#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/09/2012 13:38
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τον λαό ή τις τράπεζες θα σώσει η δόση των 31,5 δις ευρώ;



Σε λίγες ημέρες κλείνει το πακέτο μέτρων των 11, 13, 15 δις, έχουμε χάσει το μέτρημα. Μετά κόπων και βασάνων θα ανακοινωθούν τα μέτρα τα οποία θα έχουν τα πάντα στο μενού. Από μειώσεις μισθών και συντάξεων μέχρι αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 67 έτη. Κι όλος αυτός ο πόνος, τα δάκρυα, το αίμα και τα όσα θα ακολουθήσουν στους δρόμους από διαδηλωτές, για να πάρουμε τη δόση των 31,5 δις ευρώ.

Πράγματι πρόκειται για δόση – μαμούθ, είναι άλλωστε το 15% του ελληνικού ΑΕΠ. Κανείς όμως δε μας έχει αναλύσει μέχρι τώρα που στο καλό θα πάει όλος αυτός ο πακτωλός χρημάτων. Διότι από τα 31,5 δις ευρώ, τα 25 δις θα πάνε στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και μόλις 6,5 δις ευρώ θα δοθούν για να αποπληρώσει το δημόσιο τα χρέη του.

Ζούμε λοιπόν με την ελπίδα οι τράπεζες να διασωθούν μέσω της ανακεφαλαιοποίησης προκειμένου να αξιωθούν κάποια στιγμή να αποφασίσουν αν θα ενισχύσουν τη ρευστότητα στην αγορά. Όμως, μεγάλο μέρος των χρημάτων που θα πάρουν θα κατευθυνθούν στις εξαγορές που ήδη είναι σε εξέλιξη. Δηλαδή θα πληρώσουμε ακριβά τη δόση μέσω των σκληρών μέτρων, για να πάρουν οι τράπεζες τα 25 δις, να καλύψουν τις μαύρες τρύπες τους, να δώσουν λεφτά για να εξαγοράσουν καμιά άλλη τράπεζα και ότι μείνει  να το δώσουν στην αγορά. Το τι θα μείνει είναι μια κουβέντα αν σκεφτεί κανείς οι απώλειες από τα χρήματα που έχουν φύγει στο εξωτερικό είναι τεράστιες.

Θα πληγωθούν, επομένως, χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι, ένστολοι, δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι προκειμένου οι τραπεζίτες να ξαναγίνουν ισχυροί. Άραγε, οι μεγαλομέτοχοι των τραπεζών πόσα λεφτά έχουν βγάλει από την προσωπική τους περιουσία για να ενισχύουν το δημιούργημά τους;

Και πάμε στα 6,5 δις για τις υποχρεώσεις του δημοσίου. Μέσα με τη μέρα οι υποχρεώσεις αυξάνονται και έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 7 δις ευρώ. Το κράτος δεν πληρώνει κανένα, ούτε εργολάβους, ούτε προμηθευτές, φαρμακοποιούς με το σταγονόμετρο, το ίδιο τους γιατρούς, ο ΕΟΠΥΥ καταρρέει και θα έχει στο τέλος του έτους μια μαύρη τρύπα πάνω από 1.5 δις ευρώ, τα πανεπιστήμια και τα σχολεία δεν έχουν ούτε φωτοτυπίες.

Μέχρι λοιπόν να πληρωθεί η δόση, καλό Νοέμβριο, οι υποχρεώσεις θα έχουν εκτιναχθεί και τα 6,5 δις θα είναι σταγόνα στον ωκεανό, και θα χρειαστούν κι άλλα χρήματα.

Ποιον λοιπόν κοροϊδεύουν λέγοντας ότι η δόση είναι η σωτηρία της χώρας και ότι τα μέτρα είναι προαπαιτούμενο; Μήπως οδηγούμαστε σε ένα ακόμη αδιέξοδο για το οποίο σε λίγους μήνες από τώρα θα μας ξαναζητήσουν κι άλλα μέτρα διότι θα καταλάβουν ότι δεν είναι τα τελευταία;

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anagnostopoulos panagiotis avatar
    anagnostopoulos panagiotis 16/09/2012 13:42:05

    Αν την πάρουμε βέβαια, μετά τις αμερικάνικες εκλογες. Προτείνω μία ανάλυση για τις γερμανικές αποζημιώσεις στο www.casss.gr

  2. Γεωργία avatar
    Γεωργία 16/09/2012 13:56:43

    Τις τράπεζες...θέλει και ερώτημα.
    Ούτε σεντ δεν θα πέσει στην αγορά.

  3. Spithas avatar
    Spithas 16/09/2012 13:58:30

    Από τα 31,5 δισ., τα 23,8 πάνε κατευθείαν για ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, 4,6 πάνε για τόκους και άλλα 2 για λήξεις εντόκων γραμματίων. Aπό τα εναπομείναντα 1,9 δισ., τα 600 εκατομμύρια θα πάνε στον προϋπολογισμο και μόλις 1,3 δισ. στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου σε ιδιώτες, που απ ότι μαθαίνουμε ξεπερνούν τα 6 με 7 δισ.

  4. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/09/2012 14:07:20

    Με αυτή την δόση ανακεφαλαιοποίησης, η πλειοψηφία των μετοχών όλων των τραπεζών θα περάσει κατ' όνομα στο ΤΧΣ, και στην πράξη στον Ευρωπαικό Μηχανισμό Στήριξης.
    Στις Βρυξέλλες ερίζουν άν το νέο Ευρωπαικό σύστημα ελέγχου των τραπεζών από EΚΤ και ESM θα είναι έτοιμο τέλος του 2012 ή αρχές του 2013. Τότε α 23 + 18 δις των ανακεφαλαιοποιήσεων θα "φύγουν" από το εθνικό χρέος και θα γίνουν ιδιωτικό χρέος των τραπεζών προς τον ESM.

