#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/01/2010 22:35
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα σπίτια είναι επένδυση και τα τρακτέρ σπατάλη;

 

Από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου και έπειτα παρακολουθούμε ένα πράσινο θέατρο του παραλόγου. Το ΠΑΣΟΚ, μετά τις εκλογές, αρχικά θεώρησε σωστό να «πειράξει» κατά το δοκούν τα αριθμητικά στοιχεία των οικονομικών μεγεθών με την ονομαστή «καταγραφή». Η χώρα εμφανίστηκε εκ νέου αναξιόπιστη, προκαλώντας φυσικά την οργή των Βρυξελλών, το ΠΑΣΟΚ εμφάνισε (λίγο ως πολύ) τον Κ. Καραμανλή σαν «δραπέτη» από τα προβλήματα, και εμείς όλοι κληθήκαμε σε «εθνική συνεννόηση» για να βγει η χώρα από το τέλμα.

Αλήθεια, όμως, σε άλλου είδους συνεννόηση καλούσε ο Κ. Καραμανλής όταν μιλούσε προεκλογικά για την ανάγκη παγώματος μισθών των δημοσίων υπαλλήλων; Σε άλλου είδους συνεννόηση καλούσε εκείνο το προεκλογικό σποτ της ΝΔ που σύμπασα κατηγόρησε η κοινότητα της πολιτικής επικοινωνίας και έδειχνε έναν μακρύ και ανηφορικό δρόμο που πρέπει η χώρα να ανεβεί; Τα ερωτήματα φυσικά είναι ρητορικά.

Η αλήθεια είναι ότι ο Κ. Καραμανλής κρίθηκε. Το ΠΑΣΟΚ όμως, όπως πρόσφατα μας πληροφόρησε και ο σημερινός αντιπρόεδρος της κυβερνήσεως, παίζει «άλλο σύστημα». Και πράγματι έχει δίκιο. Ενώ λοιπόν προεκλογικά, το ΠΑΣΟΚ, «έδωσε ρέστα» τάζοντας σοσιαλδημοκρατικούς πράσινους παραδείσους και μετεκλογικά αναζητούσε ως «αμπάριζα» την εθνική συνεννόηση, χρειάστηκε μόλις 110 ημέρες για «κάψει» και αυτό το χαρτί.

Αλήθεια, τι είδους συνεννόηση μπορεί να επιτευχθεί αν το ΠΑΣΟΚ, επ’ αφορμή των αγροτικών κινητοποιήσεων, επιδιώκει (με κάθε τρόπο και Μέσο Επικοινωνίας) ως άλλος Μακιαβέλι να στρέψει την μια αγροτική περιοχή της χώρας ενάντια στην άλλη και όλες τις αστικές περιοχές μαζί ενάντια στις αγροτικές;

Αν αυτό το «άλλο σύστημα» σκοπό του είχε αντί για συνεννόηση να επιβεβαιώσει τον Κ. Καραμανλή πού το ονόμαζε «σύστημα ΠΑΣΟΚ», το κατάφερε. Οι πανταχού πολέμιοι των αγροτικών κινητοποιήσεων σπεύδουν όλες αυτές τις μέρες να ξιφουλκήσουν εναντίον των αγροτικών κινητοποιήσεων. Ανεξάρτητα όμως αν συμφωνεί κανείς με το κλείσιμο των δρόμων ή όχι, δεν αντιλήφθησαν ούτε στο ελάχιστο το θεμελιώδες λάθος τους που υπονομεύει το ίδιο το «σύστημα» που θέλησαν να «παίξουν»

Αλλά δεν είναι αυτό το μόνο τους λάθος. Πέρυσι, καθώς περιδιάβαιναν σε λιμάνια και «μπλόκα» δήλωναν «αλληλέγγυοι στους αγώνες» και υπόσχονταν ένα δις ευρώ με το που θα εκλεγούν. Δεν στάθηκαν όμως ικανοί να ακούσουν τον αγροτικό κόσμο που για πρώτη φορά έβαζε πλήθος αιτημάτων που ξεπερνούσαν τα οικονομικά.

Η αλήθεια είναι πως οι έλληνες αγρότες κατάφεραν, πέρσι και φέτος, να θέσουν ύστερα από αρκετά χρόνια ένα και  κύριο και καίριο ζήτημα. Θέλουμε εγχωρία αγροτική παραγωγή που θα μπορεί να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες του πληθυσμού με ντόπια προϊόντα και θα μπορεί να εγγυάται για την ποιότητα των προϊόντων αυτών ή όχι; Το παραπάνω ερώτημα, γίνεται βασανιστικότερο αν σκεφθεί κανείς ότι την στιγμή που το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών είναι ελλειμματικό (πέρυσι 14% και θα δοθεί «μάχη» για να μειωθεί), η χώρα κάνει σημαντικές εισαγωγές αγροτικών προϊόντων.

Αυτό είναι το κύριο ερώτημα και καλό είναι να το απαντήσουμε σύντομα και να πούμε  και στους αγρότες τι απόφαση πήραμε. Γιατί αν δεν θέλουμε αγροτική παραγωγή καλό είναι να αρχίσουμε να ετοιμαζόμαστε και για τις συνέπειες αυτής της απόφασης. Ένα ακόμα κύμα αστυφιλίας, εισαγόμενες διατροφικές βόμβες στα τραπέζια μας, επιπλέον μεσάζοντες που θα εισάγουν φθηνά και θα μας πουλούν ακριβά προϊόντα, διατροφική εξάρτηση της χώρας, αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, δακρύβρεχτα ρεπορτάζ για την ελληνική ύπαιθρο που ερημώνει κλπ κλπ.

Όσο για εκείνους που θα βιαστούν να κατηγορήσουν τους αγρότες για κατασπατάληση και κακοδιαχείριση των επιδοτήσεων, χωρίς πάντα να έχουν άδικο, αναφέρω προκαταβολικά τα εξής.

Ενοχλούν κάποιους (δημοσιογράφους λέω εγώ) οι ενισχύσεις που παίρνουν οι αγρότες, αλλά δεν είναι το ίδιο ενοχλητικές οι ενισχύσεις που παίρνουν τα αφεντικά τους. Αλλά, ξέχασα. Εκείνοι αξιοποιούν τα χρήματα κατά πως πρέπει, ενώ οι αγρότες όχι. Εκείνοι δικαιούνται και μιας και δυο και τριών επιδοτούμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Όχι όμως και οι αγρότες που πρέπει χωρίς μέτρα και σταθμά να διαχωρίζονται σε κύριο και μη κύριο επάγγελμα αγρότες επειδή λαμβάνουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις. Χρήματα της ΕΕ στη χώρα αυτή παίρνουν μόνο αγρότες. Κανείς άλλος.

Χρωστάνε λένε οι αγρότες. Αλήθεια είναι αυτό και υπάρχουν περιπτώσεις που πράγματι δεν θα έπρεπε.  Χρωστάμε όμως και εμείς στις πόλεις και μάλιστα, αρκετοί από εμάς, εξίσου παραπάνω από όσο θα έπρεπε. Πραγματικά όμως, αδυνατώ να καταλάβω γιατί εγώ που αγόρασα σπίτι με δάνειο θεωρούμαι a priori οικονόμος ενώ ο αγρότης που αγόρασε τρακτέρ a priori σπάταλος. Εκτός αν κάποιος με πείσει πως η οικονομική επιστήμη θεωρεί τα σπίτια επένδυση και τα τρακτέρ σπατάλη. Και μιας και αναφέρθηκα σε τρακτέρ να ενημερώσω πως φυσικά υπάρχουν αγρότες που τα χρωστάνε. Στην τράπεζα. Οι ιταλικές και γερμανικές εταιρίες, που κυρίως τα παράγουν, τα έχουν πληρωθεί στο ακέραιο. Και φυσικά δεν είναι μόνο τα τρακτέρ αλλά και πολλά ακόμα μηχανήματα. Να λοιπόν που κυρίως πήγαν οι επιδοτήσεις για να τελειώνουμε, επιτελούς, και με αυτό το ζήτημα.

