#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/04/2011 22:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα νέα "Λίμπερτυ" και το νέο φαγοπότι της κρατικοδίαιτης διαπλοκής



1946. Η Ελλάδα διαλυμένη από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, προσπαθεί να συνέλθει και να σταθεί στα πόδια της. Οικονομία σε πλήρη αποσάθρωση, βιομηχανία ανύπαρκτη, βιοτεχνία σε πρωτόγονη κατάσταση, ναυτιλία σε δραματική κατάσταση αφού πολλά ελληνικά πλοία καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μια λέξη τραγωδία στην οικονομική ζωή του τόπου.

Τότε λοιπόν οι φίλοι μας Αμερικανοί σκέφτηκαν να μας βοηθήσουν. Πάντα... αφιλοκερδώς.

Με δυο τρόπους. Ο πρώτος ήταν το περίφημο Σχέδιο Μάρσαλ το 1947 όταν για μια 5ετία δόθηκαν σημαντικά κεφάλαια στην Ελλάδα για να ανασυγκροτηθεί. Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες που ενδιέφεραν τις ΗΠΑ οι οποίες πέτυχαν τη σημαντικότερη νίκη της στην οικονομική διπλωματία. Κατάφεραν με το Σχέδιο Οικονομικής Βοήθειας όπως το ονόμασαν, να δημιουργήσουν το δικό τους τόξο επιρροής ενάντια στο “Σιδηρούν Παραπέτασμα”

Φυσικά, την οικονομική αυτή υποτέλεια πλήρωσε για πολλές δεκαετίες η Ελλάδα η οποία ήταν το προτεκτοράτο των Αμερικανών στην ευαίσθητη περιοχή της Μεσογείου.

Ο δεύτερος τρόπος βοήθειας ήταν τα περίφημα... Λίμπερτι. Πρόκειται για τα 100 αμερικανικά πλοία που δόθηκαν στη χώρα μας, σε μια προσπάθεια να ανασυγκροτήσει τη ναυτιλία της.

Τότε τα πλοία δόθηκαν σε Έλληνες εφοπλιστές, χωρίς να πληρώσουν δραχμή, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ή καλύτερα των ελληνικών κυβερνήσεων. Το 1946 κατέφτασαν τα  liberty και λίγο μετά οι εφοπλιστές αγόρασαν άλλα 300 με δικά τους χρήματα.

Εκείνη την εποχή μπήκαν οι βάσεις για την ελληνική ναυτιλία που κυριαρχεί ακόμη στις θάλασσες.

Όμως, η εποχή εκείνη έμεινε στην ιστορία διότι κάποιοι εφοπλιστές έγιναν μεγιστάνες και από σαπιοκάραβα και βάρκες απέκτησαν πλοία χωρίς να βάλουν ούτε μια δραχμή από την τσέπη τους. Σταύρος Νιάρχος, Αριστοτέλης Ωνάσης, Κουλουκουντής, οι Γουλανδρήδες, ο Καρράς, οι Χανδρήδες ήταν οι πρώτοι που εκμεταλλεύτηκαν το θείο δώρο του θείου Σαμ. Ακολούθηκαν μεταπολεμικά άλλες γνωστές εφοπλιστικές οικογένειες όπως οι αδελφοί Εμπειρίκου, Λιβανού, Λαιμού, ο Αλαφούζος, οι Αγγελόπουλοι, ο Τσάκος, κ.λπ. πολύ αργότερα.

Έτσι, τα “πλοία της Ελευθερίας” δημιούργησαν από το μηδέν τα εφοπλιστικά τζάκια της χώρας, σε μια εποχή που το τονίζουμε, η οικονομική καταστροφή ήταν εμφανέστατη.

2011. Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα, και μάλιστα τραγική. Η Ελλάδα βιώνει ένα φοβερό οικονομικό πόλεμο, η οικονομία της είναι κατεστραμμένη, είμαστε ήδη χρεοκοπημένοι και τα “κοράκια” έχουν κάνει την εμφάνισή τους πάνω από το “πτώμα”. Μέσα σ' αυτό το κλίμα φαίνεται να έρχονται τα νέα... Λίμπερτι, όπως 65 χρόνια πριν. Δε μιλάμε φυσικά για πλοία αλλά για άλλου είδους βοήθεια με... εγγύηση της ελληνικής κυβέρνησης.

Και η εγχώρια διαπλοκή ετοιμάζεται για το μεγάλο φαγοπότι, διότι πάντα κάτω από τις στάχτες μιας χώρας υπάρχουν οι ευκαιρίες για τους κυνηγούς. Παλιά και νέα επιχειρηματικά τζάκια στην Ελλάδα ετοιμάζονται να κάνουν τη μεγάλη μοιρασιά και μάλιστα χωρίς να βάλουν το χέρι στη τσέπη τους. Ενέργεια, κατασκευαστικά έργα, δημόσια ακίνητη περιουσία, εθνικός πλούτος, πετρέλαια στο Αιγαίο, τζόγος, ετοιμάζονται να θυσιαστούν από την κυβέρνηση στο βωμό της “σωτηρίας” της χώρας.

Αν διαβάσετε τις εφημερίδες του Σαββάτου και της Κυριακής με τις πιέσεις για ξεπούλημα αλλιώς κινδυνεύει η δόση του δανείου, θα καταλάβετε τι εννοούμε. Συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα ασκούν αφόρητες πιέσεις για να γίνει γρήγορα το μοίρασμα των φιλέτων. Και σ' αυτό έχουν βρει άξιους συμπαραστάτες, κυρίως από ΗΠΑ και Γερμανία διότι τα λεφτά είναι πολλά και ουκ ολίγες ξένες εταιρείες ενδιαφέρονται για το καλύτερο οικόπεδο του πλανήτη.

Αν διαβάσετε την Καθημερινή της Κυριακής για το σχέδιο που επεξεργάζονται ώστε να ξεκινήσουν τα “βαλτωμένα” δημόσια έργα θα καταλάβετε. Να δώσουν οι τράπεζες στους εργολάβους 100 εκατ. αλλά να δοθεί και ισόποση εγγύηση από το κράτος και να καταβληθεί νωρίτερα από ότι συμφωνηθεί η κρατική συμβολή ώστε να ξεμπλέξουν τα έργα.

Υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις όπου μεγαλοεργολάβοι κι άλλοι επιχειρηματίες θα πάρουν δουλειές με... εγγύηση του δημοσίου.

Η δημόσια ακίνητη περιουσία μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια εταιρεία, να αγοράσουν οι ιδιώτες μετοχές ή ομόλογα με εγγύηση του δημοσίου.