  5. o apotetoios avatar
    o apotetoios 16/09/2012 14:10:01

    το βασικότερο πρόβλημα είναι τα διαρθρωτικά μέτρα...να απελευθερωθεί η αγορά.να καταργηθεί πληρως το φορολογικό σύστημα και να ανασυσταθεί εκ νέου σύγχρονο δίχως την παραμικρή επαφή με τον πολίτη,να επανιδρυθεί το κράτος ,η διοίκηση των υπουργείων των δημων των οτα...έλεγχος ποιες υπηρεσίες είναι πραγματι απαραίτητες,εισαγωγή πληροφοριακών συστημάτων σε όλο το φάσμα της διοίκησης και τερματισμό των διορισμών πλην των σπεσιαλιστών και των πράγματι αναγκαίων ..διαφάνεια στις μίζες,στις προμήθειες ,ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για προμήθεια έργών....σύνδεση ταμειακών με υπουργείο,μεγάλα φορολογικά κίνητρα για συλλογή αποδείξεων απο ελεύθερους επαγγελματίες...

    αυτά επείγουν..η αναχρηματοδότηση των τραπεζών είναι μεν αναγκαία,αλλά δεν πρέπει να επιβαρύνει το δημόσιο.

    ο σαμαράς θα πρέπει να εφαρμόσει και την προεκλογική του δέσμευση για 200 βουλευτές και κατάργηση του ακαταλόγιστου που έχουν οι υπουργοί περάν της πενταετιας...επίσης θα έπρεπε ο υπουργός να μην είναι βουλευτής,το πρότεινε ο ίδιος ,αλλά δεν έκανε τίποτα...τέλος θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες απονομής δικαιοσύνης σε φορολογικά κ αναπτυξιακά ζητήματα,οι οποίες καρκινοβατούν χρόνια πολλά τώρα.

    μαζί με αυτά απαραίτητο είναι το πλάνο εξόδου των λαθρομεταναστών από την χώρα (με ναυλωμένα αεροπλάνα και πλοία),ανέγερσης τοίχου στον έβρο,ενίσχυσης του λιμενικού και συνεργασίας του με το υπουργείο αμύνης για αποτροπή στα διεθνή ύδατα στα σύνορα με τα τουρκικά,όλων των δουλέμπορων...επίσης εφαρμογή των νόμων στους δρόμους στα γηπεδα,διαφορετικά μια κοινωνία είναι άρρωστη και ενισχύεται η παραβατικότητα της ...απαιτείται να αποδεσμευτούν αστυνομικοί απο ευκατάστατους πολίτες και οργανισμούς που μπορούν να προσλάβουν σεκιούριτι και σύγχρονο εξοπλισμο προστασίας...πολλά είναι αυτά που πρέπει να γίνουν.. π.χ στα πανεπιστήμια θα πρέπει να μείνουν ελάχιστα για λόγους που έχουν αναφερθεί τόσες κ τόσες φορές.

    δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα από τα παραπάνω,επομένως η αποτυχία της κυβέρνησης τουλάχιστον μέχρι τώρα είναι καθολική

  6. blue nile avatar
    blue nile 16/09/2012 14:15:34

    Να μου το θυμηθείς ότι δεν πρόκειται να αφήσουν οι Γερμανοί να περάσουν οι τράπεζες τους το χρέος τους στο ESM.
    Είναι τόσο χρεωκοπημένες που πανηγυρικά μετά την κυριότητα τους θα πάρει το ESM.
    Εδώ δεν αφήνουν καμιά ανεξάρτητη αρχή να τις ελέγξει ....για τί θα καταλάβουν όλοι το μέγεθος της χρεωκοπίας τους.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ blue nile 16/09/2012 17:45:32

      Είναι αποφασισμένο: Για όλες τις μεγάλες (τουλάχιστον) εμπορικές τράπεζες της Ευρωζώνης η εποπτεία και η ρύθμιση θα πάει στο μηχανισμό της ΕΚΤ. Θέμα χρόνου.
      Μια παρεξήγηση: Δεν θα περάσει το χρέος κάθε τράπεζας στο ΕSΜ. Μόνον όσες χρειαστούν ανακεφαλαιοποίηση, μόνον αυτές θα παραχωρήσουν μετοχές στο ESM έναντι εγγυήσεων ή ρευστού που θα πάρουν απευθειας (ως ιδιωτικό δανεισμό). Άν είναι μεγάλο το ποσοστό, στην ουσία θα "κρατικοποιηθούν" συλλογικά και προσωρινά. Κάποτε οι μετοχές θα επαναπωληθούν σε "ιδιώτες"/.
      Αυτό είναι άλλο. Και άλλο η εποπτεία και η ρύθμιση, που θα ισχύσει για όλες τις τράπεζες και θα γίνεται από μηχανισμό της ΕΚΤ.
      Αλλά για να γίνει η απευθείας ανακεφαλαιοποίηση με τους νέους όρους (χωρίς εγγραφή στο δημόσιο χρέος του επιμέρους κράτους), προυπόθεση είναι να στηθεί ο γενικός μηχανισμός εποπτείας της ΕΚΤ.
      Είναι λίγο περίπλοκο. Τα "τεχνικά" είναι συνήθως περίπλοκα. Πάντα κρύβουν όμως και απλό πολιτικό νόημα: Το τραπεζικό σύστημα της Ευρωζώνης αποκτά "ομοσπονδιακά" χαρακτηριστικά.

      • ειδωλοκλάστης avatar
        ειδωλοκλάστης @ Ο Θείος 16/09/2012 18:18:26

        Γιά τό σκάνδαλο τής ΑΤΕ-Πειραιώς θά μάς πείς κάτι, θείο;
        Είναι καί σχετικό μέ τό θέμα αφού, ότι καί νά γίνει μέ τόν τζούφιο ESM μελλοντικά, η πατρίς πωλείται ήδη.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ειδωλοκλάστης 16/09/2012 18:35:06

          Έχω ήδη γράψει σχετικά αρκετές φορές.
          "Ιδιωτικοποιούν" την ΑΤΕ μέσω της Πειραιώς ή οποία στην ουσια "κρατικοποιείται" προσωρινά μέσω του Μηχανισμού στήριξης και ανακεφαλαιοποίησης. Τραγέλαφος είναι. Με κρατικό Ευρωπαικό χρήμα γίνεται η αγοραπωλησία - χωρίς αυτό η Πειραιώς θα είχε ήδη κλείσει.
          Για να μη αδικούμε την Πειραιώς (και τις Ελληνικές τράπεζες γενικά), όλο το Ευρωπαικό τραπεζικό σύστημα είναι σε μετάβαση. Το υπάρχον αποδείχθηκε μη βιώσιμο.
          Αυτοσυγκέντρωση τώρα και ηρεμία: Οι υπάρχουσες συνταγές απέτυχαν, ο "σούπερ Μάριο" και οι άλλοι μάγειροι αυτοσχεδιάζουν. Μην τους ταράζετε και καεί η αυτοσχεδιαστική σπεσιαλιτέ στην κατσαρόλα...

