#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/10/2011 19:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το μεγαλύτερο στοίχημα στην ιστορία της Νέας Δημοκρατίας

Η ώρα που θα ενωθεί η μεσαία τάξη με τους εργαζομένους έρχεται καλπάζοντας

[caption id="attachment_125170" align="alignnone" width="600" caption="Les Miserables - Victor Hugo"][/caption]

Η μεσαία τάξη ήταν μέχρι πρότινος το στήριγμα αλλά ταυτόχρονα και το ανάχωμα που προστάτευε και τροφοδοτούσε την δυτικού τύπου, αστική μας δημοκρατία (;) και το σύστημα ισχύος και κατανομής πόρων σε αυτή. Ήταν ο προθάλαμος στο οικοδόμημα της ανώτερης κάστας και μόνιμος φύλακας των κεκτημένων αυτής, αυτοϊκανοποιούμενη με μερικά ψήγματα μεγαλοαστισμού και ψευτοκαταξίωξης.

Εδώ και λίγο καιρό, βάλλεται πανταχόθεν.

Μέτρα, τέλη, φόροι, παρακρατήσεις, μειώσεις αμοιβών, ελαστικές εργασιακές σχέσεις, εφεδρείες, απολύσεις, λουκέτα, υποχρεώσεις, και ο κατάλογος συνεχίζεται και κατά τα φαινόμενα, θα συνεχιστεί.

Πλήττεται δηλαδή ο πυρήνας των χαρακτηριστικών της. Η μικροϊδιοκτησία, η αγορά, η σταθερότητα της εργασίας, ο μισθός και οι εν γένει απολαβές του μόχθου της, πράγματα δηλαδή πάνω στα οποία χτίστηκαν όνειρα, οικογένειες, προοπτικές.

Μικροεπαγγελματίες, έμποροι, μικροβιοτέχνες, μισθωτοί Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, επιστήμονες και τεχνικοί, όλοι αρχίζουν να βιώνουν το αίσθημα που οι «άθλιοι» των χαμηλόμισθων τάξεων, των μισθωτών πάσης φύσεως, κουβαλάνε μαζί τους χρόνια. Τον φόβο, την αγωνία για το αύριο.

Ο κόσμος που ζούσαν μέχρι τώρα αρχίζει να παρουσιάζει ρωγμές. Και η πρώτη αντίδραση είναι το πάγωμα, το μούδιασμα. Μετά, όμως θα "δουν" τους «άθλιους».

Αυτούς που τόσο καιρό τους είχαν απέναντι. Αυτούς που χαλούσαν τον μικροαστισμό τους με τις διαμαρτυρίες τους. Αυτούς τους απόβλητους, που τώρα, κοιτώντας τους καλύτερα, διαπιστώνουν με τρόμο αρχικά, αλλά με λυτρωτική ανακούφιση εν συνεχεία, πόσο πολύ μοιάζουν.

Ας μην τρέφουμε αυταπάτες. Ο καιρός που η μεσαία τάξη θα βρεθεί δίπλα - δίπλα με τους «αθλίους», στην μαζική διεκδίκηση ενός καλύτερου αύριο, δεν θα αργήσει.

Και μετά;

Μετά το παιχνίδι μεταβιβάζεται στην ασθμαίνουσα αστική δημοκρατία μας και τα κόμματα που μέχρι σήμερα την εκφράζουν.

Θα καταλάβουν τις τεκτονικές μεταβολές στον κοινωνικό μας χάρτη; Θα υιοθετήσουν τα αιτήματα μιας εν βρασμώ κοινωνίας; Θα εκφράσουν εν τέλει συντεταγμένα και πολιτικά, τις παλλαϊκές αγωνίες και το ξέσπασμα μια ολόκληρης κοινωνίας;

Η Αριστερά, όσο συμπαθητικά και να την βλέπει κανείς, δεν προσφέρει στη μεσαία τάξη ασφαλή επιλογή. Μπορεί εν μέρει να καλύπτει ψυχικά τις διεκδικήσεις των «αθλίων». Αλλά όχι της μεσαίας τάξης. Διότι το μήνυμά της, εν πολλοίς, αντιστρατεύεται τον πυρήνα της. Την ιδιοκτησία, την αμοιβή και την επιδίωξη κέρδους, κοινωνικής ανόδου και καταξίωσης. Το ιδιωτισμό.

Η γιαλατζί εθνικοπατριωτική κλίκα από την άλλη, συνεπικουρούμενη από τα αποκόμματα του νεοφιλελευθερισμού, επίσης αδυνατούν να προσελκύσουν. Τους μεν «αθλίους» μπορεί λίγο να τους ξεγελάσουν οι κατά παραγγελία εθνικοπατριώτες. Ειδικά αν στην ρητορική τους αναμίξουν την ανεργία με την ξενοφοβία, ως το μοναδικό και απολύτως αποδεδειγμένο αίτιο της ανέχειας των «αθλίων». Αλλά η μεσαία τάξη δείχνει αποστροφή. Διότι στην πρώτη περίπτωση, αφενός τρομάζει η ταχύτητα της κωλοτούμπας και το θολό ιδεολογικό προφίλ, στη δε δεύτερη, διότι ab initio, αυτή αποτελεί πόλο έκφρασης και πομπό μηνυμάτων της άρχουσας κοινωνικής τάξης, των Δυνατών.

Όσο για το ΠΑΣΟΚ, θεωρώ ότι το παιχνίδι είναι χαμένο. Έχει απονομιμοποιηθεί εδώ και καιρό. Ξεκίνησε ως ένα κίνημα των «αθλίων», μεταλλάχθηκε σε κόμμα των μεσαίων για να καταλήξει να αποτελεί και αυτό μια σκληρή οργάνωση προστασίας των ολίγων. Δεν είναι τυχαίες οι «αγάπες» του . Κινήματος, με νεοφιλελεύθερους και Λαγούς!

Τι μένει;

Η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά.

Το στοίχημά της, είναι το μεγαλύτερο που έχει τεθεί στην ιστορία της. Αν το πιάσει, θα κηδεμονεύσει πολιτικά τη χώρα για δεκαετίες. Αν όχι θα χαθεί μαζί με το υπόλοιπο σημερινό πολιτικό σύστημα.

Το δυσάρεστο για το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, είναι ότι δεν έχει χρόνο. Η κλήρωση για το στοίχημα θα γίνει πολύ σύντομα.

Θα προλάβει να οργανώσει τις δυνάμεις της, για να κατέβει στην κλήρωση;

Αν κατέβει, θα το κάνει με πρόγραμμα, αυτοπεποίθηση και αέρα νικητή, προσελκύοντας κρίσιμες ανθρώπινες μάζες;

Οψόμεθα. Ο καιρός γάρ εγγύς.

Ierofantis.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Aris. A avatar
    Aris. A 01/10/2011 19:25:48

    ierofantis

    Ο ποιο ύπουλος φόρος είναι αυτός της ιδιοκτησίας, και χτυπάει στην καρδιά τα μυρμήγκια της κοινωνίας.

    Πάρα πολύ άνθρωποι που κληρονόμησαν κάποια ακίνητα και σήμερα είτε είναι άνεργοι είτε έχουν μειωθεί πολύ τα εισοδηματά τους δεν θά μπορούν να πληρώσουν τον μέχρι σήμερα πενταετή και γιατί όχι του χρόνου ισόβιο φόρο.

    Αυτό σημαίνει με δεδομένο ότι σήμερα δεν αγοράζει κανείς τίποτα πολλά ακίνητα λόγω αδυναμίας καταβολής των φόρων να περάσουν με κατασχέσεις στο δημόσιο και από εκεί ως δημόσια περιουσία στους ξένους δανειστές δηλαδή στην εταιρεία με έδρα το Λουξεμβούργο που θα τα βγάζει στο σφυρί και θα τα αγοράζουν οι Ευρωπαίοι για ένα κομμάτι ψωμί.

    Περίμενα την ημέρα ψήφισης του νόμου από τον Σαμαρά να μιλήσει στην βουλή και να εναντιωθεί σε έναν τέτοιο ληστρικό νόμο.

    Περίμενα από τον ίδιο να πάρει την πρωτοβουλία να επικοινωνήσει με τον Βενιζέλο και να του απαγορέψει να φέρει τέτοιο νόμο στο πλαίσιο της περίφημης συναίνεσης που αναζητά η κυβέρνηση.

    Οι δηλώσεις Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη περί πολιτισμένης συζήτησης με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για αυτό το θέμα και η άγχρωμη δήλωση Μιχελάκη πέρασε στον κόσμο την εντύπωση ότι η ΝΔ συναινεί.

    Ηταν η χρυσή ευκαιρία της ΝΔ και του Σαμαρά να αρχίζει να χτίσει αυτό που περιγράφεις πολύ παραστατικά στο άρθρο σου.

    Προσωπικά πιστεύω ότι η περίφημη μεσαία τάξη την συντριπτική της πλειοψηφία την αποτελούν τα λαικά στρώματα που δούλεψαν σκληρά όσο υπήρχε δουλειά.

    Στην πλειοψηφία της η μεσαία τάξη είναι και αυτή φτωχή.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Aris. A 01/10/2011 22:08:29

      Άρη φίλε μου, για να μη τα ξααγράφω και κουράζω, παραπέμπω σε σχόλιό μου πάνω στον Κόμη. Διάβασέ το σε παρακαλώ και ευχαρίστως να κουβεντιάσουμε επί στρατηγικών και τακτικών.

      Εκεί μου φαίνεται είναι το ζουμί.

    • kackos avatar
      kackos @ Aris. A 02/10/2011 00:21:03

      10000000000!!!!!!!!!!!!

  2. EΛΛΗΝΑΣ avatar
    EΛΛΗΝΑΣ 01/10/2011 19:25:55

    Αυτό το "Η ώρα που θα ενωθεί η μεσαία τάξη με τους εργαζομένους έρχεται καλπάζοντας" πολύ κομμουνιστικό - θα ανάσταινε και το Φλωράκη ακόμα. Τώρα το "Ο καιρός γάρ εγγύς" είναι η κλασική φράση του Δημοσθένη Λιακόπουλου (υπάρχει και σχετικό ομώνυμο βιβλίο). Εκείνο που δεν μπορεί σίγουρα να κάνει η Ν.Δ. είναι να έχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσα σε ένα τόσο ρευστό διεθνές οικονομικό περιβάλλον. Συνεπώς εκείνα που θα μπορούσε να κάνει είναι : 1. να βάλει κάτω το κεφάλι και να δουλέψει 2. να χρησιμοποιήσει σε καίρια πόστα ανθρώπους σοβαρούς και αξιόπιστους 3. να μην λαϊκίζει 4. να ξεσκεπάζει όλες τις πασοκιές 5. να προβάλλει τα εθνικά θέματα και να κάνει τους έλληνες υπερήφανους για την πατρίδα τους (σε αντίθεση με το τρομολάγνο ΠΑΣΟΚ).

