#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/09/2011 05:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το εθνικό κράτος είναι αδιαπραγμάτευτο!

Τι να κάνουμε, τώρα που ζυγώνει η «τέλεια Καταιγίδα»…



Σε προηγούμενο σημείωμά μας αναφερθήκαμε στις διαφορετικές κρίσεις που συγκλίνουν σήμερα προς την Ελλάδα και η που η σύμπτωσή τους θα μπορούσε να προκαλέσει το σόκ της «τέλειας καταιγίδας».

Σε επόμενο σημείωμά μας δείξαμε ότι η Ελλάδα, παρ’ όλα αυτά, μπορεί μέσο-μακροπρόθεσμα να βγει πιο ισχυρή, αφού έχει πολλά πλεονεκτήματα που δεν αξιοποίησε τις τελευταίες δεκαετίες. Αρκεί να αντέξει το σοκ που έρχεται και τους κραδασμούς που θα ακολουθήσουν.

Εντάξει μέσο-μακροπρόθεσμα μπορούμε να τα καταφέρουμε…

Αλλά μπορούμε να αντέξουμε άμεσα την «τέλεια καταιγίδα» που επίκειται;

Η συνοπτική απάντηση είναι: Ναι, μπορούμε!

Αυτό δεν σημαίνει ότι «σίγουρα» θα τα καταφέρουμε. Σημαίνει, όμως, ότι έχουμε τη δυνατότητα και τα περιθώρια να τα καταφέρουμε. Και είναι στο χέρι μας…

 Όμως με άλλη διακυβέρνηση ως Πολιτεία και άλλα μυαλά ως κοινωνία!

Το πώς, θα εξετάσουμε αμέσως πιο κάτω:

Μεταδοτικότητα της κρίσης: Το ρίσκο του δανειστή

Πρώτον, να εκμεταλλευτούμε το «ρίσκο του δανειστή»!

Η κρίση χρέους της Ελλάδας, μπορεί να γίνει μεταδοτική σε όλη την Ευρώπη. Δεν είναι τόσο το οικονομικό μέγεθος της Ελλάδας και τους χρέους της και των πιθανών απωλειών των ξένων (κυρίως ευρωπαϊκών) τραπεζών.

Είναι πρωτίστως το φαινόμενο «ντόμινο» που θα ακολουθήσει. Και που θα συμπαρασύρει άλλες οικονομίες και χώρες και θεσμούς. Και το τραπεζικό σύστημα της Ευρώπης συνολικά, αλλά και την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μια ενδεχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας, θα προκαλέσει αμέσως εκτίναξη των spreads σε πολλές άλλες χώρες. Και μερικές, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, που βρίσκονται ήδη πολύ κοντά στο «χείλος του γκρεμού» θα βρεθούν «στο κενό»

Αυτό η Ευρωζώνη δεν μπορεί να το αντέξει. Αν η σωτηρία Ελλάδας, Ιρλανδίας και Πορτογαλίας στοίχισαν όλες μαζί λιγότερο από 400 δισεκατομμύρια, η αντίστοιχη «σωτηρία» Ισπανίας και Ιταλίας θα στοιχίσει πολλαπλάσια. Και τέτοιες δυνατότητες η Ευρωζώνη σήμερα δεν διαθέτει…

Άρα η χρεοκοπία της Ελλάδας είναι εφιαλτικό σενάριο και για τους Ευρωπαίους συνολικά! Αυτό, καλό είναι να το θυμόμαστε εμείς – αλλά να το θυμίζουμε και σε κείνους.

Μέχρι τώρα σε όλο το σχετικό διάλογο που έγινε «το ρίσκο του δανειστή» δεν έπεσε στο τραπέζι. Μόνο το «ρίσκο του οφειλέτη».

Όλοι μάθαμε ή ακούσαμε (ή υπονόησαν διάφοροι) τι θα συμβεί στην Ελλάδα αν χρεοκοπήσει. Ελάχιστοι βγήκαν να θυμίσουν τι θα συμβεί και στην Ευρώπη, αν χρεοκοπήσει η Ελλάδα.

Στον ευρωπαϊκό τύπο γράφηκε κάποιες φορές ότι η Ελλάδα μπορεί να αποδειχθεί «η Lehman Brothers της Ευρώπης». Αλλά η Ελλάδα δεν το χρησιμοποίησε, δεν το υπονόησε. Δεν το έχει συνειδητοποιήσει καν

Όχι ασφαλώς, να αρχίσουμε να «εκβιάζουμε», ούτε να βγάζουμε «πιστόλια στο τραπέζι» κι άλλες τέτοιες ανοησίες…

Γιατί, αν μας αντιμετωπίζουν ως «κακομαθημένους» που δεν έχουν διάθεση να αλλάξουν οι ίδιοι, αλλά επιμένουν να τους «ταϊζουν» οι εταίροι τους, τότε ο κίνδυνος του δανειστή δεν εξαρτάται από τι θα κάνουν εκείνοι, αλλά από το τι δεν κάνουμε εμείς.

Όσο πιστεύουν ότι «με τα μυαλά που κουβαλάμε, πάμε για φούντο έτσι κι αλλιώς, το συμπέρασμά (τους) θα είναι ότι όσο πιο γρήγορα μας ξεφορτωθούν, τόσο λιγότερα θα χάσουν όταν – «αναπόφευκτα» - χρεοκοπήσουμε.

Το πρόβλημα είναι να τους πείσουμε ότι εμείς έχουμε σκοπό να αλλάξουμε και μπορούμε να σταθούμε στα πόδια μας. Αλλά είναι πια η πολιτική που επιβάλλουν που δεν μας το επιτρέπει, όχι οι δικές μας «κακές συνήθειες» του παρελθόντος.

Μόνο τότε θα αντιληφθούν ότι το ρίσκο του δανειστή αφορά τους ίδιους πλέον. Γιατί εκείνοι δεν μας αφήνουν να πάρουμε ανάσα.

Γεωπολιτικό ρίσκο: Μια άλλη μεταδοτικότητα μιας άλλης κρίσης…

Δεύτερον, το γεωπολιτικό ρίσκο: Η Ελλάδα περιζώνεται από εξεγέρσεις σε όλη τη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική. Ο ισλαμικός κόσμος βρίσκεται σε αναβρασμό. Η Δύση στην αρχή είδε την «αραβική άνοιξη» μάλλον αμήχανα, ενώ στη συνέχεια έσπευσε να παρέμβει, ώστε να ελέγξει το «μετά». Ακόμα αμήχανη είναι…

Γιατί μέσα στις δυνάμεις που πρωτοστατούν εκεί, ενεργό ρόλο έχουν οι ορκισμένοι εχθροί της Δύσης: οι φοντεμενταλιστές του Ισλάμ! Οι οποίοι, άλλωστε, εδώ και χρόνια είχαν κηρύξει «ιερό Πόλεμο» (Τζιχάντ) κατά των διεφθαρμένων καθεστώτων που τώρα καταρρέουν...

Αυτό το «ντόμινο» στον μουσουλμανικό κόσμο στην καλύτερη περίπτωση (για τη Δύση) είναι πια ανεξέλεγκτο και (στη χειρότερη) οδηγεί στην τελική επικράτηση του φονταμενταλισμού.

Πράγμα που πρώτον, δημιουργεί μεγάλη ανησυχία στη Δύση, δεύτερον διασπά τη Δύση (καθώς υπάρχουν πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση του Ισλάμ) και τρίτον, έχει ήδη τον «απόηχό» του μέσα στις δυτικές κοινωνίες.

