#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/05/2013 08:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τελικά θέλουμε ή όχι ξένες επενδύσεις;



 Η κριτική σε μια δημοκρατία είναι καλοδεχούμενη. Και η διαφορετική γνώμη αποτελεί οξυγόνο. Όμως, αυτά που ακούστηκαν και γράφτηκαν τις τελευταίες ημέρες για το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα, υπερβαίνουν κατά πολύ, ακόμα και την κακόπιστη κριτική.

Πολύ φοβούμαι ότι κάποιοι, που είχαν επενδύσει στην αποτυχία του κ. Σαμαρά, βρίσκονται σε αδιέξοδο. Δεν τους βγαίνει το σενάριο. Έτσι, είτε γκρινιάζουν διαρκώς (στο τέλος θα καταντήσουν γραφικοί), είτε επιδίδονται σε καταστροφολογικές προβλέψεις  και αγωνίζονται για την επιβεβαίωσή τους.

Και στη μια και στην άλλη περίπτωση μάλλον προσφέρουν κακές υπηρεσίες στον τόπο.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Διαφωνεί κανείς με την χρησιμότητα, αλλά και τη σκοπιμότητα ενός ταξιδιού του Έλληνα Πρωθυπουργού στην Κίνα; Ακόμα και  αν η μοναδική προσδοκία ήταν ….. «to know us better», άξιζε να γίνει.

Γιατί;

-Η Κίνα έχει την μεγαλύτερη εσωτερική αγορά

-Αναπτύσσεται με φρενήρεις ρυθμούς και είναι ήδη μια παγκόσμια οικονομική υπερδύναμη.

-Είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής των λεγομένων αποθεματικών νομισμάτων (δολάριο και ευρώ)

-Αρχίζει να διαδραματίζει έναν διαρκώς αυξανόμενο ρόλο στα διεθνή πράγματα και  όχι μόνον στα οικονομικά.

-Έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα μια μεγάλη επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά και φιλοδοξεί να κάνει και άλλες.

 

Με έναν τέτοιο «παίχτη», λοιπόν, επιβάλλεται, τουλάχιστον, να έχεις καλές σχέσεις! Αν καταφέρεις να περάσεις και στο επόμενο στάδιο, να αναπτύξεις, δηλαδή, και εμπορικές συμφωνίες, τότε ακόμα καλύτερο!

 

Η ..δεύτερη κριτική που ακούστηκε ήταν ότι, τάχαμου, ο Πρωθυπουργός πήγε στην Κίνα για να…..ξεπουλήσει!

Να ξεπουλήσει, αλήθεια, τι;

Αυτά μου θυμίζουν την αλήστου μνήμης αντιπολιτευτική τακτική του κ. Γ. Παπανδρέου που …απειλούσε να διώξει την COSCO από τον ΟΛΠ (στον οποίο ακόμα και σήμερα Πρόεδρος παραμένει ο κ. Ανωμερίτης, για να μην ξεχνιόμαστε!)

Και όλων εκείνων που έλεγαν ότι θα …ξαναγοράσουν την …Ολυμπιακή, τον ΟΤΕ, το Αεροδρόμιο κ.λ.π.

Προεκλογικές πομφόλυγες!

Όταν δεν έχουμε ιδέες και σχέδια, ασκούμεθα στον λαϊκισμό και τις φτηνές μεγαλοστομίες!

 

Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε:

Θέλουμε ξένες επενδύσεις ναί ή όχι;

Αν αποφασίσουμε ό,τι τις θέλουμε τότε πρέπει να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τις επενδύσεις και να σταματήσουμε να βαφτίζουμε κάθε ξένη επένδυση ως ….ξεπούλημα.

Γιατί  οι ξένοι επενδυτές έρχονται εδώ για να κερδίσουν.

Όχι για να χάσουν.

Δεν ξέρω κανέναν που να επενδύει για να χάσει!

Και εννοείται ό,τι η χώρα δεν είναι «μπάτε σκύλοι», αλλά αυτό είναι δική μας υπόθεση να δείξουμε την απαιτούμενη σοβαρότητα.

Και κυρίως να μην αφήσουμε τις κρίσιμες αποφάσεις σε κάτι golden boys  της συμφοράς που ενδιαφέρονται μόνο για τις προμήθειες.

 

Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη κάθε κριτική που θα είχε  ως στόχο την μεγαλύτερη  διαφάνεια στις διαδικασίες και την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

 

Αν πάλι αποφασίσουμε ότι δεν θέλουμε ξένες επενδύσεις (και θα είμαστε η μοναδική χώρα παγκοσμίως που δεν θέλει ξένες επενδύσεις), τότε θα πρέπει, επίσης, να αποφασίσουμε που θα βρούμε πόρους, τεχνογνωσία και χρήματα για να βοηθήσουμε την ανάπτυξη της χώρας. Και, ειλικρινά, είμαι πρόθυμος να ακούσω …νέες ιδέες που δεν θα παραπέμπουν στην εποχή του …Χότζα!

 

Σε μια περίοδο, λοιπόν, που η χώρα είναι οικονομικά καθημαγμένη και αποκλεισμένη από τις αγορές, κάθε ξένη επένδυση αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις δυνατότητες και τις προοπτικές της οικονομίας μας και ανοίγει το δρόμο για τις επόμενες.

 

Γιατί η  μπορεί η εμπιστοσύνη να χάνεται μονομιάς, αλλά δυστυχώς επανακτάται  και κερδίζεται βήμα-βήμα και σε βάθος χρόνου.

