#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/01/2011 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι σημαίνει πραγματικά η «μάχη για το Ευρω-ομόλογο»…



Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια πολιτική μάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη, εκτός Ελλάδος. Αφορά, όμως, άμεσα τις πολιτικές εξελίξεις, στην Ελλάδα και όχι μόνο...

Όταν τον περασμένο Μάιο ο Σαμαράς είπε «όχι» στο Μνημόνιο, ήταν ο μόνος σε όλη την Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), που βρίσκεται στη διακυβέρνηση στις περισσότερες χώρες-μέλη της Ένωσης (και της ευρωζώνης) παρακολουθούσε αμήχανο τις εξελίξεις σχετικά με την επικείμενη πτώχευση της Ελλάδας. Οι Σοσιαλιστές εξ ίσου αμήχανοι.

Μόνη ως τότε αντίρρηση σε τέτοια πολιτική, από την πλευρά του Κεντροδεξιού ηγέτη της Ουγγαρίας, Ούρμπαν, αλλά αυτός ήταν τότε νεοεκλεγείς Πρωθυπουργός σε μια χώρα που είχε ήδη εφαρμόσει τις συνταγές του ΔΝΤ επί τρία χρόνια.

Και τότε εμφανίστηκε ο Σαμαράς, ως Κεντροδεξιός ηγέτης της Αντιπολίτευσης στην Ελλάδα, να λέει «όχι» στο Μνημόνιο.

Μέγα «σκάνδαλο»!

Το ΠΑΣΟΚ (αλλά και οι λιγοστοί, όπως αποδείχθηκε, οπαδοί της γνωστής κυρίας, καθώς και πάσης φύσεως άλλα «εξαπτέρυγα» της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ), διακήρυσσαν ότι η Νέα Δημοκρατία «είχε ήδη απομονωθεί» στο χώρο του ΕΛΚ.

Αν αυτό αποδεικνυόταν σωστό, τότε, η «εξωτερική απομόνωση» της Νέας Δημοκρατίας (στην Ευρώπη και ειδικότερα στο ΕΛΚ) θα μπορούσε να οδηγήσει σε «εσωτερική περιθωριοποίηση» (στην Ελλάδα).

Πλην, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά...

Την πολιτική του ΔΝΤ την έχουν ενστερνιστεί πλέον οι Ευρω-Σοσιαλιστές. Άλλωστε, μετά την κρίση αξιοπιστίας του ΔΝΤ (2005-2006) έβαλαν Γάλλο Σοσιαλιστή επί κεφαλής, τον κ. Ντομινίκ Στρος Κάν. Και οι κυβερνήσεις που έσπευσαν να υιοθετήσουν πρώτες στην Ευρώπη τις συνταγές του «νέου ΔΝΤ» σε Ουγγαρία και Ρουμανία ήταν Ευρω-σοσιαλιστικές.

Ο πρώτος που έθεσε θέμα προσφυγής της Ελλάδας στο ΔΝΤ ήταν ο πρώην Σοσιαλιστής Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κώστας Σημίτης, ήδη από το 2008. Κι εκείνος που το «πέτυχε» ήταν ο επίσης Σοσιαλιστής Γιώργος Παπανδρέου, στις αρχές του 2010, λίγους μήνες μετά την εκλογή του με σύνθημα το «λεφτά υπάρχουν».

Και οι κυβερνήσεις που υιοθέτησαν στη συνέχεια αντίστοιχες συνταγές «εξυγίανσης δια της συρρίκνωσης» ήταν η Σοσιαλιστική Κυβέρνηση της Ισπανίας και οι Σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις στην Πορτογαλία και την Ιρλανδία.

Συμπέρασμα πρώτο: η συνταγή «βάλτε φόρους» (και σκοτώστε την Ανάπτυξη) και κόψτε δαπάνες «οριζόντια» (χωρίς να περιορίζεται η σπατάλη), για να μειώσουμε τα ελλείμματα, δεν ταιριάζει ούτε με τα αναπτυξιακά ανακλαστικά της παραδοσιακής Φιλελεύθερης παράταξης, ούτε με τα ανακλαστικά κοινωνικής δικαιοσύνης της παραδοσιακής Σοσιαλδημοκρατίας.

Μόνον «μεταλλαγμένοι» οπαδοί της Παγκοσμιοποίησης συμφωνούν με τη διάλυση των μεσαίων τάξεων και της επιχειρηματικότητας σε κάθε εθνική κοινωνία.

Κι αυτοί οι «μεταλλαγμένοι» οπαδοί της Παγκοσμιοποίησης αφθονούν μέσα στους νέους - «τριτοδρομικούς» - Σοσιαλιστές.

Χτυπούν από πεποίθηση κάθε εθνικό ανακλαστικό και οι μεσαίες τάξεις, ιδιαίτερα η μεσαία επιχειρηματικότητα, είναι η σπονδυλική στήλη κάθε εθνικής κοινωνίας.



Μόνο που η στρατηγική τους είχε τρία προβλήματα:

-- Πρώτον, ως οικονομικό σχέδιο δεν λειτούργησε. Πουθενά, όπου εφαρμόστηκε δεν οδήγησε σε εξυγίανση ανάπτυξη. Όπου αναπτύχθηκαν οι χώρες, το κατάφεραν αφότου εγκατέλειψαν αυτές τις στρατηγικές (Αργνετινή, Τουρκία κλπ.)

-- Δεύτερον, ιδιαίτερα στο χώρο της Ευρώπης, διαλύουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, διότι εμφανίζεται η ένταξη πλέον περισσότερο ως «τιμωρία», παρά ως «σωτηρία». Περισσότερο ως «φυλακή» παρά ως «παράδεισος».

Τα κράτη-μέλη αναλαμβάνουν υποχρεώσεις (ιδιαίτερα αν μπουν και στο ευρώ) πολύ δεσμευτικές, χωρίς να απολαμβάνουν αντίστοιχα προνόμια.

Ιδιαίτερα όταν ανήκουν στην νομισματική Ένωση, χάνουν τη δυνατότητα υποτίμησης του νομίσματός τους. Αλλά όπου το ΔΝΤ πέτυχε κάποια θετικά αποτελέσματα, αυτό έγινε διότι επέβαλε την υποτίμηση.

Όμως η υποτίμηση επιτρέπει να γίνει με ονομαστικούς όρους ένα μεγάλο μέρος της «προσαρμογής», ώστε το υπόλοιπο που θα γίνει με πραγματικούς όρους (περικοπές δαπανών κλπ.) να είναι πιο «υποφερτό» για την κοινωνίες και λιγότερο «ανασταλτικό» για την Ανάκαμψη των Οικονομιών.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, όμως, που ανήκει στην ευρωζώνη, αυτό δεν μπορεί να γίνει. Κι έτσι η Ελλάδα έγινε το πρώτο πειραματόζωο, για το χειρότερο δυνατό μείγμα πολιτικής: Μόνο ασφυξία χωρίς υποτίμηση. Και χωρίς προοπτική Ανάπτυξης.

Μαζί με αυτό, όμως, ήλθε το Σχέδιο της Μέρκελ (για το Μόνιμο Μηχανισμό Στήριξης) που πιστοποιεί πλέον, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι η Ένωση θα διαλυθεί: ανάμεσα σε χώρες που μπορούν να αντέξουν το γερμανικό μοντέλο «πειθαρχίας» και τις χώρες που δεν μπορούν. Αυτές οι τελευταίες θα υποχρεωθούν (από τις αγορές και τους κερδοσκόπους) να εγκαταλείψουν τη νομισματική ένωση.

Η αγορά είναι άναρχη. Η «γερμανική πειθαρχία» είναι πλήρως αν-αντίστοιχη με την φυσική αναρχία της αγοράς.

