#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/07/2012 17:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το σχολικό γίγνεσθαι και η βαθμολογία



Προχθές σε μια  ανάρτηση με θέμα: «Οι δάσκαλοι θέλουν επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας;», πολλές και διαφορετικές απόψεις για την αξιολόγηση ακούστηκαν. Όλες, θετικές ή αρνητικές ακόμα και απαξιωτικές κάποιες, έγιναν με κέντρο το δάσκαλο. Βέβαια το θέμα αυτό είναι μεγάλο και δεν λύνεται μέσα σε λίγες γραμμές.

Όμως στο σχολικό γίγνεσθαι δε συμμετέχει μόνο ο εκπαιδευτικός, αλλά υπάρχουν και  άλλες παράμετροι που το επηρεάζουν. Έτσι μαζί με το δάσκαλο είναι ο μαθητής, το κλίμα της τάξης, το πρόγραμμα, οι γονείς που επηρεάζουν αποφασιστικά, θετικά ή αρνητικά, τη μάθηση, το σχολικό έργο, προάγουν ή αμβλύνουν τη λειτουργία του.

Ας τις δούμε μία μία έστω επιγραμματικά και πώς, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι:

1ο. Ο μαθητής: Γι αυτόν γίνονται όλα. Η ατομικότητα του καθενός καθορίζει και το βαθμό ετοιμότητας και δυνατότητας στην πρόσκτηση γνώσεων. Η νοητική ωριμότητα ή υστέρηση, ένα σοκ, η συναισθηματική ισορροπία, το φιλικό ή εχθρικό περιβάλλον, ο οικογενειακός και κοινωνικός περίγυρος, επηρεάζουν, καθορίζουν τη σχολική επιτυχία ή αποτυχία. Κι εδώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή.

 2ο. Το κλίμα: Βασικό πρέπει να θεωρείται το κλίμα της τάξης, του σχολείου, του οποίου αγνοείται η σημασία του. Διάχυτο πρέπει να είναι το κλίμα εμπιστοσύνης, αισιοδοξίας, αλληλοαποδοχής. Ατμόσφαιρα γεμάτη άνεση-κίνηση, το σχολείο είναι χώρος της ποικιλίας και των θαυμάτων. Το παιδί πρέπει να αισθάνεται σαν στο σπίτι του.

Με ελάχιστα καλά στοιχεία ο μαθητής θα διασκεδάσει τις επιφυλάξεις του, θα το αποδεχτεί, θα το εμπιστευτεί, θα το παραδεχτεί. Αν εξαναγκαστεί να το “αγαπήσει” θα κάνει μια απ’ τις χειρότερες μαθήσεις. Στο σχολείο υπάρχει ζώσα και δρώσα δημιουργία. Και αυτό είναι καθημερινό και όχι στατικό.

3ο.Τα προγράμματα: Πάντα να είναι ενδεικτικά. Ποτέ ανελαστικά. Σίγουρα είναι αναγκαία και πρέπει να τα διακρίνει επιστημονική και εκπαιδευτική δεοντολογία. Ποτέ όμως δεσμευτικά. Στην αγωγή δεν υπάρχει το ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο πρόγραμμα. Και όπου δεν υπάρχει το ένα, υπάρχει η αφθονία των πολλών. Αλλά και στο κάθε παιδί, δύσκολο αυτό αλλά έτσι πρέπει, πρέπει να προσαρμόσουμε ένα πρόγραμμα κι όχι να προσπαθήσουμε αντίστροφα.

Η αγωγή είναι πορεία δεν είναι θρησκεία με δόγματα. Δεν είναι το κρεβάτι του Προκρούστη. Το πλαίσιο του κάθε προγράμματος είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει πλαίσιο. Ο δάσκαλος το καθορίζει.

4ο. Οι γονείς: Στα παιδιά τους βλέπουν, επιθυμούν το Υπερεγώ τους. Γι αυτό και δεν μπορούν να αποτιμήσουν σωστά τις δυνατότητές τους. “Βλέποντας” μέσα από τον εαυτό τους, σαν σε καθρέπτη, υπερεκτιμούν ή υποτιμούν τις προσπάθειες, την πρόοδο, την πορεία κ.λ.π. και το μόνο που ζητούν είναι οι μεγάλοι βαθμοί και δε διστάζουν να τα βάλουν και με το δάσκαλο.

