#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/12/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το λόμπι της δραχμής έχασε: Η Ελλάδα μένει Ευρώπη



 

"Το Grexit πέθανε" δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες ο Α.Σαμαράς. Και ο Γ. Στουρνάρας πρόσθεσε: "Τα σενάρια τρόμου για έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ και για χρεοκοπία έλαβαν τέλος, όσοι πόνταραν σ’ αυτό έχασαν πολλά χρήματα. Και δεν ήταν λίγοι αυτοί..."

Από εκείνους που έριξαν πολύ χρήμα προβλέποντας την αποβολή της Ελλάδας από την ΕΕ μέχρι τους ξένους και ιδιαίτερα τους εγχώριους πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες που ήθελαν μια τέτοια δραματική εξέλιξη είτε για γίνουν αφεντικά στη χώρα είτε για να γλιτώσουν τα θαλασσοδάνειά τους.

Το λόμπι της δραχμής και οι μεγαλοπαράγοντες που έβγαλαν τα λεφτά τους στο εξωτερικό πιστεύοντας ότι θα γυρίσουν σε μια χώρα που θα έχει φύγει από το ευρώ και θα αγοράσουν τζάμπα τα πάντα. Κι αν υπάρξει μια στιβαρή ηγεσία που δεν καταλαβαίνει τίποτε, όλους αυτούς θα τους τσακίσει, εκεί που πονάνε. Στην τσέπη. Διότι υπάρχουν πολλά ράμματα για τη γούνα τους.

Η ελληνική κυβέρνηση, με τη βοήθεια και των τριών κομμάτων που τη συγκροτούν, άντεξαν στις πιέσεις εσωτερικές κι εξωτερικές κι έφεραν εις πέρας το βασικό στόχο για τον οποίο εξελέγησαν τον Ιούνιο. Φυσικά κανείς δεν παραβλέπει ότι έχουν ληφθεί πολύ σκληρά μέτρα. Ο κόσμος στενάζει, η ανεργία αυξάνεται, η κοινωνία βρίσκεται στα κάγκελα, ενώ η κρίση έχει διαλύσει τα πολιτικά κόμματα κι έχει απαξιώσει όλο το σύστημα.

Κανείς δεν παραγνωρίζει το γεγονός ότι οι απαιτήσεις της τρόικας ήταν εξωφρενικές και οι περισσότερες υλοποιήθηκαν διότι δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς. Είχαμε ξαναγράψει: Με το Μνημόνιο η Ελλάδα κέρδισε μια ευκαιρία. Να διατηρηθεί στη ζώνη του Ευρώ, να μη χάσει τις όποιες συμμαχίες της και να παλέψει για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος. Την πλήρωσε πανάκριβα  αυτή την ευκαιρία, όμως, δυστυχώς οι δανειστές έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι.

Άλλωστε, η ίδια η ζωή έδειξε ότι οι δρόμοι και οι επιλογές δεν ήταν πολλοί, για την ακρίβεια ήταν δύο: Ή ρήξη με τους ξένους και διεθνή απομόνωση, ή αποδοχή των όρων του δανεισμού και τελευταία ευκαιρία. Έτσι έχουν τα πράγματα πλέον, κι ενώ η Ελλάδα έχει λάβει την υπογραφή για την εκταμίευση της δόσης. Τα χρήματα θα αρχίσουν να εισρέουν στην Ελλάδα, θα ανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες, θα πληρωθούν όσα οφείλονται σε όλους και θα ανοίξει η αγορά. Το κυριότερο, όμως, που προσέφερε αυτή η απόφαση είναι η οριστική επιστροφή της Ελλάδας στην αξιοπιστία. Οι ξένοι μας εμπιστεύονται ότι μπορούμε να φέρουμε σε πέρας ένα πρόγραμμα. Ελπίζουμε τώρα να μας πιστέψουν και οι επενδυτές και να έρθουν να επενδύσουν στη χώρα μας.

Η κυβέρνηση των τριών κομμάτων είχε μία και μόνη επιλογή. Να πετύχει την εκταμίευση της δόσης. Αν δεν το έκανε, την επόμενη ημέρα θα έπρεπε όλοι μαζί να φύγουν με... ελικόπτερα. Το πέτυχε, έχει κάθε δικαίωμα να αισθάνεται ικανοποιημένη και αισιόδοξη. Αλλά έχει και την ευκαιρία να αναστρέψει την υφεσιακή πορεία της χώρας. Όπως είπε ο κ. Στουρνάρας «ο αγώνας τώρα ξεκινά».

Στο νέο ξεκίνημα της χώρας, ωστόσο, πρέπει να υπάρξει σοβαρότητα, πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ακόμη και η ίδια η κυβέρνηση που της αποδίδουμε μεν τα εύσημα, αλλά που έχει κάνει και λάθη τα οποία πρέπει να διορθώσει. Και λάθη ουσίας και επικοινωνιακά.

Το κυριότερο, όμως, είναι ότι πρέπει να βάλει κάτω το κεφάλι και να δουλέψει. Κυρίως οι «λουφαδόροι» της κρίσης, αλλιώς ας πάνε καλύτερα στο σπίτι τους.

Πρέπει να υπάρξει σοβαρότητα και από τα τρία κόμματα που συγκροτούν την κυβέρνηση. Άλλωστε, δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα. Ειδικά το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜ.ΑΡ. που ταράσσονται από εσωτερικούς σπαραγμούς, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν τι τελικά θέλουν και να μη βάζουν εμπόδια στην προσπάθεια για ανάπτυξη, δουλειές, μείωση της πρωτοφανούς ύφεσης.

Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στην αξιωματική αντιπολίτευση, τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας και οι συνιστώσες του θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν να είναι σοβαροί, ή αν θα βάλουν μπουρλότο στην προσπάθεια της χώρας για σωτηρία. Ας αποβάλλουν τις συνιστώσες που επιμένουν στην επιστροφή στη δραχμή, ας απομονώσουν τις ακραίες φωνές κι ας συμβάλλουν στον υπέρ πάντων αγώνα της πατρίδας.

Πάνω από όλους κι απ’ όλα είναι η χώρα. Απαιτείται, λοιπόν, ενότητα μπροστά στις νέες προκλήσεις που έρχονται.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. charulisN avatar
    charulisN 14/12/2012 07:41:38

    Σίγουρα factorx το λόμπι της δραχμής έχασε και η χώρα μας θα παραμείνει στη ζώνη του Ευρώ. Το ζητούμενο είναι σιγά-σιγά όσοι τυχεροί έχουν ακόμα χρήματα, κρυμμένα σε σεντούκια, τοίχους ή καταθέσεις σε ξένες τράπεζες να τα καταθέσουν-επαναφέρουν στις ντόπιες τράπεζες για να αρχίσει σιγά να κυκλοφορεί το ρευστό: Καταθέσεις-δάνεια-αναλήψεις-επενδύσεις-αγορές-πωλήσεις. Όσο ταχύτερα γίνεται τόσο γρηγορότερα θα βγούμε από αυτή τη κατάσταση.
    Το δεύτερο είναι η ψυχολογία. Πρέπει να αλλάξει, εδώ τα πράγματα είναι δύσκολα γιατί έχει να κάνει με τα μέσα ενημέρωσης κάποιων ιδιοκτητών που εδώ και χρόνια σπέρνουν τη μιζέρια.
    Άρα η εξίσωση είναι: ψυχολογία + κυκλοφορία χρήματος = Ανάπτυξη + θέσεις εργασίας

    • καποιος avatar
      καποιος @ charulisN 14/12/2012 10:54:55

      αααχ θα βγουνε απο τα σεντουκια,. αλλα για να πληρωσουν φορους.

    • Μπούμστος avatar
      Μπούμστος @ charulisN 14/12/2012 14:33:22

      Τόσο καιρό πως νομίζεις πως ανταπεξέρχεται ο κόσμος στα προς το ζην και τα άδικα χαράτσια ;Από τους ανύπαρκτους μισθούς ;
      Που θα πάει κάποτε θα τελειώσουν και τα έτοιμα ,τότε να δούμε τι θα γίνει.
      Όμως δεν μπορεί και αυτό θα το έχουν προβλέψει .

    • Τάσος,Θεσσαλονίκη avatar
      Τάσος,Θεσσαλονίκη @ charulisN 14/12/2012 18:01:20

      Πολυ τηλεόραση βλέπεις!

    • perastikos avatar
      perastikos @ charulisN 14/12/2012 22:57:01

      Αδελφε προσωπικά συμφωνω μαζι σου. Ξεχασες ομως να πεις το σημαντικότερο. Με μισθούς πείνας δεν μπορεί να υπάρξει κατανάλωση και συνεπώς ολα τα υπόλοιπα θα παραπέμπουν στους θεωρητικούς των τηλεπαραθυρών!

  2. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 14/12/2012 08:35:21

    'Σημειώνεται ότι εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να εκταμιευθούν τα 34,3 δισ. ευρώ.

    Από τα κεφάλαια αυτά, τα 16 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τα 11,3 δισ. ευρώ για να καλυφθεί η επαναγορά των ομολόγων και τα 7 δισ. ευρώ για τις ανάγκες του προϋπολογισμού και την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου.

    Εντός του Ιανουαρίου προβλέπεται η εκταμίευση 7,2 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και 2 δισ. ευρώ για τον προϋπολογισμό, ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο δόσεις, από 2,8 δισ. ευρώ η κάθε μια, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο.'
    Αντέγραψα επίτηδες το κείμενο αυτό από τη σημερινή ιστοσελίδα του έθνους και έχω να παρατηρήσω τα εξής:1) Είναι φανερό από την ανάλυση των οικονομικών στοιχείων που δίδονται εδώ τα 23, 2 δισ. ευρώ θα πάνε για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών(16 τώρα και 7,2 στην επόμενη δόση του Γενάρη).
    2)11.3 δισ. ευρώ θα πάνε για την επαναγορά των ομολόγων, και
    3) 7 δισ. ευρώ θα πάνε σε οφειλές του δημοσίου ,κυρίως σε ξένες και ελληνικές εταιρείες, όπως και κάποιες στον ΕΟΠΠΥ κ.λπ.
    Το γενικό συμπέρασμα είναι πως τα 41 δισ. από τα 51 που θα έρθουν θα πάνε σε σκοπούς ...εκτός ενδιαφέροντος του λαού, σε άλλες τσέπες δηλ. Χρήμα στην αγορά είναι πολύ χλωμό να πέσει λόγω ετεροκαθορισμού των αποφάσεων για το πακέτο ,και έτσι το Μάρτη θα αρχίσουν οι απαιτήσεις για νέα μέτρα.

  3. david avatar
    david 14/12/2012 09:11:06

    "Η ελληνική κυβέρνηση, με τη βοήθεια και των τριών κομμάτων που τη συγκροτούν, άντεξαν στις πιέσεις εσωτερικές κι εξωτερικές ."

    Oφείλουμε να ομολογήσουμε όντως οτι η επιτυχία ήταν και των τριών κομμάτων. Μάλιστα την δήλωση αυτή του Στουρνάρα (ΠΑΣΟΚ) την είχε κάνει και ο Παπακωνσταντίνου όταν έλεγε χαρακτηριστικά οτι ό,σοι πόνταραν στη χρεωκοπία της Ελλάδας και στην επιστροφή στη δραχμή στο τέλος θα χάσουν και το πουκάμισό τους...Βέβαια αυτό δεν θα επαληθευτεί τελικά. Το πουκάμισο θα το γλιτώσουν σίγουρα όπως και πολλά άλλα...Το λόμπι της δραχμής υπολόγιζε να αγοράσει τα πάντα μπίρ παρά ας πούμε στο 1/3 της αξίας τους. Τώρα θα "αναγκαστεί" να τα αγοράσει στο 1/2 της αξίας τους . Δεν θα έχει τρελλά κέρδη. Απλώς θα έχει πολύ μεγάλα κέρδη και θα ήταν ανόητοι να μην επωφεληθούν. Οι πιό ξύπνιοι απ΄αυτούς πχ. Ρέστης μπήκαν και αγοράσανε ήδη στο 40-50% και όπως θα μάθουμε εκ των υστέρων πάλι αυτοί θα πρωταγωνιστήσουν στην "ανόρθωση" της χώρας. Ελπίζω να μην ζητήσουν και ανδριάντες απ' τους νεώτερους που δεν θα ξέρουν για το παρελθόν τους...
    Θα μου πείτε βέβαια οτι και ο Χότζας ήταν ευχαριστημένος όταν ο Κατής του είπε να βγάλει τα μισά ζώα απ' το σπίτι...Η Ιστορία κύκλους κάνει...

  4. salmonellas avatar
    salmonellas 14/12/2012 09:41:49

    -Για καποιους το διλημμα ηταν δραχμη η ευρω.
    -Για καποιους αλλους το ερωτημα ηταν αν θα γινουμε πλουσιοτεροι με καποιο απο τα δυο.
    -Για τους περισσοτερους εξ ημων δεν υπαρχει αμφοβολια οτι θα γινουμε φτωχοτεροι, ασχετα απο το νομισμα, πολλοι θα χασουν τα σπιτια τους και περισσοτεροι θα αναζητησουν στον ηλιο μοιρα στα ξενα.
    -Η μαυρη περιοδος θα κρατησει τουλαχιστον τεσσερα χρονια και θα κραταγε δεκαπεντε αν δεν υπηρχε η προσδοκια του φυσικου αεριου.
    Οντως η ιστορια κανει κυκλους αλλα στην Ελλαδα κανει σπιραλ.
    Προς τα κατω.
    Υπομονη.

    • david avatar
      david @ salmonellas 14/12/2012 10:04:07

      Πολύ σωστά αγαπητέ Salmonella αλλα κατ' εμέ ακόμα και με φυσικό αέριο τα δεκαπέντε χρόνια τουλάχιστο ισχύει οπωσδήποτε. Εχουμε επιστρέψει στην ιστορική περίοδο του "μάνα θα πάω στα καράβια" μόνο που τώρα τα καράβια είναι ηλεκτρονικά κι έχουν για τη λάντζα πάμφθηνους ασιάτες...
      Ο Προφήτης μας Διονύσης, τό είχε πει απ' το 1989:
      "Τιμωρός καιρός
      πέντε αιώνες δύσης
      εθνικής θα ζήσεις
      από δω και μπρος
      με αγγλικές αλφαβήτες
      μαλλιαροί μου Ελλαδίτες....."Δεν υπάρχει ελπίς
      στην Ελλάδα ζεις.

      Σκαλιστές σκιές
      μακρυχέρηδες
      με το φως σπασμένο
      κρατικοποιημένο,
      αχ, οι Έλληνες !
      Αλλά εκεί στην ξένη
      στην οθόνη σκυμμένοι
      θεϊκά δεμένοι
      με την οικουμένη
      στους απέναντι τόπους
      φωτοκολλημένοι
      απ`τον εδώ ουρανό τους."