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ειδωλοκλάστης 16/09/2012 18:51:50

          Δια του λόγου το αληθές, το πιό φρέσκο:
          h**p://www.antinews.gr/2012/09/15/179676/#comment-1048870
          Υπόψη ότι ο κ. Πανταλάκης, ο τελευταίος της ΑΤΕ, είχε διατελέσει αναπληρωτής CEO της Πειραιώς...

          • ειδωλοκλάστης avatar
            ειδωλοκλάστης @ Ο Θείος 16/09/2012 19:20:09

            Αβλεψία μου μέν, χάρηκα ('μηχανικός'/'διαστροφή') δέ (άν καί Μ/Η καί μάλλον παλαιότερος)!

          • blue nile avatar
            blue nile @ ειδωλοκλάστης 17/09/2012 01:19:55

            Θείο όπως λες τα τεχνικά είναι δύσκολα αλλα σου το ξαναλέω ότι οι Γερμανοί δεν θα δεχτούν έλεγχο. Μπορεί να αφήσουν να ελεγχτούν οι μεγάλες τράπεζες αλλά τα οχήματα τους , εκεί που γίνεται το πάρτυ δηλαδή, θα τα αφήσουν έτσι.
            Εδώ είμαστε και θα το δεις.

  7. ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 16/09/2012 14:15:35

    Κατ' αρχάς μέτρα θα έπρεπε να πάρουμε ακόμα και αν δεν είχαμε ανάγκη τη δόση, δεδομένου ότι έχουμε ακόμα πρωτογενές έλλειμμα. Κατά δεύτερον, μετά την οριστική επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών το ελληνικό δημόσιο [δυστυχώς κατ' εμέ] θα γίνει ο κύριος μέτοχός τους, άρα θα μπορεί εν πολλοίς να καθορίζει πώς θα χρησιμοποιούνται τα κεφάλαιά τους. Το πόσα θα πέσουν στην αγορά είναι πράγματι ένα ερώτημα.
    Πάντως η επανακεφαλαιοποίηση δε στοχεύει μόνο στο να πέσει μέρος των 25 δις στην αγορά. Όταν ολοκληρωθεί οι ελληνικές τράπεζες θα μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους επειδή
    1] Θα έχουν απαλλαγεί από τα ελληνικά ομόλογα. Όσο ήταν εκτεθειμένες σε αυτά και υπήρχε ο κίνδυνος στάσης πληρωμών ούτε μπορούσαν να τροφοδοτήσουν επενδύσεις ούτε ενέπνεαν αξιοπιστία
    2] Θα διαθέτουν ένα σεβαστό ποσό που θα μπορούν να το επενδύσουν οπουδήποτε, δίνοντας στην αγορά ρευστότητα
    3] Από τη στιγμή που θα είναι ανακεφαλαιοποιημένες και με μειωμένη έκθεση σε επικίνδυνα ομόλογα θα αρχίσουν να επιστρέφουν και οι καταθέσεις, αλλά και να παρέχει ρευστότητα η ΕΚΤ

    Και η ύπαρξη υγιών, αξιόπιστων τραπεζών συνεπάγεται τεράστια ωφέλη για μια οικονομία. Δεν είναι μόνο το απλό, ότι παρέχουν ρευστότητα μέσω δανείων και επενδύουν τις καταθέσεις. Είναι πολλά ακόμα που δε χρειάζεται να τα αναφέρουμε. Ενδεικτικά να πω πως όταν ανακτήσουν την αξιοπιστία τους και έχουν και πάλι αξία οι εγγυητικές τους αυτομάτως θα ενισχυθούν οι ελληνικές εξαγωγές και θα πέσει και η τιμή των εισαγόμενων προιόντων [αφού πλέον θα παίρνονται με πίστωση]

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 16/09/2012 14:28:12

      Δύο παρατηρησεις:
      Μετά την οριστική επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, θα γίνει ο ουσιαστικός κύριος μέτοχός τους όχι το αδέκαρο ελληνικό δημόσιο [ευυχώς ], αλλά ο Ευρωπαικός Μηχανισμός Στήριξης.
      Όποιος βάζει τα λεφτά ή τις εγγυήσεις έχει και την εξουσία.
      Τα ποσά της επανακεφαλαιοποιησης δεν είναι για την αγορά. Ίδια κεφάλαια προς κράτηση είναι (βλ. κανονισμοί Basel - Tier) Αλλά θα ενισχύσουν τη σταθερότητα του συστήματος. Η άντληση ρευστότητας από την ΕΚΤ θα αποδεσμευθεί από τον έκτακτο μηχανισμό ELA.
      Με το συμπέρασμά σας, συμφωνώ.

      • ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
        ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ @ Ο Θείος 16/09/2012 15:56:43

        Νομίζω ότι ο EFSF θα γίνει ο κύριος μέτοχος σε περίπτωση που τα λεφτά της επανακεφαλαιοποίησης δεν επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος, αλλά φορτωθούν απευθείας στις τράπεζες. Τώρα υποτίθεται ότι τα λεφτά, έστω και δανεικά, τα βάζει το ελληνικό κράτος

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 16/09/2012 17:47:17

          Προς το παρόν ναί. Μόλις στηθεί ο μηχανισμός εποπτείας της ΕΚΤ, αυτό θ' αλλάξει αναδρομικά.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 16/09/2012 14:31:06

      Μάλλον θα χρειασθούν και άλλη ανακεφαλαιοποίηση πάντως, πέρα από τα δεδομένα 50 δις.
      Υπάρχει εκκρεμής "τρύπα" στα ενυπόθηκα στεγαστικά και σε μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια. Να μη προσθέσω καταναλωτικά κτλ.

