#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/01/2010 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το χαμένο παιχνίδι της Γερμανίας

Οι γερμανικές πιέσεις για την ελληνική οικονομία, τα ξένα ΜΜΕ, το ελεγχόμενο, από τους Γερμανούς  πολιτικο – οικονομικό σύμπλεγμα στην Ελλάδα, οι πρωθυπουργοί στη σφαίρα επιρροής, ο «κύκλος της Φρανκφούρτης», ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ο Κώστας Σημίτης, ο Λουκάς Παπαδήμος και ο Σπύρος Σημίτης, η απαίτηση για «εκχώρηση της εθνικής κυριαρχίας», το στιβαρό δίπολο Παπανδρέου – Σαμαρά, η κυβέρνηση «εθνικής ανάγκης» που παραπέμπει στις προτάσεις του Παλατιού μετά τον εμφύλιο πόλεμο, οι αμερικανο – γερμανικοί ανταγωνισμοί, η πολιτική εξέλιξη της Ντόρας Μπακογιάννη και η σύγκρουση του Ανδρέα Βγενόπουλου με κάποια γερμανικά συμφέροντα

 

Του Δημήτρη Μπεκιάρη

Τον Ιανουάριο του 2009, δηλαδή έναν χρόνο ακριβώς πριν, το πολιτικό σκηνικό, εν μέσω διεθνούς οικονομικής κρίσης και ενώ η κατάσταση της εγχώριας οικονομίας ήταν μεν αρνητική, αλλά επίσης ακαθόριστη, ήταν ρευστό. Η προηγούμενη κυβέρνηση αδυνατούσε να κυβερνήσει, ενώ οι δημοσκοπήσεις άφηναν ανοικτό το ενδεχόμενο στις επόμενες εθνικές εκλογές, όποτε και αν πραγματοποιούνταν αυτές, να μην σχηματιζόταν αυτοδύναμη κυβέρνηση. Το τοπίο της εγχώριας πολιτικο – οικονομικής πραγματικότητας συνιστούσε ένα πεδίο υπό διαμόρφωση (αυτό τουλάχιστον πίστευαν οι επίδοξοι πάτρωνες της πολιτικής κατάστασης), ενώ η εικόνα διάλυσης του κράτους σε συνδυασμό με τις απαισιόδοξες προβλέψεις για το μέλλον έδιναν τα περιθώρια εκείνα σε κέντρα του εξωτερικού να εξελιχθούν σε ρυθμιστές της ελληνικής πραγματικότητας. Η κωδική λέξη εκείνη την περίοδο ήταν: Αποσταθεροποίηση.

Οι γερμανικές πιέσεις τις οποίες δέχεται σήμερα η Ελλάδα, ερμηνεύονται κυρίως, ως αποτέλεσμα των απωλειών που υπέστησαν τα γερμανικά συμφέροντα αδυνατώντας να ελέγξουν τους κανόνες του πολιτικού παιχνιδιού στην Ελλάδα (αδυνατώντας ακόμη να ελέγξουν μέσω διακομματικών συστημάτων επιρροής την εκλογή προέδρων από τη βάση στα δύο κόμματα εξουσίας), όπως επίσης τις αποκαλύψεις για τα μαύρα ταμεία της SIEMENS. Τα γερμανικά συμφέροντα,  παίζουν το τελευταίο τους χαρτί, πιέζοντας ακόμη και για έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και απειλώντας για υποτίμηση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας.

Έστω και αργά, όμως, ξένα ΜΜΕ αναγνωρίζουν την εμπλοκή της Γερμανίας (των αντιφάσεων) στην διόγκωση του ελληνικού προβλήματος. Οι Financial Times αναφέρουν σε άρθρο τους ότι  « … η Γερμανία, όπως και οι άλλες πλεονασματικές  χώρες, χρειάζεται επίσης να δεχθούν πως αποτελούν μέρος του προβλήματος», ενώ το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων αναφέρει ότι «Το πρόβλημα της ευρωζώνης είναι η Γερμανία! Οι αδύναμες ή περιφερειακές χώρες, όπως η Ελλάδα και η Ιρλανδία, χρειάζονται έναν πρόθυμο εταίρο, για την αγορά των εξαγωγικών προϊόντων τους. Αυτός είναι η Γερμανία». Παράλληλα σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγες ημέρες στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» ο κορυφαίος Γερμανός Οικονομολόγος της Διαρκούς Συνόδου του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη UΝCΤΑD Χάινερ Φλάσμπεκ που έχει έδρα τη Γενεύη, αναγνώρισε ότι η Γερμανία ευθύνεται για την κρίση στην Ελλάδα.

Η «Συνταγή Σημίτη»

Τον Ιανουάριο του 2009 εγχώρια ΜΜΕ ανέλυαν την «Συνταγή Σημίτη για την οικονομική κρίση» δημοσιοποιώντας τις παραμέτρους των παρασκηνιακών διαδικασιών περί της επαναπροσέγγισης του πρώην πρωθυπουργού της χώρας, με την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, την περίοδο που το Κίνημα βρισκόταν στην αξιωματική αντιπολίτευση.  

Ένα χρόνο μετά η Ελλάδα, δέχεται την συντονισμένη επίθεση γερμανικών και βρετανικών ΜΜΕ για την κατάσταση της ελληνικής  οικονομίας. Οι γερμανικές εφημερίδες συνδέουν το παράδειγμα της Ελλάδας με την κρίση στην Ευρωζώνη επισημαίνοντας ότι λόγω της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα επιστρέφει η ανησυχία στις αγορές.

Τίποτα, όμως, δεν είναι τυχαίο αναφορικά με την στάση των Γερμανών, ιδιαίτερα δεν όταν οι τελευταίοι τα προηγούμενα χρόνια είχαν εξασφαλίσει τα απαραίτητα πολιτικά ερείσματα και είχαν εφορμήσει σχεδόν σε όλους τους παραγωγικούς τομείς στην Ελλάδα, στα αεροδρόμια (Ελευθέριος Βενιζέλος), στις τηλεπικοινωνίες (με την εξαγορά του ΟΤΕ από την Deutsche Telecom), στα media (τηλεόραση του Alpha) κ.α. Οι εξελίξεις στο εσωτερικό της Ελλάδας τον τελευταίο χρόνο, απειλούν ουσιαστικά τα γερμανικά συμφέροντα. Ενδεικτικό δε είναι το γεγονός το οποίο έχουν παρατηρήσει πολιτικοί αναλυτές ότι «ο Γιώργος Παπανδρέου είναι ο μοναδικός πρωθυπουργός, τα τελευταία χρόνια, ο οποίος δεν ομιλεί την γερμανική γλώσσα».

Background

Η γερμανική εφημερίδα «Ντι Τσάιτ» κλιμάκωσε τις προκλήσεις των γερμανικών ΜΜΕ εναντίον της Ελλάδας αναφέροντας ότι «Όλες οι χώρες, όχι μόνο η Ελλάδα, θα πρέπει να δέχονται έξωθεν επεμβάσεις … Tα διασωζόμενα κράτη χάνουν την κυριαρχία τους που περιέρχεται στο εξωτερικό ή σε διεθνείς οργανισμούς». Η εφημερίδα προχώρησε ένα βήμα παραπάνω γράφοντας ότι «Tο ερώτημα δεν είναι απλώς μήπως οι Γερμανοί θέλουν να σώσουν τους Έλληνες, αλλά και αν οι Έλληνες θέλουν να σωθούν. Γιατί “σώζω” σε αυτή την περίπτωση σημαίνει επίσης “συγκυβερνώ”».

Ένα τμήμα, λοιπόν, του γερμανικού κατεστημένου «ονειρεύεται» συγκυβέρνηση, δηλαδή την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας της Ελλάδας και άλλων κρατών του ευρωπαϊκού νότου (της Ισπανίας και της Ιταλίας) και την μετατροπή τους σε πεδίο ελεύθερης και ανεξέλεγκτης δράσης των γερμανικών συμφερόντων τα οποία πάντοτε φρόντιζαν να ασκούν επιρροή σε πολιτικά πρόσωπα και κυβερνήσεις. Υπό αυτή την έννοια η προσέγγιση, με τη μορφή μεσογειακής συμμαχίας, των πρωθυπουργών της Ελλάδας και της Ισπανίας, Παπανδρέου και Θαπατέρο, αντίστοιχα, μόνο τυχαία δεν είναι.

Σε ότι έχει να κάνει αποκλειστικά με την Ελλάδα, στο πεδίο επιρροής των γερμανικών συμφερόντων βρέθηκαν μέχρι σήμερα δύο πρωθυπουργοί, δύο κορυφαίοι πολιτικοί εκπρόσωποι τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Νέας Δημοκρατίας: Ο Κώστας Σημίτης και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.

