#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/02/2012 07:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το μεγάλο παιχνίδι (Ο Σαμαράς αγοράζει χρόνο)



Τώρα αρχίζει το παιχνίδι της αποκάλυψης των λαθεμένων εκτιμήσεων, των αργοπορημένων αποφάσεων, των μίζερων διατυπώσεων, των ιδιοτελών κινήτρων, των μικρών πολιτικών, των λάθος δομών, των διαφορετικών στόχων. Το παιχνίδι του Κόστους. Και αυτό είναι ένα κακό και πολύπλοκο παιχνίδι για όλους τους παίκτες.

Ένα παιχνίδι πολύπλοκο γιατί κάθε παίκτης παίζει με τον δικό του κανόνα. Δεν έχει το παιχνίδι έναν κανόνα για όλους. Ο κάθε ένας καθορίζει τον δικό του. Και ο ισχυρότερος, πρώτος. Και είναι ακόμα πιο πολύπλοκο γιατί παίζεται από ανθρώπους. Δεν παίζεται από Κράτη ή Οργανισμούς. Παίζεται από ανθρώπους που έχουν και νοητικά όρια και προσωπικούς στόχους να σκεφτούν και προσωπικές στρατηγικές να ικανοποιήσουν. Και είναι έτι πολυπλοκότερο γιατί οι ισχυρότεροι από αυτούς τους ανθρώπους έχουν ήδη μπει σε προεκλογικές διαδικασίες. Και εάν από πριν γίνονταν εύκολα λάθη από κάποιους και επαναλαμβάνονταν εύκολα, τώρα χρειάζεται προσοχή γιατί η αδράνεια σε λάθος οδηγεί πάλι σε λάθος.

Σχεδίασε η Κορυφή τον περασμένο Ιούλιο το πρώτο πρόγραμμα διάσωσης της Ευρώπης. Πως το έκανε; Σκέφτηκε ότι αν δώσει οριστική λύση στον “πρωτογενή ιό” Ελλάδα, τότε θα εξάλειφε το πρόβλημα μετάδοσης της κρίσης στην υπόλοιπη περιφέρεια και παραπέρα. Και τι αποφάσισε; Αποφάσισε ότι για την Ελλάδα  χρειάζονταν 170δις. Και ανακοίνωσε πως θα συμμετάσχουν οι παίκτες: 40δις “εθελοντικά” οι τράπεζες (το πρώτο PSI), 50δις η Ελλάδα από αποκρατικοποιήσεις, 50δις υπόλοιπο από το πρώτο μνημόνιο των 110δις που δεν είχαν εκταμιευθεί ακόμα αλλά είχαν “χωνευτεί” πολιτικά και 30δις που “εκτίμησαν” ότι άντεχαν να πουλήσουν στα κοινοβούλια τους, στα κόμματα των συνασπισμών τους, στα μέσα τους, στην κοινή τους γνώμη. Και ανακοίνωσαν στον κόσμο ότι έσωσαν την Ελλάδα, την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία από ένα πυρηνικό όλεθρο. Αυτά αποφάσισαν και είπαν τότε.

Το ίδιο βράδυ / άλλο πρωί έγιναν διάφορα πράγματα… Τα ιταλικά επιτόκια έφυγαν για το φεγγάρι, ακολούθησαν τα ισπανικά και άρχισαν να σκαρφαλώνουν τα γαλλικά CDS, έως το σημείο να διαπραγματεύεται η Γαλλία (παραμονές εκλογών) ως junk κάτω από τις Φιλιππίνες. Κάποια στιγμή δυσκόλεψαν και οι πωλήσεις γερμανικών χαρτιών. Ουπς! πως έγινε αυτό άραγε….; Εγινε γιατί στις αγορές όλοι έχουν μοντέλα και κανείς δεν ήταν ούτε αφελής ούτε ινδιάνος που χάνει στην τηλεόραση από τον καουμπόη. Ετρεξαν τα νούμερα και είδαν ότι η Ελλάδα με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν έλυνε το πρόβλημα της χρηματοδοτικής της επάρκειας, άρα της βιωσιμότητας του χρέους της. Αποτέλεσμα, ο κίνδυνος μετάδοσης παρέμενε ολοζώντανος. Γιατί ο λογαριασμός ξεκίνησε με τρύπα και η απόφαση με λάθος δομή.

Αποφάσισαν ότι η Ελλάδα μπορούσε να συνεισφέρει 50δις από αποκρατικοποιήσεις σε τόσο μικρό διάστημα. Πρώτο λάθος. Η Ελλάδα έχει περιουσία μεγαλύτερης αξίας αλλά για να αναδειχθεί χρειαζόταν σχέδιο και ικανότητα αξιοποίησης που δεν συναρτάται με τσάτρα-πάτρα ξεπούλημα, ούτε με εξυπηρέτηση χρέους “χθες”. Χρειαζόταν – και χρειάζεται -  στόχευση, στρατηγική, ηρεμία υλοποίησης, προσεκτικό σχεδιασμό, δυνατότητα εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων της αγοράς, κατάλληλη οργάνωση και επιμονή. Το ότι είπαν στην Ελλάδα να στήσει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στο οποίο να σπρώχνει περιουσιακά στοιχεία,  ή το ότι προσέλαβε η Ελλάδα δύο στρατούς συμβούλων για κάθε έργο χωρίς συντονισμό, χωρίς κατεύθυνση, χωρίς ενιαία γραμμή παραγωγής αξιών δεν σήμαινε ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι που είχαν τεθεί. Όχι οι στρατηγικοί, που αφορούν την ανάπτυξη, το νέο οικονομικό μοντέλο, τα φρέσκα επενδυτικά κεφάλαια, τους νέους παίκτες, τη ρευστότητα στην αγορά και κυρίως την απασχόληση. Ούτε καν οι εισπρακτικοί στόχοι δεν μπορούσαν να επιτευχθούν. Όχι 50δις (ή προσφάτως 19δις) σε πέντε χρόνια, ούτε 5δις σε 50 χρόνια δεν γίνεται να συγκεντρωθούν έτσι. Και έτσι η Ελλάδα έχανε – σε κάθε επιθεώρηση της τρόικας – το στόχο αυτό. Και την πλήρωναν οι μισθωτοί και ο συνταξιούχοι. Και την πληρώνουν.

Αποφάσισαν ότι οι ιδιώτες θα έβαζαν 40δις μετέχοντας με 21% στο τότε PSI. Δεύτερο λάθος, γιατί οι τράπεζες γνώριζαν – το ίδιο βράδυ – ότι το συνολικό πακέτο δεν έλυνε το πρόβλημα, δεν από-κινδυνοποιούσε την ελληνική οικονομία, άρα δεν μετείχαν εθελοντικά σε πλήρη απώλεια.

Και δεν προχώρησε το σχέδιο Ιουλίου και φθάσαμε στον Οκτώβριο. Και η  κα. Μέρκελ είπε “το πρόγραμμα του Ιουλίου δεν μπορούσε να υλοποιηθεί γιατί άλλαξαν οι παραδοχές…” Τρίτο λάθος. Δεν είχαν αλλάξει οι παραδοχές. Η δομή της απόφασης του Ιουλίου είχε προκαλέσει αλλαγή συνθηκών. Προς το χειρότερο, με αποτέλεσμα τον Οκτώβριο να χρειάζονταν περισσότερα κεφάλαια.

Και ξανασχεδίασε η Κορυφή τον περασμένο Οκτώβριο το δεύτερο πρόγραμμα διάσωσης της Ευρώπης. Και ξανασκέφτηκε ότι αν δώσει οριστική λύση στον “πρωτογενή ιό” Ελλάδα, τότε θα εξάλειφε το πρόβλημα μετάδοσης της κρίσης που δεν είχε καταφέρει λίγους μήνες πριν. Και “αποφάσισε” να μην δώσει οριστική λύση. Όμως ονομάτισε ως “οριστική λύση” το να πιάσει η Ελλάδα το στόχο του 120% χρέους/αεπ το 2020. Αυτό θα “σημαίνει” βιωσιμότητα του Ελληνικού χρέους. Και σχεδίασε τη γνωστή δομή: 100δις “εθελοντικά” οι τράπεζες (το δεύτερο PSI), για τα οποία όμως χρειάζονταν 30δις “κίνητρο” (τόσα περίπου ήταν τα “πολιτικά χωνεμένα” διαθέσιμα από το πρώτο πακέτο που δεν είχαν εκταμιευθεί) και αρκετό σφυροκόπημα των ιδιωτών να δεχθούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κόστος σε αντάλλαγμα ενισχυμένων εγγυήσεων και ρητρών στα νέα ομόλογα αξίας περίπου 70δις που θα εκδώσει η Ελλάδα, 30-40δις για την ανακεφαλαιοποίηση του ελληνικού συστήματος από το PSI και τα υπόλοιπα για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της Ελλάδας, με την Ελλάδα να εισφέρει 19δις  από αποκρατικοποιήσεις έως το 2015 και το σύνολο μετά. Και ξαναανακοίνωσαν ότι έσωσαν την Ελλάδα, την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία από τον όλεθρο. Αυτά αποφάσισαν και είπαν τότε.