  5. Stef avatar
    Stef 14/12/2012 10:10:37

    Μάλλον θα απογοητείτε πολύ σύντομα. Όπως βέβαια απογοητευτήκατε από τον Σαμαρά που όταν το έπαιζε αντιμνημονιακός τον υμνούσατε και μετά όταν τα γύρισε πάλι τον υμνούσατε (από κομματικό φανατισμό προφανώς). Με την ευκαιρία να ρωτήσω και κάτι. Από τις 27 χώρες της ΕΕ οι 17 έχουν ευρώ και έχουν τα κακά τους χάλια. Οι υπόλοιποι δεν είναι Ευρώπη; Η Δανοί, οι Σουηδοί κλπ μήπως αποδείχθηκαν οι εξυπνότεροι, ενώ οι ξιπασμένοι Έλληνες καμαρώνουμε σαν τους γύφτους με τα ευρώ που δεν έχουμε πλέον; ΟΚ θα περιμένουμε την ανάπτυξη να ξεχειλίσουν οι τσέπες μας.

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ @ Stef 14/12/2012 10:14:46

      ετσι..φιλε,και εγω υπερ του ευρω ειμαι αλλα καποιοι εχουν τσιμπλες στα ματια τους..δεν υπαρχει σωτηρια μεσα στο ευρω....

  6. Διογένης avatar
    Διογένης 14/12/2012 10:12:02

    Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η καλύτερη λύση για την Ελλάδα θα ήταν μια ανοικτή κήρυξη χρεωκοπίας, ακόμη και εάν αυτό θα συνεπαγόταν επιστροφή στη δραχμή. Θα υπήρχε κάποια αναταραχή για λίγους μήνες, ίσως και μόνον λίγες εβδομάδες. Αλλά αν υπήρχαν οι κατάλληλες διεθνείς συμμαχίες (και υπήρχαν) θα μπορούσε να γίνει σωστή διαχείριση της χρεωκοπίας, ώστε η χώρα και οι πολίτες της να υποφέρουν πολύ λιγότερο από ό,τι με το Μνημόνιο.

    Ο Σαμαράς επέλεξε να ακολουθήσει τον άλλο δρόμο, τον πιο γνωστό, που πρόσφερε περισσότερο πόνο, αλλά και περισσότερες βεβαιότητες. Δεν διατηρώ καμιά αμφιβολία ότι ήταν ο λάθος δρόμος. Όμως ο Σαμαράς, σε αντίθεση με τους προηγούμενους, ακολουθεί σωστά αυτόν τον δρόμο, με αποτέλεσμα να φτάνει κάπου. Γίνεται δουλειά, προχωρούμε και ενδέχεται να φτάσουμε σε έξοδο από το τούνελ ακόμη και με τον λάθος αυτό δρόμο.

    Δεν έχει τελικά και τόση σημασία αν φτάνεις σε έναν προορισμό από έναν δρόμο των 5 χιλιομέτρων και των 35 χιλιομέτρων, αρκεί να ακολουθήσεις σωστά τον έναν από τους δύο δρόμους. Και είναι φανερό ότι οι προηγούμενοι ακολουθούσαν με λάθος τρόπο ακόμη και τον λάθος δρόμο. Τώρα, έστω και από τον λάθος δρόμο, προχωρούμε προς τον στόχο.

    Δεν έχει και τόση σημασία αν υποφέρουμε για λίγο καιρό, αν είναι σε μερικά χρόνια να ανακτήσουμε σταδιακά όσα χάσαμε τον καιρό των μνημονίων. Αυτό όμως που θα έχει σημασία, θα είναι αν γίνουν ανεπανόρθωτες "ιδιωτικοποιήσεις", αν χαθεί ο έλεγχος του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, αν δημιουργηθούν δομές μόνιμου ελέγχου της χώρας από τον ξένο παράγοντα, και περάσουν εν γένει μόνιμες αλλαγές στη δομή της άσκησης της κυριαρχίας της χώρας. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι δεν θα γίνει αυτό. Διότι η χώρα είναι εμφανές ότι ασκεί σήμερα, 14 Δεκεμβρίου 2012, λίγο περισσότερη κυριαρχία από όση ασκούσε στις 17 Ιουνίου 2012. Και αυτό είναι ΑΤΟΜΙΚΟ επίτευγμα Σαμαρά και κανενός άλλου, που πρέπει να το πιστώσουμε αποκλειστικά στον ίδιο.

    Πιστεύω ότι με τη μεθοδικότητα που τον διακρίνει, ο Σαμαράς έχει ήδη θέσει τις βάσεις για πολύ περισσότερα, τα οποία θα τα δούμε στην πορεία. Από αυτά που μαθαίνουμε και από αυτά που απλώς υποψιαζόμαστε, εγώ θέλω να του πω ένα ειλικρινές μπράβο. Όσο και εάν εξακολουθώ να πιστεύω ότι μακροπρόθεσμα η επιστροφή στη δραχμή διασφαλίζει πολύ καλύτερα τα συμφέροντα της χώρας, οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά και εθνικά, και πρέπει σε βάθος χρόνου να εξετάσει και ο ίδιος ο Σαμαράς την επιστροφή στη δραχμή, όχι με όρους κρίσης, αλλά με όρους οριστικής ανάκτησης της κυριαρχίας μας. Μιας κυριαρχίας, που μέσα στο ευρώ θα είναι τελικά πάντοτε επίφοβη.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Διογένης 14/12/2012 11:50:17

      Δεν υπάρχει "ελληνικό τραπεζικό σύστημα" εδώ και χρόνια πολλά. Όπως δεν υπάρχει "γερμανικό" ή "ιταλικό" αντίστοιχο. Μόνον συλλογικό ευρωπαικό. Είναι τόσο ανεξάρτητα πλέον τα αλλοτινά "εθνικά" τραπεζικά συστήματα, όσο τα μακαρόνια μιας καλοβρασμένης μακαρονάδας.
      Μόλις και μετά βίας υπάρχει ακόμη "βρετανικό" ή "ελβετικό" τραπεζικό σύστημα.
      Και η δομή της άσκησης της κυριαρχίας της χώρας έχει αλλάξει ανεπιστρεπτί απο το 1981, με τις συνθήκες προσχώρησης στην Ένωση. Ακόμη περισσότερο άλλαξε με τις Συνθηκες του Μάαστριχτ και της Λισαβώνας, και βέβαια με την εισαγωγή του κοινού νομίσματος.
      Η Ευρωπαική κρίση μετά το 2008 απλώς επιταχύνει ραγδαία αυτές τις αλλαγές.
      Η φεντεραλιστική Ευρώπη, με την Ελλάδα οργανικό και αναπόσπαστο μέρος της όπως ακριβώς και οι άλλες χώρες, από την Πορτογαλία ως την Εσθονία, είναι "κοινότητα πεπρωμένου": Ή θα προχωρήσει σε δομές Ομοσπονδιακές ή θα αποσυντεθεί στα κομμάτια που έφτιαχναν άλλοτε την αιματηρή ιστορία της.
      Δεν είμαστε, δεν μπορούμε να είμαστε "εξαίρεση". Ιδιαίτερα τώρα: Το πιό χτυπημένο και ταλαιπωρημένο πουλί, δεν αποκόπτεται ποτέ από το σμήνος.
      Κοινή γάρ η τύχη...
      Αλλά και "το μέλλον αόρατον".

      • Μπούμστος avatar
        Μπούμστος @ Ο Θείος 14/12/2012 14:44:23

        Ευρωπαϊκή ομοσπονδία με την σωβινιστική Γερμανία να λύνει και να δένει ,δεν νοείται.

    • Προκόπιος avatar
      Προκόπιος @ Διογένης 15/12/2012 10:15:59

      Αλήθεια ; Ο Σαμαράς θέλει δραχμή; Μπράβο που το καταλάβατε!Από τις κινήσεις του το μαντέψατε;

  7. ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ 14/12/2012 10:12:38

    παπουλη αραγε ζεις τωρα να σου βαλουν στο στομα τα 100ευρα;γνωμη μου οτι δεν προκειτε να βελτιωθει καμια κατασταση στην ελλαδα,με 30% ανεργια,με τους πολιτες να μην εχουν λεφτα,με μειωσεις μισθων,με ολη αυτην την ακριβεια σε ολα τα αγαθα,συν τους λογαριασμους κοινης ωφελειας στα υψη ,με τετοια λιτοτητα κανεις δεν θα εμπιστευθει να επενδυσει στην ελλαδα,και ο λογος ειναι οτι οσο και λεφτα να μας δανεισουν η ελλαδα θα φλερταρει για τους παραπανω λογους με την χρεωκοπεια συνεχεια στο μελλον.και ποιος θα ειναι ο λογος που θα ερθει ο αλλος να επενδυση στην ελλαδα; σε ποιον να πουλαει τα προιοντα του;στον φουφουτο; αφου οι ελληνες θα φτωχοποιηθουν σε μεγαλο βαθμο,αρα θα απει στην διπλανη τουρκια να επενδυσει και θαναι και μαγκας,γιαυτο πιστευω το τελος δεν θα αργησει ναερθει...10 μερες πριν τα χριστουγεννα και νομιζεις οτι ο κοσμος εχει εγκαταλειψει την πολη...δεν υπαρχειι ψυχη..και να δεις τι ερχεται μετα...καλες γιορτες..

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ 14/12/2012 14:30:02

      Ἔμ,ἔτσι πού μᾶς ἔφτιαξες τή διάθεση,τί καλές γιορτές νά κάνουμε...

    • dim avatar
      dim @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ 14/12/2012 17:52:59

      Έχεις καταλάβει που ζείς? Ζεις σε ένα τόπο με άπειρες δυνατότητες, λόγω κλίματος, λόγω εδάφους, λόγω υποθαλλάσιου πλούτου, λόγω γεωστρατηγική θέσης κλπ κλπ κλπ..... Το μόνο μας μειονέκτημα είναι η νοοτροπία της γενιάς του ΠΑΣΟΚ και των Φωτόπουλοων που τώρα εκπροσωπείται από το Σύριζα... Αν αλλάξουν όλα αυτά στους επόμενους μήνες, με μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές, και πάταξη της γραφειοκρατίας θα αλλάξει το κλίμα και θα απογειωθούμε... Όσα δεν έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες ήρθε η ώρα να γίνουν μέσα στους επόμενους μήνες... Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα του Σαμαρά... Αυτό και μόνο αυτό... Αν τα καταφέρει, θα μείνει στην ιστορία.... Αν ολιγωρήσει, ο εμφύλιος είναι προ των πυλών....

  8. Προκόπιος avatar
    Προκόπιος 14/12/2012 10:26:05

    Ημέρα αγαλίασης και ηρεμίας.Καλή επιτυχία απ΄εδώ και πέρα.
    Στην κρίσιμη περίοδο συζήτησα τυχαία μ΄ενα κοπρόσκυλο "έλληνα "που περίμενε με τα λεφτά του έξω.Η αδημονία του να αγοράσει τα πάντα πάμφθηνα,να βγάλλει όλα τα απωθημένα του στην υπόλοιπη κοιωνία ήταν απερίγραπτηΜου θύμισε μαυραγορίτες κατοχής .Η σιγουριά του ότι θα αποτύχει η κυβέρνηση και οι Σαμαράς,Βενιζέλος,Κουβέλης ήταν τόσο μεγάλη που με χτύπησε στο ευαίσθητο σημείο στο κεντρικό νευρικό σύστημα.Αν τον ξαναβρώ θα τον ανταποδώσω κατάλληλα (δεν γράφονται αυτά που θα ακούσει).Μόνο και μόνο για να διαψευστούν αυτοί πρέπει να πετύχει η κυβέρνηση.!Μ

    • david avatar
      david @ Προκόπιος 14/12/2012 10:41:51

      Tι τον ενδιέφερε περισσότερο νομίζεις? Να αποτύχει η κυβέρνηση ή να αγοράσει μπιρ παρά? Γιατι αυτοί οι τύποι είναι πάντα με την εκάστοτε κυβέρνηση όταν αγοράζουν. Φαντάζομαι θα το έχεις διαπιστώσει...

  9. Ρηνα avatar
    Ρηνα 14/12/2012 10:31:28

    Ας τιμησουμε και μια χρονια [και εφεξης] το Θειο Βρεφος χωρις πολλες φανφαρες και λαμπιονια, οπως γεννηθηκε στη φτωχικη φατνη.Χρονια οι σωστοι κληρικοι μας προτρεπουν σ αυτο αλλα εμεις τυρβαζαμε περι αλλοτριων. Μια λειτουργια το χαραμα στην εκκλησια και μια αναγνωση των υπεροχων Χριστουγεννιατικων διηγηματων του Παπαδιαμαντη ειναι αρκετα για να νοιωσουμε το μεγα μυστηριο της ενανθρωπησεως.

    • κανενας avatar
      κανενας @ Ρηνα 14/12/2012 17:09:44

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 14/12/2012 10:33:22

    Καλα παει ο Σαμαρας στα οικονομικα.Αποδειξη ειναι τα σχολια που γραφονται εναντιον του.Οπως παντα τα τελευταια 30 χρονια οτι πιστευει η πλειοψηφια του ελληνικου λαου ειναι λαθος.

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ ψυχραιμια 14/12/2012 23:26:26

      !!

  11. ESE avatar
    ESE 14/12/2012 10:57:03

    ποιοί είναι το λόμπι της δραχμής;

  12. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/12/2012 11:36:58

    Το (εγχώριο, αλλά και εξωχώριο) λόμπι της δραχμής όντως έχασε.
    Έχασε την μάχη που έδωσε, ποντάροντας στην ύπουλη ιδέα μιας ανάδελφης Ελλάδας - "εξαίρεσης" μοναδικής στην Ευρωζώνη.
    Θα προσπαθήσει να εκδικηθεί, να περιμένουμε πράξεις του. Σκληρές και επικίνδυνες.
    Η Ελλάδα παραμένει μέρος της "οριακής Ευρώπης και του ορίου της Ευρώπης": Αυτό που ήταν πάντα, χώρα της Βαλκανικής (Νοτιοανατολικής) ηπειρωτικής Ευρώπης και του Μεσογειακού Ευρωπαικού Νότου.
    Όσοι την θέλουν "κάτι άλλο", Μεσανατολικό παράρτημα ή απροσδιόριστο τόπο, ένα "νησί" για τις Δυνάμεις της Θάλασσας, κάτι σαν Ντιέγκο Γκαρσία της Ανατολικής Μεσογείου, δεν θα παραιτηθούν. Θα συνεχίσουν να πολεμούν εναντίον μας, εναντίον του πληθυσμού που ζεί σ' αυτήν την "οριακή Ευρώπη".

