#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/05/2011 07:17
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το iPad δεν τρώγεται…



Ιδίως μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, τουλάχιστον ο λεγόμενος Πρώτος Κόσμος ξέχασε τη σκληρότητα της καθημερινής μέριμνας για εξεύρεση τροφής. 

Ωστόσο τα τελευταία 2-3 χρόνια πληθαίνει η ειδησεογραφία για ανησυχητικές εξελίξεις στα επισιτιστικά ζητήματα. 

Άστατος καιρός και μεγάλες φυσικές καταστροφές έχουν προκαλέσει όλεθρο στην γεωργική παραγωγή σε πολλές περιοχές του πλανήτη.

Εν τω μεταξύ, η τιμή του πετρελαίου εκτοξεύεται. 
Η παγκόσμια οικονομία στηρίζεται στην δυνατότητα να χρησιμοποιούνται τεράστιες ποσότητες φθηνού πετρελαίου, για να παράγονται με μικρή δαπάνη τρόφιμα τα οποία μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις. 

Χωρίς φθηνό πετρέλαιο το σκηνικό αλλάζει. Στις ΗΠΑ, οι περισσότεροι Αμερικανοί είναι τόσο μαθημένοι σε super markets υπερπλήρη με τεράστιες ποσότητες φθηνών τροφίμων, ώστε δεν μπορούν καν να φανταστούν ότι μπορεί να υπάρξει άλλος τρόπος ζωής.

Και αυτοί όμως, παρά τον εθισμό στην καταναλωτική υπεραφθονία και παρά την αποχαύνωση από την τηλεόραση, δεν έχουν τυφλωθεί ώστε να μην βλέπουν την εμφάνιση της ακρίβειας στα βασικά είδη διατροφής.  

Το περασμένο Μάρτιο ο William Dudley, πρόεδρος της New York Federal Reserve, προσπαθώντας να εξηγήσει στους πολίτες του Queens, N.Y., ότι δεν υπήρχε λόγος να ανησυχούν για τον πληθωρισμό στις τιμές των τροφίμων «πυροβολήθηκε» με την ερώτηση :
«Από πότε έχετε να πάτε στο μπακάλη;»

Ο Dudley, πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της Goldman Sachs (τα στελέχη της «Εταιρειοκρατίας» εναλλάσσονται σε θέσεις κλειδιά), γύρεψε επιχείρημα στον γενικό δείκτη πληθωρισμού :
«Σήμερα μπορείτε να αγοράσετε ένα iPad 2 που κοστίζει όσο ένα iPad 1 αλλά έχει διπλάσια ισχύ».

Η απάντηση από το ακροατήριο ήρθε σαν αστραπή:
«Το iPad δεν τρώγεται»

Αυτά, ενώ όπως υπενθυμίζει ο Niall Ferguson στο newsweek, ο τρόπος υπολογισμού του πληθωρισμού στις ΗΠΑ είναι κίβδηλος. 
Έχει αλλάξει 24 φορές από το 1978.
Εάν ο πληθωρισμός υπολογιζόταν με βάση την κλασσική μέθοδο θα ήταν σήμερα 10%.

Αντίστοιχο, ή και υψηλότερο, ποσοστό πραγματικής αύξησης στις τιμές των τροφίμων από πέρυσι αντιμετωπίζει και ο καταναλωτής στη χώρα μας.

Διαγράφεται στο ορίζοντα παγκόσμια επισιτιστική κρίση; Οι εποχές οικονομικοκοινωνικών κρίσεων βρίθουν από εσχατολογικές προφητείες. 
Και πάντα οι άνθρωποι, ανασφαλή όντα αντίκρυ σε άδηλα μελλούμενα, γοητεύονταν από Νοστράδαμους.  

Από τις ΗΠΑ, και πάλι, εκπορεύεται ένα κυρίως διαδικτυακό «κίνημα» που με ευαγγέλιο ενδεχόμενη χρηματοπιστωτική κατάρρευση κηρύσσει σχεδόν …το τέλος του Κόσμου και συνακόλουθα το τέλος της διατροφής, όπως την έχουμε συνηθίσει. Ερευνώντας διαδικτυακά βρίσκετε άφθονο υλικό.

Μετά τη γυμναστική, την υγιεινή διατροφή, την μαγειρική, μια νέα «μανία» αναπτύσσει ολόκληρη φιλολογία για την «ανάγκη» ατομικής διατροφικής αυτάρκειας σε βάθος χρόνου.

Στις ΗΠΑ, το προτεσταντικό πνεύμα πίσω από έναν διεστραμμένο σε συγκεκριμένες εκφάνσεις του καπιταλισμό ωθεί στην εμπορευματοποίηση κάθε εκδήλωσης της ζωής. Στην περίπτωση, εμπορευματοποιεί τον πανικό.

Έτσι η φυσιολογική ανησυχία από εμφανείς διατροφικές ανεπάρκειες μετατρέπεται σε επιχειρηματικότητα, με αντικείμενο  μαζικές προμήθειες διατροφικών –και άλλων- ειδών πρώτης ανάγκης.

Bloggers αναρτούν κείμενα με τίτλους όπως «7 λόγοι για τους οποίους οι ελλείψεις τροφίμων θα εξελιχθούν σε παγκόσμια κρίση» και «Πώς να επιβιώσετε στην επερχόμενη έλλειψη τροφίμων».

Παραδίπλα στην ιστοσελίδα, banners ή links πουλάνε από σπόρους και γεννήτριες μέχρι φίλτρα καθαρισμού νερού και –πάνω απ’ όλα- τις περίφημες μερίδες έτοιμου φαγητού MREs (Meal, Ready-to-Eat).

Για τους κιμπάρηδες, τρόφιμα για 1 χρόνο, 3 μερίδες την ημέρα για 4 ενήλικες, εδώ !

Πέρα όμως από τις υπερβολές σε μια χειραγωγούμενη κοινωνία, και από
τις ομοιότητες με υστερίες που δημιούργησε η θεωρία Peak Oil από την πρώτη πετρελαϊκή κρίση (1973-74) και εντεύθεν, υπάρχει σήμερα ένα στέρεο υπόβαθρο ενδείξεων που συνηγορούν σωρευτικά στη σοβαρότητα του θέματος. Τις συγκέντρωσε η ιστοσελίδα με τη σημειολογική ονομασία «Η Οικονομική Κατάρρευση», υπό την επικεφαλίδα «20 σημάδια ότι έρχεται παγκόσμια επισιτιστική κρίση», αλλά τα παρατιθέμενα στοιχεία κάθε άλλο παρά προκαλούν μειδιάματα και αναδημοσιεύτηκαν ευρέως, σε Δύση και Ανατολή.

# 1. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, 44 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο έχουν εξωθηθεί σε συνθήκες ακραίας φτώχειας από τον περασμένο Ιούνιο, λόγω της αύξησης των τιμών στα τρόφιμα.

# 2. Χάνεται το επιφανειακό, καλλιεργήσιμο, έδαφος σε ανησυχητικά ποσοστά. Σύμφωνα με τον Lester Brown, "1/3  των αγροτικών εκτάσεων του κόσμου χάνει την φυτική γη γρηγορότερα από ό,τι σχηματίζεται νέο έδαφος με φυσικές διαδικασίες".