Η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να μοιράζεται σε βάρος της ΔΕΗ, όχι με εγγύηση, αλλά με χορηγία της κυβέρνησης. Τα πετρέλαια στο Αιγαίο με συνεκμετάλλευση αλλά και με κάποιους Έλληνες εφοπλιστές που ετοιμάζονται αγοράζοντας ειδικά πλοία.

Έτσι, τα νέα... Λίμπερτι θα συνδυαστούν με τη βοήθεια από το εξωτερικό σε μια νέου τύπου κατοχή η οποία θα διαρκέσει για πολλά χρόνια.

Καταλαβαίνετε τώρα γιατί πιέζουν τον Σαμαρά για συγκυβέρνηση; Μια "οικουμενική κυβέρνηση" θα μοιράσει καλύτερα και ασφαλέστερα (γι αυτούς) τον δημόσιο πλούτο. Όπως τότε επί οικουμενικής κυβέρνησης Ζολώτα που ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΚΚΕ διαμοίρασαν τα ιμάτια του ΟΤΕ σε Ζήμενς και Ιντρακόμ

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κεφαλλονίτης avatar
    Κεφαλλονίτης 03/04/2011 22:47:41

    Άντε Φάκτορα να διαβάζουμε κανένα άρθρο γιατί κάποιοι εδώ μέσα προσπαθούν να κρυφτούν σαν στρουθοκάμηλοι.

  2. ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 03/04/2011 22:59:42

    Κύριε Ροδινέ, δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα.Τα Liberties δόθηκαν σε αναπλήρωση των τεράστιων απωλειών του Ε.Ν. κατά την διάρκεια του Β΄Π.Π.Αυτοί που τα πήρανε ήταν και πριν τον πόλεμο εφοπλιστές, μάλιστα δε πολλοί από αυτούς πολέμησαν κιόλας συμμετέχοντας στις διάσημες "νηοπομπές" του Ατλαντικού και του Ινδικού ωκεανού (βλ.Στ.Νιάρχος κ.α.).Οι εφοπλιστές αποδείχτηκαν στο διάβα του χρόνου πραγματικοί πατριώτες: έδωσαν δουλειά σε εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικά χέρια και με το υπερπολύτιμο συνάλλαγμα που εισέρρεε άφθονο στήθηκε στα πόδια της η μεταπολεμική Ελλάδα.Επιπλέον, ευεργέτησαν τις ιδιαίτερες πατρίδες τους δημιουργώντας έργα υποδομής όταν η πατρίδα πένονταν (βλ.νοσοκομεία,σχολεία,γηροκομεία,οικοτροφεία-η νησιωτική Ελλάδα είναι γεμάτη).Και το κυριότερο: έγιναν οι σημαντικότεροι πρέσβεις του έθνους διότι η γαλανόλευκη κυμάτιζε περήφανη σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου.Η "ανταποδοτικότητα" υπερέβη κατά πολύ το 100%. Να θυμίσω ότι το '74 το δίδυμο Νιάρχου-Ωνάση προθυμοποιήθηκε να καλύψει το κόστος επανεξοπλισμού της χώρας αλλά οι εν Αθήναις δεν...Φρονώ λοιπόν ότι το παράδειγμα είναι ατυχές.Θα αναφερόμουν στις "επανορθώσεις" των "συμμοριοπλήκτων",τις συντάξεις των "Κορεομάχων" που μηδέποτε κατεβλήθησαν, στην στυγνή εκμετάλλευση του -τότε- Ο.ΔΙ.Σ.Υ. (Οργανισμός Διαχείρισης Συμμαχικού Υλικού),την εν λευκώ ανάθεση της ηλεκτροδότησης της χώρας στο γκρουπ Siemens-A.E.G. (από τότε βαστά η κολώνια...), στην αποικιοκρατική σύμβαση της ESSO/EXXON καθώς και στην "έλλειψη" μετάλλων που ανέδειξε δύο σύγχρονους κολοσσούς τις οικογένειες Λάτση και Βαρδινογιάννη. Τα σημερινά οικονομικά τζάκια είναι δημιούργημα κύρια της "7ετίας".Ψάξτε ποιές συμβάσεις και ποιά έργα ανέθεσε τότε το ελληνικό κράτος και σε ποιούς...

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 03/04/2011 23:12:25

      Από που προκύπτει το "Κύριε Ροδινέ";

      Έξοχο άρθρο, όποιος κι αν το έγραψε.

    • Νικηφόρος Ουρανός avatar
      Νικηφόρος Ουρανός @ ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 03/04/2011 23:20:19

      Συμφωνώ με το σχόλιο. Η καταστροφή της ελληνικής εμπορικής ναυτιλία ήταν σχεδόμ 100% και τα ελάχιστα Λίπερτις βοήθησαν την αναγέννηση της καλύτερης και αποδοτικότερης δραστηριότητας της χώρας.

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 04/04/2011 09:32:58

      Σήμερα 600 καράβια χτίζονται σε Κίνα και Κορέα.
      Κανένα στην Ελλάδα.
      Λένε δεν τους συμφέρει.
      Αυτός είναι ο πατριωτισμός τους.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ ΣΟΝ ΠΕΝ 04/04/2011 11:16:13

        Μα τα ναυπηγεία τα κατέστρεψε ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός. Γιατί λοιπόν να παραγγείλουν στην Ελλάδα, για να είναι πανάκριβα και να έχουν ανταγωνιστικό μειονέκτημα στην παγκόσμια αγορά; Δεν μπορείς να τους εγκαλείς για έλλειψη πατριωτισμού επειδή θέλουν να προστατέψουν την ανταγωνιστική τους θέση. Αλλού φαίνεται ο πατριωτισμός και με αυτή τη λογική κανένας δεν θα έπρεπε να παίρνει δουλειές από το εξωτερικό, ούτε θα έπρεπε να κανείς εισαγωγέ κλπ. λόγω "πατριωτισμού".

        • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
          ΣΟΝ ΠΕΝ @ Επώνυμος 04/04/2011 12:29:19

          Mα 600?
          Εδώ ανοίγουν λογαριασμό μείωσης του χρέους.
          Εδώ κόβονται οι συντάξεις των 600 ευρώ.
          Οι "Ευγενείς" δε θα προσφέρουν τίποτα?
          Έστω ρεφενέ, σε συνενόηση μεταξύ τους.
          Για να μη σβήσει τελειωτικά άλλη μία δραστηριότητα κομβικού βάρους όπως τα ναυπηγεία.
          Έτσι θα έκαναν οι Ζάππας, Αβέρωφ,Στουρνάρης, Χατζηκώστας κ.λ.π σήμερα?