  13. blue nile avatar
    blue nile 14/12/2012 11:39:06

    Θα ήταν καταστροφική η έξοδος της χώρας από το ευρώ.
    Η αλήθεια είναι ότι όπως πολύ σωστά λέει το άρθρο υπήρχαν οι εγχώριοι αετονύχηδες που ήθελαν τη δραχμούλα για να θησαυρίσουν χωρίς να νοιάζονται για όλους τους υπόλοιπους. Αυτό δεν έκαναν πάντα;

    Από εδώ και πέρα να ξέρετε όμως ότι θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν τη ρεβάνς τους.

    Το πρόγραμμα δεν βγαίνει οπότε η θέση της Ελλάδας στο ευρώ θα είναι μετέωρη.
    Το εθνικό εισόδημα θα κατέβει μέσα στο 2013 στα 175 δις (από τα 250 που ήταν το 2009) και ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ θα αγγίξει το 200%.

    Η κυβέρνηση επιμένει στον ευρωπαικό δρόμο ενώ το όραμα της ευρωπαικής ενοποίησης πάντα εμπνέει μεγάλη μερίδα των πολιτικών μας. Και τον Σαμαρά μαζί.
    Συνήθως οι μεγάλες Κρίσεις φέρνουν την θεσμοθέτηση ισχυροτέρων δεσμών μεταξύ των μελών μιας ένωσης. Μια πιο ολοκληρωμένη ενοποίηση ή ομοσπονδιοποίηση αν θέλετε.
    Όμως το πρόβήμα είναι το ότι οι πλεονασματικές χώρες της ευρωζώνης δεν ξέρουν ακόμα τι θέλουν.
    Γιατί είναι αστείο να ισχυρίζονται ότι βοηθούν την Ελλάδα με το μνημόνιο ΙΙΙ της τεράστιας αυτοτροφοδοτούμενης ύφεσης και της στάσης επενδύσεων που θα προκαλέσει.
    Κάποιοι πιπιλίζουν τη λέξη ανάπτυξη όταν καμιά από τις πολιτικές που εφαρμόζονται δεν μας οδηγεί προς τα'κει. Ας ήταν τουλάχιστον λιγότερο υπερφίαλοι και ας μιλούσαν για επιβράδυνση της ύφεσης πρώτα.
    Αυτοπαραμυθιάζονται ότι σε μια κρισιακή περίοδο όπως η σημερινή που ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας μειώνει τις δαπάνες του μπορεί να έρθει η ανάπτυξη αρκεί να γίνουν κάποιιες διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρυθμίσεις.

    Τον κίνδυνο της δραχμής έστω και προσωρινά τον γλυτώσαμε.
    Τον κίνδυνο μετατροπής μας σε μια χώρα που απλά παραμένει στο ευρώ χωρίς καθόλου ανάπτυξη, άρα χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη και με μόνο εξαγώγιμο προιόν το ανθρώπινο δυναμικό της, τον έχουν σκεφτεί οι ιθύνοντες;

    • xenos avatar
      xenos @ blue nile 14/12/2012 15:35:33

      Πόσο δίκιο είχες και έχεις αγαπητέ Blue Nile...

    • xenos avatar
      xenos @ blue nile 14/12/2012 15:45:50

      Το να είμαστε αισιόδοξοι δεν είναι πρόβλημα...Ο ενθουσιασμός καλό κάνει ακόμα κι αν διαρκεί λίγο, έστω και αν είναι αναίτιος..Νομίζω είναι η 4η φορά που "σώζεται" η χώρα παραμένοντας στο ευρώ.
      Ευτυχώς αυτή τη φορά ο ενθουσιασμός είναι συγκρατημένος .
      Και βέβαια εμείς θα μείνουμε στο Ευρώ μέχρι το τέλος του. Eίμαστε, ακόμα και καταχρεωμένοι, μόλις το 2% του προβλήματος. Θα κλείσουμε και την πόρτα αν θέλετε. Το θέμα όπως ξεκάθαρα το θέτει πλέον η Ιταλία, που είναι και η καρδιά του προβλήματος της ευρωζώνης αφού το χρέος της είναι σχεδόν δεκαπλάσιο απο αυτό ημών των υπολοίπων PIIGS , είναι αν θα υπάρχει και του χρόνου Ευρώ. Αν δεν σωθεί η Ιταλία, την επόμενη μέρα το λόμπι της Δραχμής θα δικαιωθεί .
      Αν σωθεί η Ιταλία τότε θα μπορούμε να πανηγυρίζουμε . Οι πιθανότητες να σωθεί είναι στην καλύτερη περίπτωση μόνο 40%. Θα τα καταφέρουν? Οπως πολύ σωστα έχει επισημάνει με την πολύπλευρη γνώση του και ο Θείος, η Ευρωζώνη ακολουθεί την καταδικασμένη πορεία του Χούβερ, που αν συνεχιστεί και μετά τις Γερμανικές εκλογές θα οδηγήσει Ολόκληρη την Ευρωζώνη στο σπιράλ του θανάτου της μόνιμης ύφεσης δηλαδή. Με άλλα λόγια η επιτυχία μας να φανούμε απόλυτα συνεπείς στο δρόμο της λιτότητας μας οδηγεί μαζί με τους Πορτογάλους,Ιρλανδούς, Κυπρίους, Ισπανούς, Ιταλούς και σε λίγο Μαλτέζους , Βέλγους, Γάλλους και Ολλανδούς στο σπιράλ του θανάτου. Δηλαδή αυτό που μας φαίνεται ως επιτυχία τώρα που προσθέσαμε 52,2 δις στο χρέος μας είναι επειδή εκεί που πέφταμε μόνοι μας μπροστά απ' όλους στον γκρεμό, τώρα πιαστήκαμε απ' τους άλλους και πέφτουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Αυτό σε πολλούς απο εμάς δίνει την αίσθηση οτι σωθήκαμε!!! Η απόλυτη εφαρμογή της συνταγής της λιτότητας στην Ευρωζώνη συνεπάγεται την απόλυτα Μεγάλη Υφεση για όλους!
      Δηλαδή αν επανεκλεγεί η Μέρκελ το Φθινόπωρο και δεν κάνει θεαματική κωλοτούμπα βάζοντας τα μηχανήματα να τυπώνουν αβέρτα Ευρώ, ζήτω που καήκαμε...Ο Θείος θεωρώ το έχει αποδείξει σχεδόν μαθηματικά .Χωρίς δημοσιονομική χαλάρωση τώρα ειδικά η κρίση δεν αντιμετωπίζεται. Η δέ λιτότητα είναι δηλητήριο αντί φάρμακο για την κρίση. Αλλη ιστορία οι μεταρρυθμίσεις προς βελτίωση της απόδοσης σε ένα αναπτυσσόμενο κράτος και άλλη η δημοσιονομική χαλάρωση που είναι η μόνη οδός εξόδου απο την κρίση.

    • enas avatar
      enas @ blue nile 14/12/2012 16:23:49

      Aγαπητέ Blue Nile όπως πάντα σοφός...
      Ο ενθουσιασμός καλό κάνει ακόμα κι αν διαρκεί λίγο, έστω και αν είναι αναίτιος..Νομίζω είναι η 4η φορά που "σώζεται" η χώρα παραμένοντας στο ευρώ.
      Ευτυχώς αυτή τη φορά ο ενθουσιασμός είναι συγκρατημένος .
      Και βέβαια εμείς θα μείνουμε στο Ευρώ μέχρι το τέλος του. Eίμαστε, ακόμα και καταχρεωμένοι, μόλις το 2% του προβλήματος. Θα κλείσουμε και την πόρτα αν θέλετε. Το θέμα όπως ξεκάθαρα το θέτει πλέον η Ιταλία, που είναι και η καρδιά του προβλήματος της ευρωζώνης αφού το χρέος της είναι σχεδόν δεκαπλάσιο απο αυτό ημών των υπολοίπων PIIGS , είναι αν θα υπάρχει και του χρόνου Ευρώ. Αν δεν σωθεί η Ιταλία, την επόμενη μέρα το λόμπι της Δραχμής θα δικαιωθεί .
      Αν σωθεί η Ιταλία τότε θα μπορούμε να πανηγυρίζουμε . Οι πιθανότητες να σωθεί είναι στην καλύτερη περίπτωση μόνο 40%. Θα τα καταφέρουν? Οπως πολύ σωστα έχει επισημάνει με την πολύπλευρη γνώση του και ο Θείος, η Ευρωζώνη ακολουθεί την καταδικασμένη πορεία του Χούβερ, που αν συνεχιστεί και μετά τις Γερμανικές εκλογές θα οδηγήσει Ολόκληρη την Ευρωζώνη στο σπιράλ του θανάτου της μόνιμης ύφεσης δηλαδή. Με άλλα λόγια η επιτυχία μας να φανούμε απόλυτα συνεπείς στο δρόμο της λιτότητας μας οδηγεί μαζί με τους Πορτογάλους,Ιρλανδούς, Κυπρίους, Ισπανούς, Ιταλούς και σε λίγο Μαλτέζους , Βέλγους, Γάλλους και Ολλανδούς στο σπιράλ του θανάτου. Δηλαδή αυτό που μας φαίνεται ως επιτυχία τώρα που προσθέσαμε 52,2 δις στο χρέος μας είναι επειδή εκεί που πέφταμε μόνοι μας μπροστά απ' όλους στον γκρεμό, τώρα πιαστήκαμε απ' τους άλλους και πέφτουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Αυτό σε πολλούς απο εμάς δίνει την αίσθηση οτι σωθήκαμε!!! Η απόλυτη εφαρμογή της συνταγής της λιτότητας στην Ευρωζώνη συνεπάγεται την απόλυτα Μεγάλη Υφεση για όλους!
      Δηλαδή αν επανεκλεγεί η Μέρκελ το Φθινόπωρο και δεν κάνει θεαματική κωλοτούμπα βάζοντας τα μηχανήματα να τυπώνουν αβέρτα Ευρώ, ζήτω που καήκαμε...Ο Θείος θεωρώ το έχει αποδείξει σχεδόν μαθηματικά .Χωρίς δημοσιονομική χαλάρωση τώρα ειδικά η κρίση δεν αντιμετωπίζεται. Η δέ λιτότητα είναι δηλητήριο αντί φάρμακο για την κρίση. Αλλη ιστορία οι μεταρρυθμίσεις προς βελτίωση της απόδοσης σε ένα αναπτυσσόμενο κράτος και άλλη η δημοσιονομική χαλάρωση που είναι η μόνη οδός εξόδου απο την κρίση.

    • maquis avatar
      maquis @ blue nile 15/12/2012 00:06:01

      O κ. Σαμαράς δήλωσε στη συνέντευξή του, πως θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Στο εξωτερικό. Διπλό καλό: θα μειωθεί έτσι και η ανεργία.

  14. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/12/2012 11:59:02

    Η καταστροφική και υπεροπτική αυταπάτη των δεκαετιών 1980, 1990 και 2000, ήταν ότι μπορεί να γίνει, και μάλιστα γρήγορα, “κάτι άλλο”. Αόριστο, απολιτικό και αφύσικο. “Απογειωθήκαμε”, το “απόγειο” ήταν οι Ολυμπιακοί και λίγο μετά.
    Τώρα βιώνουμε την προσγείωση.
    Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να διακρίνουμε την “πραγματική πραγματικότητα”. Τα όρια και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας.
    “Αδελφές” και συνοδοιπόροι της Αθήνας είναι το Βελιγράδι, η Σόφια, το Ζάγκρεμπ, η Ρώμη, η Βαρκελώνη, η Βουδαπέστη, η Μασσαλία, η Λισαβώνα…Όχι το Ντουμπάι, η Βηρυττός, το Κατάρ ή το Μπουένος Άιρες.
    h**p://www.antinews.gr/2012/11/28/192175/#comment-1092600

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Ο Θείος 14/12/2012 13:02:21

      Ολα ειναι μεσα Θειε.Ενω ο Σαμαρας παιρνει τη δοση ο Παναγιωτοπουλος στη Ντοχα υπογραφει συμφωνια για στρατιωτικη συνεργασια με το Καταρ.

  15. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/12/2012 12:01:25

    Όντως, τα chemtrails στον ουρανό έχουν αυξηθεί κατακόρυφα μετά το 1ο Μνημόνιο.

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/12/2012 12:16:46

    h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/steuern-griechenland-schont-seine-reichen-a-864248.html
    Ο τίτλος λέει: "Η Ελλάδα προστατεύει τους πλούσιούς της".

  17. vag avatar
    vag 14/12/2012 12:23:58

    Μπορείο κάποιος να μας πει κι εμάς από που προκύπτει το ότι τελείωσε οριστικά η υπόθεση "Δραχμή"? Γιατί - λυπάμαι που το λέω - αλλά απο πουθενά δεν προκύπτει αυτό. Και είναι η 5η φορά που πανηγυρίζουμε "οριστικά"

  18. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 14/12/2012 13:06:00

    Δεν προκειται να αλλαξει ο Σαμαρας και οχι για οικονομικους λογους.
    Απο παλια αν προσεχε κανεις τι ελεγε πιστευε οτι τα εθνικα προβληματα της Ελλαδος μπορουν να αντιμετωπισθουν καλυτερα σε μια Ευρωπαικη Ομοσπονδια.Δεν θα παρεκκλινει απο αυτο.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 14/12/2012 18:35:46

      Συμφωνώ. Νομίζω όμως ότι συλλαμβάνει λάθος τα μηνύματα των καιρών. Αν απέδειξε κάτι η κρίση, απέδειξε ότι σε πείσμα της πολιτικά ορθής αντίληψης, το μέλλον ανήκει στο εθνικό κράτος. Οι Γερμανοί πληρώνουν - μουρμουρίζοντας, είναι αλήθεια, αλλά πληρώνουν - φόρο εισοδήματος αυξημένο κατά έναν συντελεστή 5,5% επί του όλου εισοδήματος, ως προσαύξηση αλληλεγγύης υπέρ της πρώην Ανατολικής Γερμανίας. Σήμερα που δανείζουν και δεν χαρίζουν ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα, αισθάνονται ότι έχουν ένα γενικό έλλειμμα εκπροσώπησης από τους πολιτικούς τους. Η διασώσεις αύξησαν και δεν μείωσαν τις ψυχολογικές αποστάσεις μεταξύ των λαών της Ευρώπης. Αυτό θα έχει αναπόφευκτες συνέπειες σις διεργασίες ενοποίησης. Αποδείχθηκε περίτρανα ότι κοινό ταμείο προϋποθέτει κοινό έθνος. Εάν υπάρξει διαχείριση των 27 ταμείων ως ενός κοινού ταμείου, η Ε.Ε. θα καταρρεύσει από την αντίδραση των λαών.

