Τα υπόγεια μαγειρεία ξέχασαν το μάθημα του 2009
30/04/2014 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα υπόγεια μαγειρεία ξέχασαν το μάθημα του 2009

Θυμίσουμε σε όλους τους σεναριογράφους της διαπλοκής το Νοέμβριο του 2009. Όταν σε πείσμα όλων ο Σαμαράς διέλυσε το Μητσοτακέϊκο και αναδείχθηκε από τον λαό αρχηγός της ΝΔ...

Γράφει μεταξύ άλλων τον Βήμα της Κυριακής (βλ. εδω: Υπόγεια μαγειρεία στη σκιά της αβέβαιης κάλπης):

«....Προσκείμενοι στις δύο παραδοσιακές και άλλοτε ηγεμονεύουσες νεοδημοκρατικές πολιτικές οικογένειες «ψιθυρίζουν» τα βράδια ότι η Νέα Δημοκρατία θα υποστεί ήττα αντίστοιχη εκείνης του ΠΑΣΟΚ το 2012 και ότι από το βράδυ των ευρωεκλογών θα τεθούν σοβαρά πολιτικά θέματα.

Κατά την εκδοχή τους, ο κόσμος θα δώσει ψήφο τιμωρίας, θα εξαντλήσει τον κ. Σαμαρά και το κόμμα θα πρέπει να ανακαλύψει εκ νέου τους δεσμούς του με τη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη.

Μάλιστα, θέτουν και εκλογικά όρια δράσης. Αν η Νέα Δημοκρατία υπολείπεται περισσότερο από τρεις μονάδες του ΣΥΡΙΖΑ τότε, όπως λένε άσπονδοι φίλοι του Πρωθυπουργού, θα εγερθεί μείζον θέμα για την κυβέρνηση και τον κ. Σαμαρά. Στο περιβάλλον της οικογένειας Μητσοτάκη μιλούν για ανοίγματα, καλοβλέπουν Το Ποτάμι του κ. Θεοδωράκη και καλλιεργούν σενάρια για νέες συμμαχικές κυβερνήσεις. Ο πατριάρχης της οικογένειας λέγεται ότι έχει εμμονές με τον δικαστή και διατελέσαντα για έναν μήνα πρωθυπουργό κ. Π. Πικραμμένο..."

Αυτα βέβαια το antinews τα έχει προβλέψει από καιρό και δεν κομίζουν κάτι το καινούργιο - Βλ πχ μια αναρτησής μας πριν από ένα χρόνο (Ο Κουβέλης, ο Μητσοτάκης και τα μαγειρεία της διαπλοκής ). Προκαλεί λοιπόν εντύπωση η εμμονή των διαπλεκομένων στα ίδια σενάρια. Κάτι καινούργιο δεν έχουν να σερβίρουν τα μαγειρεία;

Επισημαίνουμε τέλος ότι όλως περιέργως την προηγούμενη ημέρα σε γνωστό γα την προσήλωσή του στην δραχμή οικονομικό σάϊτ διαβάσαμε τα ίδια σχεδόν ακριβώς:

Καραμανλής και Μπακογιάννη θα αποδομήσουν τον Σαμαρά μετά τις ευρωεκλογές.

"...Ο Σαμαράς ο αρχηγός της ΝΔ δεν απολαμβάνει της εμπιστοσύνης πλέον παραδοσιακών Δεξιών και παλαιών στελεχών της ΝΔ.

Μπορεί ο Καραμανλής ο πρώην πρόεδρος να σιωπά και η Μπακογιάννη να μιλάει γενικώς και αορίστως για τις πολιτικές εξελίξεις αλλά φαίνεται ότι δεν ους αρέσει ο τρόπος με τον οποίο ο Σαμαράς έχει χειριστεί με χείριστο ή στο καλύτερο σενάριο άκομψο τρόπο πολλά ανοικτά ζητήματα.

Ο Καραμανλής έχει ενοχληθεί σφόδρα που η ΝΔ του Σαμαρά επιτρέπει στο ΠΑΣΟΚ το πολιτικό πτώμα να τον κατηγορεί…μόνο και μόνο για να μην αμφισβητηθεί η κυβέρνηση.

Η πράξη του ΠΑΣΟΚ να εμφανίσει ως υπεύθυνο τον Καραμανλή είναι πράξη πολιτικής αλητείας και ο Σαμαράς έπρεπε να είχε παρέμβει αποστομώνοντας το ΠΑΣΟΚ.

Δυστυχώς μέχρι τώρα καμία αναφορά. ..."

Δεν θα μπούμε στον κόπο να απαντήσουμε λεπτομερώς. Τι κάνει άλλωστε «νιαου - νιάου» στα κεραμίδια. Θα τους θυμίσουμε μόνο το Νοέμβριο του 2009. Όταν σε πείσμα όλων και των συγκεκριμένων ο Σαμαράς διέλυσε το Μητσοτακέϊκο και αναδείχθηκε από τον λαό αρχηγός της ΝΔ.