Είναι άλλο πράγμα να μιλάμε για χτύπημα της δημοσιονομικής σπατάλης – πράγμα σωστό και απαραίτητο.

Και τελείως διαφορετικό να βάζουμε τους κερδοσκόπους των αγορών να τιμωρούν για πάντα στο μέλλον, τις χώρες που είχαν  πρόβλημα στο παρελθόν και τώρα προσπαθούν να επανορθώσουν.

Η Μνημονιακή Πολιτική, λοιπόν, όπως εφαρμόζεται στην Ελλάδα, στην Ιρλανδία και προσεχώς σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διαλύει την Ευρωζώνη. Κι αυτό το αντιλαμβάνονται ήδη πολλοί.

-- Τρίτον  υπήρξαν και ισχυρές αντιστάσεις σε αυτό το Σχέδιο.

Συμπωματικά, όλες από το χώρο του ΕΛΚ (στο οποίο ανήκει και η Μέρκελ).



Ο Σαμαράς αρχηγός της αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην Ελλάδα, ο Ρουχόϊ αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Ισπανία, ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Ιρλανδία (και εκ των Αντιπροέδρων του ΕΛΚ), ανήκουν σε αυτούς που απορρίπτουν την στρατηγική του Μνημονίου στις χώρες τους.

Αλλά πολλοί περισσότεροι αξιωματούχοι του ΕΛΚ απορρίπτουν και το Μηχανισμό Μέρκελ για την υποτιθέμενη «διάσωση» – δηλαδή για τη μόνιμη τιμωρία και τον τελικό εξοβελισμό από την ευρωζώνη - των πιο αδύναμων χωρών.

Κι εδώ έρχεται η πρόταση του Ευρωομολόγου. Το οποίο με τη μορφή που έχει διατυπωθεί ήδη αποτελεί την «αντίπαλη πρόταση» προς το Μηχανισμό της Μέρκελ. Που αν υιοθετηθεί, θα εξουδετερώσει το διαλυτικό χαρακτήρα αυτού του τελευταίου.

Ο Ζοζέ-Μανουέλ Μπαρόζο Πρόεδρος της Κομμισσιόν και προερχόμενος από το ΕΛΚ, ο Ζαν Κλόντ Γιούγκερ, επίσης του ΕΛΚ και Πρόεδρος της Ευρωζώνης, ο Γουίλφριντ Μαρτένς Πρόεδρος του ΕΛΚ, έχουν όλοι εκφραστεί υπέρ του ευρω-ομολόγου ως «αντιπρόταση» που εξουδετερώνει το Μηχανισμό της Μέρκελ.

Ο Σαμαράς ανήκει στους πρώτους που το ενστερνίστηκαν και το διατύπωσαν. Ήδη από πέρσι την άνοιξη, πριν ακόμα υπογράψει η Ελλάδα στο Μνημόνιο. Την εποχή που ο Γιώργος Παπανδρέου... πανηγύριζε για τον προσωρινό Μηχανισμό στήριξης που πρότεινε τότε η κα. Μέρκελ!

Ο κ. Παπανδρέου, υιοθέτησε το ευρωομόλογο πολύ αργότερα.

Η μεγάλη διαμάχη στην Ευρώπη, για τη στρατηγική της εξυγίανσης με ισοπέδωση, ή εξυγίανση με Ανάπτυξη, διεξάγεται στο εσωτερικό του ΕΛΚ, της Ευρωπαϊκής Κεντροδεξιάς:

Ανάμεσα σε μια μερίδα που γίνεται πλέον πλειοψηφική (Γιούγκερ, Μπαρόζο, Σαμαράς Ρουχόϊ, κλπ.), αλλά όχι κυρίαρχη ακόμα, λόγω του μεγάλου ειδικού βάρους της κας Μέρκελ και των υπόλοιπων υποστηρικτών της (Αυστριακών, Ολλανδών, Σουηδών).

Οι Ευρω-Σοσιαλιστές, όπου ηγούνται κυβερνήσεων εφαρμόζουν πειθήνια τις συνταγές του Μνημονίου. Ενώ όπου δεν είναι στην κυβέρνηση απλώς το... καταριούνται κι εύχονται να μην έλθει στη χώρα τους.

Γι’ αυτό και ο κ. Παπανδρέου προσπαθεί να κινήσει διαδικασία δημοψηφίσματος. Διότι δεν έχει συμμάχους στην Ευρώπη.



-- Αυτοί που προωθούν το ευρω-ομόλογο ανήκουν στο ΕΛΚ κι είναι αντίπαλοι των Σοσιαλιστών.

-- Ενώ οι Σοσιαλιστές που κυβερνούν είναι φερέφωνα και υποχείρια της Πολιτικής του Μνημονίου.

Έτσι ο Σαμαράς, με την πρόταση του ευρωομόλογου έκανε το «επόμενο βήμα»: Στην Ελλάδα αντιστάθηκε στο Μνημόνιο, στην Ευρώπη ταυτίστηκε με την πρόταση που αντιστέκεται στο Σχέδιο Μέρκελ.

Αντί να «απομονωθεί» στην Ευρώπη, βρέθηκε στην πλειοψηφία του ΕΛΚ που κυβερνά την Ευρώπη. Κι αντί να προσπαθεί να αποτρέψει την περιθωριοποίησή του, συμμετέχει σε μια κίνηση με την οποία συγκλίνουν όλο και περισσότεροι εθνικοί ηγέτες και κοινοτικές προσωπικότητες.

Το πιο σημαντικό, η άλλη πρόταση για την εξυγίανση της Ελλάδας (με Ανάκαμψη και Ανάπτυξη, όχι με συρρίκνωση και ασφυξία) διασώζει τις μεσαίες τάξεις στις εθνικές κοινωνίες. Άρα διασώζει και τις ίδιες τις εθνικές κοινωνίες.

Μεταξύ μας, μπορεί στην περίπτωση της Ελλάδα να μην αποφύγουμε την έξοδο από το ευρώ. Αλλά απ’ αυτή την εξέλιξη δεν πρέπει να απομονωθεί η Ελλάδα. Και με τις σημερινές εξελίξεις φαίνεται ότι είναι πιθανότερο να απομονωθεί τελικά η ίδια η Μέρκελ.

Δεν μπορούμε να σώσουμε την Ευρώπη, αν η Γερμανία αποφασίσει να την διαλύσει. Αλλά την Ελλάδα μπορούμε να τη διασώσουμε. Και για να το επιτύχουμε πρέπει να έχουμε συμμάχους. Στην Ευρώπη και όχι μόνο...

Η συζήτηση για την «πατρότητα» της ιδέας του ευρωομολόγου μόνο στην Ελλάδα γίνεται. Οπου κυριαρχεί ακόμα η πασοκική προπαγάνδα.

Στην Ευρώπη, μόνο γέλια προκαλεί ο ισχυρισμός ότι πρόκειται για... ιδέα του Γιώργου Παπανδρέου!

Εκείνο, όμως, που κατάφερε ο Σαμαράς είναι να απορρίψει το Μνημόνιο μέσα στην Ελλάδα, να απορρίψει τη Μνημονιακή πολιτική στην Ευρώπη (δηλαδή το Μηχανισμό της Μέρκελ), να αποφύγει πλήρως την «απομόνωση» και να πρωτοστατεί σήμερα σε ένα πλειοψηφικό ρεύμα μέσα στα ευρωπαϊκή όργανα, μαζί με άλλους εθνικούς και κοινοτικούς ηγέτες πρώτης γραμμής.

Σήμερα δεν είναι μόνος, είναι «μετά πολλών».

Κι αναγνωρίζεται, μάλιστα, από τους υπόλοιπους ως «πρώτος».

Κι άσε το Γιώργο να μαζεύει με τη Βάσω... υπογραφές!

