#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/08/2013 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το πρόγραμμα της τρόϊκας δεν σώζει την Ελλάδα, την αποτελειώνει……



“...Οι προβλέψεις του Ταμείου για την Ελλάδα είναι μονίμως εκτός στόχων. Τον περασμένο Μάρτιο, για παράδειγμα, το ΔΝΤ εκτίμησε πως η Ελλάδα θα έβγαινε από την ύφεση. 

Η πραγματικότητα ωστόσο, είναι πως η χώρα βρίσκεται στην πέμπτη συνεχή χρονιά ύφεσης, η οποία θεωρητικά θα κρατούσε δύο χρόνια.”

Wall Street Journal

«….Eίναι προφανές, καιρό τώρα,  ότι το πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας δεν αποδίδει, η χώρα βουλιάζει στην ύφεση, ενώ παράλληλα έχει επωμιστεί ένα μεγάλο, μη βιώσιμο χρέος».

New York Times

Μια ακόμα έκθεση του κ. Tomsen, αποδομήθηκε, μόλις δημοσιεύτηκε. Και αποδομήθηκε από τους ιέρακες του συστήματος, όχι από  …άσημους αρθρογράφους.

Σε κινούμενη άμμο

Μοιραία, λοιπόν, επανέρχεται το ερώτημα προς τα πού οδεύουμε;

Πολύ φοβούμαι ότι η χώρα διολισθαίνει, αν δεν βρίσκεται ήδη,  σε μια  φάση, όπου κάθε προσπάθεια για έξοδο από την κρίση να φαντάζει μάταια.

Προς αυτήν την κατεύθυνση συνηγορούν ήδη πολλά γεγονότα.

Πρώτον, έχουμε την παράλογη επιμονή της τρόϊκας σ’ ένα πρόγραμμα που, κατά γενική ομολογία επιδεινώνει την κατάσταση. Το σχέδιο  της τρόϊκας δεν σώζει την Ελλάδα, την αποτελειώνει. Την οδήγησε σε κινούμενη άμμο. Με κάθε μέτρο βουλιάζει περισσότερο.

Δεύτερον, επανέρχονται τα γνωστά σενάρια εξόδου από τη ζώνη του ευρώ, υιοθέτησης διπλού νομίσματος, συντεταγμένης  πτώχευσης εντός της ευρωζώνης. Όλα αυτά υπονομεύουν την προοπτική της χώρας. Ποιος θα έρθει να επενδύσει  όταν οι μακροοικονομικές  προοπτικές είναι αβέβαιες;

Τρίτον, το πολιτικό προσωπικό της χώρας δείχνει να μην αντιλαμβάνεται το μέγεθος της κρίσης. Ποιος ο λόγος, ν’ αναφέρω ένα παράδειγμα, να …..συστήσουμε και Γραφείο Αντιπροεδρίας για να ….στεγαστεί η μωροφιλοδοξία του κ. Βενιζέλου; Δεν αρκούσε το γραφείο του Υπουργείου Εξωτερικών; Χώρια από εκείνη την αλήστου μνήμης τροπολογία για τη χρήση του κυβερνητικού αεροπλάνου.

Τέταρτον, τα πολιτικά κόμματα παραμένουν δέσμια δουλειών και προκαταλήψεων . Την τελευταία τετραετία έχουν χάσει τη δουλειά τους πάνω από ένα εκατομμύριο στον ιδιωτικό τομέα και ουδείς συγκινήθηκε. Μόλις η κυβέρνηση αποπειράθηκε να αγγίξει την ιερή αγελάδα του δημοσίου, χάλασε  ο κόσμος. Επιπλέον, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που λαύρα επιτίθενται εναντίον του Πρωθυπουργού, ποια εναλλακτική πρόταση κομίζουν, εκτός από ανέξοδες λαϊκίστικες διακηρύξεις που δεν αντέχουν καν σε στοιχειώδη κριτική.  Γιατί όλοι θέλουμε να απαλλαγούμε από την τρόϊκα και το μνημόνιο, όμως, αυτό δεν γίνεται με συζητήσεις καφενείου ή ….βαρυσήμαντες παρεμβάσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πόσο θ’ αντέξει ακόμα η κοινωνία;

Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, η κυβέρνηση προσπαθεί να εξισορροπήσει σε τεντωμένο σκηνή, ευελπιστώντας να επιτύχει το πολυπόθητο πρωτογενές πλεόνασμα που θα ενισχύσει τη διαπραγματευτική της θέση για βελτίωση των όρων του μνημονίου. Δύσκολο  εγχείρημα.

Όμως, ώρες-ώρες σκέφτομαι  ό,τι μοιάζουμε με τους  «Τρώες» του Καβάφη. «Ειν΄οι προσπάθειές μας, των συφοριασμένων,  σαν των Τρώων. Κομμάτι κατορθώνουμε κομμάτι παιρνουμ΄επάνω μας κι αρχίζουμε νάχουμε θάρρος και καλές ελπίδες. Μα πάντα κάτι βγαίνει και μας σταματά…» 

Η στρατηγική της Κυβέρνησης, μεταξύ άλλων, έχει δυο βασικά προβλήματα:

Πρώτον οι αντοχές της κοινωνίας.

Πόσο μπορεί ακόμα ν’ αντέξει η κοινωνία αυτήν την ανηλεή φορολογική καταιγίδα; Σε ποια επίπεδα, επιτέλους, θα πέσει το βιοτικό επίπεδο, ενώ παράλληλα οι υποχρεώσεις όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά αυξάνονται;

Δεύτερον, ακόμα και αν επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος,  για να αντιμετωπιστούν οι παρενέργειες του προγράμματος (θηριώδης ανεργία, κατάρρευση της παραγωγικής βάσης, αποσύνθεση του κοινωνικού ιστού, διάλυση του κοινωνικού κράτους), θα απαιτηθούν δεκαετίες και ρυθμοί ανάπτυξης που φαντάζουν ασύλληπτοι;

Επομένως;

Η συζήτηση που δεν έγινε

Η Ελλάδα, δυστυχώς, από το 2010 είτε ακολουθεί τυφλά τις υποδείξεις της τρόϊκας, είτε τις απορρίπτει συλλήβδην.  Αποφύγαμε  να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση για τη σωτηρία της πατρίδας μας. Γιατί δεν χρειαζόμασταν την τρόϊκα για να περιορίσουμε τις σπατάλες του δημοσίου, να εκσυγχρονίσουμε το φορολογικό  σύστημα, να πατάξουμε την φοροδιαφυγή, να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, να τα βάλουμε με τη διαφθορά, να ξεδοντιάσουμε τη διαπλοκή , να ελέγξουμε την  ασυδοσία των τραπεζιτών, να κάνουμε τη χώρα ελκυστική για επενδύσεις. Με άλλα λόγια δεν χρειαζόταν τρίτοι για να κάνουμε τα αυτονόητα.

Από την άλλη, δεν τολμήσαμε να προκαλέσουμε μια γενικότερη συζήτηση για ένα ρεαλιστικό σχέδιο σωτηρίας.

Γιατί, όπως αποδείχθηκε στην πορεία, το πρόβλημα δεν ήταν μόνο ελληνικό.  Όταν ολόκληρος ο Ευρωπαϊκός Νότος βρίσκεται σε κρίση, δεν μπορεί να φταίνε  μόνον οι «διεφθαρμένοι και τεμπέληδες Έλληνες». Υπάρχουν συστημικά προβλήματα τα οποία αποτύχαμε να αναδείξουμε. Ακόμα και όταν  η Τρόϊκα ομολόγησε ό,τι τα έκανε μούσκεμα, αντί να χρησιμοποιήσουμε την ομολογία αυτή και να πιέσουμε για αλλαγή του προγράμματος, συνεχίσαμε σαν μην τρέχει τίποτα.

Υπάρχουν λύσεις;

Πριν από μερικές ημέρες ρωτούσα  εδώ στο Antinews, ποιες είναι οι δικές μας απαιτήσεις, εκτός από τη δόση;

Διαφωνώ, με όσους υποστηρίζουν ότι το μνημόνιο αποτελεί μονόδρομο. Ουδέποτε ήταν. Και άλλες λύσεις υπήρχαν και υπάρχουν.

Δείτε για παράδειγμα, ένα χθεσινό σχόλιο του φίλου Greg, εδώ στο Antinews , που σημειώνει πολύ εύστοχα:

”Δεν καταλαβαίνουν ότι αυτό το πρόγραμμα απλά ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ;

Θα μπορούσε να υπάρχει κάποια ελπίδα, εάν στόχος ήταν η ανάπτυξη ώστε να ανέβει ο παρονομαστής. Ανάπτυξη με Κινέζους και Άραβες δεν θα έρθει. Ανάπτυξη θα έρθει μόνον με επενδύσεις από Έλληνες. Και ανάπτυξη δεν νοείται στη διάρκεια της αμείλικτης φοροεπιδρομής.