      Οι δυνάμεις, συνεπώς, είναι μάλλον αντίρροπες και προμηνύματα τέτοιων εξελίξεων υπήρχαν ήδη από παλιότερα. Εντάθηκαν και εδραιώθηκαν με την κρίση. Ακόμη και εάν πάει καλά η Ελλάδα, ποτέ πια δεν θα αισθανθεί ως αλληλέγγυα την Ευρώπη στα προβλήματά της, αλλά πλέον ως έναν κακό δυνάστη. Και αυτό είναι ακριβώς το πρόβλημα της περαιτέρω ενοποίησης.

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Διογένης 15/12/2012 12:09:47

        Θέτεις ένας πολύ σημαντικό ζήτημα.
        Ο ρόλος του εθνικού αστικού κράτους θα είναι σημαντικό στο ορατό τουλάχιστον μέλλον.

        Η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση είναι διαδικασία πολύπλοκή και υλοποιείται στον ιστορικό χώρο χωρίς να είναι δεδομένη η επιτυχία της. Σε περιόδους κρίσης έχουμε το "παράξενο" φαινόμενο της ισχυροποίησης τόσο της ευρωπαϊκής συλλογικότητας όσο και του εθνικού κράτους.

        Η διαδικασία ενοποίησης προβάλλεται στους Ευρωπαίους πολίτες με αφηγήσεις και μύθους του εθνικού κράτους. Η μυθολογία αυτή μας εμποδίζει να δούμε την πραγματική φύση των γεγονότων.
        Τι σημαίνει αλληλεγγύη;
        Δεν σημαίνει βέβαια τίποτα το ιδεαλιστικό, θεολογικό.
        Η αλληλεγγύη στο κοινωνικό και ιστορικό γίγνεσθαι είναι η συνέργεια συλλειτουργικών μεταξύ τους δυνάμεων και υπάρξεων.
        Δεν ούτε αγάπη, ούτε έρωτας.
        Είναι συνύπαρξη μεταξύ δυνάμεων ικανών να επιβάλουν τη συμμετοχή τους στη συνύπαρξη και να συλλειτουργήσουν.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Διογένης 15/12/2012 22:12:25

        "Δανείζουν και δεν χαρίζουν ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα";
        Ήταν σωστή η πρόταση πρίν από λίγο καιρό.
        Τώρα πιά, μετά τις νέες αποφάσεις είναι λάθος. Εντελώς λάθος.
        ¨Οποιος έχει έστω και ελάχιστη ιδέα από αριθμούς και στοιχειώδεις οικονομικούς υπολογισμούς με ποσά, επιτόκια, περιόδους χάριτος και τον χρόνο ως βασικό παράγοντα της οικονομίας, το καταλαβαινει αμέσως.
        Ακόμη και χωρίς "κούρεμα" του κεφαλαίου, μεγάλο μέρος του διακρατικού "δανεισμού" ή του δανεισμού μέσω τους ESM χαρίζεται στην Ελλάδα. Ήδη απο τώρα. Θα ακολουθήσουν Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρος...

  19. foros1 avatar
    foros1 14/12/2012 13:19:05

    οντως η κυβερνηση κερδισε μια σοβαρη μαχη, αλλα ακομη δυστυχως δεν κερδισε τον πολεμο.
    τα συμφεροντα του λομπυ της δραχμης, μαζι με τους φοροφυγαδες και τους εν δυναμει υποδικους, καλυπτόμενοι πισω απο τον κοσμο που πραγματικα υποφερει, θα προσπαθησουν σιγουρα να εκτροχιασουν οτι πρεπει να γινει.
    αρα πρεπει ο ΑΣ και το επιτελειο του να κινηθουν γρηγορα και ...εξυπνα ωστε να υπαρξει αναπτυξη, εμπιστοσύνη και σταδιακη ανακουφιση στην κοινωνια.
    ο θεος να βαλει το χερι του.... θα το χρειαστουν!

  20. GLAD avatar
    GLAD 14/12/2012 13:46:18

    Το συντριπτικό ποσοστό των ανθρώπων που διατυπώνουν άποψη για τέτοιου είδους θέματα , το κάνουν μέσα από μια "οπτική" όπου κυριαρχεί το προσωπικό τους συμφέρον (δηλαδή το πως βλέπουν τα πράγματα να εξελίσσονται καλά ή όχι για αυτούς) και όχι έχοντας πραγματική "επιστημονική" ή επαρκώς "τεχνική" γνώση ούτε για το πως κινείται το χρήμα παγκοσμίως , ούτε για το ποιό είναι βραχυπρόθεσμα-μεσοπρόθεσμα-μακροπρόθεσμα καλλίτερο για το δημόσιο συμφέρον.
    Οι γνώμες αυτές δεν έχουν καμμία σημασία , διότι ούσες χωρίς σοβαρή τεκμηρίωση εύκολα μπορεί αύριο να αλλάξουν.
    Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε λοιπόν (και που πάντα οφείλαμε , ασχέτως που μας αρέσει να κάνουμε τον "κόκκορα" και δεν το κάναμε , παίζοντας με το δημοκρατικό μας καθήκον και εν τέλει το συμφέρον μας) , είναι με απόλυτο σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες να επιλέγουμε με πολλή προσοχή και σοβαρά κριτήρια επάρκειας (επιστημονικής κατά βάση), τους κατά το δυνατόν καλλίτερους εκπροσώπους - ηγέτες μας (τους ταγούς μας ) .
    Αυτό κάνουν όλοι οι επιτυχημένοι λαοί και αυτό εύκολα μπορούμε να κάνουμε και εμείς.
    Εν προκειμένω απεδείχθη αναμφίβολα ότι η ηγετική μας ομάδα (και κυρίως ο Πρωθυπουργός ) είναι εξαιρετικά ικανή να διαχειρισθεί σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια και με επιτυχία σχεδόν απόλυτη , ένα σοβαρότατο πρόβλημα με καθαρά τεχνικά χαρακτηριστικά.
    Αυτό δεν μπορεί από κανέναν , ακόμη και πολιτικώς διαφωνούντα , να αμφισβητηθεί και βεβαίως το πιστώνεται ο Σαμαράς και οι συνεργάτες του.

    • Σπάρτακος avatar
      Σπάρτακος @ GLAD 14/12/2012 21:51:11

      Αγαπητέ GLAD,
      Οσον αφορά την παράταξη του καθενός απο εμάς αυτό που λες είναι εν μέρει σωστό. Πράγματι μπορούμε εύκολα και εμείς να επιλέγουμε με πολλή προσοχή και σοβαρά κριτήρια επάρκειας (επιστημονικής κατά βάση), τους κατά το δυνατόν καλλίτερους εκπροσώπους – ηγέτες μας ανεξάρτητα απο το προσωπικό μας βόλεμα.
      Όμως αν ο καλλίτερος εκπρόσωπος για την πατρίδα βρίσκεται στην αντίθετη και πολυαριθμότερη παράταξη τί κάνουμε?
      Αν δηλαδή η πλειοψηφία δεν πεισθεί οτι ο Σαμαράς είναι ο καλλίτερος είμαστε έτοιμοι να αποδεχθούμε τον αντίπαλό του ως καλλιτερο όπως κάνουν οι Ευρωπαίοι?

      • GLAD avatar
        GLAD @ Σπάρτακος 15/12/2012 02:27:38

        Παράταξη βέβαια δεν υπάρχει με μόνο κριτήριο αν μας αρέσει ο Σαμαράς ή όχι , αλλά σε κάθε περίπτωση οι δημοκρατικές διαδικασίες είναι Ευαγγέλιο και βέβαια γιά όλους , είτε πιστεύουν σε αυτές είτε όχι.

  21. nikoscorfu avatar
    nikoscorfu 14/12/2012 14:05:29

    Και εσύ δεν θα είχες πρόβλημα δραχμής/ευρώ εάν ήταν ισχυρή η οικονομία σου , και 'οχι παράγκα του καραγκιόζη. Τα κράτη που ανέφερες ήταν και θα είναι ισχυρά με οποιοδήποτε νόμισμα

    • Προκόπιος avatar
      Προκόπιος @ nikoscorfu 15/12/2012 10:07:10

      Συγνώμη για την παρατήρηση αλλά θα το πω. Τόσο απλοΊκά που το σκεφτεστε "έ τι έγινε μωρέ αν έχουμε δραχμή ή Ευρώ δεν είναι" . Είναι και παραείναι. Τόσο μεγάλο που αν το δοκιμάζατε ,αν π.χ μπορούσαμε να κάνουμε ένα πείραμα για ένα χρόνο θα τρέχατε εσείς να υποστηρίζετε την Ευρώ με κάθε τρόπο. Το νόμισμα σε μία κακοστημένη κοινωνία όπως είναι η δική μαςκαι ένα διαλυμένο κράτος δεν μπορεί με τίποτα να σταθεί αξιοπρεπώς. Το νόμισμα δεν είναι απλά χαρτί .Είναι η εμπιστοσύνη των πάντων στα πάντα για σήμερα και αύριο!

  22. GLAD avatar
    GLAD 14/12/2012 14:29:12

    "Θείε" αναμφίβολα έχεις γνώσεις, ταλέντο και χρόνο για να γράφεις εδώ.
    Έχεις βέβαια και μια ιδιότυπη οπτική των πραγμάτων με την οποία δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ πολλές φορές.
    Παρ' όλα αυτά μου αρέσει η άποψή σου (όπως φαίνεται εδώ και όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι ) περί “οριακής Ευρώπης και του ορίου της Ευρώπης”.
    Νομίζω ότι θα μπορούσε να αποτελέσει ωραίο θέμα συζήτησης εδώ στο Antinews.
    Πιστεύω ότι το παρελθόν , το παρόν και το μέλλον μας ως έθνους και ως κρατικής οντότητας περιστρέφεται συνεχώς γύρω από αυτές τις έννοιες και πρέπει να "δούμε" ως λαός σωστά τα πράγματα , εν σχέσει κυρίως προς τον περίγυρό μας , προκειμένου να προσδιορισθεί ορθή εθνική στρατηγική .
    Πάντως έχω την αίσθηση ότι κάτι πάει να αλλάξει και μάλλον οι συνθήκες είναι ευνοϊκές.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ GLAD 14/12/2012 15:06:33

      GLAD ευχαριστώ. Το ότι κρίνεις ως "ιδιότυπη" την οπτική μου το θεωρώ πολύ μεγάλο, αλλά έως και υπερβολικό έπαινο - δεν είναι τόσο ιδιότυπη.
      Από τη μία πλευρά, έχουμε πήξει στη χώρα αυτή στην κοινοτοπία και τα στερεότυπα. Είναι μεγάλη κατάρα.
      Από την άλλη, δεν είναι τόσο ιδιότυπη η άποψη αυτή. Παραγκωνισμένη είναι. ¨Ολες οι αναγεννητικές προτάσεις και έμπρακτες κινήσεις για εθνική στρατηγική μακράς πνοής, οραματικές και ρεαλιστικές ταυτόχρονα, διαφορετικές μεταξύ τους, σ' αυτό το πολύ γενικό "μήκος κύματος" ήταν, μετά το 1821. Από τον Καποδίστρια και τον πρώιμο Βενιζελισμό πρίν το 1912 (ο όψιμος διχαστικός είναι μια άλλη δυσάρεστη ιστορία), μέχρι τον όμιλο του Παπαναστασίου στο Μεσοπόλεμο, αλλά και με πολύ ιδιόμορφο τρόπο, και τον ιδεαλιστικό "εθνικισμό" του Ι. Δραγούμη. Οι αλλεπάλλληλες δικτατορίες του Μεσοπολέμου μέχρι και τον Εμφύλιο είναι η πιό θλιβερή περίοδος, που κλείνει όμως μέσα της τη μεγάλη λάμψη της αντιναζιστικής Εθνικής Αντίστασης: Εφάμιλλη "αδελφή" των Γάλλων Maquis, των Ιταλών Παρτιζάνων, της Πολωνικής Tajna Armia Polska και του Home Army, του Νορβηγικού Milorg, του Εθνικού Απελευθερωτικού Στρατού στη Γιουγκοσλαβία, της ίδιας της ενδο-Γερμανικής αντιναζιστικής αντίστασης με την "Επιχείρηση Βαλκυρία" του Stauffenberg ή το "Λευκό Ρόδο". Η κατεξοχήν Ευρωπαική στιγμή της νεότερης Ελλάδας ήταν η αντιναζιστική αντίσταση.
      Και μετά το 1945 δεν λείπουν: Από τα σπέρματα για οικοδόμηση μιας ορθολογικής οικονομίας πάνω στα ερείπια, του άτυχου αριστερού Δημήτρη Μπάτση ("Η βαρειά βιομηχανία στην Ελλάδα" 1947), μέχρι τον όψιμο Κ. Καραμανλή τον Πρεσβύτερο μετά το 1974 (ο πρώιμος έιναι μια διαφορετική, όχι τόσο ένδοξη ιστορία).
      Ο τελευταίος, δίνει και την μεταπολεμική κορύφωση το 1981, με την ένταξη της Ελλάδας στην Ένωση.
      Μετά αρχίζει δυστυχώς η ριζική διάσταση σκέψεων και πράξεων σε επίπεδο πολιτικής και κοινωνίας. Ο θρίαμβος της κοινοτοπίας και του στερεότυπου, του οικονομικού εγωισμού και της υποκρισίας, της εθνικής αλαζονείας και της πνευματικής φτώχειας.
      Το λογαριασμό τον έχουμε μπροστά μας και τον πληρώνουμε.

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Ο Θείος 15/12/2012 11:17:59

        Θεωρώ λαθεμένη την προσέγγιση του συνολικού έργου του Καραμανλή με βάση το διαχωρισμό πρώτη και δεύτερη περίοδος. Θα έλεγα δε πως πρόκειται για μύθο που εξυπηρετεί τους κύκλους εκείνους που τον καταπολέμησαν την πρώτη περίοδο. Δηλ. παλάτι, μεταπρατική αστική τάξη, ΕΚ.

        Δυστυχώς, στη χώρα μας δεν έχουμε σοβαρά κέντρα ιστορικών και κοινωνικών επιστημονικών ερευνών, ώστε ως πολίτες να έχουμε τεκμηριωμένες αναλύσεις γύρω από τα κοινωνικά δρώμενα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ GLAD 14/12/2012 15:30:00

      Άν είμαστε όντως αυτό, “οριακή Ευρώπη και στα όρια της Ευρώπης”, είμαστε εκτός των άλλων και συν-υπεύθυνοι για αυτό.
      Δηλαδή έχουμε ως χώρα και ως έθνος, ευθύνη και για το όλον "Ευρώπη". Ευθύνη για την συγκρότησή του και την μακροημέρευση.
      Μαζί με πολλούς άλλους. Ο καθείς κατ' αναλογίαν μεγεθών και δυνάμεων.