      • blue nile avatar
        blue nile @ Ο Θείος 16/09/2012 15:24:55

        Σπαρτιάτη παραείσαι αισιόδοξος για τις τράπεζες...
        Δεν πρόκειται να περάσουν στην πραγματική οικονομία ούτε τι 1/100 από αυτά που θα επωφεληθούν ...
        Ο λόγος είναι πολύ απλός:
        Περιμένουν κι αυτοί την νέα χρεωκοπία και ξέρουν ότι με την επιβολή των νέων μέτρων , αν δεν μεσολαβήσει η Ευρωπαική τράπεζα επενδύσεων, τα δικά τους τα χρήματα είναι σταγόνες σε άνυδρα ποτάμια.
        Οπότε θα προτιμήσουν να τα κρατήσουν στα ταμεία τους απ'το να δανειοδοτήσουν.
        Πολύ σωστά και μπράβο στον φάκτορα το άρθρο αναφέρει ότι δυστυχώς οι τραπεζίτες δεν στηρίζουν τις τράπεζες τους με τα υπερκέρδη που είχαν τα προηγούμενα χρόνια αλλά στηρίζονται από τους πολιτικούς με λεφτά των φορολογούμενων.
        Έτσι ξεπληρώνουν τα κόμματα τους πακτωλούς χρημάτων που έπαιρναν τόσα χρόνια για τις προεκλογικές τους εκστρατείες...
        Το τραγικο είναι ότι και θυσιάζεται ο λαός για τις τράπεζες και οι τραπεζίτες τελικά δεν θα μπορέσουν να τη γλυτώσουν όταν όλα καταρεύσουν.

        • ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
          ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ @ blue nile 16/09/2012 16:01:01

          Η κερδοφορία των ελληνικών τραπεζών αν το δεις ποσοτικά είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από τις ζημιές τους από το PSI, και οι τραπεζίτες πολλοί θα ήθελαν να μπορούσαν να τις κρατήσουν [τώρα θα περάσουν είτε στο ελληνικό δημόσιο είτε στον EFSF]. Όσο για τα λεφτά της επανακεφαλαιοποίησης, επειδή ακριβώς οι τρύπες των τραπεζών είναι μεγαλύτερες από 50 δις και το κράτος δεν πρόκειται να τους δώσει άλλα θέλουν δε θέλουν πρέπει να τα επενδύσουν

          Πάντως αν προχωρούσε [που ελπίζω να προχωρήσει] η ρύθμιση των δανείων για να περιοριστούν τα κόκκινα δάνεια η αποκατάσταση της αξιοπιστίας των ιδρυμάτων θα ήταν πολύ ευκολότερη

    • Taras Boulba avatar
      Taras Boulba @ ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 16/09/2012 16:13:16

      Μάλιστα Κε Προβόπουλε...

  8. Γυάλινη σφαίρα avatar
    Γυάλινη σφαίρα 16/09/2012 14:22:15

    Απάντηση στον τίτλο του άρθρου: οι τράπεζες δεν σώζονται ούτε με τα τριπλάσια ποσά γιατί έχουν δημιουργήσει μια πολύπλευρη δίνη χρέους που καταπίνει τα πάντα. Κι όσο θα προσπαθούν κάποιοι να σώσουν τις τράπεζες θα είναι σαν να τις επιτρέπουν να τραβάνε μαζί τους στη δίνη αυτή άτομα, κοινωνίες και κράτη ολόκληρα. Ο υπέρμετρος δανεισμός δημιούργησε χρήμα που στην ουσία δεν υπάρχει και στην προσπάθεια τους να εξασφαλίσουν κάποιοι το χρήμα αυτό θα πρέπει να φάνε σάρκες. Αρχικά των άλλων κι όπου να ΄ναι τις δικές τους. Δείτε το χρέος της Γερμανίας για παράδειγμα που δεν είναι διόλου σίγουρο πως είναι βιώσιμο ΠΛΕΟΝ. Καλή όρεξη λοιπόν.

    • Δικερως avatar
      Δικερως @ Γυάλινη σφαίρα 16/09/2012 20:35:39

      Τα Δημοσια Χρεη ειναι βιωσιμα,οσο οι οικονομιες ΔΕΝ παραγουν
      ελλειματα και δανειζονται φθηνα απο τις αγορες.
      Η Γερμανια πληροι και τις δυο προϋποθεσεις.
      Η Πατριδα μας ΑΚΟΜΗ καμμια απο τις δυο.

  9. dim avatar
    dim 16/09/2012 14:23:43

    Δηλαδή τι θέλατε? Να κόψουνε 10.000.000 κουπόνια των 3.150 ευρώ και να τα μοιράσουνε στους 'Ελληνες? Σε 6 το πολύ μήνες θα είχαν κάνει φτερά και θα ήμασταν πάλι στο 0

    Προφανώς και η ανακεφαλοποίηση δε σώζει μόνο τις τράπεζες αλλά και τον ίδιο τον λαό. Αν καταρρεύσει ο τραπεζικός τομέας, θα καταρρεύσει και ο ιδιωτικός τομέας, και η ανεργία θα φθάσει το 40% μέσα σε λίγες εβδομάδες...

    Το να κλείσουν τρύπες οι τράπεζες είναι εξίσου σωτήριο και για το λαό, αφού και δόσεις ιδιωτων προς τις τράπεζες θα μπορέσουν να ρυθμιστούν ελαφρύνοντας έτσι το μηνιαίο προϋπολογισμό μιας μέσης οικογένειας, και χρήματα για νέες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας θα μπορεσουν να πέσουν στην αγορά.

    Και φυσικά η αποπληρωμή οφειλών του δημοσίου θα δώσει ανάσες, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση ως προς το γιατί αυτό είναι προς όφελος του λαού...

    Μην μπαίνετε και εσείς στο τριπάκι της τρομολαγνείας. Αυτά τα μέτρα είναι τα τελευταία, αφού στην ουσία είναι τέτοιου ποσού που θα κάλυπταν τους στόχους εντός διετιας, ενώ στην ουσία θα απλωθούν σε 4 χρόνια με την επιμήκυνση, άρα και δεν θα είναι τόσο επιβαρυντικά τελικά και θα έχουμε και μαξιλαράκι ασφαλείας....

    Μένουμε στην ασφάλεια της Ευρώπης και του ευρώ, παίρνουμε επιμήκυνση, μειώνουμε και άλλο το χρέος διαγράφοντας και τα 50 δις των τραπεζών από το δημόσιο χρέος, ξεκινάνε τα πακέτα ανάπτυξης από την Ευρώπη, έχουμε διορθώσει στο μεσοδιάστημα όλες τις παθογένειες της χώρας (σπάταλο και υπεράριθμο δημόσιο, γραφειοκρατία, φοροδιαφυγή κλπ), και βάζουμε μπροστα την αξιοποίηση όλων των τεραστίων δυνατοτήτων που έχουμε σα χώρα....