Όλα τα δήθεν μέτρα τόνωσης μέσω ΕΣΠΑ και αναπτυξιακής τράπεζας δεν πρόκειται να προσφέρουν περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας συνολικά.

Συνεπώς η μοναδική λύση για τη πραγματικά και όχι λογιστική αντιμετώπιση της κρίσης είναι

- πάγωμα εξυπηρέτησης των δανείων με ρήτρα ανάπτυξης (το έκανε η Γερμανία το’50)

- ελαχιστοποίηση των φόρων

- κεφαλαιοποίηση όλων των οφειλών των επιχειρήσεων και ιδιωτών και εθνική συμφωνία για τον τρόπο αποπληρωμής.

- δημιουργία πολλών venture capitals, με τεράστια φορολογικά κίνητρα για χρηματοδότηση επενδύσεων.

Σε μία δεκαετία λειτουργίας των μηχανισμών αυτών θα υπάρξει ουσιαστική ανάπτυξη και θα υπάρξει προοπτική αντιμετώπισης των χρεών. Αλλιώς όσο και εάν είναι το ύψος το ποσοστό του χρέους προς το ΑΕΠ είτε 124, είτε 154 (όπως και θα είναι με την εφαρμογή της παρούσας πολιτικής), δεν υπάρχει ελπίδα για τη πατρίδα μας.”

 Διαγραφή χρέους και ευρωπαϊκό πρόγραμμα επενδύσεων

Υπάρχουν και άλλες φωνές που λένε ενδιαφέροντα  πράγματα. Σε μια συνέντευξη, στη Sueddeutsche Zeitung ,ο Αμερικανός Οικονομολόγος  Τζέϊμς Γκαλμπρεϊθ, σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Η Ευρώπη πρέπει

- να διαγράψει στην Ελλάδα περισσότερα χρέη. Δεν έχει νόημα να κάθεται κανείς και να παρακολουθεί την κλιμάκωση της κρίσης.

- να μεριμνήσει για τις ελληνικές τράπεζες. Δεν πρέπει να τις αφήσει απλώς στα χέρια ολιγαρχών.

- να καταρτίσει  ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα επενδύσεων για την Ελλάδα, προκειμένου να ανακάμψει η οικονομία.

- να δημιουργήσει ένα είδος συμφώνου για τους χαμένους της κρίσης, μια κοινωνική βασική ασφάλιση και να εγγυηθεί τουλάχιστον ένα μέρος των περιουσιών και π.χ. των συντάξεων (tovima.gr).

Όσον αφορά σ’ εκείνες τις φωνές που ζητούν την αποπομπή της Ελλάδος από την ΟΝΕ, ο αμερικανός οικονομολόγος προειδοποιεί:

«Αν η Ελλάδα εγκαταλείψει την Ευρωζώνη, τελικά αυτό μπορεί να σημάνει και την αρχή του τέλους της ΟΝΕ. Θα είναι δύσκολο να επιβιώσει η πολιτική ένωση, όταν θα έχει ξεκινήσει αυτή η διαδικασία».

Συμπέρασμα: Ειλικρινά δεν βρίσκω ούτε ένα λόγο γιατί η κυβέρνηση θα πρέπει να επιμένει σ’ ένα πρόγραμμα που εξαθλιώνει την κοινωνία, χωρίς να προσφέρει ελπίδα. Ο Πρωθυπουργός είχε ακόμα από το 2010, περιγράψει και τις αδυναμίες του μνημονίου και τις επιπτώσεις του στην οικονομία και την κοινωνία.  Δεν ξέρω πόσο καιρό ακόμα θα εφαρμόζει ένα πρόγραμμα που δεν το πιστεύει, αλλά κάποια στιγμή, και σύντομα μάλιστα, πρέπει να πει τα πράγματα με το όνομά τους και να θέσει όλους ενώπιον των ευθυνών τους. Γιατί ένας λαός για να σωθεί πρέπει να το θέλει και για να το θέλει πρέπει να ελπίζει.

Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. best12 avatar
    best12 03/08/2013 10:28:39

    simfwnw me to arthro sou se genikes grammes.i moni mou enstasi einai i eksis: akoma kai na efeuge i troika sto elliniko kommatiko-polintikadiko perivallon,o samaras dn tha mporouse na perasei kamia metarrithmisi.edw piezei i troika kai me to zori ginontai oi diarthrwtikes metarrithmiseis ( pou eprepe na kanoume xronia prin).mono an to politiko sistima arxika allaksei nootropia tha allaksei ti xwra...alla den to vlepw...

  2. blue nile avatar
    blue nile 03/08/2013 11:05:38

    Καλημέρα κύριε Κώστα.

    Όρος κλειδί είναι το πρωτογενές πλεόνασμα.
    Μόνο που με την επιβολή περιοριστικών μέτρων ύψους 11,5 δις η ύφεση μετατράπηκε σε αυτοτροφοδοτούμενη και ουσιαστικά μεταθέσαμε την επίτευξη ενός πραγματικού και όχι πλασματικού πρωτογενούς πλεονάσματος κανά δυο χρόνια μετά.
    Τα όσα απαιτούνται για την πραγματική και όχι λογιστική επίλυση της Κρίσης προσκρούουν σε συκεκριμένα συμφέροντα.
    1) Το πάγωμα εξυπηρέτησης των δανείων με ρήτρα ανάπτυξης όπως αναφέρετε δεν το αποδέχεται η Γερμανία.
    Κακώς γιατί έπρεπε να ισχύει το ευρωπαικό κεκτημένο.
    Αυτό για όσους επιμένουν ακόμα να πιστεύουν ότι η Γερμανία θέλει να συμβάλει σε μια ουσιαστική επίλυση της Κρίσης.
    2) Όσον αφορά την μέριμνα για τις ελληνικές τράπεζες που όπως αναφέρει ο Γκαλμπρέιθ δεν πρέπει η κυβέρνηση μας να τις αφήσει στα χέρια ολιγαρχών προσκρούει στους τραπεζίτες που ο μόνος τρόπος να διατηρήσουν στην ιδιοκτησία τους τις τράπεζες τους είναι να συνεχίσουν να είναι χρεοκοπημένες.
    Είναι αποφασισμένοι στην κυβέρνηση όμως να τα σπάσουν με τους τραπεζίτες;
    Χλωμό το βλέπω...
    3) Παρόλο που ο Greg ισχυρίζεται ότι η ανάπτυξη θα έρθει από Έλληνες θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι επίδοξοι ξένοι ή Έλληνες επενδυτές φρενάρονται όχι μόνο από τις φοροεπιδρομές, οι οποίες σημειωτέον επειδή ψηφίσαμε ότι με κάθε υστέρηση θα επιβάλονται νέα μέτρα χωρίς κύρωση από το κοινοβούλιο μπορούν να λάβουν αναξέλεγκτο μέγεθος, αλλά και από το γεγονός ότι το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο και όλοι περιμένουν ένα νέο κούρεμα.
    Νέο κούρεμα που είναι αναπόφευκτο και δε νομίζω κανείς λογικός να πάει να επενδύσει σε μια χώρα που ετοιμάζεται να χρεοκοπήσει για τρίτη φορά τα τελευταία τρία χρόνια.

    Πάντως επειδή το πρόβλημα υψηλού χρέους χαρακτηρίζει πολλές χώρες ης ευρωζώνης θα έπρεπε να είχαμε ζητήσει έναν συνολικό τρόπο αντιμετώπισης του. Θα μπορούσε για όλες τις χώρες η ΕΚΤ να εξυπηρετήσει το κομμάτι του χρέους τους σε ποσοστά πάνω του 80% επαναομολογοποιώντας με τριακονταετή ορίζοντα και με δική της εγγύηση.
    Κάθε φορά μετά που θα σκάει ένα ομόλογο θα το αποπληρώνουμε εμείς στην ΕΚΤ.

    Λύσεις μπορούν να υπάρξουν.
    Πρέπει τουλάχιστον σε πρώτο χρόνο να τις βάλει στο τραπέζι η κυβέρνηση και να συζητηθούν.
    Αρκεί κανείς πια να μη τρέφει αμφιβολίες για αυτό που αναφέρετε στο συμπέρασμα σας.
    Το πρόγραμμα εξαθλιώνει τη κοινωνία χωρίς να προσφέρει καμιά ελπίδα...

    Υπάρχει όμως κατι που με κάνει να τρομάζω.
    Μη τυχόν και οι αμαρτίες του πολιτικού συστήματος ψαλιδίζουν κι άλλο τους ήδη μειωμένους βαθμούς ελευθερίας που μπορεί να έχει.
    Γιατί είναι πολύ δύσκολο οι πρώην ομοτράπεζοι και ποιος ξέρει τι άλλο του Χριστοφοράκου να τα βάλουν τώρα με τη Γερμανία ...