      • GLAD avatar
        GLAD @ Ο Θείος 14/12/2012 16:37:55

        Περισσότερο βέβαια συμφωνώ με το "...στα όρια της Ευρώπης" και λιγότερο καλά μου "κάθεται" το "...οριακή Ευρώπη..." , που για κάποιους μπορεί να είναι συνώνυμο του "λίγο Ευρώπη".
        Ανεξάρτητα πάντως από τις γρήγορα διαδιδόμενες ανθελληνικές απόψεις από οπουδήποτε και αν διατυπώνονται και για οποιοδήποτε λόγο , οφείλω να παρατηρήσω ότι αντίθετα από την ευρέως αποδεκτή άποψη εντός Ελλάδας , εγώ διακρίνω έναν ιδιαίτερα μεγάλο σεβασμό για την Ελλάδα στην Ευρώπη.
        Και μένω έκπληκτος , διότι θεωρώ ότι σε μεγάλο βαθμό θα είχαν δίκαιο αν μας έβλεπαν ως "καραγκιόζηδες" .
        Μπορεί πολύ σωστά να πρυτανεύει ο στρατηγικός σχεδιασμός τους , αλλά αυτό θα συνέβαινε τότε μόνο σε ηγετικούς πολιτικούς κύκλους (π.χ. της Γερμανίας) , όμως βλέπω θετική στάση και από άλλες χώρες και λαούς.
        Δεν θεωρώ σοβαρή την άποψη που εντοπίζει προβλήματα στην αρνητική στάση όσον αφορά τον υποχρεωτικό δανεισμό μας εκ μέρους όλων των Ευρωπαϊκών χωρών.
        Μπορεί και εμείς έτσι να πράτταμε αν είμαστε στη θέση τους.
        Από προσωπική εμπειρία εντυπωσιάστηκα από το πραγματικό ενδιαφέρον σοβαρών ανθρώπων ακόμη και στον Αραβικό κόσμο.
        Είναι λοιπόν δεδομένο αυτό και θα πρέπει να μπεί στη συζήτηση μας αν υποθέσουμε ότι ξεκινάει τώρα.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ GLAD 14/12/2012 16:53:25

          "Οριακή Ευρώπη" για λόγους ιστορικούς, όχι τόσο γεωγραφικούς. Περάσαμε Οθωμανοκρατία ως γνωστόν...
          Ο μεγάλος Κροάτης συγγραφέας Miroslav Krleza, γράφοντας για τους Βαλκανικούς λαούς, γράφει τον Λατινικό όρο "antemurale Cristianitatis", δηλαδή "οι πρό των τειχών του Χριστιανισμού", "οι λαοί στο προτείχισμα", πού αμύνθηκαν και έσωσαν τον Ευρωπαικό πολιτισμό.
          Για το άλλο, για τον σεβασμό προς την Ελλάδα εν γένει ακόμη και εκτός Ευρώπης, συμφωνώ.
          Βλέπουν όμως ότι υπήρξε η ακραία (σε σχέση με τη δική τους) παρεκτροπή τις τελευταίες δεκαετίες, παρεκτροπή εγωισμού, ηδονισμού και σκληρης κοινωνικής ανισότητας στην Ελλάδα - π.χ. φοροκλοπή και φοροδιαφυγή.
          Κατά τα άλλα, το ζήτημα είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ στάσης: Π.χ. στη Γερμανία, εντελώς διαφορετικός ο λόγος περί Ελλάδος από τον Σμίτ, τον Κόλ, τον Χάμπερμας, τον Τρίττιν ή τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, και εντελώς διαφορετικός από τους σημερινούς κυβερνώντες. Μέχρι πρόσφατα, αφού και οι τελευταίοι παίρνουν ήδη την κολοτούμπα τους.
          Αλλά το θέμα είναι οι πράξεις, όχι τα λόγια. Ίδωμεν, το μέλλον έχει πόνο αλλά και ενδιαφέρον.

        • MCMLII avatar
          MCMLII @ GLAD 15/12/2012 02:02:55

          Θα ήθελα να μπορούσα (αλλά δυστυχώς αδυνατώ) να σας μεταφέρω τα θαυμασμό κσι την (καλοπροαίρετη) ζήλεια που εξέπεμπαν τα βλέμματα των παρισταμένων λοιπών επισκεπτών, την ώρα της ανάγνωσης μεγαλοφώνως των ελληνικών φράσεων στις επιγραφές των εκθέματων του Λούβρου.

          Ή την εκτίμηση ότι η Αθήνα/Θεσσαλονίκη είναι η ιδανική πόλη για να ζήσει κάποιος, διατυπωμένη από σοβαρούς επιστήμονες κλασσικής φιλολογίας του εξωτερικού (οι οποίοι τις έχουν επισκεφθεί πλειστάκις κι επομένως γνωρίζουν τα πέρι πολεοδομικής αναρχίας, έλλειψης πρασίνου, ρυπαρότητας, εγληματικότητας κλπ.)

          Έχουμε αφήσει βαριά τη σφραγίδα μας στο μυαλό τους, από τη σχολική τους ηλικία...

          Δεν υπονοώ ότι όλοι μάς κοιτούν με συμπάθεια, απλώς το ότι η συνολική εικόνα που εκπέμπουμε είναι σαφώς ευρύτερη και καλύτερη από ό,τι τα τελευταία μας χρόνια προδίδουν. Φυσικά οι μετέχοντες σε οικονομικές συναλλαγές (έμποροι, εξαγωγείς, εισαγωγείς) αντιμετωπίζουν για προφανείς λόγους πολύ βαρύτερο κλίμα.

          Εν πάση περιπτώσει όμως τα χάλια του οίκου μας πρέπει να τα διορθώσουμε άμεσα οι ίδιοι, ως υπεύθυνοι πολίτες του κόσμου και ως νουνεχείς φύλακες τής χώρας που θα πρέπει να παραδώσουμε καλύτερη στις επόμενες γενεές, και όχι να περιμένουμε να το κάνουν κάποιοι τρίτοι ξένοι για λογαριασμό μας.

  23. np_complete_problems avatar
    np_complete_problems 14/12/2012 14:44:41

    Αγαπητέ Γιώργο,
    τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα ...
    Τα 7 δισ που υποτίθεται ότι θα "πάνε στην αγορά" θα πάνε σε οφειλές του κράτους στις ΤΡΑΠΕΖΕΣ (βραχυπρόθεσμα έντοκα γραμμάτια).
    Για τον ιδιωτικό τομέα (εκτός τραπεζών) ΔΕΝ θα δοθεί τίποτε μέχρι το τέλος του 2012. Ο "πραγματικός ιδιωτικός τομέας" θα πάρει χρήματα στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 και όταν/αν μας δοθούν τα υπόλοιπα χρήματα από τους δανειστές μας.

    • xenos avatar
      xenos @ np_complete_problems 14/12/2012 15:38:27

      Kαι δεν θα τα πάρει για να επενδύσει. Απλώς για να βουλώσει ενα μέρος απο τις τρύπες που έχει. Η ανεργία όχι μόνο δεν θα μειωθεί αλλά μόλις έρθουν τα νέα εκκαθαριστικά, θα αυξηθεί αλματωδώς.

  24. Karenin avatar
    Karenin 14/12/2012 14:59:43

    Eιναι πρώτη ανάγκη η πληρωμή εφάπαξ σε αυτή την συγκυρία, δεν μπορόυν να αξιοποιηθούν για αλλους πιο σημαντικούς σκοπούς;

  25. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/12/2012 15:13:04

    Πληρώνει όμως, τελικά.
    Μαζί με την Γαλλία κυρίως. Τον μεγάλο όγκο αυτές οι 2 χώρες.
    Η ένωση μεταβιβάσεων (transferunion) τελικά γίνεται, το παραδέχονται οι ίδιοι οι Γερμανοί - και οι λοιποί. Είτε "κούρεμα" και διαγραφή μέρους διακρατικών χρεών, είτε αλληλέγγυο χρέος με ευρωομόλογα, είτε κοινό ταμείο απόσβεσης χρέους, είτε απευθείας ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών μετά το 2013 - 2014, είτε όλα αυτά μαζί αλλά όχι ταυτόχρονα (που είναι το πιθανότατο), στο ίδιο αποτέλεσμα οδηγούν: Ένωση μεταβιβάσεων, από κοινού μεταφορά των βαρών. Αυτό ήταν πάντοτε η βάση κάθε μορφής ομοσπονδοποίησης, παντού στον κόσμο.

  26. dim avatar
    dim 14/12/2012 16:16:01

    Η ανακεφαλοποιηση των τραπεζών δεν είναι καθόλου "εκτός ενδιαφέροντος του λαού"... Εσχάτως αναγκάστηκαν να το παραδεχθούν πια αυτό και οι φωστήρες του Τσίριζα, μάλλον μόνο εσείς δεν το έχετε αντιληφθεί ακόμα

    • Γεώργιος avatar
      Γεώργιος @ dim 14/12/2012 17:55:46

      Τότε, αν οι τράπεζες είναι ευαγή ιδρύματα να το μάθουμε κι εμείς, ας πάρουν και πιο πολλά χρήματα. Δε βαριέσαι, μόνο στην υγεία και την παιδεία και τη θέρμανση του λαού να μην πάνε εξυπνάκια. Αν πάλι χρειάζονται ενίσχυση ή ανακεφαλαιοποίηση ας την πάρουν ,αλλά να την πληρώνουν απ την τσέπη τους στους ευρωπαίους και όχι να μας φορτώνουν εμάς τα χρέη.

      • dim avatar
        dim @ Γεώργιος 14/12/2012 19:46:12

        Μάλλον δεν έχεις καμία σχέση με τα οικονομικά... Εδώ σου λέω ότι ακόμα και οι φωστήρες του Σύριζα το παραδέχθηκαν, και εσυ ακόμα επιμένεις... Εκτός κι αν σε τοποθετησα λάθος, και ανήκεις στο άλλο άκρο, γιατί αυτή τη στιγμή το ένα άκρο (Σύριζα) κάνει κάποια βήματα για να παραδεχθεί τουλάχιστον τα προφανή, και μένει το άλλο άκρο (ΧΑ) που συνεχίζει και λέει αυτά περίπου που λες κι εσύ...

  27. enas avatar
    enas 14/12/2012 17:58:22

    @blue Nile
    Ο ενθουσιασμός καλό κάνει ακόμα κι αν διαρκεί λίγο, έστω και αν είναι αναίτιος..Νομίζω είναι η 5η φορά που "σώζεται" η χώρα παραμένοντας στο ευρώ.
    Ευτυχώς αυτή τη φορά ο ενθουσιασμός είναι συγκρατημένος .
    Και βέβαια εμείς θα μείνουμε στο Ευρώ μέχρι το τέλος του. Eίμαστε, ακόμα και καταχρεωμένοι, μόλις το 2% του προβλήματος. Θα κλείσουμε και την πόρτα αν θέλετε. Το θέμα όπως ξεκάθαρα το θέτει πλέον η Ιταλία, που είναι και η καρδιά του προβλήματος της ευρωζώνης αφού το χρέος της είναι σχεδόν δεκαπλάσιο απο αυτό ημών των υπολοίπων PIIGS , είναι αν θα υπάρχει και του χρόνου Ευρώ. Αν δεν σωθεί η Ιταλία, την επόμενη μέρα το λόμπι της Δραχμής θα δικαιωθεί .
    Αν σωθεί η Ιταλία τότε θα μπορούμε να πανηγυρίζουμε . Οι πιθανότητες να σωθεί είναι στην καλύτερη περίπτωση μόνο 40%. Θα τα καταφέρουν? Οπως πολύ σωστα έχει επισημάνει με την πολύπλευρη γνώση του και ο Θείος, η Ευρωζώνη ακολουθεί την καταδικασμένη πορεία του Χούβερ, που αν συνεχιστεί και μετά τις Γερμανικές εκλογές θα οδηγήσει Ολόκληρη την Ευρωζώνη στο σπιράλ του θανάτου της μόνιμης ύφεσης δηλαδή. Με άλλα λόγια η επιτυχία μας να φανούμε απόλυτα συνεπείς στο δρόμο της λιτότητας μας οδηγεί μαζί με τους Πορτογάλους,Ιρλανδούς, Κυπρίους, Ισπανούς, Ιταλούς και σε λίγο Μαλτέζους , Βέλγους, Γάλλους και Ολλανδούς στο σπιράλ του θανάτου. Δηλαδή αυτό που μας φαίνεται ως επιτυχία τώρα που προσθέσαμε 52,2 δις στο χρέος μας είναι επειδή εκεί που πέφταμε μόνοι μας μπροστά απ' όλους στον γκρεμό, τώρα πιαστήκαμε απ' τους άλλους και πέφτουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Αυτό σε πολλούς απο εμάς δίνει την αίσθηση οτι σωθήκαμε!!! Η απόλυτη εφαρμογή της συνταγής της λιτότητας στην Ευρωζώνη συνεπάγεται την απόλυτα Μεγάλη Υφεση για όλους!
    Δηλαδή αν επανεκλεγεί η Μέρκελ το Φθινόπωρο και δεν κάνει θεαματική κωλοτούμπα βάζοντας τα μηχανήματα να τυπώνουν αβέρτα Ευρώ, ζήτω που καήκαμε...Ο Θείος θεωρώ το έχει αποδείξει σχεδόν μαθηματικά .Χωρίς δημοσιονομική χαλάρωση τώρα ειδικά η κρίση δεν αντιμετωπίζεται. Η δέ λιτότητα είναι δηλητήριο αντί φάρμακο για την κρίση. Αλλη ιστορία οι μεταρρυθμίσεις προς βελτίωση της απόδοσης σε ένα αναπτυσσόμενο κράτος και άλλη η δημοσιονομική χαλάρωση που είναι η μόνη οδός εξόδου απο την κρίση.

  28. Σπάρτακος avatar
    Σπάρτακος 14/12/2012 18:51:19

    Προς το παρόν θείο πληρώνει τα πολύ ψιλά. Τα κέρματα θα έλεγα και μάλιστα με το αζημίωτο αφού με τα μνημόνια πάλι τα παίρνει πίσω (αλλοιώς δεν θα είχαμε ύφεση).
    Το ερώτημα το βάζει ήδη η Ιταλία. Θα πληρωσει και χαρτονομίσματα? και μάλιστα πεντακοσάρικα και για την Ισπανία? Και πότε? Θα προκάνει άραγε? Γιατί λένε οι οικονομολόγοι, η ύφεση αμα περασει το σημείο χωρίς επιστροφή, μετά ακόμα και το τύπωμα αβέρτα δεν μας σώζει...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Σπάρτακος 14/12/2012 22:27:58

      Αυτός είναι τώρα ο κίνδυνος.
      Ιταλία και Ισπανία, και οι απανταχού τράπεζες ζόμπι. Όχι μόνον οι Ισπανικές. Αλλά και πολλές άλλες, ακόμη και η μαïμουδεμένη (με ....διοξείδιο του άνθρακος) Deutsche Bank.

