#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/12/2013 06:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι συμβαίνει με τον Καραμανλή, τη Ντόρα, τον Τσίπρα και τον ... Μαρκεζίνη;

«Οι υπέροχοι λαϊκιστές και τα κουλουβάχατα της πολιτικής αηδίας»



Τελικά, σε πείσμα του "συστήματος", αλλά και των γνωστών συμβούλων και παρατρεχάμενων, εμείς εδώ στο antinews θα γίνουμε… μεγάλο συγκρότημα. Άλλωστε, τι να ζηλέψουμε από όλα αυτά τα εκδοτικά μεγαθήρια που και χρωστάνε της Μιχαλούς και μας… αντιγράφουν.

Μέρες τώρα γράφουμε για τα μυστικά δείπνα και γεύματα, για τις υπόγειες κινήσεις της Ντόρας της Εξερευνήτριας που αποφάσισε να γίνει… Μητσοτάκης. Γράφαμε για τις υπόγειες διεργασίες και το κουβεντολόι με το σκυλολόι της Αριστεράς, εκσυγχρονιστικής και μη.

Μήπως δε γράψαμε για το ρευστό πολιτικό τοπίο, όπου τα πάντα είναι στον αέρα; Δεν γράψαμε για τους επιχειρηματίες που αποφάσισαν ότι δεν τους… κάνει ο Σαμαράς κι ετοιμάζονται να τον αλλάξουν. Δεν αναφερθήκαμε για τον κ. Τσίπρα και τη… δεξιά στροφή του; Από τις οικονομικές του απόψεις, τις οποίες εξέφρασε στο Τέξας, μέχρι τις συμμαχίες που στήνει για να καταλάβει την εξουσία.

Δεν γράψαμε για την εμμονή του στον Παπανδρεϊσμό, αλλά και την προσέγγισή των Καραμανλικών; Τέλος, τις τελευταίες ημέρες δεν γράψαμε για την κυβέρνηση και τη λάθος ρότα που έχει πάρει με αποτέλεσμα κάθε πικραμένος να έχει πάρει αέρα και να μιλάει για τον Σαμαρά λες και δεν είναι αυτός που μέσα σε 18 μήνες, έσωσε τη χώρα από τη χρεοκοπία;

Όλα αυτά, λοιπόν, που γράψαμε θα τα δείτε στα κυριακάτικα φύλλα. Όπως στο… μεγάλο Βήμα που στοπρώτο θέμα μιλά για την Ντόρα, τον Καραμανλή, τον Αλέξη κι έναν ... Σερ, αναφερόμενο στον Β. Μαρκεζίνη που ξαφνικά μας ήρθε ως ο νέος σωτήρας της Ελλάδας.

Προφανώς το Βήμα εννοεί ότι γίνονται υπόγειες διεργασίες για να «φάνε» τον Σαμαρά, να ρίξουν την κυβέρνηση, ακόμη και χωρίς εκλογές και να εμφανίσουν λύσεις αλά Παπαδήμου, δήθεν πατριωτικές, δήθεν σωτήριες.

Σ’ ένα πράγμα έχει δίκιο το Βήμα και οι υπόλοιπες εφημερίδες. Ότι το παρασκήνιο που υπάρχει τον τελευταίο καιρό είναι απίστευτο. Ίσως είναι χειρότερο κι από το «βρόμικο ’89». Τότε που ήρθαν όλα τούμπα και στο τέλος ξεφτιλιστήκαμε με την Αγία Οικογένεια του Κ. Μητσοτάκη.

Πράγματι, γίνονται απίστευτα πράγματα που μάλιστα πολλές φορές δεν έχουν συνοχή. Άλλοτε εχθροί γίνονται (λυκο)φίλοι, άλλοτε φίλοι συγκρούονται, ετερόκλητες δυνάμεις συμμαχούν. Πρώην αποτυχημένοι πρωθυπουργοί και υπουργοί ξαναβγαίνουν στο προσκήνιο ποντάροντας στο εθνικό μας χαρακτηριστικό. Τη λήθη. Ψιθυρίζουν, μιλάνε στα υπόγεια, βάζουν δικούς τους ανθρώπους να μιλάνε αντ΄ αυτών, επιτίθενται στην κυβέρνηση χωρίς επιχειρήματα, χωρίς λύσεις, χωρίς διέξοδο για τη χώρα. Δείτε μόνο μερικά περιστατικά που ίσως ξέρετε αγαπητοί φίλοι του antinews, αλλά και κάποια που εμείς σας αποκαλύπτουμε.

Για παράδειγμα: Η Ντορούλα συνομιλεί με τον Κουβέλη, τον καλοταΐζει ντολμαδάκια, κάνει ίντριγκες μαζί του και τον έχει «καβάντζα» για όποτε προκύψει. Σε συνεργασία με γνωστό μεγαλοεπιχειρηματία.



Ο Τσίπρας συμμαχεί με ό,τι πιο άθλιο, ό,τι πιο σάπιο είχε το ΠΑΣΟΚ. Ο αμφισβητίας της εξουσίας, ο πρώην Κνίτης, ο σύγχρονος αριστερός έχει μαζέψει στο κόμμα του πρώην σκληρούς ΚΚΕ, πρώην κρατικοδίαιτους συνδικαλιστές και πρώην λαμόγια του ΠΑΣΟΚ. Την ίδια στιγμή, χαϊδεύει τα αυτιά των Παπανδρεϊκών βάζοντας τον Δραγασάκη να λέει ότι είχε δίκιο ο ΓΑΠ όταν έλεγε «λεφτά υπάρχουν». Αλλά δεν του φτάνει αυτό. Αγκαλιάζει και τους πρόθυμους Καραμανλικούς της ΝΔ οι οποίοι δεν θα έλεγαν όχι να αγκαλιάσουν την αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ, αρκεί μόνο να μην στηρίξουν τον Σαμαρά.

Άλλη ετερόκλητη και περίεργη κίνηση; Αυτή η κίνηση των «58». Κάποιοι πρώην εκσυγχρονιστές, κάποιοι απογοητευμένοι Πασόκοι και κάποιοι πράγματι σοβαροί άνθρωποι μαζεύτηκαν ένα πρωί για να σώσουν το κέντρο από τους δεξιούς και τους Αριστερούς. Πίσω από αυτούς ποιος; Ο Σημίτης, αυτός ο θλιβερός λογιστάκος που έπαιζε με τα νούμερα, όταν τα «νούμερα» του κόμματός του οργίαζαν.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες μας, μαθαίνουμε ότι ο κ. Σημίτης, παίζει και σε άλλα ταμπλό. Έχει έρθει σε διαβουλεύσεις με την… Ντόρα, διότι όπου ίντριγκα υπάρχει κι ένας Μητσοτάκης. Μεσολαβητής ο Κάλαχαν Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, αποτυχημένος υπουργός Ανάπτυξης που παρέδωσε τους αυτοκινητόδρομους βορά στα χέρια των εργολάβων στο όνομα της δήθεν ανάπτυξης.

Τι θέλει η Ντόρα με τον Σημίτη, θα αναρωτηθεί κανείς. Την εξουσία είναι η απάντηση, αλλά δεν ξέρουμε με ποια ανταλλάγματα.

Κι ερχόμαστε στον καθ’ όλα αξιοσέβαστο Σερ. Για να έχει τον τίτλο αυτό, μάλλον τον αξίζει κι απλά εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε αναγνωρίσει τη σπουδαιότητά της προσωπικότητάς του. Και προφανώς ο κ. Βασίλειος Μαρκεζίνης δεν έχει καμιά ευθύνη για τον πατέρα του που «πλανήθηκε» από τη Χούντα.. Ας μείνουμε στο ότι ήταν ένας σπουδαίος οικονομολόγος.

Όμως, από πού κι ως που ο κ. Βασίλειος Μαρκεζίνης εμφανίζεται σαν σωτήρας της χώρας; Τι είναι και πότε πάλεψε για τη χώρα; Και γιατί εμφανίζεται ως αδιάφθορος και ανεξάρτητος όταν ξέρουμε πολύ καλά ότι έχει εξαιρετικές σχέσεις με τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, του Ψυχάρη και του Μπόμπολα, αλλά και με άλλους επιχειρηματίες που θέλουν πάντα να παίζουν ρόλο στο ποιος θα είναι πρωθυπουργός και ποιος Πρόεδρος τη Δημοκρατίας;

Ο κ. Μαρκεζίνης δίνει μια συνέντευξη στην Κυριακάτικη Δημοκρατία και τι λέει; Για τον Σαμαρά ότι κάνει κινήσεις που δείχνουν άνθρωπο που θέλει να μείνει κολλημένος στην καρέκλα του επηρεαζόμενος από συμβούλους του. «Αν ήμουν στη θέση του θα σκεφτόμουν την υστεροφημία μου», λέει. Μα και στο antinews λέμε για τους συμβούλους και παρατρεχάμενους. Κάτι τύπους που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε ούτε να τους επιτρέπεται η είσοδος στο Μαξίμου. Όμως, ο κ. Σαμαράς, πέρα από τα λάθη που έχει κάνει δε φαίνεται σε καμιά περίπτωση ότι είναι γαντζωμένος με την εξουσία. Αν ήταν τότε δεν θα έπαιρνε αντιλαϊκά μέτρα, θα χάιδευε τα αυτιά όλων και χτύπαγε την πλάτη όλων εκείνων που τώρα τον χτυπάνε. Θα ήταν λαϊκιστής.

Ο κ. Μαρκεζίνης, αφού σφάζει με το βαμβάκι τον Σαμαρά λέει για τον Τσίπρα: «Είναι νέος, έξυπνος κι έχει μεγάλες πιθανότητες να κερδίσει τις εκλογές. Θα ήταν τιμή μου να με προτείνει η Αριστερά για Πρόεδρο της Δημοκρατίας».

Κι εδώ αποκαλύπτονται όλα: Εκεί ποντάρει ο κ. Μαρκεζίνης. Αν και δεν έχει καμιά σχέση με την Αριστερά, «γλύφει» την Αριστερά για μια θέση στην Ηρώδου Αττικού. Μπράβο του, άξιος ο μισθός του.

Εν πάση περιπτώσει, υπάρχουν πολλές άλλες υπόγειες διεργασίες που πολλές φορές δεν βγάζουν νόημα. Θέλουν να ρίξουν την κυβέρνηση και να φέρουν ποια; Ποιος θα αναλάβει να γίνει πρωθυπουργός αν διώξουν τον Σαμαρά; Χτυπάνε τον Στουρνάρα αλλά ο μόνος υποψήφιος για τσάρος είναι ο… Ταμήλος κι εσχάτως εμφανίζεται –απ’ ότι μαθαίνουμε- ο Μάκης Βορίδης ο οποίος διαρρέει ότι θα ήθελε να γίνει υπουργός Οικονομικών.

Παράλληλα, ουρλιάζουν κατά της κυβέρνησης γιατί δεν κάνει διαπραγμάτευση με την τρόικα, γιατί αποδέχεται σκληρά μέτρα, γιατί δήθεν είναι εχθροί του λαού, αλλά δεν έχουν καμιά απολύτως διαφορετική πρόταση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ντροπιαστική εικόνα της Βουλής. Επί πέντε ημέρες που συζητούνταν ο προϋπολογισμός, άδεια έδρανα, χαλαρότητα, κουβέντες του καφενείου, ομιλίες για την πλάκα, ούτε μια σοβαρή πρόταση. Μα που είναι όλοι αυτοί οι βουλευτές που βρίζουν τον Στουρνάρα και φυσικά τον Σαμαρά; Που είναι οι προτάσεις τους για μια άλλη Ελλάδα; Που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ με την διαφορετική πολιτική που θα ακολουθήσει; Που είναι η Ντόρα να μας πει τι θα έκανε αυτή αν ήταν στην πλατεία Συντάγματος; Της έπεσε βαρύ το φαγητό ή ήταν απασχολημένη με τους βυζαντινισμούς της; Δεν τους κάνει η Βουλή; Δεν είναι τηλεπαράθυρο του Αυτιά και του Παπαδάκη για να κάνουν σόου; Ντροπή τους, είναι τόσο λίγοι όλοι αυτοί και τόσο λαϊκιστές.

Αν μπορούσαμε να βρούμε έναν τίτλο για τα όσα συμβαίνουν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε την ατάκα των Μόντι Πάιθονς: «Οι υπέροχοι ληστές και τα κουλουβάχατα της Ιστορίας». Ελαφρά παραλλαγμένο: «Οι υπέροχοι λαϊκιστές και τα κουλουβάχατα της πολιτικής αηδίας».

Ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού, κάνει μια μεγάλη προσπάθεια να βγει από το τούνελ, κάποιοι στήνουν αποστασίες, βρόμικα πολιτικο-επιχειρηματικά παιχνίδια. Αρνούνται να βγάλουν από πάνω τους την καμαρίλα, το DNA της διαπλοκής. Αλλά δεν φταίνε όλοι αυτοί. Ντόρες, Μαρκεζίνηδες, Σημίτηδες, Βενιζέλοι, Κουβέληδες, Τσίπρηδες κ.λπ. Φταίει η ίδια η κυβέρνηση που έχει «στραβώσει» για τα καλά. Και φταίει και ο πρωθυπουργός που αφήνει να κάνουν κουμάντο συμβουλάτορες και κλειδοκράτορες. Ποτέ δεν είναι αργά, όμως, για διόρθωση της πορείας. Και για να βουλώσει στόματα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. MCA avatar
    MCA 08/12/2013 07:38:50

    Κόσμος που ψάχνει κόσμο για να οχυρωθεί από πίσω του και να κάνει τη δουλειά του……

  2. tnt avatar
    tnt 08/12/2013 07:51:09

    Οι 2 τελευταίες σειρές τα λένε όλα...