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ ΣΟΝ ΠΕΝ 04/04/2011 17:05:14

            Δεν είναι τυχαίο οτι δεν υπάρχουν Ζάππες κλπ. σήμερα. Ότι στη θέση τους έχουμε Κόκκαλη, Λαμπράκη και Μπόμπολα.

            Βασικά, δεν έχουμε λόγο να προσφέρουμε τίποτε σε αυτό το κράτος. Σου αντιστρέφω το ερώτημα και σου λέω: Πόσα λεφτά έβαλες εσύ στο "λογαριασμό απόσβεσης του δημοσίου χρέους"; Έβαλες, έστω, 10 ευρώ συμβολικά, αν δεν έχεις κάτι περισσότερο; 2 ευρώ βρε παιδί μου, ό,τι έχει ο καθένας. Ε, για τον ίδιο λόγο δεν βάζουν και 10 εκ. ευρώ οι εφοπλιστάδες, που δεν έβαλες εσύ 10 ευρώ.

            Το 1953, μετά την υποτίμηση (που είχε γίνει Μεγάλη Πέμπτη), ο σύνδεσμος αναπήρων πολέμου πρόσφερε μισή μηνιαία σύνταξη, αν θυμάμαι καλά "δια την ανόρθωσιν της εθνικής οικονομίας". Δεν ήταν μόνον ο Ζάππας και ο Αβέρωφ, ήταν όλοι. Πίστευε ο κόσμος στο ελληνικό κράτος. Τέτοιο πνεύμα θυσίας δεν υπάρχει σήμερα, δεν πιστεύει κανένας σε αυτό το κράτος.

            Από αυτά που λες κρατάω μόνον τη σοσιαλιτική νοοτροπία του "να πληρώσουν για μένα οι άλλοι".

        • corfiot avatar
          corfiot @ Επώνυμος 04/04/2011 13:34:23

          Μηπως κανεις λαθος;Αν θυμασαι καλα τα ναυπηγεια εκλεισαν με Ευρωπαικα προγραμματα μαζι με ενα σωρο αλλες δραστηριοτητες.Για θυμησου λιγο αν οντως δεν θυμασαι .........

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ corfiot 04/04/2011 16:59:11

            Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (μακράν το μεγαλύτερο ναυπηγείο) τα πούλησε το 85 ο Νιάρχος στο κράτος για ένα κομμάτι ψωμί (13 εκ. δολάρια, αν δεν κάνω λάθος) και την πώληση τη χαρακτήρισε "την πιο έξυπνη επιχειρηματική κίνηση της καριέρας του". Βγάλε συμπεράσματα.

            Η Ε.Ε. απλώς απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις, με τις οποίες περίμεναν να ζήσουν πλουσιοπάροχα χωρίς να πολυδουλεύουν οι κρατικοδίαιτοι συνδικαλιστές μας. Οι λοιπές ναυπηγικές βιομηχανίες (Γερμανίας, Πολωνίας, κλπ.), πώς στο καλό επιβιώνουν χωρίς κρατικές ενισχύσεις; Δεν μας φταίει η Ε.Ε. αν δεν μπόρεσε ολόκληρη Ελλάδα να φτιάξει σοβαρά ναυπηγεία.

            Προσωπικά κάτι μου λέει όμως ότι η ναυτιλιακή υπερδύναμη Ελλάδα δεν είναι τυχαίο ότι δεν μπόρεσε να αναπτύξει ποτέ ναυπηγική βιομηχανία. Πιστεύω ότι ο αγγλοσαξωνικός παράγοντας υπονόμευσε τη ναυπηγική μας βιομηχανία μέσω ενός μαξιμαλιστικού συνδικαλισμού, που, εκτός των άλλων, πολύ βόλεψε το μεταπολιτευτικό μας σύστημα.

      • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ ΣΟΝ ΠΕΝ 04/04/2011 21:19:44

        Μέγα λάθος φίλε μου.Απλά, οι εφοπλιστές έχουν συμβόλαια "ακριβόχρονης εκπλήρωσης" δεν μπορούν να εξαρτώνται από τον κάθε επαγγελματία συνδικαλιστή που όποτε του καπνίσει και για όποιο λόγο του καπνίσει σταματά τη δουλειά.Να σου θυμίσω ότι ειδικά για την Ν/Ε Ζώνη στο Πέραμα έχει ήδη επιληφθεί η Εισαγγελία Πειραιά μετά από επώνυμες καταγγελίες εργαζομένων ότι για να τους βάλουν για μεροκάματα έπρεπε να καταβάλουν μίζα σε συγκεκριμένη συνδικαλιστική παράταξη (ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε...)

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 04/04/2011 11:22:32

      Εξαιρετικό σχόλιο. Βάζει τα πράγματα στη θέση τους και χτυπάει στη ρίζα του τη συμπλεγματική προσέγγιση έναντι του ελληνικού εφοπλισμού. Υπάρχουν σίγουρα και λαμόγια και προδότες και δολοφόνοι μεταξύ των εφοπλιστών, αλλά δεν μπορεί να τους βάζουμε όλους στην ίδια μοίρα.

      Ας θυμηθούμε τι τρομακτικό πόλεμο είχε ο Ωνάσης με τους Αμερικανούς στο θέμα της μεταφοράς του Σαουδαραβικού πετρελαίου. Στα ίσια με την ίδια την την αμερικανική κυβέρνηση. Είναι τρομακτικό να διαβάσει κανείς τα ντοκουμέντα, αρχές δεκαετίας του 1950, πώς τους πήγαινε και τους έφερνε μέσα στην έδρα τους με ένα σωρό δικαστήρια κατά της αμερικανικής κυβέρνησης για το συγκεκριμένο θέμα και τελικά επιβίωσε. Κινήθηκε γη και ουρανός εναντίον του και τα κατάφερε και έζησε.

      Ο γάμος του με τη Τζάκυ θεωρήθηκε πλήγμα στο αμερικανικό γόητρο καθώς τους "έκλεψε" την "εθνική χήρα" και στη συνέχεια ποτέ δεν έφυγε η υποψία από τις καρδιές του λαού μας ότι το ατύχημα του Αλέξανδρου ήταν σκηνοθετημένο από τους Αμερικανούς, που έβλεπαν μια αυτόνομη αυτοκρατορία επικίνδυνη για τα συμφέροντά τους. Όποιον και να ρωτήσεις που έζησε εκείνα τα γεγονότα θα σου πει ότι "τον έφαγαν οι Αμερικανοί", έτσι, χωρίς να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απόδειξη, παρά μόνον περίεργα γεγονότα, ακολουθώντας το λαϊκό αίσθημα αυτό το ένστικτο που σου δίνει μεγάλη βεβαιότητα χωρίς να έχεις ανάγκη αποδείξεων.

      Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε εκείνη τη γενιά μεγιστάνων, αληθινών αρχόντων, με τη σημερινή γενιά των λαμογιών και της παρακμής. Δεν ήταν τέλειοι σε όλα, ήταν αδίστακτοι σε πολλές κινήσεις τους, αλλά ποιος είναι τελικά τέλειος; Όλοι οι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν τα ελαττώματά τους και τις αδυσώπητες, πολλές φορές, κακίες τους. Η γενική πορεία είναι όμως που μετράει...

    • mike mike avatar
      mike mike @ ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 05/07/2012 00:35:06

      καποιοι μπορει να εχασαν τα καραβια τους στον πολεμο αλλα τα πηραν πισω ξανα....καποιοι αλλοι ασημαντοι ανθρωπακοι εχασαν τις ζωες τους και δεν απεκτησαν ουτε μνημα....η υποκρισια του κατεχομενου κρατους να δινει στους μεν καραβια και στους δε(ν) αναπηρικες συνταξεις φτωχειας και αδειες για περιπτερα....

  3. kritikos avatar
    kritikos 03/04/2011 23:16:11

    Φάκτορα,

    Ο παραλληλισμός είναι ατυχής...

    • neotera avatar
      neotera @ kritikos 04/04/2011 13:06:47

      Εμμέσως "καρφώνει" την υποτέλεια και τον ραγιαδισμό στον αναγνώστη. Σαν δημοσίευμα στην κατακτημένη Βαγδάτη διαβάζεται, με υποσχέσεις των ΗΠΑ την εποχή που είχαν ξετρυπώσει τον Σαντάμ... ))

  4. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 03/04/2011 23:18:23

    Το νόημα είναι ότι τα κοράκια αδημονούν για αδύναμες συγκυβερνήσεις και φοβούνται μια ελεύθερη αυτοδύναμη με αληθινές δημοκρατικές προθέσεις κυβέρνηση.

  5. Ιντζεσίλογλου Λάζαρος avatar
    Ιντζεσίλογλου Λάζαρος 04/04/2011 00:37:08

    Προσέξτε σας παρακαλώ, θα πρέπει επιτέλους να βάλουμε τα πράγματα στο επίπεδο που πρέπει. Τη περίοδο αυτή η χώρα μας περνάει τη πιο κρίσιμη περίοδο μετά από τον εμφύλιο πόλεμο γιαυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο να κατηγορούμε διάφορες επαγγελματικές ομάδες για αδικαιολόγητο ή εύκολο πλουτισμό που χορηγήθηκε από την πολιτική μας νομεκλατούρα. Δεν θα πρέπει να κατηγορούμε την μία κοινωνική ομάδα σε βάρους της άλλης ομάδας διότι έτσι δημιουργούμε πολλές αντιθέσεις οι οποίες δεν μένουν αναπάντητες στο πεδίο της κοινωνικής μάχης. Αυτός ο συνεχόμενος φόβος για το πιθανό μοίρασμα της πίτας στους ημετέρους, μας έχει οδηγήσει στο μοίρασμα της πίτας μόνο στους ημετέρους, και ταυτόχρονα στο σταμάτημα της οποιαδήποτε σωστής οικονομικής ή πολιτικής κίνησης που γίνονται από της Ελληνικές κυβερνήσεις. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για όσο θα είναι στην κυβέρνηση θα πρέπει να εκπονήσει ένα μεγάλο σχέδιο για την αξιοποίηση των Ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου την περιουσία όλων των Ελλήνων που πραγματικά αποτελεί το μόνο μέσο, με το οποίο θα μπορέσουμε να γλυτώσουμε την αναδιάρθρωση του χρέους, θα πρέπει πριν ξεκινήσουν να τους κατηγορήσουμε ότι εξυπηρετούν συμφέροντα ημετέρων;.Άσχετα αν οι πληροφορίες λένε ότι ενώ θα πρέπει να προγραμματίσουν 50 δις μέχρι το 2015 προγραμματίζουν 2 δις μέχρι το 2013 και τα υπόλοιπα στους άλλους που θα έρθουν και θα πέσουν το 2013 στην αγκαλιά της αναδιάρθρωσης του χρέους με όλα τα καλά πράγματα που σημαίνει αυτό(ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ
    Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟ).
    Γιά τον λόγο αυτό θα πρέπει να μας αδειάσουν την γωνία όσο το δυνατόν γρηγορότερα διότι κάθε μέρα που περνάει αποκαλύπτεται η ανικανότητά τους
    στην λήψη σοβαρών αποφάσεων για το μέλλον το δικό μας αλλά και των παιδιών μας.

    • drider avatar
      drider @ Ιντζεσίλογλου Λάζαρος 04/04/2011 00:50:06

      Η χώρα μας είναι πλούσια... δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό. Και ο λαός θα κάνει αυτό που πρέπει για να του επιστραφεί ο πλούτος που μεθοδευμένα σφετερίζονται οι σύγχρονοι κλεπτοκράτες. Υπό αυτή την έννοια είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον.

  6. drider avatar
    drider 04/04/2011 00:39:32

    Πολύ καλό άρθρο... Η ουσία είναι τι είδος ανάπτυξης θέλουμε από εδώ και πέρα. Θα "ξεβαλτώσουμε" από τη σημερινή δύσκολη κατάσταση μόνο όταν αρχίσουμε να πιστεύουμε ότι το μέλλον μας το καθορίζουμε εμείς και όχι άλλοι για εμάς.

  7. spiros avatar
    spiros 04/04/2011 08:10:22

    Πράγματι το άρθρο είναι καταπληκτικό. Μου επιτρέπεις όμως να παρατηρήσω ότι η σημερινή κατάσταση είναι διαφορετική. Η διαπλοκή σήμερα είναι εμφανέστατη ενώ τότε οι "τολμηροί" προχώρησαν. Σήμερα δεν παρέχονται εργαλεία για ανάπτυξη . Δίνεται ασημικό . κοινώς Ξεπουλάμε με την εγγύση του κράτους για να πλουτίσουν κάποιοι. Νομίζω είναι εμφανείς οι διαφορές .