  29. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 14/12/2012 19:28:10

    Ολα αυτά για τα ποσοστά του χρέους ,με προβολές και εκτιμήσεις μετά απο 10 χρόνια είναι λογιστικά τρύκ.
    Το χρέος ,αν υπάρχει πραγματική παραγωγική βάση και οικονομία ,μιά οργανωμένη διοκητική μηχανή και κρατικές δομές δεν παίζει κανένα ρόλο.
    Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα πχ στην περιπτωση της Ιαπωνίας ή ακόμη και της Αμερικής.
    Η Ιταλία έχει μια ισχυρή βιομηχανικοεξαγωγική οικονομία, παράγει ένα σωρό προιόντα βάσης για άλλες πραγωγικές δραστηριότητες, ίσως δεν φτάνει την δύναμη και το βάθος της γερμανίας αλλά διαθέτει μεγάλο εύρος παραγωγής.
    Το ότι ο κρατικός μηχανισμός-ιστός του νότου πάσχει,εξ άλλου με τους νότιους είμαστε αδερφός λαός, δεν θα την εμποδίσει να λύσει το πρόβλημα της αν υπάρξει πολιτική απόφαση.
    Εμείς είμαστε όμως πραγματικά για λύπηση..Χωρίς κρατικές δομές, χωρίς διοίκηση, χωρίς παραγωγή, ζούμε εδω και πολλά χρόνια απο τις περιβόητες άδηλες πληρωμές απο το εξωτερικό.
    Είτε ως δάνεια, είτε ως βοήθεια, ειτε ως αποστολές εμβασμάτων (στις πιό φτωχές περιόδους) περιμέναμε πάντα την ξένη βοήθεια.

    Την σημερινή εποχή μας κρατούν με πολιτκή απόφαση και στήριξη στην ευρώπη, πολιτικά και ιστορικά δεν μπορούν να φτιάξουν το ευρωπαικό κράτος χωρίς εμάς. Οχι για την παραγωγή μας ,αλλά για το όνομα που έχουμε το οποίο διαθέτει μεγαλύτερο βάρος απο την ίδια μας την χώρα.
    Ομως συγχρόνως θέλουν να φτιάξουν ένα στοιχειώδες κράτος,μια μορφή εξουσίας που δεν θα έχει την νοοτροπία του καραγκιόζη, άντε να τους δουλέψουμε με ένα παραμύθι να τους παρουμε τον παρά και αύριο βλέπουμε.
    Οι δικοί μας αντιδρούν γιατί έτσι είχαν συνηθίσει τόσα χρόνια.
    Αν τους βόλευε ,όχι δραχμή, αλλά μέχρι και λέκι θα ήταν ικανοί να ζητήσουν για να διατηρήσουν το ψευδοκράτος μας.

    Οι γερμανοί φαίνεται ότι επιβάλλουν το σχέδιο τους,που ακόμη δεν έχουμε αντιληφθεί όλες τις πτυχές ,μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε.
    Με οικονομικούς όρους τίποτε δεν άλλαξε στην ελλάδα σήμερα που μας έδωσαν τα ευρά με πριν τρείς μήνες που φαινόταν σκληροί και άτεγκτοι.
    Ομως πολιτικά έχουν αλλάξει πάρα πολλά..Οχι στο δικό μας καραγκιόζ μπερντε, επειδή ο γραφικός παναής καθαιρέθηκε απο περιφερειάρχης και ο έτερος γραφικότερος παναής καμώνεται ότι βρέχει ενώ τον φτύνουν σωρηδόν καμμένα χαρτιά.
    Οι όποιες συμφωνίες έγιναν δεν θα μαθευτούν ποτέ σε όλες τις λεπτομέρειες...Ουδείς αναμάρτητος είπεν και ο βαυαρός ,σκληροπυρηνικός και φαινομενικά ανθέλλην .
    Τι μεσολάβησε πέραν της επίσκεψης του πρωθυπουργού ,που επισφράγισε τις συμφωνίες ,πανηγυρικά?
    Και πως αυτό που δεν μπόρεσε το γιούρογκρουπ να λύσει σε ένα μήνα σκληρών διαπραγματεύσεων λύθηκε σε μισή ώρα?
    Μα δεν ήταν θέμα του γιύρογκρουπ είναι προφανές..Κάτι περισσότερο, μια συμφωνία ακόμη πιό ψηλά , με κινέζους και αμερικανούς των γερμανών είναι αυτό που ξεκλείδωσε τα δικά μας ευρόπουλα.
    Το που θα πάει η ευρώπη και εμεις μαζί θα φανεί σε 2-3 χρόνια. Μέχρι τότε θα καβατζάρουμε άλλη μια πενηντάρα, μόλις ξεκαθαρίσουν το τοπίο με τα δικά μας τραπεζολαμόγια και διαγράψουν όλο το τραπεζικό χρέος της ευρώπης.
    Οσο για τα ευρά, είναι σίγουρο ότι οι γερμανοί θα τα έχουν τυπωμένα και έτοιμα στις νταλίκες, όταν το ανακοινώσουν...
    Οπως το είπαν εξ αρχής έτσι και έγινε....Ας θυμηθούμε τι ακουγόταν στην αρχή της κρίσης...
    Θα πληρώσουν οι ιδιώτες τα σπασμένα της ελλάδος..Εγινε.
    Θα συμφωνήσουν τα πολιτικά κόμματα της ελλάδος στην όποια λύση.Εγινε
    Θα πρέπει να παγώοσυν καταθέσεις και κλεψιμέικα των ελλήνων στις εξωτράπεζες, να μαζέψουμε την φοροδιαφυγή και να πιάσουμε επιτέλους τις αλήτ μας που απέτυχαν...Αμφιβάλει κανείς ότι θα γίνουν και όλα αυτά?
    Τα μηνύματα έρχονται και δίνονται πανταχόθεν.
    Οι ταξιαρχίες Λαγκάρντ ακόμη δεν μπήκαν στην Αθήνα...Αψιμαχίες στα σύνορα γίνονται.Η θα υπογράψουν ανακωχη άνευ όρων ή θα συντριβούν οι ψευτοελήτ μας...Οι αγγλοσάξωνες δεν θα τους σωσουν αυτή την φορά..Οποιος το αντελήφθη θα σωθεί, όσοι το παίξουν επαναστάτες της δραχμής και των ορέων ως ζέρβας και άρης ,θα έχουν την τύχη του καμμένου...
    Κάτι ψευτοεφοπλιστές που έγιναν παλληκάρια με τα λίμπερτυ των αμερικανών δεν μπορούν να σωθούν απο τον δραχμαζάνη και τον στρατούλη..
    Το μαγαζί άλλαξε αφεντικό...
    Αντί για αμερικανάκια απο τέξας και αλαμπάμα κουμάντο κάνουν κάτι γερμαναράδες απο Πομερανία και το Βοημικό τετράγωνο...
    Δεν δουλεύονται τόσο εύκολα αυτοί.

    Δραχμή τέλος...Οποιος επιμένει απλά χάνει περισσότερα.Εχάθησαν και οι πάνσοφοι συμβουλατορες απο τον ορίζοντα..Τώρα πιά τι να πουλήσουν?

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ορεσείβιος 14/12/2012 22:35:43

      Από το πληκτρολόγιό σου και στου Πανάγαθου το αυτί.
      Κι ελπίζω να μην γίνει καμμιά "στραβή" - το "ατύχημα' που λένε, το "ανθρώπινο λάθος" - στο κουβεντολόι κάπου μεταξύ Ουάσιγκτων, Βερολίνου, Παρισίων, Βρυξελλών και Πεκίνου.
      Φοβάμαι και τους ιούς των τηλεπικοινωνιών τελευταία...

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ ορεσείβιος 15/12/2012 00:12:28

      Είδες ο καθαρός αέρας!
      Ξελαμπικάρει μυαλά και καθαρίζει την όραση!
      Σωστός!

    • akenaton avatar
      akenaton @ ορεσείβιος 15/12/2012 01:36:46

      Ορεσίβιος πραγματικός! Εύγε και μακάρι να έχετε δίκιο......

      • blue nile avatar
        blue nile @ akenaton 15/12/2012 03:41:11

        1) Οι περιπτώσεις Ιαπωνίας και Αμερικής είναι πολύ διαφορετικές από τη δική μας.
        Έχουν το δικό τους νόμισμα οπότε έχουν άλλη αντιμετώπιση και άλλα περιθώρια ελιγμών.
        Η Ιταλία παρά την βιομηχανικοεξαγωγική της οικονομία είναι πια μια χρεωκοπημένη χώρα λόγω της απόστασης των επιτοκίων δανεισμού της και της ανάπτυξης της.
        Τα ίδια και στην Ισπανία.
        Όταν αυτές οι χώρες που δεν είχαν καμιά σχέση με την Ελλάδα ακολουθούν την ίδια ακριβώς μοίρα τότε μιλούμε με σιγουριά για την αποτυχία του κοινού νομίσματος το οποίο δεν σχεδιάστηκε για περιπτώσεις Κρίσεων και τώρα την κακή του αρχιτεκτονική την πληρώνουν όλο και περισσότερεες χώρες.
        2) Δεν μας κρατούν στο ευρώ επειδή δεν μπορούν να φτιάξουν το ευρωπαικό κράτος χωρίς εμάς.
        Μετά χαράς θα μας είχαν εκπαραθυρώσει από το περασμένο καλοκαίρι αν το μπορούσαν.
        Απλά διαπίστωσαν αυτό που φωνάζει η ΕΚΤ από την αρχή ης Κρίσης: ότι αν βγει η Ελλάδα από το ευρώ μετά δεν θα μπορέσει κανείς να σώσει την ένωση του ευρώ.
        3) Η δόση ήταν προαποφασιμένη να εκταμιευτεί από τη στιγμή που πάρθηκε η πολιτική απόφαση για παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ.
        4) Το που πάει η Ευρώπη άρχισε ήδη να διαφαίνεται.
        Βαδίζει αργά αλλά σταθερά προς την οριστική της διάλυση. Κάτι που δυστυχώς της αξίζει.
        Δεν είναι δυνατόν στην Αμερική να κρατικοποιούνται χρεωκοπημένες ιδιωτικές τράπεζες και μετά την εξυγείανση τους να πουλιούνται (με τους ιδιώτες τραπεζίτες να χάνουν την ιδιοκτησία τους γιατί τις χρεωκόπησαν) φέρνοντας έτσι πίσω στον αμερικάνο φορολογούμενο το μεγαλύτερο μέρος των ποσών που διέθεσε για την επανακεφαλαιοποίηση τους, ενώ στην Ευρώπη να επανακεφαλιοποιούνται οι γερμανικές ιδιωτικές τράπεζες μέσω των μισανθρωπικών μνημονίων.
        Δίνει χρήματα ο Γερμανός φορολογούμενος τα οποία με μια στάση στην Ελλάδα επιστρέφουν στις γερμανικές τράπεζες χωρίς κάτι σε αντάλλαγγμα. Για να παραμένουν οι τραπεζίτες στο τιμόνι των τραπεζών που χρεωκόπησαν.
        Ή δεν είναι δυνατόν να δίνονται στις ευρωπαικές τράπεζες φρεσκοτυπωμένα ευρώ από την ΕΚΤ (πέντε τρις από την αρχή της Κρίσης του 2008 πήραν) και να μην τυπώνονται 500 δις που αν κατευθυνθούν σε παραγωγές επενδύσεις θα βοηθούσαν στην καταπολέμηση της Κρίσης, γιατί λέει η ΕΚΤ μπορεί να σώζει τράπεζες αλλά όχι κράτη. Κακόγουστο ποντιακό ανέκδοτο...
        5) Ακριβώς το γιατί η Γερμανία επιβάλει τις πολιτικές της οδηγεί όλο τον ευρωπαικός νότο στην απόλυτη εξαθλίωση. Περιμένετε τη στιγμή που οι κερδοσκόποι θα χτυπήσουν αλύπητα την Γαλλία.
        Όταν μεσορανούσε το σύστημα Μπρέτον Γουντς η Αμερική από το 1945 μέχρι το 1972 στην ένωση κλειδωμένων ισοτιμιών το 60% των κερδών της το ξαναγύριζε στις άλλες χώρες υπό μορφή παραγωγικών επενδύσεων. Θυμηθείτε το σχέδιο Μάρσαλ.
        Σ'αυτό το πλαίσιο αναπτύχθηκε η μεταπολεμική Ευρώπη συμπεριλαμβανομένης και της Γερμανίας, η Ιαπωνία και η Κίνα... Δεν το έκαναν οι ΗΠΑ από καλοσύνη. Απλά ήθελαν να διατηροιύν εύρωστους τους πελάτες των αμερικανικών προιόντων .
        Κάτι τετοιο δεν μπορούν να το κάνουν οι Γερμανοί. Δεν είναι στη φύση τους. Όσο πήγαινε καλά το ευρώ λόγω της μετατροπής του ευρωζωνικού εδάφους σε χώρο ελεύθερης διακίνησης των γερμανικών προιόντων χωρίς τον μπαμπούλα της υποτίμησης των εθνικών νομισμάτων, έφαγαν με χρυσά κουτάλια.
        Τώρα που πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους ως η πλέον πλεονασματική χώρα της ένωσης και να γυρίσουν κάποια από τα κέρδη τους, ψελίζουν κάτι ακατάληπτα του τύπου ο καθένας να ζει με αυτά που βγάζει και άλλα τέτοια λογικοφανή...
        Συνεχίζοντας με κάθε τρόπο οι Γερμανοί να κερδοσκοπούν σε βάρος ζώντων και τεθνεώτων...
        Αρνούμενοι την κοινοποίηση του ευρωπαικού χρέους, αρνούμενοι την αποσύνδεση των τραπεζικών χρεών από τα εθνικά χρέη, αρνούμενοι επεκτατικών -αναπτυξιακών πολιτικών, αρνούμενοι δηλαδή το ότι μπορεί να απομακρύνει την Κρίση από την ευρωζώνη.

        Και εμείς δέσμιοι της τευτονικής γοητείας των θαλασσοδανείων και των μιζών της Sienens θα βουλιάξουμε μαζί τους...