    • Γιαδικιάρογλου avatar
      Γιαδικιάρογλου @ tnt 10/12/2013 18:26:24

      Οι δύο τελευταίες σειρές -κι εγώ υπερθεματίζω- τα λένε όλα.

  3. Ραβινος avatar
    Ραβινος 08/12/2013 07:54:44

    Ολοι γνωστοι και μη εξαιρετεοι .Παιχνιδια του ΔΟΛ και των σημιτανθρωπων-αχυρανθρωπων του επιχειρηματικου κατεστημενου του παντα ευνοημενου και ποτε δικαια φορολογημενου .Τα κουλουβαχαταφασκελωστα δεν προκειται να κανουν τιποτα και θα το δειτε .ΑΥτο που με ενοχλει σφοδρα ειναι η εμπλοκη του Καραμανλη σε ολα αυτα .Θα περιμενω μια διαψευση εκ μερους του για τις εμπλοκες που του αποδιδουν εστω και απο τον γνωστο κυκλο του για να πιστεψω η οχι την συμμετοχη του σ'αυτο το παρδαλο συριζοθηλευμα που προβαλλεται ως λυση και αναλογα θα πραξω .Μεχρι τοτε οφειλω να επισημανω για το αψογο της ομιλιας Σαμαρα χθες το βραδυ και να του για αλλη μια φορα μπραβο του για την επιτυχημανη πορεια της προσπαθειας που κανει μαζι με μια ομαδα ονειρο {Dream Team} που εχει φτιαξει πχ Δενδιας ,Αδωνις ,Μητσοτακης Κυρ.,Στουρναρας ,Μαυραγιαννης,Σταικουρας κλπ.Μπραβο τους και παλι .

    • The Undertaker avatar
      The Undertaker @ Ραβινος 08/12/2013 10:07:13

      Βάλε ακόμα και τον γιό του αρχι-ΔΟΛιου (που ως γνωστον ο Καραμανλής τον φόρτωσε στην καμπούρα της ΝΔ) και τον αντιπρόεδρο Βενιζέλο για συμπληρωθεί η dream team. Πως σου ξέφυγαν αυτοί οι αστέρες. Και με άψογες ομιλίες ποτέ κανείς δεν πήγε μπροστά. Τα έργα ενδιαφέρουν.

      • clarinetgroom avatar
        clarinetgroom @ The Undertaker 08/12/2013 14:27:02

        Ο Καραμανλής, γιατί; Χρωστούσε υποχρέωση στον Ψυχάρη για την Ντόλυ; Για δες το πάλι.

        • The Undertaker avatar
          The Undertaker @ clarinetgroom 08/12/2013 15:42:56

          Ειρωνικά το λέω.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 08/12/2013 08:02:19

    Eιναι επομενο ότι από τη στιγμη που το πρόγραμμα τελειωνει και τα δυσκολα εχουν περασει να αρχισουν να πολλαπλασιάζονται οι επιδοξοι σωτηρες αυτου που ηδη εχει σωθει.Στα δυσκολα δεν πηγαινε κανεις.
    Υπαρχει και ο εξης κίνδυνος - να καταλαβει ο κοσμος ότι εχει ηδη αρχισει η ανακαμψη και να το πιστωθεί ο Σαμαράς οποτε η θεση του ενισχύεται.ΟΙ σωτηρες λοιπον πρεπει να δρασουν πριν ολοκληρωθεί η σωτηρια και γινει αντιληπτη από τον κοσμο γιατι μονο ετσι θα μπορουν να λενε ότι αυτοι εσωσαν.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ψυχραιμια 08/12/2013 11:41:08

      Άψογο και μεγάλη αλήθεια: "στα δύσκολα κρύβονται οι ανίκανοι"

  5. Balafara Hunter avatar
    Balafara Hunter 08/12/2013 08:15:07

    Οταν έχεις συναινέσει σε "λύση Παπαδήμου", δεν έχεις δικαίωμα να διαμαρτύρεσαι ότι θα σου τη φέρουν με "λύση αλά Παπαδήμου".

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Balafara Hunter 08/12/2013 11:42:46

      Γελοίο επιχείρημα. Τότε παιζόταν η επιβίωση της Ελλάδας με το χάος που πήγε να φέρει με το δημοψήφισμα ο ΓΑΠ. Τότε έβγαιναν 1 εκατομμύριο στο σύνταγμα και είχαμε σοβαρά επεισόδια. Τώρα ποιος ο λόγος για αναμπουμπούλες τη στιγμή που ξεφεύγουμε από μνημόνια όπου νάναι; Μόνο να προλάβουν να μην πιστωθεί η επιτυχία στο Σαμαρά...

      • AkriAkri avatar
        AkriAkri @ Γεώργιος Τ. 09/12/2013 06:51:24

        Καλημέρα. ''Τώρα ποιος ο λόγος για αναμπουμπούλες τη στιγμή που ξεφεύγουμε από μνημόνια όπου νάναι;''
        Το μυαλό σας και μιά λίρα, αγαπητέ Γεώργιε.

      • ΟΤΙ ΝΑ
        ΟΤΙ ΝΑ 'NAI @ Γεώργιος Τ. 09/12/2013 10:23:44

        Θα σου θυμίσω μόνο τι έλεγαν τότε. Ότι δεν έχουμε χρόνο και δεν μπορούμε να περιμένουμε 20 μέρες για το δημοψήφισμα. Και είναι αρχές Νοέμβρη και αν δεν πάρουμε μέχρι το τέλος του μήνα την δόση θα χρεοκοπήσουμε. θυμάσαι πότε την πήραμε; Μετά από 4!!!!!!! μήνες. Το Φεβρουάριο. Με την αξιοπιστία την τότε σήμερα μοιράζουμε πλεονάσματα (καλό ε;) και θα βγούμε από το μνημόνια το 2014 (ακόμα καλύτερο). Απλά έχουμε καταντήσει Κασσάνδρες!!!

      • Balafara Hunter avatar
        Balafara Hunter @ Γεώργιος Τ. 09/12/2013 11:08:57

        Δεν ξέρω αν είναι γελοίο το επιχείρημα μου, αλλά η επιβίωση της Ελλάδας παίζεται και σήμερα.

        Σας ζηλεύω όμως γιατί είστε ο πιο αισιόδοξος Έλληνας. Το νόημα τον περισσότερων σχολίων σας είναι: «υπομονή δεν αργεί η μέρα που ο Σαμαράς θα πετύχει να ανορθώσει την Ελλάδα». Αν βγει και κατηγορήσει κάποιος τον ηγέτη για λάθη που έχει κάνει, αμέσως πετάτε το σχόλιο, ανοησίες, βλακείες, γελοιότητες… Μην διαμαρτύρεστε γιατί σε λίγο, όλα θα γίνουν καλύτερα. Μην φωνάζετε, θα χαλάσει η συνταγή της επιτυχίας.

        Καλά τα παραμύθια αλλά το δικό σας τελειώνει κάπως έτσι: «θα ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, …όπου νάναι». Ίδιο με του ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή, μόνο που εκείνο έχει σταματήσει στην τελευταία πρόταση στα αποσιωπητικά, μέχρι να συνεδριάσουν οι συνιστώσες και να αποφασίσουν το τέλος.

        Θερμή παράκληση, να δημοσιευθεί το σχόλιο. Ευχαριστώ.

  6. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 08/12/2013 08:42:21

    Γελαει ο καθε νοημων πολιτης οταν βλεπει τους σκελετους της πολιτικης ζωης του τοπου να λενε πολλα και αλλους να μη μιλανε καθολου.....Κυριοι ο κοσμος πλεον δεν....τσιμπαει ουτε με εκσυγχρονιστες, ουτε με ντορικους, ουτε με απερχομενους με σηκωμενα τα χερια, ουτε με κουμπαρους.....Ο καθε σοβαρος πολιτης ξερει ποιος τα εφαγε, ποιος τα εβγαλε εξω, ποιος τα επενδυσε σε πολλα ακινητα, και ποιος τα πηγε στα γνωστα νησακια. Το μεγαλο προβλημα αυτη την χρονικη στιγμη ειναι ποιος θα θα δουλεψει για τη χωρα και οχι για τα κομματα, τα κομματοσκυλα, και τους διαπλεκομενους που ειναι με καθε κυβερνηση που εχει την εξουσια και λυμαινετε το δημοσιο χρημα.

  7. Ολική αφασία avatar
    Ολική αφασία 08/12/2013 08:57:18

    Οι Δόλιοι και οι λοιποί μεγαλοαρπάχτες διαπλεκόμενοι με την εξουσία, δεν πρέπει να είναι ανεκτοί ακόμη κι όταν μας εξυπηρετούν. Το φίδι που τρέφεις στον κόρφο σου, είσαι αφελής αν νομίζεις πως ποτέ δεν πρόκειται να σε δαγκώσει. Τα υπόλοιπα, καλύτερα να μην τα σχολιάσω....
    Πάτε για Γκίνες πάντως, χωρίς αντίπαλο!

  8. yiannos avatar
    yiannos 08/12/2013 09:02:25

    Ο Τσίπρας, ως αρχηγός της σημερινής Αριστεράς, δεν πρόκειται να πάει με Μαρκεζίνη για ΠτΔ. Τον χρησιμοποιεί αφενώς για να τροφοδοτεί τα σενάρια φαγώματος Σαμαρά εκ δεξιών και αφετέρου για να διατηρεί θετικές εντυπώσεις με την Πρεσβεία. Προφανώς ο Μαρκεζίνης είτε είναι μωροφιλόδοξος είτε έχει οδηγίες να συμμετέχει στο σκηνικό είτε και τα δυο. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιώντας τον Μαρκεζίνη ο Τσίπρας δημιουργεί "χώρο" στον εαυτό του, για να μπορέσει την ώρα της διαπραγμάτευσης να προτείνει εναλλακτικά ονόματα (Καραμανλής) που θα "δέσουν" την ΝΔ σε ρόλο συγκυβερνώντος κόμματος (με αρχηγό την Ντόρα) και τον Καμμένο συνοδοιπόρο, σε κυβέρνηση Τσίπρα.

    Όπως έγραψε κάποιος στο antinews χτες, o Τσίπρας έχει πλάνο, έστω γεμάτο τακτικισμούς. Ο Σαμαράς δεν έχει, καθότι η άτσαλη κίνηση κατά της Χρυσής Αυγής τον έχει αυτοεγκλωβίσει.

    Το παίχνίδι είναι χαμένο, εκτός εάν ανατραπούν όλα μέσα από πολύ μεγάλες και τολμηρές κινήσεις, όπως είναι: 1. Μαζικό μπαγλάρωμα λαθρομεταναστών, 2. Ανακήρυξη ΑΟΖ και σχετικές συμφωνίες με Κύπρο-Ιταλία.

    • KRITIKOS avatar
      KRITIKOS @ yiannos 08/12/2013 18:52:21

      Το λαθος εγινε τον Ιουνιο του 2011 οταν ο ΓΑΠ παρακαλουσε το Σαμαρα να συνεργαστουν.Απο την αρχη του 11 ηταν φανερο οτι η διαπλοκη του ΔΟΛ με το Βενιζελο ειχε σηκωσει κεφαλι.
      ΟΣαμαρας δεν θελησε η δεν μπορεσε τοτε που ο ΣΥΡΙΖΑ ΗΤΑΝ 3% και η Χρυση Αυγη ανυπαρκτη.

    • 13 avatar
      13 @ yiannos 08/12/2013 18:57:22

      Λογιασέ το πάλι λίγο καλύτερα... Η πολιτική πουτάνα του συστήματος είναι ο Τσίπρας και όχι ο Σέρ.Μάλλον ο Σέρ χρησιμοποιεί τον Τσίπρα(με εντολή άλλων -χίλια τα εκατό), όπως άλλωστε τον είχε χρησιμοποιήσει κάποτε άλλοτε το σύστημα.Οπως διέλυσε τον Καρατζαφέρη, τη Ντόρα, τον Καμμένο, τη ΔΗΜΑΡ ο Σαμαράς, έτσι θα διαλύσει και το Τσίπρα όταν θα έρθει η ώρα του... Αυτός δεν αστειεύεται...

  9. Ναρκοπέδιο avatar
    Ναρκοπέδιο 08/12/2013 09:05:12

    Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, έχει ως αποστολή του να προωθεί τα συμφέροντα της Ελλάδας διεθνώς και να εκφράζει τη φωνή μας ανεπηρέαστος από τις εκάστοτε κυβερνητικές επιλογές. Ο κ. Β.Μαρκεζίνης, που δεν ευθύνεται σε τίποτε για την κατάντια που σήμερα ζούμε μιας και δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή στα πολιτικά δρώμενα, είναι σίγουρα πολύ αξιοπρεπέστερη πρόταση από τα ονόματα που μέχρι σήμερα σέρνονται στο παρασκήνιο και μας αηδιάζουν (Σημίτηδες, Δαμανάκηδες και λοιπά ζόμπι).

