#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/10/2009 14:23
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Τελικά υπάρχουν δύο Καραμανλήδες» (ένας αντιδεξιός μέχρι το κόκαλο εξομολογείται)

 

Δεν πρόκειται για φυγομαχία, αποδοχή της ήττας, υμνωδία του άσματος των κύκνων, αλλά αναδίπλωση. Αναδίπλωση σημαίνει να φορέσει ο Καραμανλής το σακάκι του το μέσα έξω. Να μπορέσει δηλαδή να εξωτερικεύσει μέσω πολιτικού λόγου και πρακτικής, όσα πραγματικά εσωκλείει και δεν του επέτρεψαν να το πράξει οι συγκυρίες.

Αυτά που εσωκλείει όχι μόνο στην νόηση και την καρδιά του, αλλά στα ίδια τα κύτταρα του και πάνω από αυτά, εκεί που εδράζεται η εντελέχεια.

Κατά τις τελευταίες εξελίξεις φάνηκε ότι υπάρχουν δυο Καραμανλήδες. Ο ένας είναι αυτός, που συν όλων των άλλων συμβιβασμών και προσαρμογών, κάλυψε τους Βατοπεδινούς στην ΔΕΘ το 2008 και ανέχτηκε όλα αυτά που γνωρίζουμε. Ο άλλος είναι αυτός που τους εκπαραθύρωσε από τις λίστες υποψηφίων προσφάτως και δήλωσε σήμερα να μαυρίσουν τους υπόλοιπους που εκείνους που «πλήγωσαν την παράταξη».

Ο Καραμανλής της τσόχας και ο Καραμανλής της φόδρας. Η τσόχα ταυτίστηκε με την πόρτα, η φόδρα με το παράθυρο. Η πόρτα απαιτεί φιλοφρονήσεις, επισημότητες, τα «Περάστε αξιότιμοι Κύριοι και κύριοι Συνάδελφοι», υποκλίσεις – ακόμη και όταν ο οικοδεσπότης είναι στραμμένος προς την αντίθετη κατεύθυνση – σαβουάρ-βιβρ απέναντι σε όλους, ακόμη και εάν πρόκειται για τους λωποδύτες της περιοχής, που έρχονται να παραδώσουν την ευχητήριο κάρτα για τις γιορτές, για να εισπράξουν το φιλοδώρημα.

Το παράθυρο συνδέεται με σφαλιάρες. Αντί του σαβουάρ-βιβρ εφαρμόζεται ξεσαβούρωμα. Το είδαμε όσο αφορά συγκεκριμένα πρόσωπα, ας το περιμένουμε όσο αφορά επιλογές, νοοτροπίες και το κυριότερο, εκβιασμούς. Πάντοτε βεβαίως με την δέουσα κοσμιότητα. Όσοι εθίστηκαν στο πέταγμα αυγών με μπογιά στα κτίρια ξένων πρεσβειών, μάλλον θα πρέπει να αρκεστούν, όσο αφορά το φαινόμενο
«Καραμανλισμός» στην ομελέτα του γεύματος
 
 «Σαν έτοιμος από καιρό…ο Καραμανλής», ναι. Όχι όμως για να εγκαταλειφθεί η Αλεξάνδρεια. Γιατί έστω κι αν κάηκε η βιβλιοθήκη της, τα συγγράμματά της χάραξαν βαθιά την καρδιά και την φρόνηση, όχι μόνον των μορφωμένων, αλλά όλων όσων έρχονταν στην αγορά, όχι μόνο για να αγοράσουν ή να πουλήσουν κοτόπουλα, αλλά για να πάρουν κάτι από την αύρα του Αμμώνιου. Και αυτός άφησε τα χνάρια του δίπλα μας, όταν διηύθυνε την Πλατωνική Ακαδημία στην Αγία Πόλη.
Σε κάθε κοινωνικό σχηματισμό υπάρχουν τάσεις, ομάδες, κόμματα, φατρίες. Όσο κι αν αυτό ακούγεται παράξενο, αυτά δεν υπάρχουν μόνο για να χωρίζουν, αλλά κύρια για να ενώνουν. Σωστά εκρίθη ο πόλεμος ως πατήρ πάντων. Το πρώτο και κύριο που γεννά σε βάθος χρόνου η πολιτική αντιπαράθεση, είναι η κοινή επίγνωση για τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν ή και ταλανίζουν την πλειοψηφία των ανθρώπων σε ένα τόπο. Αυτή αποτελεί ένα νέο τόπο στην πορεία της ζύμωσης, της όσμωσης, της επαγωγής και του συντονισμού στην κοινή συνείδηση, που όταν έλθει η ώρα αποτελεί βάση, πλατφόρμα για δράση.

Αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά ο Καραμανλής. Ένας τραγικός άναξ δεν κινείται κύρια από τα ατού, που έχει στην διάθεσή του, αλλά από την επίγνωση της μοίρας. Του τμήματος δηλαδή της εξέλιξης, που έχοντας εναποθέσει το πεπρωμένο εμπρός του, επιζητά την τελείωση. Και το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον. Αλλά και ατού διαθέτει ο Καραμανλής: Και πριν απ’ όλα το ισχυρότερο. Διότι οι αξίες, που μέχρι στιγμής μόνο έθιξε ο Καραμανλισμός, αναφέρονται στην εσωτερική δυναμική της εξέλιξης και αποτελούν σήμερα ένα λεπτό άξονα, ο οποίος όμως δεν παύει να κατέχει την κεντρική θέση.

Πίσω από τα τάλιρα έγραφε παλιά «Ισχύς μου η αγάπη του λαού μου». Όχι μόνο για ένα πολιτικό αρχηγό, αλλά και τον κάθε πολίτη, αποτελεί θλιβερή διαπίστωση το γεγονός ότι η χώρα είναι έτοιμη να εξαντλήσει τα όριά της. Δεν πρόκειται μόνο βαθιά εθνική, κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική κρίση, αλλά για άμεση, ωμή απειλή. Ο κομπογιαννιτισμός, τα γιατροσόφια, οι άδειες υποσχέσεις και τα καμώματα δεν πρόκειται να βοηθήσουν πουθενά. Οι θιγόμενοι δεν αφορούν κάποιες μεμονωμένες κοινωνικές τάξεις και στρώματα, αλλά απειλούν άμεσα όλους όσους δεν έχουν διαβρωθεί τελείως και δεν ταυτίζονται με την διάβρωσή τους. Απαιτείται υπέρβαση για την συστράτευση όλων των υγιών δυνάμεων, που δεν αποδέχονται την αυτοκτονία σε όλες τις εκφάνσεις των κοινών, καθώς και ρήξη.