ΥΓ: Και να μην νομίζουν ορισμένοι μεγαλοδημοσιογράφοι οτι επειδή μιλούν με το Μαξίμου ... καταλαβαίνουν κιόλας τι κάνει

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διογένης avatar
    Διογένης 30/04/2014 07:14:50

    Μακάρι οι αναποφάσιστοι να καταλάβουν και να ψηφίσουν Σαμαρά στις ευρωεκλογές. Είναι καλό που έχουν πολιτικοποιηθεί οι ευρωεκλογές - και από τη ΝΔ. Διότι έτσι ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει λόγος να πάει να ψηφίσει. Είναι ίσως οι πιο πολιτικές ευρωεκλογές από το 1984, που ο Αβέρωφ τις είχε αναγάγει σε δημοψηφισμα κατά του ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα. Προσωπική μου γνώμη: Οι περισσότεροι αναποφάσιστοι θα τείνουν να επιλέξουν την κυβέρνηση. Όσο εξυφαίνονται σενάρια αποσταθεροποίησης την επομένη των εκλογών, τόσο περισσότερο είναι σαν να σπρώχνουν τον κόσμο να επιλέξει σταθερότητα. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι έχει επέλθει μια αναγκαία σταθερότητα (δεν συμφωνώ με το κεντρικό σημερινό αρθρο ότι αντιλαμβάνεται την σταθερότητα ως στασιμότητα - όχι όλοι τουλάχιστον) και αντιλαμβάνεται ότι η σταθερότητα αυτή είναι εύθραυστη. Άρα, δεν πρέπει να την ακουμπήσει. Το 27% των ανέργων, αν θέλει να βρει δουλειά αύριο, πρέπει να ψηφίσει ΝΔ. Αυτό είναι το διακύβευμα των ευρωεκλογών. Οι πειραματισμοί των μαθητευόμενων μάγων του ΣΥΡΙΖΑ ή η ακυβερνησία θα μπορούσαν να κάνουν αυτό το 27% του σήμερα 35% και βάλε πολύ σύντομα, χωρίς να το καταλάβουμε. Όπως ακριβώς σε 20 μήνες ο ΓΑΠ έκανε το 9% του Οκτωβρίου 2009 25% τον Ιούνιο του 2012. Δεν το αντιλαμβάνονται όλοι, δυστυχώς, και αν φταίει σε κάτι ο Σαμαράς ειναι που επέτρεψε η κυβέρνησή του να εμφανίζεται ως μνημονιακή συνέχεια των κυβερνησεων Παπαδήμου και ΓΑΠ...

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 30/04/2014 10:54:54

      Διογένη, φοβάμαι πως η ροή πλέον είναι μη αντιστρεπτή. Ο διαχωρισμός του Α. Σαμαρά από τις ακολουθούμενες πολιτικές δεν ισχύει πλέον, σε διαβεβαιώ. ο κόσμος είναι εξαγρωμένος και ας μην το δείχνει ακόμα. Η συνέχιση των ίδιων και χειρότερων πολιτικών εσωτερικού καννιβαλισμού σε συνδιασμό με την ολοτελή απουσία ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων, εντέινουν το αίσθημα της αδικίας και της απόγνωσης. η καταστροφή της απολείπουσας μεσαίας τάξης είναι φόνος εξ' επαφής για την ελλαδική κοινωνία και για το κράτος. μπες στην ΕλΣΤΑΤ και δες τους αριθμούς. μιλούν, ΦΩΝΑΖΟΥΝ! κυριολεκτικά. Συντηρήθηκε το φαύλο κράτος το οποίο χρησιμοποιεί η κλεπτοκρατία για να ρουφά αμετακλητα πόρους και χρήμα δίχως να παράγει έργο (ορθολογική οργάνωση του κράτους και οικονομική ανάπτυξη, ασφάλεια και κυρίως δικαιοσύνη) και διαλύθηκε κυρίως ο υγιής ιδιωτικός τομέας. Αφήνω το έρμο το φορολογικό. Συνοψίζω ό,τι μας λέει η αγγλομιλούσα-πλέον-"πολιτική τάξη". 1) απετράπη η έξοδος από το ευρώ 2) βγήκε πλεόνασμα 3) βγήκαμε στις αγορές 4) μειώνεται η ανεργία 5) εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του χρέους
      Με όλα αυτά, εξασφαλίζονται οι στόχοι; Εγώ προσωπικά αμφιβάλλω. Η επόμενη φάση θα είναι η φάση των καταθέσεων, να με θυμάσαι.
      Ας το δούμε αναλυτικά: 1) Ακόμα και αν αποκλιμακωθούν τα επιτόκια δανεισμού από τις αγορές, πιστεύουμε πως εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του χρέους και της χώρας ; Είναι δυνατόν αυτό όταν για την αναχρηματοδότησή του η χώρα αναλαμβάνει δανεισμό που έιναι 2,5 με 3,0 φορές υψηλότερο του ήδη συσσωρευμένου χρέους ;
      2) πιστεύουμε πως εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του χρέους και της χώρας με συνεχή ύφεση και συρρίκνωση του ΑΕΠ; 3) το μόνο στήριγμα του χρέους είναι...ναι! το καταλάβαμε...είναι ο συνεχιζόμενος δανεισμός με αποτέλεσμα την διεύρυνση των χρηματοδοτικών αναγκών ακόμα και αν σταματήσουν να πληρώνουν μισθούς και συντάξεις για ένα χρονο. 4) αντί να συρρικνώσουν τα εισοδήματα αυτών που πρέπει (λίστες λακγάρντ κα.) επιρρίπτουν το έξοδο απομειώσεως του χρέους στον υγιή ιδιωτικό τομέα αλλά και στον υγιή δημόσιο -ναι! υπάρχει και τέτοιος. 5) πρέπει να αυξήσουν τα εισοδήματα, όχι με τον γνωστό ελλαδικό τρόπο αλλά με απλοποίηση του φορολογικού, κίνητρα αύξησης των κεφαλάιων και της κατανάλωσης, κίνητρα για την έλευση ξένων επενδύσεων.
      6) δεν κάνουν ουσιαστικές αναδιαρθρώσεις του κράτους αλλά εσπευσμένες και τυφλές "καρατομήσεις -βλέπε υγεία- και τις βαφτίζουν μεταρρυθμίσεις. θλιβερό και επικίνδυνο... Εγώ πιστεύω πως τα δύσκολα πέρασαν αλλά, έρχονται τα ΚΡΙΣΙΜΑ! πλέον, και πως ο πρωθυπουργός έχει έτοιμο νέο μνημόνιο: Ας δούμε λοιπόν που τα στηρίζω: Μελέτησε (οι ποσοτικοί δείκτες είναι δραματικοί!) την έκθεση της ΕΕ (περίοδος 2013-2014) και θα δείς πως: 1) το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ θα αγγίξει τα 177,2% το 2014 από το 175% το 2013. 2) την διετία 2014-2015 οι επιπρόσθετες χρηματοδοτικές απαιτήσεις (η φρασεολογία του κειμένου είναι additional financing requirements) εκτιμώνται στα 15, σχεδόν, δις ευρώ. Αυτό από μόνο του τα λέει ΌΛΑ, για το επερχόμενο 4ο μνημόνιο. 3) ειδικά στον πίνακα 11 αναφέρεται ότι για την 3-ετία 2014-2016 οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες (η φρασεολογία είναι " gross financing needs" ανέρχονται στα 60,7 δος ευρώ.Αυτή η επισήμανση είναι πιο σοβαρή από την 2 πιο πάνω. Ερωτώ λοιπόν, ως πολίτης αυτού του "κράτους". Ποιές θα είναι οι πηγές: α) οι αγορές ; β) η (κατεστραμένη μας) οικονομία ;