# 3. Λόγω των επιδοτήσεων της αιθανόλης, σχεδόν το 1/3 του συνόλου των καλαμποκιού που καλλιεργείται στις ΗΠΑ χρησιμοποιείται σήμερα για καύσιμα. Αυτό ανεβάζει πολύ την τιμή του.

# 4. Λόγω της έλλειψης νερού, ορισμένες χώρες της Μέσης Ανατολής είναι υποχρεωμένες να στηρίζονται σχεδόν ολοκληρωτικά σε άλλα έθνη για βασικά είδη διατροφής. Για παράδειγμα, προβλέπεται ότι δεν θα υπάρξει παραγωγή σιταριού στη Σαουδική Αραβία μετά το 2012.

# 5. Οι στάθμες των υδροφόρων οριζόντων κατέρχονται με ανησυχητικό ρυθμό λόγω "υπεράντλησης». Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, 130 εκατομμύρια άνθρωποι στην Κίνα και 175 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία τρέφονται με σιτηρά, που καλλιεργούνται με νερό το οποίο αντλείται από υδροφόρους ορίζοντες με ρυθμό πιο γρήγορο από ό,τι μπορεί να αντικατασταθεί. Τι θα συμβεί όταν το νερό εξαντληθεί;

# 6. Στις ΗΠΑ, η συστηματική εξάντληση του υδροφόρου στρώματος Ogallala μπορεί τελικά να μετατρέψει τον «σιτοβολώνα της Αμερικής" πάλι σε Dust Bowl.

# 7. Ασθένειες όπως η UG99 wheat rust των σιτηρών αφανίζουν όλο και μεγαλύτερα ποσοστά των διαθέσιμων τροφίμων.

# 8. Το τσουνάμι και η επακόλουθη πυρηνική κρίση στην Ιαπωνία έχουν καταστήσει άχρηστες εκτεταμένες γεωργικές εκτάσεις στη χώρα. Ίσως τελικά ένα σημαντικό τμήμα της Βόρειας Ιαπωνίας καταστεί ακατοίκητο. Ως αποτέλεσμα, η ιαπωνική οικονομία, τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, είναι πιθανό να καταρρεύσει.

# 9. Η τιμή του πετρελαίου ίσως είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στον κατάλογο. Η παραγωγή και η μεταφορά του φαγητού μας εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο.

# 10. Κάποια στιγμή θα αντιμετωπίσουμε σοβαρή έλλειψη λιπασμάτων. Σύμφωνα με τους επιστήμονες της GPRI ο κόσμος δεν πρόκειται να έχει αρκετό φώσφορο για να καλύψει τη γεωργική ζήτηση σε 30 με 40 χρόνια.

# 11. Ο πληθωρισμός στις τιμές των τροφίμων καταστρέφει ήδη πολλές οικονομίες ανά την υφήλιο. Για παράδειγμα, η Ινδία αντιμετωπίζει πληθωρισμό στα τρόφιμα που φθάνει το 18%.

# 12. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη τον Φεβρουάριο η παγκόσμια τιμή των τροφίμων έφτασε στην υψηλότερη τιμή όλων των εποχών.

# 13. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η παγκόσμια τιμή των τροφίμων έχει αυξηθεί 36% τους τελευταίους 12 μήνες.

# 14. Η τιμή του σιταριού έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το περασμένο καλοκαίρι.

# 15. Η τιμή του καλαμποκιού έχει επίσης περίπου διπλασιαστεί από το περασμένο καλοκαίρι.

# 16. Η τιμή τής σόγιας είναι περίπου 50% πάνω από τον περασμένο Ιούνιο.

# 17. Η τιμή του χυμού πορτοκαλιού έχει διπλασιαστεί από το 2009.

# 18. Περίπου 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι στην υφήλιο ζουν με 2 δολλάρια την ημέρα ή λιγότερο.

# 19. Το 2011 είναι από τις πλέον αστάθμητες χρονιές μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Μέση Ανατολή έχει σαρωθεί από επαναστάσεις, οι ΗΠΑ έχουν αναμιχθεί στον εμφύλιο πόλεμο στη Λιβύη, η Ευρώπη κινδυνεύει από χρηματοπιστωτική κατάρρευση και το Αμερικανικό δολάριο πεθαίνει. Τίποτα από αυτά δεν ευνοεί την παγκόσμια παραγωγή τροφίμων.

# 20. Υπήρξαν φήμες για ελλείψεις σε μερικούς από τους μεγαλύτερους προμηθευτές τροφίμων έκτακτης ανάγκης στις ΗΠΑ. Σχετική η πρόσφατη  "ειδική προειδοποίηση".

 

Με εξαίρεση το #20#, «προειδοποιήσεις» που φαίνονται να στοχεύουν στην αύξηση των πωλήσεων «τροφίμων έκτακτης ανάγκης» μέσω περαιτέρω πανικού του κοινού, τα υπόλοιπα στοιχεία είναι αφυπνιστικά. 

Όταν εκτοξεύεται η τιμή του πετρελαίου, όλο το κύκλωμα παραγωγής των τροφίμων μας γίνεται πολύ ακριβότερο. Και εάν η τιμή του πετρελαίου παραμείνει υψηλή θα δούμε πολύ υψηλότερες τιμές τροφίμων, ενώ μερικές μορφές της παραγωγής τροφίμων θα είναι εντελώς ασύμφορες οικονομικά.

Ακόμα, βέβαια, η προμήθεια των αγορών γίνεται σχεδόν απρόσκοπτα. 
Όμως κάτι σημαίνει για την δυνατότητα των τελικών καταναλωτών να προμηθεύονται τα απαραίτητα τρόφιμα η εγχώρια είδηση.

Και θυμηθείτε πως άδειασαν τα ράφια των καταστημάτων στην Ιαπωνία αμέσως μετά την 11η Μαρτίου. 

Πιθανόν εισερχόμαστε σε μια εποχή όπου δεν θα υπάρχει αρκετό φαγητό για όλους στον κόσμο.

Τι θα συμβεί εάν εκατομμύρια περισσότεροι από σήμερα άνθρωποι, σε αναπτυγμένες, αναπτυσσόμενες και υπανάπτυκτες χώρες, δεν θα έχουν τη δυνατότητα να διατραφούν;

Η Μαρία-Αντουανέττα τής Goldman Sachs θα έλεγε :
Φάτε iPad !

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 05/05/2011 07:31:48

    H ανοδος των τιμων των τροφιμων ευνοει την Ελλαδα οπως ολες τις παραδοσιακες γεωργικες χωρες που δεν εχουν μεγαλο πληθυσμο.
    Σημαινει οτι συντομα δεν θα χρειαζεται να επιδοτειται η γεωργια και να πετιουνται στις χωματερες τροφιμα αλλα θα πιανουν κανονικη τιμη στη παγκοσμια αγορα.
    Δεκαετιες πριν η Ελλαδα ηταν αυταρκης σε σιταρι και ο πληθυσμος δεν εχει αυξηθει απο τοτε.Δεν ειναι πια γιατι το βαμβακι εχει μεγαλυτερη επιδοτηση.
    Μπορει ομως να ξαναγινει.Εννοειται οτι σε περιπτωση παγκοσμιας επισιτιστικης κρισης οι ποσοστωσεις της ΕΕ θα καταργηθουν - τερμα οι λιμνες απο γαλα και τα βουνα απο κρεας που τις επεβαλαν.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 05/05/2011 09:19:21