  3. rs avatar
    rs 03/08/2013 11:12:59

    Και τώρα, πείτε μου, ειλικρινά κ. Ροδινέ,
    εάν αφαιρέσουμε τις εκατέρωθεν "κορώνες" της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ που εντάσσονται στο πλαίσιο του "πολιτικού τσίρκου" σε τί απο τα παραπάνω θα πρέπει να διαφωνούν μεταξύ τους;

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ rs 03/08/2013 18:18:34

      Τεραστιες ειναι οι διαφορες.Υπαρχουν και αλλα πραγματα σοβαρα εκτος απο την οικονομια,πλακα μας κανεις;

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ rs 03/08/2013 22:42:28

      Αστεία η ερώτηση και προβοκατόρικη. Ούτε χρυσαυγίτης να ήσουν...

      • Antonis avatar
        Antonis @ Γεώργιος Τ. 07/08/2013 09:38:38

        Που τις βλέπεις τις τεράστιες διαφορές ρε "φίλε" από τα 3 κόμματα και τις παραφυάδες τους "που" ήλθαν μεταπολιτευτικά για να διαλύσουν οριστικά τη χώρα μας;

        Σε ότι αφορά τους Χ.Αγίτες κτλ.. συνέχιζε να βαυκαλίζεσαι με παρόμοιες αρλουμπολογίες και καταλαβαμε καλά τι κουμάσι είσαι.. Η Χρυση Αυγή "φίλε" δεν έπιανε ούτε 0,00002% και για αυτό αν πιάνει τώρα "ποσοστά" τα πιάνει από την προδοσία των άλλων κατεστημένων δουλικών κομμάτων..

  4. Β.Κ.Σιάπκα avatar
    Β.Κ.Σιάπκα 03/08/2013 11:55:26

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ για να μπορέσει να το πει αυτό θα πρέπει οι απέναντί του να μην έχουν να του πουν "δεν κάνατε μεταρρυθμίσεις, γι' αυτό δεν βγαίνει". Γιατί οι μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται αυτό το κράτος δεν έχουν γίνει, τουναντίον όσα γίνονται δείχνουν έλλειψη στρατηγικού οράματος για το μέλλον της κοινωνίας, που απεικονίζεται στην απουσία σχεδιασμού στην εκπαίδευση . Αντί να ενισχυθεί η Τεχνική εκπαίδευση, να εισαχθεί η πρακτική άσκηση σε όλους τους αποφοίτους,κάνουμε ακριβώς το αντίθετο!
    Το υπουργείο Παιδείας. Θα μπορούσε μέσω ΕΣΠΑ να χρηματοδοτήσει όλους τους άνεργους πτυχιούχους για ένα χρόνο για πρακτική άσκηση. Όλοι οι απόφοιτοι να μην λαμβάνουν πτυχίο εάν δεν εργαστούν για ένα χρόνο στο αντικείμενο των σπουδών τους, είτε στον δημόσιο, είτε σττον ιδιωτικό τομέα. Ένα μέτρο που θα αναζωογονούσε λυτρωτικά και τους δύο τομείς.
    Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας που κάποτε παρακολουθούσε τους αρθρογράφους και τους σχολιαστές του αντινιούζ και συμμετείχε στους προβληματισμούς φαίνεται παραιτημένη και έχει στα χέρια της τον κρισιμότερο τομέα για το μέλλον της πατριδας μας...

    • Φελίζα avatar
      Φελίζα @ Β.Κ.Σιάπκα 03/08/2013 13:29:12

      ....τουναντίον όσα γίνονται δείχνουν έλλειψη στρατηγικού οράματος για το μέλλον της κοινωνίας, που απεικονίζεται στην απουσία σχεδιασμού στην εκπαίδευση...
      Συμφωνώ μαζί σας σε ότι αναφέρετε για την παιδεία και την εκπαίδευση αλλά... δυστυχώς οι κυβερνώντες αλλού μας οδηγούν.

      • tak avatar
        tak @ Φελίζα 03/08/2013 20:04:39

        Χαιρετίσματα λοιπόν στην εξουσία!
        Εγώ κρατάω ζωντανό το όνειρο και καταμετρώ τους ριψάσπιδες...

  5. Διογένης avatar
    Διογένης 03/08/2013 12:00:03

    Για ποιο λόγο επιμένει... Μα διότι, αγαπητέ, από αυτό εξαρτάται η επιβίωση της σημερινής άρχουσας τάξης! Οπότε η άρχουσα τάξη επέβαλε την εφαρμογή του προγράμματος.

    Εάν είχατε δίκιο στο συμπέρασμά σας, τότε το πρόγραμμα θα είχε την επιπλέον συνέπεια ότι θα σκοτώσει και την εντόπια άρχουσα τάξη. Άρα, θα ήταν προς το συμφέρον της άρχουσας τάξης να υποστηρίξει την τόσο αναγκαία επανάσταση.

    Μέχρι πρόσφατα πίστευα ότι ήταν σωστό το συμπέρασμά σας. Η γνώμη μου σήμερα είναι ότι η παραοικονομία έσωσε την Ελλάδα και υπάρχει σήμερα δυνατότητα επιβίωσης όπως δεν την προέβλεψαν οι εμπνευστές του θανατηφόρου Μνημονίου.

    Πιστεύω ότι η εξέλιξη των πραγμάτων θα διαψεύσει την δική σας απαισιοδοξία και θα δικαιώσει την δική μου αισιοδοξία. Γεροί να είμαστε, να δούμε ποιος θα έχει δίκιο.

  6. χαρης avatar
    χαρης 03/08/2013 12:04:03

    Μα πως να βγει ένα πρόγραμμα όταν 1)Οι τράπεζες έχουν κλείσει την στρόφιγγα 2)Τα διαθέσιμα προγράμματα του έσπα που τελειώνουν το δεκέμβριο του 2013 έχουν απορροφητικότητα κάτω από 30% 3)Κανένα φορολογικό κίνητρο για επενδύσεις 4)Κανένα σχέδιο για την αντιμετώπιση της ανεργίας 5)Οι φόροι για τον μικρομεσαίο Ελληνα μισθωτό αυξήθηκαν 52% και ενώ η φοροδιαφυγή στους έχοντες και κατέχοντες οργιάζει.Το παιχνίδι έχει χαθεί δεν υπάρχει κανένα όραμα και αίσθηση δικαιοσύνης στην πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.Αν καταπολεμουσαν το 30% της φοροδιαφυγής που υπάρχει και έδιωχναν όλους τους παρετρεχαμενους συμβούλους, γραμματείς του κάθε βουλευτή και υπουργού μπορούσαν να εξοικονομηθούν 1-1,5 δις και με αυτα τα λεφτά να δημιουργούσαν προγράμματα κατά της ανεργίας και γενικά να ασκούσαν μια κοινωνική πολιτική.Λύσεις υπάρχουν αλλά δεν υπάρχει δυστυχώς πολιτική βούληση καθώς το πολιτικό μας σύστημα είναι σαθρό και κυρίως ανίκανο.

  7. giorgos avatar
    giorgos 03/08/2013 12:15:40

    τα παντα ολα ειναι στο συμπερασμα,ειλικρινα εμεινα εκπληκτος σε ενα τετοιο συμπερασμα απο τον Ροδινο.πολλες φορες απο εδω πολλοι απο εμας τα εχουμε πει ισως πιο νευριασμενα ετσι πρεπει κ. Κωστα.Ο Σαμαρας οντως τα ειχε πει το 2010 το προβλημα ειναι γιατι δεν κανει αυτα που ελεγε αλλα απλα ακολουθει την πορια του ΓΑΠ σε χειροτερη για τον λαο εκδοσι υπακουος σε οτι ζητηθει,και μετα οταν βλεπουμε τα γκαλοπ τρεχουν ολοι μαζι εναντιων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΧΑ.αλλα αν θεσ να δεις πραγματικα τι σημαινει κυβερνησι κ.Ροδινε κοιταξε τοΝΣ για την μειωσι του ΦΠΑ και τοτε θα καταλαβεις ποσο ερασιτεχνες ειναι.τιποτα αλλο