Καλό λοιπόν θα είναι η κυβέρνηση να σοβαρευτεί, να αφήσει τα ευχολόγια και να σταματήσει να παίζει «άλλα συστήματα». Πολύ σύντομα είναι πιθανό να κληθεί να απαντήσει και σε άλλα περίπλοκα ζητήματα. Όπως το αν θα περικόψει τους μισθούς του δημοσίου τομέα όπως στην Ιρλανδία, με τον κίνδυνο να χάσει οριστικά το τρένο της «αναθέρμανσης» της οικονομίας που θεωρεί απαραίτητο προκειμένου να ξεπεραστεί την κρίση. Αυτό και αν θα είναι βασανιστικό δίλλημα. Εκτός βεβαία αν στο ΠΑΣΟΚ έχουν αποφασίσει κατά το πρότυπο της «καταγραφής» που έκαναν, σε συνέχεια της «απογραφής» Καραμανλή που κατήγγειλαν, να ακολουθήσει και η «διαφυγή» και τέτοιου είδους διλλήματα να τα λύσει το ΔΝΤ με την εποπτεία των Βρυξελλών. Και τότε…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αντί avatar
    αντί 26/01/2010 23:30:07

    Νομίζω ότι η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν στέκεται στο ύψος των αναρτήσεων που μας συνηθίζει το antinews...

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ αντί 26/01/2010 23:34:35

      το σχόλιο σου αντικατοπτρίζει το χάος που χωρίζει πλέον τους νεοέλληνες από την αντίληψη των αναγκών αυτάρκειας και επιβίωσης της χώρας μας.

  2. ΠΕΤΡΟΣ avatar
    ΠΕΤΡΟΣ 26/01/2010 23:33:30

    O Kαραμανλής καλά τα είπε, κάπως αργά βέβαια. Στο μεταξύ όμως δεν είχε πράξει έγκαιρα τα δέοντα.(ή δεν μπορούσε για λόγους ανεξαρτήτους της θελήσεώς του;)
    Και ιδού το αποτέλεσμα : ΓΑΠ
    Η Ιστορία θα γράψει τα υπόλοιπα.

    • ΠΕΤΡΟΣ avatar
      ΠΕΤΡΟΣ @ ΠΕΤΡΟΣ 26/01/2010 23:45:01

      Μετά από καμιά 5οαριά χρόνια. Και ελπίζω ο ιστορικός του μέλλοντος να μην είναι Πακιστανός. ή Ρεπούσης.

  3. Βανζετι avatar
    Βανζετι 26/01/2010 23:39:50

    Κι όμως @αντί το κείμενο βάζει τρία πολύ βασικά πράγματα που κανείς δεν τα έχει θίξει:

    1. Είναι η αγροτική παραγωγή κομμάτι της ελληνικής οικονομίας;
    2. Θέλουμε εγχωρία αγροτική παραγωγή που θα μπορεί να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες του πληθυσμου;
    3. Βολεύει αυτή τη στιγμή η χώρα να έχει μια εγχώρια δυναμική αγροτική παραγωγή, στην οικονομική συγκυρία..

    Νεοέλληνες..με γεια σας...τα καινούργια σας τα στέκια ..χάρισμά σας...

    • αντί avatar
      αντί @ Βανζετι 27/01/2010 11:29:30

      Σύμφωνοι, τα θίγει αυτά και έχει δίκιο.
      Αυτό που με ενόχλησε είναι το λαϊκίστικο ύφος και η προκατάληψη που δείχνει τα άρθρο.

  4. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 26/01/2010 23:49:09

    Πάντως είναι σωστό να μην περικοπούν οι μισθοί. Αυτό θα πλήξει πολύ, πάρα πολύ την ιδιωτική κατανάλωση και θα καταβαραθρώσει το ΑΕΠ. Θυμηθείτε αυτές τις κουβέντες, αν μειωθούν οι ονομαστικοί μισθοί στο δημόσιο τομέα αυτό ακριβώς θα συμβεί. Να παγώσουν, ναι, να μειωθούν, όχι. Θα είναι τεράστιο λάθος.

    Όσο κερδίσει το κράτος από τη μείωση, θα τα χάσει από φόρους που δεν θα εισπράττει, καθώς και από την ποσοστιαία αύξηση του ελλείμματος ως ποσοστού ενός διαρκώς μειούμενου ΑΕΠ.

  5. karenin avatar
    karenin 26/01/2010 23:50:05

    Σε τρακτέρια η σε σπίτια, η υπερχρέωση των Ελληνικών νοικοκυριών έχει
    ήδη συντελεσθεί. Στην ουσία τό σύνολο των μελοντικών εισπράξεων, απο τους περισσότερους έλληνες εχουν προεξοφληθεί μέσω δανείων. Νάτη λοιπόν η οικονομική ομηρεία του καθένα μας και κατα συνέπεια η πολιτική, με ότι αυτό συνεπάγεται.
    Οσο δε η οικονομική καχεξία θα αυξανεται οι κοινωνικοί αυτοματισμοί θα μεγαλώνου.

  6. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 27/01/2010 00:12:16

    Ειναι φανερή η αδυναμία της αναρτήσεως στα οικονομικά. Αφού θέτει ερωτήματα θα αποπειραθώ απαντήσεις. Και δέχομαι διορθώσεις, βέβαια.
    1. Ζούμε σε συνθήκες παγκοσμιοποιήσεως και απορώ πως, όσοι καλοβλέπουν την με κάθε κόστος ντόπια αγροτική παραγωγή, δεν θρηνούν π.χ. για την ντόπια βιμηχανία, που ήδη χάθηκε, ενώ με επιδοτήσεις "με το κομμάτι" θα μπορούσε να ζήσει. Βέβαια, ποιός θα πλήρωνε; Ε, λοιπόν, και η αυτάρκης αγροτική παραγωγή δεν είναι πλέον απαραίτητη, ει μόνον για τη εξασφάλιση θέσεων εργασίας (για Αλβανούς όμως, κυρίως, δυστυχώς). Γιατί να τρώμε ακριβό ρύζι, ακριβό στάρι, ακριβά φρούτα; Αφού οι εισαγωγές είναι (ΚΑΙ για την ίδια ποιότητα) πολύ φτηνότερες. Αν λοιπόν το δεδομένο δυναμικό ασχοληθεί με κάτι άλλο, ανταγωνιστικότερο, αγροτικό ή μη προϊόν, όφελος θα έχουμε. Ως πότε θα πληρώνουμε για να εξάγουμε; Τι σόϊ Εμπορικό Ισοζύγιο είναι αυτό;
    2. Κανένας δεν πρέπει να επιδοτείται διαρκώς. Άλλο να παρεμβαίνεις σε μια περιστασιακή ανάγκη (αυτό λέγεται πρόνοια) και άλλο να συντηρείς τις αιτίες μιας ανάγκης (αυτό δεν λέω πως λέγεται...).
    3. Το σπίτι είναι μακροπρόθεσμη επένδυση ενώ το τρακτέρ βραχυπρόθεσμη. Και δεν είναι καν έξυπνη, όταν παραείναι μεγάλο. Η αλήθεια, μάλιστα, είναι ότι οι αγρότες αγόραζαν, τελευταία και μεγάλα τρακτέρ και μεγάλα σπίτια, πάντα με δανεικά (μια βόλτα σε ένα καμποχώρι θα σε πείσει ότι το Κολωνάκι... ξεπόρτισε). Και το σπίτι, πάει στο δ....., γιατί αν δεν το απολαύσει αυτός, θα το κάνει κάποιος άλλος, το τρακτέρ όμως, λέει η θεωρία, αν δεν αποσβεσθεί σε μερικά χρόνια, το πολύ δέκα, αξίζει το βάρος του σε σίδερο. Τώρα, πως όταν έχεις 50 στρέμματα σιτάρια, αγοράζεις τρακτέρ των 100000Ε, με επιδότηση και δάνεια και το αποσβένεις (έχει και 40000Ε έξοδα σ' αυτά τα χρόνια, εκτός των καυσίμων), μένει να το βρούμε.
    Και, ναί! Την λύση θα την δώσει το ΔΝΤ στο τέλος, αφού κανείς δεν θέλει να αναλάβει το Πολιτικό Κόστος. Αν και, όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι στραβά αρμενίζουμε και ίσως αποδειχθεί Πολιτικό Κέρδος.