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Νίκος Αργεάδης 30/04/2014 11:56:11

        Νίκο Αργεάδη, αν δεν σε εκτιμούσα πολύ και ειλικρινά ως σχολιαστή, θα μιλούσα πολύ σκληρά για την συσσωρευμένη ανοησία που αναπαράγεις στο σχόλιό σου. Και πάλι μιλώ με σκληρές εκφράσεις, αλλά μόνον διότι αυτές και μόνον χαρακτηρίζουν με ακρίβεια την ποιότητα της ανάλυσης που παραθέτεις. Και είναι συσσωρευμένη η ανοησία αυτή όχι στο δικό σου μυαλό, αλλά στο μυαλό όλης της κοινωνίας, όλης της συλλογικότητάς μας. Μεμονωμένες οι εξαιρέσεις όσων νηφάλια μπορούν να δουν πέρα από την συλλογική παραφροσύνη - μου θυμίζει η κατάστασή μας καταστάσεις όπως π.χ. το 1999, που όλοι είχαν πιστέψει ότι θα γινόταν πλούσιοι μέσω του Χρηματιστηρίου. Τι ήταν κι εκείνο, εκείνο κι αν δεν ήταν κορύφωση συλλογικής παράκρουσης. Πάμε λοιπόν να εξηγήσουμε για ποιο λόγο δεν ισχύει τίποτε από όλα αυτά που μας λες. Αλλά και όσα ισχύουν, για ποιο λόγο δεν έχουν τις επιπτώσεις που νομίζεις. 1) Για ποιο λόγο να υπάρξει "φάση των καταθέσεων"; Οι ελληνικές τράπεζες είναι από τις καλύτερα κεφαλαιοποιημένες στην Ευρώπη. Τα κόκκινα δάνεια σταθεροποιούνται, τα stress tests έδειξαν ελάχιστες ανάγκες που καλύφθηκαν πολύ εύκολα. Και μην ξεχνούμε ότι πριν από τις καταθέσεις χάνουν οι μέτοχοι. Εδώ έχουμε τεράστια διεθνή funds που επενδύουν μαζικά στις ελληνικές τράπεζες. Αν υπήρχε έστω και μία πιθανότητα, μία υπολογισμένη πιθανότητα (για να μην παρεξηγούμαι) να χάσουν χρήματα, θα έβαζαν τα ωραία τους δισεκατομμύρια στις ελληνικές τράπεζες; Μιλούμε για ανθρώπους που όχι μόνον έχουν εκατοντάδες οικονομικούς αναλυτές (αυτούς τους προσπερνάμε, δεν πέφτουν πάντοτε μέσα), αλλά που έχουν την ισχύ να προκαλέσουν ή να μην προκαλέσουν την επόμενη οικονομική κρίση. Αντιστρέφοντας το γνωστό ρητό, θα έλεγα ότι πλοίο στο οποίο μπαίνουν μαζικά ποντίκια πολύ απλά δεν βυθίζεται. Και εν πάση περιπτώσει, αν υπάρχει κίνδυνος υπάρχει όσο υπάρχει (και ακόμη λιγότερο) για το σύνολο των ευρωπαϊκών τραπεζών. 2) Στο δικό σου "1" υπάρχει κάτι που δεν αντιλαμβάνομαι σωστά. Τα επιτόκια θα αποκλιμακωθούν νομοτελειακά, όπως ακριβώς αποκλιμακώθηκαν της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας και μάλιστα τα δικά μας θα πάνε καλύτερα από τα πορτογαλικά, διότι έχουμε πετύχει πολύ καλύτερη δημοσιονομική επίδοση από την Πορτογαλία. Εν πάση περιπτώσει, το χρέος μας είναι ΗΔΗ βιώσιμο. Τα περί μη βιωσιμότητας του χρέους μας ήταν μια ατεκμηρίωτη μπαρούφα του ΔΝΤ, που την κατάπιε αμάστητη η ελληνική κοινωνία, τρομοκρατημένη από την τρομοκρατία αυτοεξευτελισμού και αυτοϋποτίμησης των μνημονιακών χρόνων. Βιώσιμο είναι ένα χρέος όταν αυτοί που σε δανείζουν πιστεύουν ότι είναι βιώσιμο και σε δανείζουν. Το γιατί το πιστεύουν, ε, διότι τα οικονομικά μας πάνε καλά και το βλέπουν. Σου λέει, αν αυτοί πετυχαίνουν πρωτογενές πλεόνασμα με -4% ύφεση και 27% ανεργία, όταν βελτιωθούν αυτοί οι δείκτες τα πράγματα θα πάνε ακόμη καλύτερα. Απλά μαθηματικά. Η Ελλάδα εκτέλεσε ένα πρόγραμμα που από τη φύση του δεν έβγαινε και αυτό δείχνει τη δυναμικότητα που κρύβει η οικονομία της, πέρα και έξω από τους οικονομικούς κανόνες. Πιο αφαιρετικά ακόμη, στην κρίση περί "βιωσιμότητας" δεν μετράει η σχέση χρέους-ΑΕΠ, αλλά κυρίως η δυναμικότητα του χρέους, που στην περίπτωσή μας είναι για πολλούς και διάφορους λόγους πτωτική. Σαφώς πτωτική. 3) Ποια "συνεχή ύφεση και συρρίκνωση του ΑΕΠ"; Τη μελλοντική; Συνεχή ύφεση και συρρίκνωση είχαμε μέχρι σήμερα. Και αυτή προκλήθηκε από την δημοσιονομική προσαρμογή και μόνον. Τώρα που η δημοσιονομική προσαρμογή έχει ολοκληρωθεί, δεν υπάρχει εμφανής αιτία στο μέλλον (πλην απροόπτων, πολέμων, φυσικών καταστροφών κλπ.) για ύφεση, οπότε ακριβώς για αυτό υπάρχει πρόβλεψη βιωσιμότητας σε όλους (πλην του ΔΝΤ, που θέλει να βάλει τη Γερμανία να πληρώνει για το Νότο για τους δικούς του ιδιοτελείς λόγους). 4) "Στήριγμα του χρέους είναι ο συνεχιζόμενος δανεισμός". Αυτό τώρα... Λοιπόν, ένας οικονομικός οργανισμός, μια οικονομική οντότητα δανείζεται και αποπληρώνει χρέη συνεχώς. Βγάζεις π.χ. δεκαετή ομόλογα. Σε δέκα χρόνια πρέπει να τα πληρώσεις. Θα τα πληρώσεις από την τσέπη σου; Όχι, πολύ απλά θα τα πληρώσεις από νέα ομόλογα. Μια τράπεζα π.