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ EΛΛΗΝΑΣ 01/10/2011 21:22:11

      Έλληνα, είναι γνωστό στη κοινότητα των Αντινέων, ότι είμαι Κομμουνιστικό Νεφελίμ!

      Στα σοβαρά τώρα, συμφωνώ με τα σημεία που θίγεις.

  3. madprof avatar
    madprof 01/10/2011 19:27:28

    Ντιντίδες, νεποτιστικά υβρίδια κάθε είδους και κοπερτονομέν-οι, -ες βουτυρομπεμπ-ες, -έδες πασαλειμμέν-οι, -ες με χρυσόσκονη=χαϊβανόσκονη πρέπει να βρούνε αλλού φωλιά, ας πάνε με τους παχυδερμοαμερικανογερμανοτσολιάδες.
    Πολίτες με λερωμένα πουκάμισα και κολλημένα ένσημα, χρειάζεται να πλαισιώσουν τον πρόεδρο της Ν.Δ. για να απογειωθούν τα ποσοστά των δημοσκοπήσεων υπέρ της. Είναι μοναδική ευκαιρία σήμερα, να τολμήσει ο Α. Σ. να καθαρίσει τα βολεμενολαμόγια και να στηριχτεί στους απλούς πολίτες που εναποθέτουν τις ελπίδες τους για την όποια σωτηρία τους στον ίδιο.
    Αυτή την στιγμή Ν.Δ. είναι ο Α. Σ. Η πλειοψηφία των βο(υ)λε(υο)μένων είναι απαξιωμένοι και εκτεθειμένοι στην συνείδηση των πολιτών γι αυτό και κρύβονται. Ο Α. Σ. είναι η τελευταία ελπίδα των πολιτών. Αρκεί να το συνειδητοποιήσει και να απεμπλακεί από τα νεποτιστικά υβρίδια των “βαρόνων”= κουμπάρων!
    Για την μεσαία τάξη, ο Α. Σ. είναι η μόνη ελπίδα όποιας σωτηρίας!

    ΥΓ. Αλήθεια, γιατί δεν γράφτηκε τίποτα γα το ότι
    Ψηφίστηκε το ν/σ για τις πράξεις διαφθοράς πολιτικών
    (Realnews.gr, 28/9/2011 10:30:00 μμ.);

  4. ΜΑΝΙΑ avatar
    ΜΑΝΙΑ 01/10/2011 19:30:02

    Προσυπογράφω το κείμενο 1000%!
    Απλά θα ήθελα να προσθέσω ότι ελπίζω πραγματικά η ΝΔ να καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων γιατί δεν θα έχει τα κλασικά χρονικά περιθώρια.
    Δεν υπάρχει πια η πολυτέλεια των "100 πρώτων ημερών".
    Δεν υπάρχει η πολυτέλεια της ενημέρωσης, της ανάλυσης, του προγραμματισμού και κατόπιν της δράσης.
    Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να αρχίσει να δρα από την πρώτη στιγμή της θητείας της γιατί κάθε καθυστέρηση θα είναι μοιραία...

  5. xbab avatar
    xbab 01/10/2011 19:31:25

    Αγαπητέ μου Ιεροφάντη, δεν γνωρίζω αν και σεις ανήκετε στην μεσαία τάξη...
    Εκτιμώ όμως ότι είστε ΜΕΓΑλοαστός και μπορεί να σπεκουλάρετε στις ράχες των ρημαγμένων μικροαστών, αλλά η αλήθεια είναι άλλη:
    Δυστυχώς, δεν βλέπουμε ούτε και από το κόμμα μας φως. Καμμία προοπτική.
    Πελαγοδρομεί και προσπαθεί να ισοροπήσει σ' ένα σχοινί που τραβιέται από πολλές μεριές, συμβάλλοντας προς τούτο και οι λεγόμενοι "συνεναιτικοί".
    Και δεν θέλουμε ταξίματα. Να βγουν και να μας υπερασπιστούν. Λόγο καθαρό που θα μας κάνει να ελπίζουμε. Όχι με ταξίματα τύπου "λεφτά υπάρχουν". Να τους δούμε με ουσιαστικό και ρεαλιστικό λόγο. Να τους δούμε μονιασμένους. Να μη βλέπουμε τα ίδια 2-3 πρόσωπα που επαναλαμβάνουν μονότονα τα ίδια πράγματα που έχουν καταντήσει κουραστικά. Όχι ξύλινο λόγο. Λόγο ελκυστικό.
    Αυτές οι προϋποθέσεις δεν υπάρχουν, οπότε, δεν υπάρχει νομίζω και προπτική για το κόμμα.
    Αυτά που διαπράττονται σε βάρος του ελληνικού λαού, τα ειδεχθή εγκλήματα, περνούν στο ντούκου από τη ΝΔ και τα εξαπτέρυγα. Η χειρότερη κυβέρνηση όλων των εποχών με τα χειρότερα πρόσωπα. Κι όμως αυτή η κυβέρνηση στηρίζεται από τους "κατακτητές" του εξωτερικού. Ποιές είναι οι επαφές του αρχηγού και του κόμματός μας με διεθνείς προσωπικότητες, κυβερνήσεις κλπ κλπ. Εμείς ΔΕΝ βλέπουμε τίποτα. Που είναι τα στελέχη; Εμείς δεν βλέπουμε τίποτα. Πως θα τα καταφέρει;
    Υποφέρουμε, σβήνουμε, πεθαίνουν οι οικογένειές μας, έκκληση, στηρίξτε μας.

    • Πτερέλαος avatar
      Πτερέλαος @ xbab 01/10/2011 20:20:20

      Σωστά.

      Επιπλέον, πώς διαχωρίζεται ο μικροαστός από τους "αθλίους"; Νομίζω ότι κοινωνιολογικά και ιστορικά το άρθρο στο πρώτο, τουλάχιστον, μέρος του μπάζει:
      (α) στην Ελλάδα ποτέ μέχρι το 2009 δεν είχαμε αυτό που θα λέγαμε "προλετάριους", εργάτες δηλαδή της γης και της βιομηχανίας - βοτεχνίας που δεν έχουν που την κεφαλή κλείναι. Αυτό είναι άλλωστε και το λάθος της Αριστεράς καθώς και ο λόγος που ποτέ δε στέριωσε σε αυτή τη χώρα.
      (β) στην Ελλάδα η μεσαία τάξη είναι η πραγματικά μεγαλύτερη, σχεδόν έως μοναδική. Περιλαμβάνει όλους τους μισθοσυντήρητους, τους επαγγελματίες, τους ιδιοκτήτες γης (γεωργούς).
      (γ) στην Ελλάδα η μεγαλοαστική τάξη είναι στο ίδιο μέγεθος με τους προλετάριους, ίσως λίγο μεγαλύτερη.

      Σήμερα: η αστική τάξη της Ελλάδας μετατρέπεται σε προλεταριακή και εδώ είναι το διακύβευμα για τη ΝΔ του Σαμαρά.....

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ xbab 01/10/2011 21:28:16

      xbab, δεν είμαι μεγαλοαστός. Αν ήμουν, πίστεψέ με, δεν θα ξημεροβραδιαζόμουν να γράφω άρθρα στα Αντινέα, να σχολιάζω τοποθετήσεις και να συμμετέχω σε συζητήσεις. Θα με απασχολούσαν άλλες έγνοιες.

      Όσο για τα λεγόμενα του φίλου Πτερέλαου, οι άθλιοι δεν είναι απαραίτητο να συγκροτούνται από βιομηχανικούς εργάτες ή εργάτες γης.

      Με το 20-25% του πληθυσμού κάτω από τα όρια της φτώχειας σύμφωνα με τους πίνακες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ ήδη από την εποχή της ευμάρειας, (1999 - 2009) δεν χρειάζεται ιδιαιτερη φιλοσοφία για να αντιληφθεί κανείς ότι μεγάλο και διαρκώς διογκούμενο μέρος της κοινωνίας μας φτωχοποιείται βίαια και εξαθλιώνεται.

      • Πτερέλαος avatar
        Πτερέλαος @ ierofantis 01/10/2011 22:40:28

        Σύμφωνοι, αλλά παραμένουν αστοί. Και μικροαστοί μάλιστα. Είναι δε μερικοί από αυτούς (η πλειοψηφία;) αυτοί που δέσμευσε το ΠΑΣΟΚ με μια θεσούλα στο Δημόσιο, με επιδοτήσεις, ή με κάποιο άλλο τρόπο, τόσα χρόνια τώρα.... Αλλά είναι και αυτοί (οι ίδιοι) που δικαιωματικά ανήκουν και εκφράζονται από τη Λαϊκή Δεξιά. Γι' αυτό ο ρόλος της ΝΔ είναι κάθε άλλο παρά άχρηστος. Η ΝΔ αν θέλει να θεωρείται φορέας των ιδεών της Λαϊκής Δεξιάς, αυτών των τόσο διαστρεβλωμένων ιδεών, πρέπει να βγει και να τις φωνάξει ανοιχτά και ξεκάθαρα. Τότε θα δούμε την πραγματική Ελληνική κοινωνία στη θέση που έπρεπε να είναι από χρόνια πολλά.....

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Πτερέλαος 01/10/2011 23:20:10

          Λίγο παρακάτω, σε σχόλιο του φίλου drider, έχω κάνει μια μικρή ανάλυση πως εκλαμβάνω την κοινωνική διαστρωμάτωση. Μπορεί αν είναι λάθος βέβαια, αλλά, αδερφέ, προσωπικές απόψεις αναπτύσσω.

          Εν πάσει περιπτώσει, η ιστορία της ΝΔ και της λαϊκής δεξιάς είναι μια πονεμένη ιστορία.

          Πολλοί την ερμηνεύουν την κατάσταση κατά τα δικά τους δεδομένα .

          Για μένα η ΝΔ έχει τύχει σαν πολιτικός φορές αν εκφράσει επιτέλους τις αρχές της ιδιωτικής οικονομίας αλλά με το κράτος σε επιτελικό ρυθμιστικό ρόλο, των ίσων ευκαιριών για όλους με κοινωνική δικαιοσύνη, της ασφάλειας και προστασίας του πολίτη με εχέγγυα αποτροπής καταχρήσεων, της διεκδίκησης και υπεράσπισης των εθνικών δικαίων χωρίς πολεμοκαπηλικές κορώνες.

          Ένα κόμμα εξουσίας κατά την άποψή μου πρέπει να βλέπει τη μεγάλη εικόνα.

          Για να μπορεί να ακούγεται το μήνυμά της σε λαϊκοδεξιούς, εθνικοπατριώτες, λαϊκοαριστερούς, κεντρώους, φιλελεύθερους, ακόμα και κομμουνιστές και όταν χρειαστεί, όλοι αυτοί να πυκνώσουν τις τάξεις της.

          Άλλωστε δια της συνθέσεως παράγεται πολιτικό αποτέλεσμα απείρως πιο δεκτικό από πολλούς παρά από την αυθεντία των μονομερών και μονόχνωτων προσεγγίσεων.