Η πραγματική μάχη, βέβαια, δίνεται μέσα στην Ελλάδα. Για μια άλλη πολιτική διεξόδου από την κρίση με Ανάπτυξη, μετά την απεμπλοκή από το Μνημόνιο.

Η συμβολική μάχη δίνεται στην Ευρώπη: για την εξουδετέρωση του μηχανισμού Μέρκελ μέσα από το ευρω-ομόλογο.

Και η πιο ουσιαστική μάχη, για να αντέξουν οι εθνικές κοινωνίες από τους «αποδομητές» που πάνε να τις ισοπεδώσουν, δίνεται και εντός και εκτός κάθε χώρας μέλος. Με πραγματικούς και συμβολικούς όρους.

Το Ευρωομόλογο λοιπόν, είναι η άλλη μάχη – η συμβολική - που δίνεται κατά την Μνημονιακής πολιτικής εκτός Ελλάδας, στην Ευρώπη.

Το πιθανότερο είναι ότι τα ευρωομόλογα δεν θα σώσουν την Ελλάδα, ούτε την Ευρωζώνη.

Αλλά σίγουρα θα εξασφαλίσουν ισχυρές διεθνείς συμμαχίες για το Σαμαρά.

Γιατί για... «απομόνωσή» του δεν μιλάνε πια ούτε οι εχθροί του...

ΝΖ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 07/01/2011 09:19:32

    Δέ λέω, καλή ιδέα να τυπώνεις χρήμα - και μάλιστα να την πληρώνουν άλλοι τη νύφη !

    Το μυαλό όλων αυτών των χωρών που διόγκωσαν τον δημόσιο τομέα τους εις βάρος της ανάπτυξης, είναι πάντα στις ασπιρίνες. Ενέσεις δέν εννοούν να κάνουν, καθαρτικό δέν δέχεται ο ποπός τους - για όλα φταίει η Γερμανία, το σκιάχτρο της αποτυχίας τους.

    Και δώσ'του το ίδιο σιροπάκι : δώστε μας λεφτά να κάνουμε δημόσιες επενδύσεις, να αναθερμανθεί η οικονομία, να πάρουν καλή σύνταξη οι συνταξιούχοι για να κινηθεί η αγορά - και τα μυαλά στην αναδιάρθρωση, στο κούρεμα, στον Ντάριο Φό (δέν πληρώνω !), σ'εκείνα που μας χρωστάει η Γερμανία απ'το 40, αλλά για το κλύσμα που τώρα πιά πρέπει να φτάσει μέχρι τον οισοφάγο, ούτε κουβέντα !

    • Πετρος Μ. avatar
      Πετρος Μ. @ τσώφλι πασατέμπου 07/01/2011 10:48:05

      Νεοφιλελεύθερος ανθελληνικός παροξυσμός.
      Τόση αξία όσο ένα τσώφλι πασατέμπου.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Πετρος Μ. 07/01/2011 12:28:10

        Πάντα θεραπαινίδες των ξένων συμφερόντων ήταν και είναι οι νεοφιλελεύθεροι εν Ελλάδι, Πέτρο. Το ότι ο Μητσοτάκης και η φαμίλια του είναι διαχρονικά οι άνθρωποι των Γερμανών, τυχαίο είναι;

        Για την "αξία" τους βέβαια, όπως και για αυτή των άλλων νεοφιλελεύθερων απολειφαδιών αριστεροδεξιάς προέλευσης (Μάνος, Κουβέλης κ.λπ), έχει αποφανθεί πολλές φορές ο ελληνικός λαός.

      • τσώφλι πασατέμπου avatar
        τσώφλι πασατέμπου @ Πετρος Μ. 07/01/2011 14:46:49

        Ενώ εσύ, Πέτρο.... με τέτοιο ψευδώνυμο, πόσο βάρος θα έχουν τα γραπτά σου...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ τσώφλι πασατέμπου 07/01/2011 12:30:51

      Το κλύσμα, ας το κάνουν στους εαυτούς τους και στους "δορυφόρους" τους (Εσθονία, Τσεχία, Σλοβακία κ.λπ). Εδώ δεν περνάνε αυτά. Έστω και αργά, ο λαός θα εξαναγκάσει κάποιον να τους πει "άει... κουρευτείτε" και να πάνε στο καλό. Όπως εξανάγκασε ο λαός το Μεταξά να πει το "Όχι".

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Αυριανιστής 07/01/2011 16:09:08

        Έχω την εντύπωση ότι, αν ζούσε ο "δικτάτορας" Μεταξάς, θα τον εξανάγκαζε ο λαός προς την σωστή κατεύθυνση. Ένω τον ΓΑΠ, που σαν πρόεδρος δημοκρατίας (έπρεπε να) είναι και πιό ευαίσθητος στα κελεύσματα του λαού, τον έχει αναγκάσει σε λάθος.
        Άρα, η σημερινή δημοκρατία είναι αυταρχικότερη της παλαιάς δικτατορίας.
        Άρα, το θέμα είναι ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟ (δεύτερη φορά που το αναφέρω, αυτή την εβδομάδα).

  2. βαγόνι avatar
    βαγόνι 07/01/2011 09:20:37

    "μεσαία τάξη"...."επιχειρηματικότητα"....!
    'Ηρθε η ώρα να ορίσει κανείς τί εννοεί με ανάλογους όρους: ποιά η έκταση
    της μεσαίας τάξης και της,εξ'αυτής απορρεούσης,επιχειρηματικότητας;
    Ποιός ο ζωτικός χώρος που δίνεται στην επιχειρηματικότητα;
    Διότι άν πρόκειται για ένα δέκα-δεκαπέντε τοις εκατό του πληθυσμού που
    μιλά εξ΄όνόματος των δικαιωμάτων που απορρέουν απο την "ατομική ιδιοκτησία",φυσικό σύμμαχο του μεγάλου κεφαλαίου, επωφελούμενο κι'
    αυτό της αθλιότητας των εργασιακών σχέσεων....έ, τότε αιρέτω!
    Μήπως μιά ...αυτοδιαχειριστική μονάδα απο μισθωτούς εργαζόμενους,
    στη μεταποίηση και τις υπηρεσίες, δεν θα συνιστούσε αποδεκτή μορφή
    υγιειούς συλλογικής "επιχειρηματικότητας";
    'Αν η διατήρηση ενός αυτονήτου εθνικού πεδίου αναπνοής βασίζεται
    στον παραδοσιακό διαχωρισμό των τάξεων, υπονοώντας ότι της "γής
    οι κολασμένοι" θα μείνουν ως έχουν ή και το επίπεδο ζωής τους θα
    επιδεινώνεται,επειδή γιατροί,δικηγόροι,φαρμακοποιοί,μηχανικοί και λοιποί"ελεύθεροι επαγγελματίες" συνιστούν sine qua non προυπόθεση
    διατήρησης της συνοχής του εθνικού κράτους....έ, τότε δεν έχετε μάλλον
    αντιληφθεί την ανεπίστροφη πορεία του σημερινού ισοπεδωτικού
    καπιταλισμού-καζίνο!
    Το γεγονός ότι η ευρωπαική σοσιαλδημοκρατία "μεταλλάχθηκε" δεν
    σημαίνει ότι η επαναφορά του δεξιού πουζαντισμού είναι μια ..δίκαιη
    υπόθεση! Τα "μείγματα" που προτείνονται παραμένουν απεγνωσμένη
    προσπάθεια διάσωσης ενός πολιτικο-οικονομικού συστήματος που
    καταρρέει....Τό ότι δεν διαμορφώθηκαν,ακόμη,πειστικές προτάσεις
    υπέρβασης του,δίνει ακόμη ελπίδες αποκατάστασης του ancien régime..
    ου μήν πολύ!