  8. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 04/04/2011 08:12:32

    Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα της Ελλάδας.
    Δεν υπάρχουν εξωστρεφείς επιχειρηματίες γιατί μεγαλούργησαν στο θερμοκήπιο της κρατικής προστασίας.
    Κάθε νέα οικονομική ευκαιρία την καρπούνταν συγκεκριμένες οικογένειες που ανεξαρτήτως τεχνογνωσίας μεταπηδούσαν από τον ένα τομέα οικονομικής δραστηριότητας σε άλλον αφού η ζήτηση των προϊόντων τους ήταν εξασφαλισμένη μέσω των κρατικών προμηθειών.
    Τα αναπτυξιακά νομοσχέδια κόβονταν πάνω σε "πατρόν" που εξυπηρετούσαν δυγκεκριμένα πρόσωπα.
    Από πού λοιπόν περιμένουμε την ανάπτυξη?
    Οι ίδιοι αυτοί "επιχειρηματίες" είναι που πάντοτε αλλά και σήμερα εκβιάζουν τις κυβερνήσεις ώστε να εμποδιστεί η είσοδος ξένων επενδυτικών κεφαλαίων.
    Το επιτυγχάνουν μέσω των φορολογικών, αναπτυξιακών νόμων, της μίζας και των σκόπιμων δυσλειτουργιών του δημόσιου τομέα καθιστώντας ανίσχυρους τους ξένους να επενδύσουν ενώ οι ίδιοι διαθέτουν το σχετικό know how.

  9. ΙΩΑΝΝΗΣ .Γ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ .Γ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 04/04/2011 09:26:07

    ΤΑ ΛΥΜΠΕΡΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ,ΔΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ,ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ,ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
    ΜΑΣ.ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ,ΕΙΝΕ ΠΩΣ ΔΩΘΗΚΑΝ,ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑ
    ΤΟΣ. ΟΤΑΝ ΑΡΧΗΣΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ,ΜΕ ΤΑ ΛΥΜΠΕ
    ΡΤΙ.ΑΡΧΗΣΕ ΤΟ ΣΑΜΠΟΤΑΖ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ,ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ.
    ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ,ΤΑΧΥΤΗΤΑ.ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΗΜΙΕΣ.ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΑΣΥΜΦΟΡΑ
    ΓΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΙ.ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΑ ,ΕΔΩΣΕ.ΣΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ.ΟΙ
    ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΖΗΜΙΕΣ,ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΞΗΣΙ,ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.ΤΑ ΕΚΑ
    ΝΑΝ ΠΟΛΥ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ.ΕΧΩ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ,ΜΕΧΡΗ ΤΟ.1970 ΣΤΑ ΛΥΜΠΕΡΤΙ
    ΚΑΙ ΞΕΡΩ ,ΑΠΩ ΣΥΖΗΤΗΣΙΣ ,ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ,ΝΑΥΤΙΚΟΝ.ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.....

  10. στο τελος θα μας πουν και ... avatar
    στο τελος θα μας πουν και ... 04/04/2011 13:01:15

    μιας κ πιασαμε τα σχεδια, επεσα προσφατα στα εξης ενδιαφεροντα (σχετικα κ υποθετω)

    http://www.trumanlibrary.org/oralhist/porterpr.htm

    WILSON: The problem, the Greek problem, is very complicated. I had a chance a year and a half ago to go to Athens and talk to a few people, a few Greek officials. There was one man named Spyros Markezinis...
    PORTER: Oh, yes.
    WILSON: ...who had claimed that he was responsible for a great many things.
    PORTER: His claims are larger than his achievements.
    WILSON: Yes, I gather that. It was a very interesting
    [53]
    time. This was a situation in which there might have been considerable leverage used by the United States Government, to do certain things, the obvious kind of things, land reform, and currency reform. How would you assess that experience? What latitude did you actually have as a representative of the United States Government to influence, or to direct, I guess, the operations of this other state?
    PORTER: I was supported on everything I proposed, by Paris and Washington, that is by Harriman and Hoffman, and I had very good working relationships with the Ambassador. Our big problem was the capability of the Greek Government to do what needed to be done. They were just so disorganized and a lot of things that we recognized needed to be done couldn't be done. We did try to reduce the influence of the rightwing group and force them to take a liberal attitude towards the Greek trade unions. Land reform, though, was not a major problem. Except for one or two very large farms, nearly all of the land was held by small holders.
    WILSON: I was thinking it was indeed something of the opposite, to try to rationalize Greek agriculture.
    [54]
    But there was the currency problem and the corruption .
    PORTER: Yes
    Well, see, agriculture was hard to rationalize, because the condition of the soil, the nature of the crops that can be produced. There are some things, like introducing rice, and very quickly they became self-sufficient with rice. We were able to increase some other cereals. We did help to diversify agriculture. We worked out a paper for the general system of small loans to farmers, but the National Agricultural Bank was pretty inept in its operations. Here again was a breakdown of capabilities, but not of the intent.
    The currency reform was a very difficult problem. Practically my first act there was to make the decision on the amount of the devaluation. I arrived on Tuesday and on the Sunday evening following I was listening to the BBC 9 o'clock news broadcast and heard that the British had devalued. Suddenly it dawned on me; "This is a problem that I had better be concerned about."
    So, I called the Ambassador and suggested that he call the Prime Minister and ask that the banks be closed the following day, which was done. Then we
    [55]
    had a meeting of top staff people to recommend the amount of the devaluation. All decisions like that the Greeks were leaving to us. As long as they had a free hand in patronage and pensions, they wanted us to make the hard decisions.
    WILSON: Several Greek officials with whom I've talked suggested that general American policy -- the general thrust of the OEEC approach to bring about integration of the European economy and to bring about more efficient utilization of the sources -- tended to place countries like Greece into permanent dependency. That is tended to say, "Okay, the Greeks are better, or best suited, to produce olives, to produce certain agricultural goods. So, let's not be concerned about bringing industry to Greece, making Greece self-sufficient." This, either as an accident, or as official policy of the United States, tended to hurt the Greeks. You see, these people were very much arguing for industrialization as a sequel or as a solution for their problems. Did this come up at the time?
    PORTER: Yes. In several ways, but I don't accept that appraisal. They had several problems that were pretty
    several problems that were pretty
    [56]
    difficult problems to deal with. One was government instability. In the 14 months that I was there I dealt with seven governments.
    Now, often it was a game of musical chairs, the same ministers in different jobs, but still seven different governments. And it was very difficult at that time to get the Greeks to accept responsibility, which I felt was one of the biggest things I had to do for us to get out, because I knew we couldn't keep on running the country, and that it would be highly undesirable for us to do that. We were doing too many things anyway, such as trying to reform how they chose their archbishop. I felt we ought to stay out of that sort of thing and stick to the essentials.
    Now, so far as industry was concerned, there was little basis for industry without electrical power. The industries they had were very inefficient industries, but we helped. I would say one of the biggest things we did was to help them establish their national power network. This cost altogether about a hundred million dollars. We put up nearly all the money. The Italians put up some out of reparations. Another thing was to build a road system. Well, the military wanted a road
    [57]
    system, while the civil war was still on; they thought that was needed. But we also wanted a road system, because we felt that it was essential to the economy. There had to be basic things like that. Now that did make it possible for certain types of industries that we hadn't foreseen to develop. When I was there, you could never get fresh fish more than ten miles inland. This was no further than the fish could be carried before it started to spoil. Now you can get fresh fish in any village in Greece.
    Several companies have been set up and operate off the West Coast of Africa, and catch fresh fish, put them in another ship that processes them, then in another ship that transports them back to Greece, and then deliver them on the good road system by refrigerated truck for community lockers, or community refrigerators. Very few people in the villages even yet have a refrigerator. They are beginning to, because the Greeks now make refrigerators. Things like that were done.
    We did help them establish a very good textile industry. They are not only now self-sufficient in