χ. λαμβάνει μια κατάθεση. Δανείζεται από τον καταθέτη. Όταν έρθει ο καταθέτης και ζητήσει τα λεφτά του, θα δώσει η τράπεζα δικά της χρήματα; (του καταθέτη τα έχει ήδη δανείσει αλλού). Όχι βέβαια, θα του δώσει χρήματα άλλων καταθετών. Κάπως έτσι, σε μια αλληλουχία χρέους, στηρίζεται όλος ο πλανήτης. Όλη η οικονομική αρχιτεκτονική του πλανήτη. Κανένας δεν εξοφλεί τα χρέη του, παρά μόνον δανείζεται εκ νέου για να εξοφλήσει τις παλαιές οφειλές. Το ίδιο κάνει η Γερμανία (που κανένας δεν βγήκε να πει ότι το χρέος της δεν είναι βιώσιμο) το ίδιο οι πάντες. Το ίδιο γινόταν πάντοτε, από τότε που δημιουργήθηκε το σύγχρονο τραπεζικό σύστημα. Δεν υπάρχει οικονομική οντότητα από κάποιο μέγεθος και πάνω χωρίς χρέος. Τώρα, όλα αυτά μπορεί να μην μας αρέσουν και να προτιμούμε έναν κόσμο χωρίς χρέος, αλλά δεν μπορούμε να διαγράψουμε την πραγματικότητα και, κυρίως, δεν μπορούμε να πούμε ότι ειδικά η Ελλάδα έχει μη βιώσιμο χρέος επειδή δανείζεται για να αποπληρώσει παλαιότερα χρέη. 5) Το "4" που περιγράφεις είναι ακριβώς το πρόβλημά μας όλα αυτά τα μνημονιακά χρόνια. Το θέμα είναι ακριβώς ότι ο Σαμαράς μας βγάζει από το Μνημόνιο, έστω και τηρώντας το άρα, από την διεργασία οικονομικο-κοινωνικού εκφυλισμού που αυτό έφερε στην κοινωνία. Δεν έφερε όμως ο Σαμαράς αυτή τη διεργασία. Απλώς για λόγους σχετιζόμενους με την ολιγαρχική δομή του ελλαδικού πολιτεύματος αποδείχθηκε αναγκασμένος να συνεχίσει την άθλια πολιτική των Μνημονίων. Οποιοσδήποτε άλλος που δεν θα ακολουθούσε πολιτική επίσημης χρεωκοπίας της χώρας (μια πολιτική μη αποδεκτή από τις ελλαδικές ελίτ) το 2012 ήταν δεσμευμένος σε αυτές τις πολιτικές. 6) Τα εισοδήματα αυξάνονται όταν αυξάνεται η προστιθέμενη αξία του προϊόντος που παράγει ένας άνθρωπος. Π.χ., ένας δακτυλογράφος παρατάει τη γραφομηχανή και αγοράζει κομπιούτερ. Αντί να δακτυλογραφεί πέντε σελίδες την ώρα, τώρα πια δακτυλογραφεί δέκα σελίδες την ώρα. Ο δακτυλογράφος έχει έτσι μεγαλύτερη ακαθάριστη προστιθέμενη αξία. Το κομπιούτερ έχει ένα βέβαια κόστος. Αν το αφαιρέσουμε, θα βγάλουμε την αυξημένη καθαρή προστιθέμενη αξία. Από την προστιθέμενη αξία που βγάζει μια κοινωνία βγαίνει και η αύξηση του ΑΕΠ. Το κινητό τηλέφωνο, το Ίντερνετ, ήταν εφευρέσεις που οδήγησαν σε κατακόρυφη αύξηση του ΑΕΠ στις δυτικές και όχι μόνον κοινωνίες. Έτσι αυξάνονται τα εισοδήματα και όχι με "απλοποίηση του φορολογικού". Παίζουν και αυτά το ρόλο τους, αλλά σε επίπεδο στρεβλώσεων (και άρσης αυτών) της πραγματικής οικονομίας. Δεν είναι ο πυρήνας της διεργασίας παραγωγής πλούτου. Στα τελευταία που γράφεις: 1) Το χρέος έχει σαφή πτωτική δυναμική και τα νούμερα αυτά θα είναι πολύ σύντομα παρελθόν. Ήδη για φέτος προβλέπεται ότι το χρέος, λόγω των εξελίξεων στις τράπεζες, μπορεί και να μειωθεί απότομα έως το τέλος του 2014 έως και 9% (να πάει δηλαδή για φέτος από το 175% στο 166%). Εξάλλου, η δυναμική του χρέους παίζει ρόλο και ότι ο απόλυτος αριθμός της σχέσης του με το ΑΕΠ. 2) Αυτός ο πανικός προέρχεται από το ότι αντιλαμβάνεσαι τη διεργασία του δανεισμού ως κάτι αφύσικο. Όλα αυτά τα νούμερα μπορούν κάλλιστα να τα δανείσουν οι αγορές και φυσικά αυτό το ξέρουν και οι Γερμανοί και δεν το θέλουν, διότι θα ξεφύγει η χώρα από την ασφυκτική επιρροή τους. Έτσι δανείζονται όλες οι χώρες. Το αφύσικο είναι να λέμε "πωπω, έχουμε τόσα να αποπληρώσουμε και τι θα κάνουμε". Μααα..., ό,τι κάνουν όλοι! 3) Ανοησίες. Ισχύει ό,τι και παραπάνω στο "2". Βγάζεις ομόλογα, αποπληρώνεις ομόλογα. Έτσι γινόταν πάντοτε. Το ότι αυτό κάποια στιγμή έγινε πρόβλημα, οδήγησε στο Μνημόνιο. Δεν είναι πια πρόβλημα, άρα, δεν υπάρχει λόγος για Μνημόνιο. Ναι, λοιπόν, ακριβώς οι αγορές δανείζουν αυτά τα χρήματα, όταν η οικονομία σου πηγαίνει τουλάχιστον ανεκτά. Εμάς πάει καλύτερα από ανεκτά. Και η οικονομία μας είναι αυτή που έχει κάνει τη δυναμική του χρέους μειούμενη και πείθει τις αγορές να μας δανείζουν. Ας απαντήσουμε τώρα και στο πρώτο και σημανικότερο που έθεσες: Οι πολίτες, από το 2012 και μετά, μονίμως ταυτίζουν τον Σαμαρά με τις ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές. Το ζήτημα είναι να σταματήσουν από εδώ και πέρα. Για το μέλλον αναφέρομαι στο αρχικό σχόλιο και όχι για το παρελθόν.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 30/04/2014 14:09:00

