λιτότητα ήταν αναγκαία για να σταθεροποιηθεί η οικονομία. Από την στιγμή που δεν έχουμε πληρώσει ούτε ένα ευρώ σε τοκοχρεολύσια με δικά μας χρήματα, το χρέος δεν έχει να κάνει σε τίποτα με την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα. Αυτή είναι αποτέλεσμα της άρνησης όλων (αγορών, ΔΝΤ, ευρωπαικών κυβερνήσεων, ΕΕ) να μας καλύψουν νέα πρωτογενή ελλείμματα με νέα δανεικά και αγύριστα. Τους κατηγορούμε γι' αυτό? Σίγουρα ο μόνος τρόπος για καλύτερες μέρες είναι νέα χρήματα. Αφού δεν μπορεί να τα δώσει το χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος και δεν μας τα δανείζουν, το μόνο που μένει είναι οι επενδύσεις. Το πρόβλημα είναι ότι με όσα έγιναν και γίνονται μόνο ψυχικά διαταραγμένος επενδυτής θα το αποτολμούσε. Υπάρχει κάτι που λέγεται εμπιστοσύνη και άνευ τούτης ουδέν. Αφού δεν μας ενδιαφέρουν -πραγματικά-μένει να ασχοληθούμε με το στουρνάρειο φόρο πολυτελούς διαβίωσης και των νεκρών :-)

    • aris avatar
      aris @ George 14/12/2013 09:56:15

      Το γιατί οι αγορές επέλεξαν τα PIIGS (που δεν μπορούν να τυπώσουν δικό τους χρήμα) ανάμεσα σε εκατοντάδες χώρες με πολύ μεγαλύτερο χρέος και έλλειμα για να καταστήσουν ξαφνικά τα χρέη τους ληξιπρόθεσμα, δεν σε απασχολεί φίλε George. To ότι 4000 Ελληνες αυτοκτόνησαν λόγω αυτής της άρνησης των "αγορών" προφανώς εσύ το αποδίδεις στο ότι πίστεψαν οτι πληρώνουν τοκοχρεωλύσια στους ευρωπαίους και όχι παλαιότερα χρέη που έγιναν τώρα ληξιπρόθεσμα. Αν ήξεραν αυτή την "σημαντική" κατα την άποψή σου διαφορά, δεν θα αυτοκτονούσαν...Ούτε οι υπόλοιποι θα έψαχναν στα σκουπίδια, διότι θα έλεγαν καλά να πάθουμε που τρώγαμε την ουρά που μας πέταγε ο Πάγκαλος όταν αυτός και οι ημέτεροι έτρωγαν το βόδι...
      Το πιο ωραίο είναι πως φαίνεται να πιστεύεις οτι , χωρίς να μας ρωτήσουν και ξυλοφοτώνοντας τον ΓΑΠ που τόλμησε να το ψελλίσει, οι καλοί μας εταίροι απο καθαρή φιλανθρωπία και ευσπλαχνία (ΔΝΤ, ευρωπαικές κυβερνήσεις, ΕΕ) αποφάσισαν να μας καλύψουν νέα πρωτογενή ελλείμματα με νέα δανεικά χωρίς αντάλλαγμα. Ακόμα και οι Γερμανοί που ομολογούν οτι απο την Ελλάδα της κρίσης έχουν μέχρι στιγμής κερδίσει πάνω απο 100 δις, λένε κατ' εσέ ψέμματα για ψηφοθηρικούς λόγους...
      Ομως παρ' όλα ταυτα, στο συμπέρασμά σου συμφωνούμε περιέργως απόλυτα!!!
      "Υπάρχει κάτι που λέγεται εμπιστοσύνη και άνευ τούτης ουδέν. Αφού δεν "μας" ενδιαφέρουν(οι επενδύσεις την κυβέρνηση) -πραγματικά-μένει να "ασχοληθούμε" (η κυβέρνηση, αφου σ' εμας δεν πέφτει λόγος) με το στουρνάρειο φόρο πολυτελούς διαβίωσης και των νεκρών."

      • George avatar
        George @ aris 14/12/2013 18:22:46

        Αλλη μια απόδειξη ότι η γη είναι σφαιρική aris :-) Ο ένας ανατολή, ο άλλος δύση και συναντιόμαστε! Η χρεοκοπία ήταν accident waiting to happen λέω εγώ, μας την είχαν στημένη εσύ. Εγινε όμως. Συμφωνούμε ότι οι εταίροι είχαν συμφέρον να μας σώσουν, αλλά το ίδιο και εμείς. Για το πόσα κερδίζουν οι Γερμανοί θα πρότεινα να περιμένεις το τέλος της ιστορίας πριν κάνεις σούμα. Οτι αυτή η κυβέρνηση δαπανά το 55% του παραγόμενου εθνικού προιόντος χωρίς να προσφέρει ένα safety net για αυτούς που έχουν ανάγκη θα έλεγα ότι είναι σκάνδαλο πρώτου μεγέθους αν και δεν συμφωνώ ότι 4Κ συμπολίτες μας αυτοκτόνησαν για οικονομικούς λόγους. Και ένας όμως είναι, one too many. Το να μην τολμήσει να βγει έξω από τον κρατισμό και να αναμετρηθεί με μικρο και μεγάλα συμφέροντα είναι το αληθινά τραγικό μια και βγάζει την χώρα από την Ευρώπη, ενώ το κωμικό είναι ότι έτσι, αντίθετα από ότι πιστεύει, χάνει και εκλογικά.

        • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
          ΝΙΚΟΛΑΣ @ George 15/12/2013 20:10:34

          Φιλε George πραγματι συναντωμαστε αν και ξεκιναμε απο διαμετρικα αντιθετες κατευθυνσεις και μαλιστα περισσοτερο απ' οσο νομιζεις.Και εγω πιστευω οτι η κριση που ξεκινησε απο την Αγγλια και τις ΗΠΑ ηταν accident waiting to happen. Mετα ομως απ, την κριση οι Μπανκστερς την στησανε στα PIIGS αφου ο Ομπαμα αρχισε να τους πληρωνει με φωτοτυπιες, και μας τα παιρνουν σε Πραγματικα ευρω.Δεν βιαζονται να τελειωσει η δικη μας κριση γιατι αυτοι και οι συνεργατες τους Γερμανοι κερδιζουν. Συμφωνουμε επισης οτι ακομα κι αν δεν ειναι 4000 οι αυτοκτονημενοι εξ αιτιας και της κρισης ειναι too many. Να υποθεσω λοιπον οτι συμφωνουμε οτι τα 13 δις που μας πηραν το 2013 δεν εχει καμμια απολυτως σημασια αν μας τα πηραν για νεα η για παλια τοκοχρεωλυσια, αφου η πεινα δεν ειναι καθολου διαφορετικη αν στα παιρνουν για νεα η παλια;

  7. Aether avatar
    Aether 14/12/2013 08:16:19

    Το θέμα είναι να πει τα προβλεπόμενα ο ΠΘ στην ΕΕ/τρόικα

    ΟΧΙ για εσωκομματική κατανάλωση
    (το επίπεδο εσωκομματικών προτάσεων είναι ΥΠΟ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ)
    ΟΧΙ για διατήρηση ισορροπιών εντός κυβέρνησης
    (το ΠΑΣΟΚ είναι ΚΑΤΩ από 3%)
    ΟΧΙ για "να τη μπει" στον Τσίπρα
    (ΕΛΕΟΣ ρε παιδιά με αυτό το μέτρο σύγκρισης!!!)
    ΟΧΙ για να αποδείξει τον εαυτό του στον Μαρκεζίνη ή τον Μητσοτάκη
    (ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ να διεκδικήσουν θέση ΠΘ! ΗΜΑΡΤΟΝ!)
    αλλά γιατί είναι ΕΘΝΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ.
    = ο κοσμάκης υποφέρει σε σημείο εθνικά μη βιώσιμο
    και πλέον
    = η αστική τάξη βλέπει ότι εντός Γερμανικής ΕΕ είναι ΟΛΗ, ΜΗΔΕΝΟΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ, τελειωμένη εντός μηνών, όχι πολλών ετών.

    Όσο για το τί πρέπει να πει, ας μην κατεβάζουμε τόσο χαμηλά τη μπάρα.
    "Intellectuals solve problems, geniuses prevent them." Albert Einstein
    Το "τί" έχει προσδιοριστεί.
    (Όχι από τον σύλλογο φίλων σύζευξης με την ΑΟΖ της Μάλτας ούτε από επικοινωνιολόγους.)
    Τα προβλήματα αυξάνονται εκθετικά.
    Λύνοντας κάποια από αυτά και διαχέοντας τη δικαιολογία "έγιναν αρκετά αλλά όχι όλα" φέρνει το απόλυτο αδιέξοδο όλο και πιο κοντά.

  8. Simulation Theory V85 avatar
    Simulation Theory V85 14/12/2013 08:32:09

    Οι πρωθυπουργοί περνούν στην υστεροφημία σύμφωνα με τη βαρύτητα μιας φράσης τους. Η ιστορία μετέπειτα κρίνει ποιά ατάκα ήταν γελοία και ποιά βαρύγδουπη. Ενδεικτικά τα κάτωθι:

    1) Δυστυχώς επτωχεύσαμεν (Τρικούπης)

    2) Η Ελλάς είναι πολύ μικρόν κράτος διά να διαπράξη τόσον μεγάλην ατιμίαν (Βενιζέλος)

    3) ΟΧΙ (Μεταξάς)

    4) Ευχαριστούμε τους Αμερικάνους (Σημίτης)

    5) Η Ελλάδα μπορεί να πετύχει οικονομικό θαύμα (Καραμανλής)

    6) Λεφτά υπάρχουν (ΓΑΠ)

    7) Success Story (Σαμαράς)

  9. AkriAkri avatar
    AkriAkri 14/12/2013 09:01:53

    ''Πραγματικά δεν ξέρω, ίσως να κάνω λάθος και πράγματι να είμαστε ένα βήμα πριν την έξοδο από την κρίση, την ανοικοδόμηση ενός υγιούς κράτους και την αποκατάσταση των αδικιών.''
    Πόσο κρίμα είναι αλήθεια , που ΔΕΝ κάνετε λάθος!
    Μονάχα οι ευτυχείς ... ''Ψυχραιμίες'' βλέπουν το μαύρο σαν άσπρο και μας συστήνουν σύνεση, αυτοσυγκράτηση και δουλική προσμονή, απλά γιατί προέχει η διατήρηση της προσωπικής τους τους ευμάρειας. Μην ταράζετε λοιπόν τη νιρβάνα τους, καταπιείτε σιωπηλά την οργή σας, μη διαμαρτύρεστε.
    Τι; Λαϊκιστές είμαστε;
    Βοηθάτε τους φτωχοί να μη σας... μοιάσουνε λοιπόν, πειθήνια σερνάμενοι, ησύχως συμβιβαζόμενοι και άδικα ευελπιστούντες στη μετά θάνατον δικαίωση....

    • galanos avatar
      galanos @ AkriAkri 15/12/2013 05:04:12

      Μεγαλειοτατη τα σεβημου.