ΚΡ

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. GO avatar
    GO 21/05/2013 08:57:39

    Με αφορμή την ατάκα του Κώστα Βουτσά που χρησιμοποιήσατε στο άρθρο σας, σκέφτηκα μια άλλη χαρακτηριστική ατάκα του Ελληνικού κινηματογράφου, αυτή του Λάμπρου Κωνσταντάρα: "Το νου σας, ρεμάλια!!!".
    Το νου σας, ρεμάλια, λοιπόν, αφήστε τη χώρα να προχωρήσει και να βγει, το συντομότατο δυνατό, από την κρίση.

  2. Σταύρος avatar
    Σταύρος 21/05/2013 09:33:06

    Καλημέρα!
    Ας ξεκινήσω μ' ένα Χρόνια Πολλά κι ας τελειώσω λέγοντας μπράβο κύριε Κώστα καλά τα λές!
    Ατυχώς για πάρα πολλούς εκ των "συν-πατριωτών" μας, βοάς εν τη ερήμω!

  3. πολιτης avatar
    πολιτης 21/05/2013 09:37:03

    κανεις δεν μπορει με σοβαρα επιχειρηματα να επικαλεσθει οτι το ταξιδι του σαμαρα στην κινα ή σε οποιο αλλο κρατος για προσελκυση επενδυσεων δεν ειναι προς τη σωστη κατευθυνση.
    η γεωγραφικη και γεωπολιτικη θεση της χωρας μας ειναι τεραστιο πλεονεκτημα σε παρομοια εγχειρηματα. επιβαλλεται να αρθουν τα εμποδια που ταλανιζουν την επιχειρηματικοτητα απο ιδρυσης ελληνικου κρατους. επιβαλλεται να αποκτησουμε εκτος απο ευρωπαικο νομισμα και ευρωπαικη νοοτροπια και δημοσια διοικηση. οι υποδομες μα ειναι σε καλο επιπεδο.
    υστερουμε σημαντικα σε στρατηγικες συνεργασιες και στοχευση. υστερουμε στη δημιουργια και διατηρηση σταθερου επιχειρηματικου περιβαλλοντος.
    εχουμε να επιδειξουμε αδιαφανες κι αναποτελεσματικο πολιτικο, δικαστικο και φορολογικο συστημα.
    επιπροσθετα χρησιμο θα ηταν να αντιληφθουν οι κυβερνωντες οτι επενδυσεις δεν νοουνται μονο οι αποκρατικοποιησεις περιουσιακων στοιχειων του δημοσιου που και περιορισμενα ειναι και μη επιδεχομενα λογω εθνικης ασφαλειας κι ανεξαρτησιας ολα πωληση.
    επενδυσεις με αναπτυξιακο χαρακτηρα, θεσεις εργασιας και προστιθεμενη αξια ειναι η εγκατασταση γραμμων παραγωγης απο εταιρειες των οποιων τα προιοντα θα διοχετευονται στη ευρωπαικη και παγκοσμια αγορα. η εγκατασταση και λειτουργια εταιρειων με προιοντα υψηλης τεχνολογιας που θα απασχολουν το πολυπληθες και υψηλης καταρτισης ελληνικο επιστημονικο δυναμικο.
    λυση δεν ειναι η απορροφηση απο τη γερμανικη αγορα ελληνικων παραγωγικων χεριων αλλα η χρηση αυτων με εταιρειες στην ελλαδα.
    και βεβαια να μην επαναληφθουν τα ανοσια φαινιμενα δοσιλογων που θα καταρτιζουν σκανδαλωδεις συμβασεις εις βαρος του ελληνικου κρατους οπως της hohtief για παραδειγμα.
    εινα προφανες οτι ο σαμαρας εχει μπροστα του πεδιο δοξης λαμπρο. ας ελπισουμε οτι θα αποτελεσει πραγματικα αλλαγη σελιδας για τη χωρα και μετα η αναπτυξη θα ειναι οχι το ζητουμενο αλλα δεδομενη και ισχυρη.

  4. Πετράν avatar
    Πετράν 21/05/2013 09:51:37

    Καλημέρα,

    Θέλουμε επενδύσεις αλλά όταν οι μισθοί που έχουμε για τον νεο-προσλαμβανόμενο υπάλληλο είναι στα όρια της πείνας, εμένα προσωπικά γιατί να με χαροποιήσει μια επένδυση όταν οι Έλληνες που θα δουλεύουν θα είναι καταδικασμένοι στην φτώχεια και στην εξαθλίωση;
    Τι να κάνω τα λιμάνια-τρένα-δρόμοι εάν δεν υπάρχει μια αξιοπρέπεια στην εργασία, όταν ο κατώτατος είναι 500€ χωρίς επιδόματα χωρίς, χωρίς, χωρίς, πείτε μου πως μπορεί ένας εργαζόμενος να συντηρήσει την οικογένειά του;
    Θέλουμε επενδύσεις με αξιοπρεπείς μισθούς !

  5. Β.Κ.Σιάπκα avatar
    Β.Κ.Σιάπκα 21/05/2013 09:53:38

    Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην είσοδο ΟΛΩΝ των λοιπών βαλκανικών χωρών στην ΕΕ.

    Χάνουμε χρόνο πολύτιμο... η απρόσκοπτη οδική πρόσβαση στην καρδιά της ΕΕ δεν είναι πολυτέλεια που μπορεί να αναβάλλεται εις το διηνεκές...