  6. JOHN avatar
    JOHN 01/10/2011 19:32:12

    Ο καιρος γαρ εγγυς.Που το ειδες το εγγυς φιλε μου.Ετσι που το παει ο Σαμαρας ο ΓΑΠ θα βγαλει τη τετραετια μεχρι η καταστροφη να γινει ολικη.Και μετα φυσικα οποιος αναλαβει θα πει το γνωστο¨βρηκαμε καμενη γη¨Και αυτη τη φορα θα ειναι καμενη γη,αποκαιδια που λεμε!

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ JOHN 01/10/2011 21:30:14

      Γιάννο, ο καιρός γαρ εγγύς για την κλήρωση, που λέει στο τέλος το άρθρο.

      Τώρα, τι θα βγάλει η κληρωτείδα...

      Ελπίζω κάτι καλό!

  7. Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
    Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 01/10/2011 19:40:27

    Σήμερα συνάντησα ένα παλιό συμμαθητή. Τον απέλυσαν μαζί με άλλους 15 από την επιχείρηση που δούλευε και πήραν 10 Ινδούς, στους οποίους προσέφεραν και δωρεάν διαμονή.Χωρίς ένσημα φυσικά.
    Σε αυτή την περίπτωση, οι αριστεροί φυσικά είναι με τον προλετάριο...

  8. drider avatar
    drider 01/10/2011 19:50:01

    Η μεσαία τάξη και η μικρό-ιδιοκτησία βαίνουν ταχέως προς εξαφάνιση. Αυτή είναι και η κύρια στρατηγική κατεύθυνση των επιβαλλόμενων πολιτικών παγκοσμίως.

    Όντως η μεσαία τάξη πρέπει να ενωθεί με τους εργαζόμενους και τους λιγότερο προνομιούχους, γιατί μόνο ο από κοινού αγώνας τους θα μπορέσει να εξασφαλίσει την επιβίωση τους. Έστω και αν έχουνε διαφορετικές αφετηρίες για τις διεκδικήσεις τους.

    Νομίζω ότι κοινοί άξονες για συμπόρευση υπάρχουν, όπως π.χ. το αίτημα για κοινωνική δικαιοσύνη. Δεν είναι τυχαίο ότι η γαλλική επανάσταση ξεκίνησε από τη μεσαία τάξη έστω και αν μπήκαν μπροστάρηδες οι πιο φτωχοί άνθρωποι...

    Ζητούμενο είναι να κάνει θυσίες η μεσαία τάξη, όχι βέβαια στα πλαίσια των μνημονίων και αποπληρωμής των δανειστών μας, εσωτερικών και εξωτερικών, αλλά στην κατεύθυνση στήριξης των πιο αδυνάτων, η οποία δυνητικά παράγει και τη μέγιστη κοινωνική ωφέλεια.

    Δεν είναι πια εποχές να ονειρεύονται οι μεσαίοι - μικρομεσαίοι την μεταπήδηση τους στα μεγαλοαστικά στρώματα. Εξάλλου, τώρα πρακτικά διανύουμε τη περίοδο της μεγαλύτερης κρίσης του καπιταλιστικού συστήματος, όπου πλέον έχει διαψευστεί η πλειοψηφία των προσδοκιών στις οποίες βασίστηκε...

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ drider 01/10/2011 21:32:40

      Κάποτε, κουβεντιάζοντας με ένα φίλο την άποψη του οποίου υπολήπτομαι, μου είπε το ακόλουθο:

      Η κοινωνία μας, στο δυτικό αστικό κόσμο που ζούμε, αποτελείται από ανθρώπους
      Α) 50% χαμηλής τάξης, που κατέχουν το 10% του παραγόμενου πλούτου,
      Β) 40% μέσης τάξης, που κατέχουν το 40% του παραγόμενου πλούτου και
      Γ) 10% υψηλής τάξης, που κατέχουν το 50% του παραγόμενου πλούτου.

      Δεν ξέρω αν ο κανόνας αυτός ισχύει.

      Μου είπε όμως και κάτι άλλο.

      Μπορείς να έχεις διαρκείς διαμαρτυρίες και κοινωνικά αιτήματα, ακόμη και σε καθημερινή βάση, από τους ανθρώπους εκείνους που κατά πλειοψηφία συγκροτούν το 50% της χαμηλής τάξεως. Αυτούς ονομάζω καταχρηστικά ως «αθλίους». Δεν θα επιτύχουν όμως ποτέ. Όσο το 40% μέσης τάξης βρίσκεται απέναντι, ή έστω αδιαφορεί, ο αγώνας των «αθλίων» είναι καταδικασμένος.

      Μπορείς όμως να έχεις επαναστάσεις, κοινωνικές και πολιτικές ρήξεις, αν στο μονίμως διαμαρτυρόμενο, λόγω ανέχειας, ανωτέρω ποσοστό, προστεθεί και το ποσοστό της Β) κατηγορίας, το 40% δηλαδή της μέσης τάξεως, που κατέχει το 40% του παραγόμενου πλούτου.

      Αυτή είναι η κινητήριος δύναμη των κινημάτων και των επαναστάσεων, των ανατροπών.

      Διότι διαθέτει την κρίσιμη μάζα σε πρόσωπα, που προστιθέμενη στο ποσοστό των «αθλίων», αντιπροσωπεύουν μαζί το 90% των δυνάμεων μιας κοινωνίας.

      Αλλά διαθέτουν μαζί και κρίσιμο όγκο σε οικονομική ισχύ, που αντιπροσωπεύει το 50% των οικονομικών δυνάμεων μιας κοινωνίας.

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ ierofantis 02/10/2011 02:56:48

        εξαιρετικο, μπορω να πω πως και εγώ 'υποληπτομαι' τον φιλο σου και ας μην τον γνωρίζω
        και τα ποσοστα να μην ειναι ακριβή στο δεκαδικο (ειναι ευκολα να τα θυμασαι 50/40/10 - 10/40/50%) όλο το νοημα ειναι εκεί

  9. kostas avatar
    kostas 01/10/2011 20:12:01

    θα κανω μια υποθεση ...... και μαλλον και εγω θα με χαρακτηριζα ισως λιγο ηλιθιο ......... ! Αλλα !!!!!!
    Οσο η Ν Δημοκρατια (κοιμαται)φοβαται τις εξελιξεις πως θα σας φαινοταν αν το ΚΚΕ επαιιρνε κεφαλι ?? Μην ξεχναμε το 1981 το Πασοκ αποψηλωσε ολη την αριστερα. Την ωρα που το Πασοκ εχει ηδη καταρευσει η δεξαμενη του αριστερου χωρου ειναι δεδομενη ......!! που θα σταφει ????οποτε δεν ειναι περιεργο αν θα δουμε κατι τετοιο & τοτε αλοιμονο στην Ελλαδα και την Ευρωπη ! Το μυαλο μου παει καπου εκει ....γιατι δεν μπορει να τα μαζεψε αρον αρον προχθες (αποδειξεις -εφεδρεια ) ο Μπενι .Κατι εγινε !! δημοσκοπηση ηταν ?? τι στον κορακα δεν ξερω αλλα κατι χοντρο ελαβε χωραν !
    Καλη λεφτερια !

    • drider avatar
      drider @ kostas 01/10/2011 20:29:38

      Η εκτίμηση μου είναι ότι το ΚΚΕ φλερτάρει δημοσκοπικά με ένα ποσοστό της τάξεως του 13%, χωρίς αναγωγή. Αν γινόντουσαν εκλογές αύριο πιστεύω ότι θα έπαιρνε ένα 20% τουλάχιστον, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τα κόμματα εξουσίας...

      • kolokotronis avatar
        kolokotronis @ drider 01/10/2011 22:54:15

        Η δική μου εκτίμηση είναι, πως αυτή τη στιγμή,
        τα ποσοστά των 3 πρώτων κομμάτων είναι: 35-25-15.
        Δηλαδή: ΝΔ 35%-ΠΑΣΟΚ 25%-ΚΚΕ 15%
        και οι τάσεις είναι: για την ΝΔ και το ΚΚΕ ανοδικές,
        για το ΠΑΣΟΚ πτωτική.
        Όσο αργούν οι εκλογές, τόσο θα ανεβαίνουν όσοι έχουν
        ανοδική τάση.

  10. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 01/10/2011 20:28:53

    Οντως είναι το μεγαλύτερο στοίχημα στην ιστορία της ΝΔ και βεβαίως δεν έχει χρόνο. Η ζωή δεν περιμένει κανέναν και νικητής είναι αυτός που αντιλαμβάνεται τα 'υπόγεια ρεύματα ' και προχωράει μαζί τους. Αν με ρωτήσεις , δεν πιστέυω ότι τα στελέχη της παράταξης , στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον,έχουν τέτοιες ικανότητες. Και δεν τους μέμφομαι ούτε τους υποτιμώ. Η πραγματικότητα τους ξεπερνά. Τον μόνο , σε πολιτικό επίπεδο,τον οποίο εγώ θεωρώ ικανό να παίρνει τα μηνύματα των καιρών , είναι ο Α.Σ. Και αν είναι έτσι,γιατί δεν τον γνωρίζω προσωπικά,θα πρέπει να τραβήξει μπροστά αποφασιστικά και δυναμικά ,συμπαρασύροντας και τους υπόλοιπους. Αφήνοντας το δυναμισμό αλλά και το ένστικτό του να τον οδηγήσει. Ειδικά το ένστικτο , να μη το 'στρογγυλεύει' μετά από υποδείξεις φρονιμοτέρων. Η συγκυρία είναι ιστορική . Είμαστε στη κόψη του ξυραφιού. Τίποτα δεν θα γίνει αναίμακτα . Αν ηγείσαι όμως των εξελίξεων ,η ζωή θα αναγκαστεί να σε προσέξει.

  11. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 01/10/2011 20:38:51

    Η Μεταπολίτευση λήγει, έχοντας τραφεί με ληγμένα, ο δικομματισμός διαλύεται αργά ή γρήγορα, το κενό που μένει είναι τεράστιο. Είναι αρκετή η ΝΔ να το καλύψει; Όπως είναι τώρα όχι. Απαιτείται πανεθνική στρατηγική, δυνατό όραμα και νέα πρόταση για το χτίσιμο καινούριας Ελλάδας σε ένα μισοδιαλυμένο διεθνές σύστημα που το μόνο που του λείπει είναι ένας νέος μεγάλος πόλεμος, έτσι όπως πάει. Τόσες πολλές αντιφάσεις, τόσες αντικρουόμενες δυνάμεις..
    Δε βλέπω προκοπή ακόμα με αυτήν την Ν.Δ., κι αυτή θέλει ξαναχτίσιμο σε συνεργασία με όλους τους Έλληνες, για να ξαναγίνει ένα κόμμα των Ελλήνων πολιτών.