Οι πρόσφατες ταραχές στο Λονδίνο θεωρούνται ως «προπομπός» αυτών που φοβούνται πολλοί ότι θα ακολουθήσουν…

Η Ελλάδα είναι η «πύλη» της Ευρώπης στη Μέση Ανατολή. Κι έχει ήδη μια μεγάλη μάζα λαθρομεταναστών μέσα στην επικράτειά της.

Ακόμα κι αν δεν υπήρχε η σοβαρή οικονομική και κοινωνική κρίση στο εσωτερικό της, η Ελλάδα θα ήταν «αδύνατος κρίκος» της Ευρώπης, μια που θα κινδύνευε να καταστεί η «Κερκόπορτα» απ’ όπου οι αποσταθεροποιήσεις καθεστώτων μπορούν να περάσουν από την Ασία και την Αφρική στο Ευρωπαϊκό έδαφος.

Με δεδομένη την εύθραυστη κατάσταση στα Βαλκάνια, η «μεταδοτικότητα» κι αυτής της κρίσης γίνεται προφανής.

Με δεδομένες της μεγάλες μουσουλμανικές μειονότητες σε στις σημαντικότερες Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, η μεταδοτικότητα μιας τέτοιας κρίσης γίνεται προφανής και εφιαλτική.

Είναι μια άλλη «μεταδοτικότητα» μιας άλλης κρίσης!

Που επίσης καθιστά γεωπολιτικό συμφέρον όλων – μα όλων – τη θωράκιση της Ελλάδας. Που αντί να τη θωρακίζουν τώρα κάνουν ό,τι μπορούν για να την αποσταθεροποιήσουν

Αυτό το γεωπολιτικό επιχείρημα η επίσημη Ελλάδα ακόμα δεν το έχει επικαλεστεί δημόσια.

Κανείς δεν τους είπε ότι, αν η Αθήνα και η Μαδρίτη γίνουν «πλατείες Ταχρήρ» τότε το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα θα σαρωθεί για πολλούς λόγους, με πολλούς τρόπους κι απ’ όλες τις πλευρές. Γιατί ο «κίνδυνος» δεν είναι απ’ έξω, βρίσκεται ήδη «εντός των ευρωπαϊκών τειχών»…

Οι Ευρωπαίοι πυροβολούν τα πόδια τους!

Τρίτον,  η ίδια η Ευρωπαϊκή κρίση, ανεξάρτητα από την Ελλάδα πια: Διότι οι Ευρωπαίοι φαίνεται να κάνουν ό,τι μπορούν για να διαλύσουν το οικοδόμημά τους από μόνοι τους!

Βγήκαν πρόσφατα από ύφεση, που τους δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα ελλειμμάτων. Πριν την ξεπεράσουν καλά-καλά κι ενώ έχουν πλέον κρίση χρέους σε μια σειρά χώρες… ανεβάζουν τα επιτόκια! Ήδη το έκαναν δύο φορές, ετοιμάζονταν να το κάνουν και τρίτη, αλλά το ανέβαλαν…

Ταυτόχρονα, όσο ανεβαίνουν τα ευρωπαϊκά επιτόκια ισχυροποιείται και το ευρώ

Και τέλος, αντιδρούν στη κρίση ελλειμμάτων-δανεισμού επιβάλλοντας προγράμματα σκληρής λιτότητας σε πολλές χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία κλπ.)

Αυτό σημαίνει ότι η οικονομική δραστηριότητα θα πληγεί από τρείς πλευρές: Από την πλευρά της συνολικής προφοράς κι από την πλευρά της συνολικής ζήτησης κι από την πλευρά της ρευστότητας και από την πλευρά του Ισοζυγίου Πληρωμών. Από παντού

Κάνουν ό,τι μπορούν για να… ξαναμπούν σε ύφεση, πράγμα που, αν συμβεί θα χειροτερέψει και το πρόβλημα ελλειμμάτων (σε περιόδους ύφεσης αυξάνονται τα ελλείμματα) και το πρόβλημα δανεισμού (με υψηλότερα ελλείμματα και ακριβότερα επιτόκια, επιτείνεται το πρόβλημα του χρέους).

Πυροβολούν μόνοι τους τα πόδια τους!

Και το κάνουν μόνον οι Ευρωπαίοι...

Ενώ όλοι οι άλλοι (Αμερικανοί και Βρετανοί παλαιότερα, Ιάπωνες ανέκαθεν) αυξάνουν την προσφορά χρήματος, ενισχύουν την εσωτερική ζήτηση, αποδυναμώνουν την ισοτιμία του νομίσματός τους για να ξεφύγουν από την κρίση, οι Ευρωπαίοι κάνουν τα αντίθετα!

Και είναι πολύ πιθανό να βυθιστούν πολύ πιο βαθιά στην κρίση.

Αυτή η αντίφαση είναι εντελώς ανεξάρτητη από το «ελληνικό πρόβλημα» αλλά αποτελεί πρόσθετο εμπόδιο στην Ελληνική Ανάκαμψη: Γιατί πως μπορεί η Ελλάδα να ορθοποδήσει όταν ολόκληρη η Ευρώπη ξαναπέφτει σε ύφεση;

Και τι αξιοπιστία θα έχουν οι εγγυήσεις που θα προσφέρει η Ευρώπη για το Ελληνικό χρέος, όταν η ίδια η Ευρώπη γονατίζει – και μάλιστα για λόγους άσχετους με την Ελλάδα;

Αυτή η κυοφορούμενη κρίση, μπορεί να αποδειχθεί ευκαιρία για την Ελλάδα στο εξής. Η μάλλον για μια άλλη ελληνική κυβέρνηση που μπορεί να πει τα εξής:

-- Πρώτον, ότι η «λογική» να ξεπεράσουμε τη λιτότητα δια της…ασφυξίας απειλεί πια άμεσα όλη την Ευρώπη, όχι μόνο την Ελλάδα.

-- Κι ότι αυτή η λογική πρέπει να αλλάξει για να σωθεί όλη η Ευρώπη, κι όχι μόνον η Ελλάδα.

-- Κι ακόμα, όταν βουλιάζει η Ευρώπη, κάθε χώρα έχει δικαίωμα να αναζητεί αλλού εναλλακτικές λύσεις.

Αν κάνουμε ό,τι μπορούμε για να θέσουμε αυτό το πρόβλημα στους Ευρωπαίους, είναι πολύ πιθανό σύντομα να βρούμε πολλά ευήκοα ώτα μέσα στην Ευρώπη, καθώς η κρίση που προκαλούν οι ίδιοι στους εαυτούς τους πλέον (όχι το «ελληνικό πρόβλημα») θα αρχίσει να τους «δαγκώνει» όλους.

Το εθνικό κράτος είναι «αδιαπραγμάτευτο και αναντικατάστατο» (Ντελόρ)

Επιμύθιον: Βλέπουμε ότι καθώς μας πλησιάζουν οι κρίσεις από παντού, διαμορφώνονται και νέες ευκαιρίες που δίνουν επιχειρήματα και πλεονεκτήματα και διαπραγματευτικά ατού στην Ελλάδα να εξουδετερώσει κινδύνους ή να επωφεληθεί ή ίδια, ή να δημιουργήσει συμμαχίες που ως τώρα δεν έχει ή δεν βλέπει ή δεν έχει αντιληφθεί…

Αλλά προϋπόθεση για όλα αυτά είναι να ξαναγίνει η Ελλάδα σύγχρονο κράτος!

-- Εθνικό κράτος, με εθνικά συμφέροντα να ιεραρχήσει και να υπερασπιστεί…

-- Και Δημοκρατία, με Δημόσιο συμφέρον από το οποίο αντλεί νομιμοποίηση για τη θεσμική της υπόσταση και την καθεστωτική της λειτουργία.