    Η Ελλάδα θα τα καταφέρει, με σύνεση, υπευθυνότητα, και αποφασιστικότητα, με κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας που απαρτίζεται από το πιο υπεύθυνο και σοβαρό πολιτικό και τεχνοκρατικό προσωπικό που διαθέτει η χώρα, και αφήστε τους λαϊκιστές, τους τζογαδόρους και τους ναζιστές να ονειρεύονται ρήξη με την Ευρώπη, επιστροφή στη δραχμή, την εξαθλίωση, και τη διεθνή απομόνωση, προκειμένου να έχουν το κατάλληλο έδαφος για να εφαρμόσουν ο κάθε ένας από αυτούς την δική του ατζέντα (κατακερματισμός εδαφών και αφελληνισμός ο πρώτος, χρυσές μπίζνες ο δεύτερος, και εγκαθίδρυση φασιστικού – ολοκληρωτικού καθεστώτος ο τρίτος)

    • Νικόλας avatar
      Νικόλας @ dim 16/09/2012 17:09:08

      Τα χρήματα τα οποία λαμβάνουν οι τράπεζες με την ανακεφαλαιοποίηση με τι επιτόκιο τα επιστρέφουν και πότε;

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Νικόλας 16/09/2012 18:06:58

        Τα πραγματικά χρήματα που παίρνουν καταθετοντας τις εγγυήσεις είναι χαμηλότοκος δανεισμός από την ΕΚΤ (της τάξης του 1 -2 %, ανάλογα με το ισχύον Euribor).
        Έναντι των εγγυήσεων που λαμβάνουν, οι τράπεζες δίνουν μετοχές στο ΤΧΣ (στην ουσία στο EFSF ή ESM). Δηλαδή κρατικοποιούν ένα μέρος του μετοχολογίου τους.
        Όταν οι μετοχές επαναπωληθούν από το Μηχανισμό ή το επιμέρους κράτος σε ιδιώτες, ο Μηχανισμός ή το επιμέρους κράτος θα πάρει πίσω την αξία της "επένδυσης" που έκανε δίνοντας και δεσμεύοντας εγγυήσεις, σύν το κέρδος από την (πιθανή) χρημ,ατιστηριακή υπεραξία των μετοχών, άν ανέβει εν τω μεταξύ η αποτίμησή τους.

        • Νικόλας avatar
          Νικόλας @ Ο Θείος 16/09/2012 18:19:20

          Ευχαριστώ και πάλι για την ενημέρωση. Αποσαφηνίστηκαν πολλά πράγματα με τα δύο σας post.

  10. foros avatar
    foros 16/09/2012 14:42:12

    μακαρι @dim να εχεις δικαιο και ολα να πανε καλα.
    αν ομως σε 6 ή 12 μήνες, παλι μας μιλήσουν για νεα μέτρα, νεες μειώσεις, νεους φόρους, τοτε ναι να κόψουμε εμεις κουπόνια ευρώ και ότι προκύψει...

  11. Νικόλας avatar
    Νικόλας 16/09/2012 14:55:37

    Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος τι σημαίνει ανακεφαλαιοποίηση; Η Ευρώπη δίνει π.χ. 50 δις ευρώ έτσι χύμα στις τράπεζες ως δάνειο; Το δημόσιο τι ρόλο έχει σε αυτό αφού οι τράπεζες είναι ιδιωτικές; Τα 50 δις είναι πραγματικά λεφτά τα οποία παίρνουν οι τράπεζες; Μπορεί κάποιος να εξηγήσει τα παραπάνω ή να με παραπέμψει σε κάποια πηγή; Γιατί 50 δις μου φαίνονται απίστευτα πολλά για να δίνονται έτσι χύμα και να τσιγγουνευόμαστε π.χ. 2 εκατ. ευρώ για τα συγγράματα στα ΑΕΙ.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Νικόλας 16/09/2012 17:58:15

      Συνήιως ο Ευρωπαικός μηχανισμός EFSF (από το 2013 ο μόνιμος ESM) δίνει στις τράπεζες εγγυήσεις, δηλαδή ρευστό σε αναμονή, έναντι μετοχών.
      Oι τράπεζες καταθέτουν τις εγγυήσεις του EFSF στην ΕΚΤ και λαμβάνουν ρευστό - δηλ. τα πραγματικά 50 δις.
      Τι ρόλο έχει το δημόσιο; Με το σύστημα που ισχύει μέχρι τώρα, οι εγγυήσεις του EFSF δίδονται στις τράπεζες μέσω του εθνικού TXΣ, δηλαδή με μεσάζοντα και δανειζόμενο - εγγυητή το επιμέρους κράτος (Ελλάδα, Ιρλανδία κτλ). Και εγγράφονται στο δημόσιο χρέος του επιμέρους κράτους.
      Δηλαδή, ιδιωτικό χρέος μετατρέπεται σε δημόσιο. Ο μηχανισμός αυτός είναι λοιπόν "τοξικός".
      Ευτυχώς αποφασίστηκε τον Ιούνιο αλλαγή (πρώτα για Ισπανία - Ιταλία, αλλά θα ισχύσει τελικά γι όλους), μετά από πίεση των Ολλάντ - Ραχόι - Μόντι. Μόλις στηθεί ο μηχανισμός εποπτείας τραπεζών της ΕΚΤ, οι τράπεζες θα πάιρνουν εγγυήσεις απευθείας από τον Μηχανισμό, χωρίς να εγγράφεται αυτό στο εθνικό χρέος.

      • Νικόλας avatar
        Νικόλας @ Ο Θείος 16/09/2012 18:08:10

        Κάτσε για να καταλάβω. Δηλαδή παίρνει μια ιδωτική επιχείρηση (η τράπεζα) μερικά δισεκατομμύρια ευρώ χωρίς να πληρώνει φράγκο; Και τα δισεκατομμύρια αυτά έχει υποχρέωση ο φορολογούμενος να τα δώσει πίσω στην ΕΚΤ στο μέλλον και όχι η ιδιωτική επιχείρηση; Η τράπεζα δεν είναι υποχρεωμένη να δώσει πίσω τα 50 δις στο μέλλον;

        Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και την απάντηση!

