Τα μετεκλογικά σενάρια που τρομάζουν κυβέρνηση και κόμματα
02/05/2014 07:17
Του Αριστερού Ψάλτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα μετεκλογικά σενάρια που τρομάζουν κυβέρνηση και κόμματα

Ο Μάης θα είναι «γκαστρωμένος» για το πολιτικό σύστημα

Tα πραγματικά στοιχεία που έχουν στα χέρια τους τα κόμματα για τις επερχόμενες εκλογές δεν είναι καθόλου αισιόδοξα για κανέναν. Οι κρυφές δημοσκοπήσεις των εταιρειών αλλά κι εκείνες που βγαίνουν μέσα από την κοινωνία (από τους χώρους δουλειάς, τα καφενεία, τις οργανώσεις και τους δρόμους) έχουν ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κάνουν ορισμένα «κεφάλια» να βρέχουν τα παντελόνια τους για την επόμενη ημέρα.

Τα πάντα είναι στον αέρα και κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις, ίσως και γι’ αυτό ο φόβος να μεγαλώνει σχετικά με τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν το βράδυ της 25ης Μαΐου. Ας δούμε ένα – ένα τα κόμματα για να καταλάβετε τι παίζεται πίσω από τις κουρτίνες και από το «σερβιρισμένο» μενού που μας προσφέρουν τα δελτία ειδήσεων και τα επιτελεία των κομμάτων.

Νέα Δημοκρατία: Το καλό σενάριο είναι να έχουν ένα ποσοστό πάνω από 20% και να βγουν πρώτο κόμμα, έστω και με μια ψήφο διαφορά. Το κακό σενάριο είναι να χάσουν το κατώφλι του 20% και να κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Και το χειρότερο απ’ όλα είναι να έχει η αξιωματική αντιπολίτευση μια διαφορά πάνω από 5% από τη ΝΔ ή ακόμη και να είναι ο Τσίπρας μπροστά ακόμη και από το συνολικό ποσοστό ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Τότε θα υπάρξει δυσαρμονία με το εκλογικό σώμα και οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες.

Υπάρχει όμως κι ένα κακό σενάριο που μελετούν στο Μαξίμου. Αυτό αφορά την κεντροαριστερά όπως κι αν είναι αυτή κατακερματισμένη. Εκτιμούν δηλαδή πως αν ΕΛΙΑ, ΔΗΜΑΡ και Ποτάμι συγκεντρώσουν ένα ποσοστό κοντά στο 20% και είτε είναι κοντά στη ΝΔ είτε την ξεπερνούν κιόλας, τότε θα μπει σε νέα βάση η δημιουργία της μεγάλης κεντροαριστερής παράταξης. Τότε θα αναζητηθεί και ο «ηγέτης» που θα συνενώσει όλους τους πολιτικούς σχηματισμούς και θα διεκδικήσει την εξουσία από τη δεξιά κυριαρχία όπως αυτή φαίνεται σήμερα. Ψάχνουν να βρουν ήδη έναν πιο ικανό και όχι άχρωμο Παπαδήμο και ήδη πέφτουν τα πρώτα ονόματα.

Εμείς σας λέμε ένα και να το θυμάστε. Νικηφόρος Διαμαντούρος. Άφθαρτος, ακομμάτιστος, πρόσωπο που μπορεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στο χώρο αυτόν που ψάχνεται. Υπάρχουν κι άλλοι που ήδη κάνουν τα σχέδιά τους και συζητούν μεταξύ τους. Θυμηθείτε την πρόσφατη παρέμβαση της Ντόρας, την επανεμφάνιση του Παπαδήμου, την εμμονή του Μητσοτάκη με τον Πικραμένο κλπ. Δεν είναι εξάλλου καθόλου τυχαία η παρέμβαση του Γ. Παπανδρέου ο οποίος δεν θέλει να αφήσει την «Αγία Οικογένειά» του μακριά από τις εξελίξεις στην κεντροαριστερά. Έστω κι αν δεν έχει καταλάβει πως όλοι τον βρίζουν. Η ΝΔ λοιπόν φοβάται ότι ο χώρο αυτός που έμεινε ορφανός από το ΠΑΣΟΚ μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο και να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στις μελλοντικές εξελίξεις. «Ακόμη και να ζητήσει αλλαγή πρωθυπουργού χωρίς εκλογές», λένε κάποιοι με νόημα.

ΣΥΡΙΖΑ: Το καλό σενάριο το διαβάσατε παραπάνω και όλοι το περιμένουν. Το κακό είναι να βρεθούν πίσω από τη ΝΔ ή η διαφορά να είναι τέτοια που δεν θα τους επιτρέπει να ζητούν εκλογές. Αν μάλιστα ο κ. Τσίπρας δεν ξεκολλήσει από το 20% και πάει ακόμη παρακάτω, τότε δεν αποκλείεται να δούμε κινήσεις αμφισβήτησής του. Υπάρχει και ο φόβος της «επιστροφής» της κεντροαριστεράς μέσω του Ποταμιού που θα κόψει το δρόμο προς την εξουσία στον ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό και ο πόλεμος που έχει εξαπολυθεί προς τον Θεοδωράκη, ακόμη και από δημοσιογράφους που έχουν αγαστές σχέσεις με την Κουμουνδούρου (βλέπε Χατζηνικολάου κ.λπ.)