      "H ανοδος των τιμων των τροφιμων ευνοει την Ελλαδα οπως ολες τις παραδοσιακες γεωργικες χωρες"
      Η Ελλάδα δεν ανήκει πια στην κατηγορία που λες.
      Η Γεωργία της ανέρχεται στο 4% του ΑΕΠ, όσο και ο κύκλος εργασιών της κινητής τηλεφωνίας.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Προφήτης 05/05/2011 10:30:33

        Διοτι δεν εχει να διαθεσει τυχον προιοντα της καθως ολα σχεδον χρειαζονται επιδοτηση για να καλυψουν το κοστος παραγωγης.
        Η ανοδος των τιμων θα επιτρεψει την παραγωγη πολλων προιοντων που θα πωλουνται σε τιμη με κερδος.Το εδαφος υπαρχει.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ ψυχραιμια 05/05/2011 11:14:03

          Αυτό θα ήταν η καλύτερη εξέλιξη για την Ελλάδα, αύξηση του πρωτογενούς, παραγωγικού, τομέα και μείωση του παρασιτικού τριτογενούς που εκτινάχθηκε επί, ποιου άλλου, Σημίτη σε πάνω από το 70%.
          Αλλά
          1. Οι κάτοικοι αγροτικών περιοχών αστικοποιήθηκαν ραγδαίως, κανένας νέος δεν ασχολείται, οι γεωργοκτηνοτρόφοι είναι στην συντριπτική πλειοψηφία πάνω από 50 χρ.
          2. Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου αυξάνει το κόστος παραγωγής και δημιουργεί μια επίφοβη ισορροπία με την τιμή διάθεσης των προϊόντων. Θα "βγαίνουν" οι παραγωγοί;

          Είναι θετικό πάντως ότι
          "Την τελευταία τριετία 38.000 πολίτες προστέθηκαν στον αγροτικό πληθυσμό. Ανακτήθηκε η απώλεια θέσεων εργασίας της περιόδου 2005-2008. Εντυπωσιακή η αύξηση της απασχόλησης στις νεότερες ηλικιακές ομάδες"
          h**p://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=105115179#

  2. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 05/05/2011 08:58:37

    Το θέμα είναι ένα. Μαζευτήκαμε πολλοί πάνω στον πλανήτη Γή και όπως πάντα οι πονηροί του κόσμου προσπαθούν να μας περάσουν την ιδέα οτι εφόσον τα τρόφιμα δεν φτάνουν για όλους πρέπει να βρεθούν και τρόποι ελλάτωσης του πληθυσμού της γής. Όλα τα άλλα είναι παραμύθια.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Ναυσικά... 05/05/2011 12:46:19

      "Η γη μπορεί να ικανοποιήσει την πείνα πολλών δισεκατομμυρίων ανθρώπων, αλλά όχι την απληστία ενός."

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ Ναυσικά... 05/05/2011 13:45:50

      Πρόσφατα γνωρίστηκα με ένα Αφγανό πρόσφυγα χρόνια τώρα στην Ελλάδα. Εχει 13 αδέρφια απο τις δύο συζύγους που έχει ταυτοχρόνως ο πατέρας του. Δεν νομίζεις ότι υπάρχει κάποιο προβληματάκι;

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ firiki2010 05/05/2011 18:17:40

        τόσα αδέλφια είχαν και οι παππούδες σου, από μία μόνο μάνα. Το προβληματάκι ξεκινάει όταν εγκαταλείπουμε την καλλιέργεια της γης προς όφελος λιγώτερο κουραστικών εισοδημάτων.

  3. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 05/05/2011 09:17:39

    Προσωπικά πιστεύω ότι όλα αυτά είναι σε μεγάλο βαθμό τεχνητά. Ή, και να μην είναι τεχνητά (π.χ., άνοδος της τιμής του πετρελαίου), πάντως παραφουσκώνονται προκειμένου να στηριχθεί ο αντικειμενικός σκοπός: Από τη μια δηλαδή χοντρά χρηματιστηριακά παιχνίδια που θα βγάλουν τρελά κέρδη σε όσους τα προκαλούν, και από την άλλη δημιουργία πανικού για να προετοιμαστεί το έδαφος για την "παγκόσμια οικονομική διακυβέρνηση", που, φυσικά, θα "λύσει" όλα αυτά τα προβλήματα (που η ίδια δημιούργησε...).

    Συνεχίστε να ζείτε κανονικά. Η ζωή είναι όμορφη. Θα βρούμε να φάμε. Κάντε και το σταυρό σας. "Τον άρτον ημών τον επιούσιον, δος ημίν σήμερον", δεν λέει το Πάτερ ημών; Ευκαιρία να θυμηθούμε την αξία του.

    • Νικος avatar
      Νικος @ Επώνυμος 05/05/2011 10:49:22

      Το Πάτερ υμών δεν τρώγεται.....

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Νικος 05/05/2011 11:02:25

        Αυτό κατάλαβες εσύ;

        • lampros avatar
          lampros @ Επώνυμος 07/05/2011 18:10:07

          Γιατί εσύ τι κατάλαβες;

          Όλα καλά και ωραία μας, λες, απλά τα παραφουσκώνουν για να τα λύσουν οι ίδιοι μετά, κόλπα, συνεχίστε να ζείτε κανονικά, κλπ...

          Δηλαδή την πιθανότητα να πέσει πείνα και πληθωρισμός ΝΑ! και στο Ελλάντα δεν την έχεις σκεφτεί καν;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Επώνυμος 05/05/2011 11:29:06

      Επώνυμε, μίλησα με γεωργούς. Ανθρώπους που ασχολούνται 30-40 χρόνια με τη γη. Δεν υπάρχουν άλλωστε και νεαροί.
      Δεν μπορούν βέβαια να γνωρίζουν τι γίνεται με το υδροφόρο κοίτασμα Ογκαλλαλα στις ΗΠΑ, αλλά όλοι συμφωνούν ότι
      1. Το χώμα έχει εξασθενίσει, συνεπώς και η αποδοτικότητα του
      2. Οι υδροφόροι ορίζοντες έχουν πέσει
      και κυρίως ότι
      3. Λόγω της μηδαμινότητας του καθαρού γεωργικού εισοδήματος (χωρίς την πρόσθεση επιδοτήσεων) δεν υπάρχει ισχυρό ή έστω στοιχειώδες κίνητρο να ασχοληθεί κανείς με τη γεωργία.

      Ποιος λοιπόν θα με θρέψει, σε θρέψει, μάς θρέψει;
      Οι φίλοι μας οι Τούρκοι, από τους οποίους αγοράζουμε όλο και περισσότερα βασικά είδη διατροφής;
      Πέρνα έξω από τη Λάρισα.
      Χωράφια-μανάρια, που χόρτασαν ψωμί την Ελλάδα μετά την προσάρτηση της Θεσσαλίας , έχουν γίνει αντιπροσωπείες.
      Η Ελλάδα πρώτα χόρτασε, μετά αναπτύχθηκε πληθυσμιακά, και οι αμέσως επόμενες γενιές την διπλασίασαν, στους Βαλκανικούς Πολέμους.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Προφήτης 05/05/2011 13:34:05

        Κάποτα τα χωράφια δεν ποτίζονταν με γεωτρήσεις, αλλά με τη βροχή του Θεούλη. Τότε, πώς ζούσαμε; Πώς είχε π.χ. η Ελλάδα του Μεταξά επάρκεια σιτηρών;

        Ούτε λιπάσματα είχαμε. Με την κοπριά ενίσχυαν τα χωράφια.