Η πολύ νωπή, σπασμωδική παρέμβαση του επίτιμου προέδρου της ΝΔ  κ. Κώστα Μητσοτάκη να προτείνει «κυβέρνηση εθνικής ανάγκης» με τη συμμετοχή του Κώστα Σημίτη, υπήρξε ιδιαίτερα αποκαλυπτική για τις προθέσεις των γερμανικών συμφερόντων να καλλιεργήσουν φοβικά σύνδρομα στον ελληνικό λαό και σύγχυση στους φορείς πολιτικής σκέψης στην Ελλάδα. Ο ορισμός, από την πλευρά του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, της υποθετικής αυτής κυβέρνησης ως «εθνικής ανάγκης», λίγους μόλις μήνες μετά τον σχηματισμό αυτοδύναμης κυβέρνησης, με την ισχυρή πλειοψηφία 160 βουλευτών από τον Γιώργο Παπανδρέου, και την εσωκομματικής ήττα της κόρης του κας Ντόρας Μπακογιάννη στη Νέα Δημοκρατία,  αποκαλύπτει ότι κάποια δομημένα συμφέροντα, μετά την αποτυχία των σχεδίων τους εξακολουθούν και επιδιώκουν την πολιτική αποσταθεροποίηση. Οι προτάσεις Μητσοτάκη θυμίζουν τις μετεμφυλιακές προσπάθειες του Παλατιού περί συγκρότησης «κυβέρνησης εθνικής συγκεντρώσεως».  Δεν είναι τυχαίο, ότι όταν ο επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στην πρότασή του περί της συγκρότησης «κυβέρνησης εθνικής ανάγκης» συμπεριέλαβε ως συμμετέχοντα και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας με έδρα την Φρανκφούρτη, Λουκά Παπαδήμο. Ο Λουκάς Παπαδήμος βρισκόταν δίπλα στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ζαν Κλωντ Τρισέ, όταν ο τελευταίος ζητούσε από την Ελλάδα να λάβει σκληρά και θαρραλέα μέτρα.

Σε ότι έχει να κάνει με την πρόταση περί συμμετοχής του Κώστα Σημίτη, πρέπει να σημειωθεί ότι αδελφός του είναι ο καθηγητής Σπύρος Σημίτης, ο οποίος ως «κεφάλαιο σκέψης για τη Γερμανία» έχει και ο ίδιος έδρα την Φρανκφούρτη. Προφανώς ο κ. Μητσοτάκης είχε στο μυαλό του το μοντέλο της συγκυβέρνησης με τα γερμανικό πολιτικο – οικονομικό σύμπλεγμα, το οποίο προτείνουν ωμά οι γερμανικές εφημερίδες.

Οι ίδιοι δημοσιογραφικοί κύκλοι που έκαναν λόγο για την περίφημη «Συνταγή Σημίτη για έξοδο από την κρίση» στις αρχές του 2009, είναι οι ίδιοι οι οποίοι τον Δεκέμβριο του 2009 έγραφαν, μετά την εσωκομματική ήττα της Ντόρας Μπακογιάννη, περί της αναγκαιότητας συγκρότησης νέου κόμματος διαπιστώνοντας ότι «Οι «ανοιχτές διαδικασίες» εκλογής αρχηγού στο ΠαΣοΚ και στη ΝΔ επιβεβαίωσαν ότι στον κοινωνικό πυρήνα των δύο ιστορικών παρατάξεων οι εκσυγχρονιστές αποτελούν μειοψηφία, η οποία με βάση τους κανόνες της δημοκρατίας ωθείται στο περιθώριο. Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί η εκτίμηση ότι η κυοφορούμενη εφαρμογή του γερμανικού συστήματος και η εισαγωγή της λίστας θα πολλαπλασιάσουν τη δυνατότητα των κομματικών ηγεσιών να αυξάνουν τους βουλευτές της δικής τους επιρροής». (Παύλος Παπαδόπουλος, ΤΟ ΒΗΜΑ, 3 Δεκεμβρίου 2009).

Το… (συμπαγές) δίπολο Παπανδρέου – Σαμαρά, η πολιτική εξέλιξη της Ντόρας και ο Ανδρέας Βγενόπουλος

Οι Γερμανοί, εκτός από τις εκτιμήσεις τους για την Ευρωζώνη, για την δική τους οικονομία και για την οικονομία των Ελλήνων, έχουν και άλλους λόγους να είναι δυσαρεστημένοι με την Ελλάδα, όπως για παράδειγμα με το πάγωμα της αγοράς των Euro fighters, που είχε εξοργίσει την Καγκελάριο της Γερμανίας κα Άνχελα Μέρκελ, η οποία έπνεε μένεα για  τον πρώην πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή. Τα σχέδια των Γερμανών, περί των πολιτικών εξελίξεων είχαν συγκεκριμένο πλάνο, το οποίο προέβλεπε την εκλογή της γερμανόφιλη πρώην υπουργού Εξωτερικών κας Ντόρας Μπακογιάννη. Δεν είναι τυχαίο ότι τον Ιούλιο του 2009, η κα Μπακογιάννη είχε πραγματοποιήσει παρέμβαση μέσω της εφημερίδας «Η Καθημερινή» υπέρ του γερμανικού εκλογικού μοντέλου, ενώ στο βάθος διακρίνονταν πρόωρες εκλογές. Λίγο νωρίτερα, το υπουργείο Εξωτερικών, με πολιτική προϊσταμένη την κα Μπακογιάννη, είχε καθυστερήσει με πρωτοφανή τρόπο να πράξει τα δέοντα στην υπόθεση της διαφυγής των βασικών κατηγορουμένων για την σκάνδαλο με τα μαύρα ταμεία της SIEMENS Χριστοφοράκου – Καραβέλα.  Κάποια γερμανικά συμφέροντα, είναι βέβαιο, ότι απεργάζονταν (εκμεταλλευόμενα και τις εκτιμήσεις των δημοσκόπων) σενάρια αδυναμίας συγκρότησης αυτοδύναμης κυβέρνησης στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, τις οποίες θα κέρδισε το ΠΑΣΟΚ. Ταυτόχρονα διακινήθηκαν με ευκολία, σενάρια περί συνεργασίας του ΠΑΣΟΚ με την Νέα Δημοκρατία. Αλησμόνητο, εξάλλου, είναι το προσκλητήριο για συγκυβέρνηση που είχε απευθύνει από τα τηλεοπτικά παράθυρα των ειδήσεων η κα Ντόρα Μπακογιάννη προς τον νυν υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο. «Ελάτε να συγκυβερνήσουμε» του είχε πει.  

Ωστόσο, ο σχηματισμός ισχυρής κυβέρνησης από τον Γιώργο Παπανδρέου και η εσωκομματική νίκη του Αντώνη Σαμαρά, η εκλογή του δηλαδή στην ηγεσία της ΝΔ,  ανατρέπουν σήμερα τα σχέδια των Γερμανών για την έναρξη νέου κύκλου επιρροής στα ελληνικά πράγματα, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που στο παρασκήνιο, ο οικονομικός, γεωστρατηγικός και γεωπολιτικός ανταγωνισμός και ο ανταγωνισμός για τα εξοπλιστικά προγράμματα ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Γερμανία, αλλά και τη Μεγάλη Βρετανία σε ολόκληρα τα Βαλκάνια θα είναι μεγάλος.

Οι νίκες Παπανδρέου – Σαμαρά, συνετέλεσαν στην ανατροπή του σχεδιασμού ορισμένων δομημένων συμφερόντων, για τα οποία υπάρχει η υποψία ότι κατευθύνθηκαν από τις απαιτήσεις των γερμανικών κέντρων εξουσίας.

Ακόμη και η σύγκρουση της κ. Ντόρας Μπακογιάννη με τον πρόεδρο της MIG Ανδρέα Βγενόπουλο το καλοκαίρι του 2009 για την άδεια πτήσεων της Aegean στην Κωνσταντινούπολη, που είχε προκαλέσει  εκατέρωθεν μηνύσεις ανάμεσα στην υπουργό και στη MIG είχε … γερμανικό άρωμα.  Ο Ανδρέας Βγενόπουλος εξελισσόταν, ήδη, ως το αντίπαλον δέος παραδοσιακών συμφερόντων, τα οποία είχαν σταθερό δίαυλο επικοινωνίας με γερμανικά κέντρα εξουσίας. 