Γιατί αυτή τη στιγμή κοντεύει να «εκλείψει» ως εθνικό κράτος, ενώ είναι «ανάπηρη» δημοκρατία.

Κι αυτό που σήμερα της συμβαίνει δεν την πάει «μπροστά», στο μέλλον, την φέρνει πίσω στην εποχή των «διομολογήσεων» και των «Προστάτιδων Δυνάμεων»

Την υποβιβάζει από ελεύθερο δημοκρατικό κράτος σε άθλιο προτεκτοράτο

Η «διεθνής διακυβέρνηση» ξεκίνησε σαν όνειρο του Γιώργου Παπανδρέου και κατάντησε εφιάλτης της Ελλάδας!

Καιρός να αντιληφθούν οι Έλληνες – αυτό που έχουν αντιληφθεί όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι – ότι το εθνικό κράτος είναι «αναντικατάστατο και αδιαπραγμάτευτο» (όπως είχε πει κάποτε ο Ζακ Ντελόρ, πατέρας της Πολιτικής Ενοποίησης της Ευρώπης). Δεν είναι… αναλώσιμο!

Ότι η Ενωμένη Ευρώπη θα υπάρξει – αν υπάρξει – ως ένωση εθνικών κρατών με κοινή ταυτότητα και κοινά συμφέροντα, όχι ως άλωση κρατών ούτε ως υποταγή εθνών και λαών.

Θα υπάρξει – αν υπάρξει - ως πολιτική Ένωση με Ελευθερία και Δημοκρατία, όχι ως γραφειοκρατική επιβολή ενός «διευθυντήριου».

Η «διεθνής διακυβέρνηση» είναι το αντίθετο απ’ όλα αυτά και οδηγεί στο πάρτυ των κερδοσκόπων. Και στη διάλυση της Ευρώπης.

-- Προϋπόθεση για να υπάρξει η Ευρώπη είναι οι δημοκρατικές κοινωνίες της να γίνουν κύριες του εαυτού τους και να αποκτήσουν συναίσθηση των εθνικών συμφερόντων τους. Των «συνεργειών» που έχουν ανάμεσά τους και της σύγκλισης που μπορούν να επιτύχουν μεταξύ τους…

-- Προϋπόθεση για να υπάρξει η Ελλάδα και να βγει ενισχυμένη, είναι ακριβώς η ίδια: Να γίνει κύρια του εαυτού της! Και να συνειδητοποιήσει ότι σε μια Πολιτική Ένωση της Ευρώπης έχει κάθε λόγο να συμμετέχει ισότιμα, φτάνει η ίδια να σταθεί στα πόδια της και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι να πάψουν να… πυροβολούν τα πόδια τους.

Ο εθνοκεντρισμός είναι απόλυτα συμβατός με τον Ευρωπαϊσμό.

Η «διεθνής διακυβέρνηση» διαλύει την Ευρώπη.

Το να πάρουμε τη χώρα μας ξανά στα χέρια μας είναι απόλυτα συμβατό με το να πάρουμε την Ευρώπη ξανά στα χέρια μας…

Παραφράζοντας κάπως το Ντεγκώλ, η Ενωμένη Ευρώπη θα υπάρξει ως Ευρώπη των Πατρίδων. Κι όχι των… «απάτριδων»!      

Τηλέμαχος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 08/09/2011 06:41:16

    1) "Το εθνικό κράτος είναι αδιαπραγμάτευτο και αναντικατάστατο"
    2) "Προϋπόθεση για να υπάρξει η Ευρώπη είναι οι δημοκρατικές κοινωνίες της να γίνουν κύριες του εαυτού τους"
    3) "Προϋπόθεση για να υπάρξει η Ελλάδα και να βγει ενισχυμένη, είναι ακριβώς η ίδια: Να γίνει κύρια του εαυτού της!"

    Πολύ σωστά ως αξιώματα.
    Στη παρούσα όμως περίπτωση, δεν ισχύουν για την Ελλάδα. Και δεν ισχύουν για δύο και μόνο λόγους:

    1ος Λόγος
    Η Ελλάδα στερείται ισχυρής εθνικής ηγεσίας. Δηλαδή ηγετών που μπορούν να θέσουν σε πρώτη προτεραιότητα τη κυριαρχία, την ανεξαρτησία, την ελευθερία, το σύνταγμα και το συμφέρον (τη σωτηρία) της Ελλάδας. Και ειδικά για τη πολιτική ηγεσία που κατέχει την εξουσία, τα δείγματα γραφής που έχει δώσει, αναφορικά με το δωσιλογισμό της, την ανοησία της και την ανικανότητά της, είναι άπειρα. Το τελευταίο είναι και το πλέον χαρακτηριστικό. Ήταν αρκετό ο Σόιμπλε και η Μέρκελ να πουν δύο φωνήεντα και η νόμιμη κυβέρνηση της Ελλάδας να σκύψει το κεφάλι και να τρέξει να εφαρμόσει αμέσως τις απαιτήσεις και τα διατάγματα της Γερμανικής ηγεσίας. Σύνταγμα και λαϊκή κυριαρχία, εξωπετάχτηκαν. Η βουλή θα κληθεί να επικυρώσει τα διατάγματα του Βερολίνου. Και ο λαός; Υπάρχουν τα ΜΑΤ.
    Και η επόμενη ηγεσία που έρχεται;;; Άν υπάρξει...
    Θα τιμήσει τις υπογραφές του ΓΑΠ. Ακόμη και αυτές που ξεπουλούν το σύνταγμα και τη κυριαρχία; Οψόμεθα...

    2ος Λόγος
    Ρητά και κατηγορηματικά. Με ευρώ, τα παραπάνω τρία αξιώματα δεν ισχύουν για κανένα κράτος της Ευρωζώνης. Ειδικά για αυτά που αντιμετωπίζουν προβλήματα και που συγχρόνως αποτελούν τους αδύναμους κρίκους. Αντιθέτως. Τα πράγματα θα γίνουν πιο δύσκολα. Δεν μπορούν να μας διώξουν από το ευρώ. Νομικά. Κάλλιστα όμως, μπορούν να μας βάλουν δικούς τους υπουργούς στα κρίσιμα οικονομικά υπουργεία. Προς το παρόν έχουν τοποτηρητές και επιτρόπους. Δεν είναι όμως μακριά η ώρα που θα βάλουν υπουργούς. Αδύνατο θα πουν κάποιοι... Αλλά πόσα άλλα έχουν γίνει, που ούτε στη πιο τρελή φαντασία μας δεν μπορούσαμε να τα σκεφτούμε.

    Τέλος πάντων. Με τη χώρα στο ευρώ, τουλάχιστον για τα προσεχή τριάντα χρόνια, ξεχάστε τα τρία παραπάνω αξιώματα. Και προσωπικά εμένα, όπως και τους περισσότερους Έλληνες φαντάζομαι, ουδόλως με ενδιαφέρει αν θα πτωχεύσουμε με ευρώ ή δραχμή. Αυτούς που ενδιαφέρει, είναι οι ευρωλιγούρηδες.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Αρματιστής 08/09/2011 07:00:42

      Αρματιστή, όταν ο Χατζησωκράτης, Νο. 2 στην ιεραρχία ενός υποτίθεται "αριστερού" σχηματισμού, βγαίνει και λέει "ευτυχώς που ήρθε το ΔΝΤ να βάλει μια τάξη σ' αυτή τη χώρα", δεν είναι επόμενο να βρίσκονται ουκ ολίγοι γερμανοτσολιάδες στα... δεξιότερα του πολιτικού φάσματος; Τι είναι ο Βενιζέλος, ο Λοβέρδος, η Διαμαντοπούλου, όλοι οι βολευτές του ΠΑΣΟΚ που ψήφισαν "ναι" στην υποδούλωση, αν όχι γερμανοτσολιάδες; Τι είναι οι νταβατζήδες των "προοδευτικών ΜΜΕ; Τι είναι όσοι χάφτουν και αναπαράγουν την προπαγάνδα τους; Τι είναι οι ευρωλιγούρηδες, που είναι διατεθιμένοι να πουλήσουν και τις μανάδες τους τρέμοντας μη και χάσουν τη "φτηνή" πρόσβαση στα γερμανικά προϊόντα αν πάμε σε υποτιμημένη δραχμή; Γερμανοτσολιάδες είναι κι εκείνοι, κι ας μη θέλουν να το παραδεχτούν.