ΠΑΣΟΚ: Το κακό σενάριο είναι να δουν την Ελιά να την τρώει ο δάκος και να μη βγάζουν ούτε ευρωβουλευτή. Τότε ο Βενιζέλος δεν αποκλείεται να πάει σπίτι του με συνοπτικές διαδικασίες και το ΠΑΣΟΚ να ψάχνει να βρει αρχηγό. Τι θα γίνει με την κυβέρνηση είναι άγνωστο. Η νέα κατάσταση στη Χ. Τρικούπη θα αποσύρει τη στήριξή της και θα πάμε σε εκλογές; Ή θα απαιτήσει και αυτή αλλαγή πρωθυπουργού και κυβέρνησης χωρίς κάλπες; Όπως και να έχει μια κατάρρευση του ΠΑΣΟΚ θα επιταχύνει τις εξελίξεις σε πολιτικό επίπεδο. Το καλό σενάριο για το ΠΑΣΟΚ είναι να πάει καλά η Ελιά και ο Βενιζέλος να κόψει το βήχα στους αμφισβητίες του. Και στον Παπανδρέου που καραδοκεί.

ΔΗΜΑΡ: Ο κυρ Φώτης μάλλον θα πρέπει να σκεφτεί το μέλλον του καλά καθώς φαίνεται ότι δεν βγαίνει υπέρ του κανένα σενάριο. Οι μετρήσεις τον ρίχνουν στα Τάρταρα και θα υπάρξουν εξελίξεις στην Αγίου Κωνσταντίνου.

Χρυσή Αυγή: Μπορεί να υπάρχει ακόμη η εκδικητική ψήφος στα συστημικά κόμματα, αλλά δεν έχει δημιουργήσει κανένα κύμα ανατροπής που θα αλλάξει τα πάντα στη χώρα. Και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει τις εξελίξεις όταν θα έρθει η ώρα του δικαστικού λογαριασμού για την εγκληματική οργάνωση.

ΑΝΕΛ. Οι Καμμένοι περιμένουν το απευκταίο. Ένα κακό αποτέλεσμα στις εξελίξεις για να αρχίσουν να φεύγουν δεξιά κι αριστερά.

ΚΚΕ: Ίσως το ΚΚΕ να είναι παραμείνει το μόνο σταθερό κόμμα αλλά κανείς δεν το υπολογίζει διότι παίζει σε.. άλλο γήπεδο.

Υπάρχει τέλος και το σενάριο του πλήρους κατακερματισμού του πολιτικού συστήματος, οπότε τα κόμματα που υπάρχουν, και ιδιαίτερα η ΝΔ, θα πρέπει να ξανασκεφτούν το μέλλον που τους περιμένει. Ο μετασχηματισμός του συστήματος θα είναι μια διαδικασία που κανείς δεν θα μπορεί να τον αποφύγει. Για άλλους θα είναι βίαιος, για άλλους πιο ομαλός. Όμως η δημιουργία νέων πολιτικών σχηματισμών μάλλον δείχνει να είναι η διέξοδος στα τεράστια αδιέξοδα που δημιουργούνται. Και γι’ αυτό ίσως δεν είναι καθόλου τυχαίες οι ανακοινώσεις των θέσεων του κ. Σαμαρά για τη Νέα Ελλάδα, για τις συνταγματικές μεταρρυθμίσεις και για την ανάγκη αλλαγής στην πολιτική και την κοινωνία. Ούτε είναι τυχαίες οι κινήσεις των «κομπάρσων» όπως της Ντόρας που ανακάλυψε ότι η ΝΔ είναι μικρό κόμμα ή του Παπανδρέου που κάνει διαλέξεις για το πώς πρέπει να είναι το ΠΑΣΟΚ του μέλλοντος.

Οι νύχτες των εκλογών θα είναι «γκαστρωμένες» που έλεγε και ο Χαρίλαος. Τι θα γεννηθεί την επόμενη ημέρα είναι το θέμα. Ένα παιδί – θαύμα ή ένα έκτρωμα;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. nikos avatar
    nikos 02/05/2014 08:02:55

    "Εκτιμούν δηλαδή πως αν ΕΛΙΑ, ΔΗΜΑΡ και Ποτάμι συγκεντρώσουν ένα ποσοστό κοντά στο 20%". Κι εμείς εκτιμούμε οτι τελικά με κάποιες καίριες ήττες των μεγάλων, ο Παναιτωλικός θα πάρει το Πρωτάθλημα, πράγμα πολύ πιθανώτερο απο Μαθηματική άποψη απο το να πιάσον αυτοί οι τρείς μαζί διψήφιο ΑΘΡΟΙΣΜΑ πάνω απο 10%. Σ΄αυτή την περίπτωση μόλις την τελευταία εβδομάδα το αντιληφθεί ο κόσμος, ο Θωδωράκης θα είναι Πρωθυπουργός διότι το "ποτάμι" θα πιάσει 20%+ εισπράτοντας το μετακινούμενο 10% των ψηφοφόρων του πιθανώτερου "νικητη" , όπως σε όλες τις εκλογές. Επομένως το άρθρο ουσιαστικά εκφράζει το φόβο οτι ο Σαμαράς μάλλον θα μείνει πίσω κι απ' τον Θωδωράκη ακόμα, κάτι που μας φέρνει πάλι στο νου τα μυστικά γκάλλοπ της συντριβής της ΝΔ...