    Η μη συνόρευσή μας με τη Σερβία έχει κόστος ανυπολόγιστο. Το θέμα με την ΦΥΡΟΜ πρέπει να παρακαμφθεί, να εισαχθεί ως ΦΥΡΟΜ και η τελική ονομασία διευθετείται μετά.

    Η οικονομική κρίση δεν πρέπει να μας απομακρύνει από την εντατική ζύμωση των εθνικών μας συμφερόντων...

    Ο νυν ΥΠΕΞ έχει την αναγκαία αίσθηση σεβασμού των εταίρων, εν προκειμένων των βαλκανικών κρατών για να εργασθεί εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση. Η συγκυρία είναι πολύ καλή, και οι ΗΠΑ και η Ρωσία έχουν μεταθέσει μόνιμα πλέον το κύριο κέντρο βάρους τους στην Μέση Ανατολή καυ ευρύτερα στην Ασία...

  6. Αρχιμήδης avatar
    Αρχιμήδης 21/05/2013 10:07:58

    Δεν νομίζω οτι τους πήρε ο πόνος για τα έξοδα του ταξιδιού που πράγματι είναι πολλά δεδομένης της οικονομικής καταστροφής την οποία ζούμε. Εδώ ο προηγούμενος πρωθυπουργός του συγκυβερνώντος ΠΑΣΟΚ κάθε τρεις και λίγο έκανε ταξίδια μέχρι και τον Αγιο Δομίνικο για να μας "σώσει". Η κριτική τους εχει στόχο την "επικοινώνηση" του γεγονότος με τον τρόπο που γίνεται. Και σίγουρα θέλουμε ξένες επενδύσεις στους τομείς βέβαια που δεν μπορούν να αναλάβουν Ελληνες, που πρέπει να έχουν την προτεραιότητα επι ίσων προσφορών...

  7. periopos avatar
    periopos 21/05/2013 10:21:23

    Όποιος δεν θέλει ξένες επενδύσεις, είναι απλά μίζερος.
    Όποιος όμως δεν ασκεί κριτική σε τι είδους επενδύσεις θα γίνουν και με τι όρους, είναι αφελής, και αυτό δεν αφορά εσάς κύριε Ροδινέ.
    Έτσι και αλλιώς, πάντα βάσει αποτελέσματος μπορούμε να κρίνουμε, αφού το τι ακριβώς συζητείται, δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε.
    Το θέμα με τους Κινέζους είναι, ότι βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση και άρα θα επιδιώξουν να πάρουν περισσότερα από ότι θα δώσουν.
    Άρα το κύριο πρόβλημά μας είναι η διαχείριση.
    Και το αποτέλεσμα αυτής, επαναλαμβάνω, θα φανεί, όπως πάντα, κατόπιν εορτής.

  8. Nik avatar
    Nik 21/05/2013 11:01:19

    Δεν έχουμε ιδέα από προσέλκυση επενδύσεων.

    Με πείρα σε ξένες εταιρείες, ως στέλεχος, έχω άμεση εμπειρία από την σχιζοφρενική κατάσταση όπου οι πολιτικοί εξυμνούν την επένδυση αλλά σε υπηρεσιακό επίπεδο γίνονται τα πάντα για να δυσχεράνουν την λειτουργεία της. Η διαφορά με γειτονικές χώρες είναι εντονότατη.

    Ιδιαίτερα αστείοι είναι οι δημόσιοι "λειτουργοί" που αναλαμβάνουν πρωτοβουλία για να σου κάνουν τη ζωή ποδήλατο, και μετά σε ρωτούν αν υπάρχει καμιά "θέση" για το παιδί τους, διότι δεν το θέλουν να καταλήξει γραφιάς χωρίς μέλλον στο δημόσιο!

  9. ΖΟΡΜΠΑΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ avatar
    ΖΟΡΜΠΑΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ 21/05/2013 11:53:08

    ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ , ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ ,ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ,ΑΛΛΑ ΗΘΕΛΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ,ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ,ΕΔΩ ΤΟΣΟΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ .ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΟΥΝ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΕΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΕΣ Η ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ.ΑΚΟΜΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ,ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΜΕ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΙΟΛΑΣ ,ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ Π.Χ. ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ.-

  10. GO avatar
    GO 21/05/2013 12:25:48

    Και, παράλειψή μου εάν το Κ αφορά σε πραγματικό Κωνσταντίνο, χρόνια σας πολλά και καλά!

  11. Bohemian avatar
    Bohemian 21/05/2013 12:30:20

    Άλλο ξένες ιδιωτικές επενδύσεις κι άλλο η ελληνική κρατική περιουσία
    να πάει στον κρατικό τομέα άλλων χωρών.
    Δηλαδή το ξένο Δημόσιο είναι εξ ορισμού επιτυχημένο και το δικό μας αποτυχημένο;

  12. tak avatar
    tak 21/05/2013 13:15:52

    Χρόνια πολλά Κώστα.
    Φυσικά και οι τρόφιμοι των δημόσιων πρυτανείων, δεν θέλουν ξένες επενδύσεις... Να συνεχίσουν το ... άρμεγμα του δημοσίου θέλουν! Διακαώς και δια ... παντός!