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/01/2011 09:41:05

    Η λογική και η χρονική εξέλιξη (και ο πράσινος χαμελεοντισμός ΓΑΠ και απανταχού σοσιαληστών), είναι όπως τα λες.

    Δες όμως τα "ρήγματα":

    Σοσιαληστές - μή Σοσιαληστές (πανευρωπαϊκά και σε όλη την Δύση)
    Σοσιαληστές - μη Σοσιαληστές (στην Γερμανία)
    Νότος - Βορράς (η Μέρκελ, δεν είναι σοσιαλήστρια)
    Κράτη Έθνη - Κεντρική Διοίκηση
    Ευρώπη - υπόλοιπος κόσμος
    Δύση (συν Ευρώπη) - Υπόλοιπος κόσμος
    Δύση - Ευρώπη
    Αμερική - υπόλοιπος κόσμος

    Φυσικά και οι συμμαχία των Ευρωπαίων μη σοσιαληστών είναι σοβαρότερο εγχείρημα από την συλλογή υπογραφών από ΠΝΖ (Πράσινα Νεοταξικά Ζόμπυς), αλλά τα ρήγματα είναι τα παραπάνω.

    ΔΕΝ ξέρω πως θα παίξουν τα ρήγματα. Το μόνο ιστορικό προηγούμενο είναι οι παραμονές του ...Α΄ Π.Π. Με το φτωχό μου μυαλό βλέπω ως μόνη ελπίδα την συσπείρωση των "μη σοσιαληστών", με λιγότερη νεοταξική πρασινίλα, και χαλάρωση του ευρώ. Αλλά λογαριάζω χωρίς τους ξενοδόχους: Γερμανία, ΗΠΑ, Κίνα.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/01/2011 09:54:21

    Πολυ δυσκολη η συσπειρωση των μη σοσιαλιστων αφου εχουν αντιθετα συμφεροντα.Υπαρχει κατι που λεγεται Ευρωπαικο Λαικο Κομμα που ομως περιλαμβανει τη δεξια του Βορρα -που δεν ειναι μονο η Μερκελ αλλα και οι Ολλανδοι,Αυστριακοι,Δανοι κλπ που ειναι παραγωγικοτεροι που δεν θελουν το ευρωομολογο και οι Νοτιοι που το θελουν για να πληρωνουν οι Βορειοι τα ελλειμματα τους.
    Το κλειδι ειναι η Γαλλια και ο Σαρκοζυ που θελει να κρατησει την Ευρωπη ενωμενη και το μεσογειακο Νοτο μεσα και τι επιρροη εχει αυτος στη Μερκελ.
    Παντως σωστο ειναι να προσπαθησει η Ελλαδα να ξανατοποθετηθει μαζι με τους αλλους Μεσογειους και να μην ειναι χωριστα.Τα υπολοιπα δεν εξαρτωνται απο εμας.

  5. δρόμος avatar
    δρόμος 07/01/2011 11:31:33

    Αγαπητέ ΝΖ, πολύ χαίρομαι που πρόλαβα να διαβάσω το εξαιρετικό κείμενό σου πριν φύγω για δουλειά. Έτσι, για να ησυχάσουμε με τις εσωκομματικές χαζο-αιτιάσεις που μας κυνηγούν κοντά ένα χρόνο τώρα, από το περίφημο ΟΧΙ στο Μνημόνιο. Και για έναν άλλο λόγο: άκουσα με τα αυτιά μου σήμερα το πρωί τον Παπαδημητρίου στον Σκάι να λέει ότι ευτυχώς συνετίστηκε ο Σαμαράς και συμφωνεί τώρα με την πρόταση Παπανδρέου για το Ευρωομόλογο!!!! Να ψάχνεσαι, δηλαδή, να δεις αν σωστά θυμάσαι τα πράγματα όπως ΣΤ'ΑΛΗΘΕΙΑ έγιναν, ή μήπως άρχισε κιόλας το Αλτσχάιμερ ...

    Όσο για την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα, καλό θα ήταν όλοι να ψαχτούμε, αν όντως τα εννοούμε όσα λέμε θεωρητικά, αλλά στην πράξη όλο γκρίνια είμαστε και νοσταλγία του έτοιμου προϊόντος με ξένα κόλλυβα ...

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ δρόμος 07/01/2011 11:54:05

      Εύστοχη παρατήρηση...

      Καλή Χρονιά Δρόμε μου!

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ δρόμος 07/01/2011 11:56:10

      Εγω ομως ξαναρωταω αυτο που εγραψα και σε αλλο ποστ : ο Παναγιωτοπουλος και η Τζοτζολα τι κανουν απεναντι σε αυτα που λεει ο ΣΚΑΙ και ο καθε ΣΚΑΙ.
      Φυσικα δεν μπορουν να απαντουν στον καθενα αλλα μπορει να βγει μια ανακοινωση του στυλ "με αφορμη διαφορα δημοσιευματα του τυπου και εκπομπες της τηλεορασης υπενθυμιζουμε οτι η προταση για το ευρωομολογο ειναι προταση της ΝΔ απο πριν απο το μνημονιο και παραμενει σταθερη θεση" ή κατι παρομοιο.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ ψυχραιμια 07/01/2011 12:11:06

        Συμφωνώ στο επικοινωνιακό σκέλος, χωρίς να υπεισέρχομαι επί της ουσίας του θέματος "Το ευρωομόλογο είναι Καλό ή Κακό?"

        Αμέσως μετά από την ανακοίνωση της εκστρατείας υπογραφών για το ευρωομόλογο θα ήταν καλό να είχε οργανωθεί μίνι συνέντευξη τύπου υπενθύμισης ότι ήταν πάγια θέση της ΝΔ πολύ πριν την αντιγράψει το Πασοκ.

        Όσον αφορά στην ουσία, ο εσωτερικός δανεισμός [ευρωομόλογο] είναι καλό ένα εργαλείο άσκησης οικονομικής πολιτικής, αλλά σε σχετικά ήρεμες συνθήκες, όπως άλλωστε έχει πει ο Α.Σ., ότι ήταν πάντα υπέρ ενός ευρωομολόγου.

        • factorx avatar
          factorx @ αλλενάκι 07/01/2011 12:38:26

          Τα είπε χοντ΄ρα στην Βουλή

        • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
          ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ αλλενάκι 07/01/2011 12:47:47

          Η ερωτηση ΣΗΜΕΡΑ ειναι,
          τι θα συμβει με το υπογεγραμμενο Μνημονιο και την Δανειακη Συμβαση- μη κυρωμενη απο Βουλη για 110 Δις, ΕΑΝ και εφοσον εκδοθει το Ευρωομολογο.
          Θελω ΣΗΜΕΡΑ να μας πουν τι θα συμβει τοτε... Θα λειτουργουν παραλληλα? Συμπληρωματικα?
          Εγω θελω επιτοκια Ευρωομολογου στα σημερινα Δανεια με επιμηκυνση ή οχι.

          τι εχουν να μας πουν? Γνωριζουν? 'η πετανε ιδεες για συζητση και συγχρονως να τρεχουν τα ενυποθηκα και το Μνημονιο???????????

          ΠΠ

          • Αρματιστής avatar
            Αρματιστής @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 07/01/2011 13:30:34

            Όσο και να ρωτάς για τη δανειακή σύμβαση κανένας δεν θα σου απαντήσει. Μήπως έχεις μάθει τη θέση της ΝΔ; Έχεις ακούσει τι θα κάνει σχετικά με τη σύμβαση αν γίνει κυβέρνηση; (Γράφω αν γιατί με τα μυαλά που κουβαλάνε, το όταν είναι μακριά). Αν γίνει πρωθυπουργός ο Σαμαράς θα την καταγγείλει; Αν εν τω μεταξύ έχει επικυρωθεί θα σεβαστεί τις υπογραφές;

            Έχεις παρατηρήσει ότι όλοι εδώ αποφεύγουν να το σχολιάσουν; Όπως αποφεύγουν να σχολιάσουν και τη θέση της ΝΔ στην επίσκεψη του ΓΑΠ στο Ερζερούμ... Από τα δύσκολα μένουν όλοι μακριά....