Είμαι αντιδεξιός μέχρι το κόκαλο. Εάν όμως ο Καραμανλής αποβλέπει στην υπέρβαση μια φορά, εγώ οφείλω να το πράξω δέκα. Και αυτό δεν αποτελεί ούτε καιροσκοπική, ούτε υποτιμητική επιλογή. Να πείσεις τους φίλους και τους οπαδούς σου είναι σχεδόν αυτονόητο. Να μπορέσεις όμως να συστρατευτείς με τους πρώην αντιπάλους σου σε βάση αρχών, αποτελεί επίτευγμα. Αλλά και σωτηρία για τα αυτονόητα.

Θα υπάρξει λοιπόν επάνοδος. Διότι στα λουτρά της Αλεξάνδρειας, της όμορφης αυτής πόλης με τα σοφά υπόγεια ύδατα, πρέπει να ξεπλυθούν πολλά.

Μποτίλια στο πέλαγος

(η φωτογραφία σε αυτήν την σελίδα είναι του καλού μας φίλου Χάρη Παπαδημητρακόπουλου)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΑΛΙΟΣ avatar
    ΠΑΛΙΟΣ 01/10/2009 15:10:47

    factorx: γιατι δεν το βαζεις σε προηγούμενο δημοσίευμα όπου γίνεται σχετική συζήτηση;

  2. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 01/10/2009 16:23:11

    Θα διαφωνήσω με τα γραφόμενα και δεν μπορώ να πω ότι λυπάμαι γι αυτό.
    Η δική μου άποψη, είναι ότι ο ΚΚ είναι ένας έξυπνος μεν τεμπελάκος δε, μπόν βιβέρ που εκχώρησε τη διοίκηση του κράτους σε συμβούλους(τους γνωστούς συμβούλους), οι οποίοι τον έπεισαν ότι μπορούν να βάλουν τη μηχανή της διαφθοράς του ΠΑΣΟΚ, να δουλέψει προς όφελός τους.
    Όταν κατάλαβε το λάθος του, το μόνο που του απέμεινε, ήταν να παριστάνει την τραγική φιγούρα, να κάνει επιτηδευμένη αυτοκριτική και να υπόσχεται δύσκολες αποφάσεις.....για το λαό.
    Έκτός αυτού, εχει και τρομερή ανεπάρκεια να διαχειρίζεται τη λαϊκή δυσαρέσκεια, τη στιγμή που ο ανταγωνιστής του δείχνει να τα καταφέρνει καλύτερα. Ήταν ένας κακός υπάλληλος και τα μεγάλα αφεντικά τον απολύουν.
    Ότι πάθει, του αξίζει 100%.
    Εμείς όμως τι φταίμε, η τιμωρία του Καραμανλή να είναι ο Γιωργάκης?

  3. Υ. avatar
    Υ. 01/10/2009 16:27:49

    Γράφεις: “Διότι οι αξίες, που μέχρι στιγμής μόνο έθιξε ο Καραμανλισμός, αναφέρονται στην εσωτερική δυναμική της εξέλιξης και αποτελούν σήμερα ένα λεπτό άξονα, ο οποίος όμως δεν παύει να κατέχει την κεντρική θέση.”

    Σωστά. Ποιοι γνωρίζουν όμως τη σε βάθος αυτή διάσταση των αξιών του Καραμανλισμού (και κυρίως ποιοι την αποδέχθηκαν κριτικά, μιας και μέσα από την κριτική αποδοχή προκύπτει εν δυνάμει παραδοχή) που εγώ την ονομάζω ιδεολογία? Ελάχιστοι, ελαχιστότατοι. Οι υπόλοιποι περισσότεροι πλείστοι, είτε δεν τη γνωρίζουν γιατί δεν εντρύφησαν ποτέ και απλά προέκυψε να συμμετέχουν υπολογιστικά, ή κάποτε τη γνώρισαν αλλά υπέκυψαν στο πειρασμό της αλλοτρίωσης.

  4. Μιχάλης avatar
    Μιχάλης 01/10/2009 16:32:11

    ΟΧΙ δεν υπάρχουν δύο Καραμανλήδες, ένας είναι και είναι αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας που οι αρχές της εξαντλούνται σε όργιο προσλήψεων, διορισμών, ρουσφετιών ακόμη και την τελευταία στιγμή λίγο πριν τις εκλογές και πάλι ο πρώην καταλληλότερος δεν γνωρίζει τίποτε, πάντα πάνω και μακριά από την κοινωνία, όπως ήταν πάντα. Σιγά να μη νοιάζονται να λύσουν τα προβλήματα του Λαού που οι ίδιοι δημιούργησαν, ή βρήκαν και δεν κάναν τίποτε και στο τέλος φτάσαμε στον πάτο του βαρελιού. Είσαι μεγάλος όταν αναγωρίζεις τις ευθύνες σου, διαφορετικά είσαι σαν τον μέσο Ελληνα που πάντα φταίει για τα χάλια του κάποιος άλλος και αυτή τη φορά φταίει η διεθνής οικονομική κρίση, το ΠΑΣΟΚ και ίσως και αυτοί που δεν τον καταλαβαίνουν.
    Ενας στίχος λέι: " Νάχαμε ένα βασιληά για να μας θαμπώνει με λυρί στο κούτελο και φωνή τρομπόνι" και ένας άλλος επίσης πολύ γνωστός "Και εσύ Ελένη και κάθε Ελένη............ Να σου τάξει να σου τάξει την ψυχή σου να ρημάξει"

  5. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 01/10/2009 16:34:17

    Ώρα είναι να τον βγάλουμε και διχασμένη προσωπικότητα.
    Δρυός πεσούσης πάς ανήρ ξυλεύεται;
    Μία συνήθης πολιτική ανεπάρκεια ήταν όλο το δράμα των 5 ετών και κάτι. Και προσωπική του, και του πέριξ ηγετικού πυρήνα. Ειδικά θ' αναφέρω την έλλειψη διοικητικής πείρας και την παθολογική μανία με την επικοινωνιακή διαχείριση της πραγματικότητας. Αλλά αυτή είναι σκληρή και τιμωρεί αλύπητα.