  13. Sceptic avatar
    Sceptic 21/05/2013 13:51:34

    Υπάρχουν μελέτες για το τι μπορούν να κάνουν οι εισερχόμενες επενδύσεις όσον αφορά την ανάπτυξη της χώρας.
    Μπορούν να απορροφήσουν ένα μικρό κομμάτι της ανεργίας. Το μεγάλο πρόβλημα είναι στις ΜΜΕ που αυτές απορροφούν το μεγαλύτερο ποσοστό των ανέργων, όμως εκεί υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα εξαιτίας της ύφεσης και την πτώση της ζήτησης.
    Η ανάκαμψη θα φανεί μετά από αρκετά χρόνια δυστυχώς.Το κόστος της παραμονής στο Ευρώ...

  14. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 21/05/2013 13:52:35

    Χρόνια πολλά ἀγαπητέ Κώστα Ροδινέ!
    Θέλω νά παραφράσω λίγο τό ἐρώτημα τοῦ τίτλου τοῦ ἄρθρου σου ἀναρωτῶμενος:
    Τελικά θά ἔχουμε ἤ ὄχι ξένες ἐπενδύσεις;

  15. Μηχανικός avatar
    Μηχανικός 21/05/2013 14:14:12

    Αγαπητέ ΚΡ, από τα έως τώρα σχόλια, κρίνω ότι μάλλον δεν τις θέλουμε, αλλά ούτε τι θέλουμε δεν ξέρουμε...

  16. αιρετικός avatar
    αιρετικός 21/05/2013 14:56:20

    Ναι στις επενδύσεις, όχι στις απεκδύσεις...

  17. B.Q avatar
    B.Q 21/05/2013 14:56:37

    Χρόνια σας Πολλά κ. Κώστα Ροδινέ.
    Η επένδυση από το ...''ξεπούλημα'', διαφέρουν ουσιαστικά, ως προς το τεράστιο μέγεθος της ωφέλειας που προσφέρει το δεύτερο στον αγοραστή, σε αντιδιαστολή με το μηδαμινό όφελος που εξασφαλίζει στον πωλητή. Επένδυση επίσης θεωρείται η εισαγωγή ξένων κεφαλαίων στη χώρα, η δημιουργία παραγωγικών μονάδων και ΟΣΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΝΕΩΝ θέσεων εργασίας. Επένδυση, δεν είναι η πώληση του ΟΠΑΠ και δε θα είναι η πώληση των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, των λιμανιών, των αεροδρομίων και γενικά της δημόσιας περιουσίας μας. Η αλλαγή ιδιοκτησίας ενώ τα χρήματα από τις ''ιδιωτικοποιήσεις'', (εξ ου και οι ασφυκτικές πιέσεις-παροτρύνσεις των τοκογλύφων δανειστών) θα κατευθύνονται στη μαύρη τρύπα του συνεχώς και ανεξέλεγκτα αυξανόμενου χρέους μας, δεν είναι κάτι που μπορεί να μας ευχαριστεί, πόσο μάλλον να μας προκαλεί διάθεση για πανηγυρισμούς.
    Άλλο επένδυση, άλλο αναγκαστική και πολλές φορές ΜΗ συμφέρουσα -μπορεί και επιζήμια (ΔΕΗ, ΕΥΔΑ)- εκχώρηση ''μιά κι έξω'', χωρίς συνέχεια και παρελκόμενα οφέλη.
    Όσον αφορά το ταξίδι στην Κίνα, δε χρειάζεται κάτι άλλο να ειπωθεί, τα είπε όλα εχθές βράδι ο κ. Α.Σαμαράς. Πρόκειται για την υποχρέωση που έχει κάθε κυβέρνηση, να ανοίγει δρόμους στις επιχειρηματικές δυνάμεις της χώρας, ώστε αυτές να έχουν την ευκαιρία να αναπτυχθούν :
    «Εμείς δεν πήγαμε έξω για να φέρουμε… "πακτωλό χρημάτων". Αυτά λέγονταν σε άλλες εποχές, δυστυχώς. Και τώρα δεν τα πιστεύει πια κανείς, ευτυχώς! Ούτε υπερβολικές προσδοκίες, λοιπόν. Ούτε γκρίνια, μιζέρια και καταστροφολογία. Εθνική αυτοπεποίθηση, ναι! Διάθεση για σκληρή δουλειά, ναι! Τα άλλα είναι παχιά λόγια…».
    Το μέγα θέμα μας όμως, παραμένει : Ανεργία 30%, ύφεση 7%, το παραγωγικό μας μοντέλο διαλυμένο, η καθημερινή ζωή σε αδιέξοδο.
    Ωραία τα στρατηγικά, μεγαλεπήβολα και μελλοντικά σχέδια, αλλά για να φτάσουμε στο αύριο ΟΛΟΙ, πρέπει να είμαστε πρώτα ικανοί ΑΜΕΣΑ, να διαμορφώσουμε με όρους αξιοπρέπειας το σήμερα.
    Τα λοιπά είναι όμορφα λόγια κι ελπιδοφόρα γαλάζια οράματα!

    • B.Q avatar
      B.Q @ B.Q 21/05/2013 14:57:51

      ΔΕΗ- ΕΥΔΑΠ, διορθώνω

  18. ~Mara~ avatar
    ~Mara~ 21/05/2013 16:08:35

    Χρόνια Πολλά με υγεία και δύναμη!!!

    Επενδύσεις στην πατρίδα μας χωρών όπως η Κίνα και η Ρωσία που τυγχάνει να είναι και υπερδυνάμεις, είναι εξαιρετικά σημαντικές για πολλούς και διαφόρους λόγους....