5ο. Τα βιβλία: Πολλές κουβέντες έχουν γίνει. Μόνο αυτό: Το βιβλίο πέρα από το περιεχόμενο, δεν αρκεί να είναι πετυχημένο μονάχα αλλά και καλοφτιαγμένο. Τα περισσότερα είναι κακοφτιαγμένα και αναγκάζουν το παιδί, να γράφει, να δουλεύει με δυσκολία.

6ο. Ο δάσκαλος: Τον άφησα τελευταίο, γιατί όπως έγραψα και προχθές σε σχόλιο ο δάσκαλος δεν γίνεται, “γεννιέται”. Πρέπει να είναι το μέτρο, να είναι η αγάπη. Οι γνώσεις, κατάρτιση και επιμόρφωση απλά ευκολύνουν, στηρίζουν το έργο του. Πρέπει ΚΑΙ να ξέρει γιατί κάνει το “Ευ”. Καλλωπίζει, διορθώνει, συμπληρώνει, διαμορφώνει, απελευθερώνει ανθρώπους. Αν ασκεί σωστά και καλά το έργο του είναι καλλιτέχνης! Αν δεν το κάνει σωστά είναι ό,τι σκέφτεστε…

Δεν μπορεί να αποφύγει τα λάθη, μερικές φορές θηριώδη -άνθρωπος είναι- λάθη που είναι συναισθηματικές, διανοητικές χαρακιές που δεν φαίνονται, γιατί αν φαίνονταν δεν θα υπήρχαν εκπαιδευτικοί. Παγιδεύεται πότε πότε από στερεότυπα, τις παράλογες απαιτήσεις, τα προγράμματα, το άγχος. Ένας λόγος λοιπόν παραπάνω να έχει σωστή βασική κατάρτιση, συχνή επιμόρφωση, συνεχή στήριξη. Γιατί αποφασιστικά, όχι αποκλειστικά επενεργεί στη μάθηση, στην αγωγή, στο σχολικό έργο. Είναι μοχλός. Είναι αναντικατάστατος.

Ανήκει και έτσι πρέπει, στην ομάδα των μετρημένων ανθρώπων. Διδάσκοντας κάθε μέρα, προσπαθώντας να περάσει κάποιο μήνυμα, το περνάει κατά κανόνα πρώτα στον εαυτό του. Πρέπει να είναι καλοπροαίρετος. Εξωτερικά προοδευτικός στην εποχή των παιδιών, εσωτερικά μετρημένος. Είναι ευτυχής όταν περιορίζει τα λάθη του ή αμβλύνει τις συνέπειες. Πρέπει να προσπαθεί να είναι ήρεμος και ήμερος άνθρωπος.

Τελικά είναι ο λιγότερο αλλοτριωμένος δημόσιος υπάλληλος αν το θέλετε.

Υπάρχουν βέβαια και άλλες παράμετροι. Αλλά ας σταθούμε εδώ και ας σκεφτούμε τους τρόπους αξιολόγησης αν μπορούμε και τους ειδικούς που θα αξιολογήσουν,

Θα τελειώσω με τα λόγια συσχολιαστή: «Ναι στην αξιολόγηση. Πώς;

Με προφορική εξέταση; Η μετουσίωση της υποκειμενικότητας με στοιχεία κομματικής καφρίλας.

Με γραπτές εξετάσεις; Ναι, αλλά η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, η σκηνοθετική του δεινότητα… πώς θα αναδειχθούν;»

 Δαναός.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. TopGunZ avatar
    TopGunZ 18/07/2012 17:41:01

    Φέρνεις τα πράγματα στη σωστή βάση για διερεύνηση δάσκαλε. Από τη μία έχουμε όλο και πιο "απαίδευτους" γονείς (χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που λέω, πως στην εποχή μου αν μας "μάλωνε" ο δάσκαλος φοβόμασταν μην το μάθει η μάνα μας και τρώγαμε δεύτερο γύρο, ενώ σήμερα ο γονιός γίνεται πυρ και μανία αν τολμήσει κανείς να αντιμιλήσει στον κανακάρη του επειδή πήγε να βάλει φωτιά το σχολικό συγκρότημα), από την άλλη έχουμε παιδαγωγικές σχολές παραγωγής ΔΥ (δεν ήταν μια φορά που έπεσα από τα σύννεφα μαθαίνοντας ότι η καλλίπυγος αιθεροβάμων νεανίσκη που είχα απέναντί μου και κατέβαζε τα ξύδια σαν λιμάρι έπρεπε να σηκωθεί σε λίγες ώρες να πάει να διδάξει) και τρίτον, και σημαντικότερο, έχουμε τα παιδιά τα οποία παιδαγωγούνται στο θεσμό της ήσσονος προσπάθειας από τα... νήπια.