  8. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ 03/08/2013 12:25:26

    Για τους γνωρίζοντες κ. Ροδινέ, ήταν γνωστό εξ αρχής ότι το «πρόγραμμα στήριξης» ή απεξάρτησης των τοξικομανών Ελλήνων δεν βγαίνει. Σεβαστές οι προσπάθειες του κ. Πρωθυπουργού και των ελαχίστων πλησίον του, προκειμένου να κερδίσουμε χρόνο και εί δυνατόν να «τους πάρουμε και τα χρήματα», πλην όμως η κλεψύδρα κάποτε τελειώνει και η ώρα των μεγάλων αποφάσεων ήγγικεν. Στις μαθηματικώς διατυπούμενες ορθές σκέψεις σας, ως και του αγαπητού ΜΑ βεβαιούται το αυτονόητον. Δεν γνωρίζω εάν ο κ. Πρωθυπουργός ανέλαβε το βαρύ έργο από ευγενή φιλοδοξία παροχής υπηρεσίας προς την Πατρίδα ή καθαρή φιλοδοξία, είμαι όμως βέβαιος ότι ο καιρός ήλθε να καταδείξει εάν έχει το σθένος και την δύναμη της καρδιάς να ενώσει τους Έλληνες, πέρα από σαθρές, ιστορικά νεκρές, ιδεολογικές διαφορές και κομματικές σκοπιμότητες. Ο λαός βεβαίως θέλει να σωθεί, πλην όμως αναμένει, επιτακτικά πλέον, τον οδηγό, ο οποίος με το παράδειγμά του, αδιαφορώντας για την προσωρινή καταγραφή της υστεροφημίας του, θα έχει θέσει τα γερά θεμέλια της Ελλάδος για τα επόμενα είκοσι τουλάχιστον χρόνια. Για τους πλείστους των υπουργών και λοιπών, οι οποίοι έχουν λησμονήσει ή δεν έχουν σκεφθεί ακόμη ότι είναι Υπό το Έργον Υπουργοί, δηλαδή υπάλληλοι του λαού και της Πατρίδος, επισημαίνω ότι συντόμως θα θερίσουν ό,τι έσπειραν, ως και το σύνολο του πολιτικοκομματικού εσμού της μεταπολίτευσης. Δυστυχώς εν μέσω της πληθώρας των οικονομικών αναλύσεων, δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου να μελετήσουν το έργο του Στωικού ΜΑ «Εις εαυτόν» ή ακόμη την διδαχή του Λόγου Χριστού, ο οποίος ίσως θεωρείται ξεπερασμένος την εποχή της οικονομίας, καθότι η νομή του οίκου απωλέσθη και κινδυνεύει να απωλεσθεί ο οίκος. Όσον αφορά τον κ. Πρωθυπουργό, ο οποίος, εάν κρίνω εκ του χρόνου εργασίας του, μάλλον έχει αντιληφθεί ότι τυγχάνει ο Πρώτος υπό το Έργον, υπενθυμίζω την ρήση του Στωικού «Αδικεί πολλάκις ο μη ποιών τι ού μόνον ο ποιών τι». Μήπως ήλθε η ώρα του εθνικού διαγγέλματος, αφού προηγουμένως μιμηθούμε την στάση του Μεταξά έναντι της Εμπορικής Βελγικής Τράπεζας και του σχετικού δανείου; Με την κατάλληλη, τάχιστη, προετοιμασία βέβαια. Ο νοων νοείτω...

  9. κουκουλοφόρος με ζαρτιέρες avatar
    κουκουλοφόρος με ζαρτιέρες 03/08/2013 12:46:16

    Πως μπορούμε να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα με φορολόγιση 80% των επιχειρήσεων;Ο Στουρνάρας άλλο πράγμα έχει στο μυαλό του!
    H φορολογία πρέπει να πάει στο 15% από τώρα. Ο ΦΠΑ στο 13% για όλες τις επιχειρήσεις. Οι εργοδοτικές εισφορές στο 17%.

    • Σωτήρης avatar
      Σωτήρης @ κουκουλοφόρος με ζαρτιέρες 03/08/2013 15:26:29

      Ο κατωτερος μισθος ποιος πρεπει να ειναι; Θεωρουμε οτι παρα πολυ ανθρωποι θα δουλευουν και θα παιρνουν λιγοτερα απο οσα χρηματα απαιτουνται σημερα, ωστε καποιος να ζησει, ως αναγκαιο κακο;
      Εαν οχι ποιος πρεπει να ειναι ο κατωτερος μισθος;
      Εαν ναι τοτε θα πω μετα απο εσας κυριε μετα απο εσας...

  10. makis Stefanatos avatar
    makis Stefanatos 03/08/2013 12:57:21

    Το πρόβλημα της Χώρας είναι κυρίως ηθικής τάξης..Η οικονομική του διάσταση είναι επακόλουθο του πρώτου. Το πολιτικό προσωπικό είτε είναι πλήρως εκβιάσιμο λόγω του αμαρτωλού παρελθόντος του, είτε είναι δέσμιο μιάς ψευτολαικής αριστερόστροφης φιλολογίας...Κι αν προσθέσει κανείς στην ανυπαρξία απονομής της Δικαιοσύνης και τον εκμαυλισμό των πολιτών, έχουμε έτοιμο τον καμβά της χρεοκοπημένης σε όλα τα επίπεδα Ελλάδας...

    Η μοναδική ίσως διέξοδος είναι η μετατροπή του "συστημικού" τόξου σε "συνταγματικό"..Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την συμμετοχή ΟΛΩΝ των κομμάτων σε μία κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας, ώστε οι δανειστές να αντιληφθούν ότι έχουν να κάνουν με όλο το Έθνος και όχι με αχυράνθρωπους. Προφανώς οφείλουν τα κόμματα να πετάξουν στον πολιτικό (και όχι μόνο) Καιάδα τις υπάρχουσες ηγεσίες τους. Μέγα ζητούμενο βεβαίως η ύπαρξη-εμφάνιση χαρισματικού ηγέτη

    Σε ότι αφορά το οικονομικό σκέλος (αφού έχει προηγηθεί το προηγούμενο), η καθιέρωση διπλού νομίσματος αποτελεί μονόδρομο, ώστε η Χώρα να αρχίσει, μέσω των δημόσιων επενδύσεων και την μείωση της ανεργίας, να παράγει κατ' αρχάς ελπίδα και προοπτική στην διαλυμένη Κοινωνία...Τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες που εύκολα ή δύσκολα επιλύονται...

  11. Φελίζα avatar
    Φελίζα 03/08/2013 14:05:36

    "Γιατί δεν χρειαζόμασταν την τρόϊκα για να περιορίσουμε τις σπατάλες του δημοσίου, να εκσυγχρονίσουμε το φορολογικό σύστημα, να πατάξουμε την φοροδιαφυγή, να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, να τα βάλουμε με τη διαφθορά, να ξεδοντιάσουμε τη διαπλοκή , να ελέγξουμε την ασυδοσία των τραπεζιτών, να κάνουμε τη χώρα ελκυστική για επενδύσεις. Με άλλα λόγια δεν χρειαζόταν τρίτοι για να κάνουμε τα αυτονόητα."
    Το τραγικό είναι ότι δεν έγινε τίποτα από όλα αυτά ούτε με την τρόικα.
    Αντί της δημιουργίας σταθερού και δίκαιου φορολογικού συστήματος καμαρώνουμε τις αθλιότητες της ηγεσίας του υπ.οικ. που το μόνο που θα επιτύχουν είναι, αφού εξοντώσουν τους λογιστές της χώρας και εξαθλιώσουν τους πολίτες, να διώξουν Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες και επενδυτές.
    Αντί ελέγχου της ασυδοσίας των τραπεζιτών είδαμε και την "διάσωση" της probank από τους καλούς τραπεζίτες.
    Αντί του ξεδοντιάσματος της διαπλοκής βάλαμε τους... λύκους να φυλάν τα πρόβατα.
    Αντί της πάταξης της γραφειοκρατίας δια μεταρρυθμίσεων διώχνουμε σωρηδόν δημοσίους υπαλλήλους.
    Και ο πλέον αδαής έχει καταλάβει ότι ο δρόμος που ακολουθούμε είναι ο ίδιος που μας έφερε εδώ. Κύκλους κάνουμε -κάθε κύκλος αμέτρητες απώλειες- για να κερδίσουμε(ουν) χρόνο...για τι ακριβώς... δεν έχω καταλάβει...

    • galanos2 avatar
      galanos2 @ Φελίζα 03/08/2013 16:20:43

      AKPIBOS

    • Nik avatar
      Nik @ Φελίζα 03/08/2013 16:51:41

      Τα στελέχη του υπουργείου οικονομικών έχουν αποδείξει την ανεπάρκεια τους εδώ και πολλά χρόνια. Ομως μένουν ακλόνητοι διότι οι πολιτικοί είναι ακόμη πιο ανεπαρκείς και ανίκανοι να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν τα στοιχειώδη. Η φορολογική μεταρρύθμιση είναι καλαμπούρι που κάνει τους επενδυτές να γελάνε και να φεύγουν.

    • DebbyTant avatar
      DebbyTant @ Φελίζα 03/08/2013 19:16:52

      Φελιζα η καλυτερη τροχια που πρεπει να διανυσεις οταν σε σημαδευουν δεν ειναι ευθεια, ζικ ζακ, η αλλη παρα μονον κυκλικη.
      Γι αυτο

      • Φελίζα avatar
        Φελίζα @ DebbyTant 03/08/2013 20:58:55

        Την κατηφορική...βαρέθηκα!

    • tak avatar
      tak @ Φελίζα 03/08/2013 20:13:48

      Καλή αντάμωση στου Σκορδά το χάνι...
      Μόνο που εκεί και τότε δε θα μιλάμε για ανάπτυξη και λοιπές ... ευτυχίες... Φυσικά το τι έφταιξε, εμείς το ξέρουμε από τώρα, το βλέπουμε...
      Αυτοί που δε θέλουν να το καταλάβουν είναι οι φταίχτες, οι αυτουργοί, οι εξυπνάκηδες, οι ξερόλες και οι επαΐοντες! Φυσικά και οι δοκησίσοφοι, που θα τόνιζε και ο φίλος μου ο Πανοζάχος... Που τα λέει τόσο καλά, αλλά δυστυχώς όχι στο ANTINIOYZ.