    • Υ. avatar
      Υ. @ Sic transit gloria mundi 01/10/2009 17:05:50

      "...και την παθολογική μανία με την επικοινωνιακή διαχείριση της πραγματικότητας"

      Εννοείς το πασόκ. Συμφωνώ. Μανούλες στη παρουσίαση εικονικής πραγματικότητας, ως υπαρκτή.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Υ. 02/10/2009 12:32:26

        Μπά, μόλις προσέλαβε ο Παπανδρέας τον Ρουσόπουλο;
        Έπρεπε να το είχα καταλάβει!

      • Υ. avatar
        Υ. @ Υ. 02/10/2009 18:43:30

        @ Sic transit gloria mundi

        Όχι. Οι μιντιονταβατζήδες προσέλαβαν τον Παπανδρέα
        Όλοι το έχουν καταλάβει!

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Υ. 02/10/2009 18:53:22

        Μπά και τον Βενιζέλο ποιός τον είχε "στήσει"; Ο Πάπας Βενέδικτος;

      • Υ. avatar
        Υ. @ Υ. 02/10/2009 19:40:19

        Συμφωνώ. Και τους δύο. Οι μιντιονταβατζήδες πάντα παίζουν σε διπλό ταμπλό.
        (Ενίοτε και σε τριπλό. Όρα Ντόρα).

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Υ. 02/10/2009 19:55:45

        Και όχι ...τετραπλό ταμπλό;
        Δηλαδή με τον Κωστάκη δεν καταδέχθηκαν να παίξουν;
        Αλλά, άβυσσος η ψυχή των μαστροπών!

      • Υ. avatar
        Υ. @ Υ. 02/10/2009 20:19:42

        Μα φυσικά και καταδέχθηκαν. Σοβαρολογείς? Νταβατζήδες είναι. Όπου δουν ευάλωτη λεία ορμούν. Μπας και την βγάλουν στο κλαρί για να τα κονομήσουν. Τα φράγγα τα βγάζουν από το τσατσιλίκι.

        Ο Κωστάκης δεν τσίμπησε.

  6. donaE avatar
    donaE 01/10/2009 16:57:21

    Ειναι ενας ανθρωπος μπλεγμενος στα θελω και στις επιθυμιες των αλλων κατ' αρχας.Για αυτο δινει τοσο χωρο στους αλλους.
    Κληρονομος και αυτος οπως και ο ΓΠ.
    Αυτο ειναι λουκι.Και πολυ αντεξε.

  7. Basilis avatar
    Basilis 01/10/2009 17:36:18

    θα συμφωνήσω στις γενικές αρχές του άρθρου και θα επισημειώσω ότι αν υπήρξε κάποιος πολιτικός που κατάφερε στην μετά Ανδρέα αποχή να εμπνεύσει τον Έλληνα και να τον πείσει ότι στην πολιτική υπάρχει αγώνας αξιοπρέπεια και θυσία αυτός ήταν ο Καραμανλής ο νεώτερος. η διπλή αυτή καραμανλική υπόσταση διατυπώνεται γλαφυρότατα αν προσπαθήσουμε να διαρέσουμε την μέχρι τώρα διακυβέρνηση της Ν.Δ. στα χρόνια της Καραμανλικής υπεροχής (2004-μέσα2008) και το τέλος της θητείας. το παράδοξο είναι ότι ο πάλαι ποτέ πανίσχυρος και πάντως σίγουρα μάστερ της τακτικής κατέληξε σε έναν απαθή παρατηρητή καταδυνάστευσης του κράτους από κάθε λογης λαμόγιο, είτε ενδοκομματικό, έιτε δημοσιογραφικό είτεβ επιχειρηματικό, χωρίς καμία διάθεση μεσολάβησης. ίσως τα αίτια της κατάρρευσης του -και μαζί και πολλών Ελλήνων που αναζητούν τον εμπνευστή τουςσ τον πολιτικό χώρο- να πρέπει να αναζητηθούν σε αυτό ακριβώς το διπλό καραμανλικό πορτρέτο.

  8. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 01/10/2009 17:56:26

    Φίλτατε μποτίλια.
    Υπήρξα τόσο αντιδεξιός, όσο και αντι-Ολυμπιακός.
    Και λέω υπήρξα διότι δεν είμαι πλέον αντι-Ολυμπιακός.
    Δεν είμαι πλέον αντι-Ολυμπιακός διότι πέρασα από στάδια αποτοξίνωσης Παναθηναϊκού οπαδισμού.
    Σε αυτό συνετέλεσαν, η άνοδος της ποιότητας του ποδοσφαίρου που έπαιξε ο Ολυμπιακός τα τελευταία χρόνια, απόρροια των σοβαρών μεταγραφών, το μπούχτισμα των κραυγών των πράσινων οπαδών, η πλήρης ανικανότητα της δεκαετούς μεταβατικής διοίκησης των πρασίνων, αλλά κυρίως η βαρύτατη εγκεφαλική μετατόπιση των οπαδών του γάβρου σε φιλάθλους του Ολυμπιακού.
    Μικρή σε αριθμό μεν, αλλά σημαντική.
    Η κεφαλή του Ολυμπιακού συνετέλεσε τα μέγιστα επίσης (αποκλειστικά και μόνον στο επίπεδο υπεράσπισης και ανάδειξης της ομάδας του σε πρώτη ομάδα, γιατί στα υπόλοιπα επίπεδα…………).
    Ήξερε τι ήθελε, είχε τα φόντα, «δημιούργησε» τις κατάλληλες συνθήκες, είχε τα μπαλάκια, έπαιρνε και έδιωχνε παίχτες και προπονητές όποτε έκρινε αυτός σκόπιμο, και έπαιζε πάντα στο γήπεδό του.
    Για αυτό και πλέον τον αντιμετωπίζω σαν αντίπαλο στο γήπεδο και όχι στο μυαλό μου.
    Δεν χαίρομαι όταν χάνει στην Ευρώπη αλλά αντίθετα χαλιέμαι.
    Δεν χαίρομαι όταν ευτελίζεται στην Ελλάδα, αλλά αντίθετα τον υπερασπίζομαι.
    Και πάντα θα παραμείνει ο κυριότερος αντίπαλος για να εντοπίζω τα λάθη και τα περιθώρια βελτίωσης της δικιάς μου ομάδας.