  2. tasos1 avatar
    tasos1 18/07/2012 17:45:33

    Δαναέ μου, δεν είναι τυχαίο το ότι ο εκπαιδευτικός οιασδήποτε βαθμίδας αποκαλείται "Δάσκαλος", όταν τα έχει καταφέρει στο έργο του... Συμφωνούμε απόλυτα στο ότι ο δάσκαλος είναι ο λιγότερο αλλοτριωμένος δημόσιος υπάλληλος. Έτσι είναι...

  3. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 18/07/2012 18:32:27

    Δαναέ, σαφές, ποιητικό και αφοπλιστικό.

    Εύγε!

  4. ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
    ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 18/07/2012 19:14:40

    Το έχω πει και σε άλλη ανάρτηση/σχόλιο ότι και εγώ είμαι δάσκαλος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με 22 έτη υπηρεσίας.
    Αγαπητέ Δαναέ συμφωνώ με με όλα όσα λες και θίγεις. Είναι πολλά αυτά που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν το εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο τελικά ο μαθητής θα βάλει την προσωπική του προσπάθεια.
    Θα ήθελα να προσθέσω μερικά σχόλια.
    - Οι γονείς λόγω της αγάπης που έχουν στα παιδιά τους, σπάνια είναι αντικειμενικοί κριτές τους. Συνήθως, όπως ακριβώς λες και εσύ Δαναέ, τα υπερεκτιμούν αλλα και τα υποτιμούν. Το πρώτο το περιμένω όταν τους συναντώ, αλλά το δεύτερο με στενοχωρεί ιδιαίτερα.
    - Όποιος μαθητής είναι αποφασισμένος να μάθει, να διδαχθεί να γνωρίσει θα τα καταφέρει. Όλοι οι άλλοι παράγοντες που αναφέρονται θα τον επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά αλλά σε μικρό ποσοστό.
    - Ο δάσκαλος πρέπει να αγαπάει τα παιδιά. Τα παιδιά το καταλαβαίνουν από την πρώτη, δεύτερη, το πολύ τρίτη ημέρα αν ο καινούργιος δάσκαλος/δασκάλα ενδιαφέρεται γι' αυτά. Το ένστικτό τους είναι εντυπωσιακό. Δεν επηρεάζεται από το γλυκό ή το αυστηρό ύφος του εκπαιδευτικού. Βλέπουν κατευθείαν μέσα στην ψυχή σου.
    - Πράγματι, τα πάντα γίνονται και πρέπει να γίνονται για το παιδί.
    - Ο δάσκαλος είναι και ήταν πάντα μέσα στην κοινωνία των πολλών, του λαού. Εκεί μας βάζει ο μισθός που παίρνουμε. Όταν "λεφτά υπήρχαν" για τους πολλούς, υπήρχαν και για εμάς. Τώρα που "λεφτά δεν υπάρχουν" δεν υπάρχουν και για εμάς. Αυτό έχει το θετικό ότι είμαστε και με αυτόν τον τρόπο κοντά στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Δεν ζούμε σε άλλον κόσμο.
    - Μία παρατήρηση για το εκπαιδευτικό σύστημα. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και στη Ρωσία και τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες τα παιδιά πηγαίνουν στην Πρώτη Τάξη στην ηλικία των επτά ετών. Ένα έτος δηλαδή μεγαλύτερα από ότι στην χώρα μας. Αυτό νομίζω ότι τα βοηθά ιδιαίτερα. Το βλέπω σε όσα παιδιά έχουμε στο σχολείο και έχουν έρθει από τέτοιες χώρες.
    Συγγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου μου

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 18/07/2012 19:37:07

      Σ' ευχαριστώ Γεωμέτρη!