    [58]
    textiles but are now one of the textile exporting countries. We helped them quite a bit with certain types of mining, bauxite, lignite. We took a very negative attitude towards them setting up a steel industry. I finally had to tell them, "Well, that's your business. If you can afford a steel industry, obviously you don't need as much aid as we're giving you, and so whatever you feel that you can invest in the steel industry we can reduce the amount of our aid." That killed that project.
    MCKINZIE: How much of this assistance to Greek industry was in the nature of technical assistance? I have a feeling that the ECA in Greece probably involved more technical, technicians to be exact, than it did, let us say, in Western Europe.
    PORTER: Yes.
    MCKINZIE: That is, "how to do it" people.
    PORTER: Yes. When I went there we were giving aid at the rate of 270 million a year, which was about 20 percent of their GNP. And we averaged about one man in the aid mission for every million dollars. And well over

    60]
    this is the way to do it.
    We always were sure that we had some backing for what we were doing. For instance, one of our big problems was to get the shipowners to pay taxes. They were about three years in arrears in taxes, and this represented a pretty large sum of money. Finally, we had to insist that the Government refuse shipping documents to any Greek shipowner who was in arrears in taxes.
    Now, it took a lot of arm twisting to get the Government to agree to that. Always within the Government were people pressing us to twist their arms even more. It was actually a pretty courageous decision for the Greek Government to make considering how dependent so many of the Government officials were on the shipowners, and also interlocked with them by marriage, family relationships. The amount of taxes that were collected was about 17 million dollars in one week.
    WILSON: How far did the missions go in supporting groups, organizations within the political system, favorable to the purposes of the mission? Did you covertly provide funds for newspapers, provide funds for labor unions and so on?

    [61]
    PORTER: We published a weekly magazine that was sort of a house organ of American aid to Greece. That was all quite open. We were identified in the newspaper as the publisher of it. I have no recollection that we ever gave any money covertly to trade unions. We found other ways of making it clear that we wanted to see trade unions strengthened. We had two trade union men in the mission.
    If you have the time, one good man to talk to would be Alan Strachan, who was the top trade union representative there. He's from the Auto Workers, and his recollections would be much better than mine. He lives in Washington.

    χμ, καλο και αυτο σαν συνεχεια
    http://www.youtube.com/user/EkdoseisTALOSF#p/u/7/3YGaQ16AaiA
    στο 07.00-10.00 min μπαρμπα γιαννης καταγγελει το συνδικαλισμο...απο τοτε!

    υγ. Επωνυμε, δια δωσε κανα παραπανω στοιχειο για αυτα που λες για τον ωνναση την δεκαετεια τοθ 1950. κανα βιβλιο? κανα λινκ για τα αρχεια?
    στο βιβλιο που εγραψε ο δικηγορος του εχει κ το ποιημα που ο ιδιος ο ωνασσης εγραψε και λεει για το πως πηγε να παρει τα πετρελαια κ τον τον πολεμο που δεχτηκε απο τις επτα...κομπανιες! (φανταζεσθε να του καθονταν η μπιζνα!)

  11. ataktos avatar
    ataktos 04/04/2011 13:33:41

    Εξαιρετικό...

  12. plakiotis avatar
    plakiotis 04/04/2011 13:38:16

    Το άρθρο σας είναι ημιτελές σε ό,τι αφορά τα γεγονότα της εποχής αλλά και τη θεσμική μνήμη της χώρας. Κατά συνέπεια μάλλον δεν οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους που δεν γνωρίζουν αρκετά για όσα λέτε με συνέπεια να μη μπορούν να συγκρίνουν και να κρίνουν ώστε όλοι μαζί να μπορέσουμε να διαγνώσουμε τι φταίει και να προτείνουμε την ενδεδειγμένη θεραπεία που ίσως βγάλει τη χώρα από το σημερινό αδιέξοδο.

    Αντιπαραβάλλετε ανόμοια πράγματα και κάνετε εσφαλμένους παραλληλισμούς, διαιωνίζοντας ταυτόχρονα μια συνθηματολογία στη βάση ενός διαχρονικού συναισθηματισμού, γεγονός που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την αξιοθαύμαστα απαρέγκλιτη γραμμή σας για πλήρη αντιμετώπιση του ψέματος και πλήρη διαφάνεια.

    Εξηγούμαι περί ατελείας και εσφαλμένων παραλληλισμών: Του Σχεδίου Μάρσαλ [ΣΜ] προηγήθηκε κατά λίγους μήνες το Δόγμα Τρούμαν [ΔΤ] το 1947. Για το δεύτερο δεν ομιλούν πολλοί σήμερα… Άλλοι δε θέλουν να το θυμούνται καν. Μπορεί ο Μάρσαλ να μίλησε για το σχέδιό του στην Αμερική λίγους μήνες μετά τον Τρούμαν, επίσης το 1947, αλλά η Ελλάς ωφελήθηκε από το ΣΜ από το 1948-1952, ξέχωρα από το γεγονός ότι η βοήθεια εξακολουθούσε να έρχεται στην Ελλάδα έως το 1962. Ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι και το ΔΤ αλλά και το ΣΜ βοήθησαν την Ελλάδα -και την Ευρώπη όλη- να σταθεί στα πόδια της, αλλά είναι αλήθεια ότι αν οι ίδιοι οι Έλληνες δεν το ήθελαν, δεν αγαπούσαν τη χώρα τους αληθινά και δεν διέθεταν την άσβεστη πίστη για δημιουργία και επιβιώση χιλιάδες χρόνια τώρα δεν θα γινόταν τίποτα απολύτως. Στον αιώνα τον άπαντα.