        Το πρόβλημά μας δεν είναι η καλλιέργεια, το πρόβλημά μας είναι η υπερεντατική καλλιέργεια. Ας καλλιεργήσουμε βρε παιδιά λιγότερο εντατικά! Ας αυξήσουμε, αρχικά, τις επιδοτήσεις προς τους γεωργούς, για να καλλιεργούν λιγότερο εντατικά. ή, ακόμη καλύτερα, ας τεθούν κανόνες για μη υπερεντατική καλλιέργεια και προστασία των εδαφών. Κανόνες και στο πότισμα. Προστασία των υδροφόρων οριζόντων και άντληση τόση, ώστε να επιτρέπεται η ανανέωσή τους. Και αν τεθούν αυτοί οι κανόνες και παράγουμε λίγοτερα τρόφιμα, τότε θα αυξηθεί η τιμή των τροφίμων και δεν θα χρειάζονται πια επιδοτήσεις και θα γίνει ελκυστική η γεωργία και κερδοφόρα.

        Σήμερα καταναλώνουμε τον αγλέορα και μετά τρέχουμε στα γυμαστήρια για να χάσουμε τα επιπλέον κιλά. Δε λέω, δημιουργείται τζίρος στην αγορά έτσι (περισσότερα τρόφιμα + ο τζίρος της βιομηχανίας αδυνατίσματος), όμως δεν είναι προς το μακροπρόθεσμο συμφέρον μας.

        Είμαι βέβαιος ότι η τεχνολογία μπορεί να μας δώσει λύσεις να παράγουμε πολύ περισσότερα από όσο το 1936, χωρίς όμως την εξάντληση του εδάφους και του νερού.

        Από κει και πέρα, πιστεύω όμως ότι, αντί να δούμε το θέμα ως τεχνικό-πολιτικό, το γεγονός ότι τίθεται (όχι από σένα τώρα, γενικότερα τίθεται) ως πρόβλημα "επερχόμενης επισιτιστικής κρίσης', πιστεύω ότι έχει στη βάση του χρηματιστηριακό παίγνιο, καθώς και προετοιμασία για την "global financial government", την οποία "we need fast", σύμφωνα με τον τοπικό εκπρόσωπό της. ΔΕΝ οδηγεί απαραίτητα σε κρίση το πρόβλημα. Λύνεται μια χαρούλα και χωρίς πολλές αναταραχές.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Επώνυμος 05/05/2011 13:56:38

          Εξετάζεις μια κατάσταση όπως διαμορφώνεται. Προσωπικά, κι εσύ, θα θέλαμε να απαγορευτεί η χρηματιστηριακή διακύμανση των τροφίμων.
          Δεν μπορούμε να το επιβάλουμε άρα το δεχόμαστε σαν πραγματικότητα σήμερα και ενισχύουμε τις (πολιτικές και οικολογικές) δράσεις που εκτιμάμε ότι πάνε στην αντίθετη με την κερδοσκοπία στα τρόφιμα κατεύθυνση.

          Δεύτερον, η υπερκατανάλωση, και οι γνωστές συνέπειες του αγλέορα που αναφέρεις, είναι ΤΟ σύστημα σήμερα. Δεν είναι παρέκκλιση, όπως όντως είναι, είναι η mainstream οικονομία.

          Ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας συρρικνώθηκαν σε όφελος ενός παρασιτικού τριτογενούς τομέα, ο οποίος όμως απέκτησε την οικονομική ισχύ και εκλέγει κυβερνήσεις, άρα υπαγορεύει τις πολιτικές εξελίξεις προς την κατεύθυνση που τον ευνοεί, ανεξαρτήτως επιδράσεων σε Περιβάλλον και χωρίς να σκέφτεται το αύριο, παρά τα μπόνους του 3μήνου.

  4. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 05/05/2011 09:41:19

    ΠΡΟΣ ΕΠΩΝΥΜΟ: +++++...( ΑΠΕΙΡΑ )

  5. Απορία avatar
    Απορία 05/05/2011 10:16:44

    Πολύ καλό post όπως πρέπει, με παραπομπές και στοιχεία. Όπως δηλαδή πρέπει να είναι όλα τα post.

  6. man8os avatar
    man8os 05/05/2011 10:42:32

    Δε θα μπω σε εσχατολογικες προβλεψεις.
    Το παγκοσμιο περιβαλλον αυτη τη στιγμη ειναι ασταθες για πολλους λογους. Σε αυτη την ασταθεια αν κατι ειναι σιγουρο ειναι πως το πετρελαιο θα βρισκετε σε ακριβα επιπεδα και πολυ ψηλοτερα απο οσο ηταν τη δεκαετια του 90. Αυτο δεν ευνοει κανεναν, ιδιαιτερα εμας που στηριζομαστε στον τουρισμο.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ man8os 05/05/2011 11:03:28

      Τα στοιχεία δεν είναι εσχατολογικές προβλέψεις, αλλά σημάδια για να αναληφθούν ενέργειες τώρα, που ακόμα η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη, και όχι ως συνήθως υπό την πίεση δυσμενών συμβάντων.

      Τονίζεται το γεγονός ότι μπορεί να υπάρξουν υπερβολές, όπως π.χ. όταν γίνεται σεισμός που γίνονται όλοι "σεισμολόγοι", ακριβώς για να μην αντιμετωπισθούν με αδιαφορία.

      Κατά την άποψη και των γεωργών θα πρέπει να ενισχυθεί ο πρωτογενής τομέας, χωρίς τη νοοτροπία «τυφλών» επιδοτήσεων του παρελθόντος.

  7. nicvel avatar
    nicvel 05/05/2011 11:23:18

    ΕΧΕΤΕ ΠΟΤΕ ΣΚΕΦΘΗ ΓΙΑΤΙ ΠΡΩΤΟΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΥΕΥΡΑΝ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ? ΑΣΦΑΛΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΝΧΟΥΝ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ , ΓΙΑΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΝΧΟ ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΕΥΝΩΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΛΕΝΧΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΥΚΤΟ ΠΛΟΥΤΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ , ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΛΥΣΑΝ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΣΦΑΛΩΣ ΠΑΛΙ ΑΥΤΟΙ ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΦΑΓΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ , ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΟΤΙ ΚΟΒΟΥΝ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΑ ΠΛΗΘΩΡΙΣΤΙΚΑ ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ? ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΧΙ !
    NIC

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 05/05/2011 11:25:48

    Εξαιρετικό άρθρο γιατί επισημαίνεις το πραγματικό πρόβλημα και όχι αυτά που μας σερβίρουν. Δεν νομίζω ότι έχουμε θέμα peak oil, αλλά θέμα περισσότερης ζήτησης για το ίδιο πράγμα, και η χρήση φαγητού για ενέργεια είναι ψυχανώμαλη.

    Επειδή μου αρέσει να βλέπω το σήμερα με τα μάτια του χτες, και στην κατάρευση του Μυκηναϊκού πολιτισμού, και στο χάος τους 14ου αιώνα βλέπω ίχνη ομοιοτήτων. Ο κίνδυνος σήμερα είναι το λεγόμενο systems collapse όπου κάποιο άσχετο γεγονός μπορεί να επιφέρει πχ διακοπή μαζικής μεταφοράς τροφίμων, ή απότομη αύξηση της ζήτησης και διακοπή της παροχής σε μία περιοχή που δεν έχει μάθει ή δεν μπορεί να έχει απρόσκοπτο εμπόριο.