  10. Aether avatar
    Aether 08/12/2013 09:35:05

    "Φταίει η ίδια η κυβέρνηση που έχει «στραβώσει» για τα καλά. Και φταίει και ο πρωθυπουργός που αφήνει να κάνουν κουμάντο συμβουλάτορες και κλειδοκράτορες."

    Αυτό το συμπέρασμα είναι υπερπλήρες.
    Δεν φταίει κάποιος άλλος εκτός κυβέρνησης ή ο ανάδρομος Ερμής ή οι κακοί ξένοι. Το επίπεδο της κυβέρνησης είναι πολύ χαμηλό, ανεπαρκές για να διασφαλίσει ένα βιώσιμο μέλλον. Όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός χθες βράδυ "μας κατηγορούν ότι δεν έχουμε σχέδιο αυτοί που αλλάζουν γνώμη": έφτασε στο σημείο να δικαιολογεί την έλλειψη σχεδίου της κυβέρνησης που ορίζει τις τύχες της χώρας -πώς;- συγκρινόμενος με την ανυπαρξία σχεδίου στην παρέα του ΣΥΡΙΖΑ...

    Δεν είναι θέμα προσώπων των μελών της κυβέρνησης. Τυχόν ανασχηματισμός θα επέφερε πολύ μικρές, ανεπαίσθητες αλλαγές. Ακόμα και εκλογές δεν θα άλλαζαν κάτι εθνικά ουσιώδες, μιας και η είσοδος του ΣΥΡΙΖΑ στο club του "ναι σε όλα", το οποίο είναι πλέον κοινώς κατανοητό και αναμενόμενο, θα δημιουργούσε μικροπολιτική βαβούρα και εναλλαγή σε καρέκλες, όχι ουσία.

    Τα 2 σοβαρότερα ελλείμματα είναι επίγνωσης της κατάστασης και εθνικής στρατηγικής.
    Αυτή δεν είναι βιώσιμη κατάσταση. Μυρίζει άσχημα.

  11. ΚΟΓΞ ΟΜ ΠΑΞ avatar
    ΚΟΓΞ ΟΜ ΠΑΞ 08/12/2013 09:44:06

    Πώς γίνεται πάντα οι άλλοι να φταίνε εκτός από εμάς.
    Μη κάνετε και εσείς το λάθος που κάνουν και άλλοι, άνετοι
    με γεμάτα στομάχια και λεφτά στην άκρη για δύο γενιές,που
    όταν τους αναφέρεις για πείνα και ανέχεια,σου αναφέρουν
    τις γεμάτες καφετέριες σαν δείγμα καλοπέρασης
    των συμπατριωτών μας.
    Βγείτε εκτός κέντρου,περπατήστε στις γειτονιές,μιλήστε με ανθρώπους
    που δεν έχουν χρήματα ούτε για τα απαραίτητα και μετά
    αν μπορείτε δικαιολογήστε τον Σαμαρά.
    Έστω και ένας να πεινάει, ένας να μην έχει ηλεκτρικό,
    σαν πρωθυπουργός χτυπάς το χέρι σου στο τραπέζι
    και φωνάζεις ,ως εδώ.

  12. Πολίτης Κέϊν avatar
    Πολίτης Κέϊν 08/12/2013 10:04:21

    Όσο και να το καίτε, το σενάριο θα σκηνοθετηθεί, το έργο θα παρασταθεί, όχι επειδή το θέλουν κάποιοι διαπλεκόμενοι, αλλά επειδή θα το επιλέξει ο λαός. Και θα το επιλέξει ο λαός για να τιμωρήσει την πλήρη ανακολουθία προεκλογικών λόγων και κυβερνητικών έργων.

  13. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 08/12/2013 10:07:34

    Το σχόλιο εμπεριέχει αρκετές σωστές εκτιμήσεις , αλλά και πικρές αλήθειες, όλα αυτά όμως νομίζω ότι αμαυρώνονται από μερικές λανθασμένες διαπιστώσεις.
    Π.χ, λέει," ...Ίσως είναι χειρότερο κι από το «βρόμικο ’89. Τότε που ήρθαν όλα τούμπα και στο τέλος ξεφτιλιστήκαμε με την Αγία Οικογένεια του Κ. Μητσοτάκη".
    Δηλαδή τι υπονοεί, ότι πράγματι δεν υπήρξε "βρώμικο 89"; Ότι δεν υπήρξε σκάνδαλο Κοσκωτά; Ότι δεν αποδείχθηκε η Συμμετοχή του Κουτσόγιωργα;
    Ότι με τη δίκη Κοσκωτά ξεφτιλίστηκε η" Αγία Οικογένεια";
    Χωρίς βέβαια με αυτό να θέλω να απαλλάξω ,των γενικότερων ευθυνών , τους Μητσοτακαίους!
    Επίσης , δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για τον Μαρκεζίνη, αυτό που ξέρω είναι χαίρει ύψιστη αναγνώριση από σημαντικότατους κύκλους του Εξωτερικού τόσο Οικονομικούς όσο και Πολιτικούς και Ακαδημαικούς, περισσότερο από κάθε άλλο σύγχρονο Έλληνα!
    Όσον αφορά τις "κατηγορίες" που του αποδίδουν για τις διασυνδέσεις με Ψυχάρη και Μπόμπολα, σας παραπέμπω στον Υιό Ψυχάρη,Βουλευτή της ΝΔ, και στην πρόσφατη σύμβαση του Δημοσίου με τον Μπόμπολα για την Επανεκκίνηση των έργων για τους Αυτοκινητοδρόμους!

  14. νοικοκυρης avatar
    νοικοκυρης 08/12/2013 10:19:16

    kalws

  15. Κριτική Σκέψη avatar
    Κριτική Σκέψη 08/12/2013 10:38:47

    Το άρθρο με βρίσκει εν μέρει σύμφωνο. Το εν μέρει αφορά τα αναγραφόμενα για τον κ. Μαρκεζίνη καθόσον είναι μία προσωπικότητα με ήθος, αναγνωρισμένη και που έχει τη δυνατότητα και την ικανότητα να προσφέρει πολλά στη Χώρα. Σχετικά δε με τον πατέρα του, εκτιμώ ότι υπήρξε ένας πολιτικός ο οποίος προσέφερε στη Χώρα σε διάφορες περιόδους. Όσον αφορά την περίοδο της δικτατορίας, αν η κίνηση του είχε προχωρήσει τώρα δεν θα είχαμε ούτε την προδοσία της Κύπρου, ούτε τα διάφορα πολιτικά λαμόγια και τη χρεωκοπία της Χώρας. Η ιστορία αργά η γρήγορα θα τον δικαιώσει.

  16. Anonymous avatar
    Anonymous 08/12/2013 10:41:00

    "....δεν θα έπαιρνε αντιλαϊκά μέτρα.."
    Μα τα αντιλαϊκά μέτρα πάνε πακέττο με τα Μνημόνια. Δέχθηκε τα Μνημόνια, πήρε τα μετρα. Το ζητούμενο ήταν να διαπραγματευθεί τους όρους αυτών (των Μνημονίων), ως προϋπόθεση για να συναινέσει στην κυβέρνηση Παπαδήμα. Επιμένω, το turning point της όλης κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, ήταν το ΝΑΙ του Σαμαρά στην κυβέρνηση του έλληνα τραπεζίτη, αντιπρόσωπο και εκπρόσωπο των Ευρωπάιων τραπεζιτών. Μπορούσε να το πει πουλώντας ακριβά το τομάρι του, το τομάρι της Ελλάδας και το τομάρι της ΝΔ
    Παρεπιπτόντως, η χθεσινή ομιλία του Σαμαρά από τις καλύτερες που έχω ακούσει στη Βουλή, με άριστα λογική επιχειρηματολογία. Νύχτα με μέρα από την προηγούμενη της ψήφου εμπιστοσύνης του Τσιπρανδρέα

  17. Όστρια avatar
    Όστρια 08/12/2013 10:43:26

    Εγώ αυτό που ξέρω είναι πως όταν αποφεύγεις τη σύγκρουση με το σάπιο και προσπαθείς ανεχόμενος να συνεργαστείς και να επωφεληθείς από αυτό, τότε σε καταπίνει η άβυσσος αργά ή γρήγορα ό,τι κι αν λές κι ό,τι κι αν κάνεις.....

  18. blue nile avatar
    blue nile 08/12/2013 11:00:18

    Καταρχήν έχουμε χρεοκοπήσει τρεις φορές (μέχρι και τα CD's έχουν ενεργοποιηθεί) οπότε ποια χρεοκοπία έχουμε αποφύγει;
    Εκτός αν υπονοείτε μια ασύντακτη χρεοκοπία...
    Όμως ακόμα και έτσι ο κάθε πολίτης νιώθει ότι το κράτος έκανε πάσα την χρεοκοπία πάνω του.
    Φως στο τούνελ υπάρχει μόνο στα νούμερα σε μια αποθεωτική αποτύπωση της νομισματικής πολιτικής στα χαρτιά, την ίδια ώρα που στην πραγματικότητα η εξαθλίωση κυριαρχεί.
    Το μεγάλο πρόβλημα είναι ένα:
    Η επιδείνωση της καθημερινότητας των πολιτών που όσο συνεχίζεται τόσο θα βρίσκουν ευκαιρία όλοι οι καλοθελητές να υπονομεύουν τον πρωθυπουργό.
    Ο Σαμαράς προσπαθεί να καταφέρει να λειτουργήσει ένα πρόγραμμα όταν κανένας θνητός δεν μπορεί να το κάνει.
    Όσο συνεχίζει τόσο θα αδυνατίζει.
    Η μεγάλη ειρωνία είναι ότι τον χτυπάει η Ντόρα και άλλοι μνημονιακοί την ίδια ώρα που ο Σαμαράς επιχειρεί να καθαρίσει την μνημονιακή κόπρο που αυτοί πρωτόφεραν.
    Εδώ που έφτασαν τα πράγματα μόνο η λαική επιδοκιμασία σώζει την κυβέρνηση.
    Και αυτή δεν πρόκειται να έρθει αν ο λαός δεν ακούσει τον Σαμαρά σε ένα eurogroup να λέει στους ευρωκράτες:
    Κύριοι το πρόγραμμα δεν βγαίνει.
    Το προσπαθήσαμε αλλά είναι καθαρός παραλογισμός σε μια οικονομία όπου το χρήμα διαρκώς λιγοστεύει λόγω περικοπών να επιδιώκεται να εισπραχθούν περισσότερα φορολογικά έσοδα ώστε να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα
    Θέλετε όπως λέτε να βοηθήσετε την Ελλάδα που ταλανίζεται από μια πρωτοφανή ανθρωπιστική Κρίση;
    Πολύ απλά δώστε της μια ανάσα, διασυνδέστε τους ρυθμούς αποπληρωμής των χρεών με την ανάπτυξη (όταν αυτή έρθει έχοντας μορατόριουμ αποπληρωμών μέχρι τότε), ανακεφαλαιοποιείστε τις τράπεζες μας με χρήματα του ESM και ενεργοποιείστε την ΕΤΕΠ.
    Ας τα πει και ας μη τα δεχτούνε...
    Ας τα πει να μπει ο κάθε Μαρκεζίνης στον πάγκο του...

    • mara M. avatar
      mara M. @ blue nile 08/12/2013 11:34:08

      Συμφωνώ σε όλα όσα γράφεις. Η μόνη ενσταση μου είναι η τελευταία προτροπή "ας τα πεί κι ας μην τα δεχτούν". Ποιος θα πιστέψει πλέον ότι τα εννοεί;

      • aris1 avatar
        aris1 @ mara M. 08/12/2013 19:36:41

        Πολύ σωστά mara M. Αν τους πει αυτά τα λόγια ο Πρωθυποργός της Ελλάδας και δεν τα δεχτούνε, σημαίνει οτι μας θεωρούν και επίσημα, οχι ισότιμους εταίρους, αλλά ιθαγενείς-σκλάβους μιας αποικίας που μάλιστα δεν τους νοιάζει καν κι αν εξεγερθούμε...Σημαίνει όπως είπε και ο Τσίπρας, οτι μας κηρύσσουν ανοικτά τον πόλεμο, οπότε ο Πρωθυπουργός οφείλει να απευθυνυεί στο λαό με Δημοψήφισμα αν θέλει πόλεμο ή παράδοση άνευ όρων...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ blue nile 08/12/2013 11:44:54

      Σωστός.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ blue nile 08/12/2013 13:10:29

      Πώς δεν "βγαίνει" το πρόγραμμα. Από όποια πλευρά και να το πιάσεις, πάμε 3 με 4 δις καλύτερα από τον στόχο.

      Θα μου πείτε, ο κόσμος υποφέρει. Ναι, αλλά οι περικοπές τελειώνουν - τελειώσανε. Το πρόγραμμα στην ουσία τελείωσε και το μεγάλο νέο είναι ότι "βγαίνει", αλλά ότι ΒΓΗΚΕ ΗΔΗ! Η υπομονή που πρέπει να κάνει ο κόσμος είναι πολύ μικρότερη από όσο φαντάζεται και, εάν δεν συντηρούνταν τεχνητά η κρίση από έξω (με την πρόθυμη συμπαράσταση πολλών από μέσα) τότε θα το είχε ήδη καταλάβει και ο κόσμος.