        • enas avatar
          enas @ blue nile 15/12/2012 12:06:08

          Αγαπητέ Blue Nile, Για μια ακόμα φορά βάζεις το καπάκι στην κατσαρόλα γιατι προφανώς βλέπεις ΟΛΗ την εικόνα και όχι μόνο το κομμάτι της που σου αρέσει όπως κάνει η μεγάλη πλειοψηφία μας δυστυχώς...Δυστυχώς οι Γερμανοί θα μας λιώσουν μέχρι να καταλάβουν οτι έσκαψαν και τον δικό τους τάφο. Είναι προφανώς ανίκανοι να σταματήσουν νωρίτερα. Και στα βασανιστήρια έτσι έκαναν . Αυτοί καθιέρωσαν την παρουσία γιατρού ώστε το θύμα να φτάνει ακριβώς στά όρια του Θανάτου...
          Ελ'ίναι τόσο ηλίθιοι άραγε που να μην καταλαβαίνουν οτι οι Αμερικάνοι ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΠΟΤΕ ΤΟ ΕΥΡΩ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΘΑΡΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ, ΝΑ ΕΚΘΡΟΝΙΣΕΙ ΤΟ ΔΟΛΛΑΡΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ?
          Ή μήπως νομίζουν οτι οι Αμερικάνοι θα διστάσουν να προκαλέσουν αλλον ένα πόλεμο ή μια πετρελαική κρίση χώνοντας μέσα πρώτοπυς-πρώτους τους Γερμανούς?
          Ξέρει ο Σαμαράς που το πάνε τελικά οι Γερμανοί και είναι σίγουρος οτι θα είναι καλό για μάς?
          Αν δεν το ξέρει πού πάει?

    • Προκόπιος avatar
      Προκόπιος @ ορεσείβιος 15/12/2012 10:44:39

      Συγχαρητήρια.Πίσω από το βουνό βλεπουν λίγοι! Αυτοί έχουν καθήκιν να οδηγούν τους υπόλοιπους!

  30. Nikki avatar
    Nikki 14/12/2012 19:54:30

    Όσοι ονειρέυονται ''ανάπτυξη'' με ΕΟΖ όπου καθορίζουν οι εταιρίες τη φορολόγηση και τη μισθοδοσία που θα δίνουν για να ανταγωνιστούν οι Γερμανοφιλανδοί τις Κινέζικες εταιρίες και να επωφελούνται οι γερμανικές τράπεζες που θα τις δανείζουν ας μην γκρινιάζουν μετά από λίγα χρόνια που θα έχουν το μέλλον της Νιγηρίας,και της Γουατεμάλας.

  31. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 15/12/2012 00:42:09

    Πολυ καλο αρθρο και πολυ καλα σχολια πιο πανω απο θειο κλπ. Θα ηθελα να τοποθετηθω στην αρνηση μερικων μονιμα αντιδραστικων να δουν τα πραγματα ρεαλιστικα. Οπως και ο θειος πολυ σωστα αναφερει ζησαμε 3 δεκαετιες σε μια εικονικη πραγματικοτητα. Απο την ανεργια και την κριση στην 10ετια του 50 , την 7ετια, τις απιστευτες πολιτικες παραγκες κλπ φτασαμε την τελευταια 10ετια να ειμαστε ο πιο γκλαμουρ λαος της Ευρωπης. Το ντυσιμο μας για καφε κοστιζε πανω απο 1000 ευρω με τα κροκοδιλακια , τους αναβατες να παιζουν πολο , τα σπορ πανακριβα παπουτσια κλπ. Πηγαιναμε για καφε οδηγωντας τις μπεμπες και τις πανακριβες μηχανες. Αγοραζαμε σπιτια πιο ακριβα και απο αυτα του Μονακο. Τα ποτα στα πεζοδρομια των κοσμικων νησιων κοστιζαν 25 ευρω. Και ολα αυτα απο διακοποδανεια, πιστωτικες καρτες , αφορολογητες δραστηριοτητες κλπ. Η παραλιακη ηταν μια ατελειωτη εκθεση πολυτελων αυτοκινητων που τοσα πολλα και καλα δεν κυκλοφορουν σε καμια χωρα της Ευρωπης . Εμφανιζονται περιοδικα που μας οδηγουν σε μια πολυεξοδη ζωη με βασικες αρχες την
    Διασκεδαση, την καλοπεραση και το νεο στατους. Και εμεις οι Ελληνες τσιμπαμε και ζουμε μια ζωη εξω απο το εισοδημα μας και εξω απο καθε ΛΟΓΙΚΗ. Μεσα σε ολο αυτο το παρτυ καποιοι ειχαν απιστευτα μη φορολογησημα εσοδα και μεσω του χρηματιστηριου απεκτησαν απιστευτες περιουσιες.
    Απο την αλλη παραδοσιακοι ομιλοι με την πιεση των συνδικαλιστων σταματησαν την δραστηριοτητα τους. Ετσι λοιπον δημιουργηθηκαν τα νεα τζακια ενω πολλα παλαια εξαφανιστηκαν. Ηταν η εποχη του
    ΠΑΣΟΚ και του ψευτο-αριστερου-προοδευτισμου. Ετσι ειδαμε υπαλληλους με πτυχια και παναξιους στον ιδιωτικο τομεα να εισπρατουν σαν μισθο τα 2/3 ενος εργαζομενου στις ΔΕΚΟ. Ειδαμε συνταξιουχους των 40 ετων, αναπηρους και τυφλους ταξιτζηδες κλπ.
    Ειδαμε να μηδενιζεται καθε περαγωγη βιοτεχνικη η αγροτικη . Ειδαμε αρπακτες στον τουρισμο που υποβαθμιστηκε αναλογα.
    Την ιδια εποχη στις χωρες της κεντρικης Ευρωπης οι ανθρωποι πληρωναν και θεμελιωναν κοινωνικα κρατη . Η ζωη τους δεν αλλαξε. Στη Στουτγαρδη παραγουν Μερσεντες και Πορσε αλλα η πλειοψηφια οδηγει ρενω και φιατ .
    Αυτοι θεμελιωναν και εμεις καταστρεφαμε.
    Ετσι φτασαμε στην κριση και στο σημερα απροετοιμαστοι 100%.
    Και εμφανιστηκε και το λομπυ της δραχμης.
    Σημερα λοιπον το λομπυ της δραχμης αποτελειται απο
    1) Αυτους που εβγαλαν λεφτα με τις λαμογιες το χρηματιστηριο και τις εισφοροδιαφυγες
    2) Απο τα νεα τζακια που μη εχοντας εμπειρια καταχρεωθηκαν στις τραπεζες
    3) Απο τους διαφορους καιροσκοπους επενδυτες κλπ.
    Ολοι αυτοι στο μπαχαλο που θα ακολουθουσε θα αγοραζαν τα παντα και φυσικα δεν θα πληρωνα τα χρεη τους οσοι χρωστουν,
    ΄Η θα τα πληρωναν σε σκληρο νομισμα απεναντι σε μια πληθωριστικη δραχμη.

    Η ΝΙΚΗ αυτη της κυβερνησης ειναι σημαντικη απεναντι στους καιροσκοπους, στους κερδοσκοπους , στους λαοπλανους Τσιπρολαφαζανεους και Πρετε-αληθινοραδιοτραγκεους.
    Φυσικα η ιστορια δεν τελειωσε εδω. Τα αγροτικα προιοντα πρεπει να ξαναβρουν την θεση τους στην Ευρωπη φυσικα οχι απο μικροπαραγωγους αλλα απο πολυμετοχικες εταιριες με δομες και προγραμματα.
    Ο Τουρισμος πρεπει να γινει πιο ανταγωνιστικος και να αναπτυχθει ο Συνεδριακος κατι που υστερουμε.
    Να γυρισουμε στην εξωστρεφεια και στον ρεαλισμο απο την εσωστρεφεια .
    Ας αφησουμε τις μικροτητες και ας αποκτησουμε οραμα.
    Γνωσεις εχουμε, γλωσσες μιλαμε, οι ξενοι μας σεβονται περισσοτερο απο οτι εμεις τον εαυτον μας.

    ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΔΙΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΑ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΛΟΜΠΥ Της ΔΡΑΧΜΗΣ
    ΤΟΥ ΔΙΧΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΚΡΩΝ.
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ

    • enas avatar
      enas @ Ρεαλιστης 15/12/2012 10:56:48

      Αγαπητέ Ρεαλιστή,
      Δεν κατάλαβες οτι εσείς που κάνατε όλα αυτά που περιγράφεις και που πιάνατε με τις Μπέμπες σας όλη την Παραλική δηλαδή ας πούμε 10.000 Μπέμπες, ήσασταν το 5-10% του Ελληνικού λαού . Το Υπόλοιπο 90% δεν είχε Μπέμπες. Ούτε Ιδιωτικά σχολεία. Ούτε καν νηπιαγωγεία. Είχε μόνιμα συντάξεις πείνας και επιδόματα ανεργίας-χαρτζηλίκια. Και αναγκαζόταν να κλέβει 5-10 χιλιάρικα απο την εφορία για να πληρώνει την "δωρεάν παιδεία" των παιδιών του και την περίθαλψή του αν πάθαινε κάτι σοβαρό.
      Ακόμα και οι μπέμπες που αναφέρεις άξιζαν λιγώτερο απο ενα Φίατ 127 πρίν απο το 1985...
      Το σημαντικώτερο όμως που δεν σκέφτηκες είναι πως ακόμα κι αν η Ελλάδα εξαφανιζόταν τελείως, η κρίση των PIIGS δεν θα άλλαζε σε τίποτε
      δεδομένου ότι η Leehman Brothers που την προκάλεσε, δεν έσκασε εξ αιτίας της "ασωτίας' των Νεοελλήνων...

      • Ρεαλιστης avatar
        Ρεαλιστης @ enas 15/12/2012 18:08:12

        Η κριση αγαπητε enas διαφερει παρα πολυ απο την κριση των αλλων χωρων. Ειχαμε μια καθαρα δημοσιονομικη κριση που σαν ντομινο εξαπλωθηκε παντου λογω των σαθρων βασεων. Ειχαμε απιστευτες στρεβλωσεις . Ολοι τα ριχνουμε στους πολιτικους αλλα εμεις τρεχαμε πισω απο αυτους σε καθε εκλογες και παρακαλουσαμε για εναν διορισμο η μια παρανομη αναπηρικη συνταξη. Οι μπεμπες οι πορσε οι μερσεντε και τα καμπριο δεν ηταν το 5-10%. Ηταν δυστυχως πολυ παρα πανω.Τα εχει αναφερει χρονια ο Καβαθας στους 4Τ αλλα εμεις διαβαζαμε Νιτρο, Κλικ, Μεν και ολα τα αλλα γκλαμουρατα. Εμεις εισπραταμε τις επιδοτησεις της ΕΟΚ και παιζαμε στο χρηματιστηριο. Οι Αλβανοι καλλιεργουσαν την γη μας. Οι Αλβανοι δημιουργουσαν περιουσιες εξ αιτιας της εικονικης πραγματικοτητας που εμεις ζουσαμε. Στις οικοδομες μονο Ελληνικα δεν ακουγες. Στα κτημματα το ιδιο. Κανενας δεν ανεχοταν το παιδι του να γινει υδραυλικος , ηλεκτρολογος η τεχνιτης. Εμεις σαν παιδια μιας ανωτερης φυλης ολα αυτα τα επαγγελματα τα θεωρουσαμε παρακατιανα.
        Εμεις σαν γνησιοι Ελληνες δημιουργησαμε αυτο που λεγεται παραπαιδεια. Εμεις παρακαλουσαμε οι καθηγητες των παιδιων μας να τους κανουν μαθημα ιδιαιτερο για να αρπαξουν καποιους καλλιτερους βαθμους. Εμεις αγνοησαμε οτι ολα αυτα στην Γερμανια και στην Γαλλια ειναι παρανομα. Εμεις αποδεχτηκαμε το αυθαιρετο και τον ημιυπαιθριο. Εμεις θεωρησαμε οτι η φοροδιαφυγη ειναι μαγκια .
        Εμεις αγνοησαμε τους νομους περι παταξης της γραφειοκρατιας και ταισαμε με γρηγοροσημα παρα πολλους δημοσιους υπαλληλους. Εμεις απαξιωσαμε τα παντα.
        Θυμαμαι οταν μου ηρθε ο διορισμος μου απο την επετηριδα να διοριστω καθηγητης και αρνηθηκα διοτι ξεκινησα διαφορετικη καριερα ολοι με επιασαν απο τα μουτρα να αλλαξω γνωμη γιατι θα το μετανιωσω. Θυμαμαι μελη κλαδικων να διοριζονται και να ειναι αργομισθοι για δεκαετιες.
        Θυμαμαι η γενια του 60 να δουλευει για το χαρτζηλικι τα καλοκαιρια. Σημερα οπου και να κοιταξεις
        Στα τουριστικα θερετρα τα γκαρσονια ειναι 2 γενια αλβανακια η βουλγαρακια που μεγαλωσαν στην Ελλαδα. Ο ΘΕΙΟΣ μπορει να επιβεβαιωσει οτι το ιδιωτικο σχολειο και τα σχολικα ειναι ειδος σπανιο στην Γερμανια. Στα δημοσια εκει , Γερμανακια , Ελληνακια και Τουρκακια σπουδαζουν ολα μαζι. Εμεις σαν ανωρτερος λαος δεν δεχτηκαμε την συνυπαρξη με τα αλβανακια.
        Ολοι λοιπον αγαπητε Enas ο πολυ βοηθησαμε γιαα να δημιουργηθει η καταστροφη και το χαος.
        ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
        ΠΩΣ?
        1) Με την μηδενικη ανοχη στην φοροδιαφυγη.
        2) Με την μηδενικη αποχη στην εισφοροδιαφυγη
        3) Με την μηδενικη ανοχη στην διαπλοκη
        4) Με την υπομονη μας και την δυναμη μας

        • enas avatar
          enas @ Ρεαλιστης 15/12/2012 22:28:29

          Aγαπητέ Ρεαλιστή επιδή εγώ μπορώ ανα πάσα στιγμή να σου αποδείξω οτι δεν έκανα ΤΙΠΟΤΕ απ' όλα αυτά που αναφέρεις αλλα σέβομαι το δικαίωμά σου να τα πιστεύεις, τα αντιπαρέρχομαι.
          Θα σταθώ όμως στα συμπεράσματά σου:
          1. Δείχνοντας μηδενική ανοχή στην φοροδιαφυγή , σε ποιόν θα εμπιστευτούμε την διαχείρηση των φόρων μας που εφ΄εξής θα πληρώνουμε στο ακέραιο? Στον υφυπουργό οικονομικών της ΝΔ που δεν ήξερε οτι ο Νομπελίστας οικονομολόγος Πώλ Κρούγκμαν δεν είναι γυναίκα? Που δεν ήξερε οτι στα Αγγλικά το Paul είναι ανδρικό όνομα?
          Στόν υπουργό οικονομικών και τους βουλευτές που δεν πληρώνουν δεκάρα φόρο για αυτοκίνητα και οικοσκευές και ούτε καν για τα Laptop και τα κινητά τους?
          2. Σε ποιόν θα εμπιστευτούμε τις ασφαλιστικές εισφορές μας επι 40 χρόνια για να τις μετατρέψουν σε κοπανιστό αέρα απο δομημένα και αποδομημένα ομόλογα?
          3. Πως θα αντιμετωπίσουμε εμείς τη διαπλοκή όταν ακόμα και ο Καραμανλης τρώει πόρτα από τους μεγάλους "εταίρους μας" για το βασικό μέτοχο?
          4. Η υπομονή και η ανοχή έχουν και πρέπει να έχουν όρια διότι όταν τα ξεπερνάμε γινόμαστε γαιδούρια και ραγιάδες.
          ΤΟ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΒΑΘΕΙΑ. Ο Σαμαράς με τον Τσίπρα θα δώσουν το παράδειγμα σ' αυτό το Θεμελιώδες Εθνικό αίτημα εν μέσω της Εθνικής καταστροφής την οποία βιώνουμε τώρα?