    Έχω αναφερθεί στά τρόφιμα στο h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2011/01/blog-post_30.html, και στον καταστροφικό 14ο αιώνα στο h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2011/05/blog-post_04.html. Στην κατάρρευση του Μυκηναϊκού πάει μακριά η βαλίτσα.

    Στην Ελλάδα, έχεις δίκιο, μπορούμε να επιζήσουμε, χωρίς ipad αλλά η επιστροφή στις αγροτικές ρίζες μας του 1950 ή του 1920 θα είναι επώδυνη και ίσως όχι "γραμμική". Έχω ακούσει πχ ότι το 1960-70 τρώγαμε ότι παρήγαμε, οι μπανάνες ήταν σπάνιες και ο μπακαλιάρος πολυτέλεια. Η μετάβαση των ορδών των ζόμπυς και των παρασίτων σε τέτοιες καταστάσεις, ξέρεις καλύτερα από μένα ότι περνάει από δύσκολα.

    Όχι ότι το 29 θα επαναληφθεί, αλλά τα προβλήματα του 29 φάνηκαν το 31 και 32 (και τότε χάθηκαν τα πολλά λεφτά). Ζούμε ακόμα το κραχ του 2008. Οι φίλοι μας οι σοσιαληστές που κατήργησαν το Glass Steagall (για να μοιάζουν με τις κεντρικοευρωπαϊκές universal banks ας όψωνται.

    • man8os avatar
      man8os @ archaeopteryx 05/05/2011 11:45:47

      Υπαρχουν πολλοι επιστημονες που θα ελεγαν οτι η παραγωγη πετρελάιου πρεπει να εφτασε στο πικ.
      Και το γεγονος οτι η τιμη αυξανεται δειχνει πως κατι εχει αρχισει να αλλαζει.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ man8os 05/05/2011 11:55:43

        υπάρχουν πολλοί επιστήμονες; Πες μου "έναν". Όνομα, σπουδές, επάγγελμα. Μόνο έναν.

        • man8os avatar
          man8os @ archaeopteryx 05/05/2011 16:12:55

          Τωρα μου βαζεις τα δυσκολα. Λοιπον θα το ψαξω που το διαβασα και θα απαντησω στο σαιτ σου το ΣΚ.

        • lampros avatar
          lampros @ archaeopteryx 07/05/2011 18:26:22

          Last month the country’s [UK] former chief scientist, Sir David King, co-authored a report saying that oil reserves had been overstated, and hinted that the IEA’s assessment was not completely objective, due to a need to keep its member countries happy. “It’s critically important that reserves have been overstated, and if you take this into account, we’re talking supply not meeting demand in 2014-2015,” he told the Telegraph.

          ***

          ***

          Last year the UK Energy Research Council, a body established on King’s recommendation to bring together government, industry and academia, published a report warning of “a significant risk of a peak before 2020″.

          ***

          The US Joint Forces command issued a Joint Operating Environment report earlier this month [4/2010] that states that surplus oil production capacity could disappear within two years and that there could be serious shortages by 2015.

          http://www.jfcom.mil/newslink/storyarchive/2010/JOE_2010_o.pdf

          ***

          The German-based Energy Watch Group (EWG) believes peak oil is real. It's an "international network of scientists and parliamentarians" that published an October 2007 report with that view. It stated world oil production peaked in 2006, output is now declining by several percent a year, and by 2020 to 2030 global oil reserves will be substantially lower than today and a supply gap will exist.

          ***

          He's Matthew Simmons, chairman and CEO of Simmons & Company, an industry-insider, close associate of Dick Cheney and advisor and possible secret member of Cheney's Energy Task Force representing Big Oil interests. He's also a major Republican donor and author of the 2005 book "Twilight in the Desert: The Coming Saudi Oil Shock and the World Economy."

          In it, Simmons is alarmist about the world's largest producing country, and he's widely heard and believed. Right or wrong, he states that Saudi oil fields are "at or very near (their) peak sustainable volume (and they'll) likely....go into decline in the very foreseeable future." In addition, there's little chance of discovering new fields to make up the difference.

          ***

          Retired petroleum geologist Colin Campbell, who worked for major oil companies as well as smaller firms, has long been associated with the belief the world's oil supplies are dwindling.
          He does not waver from that and dismisses the argument of the so-called optimists that technology will manage to keep eking out more and more oil to keep pace with rising demand. (...)
          Campbell's theory, which he developed from studying first Colombia's oil reserves and then analyzing global data on the world's oilfields, applies to conventional oil. The peak for difficult-to-extract, non-conventional sources, including oil sands and polar oil -- for instance, in Arctic regions of Russia -- is three years later, in 2008. The problem is non-conventional oil only "ameliorates the decline" and relies on high oil prices to be viable.

          "They are no substitutes for what we have built the economy on so far," said Campbell, whose oil depletion theory has been published in books and through the Association for the Study of Peak Oil, which gave its first workshop in 2002.

          Since then, the peak oil theory has nudged its way further into the mainstream and was widely publicized around the 2008 price spike, but it is hotly contested by many in the oil industry, including OPEC, which argues the world will rely on fossil fuels for decades to come. Campbell's analysis of data questioned reporting of reserves by the Organization of the Petroleum Exporting Countries, whose members' upward revisions, he said, were not credible. "It's absolutely implausible new discoveries would absolutely match that produced," he said.

          ***

          FATIH BIROL, the chief economist of the International Energy Agency (IEA), believes that if no big new discoveries are made, “the output of conventional oil will peak in 2020 if oil demand grows on a business-as-usual basis.”

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 05/05/2011 12:19:53

      *Το κοινοβούλιο της Ν. Κορέας επικύρωσε την συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ε.Ε.. Η συμφωνία αναμένεται να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών μεταξύ της Ν. Κορέας και της Ε.Ε. στα 100 δις. ευρώ περίπου.

      Να ρε.. θα φανε ανεμογεννητριες και τηλ κεντρα οι Ν Κορεατες και θα μας στειλουν ρυζι !!! τι αγχωνεσαι??? φυσαει πολυ εκει !! και βρεχει βεβαια !!
      ΑΠΕ απο βροχη εχουν οι Γερμανοι??

      ΠΠ

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 12:29:02

        ΑΠΕ από βροχή λέγεται "υδροηλεκτρικά" αλλά θέλει και κατάλληλη γεωμορφία. Φαντάσου ένα φράγμα χαμηλά στην Συγγρού ή στην Κηφισίας θα βάλουμε και ψαράκια.

        • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
          ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 05/05/2011 12:51:04

          Εδω στα βριλησσια που μενω να δεις τι τραβαγαμε για χρονια.. εφερνε νερο η Πεντελη και αλεπουδες μαζι !!! χαχαχααα
          Φραγμα στην Πεντελης τωρα !!!

          ΠΠ

    • lampros avatar
      lampros @ archaeopteryx 07/05/2011 18:14:07

      """Έχω ακούσει πχ ότι το 1960-70 τρώγαμε ότι παρήγαμε, οι μπανάνες ήταν σπάνιες και ο μπακαλιάρος πολυτέλεια. """

      Έχεις ακούσει; Γιατί πόσο είσαι ρε νέοπα;!