Μετά τη συνάντηση του Ανδρέα Βγενόπουλου με τον πρώην πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή την άνοιξη του 2009, είχε διοχετευτεί σε περιορισμένο κύκλο προσώπων η πληροφορία ότι ο ισχυρός άνδρας της MIG, είχε εντάξει στα πλάνα του την εξαγορά του ΟΣΕ, μετά από εκείνη της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η πρόθεσή του εκείνη, συγκρουόταν ευθέως με τα γερμανικά συμφέροντα, δεδομένου ότι το 2010, δηλαδή το έτος που διανύουμε είναι το έτος της απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων.  Έστω και αν τους προηγούμενους μήνες η γερμανική κυβέρνηση διατύπωνε τις ενστάσεις της περί της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, εν τούτοις οι γερμανικές ιδιωτικές εταιρείες προετοιμάζονται να διεκδικήσουν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο μέσα στο 2011.

Η σύγκρουση, όμως, του Ανδρέα Βγενόπουλου με κάποια γερμανικά συμφέροντα διαπιστώνεται και στο πλαίσιο της πώλησης του ΟΤΕ στην γερμανική Deutsche Telecom, όταν ο πρώην υπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Γιώργος Αλογοσκούφης, αφού είχε «στήσει μπλόκο» στην αύξηση του ποσοστού της MIG επί του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΤΕ, στην συνέχεια πούλησε τον Οργανισμό στους Γερμανούς. Η τυπική πώληση του ΟΤΕ … εντελώς συμπτωματικά συνέπιπτε χρονικά με την διαγραφή του Κώστα Σημίτη από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. mara avatar
    mara 24/01/2010 08:29:39

    Συγχαρητήρια!!! Εκπληκτικό άρθρο. Η πραγματικότητα σε όλο της το "μεγαλείο".
    Έτσι για να ξέρουμε ποιά ήταν τα λουστράκια... της Γερμανικής μπότας που πάτησε στην Ελλάδα από το 1990 και μετά.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ mara 24/01/2010 11:00:18

      Οι γερμανοστολιάδες αν μπορούσαν θα είχαν ξεπουλήσει από καιρό κάθε σπιθαμή γης.

      Αν κάνει κάποιος έναν απολογισμό θα τρελαθεί... εξοπλιστικά προγράμματα, εξοπλισμοί ΟΤΕ, τραίνα, δάνεια ελληνικού κράτους κλπ κλπ.

      Μέχρι και στο τέλος τους χάλαγε ο Βγενό ήθελαν DT στον ΟΤΕ.

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 24/01/2010 08:37:43

    εξαιρετικό άρθρο. Οι ροές των εμπορικών συναλλαγών, οι σχέσεις των "πολιτικών" με ξένα εμπορικα συμφέροντα, βάλε και την σύγκρουση του ελληνικού κεφαλαίου (που πέθανε το 81 και το 90) με το ξένο, αυτή είναι η Ελλαδίτσα. Μην ξεχνάμε και τον πόλεμο του τσιμέντου το 91-93

    Κατανάλωση ξένων προϊόντων, κάθε μαγαζάκι και μια ξένη αντιπροσωπεία, είτε είναι κουρελάκια είτε σιδεράκια, και τα πολλά λεφτά σε Γερμανούς.

    Για τον ρόλο του Βγενό στον ΟΤΕ, δεν είμαι σίγουρος. Πιστεύω ότι πληρώθηκε για να κάνει τράμπα το πακέττο, κάτι που δεν μπορούσε να κάνει απ' ευθείας η Ελληνική Κυβέρνηση. Ο Βγενό ψιλοσυγκρούεται με την Γερμανική Aegean.

    Το θέατρο τωρα είναι η ενέργεια, και είναι πολύ μπερδεμένο για να το καταλάβω. Αλλά έχει ελληνοιταλούς σε κάρβουνα, έλληνες του Λονδίνου σε LNG, Έλληνες σε πετρέλαιο, ελληνορώσους σε αέριο, όλο και κάποιος θα έχει καταλάβει ότι το πυρηνική είναι λύση, διάφορα μπουμπόυκια σε αιολικά, ψίχουλα σε άλλα, για να περνάει η ώρα, κάπου παίζουν και ισπανοι, την δε ΔΕΗ μην την έχουν ήδη τάξει σε Ισπανογερμανούς. Βάλε και τον διεθνή καυγά αγωγών, μύλος.

    Ερωτηματικό παραμένουν οι τράπεζες. Μια βολεμένη συεννοημένη κατάσταση που όλη μαζί τώρα ζορίζεται. Προφανώς οι ελληνικες τράπεζες έχουν και άλλη αποστολή, και όλη η Ευρώπη είναι στην ίδια αποστολή.

    Η Ελλάδα είναι γερμανική περιφέρεια με ατλαντικά συμφέροντα. Και συμφωνώ ότι και ο ΓΑΠ και ο ΑΣ ξεκολλάνε λίγο από το Deustchland uber alles. Και ο μεν ΑΣ δεν έχει δείξει δείγματα γραφής ακόμα. Ο ΓΑΠ θα μου ήταν πιο συμπαθής αν ξεκολλούσε από κατι νεοταξικά παραμύθια.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ archaeopteryx 24/01/2010 11:02:35

      Εγώ ένα έχω να πω στηρίξτε ελληνικές επιχειρήσεις, ιδίως αυτές που αξίζουν.

  3. popolaros avatar
    popolaros 24/01/2010 08:47:54

    Εάν οι Αγγλο-αμερικάνοι ήθελαν να πλήξουν την Ε.Ε, την ευρωζώνη και το ευρώ, που θα στόχευαν.
    Υποθέτω την Γερμανία, ως πυρήνα και ατμομηχανή της Ε.Ε. και του ευρώ.
    Η ελλάδα χρησιμοποιείται ως relay point.
    Επ'ευκαιρίας της ελληνικής σκόπιμης αποσταθεροποίησης βέβαια,περνάμε και 2-3 σημαντικά θέματα, όπως καλλικράτης-ομοσπονδιοποίηση,ιθαγένεια-ισλαμοποίηση, τα οποία πλήτουν άμεσα την εθνική κυριαρχία και έμμεσα τα συμφέροντα της Ε.Ε.
    Θεωρώ ότι η Γερμανία απασφάλισε με την Ελλάδα, όταν αντιλήφθηκε ότι ο Jeffrey, ως άλλος Saakashvili, είναι μια εύκολη και πειθήνια μαριονέτα στα επιδέξεια χέρια αμερικανικών συμφερερόντων και η πολιτική του θα είναι καταστροφική για την ίδια την Ε.Ε, το ευρώ (νέο μάρκο) και την ίδια την Γερμανία τελικά, ως πυρήνα.
    Υπάρχουν 2 τάσεις για το μέλλον της Ε.Ε.
    Η Γαλλο-Γερμανική που εκπορεύεται από το κέντρο της, προς τις περιφερειακές χώρες.
    Η Αγγλο-Αμερικανική, από τις περιφέρειες προς το κέντρο της Ε.Ε.
    Δεν είναι τυχαίο που τα P.I.I.G.S είναι χώρες της περιφέρειας.
    Με αντίθετους σκοπούς βέβαια.
    Η πρώτη έχει σκοπό μια ανεξάρτητη ομόσπονδη Ε.Ε και η δεύτερη απλά την διαιώνιση της υπάρχουσας εξάρτησης.
    Ποιά τάση έχει καβαλήσει ο ΓΑΠ, νομίζω είναι προφανές και είναι καταστροφική.
    Το παιχνίδι είναι χοντρό και πλανητικό,πολύ πέρα από τον ΟΣΕ και τον ΟΤΕ.
    Τα στρατόπεδα είναι δυο.
    Ευρωπαιστές και Ατλαντιστές.
    Η απόφαση μόνο μια.