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 02/05/2014 08:38:16

    "Γκαστρωμένη" σίγουρα θα είναι αυτή η κάλπη, το ερώτημα είναι για ποιον θα είναι γκαστρωμένη. Λοιπόν, ας πάρουμε τα αισιόδοξα των απαισιόδοξων εκτιμήσεων ποσοστού για τον καθένα για να δούμε τι θα βγει από την κάλπη. ΝΔ - στόχος να διατηρήσει τουλάχιστον το 20%. ΣΥΡΙΖΑ - ομοίως Ελιά-ΔημΑρ-Ποτάμι - μιλούμε για συνολικό ποσοστό έκπληξη 20% (σιγά να μην βγει, λέω εγώ, αλλά έστω). Χ.Α. - ας πούμε 10% το αισιόδοξο σενάριο, έτσι κι αλλιώς φαίνεται να έχουν χάσει την δυναμική τους. ΚΚΕ - 8%, μια από τα ίδια σε επίπεδο αριθμού ψήφων και ας συνυπολογίσουμε και τη μεγάλη αποχή που θα τους πάει προς τα εκεί. ΑνΕλ - 3%, ας πούμε και 4%, πιστεύω κι εγώ ότι έχουν χάσει σε μεγάλο βαθμό τη δυναμική τους, δεν είναι λύση για κανέναν. Αν τα αθροίσουμε όλα αυτά βγάζουν 81%. Και αυτό με το υπεραισιόδοξο σενάριο της "κεντροαριστεράς" στο 20% συνολικά. Μένει δηλαδή τουλάχιστον ένα 20% "αδιάθετο" προς τον νικητή της αναμέτρησης. Πόσα να πάνε σε μικρά κόμματα; 10%; Το απόλυτο μάξιμουμ θα είναι κάτι τέτοιο. Μένει άλλο ένα 10% τουλάχιστον που ψάχνεται δημοσκοπικά και μπορεί να δώσει την τεράστια έκπληξη. Το οποίο δεν είναι 10%, είναι περισσότερο και το "έβγαλα" 10% για να δείξω ότι υπάρχει σε όλες τις μετρήσεις. Υπόψιν ότι λευκά, άκυρα, αποχή δεν μετρούν για τα ποσοστά. Εκεί λοιπόν υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι όντως "αδιευκρίνιστης" ψήφου. Και αυτό είναι διαθέσιμο και για τη ΝΔ του Σαμαρά και για όποιον ακόμη μπορέσει να το εκμεταλλευτεί. Θα μπορούσε πριν από έξι μήνες να το είχε εκμεταλλευθεί η Χ.Α. με τη δυναμική που είχε τότε, αλλά σήμερα πια την έχει χάσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ με τη δυναμική που είχε το 2012 ή έστω πέρυσι τον Νοέμβριο που είχαν ξεγραμμένη την κυβέρνηση. Οι ΑνΕλ αν γίνουν πόλος έλξης αόριστα "αντιμνημονιακής" ψήφου, χωρίς να πείθουν οι ίδιοι. Αλλά κυρίως θα μπορούσε να το πάρει όλο πάνω της η ΝΔ του Σαμαρά. Αν βγει ο Σαμαράς μπροστά και εξηγήσει στον κόσμο τι και πώς. Και του δώσει όραμα. Όραμα ασφαλώς δεν μπορεί να είναι η επιμήκυνση των δανείων και η συνταγματική αναθεώρηση - όραμα είναι όμως η ανάπτυξη βιομηχανικής παραγωγής για την Ελλάδα, αυτό λαχταράει σήμερα ο Έλληνας, αυτό πιστεύει ότι θα του δώσει βιώσιμη ανάπτυξη και δουλειές. Όραμα θα ήταν μια ολική έξοδος από τα Μνημόνια, όχι η μισή έξοδος που βιώνουμε σήμερα, που πολιτικά είχε περιορισμένα αποτελέσματα. Όραμα θα ήταν να μπορέσει να δει ο κόσμος έστω και αυτή την περιορισμένη έξοδο από τα Μνημόνια που βιώνουμε σήμερα ως προοπτική συνολικής λύσης των προβλημάτων του. Αλλά για αυτό πρέπει να κάνει η κυβέρνηση μια άλλη πολιτική, διαφορετική, η οποία να μην φοβάται να κακοκαρδίσει τους Γερμανούς, καταγγέλοντας ευθέως τα Μνημόνια ως την πηγή της κακοδαιμονίας μας. Οι περισσότεροι που διαμαρτύρονται για τα Μνημόνια δεν έχουν σήμερα τι να ψηφίσουν. Καμμένος, ΣΥΡΙΖΑ, Χ.Α. είναι περίπου "καμμένα χαρτιά" στη συνείδηση του κόσμου. Δεν έχουν μπορέσει να διατυπώσουν βιώσιμη και ρεαλιστική αντιμνημονιακή αντιπρόταση, αντιθέτως, ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ καταφέρνει να πλασαριστεί ως επικίνδυνη πολιτική δύναμη, που απωθεί και μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς. Η μόνη ρεαλιστική αντιμνημονιακή πρόταση παραμένει αυτή του Σαμαρά ("κρατάμε τις αλυσίδες μας και προχωρούμε με αυτές, μέχρι να μπορέσουμε να τις βγάλουμε ολοσχερώς ομαλά"), όμως για λόγους συνδεόμενους με τους δανειστές δεν εμφανίζεται στον κόσμο ως τέτοια. Αν το κάνει ο Σαμαράς έστω και στις 23 ημέρες που απομένουν έως τις εκλογές, θα θριαμβεύσει. Μπορεί να πάρει όλο αυτό το 10-20% της αδιευκρίνισης ψήφου επάνω του. Αν δεν το κάνει, θα ψάχνεται και θα κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, όπως περιγράφει το άρθρο.