  9. kiki avatar
    kiki 05/05/2011 11:37:20

    Οντως ειναι φοβικες ολες αυτες οι ερευνες για την ελλειψη τροφιμων, και οντως αποσκοπουν στην παγκοσμια διακυβερνηση.
    δηλαδη στην επιβολη προιοντων μεταλλαγμενων, που η καλλιεργια τους δεν εχει κινδυνους αρωστειων και μπορεις να παραγεις μεγαλες ποσοτητες απο το καθε φυτικων προιον.
    Με μια διαφορα ειναι φτωχες σε βιταμινες και στοιχεια, και δεν μπορεις να τα αναπαραγεις, δηλαδη θα θελεις καθε χρονο αγορα σπορων απο την μια Μονσαντο.
    Κανουμε και θα κανουμε οτι μπορουμε οι Ελληνες αγροτες να αντισταθουμε σαυτην την λαιλαπα.
    Οντως το κοστος παραγωγης αυξανεται χρονο με τον χρονο, αλλα νομιζω οτι σε πεισμα της ΕΕ που προσπαθει να επιβαλλει τους ορους της παγκοσμιοποιησης, θα τα καταφερουμε.
    Για τις επιδοτησεις εχουν περασει προ πολλου οι καλες εποχες, ετσι η αλλιως σε δυο χρονια καταργουνται.
    Μην επικαλειστε τις επιδοτησεις , προκειται για την πιο αστεια ιστορια πια, οσοι φαγαν φαγαν, τωρα οι οροι για επιδοτηση ειναι αποτρεπτικοι, λαθη απο τους συνεταιρισμους, κομπινες , αποτρεπουν την συνευεση μαζι τους.
    ασε που καθε που τους βλεπεις πρεπει να πληρωνεις.
    Να σας πω την δικια μας περιπτωση ωστε να γινει κατανοητο.
    Το 2002 κατεβηκαμε στα πατρογωνικα, του αντρα μου, το 2004 μπηκαμε στις βιολογικες ,πληρωναμε 250 ευρω για γεωπονο, 350 για την βιολογικη οργανωση.Μας κανουν 600 , μετα τα δικα μας λιπασματα πιο ακριβα, μεροκαματα για το μαζεμα του ελαιοκαρπου, κλπ.Η βιολογικη στρεμματικη επιδοτηση βαση συμβολαιου με το κρατος 70 ευρω.
    Τα συμβολαια δεν τους καναν στειλαν γεωπονους ασχετους να μετρησουν, πρωτον ξαναπληρωσαμε δευτερον τα βγαλαν καπου 1,5 στρεμμα λιγοτερα γιατι ο δορυφορος δεν πιανει πλαγιες μονο ισωμα, μετα ξαναπληρωσαμε γιατι τα βαλαν αλλου, επικαλυψη, και μετα απο 7 χρονια που δεν εχουμε παρει μεχρι τελους τις βιολογικες επιδοτησεις, μας ειπαν περυσι οτι πανω απο 4ο και μια μερα γιοκ, αφου μας τραβολαγαν επι 7 χρονια στον συνεταιρισμο, απο τις 5 το πρωι στην Σπαρτη 100 χιλ μακρια.
    Ετσι αποφασισα δυναμικα να τους διαβολοστειλω γιατι για κατι λιγο που μενει απο την επιδοτηση , δεν θελω να τους βλεπω αυτους των συνεταιρισμων το κρατος τις Νομαρχιες τους και τις απατες τους.
    αυτα για τον μυθο των επιδοτησεων.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ kiki 05/05/2011 12:01:32

      Κική, ο σκοπός δεν ήταν να δημιουργηθούν φοβικά σύνδρομα αλλά να αναδειχθεί η ανάγκη περισσότεροι άνθρωποι να κάνουν αυτό που έκανες εσύ κι άντρας σου.
      Το ότι κάποιοι ισχυροί θα επιδιώξουν να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία για γεω-πολιτικές επιδιώξεις δεν αναιρεί την αξία τους ως "ξυπνητηριού".

      Ένα παλληκάρι στη Δράμα αφενός μαζεύει αφετέρου οργανώνει παζάρι όπου οι παραγωγοί ανταλλάσσουν παλιούς σπόρους, για να διατηρηθούν οι εγχώριες ποικιλίες .

      Πώς τα πάτε με τις ελιές;

      • kiki avatar
        kiki @ Προφήτης 05/05/2011 12:19:44

        Καλα τα παμε ,
        αλλα και εμεις μαζευουμε σπορους, και κραταμε δικες μας ποικιλιες, ελληνικες, απο μαιντανο μεχρι σταφυλια, κουκουτσια απο τα παντα.
        Κουραζομαστε , απο αστοι καλοθρεμμενοι , αγροτες αλλα ενταξει, τα καταφερνουμε.
        απλως τωρα που ολα κοβονται, συνταξεις και τετοια, στην συλλογη γινονται πιο δυσκολα τα πραγματα λογω εργατικου κοστους.
        Αλλα ειλικρινα εχω την χαρα του καθε πρωι που ξυπναω, να αντικρυζω την φυση τριγυρω μου, ελευθερη απο περιοικους, να χανεται το ματι στο πρασινο,
        και αυτη η αισθηση Ελευθεριας εδω πανω, δεν περιγραφεται.
        Απο Δημοκρατια πασχουμε .

  10. Ευμένης avatar
    Ευμένης 05/05/2011 11:42:32

    Οι τροφές είναι ανανεώσιμες και μπορεί άνετα να διπλασιαστεί η παραγωγή τους (στις ανεπτυγμένες χώρες) με την προυπόθεση ότι υπάρχει το ανάλογο κέρδος φυσικά. Στην Ελλάδα σήμερα πουλιέται το λάδι στους εμπόρους το πολύ 2 € το κιλό. Θυμάστε την εποχή πριν 20 χρόνια που το λάδι πουλιόταν 1.000 δρχ το κιλό? Γιατί κάποιος να ασχοληθεί με την συγκομιδή του σήμερα? Ας πουλιόταν αναλογικά 10€ το κιλό και πάλι και θα βλέπαμε πως θα εκτοξευόταν η παραγωγή του. Το ίδιο με το γάλα κτλ κτλ.
    Οι καταναλωτές φυσικά δεν το αγοράζουν σε αυτές τις τιμές αλλά εδώ μπαίνουν θέματα όπως τιμή βενζίνης, φόροι και στην περίπτωση της Ελλάδος υπέρογκα κέρδη από ολιγοπώλια/μονοπώλια.
    Το μόνο πραγματικά ανησυχητικό είναι το πετρέλαιο που δεν ανανεώνεται και χρησιμοποιείται και στην γεωργία (αγροτικά μηχανήματα-μεταφορά συγκομιδής). Αν δεν βρεθεί εναλλακτική λύση σύντομα θα υπάρξει πρόβλημα.

  11. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 12:08:30

    i Χάσου πρωι πρωι.. πειναω !!! χαχαχαααα

    Φοβικα συνδρομα. Με το νερο να δεις τι θα γινει !! Περασαν και νομο για απαγορευση στα βοτανα, την καλλιεργεια τους για θεραπευτικους λογους!!
    Θες χαμομηλι... στο απαγορευει το ΓΑΠ !!!

    Εξαιρετικο το αρθο - πειναω !!