    Το ΔΤ και το ΣΜ δεν ήταν μόνο ναυτιλία στην οποία στενά επικεντρώνεστε αναμασώντας κάποια μόνιμη επωδό. Να μιλήσουμε λίγο για το τι ακόμα ήταν το ΣΜ, όχι κατά σειρά προτεραιότητας: Ήταν λοιπόν ακόμα, υποδομές παντού, κτηριακές εγκαταστάσεις, τουρισμός, κατασκευή μουσείων, εξορύξεις ορυκτού πλούτου, άνοιγμα Διώρυγος της Κορίνθου που είχε κλείσει από τους βομβαρδισμούς των Γερμανών, γεωργία, που περιελάμβανε και διανομή σπόρων για καλλιέργεια, γεωργικά έργα, ύδρευση σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, αρκεί να θυμηθούμε την κατασκευή στο Κακοσάλεση και στη συνέχεια το φράγμα του Αγίου Θωμά μέσω του οποίου διοχετευόταν πόσιμο νερό στη Λίμνη Μαραθώνα, τηλεποικοινωνίες, αεροδρόμια, ραντάρ, νοσοκομεία στην Σπάρτη, στα Ιωάννινα, στη Σάμο, μαζί με νοσοκομειακό εξοπλισμό, εισαγωγή εκπαίδευσης αδελφών νοσοκόμων στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου κτίστηκαν και τα κατάλληλα εκπαιδευτήρια τους, λιμάνια και προκυμαίες όπως για παράδειγμα του Βόλου ή του Πειραιά με τους γερανούς του, κλινικές για μικρά ζώα, και ένα σωρό άλλα. Ήταν ακόμα οικονομική βοήθεια και επίδομα στους πληγέντες από τον πόλεμο, βελτίωση του ΙΚΑ, την ανάδειξη συλλογικών συμβάσεων για να ξεφύγει ο μέσος Έλληνας από τους μισθούς πείνας. Ήταν τόσα πολλά τα οποία θα μπορούσατε να έχετε αναφέρει στο άρθρο σας προκειμένου οι αναγνώστες σας, μικροί και μεγάλοι, να έχουν πλήρη εικόνα. Να προσθέσουμε ότι οι Αμερικανοί έδωσαν στην Ελλάδα και την απαραίτητη τεχνογνωσία. Έτσι έμαθαν τον ψαρά όχι μόνο πώς να ψαρεύει αλλά και πώς να τρώει.

    Κι όλα αυτά, τα οποία εμείς πρώτοι ζητήσαμε επισήμως από τις ΗΠΑ, δε μας τα επέβαλαν, προσφέρθηκαν στον ελληνικό λαό από τον αμερικανικό λαό αφιλοκερδώς και χωρίς μεσάζοντες. Και έτσι γεννήθηκε τότε το σύγχρονο ελληνικό θαύμα. Επαναλαμβάνω και λόγω της προθυμίας των περισσοτέρων Ελλήνων.

    Χωρίς το ΔΤ και το ΣΜ τί και πού θα ήτανε η Ελλάδα και η Ευρώπη; Το ερώτημα είναι ακαδημαϊκό και βεβαίως όχι μεταφυσικό αφού η Ιστορία έχει εκδώσει την ετυμηγορία της εδώ και πολλά χρόνια. Εσείς γράφετε -σωστά- για αποσάθρωση και ανυπαρξία οικονομίας και κοινωνίας τα δύσκολα χρόνια μετά τον πόλεμο. Το ΣΜ είτε μας αρέσει είτε όχι μας βοήθησε να επιβιώσουμε ως κράτος. Αν η κοινωνία μας έκανε λάθη και αν/αν υπήρξαν κάποιοι –εγώ δεν το γνωρίζω– που επωφελήθηκαν τι φταίει το ΣΜ; Και τι σχέση έχει το ΣΜ με τη σημερινή κατάσταση; Όλα τα Λίμπερτυ είναι το ίδιο; Είχαμε τότε την κοινωνία που έχουμε σήμερα; Θα μπορούσαν ποτέ οι Ευρωπαίοι να δώσουν ανάλογο σχέδιο για την Ελλάδα; Αφήστε που δεν υπήρχαν Ευρωπαίοι. Αξιοσημείωτο ότι ο ΟΑΣΑ δημιουργήθηκε λόγω ΣΜ.

    Να θυμηθούμε επίσης για λόγους ιστορικής τάξης ότι η Ρωσία έμεινε απέξω από την σύνοδο των Ευρωπαίων που κατέφυγαν στο ΣΜ και πως ζήτησε από τις χώρες δορυφόρους της επίσης να απέχουν και να μην υπαχθούν στη βοήθεια του ΣΜ που ήταν για ολόκληρη την Ευρώπη γιατί λέει θα γίνονταν χώρες εξαρτημένες. Η αποκορύφωση του τότε λάθους και η αποκαθήλωση της τότε απρονοησίας αναδύθηκαν το 1989. Η Ευρώπη και εμείς οι Έλληνες ιδιαίτερα ακόμα πληρώνουμε εκείνο το λάθος...

    Νομίζω ότι το πρόβλημα που προσπαθείτε να περιγράψετε ήταν πάντα και παραμένει ελληνοελληνικό.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ plakiotis 04/04/2011 17:11:16

      Εχμ, δεν ήταν ακριβώς "αφιλοκερδώς", ήταν το αντάλλαγμα της μετατροπής της Ελλάδας σε ημιεπίσημο πολιτικό προτεκτοράτο των ΗΠΑ ("ιδού ο στρατός σας"). Το αντάλλαγμα της εξαγοράς μας για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα.

      Η Ελλάδα, αν δεν της είχε προκαλέσει ο ξένος παράγοντας τον εμφύλιο, δεν θα είχε καμία ανάγκη κανένα σχέδιο Μάρσαλ. Έτσι κι αλλιώς δεν το είχε, αλλά και αυτό που ήρθε πήγε σε μεγάλο βαθμό σε τσέπες ημετέρων (τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει, α ναι, τα κοινοτικά κονδύλια μου θυμίζει - άλλη "αφιλοκερδής" κατάσταση).