  12. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 01/10/2011 21:02:31

    Ιεροφάντη,πράγματι.Ο χρόνος κυλά ταχύτατα.Η μεγάλη παράταξη της Νέας Δημοκρατίας θα κληθεί να κυβερνήσει σε δυσχερέστατες συνθήκες και η συγκυρία είναι ΙΣΤΟΡΙΚΗ για την ίδια αλλά και για τη πατρίδα.Θα σχολιάσω,εν συντομία,δυο σημεία:Πρώτον,η παράταξη δείχνει,ενώ ξεκινά με δυναμισμό,κατόπιν,να χάνει ορμή και βηματισμό.Θ'αναφέρω το εξής,πιο πρόσφατο.Έγινε η ΔΕΘ.Σπουδαία παρουσία του προέδρου.Τα είδαμε,τα σχολιάσαμε.Μετά τι;Παρατηρούμε τα στελέχη να βγαίνουν στα κανάλια και λένε άλλα αντί άλλων και να υπάρχει σύγχυση.Επίσης,γίνεται ΜΑΚΕΛΕΙΟ,κοινωνικό και οικονομικό.Θα πέσει παντού πείνα,δυστυχία και η φτώχεια δεν θα εξαιρεί κανέναν.Βέβαια,θα ρωτήσει κάποιος,τι άλλο μπορεί να κάνει η ΝΔ.Εκλογές ζήτησε επιτακτικότατα,προτάσεις έκανε για την οικονομία,τι άλλο προτείνεται;Πρόσφατα,έκανες μια πρόταση μερικών σημείων.Τη θυμάμαι,τη σχολίασα και τη συνυπογράφω.Επίσης,θα επισημάνω ένα τελευταίο σχόλιό σου.''Τικ-τακ,το ρολόι της Ιστορίας χτυπά''....Δηλαδή,με απλά λόγια,η παράταξη να βγει με μεγαλύτερο δυναμισμό μπροστά και η παρουσία της να είναι πολύ πιο έντονη.Ο κόσμος ν'αντιληφθεί πως η αξιωματική αντιπολίτευση είναι,ΣΥΧΝΟΤΑΤΑ,παρούσα,με ΡΩΜΑΛΕΟ τρόπο και,κυρίως,ΕΝΩΜΕΝΗ.Και με βάση τη τελευταία μου λέξη,προχωρώ στο δεύτερο σημείο.Βλέπουν οι πάντες πως ο λόγος του Σαμαρά είναι κοφτός,σημαδεύει σωστά και,όταν μιλά,τη κυβέρνηση τη χτυπά αλύπητα.Τα διάφορα μεγαλοστελέχη γιατί περνούν μια άλλη αντίληψη και μπερδεύεται η μεγάλη πλειοψηφία της κοινής γνώμης;Βλέπουμε πως κάμποσα στελέχη είναι υπέρ της πολιτικής του ''ώριμου φρούτου'' αλλά και διαθέτουν τη νοοτροπία της ''αξιωματικής αντιπολίτευσης που σύντομα θα κυβερνήσει''.Θα ρωτήσει κάποιος πως εξάγεται αυτό.Απλά,από τα επιχειρήματά τους αλλά και από το τρόπο που τα εκφράζουν.Ο τρόπος είναι ''άψυχος'' και νωχελικός,ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ.Και ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα;Ακυρώνεται,εν μέρει,η όλη προσπάθεια Σαμαρά.Επειδή είμαστε άνθρωποι όχι χθεσινοί και βλέπουμε τι γίνεται έξω,η κοινωνία αισθάνεται αυτή τη δυσαρμονία και έχει μερική επιφυλακτικότητα.Ανέπτυξα,εν τάχει,δυο σημεία,που θεωρώ σημαντικά,κατά τη προσωπική μου γνώμη.Δεν είμαι γκρινιάρης ή υπερβολικός.Απλά παρατηρώ ό,τι βλέπει αρκετός κόσμος.Περιμένω το σχόλιό σου.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Komis Montechristo 01/10/2011 22:01:37

      Έχεις δίκιο στις επισημάνσεις σου Κόμη.

      Με απασχολεί και μένα η νωχελικότητα που πολλές φορές εκπέμπεται από το λόγο και κυρίως τις πράξεις της παράταξης.

      Θέλω να πιστεύω ότι οφείλεται σε λόγους στρατηγικής και όχι πολιτικής ανεπάρκειας.

      Ο Σαμαράς πιστεύω κινείται πάνω σε μια δέσμη τακτικών που συγκροτούν τη στρατηγική του.

      Αν δεχτώ ότι η στρατηγική είναι η αυτοδύναμη κατάκτηση της εξουσίας με συνταγματικό τρόπο και ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία με ανανέωση της μαγιάς των βουλευτών του τότε ως τακτική..

      α) Αφήνει την Κυβέρνηση να βολοδέρνει στην τρικυμμία της, παρέχοντας μηδενική επικοινωνιακή (το τονίζω το επικοινωνιακή) στήριξη στις πολιτικές της, έστω και αν, εν γνώσει του, οι πολιτικές αυτές πλήττουν βάναυσα τον κόσμο και τον φέρνουν στα όριά του. Η Τακτική αυτή λέγεται "Οι Πασόκοι τα έκαναν σαν τα μούτρα τους". Θυμίζει με άλλα λόγια στον καθένα ποιος είναι ο απολύτως υπεύθυνος για την κατάντια μας και τη δυσανεξία μας.
      β) Ζητά εκλογές αλλά δεν νομίζω ότι προτίθεται να κάνει "επανάσταση" καλώντας σε ανυπακοή, κατάλυση των δομών του Κράτους και διάλυση του ακόμη έστω και υποτυπωδώς λειτουργούντος, διοικητικού ιστού. Θα ζητά εκλογές αλλά θα τονίζει ότι αυτό είναι προνόμιο της κυβέρνησης. Η λαϊκή δυσαρέσκεια μετατοπίζεται στην κυβέρνηση έτσι, η οποία εκτός της πίεσης που θα νιώθει από την αντιλαϊκή πολιτική της, θα βιώνει και την πίεση του εκλογικού σώματος, ιδίως του δικού της, τώρα που σταδιακά θα αρχίσει να το θίγει και αυτό. Η Τακτική αυτή λέγεται "επιδιώκω την πολιτική ανατροπή σε ομαλές πολιτικές συνθήκες ώστε αφενός να επιτύχω ομαλή διεξαγώγή της εκλογικής διαδικασίας χωρίς πάθη και να διαφυλάξω την κοινωνική συνοχή μακριά από διχαστικούς λόγους και συγκρούσεις του παρελθόντος".
      γ) Σε κάθε ευκαιρία τονίζει και εξειδικεύει την δική του πρόταση η οποία διαχειριστικά είναι ορθότερη, οικονομικοτεχνικά είναι αποδοτικότερη και πολιτικά είναι ευρύτερη, με την έννοια ότι αγκαλιάζει κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς που διαχέονται οριζόντια στην κοινωνία. Όπου η πολιτική της κυβέρνησης συμπίπτει με την πολιτική του, τη στηρίζει. Ο Σαμαράς δεν θα είναι ένας μεταλλαγμένος ΓΑΠ. Έχει δική του ατζέντα και οι διαρθρωτικές αλλαγές, είτε τις περνάει ο ΓΑΠ, είτε τις επιβάλλει η Τρόϊκα, είτε τις καθορίζει ο Σαμαράς, σε τελική ανάλυση, αυτό που γίνεται είναι ότι εξυπηρετείται η πολιτική που αυτός έχει θέσει στην ατζέντα του. Προσωπικά δεν περιμένω επαναστατικού χαρακτήρα τοποθετήσεις και ανατροπές σε επίπεδο λεκτικών διατυπώσεων και κινήσεων εντυπωσιασμού. Η Τακτική αυτή την ονομάζω "έχω εναλλακτικό σχέδιο διακυβέρνησης που καλύπτει τις ανάγκες των πλιτών χωρίς να θέτει σε διακινδύνευση τις σχέσεις της χώρας με τους πιστωτές και συμμάχους της".
      δ) Αφήνει χώρο στους "καμμένους" της πολιτικής, στις φιγούρες που στο παρελθόν πλήγωσαν την παράταξη είτε από την πολιτική και διοικητική τους ανεπάρκεια είτε από την προσωπική έπαρση. Διαγράφει όπου πρέπει, αλλά τους αφήνει και να εκτίθενται. Ο τελικός κριτής άλλωστε όλων αυτών είναι ο λαός. Δίνει λοιπόν την ευκαιρία στον καθένα μας να σκεφτεί. Και όταν έρθει η ώρα, να δράσει, καταδικάζοντας με το πυρηνικό όπλο της Δημοκρατίας, τη ψήφο τους, στην αφάνεια και τη λήθη όλους αυτούς. Η Τακτική αυτή λέγεται "εκθέτω τον εσωτερικό υπονομευτή σε κοινή θέα".

      Υψηλή πολιτική θα μου πεις, για τις στιγμές και τους καιρούς που ζούμε.

      Ίσως.

      Αν το καλοσκεφτείς όμως, είναι η μόνη πολιτική που παρέχει εχέγγυα σταθερότητας, πρακτικότητας, νηφαλιότητας, αποφασίστικότητας, λογίκής και προγραμματισμού.

      Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ.

      • Komis Montechristo avatar
        Komis Montechristo @ ierofantis 01/10/2011 22:34:09

        Δεν διαφωνώ με όσα αναπτύσσεις.Έχω μπει,όσο μπορώ και είναι εφικτό,στη πολιτική σκέψη Σαμαρά και κάπως έτσι πρέπει να είναι η γενική στρατηγική του.Τα όσα γράφεις στην απάντησή σου είναι εύστοχα.Το ΜΟΝΟ ζήτημα είναι αυτό που γράφεις και στο κεντρικό άρθρο σου ότι ''η ΝΔ δεν έχει χρόνο και η κλήρωση για το στοίχημα θα γίνει πολύ σύντομα''.Ιεροφάντη,ο χρόνος είναι ελάχιστος.Η κοινωνικο-οικονονομική συγκυρία είναι πρωτόγνωρη,η μεσαία και μικρομεσαία τάξη ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΤΑΙ,η κοινωνία βρίσκεται στο έσχατο σημείο θλίψης,κατήφειας,μελαγχολίας αλλά και σιωπηλής οργής που,αν υπάρξει η αφορμή,θα ξεσπάσει πολύ άσχημα...Η Νέα Δημοκρατία καλείται από την Ιστορία να διαχειριστεί δυσκολότατα κοινωνικο-οικονομικά αλλά και εθνικά προβλήματα.Αλλά μέσα από τις τρομερές δυσκολίες ελπίζω πως η ΝΔ θ'αρπάξει την ευκαιρία από τα μαλλιά και θα δημιουργήσει ένα ΝΕΟ τοπίο που να καλλιεργεί ελπίδα και προοπτική.Ο Σαμαράς είναι ενώπιον της Ιστορίας και σίγουρα το γνωρίζει.Εξάλλου,απ'ότι διαισθάνομαι,λίαν συντόμως,θα πάρουμε τις απαντήσεις μας στους προβληματισμούς που αναπτύσσουμε και,με λογική,επεξεργαζόμαστε.Οψόμεθα Ιεροφάντη.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Komis Montechristo 01/10/2011 23:06:08

          Νομίζω ότι οι συζητήσεις στη Βουλή για το Νέο Φορολογικό Νομοσχέδιο και κυρίως για τον Προϋπολογισμό, θα είναι καθοριστικής σημασίας.