Και από τότε άρχισε το παιχνίδι του Κόστους. Γιατί οι παίκτες διάβασαν την απόφαση, έτρεξαν τα νούμερα και κατάλαβαν ότι λείπουν χρήματα. Υπάρχει χρηματοδοτικό κενό ακόμα και εάν η Ελλάδα – τα επόμενα χρόνια - αποκτούσε κινέζικους ρυθμούς ανάπτυξης, σκανδιναβικούς δημοσιονομικούς  τρόπους  και επιτύγχανε και το 100% των στόχων από αποκρατικοποιήσεις. Με τέτοια απόδοση και τα υφιστάμενα διαθέσιμα κεφάλαια, ορθά ο Σόιμπλε διαρρέει ότι το 2020 το χρέος/αεπ θα κυμαίνεται στο 136-137%.  Και αποκρύπτει ότι το 120% θα επιτυγχάνετo – θεωρητικά - κάπου μεταξύ 2023-2025, γεγονός που εύκολα δημιουργεί μία πρόσθετη ανάγκη περίπου 20-30 “άτοκων” δις την επόμενη δεκαετία, αναλόγως της ύφεσης.

Και ο κάθε παίκτης άρχισε το παιχνίδι με τον δικό του κανόνα και στόχο:

Οι ευρωπαίοι δεν θέλουν  - τώρα - να βάλουν άλλα λεφτά, ακόμα και αν συνειδητοποιούν ότι το πακέτο δεν αρκεί. Αφού πρώτα εξάντλησαν την Ελλάδα που είναι η μόνη που εισφέρει “δωρεάν” για αυτούς χρήματα από περικοπές, “χτύπησαν” τους ιδιώτες, μετά έκλεισαν το μάτι στην ΕΚΤ που άνοιξε τις κάνουλες και τώρα ξαναχτυπούν την Ελλάδα. Γιατί κάθε ευρώ που δίνει η Ελλάδα για αυτούς είναι ένα ευρώ που δεν δανείζουν, άρα “καλοδεχούμενο”. Το γεγονός ότι κάθε τέτοιο ευρώ προκαλεί περαιτέρω ύφεση, άρα απώλεια αρκετών άλλων  στην παρούσα φάση, δεν το ακούν. Το γεγονός ότι αυτή η πολιτική προκαλεί πολιτική αποσταθεροποίηση άρα συναλλακτική αστάθεια για αυτούς τους ίδιους δεν το καταλαβαίνουν. Όταν αυτή η απώλεια ταρακουνήσει συθέμελα  το μοντέλο και τα νούμερα, τότε θα κάνουν πως δεν το ακούν. Και αυτό θα συνεχιστεί μέχρι τη λήξη του παιγνίου ή μέχρι το σημείο που θα πρέπει να δεχτούν μικρότερο win για αποφυγή μεγάλου κόστους. Και μπαίνουν – ήδη - σε προεκλογική περίοδο, με έναν Γάλλο που επίσημα δεν αναγνωρίζει την έως σήμερα γραμμή πλεύσης, με μία καγκελάριο να χτυπάει υψηλά νούμερα στις δημοσκοπήσεις και να απεύχεται ελληνική χρεωκοπία που θα της διαλύσει την εικόνα και τον “βενιζέλο” της που βλέπει το “όνειρο” της καγκελαρίας να απομακρύνεται. Οι  κοινοτικοί είναι κομπάρσοι. Όμως δεν αντέχουν ελληνική χρεωκοπία γιατί το κόστος της μόλυνσης  της Ευρώπης από ελληνική χρεωκοπία ακόμα και εντός ευρώ παραμένει δυνητικά γιγάντιο. Ακόμα και ο Σόιμπλε είπε: “είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι”. Πόσο καλύτερα; Τόσο όσο να γίνει καγκελάριος ή τόσο όσο που να μπορούν να δεχτούν οι γερμανοί φορολογούμενοι, χωρίς να ξεκινήσουν πρώτοι την επανάσταση; Γιατί, ή είσαι έτοιμος να πληρώσεις δεύτερο πακέτο / χρεωκοπία Πορτογαλίας, ενδεχόμενο Ιρλανδίας, δανεισμό Ιταλίας / Ισπανίας, απώλειες ΕΚΤ, ανακεφαλαιοποιήσεις τραπεζών σου, ή δεν είσαι. Υπάρχει και άλλη εξήγηση: μπορεί να θεωρείς ότι η αντίπαλός σου για τη καγκελαρία είναι.

Οι νότιο - ευρωπαίοι μάλλον παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα. Θέλουν γρήγορη λύση γιατί κάθε αβεβαιότητα τους κοιτάει στα μάτια, με μόνη άμυνα τη δήλωση των βορείων “η Ελλάδα είναι εξαιρετική και μοναδική περίπτωση!”. Και οι αγορές αξιολογούν το πώς παίζεται το παιχνίδι και πιστεύουν ή δεν πιστεύουν τέτοιου είδους δηλώσεις. Και αυτό το ξέρουν και οι ιταλοί και οι ισπανοί και οι πορτογάλοι. Ίσως και οι γάλλοι.

Η ΕΚΤ προσπαθεί να δώσει μεγαλύτερη ηρεμία στο σύστημα. Και πριν το έκανε, δειλά και σιωπηρά. Τώρα το κάνει δημόσια και γενναιόδωρα. Εκτιμάται ότι με τη δημοπρασία του Φεβρουαρίου θα ξεπεράσει την FED σε παροχή ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα. Το ερώτημα είναι πως θα χειριστεί το ελληνικό ζήτημα. Θα εγκαινιάσει το OSI; Θα βάλει στο οικονομικό λεξιλόγιο την Official Sector Involvement; Η εκτίμηση είναι ότι ναι. Η ΕΚΤ θα αφεθεί / πεισθεί να βρει ένα τρόπο ώστε να συμβάλει στην απομείωση του ελληνικού χρέους. Εκτιμάται ότι μετά και την ΕΚΤ θα παραμείνει ένα σημαντικό χρηματοδοτικό κενό που θα πρέπει να καλυφθεί. Το πόσο θα μπορεί να εκτιμηθεί όταν ανακοινωθούν οι όροι της συμμετοχής της Τράπεζας.

Ο πιο ενδιαφέρον παίκτης ίσως – σήμερα – να είναι το ΔΝΤ. Για δύο λόγους: πρώτον γιατί έχει μία διοικητική προϋπόθεση που αποτελεί ταυτόχρονα και όπλο στη φαρέτρα του (και με κατάλληλους χειρισμούς ίσως και στη φαρέτρα της Ελλάδας). Την ανάγκη να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βιωσιμότητας της χώρας που καλείται να δανείσει. Και το ΔΝΤ εδρεύει στην Washington και δεν έχει εκλογές. Δεύτερον, γιατί το ΔΝΤ, ως οργανισμός, διατρέχει τον κίνδυνο της “ελληνικής αποτυχίας” περισσότερο από κάθε άλλο παίκτη, εκτός Ελλάδας. Οποιαδήποτε αποτυχία στο εγχείρημα της Ελλάδας θα απονομιμοποιούσε το Ταμείο ως “παγκόσμιο εργαλείο”. Και αυτός ο κίνδυνος αποτελεί δυνητικά όπλο στην φαρέτρα της Ελλάδας (αρκεί να το αντιληφθεί). Το ΔΝΤ χρειάζεται τελική λύση για την Ελλάδα και γνωρίζει ότι αυτή δεν υπάρχει σήμερα και δεν θα υπάρξει ούτε αύριο όσο η διαδρομή παραμένει στον εφιάλτη της ύφεσης.

Το ίδιο και η Ελλάδα, ο – φαινομενικά – πιο “αδύναμος” παίκτης. Το τελευταίο διάστημα, η χώρα, δηλαδή ο Αντώνης Σαμαράς έπαιξε σωστά τα χαρτιά του. Αγόρασε χρόνο. Έστω και πανάκριβα. Η Ελλάδα μένει στο τραπέζι και αναμένει την κατάλληλη στιγμή να βάλει τον δικό της κανόνα. Τον οποίο έχει εγκαίρως οριοθετήσει στους άξονες της κοινωνικής συνοχής και της ανάπτυξης. Η στιγμή θα έρθει – ίσως και συντομότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Γιατί κάθε ημέρα που περνάει, η αποτελεσματικότητα του  γερμανικού σχεδίου εκτίθεται, απονομιμοποιείται. Και ακολουθούν οι εμπνευστές του. Ο χρόνος πέρασε και για αυτούς, χωρίς λύση.