    • Κοινὸς νοῦς avatar
      Κοινὸς νοῦς @ ΠΗΛΕΑΣ 27/01/2010 01:36:21

      Ἀφοῦ συγχαρῶ τὸ antinews γιὰ τὸ ὅτι θέτει τὸν δάκτυλον εἰς τὸν τύπο τῶν ὕλων, νὰ ἐπιχειρήσω νὰ ἀπαντήσω στὰ ἐρωτήματα τοῦ Πηλέα:

      1α. Ἡ ἐγχώρια ἀγροτικὴ παραγωγὴ χρειάζεται γιὰ νὰ ἔχουμε νὰ φᾶμε ὑπὸ οἱεσδήποτε συνθῆκες (π.χ., πολέμου, παρακώλυσης συγκοινωνιῶν, μεγάλου ἐλλείματος, οἰκονομικῆς καταστροφῆς, κλπ.). Καμμία συνετὴ χώρα δὲν ἐπαφίεται γιὰ τὴν τροφὴ τῶν κατοίκων της στὶς εἰσαγωγὲς καὶ μόνον. Ψάξτε στὸ Διαδίκτυο νὰ βρεῖτε πρόσφατα ἄρθρα ὅπου χῶρες ὄπως π.χ., ἡ Ἀγγλία, μὲ μερικὴ μόνον αὐτάρκεια τροφίμων, προγραμματίζουν νὰ αὐξήσουν τὴν παραγωγή τους γιὰ νὰ μειώσουν τὴν ἐξάρτησή τους γιὰ τρόφιμα ἀπὸ τὶς εἰσαγωγές. Δηλαδή, ἡ ὅσο τὸ δυνατὸν μεγαλύτερη αὐτάρκεια τροφίμων σημαίνει πρωτίστως ΑΣΦΑΛΕΙΑ.

      1β. Εἰδικὰ στὴν Ἑλλάδα ποὺ ἔχομε τεράστιο ἔλλειμα καὶ ὅπου δὲν παράγομε τίποτα, εἶναι τουλάχιστον βλακῶδες νὰ εἰσάγομε ντομάτες, σκόρδα, λεμόνια, κλπ. Αὐτὸ δὲν χρήζει περαιτέρω ἐξήγησης, νομίζω...

      1γ. Τὸ ὅτι μηδενίσαμε τὴν ἐγχώρια βιομηχανία μας (καὶ βεβαίως θρηνοῦμε γι' αὐτό) δὲν σημαίνει ὅτι πρέπει νὰ μηδενίσομε καὶ τὴν γεωργία. Ἂν πραγματικὰ πιστεύετε ὅτι παγκοσμίωσις = ἀγοράζω ἀπ' ὅπου εἶναι φθηνότερα, τότε μὴν σᾶς ἐνοχλεῖ ποὺ μηδενίσθηκε ἡ βιομηχανία: ἴδια ἦσαν καὶ τἂ ἐπιχειρήματα ποὺ τὴν μηδένισαν (μικρότερο κόστος ἀλλοῦ, κλπ.).

      1δ. Ἡ γεωργία δὲν εἶναι μόνον προϊόν. Εἶναι καὶ ὀμορφιά, διατήρηση τοῦ τοπίου, τοῦ περιβάλλοντος, τῆς παράδοσης, τῶν ἐθίμων, κλπ. Ἡ γεωργία εἶναι ἀπὸ τὰ θεμελειωδέστερα στοιχεῖα τοῦ πολιτισμοῦ. Δὲν τὸ καταστρέφομε ἐπειδὴ δὲν μᾶς φαίνεται κερδοφόρο...

      1ε. Δὲν εἶναι ἀληθὲς ὅτι τὰ εἰσαγόμενα προϊόντα εἶναι ἴδια. Τὰ καλὰ εἰσαγόμενα προϊόντα εἶναι ἐξ ἴσου ἢ καὶ ἀκριβότερα ἀπὸ τὰ ἑλληνικά. Τὰ φθηνὰ εἰσαγόμενα προϊόντα εἶναι συχνότατα βιομηχανικὰ ἀπόβλητα. Ρωτῆστε ἕναν καλὸ μάγειρα.

      1στ. Τὰ περὶ ἀπασχολησιμότητος τῶν γεωργῶν σὲ ἄλλες ἀσχολίες - συγχωρῆστε με - δὲν ἔχουν κανένα νόημα. Μὲ 1 ἐκ. ἀνέργους καὶ μάλιστα μὲ δομικὴ ἀνεργία, ποῦ θὰ ἀπασχοληθοῦν οἱ γεωργοὶ ποὺ προτείνετε νὰ σταματήσουν νὰ καλλιεργοῦν;

      1ζ. Ὅσο γιὰ τοὺς μετανάστες ποὺ δουλεύουν στὰ χωράφια, νὰ δουλέψομε ἐπὶ τέλους κι ἐμεῖς. Αὐτὴ πρέπει νὰ εἶναι καὶ ἡ βασικὴ διεκδίκηση τῶν ἀγροτῶν: νὰ δημιουργηθοῦν προϋποθέσεις ὥστε νὰ γίνει βιώσιμη ἡ γεωργία καὶ νὰ γυρίσουν σ' αὐτὴν οἱ Ἕλληνες ποὺ σήμερα στριμώχνονται στὶς ἀντιπαραγωγικὲς καὶ παρασιτικὲς δουλειὲς τοῦ Δημοσίου...

      2α. Ἡ γεωργία ἔχει ὑψηλότατο ρίσκο, εἰδικὰ μὲ τὶς ἀπρόβλεπτες σημερινὲς καιρικὲς συνθῆκες. Μιὰ κατεστραμμένη ἐληά ἀποζημιώνεται μὲ 6 Εὐρώ (τόσο κάνει μία ἐλίστα 1 χρόνου). Γιὰ νὰ ξαναβγάλει λάδι θὰ περάσουν 10 χρόνια. Πῶς θὰ ζήσει ὁ ἀγρότης τὰ 10 αὐτὰ χρόνια;

      2β. Ἡ ἐξίσωση ποὺ ἀρέσει (εἰσαγόμενα τρόφιμα, ἔστω καὶ δευτεροκλασσάτα - ἐργασία στὸ δημόσιο - δανεισμὸς γιὰ τὰ ἐλλείματα) ἁπλῶς μᾶς τελείωσε.

      3α. Οἱκατοικίες στὴν Ἑλλάδα ὑπερκαλύπτουν τὶς ἀνάγκες μας. Ἄρα, δὲν τίθεται θέμα περαιτέρω μαζικῆς ἀνάπτυξης τῆς οἰκοδομῆς. Τὶ θὰ κάνει τὸ 1 ἐκ. τῶν ἀνέργων τοῦ κ. Λοβέρδου; Δὲν μποροῦν κάν νὰ γίνουν σερβιτόροι, ἀφοῦ οἱ παγκοσμιῶντες εἰσαγόμενοι εἶναι φθηνότεροι...

      3β. Τὸ τρακτὲρ εἶναι παραγωγικὸ ἐργαλεῖο. Σὰν τὸ αὐτοκίνητο γιὰ ἕναν πωλητή. Τὸ σπίτι καὶ δή, τὸ δεύτερο καὶ τρίτο ποὺ φτιάχνομε πλέον ἐμεῖς οἱ τῆς πόλης, δὲν παράγει τίποτε.

      4. Ἡ γεωργία εἶναι καὶ παράγων ἐθνικῆς ἀσφαλείας. Δὲ χρειάζεται νὰ ἐξηγήσω γιατὶ ἡ χώρα φυλάσσεται καλύτερα μὲ ὕπαιθρο κατοικούμενη ἀπὸ Ἕλληνες...

      Συμπέρασμα: Ἂς ἀναγνωρίσομε τὴν ἀνάγκη μας γιὰ ὑγιῆ γεωργία καὶ ἂς βοηθήσομε ἕκαστος μὲ τὶς δυνάμεις του αὐτὴ νὰ ἀναγεννηθεῖ καὶ νὰ ἀναβαθμισθεῖ, ὥστε καὶ ἡ ὕπαιθρος νὰ ζωντανέψει καὶ περισσότεροι ἄνθρωποι νὰ βροῦν ἐκεῖ δουλειά κὰι νὰ προκόψουν..