  19. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 21/05/2013 16:41:44

    Για τις ευχές, θερμές ευχαριστίες σε όλους.
    Να είστε πάντα καλά, κυρίως με υγεία!

  20. παπαδόπουλος ηλίας avatar
    παπαδόπουλος ηλίας 21/05/2013 18:07:43

    Οι "επενδύσεις" των κινέζων θα γίνουν παράλληλα με τις "επενδύσεις" των ρώσων,των καταριανών,των γερμανών,των αμερικάνων? ή θα τηρηθεί σειρά προτερεώτητος? Ρωτάω μήπως δεν προλαβαίνουμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους μαζί και παρεξηγηθούν και φύγουν!!

  21. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 21/05/2013 20:47:32

    1) Οι Κινέζοι μια πύλη εισόδου στην Ευρώπη ψάχνουν εδώ και καιρό. Η Ελλάδα είναι κατάλληλη, ιδίως τώρα που είμαστε σε μειονεκτική θέση και μπορούν να κλείσουν μια πολύ καλή συμφωνία.

    2) Πόσες φορές πρέπει να πούμε ότι οι εξαγορές (ιδιωτικών εταιρειών) και οι ιδιωτικοποιήσεις (δημόσιων εταιρειών) ΔΕΝ αποτελούν επενδύσεις; Η αγορά του ΟΛΠ δεν είναι επένδυση, ούτε καν αποκρατικοποίηση. Επανακρατικοποίηση από άλλο κράτος είναι. Το ίδιο ισχύει και για τον ΟΠΑΠ και τις ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ. Αλλά θα μάθουν κι αυτοί σε μερικές δεκαετίες πόσο καταστροφικές είναι οι ΔΕΚΟ και επιτέλους θα τις ιδιωτικοποιήσουν... (Ή μήπως όχι επειδή είναι άλλα κράτη που ξέρουν να λειτουργούν ΔΕΚΟ;)

    3) Ξένη επένδυση είναι η δημιουργία μιας γραμμής παραγωγής, ενός εργοστασίου ή η μεταφορά/δημιουργία έδρας μιας επιχείρησης ή ακόμη και το άνοιγμα ενός καταστήματος πολυεθνικής.

    4) Με το διαλυμένο, διεφθαρμένο και γεμάτο εμπόδια στην επιχειρηματικότητα ελληνικό δημόσιο, επενδύσεις δεν πρόκειται να δείτε. Μόνο εξαγορές και ιδιωτικοποιήσεις. Οι οποίες ΔΕΝ είναι επενδύσεις.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Φοιτητης 22/05/2013 00:52:31

      τι καινουργιοι ορισμοί ειναι αυτοι ..?

      (2) δεν ενδιαφέρει αν ο αγοραστης ειναι κρατος ή εταιρία
      αυτο που εχει σημασια ειναι αν η εξαγορά γινεται με σκοπο
      να συνεχιστει η λειτουργία της επιχειρησης και να επεκταθει
      οποτε η εξαγορά απο ξενο (κρατος/εταιρια αδιαφορο) *ειναι* επενδυση
      ακομα και μετοχές να αγοράσει ο ξενος (πανω απο ενα % ωστε να
      συμμετέχει στο μανατζμεντ) πάλι θεωρειται επενδυση (πιο παθητική αλλα επένδυση)...

      δεν δημιουργει τις νεες θεσεις εργασιας οπως πχ το νεο καταστημα, ή νεα μοναδα παραγωγης..αλλά μπορει να διασφαλίζει τις ήδη υπάρχουσες ..και απελευθερώνει κεφάλαια τα οποια (δυνητικά) επαν-επενδύονται σε αλλο τομεα της οικονομίας μεσα στην ίδια χώρα ...

  22. firiki2010 avatar
    firiki2010 21/05/2013 21:10:15

    Οχι δεν θέλουμε επενδύσεις ! Μπορούν να μας δώσουν λεφτά σε μετρητό να αυξήσουμε τους μισθούς, τις συντάξεις, να κάνουμε διορισμούς να αγοράσουμε τα αυτοκίνητα , τα κινητά , τα ακίνητα που χρειαζόμαστε; Αν δεν μπορούν ας πάνε στο καλό κι αυτοί και οι επενδύσεις τους ! Για κορόϊδα ψάχνουν; Να κάνουν επενδύσεις για να βγάζουν κέρδη; Δεν θέλουμε επενδύσεις, ποτέ δεν θέλαμε ! Εμείς έχουμε ήλιο, θάλασσα είμαστε λεβέντες και καραμπουζουκλήδες κι αν βρισκόμαστε εδώ που βρισκόμαστε φταίει το ευρώ ! Τελεία.

    • B.Q avatar
      B.Q @ firiki2010 21/05/2013 22:26:15

      Άνοστο αστείο, χιλιοειπωμένο, κακοσερβιρισμένο, που δεν προκαλεί πλέον ούτε γέλιο ούτε και δάκρυ. Άλλο επένδυση, άλλο απένΓδυση, άλλο αμοιβαίο όφελος κι άλλο ξεπούλημα υπό πίεση με μηδαμινό όφελος. Όταν σε βρούν γονατισμένο, όλοι να σε εκμεταλλευτούν αισχρά θα προσπαθήσουν, χτυπώντας σε φιλικά στην πλάτη και υποσχόμενοι τα απίθανα!
      Μην προσποιείστε τον αφελή, γιατί καθόλου δεν πείθετε.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ firiki2010 22/05/2013 01:26:50

      να στο πω απλα .. γιατί -σε περιπτωση που δεν το προσεξες- εχουμε φτασει στο άλλο άκρο απο αυτο που περιγραφεις (να μας φταινε οι μισθοι και οι συντάξεις) .. και μάλιστα φοβαμαι πως εχουμε ξεφύγει..