      • Φελίζα avatar
        Φελίζα @ tak 03/08/2013 20:56:59

        Και άλλοι... μια χαρά μας τα έλεγαν καλέ μου tak, αλλά...καμωμένα δεν τα 'δαμε.
        Δες τι λέει ο ΚΡ, "θέλουμε να απαλλαγούμε από την τρόϊκα και το μνημόνιο, όμως, αυτό δεν γίνεται με συζητήσεις καφενείου ή ….βαρυσήμαντες παρεμβάσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης", αυτό πρέπει να βάλουν καλά στο μυαλό τους...οι άλλοι, και ή να δουλέψουμε όλοι μαζί μ' ένα όνειρο για ένα σκοπό ή να κάνουν(ή να τους κάνουμε) στην άκρη...χαλάν τον κύκλο...ας παν στο χάνι του Σκορδά...δεν θα μας λείψουν. Μπορούμε, χωρίς αυτούς.

        • tak avatar
          tak @ Φελίζα 04/08/2013 08:37:25

          Ποιοι ... ντενεκέδες ξεγάνωτοι να δουλέψουν Φελίζα; Αυτοί παριστάνουν τους υπουργούς στα ερείπια και δεν ντρέπονται καθόλου!
          Το υπουργιλίκι τους έχει φάει τους ... βαψομαλλιάδες και δεν κοιτάνε την τύφλα τους!
          Αλλά τι να τους κάνω που ο πρωθυπουργός είναι η μισή μου καρδιά και δεν ανοίγω το στόμα μου!
          Καημένε Αντώνη, που όλοι τα θέλουν όλα από σένα και κανένας δεν κουνάει ούτε το δακτυλάκι του για σένα...

  12. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 03/08/2013 17:29:12

    Κώστα, το κόψιμο μισθών από ανήμπορους μισθωτούς ενώ αφήνουν ανέγγιχτο το δίκτυο των ευνουμένων τους δεν είναι πρόγραμμα.

    • panas avatar
      panas @ Νίκος Αργεάδης 04/08/2013 00:37:24

      Είναι...

  13. Π. Ευθυμιάδης avatar
    Π. Ευθυμιάδης 03/08/2013 18:36:28

    Μήπως τα πράγματα είναι πολύ απλά και ο κ. Ροδινός έτσι που τα κατέγραψε είναι απλά η διαπίστωση του αδιεξόδου; Μήπως το παραγόμενο προϊόν απο την Ελλάδα δεν επαρκεί να ζήσουμε το τον τρόπο που μάθαμε τόσα χρόνια τρώγοντας δανεικά;
    Πως να συντηρηθούν από το δημόσιο θύλακες υψηλόμισθων , διαφθοράς , σπατάλης , μισθών και συντάξεων 5πλάσιων σε σχέση με χώρες με παρόμοιες δομές και αντίστοιχο εισόδημα (Βουλγαρία , Ρουμανία , Βαλτικές κλπ). Μήπως η μοναδική και αναπόφευκτη κατάληξη θα είναι η χρεοκοπία, η δραχμή και η πείνα που θα ακολουθήσει; Η πολιτική δεν παράγει χρήμα μόνο καταναλώνει όπως αποδείχτηκε.

    • blue nile avatar
      blue nile @ Π. Ευθυμιάδης 04/08/2013 02:16:34

      Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν την κύρια αιτία της σημερινής μας εξαθλίωσης .
      Η Ισπανία και η Ιταλία δεν είχαν τίποτα από όλα αυτά και οδηγούνται τάχιστα στον μνημονιακό κόλαφο.
      Αυτό που με νύχια και με δόντια πασχίζουν να μην γίνει κατανοητό από τον κόσμο είναι το ότι πληρώνουμε την κακιστη σχεδίαση του ευρώ..
      Αν πολύ απλά δεν είχαμε μπει στην ευρωζώνη θα είχαμε υποστεί μια γενναία υποτίμηση και παρόλο που τα πράγματα λόγω Κρίσης θα ήταν δύσκολα δεν θα βιώναμε τα σημερινά δράματα.
      Και τώρα δεν μπορούμε να γυρίσουμε στην δραχμή ...

  14. tassos.κ avatar
    tassos.κ 03/08/2013 20:00:45

    Γιατί έχω την αίσθηση ότι όλες οι συζητήσεις τον τελευταίο καιρό περιστρέφονται γύρω από την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ, αυτό που αναθεμάτιζαν μετά βδελυγμίας όλοι αυτοί οι μέχρι τώρα υποστηρικτές του;

  15. Νικήτας avatar
    Νικήτας 03/08/2013 20:35:11

    Στην τεραστίων διαστάσων κρίση που έχει ενσκήψει στην πατρίδα η άρχουσα τάξη κρατάει στανικά τα κεκτημένα μεταθέτωντας τα βάρη στον απλό λαό που σε λίγο θα καταρρεύσει .
    Οι γραμματείς και οι Φαρισσαίοι που βρίσκονται στα κόμματα εξουσίας για το ατομικό τους συμφέρον λειτουργούν ώς τροχοπέδη μπλοκάρωντας κάθε προσπάθεια εξυγείανσης που τους θίγει .
    Οφείλει ο πρωθυπουργός να πολεμήσει με σθένος έναντι αυτών των οχυρών και να τα συντρίψει , ακόμα και αν χρειαστεί να διαλύσει το κόμμα και να το χτίσει απο την αρχή .

    Αυτές τις στιγμές ο λαός περιμένει την έμπνευση που μόνο ρηξικέλευθες κινήσεις με σθένος και τόλμη μπορούν να γεννήσουν .
    Εξάλλου αυτό που πουλάει η χρυσή αυγή είναι η τόλμη απέναντι σε ένα δειλό και κουρασμένο πολιτικό σύστημα που παρόλη την θύελλα εξακολουθεί να διορίζει ανίκανους τυχοδιώκτες τύπου παπουτσή σε χρυσά αμοιβόμενες θέσεις .
    Ο δεξιός λαός δεν βλέπει την αρρώστια αυτού του πολιτικού εκτρώματος σαγηνευόμενος απο την πυγμή του και το ενισχύει καθότι κουρασμένο απο την τόση αδράνεια και παθητικότητα .

    Κατα την αποψή μου τα πράγματα οφείλουν να προχωρήσουν ακόμα μακρύτερα και ο καπετάνιος να αναλάβει το προσωπικό παράδειγμα της θυσίας χαρίζοντας κάθε ατομική εξασφάλιση προσωπικής περιουσίας στο κράτος και παίρνοντας μαζί του μόνον την ελπίδα.
    Πιό δυνατός τσαμπουκάς απο αυτόν της ανιδειοτέλειας δεν υπάρχει .
    Ούτε μεγαλύτερη φλόγα που ανάβει τις ελληνικές ψυχές απο αυτήν του προσωπικού ολοκαυτώματος .

  16. TasosC avatar
    TasosC 03/08/2013 20:41:00

    Κύριε Κώστα από την όμορφη Θάσο σας στέλνω τους ΄΄πρώην΄΄ συναγωνιστικούς χαιρετισμούς μου.
    Λέω ΄΄πρώην΄΄ γιατί ακριβώς το τελικό συμπέρασμά σας το έχουμε εξάγει πολύ καιρό τώρα αρκετοί (οι κάλπες θα δείξουν πόσοι) τέτοιοι ομοϊδεάτες.
    Δεν χρειάζεται να πω γιατί καθώς κάποια τα είπατε, κάποια τα υπονοήσατε και κάποια άλλα θα θέλατε να τα πείτε αλλά μάλλον η αξιοπρέπεια σας δεν το επιτρέπει.
    Το σίγουρο είναι πως πλέον δεν έχουμε κυβέρνηση αλλά λειτουργούμε με αυτόματο πιλότο τρόϊκας. Ο Σαμαράς απλά περιμένει να τον ρίξουν για να κάνει ηρωική έξοδο (το επιβεβαιώνει αυτό ουσιαστικά άλλο άρθρο του παρόντος blog).
    Αν αύριο (π,χ μετά τις Γερμανικές εκλογές ) του πουν ότι ναι μεν κάνανε κάπου λάθος αλλά όμως για να του καλύψουν το χρηματοδοτικό κενό του 2014 θα πρέπει να απολύσει άλλους 50 χιλ Δ.Υ, να επιτρέψει άμεσα τις κατασχέσεις 1ης κατοικίας, να φορολογήσει κι άλλο την περιουσία, να.., να.. τότε να είσαι σίγουρος πως θα το κάνει. Δεν έχει όραμα, θέληση, ικανότητα για τίποτα.
    Θα προτιμήσει λοιπόν να προσπαθήσει να πάρει κι αυτά τα μέτρα που θα του ζητήσουν, ώστε είτε να τον ρίξει ο λαός (όπως ουσιαστικά έγινε με τον Γ.Α.Π το 2011), είτε οι ίδιοι του οι βουλευτές (θα προτιμούσε βέβαια να το κάνουν οι ΠΑΣΟΚΟΙ τύπου Τζάκρη, κ.λ.π).
    Αυτά τα απλά πιστεύω για τον Σαμαρά τώρα κι ας λένε οι παρατρεχάμενοι του ότι θέλουν.