      • madprof avatar
        madprof @ Αυριανιστής 08/09/2011 16:48:15

        Λυπάμαι γιατί βρίσκω πολύ naϊf το σχόλιό σου Αυριανιστή!
        Αντί να αποδεχτώ την δραχμή προτιμώ μέσω διεθνώς αναγνωρισμένων γραφείων ειδικευμένων στην εύρεση περιουσιακών στοιχείων α) να εκποιηθούν όλα τα υλικά και άυλα περιουσιακά "επιτεύγματα" των ΚομματοΛηστοΣυμμοριτοΤσολιάδων της πολιτικής-χρηματοτραπεζικής-επιχειρηματικής-διοικητικής Νομενκλατούρας και εκείνα των οικογενειακών τους δενδρυλλίων και να εκποιηθούν μέσω δημόσιας διεθνούς πλειοδοτικής δημοπρασίας υπέρ του Δημόσιου χρέους.
        β) διεθνοποίηση των τραπεζών με "χρυσή" μετοχή του κράτους ώστε να σταματήσει η αλόγιστη χρηματοδότηση των κρατικοδίαιτων "επιχειρηματιών" για 4 ντουβάρια!
        β) Πόθεν έσχες ανά οικογενειακό δενδρύλλιο για όλες τις φατρίες του ΤατιανοΤσιτσιολινοΠροτεκτοράτου και άμεση καταβολή της απαιτούμενης με διαφάνεια φορολογικής υποχρέωσής μας/τους ώστε να αποπληρώσουμε με μετρητά και όχι να εκποιήσουμε την δημόσια εθνική περιουσία. Προτιμώ Γερμανό κυβερνήτη και ευρώ! παρά γερμανοτσολιάδες και Γκοτσαμάνικη δραχμούλα!

    • Vassilis avatar
      Vassilis @ Αρματιστής 14/09/2011 06:40:43

      Αρματιστή ένα σχόλιο σημαντικό στον πρώτο Λόγο: Ανοησία και ανικανότητα η συγκεκριμμένη "παρέα" - "κυβέρνηση" δεν έχει. Απλά εκτελεί συγκεκριμμένες εντολές και ΣΗΜΕΡΑ πιο πολύ από ποτέ έχει γίνει αυτό συνείδηση στους Έλληνες πολίτες... Το ευρώ με τη μορφή που παίζει η ΕΕ με αφήνει παγερά αδιάφορο και νομίζω ότι με τη δραχμή ίσως μπορέσουμε να ορθοποδήσουμε γρηγορότερα, αφού θα αναγκαστούν να δουλέψουν με το μυαλό τους λίγο περισσότερο οι Έλληνες οι Αλβανοπακιστανοί θα πάνε από μόνοι τους σπίτια τους, αφού δεν θα προσβλέπουν σε Εξ-Ευρωπαϊσμό τους και η χώρα δε θα χάσει την Εθνική της κυριαρχία...

  2. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 08/09/2011 06:48:06

    Αγαπητέ "Τηλέμαχε".Εν πολλοίς ορθές οι διαπιστώσεις.Ιστορικώς έχει αποδειχθεί ότι το Εθνος μας είχε και έχει τις δυνατότητες να ανταπεξέρχεται των δυσκολιών ιστάμενο στο ύψος των περιστάσεων.Οσάκις το κατάφερε, είχε στο "πηδάλιο" πεφωτισμένη ηγεσία που διακρίνονταν από όραμα, πίστη στις αξίες της φυλής, μεθοδικότητα και αυταπάρνηση.Δυστυχώς την τελευταία 30ετία η Ελλάς κυβερνάται από μια δικτατορία μετρίων (επιεικώς...) οι οποίοι στον βωμό της δικής τους προσωπικής ευμάρειας διέλυσαν τα πάντα.Συνεπώς αυτοδικαίως τίθεται το ερώτημα: υπάρχει σήμερα "Ηγεσία" ικανή να μπεί μπροστά και να σηκώσει στις πλάτες της το τιτάνιο βάρος της εθνικής ανασυγκρότησης; Φρονώ πως ναι.Στο πρόσωπο του Αντώνη Σαμαρά.Γιατί;
    Διότι κατάφερε να μην αλλοτριωθεί από το σύστημα της "Μεταπολίτευσης".Δεν υποχώρησε σε αυτά που πίστευε και διακήρυττε δημόσια χρόνια πριν (και δικαιώθηκε εκ των εξελίξεων).Διότι δεν μπήκε στο club των οφειλετών σε "νταβατζήδες".Διότι έχει "Ελλάδα" στα σώψυχά του.Διότι το στενό του επιτελείο είναι Ελληνες εργαζόμενοι και υπηρετήσαντες θητεία (όποιος κατάλαβε, κατάλαβε).Συνακόλουθα τίθεται και το ερώτημα εάν και κατά πόσον ο λαός έχει τη δύναμη ν'ακολουθήσει.Ξέρεις "Τηλέμαχε", ο κόσμος διψά για παράδειγμα ήθους και χρηστής ενάσκησης της εξουσίας.Σιχάθηκε τις πομφόλυγες γι' αυτό κατεβαίνει στους δρόμους.Καλείται λοιπόν ο Α.Σ. ν' αναδειχθεί σ' ένα νέο Ελευθ.Βενιζέλο ή Παπάγο.Καλείται να πλαισιωθεί από κυβέρνηση "Ιαπώνων".Είναι η έσχατη πλέον λύση του Εθνους.Οσοι ακολουθούμε συνειδητά και με πίστη στην δύναμη του Εθνους μας, ξέρουμε ότι θα ματώσουμε, θα πονέσουμε,θα κλάψουμε.Ενα όμως να έχουν κατά νου όλοι οι "εταίροι/δανειστές":στον τόπο τούτο "χούϊ" είναι να μην παραδινόμαστε αλλά να "πέφτουμε" μέχρις ενός.Ετσι συντηρείται στους αιώνες η φλόγα που δεν σβήνει ποτέ.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 08/09/2011 07:07:42

      Θα διαφωνήσω μαζί σας ως προς το βαθμό στον οποίο "ο κόσμος διψά για παράδειγμα ήθους και χρηστής ενάσκησης της εξουσίας". Δείτε και το παραπάνω σχόλιό μου. Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα πολλοί πρόθυμοι να θυσιάσουν εθνικές αρχές και αξίες προς χάριν του του... "παχέος εντέρου" τους (όπως είχε πει κάποτε ο Τρίτσης). Στο λαό πρέπει ακόμα να γίνει πολλή "δουλειά", πολλή ιδεολογική ζύμωση μέχρι να καταφέρουμε να ξεριζωθεί το καρκίνωμα του ευρωλιγουρισμού, του αμοραλισμού, του λάιφστάιλ και του "καλά να περνάμε" με βάση το λαλιώτειο και κωστοπούλειο "ήθος".

      • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ Αυριανιστής 08/09/2011 21:23:58

        Το "κριάρι" σέρνει το κοπάδι αγαπητέ "Αυριανιστή"...