    ΠΠ

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 12:23:08

      ΠΠ: "πειναω !!"
      αγόρασε τις 4320 μερίδες.
      6495 $, μόνο.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Προφήτης 05/05/2011 12:28:57

        ρε συ ο Σαλλας δεν εβγαινε στο τηλ στη Μανια !!!
        ντου γιου μπιλιβ ιτ?? δε βαζεις ενα χερακι αν εξυπηρετηθει η κοπελα !!

        αχχααα

        ΠΠ

        • kiki avatar
          kiki @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 12:49:52

          θα βγει η Μανια την Κυριακη θα γελασουμε .
          Το πονηρο ΓΑΠ και η παρεα να δω τι μουτρα θα κανουνε.
          Δεν της δινει ο Σαλλας τα λεφτα απο το δανειο, ολοι μαζι , μετα των αλλων φιλων.
          Ηταν και ο Σαλλας στους Νεους επιχειρηματιες, χα χα χα .

    • kiki avatar
      kiki @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 12:23:35

      Πορτα-Πορτα,
      αν θελεις χαμομηλι να σου στειλω ,
      και σε διαβεβαιω οτι το ΓΑΠ και τις μακακιες του εδω γελαμε με τον Κωδικα, και αν προπσαθησει τους βλεπω με τρυπες τους ελεκτες,
      τον ΓΑΠ τον εχουμε εσμενο ,
      εσυ που ειναι η μυνηση ?
      Σε μανιατη μην ταξεις , αντε .

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ kiki 05/05/2011 12:27:37

        Εχω χωριο με ριγανη και τσαι βουνου στα 1400μ !!! και σπιτι....
        ανταρτης !! μια χαρα.... ρε τι τραβαμε με τις "παρθενες"...

        ΠΠ

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 12:30:47

          θα βάλω τις πατάτες να κάνουμε πατάτες ριγανάτες στον φούρνο. Κανέναν καλαματιανό η σητειακό για λίγο λάδι θέλουμε. Βιομάζα για το φούρνο από έπιπλα του ΥΠΕΚΑ.

          • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
            ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 05/05/2011 12:32:14

            εχω.... Κρητικο λαδι !! και ρακι... και τσιπουρο απο χωριο ! το καλοκαιρι παιζω και ορεινες φραουλες !

            ΠΠ

          • kiki avatar
            kiki @ archaeopteryx 05/05/2011 12:47:18

            Λαδι μανιατικο , με 0,1 οξεα , αντε κρητικοι αμεσως.
            Πατατες δεν προλαβα , απο τις βροχες , θα πετυχω ομως, οτι βαζω στο νου το πετυχαινω.
            την μηνυση , ασε τις ριγανες.

          • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
            ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ kiki 05/05/2011 12:52:10

            περιμενω νεα απο Φαηλο !!!!.. δεν ξεχναω οπως μερικοι.....

            ΠΠ

  12. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 05/05/2011 12:42:31

    Είναι ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου. Παρέλειψες μία σημαντική παράμετρο της γεωργικής παραγωγής. Είναι οι καλλιέργειες που προορίζονται για ζωοτροφές. Και είναι ένα μεγάλο ποσοστό των καλλιεργειών σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας που προορίζεται για τροφή ζώων. Όμως οι επιπτώσεις της κτηνοτροφίας, αν και δεν αναφέρονται συχνά, είναι τεράστιες.

    Παράδειγμα: Η απαγόρευση τροφής των ζώων με ζωικές πρωτεΐνες στην Ευρώπη, έστρεψε την ευρωπαϊκή κτηνοτροφία στην υποκατάσταση της ζωικής πρωτεΐνης με σόγια. Το 78% της σόγιας που πάει στην κτηνοτροφία της Βρετανίας, εισάγεται από την Βραζιλία. Η τεράστια αύξηση των εξαγωγών, ώθησε τους καλλιεργητές στην Βραζιλία να στραφούν στην καλλιέργεια σόγιας (ως επι το πλείστον μεταλλαγμένης) και σαν αποτέλεσμα αυτό είχε νέες αποψιλώσεις των δασών. Η Βραζιλία έχει και αυτή τεράστια κτηνοτροφία με εξαγωγικό προσανατολισμό και μάλιστα η Βρετανία εισάγει ένα σημαντικό ποσοστό (13%) βοδινού κρέατος από την Βραζιλία. Η ραγδαία ανάπτυξη της σύγχρονης κτηνοτροφίας στην Βραζιλίας έχει αποδειχθεί ότι είναι βασική αιτία της αποψίλωσης των δασών. Αυτά δίνουν μία εικόνα για το ποσοστό των εκτάσεων που δεσμεύονται για την κτηνοτροφία. Φαίνεται λοιπόν ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η κτηνοτροφία έχει τεράστιες επιπτώσεις. Και στην ουσία, η σημερινή μορφή κτηνοτροφίας αντί να λύνει το επισιτιστικό πρόβλημα, καταλήγει να το επιδεινώνει. Και συμβάλλει και σε άλλες καταστροφές, όπως οι αποψιλώσεις με τεράστιες επιπτώσεις.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Professor Moriarty 05/05/2011 13:39:46

      Η ανάρτηση θίγει το "περίγραμμα" του θέματος και παρέχει στοιχεία για την κατάσταση σήμερα, παγκόσμια.
      Η παρατήρηση που ορθά κάνεις για τις ζωοτροφές, για να εξετασθεί αναλυτικά απαιτεί από μόνη της επιστημονικό άρθρο. Οι δε προεκτάσεις της, αλληλεπιδράσεις με επισιτισμό και περιβάλλον, βιβλίο.
      Έχουν υπάρξει πολλές, καταστροφικές στο περιβάλλον επεμβάσεις από τις ανθρώπινες συνήθειες, π.χ. η μονο-ιχθυοκαλλιέργεια πέρκας που αφάνισε τα μισά είδη στη Λίμνη Βικτωρία
      h**p://www.gisl.co.uk/megapesca/nileperch.html
      Αν μπορέσω, θα συγκεντρώσω επιδράσεις που υφίσταται το περιβάλλον από τα διαμορφούμενα οικονομικά και πολιτισμικά πρότυπα. Τα τελευταία 150 χρόνια, λόγω εφευρέσεων και τεχνολογίας, επεμβαίνουμε με πολύ δραστικό τρόπο.

  13. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/05/2011 13:07:21

    Ανεξαρτητη Διοικητικη Αρχη ΤΩΡΑ για τον ελεγχο των τροφιμων στην Ελλαδα!

    αααααααααα ποναω! απ τα γελια !

    ΠΠ

  14. tiramola avatar
    tiramola 05/05/2011 13:38:06

    Είναι βέβαια και η περίοδος κατάλληλη αλλά σας διαβεβαιώ ότι τόσο λαό σε γεωπονικά πάρκα για φυτώρια στην περιοχή μου δεν έχω ματαδεί.
    Μου είχαν μείνει καμιά 30αρια τετραγωνικά και φύτεψα μιά κυδωνιά και μιά περγαμοντιά να τρώμε και το γλυκάκι μας.
    Προφήτη του χρόνου θα σου στείλω δυό βάζα.
    Μόνο να μου γράψεις αν θέλεις και αμύγδαλο στο κυδώνι.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ tiramola 05/05/2011 14:08:54

      Οι συζητήσεις ανθρώπων 30-50 χρονών, ιδίως αν έχουν και μικρά παιδιά, έχουν αλλάξει λίγο.
      Από αυτοκίνητα και διακοπές, τώρα ακούς και :
      "έβγαλα κάτι ντομάτες στον κήπο, τα παιδιά τρελλάθηκαν, μούδωσε ο Γιώργος σπόρο θα βάλω και πιπεριές" κτλ κτλ κτλ
      Μάς κατέστρεψε ο δικός σου, 81-89, και οι λεμέδες με τα lifestyle.
      Οι Έλληνες είχαν επιβιώσει χιλιετίες με λίγα και με εφευρετικότητα.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Προφήτης 05/05/2011 18:53:20

        αυτή η αλλαγή καλή δεν είναι?