However

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 16/02/2012 07:57:21

    O αξιότιμος κύριος Κουκουλόπουλος, ( για να κάνει το ...κομμάτι του? ) ομολογεί σε χρόνο ανύποπτο, σε ζωντανή σύνδεση ( αν ήταν μαγνητοσκοπημένο, θα το χαν κόψει με άνωθεν εντολή ) μια άλλη, απλούστερη "χρονολογική εξέλιξη", εξερχόμενος από το ΚΤΕ οικονομιας του ΠΑΣΟΚ
    Η είδηση "θάφτηκε" τότε, δηλαδή δε δόδηκε συνέχεια από κανένα μέσο ενημέρωσης.

    http://www.youtube.com/watch?v=ghoZNWYrZ-0

    • abcd avatar
      abcd @ Ανδρέας 16/02/2012 10:47:33

      Και ακόμη θάβετε αντί κάποιοι από δω και από κει όλων των αποχρώσεων να το έχουν κάνει σημαία,παράξενα πράγματα βρε παιδί μου !!!!

  2. Γιάννης Στ. avatar
    Γιάννης Στ. 16/02/2012 08:05:44

    Λυπάμαι, αλλά από το ύφος αυτού του κειμένου μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι κάποιος μας χρωστάει λεφτα και δε μας τα δείνει. "...Αφού πρώτα εξάντλησαν την Ελλάδα που είναι η μόνη που εισφέρει “δωρεάν” για αυτούς χρήματα από περικοπές..."-

    Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι οικονομολόγοι που βγήκαν στην τηλεόραση το 2010 είπαν ότι το μνημόνιο Ι αποτελούσε την ταφόπλακα της Ελλάδας. Νομίζουμε ότι δεν το γνώριζαν αυτό οι Γερμανοί οικονομολόγοι και δεν ήξεραν από τότε ότι το μνημόνιο δεν πάει πουθενά? Απλώς ήθελαν χρόνο να θωρακίσουν Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ιρλανδία. Η Ελλάδα θα αποτελούσε παράδειγμα προς αποφυγή.

    Βέβαια η ευθύνη για την κατάντια μας δεν είναι δική τους επιλογή. Από τότε που επικράτησαν οι λαϊκιστες, οι μίζες και τα κότερα επί Σημίτη πάμε από το κακό στο χειρότερο. Βγάλαμε τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια.

    Η ειρωνία είναι ότι η a-la-Greca αριστερή αντίληψη περί κράτους και η απώλεια κάθε προσωπικής ευθύνης θα οδηγήσει σε εξαφάνιση την μεσοαστική τάξη και θα αποτελέσει δώρο για τους βιομήχανους-εξαγωγείς και για όλους αυτούς που έκλεψαν τον Ελληνικό λαό και έβγαλαν τα χρήματά τους στο εξωτερικό. Τέτοια αναδιανομή πλούτου στην πλουτοκρατία θα την θαυμάζουν οι νεοφιλελευθεροι και οι κοινωνικοί δαρβινιστές για δεκαετίες. Αυτή θα είναι και η ιστορική κατάθεση της Ελληνικής Αριστεράς στην 3η δημοκρατία.

    Στην υγειά μας.

    • Ιοκαστη avatar
      Ιοκαστη @ Γιάννης Στ. 16/02/2012 08:34:45

      συμφωνώ! το κακό είναι οτι αυτή η a-la-Greca αριστερή αντίληψη περί κράτους και η απώλεια κάθε προσωπικής ευθύνης έχει μολύνει πια και το "αστικό" κόμμα της ΝΔ. Η πρόσφατη εκδήλωση ανταρσίας του ΟΧΙ ειναι ενδεικτική. Η φρασεολογία Μανώλη και Καμμενου το ίδιο!

      Προσωπικά πιστεύω οτι οι Γερμανοι δεν έχουν αποφασίσει ακόμη τι θα κάνουν. Θα ήθελαν να μας πεταξουν εξω τιμωρώντας μας και αφου εχουν διασφαλίσει οτι διασφαλίζεται. Οι μνήμες του Γ' Ραιχ είναι ακόμη νωπες στην κεντρική ευρώπη. Ακόμη και στους αυστηρούς Ολλανδους!
      Η κεκαλυμενη οικονομικη "κατάληψη" της ευρώπης άρχισε ήδη να ενοχλεί πολλούς ευρωπαιους! μία ενδεχόμενη αλλαγή στα Ηλύσεια πεδία, θα δημιουργουσε ενδεχομένως άλλες συνθηκες. Ασχετα αν οι Γερμανοι πιστευουν οτι οι κορώνες του Ολαντ είναι απλά προεκλογικα τερτιπια!

      Στη σκακίερα βγήκαν ολα τα πιονια μαζι. Περιπλοκο το παιχνιδι. Ειναι και η αλλη πλευρα του Ατλαντικου, ειναι και η Συρία και λιγο πιο περα το Ιραν.

      Και στα καθ΄ημας ένα κράτος μπάχαλο, σε κώμα!
      Επίδοξοι αρχηγοί, υποψηφιοι βουλευτες (υπαρχει ακόμη αυτό το σπορ;), και πολιτικαντες που παρακαλούν τον αρχηγο να τους πάρει πίσω στο μαντρι! Τα όρια ενδιαφεροντος τους αποκλειστικά τα όρια της εκλογικής τους περιφέρειας.
      Αντε να τρέξεις μαραθώνιο με τετοια ομαδα!

      Σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες!!

  3. Dexi Extrem avatar
    Dexi Extrem 16/02/2012 08:33:47

    1. Η κορυφή - χρησιμοποιώ την έκφραση του προοιμίου- γνωρίζει πολύ καλά πως θα λυθεί το πρόβλημα της Ελλάδας όμως μην είσαι σίγουρος ότι θέλει κάτι τέτοιο.
    2. Η Ελλάδα πρέπει να εξορθολογίσει το εμπορικό ισοζύγιο και να μειώσει το έλλειμα. Χωρίς δουλειά δεν γίνεσαι πλούσιος.
    3. Η βοήθεια , όσον αφορά την οικονομική στήριξη, του χαμηλότοκου δανεισμού για να μην πέσουμε στον τοίχο κυρίως της εσωτερικής και δευτερευόντως της εξωτερικής στάσης πληρωμών τελείωσε. Διήρκησε πάνω από δύο χρόνια και μυαλό δεν βάλαμε.
    4. Η βασικότερη ενέργεια της δέσμης των μέτρων λύσης του προβλήματος απαιτεί πολιτική βούληση. Ονομάζεται διαρθρωτικές αλλαγές και ουσιαστικά είναι η υιοθέτηση της ελεύθερης οικονομίας και οι αποκρατικοποιήσεις. Εδώ δεν έγινε τίποτα και δεν πρόκειται να γίνει με τον αναμενόμενο τρόπο. Διαπιστώθηκε και προωθείται η λύση της απαξίωσης των κρατικών οργανισμών και δομών. Αυτό θα γίνει με την επικράτηση μιας αριστερίστικης αντίληψης που θα οδηγήσει τάχιστα στην πλήρη κατάρρευση του συστήματος.

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/02/2012 08:35:39

    Το κείμενο είναι μια χαρά ανασκόπηση της κατάστασης, και των αδυναμιών των πάντων. Όλοι πάσχουμε και πάσχουν λίγο από το σύνδρομο της στρουθοκαμήλου, και η "Ευρώπη" και εμείς. Η "Ευρώπη" για 2-3 λόγους αρνήθηκε να δει ότι κάθεται σε φούσκα (αν και οι ενδείξεις είναι ότι η Γερμανία και το ξέρει και το χειρίζεται προς γεωπολιτικό της όφελος) και ότι κράτη μέλη πούλησαν με βερεσέ σε άλλα κράτη μέλη, με δανεικά που ανέχθηκαν ή και επέβαλαν.

    Εμείς κάναμε το ανάποδο, αλλά το "εμείς" σηκώνει πολύ νερό. Οι πολιτικοί μας, η Διαπλοκή μας, οι τραπεζίτες μας και η ΤτΕ. Είτε από βλακεία, είτε από ιδοτέλεια είτε σαν συνεργοί ξένων. Δεν χρωστάω εγώ (που δεν χρωστάω κυριολεκτικά) να πληρώνω την απληστία του εισαγωγέα αυτοκινήτων και την βλακεία του αγοραστή αυτοκινήτων, ούτε Ολυμπιακούς αγώνες ή "έργα" που δεν ήθελα (αλλά ήθελαν τα ΜΜΕ και οι χωματουργοί και μπετατζήδες). Και αυτό θα είναι σημείο τριβής, γιατί με ελάχιστες εξαιρέσεις, η ίδια κλίκα διαχειρίζεται σήμερα τα πράγματα.