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Αρματιστής 07/01/2011 14:17:40

            To εχει πει.Τα δανεια θα γινουν σεβαστα.

  6. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 07/01/2011 13:22:21

    Τα νεοφιλελεύθερα δοχεία κλύσματος, κάτι ανάλογο προς τα δοχεία νυκτός, κοινών καθίκια, είναι πολλά. Τα συναντάμε καθημερινά. Και τα περισσότερα βολεμένα, καλοταϊσμένα από το δημόσιο κορβανά και τις κρατικές προμήθειες. Αφού έφαγαν και εκμεταλλεύτηκαν, τώρα θέλουν να βάλουν τους άλλους να πληρώσουν.

    Η συμπεριφορά τους ανάλογη με της Γερμανίας, που μάλιστα τη θαυμάζουν. «Τα πλεονάσματα μου, χρέη σας». Ή με την αντίστοιχη των τραπεζών: «Μονά ζυγά δικά μου». Και είναι και πολύ κυνικοί βρε παιδί μου.

    Ένα τέτοιο δοχείο «κοινώς καθίκι» πέρασε από το γραφείο μου προχθές. Ανώτερος υπάλληλος αυτός και η γυναίκα του σε μεγάλη ΔΕΚΟ. Διδάσκει και σε πανεπιστημιακό τμήμα. Καλοπληρωμένοι. Αφού πριν καιρό με συμβούλευε ότι αν έχω λεφτά και θέλω να τα σώσω πρέπει να τα βγάλω έξω, προχθές καταφερόταν με προσβλητικές εκφράσεις εναντίον του 80% των πολιτών που τα έφαγαν και χρεοκόπησαν την Ελλάδα. Έλεγε τα ίδια με το χοντρό και χειρότερα. Τον ξαπόστειλα στολίζοντάς τον με τα ανάλογα Γαλλικά.

    Κάποτε αναρωτιόμουν γιατί αυτοί που το 1941 πήραν τα βουνά, όταν έγιναν δύναμη άρχισαν ένα κύκλο αίματος εναντίον των επονομαζόμενων αστών. Έλεγα γιατί τόσο μίσος;;; Έλληνες εναντίον Ελλήνων; Αδέλφια εναντίον αδελφών;

    Σήμερα έχω μια κάποια εξήγηση! Είναι πλέον ή βέβαιο ότι τα νεοφιλελεύθερα δοχεία καλλιεργούν με όποιο τρόπο μπορούν το ταξικό μίσος. Άλλος πολύ άλλος λιγότερο.

  7. spiros avatar
    spiros 07/01/2011 13:46:34

    Αγαπητέ ΝΖ Πολύ καλή παρουσίαση των γεγονών και ανάλυση. Από την ομιλία του Παπανδρέου φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι ο Παπανδρέου δεν έχει συμμάχους στην ΕΕ. Τον έχουν εγκαταλήψει ακόμη και οι Σοσιαληστές. Όλα αυτά δείχνουν ότι συντομότατα έχουμε εκλογές , και δείχνουν απέλπιδες προσπάθειες νακερδίσει πολιτικό χρόνο πριν φύγει υπό τις χειρότερες συνθήκες.

  8. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 07/01/2011 13:54:30

    Στα κτήνη του νεοφιλελευθερισμού, κάθε βαθμίδας και κάθε αξιώματος, δεν ταιριάζει καμία "αστική ευγένεια" και αβρότητα. Μόνο δοσίλογοι συνεργάτες των ναζί πρέπει να θεωρούνται, και ως τέτοιοι να αντιμετωπίζονται.

  9. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 07/01/2011 15:06:30

    390 δίς έφτασαν φίλοι μου. Δέν πληρώνονται χωρίς θυσίες, χωρίς επώδυνα μέτρα - ούτε το ευρωομόλογο μας σώζει, ούτε τα κουρέματα, οι επιμυκήνσεις, οι αναδιαρθρώσεις και τα όνειρα περι στάσεων πληρωμής. Έχει φύγει πιά απ'το στάδιο της διαχείρησης το πρόβλημα - νά γιατί κάποιοι εδω μέσα μιλάνε για τσαμπουκάδες και επαναστάσεις και οργές λαού και επιστροφή στη δραχμή. Παιδικά πείσματα !

    Η Ελλάδα δέν φαλίρισε μόνο οικονομικά, διαχειριστικά, αλλά έφτασε σε αδιέξοδο όλο το σάπιο και φαύλο μοντέλο που στήριζε για δεκαετίες η κομματοκρατία της για να διαιωνίζει τα προνόμιά της. Κάτι σάν την κατάρρευση της σοβιετικής νομενκλατούρας που παρέσυρε όλη την ΕΣΣΔ. Ηγέτη που να υπόσχεται αίμα και δάκρυα χρειάζεται τώρα η πατρίδα μας.

  10. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 07/01/2011 15:39:33

    *Πρόσθετα μέτρα ύψους 2,58 δισ. ευρώ ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το 2012, έναντι των 700 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το αρχικό κείμενο του Μνημονίου, λόγω κυρίως των αστοχιών που κατέγραψε ο περυσινός προϋπολογισμός. Το συνολικό ποσό μάλιστα για το 2012 ανέρχεται στο ποσό των 4,3 δισ. ευρώ.

    Αυτο το ακουσατε απο καποιον??? ΟΧΙ !! κατα τ αλλα το Ευρωομολογο μας μαρανε ΣΗΜΕΡΑ και μεχρτι 2013 και ανν...... Σταχτη στα ματια. Πουλανε ελπιδα στο μελλον, σαν τα swaps του Σημιτη!!!

    *Το νεοσύστατο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συστημικού Κινδύνου (European systemic risk board, ESRB), το οποίο θα αρχίσει να λειτουργεί μέσα στον Ιανουάριο, θα έχει ως στόχο να εκδίδει προειδοποιήσεις για ενδεχόμενους κινδύνους όσον αφορά στην οικονομία ή το χρηματοπιστωτικό σύστημα της ΕΕ καθώς και συστάσεις για την αντιμετώπισή τους.

    Αυτο το ακουσατε απο καπου?? ΟΧΙ !!!! Τωρα ποιος θα ειδοποιει για κινδυνους στην Ευρωζωνη ειναι μεγαλο θεμα !!! Ποιοι συμετασχουν στο ESRB ?? Θα εχουμε Ελληνα εκπροσωπο?? Ποιον?? Που δουλευε πριν?