      Πρώτα μας έβαλαν να αλληλοσκοτωθούμε και μετά μας "έσωσαν" με το σχέδιο Μάρσαλ, τα κοινοτικά πακέτα, και, τελευταία, με το "σωτήριο δάνειο των 110 δις".

      Όλα "αφιλοκερδώς"...

      Μην ψαρώνετε αδέρφια. Όπως λένε και οι Αμερικανοί, there is no such thing as a free lunch...

      • plakiotis avatar
        plakiotis @ Επώνυμος 04/04/2011 22:03:31

        Η ρήση "ιδού ο στρατός σας" αποδίδεται όπως γνωρίζετε και εσείς - αν και δεν είμαι βέβαιος ότι αποδεικνύεται- στον Παναγιώτη Κανελόπουλο και από ό,τι θυμάμαι έγινε πριν από το Σχέδιο Μάρσαλ σε στρατιωτικό πλαίσιο. Γιατί λέτε «αντάλλαγμα εξαγοράς»; Τι να ήθελαν να «εξαγοράσουν», φράση που σημαίνει ότι υπήρχε αντισυμβαλόμενος; Εδώ είχαν προηγηθεί η «Συμφωνία των Ποσοστών» και το ρίξιμο των εδώ αγωνιστών από τη Μόσχα που τους άφηνε να σκοτώνονται ενώ είχε καταλήξει σε άλλες αποφάσεις. Για τους «τρεις γύρους» έχουν γραφτεί τόμοι. Πολλοί πλέον καταλαβαίνουν – άλλο αν δεν το λένε - ποιος «ξένος παράγοντας» τους προκάλεσε πραγματικά. Σε κάθε περίπτωση οι Αμερικανοί ενδιαφέρθηκαν για την Ελλάδα λόγω του Δόγματος της Ανάσχεσης μετά από την αδυναμία των Άγγλων να συνεχίσουν να καλύπτουν την Ελλάδα και αφού το ζήτησe η ίδια η ελληνική Κυβέρνηση αντιπροσωπία της οποίας ταξίδευσε στην Ουάσινγκτον για να ζητήσει βοήθεια μετά από την αναχώρηση των ΄Αγγλων. Πιστεύω ότι η λέξη προτεκτοράτο αποτελεί άλλον έναν διαχρονικό μύθο, που στο κάτω-κάτω μας αποκοιμίζει και υποβοηθάει τη σκοπιμότητα των ισχυρών και επιδέξιων ολίγων. Οι λαοί είναι υπεύθυνοι για τις κυβερνήσεις των. Και από ότι έδειξε η Ιστορία, αυτό ισχύει και για τα στρατιωτικά καθεστώτα. [Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ότι στη «ρεάλ πολιτίκ» δεν υπάρχει free lunch, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλοί και φιλόξενοι άνθρωποι. Αλλά, αν δεν σου αρέσει κύριε μην πας. Και θα είσαι δύο φορές υπόλογος αν ξέρεις τι σε περιμένει και εσύ επιμένεις να πας. Μετά γιατί διαμαρτύρεσαι; Πάντως το ΣΜ ήταν free. Το τί ενδεχομένως εμείς δεν κάναμε για αυτό αυτά που έπρεπε να κάνουμε είναι άλλο θέμα. Και το κρίμα στο λαιμό μας. Μην τα μπλέκουμε όμως. Αυτά παρενθετικά γιατί ξεφεύγουμε.] Με αφορμή το άρθρο του ΑΝΤΙ έγραψα το αρχικό σχόλιο και όχι με ανταγωνιστική διάθεση ούτε επειδή ψάρωσα. Νόμισα ότι το άρθρο του ΑΝΤΙ αδίκησε το ΣΜ και τη σημασία του που ούτως ή αλλιώς είναι υποβαθμισμένη - όπως και του ΔΤ - από τους περισσότερους ια διαφορετικούς λόγους. Στηρίχτηκα σε γεγονότα αλλά και στη δικαίωση της Ιστορίας. Καταγράφω τούτη την απάντηση συμπληρωματική του αρχικού μου σχολίου και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε. Πλήρως κατανοητές για από μένα οι αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης μας. Μακάρι τουλάχιστον να παραδειγματιζόμαστε από τα καλά της ζωής αυτής. Να ευχαριστήσουμε και το ΑΝΤΙ για το βήμα που προσέφερε.

        • SPYROS T. avatar
          SPYROS T. @ plakiotis 05/04/2011 08:18:38

          Μπράβο ρε Πλακιώτη!

          Επιτέλους βγήκε ένας να το πεί...!

          Τον εμφύλιο τον προκάλεσε ξένος παράγοντας αλλά ο παράγοντας αυτός βρήκε ανατολικά στο χάρτη της Ευθρώπης...

          • SPYROS T. avatar
            SPYROS T. @ SPYROS T. 05/04/2011 08:22:06

            διόρθωση: βρίσκεται ανατολικά

  13. O Chazos tou Choriou avatar
    O Chazos tou Choriou 05/04/2011 00:44:35

    Δεν ειναι βεβαια ιδιες εποχες αλλα υπαρχουν ομοιοτητες...

    Μεγαλη διαφορα υπαρχει και στο ποιον των πλουσιων τοτε και τωρα !!!

  14. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 05/04/2011 00:56:31

    "Να μετατρέψουμε την οικονομική κρίση σε ευκαιρία" λέει ο Πρωθυπουργός. Το εύστοχο άρθρο απαντά για ποιους θα είναι ευκαιρία...

  15. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 05/04/2011 08:26:42

    Με αφορμή τα "Liberties" να εκφράσω μια απορία:για ποιό λόγο οι κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας (τουλάχιστον) καταπολεμούν λυσσαλέα τον ελληνικό εφοπλισμό;

    Υ.Γ.
    Στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχει ένα πλήρως αναπαλαιωμένο (και πλήρως λειτουργικό) Liberty, αγορά και δωρεά (στο κράτος) του μεγάλου πατριώτη,αείμνηστου εφοπλιστή Κωνσταντακόπουλου.Πάτε να το δείτε και θα καταλάβετε πώς "χτίστηκε" η σύγχρονη ελληνική ναυτιλία. Το πλοίο αγοράστηκε από τα αποθέματα του Αμερικανικού Ναυτικού(...) σε κατάσταση scrap και ήλθε ταξιδεύοντας (!!!) με πλήρωμα έλληνες ναυτικούς (παλιούς και νέους)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.