    Το άλλο σημείο τριβής είναι ότι κακώς, κάκιστα, μιλάμε για συντήρηση ενός βιοτικού επιπέδου που δεν υπάρχει, με ξένα λεφτά. Η μη προετοιμασία και ειλικρινής επικοινωνία του θέματος μόνο παρατείνει την αγωνία. Δεν έχω ακούσει ακόμα τον δημόσιο λόγο για τό θέμα, λές και φταίει η ΕΕ ή το ΔΝΤ για το πρακτέο. Αυτό είναι προφανώς πολτική επικοινωνιακή πολιτική, αλλά αυτό μας δημιουργεί και εξάρτηση σε ξένους. Και όσο για την λέξη "Ανάπτυξη" θα την ξεχάσουμε για 1-2 γενιές! Δεν φοβάμαι την λιτότητα, ούτε και την αδικία του να επιβληθεί σε μένα, που δεν νομίζω έφταιξα. Φοβάμαι την λιτότητα που είναι εξαρτημένη από ξένους, γιατί θα γίνει, και έχει γίνει, υποδούλωση.

    • franc avatar
      franc @ archaeopteryx 16/02/2012 10:51:15

      Θέλω να πιστεύω οτι οταν ο Αντώνης Σαμαράς αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας:
      1.Θα πάψουν οι διορισμοί στο Δημόσιο μέσω βουλευτών.
      2.Θα καταργηθεί το επάγγελμα του συνδικαλιστή. Οι συνδικαλιστές θα ασκούν το λειτούργημά τους ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΜΙΣΘΙ στον ελεύθερο χρόνο τους αφού εκτελέσουν το οκτάωρό τους.
      3.Ο Δημόσιος τομέας θα λειτουργεί με τους ίδιους όρους με τον ιδιωτικό κατά το Γαλλικό πρότυπο της συνεχούς αξιολόγησης του προσωπικού με κύριο κριτή την εξυπηρέτηση του κοινού.
      4.Δεν θα υπάρχει μονιμότητα και θα υπάρχει απόλυτη σύνδεση αμοιβών-παραγωγικότητας.
      5. Θα καταργηθούν όλοι οι άχρηστοι Δημόσοι Οργανισμοί, ΔΕΚΟ, ΜΚΟ,
      ίσως και ΙΚΑ, ΕΦΟΡΙΑ (πρόταση Μάνου)
      6. Θα εφαρμοστεί το πρότυπο παιδείας της Φινλανδίας σε όλα τα επίπεδα.
      7. Το κονδύλι για την έρευνα-καινοτομία θα φτάσει τουλάχιστο αυτό της άμυνας.
      8.Θα αξιοποιηθεί πλήρως η Δημόσια περιουσία, ΑΟΖ , Νερό, Ενέργεια, Ναυτιλία κλπ.
      9. Θα επαναχαραχθεί η γεωστρατηγική θέση της χώρας.
      10.Θα αποκατασταθεί η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ της χώρας.

      Οσον αφορά την Ευρώπη θέλω να πιστεύω ότι θα συνέλθει απο την Νεοφιλελεύθερη Νάρκη της των τελευταίων 10 ετών και θα επανέλθει στην φυσιολογική εξελικτική της πορεία και μάλιστα άμεσα εντ'ος του 2012.

      Οσον αφορά τέλος το Παγκόσμιο σκηνικό, οτι η Αυτοκρατορία του χρήματος θα αποδεχθεί το μήνυμα Μπάφετ-Γκέιτς-Σόρος κλπ. και θα αρχίσει να "ξεφουσκώνει" την Παγκόσμια φούσκα του εικονικού χρήματος ακόμα και θυσιάζοντας μέρος των κερδών της υπερ μιας σταθερότερης πολιτικοοικονομικής κατάστασης, με την έκδοση νέου χρήματος στο οποίο εκτός του δολλαρίου θα μετέχουν τουλάχιστο και το ευρώ, γουάν και ρούβλι.

      Εχοντας παραμείνει στο τραπέζι, μπορούμε να ελπίζουμε, έστω κι αν πληρώνουμε ακριβά το εισιτήριο. Θα πρότεινα μάλιστα στον Τσίπρα και την Παπαρήγα να στείλουν στον κ. Σόιμπλε μια ευγενέστατη επιστολη όπου να του λένε οτι θα "εφαρμόσουν κατα γράμμα τις εντολές του" προκειμένου να επιτύχουν τη δημιουργία μιας ιδανικής Ελληνικής Δημοκρατίας κατά τις διδαχές των ιδεολογικών τους πατεράδων Μάρξ και Λένιν, "συμμαχώντας ακόμα και με τον διάβολο" για να το πετύχουν...Και να τον αφήσουν να καταλάβει μόνος του ποιός είναι ο διάβολος και ποιός είναι ο στόχος των κομμουνιστών...

      • Giwrgos P avatar
        Giwrgos P @ franc 16/02/2012 14:34:09

        Θέλω να πιστεύω οτι οταν ο Αντώνης Σαμαράς αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας:
        1.Θα πάψουν οι διορισμοί στο Δημόσιο μέσω βουλευτών.

        και πώς θα βρούν δουλειά τα δικά μας παιδιά τότε, δεδομένης και της οικτρής οικονομικής κατάστασης?
        Άσε που αν το κάνει δεν πρόκειται να τον ξαναψηφίσουμε

        • airman avatar
          airman @ Giwrgos P 16/02/2012 16:50:15

          Στην πρώτη τοποθέτηση του franc θέλω να πιστεύω ότι εννοούσε πως όταν ο Σαμαράς αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας να γίνουν όλα τα υπόλοιπα. Ας με συγχωτήσει για την ερμηνεία, εάν δεν τον εκφράζει.
          Σε ότι αφορά το σχόλιο του Giwrgos P, θέλω να πιστεύω ότι είναι αλληγορικό. Σε άλλη περίπτωση και με το συμπάθιο ΝΑ επιλέξει κάτι άλλο. Μάλλον γι' αυτόν ''λεφτά υπάρχουν''!

          • airman avatar
            airman @ airman 16/02/2012 17:28:06

            ..... ας με συγχωρήσει ....

  5. Nik avatar
    Nik 16/02/2012 08:36:39

    Από την μια παραπονιόμαστε για την αποβιομηχάνιση της χώρας και επειδή "δεν παράγουμε τίποτε" (εισάγουμε ντομάτες από την Πολωνία!!!!) και από την άλλη οι λέξεις "βιομήχανος" και σύμφωνα με τον Γιάννη, "εξαγωγέας" είναι όροι υποτιμητικοί.

    Αυτή είναι η κληροδότηση της αριστερής κουλτούρας στην ελληνική κοινωνία. Χωρίς ανάλυση, αυτόματα και αντανακλαστικά, καταδικάζουμε συλλήβδην και στοχοποιούμε. Και βέβαια διώχνουμε βιομήχανους και εξαγωγείς προς γειτονικές χώρες που τους περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες. Ετσι δεν γίνεται δουλειά.

    • Γιάννης Στ. avatar
      Γιάννης Στ. @ Nik 16/02/2012 08:42:21

      Δεν ήταν αυτό το νόημα όσων έγραψα.

  6. Nik avatar
    Nik 16/02/2012 08:51:19

    Κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη, όπως τονίζει ο αρθρογράφος However, προφανώς είναι πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες όλων των παικτών. Κανείς δεν έχει μιλήσει με λεπτομέρεια και με συγκεκριμένα σχέδια για αυτά τα δύο.

    Ο Reichenbach και ο ΟΟΣΑ κατάλαβαν ότι η κατάσταση με την παρούσα διοιηκτική δομή δεν είναι αναστρέψιμη. Αυτό το ξέραμε όσοι κάνουμε δουλειές στην Ελλάδα και το είχαμε βροντοφωνάξει επανελειμμένα. Το σύστημα δεν δουλεύει. Δυσχεραίνουμε γραφειοκρατικά ακόμη και τις πληρωμές προς το δημόσιο!

    Δεν πρόκειται για γκρίνια περί γραφειοκρατίας. Η ευημερία μιας χώρας έχει άμεση συνάρτηση με την γραφειοκρατία της. Μελέτες δείχνουν ότι οι δείκτες της γραφειοκρατίας αντανακλόνται και στην ανάπτυξη, βλέπε DeSoto και άλλους αναλυτές.

    Τα πράγματα κάποτε είναι πιο απλά από ότι φαίνονται.

    • μχ avatar
      μχ @ Nik 16/02/2012 15:30:33

      Σου διαφευγει οτι το υπαρχον πολιτικο συστημα εδραζεται στην γραφειοκρατια που περιγραφεις και ενδεχομενη απομειωση της θα το συμπαρασυρει...