          Αν ερμηνεύω σωστά την τακτική, εκεί θα δεις το ΜΑΚΕΛΕΙΟ της Κυβέρνησης.

          Ίσως θα είναι οι συνεδριάσεις εκείνες, που στις ομιλίες των πολιτικών αρχηγών θα σημειωθεί τεράστιο τηλεοπτικό ενδιαφέρον.

          Διότι η μεν Κυβέρνηση θα καταθέτει Προϋπολογισμό δυστυχίας και υποταγής, ο δε Σαμαράς, θα προβεί σε Προγραμματικές Δηλώσεις ωσάν να ήταν Κυβερνήτης.

          Και αυτό σε τηλεοπτική πανελλαδική μετάδοση, χωρίς υποβολείς και γιουσουφάκια της ενημέρωσης, να διαστρεβλώνουν.

          • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
            ΑΓΡΟΤΗΣ @ ierofantis 01/10/2011 23:25:26

            Ευσεβείς πόθοι ................

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ ΑΓΡΟΤΗΣ 01/10/2011 23:42:58

            Κοίτα, υπάρχει και το "όλοι το ίδιο είναι", οπότε ακολουθείς αυτήν την προσέγγιση και ησυχάζεις.

          • Komis Montechristo avatar
            Komis Montechristo @ ierofantis 01/10/2011 23:40:49

            Τέλη Οκτωβρίου,στη συζήτηση του προϋπολογισμού,αναμένω ό,τι ακριβώς γράφεις.Όμως,λίγο νωρίτερα,περιμένω και κάτι άλλο.Την έκτακτη σύνοδο κορυφής,που κυρίαρχο θέμα συζήτησης θα είναι το,πιθανόν,κούρεμα του ελληνικού χρέους κατά 50%,όπως διαβάζουμε και μαθαίνουμε.Άρα,ουδείς γνωρίζει το κλίμα της συζήτησης του προϋπολογισμού.Ίσως το ΜΑΚΕΛΕΙΟ,όπως γράφεις,είναι πιο...αιματηρό...Και ας μην ξεχνούμε την ημερομηνία της εκτάκτης συνόδου κορυφής....18 Οκτωβρίου...Ακριβώς 30 χρόνια από την άνοδο της πασοκικής ΛΑΙΛΑΠΑΣ στην εξουσία...Και 30 χρόνια μετά,ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ και επίσημα η ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ του πασοκισμού,που διέλυσε το σύμπαν...Η συζήτηση του προϋπολογισμού είναι για τον Σαμαρά μοναδική ευκαιρία πλήρους ΙΣΟΠΕΔΩΣΗΣ του ετοιμόρροπου πασοκικού τυραννικού καθεστώτος....

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Komis Montechristo 01/10/2011 23:46:10

            Χα, χα, χα, ωραίο παιχνίδι...

            Προηγείται λοιπόν η Έκθεση της Τρόϊκα για την έκτη δόση και η συνεδρίαση του Ευρογκρουπ και του ΔΣ ΔΝΤ, για τη εκταμίευσή της.

            Και αν δεν εκταμιευθεί γιατί η Έκθεση θα είναι αρνητική;

            Μήπως τότε δικαιολογείται το περιεχόμενο της Συνόδου της 18/10 που περιγράφεις;

  13. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 01/10/2011 21:04:00

    Ιεροφάντη καλησπέρα,
    Σε σωστές βάσεις θέτεις την ανάλυσή σου, και επιπλέον είναι αντικειμενική και ισορροπημένη η καταγραφή των επιλογών που μας έχουν απομείνει. Ο χώρος της Νέας Δημοκρατίας είναι ευρύς τα ‘συμφέροντα’ που τον απαρτίζουν διαφέρουν αρκετά. Η συμπίεση των κοινωνικών ομάδων που διαπιστώνεις θα εισχωρήσει και στην Νέα Δημοκρατία.
    Φυσικά ο πολιτικός λόγος, το πρόγραμμα και οι διακηρύξεις έχουν την αξία τους. Το ζητούμενο, όμως, είναι η ικανότητα και δυνατότητα υλοποίησης. Αυτές δεν αποκτώνται αυτόματα και απότομα. Χρειάζεται σχεδιασμός και βήμα-βήμα χτίσιμο ο οργανισμός που θα αναλάβει αυτή την υλοποίηση. Στην παρούσα συγκυρία, όπως διαπιστώνεις, δεν υπάρχει χρόνος. Ο χρόνος θα συμπιεσθεί ακόμη περισσότερο με την ανάληψη της διακυβέρνησης.
    Ίσως ταιριάζει, εδώ, το παράδειγμα από τον κόσμο των σπορ: οι φανέλες μπορεί να είναι όμορφες, αλλά μια ανταγωνιστική ομάδα δημιουργείται στην προπόνηση. Με την σκληρή προπόνηση επιτυγχάνονται οι λεγόμενοι ‘αυτοματισμοί’ στην ομαδικότητα, κλπ.. Αυτοί χρειάζονται για να επιτύχει κανείς σε ένα πολύ ανταγωνιστικό πρωτάθλημα με σκληρούς αντιπάλους (Τρόικα, αγορές, δανειστές, ντόπια συμφέροντα, Τούρκους, βαλκάνιους, κλπ.)
    Πόσο καλά προπονημένη την βλέπεις την Νέα Δημοκρατία;
    Ο προπονητής είναι εξαιρετικός. Φτάνει όμως;
    Κάποτε αθλητικογράφοι είχαν θεοποιήσει έναν προπονητή στην Αμερική για τις απίστευτες επιτυχίες της ομάδας του. Αυτός θύμισε ότι η ομάδα είχε και πολύ καλούς παίκτες με την φράση: «You cannot make chicken salad with chicken feathers”. Έτσι δημοσιεύτηκε, αν και στην πραγματικότητα είχε πει: “You cannot make chicken salad with chicken shit”.
    Πως πάει η ΝΔ στα φιλικά; Μήπως πρέπει να καθαρίσουμε το κοτέτσι από τις κουτσουλιές;

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ StarPowerNone 01/10/2011 22:03:14

      Συμφωνώ φίλε StarPowerNone.

      Παραπάνω, σε σχόλιο στον Κόμη, κάνω μια ανάλυση που νομίζω εξηγεί κάποια πράγματα τουλάχιστον έτσι όπως τα βλέπω εγώ. Με χαρά θα ήθελα και τη δική σου άποψη.

      • StarPowerNone avatar
        StarPowerNone @ ierofantis 01/10/2011 22:24:56

        Την διάβασα την ανάλυσή σου στο προηγούμενο σχόλιο και με καλύπτει, αν ισχύουν οι παραδοχές σου. Πρόκειται για αισιόδοξες παραδοχές, αλλά τη χρειαζόμαστε την αισιοδοξία.
        Προσωπικά αναρωτιέμαι τι θα μπορούσαμε να κάνουμε έμπρακτα για να βοηθήσουμε. Ο καθένας πιστεύω στον κύκλο του το προσπαθεί. Στον δικό μου κύκλο η δυσπιστία για την πραγματοποίηση των εξαγγελιών είναι μεγάλη.
        Απαιτείται μεγάλη δεξαμενή πειστικής επιχειρηματολογίας. Και εσύ βοηθάς. Σ' ευχαριστώ.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ StarPowerNone 01/10/2011 22:58:26

          Φίλε StarPowerNone όλοι μας, και εμού συμπεριλαμβανομένου εκνευριζόμαστε, προσωρινά απογοητευόμαστε, γκρινιάζουμε και δυσπιστούμε.

          Φυσιολογικότατες αντιδράσεις για την κατάσταση που ζούμε θα έλεγα.

          Κουβεντιάζοντας με πολλούς εδώ μέσα, έρχομαι σχεδόν καθημερινά αντιμέτωπος με διάφορες απόψεις. Σεβαστές όλες.

          Το υπόβαθρο όμως που τουλάχιστον εγώ προσπαθώ να μεταδώσω, όπως μπορώ, είναι η αισιοδοξία. Ανεξάρτητα από τα πολιτικά. Μπορούμε να κάνουμε καλύτερη τη χώρα, τη ζωή μας, το περιβάλλον μας, τη δουλειά μας.

          Ο παππούς μου, έλεγε "Αν ονειρεύεσαι και κοιτάς τον ουρανό, στην χειρότερη περίπτωση θα ανέβεις σε βουνό. Αν κοιτάς ευθεία όμως, στην καλύτερη θα μείνεις στο επίπεδο που κοιτάς..."

          Κάπως έτσι το δουλεύω το πράγμα. Δεν μου βγαίνει πάντα, αλλά η προσπάθεια γίνεται πάντως!

        • StarPowerNone avatar
          StarPowerNone @ StarPowerNone 01/10/2011 23:24:09

          Είναι ιδιαίτερα υγιής, γοητευτική και φιλοσοφημένη η άποψη του παππού σου. Σου εύχομαι να είσαι δυνατός να την ακολουθείς αδιάλειπτα και να τραβάς κι’ άλλους μαζί σου.

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ StarPowerNone 01/10/2011 23:29:32

            Ευχαριστώ, αντεύχομαι ομοίως.

            Ελπίζω στους Έλληνες. Στο μικρόβιο που έχουμε μέσα μας. Στο σπόρο που δεν πεθαίνει!

  14. katalytikos avatar
    katalytikos 01/10/2011 21:06:20

    .... ΖΗΣΕ ΜΑΗ ΜΟΥ ΝΑ ΦΑΣ ΤΡΙΦΥΛΛΙ
    Η Ν.Δ. ΑΡΓΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΣΤΟΝ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟ, ΦΟΒΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΡΟΜΑΓΜΕΝΟ ,ΔΕΝ ΛΕΣ ... ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ.
    ΤΑ ΜΟΙΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ.
    ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ ΣΕ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ, ΙΣΩΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
    ή ΤΩΡΑ ή ΠΟΤΕ!