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ ΠΗΛΕΑΣ 27/01/2010 02:57:03

      το πρόβλημα Πηλέα είναι πολύ πολύ πολύ απλό: θέλω να θρέφομαι μ΄ ελληνικά λεμόνια και δεν βρίσκω! και ας κοστίζουν διπλάσια από τα αργεντίνικα, τα αργεντίνικα μου βρωμάνε.
      Εν ολίγοις γιατί ψάχνουμε το αρνάκι να είναι ελληνικό και το πληρώνουμε, και κάποιοι βαπτίζουν ελληνικά τα βουλγάρικα και αισχροκερδούν! άρα η ελληνική παραγωγή έχει ζήτηση, ο Έλληνας καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει ακριβότερα αρκεί να είναι από την ελληνική γη το προϊόν! όχι εσείς, εκεί με το ζόρι να τον στουμπώσετε με σκόρδα τουρκίας επειδή είναι φθηνότερα! το ό,τι μας δουλεύετε και το ξέρουμε σας το έχει πει κανείς ποτέ ωμά;
      (μη το πάρεις προσωπικά, παράκληση!)

    • ΠΕΤΡΟΣ avatar
      ΠΕΤΡΟΣ @ ΠΗΛΕΑΣ 27/01/2010 03:06:56

      Βασιλική να το πούμε καθαρά πως το πρόβλημα βρίσκεται στους διάφορους μεσάζοντες. Στο χωριό μου για παράδειγμα ο "έμπορος" αγοράζει το λάδι απο τους παραγωγούς τώρα που μιλάμε 1,20-1,50 €. (Το εμφιαλωμένο νερό πόσο κοστίζει;)
      Οι καταναλωτές πόσο αγοράζουν το λάδι στα ράφια των S/M;

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ ΠΗΛΕΑΣ 27/01/2010 03:13:31

      παρ΄ όλους τους μεσάζοντες που ξεζουμίζαν ανέκαθεν τους πατεράδες μας, η δύναμη του Έλληνα αγρότη είναι η επιλογή του καταναλωτή. Ο Έλληνας καταναλωτής πρώτα αδειάζει τον πάγκο με το ελληνικό και μόνον όταν δεν βρει πάει στο εισαγόμενο.
      Για τους μεσάζοντες υποτίθεται το 81 που βγήκε το πασοκ θα έκανε πολλά.... είδαμε τί έκανε, αυτή τη στιγμή η Ένωση φυτοζωεί στα Γιάννενα. ο κάμπος χέρσος, σε κόβει νίλα...
      Ο κοινός νους παραπάνω σκιαγραφεί εναργέστατα τους στόχους που έχουμε ανάγκη ως κοινωνία. Δυστυχώς δεν έχουμε πολιτικούς σχηματισμούς αυτή τη στιγμή να τους υπηρετήσουν.
      Άγρια χρόνια.

      Καληνύχτα κι από μένα σε όλους

    • olympiada avatar
      olympiada @ ΠΗΛΕΑΣ 27/01/2010 07:34:46

      Αγαπητέ Πηλέα, στην Αμερική υπάρχει μία συνεχώς αναπτυσσόμενη τάση η λεγόμενη "Εθνοβοτανολογία", την οποία βεβαίως ο ΓΑΠ δεν αντέγραψε σε αντίθεση με την ψευδεπίγραφη πράσινη ανάπτυξη.
      Σύμφωνα λοιπόν με αυτή, οι εισαγωγές αγροτικών ειδών παραγωγής άνω των 500χλμ vol d' oiseau από τον τόπο κατανάλωσης, είναι καταστροφικές για την ανθρώπινη υγεία αλλά και το οικοσύστημα.
      Τα φυτοφάρμακα τα λιπάσματα κλπ είναι άλλη συζήτηση.

  7. Προφήτης avatar
    Προφήτης 27/01/2010 01:53:24

    Και δύο οικονομικοπολιτικές απόψεις για το αγροτικό, μουσικά :

    http://www.youtube.com/watch?v=BiokdmI3FOU&feature=player_embedded

    http://www.youtube.com/watch?v=IeLghIqqkOY&feature=related

  8. man8os avatar
    man8os 27/01/2010 02:32:35

    Καληνυχτα σε ολες και ολους, Ας ειναι αυριο μια καλυτερη ημερα.
    ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝΕ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ!! ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΛΥΘΗΣΜΟΥ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΤΕ ΩΣ ΤΑΡΑΞΙΕΣ. ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΟΨΥΧΙΑ!!
    (Μια φιλη αντιμωτωπισε τεραστιο προβλημα γιατι το φαγητο που της εστειλε η μητερα της μεσω ταχυδρομιου(Καστορια-Μυτιλινη) καθυστερησε αδικαιολογητα με σημαντικες συνεπειες στην ποιοτητα του φαγητου).

    • Ο εξ ΑΡΚΑΔΙΑΣ avatar
      Ο εξ ΑΡΚΑΔΙΑΣ @ man8os 27/01/2010 10:25:20

      Να μην της ξαναστείλει η μαμά της με ταπεράκι φαγητό! μόνο με αεροπορικό κούριερ. Στοιχίζει λίγο παραπάνω αλλά το ταπεράκι φτάνει ζεστό και έτοιμο προς βρώση....

    • Κοινὸς νοῦς avatar
      Κοινὸς νοῦς @ man8os 27/01/2010 20:19:32

      Ἡ φίλη σας νὰ ἀγοράσει ἕνα βιβλίο μαγειρικῆς καὶ νὰ μάθει νὰ μαγειρεύει...
      Ἀηδία κατήντησαν κοτζάμ κοπέλλες νὰ περιμένουν φαΐ μὲ τάπερ ἀπ' τὴ μαμά τους...

  9. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 27/01/2010 07:23:30

    Οι αγρότες είναι η βάση του παραγωγικού ιστού. Οι αγρότες είναι οι μόνοι που παράγουν το απόλυτα ελάχιστο και απαραίτητο για επιβίωση. Μα ακόμα και όλη η πράσινη μπουρδολογία, καταλήγει στους αγρότες. Οι αγρότες χρησιμοποιούν τους "δωρεάν" φυσικούς πράσινους πόρους και η αγροτική παραγωγή είναι, στην θεωρία και την πράξη, η μόνη "αειφόρος" δραστηριότητα. Όσο κουτό είναι να επιδοτείς φωτοβολταϊκά για παραγωγή ρεύματος για το δίκτυο, αλλο τόσο κουτό είναι να μην αναγνωρίζεις ότι η φωτοσύνθεση είναι η μοναδική διαδικασία μετατροπής ήλιου σε ενέργεια.

    Οι αγρότες άρχισαν να καταστρέφονται από την ελληνική χρήση επιδοτήσεων. Ο ίδιος μηχανισμός που εκμαύλισε την Ελληνική βιομηχανία, που γέμισε τις βοιμηχανικές ζώνες κουφάρια, που έφτιαξε προβληματικές, ο ίδιος κατάσετρεψε και τους αγρότες.

    Φυσικά και είναι επένδυση το τρακτέρ. Επιδοτούμενη επένδυση δημιουργεί υπερπροσφορά επιδοτούμενων ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΩΝ δραστηριοτήτων (και τεχνητή ζήτηση επιδοτούμενων τρακτέρ). Σε αυτό, τα τρακτερ και τα σπίτια έχουν ένα κοινό.
    Η δημιουργία τενχητής, μη αυτοσυντηρούμενης ζήτησης. Στα σπίτια η επιδότηση είναι με την δανειοδότηση ελπίδας, αλλά και σπέκουλας.

    Όταν καταλάβουμε ότι την χώρα μας την πέθαναν οι επιδοτήσεις, και οι αλόγιστες προσδοκίες, θα είναι αργά.

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 27/01/2010 07:39:10

    Αναφέρεται στην ανάρτηση η αύξηση της αστυφιλίας ως συνέπεια της σταδιακής συρρίκνωσης του αγροτικού τομέα. Αλήθεια, όταν (πέρυσι) ο Σουφλιάς κατάρτιζε το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας με πρόβλεψη για 8 εκατομμύρια κατοίκους, δεν πήγαινε κανενός το μυαλό σ' αυτό;

    (Χώρια που, ούτως ή άλλως, η συρρίκνωση του ελληνικού αγροτικού τομέα είναι εντολή της ΕΕ και υπηρετείται με συνέπεια τις τελευταίες δύο δεκαετίες.)

  11. Βανζετι avatar
    Βανζετι 27/01/2010 09:13:10

    Ακόμα και η αστική τάξη έχει ανάγκη από διατροφική επάρκεια...
    Πρέπει να την έχει εξασφαλίσει σε ένα πιθανό πολεμο..