  5. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 18/07/2012 19:27:41

    Άκου λοιπόν δάσκαλε πως εγώ ο μη δάσκαλος έκανα μάθημα τη Μάχη του Μαραθώνα.0
    Επειδή ο υιός (Γ προς Δ Δημοτικούπερνάει μια φάση ολοκληρωτικής προσκόλλησης με το ποδόσφαιρο, στην κυριολεξία αυτή την εποχή είναι το μόνο πράγμα που τον ενδιαφέρει, είχα το εξής πρόβλημα. Προσπάθησα να τον κάνω να ενδιαφερθεί γι' αυτό το ιστορικό γεγονός μέσω των Κλασσικών Εικονογραφημένων. Σκέφτηκα, κόμικ είναι, θα το διαβάσει και έτσι θα αποκτήσει ένα ερέθισμα να το κουβεντιάσουμε περαιτέρω. Τζίφος! Και είναι και ο πρώτος μαθητής στην τάξη του. Τι να κάνω, τι να κάνω, αποτάνθηκα στη σύζυγο που είναι εκπαιδευτικός. Πρέπει να του κινήσεις το ενδιαφέρον, μου είπε. Βρες έναν τρόπο! (Αυτή φυσικά και ξέρει πως να το κάνει)
    Ε λοιπόν, έκανα τη Μάχη του Μαραθώνα ποδοσφαιρικό ματς. Με πλήρη περιγραφή. Αθηναίοι και Μήδοι σε αγώνα για το τσάμπιονς λήγκ της εποχής. Μετά από αυτό έκατσε και ζωγράφισε όσους "ποδοσφαιριστές" θυμότανε. Στα χαφ ο Αριστείδης με το Θεμιστοκλή για να να κρατάνε το κέντρο! Ο Μιλτιάδης δεκάρι κι αρχηγός. Ο Καλλίμαχος τερματοφύλακας. Ο Εχετλαίος φορ κρούσης. Ο Κυναίγειρος το σκυλί στο κέντρο. Ο Ευκλής και ο Θέρσιππος οι "δρομείς" που κρατάνε τα άκρα. Απέναντι στους Μήδους, ο Δάτις, ο Αρταφέρνης και η "μεταγραφή" από την Αθήνα, ο Ιππίας.
    Μετά από αυτό, του εντυπώθηκαν στη μνήμη οι βασικοί πρωταγωνιστές της μάχης. Τελικά κατάφερα μέσω άλλης οδού να φτάσω στο ποθούμενο. Φαντασία και μεράκι χρειάζεται. (Τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας μάλλον θα την κάνω αγώνα μπάσκετ!)

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Γιάννης Φαίλτωρ 18/07/2012 19:36:14

      Ακριβώς Γιάννη. Λέω: "Το πλαίσιο του κάθε προγράμματος είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει πλαίσιο. Ο δάσκαλος το καθορίζει."

  6. ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
    ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 18/07/2012 19:38:44

    Πάνω απ' όλα εύγε σου που αφιερώνεις χρόνο (και αρκετό από ότι φαίνεται) στο παιδί σου.

  7. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 18/07/2012 20:17:54

    Δαναέ μου,δέξου καί ἀπό ἐμένα τά συγχαρητήριά μου γιά τό λειτούργημα πού ἐπιτελεῖς καί πού,ἀπ' ὅ,τι φαίνεται ἀπό τό λεγόμενά σου τό ὑπηρετεῖς μέ ἀφοσίωση.Εἶναι τιμή μου πού ἀπευθύνομαι πραγματικά σέ ἕνα Δάσκαλο.
    Ἅν μοῦ ἐπιτρέπεις,νά προσθέσω καί ἐγῶ μιά παράμετρο πού συντελεῖ στήν λειτουργία τοῦ σχολείου ὥς μονάδα,ἀλλά ἀκουμπᾶ καί τό ἒργο τοῦ Δασκάλου.Εἶναι οἱ σχολικές τάξεις,οἱ αἴθουσες διδασκαλίας καί ἡ κατάλληλότητά τους.Σίγουρα μιά μικρή,χωρίς ἀερισμό,χωρίς τήν προσωπική πινελιά τοῦ δασκάλου,πού θά τήν στολίσει,θά τήν εὐτρεπίσει,νομίζω ὅτι ἐπιδρᾶ ἀρνητικά στήν αὐτοσυγκέντρωση καί σωστή παρακολούθηση τοῦ μαθήματος ἀπό τά παιδιά ἀλλά καί τῆς ἄνετης τελέσεως τοῦ λειτουργήματος τῆς διδασκαλίας ἀπὀ τόν δάσκαλο.Ἀλλά τελικά ὅλα αὐτά εἶναι θέμα χαρακτήρος,καλῆς προαίρεσης,ἀγάπης γιά αὐτό πού κάνει καί γιά τά παιδιά καί νά ἔχει μεράκι,πολύ μεράκι.
    Ἒγραψα γιά αὐτό τό θέμα πού μέ πονᾶγιατί τά μισά παιδιά μου μέχρι πρόπερσι εἶχαν τίς καλύτερες προϋποθέσεις σέ ἓνα διθέσιο σχολεῖο στό χωριό,μέ δυό πολύ καλούς δασκάλους,ἀνδρόγυνο μάλιστα,γιά νά κάνουν τό καλύτερο μάθημα,ἀλλά ἡ περυσινή λαίλαπα τά ἀνάγκασε νά μεταφερθοῦν σέ ἓνα 12θέσιο μέ τάξεις μπουντρούμια στή διπλανή πόλη,μέ νέες δασκάλες(δέν τό θεωρῶ αὐτό καθ' αὐτό πρόβλημα)πού ὅμως τό μυαλό τους ἦταν στά κενά τό πρωί,στόν καφέ τό ἀπόγευμα καί ὁπωσδήποτε στή σίγουρη φυγή ἀπό δῶ τόν Ἰούνιο...