    • to_telos avatar
      to_telos @ TasosC 04/08/2013 00:21:20

      Εχουν αρχισει τα οργανα!!

  17. Simon Bolivar II avatar
    Simon Bolivar II 03/08/2013 21:32:22

    Ποιος φοβάται το success story ?

  18. ΜΑΡΑ avatar
    ΜΑΡΑ 03/08/2013 21:54:13

    Bαρεθηκα τους βλαμμενους ειλικρινα. Απο τη μια απολυουν για νασωσουν τη χωρα; και απο την αλλη διοριζουν μετακλητους υπαλληλους ,κολλητους που τους πληρωνουν με δημοσιο χρημα.

  19. ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ avatar
    ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ 03/08/2013 22:09:41

    Ειδικά η 1η παράγραφος, νομίζω ότι εστιάζει εκεί ακριβώς που πρέπει.... Αλλά και τα επόμενα που ακολουθούν, αποτελούν νομίζω μία ρεαλιστική προσέγγιση-λύση..., με την έννοια ότι δεν θα αλλάξει ξάφνου η ηθική κατάσταση της χώρας και του πολιτικού κατεστημένου, ωστόσο, τουλάχιστον, το μήνυμα θα είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ, ως προς το αδιέξοδο της μέχρι τώρα πολιτικής... Παράλληλα θα στείλει και ένα άλλο μήνυμα... Αλλαγή, τώρα!!!! (αλλαγή ως προς την πορεία πλεύσης της χώρας...της συνταγής της πολιτικής που πρέπει να ακολουθηθεί, αλλά και γενικότερα της Ευρώπης...).

    • ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ @ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ 03/08/2013 22:14:45

      Αναφέρομαι κυρίως στην πρότασή σου να πορευθούμε με κυβέρνηση ευρύτερης αντιπροσώπευσης.. Εικάζω ότι αυτό θα τονίσει ότι ολόκληρο το έθνος απαιτεί ολοκληρωτική αλλαγή της ευρωπαϊκής πολιτικής... (όμως και πάλι.... όλα αυτά..δυστυχώς σχέδια επί χάρτου... )

      • makis Stefanatos avatar
        makis Stefanatos @ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ 04/08/2013 10:42:18

        Μία διακομματική Κυβέρνηση εκτός από τον συμβολισμό ενότητας, καταδεικνύει και μία δυναμική η οποία ΔΕΝ μπορεί να μην ληφθεί υπ' όψιν από τους δανειστές. Προκειμένου να διασφαλίσουν, έστω και μακροπρόθεσμα, τα συμφέροντα τους, θα αναγκαστούν "εκόντες - άκοντες" στην νεά πραγματικότητα.

        Σε ότι αφορά την ευρωπαική προοπτική της Χώρας, θεωρώ ότι δεν μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση από κανέναν, καθότι αυτόματα θα δημιουργήσει φυγόκεντρες τάσεις στο όλο οικοδόμημα...Δεν μπορεί από την μία να εισέρχονται νέα μέλη στην Ε.Ε και από την άλλη κάποια να αποχωρούν. Πιστεύω ότι μία τέτοια κίνηση εκ μέρους της Ελλάδος, θα μπορούσε να αποτελέσει την θρυαλλίδα εξελίξεων, ώστε να απαντηθεί οριστικά το ερώτημα τί είδους Ευρώπη θα συνεχίσει (?) να υφίσταται...

  20. Μ.Β avatar
    Μ.Β 03/08/2013 22:23:04

    ''Γιατί ένας λαός για να σωθεί πρέπει να το θέλει και για να το θέλει πρέπει να ελπίζει.''
    Ένας λαός για να σωθεί, πρέπει να πεισθεί και να συστρατευθεί υπηρετώντας ολόψυχα ένα ρεαλιστικό, άμεσα εφαρμόσιμο και ταχύτατα αποδίδον θετικά αποτελέσματα στην καθημερινή ζωή σχέδιο εξόδου από την κρίση. Οι φρούδες ελπίδες (ανακάμψεις, επενδύσεις, αναπτύξεις, φώτα στην άκρη του τούνελ, πτήσεις και λοιπά καθρεφτάκια) με τις οποίες επιχειρούν να αποκοιμίσουν τον εξαθλιωμένο Ελληνικό λαό, αφενός μεν δεν τρώγονται, αφετέρου δε αποτελούν πλέον αισχρή και καταφανή κοροϊδία.
    Δε θέλουμε να ελπίσουμε. Να πιστέψουμε θέλουμε και για να πιστέψουμε, πρέπει αυτός που θα ηγηθεί, να επαναστατήσει. Να συγκρουστεί, ν΄αμφισβητήσει, να προτείνει άλλους δρόμους, να εξυψώσει το καταβαραθρωμένο ηθικό και ν΄αποκαταστήσει τη θιγμένη αξιοπρέπεια.
    Για να γίνει πείσμα ο θυμός μας και δύναμη η απόγνωση. Έτσι γονατισμένοι, ούτε για προσκύνημα στην Τήνο δεν είμαστε άξιοι και ικανοί. Όχι για αναγέννηση και ανατροπή της καταστροφικής μας πορείας....
    Η τόλμη καιρό τώρα, απουσιάζει...... Μας περισσεύει μόνο η καταστροφική και στείρα επιμέλεια. Η κλεψύδρα, δε μετράει άλλο πια. Έχει σπάσει....

  21. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 03/08/2013 23:50:05

    Να τη, να τη η αλήθεια! Μ’ αρέσει φίλε μου που δεν στρογγυλεύεις τις αιχμηρές γωνίες! Το πρόγραμμα αυτό, είναι πλέον βέβαιο, πως δεν προσφέρει καμιά ελπίδα! Ο πρωθυπουργός όμως, που πιστεύω ακόμα πως είχε και έχει όραμα για τον τόπο ποντάρει στην ελπίδα, που κάποιοι άλλοι του δίνουν. «Να σε κάψω Γιάννη να σ’ αλείψω μέλι να γιάνεις»! Κι αυτό πιστεύω γιατί θεωρεί εύλογα δεδομένο, πως η ευρωπαϊκή οικογένεια ως στήριξη αποτελεί την αναγκαία κάλυψη από την οποία έχει ανάγκη η χώρα μας. Όμως η μαύρη αλήθεια είναι πως στην οικουμενική κοινωνία σήμερα - που έπαψε εδώ και χρόνια να είναι πανανθρώπινη - χώρες που θα επιδιώξουν να παραστήσουν τον μοναχικό καβαλάρη, συνήθως μένουν γρήγορα χωρίς άλογο και σέρνονται κατάχαμα νηστικές και διψασμένες. Στο δρόμο αυτό, που πήραμε που μας λένε πως είναι μονόδρομος και πανάκεια, χάθηκαν τόσοι συμπατριώτες μας οδηγούμενοι στην αυτοκτονία, που ο αριθμός τους σε συγκλονίζει. Χάθηκαν γιατί δεν άντεξαν τη βίαιη ανατροπή των δεδομένων τους και τον ενδεχόμενο επικείμενο κοινωνικό εξευτελισμό τους. Μέσα σε τρία χρόνια χάθηκε ο πληθυσμός μιας ολόκληρης κωμόπολης και ακόμα δεν υπάρχει η ελπίδα φυγής από αυτόν τον ανελέητο πόλεμο! Είναι ξεκάθαρο πια, πως η παγκοσμιοποίηση έχει χάσει και την τελευταία ρανίδα κοινωνικής ευαισθησίας και επιδιώκει την πλήρη υποταγή των ανθρώπων στους τραπεζίτες της! Η ουδέποτε «φίλη» Γερμανία, ως ο κατ’ εξοχήν καλός υπάλληλός της, δουλεύει πυρετωδώς προς αυτήν την κατεύθυνση και θα εισπράξει ασφαλώς χοντρή μεσιτεία, για τις υπηρεσίες της! Ως αντιπρόσωπός τους στην Ευρώπη, πατάει κατ’ αρχήν στο λαρύγγι τον αδύναμο κρίκο, που είναι ο Ευρωπαϊκός νότος και θα συνεχίσει και στην υπόλοιπη Ευρώπη, μιας και δεν ξεχνά και τον «αγώνα» του τότε καγκελαρίου της.
    Λοιπόν το καράβι στα βράχια αναμφισβήτητα το έριξε ο ΓΑΠ επίτηδες, κατ’ εντολή των αφεντικών του και ο Αντώνης τότε αντιστάθηκε και τον προειδοποίησε να μην το κάνει. Όταν κλήθηκε να βοηθήσει θεώρησε πως έχει τη δυνατότητα να το κρατήσει στην επιφάνεια, μέχρι να έρθει το ναυαγοσωστικό να βγάλει τον κόσμο στον ασφαλή όρμο! Ώρες-ώρες έχω την εντύπωση πως τον Αντώνη τον επέλεξαν, για να τον τελειώσουν πολιτικά και αυτό πραγματικά δεν το αξίζει! Γιατί είναι σχεδόν βέβαιο πως δεν θα γίνει αυτό που ελπίζει, μάλλον δεν φαίνεται καθόλου πως μπορεί να γίνει! Απόδειξη είναι πως ως δεύτερο καπετάνιο του επέβαλαν το δικό τους γνωστό και μη εξαιρετέο σημιτάνθρωπο, που όταν γίνονταν οι δολιοφθορές στο καράβι, ήταν παρών, ήξερε και κάλυπτε τους δολιοφθορείς και έβαζε σαφέστατα το χεράκι του να γίνουν επιτυχέστερες. Επιτέλους δε σηκώνει ο ελληνικός λαός άλλη ύφεση! Κάποιοι δεν το βλέπουν, γιατί ίσως δεν πλήττονται ή γιατί έχουν εντολές να μην το δουν και προπαντός να μην αντιδρούν! Ο Αντώνης το βλέπει αναμφίβολα, γιατί βαδίζει στο λάθος δρόμο; Δεν θυμάται πως στην Ελλάδα φυλακίστηκε ακόμα και ο Κολοκοτρώνης;