        • Ιαπετός avatar
          Ιαπετός @ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 08/09/2011 22:32:48

          Λάθος. Τό πρώτο πρόβατο σέρνει τό κοπάδι. Καί αυτό ακολουθεί τόν βοσκό, γιατί τό "λαδώνει". Στήν συγκεκριμένη περίπτωση τού δίνει ένα κομμάτι ψωμί ή ζάχαρη ή κάτι ανάλογο.

  3. Κτησίας avatar
    Κτησίας 08/09/2011 07:13:33

    Το εθνικό κράτος είναι «αδιαπραγμάτευτο και αναντικατάστατο»………1 εκατομμύριο κρατικοί υπάλληλοι δεν πιστεύουν κάτι τέτοιο και το έχουν αποδείξει στην πράξη !

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Κτησίας 08/09/2011 07:16:27

      Για τον αριθμό που αναφέρεις, πήρες στοιχεία από την υπογραφή των "κρατικών υπαλλήλων" ή απλώς θεωρείς το Λοβέρδο εγκυρότερο υποκατάστατο της ΕΛ.ΣΤΑΤ;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 08/09/2011 07:18:08

        απογραφή

      • Κτησίας avatar
        Κτησίας @ Αυριανιστής 08/09/2011 07:24:53

        Όχι ..Κατά προσέγγιση…

        • Vassilis avatar
          Vassilis @ Κτησίας 14/09/2011 06:43:33

          Σας πληροφορώ ότι και με την απογραφή τους δεν ξεπερνούν οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι τις 300.000.

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Αυριανιστής 08/09/2011 10:39:33

        Αυριανιστή,στον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων
        κόλλησες;
        Δηλαδή εάν ο Κτησίας έγραφε 600.000 δε θα το σχολίαζες καν;Εγώ θα αναφέρω μόνο για τις ροχάλες και τη βροχή,
        ή αν προτιμάς,το ποιο ήπιο, των θάμνων και του δάσους.
        Α,ρε Αυριανιστή ρομαντικός είσαι,ή εξασφαλισμένος μου φαίνεται.

  4. Νικόλας avatar
    Νικόλας 08/09/2011 08:00:32

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΤΗΛΕΜΑΧΕ. ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ! ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΕΞ!!! ΟΤΑΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ! ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ''ΑΣΦΑΛΗ'' ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙ ΔΛΔ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΔΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΔΕΔΗΚΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΔΗΘΕΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ?

  5. letta avatar
    letta 08/09/2011 09:10:42

    Πολύ σωστός Τηλέμαχε. Με γέμισες αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια με το άρθρο σου. Εγώ έτσι θέλω να νοιώθω Ελληνίδα. Όταν είμαστε στα σχολεία την δεκαετία του 1960 και 1970 και κάθε πρωί κάναμε έπαρση σημαίας λέγοντας τον Εθνικό ΄Υμνο ,είχε ως σκοπό να περάσει μέσα στην ψυχή μας την αγάπη για την πατρίδα μας. Στα σχολεία δίδασκαν τις ηθικές αρχές , αξίες, πειθαρχία και σεβασμό στην πατρίδα. Όταν ήρθε ο Ανδρέας Παπανδρέου άλλωσε τις παιδικές ψυχές στα σχολεία Εκέι ήταν η καταστροφή που βιώνουμε σήμερα. Αλώθηκε η κοινωνία που σήμερα δεν μαζεύεται. Ζεί στον κόσμο της και πιστεύει τον κάθε Παπατζή. Ποιός ασχολείται για την πατρίδα, για την εθνική ανεξαρτησία! Όλα αυτά είναι για ρομαντικούς. Όταν τους αγγίξει η συμφορά τότε θα το αντιληφθούν! Δυστυχώς έρχεται πολύ σύντομα αυτή η μέρα.

    • madprof avatar
      madprof @ letta 09/09/2011 03:58:27

      Μήπως υπερβάλεις για τον Ανδρέα; Λέω μήπως!

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ madprof 09/09/2011 04:46:16

        Καλά τα λέει. Αυτός σας έκανε μάγκες και σας λουζόμαστε σήμερα. Όχι για πολύ ακόμα όμως. Τελειώνουν τα ψωμιά σας.

        • madprof avatar
          madprof @ ΚΜ 10/09/2011 05:49:09

          Τι εννοεί τω "ποιητή"; Διαβάζεις τα σχόλιά μου; Έχεις γνώση του τι πρεσβεύω δημόσια, για να έχεις σοβαρή-τεκμηριωμένη γνώμη;

  6. ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ avatar
    ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ 08/09/2011 09:54:20

    Σε παλιότερους καιρούς αρκούσε ο λοχίας.
    Σήμερα χρειάζεται στρατηγός με καλογυμνασμένο στρατό και κάλπες.
    Με φθαρμένα υλικά χτίζονται χαμόσπιτα.

  7. sxolioblog avatar
    sxolioblog 08/09/2011 10:01:55

    αγαπητε τηλεμαχε διαβασα ολη τη σειρα αναρτησεων σου και θα ηθελα να σε ρωτησω το εξης :

    τι εμποδιζει τους ευρωπαιους να πυροβολουν τα ποδια τους οπως λες ? Θεωρεις οτι ι πολιτικες ηγεσιες της ευρωπης εχουν αυτονομια απεναντι στη κριση ? οχι τη δικη μας, την δικη τους ?

    Οσοι αισιοδοξουν οτι οι κινδυνοι θα επιβαλλουν στους ευρωπαιους να μας σωσουν ειναι βαθια νυχτωμενοι...

    Η ευρωπαικη ολοκληρωση γινεται μεσω των τραπεζων και οχι μεσω των εθνικων κρατων και αυτο θα οδηγησει στην καταστροφη

    Επιπλεον ειτε μας αρεσει ειτε οχι ΔΕΝ υπαρχει σε καμμια χωρα της ΕΕ σημερα υπολογισιμη πολιτικη δυναμη που να αμφισβητει την κυριαρχια των τραπεζων στο συνολο του πολιτικο-οικονομικου συστηματος (των αγορων αντε που λενε και οι καλλιεργημενοι ..) και αυτο θα τελειωσει μεσα στην γενικη καταστροφη.

    Η βαση της κρισης ειναι η αυτονομηση του χρηματιστικου συστηματος απο καθε αλλο οικονομικο, πολιτικο η κοινωνικο συστημα πουμετριαζε την επιρροη του. Αυτο δημιουργησε την κριση , αυτο την συνεχιζει, και καμια ελιτ δεν εγκατελειψε οικιοθελως προνομια. Ποτε.

    Ποια δυναμη πολιτικη στην ευρωπη αμφισβητει αυτη την κυριαρχια και την αυτονομηση της fιnance ? Καμια, οποτε πολιτικη λυση δεν υπαρχει,..

    Η καταστροφη θα επελθει και τοτε θα χανακοπει χρημα αφθονο... αλλα δυο τρεις γενιες θα θυσιαστουν ..γιανα διατηρηθουν οσο γινεται οχι οι δημοσιοι υπαλληλοι αλλα τα προνομια της χρηματοπιστωτικης ελιτ...
    Δυστυχως
    Νομιζω ?

    • ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ avatar
      ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ @ sxolioblog 08/09/2011 10:03:12

      100% σωστό.