    ΠΠ

  11. ΝΖ avatar
    ΝΖ 07/01/2011 17:41:27

    Τρείς παρατηρήσεις:
    Πρώτον, τα ελλείμματα των χωρών του Νότου ήταν σε μεγάλο βαθμό τα πλεονάσματα των χωρών του βορρά.
    Δεύτερον, οι Γερμανοί (και οι λοιπ0ί υποστηρικτές τους) μέσα στην Ευρώπη, μας δάνεισαν για να μας πουλήσουν τα προϊόντα τους. Τότε δεν τους πείραζε όταν δάνειζαν μια χώρα ελλειμματική, που η παραγωγική της βάση συρρικνωνόταν συνεχώς. Δεν το "έβλεπαν"!
    Μας τα πήραν με δύο τρόπους μέχρι τώρα:
    -- Μας πούλησαν τα προϊόντα τους και μας τα πήραν ως πελάτες τους.
    -- Μας δάνεισαν για να αγοράσουμε τα προϊόντα τους και τώρα μας τα παίρνουν ως δανειστές μας (αφού δεν μπορούμε πια να είμαστε πελάτες τους, αφού δεν έχουμε να αγοράσουμε. Άσε που ακόμα όλο και κάτι μας πουλάνε...)
    -- Τώρα καταστρέφουν τη χώρα και μας σπρώχνουν έξω από το ευρώ, για να έλθουν αύριο και να επενδύσουν κωψοχρονιά. Αγοράζοντας τράπεζες και ακίνητα για ψίχουλα.
    Κι ύστερα εμφανίζονται διάφορα... "τσόφλια" (πασατέμπου κι όχι μόνο) και μας μιλάνε για αγορές και ανταγωνιστικότητα.
    -- Όσοι από μας χρόνια τώρα φωνάζαμε ότι η χώρα κακώς μπήκε στο ευρώ με ισοτιμία 340,79 δραχμές όταν θα έπρεπε να έχει μπεί με 450-500 δραχμές, μας έλεγαν "αντι-ευρωπαϊστές".
    -- Οταν για χρόνια τους λέγαμε ότι το εύκολο χρήμα διαφθείρει την κοινωνική βάση της χώρας και διαλύει τον παραγωγικό ιστό, ενώ μας οδηγεί σε υπερχρέωση, μας έλεγαν "ακραίους" και "γραφικούς".
    -- Τώρα που λέμε οτι οι ίδιοι οι Γερμανοί στήριζαν ελληνικές κυβερνήσεις που τους αγόραζαν τα προϊόντα τους (ακόμα κι αν ήταν υποβρύχια που... έγερναν λιγουλάκι) κι έχουν κι αυτοί ευθύνες για το καθεστώς διαφθοράς που επιβλήθηκε στην Ελλάδα, θα λένε... "εθνικιστές".
    Και μας κάνουν και μαθήματα μακρο-οικονομικών του κ****
    Και τώρα που τους λέμε ότι το Μνημόνιο δεν αφήνει τη χώρα να ανασάνει και να μπορέσει να ξεπληρώσει τα χρέη της, μας λένε "λαϊκιστές"!
    Λοιπόν, αφού κουβέντα σοβαρή δεν μπορούμε να κάνουμε μαζί σας, μπορούμε και να αλλάξουμε τροπάρι:
    Για σκεφτείτε να χρεοκοπήσουμε. Πλήρως και αμέσως.
    Δεν πληρώνουμε ούτε τόκους ούτε τίποτε.
    Κι ελάτε να ξανασυζητήσουμε το χρέος συνολικά:
    Όπως γίνεται πάντα στην αναδιάρθρωση:
    Σας χρωστάμε λιγότερα (κούρεμα) θα τα πληρώσουμε με χαμηλότερα επιτόκια (κι άλλο κούρεμα) και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (επιμήκυνση). Κι αν γουστάρετε. Αλλιώς πάρτε τα ομόλογα και κάντε τα ταπετσαρία για τον τοίχο.
    Τι θα πάθουμε εμείς;
    Πρώτον, βγαίνουμε από το ευρώ, κάνουμε υποτίμηση και αμέσως ανασαίνει η παραγωγή μας.
    Δεύτερον, χρεωκοπούν οι τράπεζές μας, οι οποίες έτσι κι αλλιώς δεν δίνουν δάνεια πλέον και δεν θα μας λείψουν. Τις κρατικοποιούμε και αργότερα τις πουλάμε με διάφορο...
    Τρίτον, αν απαλλαγούμε από τους τόκους γλιτώνουμε αμέσως 6% του ελλείμματος. Επί τόπου! Το υπόλοιπο 3,5% μπορούμε να το σβήσουμε με ενίσχυση της παραγωγής και πωλήσεις περιουσίας του δημοσίου. Έχουμε άφθονη, μέχρι να ισορροπήσουμε. Τα δανεικά της Τρόϊκας δεν πάνε ούτε σε μισθούς ούτε σε συντάξεις, πάνε σε αναχρηματοδότηση του χρέους, το οποίο θα το έχουμε στείλει για... "κούρεμα".
    Με πολύ μικρότερες περικοπές σπατάλης (αληθινής σπατάλης, όχι συντάξεων του 700 ευρώ!) μπορούμε να το μηδενίσουμε εντελώς το έλλειμμα, αν έχουμε απαλλαγεί απο τις υποχρεώσεις για τόκους.
    Θα περάσουμε δύσκολα. Αλλά όχι πιο δύσκολα απ' ό,τι ήδη περνάμε τώρα.
    Και θα βγούμε μιαν ώρα αρχύτερα.
    Ενώ τώρα δεν θα βγούμε ποτέ...
    Τώρα να δούμε τι θα πάθουν όσοι μας εκβιάζουν:
    Πρώτον, αν χρεοκοπήσει ξαφνικά η Ελλάδα θα μείνουν με καμιά 100 δισεκατομμύρια ελληνικά ομόλογα στις τράπεζές τους, που δεν θα αξίζουν τίποτε. Πάρτε νάχετε...
    Θα πάθει τέτοιο τραμπάκουλο το τραπεζικό τους σύστημα που θα τρέχουν σας δαρμένα σκυλιά σκούζοντας κάϊ-κάϊ-κάϊ...
    Θα εκτιναχθούν τα spreads σε όλα τα ομόλογα όλων των "περιφερειακών χωρών του Νότου, των λεγομένων PIIGS (και όχι μόνο). Κυριολεκτικά θα τους φάνε τα...γουρούνια...
    Αυτά ξεπερνούν το ενάμιση τρισεκατομμύριο (χωρίς τα ελληνικά). Και θα αντιμετωπίζουν όλοι οι εταίροι μας πολλαπλάσια πρόβλημα από εκείνο που σήμερα τους τρομάζει.
    Επίσης, θα αναγκαστούν κι άλλες χώρες της ευρωζώνης να βγούν από το ευρώ. Κι αυτό θα παρασύρει κι άλλες, που σήμερα δεν έχουν πρόβλημα (υποτίθεται). Και να δούμε τί θα μείνει από το ευρώ και την Ένωση...
    Κι ύστερα να δούμε που θα βρούν να πουλάνε τα προϊόντα τους οι αλαζονικοί μας εταίροι. Γιατί με το σκληρό ευρώ που επιδιώκουν, δεν θα πουλάνε ούτε παραμάνες στους δικούς τους...
    Αφού θέλετε μαθήματα πολιτικής οικονομιας, να σας δώσουμε ένα στα γρήγορα να συνέλθετε...
    Εμείς θα συνέλθουμε έστω και μόνοι μας. Έχουμε αναξιοποίητα περιουσιακά στοιχεία και αναξιοποίητα συγκριτικά πλεονεκτήματα.
    Θα περάσουμε κάποια δύσκολα χρόνια (αυτό έτσι κι αλλιώς δεν το γλιτώνουμε), μάλλον λιγότερο δύσκολα απ' ό,τι με το Μνημόνιο (με το οποίο δεν θα σηκώσουμε κεφάλι ποτέ), αλλά θα συνέλθουμε.
    Οι Σουηδοί που μας κάνουν τους ξύπνιους είναι εκτός ευρώ. Οι Δανοί το ίδιο. Οι Εγγλέζουν το ίδιο. Και οι Γερμανοί που μας κουνιούνται, όταν αποφάσισαν την ενοποίησή τους, γράψαν τους πάντες (και την Ευρώπη) στα παλαιότερα των υποδημάτων τους και μαγείρεψαν τα νούμερά τους, έτσι ώστε να μην περιλαμβάνονται στα δημοσιονομικά ελλείμματά τους τα ελλείμματα των δικών τους ΔΕΚΟ (που τώρα τα υπολογίζουν σε μάς).
    'Ετσι μπήκαν στο ευρώ. Κι όταν τακτοποίησαν το μαγαζί τους - κι αφού παραβίασαν το Σύμφωνο Σταθερότητας για κάμποσα χρόνια - ύστερα κάνουν "μαθήματα" στους άλλους.
    Από τους οποίους οι ίδιοι επωφελήθηκαν πολλαπλά και θέλουν να επωφεληθούν κι άλλο.
    Έψαχναν για χώρες με διεφθαρμένες ηγεσίες και τις βρήκαν.
    Κι όπου δεν ήταν αρκετά διεφθαρμένες τις διέφθειραν ακόμα περισσότερο οι ίδιοι.
    Η εταιρία που διέφθειρε τα πάντα στην Ελλάδα λέγεται Siemens είναι γερμανική, και οι αρχές της Γερμανίας γνωρίζουν τα πάντα: Γνωρίζουν ποιοί διέφθειραν, γνωρίζουν ποιοί διεφθάρησαν, αλλά δεν μας τους δίνουν!
    Καλύπτουν τους διαφθείροντες, καλύπτουν τους διεφθαρμένους και βρίζουν όλους εμάς τους υπόλοιπους που πληρώνουμε το λογαριασμό!!!
    Για σκεφτείτε λοιπόν, να τους στείλουμε στο διάολο, να δούμε ποιός θα χάσει περισσότερα. Εμείς ή εκείνοι;
    ΕΚΕΙΝΟΙ. Πολύ περισσότερα...
    Όχι δεν προτείνω να πάμε σε τόσο "ριζοσπαστικές" λύσεις.
    Μη μου ανησυχείτε μερικοί-μερικοί...
    Απλώς τα έγραψα όλα αυτά για να δείξω, ότι και πολιτικά εργαλεία έχουμε στα χέρια μας και οικονομικά επιχειρήματα και απ' όλα, για να υπερασπιστούμε τα δικαιά μας. Και να διαπραγματευθούμε μπορούμε. Και να εκβιάσουμε μπορούμε (δεν υπάρχει διαπραγμάτευση χωρίς το στοιχείο του "εκβιασμού")
    Και να κερδίσουμε μπορούμε!
    Διότι εμείς ό,τι ήταν να χάσουμε το χάσαμε ήδη.
    Οι απέναντί μας τώρα θα αρχίσουν να χάνουν.
    Κι από μας εξαρτάται αν θα χάσουν λίγα, ή πολλά ή τα πάντα.
    Εμείς ζητάμε το καλύτερο για τη χώρα μας. Και καλύτερο για τη χώρα μας δέν είναι τα σπάσουμε όλα, να τα κάνουμε όλα λιάδα.
    Αλλά αν μας σπρώξουν στην απόλυτη απελπισία, ας το γνωρίζουν, ότι εμείς πια έχουμε να χάσουμε πολύ λιγότερα απ' ό,τι εκείνοι.
    Δεν είναι μόνο πλεονέκτες οικονομικά που είναι απολύτως ανήθικο (και διαλύει την Ένωση). Οδηγούν τους πάντες στην απελπισία (που είναι και ηλίθιο).
    Οι Γερμανοί έχουν συνηθίσει κάθε πενήντα χρόνια να πυροβολάνε τα πόδια τους.
    Αυτή τη φορά, όμως, δεν θα το πληρώσουμε ακριβά εμείς.
    Αρκετά πληρώσαμε.
    Δώκαμαν, δωκαμαν.
    Κι άει σιχτήρ, όπως έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι

    • Petros avatar
      Petros @ ΝΖ 07/01/2011 21:03:23

      ++++++++

    • anonymous avatar
      anonymous @ ΝΖ 07/01/2011 22:00:19

      Η προσωπική μου γνώμη είναι να εκδώσουμε άτοκα ομόλογα και να τα μοιραστούμε μεταξύ μας. Δεν εννοώ τον κοσμάκη αλλά κυρίως τις τράπεζες τις επιχειρήσεις και τις μεγάλες εταιρίες. Βέβαια να συμμετέχει και ο κόσμος στο μέτρο του δυνατού. Εγώ αν φύγει το ΠΑΣΟΚ από τα πράγματα και βγάλουν τέτοια ομόλογα θα αγοράσω μερικά, ανάλογα πάντα με τις δυνάμεις μου. Αν μείνει το ΠΑΣΟΚ δεν τους δίνω μία γιατί τους θεωρώ αλήτες.
      Τα 1000 Ευρώ για τον καταθέτη έχουν 15 Ευρώ τόκο το πολύ. Νομίζω ότι δεν είναι μεγάλο το ποσό και μπορούμε να το δεχτούμε και να το σηκώσουμε.

      Τώρα αν ξεφορτωθούμε τους τόκους λασκάρουμε. Μετά θα πληρώνουμε 10 δις το χρόνο για εξόφληση των άτοκων ομολόγων και μόλις ξεχρεώσουμε βγαίνουμε από το Ευρώ.

      Βασικά συμφωνώ με το σχόλιο, κατά τη γνώμη μου κι έχοντας ζήσει στη Γερμανία νομίζω ότι δε μπορούμε να συνεργαστούμε με τους Γερμανούς, και προτείνω μια λύση.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ΝΖ 07/01/2011 23:12:07

      @ΝΖ
      Όλε

      Δύο παρατηρήσεις, για ζύμωση.
      1. Η αποδοχή αυτής της προσέγγισης από το πολιτικό σύστημα, από μόνη της, θα πυροδοτούσε έναν ήπιο, ελεγχόμενο ή ανεξέλεγκτο αντι-ευρωπαϊσμό στο λαό.
      Ένα "κουφ..λες φέρτε πίσω τα λεφτά μας".
      Θα ξαναγυρίζαμε σε μια εποχή 78-80, με "Όχι στην ΕΟΚ των μονοπωλίων".
      Το κλίμα αυτό θα δυσκόλευε αν δεν απέκλειε πολιτική και οικονομική συνεργασία.
      Η οποία, σταθμίζεται απαραίτητη. Κακώς, αν θες, μπήκαμε, Κακώς, φαγώθηκαν όλα τα κονδύλια χωρίς το παραμικρό όφελος για τη χώρα. Κακώς μπήκαμε με τέτοια ισοτιμία στην ΟΝΕ.
      Αλλά όλα αυτά έχουν δημιουργήσει νέα πραγματικότητα, την οποία οφείλουμε να εκτιμούμε για χάραξη πορείας.

      2. Μια πολιτική όπως αυτή που περιγράφεις απαιτεί κοσμογονικές αλλαγές πλεύσης για την πολιτική τάξη.
      Παράδειγμα, πριν λίγες μέρες ο Σαμαράς είχε πολλαπλή εποικοδομητική επαφή με τον Μάρτενς, για το βιβλίο, το ευρωομόλογο κα.
      Θα μπορούσε να υπάρξει επαφή αν τού 'λεγε "μάς φάγατε τα λεφτά και περνάτε καλά απ΄την πάρτη μας, που αγοράζουμε τα καταναλωτικά προϊόντα σας, γερμένα υποβρύχια απ' τους Γερμανούς και φρεγάτες στρατηγικού πλήγματος απ' τους Γάλλους";.
      Εν κατακλείδι καταλήγει στο "με την Ευρώπη" ή "χωρίς την Ευρώπη".
      Σημειωτέον ότι από την Αμερική μόνο δεινά μπορούμε να περιμένουμε.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Προφήτης 08/01/2011 17:48:39

        Το ευρωομόλογο:

        Ή 1) θα είναι α, β, και γ κατηγορίας, και επομένως θα είμαστε όπως είμαστε αλλά θα δανειζόμαστε με προ 1996 επιτόκια (ή κάτι ενδιάμεσο... +600, +900, όσο). ΜΟΝΟ η αγορά μπορεί να κρίνει το "πόσο" όσο κι αν δεν σου αρέσει

        Ή 2) θα είναι διοικητικά ορισμένο επιτόκιο, με αντάλλαγμα όρους. Τους όρους θα τους υποδείξει αυτός που καλύπτει την διαφορά μεταξύ αγοραίου επιτοκίου και επιδοτουμενου επιτοκία.