        • Νικόλας avatar
          Νικόλας @ Νικόλας 16/09/2012 18:09:44

          Α συγνώμη μάλλον παρανόησα. Οι τράπεζες έχουν υποχρέωση να επιστρέψουν τα 50 δις απλά το κράτος εγγυάται ότι αν μια τράπεζα χρεωκοπήσει θα τα επιστρέψει αυτό μέσω των φορολογουμένων ετσι;

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Νικόλας 16/09/2012 18:21:52

            Ακριβώς. Βρήκατε γιατί ο μέχρι τώρα μηχανισμός ήταν πολύ μα πολύ τοξικός !
            Με το νέο σύστημα απευθείας δανεισμού, άν μία τράπεζα χρεωκοπήσει ο Μηχανισμός θα προσπαθήσει να την πουλήσει - άν μπορέσει - για να πάρει μέρος απο τη χασούρα. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος από το "κανόνι" της x Ισπανικής Ελληνικής ή άλλης τράπεζας δεν θα μοιραστεί μόνον στα 40 εκατ. Ισπανών φορολογούμενων ή 10 εκατ. Ελλήνων ή..., αλλά στο σύνολο της Ευρωζώνης.
            Όσο το ρίσκο μοιράζεται πιό πολύ, τόσο η "τοξικότητα" περιορίζεται.

          • ειδωλοκλάστης avatar
            ειδωλοκλάστης @ Ο Θείος 16/09/2012 18:33:37

            "I can't imagine that a further package for Greece would get a majority in the Bundestag, or in the governing coalition," said Rainer Bruederle, parliamentary leader of the Free Democrats Party.

            "We Germans are helpful, but we're not stupid."

          • H pena tis logikhs avatar
            H pena tis logikhs @ Ο Θείος 16/09/2012 21:22:52

            Και με τις καταθέσεις στην χρεωκοπημένη τράπεζα τι γίνεται ;

          • Νικόλας avatar
            Νικόλας @ H pena tis logikhs 16/09/2012 21:34:52

            Ό,τι κάτσει αναλόγως τα κέφια :P

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Νικόλας 16/09/2012 18:45:44

          Σημειωτέον :
          Ο τελικός χαμηλότοκος δανεισμός της τράπεζας από την ΕΚΤ είναι βραχυπρόθεσμος, έως 6 μήνες. Μόλις γυρισει έντοκα τα λεφτά πίσω, πάιρνει πίσω τις εγγυήσεις. Μετά τις ξανακαταθέτει και ξαναδανείζεται... και συνεχίζει το βιολί.
          Κάτι σαν "κεφάλαιο κίνησης" στις κοινές επιχειρήσεις.
          Το πρόβλημα της τοξικότητας είναι στις εγγυήσεις, όχι στο ρευστό της ΕΚΤ. Ποιός εγγυάται και ποιός τελικά πληρώνει την λέζα, άν η τράπεζα κάνει μπούμ...
          Για την ΕΚΤ (και κυρίως για τις κεντρικές εθνικές τράπεζες) υπάρχει βέβαια άλλο νεοανακαλυφθέν πρόβλημα, του Συστήματος των διατραπεζικών πληρωμών target2, αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Από αυτό το "φέσι" κινδυνεύει κυρίως η Γερμανική κεντρική τράπεζα, άν τυχόν φύγει μια χώρα και κυρίως άν διαλυθεί η Ευρωζώνη...

  12. Νοσφιστης avatar
    Νοσφιστης 16/09/2012 17:29:19

    Το να εστιάζεται η κριτική αποκλειστικά στις τράπεζες είναι σφαλερό..Το post σας σχετικά με την απέλπιδα προσπάθεια της εγχώριας τρόικας να περισώσει το σύστημα αποδίδει καλύτερα την πραγματικότητα.Ο διαμοιρασμός των 31,5 δις εκεί αποσκοπεί ανεξάρτητα από τις τεχνικές λεπτομέρειες..
    Τώρα που πλησιάζει και η φυγή του ΔΝΤ-ίσως και εντός του 2012-και πάμε προς την 5η πράξη του δράματος πρέπει να περισωθούν τα θεμέλια του συστηματός(τους) παντί τρόπο..Το δίλημα που θέτετε ποτέ δεν υφίστατο για την ελληνική ελίτ,και ας μοιάζει μαρξιστική αυτή η ανάλυση σε κάποιους.Από την αρχή της κρίσης ήταν σαφείς οι προτεραιότητες..

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Νοσφιστης 16/09/2012 18:15:59

      Τι σχέση έχουν αυτά που γράφετε με μαρξιστική ανάλυση;
      Και ποιός σοβαρός αναλυτής είπε ότι θα σταματήσει να συνεργάζεται το ΔΝΤ στο πρόγραμμα;
      Θυμίζω ότι το 33 % των ψήφων στο Συμβούλιο του ΔΝΤ ανήκει σε χώρες της ΕΕ. Σύν 17,7 % των ΗΠΑ (που δεν έχουν κανένα συμφέρον να προκαλέσουν αυτοκαταστροφικό "τσουνάμι") μάς κάνει 50+ %.
      Μήπως όμως πιστεύετε ότι από τους άλλους "μεγάλους" στο Συμβούλιο του ΔΝΤ, οι Ιάπωνες (6.5 % των ψήφων) και οι BraRussIndCina (μαζί γύρω στο 11 %) θα θελήσουν να τα κάνουν μπάχαλο στην Ευρώπη; Εξαγωγεις είναι, ενδιαφέρονται για τους πελάτες τους...

      • Νοσφιστης avatar
        Νοσφιστης @ Ο Θείος 16/09/2012 18:56:06

        Το "μαρξιστική",αναφορικά με την επιλογή των πολιτικών ελίτ να πριμοδοτήσουν τον κομματικό μηχανισμό εξουσίας και άλλους ημέτερους,αδιαφορώντας για τα δεινά του λαού..

        Το ΔΝΤ μόλις εκτελέσει την αποστολή του θα φύγει-η οποία ήταν εξ'αρχής η φτωχοποίηση των Ελλήνων και η όσο πιο αποτελεματική εκποίηση της περιουσιάς του δημοσίου-όπως κάνει πάντα..