  12. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 27/01/2010 11:31:33

    Συγχαρητήρια. Εξαιρετική ανάρτηση!
    Οι Έλληνες θα μπορούσαν να έχουν και σπίτι και τρακτέρ, θα μπορούσαν οι περισσότεροι να είναι φάρμερ μικροί, μεσαίοι, μεγάλοι, με μοντέρνα πρότυπα αγροκτήματα όπου θα καλλιεργούσαν τους θησαυρούς της ελληνικής γης, όπου θα εξέθρεφαν ζώα για αυτάρκεια διατροφής και παραγωγή προϊόντων.
    Θα μπορούσαν να έχουν δημιουργήσει μικρά αγροτικά μεταποιητικά δίκτυα, παράλληλα με τα μεγάλα δίκτυα διανομής αγροτικών προϊόντων.

    Δεν πρέπει να υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο όπου τόσοι πολλοι άνθρωποι έχουν πουλήσει τόσα πολλα πατρικά κτήματα για να αγοράσουν δυάρια και τριάρια.
    Δεν πρέπει να υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο όπου τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει την επαφή τους με τη ΓΗ, έχουν ξεχάσει τι σημαίνει πρωινό νοτισμένο χώμα και χορτάρι, τι σημαίνει κελάϊδισμα, τι σημαίνει χλιμίντρισμα.

    Όμως όλα αυτά τώρα θα αναγκαστούν εκ των πραγμάτων να τα κάνουν. Ας είναι, έστω κι' ετσι...

    • Αμαρ. Δεληγιάννη avatar
      Αμαρ. Δεληγιάννη @ αλλενάκι 27/01/2010 12:07:02

      Ὄχι οἱ "Ἕλληνες θὰ ἀναγκασθοῦν νὰ τὸ κάνουν", ἀλλὰ οἱ Ἕλληνες θὰ τὸ κάνουμε διότι δὲν ἔχομε ἄλλη λύση.
      Δὲν εἶναι λύση νὰ παρακαλᾶς τὸ Κόμμα νὰ σὲ διορίσει.
      Δὲν εἶναι λύση νὰ εἰσπνέεις PM10 καἲ νὰ τρῶς τὰ ἀπόβλητα ποὺ σοῦ εἰσάγει Κύριος οἶδε ἀπὸ ποῦ, τὸ "φθηνό" Lidl..
      Δὲν εἶναι λύση νὰ δουλεύεις νυχθημερὸν γιὰ νὰ ζεῖς στὴν πόλη καὶ κατ' οὐσίαν νὰ μὴ ζεῖς...
      Ὁταν δὲν ὑπάρχει ὁρατὴ λύση, γυρίζομε στὰ θεμελειώδη. Ἀπὸ κεῖ ποὺ ξεκινήσαμε. Στὴν παράδοση, τὴν παλαιὰ σοφία, τὴ γῆ, σ' αὐτὸ ποὺ λειτούργησε ἀποδεδειγμένα ἐπὶ αἰῶνες. Καὶ μὲ ἀνοιχτὸ μυαλό, θέληση γιὰ δουλειά, προσπάθεια καὶ ρίσκο, ἡ λύση βρίσκεται. Καλή μας ἐπιτυχία.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 27/01/2010 12:24:31

      Αμαρ. Δ.: Συμφωνώ, όλοι μας.

  13. ΜΗΤΣΟΣ avatar
    ΜΗΤΣΟΣ 27/01/2010 11:31:41

    Η μονη παραγωγικη ομάδα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι οι αγρότες.
    Όλα τα υπολοιπα τα εισάγουμε.Ειναι ο μοναδικός τομέας όπου τα λεφτά που δίνονται για την αγορά εργαλειων ,νέων τεχνολογιών,και προσωπικό μετατρέπονται σε ύλη.
    Επιπλέον η γεωργία μαζί με την κτηνοτρφία είναι το τελευταίο "εμπόδιο" που έμεινε στους κατοίκους ακριτικών περιοχών και της ευρύτερης περιφέρειας ,στο να μην πάρουν τα όπλα και κατέβουν στην Αθήνα να αρχίσουν τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις.Γιατί έτσι μπορούν και διατηρούν το στομάχι τους ακόμη γεμάτο.Δεν γίνονται πλούσιοι αλλά είναι διατροφικά αυτόνομοι μερικώς και αυτό άλλωστε τους κάνει επικίνδυνους για το σύστημα.Παράδειγμα αποτελεί η υποθετική παύση παροχής τροφήμων σε μια πόλη.Τι θα κάνει ο κόσμος;Θα φυτέψει στα μπαλκόνια ή θα βγάζει τις κότες στο κοινόχρηστο;Αν βέβαια κάποιοι πιστεύουν ότι οι εισαγωγές θα αρκούν απατώνται.
    Αυτούς τους ανθρώπους τα καταφέρανε τόσα χρόνια να τους διατηρούν κοιμισμένους με επιδοτήσεις και χατσιλίκια.Αυτούς που αποτελουν την βάση της ελληνικής κοινωνίας απο κάθε πτυχή της (θρησκευτική,εθνική,πατριωτική,οικονομική,πολιτισμική), θέλουν τώρα να τους εξαφανίσουν.Οι εκκλησίες στα χωριά είναι πάντα γεμάτες,οι πιο γυμνασμένοι και ανθεκτικοί στρατιώτες στο στράτευμα(μη μιλήσω για τα κιτρινιάρικα παιδάκια των πόλεων),διατηρητές των παραδόσεων εδώ και αιώνες.Η επαρχία είναι το μόνο πλέον μέρος που βλέπεις ελληνικές σημαίες. Αυτούς ο ΓΑΠ δε θέλει ούτε να τους ακούσει.Γιατί αυτός μικρόςγύριζε με τη μαλούρα και την έπινε στον Καναδά και στη Σουηδία και δεν βγήκε ποτέ στο -10 να οργώσει ή στο +45 να μαζεύει καπνά.
    Οι κυβερνήσεις του Πασοκ όπως στρώσανε έτσι κοιμούνται.Τη δεκαετία του 80 τους χόρτασαν επιδοτήσεις,του 90 τους δίδαξαν ότι δεν χρειάζεται να πάνε στο χωράφι γιατί υπαρχει ο αλβανός δούλος και ότι μπορούν να βγάζουν λεφτά στο καφενείο με ένα κινητό και παίζοντας χρηματιστήριο.Φτάσανε λοιπόν στο 2010 και δεν ξέρουν τι να τους πουν.
    Εδώ σε θέλω κάβουρα.....

  14. αγροτης avatar
    αγροτης 27/01/2010 11:32:48

    Είναι κανείς απο εσάς αγρότης ή τελοσπάντων έχει σχέση με τη γεωργική παραγωγή;γιατι αυτά που γράφου κάποιοι εδώ είναι "σχέδια επί χάρτου".
    Πως γνωρίζετε ποιές είναι οι ανάγκες του καθε αγρότη σε μηχανολογικό εξοπλίσμό; πως γνωρίζετε και πως κρίνετε κάποιοι αν είναι σωστη η αγορά ενός μεγάλου μηχανήματος;
    Οταν κάποιος αγοράζει μια καινούργια βαμβακοσυλεκτική είναι λάθος;και πως το αξιολογείτε; θα ήταν καλύτερα να είχαμε αγοράσει όλοι σπίτια γιά να είχαμε κάνει μακροπρόθεσμη επένδυση και όχι μηχανήματα για να δουλέψουμε στα χωράφια; και στο τέλος δεν κατάλαβα απαγορεύετε οι αγρότες να αγοράσουν σπίτια; όλοι οι άλοι γιατι παίρνουν; και σχεδόν όλοι μέ δάνειο.
    Τα προϊόντα που τα τρωτε ακριβά δεν φταίνε οι αγρότες, το σιτάρι για παράδειγμα πουλήθηκε 18 με 20 λεπτά το κιλό και το ψωμί έχει 1,60 , το πρόβλημα είναι της κυβέρνησης να καταφέρει να πατάξει την αισχροκαίρδεια από τους μεσάζοντες - απο ενα κιλό σιτάρι φτιάχνεις ένα κιλό ψωμί.
    Αν παταχθεί η αισχροκαίρδεια των μεσαζόντων τότε και ο αγρότης θα έχει καλύτερες τιές και ο καταναλωτής θα το αγοράζει φθηνότερα.
    Δεν φταίει η παγκοσμιοποίηση για το ότι στη περιοχή μου 4 έμποροι συνενοήθηκαν και αγόρασν το βαμβάκι 27 λεπτά το κιλό και τώτρα πουλάνε μόνο το σπόρο 28 λεπτά , η κυβέρνηση για τα καρτέλ θα κάνει τίποτα; μας λέει να παμε να συζητήσουμε ,να το δει το θέμα να το εξετάσει , να το ερευνήσει να δει τι μπορεί να κάνει , δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να πάμε σε διάλογο για τα αυτονόητα , ή υπάρχει νόμος για τα καρτέλ και τον εφαρμόζεις ή δεν υπάρχει και το κάνεις άμεσα , γιατί πρέπει να το συζητήσουμε πρώτα ,οι Γάλλοι λένε πως όταν δεν θες να κάνεις κάτι τότε κάνεις μιά επιτροπή για να εξετάσει το θέμα.
    οι δικαιολογίες της κυρίας υπυργου οτι δεν εχει δοθει το υπόλοιπο των επιδοτήσεων επειδή για πρώτη φορά γίνετε έλεγχος είναι ένα μεγάλο ψέμα , κάθε χρόνο γίνονται έλεγχοι ,έτσι και φέτος από τους ίδιους ανθρώπους και με τον ίδιο τρόπο , τίποτα διαφορετικό.
    Η περίφημη ψηφιοπίηση που λέει είναι ότι ενώ πρίν έδειχνες το χωράφι σ ενα χάρτη και με ενα συγκεκριμένο κωδικό πέρναγε στο κομπιούτερ τώρα ο χάρτης είναι στο PC και γίνετε απ ευθείας η εγγραφή.
    για απλά πράγματα που γίνονται καθώς εξελίσετε η τεχνολογία , αυτοί νομίζουν οτι ανακαλύπτουν την Αμερική.