      επενδυσεις γινονται στη βάση θετικης προβλεψη για την εσωτερική ζητηση (αλλιως γιατι να επενδύσει ο άλλος για να του μεινει το προιον απούλητο..)
      η ζητηση πάλι προυποθέτει εισόδημα (σταθερο κατα προτιμηση, δηλ. δουλειά)
      η αναπτυξη στις υποδομές δημιουργει θεσεις εργασίας και να τονώνει την εσωτερική ζητηση, οι απολύσεις το αντίθετο..
      συμπερασμα, χωρις δουλειές/μισθους/συντάξεις και εσωτερική καταναλωση δεν προκειται να δεις επενδυσεις εις τον αιώνα..
      εκτος αν το μοντέλο αναπτυξης που ονειρεύσαι ειναι αυτο του Μπαγκλαντές

  23. victoria (true) avatar
    victoria (true) 21/05/2013 23:14:20

    Χρόνια πολλά!

  24. Noger avatar
    Noger 21/05/2013 23:22:05

    Δεν είμαι ο καταλληλοτέρος για να σχολιάσω την πρωθυπουργική αποστολή στην Κίνα, πολύ δε περισσότερο τα όποια αποτελέσματα κι αν είχε.
    Δεν μπορώ όμως να μη σχολιάσω το γεγονός ότι η Κίνα ασκεί μια πολιτική ταχύτατου επικοισμού σε ολόκληρη την Αφρική, με ολοφάνερο επόμενο προορισμό ολόκληρη την Ευρώπη.
    Φαντάζεσθαι τι μπορεί να συμβεί μετά είκοσι ή τριάντα χρόνια?? Φαντασθήκατε ότι υπάρχει περίπτωση πενήντα ή εκατό εκατομμύρια Κινέζοι (του μισού δολαρίου μεροκάματο, από τα βάθη της Ασίας), να αναζητήσουν μια καλλίτερη ζωή στην Ευρώπη γενικότερα και στη χώρα μας ειδικότερα?? Έχουμε ρωτήσει τα παιδιά ή τα εγγόνια μας αν το επιθυμούν αυτό??
    Ήξερα μέχρι σήμερα (όλα τα μεταπολεμικά χρόνια), ότι η όποια Ανάπτυξη ερχόταν πάντα από τη Δύση (σχέδια Μάρσαλ, μεσογειακά και λοιπά προγράμματα). Άλλωστε και το δόγμα αυτό μας έμαθε και με αυτό μεγαλώσαμε ‘’Ανήκομεν εις την Δύση’’.
    Σίγουρα τα πράγματα έχουν αλλάξει παντού, η παγκοσμιοποίηση είναι πανταχού παρούσα όπως και οι συνέπειες της, η παγκόσμια κρίση έχει συντρίψει κυριολεκτικά κάποιες κατεστημένες δομές και λειτουργίες και δεν βαδίζουμε απλά προς το μέλλον αλλά το μέλλον έρχεται απειλητικά προς τα πάνω μας.
    Είμαστε άραγε έτοιμοι ή μάλλον μπορούμε να απομακρυνθούμε από το δόγμα? Μπορούμε να πούμε ότι το δόγμα άλλάζει και ότι θα ‘’ανήκομεν στην Ανατολή’’?? Το βρίσκω αρκετά χλωμό και μάλλον αδύνατο. Το ίδιο δύσκολο είναι να ανήκεις σε Ανατολή και Δύση.
    Θα μου πείτε, η Ανάπτυξη και οι μπίζνες δεν έχουν καμμία σχέση με τα παραπάνω. Νομίζω όμως πως και τα δύο έχουν σχέση με την πολιτική και πολιτικά δεν είναι επιτρεπτό να είσαι και με τα οφέλη του Καπιταλισμού και υπό τις πολιτικές οδηγίες και αποφάσεις του Κ.Κ.Κ που κάνει ένα ιδιόμορφο ευνοιοκρατικό καπιταλισμό και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί σαν σκλάβους εκατοντάδες εκατομύρια ανθρώπων.
    Όπως και να έχουν τα πράγματα θεωρώ προτιμότερη επιλογή –εδώ που φθάσαμε- τις δυτικές επενδύσεις και για πάρα πολλούς λόγους μάλιστα.

  25. firiki2010 avatar
    firiki2010 21/05/2013 23:27:25

    Μεγαλειοτάτη, όταν είσαι στριμωγμένος προφανώς δεν μπορείς να επιβάλεις τους όρους που θέλεις, αλλά κάτι πρέπει να κάνεις, από κάπου πρέπει να αρχίσεις για να ξεστριμωχτείς, να σταθείς στα πόδια σου και αύριο να διαπραγματευθείς με καλύτερους όρους. Το πρόβλημα είναι ότι ούτε κι όταν δεν ήσουν στριμωγμένος μπορούσες να προσελκύσεις επενδύσεις. Γιατί κάποιοι περίεργοι τύποι και τύπισες μιλούσαν , μιλάνε και θα μιλάνε για ξεπούλημα με το που θα βλέπουν έστω και αμυδρή προοπτική κάποιας επενδυσης. Οι νοοτροπίες τους μας έφεραν εδώ!