    • amomymous avatar
      amomymous @ popolaros 24/01/2010 21:42:33

      Eτσι, πεστα παιδι μου

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ popolaros 25/01/2010 08:58:25

      Ώστε ο Καλλικράτης είναι ομοσπονδιοποίηση ε; Και αυτό ενοχλεί τους Γερμανούς, που είναι ήδη ομόσπονδο κράτος (κανονικό ομόσπονδο, όχι «ομόσπονδο» όπως εννοείς εσύ την ύπαρξη περιφερειών, παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, πχ στην Ιταλία). Είμαστε κατά των περιφερειών λοιπόν και δε βλέπουμε πουθενά πρόβλημα στη δομή του υπερσυγκεντρωτικού αθηνοκεντρικού κράτους. Που απομυζά ολόκληρη την περιφέρεια, και που μεταφέρει τους πόρους της στην πρωτεύουσα. Εγώ πχ που ζω στη Θεσσαλονίκη πληρώνω φόρους στην Αθήνα. Και έρχομαι μετά να ζητιανέψω κανένα ψίχουλο, από τα ΔΙΚΑ ΜΟΥ χρήματα, για να γίνουν τα αναγκαία έργα που πρέπει να γίνουν στην πόλη μου. Κι αυτό δεν ισχύει φυσικά μόνο για μένα, αλλά για όλες τις περιοχές της Ελλάδας εκτός της πρωτεύουσας. Που αντιμετωπίζει την περιφέρεια ως «επαρχία» (κατά τον ίδιο δηλαδή τρόπο που αντιμετώπιζε η Ρώμη τα κατακτημένα εδάφη, από όπου και προέρχεται ο όρος) και δεν ντρέπεται να το ομολογεί και δημοσίως.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ popolaros 25/01/2010 09:41:19

      Η Γερμανία μπορεί να είναι όσο ομόσπονδη θέλει διότι δεν συνορεύει ούτε με την Αλβανία που έχει διεκδικήσεις για τη Θύαμι [αλβανικά Τσαμουριά], ούτε με την Τουρκία.

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ popolaros 25/01/2010 10:37:35

      Παντού σε όλον τον κόσμο, εκατέρωθεν των συνόρων υπάρχουν μεικτοί πληθυσμοί. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και στη Γερμανία, που έχει πολεμήσει ουκ ολίγες φορές με τη Γαλλία και είχαν ανέκαθεν διαμάχες και έχθρα. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τους πρώην εχθρούς να γίνουν στενότατοι σύμμαχοι και συνεταίροι. Και φυσικά η μεταφορά περισσότερων αρμοδιοτήτων στις περιφέρειες δε συνιστά ομοσπονδοποίηση. Όποιοι το υποστηρίζουν είτε δεν έχουν ιδέα σε τι πράγμα αναφέρονται είτε συνειδητά παραπληροφορούν. Περιφέρειες έχει και η Ιταλία, χωρίς φυσικά αυτό να την καθιστά ομοσπονδία. Άλλο περιφέρεια, άλλο συστατικό κράτος ομοσπονδίας. Το αθηνοκεντρικό μοντέλο οδήγησε σε τεράστιες στρεβλώσεις και είναι τυφλός όποιος δεν το βλέπει. Υπάρχουν βέβαια κι αυτοί που φοβούνται μη χάσουν τα πακέτα που διαχειρίζονται.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ popolaros 25/01/2010 10:45:56

      Για το Αθηνοκεντρικό μοντέλο δεν διαφωνούμε και για την επιτακτική ανάγκη να ζωντανέψει η περιφέρεια.
      Τι σχέση έχει η γαλλο-γερμανική γειτονιά και η βαλκανική γειτονιά Ελλάδας - Τουρκίας/Αλβανίας/Σκοπίων Βουλγαρίας. Λες και δεν ζούμε εδώ.
      Το αν συνιστά ή όχι ομοσπονδοποίηση το μοντέλο του Καλλικράτη θα το έχεις την ευκαιρία να το τσεκάρεις στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ popolaros 25/01/2010 11:02:42

      Η Βουλγαρία είναι ήδη μέλος της ΕΕ. Η Αλβανία θα γίνει κι αυτή κάποια στιγμή, το ίδιο και ο ακατανόμαστος γείτονας όταν βρεθεί λύση στο πρόβλημα της ονομασίας. Εδαφικές διεκδικήσεις ανάμεσα σε χώρες μέλη της ΕΕ είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟΙ. Όχι πως όλα αυτά έχουν καμία σχέση με τον Καλλικράτη, αλλά επειδή το ανέφερες.

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ popolaros 25/01/2010 11:03:15

      Διόρθωση: αδιανόητες

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ popolaros 25/01/2010 11:10:27

      Η Βουλγαρία έχει μεγάλο ποσοστό τουρκόφωνων κατοίκων που κυκλοφορούν ελεύθερα στις παραμεθόριες περιοχές μας και η Αλβανία εμφορείται από έντονες αλυτρωτικές τάσεις, που εκφράζονται μέσα από δημοσιεύσεις καθηγητών της Ακαδημίας τους και σε χάρτες. Δεν έχουμε δικαίωμα να εθελοτυφλούμε.

      Όσο για το γείτονα δε νομίζω να γίνει μέλος της ΕΕ τόσο σύντομα όσο θάθελες αν κρίνω από το πνεύμα της απάντησής σου.

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ popolaros 25/01/2010 11:36:01

      Τις εξυπνάδες αλλού αγαπητή/έ. Ούτε επιχείρηση έχω στα Σκόπια ούτε με νοιάζει αν και πότε θα μπουν στην ΕΕ. Όμως θα μπουν σίγουρα κάποια στιγμή, όπως θα μπουν και η Σερβία και η Αλβανία και το Μαυροβούνιο και η Κροατία και η Βοσνία. Η τρύπα αυτή στο χάρτη δεν μπορεί να υπάρχει επ' άπειρον.

      Όσον αφορά τις αλυτρωτικές τάσεις, αυτές δεν εμφανίζονται μόνο στους γείτονες. Ολόκληρος αρχιεπίσκοπος μιλούσε δημοσίως για «αλύτρωτες πατρίδες» και για την Πόλη που «πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικιά μας θα 'ναι». Και δεν είναι λίγοι οι σχολιαστές του παρόντος site που συμφωνούν μαζί του. Κάνε μια δημοσκόπηση αν θέλεις.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ popolaros 25/01/2010 11:48:22

      Την Τουρκία εννοούσα, όχι τα Σκόπια.

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ popolaros 25/01/2010 12:22:33

      Η Τουρκία όμως δεν είναι «ακατανόμαστη». Έχει όνομα, με το οποίο δε διαφωνεί κανείς. Και από τις γειτονικές μας χώρες είναι η μόνη που κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν θα μπει τελικά στην ΕΕ. Γι' αυτό και δεν την ανέφερα. Όμως όποιος είναι προκατειλημμένος καταλαβαίνει ό,τι θέλει από αυτά που διαβάζει.

  4. sintonistis avatar
    sintonistis 24/01/2010 08:58:15

    δηλαδη, ο καλυτερος πρωθυπουργος της Ελλαδας.. μετα το 1981 ( που θυμαμαι τον ευατο μου) ειναι ο Ανδρεας Γ. Παπανδρεου?

    • Ellinas avatar
      Ellinas @ sintonistis 24/01/2010 20:36:03

      Είχαμε τον 1ο αείμνηστο,Γ.Π,ακολούθησε ο 2ος αείμνηστος Α.Γ.Π, ήρθε ο διάδοχος Γ.Α.Π(ο Β')...όταν έρθει με το καλό ο Α.Γ.Π(ο Β')εκεί να δείτε τι έχει να γίνει!!!

  5. SARACTOR avatar
    SARACTOR 24/01/2010 09:21:33

    Καταπληκτικό άρθρο. Συγχαρητήρια στον Δημήτρη Μπεκιάρη.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 24/01/2010 09:36:46

    Μαλιστα.Μεχρι προτινος οι παντες θεωρουσαν υπευθυνους για οτι γινεται στην Ελλαδα τους Αμερικανους αλλα τωρα μαθαινουμε οτι ειναι οι Γερμανοι.
    Μονο που η αποφαση για την εισοδο στην ΕΟΚ εληφθη απο τον Καραμανλη αμεσως μετα το 1974 οταν φανηκε οτι οι ΗΠΑ δεν προκειται να υποστηριξουν την Ελλαδα στον ανταγωνισμο με την Τουρκια.Φυσικα ευρωπαικη προοπτικη σημαινει στενες σχεσεις με τη Γερμανια.Η αντιθετη εναλλακτικη λυση ποια ειναι;Η ζωνη της Μεσης Ανατολης με Τουρκια και Αραβες υπο την εποπτεια της Αμερικης και δυνατες ισλαμικες μειονοτητες;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ψυχραιμια 24/01/2010 10:20:17

      υπεύθυνοι είμαστε εμείς και οι εφιάλτες μας, τουλάχιστον από το 1200πΧ. Τα αντιαμερικανικά εντάσσονται στα του Ψυχρού Πολέμου 1949-1991, τα αντιγερμανικά από το 1991 και μετά, που μάλλον ενταχθήκαμε στην Ευρωπαϊκή Νέα Τάξη, με λίγα αμερικανικά συμφέροντα. Προσωπικά, είμαι πεπεισμένος ότι το θυμικό "αντιαμερικανικό" από το 1991 και μετά το καλλιεργεί αυτός πυ έχει συμφέρον να το καλλιεργήσει. Πες μου εσύ ποιός είχε συμφέρον από το 1991 και μετά? Για την επιλογή α ή β, δεν νομίζω, εξ άλλου και η τουρκία το παίζει αμερικανόφοβη τελευταία, κοινώς χ.ψ.α. 8)

    • amomymous avatar
      amomymous @ ψυχραιμια 24/01/2010 21:48:32

      Αρχαιε, με απογοητευεις. Θεωρείς δηλαδή οτι μετά το 91 η Αμερική μας έχει αφήσει να λειτουργήσουμε ως κυρίαρχο κράτος; Οτι δεν επιρρεάζουν την ελληνική πολιτική σκηνή;

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 24/01/2010 09:40:28

    Κι αν φύγανε οι Γερμανοί, ήρθανε πάλι οι.... Γερμανοί. Καινούργια πάλι κατοχή!
    (Παραφράζοντας τον Πάνο Τζαβέλλα).