  10. Hans avatar
    Hans 14/12/2013 09:09:24

    Εκπληκτικό το ότι για όλες τις επιτυχίες τα εύσημα πάνε στην κυβέρνηση και για όλα τα στραβά, φταίει η τρόικα.

    Υπάρχουν οι εξής επιλογές: α) είτε η κυβέρνηση τα κάνει όλα μόνη της, β) είτε οι αποφάσεις λαμβάνται μαζί με την τρόικα, γ) είτε η τρόικα αποφασίζει μόνη της. Σε κάθε από τις περιπτώσεις, οι ευθύνες και οι αποτυχίες αποδίδονται ανάλογα.

    Είναι απλό θέμα συλλογισμού. Ο δικός σας παραβιάζει κάθε κανόνα συλλογισμού, γιατί είναι πρωτίστως πολιτικός, οπότε αυθαιρετεί κατά το δοκούν.

  11. benny avatar
    benny 14/12/2013 09:34:53

    .....ψυχραιμια.....σε πηραν χαμπαρι.....

  12. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 14/12/2013 09:52:03

    Καλό άρθρο έτσι όπως τα λέει έχουν τα πράγματα.

    Θα προσθέσω όμως μία ακόμη πιο απαισιόδοξη νότα, όσον αφορά τις επιτυχίες της κυβέρνησης (το πλεόνασμα δηλαδή, διότι ούτε κι η ίδια η κυβέρνηση δεν ισχυρίζεται ότι έχει κι αλλού επιτυχία).
    Το όποιο πλεόνασμα (έστω ότι υπάρχει), δεν είναι μία κατάκτηση μόνιμη στο διηνεκές. Εννοώ, κανένας δεν μας υπέγραψε συμβόλαιο ότι θα έχουμε και του χρόνου πλεόνασμα. Αν η οικονομία συρρικνωθεί και άλλο ή δεν αναπτυχθεί, μπορεί εύκολα να ξαναγίνει έλλειμμα. Αυτό που θέλω να πω είναι να μην λαμβάνουμε σαν δεδομένο ότι υποφέρουμε τα πανδεινα αλλά καταφέραμε και κάτι. ΠΙΘΑΝΟΝ, ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΔΕΙΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΩΦΕΛΑ.
    Απεύχομαι το παραπάνω. Ωστόσο, είναι μία πιθανότητα.

    Θα έλεγα ότι θα είχε ήδη γίνει έκρηξη αν η κυβέρνηση Σαμαρά προκαλούσε αισχρά τους έλληνες όπως αυτή του ΓΑΠ. Για παράδειγμα το επίδομα θέρμανσης και η επετειακή ευαισθησία για τους 350.000 δίχως ρεύμα. Ασφαλώς τίποτα δεν πρόκειται να γίνει που να ανακουφίσει ουσιαστικά και ΜΟΝΙΜΑ τον πόνο τους. Ωστόσο, η κυβέρνηση κάτι φαίνεται ότι πάει να κάνει, αποφεύγει να προκαλεί. Τελικά αυτή η κυβέρνηση μόνο σε αυτό έχει επιτυχία, στο ότι αποφεύγει να προκαλεί. Όσο όμως η ζωή μας θα χειροτερεύει, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΡΚΕΤΟ.

  13. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 14/12/2013 10:04:50

    Αγαπητέ Πάνο, θα σε απογοητεύσω, και δεν θέλω να "βρέξω στην παρέλασή σου, που λένε και στο "χωριό μου": Ιδού γιατί.

    1)"Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι όταν ανέλαβε τον πρωθυπουργικό θώκο ο κ. Σαμαράς η χώρα βρισκόταν στο χείλος της καταστροφής".
    Δυστυχὠς, η κατάσταση παραμένει κρίσιμη γιατι τα μακροοικονομικά "διορθώθηκαν" με εσωτερικό καννιβαλισμό και όχι με ανάπτυξη και διαρθρωτικές, δομικές μεταβολές του μαφιόζικου κράτους που έφτιαξε το ΠΑΣΟΚ και συνέχισε η παλιά ΝΔ. Πράγμα που εντείνει την αβεβαιότητα.

    2)"Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι σταθεροποίησε την Ελλάδα ανακτώντας τη χαμένη της αξιοπιστία".
    Σταθεροποιήθηκε η πίστη των ψευτοεταίρων μας ότι θα ακολουθήσουμε την αυτοκτονική πολιτική του εσωτερικού καννιβαλισμού για να συνεχίσουν να μας δανείζουν...

    3) "Κάνεις δεν αμφισβητεί τις επιβραβεύσεις για τις προσπάθειες της κυβέρνησης από τους ευρωπαίους εταίρους, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες" .
    Αυτό αποπνέει δουλοπρέπεια και υποταγή στους ξένους. Δεν έχουμε προφανώς ικανή εθνική αυτοπεποίθηση να τραβήξουμε τον εαυρτό μας από τα μανίκια και να φτιάξουμε ΣΟΒΑΡΑ πρότυπα που θα μας εξυπηρετούν ως κοινωνία και κράτος δικαίου. Χριεαζόμαστε έξωθεν έυγε!!! για να αισθανόμαστε ασφάλεια ψυχολογική. Αυτό από μόνο του δείχνει σε τι κατάντια έχουμε πέσει ως άρχουσα τάξη και αυτό αντανακλάται στα αγωνιώδη δελτία των ΜΜΕ που κάθε 3 και λίγο μας λένε τι έιπε η Μέρκελ τι ο Ομπαμα και τί ο κάθε ξένος που γελά μαζύ μας.