      • aris1 avatar
        aris1 @ Διογένης 08/12/2013 20:13:51

        Aγαπητέ Διογένη αν το πρόγραμμα "ΒΓΗΚΕ ΗΔΗ!", σημαίνει οτι η Ελλάδα σώθηκε. Επομένως δεν χρειαζόμαστε πλέον να μας σώσει ο Σαμαράς με το Βενιζέλο.
        Μπορούμε να δοκιμάσουμε χωρίς φόβο τον Τσίπρα.
        Αλλωστε ο Σαμαράς δεν έχει κόλλημα με την καρέκλα. Αν πέτυχε το στόχο του όπως λές, μόνος του οφείλει να ανοίξει το δρόμο στους νέους για να μας δείξουν κι αυτοί τι αξίζουν.
        Μετά απ' αυτά που πάθαμε, δεν πιστεύω να παραμένουμε κολλημένοι με την παράταξή μας ...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ blue nile 08/12/2013 13:38:03

      Πως δεν βγαινει κατι που βγηκε;Ο στοχος του προγράμματος ηταν το πρωτογενες πλεονασμα και το ισοζυγιο τρεχουσών συναλλαγων.Βγηκε.
      Εάν εννοεις με το "βγαινει" μια κατασταση οπου επιστρεφουμε στο 2009 τετοιο δεν βγαινει με όλα τα λεφτα του κοσμου.
      Από το 2014 αρχιζει μια αργη ανακαμψη που σταδιακα θα ενισχυθεί.
      Δεν εχει ουτε να βγει ουτε να μη βγει τιποτα.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ blue nile 08/12/2013 15:29:51

      Πολυ σωστος οπως παντα blue nile!!!
      Μονο μια σημειωση: για τον απλο πολιτη εχει μεγαλη διαφορα η ασυντακτη απο τη συντεταγμενη χρεωκοπια....

    • Aether avatar
      Aether @ blue nile 08/12/2013 19:04:39

      Αυτά κάπου τα έχω ξαναδιαβάσει...
      http://www.antinews.gr/2012/07/06/169626/

      • blue nile avatar
        blue nile @ Aether 08/12/2013 23:33:52

        Για όσους λένε ότι το πρόγραμμα βγαίνει.
        Ας μη μιλήσουμε για το ότι το κράτος χρωστά κάτι δις ληξιπρόθεσμων οφειλών.
        Δείτε το χρηματοδοτικό κενό μέχρι το τέλος του 2013.
        Δείτε επίσης ότι έχουμε υπογράψει ότι από την άνοιξη του 2014 μέχρι το τέλος του 2015 πρέπει να πληρώσουμε 26 δις τα οποία δεν θα τα δανειστούμε αλλά πρέπει να τα αντλήσουμε από την πραγματική οικονομία.
        Είναι αδύνατο να βρεθούν αυτά τα χρήματα όπως και είναι αδύνατο να τρέξουμε σε πολύ λίγο καιρό με 4% όπως μεγαλεπήβομα ορίζει το μνημονιακό πρόγραμμα.
        Οπότε από που βγαίνει το πρόγραμμα;

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ blue nile 08/12/2013 23:49:37

          Τα περισσότερα που γράφετε είναι επιεικώς ανοησίες. Καταρχάς, το κράτος φέτος εξόφλησε άνω των 5 δις ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων και εάν είχατε οποιαδήποτε επαφή με την πραγματική οικονομία θα γνωρίζατε ένα σωρό επιχειρήσεις που φέτος εισέπραξαν χρωστούμενα αρκετών ετών. Η μόνιμη ανοργανωσιά του κράτους μας δεν επέτρεψε να πληρωθούν ακόμη περισσότερα ληξιπρόθεσμα.

          Έπειτα, ποιο είναι το "χρηματοδοτικό κενό μέχρι το τέλος του 2013"; Αν δεν κάνετε κάποιο τυπογραφικό λάθος (και δεν εννοείται, λοιπόν, 2014), τότε έχετε σοβαρό πρόβλημα κατανόησης της πραγματικότητας. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως χρηματοδοτικό κενό για το 2013.

          Τα όσα δάνεια πρέπει να αποπληρωθούν θα αντληθούν, λέει, από την πραγματική οικονομία! Καλό κι αυτό! Αγαπητέ μου, τα δάνεια αποπληρώνονται σχεδόν πάντοτε με νέα δάνεια και μόνον αν είναι πολύ τυχερή μια οικονομία και έχει κάποια πλεονάσματα μπορεί να αποπληρώνει ένα μέρος από το προϊόν των φόρων. ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι αυτά τα 26 δις που λέτε (ή όσα είναι, εάν το νούμερο που δίνετε είναι λάθος) θα πληρωθούν από νέα δάνεια, που θα πρέπει να βρει η Ελλάδα κυρίως από τις αγορές.

          Τέλος, το μνημονιακό πρόγραμμα δεν ορίζει πουθενά ότι πρέπει να τρέξουμε με 4% ετησίως. 3% λέει για τις χρονιές από το 2016 και μετά. Κάτι που με 27% ανεργία σήμερα είναι όχι απλώς εφικτό, αλλά απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά της οικονομίας, όσο θα ενσωματώνεται εκ νέου το εργατικό δυναμικό στις παραγωγικές δομές της οικονομίας. Εάν πέφτει 1% η ανεργία το χρόνο (στο χειρότερο σενάριο), τότε μεγάλο μέρος της αύξησης αυτής θα προέρχεται μόνον από την πτώση της ανεργίας (αφού το ποσοστό της αύξησης του εργατικού δυναμικού θα είναι μεγαλύτερο, με απλά μαθηματικά, από το 1%, που μετράται επί του συνόλου και όχι επί των ήδη ενεργών, όπου θα προσμετράται η αύξηση).

          • blue nile avatar
            blue nile @ Διογένης 09/12/2013 10:16:55

            1) Ακριβώς το ύψος των ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων ήταν ένας από τους λόγους της διαφωνίας με την τρόικα που πατάει και εκεί για να τεκμηριώσει ότι δεν έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα.
            2) Για να αντληθούν τα ποσά για να βρεθούν τα 26 δις (τα οποία έχουμε υπογράψει ότι θα τα δώσουμε από την άνοιξη του 2014 μέχρι το τέλος του 2015, γι'αυτό και τότε είχαμε ξελαρυγγιστεί να λέμε ότι αυτά τα ποσά δεν μπορούν να βρεθούν άρα και το τελευταίο μνημόνιο δεν βγαίνει) πρέπει να τρέξουμε με ανάπτυξη 4%.
            Αν τώρα εσείς επιμένετε ότι μπορούμε να βγούμε στις αγορές για να βρούμε αυτά τα χρήματα ( με αισιόδοξους υπολογισμούς θα δανειστούμε με 12% εφόσον ακόμα δεν βρισκόμαστε υπό την προστατευτική ομπρέλα του ΟΜΤ) εγώ λέω τις ανοησίες;

          • aris avatar
            aris @ blue nile 09/12/2013 11:48:11

            Μην ανησυχείς αγαπητέ blue Nile. Είμαστε κι εμείς εδώ και βλέπουμε ποιός λέει τις ανοησίες και ποιός έχει γνώσεις...Και κυρίως βλέπουμε ποιός είναι οπαδός και ποιός όχι...

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ aris 10/12/2013 05:03:19

            Πάλι καλά που είστε κι εσείς εδώ.

  19. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 08/12/2013 11:11:12

    ''Φταίει ο Πρωθυπουργός που αφήνει να κάνουν κουμάντο συμβουλάτορες και κλειδοκράτορες''.
    Πώς εἶχα ὁ ἀφελής τήν ἐντύπωση ὅτι κλειδοκράτορας ἦταν ὁ ἴδιος ὁ Σαμαρᾶς;...

  20. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 08/12/2013 11:15:16

    Μπράβο blue nile,γιά ἄλλη μιά φορά πολλά μπράβο!

  21. sender avatar
    sender 08/12/2013 12:44:16

    Αν ο κ.Σαμαράς,την πονηρή αυτή εποχή,επικεντρωθεί στην κοινωνική πολιτική με θεαματική ενίσχυση των αδυνάτων,τότε όλοι αυτοί οι ανακυκλωμένοι,φθαρμένοι,αποτυχημένοι δεν θα έχουν κανένα επιχείρημα.Και καλό είναι,να ανακοινώνεται στα ΜΜΕ κάθε νέα απόφαση που θα ενισχύει τους αδικημένους.Και κάθε καλό νέο τιμωρίας των αδίκων.Απ'ότι πάντως διαφαίνεται,ακόμα μια φορά θα έχουμε το σασπένς ενός κατακερματισμένου πολιτικού σκηνικού,με πρόεδρο δημοκρατίας τον μυστηριώδη κ.Μαρκεζίνη.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ sender 08/12/2013 15:34:07

      Εχω μια απορια: σε τι μας νοιαζει ποιος θα ειναι προεδρος της Δημοκρατιας; Εκτος κι αν αλλαξει το Συνταγμα και μπορει να κανει και κατι αλλο εκτος απο γιορτες στην αυλη....

      • sender avatar
        sender @ Ρηνα 08/12/2013 16:54:06

        Στο παρελθόν το όνομα του υποψηφίου προέδρου έπαιξε εκβιαστικά μοιραίο ρόλο στην πολιτική σκηνή και το μέλλον του τόπου.Οσον αφορά το Σύνταγμα,πολλές φωνές ακούγονται για αλλαγή.Ολα είναι περίεργα και ρευστά.Κι'εμείς απλά παρακολουθούμε.

  22. Διογένης avatar
    Διογένης 08/12/2013 13:00:46

    Η δική μου αίσθηση (καθαρά αίσθηση, χωρίς δηλαδή να έχω οποιαδήποτε πληροφόρηση) είναι ότι η κρίση που πήγε να στηθεί ήδη ξεφουσκώνει. Εάν ήταν να επιτύχει το πραξικόπημα (χωρίς εισαγωγικά) κατά Σαμαρά, δεν θα προαναγγελόταν μέσα από τις σελίδες του Βήματος. Διότι άλλον σκοπό εξυπηρετεί μια τέτοια δημοσίευση στο antinews και άλλο σκοπό εξυπηρετεί μια τέτοια δημοσίευση στο καθεστωτικότατο και ΔΟΛιο Βήμα. Εάν υπήρχε η παραμικρή πιθανότητα επιτυχίας, δεν θα τους "κάρφωνε", καθότι συνωμοσία που προαναγγέλλεται πολύ απλά δεν έχει σκοπό να επιτύχει, αλλά να λειτουργήσει ως διαπραγματευτικό χαρτί κλπ.

    Όσοι κινούν τα νήματα της κρίσης πήγαν να παγιδεύσουν την χώρα μέσω της συνήθους οδού, της διαπραγμάτευσης με την τρόικα, θυμίζοντας πώς την είχε πατήσει ο Βενιζέλος ως αρχάριος το καλοκαίρι του 2011, που πήγε να διαπραγματευτεί, αποχώρησε η τρόικα και τελικά αναγκάστηκε να επιβάλει το χαράτσι για να ξαναέρθει η τρόικα. Όταν πήγε τώρα και ο Σαμαράς να διαπραγματευτεί, κάποιοι εξυπνάκηδες θύμισαν πώς την είχε πατήσει ο Βενιζέλος, όμως τώρα πρέπει να έχουν καταπιεί την γλώσσα τους. Για πολλους και διάφορους λόγους, το πάνω χέρι σε αυτήν την διαπραγμάτευση το έχει ο Σαμαράς, η Ελλάδα, και όχι η τρόικα. Και ας σπαταλάει από υποτέλεια την ισχύ της Ελλάδας ο Στουρνάρας σε αυτήν την διαπραγμάτευση (αυτό θα έπρεπε να του καταλογίζουν και όχι τα άλλα που λένε οι διάφοροι).

    Η Ελλάδα λοιπόν φάνηκε ότι έχει αντοχές για να φύγει η τρόικα και να παέι στον αγύριστο. Αυτό δεν χρειάστηκε να ειπωθεί ανοικτά, αλλά απλώς διαπιστώθηκε εντέλει από όλους τους ενδιαφερόμενους. Είτε λόγω εντόκων γραμματίων (που υποκαθιστούν αποτελεσματικά και χωρίς τεράστιο κόστος τις ελλιπείς χρηματοδοτήσεις της τρόικας όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση), είτε λόγω πρωτογενούς πλεονάσματος (που έχει όντως εντυπωσιάσει), είτε λόγω υπέρμετρων προσδοκιών εξόδου από την κρίση που έχουν κάνει τους πολλούς να επενδύουν σε αυτό και όχι σε κάποιο άλλο σενάριο, η αναζωπύρωση της ελληνικής κρίσης που πήγε να στηθεί ΔΕΝ πέτυχε. Αφού πέρασε και ο κάβος του προϋπολογισμού, ο επόμενος κάβος είναι μια ψηφοφορία για τους πλειστηριασμούς, όπου η κυβέρνηση δεν θα παέι κόντρα στις προσδοκίες μη συνολικης απελευθέρωσης, και μια ψηφοφορία για τον ενιαίο φόρο ακινήτων, όπου επίσης έχουν γίνει οι αναγκαίοι συμβιβασμοί για να "περάσει". Μετά μπαίνουμε σε ένα ολιγόμηνο μορατόριουμ μέχρι τις ευρωεκλογές, όπου ο χρόνος θα τρέχει υπέρ της κυβέρνησης, με μόνο ερώτημα είναι εάν θα προλάβει η κυβέρνηση να αλλάξει το κλίμα μέχρι τις ευρωεκλογές, οπότε, ακόμη και να βγει πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτό να γίνει με μια διαφορά που θα "παλεύεται" σε επίπεδο εθνικών εκλογών (1-2%).