          Διογένη, οι σοφιστίες που παραθέτεις, αν τις συμμερίζονται στην κυβέρνηση, είναι φαντασιώσεις επικίνδυνες, ορθολογοκοποιημένες μεν, φαντασιώσεις δε και επικίνδυνες. Η ανάλυσή μου στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα τα οποία αγνοείς. Οι δε παρατηρήσεις σου ούτε καν αγγίζουν τα θέματα και είναι αυθαιρεσίες. Ιδού γιατί: 1) Λες "Το χρέος έχει σαφή πτωτική δυναμική" Όποια ανάλυση και να κοίταξα δείχνει ανοδική τάση, όχι πτωτική. Πχ δες εδώ: Greece debt to GDP trend 2) "αντιλαμβάνεσαι τη διεργασία του δανεισμού ως κάτι αφύσικο..." Κάνεις λάθος, δεν το αντιλαμβάνομαι έτσι αόριστα. Ξέρω από δανεισμό και τί είναι. Εϊναι λάθος όταν δανείζεσαι ενώ το εισόδημά σου ελαττώνεται και μάλιστα όταν οι οικονομία σου καταστρέφεται. "κάνουμε ό,τι κάνου όλοι". Οι όλοι που αναφέρεις δεν έχουν 30% ανεργία, βαθύνουσα ύφεση και κοινωνική αποσύνθεση. Αυτού του είδους η ανάλυσή σε μειώνει. Τι θα πεί το κάνουν όλοι. Μου θυμίζει το "για να το κάνουν οι δυτικοί καλό θα είναι" των ευρώπληκτων και συνήθως ευρωεξαρτημένων -και τώρα και οικονομικά. αυτού του είδους οι ιδεοληψίες (αντίστοιχες αυτών της -λέμε τώρα- αριστεράς με τους διεθνισμούς και τις στερεοτυπίες) δεν οδηγεί πουθενά και μας οδήγησε εδώ που είμαστε. 3) και ερχόμαστε στον πρόσφατο "δανεισμό", που μόνο δανεισμός δεν ήταν. Ο "δανεισμός" ήταν θωρακισμένος από την απόφαση Ντράγκι και της ΕΚΤ (2012) για να αγοράζει απερισόριστες ποσότητες ομολόγων, φυσικά για να κρατούν την αξία τους. Ο "δανεισμός" δεν ήταν επειδή αίφνης οι αγορές απέκτησαν εμπιστοσύνη για την ελλαδική οικονομία αλλά λόγω ευρωπαϊκών (δλδ γερμανικών) εγγυήσεων. Αυτό και μόνο δείχνει πόσο εξαρτημένοι είμαστε από την Γερμανία, πράγμα απράδεκτο για ευρωπαϊκή χώρα και υπερήφανη χώρα. οι γερμανοί, ΟΛΟΙ, ξέρουν πως το πλεόνασμα δεν είναι πραγματικπό πλεόνασμα αλλά απομύζηση οικονομιών των πολιτών. Το ότι δεν αγγίζονται δε οι διάφορες λίστες λέει πολλά... Επισημαίνω, επίσης, την μελέτη του γερμανικού κέντρου ευρωπαϊκής πολιτικής (CEP) που επισημαίνει ότι οι διευκολύνσεις στο δανεισμό δεν οφείλονται στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, ή στις "αρετές" της αλλά, και το έγραψα πιο πάνω, στις δεσμεύσεις της ΕΚΤ. Ποιό το αποτέλεσμα ; τα χρέη συσσωρεύονται αλλά η εξυγίανση και η ανάκαμψη παραπέμπονται στο -άδηλο- μέλλον. Ό, τι πράττουν μέχρι τώρα, όχι μόνο δεν εξυγιάνουν την οικονομία αλλά μάλλον καθυστερούν τις αναγκαίες αλλαγές. Τέλος, αγαπητέ Διογένη, ανοησίες λένε όσοι γράφουν όχι με βάση δεδομένα αλλά όσοι τρέφουν ευσεβείς πόθους, όπως κάνουμε συστηματικά στην Ελλάδα. Θα λάβω την ανάλυσή σου στα σοβαρά όταν και μονο όταν στηριχθεί στα ΔΕΔΟΜΕΝΑ, όχι σε ιδεοληψίες ή σε κομματική αφοσίωση.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Νίκος Αργεάδης 30/04/2014 14:18:52