    • Nikos avatar
      Nikos @ Διογένης 02/05/2014 09:28:19

      Φίλε Διογένη, αν θεωρείς , "ετσι απλά χωρίς πρόγραμμα", οτι:1. ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ είναι περίπου εξ ίσου "καμμένα χαρτιά", ήτοι ο Συριζα παρ' ότι παίρνει στις δυσμενέστερες δημοσκοπήσεις τουλάχιστο 20% και μια μονάδα πάνω απο την ΝΔ είναι "καμμένο χαρτί", ενώ η ΝΔ που φαίνεται σε αυτά λιγο περισσότερο "καμμένο χαρτί" απο τον ΣΥΡΙΖΑ , στην πραγματικότητα δεν είναι, επειδή το ξέρει ο Διογένης...Οι δε ΑΝΕΛ με 4% είναι το ίδιο ακριβώς με τον ΣΥΡΙΖΑ (τι 4 τι 20, τα νούμερα δεν έχουν σημασία). 2. Η Χ.Α. με 10% "καμμένο χαρτί" επίσης, διότι αν και έφτασε ως τη μέση της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ ,"δε λέει", οπότε οι ψηφοφόροι παρά την καταστροφή τους, που δεν μπόρεσε 2 χρόνια τώρα να την σταματήσει η ΝΔ, θα την ξαναψηφίσουν, μήπως και τα επόμενα 2 χρόνια κάνει την ανάποδη κολωτούμπα και αρχίσει, αντί για νέες περικοπές 8 δις για να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό του 2014 και του 2015 όπως ζητάει η τρόικα,να δίνει κι άλλα "κοινωνικά μερίσματα" και μετά την προεκλογική περίοδο...Τέλος βγάζεις και το "φοβερό" συμπέρασμα οτι αυτή την απόλυτη ΑΝΑΤΡΟΠΗ θα μπορούσε ο Σαμαράς να την κάνει στις 23 μέρες που απομένουν, ενώ στις προηγούμενες 717 πάλευε για το ΦΠΑ στο σουβλάκι...Ξέρεις, είναι όπως όταν βλέπαμε την Εθνική μέχρι το 80' να χάνει με 3-0 και ελπίζαμε οτι θα βάλει ένα γκόλ, οπότε στα υπόλοιπα 9 λεπτά άνετα θα μπορούσε να βάλει άλλα 2 και να ισοφαρίσει, ώστε να πάμε στα πέναλτυ όπου σίγουρα θα νικούσε...Εχεις δίκιο, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία...

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Nikos 02/05/2014 11:28:52

        Καμμένα χαρτιά έχει την έννοια ότι ο κόσμος είναι πιθανότερο να μην πάει να ψηφίσει, παρά να ψηφίσει αυτούς. Η αποχή προβλέπεται τεράστια και το ότι ελάχιστοι καταδέχονται να απαντήσουν στις δημοσκοπήσεις αυτό δείχνει. Ο κόσμος ΔΕΝ πηγαίνει προς ΣΥΡΙΖΑ κλπ. και αυτό είναι το σημαντικό συμπέρασμα από αυτό το άρθρο και όλες τις έρευνες. Δηλαδή αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει δυναμική, ούτε αντιμνημονιακή ούτε άλλου είδους σε αυτά τα κόμματα. Και αν δεν υπάρχει τώρα, που ο κόσμος βρίσκεται στο χειρότερο οικονομικό στάδιο που βρέθηκε τα τελευταία πενήντα-εξήντα χρόνια, πότε θα υπάρξει; Με αυτή την έννοια είναι καμμένα χαρτιά και παραπάνω από καμμένα, είναι ψευδολύσεις απελπισίας, που επιλέγονται από μια μειοψηφία του κόσμου που δεν ξέρει πώς να εκφράσει την οργή του για όσα συμβαίνουν. Και όσοι ακόμη τους επιλέγουν, γνωρίζουν κατά βάθος ότι δεν έχουν πολιτική εξόδου από την κρίση. Ποια είναι η πολιτική εξόδου από την κρίση των ΑνΕλ ή του ΣΥΡΙΖΑ, για πείτε μου εσείς. Από εκεί και πέρα, ναι, ο μόνος που έχει πολιτική εξόδου από τα Μνημόνια και την οικονομική καταστροφή των τελευταίων ετών και όχι μόνον έχει, αλλά την υλοποιεί κιόλας, ναι, είναι ο Σαμαράς. Με αυτή την έννοια ο Σαμαράς δεν είναι καμμένο χαρτί, ενώ όλοι οι άλλοι είναι. Φυσικά και εσείς και όλοι οι άλλοι μπορείτε να παραμένετε προσκολημμένοι στις αυτοκαταστροφικές ιδεοληψίες που δημιούργησε το Μνημόνιο - είχα γράψει μια τεκμηριωμένη απάντηση στον Ν. Αργεάδη που σχολιάζει και παρακάτω και που νομίζει ότι κατέχει τα οικονομικά, αλλά οι διαχειριστές την αφαίρεσαν.