    Κακά τα ψέματα. Αν εξαιρέσουμε τον αποδυναμωμένο (και βιολογικά) Μητσοτάκη, οι υπόλοιποι που αναφέρονται (και) σε αυτό το άρθρο δεν έχουν το πολιτικό εκτόπισμα για να κάνουν από μόνοι τους μια ανατρεπτική κίνηση. Μόνον εάν κινηθεί το πράγμα από έξω έχει πια να φοβάται ο Σαμαράς και σε αυτό τον προστατεύει (οχι πλήρως και γι' αυτό πρέπει να προσέχουν, αλλά πάντως σε μεγάλο βαθμό) η ασπίδα της ελληνικής προεδρίας.

    Επίσης, μπορεί, όπως σωστά λέει ο σχολιαστής "ψυχραιμία" παραπάνω, η νίκη της Ελλάδας που πλησιάζει να τείνει να αποκτήσει πολλούς πατέρες, όμως ακόμη και σήμερα τα πράγματα εξακολουθούν να είναι δύσκολα και η πραγματικότητα είναι ότι ο Τσίπρας δεν εμπνέει εμπιστοσύνη ως κυβερνήτης. Ούτε το κόμμα του ότι θα μείνει ενωμένο στα δύσκολα, που υπάρχουν ακόμη δύσκολα. Μπορεί το ελλαδικό κατεστημένο να δυσφορεί σταδιακά με τον Σαμαρά, ωστόσο δυσκολεύεται ακόμη να εμπιστευτεί τον Τσίπρα. Οπότε, να ανατρέψουν τον Σαμαρά, αλλά προς τα πού να πάνε;

    Θέλω να επαναλάβω ότι οι 30-40 έξω από την Βουλή που ανέφερε χθες ο Σαμαράς ούτε που μπορούν να συγκριθούν με την μεγαλειώδη (κατά την γνώμη μου) αντίσταση που επέδειξε ο ελληνικός λαός έναντι της κυβέρνησης ΓΑΠ την ιστορική 28η Οκτωβρίου 2011. Έκτοτε, υπό κυβέρνηση Σαμαρά, όσα επεισόδια πήγαν να στηθούν π.χ. σε παρελάσεις, ήταν κακέκτυπη συριζαίικη αντιγραφή εκείνης της αυθόρμητης (και γι' αυτό μεγαλειώδους) λαϊκής αντίδρασης. Ούτε είναι η σημερινή κυβέρνηση με την πλάτη στον τοίχο έναντι των ξένων και της ντόπιας ελίτ, όπως βρέθηκε τότε με την πλάτη στον τοίχο ο ΓΑΠ λόγω του "δημοψηφίσματος" που είχε προαναγγείλει. Στην ουσία, και οι επόμενοι είναι σαφές ότι θα πρέπει να συνεχίσουν την πολιτική Σαμαρά, κάτι που δεν ήταν σαφές τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2011, όταν ακόμη δεν είχε υλοποιηθεί το PSI και η Ελλάδα είχε ακόμη κάποια ελπίδα πιο γρήγορης ανάκαμψης εάν πήγαινε σε ανοικτή κήρυξη χρεωκοπίας και ίσως δραχμή. Σήμερα δηλαδή ελάχιστοι πλέον βγαίνουν να μιλήσουν συγκεκριμένα για δραχμή, δεν είναι κάτι που εξετάζεται ρεαλιστικά πλέον ως προοπτική.

    Οπότε, τι μένει; Μια ανέξοδη καταγγελία, την οποία ούτε οι πολίτες καλά καλά δεν είναι σε θέση να πιστέψουν, παρά την αγανάκτηση που αισθάνονται. Βλέπουν τις παλινωδίες Τσίπρα και διαισθάνονται ότι δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να κάνει ο Τσίπρας κάτι διαφορετικό ως πολιτική από τον Σαμαρά, μόνο που ό,τι κάνει θα το κάνει πολύ χειρότερα. Γι' αυτό παραμένει μονόδρομος για την ελλαδική ελίτ και τους ξένους η επιλογή Σαμαρά.

    Δεν θα είναι εύκολο το πεντάμηνο έως τις ευρωεκλογές. Εξαρτάται από την κυβέρνηση να αξιοποιήσει σωστά τα όποια καλά νέα για την οικονομία, όχι για να κάνει αποτυχημένη προπαγάνδα όπως αυτή με το success story και το πρωτογενές πλεόνασμα που εξόργισε τον κόσμο και δεν την βοήθησε, αλλά για να εμπεδώσει το αίσθημα ότι αυτή η κυβέρνηση είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή υπό τις δεδομένες συνθήκες, μακράν καλύτερη από αυτό που υπόσχονται όλοι οι υπόλοιποι, οι οποίοι δεν πρέπει να δοκιμαστούν επειδή το ρίσκο που θα πάρουμε ως χώρα είναι πολύ μεγαλύτερο από τα πιθανά οφέλη. Τόσο απλά. Και αυτό κατά βάθος το ξέρουν οι πολίτες.

    Εμένα λοιπόν με γεμίζουν αισιοδοξία:

    - Το μήνυμα ότι, τελικά, ααα, όχι όχι λάθος καταλάβατε, η τρόικα θα επιστρέψει την Πέμπτη και όχι τ0ν Ιανουάριο: http://www.protothema.gr/economy/article/335181/palinodies-tora-oi-vruxelles-lene-oti-i-troika-erhetai-tin-alli-evdomada/

    - Η πρόβλεψη της JP Morgan ότι τα spreads της περιφέρειας της Ευρωζώνης θα συνεχίσουν να πέφτουν μέσα στο 2014: http://bankingnews.gr/τεχνική-ανάλυση-εκθέσεις/item/120167-jp-morgan-θα-συνεχιστεί-η-μείωση-των-ευρωπαϊκών-spreads-overweight-στις-τραπεζικές-μετοχές.html. Πρόκειται για εξαιρετικά σημαντική πρόβλεψη, διότι σημαίνει ότι θεωρεί δεδομένη την πορεία εξόδου της Ελλάδας στις αγορές και μην ξεχνούμε ότι είναι αυτή η τράπεζα που είδε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ο Σαμαράς στο τελευταίο του ταξίδι στις ΗΠΑ.

    - Η σχετική σταθερότητα των spreads καθ' όλη την διάρκεια της κρίσης με την τρόικα, διότι κανονικά μια εμπλοκή αυτού του είδους θα έπρεπε να είχε τινάξει την αξιοπιστία της Ελλάδας στον αέρα. Όχι μόνον δεν συνέβη αυτό, αλλά το φίλα προσκείμενο στους εχθρούς της ελληνικής ανάκαμψης, bankingnews.gr, προβλέπει ξεκάθαρα επιτόκιο 7% για την πρώτη έξοδο της Ελλάδας στις αγορές, καθόλα ανεκτό, αν και όχι το ευκταίο - πάντως αν οι επαγγελματίες "απαισιόδοξοι" (για να το πούμε ευγενικά) έχουν αυτό για "κακό" σενάριο, τότε η κρίση έχει τελειώσει οριστικά: http://bankingnews.gr/component/k2/item/120319-το-ανατρεπτικό-σχέδιο-της-κυβέρνησης-–-ποντάρει-σε-eurobank-και-έξοδο-στις-αγορές-για-να-αλλάξει-το-κλίμα-αλλά-ρισκάρει-με-πλειστηριασμούς-και-χρέος.html

    Κατά τη γνώμη μου είναι βασικό να βγει η χώρα στις αγορές πριν από τις Ευρωεκλογές, ώστε να δοθεί ένα ισχυρό μήνυμα στους Έλληνες για την επιτυχία του ελληνικού προγράμματος. Εχθρός σε αυτήν την προσπάθεια θα είναι τα κόμπλεξ ανωτερότητας των Γερμανών ("το καλύτερο για εσάς είναι να είστε υπό την απόλυτη κηδεμονία μας"), όμως η κυβέρνηση πρέπει να το παλαίψει και να το παλαίψει με κάθε τρόπο να βγει στις αγορές πριν από τις ευρωεκλογές και μάλιστα όσο νωρίτρα γίνεται.

    • Panos avatar
      Panos @ Διογένης 09/12/2013 13:54:22

      Τον Απρίλιο λοιπόν τα μνημόνια τέλος. So what...?
      Πού είναι το εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης της χώρας να επικοινωνείται μέρα νύχτα για να καταλάβουμε και εμείς οι πληβείοι τί μας περιμένει και κυρίως για πόσο;;;
      Λές και άν τελειώσουν τα μνημόνια θα ανοίξουν οι κρουνοί...

      • aris avatar
        aris @ Panos 09/12/2013 17:39:04

        Μα το μνημόνιο δεν είναι υποχρεωτικό φίλοι μου. Εμείς το υιοθετήσαμε. Οποτε θέλουμε εμείς, τελειώνει. Οι τροικανοι μας το έχουν πεί σε όλες τις γλώσσες. "Εμείς τά λεφτά και τους τόκους μας θέλουμε. Προαιρετικά σας βοηθάμε κάνοντας προτάσεις για το που θα τα βρείτε".
        Μπορείτε να τις απορρίψετε όλες και όλα τα μνημόνια και με ισοδύναμα μέτρα να μας δώσετε τα λεφτά μας. Μπορεί και να μην ερχόμαστε καθόλου να σας ελέγχουμε αν το χρήμα μας το βάζετε κανονικά χωρις καθυστέρηση στο λογαριασμό μας. Η Ιρλανδία αποφάσισε να βγεί πολύ πριν απο τη λήξη του απ' το μνημόνιο, απλά παίρνοντας μόνη της πιό σκληρά μέτρα απο εκείνα του μνημονίου. Βέβαια έχει χειρότερο έλλειμα, πληθωρισμό και ιδιωτικό χρέος απο εμάς, αλλά με τα σκληρά μέτρα που παίρνει, θα μας φτάσει και μάλιστα χωρίς μνημόνιο, έστω κι αν έτσι ο λαός της θα υπφέρει λίγο περισσότερο...

  23. Ταξιδιωτης avatar
    Ταξιδιωτης 08/12/2013 13:01:13

    Καλο ειναι να θυμομαστε το παρελθον για να μην επαναλαμβανεται.

    Oταν ο Εβερτ ειχε πει ΟΤΙ χωρις συγκρουση με την διαπλοκη δεν θα αλλαξει τιποτα ο λαος επελεξε τον Σημιτη τον οποια στηριζαν τα περισσοτερα μμε.Το αποτελεσμα ηταν η διαπλοκη να γιγαντωθει.Ο λαος μυαλο δεν εβαλε.
    Εκεινη την εποχη ο Εβερτ ειχε να αντιμετωπισει και τους Μητσοτακικους μεσα στο κομμα κατι που του στοιχησε.Αλλαζει ηγεσια και ερχεται ο Καραμανλης.
    Φτανουμε στο 2000.Ο Καραμανλης ειχε χαρακτηρισει αρχιερεα της διαπλοκης τον Σημιτη ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ τα περισσοτερα μμε στηριζαν,η προπαγανδα των περισσοτερων μμε ξεπερασε καθε οριο .Ο λαος δεν εδωσε καμια σημασια και ξαναψηφισε το πασοκ στις εκλογες του 2000,τι ημια,τι οτσαλαν,δωστου πακετα ντελορ και παρτου την ψυχη.Το αποτελεσμα η Ελλαδα μπαινει στην ΟΝΕ κατι που αποδειχθηκε καταστροφικο οπως υποστηριζουν και διεθνεις οικονομολογοι.Ενω γινονται και αποκαλυψεις για το σκανδαλο του Χρηματιστηριου.Το 2004 καταφερνει η ΝΔ να κερδισει με το πασοκ να καταφερνει να ανεβει στα ποσοστα χαρη στην αλλαγη ηγεσιας.
    Αρχικα η κυβερνηση προωθει τον Βασικο μετοχο ενω γινεται προσπαθει να παρακαμψει η κυβερνηση τους μεσαζοντες σε οτι αφορα την αγορα οπλικων συστηματων στο υπουργειο αμυνας.Στην πορεια αλλαζει στροφη και υποχωρει απεναντι στα συμφεροντα,δειχνει ατολμια και το συνθημα επανιδρυση του κρατους μενει στα χαρτια φοβουμενη την συγκρουση με τα συμφεροντα.Αρχιζει ενας σφοδρος πολεμος απο τα μμε ενω διαφοροι γαλαζιοι ανταρτες και συνδικαλιστες παρεμβαινουν δημουργωντας κλιμα μεσα απο τα μμε ενω οι Μητσοτακικοι περιμενουν την στιγμη που θα γινουν εκλογες.Ο Παπανδρεου παριστανει τον αριστερο ακτιβιστη στα λιμανια και στα πεζοδρομια ενω ταυτοχρονα ταξιδευει στο εξωτερικο ως προεδρος της σοσιαλιστικης διεθνους.Η φουσκα του σκανδαλου του Βατοπεδιου και η ψευτοεξεγερση του Δεκεμβρη επισπευδουν την πτωση της κυβερνησης.Ο Συριζα του Αλαβανου καταρρεει και το πασοκ ευνοειται ενω ταυτοχρονα ο λαικος ορθοδοξος συναγερμος ευνοειται απο το δογμα ανοχης του Παυλοπουλου στην εξεγερση.