    • Τηλέμαχος avatar
      Τηλέμαχος @ sxolioblog 08/09/2011 11:26:02

      Η λογική σου είναι γεμάτη σιδερένιες "νομοτέλειες" και γραμμικούς "ντετερμινισμούς".
      Ευτυχώς - ή δυστυχώς - τα πράγματα δεν είναι έτσι...
      Οι κρίσεις υπάρχουν ανατρέποντας νομοτέλειες και διαψεύδοντας ντετερμινισμούς.
      Ασφαλώς κυριαρχεί το τραπεζικό καρτέλ στην Ευρώπη. Και γι' αυτό βουλιάζει η Ενωμένη Ευρώπη (ή μάλλον ΚΑΙ γι' αυτό...)
      Οι κρίσεις προκύπτουν όταν οι κυρίαρχες ελίτ δημιουργούν περισσότερους εχθρούς απ' όσους μπορούν να αντιμετωπίσουν
      και όταν η κυριαρχία ενός "υποδειγματος" (μοντέλου ή "συστήματος") δημιουργεί περισσότερες αντιφάσεις από όσες μπορεί να λύσει...

      Την κρίση μπορούμε σχετικά εύκολα να την ορίσουμε και να την διαγνώσουμε.
      Εκείνο που δεν μπορούμε είναι να διαγνώσουμε τη δυναμική της κρίσης (που συχνά γίνεται χαοτική).
      Ακόμα δυσκολότερο είναι να διαγνώσουμε τι συμβαίνει όταν συμπέσουν πολλές κρίσεις. Αυτό συμβαίνει, σπανιότερα βέβαια (πάντως μάλλον θα συμβεί στην περίπτωσή μας), αλλά εξελίσσεται σχεδόν πάντα χαοτικά.

      Σε τέτοιες πολλαπλά χαοτικές συνθήκες ανατρέπονται τα πάντα! Και θέλεις να πιστέψω ότι - αντίθετα - τα πράγματα θα εξακολουθήσουν όπως τόσα χρόνια αναλλοίωτα; Οι τραπεζίτες θα εξακολουθούν να ελέγχουν την Ε.Ε., το ευρώ θα εξακολουθεί να υπάρχει όπως το ξέραμε, οι συσχετισμοί μέσα στην Ε.Ε. θα είναι οι ίδιοι, οι συσχετισμοί μέσα στην Ελλάδα θα είναι οι ίδιοι κλπ.;
      Ε λοιπόν, το μόνο βέβαιο είναι ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν θα είναι ίδιο!
      Όμως σε τέτοιες συνθήκες το βασικό πρόβλημα πολιτικής ανάλυσης είναι αν υπάρχουν κάποιες "σταθερές" από τις οποίες μπορεί να πιαστεί η Ελλάδα, ώστε να μπορέσει να χαράξει πορεία διεξόδου μέσα στην (τέλεια) "καταιγίδα".
      Σε αυτό το ερώτημα προσπαθώ να απαντήσω. Και εντοπίζω τέσσερις τέτοιες "σταθερές" που μπορούν να λειτουργήσουν υπέρ της Ελλάδας σε εποχή συνολικών (και κοσμογονικών αναταραχών).
      Με τελευταία και πιο σπουδαία (γιατί είναι προϋπόθεση όλων των άλλων), να γίνει η Ελλάδα εθνικό κράτος!
      Γιατί αλλιώς όλα τα άλλα δεν έχουν νόημα

      • sxolioblog avatar
        sxolioblog @ Τηλέμαχος 08/09/2011 11:57:26

        τηλεμαχε μου αποδιδεις ενα ντετερμινισμο linear or not που δεν εχω ...μακαρι ναχεις δικιο εσυ αλλα δεν νομιζω . Οχι οτι διαφωνω με τις αναλυσεις σου αλλα ελλειψη πολιτικων δυναμεων ειμαι πολυ λιγοτερο αισιοδοξος ως προς την εκβαση της κρισης..

        Μακαρι ναχεις δικιο εσυ

    • Απορία avatar
      Απορία @ sxolioblog 08/09/2011 11:41:36

      "καμια ελιτ δεν εγκατελειψε οικιοθελως προνομια. Ποτε. "

      Οικιοθελώς ποτέ, εκ των πραγμάτων και των γεγονότων όμως πολλές φορές.

      • Τηλέμαχος avatar
        Τηλέμαχος @ Απορία 08/09/2011 11:52:10

        Ποιός μίλησε για "οικειοθελώς";
        Αν αυτό κατάλαβες, τότε δεν καταλαβες τίποτε!

        • sxolioblog avatar
          sxolioblog @ Τηλέμαχος 08/09/2011 11:59:56

          cool το οικιοθελως δεν αναφερεται σε σενα αλλα στην ελλειψη δυναμεων εναντια στην απολυτη ηγεμονια και αυτονομηση της χρηματοπιστωτικης σφαιρας

          • Τηλέμαχος avatar
            Τηλέμαχος @ sxolioblog 08/09/2011 12:14:09

            H οποία "χρηματοπιστωτική σφαίρα" έχει σήμερα σοβαρά προβλήματα ισορροπίας (και επιβίωσης) καθώς οι μη ευρωπαϊκές τράπεζες δεν τους δίνουν πιστώσεις στη διατραπεζική (πέραν του διμήνου), οι ίδιες δεν δανείζουν η μία την άλλη, ενώ υπάρχει και διαρροή καταθέσεων από την Ευρώπη ΕΚΤΟΣ Ευρώπης!
            Πέρα από το "υποκειμενικό παράγοντα" που (σωστά) θέτεις, υπάρχει και ο "αντικειμενικός" παράγοντας: η κρίση τους αποσαρθρώνει όλους!
            Και μαζί το μοντέλο που έστησαν...
            Δεν παραβλέπω το πρόβλημα που θέτεις. Απλά επισημαίνω ότι υπάρχει ανάγκη αλλαγής μοντέλου ΚΑΙ στην Ευρώπη.
            Η Ελλάδα μπορεί να το θέσει, η ελληνική κρίση το έχει θέσει έτσι κι αλλιώς, οι επιπτώσεις της ελληνικής κρίσης ("μεταδοτικότητα" κλπ.) το θέτουν επίσης, κι εκεί μπορεί να υπάρξουν και σοβαρές δυνατότητες "συμμαχιών", καθώς όλο και περισσότεροι θα το αντιλαμβάνονται...

            Αλλά το θέμα μας - το τονίζω - δεν είναι αυτό. Αλλά από ποιές "σταθερές" μπορεί να πιαστεί η Ελλάδα για να επιβιώσει και στη συνέχεια να ορθοποδήσει εν όψει της σοβαρής κρίσης που πλησιάζει...

          • Απορία avatar
            Απορία @ sxolioblog 08/09/2011 12:30:55

            Οι όποιες ελλείψεις δυνάμεων πάντα είναι πρόσκαιρες. Η ιστορία απεχθάνεται τα κενά. Πάντα ξεπηδούν νέες δυνάμεις και ξεπερνιόνται τα αδιέξοδα.

            Εκτός βέβαια εαν βρισκόμαστε στο τέλος της ιστορίας...

        • Απορία avatar
          Απορία @ Τηλέμαχος 08/09/2011 12:28:35

          Μάλλον δεν κατάλαβες οτί αυτό πήγαινε για τον sxolioblog.

          • sxolioblog avatar
            sxolioblog @ Απορία 10/09/2011 09:04:45

            τηλεμαχε και απορια μιας που η κριση τους αποσαθρωνει και τους απειλει ολους ριξτε μια ματια στο αποτελεσμα της κρισης στην παγκοσμια συσσωρευση πλουτου στο αρθρο του Δελαστικ

            Η κρίση αυξάνει τους... πλούσιους

            http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22792&subid=2&pubid=63369114

  8. lianos avatar
    lianos 08/09/2011 10:15:10

    Τηλέμαχε υποκλίνομαι,
    μόλις διάβασα και τις προηγούμενες αναρτήσεις σας.
    Εμπνευσμένος ο λόγος σας, εκπαιδεύστε και αυτούς που αύριο θα κληθούν να μας κυβερνήσουν (και δεν εννοώ το Σαμαρά, αλλά αυτούς που θα τον πλαισιώσουν).