        • nikos avatar
          nikos @ Διογένης 02/05/2014 12:58:27

          Ο αντιΔιογένης όμως παίρνει το "επιχείρημα του Διογένη και όπου "Σαμαράς" βάζει Τσίπρας. Και λέει το σεβαστό καθ' όλα αντεπιχείρημα του αντιΔιογένη: "ο μόνος που έχει πολιτική εξόδου από τα Μνημόνια και την οικονομική καταστροφή των τελευταίων ετών και όχι μόνον έχει, αλλά την υλοποιεί κιόλας, ναι, είναι ο Tσίπρας. Με αυτή την έννοια ο Τσίπρας δεν είναι καμμένο χαρτί, ενώ όλοι οι άλλοι είναι. Φυσικά και εσείς και όλοι οι άλλοι μπορείτε να παραμένετε προσκολημμένοι στις αυτοκαταστροφικές ιδεοληψίες που δημιούργησε το Μνημόνιο." Εσύ αγαπητέ Διογένη υποστηρίζεις την ομάδα σου και θα την υποστηρίζεις μέχρι να πέσει στη Β' Εθνική ελπίζοντας οτι κάποτε θα πάρει το Πρωτάθλημα. Ομως αυτό ακριβώς κάνουν και οι άλλοι. Να δούμε θα πιάσουν αυτή τη φορά τα κόλπα του Σαμαρά? Η δουλειά του πολιτικού είναι σαν του ταχυδακτυλουργού. Οποιος πείσει το κοινό οτι τα κόλπα του είναι αληθινά, κερδίζει...

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ nikos 02/05/2014 13:54:40

            Ασφαλώς και δεν είναι έτσι. Ο Τσίπρας λέει "αποκλείω μονομερείς ενέργειες". Η πολιτική της (επίσημης) χρεωκοπίας, όμως, της οποίας προσωπικά υπήρξα συνειδητός υποστηρικτής κατά την περίοδο 2010-2012, αποτελεί κατεξοχήν μονομερή ενέργεια. Ο Τσίπρας θα είχε πολιτική "εξόδου από το Μνημόνιο", εάν είχε εμμείνει σε αυτό που έλεγε αρχικά ότι "θα καταργήσουμε το Μνημόνιο με ένα και μόνον άρθρο". Έκτοτε έβαλε πολύ νερό στο κρασί του. Μακάρι να είχαμε πολιτικό που να είχε την τόλμη να προτείνει επίσημη κήρυξη χρεωκοπίας όταν έπρεπε. Σήμερα, βέβαια, μια τέτοια πολιτική δεν θα ήταν ορθή (θα ήταν εγκληματική, για την ακρίβεια), διότι απλώς θα ξαναάρχιζε την κρίση και πάλι από την αρχή, πάνω ακριβώς που πάει να τελειώσει. Αν όμως η Ελλάδα είχε πάει σε επίσημη χρεωκοπία, ας πούμε, τον Μάιο του 2010 (εάν βέβαια είχε η χώρα πραγματικό πρόβλημα, που δεν είχε) ή εστω τον Νοέμβριο του 2011, όλα θα ήταν διαφορετικά. Τώρα λοιπόν ο Τσίπρας στην ουσία δεν προτείνει τίποτα πέρα από το καρναβαλίστικο "θα κάνουμε 'ου' στους Ευρωπαίους και αυτοί θα τρομάξουν και μας κάνουν τα χατήρια". Μακάρι να πρότεινε έστω και αυτός ο ανεπαρκής Τσίπρας την χρεωκοπία όταν έπρεπε. Έστω και τώρα αν πρότεινε χρεωκοπία (παρά το ότι θα ήταν εγκληματικό τώρα πια, κατά την γνώμη μου), θα είχε πολιτική. Δεν έχει. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα για τη χώρα. Το καλό πάντως είναι ότι οι περισσότεροι σε αυτή τη χώρα έχουν καταλάβει περί τίνος πρόκειται και δεν σαγηνεύονται από τις διακηρύξεις του.

          • nikos avatar
            nikos @ Διογένης 02/05/2014 15:54:35

            Mε άλλα λόγια εσύ ελπίζεις κρυφά οτι αυτό που δεν τολμά τώρα να κάνει ο Τσίπρας, δηλαδή την επίσημη χρεωκοπία που είναι και η μόνη μας ελπίδα να επιβιώσουμε ως χώρα , θα την κάνει ξαφνικά ο Σαμαράς και θα τους αιφνιδιάσει όλους? Ή θα κάνει κι αυτός ότι ο Τσίπρας τώρα, αλλά το "ου" στους εταίρους θα το κάνει με περισσότερο τάκτ?

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ nikos 02/05/2014 16:04:46

            Μήπως αρκετοί σχολιαστές, ο καθένας με τον τρόπο του, έχετε "κολλήσει" στο 2010; Θυμίζω ότι το 2010 η Ελλάδα χρωστούσε 300 δις στις αγορές. Σήμερα χρωστά 40 δις στις αγορές και 270 δις σε 17 άλλες χώρες της ΕΕ. Ποιός Τσίπρας, ποιός Σαμαράς ή ποιός Φούφουτος θα μπορούσε ποτέ να διανοηθεί (και να το πεί κιόλας χωρίς να φασκελωθεί από 10 εκατομμύρια ανθρώπους) ότι θα ρίξει φέσι 270 δις σε 17 χώρες;

          • ΣΩΤΗΡΗΣ avatar
            ΣΩΤΗΡΗΣ @ Uncle Stgm 02/05/2014 20:16:13

            τι θα μας κάνουν δηλαδή; αν δεν έχουμε, τι θα δώσουμε; το πολύ -πολύ να τους κάνουμε έκπτωση 50% στη διαμονή των τουριστών τους τα επόμενα 50 χρόνια. Δίκαιο deal δεν θα είναι;