    Παραμένω αντιδεξιός, αλλά δεν ήμουν και δεν είμαι αντι-Καραμανλικός (του Β΄).
    Σε αυτό συνετέλεσαν, και τα 5,5 τελευταία χρόνια μίας πολιτικής ομάδας που όχι μόνον δεν με έκανε να νοιώσω καλύτερα σαν πολίτης, αλλά βάλθηκε να επιβεβαιώσει με τον χείριστο τρόπο, για να μην μπω σε λεπτομέρειες, ότι το κόμμα είναι υπεράνω της χώρας και του ηγέτη της.
    Η κεφαλή της Κυβέρνησης αλλά και της ΝΔ, συνετέλεσε στο να μην μπορώ να καταλήξω ακόμα και τώρα εάν το πεπρωμένο του είναι αυτό που λές και εάν το γνωρίζει.
    Ουδέποτε αμφισβήτησα την ακεραιότητα και την τιμιότητα του χαρακτήρα του.
    Ούτε οι αξίες του αμφισβητούνται, αλλά αναγκαστικά διαθλώνται μέσα από το πρίσμα των πρακτικών του από την μία, αλλά και του πολιτικού περιβάλλοντος, άρα και της αντιμετώπισης της πόρτας και του παραθύρου κατά περίσταση.
    Το άνοιγμα της πόρτας με ταυτόχρονη στροφή της κεφαλής σε αντίθετη κατεύθυνση, ενέχει τον κίνδυνο της συνήθειας εις βάρος της τακτικής.
    Η εκπαραθύρωση κάποιων από αυτούς που πλήγωσαν και η προτροπή για μαύρισμα των υπολοίπων, υποδηλώνει έλλειψη θάρρους, ενώ συνάμα κινδυνεύει να χαρακτηρισθεί και πισώπλατη μαχαιριά.
    -Δεν τόλμησα εγώ, κάντε το εσείς.

    Η υπέρβαση του Καραμανλή αδυνατεί να γίνει υπό τις παρούσες συνθήκες.
    Η ελάχιστη αυτογνωσία που απαιτείται για να αντιληφθείς το πεπρωμένο σου, και η βαθύτερη για να το συνειδητοποιήσεις και να το αποδεχθείς, έτσι ώστε να απελευθερώσεις τα μπλοκαρισμένα γρανάζια της μοίρας, χρήζουν χρόνου.
    Χρόνο που δεν τον εκμεταλλεύθηκε όσο ήταν στην αντιπολίτευση, και που δεν τον βρήκε όσο κυβερνούσε παρά τα δεκάδες ερείσματα.
    Από τα πιο βασικά του μειονεκτήματα δε, η απόλυτη ρηχότητα στελεχών που θα «δουν» και θα καταλάβουν την προσπάθεια αυτή.
    Τι να τον κάνω εάν ορμήξει και νικήσει 5, 10, 100.
    Ο 101ος θα τον λυγίσει. Και ήρωες χρειαζόμαστε, αλλά δεν φειδόμεθα εφιαλτών. Χρειάζεται και αντιστήριξη το οικοδόμημα.

    Τέλος αποδομώντας εγώ ο ίδιος όλο αυτό το σεντόνι, διαπιστώνω:
    Εάν περιμένει από τους ψηφοφόρους να προσεγγίσουν τον ψυχισμό του τόσο βαθιά όπως εσύ, και ελαφρύτερα όπως εγώ, δεν μπορεί παρά να περιμένει την δεύτερη θέση.
    Διότι εάν αποσκοπούσε στην πρώτη θα τους μίλαγε στην ψυχή τους και όχι στην τσέπη τους (αιτία εκλογών).

    ΥΓ. Η πολιτική δεν είναι ποδόσφαιρο. Το ποδόσφαιρο είναι και πολιτική.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ ο νοών...νοείτω 01/10/2009 19:11:05

      Δεν υπάρχει άγιος χωρίς παρελθόν και αμαρτωλός χωρίς μέλλον. Δικαιούμεθα να κρίνουμε τους πάντες για το παρελθόν τους, κανένα για τις μελλοντικές του επιλογές. Το μέλλον όμως βγαίνει πάντοτε από το παρελθόν. Το κείμενο που αναρτήθηκε αφορά τον Κώστα Καραμανλή του μέλλοντος (και έμμεσα τον Γιώργο Παπανδρέου, τον οποίον συμπαθώ επίσης, εκτιμώντας ότι η σχέση των δυο χαρακτηρίζεται από αμοιβαία συμπάθεια, καθώς και από κάποιου είδους διαπίστωση κοινού ή παράλληλου πεπρωμένου).
      Προσπαθώντας να κάνουμε προβολές στο μέλλον επιχειρούμε να οξύνουμε την όρασή μας, παραβλέποντας ότι ο Κάλχας ήταν τυφλός.
      Όσο αφορά την εκτίμηση του παρελθόντος, οι απόψεις διαφέρουν, συχνά μέχρι αντιδιαμετρικοτητας. Όσο αφορά την εκτίμηση του μέλλοντος είναι επόμενο η διάσταση των θεωρήσεων να είναι ακόμη εντονότερη. Όμως, όπως το ορθόν δεν μπορεί να κριθεί πλειοψηφικά, πολύ περισσότερο το μέλλον δεν μπορεί να σταθμιστεί με δημοσκοπήσεις. Τόλμησα μια πρόβλεψη. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν οι εκλογές. Πιστεύω ότι στο βάθος αυτές δεν ενδιαφέρουν ούτε τον Κώστα Καραμανλή, ούτε τον Γιώργο Παπανδρέου. Διότι τα σημαντικότερα έπονται. Εδώ ακριβώς βρίσκεται η πρωτοτυπία της φάσης που διανύουμε και οι δυνατότητες που αυτή παρέχει.
      Ίσως σφάλω στις εκτιμήσεις και στις προβλέψεις μου. Αλλά δημοσκοπήσεις γίνονται αρκετές, για όσους προτιμούν την στατιστική μέθοδο.