    • greekpoliticalreview avatar
      greekpoliticalreview @ αγροτης 27/01/2010 15:17:18

      Χρειαζόμαστε έναν γνώστη να μας ανακλύσει τις επιλογές που δίνει η κοινή Ευρωπαική αγροτική πολιτική διότι χωρίς αυτές τις γνώσεις δεν ξέρουμε ούτε τι υποχρεώσεις έχουμε ως χώρα ούτε τι δικαιώματα.

      Εσύ αγαπητέ νομίζω ότι θα τα εξηγούσες μια χαρά μιας και γνώστης φαίνεσαι και πολύ καλό γραπτό λόγο έχεις.

    • donaE avatar
      donaE @ αγροτης 27/01/2010 15:23:21

      Εχεις δικιο.
      Επισης κατι που δεν τονιζεται αρκετα,ειναι το οτι δεν ειναι μονο οι κατ'επαγγελμα αγροτες που εχουν προβλημα.Αφορα πολλες επαγγελματικες ταξεις που συμπληρωνουν εισοδημα.
      Και αλλες που ζουν απο τους αγροτες.

  15. Νίκος avatar
    Νίκος 27/01/2010 11:38:55

    "Θέλουμε εγχωρία αγροτική παραγωγή που θα μπορεί να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες του πληθυσμού με ντόπια προϊόντα και θα μπορεί να εγγυάται για την ποιότητα των προϊόντων αυτών ή όχι;", και που ειναι εξαγωγιμα, προσθετω εγω. ΕΙΔΑΛΛΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ ΕΑΝ ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΛΕΜΟΝΙΑ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ ΚΥΡΙΟΙ.

    Οντως, αυτο ειναι το κρισιμο ερωτημα, που ειναι ισοτιμο με ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΛΛΕΡΓΙΑ ΤΟΣΟ ΕΓΩ ΘΑ ΤΟ ΓΡΑΦΩ.

    Το πιο κρισιμο ερωτημα ομως ειναι: θελει το ιδιο και η εγχωρια ΑΛΗΤ των νεοταξικων τοποτηρητων της παγκοσμιας διακυβερνησης το ιδιο πραγμα; Αμφιβαλλω πολυ. Διοτι θα εκλειψουν οι μιζες και οι αρπαχτες, θα εκλειψουν πολλα στα οποια εχει παρασιτισει η εγχωρια -ο Θεος να την κανει- ηγεσια. Οψομεθα...

    • ΠΕΤΡΟΣ avatar
      ΠΕΤΡΟΣ @ Νίκος 27/01/2010 11:46:10

      Σωστός, αλλά εντοπίζω ένα βασικό πρόβλημα. Τα παρασιτικώς διαβιούντα λαμόγια πως θα ζήσουν; Αφού δεν έχουν μάθει να δουλεύουν.

  16. Κρης avatar
    Κρης 27/01/2010 12:05:51

    βρε βρε τι ( τυχαιο ) γινεται

    η εμφάνιση και εξάπλωση του (επιβλαβούς και σημαντικά οικονομικού για την καλλιέργεια καλαμποκιού) εντόμου Diabrotica Virgifera τα τελευταία χρόνια.

    Μέχρι στιγμής, έχει εντοπιστεί σε 3 σημεία στην Ελλάδα (σε Φλώρινα, Σέρρες, Κατερίνη, όπου ήδη απαγορεύεται η ακλλιέργεια σε ακτίνα 5χλμ από τις εστίες εντοπισμού), ερχόμενο πιθανότατα από την Σερβία.

    Έχει ήδη αποκτήσει σημαντική οικονομική διάσταση στην Ουγγαρία, την Κροατία και την Ρουμανία.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να περιορίσει την εξάπλωση του εντόμου με απαγορεύσεις καλλιέργειας και καραντίνες στις εστίες εντοπισμού.

    Ήδη φέτος για πρώτη φορά αυτό γίνεται και στην Ελλάδα, αλλά σχεδόν όλοι με τους οποίους μιλάω είναι απαισιόδοξοι για την αποτελεσματικότητα των μέτρων...


    Το ότι για την ώρα ο μόνος ουσιαστικός τρόπος αντιμετώπισης

    είναι η χρήση μεταλλαγμένων ποικιλιών,

    τις οποίες κατ' αποκλειστικότητα διαθέτει η αμερικάνικη Μονσάντο,

    φυσικά είναι εντελώς άσχετο.

    Η εμφάνιση του εντόμου στην Ευρώπη, και μάλιστα στη Σερβία, ήταν ράντομνες.

    Έχασε τον δρόμο η (αμερικάνικη) μύγα πετώντας
    από τα ρόκι μάουντεηνς για το Αϊνταχο
    και προσγειώθηκε στο Βελιγράδι

    παρασιτο :Diabrotica virgifera

    http://www.plantprotection.hu/modulok/gorog/maize/western_maize.htm

    @@@

  17. ντόρα avatar
    ντόρα 27/01/2010 14:00:57

    Δεν τους συμπαθώ καθόλου αυτούς τους αυθάδεις του αγρότες.
    Ούτε ένας από δαύτους δεν μένει στην Εκάλη και το Καστρί και, σύν τοις άλλοις, άκουσα ότι τα νύχια τους είναι απεριποίητα και δεν πάνε ποτέ γυμναστήριο, τέννις τίποτε και ούτε κάνουν κανό.
    Απολίτιστοι άνθρωποι, μπλιάχ!!!

  18. karenin avatar
    karenin 27/01/2010 14:04:52

    Υπάρχει το πρόβλημα του τεράστιου ανταγωνισμου που έφερε η παγκοσμοποίηση.
    Ενα παράδειγμα. Η τιμή του φυσικού χυμού πορτοκαλιού στην παγκόσμια αγορά ειναι 880ευρώ ο τόνος, όταν ο ελληνικός στοιχιζει 1280. Λοιπόν τι κάνει τώρα αυτός ο παραγωγός; Η σταματάει να παράγει, η συνεχίζει
    και οι υπόλοιποι αναλαμβάνουν το κόστος. Ιδια περίπτωση είναι το βαμβάκι και τα σιτηρά, προιόντα που έχει πρόβλημα ακόμη και η Αίγυπτος.
    Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να τους λοιδωρούμε, γιατί όπως πάνε τα πράγματα, απο την θέση τους σιγά σιγά θα περάσουμε όλοι.

  19. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 27/01/2010 14:30:21

    Αυριανιστή,
    όταν ό Σουφλιάς κατήρτιζε τό ρυθμιστικό πρόγραμμα πρωτευούσης,μάλλον είχε στό μυαλό του,τούς λάθρο πρώτα καί μετά τούς κατοίκους τής επαρχίας.