        Όσο για το "αυτοκαταστροφικό “τσουνάμι”" που λέτε,και αυτό μια χαρά χωράει στο project-Ordo ab chao..

  13. ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ avatar
    ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 16/09/2012 18:02:02

    Από τη μία, αδιέξοδος ο αγώνας της κυβέρνησης. Από την άλλη, όλο το ¨πακέτο " πάει, αντί για το λαό, στις τράπεζες. Αν δεν υπάρχει ελπίδα, από την παρούσα πολιτική κατάσταση, τι απομένει στον ελληνικό λαό;

  14. Δικερως avatar
    Δικερως 16/09/2012 20:38:10

    Χωρις Τραπεζες δεν υπαρχει οικονομια.

    • Enzo avatar
      Enzo @ Δικερως 16/09/2012 20:50:07

      Απο τον περασμενο Γεναρη εχουμε σταματησει να δουλευουμε με τις τραπεζες. ουτε επιταγες ουτε τιποτα. ολα μετρητα.
      υπαρχουν και εταιρειες που δουλευουν και επιβιωνουν και χωρις τις τραπεζες.

      • Δικερως avatar
        Δικερως @ Enzo 16/09/2012 21:45:43

        Αυτο που λες το βιωνω και 'γω ως εμπορος.
        Ειναι πραγματι ετσι και αυτο επιβεβαιωνει τα γραφομενα μου.
        Δηλαδη,εαν σημερα καταρρεει η οικονομια,εκτος των αλλων,οφειλεται ΚΑΙ στην ελλειψη ρευστοτητας και αρα
        στην ανυπαρξια επενδυσεων.
        Καμμια συγχρονη οικονομια δεν μπορει να στηριχθει στο
        "μετρητοις".Οι επενδυσεις ,εξ'αλλου,δεν ειναι τιποτε
        παραπανω απο μεταβιβαση προσδοκιων ΚΑΙ απαιτησεων
        στο μελλον,με την εκτιμηση πως οι πρωτες θα υπερκαλυπτουν τις δευτερες.

        "επιβιωνουν και χωρις τις τραπεζες."
        Μα το θεμα ΔΕΝ ειναι η επιβιωση.
        Δεν μπορεις να επιβιωνεις επ'αοριστον χωρις επενδυσεις,
        ή σε μεσα παραγωγης ή σε νεες αγορες ή σε νεα προϊοντα.
        Κορυφαιο παραδειγμα η Δ.Ε.Η.
        (Εκτος εαν εχεις προσβαση στις αποταμιευσεις προηγουμενων ετων,βεβαιως,βεβαιως).

    • Spithas avatar
      Spithas @ Δικερως 16/09/2012 21:09:29

      Kαι χωρίς καταθέτες δεν υπάρχει οικονομία...

      • Δικερως avatar
        Δικερως @ Spithas 16/09/2012 21:49:52

        Σωστον.
        Γιατι τι αλλο ειναι οι "καταθετες",παρα επενδυτες
        που προσδοκουν να πολλαπλασιασουν το κεφαλαιο
        τους τοκιζοντας το;
        Εαν οι Τραπεζες δεν ειναι σε θεση να προσφερουν
        ελκυστικες πολιτικες(λογω ελλειψης ρευστου),τοτε,
        οι¨καταθετες"ΦΕΥΓΟΥΝ.

  15. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 16/09/2012 20:52:00

    "Μέχρι λοιπόν να πληρωθεί η δόση, καλό Νοέμβριο, οι υποχρεώσεις θα έχουν εκτιναχθεί και τα 6,5 δις θα είναι σταγόνα στον ωκεανό, και θα χρειαστούν κι άλλα χρήματα".

    Δεν συμφωνώ. Είναι γεγονός πως θα έχουν συσσωρευτεί επιπλέον υποχρεώσεις αλλά το να λέμε πως 6,5 δις ευρώ είναι δήθεν σταγόνα στον ωκεανό είναι λάθος. Τα χρήματα αυτά είναι πολλά και πάντως αρκετά για να γίνει αισθητό στην αγορά. Πράγμα που σε συνδυασμό με την δυνατότητα ρευστότητας μετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και την ψήφιση της μείωσης της δανειακής δόσης των ιδιωτών στο 30% του εισοδήματος τους, θα είναι ικανό να αλλάξει την ψυχολογία.

  16. CHRIS avatar
    CHRIS 16/09/2012 22:12:13

    ΤΟ ΔΝΤ θα φύγει σίγουρα από την Ελλάδα και ήδη υπάρχουν διαρροές για αυτό. Σε περίπτωση 3ου πακέτου δεν θα συμμετέχει. Επίσης, υπάρχει ανοιχτό το θέμα της βιωσιμότητας του Ελληνικού χρέους. Μένει να δούμε με τι οικονομικούς παπάδες θα το καταστήσουν βιώσιμο το 2020 για να πάρουμε το κομμάτι της δόσης από το ΔΝΤ.
    Όσον αφορά τα 31,5 δις, συμφωνώ ότι τίποτα δεν θα φτάσει στην αγορά και η ασφυξία θα συνεχιστεί. Ποια τράπεζα θα δώσει δάνεια και με τι εγγυήσεις μέσα σε τέτοια οικονομική περιδίνηση; Μόνο μια καθαρά δημόσια επενδυτική τράπεζα θα το έκανε αυτό.

  17. Enzo avatar
    Enzo 16/09/2012 22:46:11

    Για τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον επενδύσεις δεν πρόκειται να δούμε και ούτε πρόκειται να κάνει καμία εταιρεία .
    Άρα άχρηστες μας είναι για την ώρα .

  18. Λακμος avatar
    Λακμος 16/09/2012 23:56:13

    Μπραβο και συγχαρητηρια σε ολους, αρθρογραφο και σχολιαστες. Ειναι η πιο εποικοδομητικη συζητηση που εχω παρακολουθησει τελευταια. Μακαρι να ειχαμε πιο συχνα συζητησεις τετοιας ποιοτητας!

  19. ΣΑΚΑΤΑΚ avatar
    ΣΑΚΑΤΑΚ 17/09/2012 00:11:23

    Στις τράπεζες φυσικα!!..καλά δυο χρόνια τώρα,γινεται τιποτε άλλο??...ακου ερώτηση...