      • ο νοών...νοείτω avatar
        ο νοών...νοείτω @ Μποτίλια στο πέλαγος 02/10/2009 09:59:44

        Ζητώ συγγνώμη εάν παρανόησα το ουσιώδες της εκτίμησής σου.
        Τολμώ να μιλάω για το μέλλον κρίνοντας, υποκειμενικά, το παρελθόν, παραβλέποντας βέβαια ενίοτε κάποιες παραμέτρους που εσύ βάζεις. Για αυτό άλλωστε γίνεται διάλογος.
        Προσβλέπω και εγώ στα σημαντικότερα που έρχονται παρακολουθώντας και μελετώντας πάντα τον λόγο σου.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Μποτίλια στο πέλαγος 02/10/2009 13:56:28

        Θα συμφωνησω ΑΠΟΛΥΤΑ με Μποτιλια.

        ΠΠ

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ο νοών...νοείτω 01/10/2009 19:14:46

      @Νοών...Νοείτω: "αποδομώντας ο ίδιος αυτό το σεντόνι" ... Εξαιρετικός και αληθινός!

    • Paris avatar
      Paris @ ο νοών...νοείτω 01/10/2009 20:22:37

      Αυτό που εγώ καταλαβαίνω είναι ότι πριν μερικά χρόνια ....
      προσελήφθηκες στην INTRACOM....

      Και ο νοών....νοείτο...

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Paris 01/10/2009 21:02:31

        σε ποιον αναφέρεσαι @Paris; Καμία σχέση με intracom!

      • ο νοών...νοείτω avatar
        ο νοών...νοείτω @ Paris 02/10/2009 10:02:27

        Αγαπητέ, εδώ και 10 χρόνια ασκώ το επάγγελμα του εμπόρου.
        Ευχαρίστως να σου δώσω και την διεύθυνσή μου, μπας και αγοράσεις κάτι και από εμένα, για να κινηθεί και το χρήμα.
        Σου συνιστώ να διαβάζεις και το αλλενάκι, όπου σε μία αποστροφή του λόγου της είχε πει:
        "Ότι θέλει βλέπει ο κέθε ένας".

      • ο νοών...νοείτω avatar
        ο νοών...νοείτω @ Paris 02/10/2009 10:03:11

        ...ο κάθε ένας.