  15. gf-dmp avatar
    gf-dmp 01/10/2011 21:34:32

    Σκεφτείτε λίγο αυτό το σενάριο:
    Είναι, ας πούμε, μια μικρή πόλη.
    Και έχει, ας πούμε, 100 ΔΥ.
    Και ξαφνικά, ας πούμε, απολύονται οι 35.
    (Δεξιοί κυρίως, με "αντικειμενικά", βεβαίως, κριτήρια).
    Τι νομίζετε, να πούμε, ότι θα ακολουθήσει?
    Απολυμένοι - εργαζόμενοι, θα συνεχίσουν να ζουν, έτσι απλά, στην μικρή πόλη, θα βλέπουν οι μεν τους δε, και όλα καλά?
    Θα περνούν, οι άφραγκοι και χρεωμένοι, έξω από την πρώην Υπηρεσία τους, θα βλέπουν τους πασόκους να έχουν την δουλειά τους και απλά θα προχωράνε πιο πέρα?
    Ή μήπως νομίζετε ότι θα τους κάνουν την χάρη να αυτοκτονήσουν όλοι?
    Αμ δε!
    Ξέρετε τι εντάσεις υπάρχουν στις μικρές κοινωνίες?
    Λογικά, αν ο πασόκος σπρώξει τον ΝΔάτη, απ' την μεσαία τάξη στην κατώτερη, σύντομα θα δει και την ανάλογη αλλαγή στην συμπεριφορά του.
    Θα δει πώς, από νομιμόφρων αστός, γίνεσαι παραβατικός.
    Θα έχουν οι πασόκοι την δουλειά τους? Θα παίρνουν τον μισθό τους?
    Οι υπόλοιποι θα τον παίρνουν απ' αυτούς.
    Με ή χωρίς πρόκληση σωματικής βλάβης (κατά προτίμηση "με").
    Είτε μόνος του ο καθένας, είτε οργανωμένοι σε ομάδες.
    Σιγά μην αρχίσουν να διαδηλώνουν ειρηνικά.
    Σιγά μην κάτσουν, αγανακτισμένοι και άοπλοι, σαν εκείνους στο Σύνταγμα, να τους πετσοκόψουν.
    Σιγά μην κάτσουν να δουν τα παιδιά τους να πεινάνε.
    Ρε, θα τους στείλουν κανονικά.
    Και δεν μιλάμε μόνο για κείνους τους 35 ΔΥ.
    Βάλτε και τους ήδη άνεργους, τους καταχρεωμένους δανειολήπτες, τους… τους…
    Οι οποίοι, καθώς είναι μικρή η πόλη, γνωρίζονται όλοι μεταξύ τους.
    Και θα συναντιούνται πια τακτικά στην κεντρική πλατεία.
    Και θα τα λένε.
    Και θα οργανώνονται…
    Και θα…
    Αν θέλει να δει τέτοιες εξελίξεις η ΝΔ, ας συνεχίσει το ίδιο βιολί.
    Ας περιμένει εκλογές σε δύο χρόνια…
    Αν θα γίνονται ακόμα εκλογές τότε…
    Αν θα υπάρχουμε εμείς τότε…
    Όχι, δεν περιμένει κανείς τίποτα από δήθεν “ευγένειες” και παρεξηγήσιμες “υπευθυνότητες”.
    Ούτε από “επίσημες” δηλώσεις και ψευτο-διαδηλώσεις.
    Ας το σκεφτούν καλά στην ΝΔ, γιατί είναι πια πολλοί που έχουν αρχίσει να υποψιάζονται ότι όλοι τους τα έχουν συμφωνημένα.
    Και δεν θα περιμένουν για πολύ ακόμα…

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ gf-dmp 01/10/2011 22:06:05

      Περιγράφεις μια κατάσταση ημι - εμφυλιακού πολέμου!

      Αυτό πρέπει να αποφύγουμε.

      Δεν έχει νόημα να ζήσουμε πάλι διχασμό. Μπορούμε απλώς να τους στείλουμε σπίτι τους και μετά Ειδικό Δικαστήριο.

      Αλλά Ειδικό Δικαστήριο, όχι εξεταστικές και κουραφέξαλα.

      • gf-dmp avatar
        gf-dmp @ ierofantis 01/10/2011 22:28:44

        Περιγράφω ένα σενάριο που μου φαίνεται λογικό.
        Τώρα, αν προκύψει κατάσταση διχασμού και εμφυλίου, προφανώς δεν θα φταίει το σενάριό μου αλλά οι πράξεις της κυβέρνησης και η απραξία της ΝΔ.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ gf-dmp 01/10/2011 22:51:06

          Χρειάζεται πρωτίστως καθαρό μυαλό από όλους μας και λογική.

          Ότι και να κάνουν τα κόμματα, το ζητούμενο είναι αν εμείς θα πέσουμε στην παγίδα να αυτοφαγωθούμε.

          Θέλω να ελπίζω πως δεν θα ξανακάνουμε το ίδιο λάθος.

      • Απορία avatar
        Απορία @ ierofantis 02/10/2011 00:01:45

        Εαν η ΝΔ και εν γένει η αντιπολίτευση δεν πάρει σύντομα ενεργή και πατριωτική θέση στα πράγματα της χώρας ή περίπου αυτό θα συμβεί τελικά που λέει ο gf-dmp ή θα έχουμε κάποιας μορφής πραξικόπημα.

        Σε λίγο πάνω από τους μισούς δανειολήπτες θα έχουν χτυπήσει στάση πληρωμών. Θέλει φιλοσοφία το τι πρόκειται να γίνει;

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Απορία 02/10/2011 00:15:23

          Φίλε /φίλη, ούτε το ένα ούτε το άλλο.

          Πρώτον διότι για το ένα, δεν βλέπω καμιά τόση έντονη κοινωνική διεργασία που να δικαιολογεί την κοινωνική αναταραχή όπως την περιγράφει ο φίλος gf-dmp παραπάνω. Και ξέρεις, από επαρχία είμαι και εγώ, και μάλιστα από αυτές που βγάζουν ΠΑΣΟΚ με 50 %. Λογικά κάτι θα είχε πάρει το αυτί μου από τους διωκόμενους δεξιούς εκεί.

          Δεύτερον, το δύο, επίσης είναι εκτός συζητήσεως. Οι τελευταίοι που το τόλμησαν έλιωσαν στη φυλακή ενώ από τότε πέρασε παρέλαση μεγαλολαμογιών χωρίς να αγγιχθεί τρίχα από τα μαλλιά της κεφαλής τους. Οι βλάκες πέθαναν.

          Όσο για τους δανειολήπτες που δεν μπορούν, το ζήτημα είναι συστημικό. Αν δεν μπορούν οι δανειολήπτες, θα πληγούν οι Τράπεζες. Τότε αναγκαστικά θα πρέπει να ληφθεί πρωτίστως μέριμνα να σωθούν και να κρατηθούν στα πόδια τους οι Τράπεζες. Και από τον τρόπο που θα κρατηθούν οι Τράπεζες θα κριθεί και ο βαθμός που θα χαλαρώσει και η θηλειά στους δανειολήπτες.

          • Απορία avatar
            Απορία @ ierofantis 02/10/2011 00:27:14

            Υπό την υπόθεση ότι μένει το ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει το "έργο" του μάλλον δεν έχεις αντιληφθεί το τι πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα μέχρι τέλους του '12.

            Εαν είσαι δε στην Κρήτη να ξέρεις ότι οι πρώτοι που πιθανόν θα "μεξικανοποιηθείτε" θα είστε εσείς λόγω νοοτροπίας ορισμένων ολίγων αλλά ισχυρών, υπάρχοντος οπλισμού και κυκλωμάτων ναρκωτικών και εγκλήματος. Και στο λέω μετά πόνου γιατί η Κρήτη είναι πραγματικά ωραίος τόπος, με πραγματικά ωραίους ανθρώπους.

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Απορία 02/10/2011 00:39:11

            Το ΠΑΣΟΚ τη βγάζει - δε τη βγάζει, μέχρι την άνοιξη του '12.

            Άρα μη ανησυχείς, θα έχει καταρρεύσει πολύ πριν ολοκληρώσει τη "σωτηρία" της χώρας.

            Δεν είμαι από την Κρήτη. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος που περιγράφεις. Οι Κρητικοί είναι κουζουλοί, αλλά δεν τους έχω για τόσο κουζουλούς, ώστε να μεξικανοποιηθούν. Έχει ο τόπος τους ευλογία Θεού για να τον κακοποιήσουν έτσι αυτόν και τους ανθρώπους τους.

          • Απορία avatar
            Απορία @ Απορία 02/10/2011 01:01:18

            Εάν το ΠΑΣΟΚ δεν φύγει μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες, το πολύ και δεν αναστραφεί στη συνέχεια μέρος της πολιτικής του, καταστραφήκαμε. Ποσο μάλλον αν μείνουν και μέχρι την άνοιξη του '12.

            Τα γεγονότα στη συνέχεια που θα ακολουθήσουν θα τρέξουν με εκθετικούς ρυθμούς. "Παλαιά" οι γραμμικότητες...

            Αρχή του νέου έτους πάρα πολύς κόσμος θα έχει να διαλέξει από το αν θα του κοπει το ρεύμα και θα χρωστάει στην εφορία ή αν θα χρωστάει τα δανεια στις τράπεζες και μπει στον τειρεσία.

            Οδηγούμαστε σε τεράστια κοινωνική αναστάτωση. Η λογική και η ιστορία δείχνουν ότι θα χυθεί αίμα και θα υπάρξει τεράστια αναστάτωση. Σε τέτοιες περιπτώσεις ανθεί και βγαίνει στο προσκήνιο το παρακράτος με τη μορφή μαζικοποιημένου οργανωμένου εγκλήματος. Αυτό το ξέρουν οι στραταίοι γι'αυτό είπα για πραξικοπήματα τα οποία θα είναι πιθανά έστω και αν τώρα δείχνουν απίθανα.

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Απορία 02/10/2011 01:07:23

            Καταλαβαίνω αυτά που μου λές και συμμερίζομαι τους φόβους σου.

            Απλως εκτιμώ ότι το εσχατολογικό σενάριο δεν θα επιβεβαιωθεί.

            Θές από προαίσθημα, θες από την δική μου προσωπικά ανάλυση, δεν πιστεύω ότι θα οδηγηθούμε σε τέτοιο σημείο.

          • Απορία avatar
            Απορία @ Απορία 02/10/2011 01:15:41

            Μακάρι.

            Ο Σαμαράς θα κληθεί να κυβερνήσει στην κρισιμότερη στιγμή του έθνους από την απελευθέρωσή του από τους τούρκους.

            Failure is not an option...

  16. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 01/10/2011 22:37:53

    Οι ερωτήσεις στο τέλος του κειμένου ευστοχότατες, Ιεροφάντη...ελπίζουμε για το θαύμα...

  17. KA avatar
    KA 01/10/2011 23:36:29

    Δεν ειναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της ΝΔ, απλά! Είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην Ιστορία του νέου Ελληνικού Κράτους, που μετράει λιγότερο από 200 χρόνια (καθόλου ασήμαντος, αλλά όχι και μεγάλος ιστορικός χρόνος).

    Δεν θα ήθελα να βάλω τη σημερινή κατάσταση, ισότιμα, δίπλα στην πρόκληση του 1912, του 1922 ή του 1940. Πιστεύω πως δεν είναι αυτού του μεγέθους, άσχετα αν κάποιοι αρθρογράφοι, για διάφορους λόγους, το κάνουν. Δεν πιστεύω πως το διακύβευμα είναι ίδιου μεγέθους. Σίγουρα όμως είναι η μεγαλύτερη πρόκληση από το 1950 και μετά.