          • Nikos avatar
            Nikos @ ΣΩΤΗΡΗΣ 11/05/2014 12:38:38

            Aγαπητέ ΣΩΤΗΡΗ έχεις πιάσει απόλυτα τη νοοτροπία του Ευρωιερατείου. Προφανώς αυτό είχαν στο νού τους όταν μετέφεραν τα βάρη των "Γερμανικών" και "Γαλλικών" υπερτραπεζών στις πλάτες των φορολογουμένων της Ευρωζώνης. Και να γονατίσει σου λέει μια Ελλαδίτσα στο δρόμο της για το γολγοθά όπου την βάλαμε, πρώτον εμείς μάλλον θα έχουμε βγεί στη σύνταξη και δεύτερον το 2% ως επιβάρυνση του χρέους των 17 κανείς δεν θα το πάρει χαμπάρι...Αν όπως λες τους προτείνουνε και κάποιο Bonus σε είδος,(π.χ. vouchers για Ελληνικά ξενοδοχεία) πάλι θα τους ξαναψηφίσουν...

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 02/05/2014 09:45:22

      ένα πράγμα που πρέπει, πάση θυσία, να γίνει στην ελλάδα, με την συνταγματική αναθεώρηση, έιναι να αποδεσμευτούν τα κομματικά από τις λειτουργίες του κράτους. αυτό δεν έχει επιτευχθεί ΠΟΤΕ στην ελλάδα και είναι, για εμένα, το κύριο χαρακτηριστικό των σχετικά υγιώς λειτουργούντων σύγχρονων δημοκρατικών κρατών. δεν μπορεί τα μικροκομματικά παίγνια για την καρέκλα να υπονομεύουν τις ομαλές λειτουργίες του κράτους γιατί ουσιαστικά αυτό είναι το επιφαινόμενο ΟΛΩΝ όσων ζουμε -όχι μόνο- προεκλογικά, τουτεστιν η συνάρτηση της επιβίωσής μας ως κοινωνίας και ως εύρυθμου κράτους, από το ποιός θα βγεί και ποιός θα πάει στο σπίτι του. μια αιτία που αυτα τα 2 δεν έχουν αποσυνδεθεί είναι ο βαθύς διχασμός που έχει ΑΚΟΜΑ η ελλαδική κοινωνία. οι γλώσσα που χρησιμοποιούν τα κόμματα αυτο λέει. καιρός να αλλάξει γιατί ο διχασμός αυτός δεν θα μας βγεί σε καλό... η απελπισία, η ριζοσπαστικοποίηση, η πείνα, η βαθιά αίσθηση αδικίας που ήδη επικρατεί, και πολλά άλλα συσσωρευμένα μας οδηγούν αργά αλλά σταθερά σε καταστάσεις επικίνδυνες.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Νίκος Αργεάδης 02/05/2014 11:35:04

        Τότε γιατί δεν γίνονται πια διαδηλώσεις; Εμένα το 2011-2012 τα πράγματα μου φαινόταν πολύ πιο εκρηκτικά και τώρα μου φαίνονται πολύ πιο καλμαρισμένα. Πού είναι αυτή η περίφημη συσσώρευση οργής επιτέλους και γιατί τότε βλέπαμε περισσότερα δείγματα ενώ τώρα λιγότερα; Γίνεται πιο κρυφή; Μα και τότε κρυφή ήταν και είχε μεμονωμένες εξάρσεις, κορυφές του παγόβουνου. Τόσο πια να μην υπάρχει καμία ένδειξη; Στην ίδια κοινωνία ζούμε. Πού είναι αυτές οι διεργασίες που γινόταν τότε και δεν γίνονται τώρα; Πού είναι όλοι αυτοί οι οργισμένοι που τους βλέπαμε τότε και δεν τους βλέπουμε τώρα;

        • gikon avatar
          gikon @ Διογένης 02/05/2014 12:08:51

          Διαδηλώσεις γίνονται συνεχώς, με μικρή όμως συμμετοχή. Γιατί μικρή συμμετοχή; Επειδή δεν υπάρχει συσσώρευση οργής; Σαφώς, όχι. Δύο είναι οι λόγοι της μικρής συμμετοχής. Πρώτος και καλλίτερος είναι ότι έχει ληφθεί η απαραίτητη "μέριμνα", ώστε οι μαζικές συγκεντρώσεις-διαδηλώσεις να διαλύονται πάντα, μα πάντα, με τρόπο άκρως επικίνδυνο για την σωματική ακεραιότητα των μετεχόντων. Ο δεύτερος λόγος έχει και συνεπαγωγική σχέση με τον πρώτο. Λέει, ο πολίτης, δεν συμμετέχω γιατί κινδυνεύω και δεν συμμετέχω γιατί, με τον τρόπο αυτό, δεν μπορώ να πετύχω άμεσα αποτελέσματα, όμως, έχω τον τρόπο να εκφράσω την οργή μου και να φέρω αποτέλεσμα. Πώς; Στην κάλπη. Το ίδιο λέει και ο αστός, πρώην μέλος της μεσαίας τάξης που δεν επιθυμεί, δεν είναι συνηθισμένος σε τέτοιες συμμετοχές. Άρα, τους οργισμένους που εναγωνίως αναζητάτε με το σχόλιό σας, θα τους δούμε, πολύ σύντομα, ως εκλογικό αποτέλεσμα.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ gikon 02/05/2014 13:00:54

            Αυτά όλα ίσχυαν και το 2011-2012.

          • xenos avatar
            xenos @ gikon 02/05/2014 15:31:02

            OΡΘΟΤΑΤΑ !