    • Εύα avatar
      Εύα @ Κυθήριος 19/07/2012 13:27:33

      Από διθέσια σχολεία έχουν βγει λαμπροί επιστήμονες..

  8. Δαναός avatar
    Δαναός 18/07/2012 20:24:55

    Κυθήριε, μπορώ να διαφωνήσω;

  9. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 18/07/2012 20:26:07

    Εγώ πάλι που κέρδιζα χρονιά και πήγα 5 χρονώ στην Α` δημοτικού (επί Παπάγου λολ) χωρίς να μεσολαβήσουν νήπια, προνήπια, και παιδικοί σταθμοί, γιατί θεωρώ ότι έτσι είναι καλύτερα;
    Δάσκαλε, τα φώτα σου!!!!!

  10. Δαναός avatar
    Δαναός 18/07/2012 20:26:42

    Τοπ, Νίκο, Τάσο επιγραμματικά γράφτηκαν για κουβέντα.

  11. Δαναός avatar
    Δαναός 18/07/2012 20:42:21

    Η ατομικότητα του καθενός καθορίζει και το βαθμό ετοιμότητας και δυνατότητας στην πρόσκτηση γνώσεων.Σε κάποιους η σφραγίδα δωρεάς είναι δώρο.Στους πολλούς όμως;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Δαναός 18/07/2012 20:47:54

      Στην Β. Αμερική, αν διαπιστώσουν πως κάποιο παιδάκι είναι μπροστά απ τα υπόλοιπα, το στέλνουν μια δυο τάξεις μπροστά, χωρίς να ληφθεί υπόψη η ηλικία του. Αποτέλεσμα είναι, κάποια χαρισματικά παιδιά να τελειώνουν το λύκειο στα 14-15, και να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο στα 16.
      Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο άλλοτε πρωθυπουργός του Καναδά Πιέρ Τριντώ, που είχε διδακτορικό στα 21 του.
      Και μιλάω για κανονικό διδακτορικό, στο οποίο είχε προηγηθεί μάστερ, μπάτσελορ κλπ. Όχι μαϊμού αλλά γκρέκα.

      • Δαναός avatar
        Δαναός @ Strange Attractor 18/07/2012 20:55:18

        Μια ερώτηση: Ο Πιέρ Τριντώ έπαιξε ποτέ στη ζωή του όπως τα άλλα παιδιά;

        • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
          Γιάννης Φαίλτωρ @ Δαναός 18/07/2012 20:57:40

          Έπαιζε τον πρωθυπουργό...
          Το ζήτημα είναι τι γίνεται ΚΑΙ με το μέσο μαθητή ΚΑΙ με τις διάνοιες

          • Δαναός avatar
            Δαναός @ Γιάννης Φαίλτωρ 18/07/2012 21:09:04

            Γιάννη οι μαθήσεις - ποσοτικές και ποιοτικές-δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από το δείκτη νοημοσύνης.Προς το παρόν απομένει στον πατριωτισμό του δασκάλου αν θα διαφοροποιήσει προγράμματα και συμπεριφορές στις ιδιαιτερότητες.Έτερον ουδέν!

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ Δαναός 18/07/2012 20:58:12

          Δεν ξέρω σαν παιδί, πάντως μεγάλος έπαιξε αρκετά!!!!
          Και καθάρισε ουκ ολίγες (περιπτώσεις). Π.χ. Μάργκαρετ Τριντώ, αν σου λέει κάτι, αλλιώς ψάξτην στον γκούγκλη.