    Η σημερινή μάχη, δεν μετράει τις αντοχές ενός νεοτευκτου κόμματος όπως η ΝΔ. Όχι, έτσι απλά. Μετράει τις αντοχες του κομματιού της ελληνικής κοινωνίας που απετέλεσε (είτε το θέλει η "αριστερα του χαβιαριού", είτε όχι) την ραχοκοκκαλιά της. ΑΠό αυτές τις αντοχές, και τον πατριωτισμό αυτού του κομματιού, εξαρτάται πια η συνοχή της ελληνικής κοινωνίας και η μεσοπρόθεσμη επιβίωση του ελληνικού κράτους, με την μορφή που το ξέρουμε (και που θέλουμε να έχει, όσοι έχουμε ακόμα διατηρήσει την έννοια των λέξεων).

    Σε αυτή τη μάχη, σε αυτό το στρατόπεδο, χωράει και το κομματι της (κεντρο)-Αριστεράς που κάποτε εξέφραζε ο (γίγαντας) Ηλίας Ηλιού. Και ναι, υπάρχει ακόμα!

    Δεν χωράει (σε αυτό το στρατόπεδο) το εκπορνευμένο "εκσυγχρονιστικό" κομμάτι της (ο θεός να την κάνει!) ΚεντροΑριστεράς που θα έδινε τα πάντα, σε οποιονδήποτε(!), για να διατηρήσει το εξοχικό στο Πήλιο και την ευζωία για την οποία δεν κόπιασε!

    Η ΝΔ, ή θα εκφράσει αυτό το στρατόπεδο, σε αυτή τη μάχη, ή θα καταλήξει στον σκουπιδοτενεκέ της Ιστορίας.

    Απλά της αληθείας τα ρήματα.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ KA 01/10/2011 23:50:57

      Η ισχύς εν τη ενώσει.

  18. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 01/10/2011 23:41:42

    Ιεροφάντη, συγχαρητήρια για το άρθρο...

    Θα ήθελα να μείνω σε ένα σημείο που, κατά τη γνώμη μου, έχει την αξία του αλλά δεν θίγεται, γιατί περιέχει στοιχεία αυτοκριτικής:

    Την ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ...εννοώ όλων μας, που τόσα χρόνια δεν μας νοιάζουν οι "άθλιοι", αλλά τώρα τους θυμηθήκαμε γιατί απλά κινδυνεύουμε να γίνουμε και εμείς "άθλιοι"...

    -Τα βάζουμε όλοι με τους ΔΥ (και εγώ)...τόσα χρόνια γιατί ανεχόμασταν τη διαπλοκή και την κομματοκρατία?.. μήπως τελικά βολευόμασταν?
    -Θυμηθήκαμε την ανεργία...τo ελάχιστο ποσοστό του 8% (το 2007) γιατί δεν μας απασχολούσε? (ο κάθε άνεργος είναι 100% άνεργος και δεν τον πολυαποσχολεί αν έχει παρέα στην απελπισία)...τώρα που η πραγματική ανεργία είναι 25% ξαφνικά θυμηθήκαμε το πρόβλημα...μήπως απλώς όλοι φοβόμαστε την πιθανότητα της ανεργίας που έρχεται αργά ή γρήγορα και για τους εμάς τους ίδιους?...
    -Μας ενοχλούν τα κατευθυνόμενα μέσα μαζικής ενημέρωσης? εμείς όλοι δεν βλέπαμε μέγκα μέχρι πρόσφατα? (το δελτίο του ήταν με διαφορά πρώτο σε τηλεθέαση)...
    -Τα Εθνικά Θέματα τώρα πάνε κατά διαόλου? Ξεχάσαμε τα ανατολικά Ίμια?

    ...και πολλά άλλα μπορώ να παραθέσω...

    Η κρίση έχει και τα καλά της...μας επαναφέρει στην πραγματικότητα...μας κινητοποιεί...όσο για την ανάγκη εύρεσης Μεσσία στο πρόσωπο του Σαμαρά ή του κάθε Σαμαρά, είναι απλώς δήλωση αδυναμίας και απόγνωσης...και άλλη ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ δηλαδή, καθώς περιμένουμε κάποιον να "καθαρίσει" για εμάς...

    Πρέπει να αποφασίσουμε ότι έρχονται δύσκολες μέρες και να προσπαθήσουμε ειλικρινά να θέσουμε βάσεις για μία νέα "εντιμη" για όλους έναρξη...ώστε να μην υπάρχουν "άθλιοι"...

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Φακ Κωστας 02/10/2011 00:47:38

      Έχεις δίκιο. Υπό την έννοια ότι όντως η κρίση μας επαναφέρει στην πραγματικότητα και μας κινητοποιεί να βλεπουμε πράγρατα που πριν δεν μας άγγιζαν.

      Δεν ψάχνω για Μεσσίες.

      Αλλά δεν μπορώ να μη παραδεχτώ, ότι η μόνη αξιόπιστη, λογική, συστημική επιλογή διακυβέρνησης σήμερα με χαρακτηριστικά κυβενρησιμότητας και προοπτικής για το μέλλον, είναι ο Σαμαράς και η ΝΔ. Αν αποδειχθεί μάπα το καρπούζι, θα πέσει αίμα. Και το απεύχομαι.

      Θέλει όμως να βάλουμε πλάτη και εμείς.

      Αν δείξει διάθεση να κάνει αλλαγές προς το συμφέρον όλων με προστασία των αδυνάτων, όσο μπορεί υπό τις παρούσες συνθήκες που μας έχωσε ο ΓΑΠ, και αξιοπρέπεια έναντι δανειστών και τρίτων (αναφέρομαι στα εθνικά θέματα) αξίζει νομίζω την ευκαιρία του ο Σαμαράς.

  19. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 02/10/2011 00:11:50

    Ιεροφάντη,ορθά γράφεις.Πριν την έκτακτη σύνοδο κορυφής,προηγείται η έκθεση της τρόικα και οι συνεδριάσεις του Eurogroup και του ΔΝΤ.Χωρίς να είμαι οικονομολόγος και χωρίς να έχω ιδιαίτερες γνώσεις σ'εξειδικευμένα οικονομικά ζητήματα,πιστεύω πως η χώρα,με τις ευλογίες Παπανδρέου-Βενιζέλου και λοιπών,οδεύει ολοταχώς σε κούρεμα του χρέους με ό,τι αυτό συνεπάγεται.Παίζεται ένα πολύ ΒΡΩΜΙΚΟ παιχνίδι εις βάρος όλων μας και της χώρας.Το σχέδιο εκτελείται στην εντέλεια...Απλά,τόνισα νωρίτερα το συμβολισμό της ημερομηνίας της εκτάκτης συνόδου κορυφής που ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ακριβώς τριάντα χρόνια απο την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από το πασοκισμό.Και φυσικά,το ΜΑΚΕΛΕΙΟ της συζήτησης του προϋπολογισμού θα είναι αιματηρότατο,εις βάρος φυσικά της πασοκικής παράταξης...Ο Σαμαράς,έχω τη γνώμη,θα τους ΚΟΝΙΟΡΤΟΠΟΙΗΣΕΙ.....

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Komis Montechristo 02/10/2011 00:32:50

      Κοίτα ένα σενάριο που νομίζω ότι μπορεί να παίξει.

      Παραδοχές του σεναρίου οι εξής
      α) Ο Σαμαράς δημοσκοπικά "χτίζει" αυτοδυναμία. Σύντομα θα δούμε δημοσκοπήσεις με διαφορά 10% και βάλε. Αύριο κύριο άρθρο του ιδίου στο Βήμα της Κυριακής. Σημειολογία...
      β) Η Κυβέρνηση φυλλορροεί.
      γ)Η Τρόϊκα τα έχει παίξει με τους άχρηστους. Δευτέρα θα είναι πάλι στη Συγγρού. Τυχαίο;

      Το σενάριο.

      Η Έκθεση των δανειστών για την εκταμίευση της έκτης δόσης θα είναι θετική. Θα έχει όμως δύο αστερίσκους. Ένας, τα νέα μέτρα που θα εξαναγκασθεί η κυβέρνηση να πάρει μέσω του Φορολογικού Νομοσχεδίου και του Προϋπολογισμού. Αυτό θα μπετονάρει τη λαϊκή δυσαρέσκεια. Εκεί υπολογίζω ότι ο Σαμαράς θα ανεβάσει κατακόρυφα τους τόνους. Δεύτερος αστερίσκος, η ομολογία ότι η συμφωνία της 21/07 έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα, οπότε πρέπει να πάμε σε τεράστιο κούρεμα με συνεργασία με τους δανειστές. Αυτό προς τα τέλη Οκτωβρίου. Ο Προϋπολογισμός θα συζητηθεί για πρώτη φορά επίσης στα τέλη Οκτωβρίου. Ο Σαμαράς στη συζήτηση κατακεραυνώνει την Κυβέρνηση και την θέτει προ των ευθυνών της σε περίπτωση πτώχευσης. Οι βουλευτές του Κινήματος βλέπουν εφιάλτες και δεν θέλουν να δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης δια της ψήφισης του Προϋπολογισμού ,σε μια Κυβέρνηση που οδηγεί τη χώρα στη χρεοκοπία, ώστε να τους ακολουθεί η ρετσινιά για πάντα. Ο Σαμαράς μετατρέπει τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό σε πρόταση μομφής για την Κυβέρνηση. Οι Βουλευτές του Κινήματος, με οδηγία από την Ιπποκράτους, καταψηφίζουν. Η κυβέρνηση δεν περνά Προϋπολογισμό, καταρρέει, αποδρά νομοτύπως και προκυρήσει εκλογές, για τέλη Νοέμβρη. Η νέα Κυβέρνηση, ψηφίζει Προϋπολογισμό μέσα Δεκεμβρίου, ώς είθισται.

      • karenin avatar
        karenin @ ierofantis 02/10/2011 00:55:15

        Μέχρι τότε ενοείτε θα έχει λείξει η επαναδιαπραγμάτευση, η οποία που αποσκοπεί και τι στόχο έχει, δεν γνωρίζουμε. Επιπλέον πιθανό να μην πάρει αυτοδυναμία και να έχουμε επανάληψη εκλογών.
        Ο προυπολογισμός που πάει;

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ karenin 02/10/2011 00:56:43

          Προϋπολογισμός δωκεκατημορίων. Έχει ξαναγίνει.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ karenin 02/10/2011 00:58:08

          Για την αυτοδυναμία θα εξαρτηθεί κυρίως από την αποχή.

          Αν απέχει το εκλογικό σώμα, ας μη ζητάει και τα ρέστα μετά!