    3) "Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι η κυβέρνηση με τις όποιες δυσκολίες έκανε τα ελλείμματα πλεονάσματα" .
    Ναι, αλλά το τίμημα είναι η αποσάρθρωση της κοινωνίας που εξυπηρετεί τους ναζιστικούς στόχους του μη ελλέιματος και της τελικής πτώσης των αξιών μας ως κοινωνίας. Ερώτημα: αν του χ΄ρονου "χρειαστεί" ο ευρωπαϊκός Μινώταυρος 3 δις πλεόνασμα από που θα προέλθει; από τις λίστες Λαγκάρντ ή απο τις τ΄σεπες των γνωστών θυμάτων ;

    Κακά τα ψεμματα...

  14. νικος π. avatar
    νικος π. 14/12/2013 10:09:17

    Επειδη οτι και να γινει θεσεις εργασιας νεες κι επομενως βελτιωση της ζωης τοσων ανεργων και των οικογενειων τους θ'αργησουν να δημιουργηθουν ελαχιστη υποχρεωση της κυβερνησης ειναι να κανει τ'αδυνατα δυνατα να παρεχει οσο δυνατον καλυτερο κρατος προνοιας για τους πολιτες του που υποφερουν ,παροχες υγειας στεγαση θερμανση διατροφη ενδυση ,κοινωνικες υπηρεσιες τοπικης αυτοδιοικησης εκκλησια στρατος εθελοντικες οργανωσεις πρεπει μαζι με το κρατος να λειτουργησουν σαν ενα ενιαιο συνολο για οσο ειναι απαραιτητο ,οι καθε ειδους "αρμοδιοι -υπηρεσιακοι παραγοντες" να δουλεψουν επιτελους ή να πανε σπιτια τους ,να νοιωσει επιτελους οΕλληνας οτι τωρα που εχει αναγκη υπαρχει τουλαχιστον μια Πατριδα να τον κρατησει .

  15. Anonymous avatar
    Anonymous 14/12/2013 10:27:08

    Η ΕΤΕπ ενεργοποιήθηκε. Δίνει δάνεια στους αυτοκινητοδρόμους του Μπόμπολα για να γίνουν, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα διόδια για να προκόψουν και διατηρηθούν

  16. Ρηνα avatar
    Ρηνα 14/12/2013 11:59:16

    " ...και εκεινη τη ρημαδα τη πτωχευση δεν την κηρυσσετε και επισημως να μπορουμε τουλαχιστον να σας στελνουμε τροφιμα απο την ανθρωπιστικη βοηθεια..." κατι τετοιο ειπαν οι απ εξω στα παραπονα της εκκλησιας για τα βαρη που εχει επωμισθει προκειμενου να στηριξει τους αναξιοπαθουντες. Βαρη που διεκπεραιωνει απο τη πρωτη στιγμη οργανωμενα, αλλα που σε λιγο θα αδυνατει κι αυτη να ανταποκριθει. Η κοιλια ομως δεν μπορει να περιμενει. Τοτε θα ερθουν τα πιο δυσκολα που μπροστα τους οι Αγιοι Θεοδωροι θα ωχριουν....
    Το να μετανοιωνει η Βουλα κι η Εκαλη μπροστα στο "χυμενο γαλα" δεν λεει τιποτα. Τωρα ειναι καιρος να πληρωσουν αυτα που υποχρεουνται και να συμμετασχουν στη σωτηρια της πατριδος. Οταν βουλιαζει ενα καραβι τους παιρνει ολους στον πατο κι ας παιζει η μπαντα στο καταστρωμα......

  17. antiprovatos avatar
    antiprovatos 14/12/2013 13:15:22

    αφου οι 7 στους 10 εχουν να πληρωσουν για ικανοποιητικη θερμανση ποιο το προβλημα? .... αντε να βαλουμε και κανα νεο φορο στα ακινητα για να ενισχυσουμε τους κοινωνικα αδυνατους και να πληρωσουν οι εχοντες και κατεχοντες.Κανε τωρα πως δεν καταλαβαινεις τι ερχεται, χυσε δακρυα για
    τους πλουσιους & τους φτωχους που δεν πληρωνουν ΤΙΠΟΤΑ (εξαιρουνται οι
    ανεργοι)

  18. θηραία avatar
    θηραία 14/12/2013 13:43:56

    Αν αφήσω νηστικά τα παιδιά μου...θα με πούνε φόνισσα,
    αν αφεθούν χωρίς στέγη, τροφή και δουλειά... θα αυτοκτονήσουν,θα πεθάνουν,
    κι οι αρμόδιοι θα θεωρηθούνε δολοφόνοι!

    ...εκεί μας οδηγούν οι οικονομικοί δολοφόνοι, που θεωρούν μόνη προτεραιότητα την ευρωστία των αριθμών σε βάρος της ανθρώπινης ύπαρξης.

    Οι ξένοι παράγοντες κι οι ενδοχώριοι υπάλληλοί τους μπορούν ανέξοδα κι άκαρδα, να πιέζουν για ελλείματα, φόρους κι εισπράξεις.
    Οι αληθινοί ηγέτες όμως, οφείλουν πάνω από όλα να βάλουν την αρμονική επιβίωση της πλειοψηφίας των ελλήνων.
    Το δίλημμα έχει τεθεί εδώ και καιρό... η πλάστιγγα μοιαζει να γέρνει προς τους έξω. Το μαστίγιο μας τσακίζει καθημερινά και το καρότο μοιάζει πολύ μακρινό.
    Τα πρόσωπα λιγο η πολύ έχουν μετρηθεί... πλην ολίγων.
    Κυρίως τον Αντώνη όμως, περιμένουμε να πει την τελευταία λέξη....
    Για να τον κρίνουμε κι εμείς αλλά κι η ιστορία!