  9. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 01/10/2009 18:49:50

    Ευχαριστώ ακόμη για μια φορά τη σελίδα και τον Factorx για την ιδιαίτερη τιμή να αναρτηθούν κάποιες σκέψεις μου. Τις τελευταίες ημέρες, λόγω ενός υπερβολικού φόρτου εργασίας, δεν μπόρεσα να συμμετέχω στο διάλογο στο διαδίκτυο. Αισθανόμενος ένα κενό, ανήκοντας και εγώ στους πολλούς φίλους που η συμμετοχή τους στα σχόλια εδώ αποτελεί ένα κομμάτι του εαυτού τους, βρίσκοντας χρόνο μπήκα στη σελίδα για να διαβάσω λίγο και να αποτοξινωθώ από το μεροκάματο στο αεράκι της εικονικής πραγματικότητας. Γνωρίζοντας ότι αυτό με τα μποφόρ και την δροσιά που το χαρακτηρίζει, καταδιώκει πλέον πολλούς φίλους του, έπεσα πάνω στην ευχάριστη έκπληξη της ανάρτησης. Διαβάζοντας τον τίτλο, σκέφτηκα ότι κατά παράδοξο τρόπο υπάρχουν κι άλλοι εξωτικοί τύποι, που γράφουν τέτοια πράγματα. Ρε μπας και το γνωρίζεις το παλικάρι; αναρωτήθηκα, με την ελπίδα να βρω κάποιον συνοδοιπόρο στα παράξενα μονοπάτια που συχνάζω.
    Φυσικά κάθε άνθρωπος έχει διαμορφωμένες επιλογές και προτιμήσεις όσο αφορά την πολιτική. Όπως επίσης έχουν καθιερωθεί στην πορεία του χρόνου κάποιοι μέθοδοι να προσεγγίζουμε και να ερμηνεύουμε την πραγματικότητα. Εάν όμως η ζωή είναι προβλέψιμη και μπορεί να σταθμιστεί εκ των προτέρων - τουλάχιστον όσο αφορά τα βασικά πλαίσιά της - ποιος ο λόγος να τη ζήσουμε;
    Πιστεύω στο αναπάντεχο και στο θαύμα. Αυτά συνιστούν την μαγεία της ζωής, έστω κι αν ο πραγματισμός συχνά μας καλεί να διαπιστώνουμε εκ νέου ότι όλες οι αριθμητικές πράξεις βασίζονται στην πρόσθεση. Πιστεύω ότι η δύναμη για τη μαγεία της ζωής εδράζεται τόσο στην ίδια - στις νομοτέλειες δηλαδή που την διέπουν - όσο και στο υποκείμενο, ιδιαίτερα όταν αυτό συνειδητοποιεί την τραγικότητά του, την πρόκληση δηλαδή ηρωισμού, που η ζωή του επιμερίζει.
    Η μέθοδος της ωρίμανσης που ακολουθεί συνήθως η εξέλιξη, είναι να διδασκόμαστε από τις αποτυχίες μας. Ο Γουλιέλμος Β΄οραματίστηκε να καταστεί ο αρχιτέκτονας ενός τέλειου κοινωνικού κράτους προς όφελος των εργαζόμενων, σε συνθήκες αυτοκρατορικής εξουσίας. Και ο Τσάρος Νικόλαος Β΄ οραματίστηκε να απαλλάξει την Ρωσία από συμμετοχή σε πολέμους. Το πεπρωμένο όμως ήταν και οι δύο να σταθούν νεκροθάφτες του θρόνου και ολόκληρης της δυναστείας που ανήκαν, στέλνοντας τον κοσμάκη σε ένα αιματηρό παγκόσμιο πόλεμο. Αυτό που πέτυχε ο Στάλιν, ξεκινώντας τις σφαγές των "αντιδραστικών", ήταν να αυτοκτονήσει η αγαπημένη του γυναίκα σχεδόν μέσα στην αγκαλιά του. Η μοίρα δεν είναι σκληρή μόνο για όσους εξουσιάζονται, αλλά τις περισσότερες φορές και για αυτούς που νέμονται κάποια εξουσία.
    Το ίδιο αφορά και κάποια οράματα. Η μανιχαϊκή οπτική που χωρίζει την κοινωνία σε ανθρώπους και άρχοντες, σπάνια ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αυτοί που γεννήθηκαν μέσα στην πολιτική, γνωρίζουν πολύ καλά τους κανόνες του πολιτικού γίγνεσθαι. Τους συμβιβασμούς, τα όρια και τους εξαναγκασμούς που κυριαρχούν. Η φιλοδοξία της αναρρίχησης πάντοτε συνδέεται με προσαρμογή. Αυτό όμως δεν σημαίνει πάντοτε ισοπέδωση. Αν τολμήσουμε να ξεφύγουμε από τα στερεότυπα και προσπαθήσουμε να δούμε τον ίδιο τον άνθρωπο, σαν προσωπικότητα μέσα στο δράμα, τότε μπορεί να γίνουν ορατές κάποιες πλευρές και τάσεις, που κατ' αρχήν φαίνονται παράξενες, ως αντιφάσκουσες σε κάποιες προφανείς επιλογές.
    Όλοι κρύβουμε μέσα μας περισσότερους ανθρώπους, ευρισκόμενους σε δυναμική ανισορροπία. Σε όλους υπάρχει μια τάση να πηδήξουμε έξω από τη σκιά μας, ή να την αφήσουμε ανενόχλητη να μας καταφάει στο σιγανό. Οδηγούμενοι στην ώρα της αλήθειας, υποχρεωνόμαστε να την αντιμετωπίσουμε γυμνοί. Οι συνέπειες τις επίγνωσης συνδέονται πάντοτε με κόστος. Ο φόβος και ο πόνος είναι οι βασικές του συνιστώσες. Γι αυτό και ο άγγελος του μηνύματος της επίγνωσης κρατάει δίστομο ρομφαία. Δεν υπάρχει μεριά να περάσουμε χωρίς να κοπούμε.
    Εκτιμώ ότι ο βίος του Κώστα Καραμανλή αλλά και του Γιώργου Παπανδρέου συνδέονται με το τέλος του δικομματισμού. Πρόκειται για δυο διαφορετικούς ανθρώπινους τύπους, τους οποίους όμως συνδέει μια αρμονική ασυμμετρία. Πιστεύω ότι αυτό το γνωρίζουν καλά και οι δυο. Νομίζω ότι μπροστά στην μεγάλη αυτή πρόκληση η ζωή θα τους ανοίξει τις αντίστοιχες αβάντες. Η ζωή ποτέ δεν είναι άδικη. Μόνο οι δικές μας επιλογές μπορούν να μας αδικήσουν.
    Να ισχυριστούμε ότι και οι δυο, ως εξόχως προωθημένοι στο πολιτικό-εξουσιαστικό γίγνεσθαι, βαρύνονται με σημαντικά ατοπήματα, θα ήταν κοινότυπο και χωρίς κάποια ιδιαίτερη αξία.
    Στάθηκε μοίρα του Ελληνικού λαού να κυβερνηθεί από κάποιες συγκεκριμένες οικογένειες, που εγκαθίδρυσαν πολιτικές δυναστείες. Όπως επίσης μοιραίο ήταν τα δυο αυτά πρόσωπα να εκπροσωπήσουν στην συγκεκριμένη φάση αυτόν τον γόρδιο δεσμό. Δεν μπορεί όμως να αποτελεί απαράβατο πεπρωμένο να ακολουθήσουν αυτοί την προδιαγεγραμμένη πεπατημένη. Διότι για όσους θέλουν πραγματικά, ότι δεν λύεται κόπτεται.
    Η γη της Ελλάδας κατέχει δύναμη. Κάτω από κάθε πέτρα της καραδοκεί ένας Ήρωας, ένας Μάρτυρας, ένας Διδάσκαλος ή ένας Εφιάλτης. Πρόκειται για μια γη που απαιτεί, μια γη των άκρων, που δεν αφήνει περιθώρια για μεσοβέζικες επιλογές.

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 01/10/2009 20:20:08

    Ισως η καποια συμπαθεια που εχουν παλιοι αριστεροι στον Καραμανλη οφειλεται στο οτι καταλαβαινουν οτι ειναι ο τελευταιος σταθμος στην ιστορια 180 ετων του μονοεθνικου κρατους της Ελλαδος.Μπορει να συγκρουσθηκαν με αυτο το κρατος αλλα το αλλο κρατος που φαντασθηκαν ειχε απλως αλλο κοινωνικο συστημα και οχι αλλους ανθρωπους.Αυτο δεν ισχυει φυσικα για τους νεους αριστερους που ηδη ειναι φανατικοι της πολυεθνικης κοινωνιας.
    Οπως εχω ξαναγραψει η αλλαγη που επερχεται με την αλλαγη του κωδικα ιθαγενειας και την ψηφο των μεταναστων που ειναι στο προγραμμα του ΓΑΠ ειναι μη αντιστρεψιμη.Ξενοι στρατοι,ξενοι βασιλιαδες ή ξενες εταιριες ειναι προσωρινοι αλλα ξενοι πληθυσμοι με δικαιωμα ψηφου ειναι μονιμοι.
    Ας ελθουμε λοιπον στο μελλον.Ειτε μεινει ο Καραμανλης ειτε φυγει δεν μπορει στο μελλον ενα κομμα να φθασει στην εξουσια χωρις καθολου απο τις ψηφους των νεων πολιτογραφημενων αλλοδαπων.Αυτο σημαινει οτι η παραδοσιακη λαικοδεξια ιδεολογια θα ειναι πιο μειοψηφικη απ οτι τωρα αφου δεν τα παει καλα με τους ξενους και οτι η μονη ιδεολογια που μπορει να προσελκυσει ειναι η φιλελευθερη διεθνικη.