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 24/01/2010 09:53:03

    Καλημέρα από ελληνικό χιονισμένο τοπίο στην ομίχλη.

    Δύο παρατηρήσεις για την πολύ συγκροτημένη επισκόπηση:
    1. Το θέμα είναι [πάλι] αν θα "συνεννοούμαστε" στα αγγλικά ή στα γερμανικά για να "καταλαβαινόμαστε"?

    Ποιο σχολείο είναι καλύτερο μπαμπά?
    Η γερμανική σχολή ή το αμερικανικό κολλέγιο?
    Ιδού το αιώνιο, βασανιστικό δίλημμα της "αστικής -λεγόμενης- κυρίαρχης τάξης" της Ελλάδας.
    Χα χα χα χάααααα!

    2. Ο Σαρκοζί συνέλαβε πρώτος μια Μεσογειακή Συμμαχία εντός της ΕΕ, για διάφορους λόγους, που άπτονται των σχέσεων με τις πρώην αποικίες της Γαλλίας, του μεταναστευτικού, των κοινών περιβαλλοντικών προβλημάτων της Μεσογειακής λεκάνης.
    Η πρωτιά της ιδέας δεν ανήκει στη Γερμανία.
    Η Γερμανία, ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΚΗ όπως πάντα, μπαίνει σφήνα, εκμεταλλευόμενη την οικονομική ισχύ της.

  9. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 24/01/2010 10:00:36

    Η αλλαγή στη χρονική σειρά εμφάνισης και ανάγνωσης των σχολίων από κάτω προς τα πάνω νομίζω δεν εξυπηρετεί.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ αλλενάκι 24/01/2010 10:10:33

      αλλενάκι, μαζί σου 100%. Επιφέρει μεγάλη σύγχυση.
      Αμέσως δεν μού άρεσε, αλλά είπα να το "δουλέψω" λίγο πριν το καταδικάσω. Δεν χρειάστηκε πολύ.

      Πρώτον, και στα πεδία σχολιασμού όλων των μεγάλων διεθνών εφημερίδων η σειρά είναι "παλαιότερα προς νεώτερα", δηλαδή η πρακτική ακολουθείται πλειοψηφικά. Για να έχουν καταλήξει κάτι ξέρουν.
      Δεύτερον, αφού η απαντήσεις πάλι βγαίνουν "προς τα κάτω" δεν έχει νόημα.
      Επαναλαμβάνω, είναι σχεδόν αδύνατον να παρακολουθήσεις τη ροή της συζήτησης που γίνεται και εντελώς αδύνατον να πάρεις, "με μια ματιά", σύνοψη της επιχειρηματολογίας που έχει παρατεθεί.

  10. ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΕΛΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΕΛΗΣ 24/01/2010 10:28:05

    Εξαιρετικό άρθρο, περιγράφει πλήρως και αναλυτικά το πλαίσο πιέσεων που δεχόμαστε ως κράτος. θα ήθελα να προσθέσω άλλη μια παράμετρο, που οδήγησε την χώρα στα πρόθυρα οικονομικής κατάρρευσης, με ευθύνη των γερμανικών πολιτικών καιμ οικονομικώ επιλογών. Η υπερτίμηση του ευρώ σε σχέσημε όλα τα υπόλοιπα ξένα νομίσματα, ως επιλογή της γερμανικής ηγεσίας, επηρεάζει άμεσα την ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγές κάθε χώρας, καθιστώντας πολύ ακριβά τα προϊόντα της εκτός ζώνης ευρώ. και εάν μεν για την Γερμανία αυτό δεν είχε κόστος, καθώς εξάγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, και η άυξηση της τιμής του, αυξάνει και το πρεστίζ [π.χ. γερμανικό αυτοκίνητο= καλό και ακριβό], για την Ελλάδα που εξάγει κυρίως αγροτικά προϊόντα η εξέλιξη αυτή ήταν καταστροφική, με τραγικές επιπτώσεις στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και στο έλλειμμα, καθώς τα προϊόντα μας στις αγορές μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα, πολύ φθηνότερα από τρίτες χώρες. κατά συνέπεια, μεγάλο μερίδιο ευθύνης, πέραν των εγγενών αδυναμιών και των στρεβλώσεων της ελληνικής οικονομίας, έχει η γερμανικής εμπνεύσεως πολιιτκή του ισχυρού ευρώ, και γι'αυτό σωστά γράφουν οι Financial Times, ότι οι γερμανοί πρέπει να απορροφήσουν τις εξαγωγές μας. Την ίδια επίθεση μετά από εμάς, πρέπει να αναμένουν και η Ιταλία, η Ισπανία,η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, που υφίστανται τις ίδιεες συνέπεις από τον οικονομικό εγωκεντρισμό της Γερμανίας σε βα΄ρος των εταίρων της στην Ε.Ε.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΕΛΗΣ 24/01/2010 11:12:02

      Aυτη ηταν εθελοντικη επιλογη της Ελλαδος.Θα ηταν δυνατον να επιλεξει να παρμεινει στην ΕΕ χωρις να μπει στην ευρωζωνη.Και αν μερικοι θεωρουν το Μητσοτακη γερμανοκινουμενο να υπενθυμισω οτι τη συμφωνια του Μααστριχτ ψηφισε και το ΠΑΣΟΚ του Ανδρεα (οχι του Σημιτη) που εχει κατηγορηθει για πολλα πραγματα αλλα οχι για γερμανοκινουμενος.
      Ο λογος ειναι οτι εκτος ευρω θα υποκειτο στις υποτιμησεις της δραχμης.
      Ενα κρατος με ισχυρη εσωτερικη συνοχη ειναι σε θεση να εχει και δικο του νομισμα και να ασκει δικη του πολιτικη.Ενα κρατος χωρις εσωτερικη συνοχη οχι και προτιμα τον αυτοματο πιλοτο.
      Οταν ολοι αυτοι υπεγραφαν τρη συνθηκη ηξεραν οτι θα εχουμε το ισχυροτερο νομισμα του κοσμου και αυτο δεν εχει μονο πλεονεκτηματα.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΕΛΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΕΛΗΣ @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΕΛΗΣ 24/01/2010 11:48:28

      δεν διαφωνώ μαζί σου "ψυχραιμία"ότι ήταν επιλογή της Ελλάδας να μπει στο Μάαστριχτ και την ζώνη του Ευρώ, όμως ήταν άλλες οι οικονομικές και πολιτικές συνθήκες όταν έγινε η επιλογή αυτή, αλλες όταν μπήκαμε στο ευρώ με ισοτιμία 1 Ευρώ= 80 σεντς δολαρίου ΗΠΑ, και άλλες σήμερα με ισοτιμία 1Ευρώ= 1,45 δολάρια ΗΠΑ. Μεα τα σημερινά δεδομένα, και την αντικειμενική αδυναμία εξαγωγών της χώρας λόγω ισχυρού ευρώ, είναι βέβαιο ότι θα διαπραγματευόταν αλλιώς η εκάστοτε κυβέρνηση την επιλογή της. Κάθε οικονομική συμφωνία, και πολιιτκή κρίνεται όχι μόνον για το περιεχόμενό της, αλλά και για τον χρόνο και τις συνθήκες που επικρατούν, ώστε να κριθεί ως η καταλληλοτέρη.Κατά τα άλλα, συμφωνώ ότι πρώτα από όλα πρέπει να γιατρευτούν οι χρόνιες ελληνικές οικονομικές αδυναμίες και στρεβλώσεις, και εμτά να ανζητήσουμε αλλού τις υπαρκτές ευθύνες τρίτων, που προστίθενται και λειτουργούν σωρευτικά στις δικές μας αδυναμίες

  11. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 24/01/2010 10:55:10

    Η κρίση έχει και καλά τι νομίζατε ακόμα θα πας έπιναν το αίμα αν δεν είχε προκύψει.