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Aφροδίτη 04/08/2013 09:55:39

      Αφροδίτη, δεν υπάρχει "ευρωπαϊκή οικογένεια". Πρέπει κάποτε να σταματήσουμε με αυτά τα Οργουελλιανά που επέβαλε η ελίτ εδώ για να καλύπτι το δόγμα της "'αλλοι να μας ταϊζουν και άλλοι να προστατεύουν τα σύνορά μας".
      Υπάρχει ένα κοινό νόμισμα και κράτη με αντίθετα συμφέροντα.

      • Aφροδίτη avatar
        Aφροδίτη @ Νίκος Αργεάδης 04/08/2013 11:06:48

        Καλημέρα Νίκο και καλή Αυγουστιάτικη Κυριακή! Συμφωνώ απολύτως μαζί σου! Ομολογώ, πως κάποτε πίστευα κι εγώ στην Ευρώπη των Λαών και της Αλληλεγγύης! Τώρα, μη με ρωτάς. Τη νοιώθω σαν την Ευρώπη των ΔυΝασΤών, με όλα τα συνεπακόλουθα...

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Aφροδίτη 04/08/2013 13:51:09

          Καλημέρα Αφροδίτη. Αντεύχομαι το ίδιο, Να είσαι καλά.

    • Μ.Β avatar
      Μ.Β @ Aφροδίτη 04/08/2013 13:14:03

      '' Ώρες-ώρες έχω την εντύπωση πως τον Αντώνη τον επέλεξαν, για να τον τελειώσουν πολιτικά και αυτό πραγματικά δεν το αξίζει! ''
      Ας επαναστατήσει λοιπόν! Ας ηγηθεί. Μονάχα αυτός ο ρόλος του ταιριάζει και όχι του άτολμου, πειθήνιου κομπάρσου. Τι περιμένει;

  22. Greg avatar
    Greg 04/08/2013 00:09:10

    Το να αφήσουμε τα πράγματα να κυλούν με την απάθεια των επιβατών του Τιτανικού εκτοξεύοντας ένθεν κακείθεν κατηγορίες για κουρασμένους και ξεκούραστους ή για την φιλοπατρία ή μη των μνημονιακών και τούμπαλιν, δεν οδηγούμαστε ΠΟΥΘΕΝΆ.

    Η Ελλάδα έχει ανάγκη σήμερα από ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης. Ένα σχέδιο ικανό να μας βγάλει από το τέλμα. Χρειαζόμαστε ένα άμισθο όργανο (αποτελούμενο από επιφανείς Έλληνες)
    - να αποφασίσει ποια είναι η ρεαλιστική κατεύθυνση για την Ελληνική οικονομία,
    - να επιλέξει τους μηχανισμούς εφαρμογής του σχεδιασμού,
    - να οργανώσει τα χρηματοδοτικά μέσα για την εφαρμογή τους.

    Θα μου πείτε, δεν προλαβαίνουμε. Τι να προλάβουμε; Τη χαμένη δεκαετία του '90 με τη "σοσιαλιστική αποθέωση του χρηματιστικού (όχι μόνο χρηματιστηριακού) τζόγου, ή την χαμένη ευκαιρία των Αβδηρήτικων Ολυμπιακών αγώνων; Όχι δεν τα προλαβαίνουμε αυτά.

    Προλαβαίνουμε όμως να σώσουμε τις επόμενες γενιές οι οποίες θα καταλήξουν να αγνοούν τη μόρφωση και τα μεταπτυχιακά, διότι στη καφετέρια σαν σερβιτόρος θα παίρνεις €400 το μήνα ούτως ή άλλως.

    Ας στέρξουμε λοιπόν εμείς οι μεγαλύτεροι, όσο μπορούμε να σώσουμε τα παιδιά μας από την απόλυτη καταστροφή συναισθανόμενοι έστω τη τελευταία στιγμή την υποχρέωσή μας προς αυτούς.

    Κανένα ισοσκελισμένο ισοζύγιο δεν θα φέρει την ανάπτυξη, παρά μόνον εμείς οι Έλληνες, εάν το αποφασίσουμε και συστρατευθούμε.

  23. Π. Ευθυμιάδης avatar
    Π. Ευθυμιάδης 04/08/2013 00:28:30

    Η παραγωγική ανασυγκρότηση προϋποθέτει ότι κάποιοι πρέπει να δουλέψουν. Αυτό δεν γίνεται γιατί έχουμε μάθει να είμαστε όλοι κρατικοδίαιτοι παριστάνοντας ότι κάτι κάνουμε , από τους ΔΥ τους επιχειρηματίες , τους παρατρεχάμενους, τους εκλεγμένους , τους ιδρυτές ΜΚΟ , τους επιδοτούμενους δήθεν παραγωγούς που καταστρλεφεται η σοδιά τους με το πρώτο χαλάζι που έπεσε 50 χιλιόμετρα μακριά , ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟ. Θυμάμαι τον Αλμούνια σε εκείνη την ιστορική δήλωση το 2009 όταν μας πήρανε χαμπάρι.....THE PARTY IS OVER. Καληνύχτα Ελλάδα με τον "περήφανο" λαό σου.

    • MCA avatar
      MCA @ Π. Ευθυμιάδης 04/08/2013 09:49:58

      Μάλλον έχω γεννηθεί και μεγαλώσει σε άλλη χώρα από εσάς. Ποιός κρατάει κάποιον στην δουλειά του εάν είναι τεμπέλης; Η πλειοψηφία των εργαζομένων στην χώρα μας είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι. Όλοι αυτοί τεμπελιάζουν και τα αφεντικά τους κρατάνε στις δουλειές τους επειδή είναι φιλεύσπλαχνοι;
      Μπορεί μια επιχείρηση να κρατήσει αν το αφεντικό είναι τεμπέλης; Ξέρετε πολλούς μαγαζάτορες ελεύθερους επαγγελματίες κ.λ.π οι οποίοι είναι αργόσχολοι και κονομάνε; Φυτρώνουν τα ευρώ και δεν το ξέραμε;
      Ακόμα και οι Δημοσ. υπάλληλοι, που αποτελούν το μικρότερο μέρος του εργατικού δυναμικού, είναι όλοι άχρηστοι και ανίκανοι; Καθηγητές, ιατροί,νοσοκόμοι, σώματα ασφαλείας κ.λ.π όλοι αυτοί είναι η σαβούρα της Ελληνικής κοινωνίας;
      Τα παιδιά και οι έφηβοι με 7 , 8 ώρες σχολείο φροντιστήριο την ημέρα είναι κακομαθημένοι σε σχέση με αυτούς της Ευρώπης και των ΗΠΑ;
      Η έλλειψη εργατικών ανθρώπων σίγουρα ΔΕΝ είναι το πρόβλημα της Ελλάδας.

    • Dyer avatar
      Dyer @ Π. Ευθυμιάδης 04/08/2013 18:21:00

      Κ. Ευθυμιάδη σε ένα κράτος που αντιμετώπιζε με τον ίδιο τρόπο τον παραγωγό-μεταποιητή με τον έμπορα- εισαγωγέα, με ένα τραπεζικό σύστημα που πολύ εύκολα έδινε 300.000 για αγορά κατοικίας αλλά πολύ δύσκολα για αγορά μηχανημάτων για παραγωγή αγαθών, που πολύ εύκολα έδινε 30.000 για αγορά αυτοκινήτου όμως πολύ δύσκολα για κεφάλαια κίνησης, φταίνε οι έλληνες που είναι τεμπέληδες; Επί σειρά ετών επιδοτούσαμε την κατανάλωση και την οικοδομή και τώρα υφιστάμεθα τις συνέπειες.