    Το 2009 ο Παπανδρεου υστερα απο σφοδρο πολεμο κατα της νδ απο την εγχωρια διαπλοκη κερδιζει με το συνθημα λεφτα υπαρχουν..Το αποτελεσμα η Ελλαδα να μπει στο ΔΝΤ και να ξεσπασει η πυρινη λαιλαπα.

    Παμε στο σημερα.Διαφοροι επιχειρηματιες στρεφονται προς τον Συριζα.Αλλοι επιθυμουν αλλαγη πρωθυπουργου χωρις εκλογες, και σχηματισμο μας κεντροαριστερης παραταξης,μια επιλογη που εχει και την στηριξη πολιτικων οπως τον Κουβελη.ο Βενιζελος θεωρειται αδυναμος κρικος ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΠΟΙΕΤΑΙ απο τον Συριζα.
    Ειχαμε την κινηση των Σημιτικων,υπηρξε η κινηση του ΚΑΡΧΙΜΑΚΗ και αλλων παπανδρεικων που επιθυμουν συνεργασια με τον Συριζα.

    Το σεναριο που κυκλοφορει ειναι να υπαρχει αλλαγη κυβερνησης με η χωρις εκλογες μεσα στο 2014.Οσο αφηνει η κυβερνηση να αλωνιζουν οι διαπλεκομενοι επιχειρηματιες και διαφορες γαλαζοπρασινες συνιστωσεις δεν θα μπορεσουν να αλλαξουν πολλα πραγματα.

    • mara M. avatar
      mara M. @ Ταξιδιωτης 08/12/2013 13:28:57

      E oχι και υποστήριξαν τα ΜΜΕ τον Παπανδρέου. Ο Βενιζέλος ήταν ο εκλεκτός τους. Απλά τους χάλασε τα σχέδια για λίγο η εκλογή απο τη βάση. Οπως ακριβώς και με τη ΝΔ η εκλογή του Σαμαρα. Οποιος είναι ανίκανος να διαχειριστεί την εξουσία και αναρριχάται σε αυτήν υποσχόμενος ανταλλάγματα στους βαρόνους του τύπου είναι ο πιο εύκολος στόχος, αφού είναι εξαρτημένος απολυτα. Αυτό έπαθε και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ
      Ειναι όμηροι της διαπλοκής και της εξυπηρέτησης συμφερόντων. Μια κυβέρνηση που δεν έχει να κρύψει τίποτα δεν έχει να φοβηθεί κανένα ΜΜΕ τα οποία έχουν απαξιωθεί όπως η πολιτική και οι πολιτικοί. Το ίδιο ακριβώς θα πάθει και ο ΣΥΡΙΖΑ αν επιλέξει τον ίδιο δρόμο.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ mara M. 08/12/2013 18:47:06

        "Απλά τους χάλασε τα σχέδια για λίγο η εκλογή απο τη βάση."

        ῾Υπῆρχε ἄλλος ὑποψήφιος γιά τήν ἀρχηγία τοῦ πασοκ;; Κατά τ᾿ ἄλλα πολύ δμοκρατική διαδικασία! :lol:

  24. Economist avatar
    Economist 08/12/2013 13:11:42

    Καλό είναι να είμαστε αγαθοί αλλά όχι και αφελείς. Έχω ακούσει και εγώ από σοβαρούς ανθρώπους να λένε ότι ο επόμενος πρωθυπουργός θα είναι άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης των Η.Π.Α. αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ρίξουν τον Σαμαρά. Απλώς θα του πούνε να καθίσει στην άκρη. Και η ζωή συνεχίζεται. Δεν γνωρίζω ποιον ετοιμάζουν. Ίσως να μην είναι ο Τσίπρας που ο κόσμος τον έχει ήδη καταλάβει. Θα δείξει σύντομα ο χρόνος. Δεν είναι τυχαίο που ο Τσίπρας δεν βιάζεται να πέσει ο Κυβέρνηση. Από αυτό συμπεραίνεται ότι πρώτα θα ψηφιστεί το νέο μνημόνιο και μετά θα κάνουν την εμφάνισή τους οι καλοί Αμερικάνοι που θα μας σώσουν από τους κακούς Γερμανούς.

  25. rally monkey avatar
    rally monkey 08/12/2013 13:51:20

    αυτά τα δεν μπορουμε να ειμαστε προσκολλημενοι στην ΗΠΑ και να στραφουμε προς την Ρωσσια ( απο το πρωτοσελιδο της 'Δημοκρατιας' ) - δεν ξερω γιατι αλλά δεν με πειθουν καθολου .. άλλο εξωτερική πολιτικη και άλλο ακαδημαική συζητηση

  26. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 08/12/2013 14:28:36

    Όλα τα κακά ξεκινούν απο την αδιαφορία (κυβερνητικών, αντιπολιτευομενων και ελεύθερων σκοπευτών - "αθλητών του ροντέο"), για προγραμματική συνοχή και συνέπεια.
    Όταν δεν είσαι σαφής και διαφανής προς τους πολίτες και δεν θέλεις να δεσμευθείς:
    - Τί προτίθεσαι να κάνεις (αλλαγή κατεύθυνσης για διατηρήσιμη οικονομία, ή μιά από τα ίδια, με φούσκες και κραυγαλέες ανσιότητες),
    - Αν θέλεις πραγματικά να το κάνεις (επανεκκίνηση ή το τέλμα που βολεύει τους εξασφαλισμένους)
    - Πώς θα το κάνεις (με Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο κοινωνικής συνοχής, ή με χρήση του παλιού ζόμπι για να ξεζουμίζεις τους φτωχούς και να ταίζεις τα αφεντικά σου και την πελατεία σου),
    τότε καταγίνεσαι με βυζαντινισμούς και νοτιο-ΝοτιοΒαλκανικές κουτοπονηριές σαν αυτές.
    Ο λόγος που δεν θέλουν την προγραμματική σαφήνεια και προτιμούν το βυζαντινισμό είναι ακριβώς αυτός: Αυτό το κομματικό σύστημα και πολιτικό προσωπικό, τα σημερινά του ρετάλια αλλά και οι παράπλευροι παρατρεχάμενοι - και όλη η λεγόμενη «Ελληνική ιδιομορφία», είναι χτισμένα πάνω σ' αυτό το πρότυπο:
    «Να προστατεύει όσο γίνεται περισσότερο τις πιό ισχυρές κοινωνικές μερίδες (όπως πρίν από την κρίση τις πριμοδότησε). Χωρίς έλεος για τους λοιπούς. Τόσο στοργική προς τους μέν, τόσο ανελέητη προς τους δέ, όσο σε καμμιά άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής κοινότητας. Προστατεύει αυτούς που συνήθως αποκαλούνται "οι πλούσιοι", αλλά μαζί και άλλες ιδιαίτερης επιρροής ομάδες, καλά οχυρωμένες σε κάστρα πελατειακής ή άλλης σχέσης...»

  27. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 08/12/2013 14:39:58

    Για την τελευταία επιμονή του κ. Τσίπρα που αρχίζει να μυρίζει μέχρι και προστασία των (εύπορων) ιδιοκτητών ακινήτων και υποτιθέμενη στήριξη αυτού του υποτιθέμενα ενιαίου μυθικού νοτιοβαλκανικού Λεβιάθαν που (και αυτός!) αποκαλεί Μεσαία Τάξη, 29 κατασκευαστές πλυντηρίων του συνιστούν ανάγνωση οικονομικών πονημάτων των "τεσσάρων Γιάννηδων", δηλ. των κ. Μηλιού, Δραγασάκη, Βαρουφάκη και Στουρνάρα. Π.χ.:
    http://www.theseis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=979&Itemid=29

    • aris avatar
      aris @ Uncle Stgm 09/12/2013 13:13:01

      Aγαπητέ θείε μην το κουράζεις με εμβριθείς αναλύσεις του παρελθόντος περί κοινωνικών τάξεων και στρωμάτων. Τα πράγματα στην Ελλάδα σήμερα είναι πιό απλά. Οποιος πιστεύει οτι δεν κινδυνεύει να μείνει χωρίς δουλειά και σπίτι ψηφίζει μνημόνιο. Ολοι οι άλλοι είναι αντιμνημονιακοί διότι δεν είναι βλάκες. Καί είναι πάρα μα πάρα πολλοί αυτοί ωστε να ελπίζει σε νίκη μια κυβέρνηση με 104 βουλευτές+ 50 το μπόνους...

  28. Ταξιδιωτης avatar
    Ταξιδιωτης 08/12/2013 16:19:20

    mara M
    εγραψες "E oχι και υποστήριξαν τα ΜΜΕ τον Παπανδρέου. Ο Βενιζέλος ήταν ο εκλεκτός τους. Απλά τους χάλασε τα σχέδια για λίγο η εκλογή απο τη βάση."


    εγω μιλω για την περιοδο πριν τις εκλογες του 2009.Εκλεκτοι υπαρχουν των μμε αλλα αυτο δεν διαρκει εσαει.
    Δεν ειναι ακριβως οπως τα λες.Ο Βενιζελος ειχε την στηριξη στις εσωκομματικες εκλογες για αναδειξη αρχηγου το 2007 απο το ΔΟΛ και τον Μπομπολα.
    Το συγκροτημα Αλαφουζου,ο Κοκκαλης και το συγκροτημα Τεγοπουλου ειχαν υποστηριξει τον Παπανδρεου.
    Αργοτερα στηριξαν ολοι αυτοι τον Παπανδρεου εναντι του Καραμανλη μεχρι το πρωτο χρονο διακυβερνησης του Παπανδρεου οπου μαλλον ξεχασες την προπαγανδα των καναλιων για την αποδαιμονοποιηση του ΔΝΤ,την εξυμνηση του προγραμματος των 100 ημερων,κανενας δεν ασκησε κριτικη στον Γαπ στην αρχη.
    Αργοτερα ολα αυτα αλλαξαν και καποιοι στραφηκαν κατα του ΓΑΠ οταν κατερρεε δημοσκοπικα.

    Τωρα ορισμενα μμε επιθυμουν την αλλαγη ηγεσιας στο πασοκ αλλα και στην νδ.ο Μπομπολας στηριζει την πρωτοβουλια για την ανασυσταση της κεντροαριστερας ενω υπαρχουν και διαφοροι εκδοτες και μπλογκερς που επιθυμουν να περασει το πασοκ και παλι στα χερια της Παπανδρεικης συνιστωσας και αυτη να συνεργαστει με το Συριζα εαν δεν υπαρξει αυτοδυναμια.

    • mara M. avatar
      mara M. @ Ταξιδιωτης 08/12/2013 23:23:28

      Στην ουσία τα ίδια λέμε. Αυτοί πηγαίνουν όπου φυσάει ο άνεμος και ξέρουν πολύ πριν απο που φυσάει, προκειμένου να εχουν μερίδα στην πίτα. Στην περίπτωση Παπανδρέου δεν ήθελε και πολύ κόπο να τον αποδομήσουν. Στην περίπτωση Καραμανλή κάπου χάλασε η μοιρασιά και έβγαλαν σκάνδαλα στη φόρα. Τώρα υποστηρίζουν σενάρια που θεωρούν πιο πιθανά προκειμένου να παραμείνουν στο παιχνίδι. Ομως νομίζω ότι ο κόσμος τους έχει γυρίσει πλέον την πλάτη. Η περιοδος της παντοδυναμίας τους έχει παρέλθει.

  29. NONOS avatar
    NONOS 08/12/2013 17:45:05

    Δε καταλαβα...γιατι τετοιο μενος κατα Μερκεζίνη..επειδη λεει πικρες αληθειες κι ειναι καθαρός....ποιος απ τους σημερινούς δηθεν κυβερνητες συγκρίνεται μαζί του....το ξαναγραψα οσα κι αν δωσει ο Αντωνης στους ενστολους το ποταμι δε γυριζει πίσω..η κοροιδια δεν εξαγοραζεται με ψυχουλα..οι εικονικοι προυπολογισμοι δεν αποτελουν θριαμβο..ο δεξιος της λαικης δεξιας οσο συνυπαρχει με το ΠΑΣΟΚ θα βγαζει καντηλες..οταν ο καθε Κουκουλόπουλος βγαζει γλώσσα κι ο καθε Σκανδαλίδης υποτιμα τη νοημοσυνη μας ολα τα υπόλοιπα περι σωτηριας της χωρας ειναι κουραφεξαλα...εμεις που οι πατεραδες μας πολεμησαν τον κουμουνισμο στα βουνα εμεις που νιωσαμε τον πρασινοφρουρό στο πετσι μας οσο υπαρχει αυτη η εταιρία πολτικων συμφερόντων θα ειμαστε απέναντι....