  9. ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ avatar
    ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ 08/09/2011 10:31:50

    Και ας εξετασθεί και το ζήτημα .Είναι η Ελλάδα το παγκόσμιο πείραμα για τη Νέα
    Τάξη του παρασιτικού χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού; ΣΕ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΗ ΝΟΤΟ ΚΑΙ ΒΟΡΙΑ; O δυνατός κρίκος αντίστασης με το 2% της Ευρωπακής Οικονομίας ,που φιγουράρει σε όλα τα διεθνή μέσα και οργανισμούς σαν τάχα παγκόσμιος κίνδυνος;
    Kαι είναι η διαφορά στον στόχο του ελλείματος 0,7% ,δηλαδή 1,4 δις μόνο,η αιτία διακοπής διαπραγματεύσεων και διαφόρων ενορχηστρωμένων απειλών από διάφορους παράγοντες σε όλα τα πόστα του διεθνούς διευθυντηρίου ,με κίνδυνους για το ευρω και για το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα;
    Η Ελλάδα είναι το πείραμα και η υποταγή των απείθαρχων Ελλήνων το διακύβευμα.
    Εμείς μπορεί να μη θυμόμαστε καλά την ελληνική ιστορία ,αλλά Εκείνοι γνωρίζουν.

  10. Nikos Draxma avatar
    Nikos Draxma 08/09/2011 10:42:05

    sxolioblog συμφωνω απολυτα , οπως και με αρμανιστη

    Η πλειοψηφια του κοσμου ειναι ευρωλιγουριδες
    Εχουν την αποψη οτι οι ευρωπαιοι ειναι υποχρεωμενοι να μας τρεφουν εσαι χωρις καμμια παραχωρηση
    Μεσα στο ευρω εχουμε καταντησει μια παρασιτικη οικονομια που ομοια της δεν ειχαν ζησει ουτε οι παπουδες μας , με αποδομημενη σχεδον ολη την πρωην κραταια παραγωγη οπως χαρτοβιομηχανιες , αλουμινια ,καπνοβιομηχανιες , εργοστασια υφασματων - παπουτσιων , συναρμολογητηρια αυτοκινητων , ηλεκτρικων , τηλεποικονωνιες , ναυπηγεια κλπ
    Και παμε να πουλησουμε και τους τελευταιους πυλωνες οπως ηλεκτρικη ενεργεια , νερα , μεταφορες , λιμανια , αεροδρομια κλπ

    Και ρωταει ενα ΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ,οταν εχεις αποδωμησει ολη την βιομηχανια σου , ακολουθωντας τους αποτυχημενους κανονες της παγκοσμιοποιησης και του ευρω που τους επεβαλε και ξεπουλας ολο τον εθνικο σου πλουτο , πως στα ΚΟΜΜΑΤΙΑ θα γινεις μελλοντικα παραγωγικη οικονομια?

    Με ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ?

    Βεβαια αρχιζαν να ξυπνανε και να καταλαβαινουν οτι το ευρωπαικο οραμα δηθεν ολοκληρησης των κρατων μεσω της νομισματικης ενωσης , ειχε στο στοχο την μετατροπη των εθνικων κρατων σε δουλοπαροικιες του διεθνες κεφαλαιου

    Τα μετρα που εφαρμοζονται εδω ειναι προβα τζενεραλε , θελουν να τα περασουν και στα υπολοιπα κρατη
    Οταν το βιωτικο επιπεδο των λαων αυτων θα πεφτει χρονο με το χρονο και φτασει πατο , ειναι σιγουρο οτι θα ξεσπασουν κοινωνικες εξεγερσεις με απροβλεπτες καταστασεις

    Ειναι γεγονος οτι η ευρωζωνη στο τελος θα διαλυθει και τουτο διοτι δεν σεβαστηκε τον εθνικο χαρακτηρα των κρατων , τις κουλτουρες και την ιστορια τους μεσα στο χρονο

    Η ιστορια εχει δειξει οτι καμμια ενωση κρατων δεν περπατησε μεσα στη ευρωπη , οπως επισης οτι τα εθνικα κρατη αναπτυχθηκαν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με βασει τις δικες τους οικονομικες και κοινωνικες πολιτικες
    Αυτο δεν προκειται να αλλαξει

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 08/09/2011 10:55:37

    Στη Γερμανία διαβιούν αρκετά εκατομμύρια Τούρκοι.
    Περιττό να λεχθεί τι άλλο συνεπάγεται ο πράσινος πολιτικος δοσιλογισμός και η παράδοση της χώρας ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ σε γερμανικά συμφέροντα.

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ αλλενάκι 08/09/2011 11:00:39

      Δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις Αλλενάκι,μπορείς να γίνεις λίγο πιο
      συγκεκριμένη σε παρακαλώ;

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 08/09/2011 11:33:45

        παράδειγμα Toύρκοι το γένος με γερμανική υπηκοότητα πολίτες της Γερμανίας έρχονται εδώ και εξαγοράζουν κοψοχρονιά δημόσια περιουσία και λειτουργούν προς όφελος της Τουρκίας ασφαλώς, ή έρχονται και μαζικά ως μετανάστες- επιλεγμένοι εργαζόμενοι από τα γερμανικά συμφέροντα στα οποία παραχωρείται η χώρα, ή δημιουργούν αμιγείς κοινότητες τουρκικές ως εργαζόμενοι προερχόμενοι από τη Γερμανία κλπ. κλπ.

  12. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 08/09/2011 10:58:36

    Η Ελλάδα, το Λίκνο του Πολιτισμού, και οι Έλληνες -έγραψε προ καιρού ο Μαρκ Μαζάουερ- "ταρακουνάει" ΞΑΝΑ τον πλανήτη...

    Από τη στιγμή της Αναγεννησής της ως Έθνος και για 200 συναπτά έτη, η Ελλάδα επιτάχυνε (ταρακούνησε) ΘΕΤΙΚΑ και επαναληπτικά τον άξονα της Ευρωπαϊκής ιστορίας:

    Μία φορά στην Παλιγγεννεσία του 1821...
    Μία φορά με το μοντέλο της αναίμακτης ανταλλαγής πληθυσμών που εφαρμόστηκε βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης...
    Μία φορά το 1940...

    Σήμερα αν σε έχω "πιάσει" σωστά έχει μία ακόμα ευκαιρία να τον "ταρακουνήσει", ως διακριτό και ταυτόχρονα οργανικό και αδιάσπαστο ΣΤΟΙΧΕΙΟ - ΜΗΤΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (διακριτό πολιτισμικά, θρησκευτικά και γεωγραφικά ως συνορεύον με την Ασία...)
    Και διακριτό οικονομικά θα έλεγα, διότι μια ματιά στο χάρτη του Πολυνησιακού Αρχιπελάγους και τη γεωμορφολογία της ηπειρωτικής χώρας φωνάζει για το είδος της ανάπτυξης που έπρεπε να έχει ακολουθηθεί (αποκλείεται το μοντέλο "Όλο το Αιγαίο ένα πλυντήριο τύπου "Μονακό").

    Βάσει όλων των ανωτέρω θα επαληθευθεί η πρόβλεψη του Μαζάουερ προς την κατεύθυνση που επισημαίνεις και ΕΥΧΕΣΑΙ;...