    • Μάστορας avatar
      Μάστορας @ θηραία 14/12/2013 15:17:38

      Καμία "τελευταία λέξη" δεν πρόκειται να πει. Απλά θα γίνουν εκλογές, θα χάσει την εξουσία, πιθανότητα και την προεδρεία της ΝΔ, και θα ξαναπέσει στην λήθη. Αυτό του αξίζει άλλωστε. Κανένας σύμβουλος δεν φταίει για τίποτα. Απλά αποδείχτηκε πολύ "μικρός" για τις στιγμές.

  19. Αβαδδών avatar
    Αβαδδών 14/12/2013 13:51:33

    Ο Ψυχραιμίας (sic) δεν υποστηρίζει ότι όλα βαίνουν καλώς. Επισημαίνει ότι για τα χάλια μας δεν ευθύνονται οι ξένοι. Ο εχθρός είναι εντός. Το 2009 η Ελλάδα είχε έσοδα 51 δις και δαπάνες 85 δις ευρώ. Το έλλειμα εκτοξεύτηκε στα 36,3 δις από τα οποία τα 24,3 δις ήταν πρωτογενές έλλειμα. 24,5 δις ήταν το μισθολογικό κόστος του δημοσίου και 17,7 δις οι συντάξεις. Δηλ από τα έσοδα των 51 δις τα 42 δις ήταν μισθοί και συντάξεις του δημοσίου. Το 2008 οι εξαγωγές ανήλθαν σε 20 δις και οι εισαγωγές σε 64 δις δηλ είχαμε εμπορικό έλλειμα 44 δις ευρώ ενώ 33 δις ήταν το έλλειμα του ισοζυγίου τρεχουσών. Τι δεν καταλαβαίνεις?

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Αβαδδών 15/12/2013 17:12:24

      Αλλοίμονο, αυτό που είπες είναι μεγάλη αλήθεια. Γενικά, δεν καταλαβαίνουμε όσους πάνε να μας μας πάρουν πίσω όσα ψίχουλα εισπράξαμε, ή μας υποσχέθηκαν ότι θα εισπράξουμε, για να αφήνουμε το Σύστημα να τρώει τα δις σαν καραμέλες.

  20. αλ avatar
    αλ 14/12/2013 14:51:20

    Ας πει κάποιος όμως πως όποια μεταρύθμιση έγινε ,έγινε μετά από την πίεση της τρόικας και όχι παό πρωτοβουλία των πολιτικών μας.Οσο ο Σαμαράς κρέμεται απότον Βενιζέλο και το ΠΑΣΟΚ το οποίο από τη μία θέλει να εμφανίζεται το σοβαρό κόμμα που εγγυάται την σταθερότητα και από την άλλη στυλώνει τα πόδια του σε οποιαδήποτε κίνηση θίξει τον κρατισμό και το δημόσιο,δεν βγαίνει το παιχνίδι.Οταν παίζεις τσούκου -τσούκου ball ,τρως γκολάκι στο 88' και πας αδιάβαστος.Για την αντιμετώπιση της κρίσηςκαι το σημείο που φτάσαμε, απο το 2010 και μετά κατά 75% ευθύνονται οι πολιτικοί μας και κατά 25% η τρόικα.
    οταν Μαυραγάνης και Θεοχάρης τρώγωνται ακόμη και σήμερα ,και οι δύο πανάσχετοι (βάζω στοίχημα πως ο θεοχάρης ούτε την φορολογική του δήλωση δεν μπορεί να κάνει)τι περιμένεις μετά. Ο Σαμαράς σκέφτεται λανθασμένα το κομματικό κόστος ( με πισωγυρίσματα λόγω 15μερων γκάλοπ,δεν ασκείς μεταρυθμιστική πολιτική).Ανατροπή και μόνο στο ευρύτερο δημόσιο ,ώστε να βοηθήσει την παραγωγή και κατανάλωση-κατανάλωση -κατανάλωση χρειάζεται από δω και μπρος.Ελπίδα ,όραμα ,στόχος και κατανάλωση.Η κατανάλωση διασφαλίζει τα δημόσια έσοδα,και όχι τα λεφτά στο μαξιλάρι.Για την κατανάλωση χρειάζεται εμπιστοσύνη και ελπίδα ,όχι η τρομοκρατία και κατάθλιψη των ΜΜΕ.Ελαφρύνσεις στοχευμένες,μειώσεις ΦΠΑ στοχευμένες.Ούτε στα Σοβιέτ δεν θεωρούνταν πολυτέλεια το να έχεις θέρμανση ,όπως έχουμε καταντήσει σήμερα.

  21. Μοιρολάτρης #1 avatar
    Μοιρολάτρης #1 14/12/2013 14:59:01

    Ελπίζετε σε "ανοικοδόμηση ενός υγιούς κράτους και την αποκατάσταση των αδικιών."

    Δεν μπορεί να γίνει ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Σχετικά με το πρώτο, κανένα κράτος στον πλανήτη δεν μπορεί να θεωρηθεί υγειές μακροοικονομικά, όλα επιπλέουν στις δικές τους φούσκες το καθένα. Από τον 20ο αιώνα και εφεξής (για να μην πω από την απαρχή του πολιτισμού), τα λιγότερα υγιή κράτη πληρώνουν και θα πληρώνουν για να θεραπευθούν οι ασθένειες των ισχυρότερων. Η ιστορία ποτέ δεν έδειξε ένα μικρό ψάρι να τρώει ένα μεγάλο.