  12. ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ avatar
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ 24/01/2010 11:36:08

    ΟΤΑΝ Ο ΚΩΝ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ Ο ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ (;) ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΤΟΤΕ Ε.Ο.Κ, ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗΝ ΣΘΕΝΑΡΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΥ ΧΕΛΜΟΥΤ ΣΜΙΤ..
    ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΑΥΤΗ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΑΡΘΗΚΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ ΣΜΙΤ..
    ΤΟ ΑΝΤΑΛΑΓΜΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ Η ΑΠΟΒΙΟΜΗΧΑΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.. ΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟΥΤΟ: Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ "ΙΖΟΛΑ" ΕΚΑΝΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Η ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ "ΧΡΩΠΕΙ" ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΚΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΑΛΛΑ Σ' ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ..
    ΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΓΙΑ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΗΛΘΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΠΑΝΩΤΟΚΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ(!) ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΕΒΕΡΤ ΟΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ, ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΚΑΝΤΗΝΤΗΣΕ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ "ΣΚΙΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥ ΟΝΤΩΣ" ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΧΑΘΗΚΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.. ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΚΩΝ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ!!

    ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΠΟΥ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΠΕΒΑΛΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ..

    • popolaros avatar
      popolaros @ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ 24/01/2010 13:10:53

      Συμφωνώ απόλυτα..η σκόπιμη μετάλλαξη μας από παραγωγούς σε καταναλωτές, μας διέλυσε.
      Μόνο υπηρεσίες οι γρεκοί.
      Ακόμα θυμάμαι τον Σοφιανόπουλο (ΧΡΩΠΕΙ) που τους έβριζε πατόκορφα.
      Μέχρι και κόμμα είχε φτιάξει ο άνθρωπος.
      Σημαντικές μάχες πουλήθηκαν,διακομματικά.

  13. Orestios avatar
    Orestios 24/01/2010 11:39:21

    Στο άρθρο ξεχυλίζει η συνομωσιολογία. Υπόγειες διαδρομές με στόχο να πληγεί η Ελλάδα. Όχι όμως όποια κι όποια Ελλάδα, αλλά η Ελλάδα του GAP. Ο αρθρογράφος παραθέτει στοιχεία, πολλά με χρονολογική σειρά, σαν να ήταν μπροστά σε αυτές τις άκρως συνομωσιολογικές διασυνδέσεις. Είναι απορίας άξιο γιατί, εφ'όσον γνώριζε τόσο καιρό, δεν είδαμε να αρθρογραφεί για όλα αυτά που μας περιγράφει με στόμφο. Επιφυλάσσομαι να ενταχθώ στις θεωρίες αυτές καθόσον δεν στοιχειοθετούνται από ντοκουμέντα αλλά γίνεται απλή αναφορά σε άρθρα εφημερίδων.
    Η αντίληψή μας για το παρόν είναι τόση όσο μπορούμε να αντέξουμε. Όταν δεν μπορούμε τότε είναι πιο εύκολο να δημιουργήσουμε έναν κόσμο μέσα στον οποίο υπάρχουν δράκοι, μάγισσες και κακοί. Όλοι αυτοί συντασσόμενοι εναντίον μας προσφέρουν το ιδανικό άλλοθι στην ανικανότητα της σημερινής κυβέρνησης να αντιληφθεί το αυτονόητο. Ότι είναι προτιμότερο να υποστηρίζεις τα συμφέροντά σου παρά να κατηγορείς τους άλλους για αυτά που δεν έκανες. Αυτό συμβαίνει σήμερα. Η κυβερνητική δυσπραγία, μέσα στον φανταστικό κόσμο που πλάθεται, φαντάζει πολεμική αρετή. Ότι πιο αρρωστημένο δηλαδή.
    Τί περιμένατε να κάνουν όμως αυτοί όταν έβλεπαν την ανικανότητα? Να είναι ευγενικοί? Να μην υπερασπιστούν τα δικά τους συμφέροντα? Συνεχίζουμε, ακόμη και τώρα, να βιώνουμε όλοι μια αδικαιολόγητη ενοχοποίηση σε κάθε τί που θεωρείται εθνικό συμφέρον. Δεν φταίνε οι ξένοι αν εμείς βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας. Μην περιμένετε να μας πάρουν από το χεράκι και να μας οδηγήσουν στη γη της επαγγελίας. Εκείνο που είναι παράδοξο είναι ότι αντί να υποστηρίξουμε κάθε τί εθνικά συμφέρον συνεχίζουμε να απεκδυόμαστε οτιδήποτε μας διαφοροποιεί και αντ'αυτού πάλι κατηγορούμε τους ξένους ότι αυτοί φταίνε. Λάθος. Οι ηγεσίες φταίνε και αυτές φέρουν την πρωταρχική ευθύνη. Όπως σήμερα φταίει η κυβέρνηση του GAP, που δεν φαίνεται διατεθειμένη να υπερασπιστεί κανένα εθνικό συμφέρον. Κατασκευάζοντας εχθρούς και δαίμονες δεν λύνουμε το πρόβλημα. Όπως δεν λύθηκαν τα θέματα με την αποκάλυψη "κερδοσκόπων". Για να το πώ πιο απλά. Αυτοί την δουλειά του κάνουν. Οι δικοί μας κυβερνόντς πότε θα κάνουν τη δουλειά τους και θα οφελήσουν τους Έλληνες?

    • Επίκουρος avatar
      Επίκουρος @ Orestios 25/01/2010 09:05:49

      Τουλάχιστον εσύ δε θα έπρεπε να μιλάς για συνωμοσιολογία, Ορέστιε. Έχεις διαπρέψει στο άθλημα. Το κάνεις ακόμη και στο σχόλιό που δήθεν καταφέρεσαι εναντίον της. Συνωμοσίες κατά των εθνικών συμφερόντων παντού...

  14. SARACTOR avatar
    SARACTOR 24/01/2010 13:40:15

    Ορέστιε, απλά ο αρθρογράφος γράφει αυτά που κάποιοι γνώριζαν, περισσότεροι υποψιαζόντουσαν, αλλά ελάχιστοι είχαν και έχουν το θάρρος να αναδείξουν.
    Ή μήπως εσύ τα τελευταία 20 χρόνια δεν είχες καταλάβει το παιχνίδι που παιζόταν με τα γερμανικά συμφέροντα;

    • Orestios avatar
      Orestios @ SARACTOR 24/01/2010 13:55:43

      Αν δεχτώ το άρθρο ως έχει, κινδυνεύω να γίνω μέρος μιας φαντασιακής κατασκευής, μιας ψύχωσης. Προτιμώ τον ρεαλισμό ο οποίος είναι μπροστά στα μάτια όλων μας και λέει πως είναι αδύνατον να παράγεις έργο κυνηγώντας δράκους του παραμυθιού. Έργο παράγεις με δουλειά και όχι με θεωρίες συνομωσίας. Εκτός και αν όλα όσα λέγαν μερικοί και είχαν κατηγορηθεί για παραγωγή νοσηρών αποκυημάτων της φαντασίας τους, τώρα γίνονται τιμητές ώστε να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα. Που είναι η πλήρης απραξία μιας κυβέρνησης, η άρνησή της να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και η ευκολη καταφυγή της σε εύπεπτες θεωρίες συνομωσίας.
      Λυπάμαι που θα το ξαναπώ, αλλά το μόνο παιχνίδι που βλέπω είναι αυτό ανώριμων ανθρώπων. Ανθρώπων που ακόμη και σήμερα ανθίστανται να υπερασπιστούν το εθνικό συμφέρον, το συμφέρον όλων μας.

  15. donaE avatar
    donaE 24/01/2010 13:41:53

    Η ΕΕ πρεπει να λυσει τελικα και τα εσωτερικα της προβληματα.Αργα η γρηγορα θα μπει και αυτο το θεμα.

  16. Orestios avatar
    Orestios 24/01/2010 13:46:17

    Δεν σου άρεσει η ωμή πραγματικότητα ε?