  30. δρόμος avatar
    δρόμος 08/12/2013 18:07:56

    Τον τελευταίο καιρό έρχονται στ'αυτιά μου αλλεπάλληλες περιπτώσεις προθυμίας ιδιωτών για "δωρεές" σε σωματεία κλπ. Σε συνδυασμό με τη χθεσινή ανακοίνωση, από το δελτίο ειδήσεων, της ολοκλήρωσης των ανακριτικών ερευνών ΣΔΟΕ, εισαγγελέων κλπ. σε σχέση με τη λίστα Λαγκάρντ και τους λοιοπύς καταλόγους μεγαλοφοροφυγάδων, και την επικείμενη δημοσιοποίηση των πορισμάτων, είναι να μη σκέπτωμαι το ξέπλυμα που επιχειρείται, αλλά και την απεγνωσμένη προσπάθεια συγκάλυψης του διαχρονικού τετελεσμένου πάρτυ?

  31. l
    l'italiano 08/12/2013 18:51:31

    ...η Ελλάδα βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού και κάνει μία προσπαθεια....

    Και το 2010 ήταν στην κόψη του ξυραφιού ,τότε μα΄λιστα υπογράφονταν και συμβόλαια θαναάτου στο σώμα της πατρίδας...αλλά
    άλλοι ..
    άλλα..
    έλαγαν...

  32. alex avatar
    alex 08/12/2013 19:39:18

    πολιτικα μαγειρια, απο κομματα και επιχειρηματιες που δεν βλεπουν τα συμφεροντα τους να εχουν τυχη με τον κ.σαμαρα και δεν βλεπουν σαν ρεαλιστικη λυση τον συριζα, μιας και ουτε δυναμικη για αυτοδυναμια εχει (για αυτο και απο αντιδραση αρχισε να φωναζει οτι μπορει), ουτε οι εσωτερικες του ισσοροπιες του επιτρεπουν να ειναι αξιοπιστος σε περιπτωση καταληψης της εξουσιας..

    προφανως ξεκινωντας απο την σιγουρια οτι ελεγχουν καποια μικρα κομματα, αρχισαν να βολιδοσκοπουν την ηγεσια του συριζα, τα τζακια της νδ, τους εκσυχρονιστες, τους επιχειρηματιες για μεταβατικες λυσεις που θα μπορεσουν να πουλησουν σε γερμανους και αμερικανους, μοιραζοντας εσωτερικα την εξουσια και δινοντας τιτλους (προεδρου ή πρωθυπουργου) σε προσωπα φιλικα ή προσωπα που ειναι αρεστα στον ξενο παραγοντα

  33. Vesper avatar
    Vesper 08/12/2013 19:48:36

    Πάντως το δείπνο Καραμανλή-Ντόρας έγινε.
    Ποιους είχαν στο μενού δεν ξέρω...

  34. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 08/12/2013 20:04:27

    Κατ'αρχήν, δεν πιστεύω στο "πρωτογενές πλεόνασμα", όσο τα χρέη προς τον ΙΤ δεν μειώνονται αναλόγως. Άλλωστε, από μόνο του δεν σημαίνει πολλά, αν δεν:
    α. Μειωθεί το επιτόκιο του τρέχοντος δανεισμού σε επίπεδο, που το Πρωτογενές πλεόνασμα να φτάνει για τους τόκους
    +
    β. Βρεθεί τρόπος αενάου (σχεδόν, αφού είναι τόσο μεγάλο) "γυρίσματος" των δανείων μας
    +
    γ. Εξασφαλίσουμε ότι δεν θα ταράξει κάτι την επιφάνεια του τέλματος στο οποίο βρισκόμαστε, με την μύτη μόλις έξω από το νερό
    (εκλογικές περιπέτειες, κοινοβουλευτικές εξτραβαγκάντσες, πόλεμος μικρής κλίμακας, σεισμός, θεομηνία, κλπ).
    Επι πλέον, η αφαίρεση χρήματος από την αγορά για την επίτευξη του Πρωτογενούς πλεονάσματος είναι μια τρύπα στο νερό, αφού οδηγεί σε ύφεση, όταν θέλουμε ανάπτυξη. Αλλά και θνησιγενής, γιατί τα σκούδα του λαού μειώνονται και τρείς μαζεμένοι φόροι ακινήτων δεν θα ξαναεισπραχθούν.
    Πολύ φοβάμαι ότι ο Απρίλης είναι γκαστρωμένος. Εύχομαι, για να εμποδιστεί ο δρόμος του Τσίπρα, η Τρόϊκα να προβεί σε μεγάλη παράταση των δανείων, και μείωση, ταυτόχρονα, των επιτοκίων. Και ο Σερ δεν ειναι η χειρότερη επιλογή για Πρόεδρος Δημοκρατίας, αντίθετα είναι η, μάλλον καλύτερη, δεδομένου και του ρόλου, που του αναθέτει το Σύνταγμα. Η εμβέλεια του Καραμανλή, ως Προέδρου, δεν θα ξεπεράσει τον... Μπαϊρακτάρη και η Γιάννα θα φαινόταν σαν κακόγουστο αστείο. Και θα ήταν δυνατή κίνηση, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ να τον προτείνει, αντιγράφοντας τον... Σαμαρά, όταν αυτός πρότεινε, επί Πολιτικής Ανοίξεως, τον Στεφανόπουλο, βραχυκυκλώνοντας όλη την Βουλή.
    Παρεμπιπτόντως, το ότι ο Σερ είναι Αγγλοθρεμμένος, με ότι αυτό σημαίνει ως προς ΕΕ και Ευρώ, το σκεφτήκατε;
    Ως προς τα διατυπωθέντα στο άρθρο:
    Είπατε: "Δεν πάλαιψε για την χώρα". Γιατί, οι τρέχοντες πολιτικοί μνηστήρες πάλαιψαν για την χώρα; Εκτός αν εννοείτε την χώρα ως κομματικό και προσωπικό έπαθλο του αγώνα τους και όχι ως ωφελούμενη.... Τουλάχιστον, αυτός ξέρει γράμματα και έχει γράψει και βιβλία για την Ελλάδα. Γιατί όταν ακούω "Βορίδη για ΥΠΟΙΚ" νοιώθω την ίδια ανατριχίλα όπως και με "Βενιζέλο ΥΠΟΙΚ". Τουλάχιστον, ο Στουρνάρας "νογάει" από οικονομικά.
    Είπατε: "Ο Μαρκεζίνης (πατήρ) επλανήθη από την Χούντα". ΚΑθόλου δεν επλανήθη! Ευελπίστησε να βγάλει την χώρα σε δημοκρατικά μονοπάτια αλλά ανετράπη από την προβοκάτσια του Ιωαννίδη και τους Αμερικανούς.
    Κατά τα άλλα, συμφωνώ.

  35. Free Democrat avatar
    Free Democrat 08/12/2013 20:11:44

    Αγαπητέ Φάκτορα,

    Η κυβέρνηση Σαμαρά παραπαίει και μην ψάχνεται για φαντάσματα.

    Απλά κοιτάξτε στον καθρέφτη σας.

    Έχετε μείνει με 153. Σε κάθε κρίσιμη ψηφοφορία χάνετε κι από έναν βουλευτή και η κοινοβουλευτική πλειοψηφία σας συνθλίβεται.

    Ποιός Μαρκεζίνης, ποιά Ντόρα, ποιός Καραμανλής και ποιός Τσίπρας???

    Η ανικανότητα, η διαπλοκή (μέσα σας τους έχετε τους ΔΟΛιους) και η ενδοτικότητά της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ναρκοθετούν το παρών της και εκμηδενίζουν κάθε προοπτική παραμονής της στην εξουσία.

    Και μην ξεχνάτε το 18,85% του Μαίου. Σε λίγο θα φαντάζει άπιαστο όνειρο...

  36. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 08/12/2013 20:14:57

    ....Και φταίει και ο πρωθυπουργός που αφήνει να κάνουν κουμάντο συμβουλάτορες και κλειδοκράτορες....

  37. θεσσαλονικιος avatar
    θεσσαλονικιος 08/12/2013 21:01:21

    Καλα ,καλοι φιλοι και αμα χασει την εξουσια σε καποιες εκλογες ο κ. Σαμαρας μας, οπως ολοι οι πρωθυπουργοι στην Ελλαδα και στα αλλα κρατη , θα πρεπει να εχουμε κενο εξουσιας και ως παραταξη και ως κρατος. Και δεν πρεπει φτασμενοι πολιτικοι να σκεπτονται και την επομενη μερα , οταν μαλιστα εχουμε εδω και τεσσερα χρονια αυτον τον σκληρο πολεμο.Αυτη ειναι η δουλεια τους να ανησυχουν , σκεπτονται και προγραμματιζουν , οταν χαθει η εξουσια με εκλογες .Δεν θα κανουν κινημα .Ψυχραιμια.

  38. JayGatsby avatar
    JayGatsby 08/12/2013 21:34:26

    Και ο νυν πρωθυπουργός ανέτρεψε τον μοναδικό πρωθυπουργό που πριν πολλά πολλά χρόνια μιλούσε για σπάταλο κράτος. Και τόλμησε αποκρατικοποιήσεις σε ένα πολύ καλύτερο διεθνές περιβάλλον.

    Φέρνοντας στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ.

    Antinews, άστο καλύτερα. Το σύστημα είναι λούμπεν σε όλες του τις διαστάσεις. Μην πορώνεσθε με τον Σαμαρά, κι αυτός άξιος της μοίρας του θα είναι.

  39. Διογένης avatar
    Διογένης 08/12/2013 23:41:49

    Όχι βέβαια. Γιατί να μείνουμε κολλημένοι. Μπορούμε να πάμε στο νέο "λεφτά υπάρχουν". Όπως το 2009, που η τότε κυβέρνηση της ΝΔ είχε κάνει ομολογουμένως εξαιρετική διαχείριση της διεθνούς οικονομικής κρίσης, αλλά αφενός ο τότε πρωθυπουργός παραιτήθηκε πριν της ώρας του και "πέταξε πετσέτα" στην προεκλογική εκστρατεία, αφετέρου ο κόσμος άκουσε κάτι για πάγωμα μισθών και συντάξεων και δεν του άρεσε, οπότε πήγε στο πρώτο "λεφτά υπάρχουν".

    Ας αφήσουμε λοιπόν τα "κολλήματα" τώρα με τον Σαμαρά και ας πάμε στο νέο "λεφτά υπάρχουν". Για να γίνει η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης.

    • aris avatar
      aris @ Διογένης 09/12/2013 11:44:45

      Δηλαδή εσύ Διογένη προτιμάς "πέντε και στο χέρι" τωρα που βγήκε σχεδόν το πρόγραμμα παρά δέκα και καρτέρει, οταν έλθει ο Τσίπρας...Δε λέω, αν έχεις εξασφαλίσει τα πέντε, καλά κάνεις. Το συμφέρον σου υποστηρίζεις.

  40. Arion avatar
    Arion 09/12/2013 05:41:41

    Κύριε Διαχειριστή δεν μας είπατε όμως, αν όλα αυτά συμβαίνουν γιατι στην Νέα Δημοκρατία προετοιμάζουν για περιφερειάρχη Στερεάς τον υιο Μπακογιάννη; Θελει ο Σαμαράς και πλαγιοκόπημα απο την επαρχία; Μήπως υπερβάλετε και αδικείτε την κα Θεοδώρα;

  41. apollon avatar
    apollon 09/12/2013 15:49:48

    Oλα καλά όλα ανθηρά. Ο Μαρκεζίνης ψάχνει μαρέκλα, η Γιάννα λέει "υπάρχει έλειμμα ηγεσίας". είναι ολοφάνερο πως ο τόπος-και εκείνοι που θέλουν να τον ορίζουν- "ψάχνεται". Καλό θα είναι να ρίξουμε μια ματιά στο πολιτικό σκηνικό και να δούμε ποιοί "κάνουν " και ποιοί "δεν κάνουν".
    Ο σερ Βασίλειος είναι καλός για αίθουσες τελετών και βιβλία.
    Η χώρα, όμως, χρειάζεται πολιτικούς.
    Οι μεγάλοι πολιτικοί προκύπτουν μέσα από συγκρύσεις, δοκιμασίες ή τραγωδίες.
    Ποιός από τα σημερινά "λυθκόπουλα" της πολιτικής μας ζωής έχει τέτοιες προϋποθέσεις;
    Ακόμη κι αν τα καταφέρει στο 100% η κυβέρνηση, κάτι άλλο έρχεται.
    Κι αυτό δεν μπορεί να έχει σχέση με κανέναν από τους σημερινούς πολιτκούς οργανισμούς και πρόσωπα.