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 02/05/2014 13:02:03

          "Τότε γιατί δεν γίνονται πια διαδηλώσεις;" δεν πρόκειται για διχασμό 2 στρατοπέδων αλλά για πολυδιάσπαση. η έλλειψη διαδηλώσεων δεν ταυτίζεται με την έλλειψη οργής. η αριστερά δεν πειθει γιατί μεγάλη πλειοψηφία της είναι τμήμα της κλεπτοκραττικής ελίτ που απομυζά το εθνικλό σώμα. το 2012 φόβισαν τον λαό με το ψευτοδίλημμα ευρώ ή δραχμοφτώχεια. ξέρεις, η τάση όλων μας είναι να συνεχίζουμε να κάνουμε ό,τι κάνουμε.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Νίκος Αργεάδης 02/05/2014 13:56:35

            Α, επειδή ο κοσμάκης τρόμαξε με το ευρώ, γι' αυτό δεν πηγαίνει τώρα στις διαδηλώσεις. Ενώ το 2010-2012 που τον τρόμαζαν με την "χρεωκοπία" δεν έπιανε και τότε πήγαινε στις διαδηλώσεις. Μετά τον τρόμαξαν "σωστά" με το ευρώ και δεν ξαναπήγε. Όπως έλεγε και εκείνος ο Γουλιέλμος, "έτσι είναι αν έτσι νομίζετε".

          • Simon Bolivar V avatar
            Simon Bolivar V @ Διογένης 02/05/2014 23:00:12

            Πιραντέλο . Οχι πως εχει για σας και καμια σημασια

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 05/05/2014 14:28:46

            Κοίτα, Διογένη, (κυνικέ) ξέρεις πως τον τρόμαξαν. μην κάνεις τον ανήξερο. δολοφονίες (Μαρφίν κα.),

  3. gikon avatar
    gikon 02/05/2014 08:41:27

    "... Και στον Παπανδρέου που καραδοκεί". Ο Παπανδρέου καραδοκεί αλλά ο Βενιζέλος, στο τρίτο συρτάρι του γραφείου του, κάτω από ένα κουτί σοκολατάκια και ένα κουτί μπακλαβαδάκια, φυλάει καλά, το πόρισμα των Ελεγκτικών Οίκων, για τη διαχείριση των οικονομικών του ΠΑ.ΣΟ.Κ, επί Γιωργάκη.

    • N. avatar
      N. @ gikon 02/05/2014 09:31:47

      Tι μας λέτε αγαπητέ?Ότι ο κύριος Αντιπρόεδρος εκβιάζει και αποκρύπτει στοιχεία εγκλήματος?Είναι δυνατόν να μας κυβερνούν ποινικοί??Σε λίγο θα μας πείτε ότι υπαρχουν και παρεμβάσεις στην Δικαιοσύνη.

      • gikon avatar
        gikon @ N. 02/05/2014 11:06:05

        Σωπάτε, καλέ. Από πού και ως πού, στοιχεία εγκλήματος, τα σοκολατάκια και τα μπακλαβαδάκια;

  4. λαικατζης avatar
    λαικατζης 02/05/2014 09:15:35

    Αφού ολόκληρη η κυβέρνηση ασχολήθηκε κοντά έναν μήνα για να μακρύνει την ημερομηνία λήξης στα γάλατα, κατάφερε τελικά να κάνει το φρέσκο γάλα να κρατάει 7-8 ημέρες....και να'ναι καιφρέσκο, για να μπορούν οι βιομηχανίες να εισάγουν "φρέσκα" απ' όπου τους συμφέρει σκοτόνοντας την ντόπια παραγωγή και τους παραγωγούς.... Σήμερα , μην έχοντας βεβαίως τίποτε σοβαρότερο να ασχοληθούν, τα έβαλαν με τις λαικές..... Οι οποιες λαικές αγορές δεν εισπράτουν επιδότηση ή οποιοασδήποτε άλλης μορφής κρατική βοήθεια από πουθενά. Οι οργανισμοί λαικών που είναι υπέυθυνες για την λειτουργία των λαικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι εντελώς αυτόνομες οικονομικά.... Ο νόμος που ΤΩΡΑ ισχύει, είναι ένας νόμος που ψηφίστηκε από αυτήν εδώ την κυβέρνηση πριν από λίγους μήνες (τον Αύγουστο του 13) μετά από τρία περίπου χρόνια διαβουλύσεις ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους και μάλιστα όταν ψησφίστηκε χαρακτηρίσθηκε ως ό,τι πιο δίκειο για την λειτουργία τω νλαικών ως σήμερα.... Ανήμερα την μεγάλη Δευτέρα αναρτήθηκε το συγκεκριμένο κείμενο για τις λαικές στο διαδύκτυο "με στόχο την διαβούλευση" όπως είπαν οι ανανρτήσαντες το εκτρωματικό κείμενο.... Την Τετάρτη 25-04 μετά δλδ δέκα περίπου ημέρες μαθαίναμε ότι το κείμενο αφού "διαβουλεύτηκε" κατατίθεται στην βουλή προσ ψήφιση με ημερομηνία ψήφισης αυτού σήμερα 02 -05-14..... Δεν θα μπω στις λεπτομέρειες του κειμένου....είναι εκτρωματικό , και όποιος έχει την ελάχιστη κοινή λογική το καταλαβαίνει...... ήθελα μόνο να ξέρω..... Η κυβέρνηση θέλει να την μαυρίσουμε; Θέλει να οδηγήσει τον κόσμο σε συγκεκριμένο δρόμο αντίδρασης; Θέλει εν' όψει εκλογών δλδ μάλλον να χάσει όσους περισσότερους ψήφους μπορεί.... Χτυπιέται χάμω για να ΜΗΝ ξαναβγεί κυβέρνηση....θέλει να Την ΚΆΝΕΙ με ελαφριά πηδηματάκια.... Προσέξτε το αυτό.... ΔΕΝ θέλει να είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εκλογές...