    Όσο για τις "αδικίες", αυτά θεωρούνται κεκτημένα του συστήματος. Και δεν νομίζω ότι ούτε τα άτομα, ούτε τα συστήματα (πολλώ δε μάλλον τα συστήματα μαφίας και εξουσίας) είναι διατεθειμένα να κάνουν οποιαδήποτε υποχώρηση, γιατί μια εταιρία που έχει καθαρό κέρδος λιγότερο από 1000% την σήμερον ημέραν χρεωκοπεί ή θα χρεωκοπήσει σύντομα και με μαθηματική ακρίβεια. Υπάρχουν εταιρίες που πλουτίζουν βάζοντας στοιχήματα για αυτά τα πράγματα (με μηδέν ίδιο κεφάλαιο). Η αδικία που υφιστάμεθα είναι είναι το δίκηο τους και το κεκτημένο τους, και εμείς δεν έχουμε λεφτά για δικηγόρους για να αντισταθούμε.

    Ναι, η χώρα ήταν στο χείλος της καταστροφής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο μοναδικός που θα μπορούσε να τη σώσει ήταν ο Α.Σ. Οποιαδήποτε κυβέρνηση θα τα κατάφερνε (ακόμα και μια με αυτοδύναμο Τσίπρα), έχοντας τη βοήθεια της Τρόϊκας και της ΕΚΤ, γιατί αυτό ήταν και είναι το παιχνίδι στη σκακιέρα.

  22. θηραία avatar
    θηραία 14/12/2013 15:35:01

    "Κανένας σύμβουλος δεν φταίει για τίποτα"...

    Ποιός μίλησε για συμβούλους;
    Μήπως έχεις ...την μύγα;

    • Μάστορας avatar
      Μάστορας @ θηραία 14/12/2013 15:46:33

      Συγγνώμη, δεν το είπα ειδικά για σένα άλλα το γενικό κλίμα εδώ, από πολλές δημοσιεύσεις, είναι ότι για όλα φταίνε οι κακοί σύμβουλοι και ο πρωθυπουργός για τίποτα.

      • θηραία avatar
        θηραία @ Μάστορας 14/12/2013 16:12:53

        Δεκτή.
        ...και μην βιάζεσαι να αποτιμήσεις το μέγεθος του Αντώνη! Νομίζεις δεν καταλαβαίνει, ποιοί, τι, πως, πότε, γιατί;
        Ούτε κάποιοι άλλοι, να ετοιμάζονται να τον αντικαταστήσουν...την έχουν πάθει ξανά, δεν μάθανε ακόμη, ότι η ναφθαλίνη θα τους φάει τα "προεδρικά";;;

        • blue nile avatar
          blue nile @ θηραία 14/12/2013 18:47:19

          Κοιτάξτε και μένα έπεσε στα μάτια μου ο Σαμαράς με το που ψήφισε το μνημόνιο και η παράφορη πίστη μου σ'αυτόν μετατράπηκε σε εξ'απόστασης σεβασμό όμως ας μην είμαστε και υπερβολικοί.
          Ανέλαβε στην χειρότερη στιγμή με όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά.
          Μπορούσαμε να βρισκόμασταν στη δραχμή κατά λάθος. Μπορεί να συνέχιζε να είναι αντιμνημονιακός και με την πλύση εγκεφάλου που είχαν κάνει τα μεγκάλα παπαγαλάκια, μόλις εκλεγόταν να πηγαίναν όλοι να σηκώναν τα λεφτά τους από τις τράπεζες και να διαλυόταν το σύμπαν.
          Χώρια που δεν υπήρχε περίπτωση με όλο το προβεβλημένο πολιτικό σύστημα να είναι γερμανοτσολιάδες της Siemens να μπορούσε να πορευτεί πάνω από δύο μήνες.
          Και ακόμα και με τα σωστά μέτρα για να πάει σε πρωτογενή πλεονάσματα ήθελε τουλάχιστον έξη μήνες.
          Προσπάθησε να εφαρμόσει όσο το δυνατόν καλύτερα μια λάθος πολιτική μόνο και μόνο για να κερδίσει χρόνο .
          Πανάκριβα ναι αλλά τον κέρδισε
          Ο στόχος ήταν οι γερμανικές εκλογές μόνο που η εύθραστη νίκη της Μέρκελ που δεν μπόρεσε να σχηματίσει κυβέρνηση με τη πρώτη και η επιθυμία των Ευρωκρατών να περάσουν την σκόπελο των ευρωεκλογών χωρίς λύση στο ελληνικό πρόβλημα έφερε τα πάνω κάτω.
          Και βρισκόμαστε σε αυτή τη θέση.

          • θηραία avatar
            θηραία @ blue nile 14/12/2013 19:42:58

            Σύμφωνοι. Εδω όμως χρειάζεται προσοχή, γιατί η κόκκινη γραμμή αντοχής της κοινωνίας έχει πατηθεί...

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ blue nile 14/12/2013 21:15:55

            blue nile, όταν βλέπω τον δημοσιο διάλογο στην Ελλάδα να γίνεται ακόμα με όρους 'Μνημονιακός' - 'Αντιμνημονιακός' λέω τελειωσε..δεν υπαρχει ελπίδα...
            Χρηματοδότηση απο κράτη χωρίς 'ορους' και 'μνηνόνιο΄μπορει ποτέ να υπάρξει..
            Εκει που ειναι υπόλογος ειναι στα οσα έλεγε για την 'Ανάπτυξη' και για την αντιμετωπιση της ανεργίας.. και που βρισκόμαστε σημερα και με τι προοπτικές..