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 16/02/2012 09:02:56

    Δεν θα διαφωνήσω με την λογική και, κυρίως, τα δεδομένα του Αντώνη Σαμαρά. Αλλά υπάρχει κάτι που δεν κατανοώ. Θα μας κόψουν 85 δις αλλά θα δανειστούμε άλλα 130+; πως λοιπόν εξηγείται η νυν βιωσιμότητα; είναι το επιτόκιο πολύ χαμηλότερο και αυτό το κάνει βιώσιμο;

  8. however avatar
    however 16/02/2012 09:17:38

    Αγαπητοί Γιάννη Στ και Dexi extrem,

    Προφανώς η Ελλάδα βρέθηκε και με δική της ευθύνη στο επίκεντρο αυτού του "παιχνιδιού"– και εξακολουθεί να βρίσκεται και θα εξακολουθήσει να βρίσκεται έως ότου “καλυφθεί το Κόστος”. Έως ότου δηλαδή βρεθεί ο παίκτης ή οι παίκτες που θα “καταβάλουν το τίμημα” αλλά και τον τρόπο που θα γίνει αυτό, ώστε να υποστούν τις λογικοτερες συνέπειες. Και το τίμημα ειναι το κόστος μίας τελικής λύσης για το πρόβλημα της Ελληνικής οικονομίας που ταυτογχρονα θα αποστειρώσει και την κεντρική ευρωπαϊκή – κατ’ αρχήν - αρτηρία από μία αληθινή μετάσταση της Ελληνικής φλεγμονής. Το σημείο που τα νούμερα αλλάζουν κλίμακες και οι λαοί αλλάζουν τρόπους.

    Αυτο προφανώς και πρωτιστως αφορά και την Ελλάδα: το οικονομικό της μοντέλο, τον μετασχηματισμό της ελληνικής διοίκησης, τις μεταρρυθμίσεις στη νοοτροπία και λειτουργία μιας ολόκληρης κοινωνίας και των συστατικών της.

    Κανείς δεν υποστήριξε ότι για την Ελλάδα υπάρχει ή πρέπει να υπάρχει - δωρεάν γεύμα στο τραπέζι που παιζεται αυτο το "παιχνιδι". Θα ήταν καταστροφικό για την Ελλάδα. Θα διαιώνιζε μία πορεία εκφυλισμού αξιών και προοπτικών. Δεν θα μας άξιζε. Γιατί δεν είμαστε οι Έλληνες έτσι.

    Οπως ορθα επισημανε σε μια προηγουμενη συζητηση ο Howard Roark: "Πότε υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια της χωρίς προηγούμενο συλλογικής αφασίας μια, έστω, διαμαρτυρία ενάντια στις πραγματικές πληγές που κατέτρωγαν την κοινωνία από μέσα – ει μη μόνον για αυστηρά ιδιοτελή συντεχνιακά συμφέροντα; Πότε, στις πραγματικά αμέτρητες κινητοποιήσεις συνδικάτων και οργανώσεων διαμαρτυρήθηκε κανείς για κάτι πέραν της συντήρησης των προνομίων της ομαδούλας του; Πότε είδαμε να κατεβαίνουν στον δρόμο κανονικοί, μέσοι άνθρωποι να ασκήσουν πίεση – καθημερινή, ουσιαστική, επίμονη – σε ένα πολιτικό σύστημα που ευνόησε όσο τίποτε άλλο την διάβρωση της διαφθοράς σε κάθε πτυχή του δημόσιου βίου και την εκτίναξη της φοροδιαφυγής σε τριτοκοσμικά ύψη; Γιατί, τι άραγε καλούμαστε να πληρώσουμε σήμερα (και αύριο, και πολλά-πολλά αύριο…) παρά την έλλειψη κανόνων, την απουσία μεταρρυθμίσεων, την ανυπαρξία ποινών και την εμπέδωση της ατιμωρησίας;"

    Για αυτον το λογο αυτο το "παιχνιδι" ειναι το σημείο αφετηρίας για εμάς. Η ευκαιρια μας που ειναι ντυμενη με φορμα εργασιας. Για την πολιτικη μας ηγεσία. Για την κοινωνία ολόκληρη.

    Απλα να επισημανω οτι το παιχνίδι είναι κακό - περα απο πολυπλοκο - γιατί δεν υπάρχει νικητής. ‘Η τουλάχιστον δεν υπάρχει παίκτης που να μην υποστεί - κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού - έστω και μία απώλεια σε σχέση με την επιθυμία του. Ο νικητής του παιχνιδιού είναι αυτός που θα νιώσει νικητής. Για οποιονδήποτε λόγο αυτός αποφασίσει. Είτε γιατί επέλεξε να κερδίσει κάτι μεγαλύτερο από τις απώλειές του είτε γιατί δεν άντεξε άλλο είτε γιατί άλλαξε τις επιθυμίες του, ώστε να συνυπάρξει καλύτερα με άλλους παίκτες. Για αυτό το λόγο στο παιχνίδι αυτό υπάρχει και μία ελπίδα: να βρεθούν, λίγο πολύ, όλοι σχεδόν νικητές. Αρκεί να παίξουν με ένα κανόνα: το win win, μικρότερο ατομικό win και μεγαλύτερο συνολικό.

  9. Αριστειδης ο δικαιος avatar
    Αριστειδης ο δικαιος 16/02/2012 09:44:51

    αγαπητε Νικ
    Συμφωνω απολυτως στην θεση σου οτι θ αριστερη κουλτουρα του ισοπεδοτισμου ειναι ηαιτια που σε τουτη την δυσμοιρη χωρα εχει ενοχοποιοηθει τοεπιχειρειν.
    πρεπει ,χθες να εξαφανισθει απο τον πολιτικο χαρετη η κομμουνιστικη αριστερα.
    δηλητηριαζει την κοινωνια με τις απαρχαιωμενες και εμετικες θεσεις της περι πλουτου ιδωτικου,.
    φυσικα και ο πλουτισμος δεν ειναι αγιογραφημα και μακαρι να ερθει η στιγμη που η ουτοπια θα γινει πραξη αλλα μεχρι τοτε ,καλο ειναι να ειμεστε ρεαλιστες.
    αλλα και ο πολιτης ατης της χωρας εχει τεραστιες ευθυνες τον εμαθε η αριστερα να του χαιδευει τα αυτια με τον καταγγελτικο λογο επι παντων.οποτε ετσι ο πολιτης βολευεται στη αθωοοτητα του και την ανευθηνοτητα του.
    Δυστυχως ολοκληρη η μετοπιλευτικη περιοδος χαρακτηριζεται απο εντονο αριστερισμο και ακρατο λαικισμο.
    και να τα αποτελεσματα.
    και ως συνηθως για ολα φταινε οι ξενοι ,οι σκοτεινες δυναμεις ,οι συνωμοσιες ,οι σκοπιανοι, ο καραμανλης νεοτερος και παλιοτερος,ο μποδοσακης , η αρχουσα τακη , η γατα μου ,ο σκυλος μου,κλπ.....
    ΕΛΕΟΣ.
    Να η ευκαιρια λοιπον στο ελληνικο πολιτικο συστημα να στριμωξει την κομμουνιστικη αριστερα που για την ιστορια της και το μαυρο παρελθον της ανα τον κοσμο, στην ελλαδα εχει αστρονομικα ποσοστα.τι παει να πει δεν εχει κυβερνησει εδω, μα και καλα καναμε και δεν της δωσαμε ποτε κυβερνητικη εξουσια,εδω στην απο κατω και εχει διαλυσει τον κοινωνικο ιστο.
    Βεβαια με τηνκριτικη μου αυτη δεν απαλλασω ευθυνων τα αστικα κομματα αλλα προς θεου οι ευθυνες δεν ειναι ιδιες.
    τωρα λοιπον ειναι η ευκαιρια να βαλουν τον Κουβελη στο παιχνιδι των ευθυνων αφου δηλωνει συνεπης αριστερος και φιλοευρωπαιος.να υπογραψει και αυτος οτι θα σεβασθει το μηνημονιο ,και την συνεχεια των κρατικων δεσμευσεων και υπογραφων.να τον δουμε τωρα ποσο μαγκας ειναι και τι θα πραξει.ΑΥΤΟ ΠΕΡΙ ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗς Ας ΤΟ ΑΦΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΛΑΒΕΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ.
    Να δειτε που ετσι θα αποκαλυφθει η κενοτητα του αριστερου λογου ετσι οπως εχει διαμορφωθει στον τοπο μας και της αριστερης υποκρισιας.ισως ετσι ανοιξουν οι ασκοι του αιολπου της αριατερας στην ελλαδα ,και κανει το μρεγαλο βημα της αναγεννησης της πανω σε υγιειες και ευρωπαικες βασεις.
    γιατι δεν λεμε οχι σε μια σοβαρη ,συχγρονη και απαλλαγμενη απο τα βαριδια του κοκκινου φασισμου αριστερας,διοτι οτι και να λετε κυριοι της αριστερας η ελλαδα μας δεν ειναι ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ ,ΟΥΤΕ ΑΙΓΥΠΤΟΣ.ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ.
    εχουμε πολλα λαθη και ελλατωματα ως εθνος και πολιτικο συστημα ,αλλα εχουμε και ταραστια βηματα προοδου κανει μεσα στο περιβαλλον της ευρωπης που βρισκομασθε.
    ισωςσε τουτες τις εκλογες μπει το διλημμα μ,εσα στην ευρωπη η εξω απο αυτην και εκει ας παρουν θεση κομματα και πολιτες.αμφιβαλει κανεις οτι το αποτελεσμα θα ειναι σαρωτικο υπερ της ευρωπης?
    αλλα να εδω η υποκρισια που διαποτιζει την ελληνικη κοινωνιαπου θελει την ευρωπη ,αλλα μονο οσον αφορα τα δικαιωματα ,αλλα οχι τις υποχρεωσεις.
    τα ψεμματα ελαβαν τελος ιδου η ροδος ιδου και το πηδημα.