          • Δαναός avatar
            Δαναός @ Strange Attractor 18/07/2012 21:04:12

            Ναι εδώ έπαιξε!!!!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Δαναός 18/07/2012 21:07:26

            Εκπαιδευτικός δεν είμαι ούτε παιδοψυχολόγος, αλλά έχω έναν μπόμπιρα 4 ½ ετών που πήγε παιδικό, προνήπια, και τώρα ετοιμάζεται για νήπια.
            Έλα όμως που εγώ τον έχω ικανό και για Β` δημοτικού.
            Πως θα γίνει όμως; Μάλλον θα πρέπει να προσαρμοστεί… προς τα κάτω.
            Δεν υπάρχει ευελιξία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τι να λέμε τώρα;
            Στην Αμερική, αν άξιζε το παιδάκι, θα το έστελναν 1-2-3 τάξεις μπροστά. Άσχετα με το ποιος είναι ο γονιός του.
            Εδώ μας έφαγε η δημοκρατική ισοπέδωση (σε όλους ανεξαιρέτως του τομείς), κι αυτά λουζόμαστε ως χώρα.
            Άραγε ποια είναι πιο δημοκρατική χώρα; Αυτή στην οποία γίνεται πρόεδρος ο μαύρος (μιγάς) απόγονος Νιγηριανών ή Κενυατών, ή η δικιά μας του ΣΥΡΙΖΑ και των συνιστωσών του, που μισεί όποιον πάει να ξεχωρίσει, και μας θέλει όλους στο δημοκρατικό μαντρί;

        • TopGunZ avatar
          TopGunZ @ Δαναός 18/07/2012 21:42:19

          Δεν ξέρω αν έπαιξε, σίγουρα όμως δε βαρέθηκε τη ζωή του στο σχολείο, δεν μπήκε σε μια λογική ήσσονος προσπάθειας διαβάσματος και δε βρέθηκε να κοντεύει μεσήλικας και να χτυπάει το κεφάλι του στο τοίχο για τις χαμένες ευκαιρίες για μόρφωση.

  12. Φελίζα avatar
    Φελίζα 18/07/2012 20:56:28

    Έτσι είναι Τάσο και ο Δάσκαλος είναι ... δάσκαλος και μέσα και έξω από τις διδακτικές αίθουσες.

  13. TopGunZ avatar
    TopGunZ 18/07/2012 21:48:14

    Ειδικά για το τελευταίο που λες, διάβασε τι λέω κι εγώ στο σχόλιό μου στην αρχή. Μερικά άτομα δεν θα έπρεπε να τους επιτραπεί να τελειώσουν το παιδαγωγικό...

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ TopGunZ 19/07/2012 07:48:02

      Συμφωνῶ ἀπολύτως!

  14. Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
    Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 18/07/2012 22:12:51

    Καλησπέρα.
    Οι δάσκαλος πάνω απ όλα πρέπει να λατρεύει το επάγγελμά του.
    Είναι η βασικότερη προυπόθεση.
    Ο δάσκαλος,η δασκάλα,έχουν μεγάλη ευθύνη στη διαμόρφωση χαρακτήρων,

  15. Κβάντα avatar
    Κβάντα 18/07/2012 22:48:04

    Κύριε Δαναέ, σας ευχαριστώ που χρησιμοποιήσατε το προχθεσινό σχόλιό μου για να κλείσετε το κείμενό σας.
    Ένα σχόλιο για το θέμα που ανοίξατε με τον κ. SA.
    Στην Ελλάδα υπάρχουν μουσικά σχολεία, αθλητικά σχολεία, καλλιτεχνικά σχολεία, σχολεία για ΑΜΕΑ αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν σχολεία για χαρισματικούς μαθητές. Αυτά τα παιδιά πώς τα αντιμετωπίζουμε;
    Τα αποθαρρύνουμε και τα βάζουμε στην προκρούστεια κλίνη του συστήματος.
    Η αλήθεια είναι ότι και να υπήρχαν σχολεία για χαρισματικούς μαθητές, θα υπολειτουργούσαν όπως υπολειτουργούν και τα υπόλοιπα.
    Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω ότι το θέμα της αξιολόγησης είναι πολύ σοβαρό και ταυτόχρονα πολύ δύσκολο.
    Το είχα αναφέρει και προχθές ότι η ποσοτικοποίηση του ποιοτικού είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα. Ποιος θα αναλάβει αυτό το δύσκολο έργο; Οι μάνατζερ ή οι τεχνοκράτες οι οποίοι βρίσκονται με μια κούπα καφέ στο χέρι για ένα τέταρτο σε μία αίθουσα συσκέψεων και νομίζουν ότι κάνουν brainstorming; Τα άτομα που βαφτίστηκαν κάτω από συγκεκριμένες λογικές και πολιτικές "επιμορφωτές";
    Μιλάτε για επιμορφώσεις. Έχω επιμορφώσει και έχω επιμορφωθεί αρκετά. Ξέρετε σε τι συμπέρασμα έχω καταλήξει;
    Οι επιμορφώσεις δε γίνονται για τον επιμορφούμενο αλλά για τον επιμορφωτή!
    Καλό σας βράδυ.