    Κρής,
    καί εγώ στό βάθος βλέπω Μονσάντο.

  20. t avatar
    t 27/01/2010 15:24:08

    Σε ώρα υψηλής τηλεθέασης ο Λάκης αποφάσισε να βάλει ένα μονταρισμένο video όπου πηδάνε τον πρωθυπουργό της χώρας Γιώργο Παπανδρέου.
    Οι “Αριστοφάνηδες” μπορούν να το κάνουν χωρίς καμία επίπτωση.
    http://www.youtube.com/watch?v=mID-RFB3z3A&feature=player_embedded
    .

    • Αρράκις الراقص avatar
      Αρράκις الراقص @ t 27/01/2010 15:52:08

      Δεν "πηδάνε" τον πρωθυπουργό της χώρας, ορθοσκόπηση του κάνουν σιγά τα ωά (άσε που γιά τους άνω των 50-55 είναι επιβεβλημένη λόγω προστάτη)

  21. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 27/01/2010 15:29:35

    Τι θα γίνει αν όποιος πιστεύει ότι αδικείται από το κράτος αποφασίσει να αντιδράσει μπλοκάροντας δρόμους και δημόσιες υπηρεσίες; Βέβαια δεν μπορούν όλοι να το κάνουν αυτό γιατί δεν έχουν τρακτέρ. Σημασία δεν έχει μόνο αν έχεις δίκιο αλλά και πώς το διεκδικείς. Έχουν καταντήσει οι δρόμοι εδώ και χρόνια πεδίο διεκδίκησης αιτημάτων για κάθε συντεχνία. Η ελληνική ύπαιθρος άρχισε να εγκαταλείπεται από το κράτος από την εποχή του Καραμανλή (δεκαετίες 1950-'60), όταν οι αγρότες αναγκάζονταν να πουλάνε τα προϊόντα τους για ένα κομμάτι ψωμί και φεύγανε για τη Γερμανία, όπου έλιωναν στις βιομηχανίες της. Δεν είναι τωρινό το πρόβλημα και δε θα λυθεί αν το βλέπουμε ως κάτι που προέκυψε πρόσφατα. Χωρίς με όλα αυτά να υποστηρίζω την τωρινή κυβέρνηση, έχω ουκ ολίγες φορές επικρίνει τα όσα κάνει. Αλλά πιστεύω ότι ακόμη και σε αυτή την κακή κυβέρνηση πρέπει να αντιδρούμε με τρόπο που να βλάπτει όσο γίνεται λγότερο τους υπόλοιπους και να μην τους εμποδίζουμε να ασκούν και αυτοί τα δικαιώματά τους.

    • Κοινὸς νοῦς avatar
      Κοινὸς νοῦς @ Δημήτρης 27/01/2010 18:34:55

      Σωστὸς στὴν θεωρία.
      Τὶ προτείνετε στὴν πράξη;

  22. trochalos avatar
    trochalos 27/01/2010 19:26:48

    Οι αγρότες που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ στις εκλογές δεν ήξεραν ότι θα έρθει αυτη η τραγική κατάσταση;Γύριζαν και έλεγαν στα χωριά ότι το θέμα τελείωσε και μετα την εκλογή του ΓΑΠ αρχίζουν οι καλές μέρες της αγροτιάς.Στο Βόλο έίδα καυγα που μόνο μαχαίρια δεν τράβιξαν οι κύριοι σοσιοαλιστές εναντίον όλων που έλεγαν οτι και ο Γιωργάκης είναι μία απο τα ίδια.Τώρα τι κανουν στα μπλόκα και δεν πάνε να βρουν την κ,Μπατζελή και να της πουν τι αγώνα έκαναν για να πάει η κυρία στο Υπουργείο.Μην μας κοροίδευουν άλλο.Οι αγρότες που ανήκουν στο κυβερνών κόμμα είναι υπεύθυνοι για την κατάσταση που επικτρατεί στην τάξη των αγροτών. Νομίζετε ότι έχω άδικο;Ρωτήστε έναν απο τους αγροπατέρες αυτούς που βγαίνουν στα ΜΜΕ,Αν γίνουν αύριο εκλογές τι κόμμα θα ψηφίσουν;Μήπως ΚΚΕ ή ΣΥΡΙΖΑ;Γιά ΝΔ η ΛΑΟΣ δεν το σηζητάμε, οι άνθρωποι είναι σύντροφοι σοσιαλιστές της πέραν του Ατλαντικού προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς.Μεγάλο προσόν αυτό για έναν αγρότη.Το μόνο που περιμένουν οι συντροφοι αγρότες είναι τα ΄λεφτα τίποτα άλλο και εύχομαι ολόψυχα να τα πάρουν και να ειναι έτοιμοι να δώσουν νέους αγώνες με το ΚΟΜΜΑ.

  23. Βανζετι avatar
    Βανζετι 28/01/2010 01:17:21

    H έκφραση πάντως "κοινωνικός αυτοματισμός" είναι γέννημα του Επικοινωνιολόγου του Μεσαίου Χωρου , Λούλη.
    Αυτό που επικαλείται κάθε κοινωνική τάξη...
    Α ρε Λούλη...

  24. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 28/01/2010 23:21:00

    του Μιχάλη Χαραλαμπίδη από το ιστολόγιό του:

    ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ

    Αυτό που είναι σίγουρο στην πολιτική είναι ότι κάποια στιγμή θα πληρώσεις τα λάθη, τις ανεπάρκειες, την ανικανότητα σου, την απουσία ευθύνης τόσο ως πολιτική τάξη αλλά και ως κοινωνία, ως κοινωνική ομάδα.

    Στις δημοκρατίες ο λαός, οι πολίτες, μπορούν να ψηφίζουν ό,τι επιθυμούν, ελεύθεροι ή χειραγωγούμενοι. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουν πάντα δίκαιο. Πολλές φορές κάνουν λάθος. Ορισμένες αυτοκτονούν, όπως έγινε τον Νοέμβριο του 1920 και όχι μόνον.

    Κάθε Φεβρουάριο το σύστημα Χώρα πληρώνει τις ολιγωρίες, τις ανευθυνότητες, τις ανεπάρκειες δεκαετιών. Ο χρόνος στην ύπαιθρο σταμάτησε στις παλιές ράγες της γραμμής Λαρίσης – Βόλου έναν αιώνα πριν. Για να συντομεύσουμε τους χρόνους θα έλεγα σταμάτησε την δεκαετία του 70’.

    Το ζήτημα της υπαίθρου είναι ζήτημα της δεκαετίας του 70΄όχι του 2000 ή του 2010. Τότε, έχοντας καθηγητή τον δημιουργό του Ιταλικού διατροφικού θαύματος, τον Corrado Barberis, πρότεινα την διαμόρφωση ενός Εθνικού διατροφικού προγράμματος. Δείτε το βιβλίο μου «Αγροφιλία». Τώρα κάθε Φεβρουάριο ανακυκλώνεται η κρίση και το αδιέξοδο. Ακόμη δεν κατανόησαν ότι για να μην είναι η πολιτική επίλογος των τρακτέρ πρέπει να είναι πρόλογος.

    Αντί η Ελλάδα να είναι διατροφική υπερδύναμη είναι ελλειμματική. Αντί της Αναγέννησης η ύπαιθρος είναι Ακατοίκητος.

    Ήθελαν να κόψουν τις Ελιές. Μετά, οι ίδιοι άνθρωποι, το δίδυμο Γ. Παπανδρέου, Κ. Σημίτη επισκέφθηκαν τον Μπους με μια πλαστική σακούλα ως έκφραση της «Πράσινης Ανάπτυξης». Επίσης και με ένα ΕΥΡΩ. Θυμάστε τις εικόνες στην τηλεόραση.

    Νομίζω ότι ο πρώην Πρόεδρος των Η.Π.Α. θα τα βάλει στο Μουσείο που δημιούργησε και φιλοξενεί τα δώρα των ξένων ηγετών επί Προεδρίας του.