  17. Βρασίδας avatar
    Βρασίδας 24/01/2010 13:50:35

    η αποβιομηχανοποίηση της χώρας... μάλιστα. μυστικές συμφωνίες Καραμανλή...γραφειοκρατία ...μάλιστα. ΜΑΛΛΙΑ!
    μήπως θυμούνται οι παλαιότεροι ποιά σταρ του σινεμά αποβιομηχανοποίησε την Πειραική Πατραική;
    μήπως στα καζίνο υπάρχουν prive καρέ ...τα κοινώς λεγόμενα ...βιομηχανικά;
    μήπως στα μπουζούκια τα πρώτα τραπέζια τα έκλεινε ο Καραμανλής με τον Σμιτ;
    δεν αφήνετε την μπαρουφολογία;

  18. Νίκος avatar
    Νίκος 24/01/2010 14:11:19

    "Ένα τμήμα, λοιπόν, του γερμανικού κατεστημένου «ονειρεύεται» συγκυβέρνηση, δηλαδή την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας της Ελλάδας και άλλων κρατών του ευρωπαϊκού νότου...".

    Ειναι και αυτο "Ευρωπαικο κεκτημενο;"

    Ααα! το 4ο Ραϊχ ειναι εδω συνελληνες.

  19. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 24/01/2010 15:43:38

    Λοιπόν, πρέπει να συμφωνήσω εν μέρει με τον Ορέστιο, αλλά όχι πλήρως. Το άρθρο είναι αρκετά συνωμοσιολογικό και αντιμετωπίζει τους Γερμανούς σαν να ήταν Αμερικανοί. Η διείσδυση των γερμανικών συμφερόντων γίνεται με αρκετά διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τους Αμερικανούς και δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση.

    1) Θα έλεγα ότι τείνει να συνδέσει με κάπως αυθαίρετο τρόπο ορισμένα πραγματικά γεγονότα, χωρίς να υπάρχει αναγκαστικά σχέση αιτίας - αιτιατού. Οι Γερμανοί, σε αντίθεση με τους Αμερικανούς, δεν έχουν συγκροτημένη πολιτική πολιτικής διείσδυσης στα κράτη με τα οποία θέλουν δουλειές. Κάποια πράγματα λοιπόν μπορεί απλά να συμβαίνουν και να μην εντάσσονται σε μια ευρύτερη γερμανική στρατηγική.

    2) Ο τρόπος με τον οποίο διεισδύει η Γερμανία είναι αρκετά διαφορετικός σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο διεισδύει η Αμερική. Επιχειρεί να φτιάξει μια κάστα αφοσιωμένων θαυμαστών της "γερμανικής ανωτερότητας", η οποία θα δώσει τον πρώτο λόγο σε γερμανική τεχνολογία, γερμανικά συμφέροντα, γερμανικά χρήματα. Αντιθέτως, η Αμερική είναι πολύ πιο φιλελεύθερη στην προσέγγισή της. Μπορεί να κάνει δουλειά με όποιον βρει εκεί πέρα και τον θεωρήσει αξιόπιστο. Η Γερμανία πρέπει να σε εμπιστευτεί, να σε θεωρήσει δικό της, και μετά να προχωρήσει σε επαφές τύπου "επιρροής". Η Αμερική έχει αυτοπεποίθηση που η Γερμανία δεν έχει. Απέναντι δε στους Αμερικανούς, η Γερμανία έχει το αιώνιο κόμπλεξ των δύο συνεχόμενων ηττών σε παγκοσμίους πολέμους. Αυτό έχει ως συνέπεια ότι η Γερμανία ΔΕΝ μπορεί να είναι ανταγωνιστική απέναντι στους Αμερικανούς. Για να το πούμε σε απλά ελληνικά, είναι υπερβολικά ψαρωμένη απέναντι στους Αμερικανούς για να κάνει επιχειρηματικό κλπ. ανταγωνισμό. Εν μέρει ισχύει αυτό και για τους Άγγλους.

    3) Τους Γερμανούς αυτό που τους νοιάζει είναι να κάνουν δουλειές, πράγμα που νοιάζει αρκετά λιγότερο τους Αμερικανούς. Οι Αμερικανοί δεν μπορούν να κάνουν δουλειές στην Ελλάδα για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είναι σε θέση να λαδώσουν. Έχουν πάρα πολύ αυστηρούς νόμους στην Αμερική που απαγορεύουν το λάδωμα παγκοσμίως. Δεν μπορείς να είσαι Αμερικανός επιχειρηματίας και να λαδώνεις πουθενά στον κόσμο. Δεν τους έχουν απλώς, τους νόμους, τους εννοούν κιόλας, στο ακέραιο. Ο Γερμανός, αντιθέτως, δεν έχει κανένα ηθικό κώλυμα να λαδώσει το διεφθαρμένο αλλοδαπό αξιωματούχο. Μέχρι το 1999 εξέπιταν και από το φόρο εισοδήματος εταιριών τα χρήματα για λάδωμα αλλοδαπών αξιωματούχων! Το κατήργησε μετά ο Σρέντερ (νεοταξικό ρουσφέτι στους Αμερικανούς, όπως και πολλά άλλα που έκανε).

    4) Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει κανένα "ισχυρό δίπολο Παπανδρέου-Σαμαρά". Τι υπονοεί εδώ ο αρθρογράφος, ότι αυτοί οι δύο (που είναι και οι δύο αμερικανοσπουδαγμένοι) θα κάνουν αντίσταση απέναντι στη νέα γερμανική επέλαση-κατοχή της χώρας; Μα κύριε Μπεκιάρη μου, δεν χρειάζεται να είσαι συνωμοσιολόγος για να δεις ότι ο ΓΑΠ είναι φύσει υποταγμένος στα εξ Αμερικής κελεύσματα. Μόλις το 2004 άρχισε να συνειδητοποιεί ότι πρέπει να είναι και λίγο Έλληνας για να ηγηθεί κάποτε του ελληνικού κράτους, ελπίζω να τα κατάφερε (να γίνει και λίγο Έλληνα), αλλά δεν ξέρω αν τα κατάφερε όσο πρέπει. Είναι δυνατόν τώρα να μπουν στην ίδια μοίρα ο ΓΑΠ με το Σαμαρά; Σπεύσαμε να τον υποστηρίξουμε με νύχια και με δόντια το Σαμαρά για να αποκτήσουμε τόση δα λιγουλάκι εθνική ανεξαρτησία, όχι για μια από τα ίδια. Αν κάναμε λάθος, θα φανεί, μπορεί και να κάναμε (αν και δεν το πιστεύω), αλλά για κάτι τέτοιο δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή καμία ένδειξη. Ο Σαμαράς είναι ένας άνθρωπος που έμεινε στην αφάνεια τόσα πολλά χρόνια που πραγματικά είναι σήμερα πολιτικά αυτοδημιούργητος. Πέρασε μέσα από φωτιά και σίδερο και χρωστάει μόνον σε εμάς.

    Η προσωπική φιλία του Μητσοτάκουλα με τον πατέρα Μπους και η πρόθυμη εξυπηρέτηση των κάθε εθνικότητας αλλοδαπών συμφερόντων από το Μητσοτάκη αποδεικνύει, κατά τη γνώμη μου, ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ Αμερικανών και Γερμανών. Το πρόβλημα τελικά δεν είναι οι ίδιοι οι ξένοι, αυτοί τη δουλειά τους κάνουν, το πρόβλημα είναι κάποιοι Έλληνες που θέλουν να καταστρέψουν την εγχώρια παραγωγή για να πλουτίσουν αυτοί ως εισαγωγείς, να καταστρέψουν κάθε εγχώρια υγιή παραγωγική προσπάθεια για να πλουτίζουν αυτοί ως κρατικοδίαιτοι κατασκευαστές της κακιάς ώρας, να καταστρέψουν κάθε υγιή και παραγωγική δύναμη σε αυτόν τον τόπο για να επιπλέον αυτοί στην επιφάνεια χωρίς ανταγωνισμό. Αυτό δεν μπορούν να το κάνουν χωρίς να φωνάξουν τον ξένο δάκτυλο για βοήθεια και προστασία. Του υπόσχονται την Ελλάδα, με αντάλλαγμα τον προσωπικό τους πλουτισμό. Δεν έχει σημασία αν θα είναι Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι, Γερμανοί ή Αμερικανοί. Το ζήτημα για αυτούς είναι να πλουτίζουν οι ίδιοι άκοπα. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνον αν βάλουν τους ξένους να τους ταϊζουν, με αντάλλαγμα τη χώρα μας. Αυτό είναι όλο και δεν συνδέεται συγκεκριμένα με τους Γερμανούς. Απλώς οι Γερμανοί έχουν την τεχνογνωσία του πώς να παίρνουν δουλειές σε διεφθαρμένες χώρες. Την έχουν και πολύ καλά μάλιστα. Το έχουμε μάθει πια όλοι.