    • Εύα avatar
      Εύα @ Κβάντα 19/07/2012 13:29:12

      Σωστότατες επισημάνσεις!

  16. Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
    Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 18/07/2012 22:53:08

    Συνεχίζω..
    Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι αυστηροί,δίκαιοι,και πειθαρχημένοι.
    Κρίνονται σε καθημερινή βάση από μαθητές και συναδέλφους.
    Ο χώρος του σχολείου πρέπει να λειτουργεί σα μια όαση για το πνεύμα
    των εκπαιδευτών και των εκπαιδευόμενων.
    Το σχολείο πρέπει να γίνει το αποκούμπι των νέων ανθρώπων,προετοιμάζοντάς τους για τις δυσκολίες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν.
    Το πέταγμα της μέλισσας από ένα άνθος στο άλλο είναι κάτι που τα περισσότερα παιδάκια έχουν δει..ή ακούσει..
    Ο δάσκαλος μπορεί να εξηγήσει πως βγαίνει το μέλι..ποιος και πως το μαζεύει..
    Έτσι απλά.Κι έπειτα από μερικές μέρες να ξεχαστούν όλα.
    Εάν όμως συνδιάσει αυτές τις πληροφορίες «ταξιδεύοντας»με τις μέλισσες..
    θα έχει εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα.
    Ο δάσκαλος είναι ένας ταξιδιώτης,ένας έμπειρος ανιχνευτής,ένας ηθοποιός,
    ένας αγωγιάτης,ένας ονειροπόλος εάν θέλετε..
    Ο δάσκαλος, (δασκάλα) είναι ένας κοινωνικός λειτουργός,πατέρας,μάνα,
    αδερφός..ο δάσκαλος μεταδίδει τις γνώσεις του..με όλες του τις αισθήσεις.
    Ο δάσκαλος πρέπει να είναι ερωτευμένος με τα γεμάτα απορία ή περιέργεια βλέμματα των μαθητών του..
    Ο δάσκαλος πρέπει να ξεχωρίζει, να εμπνέει σεβασμό.
    Εγώ,είχα καλούς δασκάλους και δασκάλες,θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό.
    Χαίρομαι δε διπλά..διότι ακόμα και στα 45 μου υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι που με δασκαλεύουν.
    Τους ευγνωμωνώ γι αυτό,και τους τιμώ απεριόριστα.

    • Εύα avatar
      Εύα @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 19/07/2012 13:25:50

      Εξαιρετικό σχόλιο...άσε που με άγχωσες !
      ΥΓ: συνδυασμός..