    Το αναφέρω ως σημειολογία της παρακμής, της φαιδρότητας και των ανθρώπων της και για να σημειώσω την θρασύτητα της ψευτοπράσινης ταυτότητας. Μπορούσαν να έχουν μια πολιτική για το Ελληνικόν Έλαιον με αφορμή τους Ολυμπιακούς του 2004 όπως πρότεινα. Αυτοί είχαν μια πλαστική σακούλα. Όχι μια υψηλής αισθητικής φιάλη Ελαίου. Μπορούσαν να έχουν μια πολιτική για την Θρακική «Βαρβάρα». Κάθε Φεβρουάριο όταν σφίγγουν τα πράγματα μιλούν για διάλογο. Συγκαλούν και τους σοφούς όπως τους ονόμασαν και αποδείχθηκαν χωρίς σοφία. Είναι ένα καθιερωμένο χειμερινό τηλεοπτικό σόου του Ζαππείου. Ο Ζάππας δεν θα αισθάνεται καλά με την ολοκληρωτική κακοποίηση του ευεργετήματος του.

    Προσωπικά όπως είναι γνωστό αναπτύσσω έναν διάλογο για τα ζητήματα της Υπαίθρου και της Τοπικής Ανάπτυξης εδώ και μία εικοσαετία, από την ΚΩ, την Κέρκυρα, την Κεφαλονιά, την Χίο, τον Αγιόκαμπο, το Κιλκίς, την Θράκη.

    Αυτοί που είναι εχθρικοί σε αυτόν τον διάλογο είναι οι μηχανισμοί του ΚΚΚΑΣΟΡ. Ειδικά η σημερινή Αντιμινιστρέισον. Αντιδρούν με τις ίδιες μεθόδους των ολοκληρωτισμών που γνωρίσαμε τον προηγούμενο αιώνα. Είναι υπέρ του ηλεκτρονικού λαϊκισμού, των Αμερικάνικων σόου, όχι της Ελληνικής αντίληψης του διαλόγου, της αγοράς.

    Υιοθέτησαν δια της κλοπής την έννοια και την λέξη του ΣΧΕΔΙΟΥ που ανέδειξα χρόνια πριν. Μέχρι βιβλίο το έκανα. Όπως οι προηγούμενοι ονόμασαν την Επαναθεμελίωση του Κράτους Επανίδρυση. Αυτά όμως έμειναν τηλεοπτικά σποτ. Γιατί αυτά τα πρόσωπα στερούνται παιδείας. Στερούνται λεξιλογίου για τα ζητήματα της υπαίθρου. Με την παπαγαλία και το μαγνητόφωνο δεν γίνονται αλλαγές. Δεν μπορεί να κυβερνηθεί μια χώρα. Ούτε με την κλοπή ιδεών. Οι παπαγάλοι ως γνωστών στερούνται λέξεων. Το μαγνητόφωνο είναι ψυχρό.

    Η πολιτική εκτός από πρόλογος, παιδεία, είναι βίωμα, είναι πάθος. Αυτοί είναι άνθρωποι, όχι πέτρινοι του Παντελή Βούλγαρη, αλλά από Μάρμαρο του Αντρέι Βάιντα.

    Ας κάνει ο κινηματογράφος μία ή πολλές ταινίες για αυτούς. Για να επιστρέψει η πολιτική στην χώρα, η δημοκρατία, η λέξη, η έννοια του διαλόγου.

    Polis-agora.blogspot.com

  25. akyros avatar
    akyros 31/01/2010 12:40:56

    Πώς να μπορέσεις να υπηρετήσεις πια την πρόταση "Αγοράζοντας Ελληνικά προϊόντα, τα λεφτά σου ξαναγυρίζουν σε σένα!". Πού να βρεις πια Ελληνικά προϊόντα!
    Κόψαμε τις Βάρκες μας, ξηλώσαμε τα αμπέλια μας –ποιοι, εμείς που κάναμε την καλλιέργεια της αμπέλου, θρησκεία-, σαρίσαμε τις καλλιέργειες οσπρίων, καταργήσαμε σε πολλές περιοχές την κτηνοτροφία, τσιμεντώσαμε χωράφια και οικοπεδοποιήσαμε καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
    Πριν κάποιες μέρες έγραψε κάποιος φίλος κάτι για τον σιτοβολώνα θεσσαλικό κάμπο και πως θα μπορούσε να ξαναδώσει ψωμί στους Έλληνες, όπως αιώνες τώρα.
    Πάει ξεχάστε το!
    Τα καλλίτερα σταροχώραφα της Νίκαιας έγιναν Λιρόυ ΜΕΡΛΙΝ(!) και ΙΚΕΑ!

    Τα επίπεδα τεράστια τσιμεντένια πάρκινκ και τα πανάσχημα άθλια παραπήγματα απλώθηκαν στον κάμπο γεμίζοντας τις τσέπες των "αγροτών" με παράδες που σύντομα θα ξοδευτούν στα Χιλια Χιλια και στις ποικίλες σουρλουλέ δραστηριότητες η στα ακριβά μαγαζιά της Αθήνας και της Λάρισσας.
    Κατέστρεψαν τα χωράφια που τα πήραν χάρι στον ...Μαρίνο Αντύπα, και αύριο μεθαύριο, θα πάνε στο Κιλλέρ, να σηκώσουν τις γροθιές και τα παλούκια και, με βλοσυρά τα βλέμματα, θα κραυγάζουν εναντίον των τσιφλικάδων που οι καθρέφτες τους δείχνουν ποιοί είναι!
    Χωρίς φιλότιμο και αίσθημα ευθύνης, έκαναν κωλοευρά και τζακούζια και Μανόλο βλάνκι το βιός τους και ρήμαξαν τις μικροεπιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής Λαρίσσης και Βόλου για χάρι των πισινών(!) τους...
    Αλλά την πατήσατε αγροοότες
    Του χάσατε του ΨΟΥΜΙ πατριώωωωωτ’!
    Τα λεφτά τρώγονται, τα σπίτια πουλιούνται και δεν μετράνε σαν βιός που σε ταϊζει!
    Τσιμεντώσατε την γή που σας έθρεψε, για να πουλάνε παλιοσάνιδα και άχρηστα σκουπίδια, οι παλιοπαράγκες των πολυεθνικών!
    Κι αντί να αυξήσετε τη γή σας και να βάλετε λεφτά να βελτιώσετε τη παραγωγή σας, φκιάξατε ...Mall για να ξοδέψετε τα κουρελόχαρτα που αντιτίμησαν την ζωή των παιδιών σας!

    Αχ ατιμούληδες!

    Αχ κοκινούληδες!
    Όσο για το πόσοι, « λίγοι» ή «περισσότεροι», είναι εκείνοι που έχουν πρόβλημα επιβίωσης, δεν μπορούμε να το διακρίνουμε αγαπητοί!
    Αντί να σας δούμε να διαμαρτύρεστε λοιπόν για τις πράξεις των "ολίγων", αντέξατε και την οργή των ...αδικημένων Νικιωτών που δεν δώσαν τα χωράφια τους!
    Έπρεπε λέει να πάρουν μεγαλύτερο χώρο τα τερατουργήματα, για να είναι σωστές και πλήρεις οι ...εγκαταστάσεις τους!
    Σαν δεν ντρέπονται οι «...Λίγοι» τους «...Πολλούς»!

    Η Μονσάντο εδρεύει στη Λάρισσα!
    Στουν κάμπου του Μπούτα και τ’ Κοκκινούλη!
    Των αγροτών που επενδύουν τα λεφτά τους σε Mall!!!!!
    Που πουλάνε τα χωράφια τους, τα χωράφια που αναγκάστηκαν να τους δώσουν με αίμα και αγώνες οι ...τσιφλικάδες!

    Τη γής που τους πίστωσε ο Μαρίνος Άντύπας, την παίρνουν πίσω με κουρελόχαρτα, ευροΚωλόχαρτα, οι παγκόσμιοι τσιφλικάδες του Ικέα και του Λερόυ ΜΕΡΛΙΝ!
    Αντε βρε ,μαγαρίστε την λίγη γή που σας έμεινε ατσιμέντωτη, με τη λέπρα της Μονσάντο!
    Δολλαρήλατοι !
    ΟΟΟΟΟΟΧΙ, οι αγρότες δεν πήγαν να κλείσουν το μαγαζάκι του παγκόσμιου δολοφόνου !!!!!!
    Αντίθετα, ούτε φωνή δεν ακούγεται για τα δηλητήρια που θα χρεωθούν να σπείρουν ώστε να καταστρέψουν μια για πάντα την θεσσαλική γή!
    Με τα παλούκια που κρατάτε ρε παλλουκάρια, δεν βαράτε την κεφάλα σας;;;
    Μπα και καταλάβετε ποιοί είστε και τι κάνετε!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.