    • Soustom avatar
      Soustom @ Επώνυμος 24/01/2010 20:38:26

      H ανάλυσή σου είναι κατα πολύ ανώτερη και ουσιαστικότερη τού άρθρου αυτού καθ΄αυτού. Οπως και ή κριτική στάση και ανάλυση τού Όρέστιου. Νά βαδίζουμε πάντα σάν Έλληνες με γνώμονα τίς δικές μας αδυναμίες και λάθη, και όχι να τά δικαιολογούμε μέ βάσει τίς(θεμιτές;) επιθυμίες τών άλλων.

  20. Κοράκι avatar
    Κοράκι 24/01/2010 19:32:13

    Απο τα λίγα που έχω καταλάβει ο λόγος που "φταίει" η Γερμανία για τα προβλήματα της περιφέρειας είναι η συγκράτηση των μισθών τα τελευταία χρόνια που απλώς την έκαναν ακόμα πιο ανταγωνιστική.
    Τώρα αν η Γερμανία φοβόταν την ΙΖΟΛΑ και τις άλλες βαριές βιομηχανείες της Ελλάδας τι να πώ, μπορεί.
    Και μια προτροπή μην στρουθοκαμηλίζετε. Δεν φταίνε οι αγορές [ γνωστά κοράκια] αν η Ελλάδα είναι λίγο ψοφίμι.

  21. stergios avatar
    stergios 25/01/2010 09:24:11

    Μπράβο, πολύ καλό άρθρο
    όταν έχετε χρόνο πιάστε το και από το 1821.

  22. Ν. ΚΟΦΑΣ avatar
    Ν. ΚΟΦΑΣ 25/01/2010 15:13:07

    Επιτέλους μιά σωστή ανάλυση σε αυτό το site. Καλό είναι να το διανέμουν σε αυτούς τους ¨αδικιμένους¨ μόνιμους απεργούς του Ιανουαρίου, μήπως και ανοίξουν τα μάτια τους και το μυαλό τους από τα τσίπουρα.

    Αν είναι κοστίζουν κάθε χρόνο στο Ελληνα φορολογούμενο εκατομμύρια ευρώ, καλύετερα να αποσυρθούν και να εισάγουμαι τα αγροτικά προιοντα από το εξωτερικό. Θα είναι πολύ φθηνότερα και θα απαλλάξει τον προυπολογισμό από τα ελλείματα.

    Μήπως γνωρίζει ο Έλληνας "αγρότης" πόσο επιδότηση παίρνει ένας άνεργος του Περάματος, που δουλεύει 8ωρα και 10ωρα σε βαριές συνθήκες, και δεν έχει τη δυνατότητα να βάζει αλλοδαπούς- Αλβανούς-Βούλγαρους-Πακιστανούς- να κάνους τις δουλιές καί αυτοί να τηυν αράζουν στα καφενεία. Τουλάχιστον να πάρουν τις επιδοτήσεις αυτοί που δουλεύουν με 25-30€/ημέρα, καί όχι οι ¨αδικιμένοι¨.

  23. JOHN avatar
    JOHN 26/01/2010 22:44:57

    Συμφωνω απολυτα με το αρθρο και κυριως για τις προθεσεις της Γερμανιας.Οτι δεν καταφεραν να κανουν με τα οπλα προσπαθουν να πετυχουν με αλλα μεσα.Η ¨Γερμανικη¨Ευρωπη ειναι ο στοχος.Στο παιγνιδι βεβαια εχουν βαλει και την Ελλαδα που μαζυ με αλλες αδυναμες χωρες της Ευρωπης,θ αποτελεσουν πεδια συγκρουσεων και ανταγωνισμων.Και οσο περναει ο καιρος και πεφτουν οι μασκες τοσο το παιγνιδι θα χοντραινει γιατι και σε διεθνες επιπεδο ο ανταγωνισμος ειναι εξωντοτικος.Το θεμα ειναι τι θα συμβει εαν η Γερμανια εκτος απο οικονομικη γινει και στρατιωτικη υπερδυναμη.Παντως για την ωρα τα πραγματα δειχνουν να βρισκονται υπο ελεγχο.

  24. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 28/01/2010 12:05:20

    Σε συνέχεια του σχολίου από τον "Επώνυμο", θα ήθελα να επισημάνω τα ακόλουθα για το άρθρο του κ. Μπεκιάρη:

    - Εκ πρώτης όψεως αποτελεί μια διεισδυτική ανάλυση της ελληνικής πολιτικής και οικονομικής πραγματικότητας, αποκαλύπτοντας παρασκηνιακές κινήσεις και συμφέροντα που σίγουρα υφίστανται. Ωστόσο, η ερμηνεία που προσφέρει για τα στοιχεία αυτά είναι, κατά τη γνώμη μου, υπεραπλουστευτική: Δεν εξηγούνται τα πάντα από τον υποτιθέμενο ανταγωνισμό Αμερικανών / Γερμανών ή - αντίστοιχα - ατλαντιστών / ευρωπαϊστών. Ανταγωνισμός υπάρχει, όπως υπάρχει όμως και συνεργασία. Το παιχνίδι παίζεται σε πολλά επίπεδα και, όπως σώστα επεσήμανε ο "Επώνυμος", οι ελληνικές ελιτ δεν μπορούν ξεκάθαρα να διακριθούν σε αμερικανόφιλες ή γερμανόφιλες - απλά κατά καιρούς εξυπηρετούν διάφορα ξένα συμφέροντα ανάλογα με τον τρόπο που διακρίνουν ότι αυτά συμπλέουν με τα δικά τους. Για να αντιληφθούμε - άλλωστε - το είδος και την πολυπλοκότητα της διαπλοκής αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι η κατά τα άλλα κραταιά Γερμανία παραμένει ακόμα σε πολλούς τομείς (ειδικά σε αυτόν της ασφάλειας) αμερικανικό προτεκτοράτο.

    - Με βάση τα προηγούμενα θα ήθελα, επίσης, να επισημάνω μια αντίφαση στην ανάλυση του κ. Μπεκιάρη, η οποία αποκλύπτει σε μεγάλο βαθμό την αδυναμία της να παράσχει μια συνολική και πειστική ερμηνεία της σημερινής πραγματικότητας στην Ελλάδα: Αν όντως Γερμανοί κόπτονται σε τόσο απόλυτο βαθμό για τον έλεγχο της ελληνικής πολιτικής σκηνής δεν νομίζω ότι το καταλληλότερο μέσο για να την επιτύχουν είναι η αποσταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας, η οποία και παράπλευρες απώλειες ως προς την αξιοπιστία της ευρωζώνης θα έχει αλλά και μπορεί εύκολα να εξωθήσει την Ελλάδα σε αναζήτηση "σωτήρων" εκτός Ευρώπης όπως το ΔΝΤ ή και τα κινεζικά κεφάλαια. Προσωπικά τείνω να θεωρήσω ότι η γερμανική στάση παραμένει μυωπική και στενά συμφεροντολογική, αρνούμενη να αποδεχτεί τον σταθεροποιητικό ρόλο που οφείλει να παίξει η Γερμανία προκειμένου να εγγυηθεί τη σταθερότητα της ευρωζώνης, δηλ. μιας νομισματικής ένωσης η οποία είναι εγγενώς ασταθής λόγω των σημαντικότατων ανισοτήτων μεταξύ των οικονομιών που την απαρτίζουν. Ο ρόλος αυτός δεν συνεπάγεται μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις (αναδιανεμητικού τύπου) που οι Γερμανοί δεν θέλουν να αναλάβουν απέναντι στους ασθενέστερους οικονομικά εταίρους τους.

    - Επιπλέον, η προηγούμενη ερμηνεία που προτείνω νομίζω ότι εξηγεί καλύτερα από τη θεωρία του κ. Μπεκιάρη την "περίεργη" σύμπνοια των γερμανικών και αγγλοσαξονικών ΜΜΕ, που συναγωνίζονται ως προς την οξύτητα των σχολίων τους για την ελληνική οικονομία τους τελευταίους μήνες: Η στάση είναι κοινή αλλά για διαφορετικούς για τον καθένα λόγους: Οι μεν Γερμανοί δεν θέλουν να βαλούν το χέρι στην τσέπη ούτε για τους 'Ελληνες ούτε για κανένα άλλο εταίρο της ευρωζώνης, οι δε Αγγλοσάξονες παίζουν κερδοσκοπικά παιχνίδια εξυπηρετώντας και ευρύτερους γεωπολιτικούς / γεωοικονομικούς στόχους (εξάρτηση μικρών οικονομιών, αποδυνάμωση του ευρώ κτλ)

  25. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 01/02/2010 23:31:30

    και εμείς πάνω στα τρακτέρ ...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.