    • Le canard avatar
      Le canard @ ψυχραιμια 02/10/2009 10:17:51

      @ψυχραιμια

      ψυχραιμια says:"η παραδοσιακη λαικοδεξια ιδεολογια θα ειναι πιο μειοψηφικη απ οτι τωρα αφου δεν τα παει καλα με τους ξενους και οτι η μονη ιδεολογια που μπορει να προσελκυσει ειναι η φιλελευθερη διεθνικη"

      Αυτό δεν (φαίνεται να)συμβαίνει στη Γαλλία με πολύ περισσότερους και παλιότερους μετανάστες, όπου ο Σαρκοζί και η Δεξιά ξανα-κυριαρχούν και μάλιστα συνέτριψαν τον Λεπέν.

      Η "φιλελεύθερη διεθνική", στην πράγματικότητα είναι "παγκοσμιοποιημένη". Πολλά από τα στοιχεία της "φιλελεύθερης" αυτής..., που αντιπροσώπευαν αρχικά η Αριστερά του Μάη του 68 (που πολλά στελέχη της πέρασαν στη σοσιαλδημοκρατία) και η ίδια η ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία, έχουν υϊοθετηθεί από την ευρωπαϊκή Δεξιά-Κεντροδεξιά.

  11. Blimblomblim avatar
    Blimblomblim 01/10/2009 20:26:53

    Φίλτατοι,

    Να σας πω κι εγώ τις σκέψεις μου. Όχι, δεν υπάρχουν δύο Καραμανλήδες. Αυτός είναι, ένας είναι. Καλός αλλά λίγος. Έξυπνος, αλλά λιγότερο από όσο χρειάζεται. Συγκροτημένος, αλλά χωρίς την αναγκαία πυγμή. Σεμνότερος από το μέσο πολιτικό, αλλά αλαζόνας στην αδυναμία του να αντιδράσει έγκαιρα ("θα του το φυλάγω"). Με βέτο στο Βουκουρέστι, αλλά "υπερήφανος Μακεδονίας" που δεν τον πειράζει να έρθει το αεροπλάνο της "Δημοκρατίας της Μακεδονίας". Τον σαπίσανε οι Αμερικανοί και αυτός τώρα κατάλαβε ότι έπρεπε να μιλήσει στο λαό για τις σάπιες πολιτικές τους.

    Όχι, δεν τον λυπάμαι που χάνει. Το παιχνίδι χάθηκε το φθινόπωρο του 2004. Όταν οι Νεοδημοκράτες αποφάσισαν να αλώσουν το κράτος μετά τους Ολυμπιακούς και ο Καραμανλάκος τους άφησε να το κάνουν, ελέω Μεϊμαράκη. Πέρασε ο Μεϊμαράκης ως γραμματέας του κόμματος το "δικαίωμα" στη ΔΑΚΕ να κάνει κουμάντο. Το "δικαίωμα" να απειλεί τον κάθε επικεφαλής κρατικού οργανισμού ότι θα τον στείλει σπίτι του. Δεν ξέρω όμως αν θα έχει την ευφία να καταλάβει πότε το έχασε το παιχνίδι. Γιατί τον Καραμανλή αυτόν, όταν είπε ένα "σεμνά και ταπεινά" στο οποίο πίστευε, στην αρχή τον πίστεψαν ακόμη κι οι ΠΑΣΟΚτσήδες, ακόμη και οι αριστεροί.

    Δεν μπορώ να συμφωνήσω όμως ότι δεν έκανε τίποτα για τη διαφθορά. Μάλλον ξεχνάτε συντρόφια από που ερχόμασταν. Από τι είδους ΠΑΣΟΚ ερχόμασταν. Μεγάλα λαμόγια οι Νεοδημοκράτες, αλλά η γενική διαφθορά που είχε εγκαθιδρύσει ο Σημίτης μειώθηκε αρκετά. Πιστεύω ότι με τον ΓΑΠ θα μειωθεί κι άλλο, διότι και ο ΓΑΠ είναι έντιμος άνθρωπος. Θα χτίσει πάνω σε αυτό που θα βρει από τον Καραμανλή, που έκανε πολλή υπόγεια δουλειά σε αυτόν τον τομέα και ξανάφτιαξε κάποιες δομές εντιμότητας που είχαν διαλυθεί τελείως από το Σημίτη. Όσο κι αν έφτιαξαν περιουσίες κάποιοι Νεοδημοκράτες, οι δομές της γενικής διαφθοράς έχουν δεχτεί σημαντικά χτυπήματα. Και θα δεχθούν κι άλλα. Ό,τι φτιάξει ο ΓΑΠ σε αυτό τον τομέα θα το φτιάξει αφού έκανε σημαντική προεργασία ο ΚΚ.

    Όμως το πρόβλημά μου εμένα παραμένει ότι ο ΓΑΠ είναι αμερικανικής εθνικής συνείδησης και δεν θα εξυπρετήσει τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα. Δεν υπάρχει κάτι να κάνει γι' αυτό. Απλώς είναι έτσι. Σίγουρα είναι ο καιρός να αλλάξουμε κυβέρνηση, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε ΑΥΤΟΝ τον άνθρωπο επικεφαλής της χώρας. Με τίποτα! Ηθικός και έντιμος, αλλά η χώρα μας δεν θα είναι ποτέ πια ίδια με αυτόν πρωθυπουργό.

    Όσοι είστε σκεπτόμενοι, κάντε την καρδιά σας πέτρα και ψηφίστε ΝΔ. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Αυτές οι εκλογές είναι πολύ κρίσιμες. Μας περιμάνει στη γωνία ένας άνθρωπος που είχε μέχρι πρόσφατα σύμβουλό του το Βαλλιανάτο. Που στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ το 2005 μιλούσε για Δημοκρατία της Μακεδονίας χωρίς να κουνηθεί φύλλο. Αν σήμερα άλλαξε κάπως το κλίμα σε σχέση με τα Σκόπια και αναγκάστηκε ο ΓΑΠ να τον διώξει, αυτό είναι έργο Καραμανλή. Ο οποίος μπορεί να μην κυβέρνησε, αλλά κράτησε αντιστάσεις. Αντιστάσεις που δεν θα κρατήσει ο ΓΑΠ.