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ karenin 02/10/2011 00:59:27

          Γιατί λήγει η επαναδιαπραγμάτευση;

  20. ΙΩΝΑΣ2 avatar
    ΙΩΝΑΣ2 02/10/2011 00:36:31

    Προσωπικη μου αποψη ειναι αυτη την χρονικη περιοδο οι πολιτικοι που
    ακουγονται με προσοχη απο τους πολιτες ειναι ο Σαμαρας και ο Τσιπρας.
    Προσεχτε λεω οτι ακουγονται αυτο δεν μεταφραζεται αυτοματως και σε ψηφους υπερ τους.
    Η προτιμηση του ψηφοφορου θελει πολυ δουλεια ακομα και για τους δυο.
    Αυτοι οι δυο πολιτικοι ο καθενας απ' την μερια του και με βαση τα πιστευω τους
    κανουν πραγματικα Αντιπολιτευση στο ΠΑΣΟΚ.
    Ο Τσιπρας οριμασε πλεον εφυγε απο τις κηδεμονιες του Αλαβανου και Κουβελη
    και χτυπα αποτελεσματικα και καιρια το ΠΑΣΟΚ και προσωπικα τον Παπανδρεου.
    Ο μικρος αν συνεχισει ετσι πιστευω οτι θα διαδεχθει επαξια τον Ηλια Ηλιου.
    Ο Αντωνης απ' την μερια του βαδιζει πιο μετρημενα -αλλωστε υπο προθεσμια πρωθυπουργος ειναι- ετσι πρεπει να πραττει.
    Ο λογος του ειναι μεστος αλλα πρεπει να πεισει περαιτερω για τους συνεργατες του.
    Αν συνεχισουν ετσι και οι δυο τον δρομο της συνεπειας και του πατριωτισμου
    πιστευω οτι οι λογοι τους και οι πραξεις τους θα μετεσιωθουν και σε ψηφους
    υπερ τους.
    Αν δε καταφερουν μετεκλογικα να συνεργαστουν πανω σε ενα προγραμμα σωτηριας της πατριδας τοτε υπαρχει ενας λογος παραπανω για ολους εμας να ελπιζουμε για ενα καλλιτερο αυριο.
    Ισως αυτη η επιθυμια μου να ταιριαζει('η και να επηρεαστηκε;) με τον υποτιτλο του αρθρου: Η ώρα που θα ενωθεί η μεσαία τάξη με τους εργαζομένους έρχεται καλπάζοντας !!!

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ ΙΩΝΑΣ2 02/10/2011 00:55:20

      Ένα από τα ..."καλά" της κρίσης, είναι ότι επιτέλους αριστεροί και δεξιοί έχουμε κοινά σημεία επαφής.

      Δεν ξέρω αν θα μετουσιωθεί ποτέ σε πραγματικότητα η συνεργασία των δύο πολιτικών ανδρών που αναφέρεις ή των κομματικών σχηματισμών που ηγούνται.

      Αυτό που ξέρω είναι ότι ως δεξιός, ανέπτυξα μέσα από τη διαδικασία της κρίσης "αριστερές" ανησυχίες που δεν είχα τόσο ανεπτυγμένες πριν και διαπιστώνω ότι και πολλοί αριστεροί αναπτύσσουν και αυτοί τις δικές τους "δεξιές" ανησυχίες.

      Ε, δεν μπορεί, κάπου στη μέση θα βρεθούμε...!

    • Φακ Κωστας avatar
      Φακ Κωστας @ ΙΩΝΑΣ2 02/10/2011 01:08:12

      Aυτήν την σύγκλιση την προσβλέπω και εγώ...μακάρι...να συμπιεστεί το ΠΑΣΟΚ αμφίπλευρα...

  21. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 02/10/2011 00:42:16

    Πολλοί που ζητούν δράση και λύσεις εδώ και τώρα από τον Σαμαρά, και μιλούν για αυτοδικίες και εμφυλίους δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι το πάρτυ με τα δανεικά τελείωσε. Παραμυθιάζονται ότι μπόρα είναι και θα περάσει μόλις αλλάξει η κυβέρνηση, και ότι όλα θα γίνουν μια κακή ανάμνηση. Πείτε τους χαιρετίσματα ότι θα είναι μακρύς ο δρόμος και ότι από δω και πέρα αν δεν ‘βρέξουν κωλο ψάρι δεν τρώνε’. Και αυτό δεν σημαίνει ότι αρκεί κάποιος να δουλεύει σκληρά. Αυτό που μετράει είναι το τι παράγει και ποια η αξία του προϊόντος στην διεθνή αγορά. Και να μην παραμελήσουμε και την ανάγκη να αναπτυχθεί το marketing. Είναι πιο δύσκολο να πουλήσεις κάτι από το να παράγεις (άλλωστε αυτό οι ‘μεσάζοντες’ βγάζουν πιο πολλά από τους παραγωγούς).

  22. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 02/10/2011 01:05:50

    Ιεροφάντη,σωστές και κεραυνοβόλες οι επισημάνσεις σου.Πράγματι,ο Σαμαράς έχει δώσει άρθρο στο ''Βήμα''.Περίπου,καταλαβαίνω τις γενικές γραμμές που θα κινηθεί.Και όπως γράφεις,σημεία των καιρών είναι αυτά.Επίσης,όσον αφορά τις δημοσκοπήσεις,τώρα και σε περίοδο χαλαρότητας η ΝΔ προηγείται έξι μονάδες.Αν πλησιάσουμε σ'εκλογές η διαφορά θα φτάσει και θα ξεπεράσει το νούμερο που αναφέρεις.Όσο για τρόικα,διαισθάνομαι πως σίγουρα οι επαφές της με το οικονομικό επιτελείο της ΝΔ θ'αυξάνονται.Από κει και πέρα,όλοι αντιλαμβάνονται πως η φρικτή και απαίσια τωρινή κατάσταση είναι αδύνατον να συνεχιστεί.Το έχω αναφέρει μερικές φορές και ξανατονίζω πως έχω τη διάσθηση πως θα πάμε σ'εκλογές προς τα τέλη Νοέμβρη.Αύριο στον ''Τύπο της Κυριακής'' δημοσιεύονται πιθανά ονόματα των συνδυασμών της ΝΔ.Καθόλου τυχαίο και αυτό.Η προεκλογική περίοδος πλησιάζει...Το ζήτημα είναι πότε θα συμβεί η πτώση της κυβέρνησης.Πιστεύω το εξής απλό.Ο ρόλος για τον οποίο επιλέχθηκε ο Παπανδρέου τελειώνει.Εκτέλεσε κατά γράμμα τις εντολές που του δόθηκαν και θ'αποχωρήσει.Απλά,αυτό θα γίνει όταν κλείσει το θέμα του κουρέματος του χρέους και ολοκληρωθεί το ΕΓΚΛΗΜΑ.Εκτός αν δεν προλάβει.Τον τρόπο αποχώρησής του και τις λεπτομέρειες τις γνωρίζει μόνον ο ίδιος.Από κει και πέρα,εκείνο που με απασχολεί είναι σε τι κατάσταση θα βρει τη χώρα ο Σαμαράς και πόσο εξοντωμένοι θα είναι οι Έλληνες πολίτες.Έχω τη γνώμη ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν θα έχει ούτε μια μέρα περίοδο χάριτος και οφείλει να είναι πανέτοιμη.Και κλείνω τις σκέψεις μου με αυτό που έγραψες στο κεντρικό άρθρο σου:''Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει χρόνο.Η κλήρωση για το στοίχημα θα γίνει πολύ σύντομα''.Και συμπληρώνω.Τα λάθη,πια,απαγορεύονται.Η κοινωνία θέλει ΟΡΑΜΑ,ΕΛΠΙΔΑ και ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ...

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Komis Montechristo 02/10/2011 01:11:05

      Φίλε Κόμη, κλείνεις το σχόλιό σου με τις φράσεις "Από κει και πέρα,εκείνο που με απασχολεί είναι σε τι κατάσταση θα βρει τη χώρα ο Σαμαράς και πόσο εξοντωμένοι θα είναι οι Έλληνες πολίτες.Έχω τη γνώμη ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν θα έχει ούτε μια μέρα περίοδο χάριτος και οφείλει να είναι πανέτοιμη."

      Εκεί είναι και η δική μου σκέψη.

      • Komis Montechristo avatar
        Komis Montechristo @ ierofantis 02/10/2011 01:27:13

        Φίλε Ιεροφάντη,σε καληνυχτίζω με δυο λέξεις με τις οποίες θα συμφωνούν όλοι:ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ και ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ!!!Μέσα σ'αυτή τη μαυρίλα και την απόγνωση που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία,η θετική ενέργεια και αισιοδοξία είναι δυο ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ στοιχεία που βοηθούν σημαντικά.Εξάλλου,ας μην αμελεί κανείς πως μετά από μια σκοτεινή καταιγίδα,έρχεται ένα φωτεινό και υπέροχο ουράνιο τόξο....

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Komis Montechristo 02/10/2011 01:47:30

          Καληνύχτα Κόμη μου.

          Σε ευχαριστώ για το διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων.

          Το μήνυμά σου είναι κάτι που ενστερνίζομαι απολύτως.

  23. karenin avatar
    karenin 02/10/2011 01:14:22

    Οχι δεν λήγει, αλλά φαντάζουμε απο τα αποτελέσματα θα εξαρτηθεί ο προυπολογισμός. Οσο για την αποχή, όπως και άλλοι υποστηρικτές του Α.Σ, βγάζουν έντεχνα απο το κάδρο την ΝΔ. Ελα όμως όπως στην ΔΕΘ ξαναμπαίνουν στο κάδρο, και μάλιστα πρώτο τραπέζι πίστα. Το θεωρώ περιτό να σου πω τι νιώθει η μεσαία τάξη για τους περισσότερους απο αυτους. Οσο και να τους κρύψει οι μνημες είναι νωπές.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ karenin 02/10/2011 01:43:49

      Αν τους δείς σε ψηφοδέλτιο, εκτέλεσέ τους στην κάλπη.

      Θα έχεις συμμετάσχει όσο δεν μπορείς να φανταστείς, στο να ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι!

  24. λαλακης avatar
    λαλακης 02/10/2011 01:24:58

    H χωρα εχει αναγκη απο μια μεγαλη κεντρωα φιλελευθερη παραταξη
    Και αυτη δεν ειναι η ΝΔ...

  25. ierofantis avatar
    ierofantis 02/10/2011 02:13:48

    Ευχαριστώ όσους και όσες είχατε την καλοσύνη να σχολιάσετε και να ανταλλάξετε απόψεις μαζί μου.

    Καλή συνέχεια από τον ... Ierofantis.

  26. ΜΠ avatar
    ΜΠ 02/10/2011 20:51:15

    Ierofantis: "Ο Σαμαράς μετατρέπει τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό σε πρόταση μομφής για την Κυβέρνηση....", αυτήν την πρόταση μομφής την περιμένουμε μήνες τώρα! Επιτέλους να γίνει διότι η κυβέρνηση του μνημονίου ετοιμάζει και τον προϋπολογισμό του 2014, για να μας θυμίζουν την παρουσία τους και μετά την τετραετία που διατείνονται και ελπίζουν ότι θα εξαντλήσουν!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.