  23. Vito avatar
    Vito 14/12/2013 16:18:24

    Τέλος στη ζωή του έβαλε χθες το πρωί ένας 59χρονος στη Λήμνο που αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια οικονομικά προβλήματα. Σύμφωνα με το limnosfm100.gr, πριν οπλίσει το G3 που είχε στην κατοχή του, αφού ανήκε στο τμήμα Εθνοφυλακής άφησε σημείωμα στο οποίο ανέφερε «Δεν μπορώ να ζω άλλο σε βάρος των φίλων μου. Χειμώνιασε και πρέπει να μείνω άστεγος. Η υγεία μου είναι χάλια. Έχω 1 χρόνο να πάρω τα φάρμακα για το ζάχαρο. Παρακαλώ τον Μητροπολίτη Λήμνου να αφήσει να με θάψουν ως Χριστιανό. Αντίο σε όλους.» Τα τελευταία χρόνια ο 59χρονος αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από ένα χρόνο είχε αναγκαστεί να κλείσει το μαγαζί που διατηρούσε στη Μύρινα της Λήμνου και τους τελευταίους μήνες αντιμετώπιζε τον κίνδυνο της έξωσης από το σπίτι του.

  24. CHRIS avatar
    CHRIS 14/12/2013 16:46:39

    Το σημερινό λογιστικό πρωτογενές πλεόνασμα θα φανεί ταμειακά το 2015+. Αν δεν έχουν δημιουργηθεί και νέα ληξιπρόθεσμα μέχρι τότε. Συνεπώς δεν μπορούν να μοιραστούν χρήματα που ΔΕΝ υπάρχουν βραχυπρόθεσμα.

  25. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 14/12/2013 18:29:32

    Το τελικό συμπέρασμα που βγαίνει από την όλη πολιτική κατάσταση είναι ότι με το υπάρχον πολιτικό σύστημα δεν πάμε πλέον πουθενά. Υπάρχει μεγάλη ανικανότητα των διαχειριστών της εξουσίας, όπου η ανάκαμψη πλέον θα είναι όνειρο απατηλό.....Πλέον η υποκρισία και το θράσος περισσεύουν και τα πράγματα....δεν είναι τόσο απλά. Να ρωτήσω τον πρόεδρο που στηρίξαμε τόσο πολύ μερικά πραγματάκια πού είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ??? Τι κάνει με τον ανεκδιήγητο ΧΑΤΖΙΔΑΚΗ και τα καρτέλ στα δημόσια έργα? πού κονομάνε χωρίς ρίσκο, συνεχίζουν να κτίζουν ΔΙΟΔΙΑ και συνεχίζουν να συγχωνεύουν συμβάσεις παραχώρησης....Το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι η πώληση του ΑΣΤΕΡΑ με τιμή 400 χιλιάρικα τα 300 στρέμματα, όταν στο καβούρι πιο πίσω....το στρέμμα πωλείται 6.5 εκατ. ευρώ(στον αστέρα 1 εκατομμύριο). Να αναφερθώ στον ΚΥΡΙΑΚΟ που του έλαχε το....λαχείο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ και δεν διαφέρει σε τίποτα από τον κουμουνιστή Μανιτάκη, και δεν μπορεί να διώξει ούτε ένα κομματικό κοπρόσκυλο που μπήκε από το παράθυρο και κάναμε μία χώρα ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ- επιδοτούμενων ΑΓΡΟΤΩΝ και κολλητών.....ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΩΝ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΠΟΥΘΕΝΑ.......

  26. Dino avatar
    Dino 14/12/2013 19:37:14

    Το θέσατε πολύ σωστά, το τραγικότερο στοιχείο είναι οτι η κυβέρνηση έχει υπογράψει την πάση θυσία επίτευξη παχυλών πρωτογενών πλεονασμάτων ακόμα και σε καθεστώς ύφεσης ή μηδενικής ανάπτυξης. Έχει υπογράψει και υλοποιεί την απομείωση δια της κλοπής των χρημάτων της οικονομίας όπου και αν βρίσκονται. Η φτωχοποίηση δεν είναι πλέον αποτέλεσμα της δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά συμφωνημένη πρακτική για το μέλλον της χώρας.
    Πρέπει να τελειώνουμε άμεσα με αυτήν την κατάσταση, το ζήτημα του χρέους θέλει πόλεμο.

  27. η Dimi avatar
    η Dimi 14/12/2013 19:55:40

    Οι φτωχοί δεν πεινούν μόνο για ψωμί. Κυρίως, πεινούν για καλοσύνη, συμπόνια, κατανόηση, για τον σεβασμό μας. Αυτές είναι οι πραγματικές φτώχειες οι οποίες κάνουν τους πεινασμένους δυστυχείς, περισσότερο απ’ ο,τιδήποτε άλλο, σήμερα. http://youtu.be/8W44Ndo0mm4