  26. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 22/05/2013 04:26:52

    (προσοχη με τα αεροδρομια και τα λιμανια, γιατι καποια ειναι ΚΑΙ στρατιωτικα. Πρεπει να υπολογιστει ΚΑΙ αυτη η παραμετρος, πριν την όποια πωληση/ παραχωρηση...)

  27. tpe avatar
    tpe 22/05/2013 07:38:48

    Η Ελληνική γλώσσα έχει (έστω κι ένα) τόνο. Έλεος πια.

    • πολιτης avatar
      πολιτης @ tpe 22/05/2013 11:40:17

      no mercy

  28. tpe avatar
    tpe 22/05/2013 07:39:28

    ΟΚ, κάτσε τότε με τον ανύπαρκτο μισθό. Είναι μάλλον καλύτερα αυτός, ε;

  29. B.Q avatar
    B.Q 22/05/2013 08:03:20

    Όταν διαχωρίσουμε σαφώς {εντός μας κι εκτός μας :-)} αγαπητό φιρίκι την έννοια της επένδυσης από την κατάντια της εκβιαστικής παραχώρησης άνευ ουσιαστικού οφέλους (για τον εκχωρούντα), τότε οι ...διαφωνούντες με οποιανδήποτε αμοιβαία συμφέρουσα επιλογή, θα είναι ελάχιστοι, αδύναμοι και απομονωμένοι. Αλλά σκοπίμως τα...συγχέετε τα δύο άκρως αντίθετα, για να προσφέρετε την ευκαιρία στον εαυτό σας, να κατακεραυνώσει τους τάχα..... πολέμιους της τάχα ...ανάπτυξης που ΘΑ παραχθεί, από τις τάχα...επενδύσεις! Καλημέρα.

  30. Κραντωρ avatar
    Κραντωρ 22/05/2013 10:18:28

    Μάλλον δεν έχεις ιδέα τι προσδιορίζεται« Επένδυσις» στην Οικονομία.
    Απλοις λόγοις.
    Όταν κτισθή ένα εργοστάσιον που παράγει π.χ. υφάσματα καταχωρείται στις επενδύσεις. Αν πωληθή σε κάποιον τρίτον, αυτό σημαίνει απλώς μεταβίβαση της κυριότητος.
    Αν κτισθή ένα ξενοδοχείον, αυτό αποτελεί επένδυση στον τριτογενή τομέα. Η πώλησις του είναι πάλιν μεταβίβασις κυριότητος.

    Η εξαγορά πέρσι των τμημάτων παγωτού της ΕΒΓΑ και ΔΕΛΤΑ από πολυεθνικές δεν αποτελούν επένδυση ξένου κεφαλαίου αλλά μεταβίβαση ελληνικού περιουσιακού στοιχείου σε ξένους, οι οποίοι και θα νέμωνται όχι μόνον τα κέρδη αλλά γενικώς τα έσοδα.

    Οι επενδύσεις δεν σχετίζονται οπωσδήποτε με αύξηση των θέσεων εργασίας αλλά και με την μείωση τους.

    Οι αγορές μετοχών στο χρηματιστήριο δεν καταγράφονται σε επενδύσεις στην Εθνική Οικονομία.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Κραντωρ 22/05/2013 23:52:34

      oντως δεν το κάναμε στο σχολείο φίλε μου οπότε που να το ξέρω ..

      ευχαριστω παντως για τα παραδειγματα και επετρεψε μου να σου επισημάνω
      ο΄τι η οικονομία δεν σταματάει στο κεφάλαιο 'υπολογισμος του ΑΕΠ' ...

      αν και δεν με εχει απασχολησει ποτε 'επισημος ορισμός'... ο ορος επενδυση ανταποκρινεται μεν στα παραδειγματα που δινεις - αλλα δεν περιοριζεται σ'αυτα,
      ειναι πολυ γενικοτερος και περιλαμβανει 'ροές' που μπορει να μην εμπλέκονται στον υπολογισμο του ΑΕΠ

      προτεινω να βγαλεις τα εισαγωγικά απο τον όρο και να ξαναδεις περι τινος ακριβώς προκειται
      το ζητουμενο ειναι αυτο που λένε foreign direct investment -
      και περιλαμβανει οσα περιεγραφα πιο πάνω (και εξαγορές)..
      το αν το συνυπολογιζεται στο ΑΕΠ δεν ειμαι σίγουρος (λογικο θα μου φαινοταν) αλλά οπως και να έχει αυτό ειναι ενα απο τα ζητουμενα για την Ελλάδα σήμερα..

    • ΠΑΛΛΗΞ avatar
      ΠΑΛΛΗΞ @ Κραντωρ 23/05/2013 07:14:29

      Καλά μεγάλε άστο...είσαι παντελώς ΑΣΧΕΤΟΣ

  31. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 22/05/2013 11:18:51

    Σε μια χώρα που μεγάλωσε γενιές με τη νοοτροπία ότι το κέρδος του ιδιώτη είναι κακό και ένοχο, ότι ο τζόγος είναι δημόσια περιουσία (για να τη λυμαίνονται οι ημέτεροι βεβαίως βεβαίως), ότι ο ρόλος των ιδιωτών είναι να αγοράζουν χρυσοπληρώνοντας τις απελπισμένα ζημιογόνες κρατικές επιχειρήσεις και μετά να κάνουν και αυξήσεις μισθών, παράξενο είναι, όχι δε θέλουμε ξένες επενδύσεις. Να μας χαρίσουν τα λεφτά τους και να ξεκουμπιστούν να φύγουν διότι αν δεν ήμασταν εμείς θα ζούσανε στα δέντρα.