  10. STATHIS avatar
    STATHIS 16/02/2012 09:54:22

    Σε κάθε "παιχνίδι" μικρό ή μεγάλο , οι πιθανότητες να χάσει ή να κερδίσει ο οποιοσδήποτε από τους συμμετέχοντες ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ . !!
    Η μόνη περίπτωση που κάποιος από τους συμμετέχοντες ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ για τ'ότι θα ΚΕΡΔΙΣΕΙ είναι όταν του έχουν παραχωρήσει οι ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ...... Ν'ΑΛΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ στη διάρκεια της ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ του ........ ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ !
    ΠΟΙΟΣ , λοιπόν, είναι αυτός που θα δεχτεί να "παίξει" σε τέτοιο "παιχνίδι" ?? και ποιός θα του εμπιστευθεί το "τίμημα" συμμετοχής και την "εγγύηση" αποπληρωμής των χρεών που..... ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΑ θα ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ??

    *ex mea sententia.

  11. παρατηρητής avatar
    παρατηρητής 16/02/2012 11:27:42

    Το παιχνίδι όμως μοιάζει περισσότερο με πόκερ παρά με σκάκι και κρατιέσαι στο τραπέζι ενώ τα έχεις χάσει όλα υποθηκεύοντας το σπίτι σου, το χωράφι στο χωριό, τα χρυσαφικά της γυναίκας σου, το μέλλον των παιδιών σου. Και περιμένεις να σου τύχει κανένα καλό χαρτί - εκλογές στη Γαλλία, κοινωνικές εκρήξεις στην Ευρώπη, ρήγμα ανάμεσα στις εταίρες, κ.ο.κ. - μπας και ρεφάρεις , γιατί ξέρεις ότι αν σε πετάξουν από το τραπέζι θα πρέπει σε κάποια στιγμή να γυρίσεις σπίτι και να εξηγήσεις πώς χάθηκε το σπίτι και τα ασημικά και το παλιάμπελο στο χωριό. Και τότε δεν θα έχει απλά μουρμούρα...

  12. firiki2010 avatar
    firiki2010 16/02/2012 12:09:53

    Nομίζω πως και η ανάρτηση καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι με την συμφωνία αγοράσθηκε πανάκριβα ΧΡΟΝΟΣ. Σωστά! Υπάρχει όμως ο κίνδυνος αυτόν τον χρόνο να τον αφήσουμε να περνάει περιμένοντας απλώς να αλλάξουν οι συνθήκες στην Ευρώπη. Θα είναι τεράστιο λάθος . Τον χρόνο πρέπει να τον εκμεταλλευθούμε ΚΑΝΟΝΤΑΣ και πράγματα. Διαρθρωτικές αλλαγές. Εφαρμογή! Μαχητική υπεράσπιση τους! Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να μην αντέξουμε στο "τραπέζι" μέχρι τη στιγμή που θα μας ...ερχόταν το καλό φύλλο.

  13. nikos avatar
    nikos 16/02/2012 12:25:47

    Πολυ σωστά αυτά που αναφέρονται στο κείμενο, πραγματικά οικονομοτεχνική ανάλυση. Αν αφαιρουσες και λίγο αυτά περί σαμαρά ως σωτήρα κτλ θα ήσουν άψογος

  14. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/02/2012 12:37:46

    Tα πρώτα 5/6 του σχολίου σου εμπίπτουν στην κατηγορία scripta manent (αλλά ως "franc" έχεις ασυλία στα "θα", το "franc" είναι πιο εφήμερο ψευδώνυμο και από το archaeopteryx)

    Την τελευταία παράγραφο δεν την καταλαβαίνω... Αν με σχετίζεις με Τσίπρα ή Λένιν, σε πληροφορώ ότι είμαι λίγο δεξιότερα του Φρήντμαν και του Ράσμφελντ, και τον Λένιν τον έχω περίπου για πρακτορα των Γερμανών αλλά με αυθεντικό έρεισμα (αλλά μου αρέσει ο Καζάκης που ήταν ΚΚΕ αλλά ...άλλαξε, και η Πηνελόπη Δέλτα)

    Και εξακολουθώ να μην ξέρω τι τηλέφωνο και διεύθυνση έχει η "Ευρώπη". Εάν είναι ο Μπαρόζο και ο Βαν Ρόμπα, προτιμούσα τoν ...Axel Weber. Τον καινούργιο δεν τον ξέρω.

    • franc avatar
      franc @ archaeopteryx 16/02/2012 13:38:32

      Aγαπητέ archaeopteryx,
      Το "franc" μου προέκυψε για καθαρά τεχνικούς λόγους και είναι όπως λές πολύ εφήμερο. Στα "θα" είμαστε αναγκασμένοι να καταφεύγουμε όταν μας μένει μόνο η ελπίδα...
      Την τελευταία παράγραφο πράγματι δεν την κατάλαβες διότι ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ έχει με 'σένα...
      Ξέρω πολύ καλά οτι δεν είσαι αρστερός.
      Θελω να πω απλά, οτι όταν ο Σόιμπλε και οι σφουγγοκολάριοί του μιλάνε για υπογραφές Τσίπρα-Παπαρήγα, υποθέτω οτι ξέρουν οτι απευθύνονται σε Μαρξιστές-Λενινιστές. Αρα ξέρουν και την απάντηση που θα λάβουν. Εγώ απλώς προτείνω εν είδει Σωκρατικής ειρωνείας στούς Τσίπρα-Παπαρήγα να του απαντήσουν οτι δέχονται να συμμαχήσουν μαζί του (με τον διάβολο) διότι και ο Λένιν αυτό τους συνιστά, προκειμένου να επιτύχουν το στόχο τους, τον οποίο πάλι γνωρίζει ο κ. Σόιμπλε .(Αποκλείω να μην έχει διαβάσει το περίφημο μανιφέστο που λέει οτι η ισότητα (και στην Ευρώπη) θα επέλθει όταν ο τελευταίος (Ευρωπαίος) καπιταλιστής στραγγαλιστεί με τα έντερα του τελευταίου γραφειοκράτη (των Βρυξελλών).