            "...Βγάζεις ομόλογα, αποπληρώνεις ομόλογα". Για συνθήκες δεν γράφεις κουβέντα. Ποιός εγγυάται αυτά τα αομόλγα ; Χα, χα, χα! μου θυμίζει κάτι που είπε ο γιός μου όταν ήταν 5 ετών. "μπαμπά, όταν χρειαζόμαστε χρήματα μπορούμε να πάμε στο μηχάνημα της τράπεζας και να τα τα πάρουμε..."!!!! Διογένη, δεν μπορούμε να μιλάμε με τέτοιους όρους, δεν μας ταιριάζει...

      • kosvag avatar
        kosvag @ Νίκος Αργεάδης 04/05/2014 22:37:08

        Είναι αργά πλέον. Στην καλή περίπτωση θα μείνει λίγος σπόρος.

    • Kostas avatar
      Kostas @ Διογένης 30/04/2014 19:40:28

      Διογένη αυτό που γράφεις "Το 27% των ανέργων, αν θέλει να βρει δουλειά αύριο, πρέπει να ψηφίσει ΝΔ", πραγματικά ηχεί σαν ανέκδοτο..... Καλά σε ποια χώρα ζεις; Δεν βλέπεις τι γίνεται γύρω σου; Έχεις δει καμία σοβαρή επένδυση που φέρεις δουλειές;;;;; Ήμαρτον που λέει και ο Γεωργίου.......