  32. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 22/05/2013 11:42:21

    "Τελικά θέλουμε ή όχι ξένες επενδύσεις;"

    Καλοδεχούμενες είναι ασφαλώς οι ξένες επενδύσεις.

    Αλλά αν κάποιος στις αρχές του 2009 μου έλεγε: "Έχω μία καταπληκτική ιδέα, θα μειώσουμε το εθνικό εισόδημα κατά 25% και θα φτάσουμε την ανεργία στο 30%, προκειμένου να ρθουν μετά ξένοι επένδυτές να την ξαναμειώσουν (την ανεργία)", θα του έλεγα να παέι στα τσακίδια κι αυτός και οι ιδέες του....

  33. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 22/05/2013 12:13:34

    Εστω, θελουμε επενδυσεις. Τις θελουμε ομως ολες τοσο πολυ ωστε να εντασσεται στο ΤΑΙΠΕΔ προς πωληση π.χ το Σκοπευτηριο της Καισαριανης στο οποιο εκτελεστηκαν εκατονταδες απο τους Γερμανους ;

  34. Mak avatar
    Mak 23/05/2013 17:43:59

    Ποιες επενδύσεις, εδώ ο άλλος θέλει να στοχοποιήσει τους τουρίστες γιατί με τα λεφτά που θα φέρουν στηρίζουν το καθεστώς Σαμαρά!!!!!

    Σαν την Ελλάδα, τέτοιο χάλι, πουθενά
    Παναγιώτης Χατζηστεφάνου
    22.05.2013 14:41

    ..................
    Επί της ουσίας, ο ανεύθυνος τουρισμός σε προορισμούς όπου επικρατεί οποιασδήποτε μορφής δικτατορία, υπηρετεί συμφέροντα που δεν έχουν κανέναν άλλον αποδέκτη πέρα από την ηγεσία που στρατολογεί τις μάζες για τους ιδιοτελείς σκοπούς της. Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ ένοπλης εισβολής και τουριστικής επέλασης δεν είναι η απουσία βίας και όπλων. Εξοπλισμοί και απανθρωπιά, θύτες και θύματα, υφίστανται με διαφορετικές μορφές και στις δυο περιπτώσεις. Καλάσνικοφ κρατάει ένας στρατιώτης, πιστωτική κάρτα ένας τουρίστας – από την στιγμή που η οικονομική συναλλαγή ενδυναμώνει το καθεστώς τυραννίας που φιλοξενεί τον επισκέπτη, ο τουρίστας παύει να είναι ένας αθώος περιηγητής και μεταμορφώνεται σε χορηγό της φρίκης. Με το συνάλλαγμα του χρηματοδοτεί την αλυσίδα της εκμετάλλευσης και της αδικίας που του παρέχουν το προνόμιο του ξένοιαστου παραθεριστή.
    ..............
    Ο πρωθυπουργός Κος Α. Σαμαράς, σε πρόσφατη ανακοίνωση του, κάλεσε όλους τους Έλληνες να δείξουν το καλύτερο τους πρόσωπο προς τους επισκέπτες προκειμένου να απολαύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις διακοπές τους στην χώρα μας. Με άλλοθι την ανάγκη της κατεστραμμένης Ελληνικής οικονομίας, η πιό διεφθαρμένη και ασύδοτη ακροδεξιά συμμορία που έχει γνωρίσει ποτέ ως κυβέρνηση αυτή η χώρα, προτείνει συμφωνία με το κακό που εκπροσωπεί – για μια χούφτα δολάρια ζητάει, ως συνήθως, δουλοπρέπεια, υποκρισία και συνενοχή στο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας που διαπράττει.
    ............
    Έτσι, αντί της πειθήνιας υποταγής στην νουθεσία του κου Σαμαρά, αντιπροτείνω το εξής: κάθε φορά που συναντάμε έναν από τους 17 εκατομύρια ξένους που αναμένονται αυτό το καλοκαίρι, φιλικά και όμορφα, να τους εξηγούμε αναλυτικά και με στοιχεία τι ακριβώς συμβαίνει στην χώρα μας. Όταν φύγουν για τις πατρίδες τους θα μεταφέρουν εκεί την αλήθεια για την Ελλάδα – πως είναι μια εμπόλεμη ζώνη και όσοι την επισκέπτονται υποστηρίζοντας με το συνάλλαγμα τους το ντόπιο τυρανικό καθεστώς μόνο ως εχθροί του λαού μπορεί να θεωρούνται. Έτσι, θα επιτύχουμε δύο στόχους – αφ' ενός θα επιμορφωθεί η υφήλιος για την φριχτή αλήθεια που κρύβει ο ήλιος και η θάλασσα και ταυτόχρονα θα καταφέρουμε ένα καίριο πλήγμα στην οικονομική υποστήριξη του άθλιου καθεστώτος. Φυσικά, μια τέτοια στάση προϋποθέτει την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνια εκείνου που αρνείται να ξεπουλήσει την ελευθερία του σε αντάλλαγμα μιας υπερτιμημένης ντοματοσαλάτας. Υπάρχουν άραγε Έλληνες ικανοί να θυσιάσουν την υλική τους ευμάρεια προκειμένου να διεκδικήσουν την δημοκρατία που τόσο αυτάρεσκα κομπορημμονούν πως εφηύραν?

    http://tinyurl.com/p7zpmcj

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.