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ enas 16/12/2012 01:52:37

            Και εγω δεν εκανα τιποτα αγαπητε enas. Πληρωνω για παρα πολλα χρονια τους φορους μου στην υψηλη κατηγορια για να πλουτιζουν καποιοι υπαλληλοι των ΔΕΚΟ με τα επιδοματα και τα εφαπαξ. Νιωθω ομως ενοχος γιατι ποτε δεν κατηγγειλα αυτον που δεν εδινε αποδειξεις και τον εργολαβο που δεν πληρωνε ΙΚΑ . Οσον αφορα τον υφυπουργο μαλλον εχεις δικαιο. Οπως επισης εχεις δικαιο να ρωτας για το ποιος και πως θα διαχειριστει τις εισφορες μας. Ας ψηφισουμε λοιπον τις επομενες εκλογες προσωπα ικανα και μορφωμενα με εμπειρια στον ιδιωτικο στιβο και οχι συνθηματα και ομορφες υποσχεσεις. Αν ο υφυπουργος τωρα οπως λες (εγω δεν το γνωριζω) οτι δεν ειναι καλος ας ψηφισουμε πιο ικανους και οχι επαγκελματιες συνδικαλιστες η επαγκελματικα στελεχη των λεγομενων προοδευτικων δυναμεων. Ας μας γινει μαθημα το οτι δεν πιστεψαμε στην αληθεια του Καραμανλη αλλα πιστεψαμε στο ΄λεφτα υπαρχουν΄. Αν πετυχαμε να αναστρεψουμε το κλιμα στην Ευρωπη και αποφυγαμε μια χρεοκοπια σημερα, σκεψου φιλε μου τι θα γινοταν αν ειχαμε Κυβερνηση 5 κομματων αντι 3. Αν ειμασταν ολοι μαζι. Αν ολοι οι αρχηγοι αντι να υποσχονται διορισμους 150.000 στο δημοσιο ελεγαν την αληθεια στον λαο. Αν ολοι οι αρχηγοι αντι να κοιταζουν να παρουν υπουργειο με επιστολες τους στον Προεδρο ελεγαν την αληθεια. Και η αληθεια ειναι μια και πικρη. Οτι θα περασουμε δυσκολα αλλα με υπομονη και σκληρη δουλεια θα ξεπερασουμε ΟΛΟΙ μαζι την κριση. Παντως σημερα κατι κινηται. Οταν βλεπω ΑκηδοΛαυρεντιαδηδες και μια σειρα απο αλλους στον ανακριτη , θελω να πιστευω οτι το παρτυ τελειωσε η τουλαχιστον περιοριζεται. Και με ικανοποιει οτι αυτα βγαινουν απο την δικαιοσυνη και οχι απο εμπαθεις αυτοδικιες.

  32. Ρηνα avatar
    Ρηνα 15/12/2012 12:52:56

    Ρεαλιστη μπραβο σου! Οσο ψαχνουμε για τους αλλους που μας φταινε το χανουμε το δικιο μας, αμα ανασκουμπωθουμε και βασιστουμε στο μυαλο και στα χερια μας σιγουρα θα κερδισουμε.Στην ωρα της μαχης δεν τουφεκιζεις τους ενοχους, υπαρχει παντα καιρος γι αυτο. Πρεπει σαν χωρα ν αρχισουμε να παραγουμε, ακομα και οι οδοντογλυφιδες ειναι εισαγομενες.Ομως η κυβερνηση πρεπει να λειανει λιγο τις δυσκολιες με πρωτο τη φοροδιαφυγη και δευτερο τη λαθρομεταναστευση. Αυτα τα σημαντικα βαριδια ειναι που ταλανιζουν το λαο μας κι αν εβλεπε απτα αποτελεσματα σ αυτους τους τομεις, θα ηταν διατεθειμενος να αλλαξει νοοτροπια.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Ρηνα 15/12/2012 13:36:55

      Από τα κύρια βαρίδια είναι η εξάρτηση της κοινωνίας από το διεφθαρμένο Κράτος (πολιτικοί, υπάλληλοι).
      Σε μία παραγωγική κοινωνία η εξουσία ανήκει στους νόμους και τους κανένες.
      Στην Ελλάδα ανήκει στους πολιτικούς και στα υποζύγια τους.

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ Ρηνα 15/12/2012 17:27:10

      +1000000

  33. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 15/12/2012 16:07:45

    Εγώ καταλαβαίνω ότι συνεχίζουμε να χρεωνόμαστε και να υπογράφουμε ότι θα εξωφλήσουμε πάση (Ελληνική) θυσία.
    Εγώ καταλαβαίνω ότι, δεν απαντήθηκε ποτέ με επιστημονικό τρόπο το γιατί το ευρώ συμφέρει την Ελληνική οικονομία (αντίθετα, πολλοί διάσημοι οικονομολόγοι πρότειναν μια κανονική υποτίμηση -με δραχμή βεβαίως- σαν βασικό μέτρο για την επανέναρξη της οικονομίας, όπως και οι Οικονομικές επιστήμες διδάσκουν. Ποιοί ανάλογοι επιστήμονες (όχι επαγγελματικά συνδεδεμένοι με το Ευρώ) υποστήριξαν το αντίθετο;
    Εγώ καταλαβαίνω ότι, αν έχω ένα ποσόν (σε ευρώ) διαθέσιμο, όταν οι άλλοι δεν θα έχουν πιά τίποτα (δηλαδή θα έχουν μηδέν αγοραστική δύναμη και θα παρακαλάνε), θα αγοράσω ότι θέλω, όσο θέλω, ασχέτως αν το τότε νόμισμα θα είναι δραχμή ή ευρώ.
    Συνεπώς, εγώ καταλαβαίνω ότι, μάλλον παρελκυστικά, πανηγυρίζουμε περί όνου σκιάς, για αυτό, που μας επεβλήθη έξωθεν και φορτικώς σαν προϋπόθεση για οποιαδήποτε "ένεση" ζωής στην κατεστημένη νομενκλατούρα και το άθλιο πολιτικοοικονομικό μας σκηνικό.

    • enas avatar
      enas @ ΠΗΛΕΑΣ 15/12/2012 22:33:32

      Αγαπητέ Πηλέα έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!!!ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ και όχι το παιδικό ανέκδοτο περι Δραχμαζάνη που οδηγεί το 'λόμπι" της δραχμής για να πλουτίσουν οι καπιταλιστες τους οποίους κρυφίως λάτρευε αλλα προσποιούνταν οτι τους μισεί γιατί είχε προβλέψει οτι ο ΣΥΡΙΖΑ θα γινόταν κυβέρνηση κι αυτό καπιταλιστής μαζί τους στις Μπαχάμες!....

      • enas avatar
        enas @ enas 15/12/2012 22:39:42

        *κι αυτός

  34. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 15/12/2012 22:49:07

    πέρα από το λόμπι της δραχμής, πρέπει να αποτιμάται με παρρησία η δύναμη των οικονομικών/επιστημονικών επιχειρημάτων κάποιων ξεκάθαρων υποστηρικτών της επιστροφής στην δραχμή. για παράδειγμα την τετάρτη το απόγευμα στη στοά βιβλίου θα γίνει συζήτηση για το θέμα με βάση το βιβλίο του Κατσανέβα για την απομυθοποίηση του ευρώ. Η συναλλαγή με τα αντίπαλα στρατόπεδα στον χώρο των ιδεών, μόνον ωφέλιμη και γόνιμη είναι, καίτοι εξαιρετικά αναρριχηθέν άθλημα...

  35. Orgilos avatar
    Orgilos 16/12/2012 16:58:44

    Ένα πράγμα το οποίο σιχαίνομαι στις συζητήσεις περί κρίσεως είναι η ηθικολογία. Πρώτοι διδάξαντες φυσικά σε αυτό το «σπορ» είναι φυσικά οι Γερμανοί (έντονη άλλωστε η Προτεσταντική παράδοση) προκειμένουν να δικαιολογήσουν τις αποφάσεις τους.

    Κύριοι, η οικονομική πολιτική και τα ζητήματα κρίσεων δεν αποφασίζονται με βάση ηθικές αρχές. Αυτό το οποίο παίζει ρόλο είναι ο συσχετισμός δυνάμεων και η δυνατότητα για άσκησης πίεσης. Οι Γερμανοί πάντοτε αυτό έκαναν. Όταν είχαν τη δυνατότητα να ασκήσουν πίεση, το έκαναν χωρίς έλεος προτιθέντες τις γνωστές ηθικολογικές διδασκαλίες προκειμένου να νομιμοποιήσουν την πολιτική τους.

    Δε λέω ότι εμείς είμαστε σε θέση τη δεδομένη στιγμή να θέσουμε εκβιασμούς. Δυστυχώς, ακολουθούμε σαν πρόβατα και ελπίζουμε. Δεν μπορώ όμως να ακούω το ιδεολόγημα για τους καλούς ευρωπαίους οι οποίοι νοιάζονται να εξυγιάνουν την οικονομία μας προκειμένου να μας χαρίσουν τα χρέη μας και να γίνουμε ισότιμη χώρα της ευρωζώνης. Ο καθένας κοιτάει την πάρτη του και πρέπει και εμείς να κάνουμε ακριβώς το ίδιο. Δεν είδα τους ευγενείς και πολιτισμένους ευρωπαίους να νοιάζονται που έχει γεμίσει η Ελλάδα λαθρομετανάστες. Αντιθέτως βολεύονται μια χαρά και οι χώρες τους έχουν γλιτώσει άλλο ένα ακόμη κύμα μουσουλμανικών πληθυσμών. Ουδεμία αλληλεγγύη κύριοι. Όταν τους συμφέρει, τα σύνορα είναι ανοικτά για να είναι ανταγωνιστικά τα προϊόντα τους και να μας τα εξάγουν και όπου δεν τους συμφέρει, βάζουν όρια όπως το Δουβλίνο ΙΙ προκειμένου να μη γεμίσουν αυτοί και με άλλους μουσουλμάνους...

    Μακάρι ο Σαμαράς να πετύχει (το βλέπω πάντως πολύ δύσκολο) και ας μείνουμε στην ΕΕ (προσωπικά θεωρώ απευκταία περίπτωση το να μείνει η Ελλάδα στην ΕΕ, αλλά αυτό είναι προσωπική άποψη)

  36. cp avatar
    cp 16/12/2012 23:11:06

    Γειά σε όλους. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν τα λεγόμενα του Θείου για την απέλπιδα προσπάθεια της ομοσπονδοποίησης της αλληλοσπαρασσόμενης ( εν κρυπτώ προς το παρόν) γηραιάς ηπείρου.Δεν ανήκουμε στην ανατολή , ανήκουμε στην Ευρώπη,έχουμε ήδη μετακομίσει . Μας προστατεύουν οι φίλοι μας οι κεντροευρωπαίοι, οι οποίοι είναι αδέλφια μας.
    Τρεις παρατηρήσεις:
    1) Ο Πρωθυπουργός είπε ότι ο λαός θυσιάζεται για να μείνουμε στο Ευρώ . Ο ίδιος όμως λόγω της οικογένειας του δεν έχει υποστεί προσωπικές οικονομικές θυσίες.
    ΔΕΝ ΕΙΠΩΘΗΚΕ: H γνωστή οικογένεια Μπενάκη απέκτησε ισχύ οικονομική από την ΑΙΓΥΠΤΟ , όχι από το ΠΑΡΙΣΙ ή άλλη δυτική πρωτεύουσα.Και το μεγαλύτερος πλούτος που έχει συσσωρευθεί στην χώρα προερχόταν κυρίως από συναλλαγές με χώρες από τα αλώνια και όχι από τα σαλόνια.
    Απλώς ξεχνάμε .......
    2) Στη τότε ΕΟΚ μπήκαμε για πολιτικούς στόχους ,κυρίως.Για να μην έχουμε δικτατορία και για να ομαλοποιηθούν τα πολιτικά ήθη. Οικονομικά ήταν ασύμφορη έως προβληματική η εισδοχή ,αφού διέλυσε την Ελληνική Μεταποίηση και Γεωργία. Γιναμε ΕΘΝΟΣ ΜΕΤΑΠΡΑΤΩΝ & ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.
    Σημείωση με την υποτίμηση της δραχμής επί Παπάγου συνετελέσθη το αντίστροφο δηλαδή επιασε παγκοσμιο ρεκόρ το ποσοστό αύξησης της παραγωγής για πολλά χρόνια . Αυτό το κεφάλαιο το σκορπίσαμε μετά το 81 και λόγω της ΕΟΚ.( & ΑΠ βοηθούντως)
    3) Μην μιλάμε για χώρες της Μ.Ανατολής γιατι κινδυνεύουμε να φάμε ξύλο από τους Ιταλούς πρώτα. Σε μια πλατειουλα στην Ντόχα έχει στην μια πλευρά έκθεση αυτοκινήτων της Φεραρι και στην άλλη πλευρά Λαμποργκίνι . Οι τιμές είναι διπλάσιες από την Ευρώπη ,γιατί όλα τα αυτοκίνητα είναι ειδική παραγγελία. (Δεν μιλώ για το πάρκο φεράρι στο Ντουμπάι)
    Αυτοί με το ΔΙΚΟ τους νόμισμα συνδεδεμένο με το δολλάριο στην καταραμένη φτώχεια και η Ελλάς ΠΛΟΥΣΙΑ με το ΕΥΡΩ ! 54 δις είναι αυτά! Πετρέλαιο βγάλαμε από τώρα!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.