        μας κατέστρεψε ο τότε δικός του, αλλά ο νυν δικός του γίνεται, χωρίς να το θέλει, ο κύριος μοχλός ανατροπής των επί πατρός του ειωθότων, δόξα νάχει ο παντοδύναμος, και θαυμαστές οι πονηριές του ... θα καταλήξουμε να ευχαριστούμε τον τιραμόλα, που θα ξαναβρεί σιγά-σιγά η ελληνική κοινωνία τον αληθινό ρυθμό της!

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ δρόμος 05/05/2011 21:44:00

          "θα καταλήξουμε να ευχαριστούμε τον τιραμόλα..."
          Καλά, μην το κάνουμε και επιστημονική φαντασία

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ Προφήτης 05/05/2011 23:53:39

            χιχιχιχι .... ο ίδιος πάντως είναι σεμνός, είδες, τόπιασε το υπονοούμενο, αλλά δεν απαντάει ...

  15. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/05/2011 14:50:17

    Οι περιπλανήσεις των φαγωσίμων ανά την υδρόγειο με καύση υδρογονανθράκων είναι εγκληματικές.

    Όμως προέκυψαν από την εξέλιξη του καπιταλισμού και από την μετεξέλιξη των ΗΠΑ σε αυτοκρατορία μετά τον 2ο ΠΠ.
    Η υπεροχή μεταφράσθηκε σε εξάλειψη της απασχόλησης με τις επίπονες εργασίες γεωργίας-κτηνοτροφίας.
    Σιγά-σιγά η μείωση της εγχώριας παραγωγής απαίτησε εισαγωγές. Οι εισαγωγές απαιτούν πετρέλαιο. Έτσι και ο έλεγχος των πετρελαιοπηγών έγινε εντονότερα "ζωτικό συμφέρον" των ΗΠΑ.

    Το πρότυπο ακολούθησαν βαθμιαία όλοι οι υπό την ηγεμονία των ΗΠΑ στο Δυτικό κόσμο. Η ΕΕ επιδοτούσε τις καταστροφές καλλιεργειών στην Ελλάδα. Κανείς δεν βγήκε να πει
    "μα γιατί καταστρέφουμε κάτι που φτιάξαμε και που είναι σταθερά παραγωγικό;"
    Μετά τα λιμνάζοντα κεφάλαια βρήκαν διέξοδο σε κερδοσκοπία στα τρόφιμα.
    Μετά "χάθηκε η μπάλλα"...

    "καλό θα ηταν να πριμοδοτησουμε ως κοινωνια την τοπικη παραγωγη και κατανάλωση"
    Αν εννοείς προτίμηση των ελληνικών γεωργοκτηνοτροφικών προϊόντων, σαφώς.
    Και κυρίως όχι κατανάλωση που υπακούει σε απόκτηση κοινωνικού κύρους, βλέπε καρπούζι Νοτ. Αφρικής το καταχείμωνο.
    Βέβαια και η εγχώρια ντομάτα θερμοκηπίου το χειμώνα δεν είναι ό,τι καλύτερο.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Προφήτης 05/05/2011 14:51:46

      το προηγούμενο για l' ami

  16. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/05/2011 15:25:40

    Από θέση αρχών συμφωνώ. Αλλά δεν έχει "περπατήσει" η κρατική υποστήριξη, βέβαια έχει υπονομευθεί από τους μεσάζοντες.
    Το θέμα είναι να βγει νέα γενιά αγροτών, πιο μορφωμένη και ικανή, να χειριστεί αυτοδύναμα τις εκμεταλλεύσεις, να εκσυγχρονίσει καλλιέργειες, να δράσει και επιχειρηματικά στη γεωργία.

  17. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/05/2011 15:38:17

    "ουτε να περιμενουμε “φιλελευθερα”, να ανεβουν οι τιμες, ουτε να επιστρεψουμε σε πτωχοπροδρομικα προτυπα “ολιγαρκειας και εφευρετικοτητας”, αλλα να κινηθουμε ενεργα και σκοπουμενα σε μια αλλαγη παραδειγματος"
    Συμφωνώ.

    Στην Ιστορία οι θεωρίες περί "ολιγάρκειας" και τα ηθικά πρότυπα που τις συνοδεύουν εμφανίζονται σε περιόδους σπάνι πόρων. Συνήθως, από τη φύση του, ο άνθρωπος είναι άπληστος.
    Ανέφερα την εφευρετικότητα παρακάτω στον τιρ., για την αξία της σε κάθε περίοδο, είτε με πολλά είτε με λίγα.

  18. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/05/2011 15:53:59

    Τι προκύπτει από την πράξη: μακροπρόθεσμα, τίποτα δεν μπορεί να σταθεί μόνο με υποστήριξη.
    Συνεπώς, πρέπει μεν να υπάρχει ένα "δίχτυ" , που να αφορά συνέργειες και επικουρίες, αλλά οι εκμεταλλεύσεις να είναι αυτοδύναμες οικονομικά.

  19. miden_agan avatar
    miden_agan 05/05/2011 15:56:27

    Το τελευταίο σχόλιο του Προφήτη το συμμερίζομαι και εγώ (είμαι 39). Επίσης, δεν θα πρέπει να αγνοούμε την επίπτωση των QE & TARP στον πληθωρισμό των τροφίμων

  20. Cpt.Nemo avatar
    Cpt.Nemo 05/05/2011 20:07:30

    Σχετικα με τα μεταλλαγμενα:

    http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23503

  21. mitsosms avatar
    mitsosms 05/05/2011 20:47:35

    Καλησπέρα,

    διαβάστε μια ανάλυση για τις ελλείψεις των τροφίμων σε συνδυασμό με την πληθυσμιακή αύξηση μέσω γραφημάτων. Πιστεύω θα σας ενδιαφέρει.

    http://center24.blogspot.com/2011/05/blog-post_7096.html#axzz1LU8Zd1QR

    Με εκτίμηση
    mitsosms

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ mitsosms 05/05/2011 21:40:57

      @mitsosms
      Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση.
      Ευχαριστούμε
      Ο όρος "πετρελαιοποιημένος κόσμος" εύστοχος.

      Και όλο το σχετικό υλικό στην ιστοσελίδα. Δική σου είναι;

      • mitsosms avatar
        mitsosms @ Προφήτης 06/05/2011 11:16:01

        @Προφήτη

        Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
        Δεν γράφω μόνο εγώ εκεί. Τα δικά μου όμως κείμενα είναι στις κατηγορίες "Ανάλυση" και "Ανάλυση ΙΙ".

  22. η Dimi avatar
    η Dimi 06/05/2011 00:12:19

    Γιά τους «MBA Players» ό,τι δεν είναι συμφέρον, είναι Ανάξιο αναφοράς! http://bit.ly/iftVTV

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.