    • Τηλέμαχος avatar
      Τηλέμαχος @ αλλενάκι 08/09/2011 11:39:19

      Φανταστείτε: ένα ξένος, ο Μαζάουερ - και ΔΕΝ είναι ο μόνος - διαπιστώνει την πιθανότητα ή δυνατότητα η Ελλάδα να γίνει ένα "κουδούνι αφύπνισης" του κόσμου ολόκληρου από τα σημερινά αδιέξοδα (της παγκοσμιοποίησης κλπ.) και τις σημερινές αντιφάσεις (της ανάπηρης Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης κλπ.).
      Ένας ξένος!
      Πώς; Απλά διαβάζοντας Ιστορία. Ελληνική και Παγκόσμια...
      Κι εμείς εδώ μοιρολατρούμε πώς όλοι οι Έλληνες είναι ή υπήρξαν "ευρωλιγούρηδες",
      πως οι τραπεζίτες έχουν το πάνω χέρι (και θα το έχουν για πάντα).
      Ποιοί; Αυτοί που καταστρέφονται σήμερα. Και δεν σώζονται ούτε με τα Σχέδια διάσωσης...
      Κι ότι οι "διαπλεκόμενοι" θα εξακολουθούν να κυβερνούν την Ελλάδα; Ποιοί; Αυτοί που κλείνουν ένας-ένας. Και βουλιάζουν μέσα σε απελπιστικά χαμηλές κυκλοφορίες και τηλεθεάσεις κάθε μέρα. Και σε μηδενικά διαφημιστικά έσοδα (λόγω κρίσης στον ιδιωτικό τομέα και λόγω περιστολών στο Δημόσιο).
      Μήπως πρέπει να δούμε κομματάκι έξω από το στενό ορίζοντα της μιζέριας μας;
      Μήπως πρέπει να βγάλουμε το γράσο από τα μάτια μας;
      Μήπως πρέπει να δούμε τη χώρα μας, τις δυνατότητες και τις προκλήσεις της, "απ' έξω" και "από μακριά", για να καταλάβουμε πως θα επιβιώσουμε μέσα στην κρίση (όχι μόνο αυτή που ζούμε - κι αυτή που έρχεται!);
      Όσο βράζουμε στο ζουμί μας, το πρόβλημα δεν είναι η κρίση, αλλά η μοιρολατρεία μας.
      Και τότε αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι πολιτική ανάλυση, αλλά...ψυχανάλυση!
      Εγώ προσπάθησα να πάω λίγο πιο πέρα την προβληματική του Μαζάουερ (ας πούμε) και άλλων που θέλουν να δούν την Ελλάδα κάπως "απ' έξω" και κάπως "από μακριά", για να αντιληφθούμε πιο συγκεκριμένα τι πρέπει να κάνουμε τώρα για συγκρατηθούμε, να αντέξουμε και - τελικά - να ορθοποδήσουμε.
      Ψυχανάλυση δεν δύναμαι να κάνω...

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Τηλέμαχος 08/09/2011 11:54:47

        έτσι Τηλέμαχε

        προσθέτω και την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας που συνεπάγεται μια εθνική πολιτική

        εκ των ουκ άνευ για την επιβίωσή μας

      • skoyras avatar
        skoyras @ Τηλέμαχος 08/09/2011 12:10:52

        ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ . ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΜΕ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ... ΓΙΑΤΙ Η ΤΡΟΙΚΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΔΙΟΓΚΩΝΕΙ ΥΠΕΡΜΕΤΡΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΝΑΡΚΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ . ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ; ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ; ΗΤΑΝ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΕΞΑΡΧΗΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΥΦΕΣΗ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ- ΤΗΝ ΕΠΕΔΙΩΚΑΝ - ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΕΠ ,ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ IMF ΕΙΧΕ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ... ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΝΕ;

        • sxolioblog avatar
          sxolioblog @ skoyras 08/09/2011 12:21:46

          γιατι η πολιτικη αυτη ειναι αποτυχημενη για μας την αναπτυξη την ελλαδα τον κοσμο. Για την τροικα, που την σχεδιασε για να πληρωνονται τοκοι στις τραπεζες, να κερδιζεται χρονος για τις επισφαλειες και να μην πληρωσουν οι δανειστες το προβλημα που μαζι με τις αχρηστες κυβερνησεις μας δημιουργησαν, η πολιτικη αυτη ειναι απολυτα επιτυχης. γι αυτο τη υποστηριζουν. απλα η τροικα δεν εχει τους στοχους που η ερωτηση σου υποθετει.

          • skoyras avatar
            skoyras @ sxolioblog 08/09/2011 12:42:24

            Μερος της τρόικα ειναι η ΕΚΤ ,αυτήν την στιγμη ο ισολογισμός της εχει τεράστιο παθητικό ,οι τραπεζες τις ευρωπης εχουν υποστει σοβαρότατες χρηματιστηριακές απώλειες η Ισπανια και η Ιταλια ειναι προ των πυλων του ΔΝΤ, η ευρωζώνη σε αποσυνθεση με προοπτική διαλυσης τουλάχιστον στην σημερινη της μορφη .το ξαναγραφω ΓΙΑΤΙ Η ΤΡΟΙΚΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΔΙΟΓΚΩΝΕΙ ΥΠΕΡΜΕΤΡΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΝΑΡΚΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ . ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ; ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ;

      • Diamond Angel avatar
        Diamond Angel @ Τηλέμαχος 08/09/2011 13:08:59

        Τηλέμαχε , καλημέρα . Συγχαρητήρια και γι'αυτό το εξαίρετο άρθρο συνέχεια των επίσης εξαίρετων προηγουμένων!! Μα αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε όλοι σ'αυτή τη μίζερη και ύπουλη συγκυρία: ελληνικές φωνές που πιστεύουν στη Πατρίδα και τις δυνατότητές της ! Ο 'ευρωλιγουρισμός' και η μοιρολατρεία ,που καλλιεργούν οι κυβερνώντες εδώ και χρόνια ,με σκοπό την υποταγή μας προς όφελος των συμφερόντων τους και της παραμονής τους στην εξουσία ,είναι ότι χειρότερο βιώνουμε σαν Εθνος .Αρθρα σαν αυτό , στηρίζουν εμάς που πιστεύουμε και ανοίγουν τα μάτια σε όσους θέλουν να δούν!

  13. alakran avatar
    alakran 08/09/2011 12:40:36

    Tηλέμαχε,
    Συνεχίζεις να μας αφυπνίζεις με τα σημειώματά σου και μπράβο σου!
    Θα΄θελα να μας πεις τη γνώμη σου για 2 ζητήματα.
    1. Κρατικοποίηση τραπεζών.
    2 Ευρωομόλογο μερικών μόνο κρατών (πχ.PIIGS),χωρίς τη συμμετοχή των Γερμανών (είχαν δημοσιεύσει σχετικό άρθρο οι Financial Times).

    Σ'ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  14. Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
    Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 08/09/2011 18:49:56

    Το εκλογικό σώμα ξαναρχίζει να γίνεται συντηρητικό.
    Παππούδες και γιαγιάδες συνεισφέρουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό, η παραδοσιακή οικογένεια επανέρχεται,οι Έλληνες επιστρέφουν στην επαρχία.
    Τα πρώτα δείγματα για το εθνικό κράτος, είναι ορατά.
    Χρειάζεται ένας ηγέτης, να ανάψει το φυτίλι της αντεπίθεσης,στον μεταμοντερνισμό. Μπράβο Τηλέμαχε!

  15. Orestios avatar
    Orestios 08/09/2011 23:53:49

    Ευρωπαική Ένωση και Εθνικό Κρατος είναι έννοιες ασυμβίβαστες

  16. madprof avatar
    madprof 09/09/2011 05:43:17

    ΥΓ. Είναι ίσως και ο μοναδικός τρόπος να απεμπλακούμε από τα Μιάσματα που στοίχειωσαν την πολιτι(στι)κή-οικονομική-κοινωνική ζωή των πολιτών και της χώρας για 37 χρόνια.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.