  2. Ο Λούμπεν avatar
    Ο Λούμπεν 30/04/2014 08:03:04

    Η ειρωνεία του πράγματος είναι, που κατηγορούσαν τον Σαμαρά ότι θα καταντήσει την Ν.Δ. ΠΟΛ.ΑΝ. Εκ των υστέρων θα πρέπει να είναι ευτυχισμένοι που δεν έγινε Φιλελεύθερη Συμμαχία...

  3. Aegean times avatar
    Aegean times 30/04/2014 09:53:08

    Αδιανόητο για την αγία οικογένεια να αφήσει τέτοιες καταστάσεις να περάσουν ανεκμετάλλευτες, είναι σαν να λέμε ότι θα έκαναν delete όλες τις μέχρι σήμερα διαδρομές τους, υπόγειες και υπέργειες.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Aegean times 30/04/2014 18:20:15

      Ε ναι.

  4. Νεύτων avatar
    Νεύτων 30/04/2014 11:11:02

    "Με μία διαφορά 10 ποσοστιαίων μονάδων ο Αντώνης Σαμαράς αναδείχθηκε νέος, ο έβδομος κατά σειρά, πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Με καταμετρημένο το 86,38% (ήτοι 662.354 πολίτες), ο Αντώνης Σαμαράς λαμβάνει 328.721 ψήφους (50,28%), η Ντόρα Μπακογιάννη 257.901 ψήφους (39,45%) και ο Παναγιώτης Ψωμιάδης 67.162 ψήφους (10,27%). Με δήλωσή της η Ντόρα Μπακογιάννη έδωσε πρόωρο τέλος στην αγωνία για την εκλογή Προέδρου στη Νέα Δημοκρατία. Η συνυποψήφιος του κ. Σαμαρά είχε σαφέστερη εικόνα για τα αποτελέσματα από τα όσα είχαν γίνει γνωστά νωρίτερα και στις 1.18 π.μ. της Δευτέρας έδωσε τα συγχαρητήρειά της στον νικητή. «Το αποτέλεσμα είναι απολύτως σεβαστό» πρόσθεσε και σημείωσε ότι την επόμενη ημέρα «θα είμαστε όλοι παρόντες». Η κα Μπακογιάννη δήλωσε ότι επικοινώνησε ήδη με τον κ. Σαμαρά και τον συνεχάρη για τη νίκη του, ενώ ευχαρίστηκε όσους την τίμησαν με την ψήφο τους.” - Αγγελιοφόρος Θεσσαλονίκης Το γράφω αυτό για να το θυμηθεί όχι η κυρία Μπακογιάννη αλλά ο Αντώνης Σαμαράς. Και να θυμηθεί ξανά, αυτό που γράφει και ο αρθογράφος: τον λαό που τον στήριξε. Και να ξαναπροσεγγίσει τον λαό. Να τον νιώσει ο λαός ξανά δίπλα του. Κοντά του! Να ΟΡΓΩΣΕΙ όλη την Ελλάδα. ΑΥΤΟΣ! Και κανένας άλλος. Θα κερδίσει. Και πάω και στοίχημα! Κλείνω με ένα ωραίο που είχε πει κάποτε ο Joseph Campbell: "Μη φοβάσαι τους Δαίμονές σου. Κατάπιε τους και θα κάνεις κτήμα σου τη Δύναμή τους!"...