  15. Τεχνοκράτης avatar
    Τεχνοκράτης 16/02/2012 13:01:03

    Αγαπητέ However και φίλοι σχολιαστές,
    Καλά είναι τα λόγια, οι τακτικές και γενικά το positioning για την επόμενη ημέρα ανάλογα με τις εξελίξεις. Κατά τη γνώμη μου, εκείνο που λείπει είναι η εκπόνηση συγκεκριμένου σχεδίου ανάλογα με την Α ή Β εξέλιξη. Και μιλάω για εξειδικευμένα και ποσοτικοποιημένα μέτρα και όχι για γενικές εξαγγελίες τύπου ΖΑΠΕΙΟ Ι ή ΙΙ, οι βασικές αρχές των οποίων με βρίσκουν καταρχήν σύμφωνο. Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, θα πρότεινα:
    - Να αναζητηθούν τα καλύτερα "ελληνικά μυαλά" με αποδεδειγμένη γνώση της ελληνικής πραγματικότητας, τα οποία θα συγκροτήσουν ομάδες εργασίας με σκοπό τη διαμόρφωση συγκεκριμένων και υλοποιήσεων προτάσεων ανά τομέα.
    - Την αναμόρφωση του μοντέλου λειτουργίας της διοίκησης, ξεκινώντας άμεσα από το γραφείο του Πρωθυπουργού, ώστε να διασφαλιστεί ο συντονισμός και η αποτελεσματικότητα του κυβερνητικού έργου (δεν θα είναι νοητό ο επικεφαλής αυτού του γραφείου να σηκώνει το τηλέφωνο και ο δέκτης των κατευθύνσεων να μην συμμορφώνεται πάραυτα, πάντοτε εφόσων οι εντολές είναι σύννομες). Στο πλαίσιο αυτό, θα δημιουργούσα ένα αυτοτελές γραφείο υπαγόμενο απευθείας στον Πρωθυπουργό ώστε να χειρίζεται κατά προτεραιότητα τις διεθνείς επενδύσεις και αποκρατικοποιήσεις (θυμηθείτε την αδιαμφισβήτητη αποτελεσματικότητα της Αντιπροεδρίας επί αειμνήστου Τζαννετάκη). Δείτε πως λειτουργεί ο Λευκός Οίκος.
    - Την κατάρτιση σχεδίου νόμου που να τακτοποιεί τις όποιες νομικές και λοιπές εκκρεμότητες ώστε να "ξεκλειδώσουν" τα "παγωμένα" επενδυτικά σχέδια και να μην φοβάται ούτε να ζητά οποιοδήποτε αντάλλαγμα ο αρμόδιος χειριστής για να υπογράψει το οτιδήποτε, καθώς και να προσελκυστούν νέες επενδύσεις (μάλλον χρειάζεται βελτίωση/αναμόρφωση το fast track).
    - Στην Ε.Ε. να αποδεχθεί παρέκκλιση από τις γραφειοκρατικές, κοστοβόρες και χρονοβόρες διαγωνιστικές διαδικασίες, επικαλούμενος την κατάσταση ανάγκης της ελληνικής οικονομίας. Προσοχή: δεν έχω στο νου μου "λαμογιές" ή "μαϊμού" διαγωνισμούς και κάλλιστα η ΕΕ θα μπορούσε να ορίσει παρατηρητή.
    - Τη σύσταση ειδικών σωμάτων δικαστών, ώστε να αποφαίνονται αμετάκλητα μέσα το πολύ σε 1 μήνα επί των ενστάσεων που τυχόν εγείρουν οι συμμετέχοντες σε διαγωνιστικές διαδικασίες.
    - Να κληθούν κυρίως νέα, καταρτισμένα και άφθαρτα παιδιά (όπως εκείνο που παρουσίασε πρόσφατα ο Τέλογλου στους "Φακέλους") για να αναλάβουν το ξεσκαρτάρισμα των σημαντικών φορολογικών εκκρεμοτήτων και τον εντοπισμό όσων φοροαποφεύγουν.
    - Τη σύσταση ειδικών σωμάτων ασφαλείας (με αυξημένες αποδοχές και λοιπές καλύψεις) ώστε να "καθαριστεί" το κέντρο και οι γειτονιές της Αθήνας. Το αίσθημα ασφάλειας είναι μείζον.
    Είμαι σίγουρος ότι ο However και οι λοιποί αναγνώστες του Antinews θα έχουν και άλλες ιδέες. Πολύ φοβάμαι ότι εάν ο ΑΣ δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένος, θα ξαναζήσουμε το φαινόμενο της κυβέρνησης του ΓΑΠ. Σχεδιασμός, ορθή στελέχωση, δημιουργικότητα, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα αποτελούν "κλειδιά" για την προσδοκώμενη επανεκκίνηση της οικονομίας.
    Ευχαριστώ
    Τεχνοκράτης

  16. καθηγητής avatar
    καθηγητής 16/02/2012 13:03:09

    Οι περισσότεροι σχολιαστές δεν εργάζεστε στο Δημόσιο κατά τα λεγόμενά σας. Συμφωνώ με τις απόψεις σας περί αναδιοργάνωσης εκ βάθρων του Δημοσίου. Αν μάλιστα δικαίως παραπονιέστε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε κατά τις συναλλαγές σας με το υδροκέφαλο τέρας, πρέπει να γνωρίζετε ότι και ο συνειδητός ΔΥ που θέλει να επιτελέσει το καθήκον του, είναι το ίδιο εγκλωβισμένος στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της γραφειοκρατίας. Επιπλέον, αν παρεκκλίνει από τους κανόνες προκειμένου να εξυπηρετήσει το κοινό ή να επιτύχει τους στόχους του, βρίσκεται αντιμέτωπος και με διοικητικές, ίσως και ποινικές συνέπειες.
    Αξίζει να αναρωτηθεί κανείς ποιον εξυπηρετεί η γραφειοκρατία για να καταλήξει σε εφαρμόσιμες λύσεις. Πρώτα από όλα τους "αξιότιμους" πολιτικούς, οι οποίοι κρατούν ομήρους όσους υπαλλήλους δεν είναι κολαούζα τους, ώστε απειλώντας με διοοικητικές ποινές να επιτυγχάνουν κάθε "εξυπηρέτηση" που επιθυμούν. Δεύτερον, τους "συνδικα-ληστές", τα μίζερα κομματικά ανθρωπάρια, που είναι οι μεσολαβητές στη συνδιαλλαγή υπαλλήλων και εξουσίας. Τελευταίους θα αναφέρουν τους κάθε λογής κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, οι οποίοι σε ένα τέτοιο χαοτικό πλαίσιο καπελώνουν όποιον σοβαρό θέλει να αναπτύξει πρωτοβουλία, στην οποία σχετίζεται το κράτος.
    Κλείνοντας θα αναφέρω και μια πρόταση για μια εναλλακτική δράση του συνδικαλιστικού κινήματος, μακριά από άσκοπες, αυτιστικές, μηδενιστικές κινητοποιήσεις και ρουσφέτια στα κέτνρα λήψης των αποφάσεων. Π.χ. πρότεινα σε γνωστό μου συνδικαλιστή, αντί να απαιτούμε αυξήσεις μισθών στην παρούσα συγκυρία, να χρησιμοποιήσουμε τη δύναμή μας ως κλάδος (190000 εκπαιδευτικοί) και να προχωρήσουμε σε κεντρικές συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα εκπτωτική κάρτα σε μεγάλα σούπερ μάρκετ ή ασφαλιστικά πακέτα, δράση που θα βελτίωνε το πραγματικό μας εισόδημα. Ταυτόχρονα, μια τέτοια κίνηση συνδυασμένη και με συνδικαλιστικά όργανα άλλων κλάδων, τόσο δημοσίου όσο και ιδιωτικού, θα αποτελούσε και το έναυσμα για την πολυπόθητη από την κοινωνία πτώση των καταναλωτικών τιμών. Κάθε καλοπροαίρετη κριτική καλοδεχούμενη.

  17. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 16/02/2012 13:17:47

    Ας το δούμε λοιπόν ...πολεμικά, πέρα από τις αναλύσεις.....

    http://www.youtube.com/watch?v=5jod3jfFPi4

    Μωρά Στη Φωτιά Το Παιχνίδι

    Μ' ένα πιστόλι μες στην πόλη τριγυρνώ
    τρεις μέρες άγρυπνος γυρνάω και πίνω
    κι ένας εφιάλτης μου' χει σπάσει το μυαλό
    Δεν ξέρω απόψε ζωντανός αν θα μείνω
    Κοιτάω καλά στην πρώτη γωνία
    Το ξέρω μου την έχουν στημένη
    μα λίγο πιο κει σα στρίβουν αυτοί
    Κάποιος τους σταματά
    Οι αστυνομικοί δίνουν αναφορά
    στον κύριο δικαστή που απόψε ξενυχτά
    κι αυτός με την σειρά του
    πληρώνει ακριβά για κάποιο αγοράκι
    στη μαύρη αγορά

    Έι! Τώρα κοίτα, φυλάξου γιατί
    όλοι εναντίον όλων
    Έτσι θα' ναι πάντα και παντού
    στο παιχνίδι της ζωής
    Κρατάω γεμάτο πιστόλι
    μη της το πείτε αυτό
    Θα' θελα μόνο να ακούσει
    τον πυροβολισμό
    Δεν ξέρω αν είναι φίλος
    Δεν ξέρω αν είναι εχθρός
    Τα πάντα είναι μαύρα, θα μείνω μοναχός
    Χτυπάς και σε χτυπάνε
    Πονάνε και πονάς
    Ποτέ δεν σε ξεχνάνε
    κι εσύ δεν τους ξεχνάς

    Έι! Τώρα κοίτα, φυλάξου γιατί
    όλοι εναντίον όλων
    Έτσι θα' ναι πάντα και παντού
    στο παιχνίδι της ζωής
    Μαζί στο παιχνίδι της ζωής
    και τώρα παίξε, παίξε
    Χτύπα, τρέξε, παίξε
    παίξε παιχνίδι, παίξε το παιχνίδι
    όσο πιο καλά μπορείς

  18. however avatar
    however 16/02/2012 14:08:58

    Αγαπητέ Νίκο Αργεάδη,

    Δεν είναι βιώσιμο. Προσπαθούν να το ονομάσουν βιώσιμο (120% - 2020) αλλά δεν βγαίνουν τα νούμερα. Η καθαρή απομείωση του χρέους από το PSI είναι μικρότερη των 85δις που αναφέρεις. Η ονομαστική μείωση από τους ιδιώτες (άν υπήρχε καθολική συμμετοχή) είναι περίπου 135δις. Συνυπολόγισε τώρα τα 30δις που προσφέρονται στους ιδιώτες (και που δανειζόμαστε) και τα 30-45δις που χρειάζονται για ανακεφαλαιοποίηση (που επίσης δανειζόμαστε). Καθαρή απομείωση περίπου 60δις. Το PSI είναι μηχανισμός μείωσης, όμως κυρίως είναι μηχανισμός αλλαγής κατόχων του χρέους μας. "Φεύγουν" οι ιδώτες / ομόλογα / κίνδυνος χρεωκοπίας και "έρχονται" οι θεσμικοί / δάνεια / εγγυήσεις / κράτη / "θα τα βρούμε"... Τα υπόλοιπα έως τα 130δις αφορούν τρέχουσες χρηματοδοτικές ανάγκες προκειμένου η Ελλάδα να φτάσει στο 120% το 2020. Και αυτό δεν βγαίνει για αυτό υπάρχει χρηματοδοτικό κενό.