  42. Νίκη avatar
    Νίκη 10/12/2013 05:21:44

    Στη σημερινή Ελλάδα υπάρχει αντιθέτως άφθονος χώρος για τους εχθρούς της ευφυΐας. Παντός είδους συμπλεγματικοί ανίκανοι, κουτοπόνηροι και φιλύποπτοι αναπαράγουν -και αναπαράγονται μέσα από- ένα βυζαντινότροπο και πλήρως αποδεκτό κοινωνικά, εθιμικό δίκαιο «κλίκας». «Ο συνασπισμός των βλακών ενταύθα είναι μηχανική οργάνωσις βάσει της αρχής της "ελαχίστης προσπαθείας" προς αντιμετώπισην ισχυροτέρας δυνάμεως. Η οργάνωσις αύτη περιορισμένης εκτάσεως καλείται κοινωνιολογικώς κλίκα (clique). Η έμφυτος τάσις του βλακός, εξικνούμενη συχνότατα εις αληθήν μανίαν όπως ανήκη εις ισχυράς και όσον το δυνατόν περισσοτέρας πάσης φύσεως οργανώσεις, εξηγείται πρώτον μεν εκ της ευκολίας αγελοποιήσεως, εις ην μονίμως υπόκειται, λόγω ελλείψεως ατομικότητος (εξ ού και το μίσος του κατά του ατόμου και του ατομικισμού) [ ...;] Αποτελεί δε η τάσις αύτη αμάχητον τεκμήριον περί του βαθμού της πνευματικής του αναπηρίας. Τοιουτοτρόπως δημιουργείται αυτόματος συρροή βλακών εις τας πάσης φύσεως οργανώσεις, αίτινες, εάν μεν είναι συμφεροντολογικαί, διατηρούν τουλάχιστον την σοβαρότητα των συμφερόντων των, εάν όμως είναι «πνευματικαί» περιέρχονται συν τω χρόνω εις πλήρην βλακοκρατίαν [ ...;] Επόμενον είναι, κατόπιν τούτων, ότι όπως η λεγεών των βλακών ωθείται ακατανικήτως προς την αγέλην και προς τας πάσης φύσεως οργανώσεις, ούτω υφίσταται ακατανίκητον έλξιν από τας παντός είδους αγελαίας αντιατομικάς και ομαδιστικάς θεωρίας» [ ...;] «Τούτων δεδομένων εξηγείται και η ατελεύτητος και αυστηροτάτη επιλογή βλακών εις τα ομαδικά συστήματα, η οποία, τη βοηθεία μιας πολιτικής βίας, κατοχυρούται και ως πολιτικόν και κοινωνικόν καθεστώς (4η Αυγούστου), τόσω μάλλον, όσω η ελευθερία της σκέψεως (χρήσιμος μόνον εις εκείνους, οίτινες διαθέτουν σκέψιν), είναι μονίμως και εξόχως αντιπαθητική εις τους βλάκας, διότι ασκουμένη υπό των άλλων, στρέφεται εναντίον των, ιδία οσάκις ούτοι κατέχουν εξουσιαστικάς θέσεις, ή έχουν συνδέση συμφέροντα με τους κατέχοντες αυτάς» (Ε. Λεμπέσης, «Η τεραστία κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω».) Κλίκες οικονομικές, κομματικές, κ.ά. αποτελούν, ως γνωστόν, την μάστιγα της χώρας.

  43. Διογένης avatar
    Διογένης 10/12/2013 05:30:35

    Για να μην μένει αναπάντητη η ανοησία σε σχέση με το αν "βγαίνει" ή "βγήκε" το πρόγραμμα κλπ. Κάπου είδα μια ανοησία ενός γερμανικού ΜΜΕ ότι δήθεν το πρόγραμμα στηρίζεται σε "λογιστικά τρικ" και είπα να το τεκμηριώσω λίγο καλύτερα και στην διαδικασία αυτή έκανα την εξής ανακάλυψη:

    Δεν σας έχει κάνει εντύπωση ότι η κυβέρνηση ανακοινώνει πρωτογενές πλεόνασμα 2,6 δις και ο προϋπολογισμός έχει 800 εκ. μόνον; Πού είναι η διαφορά; Τα 1,5 δις των Κεντρικών Τραπεζών που δεν μετράνε; Πάλι είμαστε στα 1,1 δις και όχι στα 800.

    Η διαφορά είναι ότι αυτό που μετράει είναι ο προϋπολογισμός της "Γενικής Κυβέρνησης" (ήτοι: κρατικός προϋπολογισμός + ΟΤΑ + κοινωνική ασφάλιση + κρατικά νομικά πρόσωπα) και όχι μόνον ο κρατικός προϋπολογισμός. Να υποθέσουμε λοιπόν ότι υπάρχει εκεί ένα έλλειμμα που μειώνει το πρωτ.πλ. του κρατικού προϋπολογισμού; Αν ανατρέξουμε όμως στα επίσημα στοιχεία (δείτε για τον Οκτώβριο εδώ: http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/44/ec/31/44ec31ba312a7f7e14802376b53683443eafc188/application/pdf/%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%BF+%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82.pdf), θα δούμε ότι, όχι μόνον δεν έχει έλλειμα η λοιπή γ.κ., αλλά αντιθέτως τα Νομικά Πρόσωπα έχουν πρωτ.πλ. 1,87 δις, οι ΟΤΑ 0,57 δις και η κοινωνική ασφάλιση 1,91 δις. Σύνολο, 4,36 δις επιπλέον πρωτογενές πλεόνασμα!

    Τότε γιατί δεν λέμε ότι έχουμε 2,6 + 4,36 = 6,96 δις πρωτ.πλ., ή έστω 5,46 (αν αφαιρεθούν τα 1,5 δις των κεντρικών τραπεζών), αλλά λέμε μόνον για 800 εκ.;

    Διότι, αγαπητοί μου, εάν δοκιμάσετε να κάνετε προσθέσεις στα στοιχεία της γ.κ., θα δείτε ότι τα βγάζουν εκκινώντας όχι από τα +2,6 δις του κρατικού προϋπολογισμού, που ανακοινώνεται, αλλά από τα -2,95 δις, που προκύπτουν, εάν μπουν στον υπολογισμό και οι αποπληρωμές παλαιότερων ετών που έγιναν μέσα στο 2013! Οπότε πάμε στον Οκτώβριο σε 1,31 δις σε επίπεδο γ.κ., μόνον, από τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν και το 1,5 δις των κεντρικών τραπεζών (άρα, μειον 0,2 περίπου και για τα +0,8 δις που λέει ο προϋπολογισμός, είναι εκτίμηση με βάση την πορεία έως το τέλος του έτους, όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει μελετώντας το σχετικό κεφάλαιο του κ.π. του 2014).

    Και θα μου πείτε: Γιατί δεν είναι το σωστό να πάμε σε υπολογισμούς από το -2,95 και είναι σωστό να πάμε από το +2,6; Μα, αγαπητοί μου, διότι ΚΑΤΑ ΠΑΓΙΑ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΟΙ ΕΞΟΦΛΗΣΕΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΜΕΤΡΑΝΕ ΣΤΟ ΕΤΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΤΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ!!! Ρωτήστε όποιον λογιστή θέλετε. Και η γενική αυτή αρχή ισχύει και στα κρατη μέλη της Ε.Ε., σύμφωνα με το σύστημα ESA95, που εφαρμόζει η Ε.Ε. Δηλαδή, τα ληξιπρόθεσμα έχουν ήδη μετρήσει για το έλλειμμα την χρονιά που οφείλονταν και τώρα η τρόικα και ο Στουρνάρας τα ξαναμετράνε και δεύτερη φορά για να αποφανθούν αν βγάλαμε ή όχι πρωτ.πλ.! Βέβαια, στα "επίσημα" στατιστικά αυτό θα γίνει "γαργάρα", αλλά μέχρι τότε αυτό που μετράει είναι το πολιτικό-επικοιωνιακό αποτέλεσμα ότι τάχα είναι μονον 800 εκ. το ελληνικό πρωτογενές πλεόνασμα, ενώ η αλήθεια είναι ότι είναι άνω των 5 δις, σχεδόν 6 δις!

    Το τι ακριβώς κάνει η κυβέρνηση και η τρόικα στον υπολογισμό το είπαν στην ουσία μόνον μία φορά, τον Μάιο του 2013, και δεν το ξαναείπαν ποτέ. Δείτε εδώ: http://www.minfin.gr/portal/el/resource/contentObject/contentTypes/genericContentResourceObject,fileResourceObject,arrayOfFileResourceTypeObject/topicNames/budgetExecutionBulletin/pageNumber/4/resourceRepresentationTemplate/contentObjectListAlternativeTemplate#fragment-5 όπου εξηγείται ότι τα ληξιπρόθεσμα μετρούν ως έξοδο στον κ.π., ως έσοδο στην γ.κ. και μετά ξανά ως έξοδο στην γ.κ.! Τελικά δηλαδή μένει το έξοδο. Και υπήρχε μεν ένα θέμα διάστασης μεταξύ επιχορήγησης και πληρωμής, όσο οι φορείς της γ.κ. δεν είχαν πληρώσει όλα τα χρήματα που τους είχε δώσει ο κ.π., αλλά τώρα που το πρόγραμμα αποπληρωμών σχεδόν ολοκληρώθηκε, το θέμα αυτό δεν υπάρχει πια! Άρα, το ψευδοέξοδο των αποπληρωμών ληξιπρόθεσμων παλαιοτέρων ετών επιβαρύνει πια εξ ολοκλήρου τον κρατικό προϋπολογισμό!

    Καθώς οι αποπληρωμές ληξιπρόθεσμων δεν θα υπάρχουν του χρόνου, και με δεδομένα τα επιπλέον μέτρα 6 δις ευρώ που περιλαμβάνει ο κρατικός προϋπολογισμός, αντιλαμβάνεται κανείς για ποιο λόγο ο Στουρνάρας λέει ότι είναι συντηρητικές οι εκτιμήσεις του προϋπολογισμού για το πρωτ.πλ. του 2014! Εγώ δεν θα τις έλεγα καν συντηρητικές. Θα τις έλεγα διαστρεβλωμένες!

    Και εκεί που ο κάθε πικραμμένος έρχεται και λέει "ααα, δεν είναι έγκυρο το πρωτ.πλ. διότι η κυβέρνηση χρωστάει στον ιδιωτικό τομέα", η πραγματικότητα είναι ότι το πρωτ.πλ. είναι πολύ μεγαλύτερο, για τον λόγο ακριβώς αυτόν που η πλέμπα των διαφόρων πικραμμένων νομίζει (ειλικρινά το νομίζει!) ότι θα έπρεπε να είναι μικρότερο ή ανύπαρκτο!

    Ντρέπομαι που δεν το είχα προσέξει νωρίτερα, ενώ είχα υπόψη μου το θέμα τουλάχιστον από τον Μάιο, όμως η αλήθεια είναι ότι είχα μπερδευτεί κάπως ως προς το πώς επιδρά. Τώρα που ξανακοίταξα έχω μείνει έκθαμβος! Όχι μόνον από το αποτέλεσμα, αλλά κυρίως από το πόσο τεχνητά συντηρείται η κρίση στην χώρα μας. Και από το πόσο τρομοκρατημένη είναι η κυβέρνηση, που ενώ γνωρίζει (προφανώς) περί τίνος πρόκειται, μόλις τώρα τελευταία άρχισε να ψελλίζει προς την τρόικα "εεε, όχι, ξέρετε, είναι καλύτερα τα πράγματα από ό,τι λέτε".

    Με διάφορα λογιστικά τρικ λοιπόν κρατούν την χώρα στα γόνατα, ενώ η δημοσιονομική προσαρμογή είναι ακόμη μεγαλύτερη από όσο θα μπορούσε να φανταστεί και ο πλέον αισιόδοξος!

    Να γιατί χτυπιούνται να ανατρέψουν τώρα τον Σαμαρά, διότι στις αρχές του 2014 που δεν θα υπάρχει πια το τελευταίο αυτό λογιστικό τρικ συντήρησης μια τεχνητά χειρότερης εικόνας των ελληνικών δημοσιονομικών μεγεθών, η σαρωτική πρόοδος της Ελλάδας θα γίνει πια εμφανής στους πάντες. Και η κρίση θα λήξει πολύ φυσιολογικά, χωρίς να υπάρχει ανάγκη ούτε για "κουρέματα", ούτε για "επιμηκύνσεις", ούτε για τίποτε άλλο.

    Αντώνη Σαμαρά, η Ελλάδα τα κατάφερε ήδη. Δεν υπάρχει λόγος να τους παρακαλάς για τίποτα.

  44. apostolis avatar
    apostolis 17/12/2013 22:18:59

    Ντόρες , Καραμανλικοί , Κυριάκοι , Ταμήλοι , Βορίδηδες , Μαρκεζίνηδες , Σημίτηδες , Χρυσοχοίδηδες , Βενιζέλοι , Τσίπρηδες , Κουβέληδες : Όλοι κόντρα στον Σαμαρά ? Και πως θα πάει ο καϋμενούλης σε εκλογές ? ΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣ ? Και πως θα κερδίσει τις εκλογές ? Με τον Άδωνη ? Μην ξεχνάμε , δική του απόφαση ήταν να επαναφέρει στο μαντρί και να ξεθάψει από την αφάνεια την Ντόρα . Δική του απόφαση να κάνει τον Κυριάκο Υπουργό . Δική του να κάνει τον επιτυχημένο Χρυσοχοϊδη - Κάλλαχαν Υπουργό . Δική του επίσης απόφαση να παραχωρήσει την συγκυβέρνηση στον ΣΩΤΗΡΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ -ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΟΥ ΠΛΕΟΝ , Βενιζέλο . ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΤΗ ΓΥΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ ΜΑΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ . Ε λοιπόν ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΑΝ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ .

  45. δημητρης avatar
    δημητρης 21/12/2013 22:57:38

    Γιατι κε αρθρογράφε πρέπει να επιμένουμε στους ίδιους που απέδειξαν την ανικανότητά τους .Ολοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ελληνες πολλοί αξιόλογοι, κατά συνέπεια ας τους δόσουμε την ευκαιρία και ενα είναι σιγουρο χειρότερα δεν θα τα κάνουν. Τελος και για την ιστορία ,ο σαμαρας δεν έσωσε τη χώρα απο καμμία χρεωκοπία γιατί η χώρα εχει πτωχεύσει ελεγχόμενα. περαστικά μας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.