        Ή 3) θα είναι ευρωομόλογο για συγκεκριμένα "Έργα". Πχ. θα μας επισκευάσουν το δίκτυο ύδρευσης και θα παίρνουν ένα 40% καπελάκι για την εξόφληση του ομολόγου ύδρευσης. Ή ηλεκτρισμού, ή Πράσινη Παπά+ας. κλπ.

        Και στα τρία σενάρια, δεν έχει "Αμερική" που ΔΕΝ σε θέλει, ούτως ή άλλως. Ο αντιευρωπαϊσμός έρχεται, θες δεν θές. Το αν είναι καλό για την χώρα δεν το ξέρω. Ξέρω τι έχει κάνει ο ευρωπαϊσμός, από το 1981 και μετά και ΔΕΝ μου αρέσει (ούτε εσένα σου αρέσει)

        Ο πιο ψύχραιμος @ψυχραιμίας, έχει πει, ότι εάν γίνουμε πολύ αντιευρωπαϊστές, θα μπούμε σε νεοοθωμανική σφαίρα. Ίσως. Ή θα μπούμε σε Κυπριακή σφαίρα. Ούτε αυτή θα σου αρέσει, αν και εμένα δεν με ενοχλεί (αν είναι βιώσιμη).

        Ξέρω, θα μου πείς "μα είναι Ευρώπη η Κύπρος". Είναι. ΓΙΑΤΙ οι Κύπριοι δεν έχουν ...Μαντέλη; Νομίζω γιατί έχουν πιο δημοκρατικό πολίτευμα. Και ίσως καλύτερη παιδεία. Λύσε αυτά, και είσαι ελεύθερος.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΝΖ 08/01/2011 17:36:50

      Εμένα με εκφράζεις απόλυτα. Πινελιές στις λεπτομέρειες, όποτε θες.

  12. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 07/01/2011 18:59:19

    Άν χρειαστεί θα πάμε και στις ριζοσπαστικές ιδέες,ο λαός δεν αντέχει άλλη κοροϊδία.Δεν του έχει απομείνει ελπίδα για το αύριο, του ξερίζωσαν την ψυχή,δεν έχει να χάσει τίποτε, μόνον να κερδίσει μπορεί όπως πολύ σωστά είπες ΝΖ, όλα όσα είπες είναι σωστά και ειδικά για τους Γερμανούς.

  13. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 07/01/2011 19:02:48

    Αγαπητέ ΝΖ μπορώ να αντιγράψω το σχόλιό σου και να το μεταφέρω σε άλλο blog; μου έρεσε πολύ και ζητώ την άδειά σου για να το κάνω.

    • ΝΖ avatar
      ΝΖ @ Λιζα Αλεξίου 07/01/2011 21:14:10

      Ασφαλώς Λίζα, κάνε ό,τι νομίζεις.
      Και συγγνώμη για το "ξέσπασμα". Αλλά να ξέρετε ότι πρέπει να συγκατούμε τη γλώσσα και τα νεύρα και τις παρορμήσεις μας στην Πολιτική. Αλλά εδώ δεν κάνουμε "πολιτική" κάνουμε ζύμωση. Και κάποτε-κάποτε μπορούμε να τα λέμε έξω από τα δόντια...

  14. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 07/01/2011 21:41:33

    Σ'ευχαριστώ ΝΖ,πού να δείς το δικό μου ξέσπασμα,μόλις το ολοκληρώσω θα στο στείλω,και να ξέρεις οτι, επειδή κάνουμε ζύμωση, πρέπει να τα λέμε πολλές φορές έξω από τα δόντια,Πάντως ευχαριστώ το antinews που με φιλοξενεί,γιατί μπορώ να ακούω πρώτα και να μαθαίνω, και μετά να επικοινωνώ, με όλους σας.

  15. tiramola avatar
    tiramola 08/01/2011 16:54:23

    Μόλις παρθεί απόφαση για το ευρωομόλογο τα spreads θα πέσουν κατακόρυφα.
    Δεν με ενδιαφέρει αν το είπε πρώτος ο Σαμαράς.
    Αν ισχύει μπράβο του.
    Απλώς να θυμηθείτε όσα κουφά γράφατε όταν το είπε ο Παπανδρέου...

    • Misha avatar
      Misha @ tiramola 08/01/2011 17:07:34

      Τιραμόλα

      Τα σπρεντς δεν θα πέσουν, γιατί έτσι βολεύεται και ο ΓΑΠ σου και οι «διεθνείς αγορες» τις οποίες εξυπηρετεί.
      Γνωριζε πολύ καλά πως τα επιτόκια δανεισμού θα εκτοξευονταν και όταν μιλουσε για χρεος 15% , για τιτανικούς και για πιστόλια αλλά και αφ ότου μας έβαλε στο ΔΝΤ.
      Το ευρωομόλογο θα αποδειχτεί ακόμα μια από τις πολλές πομφόλυγες που έχει ξεφουρνίσει από τον περασμένο Οχτώβρη, και αυτοί που αποτελούν τις διεθνείς αγορές το γνωρίζουν πολύ καλά.
      Τα ιδια παραμυθια για πτωση των σπρεντς ξεφουρναγες στο ΑΝΤΙ και πριν μερικούς μηνες. Σημερα με τους «επιτυχημενους» χειρισμούς του ΓΑΠ σου, φτασαμε στο 1000άρικο. Απο βδομάδα ο δεικτης των σπρεντς θα μάχεται με αυτον του χρηματιστηρίου...

      • Λευκοθέα avatar
        Λευκοθέα @ Misha 08/01/2011 17:32:16

        Misha,
        δε θέλει να καταλάβει όποιος δε θέλει να καταλάβει.
        Τον ΓΑΠ τον "έδωσε" ακόμα ο Σόρος
        σε τελευταία του συνέντευξη.
        Είπε το πασιφανές και αυτονόητο:
        ότι η αρχή της κρίσης του Ευρώ
        ήταν όταν βγήκε ο ΓΑΠ και έλεγε τις γαπιές του:
        "Ιnterestingly, interest-rate differentials widened only in 2010, when the newly elected Greek government announced that the previous government had vastly understated the true fiscal deficit.
        That was the start of the euro crisis."

        Παρεπιμπτόντως, ο Σόρος θέλει απεγνωσμένα το ευρω-ομόλογο

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ tiramola 08/01/2011 17:35:16

      Κάτι μας είπες τώρα. Φυσικά και θα πέσουν τα σπρεντς όταν φύγει ο πανικός ρευστότητας. Μέχρι την επόμενη φορά. Ετσι πάει. Αν ζεις σε αυτή την χώρα, θα πρέπει να αναρωτηθείς τι αναταλλάγματα δίνεις καθέ φορά που παίρνεις παράταση. Και να σκεφτείς, για πάρτη σου, όχι για κομματική ή πολιτική ή σχολιαστική χρήση, πού τραβας γραμμή. Και όταν καταλήξεις, εσύ για τον εαυτό σου, πού τραβάς γραμμή, τι κάνεις όταν "περαστεί" αυτή η γραμμή και αισθάνεσαι δέσμιος. Τι κάνεις. Εσύ προσωπικά. Όχι γενικά, ούτε εγώ. Εσύ.

      Από παράταση σε παράταση. Από την στιγμή που ήρθε ο ευφυής κρυπτοπασόκος με σημαία ΝΔ και νευρικό τικ στον ώμο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.