    Το επιτόκιο που αναφέρεις είναι κρίσιμη παράμετρος. Και δεν εφορά μόνο το επιτόκιο των νέων ομολόγων του PSI. Αφορά - κυρίως και πρωτίστως - το επιτόκιο των δανείων των "εταίρων" μας, οι οποίοι μετά το PSI θα είναι κατα 55-60% οι δανειστές μας από περίπου 22-24% που είναι σήμερα (αναλόγως του βαθμού συμμετοχής των ιδιωτών στο πρόγραμμα, της συμμετοχής της ΕΚΤ και των υπολοίπων Κρατικών Τραπεζών). Εαν οι θεσμικοί "εταίροι" μας δεν δεχτούν / πιεστούν να χαμηλώσουν το δικό τους επιτόκιο, τότε το μεσοσταθμικό που θα επιβαρύνει την χώρα θα παραμείνει υψηλό και οι κόποι μας χαμένοι σε τόκους. Η οριστικοποίηση αυτών των όρων - των κρατικών δανείων - πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για εμάς.

  19. however avatar
    however 16/02/2012 14:26:13

    Αγαπητέ Νίκο,
    ευχαριστώ για το σχόλιο σου, όμως δεν αναφέρθηκα στον Αντώνη Σαμαρά για να τον λιβανίσω ως "σωτήρα". Το οτι - συνειδητά - τον ταύτισα με το παιχνίδι της χώρας είναι γιατί σε αυτή τη φάση, αυτού η θέση ήταν η κρίσιμη για το τελικό αποτέλεσμα. Και από αυτή την άποψη την έσωσε την παρτίδα. Και πήρε το κόστος των επιλογών του. Και τους ανθρώπους που είναι έτοιμοι να πάρουν το κόστος, εγώ τους τιμώ και δεν τους φοβάμαι. Δεν σημαίνει οτι κέρδισε τον πόλεμο. Ομως σε μία κρίσιμη καμπή έδειξε οτι έχει τις προυποθέσεις. θα έρθουν και άλλες κρίσιμες στιγμές σε αυτήν την πορεία. Ενα βήμα τη φορά. Τα υπόλοιπα εκ του αποτελέσματος. Του τελικού.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ however 17/02/2012 11:37:07

      Αγαπητέ "Χαουέβερ"
      Σ' ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις. Ίσως σε άλλο άρθρο σου θα έπρεπε να αναλυσεις διεξοδικά τις μεγατάσεις της Ελλάδας (long term projections), πχ. το δημογραφικό το οποίο πρέπει να είναι ίσως η κυριότερη παράμετρος ανάπτυξης για ένα κράτος. Δεδομένου ότι τα διαφορετικά φάσματα ηλικιών έχουν διαφορετικές αναγκες και προσφέρουν διαφορετικά στην οικονομία, συνυπολογίζεται (το δημογραφικό) στις προβλέψεις για το 120-130% το 2020!!! Θα περίμενα, για παράδειγμα, χάριν υποθέσεως εργασίας, αν οι πιο παραγωγικές ηλικίες (~20-50/60) ελαττώνονται σε αριθμό αυτό να έχει σοβαρές επιπτώσεις στις ασφαλιστικες εισφορές, στην υγεία (άλλαες οι αναγκες των 20-χρονων και 40-χρονων) και 'άλλες των 70-χρονων. Αν τώρα τα συζεύξουμε όλα αυτά με την δομική παθογένεια του ελληνικού συστήματος, τότε έχουμε σοβαρό πρόβλημα όσα δάνεια ακόμα και με 2% να μας δώσουν οι "εταίροι" μας όπως κωμικά διατείνεται η ιθαγενής ελίτ.

  20. steven avatar
    steven 16/02/2012 14:39:21

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ. Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ...ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕ ΧΡΟΝΟ.....ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ....ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΠΑΝΤΟΣ...!!!

  21. tzager avatar
    tzager 16/02/2012 14:46:07

    Δεν αγοράζει χρόνο μόνο ο Σαμαράς αλλά πρωτίστως οι Γερμανοί, για να προλάβουν να ξεφορτωθούν ότι Ελληνικά ομόλογα έχουν στην κατοχή τους!

    Εμείς το μόνο όπλο που αυτή τη στιγμή έχουμε στα χέρια μας είναι οι εκλογές και η βούληση του λαού να ακυρώσει το σχεδιασμό τους!

    Μπορούμε να αναγκάσουμε τους Ευρωπαίους εταίρους και δανειστές μας να δείξουν εμπράκτως την αλληλεγγύη τους στη χώρα μας ενισχύοντας την οικονομική ένωση της Ευρώπης και καθιστώντας την ΕΚΤ μοχλό ανάπτυξης της ευρωζώνης.

    Αλλιώς να μας ξεχάσουν και να μας αφήσουν να τραβήξουμε το δρόμο μας...

  22. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 16/02/2012 14:52:26

    ok., Καλή και .....τιμημένη η λογική και τα προσχήματα κι οι θαυμαστές ισορροπίες οι ανισόρροπες, αλλά μήπως στο τέλος καταλήξουμε ν΄αποδειχθεί ''αναπόφευκτη'', εκείνη η άλλη οπτική, η ....παραγκωνισμένη, η αυθεντική, η καθαρή της ψυχής μας;;;;

    Natalie Cardone - Hasta siempre
    http://www.youtube.com/watch?v=jppkff5mk34&feature=related

  23. ΜΠ avatar
    ΜΠ 16/02/2012 17:48:55

    “η Ελλάδα είναι εξαιρετική και μοναδική περίπτωση!” .....
    - Ποιός αρχικά είπε αυτή τη μ......α;
    - Τί εννοούσε όταν τη σκέφτηκε ο καμμένος του εγκέφαλος;
    - Είδε τον εαυτό του στον καθρέφτη αυτός που το εκστόμισε;
    - Πώς αντιδράει το Ελληνικό Κράτος όταν το ακούει αυτό;
    - Έχουμε προβεί σε κάποιο διάβημα διαμαρτυρίας για το ρατσιστικό σχόλιο;
    Πότε θα τους στείλουμε για βρούβες όλους αυτούς τους μιερούς και απίθανους τύπους;

  24. stefanos avatar
    stefanos 16/02/2012 19:39:19

    Μακάρι!!!!!!!!!!! Ολα τα υπόλοιπα όμως δεν μας πείθουν για αυτό.

  25. φιδιπιδης avatar
    φιδιπιδης 16/02/2012 20:18:55

    ............ αν καταλαβα καλα , για καποιο λογο απροσδιοριστο υπηρχε μια κριση οπου μεταξυ των αλλων η ελλαδα ηταν ο πρωτογεννης υιος, γι αυτον λοιπον τον υιο οι άλλοι συγγενεις επρεπε να πληρωσουν για το σχεδιο που κατεστρωσαν, αλλα πληρωσε ο υιος . Μετα το καλοσκευτηκαν και ειδαν οτι το σχεδιο δεν ηταν καλο και κατεστρωσαν ενα αλλο και παλι ο υιος πληρωσε, αυτοι δεν ηταν διαθεσημοι και παλι να πληρωσουν.....τοτε ο σαμαρας κερδισε χρονο....ευκολο και εφιεστατο

  26. however avatar
    however 16/02/2012 20:32:40

    Αγαπητέ Στεφανε,

    Να είσαι σίγουρος, να είμαστε όλοι σίγουροι. Μπορει να μη φαινονται ολα τα στοιχεια του παιγνιου ακομα αλλα ετσι ειναι. Θα βγούμε νικητές και ο χρόνος λειτουργεί με το μέρος μας. Και οι σύμμαχοι αυξάνουν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.