  28. δημης avatar
    δημης 15/12/2013 12:07:09

    "Γιατί όμως παρά τις παραπάνω επιτυχίες οι εκπρόσωποι των δανειστών συνεχίζουν να μας βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό με την απαράδεκτη αδιαλλαξία τους και τις παράλογες απαιτήσεις τους;"
    ΑΠ-μα φυσικά αυτοί δεν ήρθαν να βοηθήσουν ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ ΗΡΘΑΝ....
    -Για τη ΧΑ θα την στήσουν έτσι που οι.."ήρωες " .... θα αναλάβουν δράσιν ...
    και μετά και μετά θα έρθουν οι "άφθαρτοι " ..οι άσπιλοι οι αναμάτρητοι στημένοι πολιτικοί ΠΑΣΟΚΟδημοκρατες να σώσουν τη ΧΩΡΑ....
    (Αν σας θυμίζουν τίποτα με το 1967)...
    -ΔΙΚΑΙΣΥΝΗ....
    -Η σιωπή δεν μαρτυράει μερική ΣΥΝΕΝΟΧΗ;;;;;;;;;;;;;;
    -Η γαργάρα ... ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΦΘΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ;;;
    -ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ...ΟΙ ΠΡΏΗΝ ΚΝΙΤΕΣ να δημεύουν το βιός του κόσμου και να ειρωνεύονται λέγοντας "σείς δεν λέγατε ότι ο κομμουνισμός θα σας πάρει τα σπίτια ;;;" και τα "δάνεια " πάνω στα δάνεια στους πρώην κνίτες -επιχειρηματίες -καπιταλιστές -αφεντικά (του καλού ιδιωτικού τομέα πάντα);;;;; για να μπορούν να παραβιάζουν τους ΝΟΜΟΥΣ , να τους αγοράζουν ενίοτε, σε αγαστή συνεργασία με τους "καλούς " και φιλάνθρωπους δανειστές και να παίζουν τάβλι στην πλάτη μας;;;;;;
    -Μόνο το Βενιζέλο και την παρέα του ;;;;; τους Καψήδες τους σορτάκηδες .... την ΕΛΣΤΑΤ την ΤΕ;;;;;;;;;;;;
    "δεν ξέρω, ίσως να κάνω λάθος και πράγματι να είμαστε ένα βήμα πριν την έξοδο από την κρίση, την ανοικοδόμηση ενός υγιούς κράτους και την αποκατάσταση των αδικιών."
    Πρέπει να πιεί κανείς πολύ για να ΒΛΕΠΕΙ ΕΞΟΔΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕ ΠΑΣΟΚΟΚΝΙΤΟΤΟΥΒΛΑ....για την αποκατάσταση πιό πολυ να πιστεύει κανεις στην ΑΝΑΣΥΤΑΣΗ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΙ ΖΩΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ...
    Πάντως το μόνο χειροπιαστό που έχουμε εισπράξει οι υποστηρικτές είναι τα ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΦΑΣΚΕΛΛΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΟΥ ΦΘΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΑΣ....

  29. victoria (true) avatar
    victoria (true) 16/12/2013 15:38:57

    Αγαπητέ Πάνο, συμφωνούμε με το άρθρο... Δικαιοσύνη χρειάζεται, πάνω από όλα.
    Έχει έρθει η ώρα για γρήγορες αποφάσεις, όπως παίρνονται μέτρα σε dt για το μνημόνιο, να υπάρξει επίσης και Αναπτυξιακή προοπτική και Κοινωνική μέριμνα. Ας γίνει task force ειδικά για αυτά, με πλήρεις εξουσιοδοτήσεις, να γίνουν γρήγορα κάποια πράγματα (ο τροχός έχει ανακαλυφθεί), δεν μπορεί να εξαντλείται η βιασύνη και η πολιτική στα δημοσιονομικά.

    Νομίζω όλα τα άρθρα τελευταία εκφράζουν αυτό το ...ανισοβαρές. Είναι ανθρώπινο να χάνεται κανείς στη μετάφραση σε αυτό το κράτος, δεν λέω, ούτε ο Σαμαράς μπορεί να κάνει τα πάντα μόνος του βέβαια, όμως είναι ή τώρα ή ποτέ. Αυτό πια είναι σαφές σε όλους.

  30. TopGunZ avatar
    TopGunZ 17/12/2013 12:05:05

    Τι ακριβώς μέτρα να πάρουνε ρε παιδιά? Εδώ μιλάμε για φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, του πλέουν δικαιότερου φόρου από οικονομικής και κοινωνικής άποψης και όλοι έχουνε ανέβει στα κάγκελα. Αφήστε τα κλάματα και τους οδυρμούς για μεταρρυθμίσεις, η υποκρισία έχει περισσέψει.

  31. benny avatar
    benny 17/12/2013 12:24:23

    TOPGUNZ ηλιστα λαγκαρντ σου θυμιζει τιποτα ?

  32. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 17/12/2013 12:46:32

    "Γιατί όμως παρά τις παραπάνω επιτυχίες οι εκπρόσωποι των δανειστών συνεχίζουν να μας βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό με την απαράδεκτη αδιαλλαξία τους και τις παράλογες απαιτήσεις τους;"

    Διότι χωρίς να θέλω να θίξω το μονάκριβό σας (μας) πολιτικό σύστημα που εσείς (εμείς κλπ) εκθρέψατε και στηρίξατε τόσα χρόνια, αφού έφερε τη χώρα στο γκρεμό, ότι έκανε για να τον αποφύγει το έκανε με την απειλή του βούρδουλα από τους ξένους. Και οι μισές από τις "παράλογες απαιτήσεις", υποψιάζομαι ότι βαφτίστηκαν παράλογες από τα ΜΜΕ και τους πολιτικούς διότι χαλάνε τα σχέδια ορισμένων από αυτούς. Μέσα στην κρίση, όσοι έχουν "προσβάσεις" στους κρατούντες, άτομα ή ομάδες, προσπαθούν να περισώσουν τα κεκτημένα τους σε βάρος των υπολοίπων. Χίλιες φορές ο Τόμσεν παρά ο Αθανασίου π.χ., που προσπαθεί να μοιράσει λίγο παντεσπάνι ακόμα στους "αδικημένους" δικαστές που πεινούν...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.