  20. akisenv avatar
    akisenv 17/09/2012 04:28:04

    Τα χρηματα και οι εγγυησεις που μεχρι τωρα εχουν παρει οι τραπεζες εχουν γινει με την σειρα τους ομολογα του Γερμανικου δημοσιου και εντοκα γραμματια με αλμυρο επιτοκιο του Ελληνικου (το λενε και μοχλευση...). Με αλλα λογια δανειζομαστε ακριβα για τις τραπεζες μας και ταυτοχρονα μεσο αυτων δανειζουμε πανφθηνα το Γερμανικο δημοσιο για να συνεχιζει να μας δανειζει ακομη πιο ακριβα κοινωνικα οικονομικα και πολιτικα. Αυτο γινεται απο τον Σεπτεμβρη του 10. Αυτο που τρεμω ειναι τι θα γινει οταν αποφασισουν να μας χρεοκοπησουν και απαιτησουν οτι προβλεπει σε μια τετοια περιπτωση η δανειακη συμβαση.Πλεον ειναι τετοια η δομη του ελληνικου χρεους που μαθηματικα στο πολυ κοντινο μελλον θα μπορουν να μας χρεοκοπησουν με εξαιρετικα ελεγχομενο και μειωμενο κοστος για αυτους και τις τραπεζες τους. Μην ξεχναμε πως η Γερμανια συσσωρρευει απιστευτα πλεονασματα προς το παρων απο την κριση στον Ευρωπαϊκο Νοτο.
    Καλυτερα να μην παρουμε το δανειο πριν παρουμε τα 12.5 δις του ΕΣΠΑ και δεν βεβαιωθουμε πως αναδρομικα απο το 10 και μεχρι τωρα τα δανεια και οι εγγυησεις για τις τραπεζες βαρυνουν αυτες και οχι το Δημοσιο χρεος. Διαφορετικα καλυτερα να περασουν σε δημοσιο ελεγχο και να επιβληθει η μειωση των επιτοκιων, η μερικη διαγραφη χρεους που αποδεδειγμενα δεν μπορει να πληρωθει απο νοικοκυρια και επιχειρησεις και η υποχρεωση των τραπεζιτων να συνεισφερουν και αυτοι στην κεφαλαιακη επαρκεια των τραπεζων τους.

  21. The Camel avatar
    The Camel 17/09/2012 09:19:39

    Το τραγικό είναι οτι τα πολλά λεφτά για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα έπρεπε να τα έχουμε πάρει προ μηνών, μετά το PSI, όπως μου έλεγε φίλος που είναι ειδήμων σ'αυτά. Ομως, η κυβέρνηση Παπαδήμου δεν πέρασε τον νομο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών εγκαίρως λόγω πολιτικού κόστους κια τώρα είμαστε στο περίμενε.
    Αυτό που εκπλήσσει, αν ο φίλος έχει δίκιο, είναι γιατί δεν αποδίδονται ευθυνες γιάυτό σ'αυτούς που θα έπρεπε. Μήπως γιατί ο Βενιζέλος στηριζει την σημερινή κυβέρνηση;

  22. Σταράτα avatar
    Σταράτα 17/09/2012 10:09:21

    Η παγκόσμια οικονομία ελέγχεται από μερικές εκατοντάδες παγκόσμιες τράπεζες και εταιρείες που δεν έχουν ρίζες σε οποιαδήποτε τοποθεσία και είναι αφιερωμένες στη μεγιστοποίηση κέρδους.
    Το κοινό μας μέλλον εξαρτάται από την αντικατάσταση αυτού τού αποτυχημένου οικονομικού σύστηματος
    . Το στάτους κβο εξυπηρετεί ισχυρά παγκόσμια επιχειρηματικά συμφέροντα που ελέγχουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, της εκπαίδευσης, και το πολιτικό λόγο. Χρησιμοποιούν αυτό το στοιχείο ελέγχου .Ωστόσο, η απαραίτητη πολιτική δράση θα έρθει μόνο με την επαρκή ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα θέματα και τις επιλογές.

  23. franc avatar
    franc 17/09/2012 13:48:09

    "Ζούμε λοιπόν με την ελπίδα οι τράπεζες να διασωθούν μέσω της ανακεφαλαιοποίησης προκειμένου να αξιωθούν κάποια στιγμή να αποφασίσουν αν θα ενισχύσουν τη ρευστότητα στην αγορά. Όμως, μεγάλο μέρος των χρημάτων που θα πάρουν θα κατευθυνθούν στις εξαγορές που ήδη είναι σε εξέλιξη. Δηλαδή θα πληρώσουμε ακριβά τη δόση μέσω των σκληρών μέτρων, για να πάρουν οι τράπεζες τα 25 δις, να καλύψουν τις μαύρες τρύπες τους, να δώσουν λεφτά για να εξαγοράσουν καμιά άλλη τράπεζα και ότι μείνει να το δώσουν στην αγορά."
    Δεν ξέρω ποιοί ζείτε με αυτή την ελπίδα. Εμείς όμως εδώ κάτω που είμαστε η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού δεν ζουμε με αυτή την ελπίδα γιατί απλά "απο πίτα που δεν τρώς, τι σε νοιάζει κι αν καεί..."
    Εμείς ξέρουμε οτι οι Τράπεζες και οι ιδιοκτήτες τους οχι μόνο δεν ενδιαφέρονται
    για την ζωή μας, αλλά δεν διστάζουν να την θεωρούν και ως παράπλευρη απώλεια προκειμένου να μην πέσουν τα κέρδη τους κάτω απο 15% ...
    Ο φίλος @σταράτα παραπάνω εξηγεί σαφέστατα το γιατί...

  24. ΠΙΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΥΠΟΥΛΑ avatar
    ΠΙΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΥΠΟΥΛΑ 17/09/2012 20:24:51

    6 τράπεζες ελέγχουν την παγκόσμια αγορά,2 νομισματοκοπεία έχουν αναλά8ει την απεριόριστη 'χρηματοδότηση τους' με υπόχρεους τα έθνη που απαρτίζουν τις φερόμενες ως κρατικές οντότητες η καλύτερα superstates,αποστολή των 6 η εξαγορά των εθνών και κάθε αξιοποιήσημης πηγής πλούτου αυτών.
    Τα σπασμένα φυσικά θα τα πληρώσουν οι πολίτες των Εθνών αυτών που θα χρηματοδοτήσουν την εξαγορά τους!!!!!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.