    Συντρόφια. Παίζονται πολύ περισσότερα. Καλή επιλογή ο ΣΥΡΙΖΑ, αν θέλετε να μην βγει το ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ, αλλά εδώ χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα. Κάντε την καρδιά σας πέτρα και ψηφίστε για το καλό του τόπου. Ψηφίστε Καραμανλή. Για να μπορούμε αύριο να έχουμε μια υγιή εναλλακτική λύση.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Blimblomblim 01/10/2009 20:54:32

      Δεν θα ομονοούσα στο "ο ΓΑΠ είναι έντιμος άνθρωπος". Είναι η περίπτωση όπου δεν χρειάζεται να λερώσεις ο ίδιος τα χέρια σου με αίμα, τα λέρωσαν άλλοι για σένα.
      Δες την «Επιχείρηση Ζορμπας» http://www.greekamericannewsagency.com/gana/index.php?option=com_content&task=view&id=6152&Itemid=83

      Επίσης, εκτός από την Κανέλλη, κανένας στον ελληνικό τύπο δεν έχει θίξει ποια ήταν η χρηματική αποζημίωση της Φρειδερίτας για να δώσει διαζύγιο στον Ανδρέα, πως καταβλήθηκε και πού πήγε. Γιατί στην "άϋλη" αποζημίωση περιλαμβανόταν η επιβολή της εσαεί υπουργοποίησης του πτηνοκέφαλου.

      • Blimblomblim avatar
        Blimblomblim @ Προφήτης 01/10/2009 21:07:58

        Απίστευτο...

        Θυμάμαι το σκάνδαλο της Κτηματικής, είχε βγει λίγο μετά τον Κοσκωτά με τεράστια νούμερα για την εποχή. Μετά ξαφνικά θάφτηκε. Αλλά θάφτηκε και από το Μητσοτάκη, όχι μόνον από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

  12. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 01/10/2009 20:54:18

    Ο μποτίλιας;

  13. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 01/10/2009 20:55:30

    Μη μου πεί κανείς τώρα πως αυτός στη φωτογραφία δεν είναι ο Τζον Μπελούσι.

    • Barrman avatar
      Barrman @ Strange Attractor 01/10/2009 21:22:24

      Σωστός, αλλά όχι ο John... Ο *James* Belushi είναι!

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ Strange Attractor 02/10/2009 14:06:29

      Αυτός στη φωτό είναι ο Στάν Λώρελ στο πιο Όλιβερ Χάρντυ του...

      (Και δεν σηκώνω κουβέντα)

  14. feder avatar
    feder 01/10/2009 21:34:20

    Tι διαβάζουν τα ταλαίπωρα ματάκια μου Θέε μου..;
    Ποιοι "δύο" και τρεις καραμανλήδες, ποια "ιδεολογία" και ποιες "αξίες του Καραμανλισμού", δουλευόμαστε και μεταξύ μας τώρα..; Και οι δύο ΚΚ ταυτίστηκαν οικειοθελώς με τη δεξιά που αποτασσει τον εαυτό της και την απο-ιδεολογικοποίηση της πολιτικής συζήτησης, -αναπληρώνοντας στην καλύτερη την ιδεολογία με τακτικισμούς και νεολογισμούς όπως ο 'μεσαίος χώρος'.. Πάμε να βγάλουμε ιδεολογία την αφασία, και αρετή την ανικανότητα, και επίδοση το μπάχαλο..;
    Ειδικά ο Καραμανλής Β αφήνει ιδία βουλήση πίσω του εναν χώρο που ήταν και είναι σαν τον μεταξοσκωληκα..που δυστυχώς όμως ΔΕΝ γίνεται στο τέλος πεταλούδα.. Απλά λίπασμα.

  15. theo1611 avatar
    theo1611 02/10/2009 13:32:57

    Καθώς γυρνούσα χθες βράδυ σπίτι μου, το ραδιόφωνο έπαιξε κάποια στιγμή το "Άγγελος εξάγγελος", τη διασκευή του Σαββόπουλου.

    Δεν ξέρω πως, αλλά αυτό το "υπάρχουν δύο Καραμανλήδες τελικά", με έκανε να δώσω προσοχή στα πασίγνωστα λόγια του τραγουδιού με το οποίο μεγαλώσαμε, κάτι σαν να έψαχνα, ασυνείδητα, απάντηση αν τελικά είναι δύο ή ένας ο Καραμανλής.

    "Άγγελος εξάγγελος" λοιπόν, αφιερωμένος εξαιρετικά στον αγαπητό Μποτίλια και τις ανησυχίες μας.

    • Factorx avatar
      Factorx @ theo1611 02/10/2009 13:47:20

      Τι έγινε φίλε; Πάλι εδώ είσαι; Δεν πιστεύεις αυτά που μας έγραφες προχθες;

      • theo1611 avatar
        theo1611 @ Factorx 02/10/2009 14:13:05

        Έξις δευτέρα φύσις αγαπητέ FactorX.

        Απαντώ στα δύο πρώτα ερωτήματα.

        Για το τρίτο, δεν έχω διαπιστώσει καμμία δραμματική αλλαγή στον εαυτό μου ώστε αυτά που έλεγα τεκμηριωμένα προχθές να είναι σε προφανή αναντιστοιχία με αυτά που ψελλίζω σήμερα, αλλά δεν είμαι και δογματικός της πίστης μου!!!

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ theo1611 02/10/2009 19:38:31

      Ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση.

  16. Προφήτης avatar
    Προφήτης 02/10/2009 21:09:04

    Μποτίλια, τι γίνεται με τους πράσινους εκεί;
    http://www.antinews.gr/?p=16764&cpage=1#comment-333577
    Είδα τι έγραψες για Φισσερ και ΚονΜπεντιτ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.