  5. Wolf avatar
    Wolf 30/04/2014 12:48:08

    Το παραδοσιακό πολιτικό και επιχειρηματικό σύστημα στην Ελλάδα, με τις όποιες επιρροές τους έχουν απομείνει στο διεθνές γήπεδο, επ' ουδενί δε θέλουν να καρπωθεί ο Σαμαράς την επιτυχία της εξόδου από την κρίση που ξέσκισε την Ελλάδα και τους πολίτες της τα τελευταία 6 χρόνια. Φυσικά δεν είναι μόνο η επιτυχία Σαμαρά που τους χαλάει και ότι παντού στον κόσμο μιλάνε για το θαύμα Σαμαρά, ότι δηλαδή με τα όπλα τους που έστρεψαν κατά της Ελλάδας, ο πρωθυπουργός τους κέρδισε. Είναι και ότι όλοι αυτοί πλέον αισθάνονται ότι δεν έχουν ρόλο, ότι χάνουν τις εξουσίες τους, ότι δεν ελέγχουν πλέον το παιχνίδι, ότι δεν μπορούν να προσάψουν στον πρωθυπουργό κάτι για να τον κωλύσουν στην γωνία και να τον συντρίψουν, όπως συνήθιζαν μέχρι τώρα με όποιον προσπαθούσε να υψώσει ανάστημα. Δεν μπορούν να δεχθούν ότι χάνοντας τον έλεγχο του παιχνιδιού, χάνουν χρήμα, πολύ χρήμα. Δεν κατάλαβαν ποτέ ότι εκείνο το βράδυ της 29ης Νοεμβρίου του σωτήριου έτους 2009, άλλαξε η ρότα της χώρας. Ότι εκείνο το βράδυ όλο αυτό το παρασιτικό σύστημα που για δεκαετίες έτρωγε τις σάρκες των Ελλήνων, έχασε το έδαφος κάτω απ τα πόδια του. Ότι οι 800.000 Έλληνες που επέλεξαν το Σαμαρά για αρχηγό της δεξιάς παράταξης, πήραν την τύχη τους στα χέρια τους, με την επιλογή που έκαναν. Τα πολιτικο-οικονομικά τζάκια της χώρας και οι συνοδοιπόροι τους κάνουν και θα κάνουν ότι μπορούν να ανακόψουν την πορεία της χώρας και του Πρωθυπουργού, προς την έξοδο, προς την ανάπτυξη και ανάκαμψη των Ελλήνων. Θα δώσουν με κάθε ύπουλο και υποχθόνιο τρόπο τη μάχη -το κύκνειο άσμα τους- για να ελέγξουν την εξουσία και κρατήσουν τη χώρα πίσω -γονατισμένη- και τους Έλληνες υποχείρια τους, για να κρατηθούν κι ίδιοι. Είναι στο χέρι όλων μας όμως να τους απαντήσουμε πάλι όπως το '09. Να τους πούμε ότι εμείς θα προχωρήσουμε μπροστά και θα σταθούμε πάλι όρθιοι στα πόδια μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αυτή τη στιγμή στο πολιτικό γίγνεσθαι υπάρχει ο Σαμαράς και όλοι οι άλλοι. Ο Σαμαράς όχι μόνος όμως, αλλά με τους Έλληνες δίπλα του, τους απλούς Έλληνες πολίτες. Γιατί πλέον όλοι ξέρουμε. Ξέρουμε ποιος μπορεί να μας βγάλει απ το βούρκο, ποιος μπορεί να κάνει την Ελλάδα περήφανη χώρα πάλι. Στο χέρι μας είναι να κρατήσουμε την αξιοπρέπεια μας και να βγούμε μια ώρα νωρίτερα απ τη μιζέρια. Σε πείσμα όλων λοιπόν, ας απαντήσουμε ως λαός σε όλους εκείνους που μας θέλουν γονατισμένους, ότι μόνο ο Σαμαράς μπορεί να μας κρατήσει ζωντανούς. Να φέρει τη σταθερότητα (κάτι που έτσι κι αλλιώς συμβαίνει ήδη, παρά τις τρικλοποδιές και τις αντιξοότητες) στο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, για να υπάρξει πρόσφορο έδαφος για την ανάκαμψη και ανάπτυξη του τόπου. Στο χέρι μας είναι να επενδύσουμε στο μέλλον το δικό μας και κυρίως των επόμενων γενεών που έρχονται πίσω μας.

    • Wolf avatar
      Wolf @ Wolf 30/04/2014 14:44:42

      Θέλω τέλος να θυμίσω στα ...μαγειρεία, αυτό που έλεγε ο παππούς μου και ταιριάζει πάνω τους ...γάντι: ο πεθαμένος κλάνει? Δεν κλάνει... Καληνύχτα σας μαγέρικα!!!

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Wolf 30/04/2014 18:21:10

        Πολύ καλό!

      • gikon avatar
        gikon @ Wolf 30/04/2014 20:11:13

        Κι όμως, τα πράγματα είναι πορδάτα!

  6. ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
    ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 30/04/2014 19:46:23

    Η πεινασμένη για εξουσία μεγαλοκόρη και αποτυχούσα εις πάντα, με τα οποία ασχολήθηκε , καρβέλια ονειρεύεται. Για βγείτε στην πιάτσα και ακούστε τη φωνή του κοσμάκη: Ναι γκρινιάζει γιατί (πράγματι) έπεσε το βιοτικό του επίπεδο, αλλά γνωρίζει καλά ότι ΟΠΟΙΟΣ κι αν έρθει την ίδια πολιτική με τον Σαμαρά θα ακολουθήσει. Οπερ έδει δείξαι. Καληνύχτα κυρία Μητσοτάκη-Μπακογιάννη-Κούβελου. Εμείς πάμε γι΄αλλα.

  7. airman avatar
    airman 01/05/2014 18:45:24

    "Είναι ίσως οι πιο πολιτικές ευρωεκλογές από το 1984, που ο Αβέρωφ τις είχε αναγάγει σε δημοψηφισμα κατά του ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα." Τότε ο ευπατρίδης Ευάγγελος Αβέρωφ έβλεπε τον κατήφορο στον οποίο οδηγούνταν η χώρα, στο έσχατο σημείο του οποίου τελικά έφτασε, ευτυχώς χωρίς να καταστραφεί τελειωτικά. Σήμερα, μετά από 30 ολόκληρα χρόνια, που έχουμε πλέον τον ανήφορο μπροστά, είμαστε στον αντίποδα. Και αυτές οι Ευρωεκλογές είναι πιο πολιτικές από το 1984. Τότε δεν αποφεύχθηκε ο κατήφορος, σήμερα επιβάλλεται η επιστροφή!

  8. αναστασιος avatar
    αναστασιος 02/05/2014 09:39:57

    Αναρωτιεστε καθόλου πόσοι απο αυτούς που στηθήκαμε στην ουρά να περιμένουμε βρίζουμε κάθε βράδυ μπροστά στον καθρέφτη μας?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.