  24. tk avatar
    tk 04/08/2013 01:38:47

    Κύριε Ευθυμιάδη να με συγχωρείς αλλά το ψάρι βρωμάει απ'το κεφάλι.
    Όντως κάποιοι έμαθαν (το παράδειγμα κάποιος τους το έδωσε ωστόσο)να μην δουλεύουν, να είναι κρατικοδίαιτοι, να παριστάνουν ότι κάτι κάνουν, να κάνουν κομπίνες για να παίρνουν 5 δεκάρες με 1,2 ή και πολλά μηδενικά από πίσω κλπ κλπ, έχεις δίκιο, υπάρχουν κάποιοι τέτοιοι.

    Σε παρακαλώ όμως, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ!!! Δεν μπορείς να το λες αυτό έτσι εύκολα! Δεν είμαστε όλοι καλομαθημένα λαμόγια ούτε κρατικοδίαιτοι τεμπέληδες κομπιναδόροι!
    Καλομαθημένα λαμόγια να πεις αυτούς που διαχειρίζονταν τις τύχες της Πατρίδας μας τα προηγούμενα χρόνια και που πρώτοι αυτοί έδωσαν το παράδειγμα στην απάτη! Κρατικοδίαιτους να πεις τους κομματάνθρωπους που η δουλειά τους ήταν απλώς το "κόμμα" και που πολλοί από δαύτους κατάφεραν να χτίσουν κανα δυο τρία εξοχικά και ποιος ξέρει τι άλλο "υπηρετώντας" τα υψηλά ιδανικά του τάδε πολιτικάντη ενώ οι υπόλοιποι έτρεχαν στο μεροκάματο για τα προς το ζειν.

    Οχι αγαπητέ, δεν είμαστε όλοι ούτε λαμόγια, ούτε κρατικοδίαιτοι ούτε απατεώνες και να με συγχωρείς!

    • Νταν avatar
      Νταν @ tk 04/08/2013 02:44:02

      Κύριε Ευθυμιάδη ποιος σας είπε οτι όλοι οι Ελληνες δεν θέλουν να δουλέψουν ξέρετε δεν έχουμε όλοι πατέρα και μάνα εύπορους να μας "ταιζουν" εγώ και δεκάδες αλλά παιδιά για να σπουδάσουμε και να έχουμε ένα πιάτο φαΐ δουλεύουμε για ψίχουλα σε καφετέριες,σεκιουριτάδες και οτι άλλο σκα.. μπορείτε να φανταστείτε γι'αυτό αφήστε αυτην την καραμέλα οτι οι Ελληνες δεν έχουν όρεξη για δουλειά.

      • Nikos K. avatar
        Nikos K. @ Νταν 04/08/2013 03:41:42

        Μπράβο, Νταν!

        Μη μασάς!!

        Καλή συνέχεια!!!

    • Π. Ευθυμιάδης avatar
      Π. Ευθυμιάδης @ tk 04/08/2013 22:51:07

      Αυτά που έγραψα ισχύουν επακριβώς . Το ότι κάποιοι (οι πολιτικοί) μας έδειξαν το δρόμο και ότι υπάρχουν σκληρά εργαζόμενοι είναι επίσης αληθινά πρέπει να γνωρίζει ότι το άλλοθι των λαμόγιων είναι οι έντιμοι δηλ. η εξαίρεση στον κανόνα. Ότι και να ισχύει στα ποσοστά κάποιος που έμαθε να απολαμβάνει αστρονομικούς μισθούς και να κάθεται (πχ υπάλληλοι της ΕΡΤ -όχι όλοι-) είναι αδύνατο να κοπιάσει για χαμηλές απολαβές (στον ιδιωτικό τομέα). Ευθύνη έχουμε όλοι και είχαμε τους τρόπους μας , ούτε υπάρχει ασυλία σ' αυτούς τους κακομαθημένους που ονομάζουμε λαό.

  25. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 04/08/2013 02:46:53

    H Ελλάδα δεν θα σωθεί, διότι η σημερινή δικομματική Κυβέρνηση, κατά τις επιταγές της Τρόικας (και όχι μόνο): α) τιμωρεί τους μικρομεσαίους που είχαν το ''θράσος'' να αποκτήσουν με την αιματηρή οικονομία τους και την επιμελή διαχείριση των οικονομικών τους κάποια μικρή περιουσία, η οποία γίνεται πλέον βορά για ανελέητο φορολογικό διωγμό , β) εκδικείται όλους αυτούς που κινούσαν την ατμομηχανή της οικονομίας με τις μικρές - ποικίλες επενδυτικές τους δραστηριότητες, γ)επιβραβεύει αυτούς, που η μοναδική τους ''προσφορά'' ήταν η παρασιτική τους επιβίωση, ούτως ώστε να αισθάνονται και δικαιωμένοι για την επιλογή τους αυτή , δ) καθιστά αλώβητα τα κάστρα των βολεμένων (να αναφέρω παραδείγματα, ουκ ολίγα και πρόσφατα; ), ε) έχει καταστήσει, για επικοινωνιακούς λόγους, σε μείζονα εθνικό στόχο τη μείωση του Φ.Π.Α στην εστίασης, με αμφίβολη αποτελεσματικότητα, στ)''θριαμβολογεί, έστω και δι' άλλων'' - επίσης για επικοινωνιακούς λόγους - για τις επισκέψεις και συναντήσεις με διεθνούς εμβέλειας πολιτικές προσωπικότητες, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, ζ)θεωρεί αποκλειστικά και μόνο την κάθε είδους εκ ''Κίνας ή Κατάρ'' επένδυση, πανάκεια (χωρίς να αμφισβητώ την ωφελιμότητά τους), για τη θεραπεία της κρίσης, η)στερείται οράματος, φαντασίας και καινοτομικής αντίληψης, θ)αρκείται μοιρολατρικά και οσφυοκαμπτικά σε υποδεικνυόμενες συνταγές, έστω κι αν αυτές είναι, καθ' ομολογία των συντογραφούντων, αποτυχημένες, ι)δεν δίδεται ''ελπίς''. Αυτά προς το παρόν.

  26. helios avatar
    helios 04/08/2013 14:33:29

    Είμαστε ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική καταστροφή και αντί να βάλουμε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες κάτω των 67 και 65 ετών να ξανά εργαστούν πραγματικά (μέσω κινήτρων ακόμη και με επιβολή αν χρειαστεί) προκειμένου να σωθεί αυτός ο τόπος, εμείς βολευόμαστε με πενιχρά επιδόματα ανεργίας, πλασματικές εργασίες πεντάμηνης εξάσκησης και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και απλά περιμένουμε την οριστική κατάρρευση.

  27. helios avatar
    helios 04/08/2013 18:32:21

    Είμαστε ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική καταστροφή και αντί να βάλουμε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες κάτω των 67 και 65 ετών να ξανά εργαστούν πραγματικά (μέσω κινήτρων ακόμη και με επιβολή αν χρειαστεί) προκειμένου να σωθεί αυτός ο τόπος, εμείς βολευόμαστε με πενιχρά επιδόματα ανεργίας,πλασματικές εργασίες πεντάμηνης εξάσκησης και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και απλά περιμένουμε την οριστική κατάρρευση.

  28. victoria (true) avatar
    victoria (true) 05/08/2013 21:20:26

    Αρχίζω πλέον και απελπίζομαι. Δεν βγαίνει έτσι. Φταίει και η τροικα, αλλά έπρεπε να γίνει σοβαρή δουλειά σε 5 τομείς και δεν γίνεται. Αν δεν γίνουμε παραγωγικοί, λίγο έστω, τελειώσαμε. Και θα φαγωθουμε μεταξύ μας. Η Ελλάδα ήθελε επιχείρηση καθαρά χέρια και επιχείρηση ανάπτυξη από κανέναν που έχει δουλέψει (κ όχι μόνο σε τράπεζα, σόρρυ!).

  29. ΣΜ avatar
    ΣΜ 05/08/2013 23:06:22

    Αντί σχολίου, παραθέτω το απόσπασμα από το "Φωτεινό" του Α. Βαλαωρίτη και ο νοών νοείτω:
    ―Aν εξεράθη το κλαρί, πάντα χλωρή είν' η ρίζα
    και μένει πάντα ζωντανό ή ρόδι φάγ' ή βρίζα
    αυτό το βόιδι το μανό, π' όσο βαθειά ρουχνίζει
    τόσο εύκολα μυγιάζεται κι ανεμοστροβιλίζει
    και που το κράζουνε Λαό. Θα σπάση το καρίκι
    και θα προβάλη με φτερά μια μέρα το σκουλήκι.
    Tότε, πουλί το σερπετό, ποιός ξέρει πού θα φτάση!...

  30. Nic avatar
    Nic 06/08/2013 23:15:47

    Βρε την κακιά τρόικα τι κάνει στην Ελλαδίτσα μας.......

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.