  17. ΣΠΙΘΑΣ avatar
    ΣΠΙΘΑΣ 19/07/2012 10:11:01

    Έχει ενδιαφέρον που το ANTINEWS ανοίγει, έστω, ευκαιριακά έναν διάλογο για την παιδεία επικεντρωμένο κυρίως στους εκπ/κούς.
    Προτείνω αυτό να μην είναι "ευκαιριακό" όπως είναι τώρα αλλά να ανοίξει ένας ευρύτατος διάλογος πάνω στο θέμα.
    Το συγκεκριμένο άρθρο είναι γενικόλογο και συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του και τους τομείς που θίγει. Προσθέτω όμως έναν παράγοντα ο οποίος σχεδόν αποτελεί "ταμπού" για το Ελληνικό σχολείο. Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ . Μεγάλο πρόβλημα δημιουργεί στην ομαλή λειτουργία του σχολείου και η κακή νομοθεσία. Σε κάποιες περιπτώσεις η νομοθεσία είναι τελείως παράλογη.
    Π.Χ. Τι γίνεται στην περίπτωση όταν κάποιος μαθητής απουσιάζει από τις εξετάσεις του Ιουνίου; Προσέρχεται σε επαναληπτικές της ίδιας περιόδου με απλή αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα. Δεν απαιτείται καμμιά πιστοποιημένη αιτία απουσίας από κάποιο δημόσιο φορέα (π.χ. νοσοκομείο), ούτε καν από ιδιωτικό γιατρό. Τι κάνουν οι Δ/ντές των σχολείων; Τηλεφωνούν στα σπίτια των μαθητών τους και τα "παρακαλάνε" να ξυπνήσουν και να έρθουν να γράψουν για να αποφύγουν την υπερφόρτωση στις επαναληπτικές εξετάσεις. Η διαδικασία αυτή προάγει υπεύθυνους μελλοντικούς πολίτες;
    Θα αναφέρω και ένα δεύτερο παράδειγμα (υπάρχουν πάρα πολλά). Τι χρειάζεται να κάνει ένας καθηγητής για να συνοδεύσει τους μαθητές του σε μια επίσκεψη π.χ. σε ένα μουσείο; Αν κάποιος δεί την εγκύκλιο και τι απαιτούνται θα αντιληφθεί πάραυτα ότι όποιος καθηγητής προβαίνει σε τέτοια διαδικασία θα πρέπει να είναι πολύ "βιτσιόζος". Η νομοθεσία λειτουργεί συχνά αποτρεπτικά στο να λειτουργήσουν οι δάσκαλοι και θα συμφωνήσω με τον αρθρογράφο για την θέση του στο ζήτημα των προγραμμάτων με μια επιφύλαξη.
    Για έναν χαρισματικό δάσκαλο τα πράγματα είναι απλά. Θα πρέπει λοιπόν να επικεντρωθούμε στην πλειονότητα των δασκάλων που απλώς καταφέρνουν και κάνουν καλα την εργασία τους πως θα την κανουν καλλίτερα και κυρίως για όσους δυσκολεύονται να την κάνουν. Επίσης τι θα γίνει με όσους δεν μπορούν (και ενδεχομένως πια να μην θέλουν) να είναι δάσκαλοι; Θα τους δοθεί η δυνατότητα μετάταξης όπως επίσης και για τους πολύ μεγάλους σε ηλικία εκπ/κούς, εφόσον το επιθυμούν, διότι αντιλαμβάνονται ότι πια οι δυνάμεις τους δεν επαρκούν; Τα προγράμματα είναι απαραίτητα μόνο που οφείλουν να υπηρετούν τους ανθρώπους και όχι το αντίστροφο.
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

  18. TARAMAS avatar
    TARAMAS 19/07/2012 11:37:08

    Εξαιρετικό το κείμενο Δαναέ. Να προσθέσω και εγώ ότι ένα από τα αρνητικά, είναι η απαξίωση που πολλοί γονείς και η κοινωνία επιφυλάσσουν για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και οι επιπτώσεις που αυτό έχει στα παιδιά. Με λαϊκίστικες και αμαθείς προσεγγίσεις για το ωράριο π.χ. των εκπαιδευτικών και με την τακτική της ισοπέδωσης των πάντων όταν οι ξερόλες γονείς διαφωνούν σε κάτι που αυτοί "πάντα ξέρουν καλύτερα".

  19. ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΣ 19/07/2012 12:53:48

    Δαναέ τα πάντα είναι ο δάσκαλος.Αυτός φτιάχνει το κλίμα στην τάξη,αυτός είναι η και οι μαθητές τα .Αν τα τραβήξει αυτά θα φτάσουν στον προορισμό τους.Αυτός θα κερδίσει το σεβασμό των γονιών,την αγάπη των παιδιών, θα καλύψει όποια κενά βρει είτε στα βιβλία είτε στο κράτος(καθυστέρηση βιβλίων).Δεν υπάρχει επάγγελμα δασκάλου,υπάρχει λειτούργημα και πάνω από όλα,ΜΕΡΑΚΙ.

  20. ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΣ 19/07/2012 13:26:36

    ΔΙΟΡΘΩΣΗ .Ο δάσκαλος είναι η μηχανή του τρένου και οι μαθητές τα βαγόνια.Τραβώντας τα,θα φτάσουν στον προορισμό τους(για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις στο προηγούμενο σχόλιο).

  21. Εύα avatar
    Εύα 19/07/2012 13:32:46

    Δαναέ, πολύ ωραίο κείμενο..οι προβληματισμοί και τα σχόλια των συμμετεχόντων, εξαιρετικά...

  22. Φρίξος avatar
    Φρίξος 24/07/2012 14:04:09

    ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΣ ΤΩΡΑ, ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ.
    ΜΕ 90% ΠΑΣΟΚΟΣΥΡΙΖΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΔΟΕ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
    ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ.
    ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΕΙΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΕΙΤΕ ΕΦΥΓΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ, ΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΕΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΣΥΡΙΖΟΠΑΣΟΚΟΣΥΡΙΖΑΙΟΙ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.