    • Aegean times avatar
      Aegean times @ λαικατζης 02/05/2014 10:41:56

      Μπορεί να μην το βλέπει έτσι... μπορεί να πιστεύει ότι επειδή ο κόσμος θέλει " σταθερότητα " θα την ψηφίσει....

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ λαικατζης 02/05/2014 11:38:23

      Η δική μου άποψη είναι ότι πρόκειται για "αγνή και άδολη ανοησία" και νομίζει ότι έτσι κι αλλιώς θα βγει πρώτη. Ισχύει και αυτό που λέει ο Aegean times, ότι δηλαδή νομίζουν ότι ο κόσμος στο όνομα της σταθερότητας είναι ικανός να ψηφίσει τα πάντα. Το νομοσχέδιο για τις λαϊκές είναι οργανωμένο έγκλημα αυτού εδώ του άθλιου κράτους εις βάρος ζωντανών κυττάρων της κοινωνίας και της οικονομίας. Μακάρι να το αντιληφθούν προτού το ψηφίσουν.

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Διογένης 02/05/2014 16:32:12

        Αλλ' ώ σοφέ, με τέτοια "ζωντανά κύτταρα" φτάσαμε εδώ. Τι αποκομίζει η "κοινωνία και οικονομία" από την Λαϊκή; Τα σκουπίδια της;

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ λαικατζης 02/05/2014 16:26:24

      Προς Λαϊκατζή και Διογένη Οι Λαϊκές στην Ελλάδα είναι ένα οργανωμένο γήπεδο συμφερόντων Δημάρχων/Νομαρχών και τώρα Περιφερειαρχών. Υποτίθεται ότι, προσφέρεται σαν περιστασιακός επαγγελματικός στίβος για αναξιοπαθούντες και γι'αυτό δεν μπορεί οποιοσδήποτε να πάρει άδεια αλλά μόνο βάσει Κοινωνικών Κριτηρίων. Αλλιώς θα ήταν αντισυνταγματικό το "κλείσιμο" αυτής της επαγγελματικής επιλογής. Συνεπώς, είναι πολύ σωστή η ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ των αδειών ανά τακτά διαστήματα, διότι για τις δεδομένες θέσεις μπορεί κάποιος άλλος να πληροί περισσότερο τα κριτήρια, από αυτούς που τις κατέχουν. Υπενθυμίζουμε ότι, το επάγγελμα της Λαϊκής Αγοράς δεν απαιτεί εξοπλισμό, πέραν μιάς ζυγαριάς και μιάς "για τα μάτια" ταμειακής μηχανής (όπου προβλέπεται) για να προτάξουμε "επένδυση". Στις σοβαρές Λαϊκές Αγορές ο Δήμος προσφέρει ακόμα και τους πάγκους, για λόγους ευταξίας. Και μαζευει και την ατσαλιά τους... Εσύ όμως, Λαϊκατζή μου θέλεις ΜΟΝΙΜΗ δουλειά, που αν πάει καλά, τύφλα νάχουν τα μαγαζιά. Για τους άλλους τι αφήνεις: Επίσης, οι θέσεις είναι αντικείμενο ΟΡΓΙΑΣΤΙΚΗΣ διαπλοκής και συναλλαγής μεταξύ ταγών και ενδιαφερομένων κα μόνιμο στοιχείο προστριβής. Το ίδιο και το μέγεθος του παγκου, παρόλο που οι κανονισμοί προβλέπουν ομοιόμορφους και ισομεγέθεις (για τους έξω απ' την παράγκα). Και δεν είναι αντικείμενο πλειστηριασμού, για να μην αδικούνται οι "πιό φτωχοί". Συνεπώς ΣΩΣΤΑ πρέπει να ξαναΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ κάθε χρόνο (ή όσο, τελωσπάντων). Αλλά εσύ θες να κάνεις πιάτσα, ακόμα και ως αναξιοπαθών. Δηλαδή, όσοι "ατύχησαν" να μένουν "άτυχοι" στον αιώνα... Όσο για τον Διογένη, που βλέπει "έγκλημα", συμφωνώ μαζί του "από την ανάποδη": Είναι έγκλημα η ίδια η ύπαρξη των ΛΑ, με την μορφή που έχουν σήμερα. Γιατί, ένας Λαϊκαντζής, ή ένας πλανόδιος, που θα κάνει τζίρο 350 Ε την ημέρα Χ 300 ημέρες/έτος=100000 περίπου, στερεί τον τζίρο αυτό από ένα στεγασμένο μαγαζί, που για τον ίδιο τζίρο θα απέδιδε ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΦΠΑ 20000Ε, όσο και οι ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ απολαβές ενός βασικού ΔΥ. Βάλε άμεσο φόρο, ασφαλιστικά, τέλη, νερό, ηλεκτρικό κλπ και πες μου ποιός ωφελεί συλλογικά την κοινωνία περισσότερο. Για τους "μαϊμού" παραγωγούς, την Μαφία των Λαϊκών, τους μεγιστάνες της κλπ, ας πούμε άλλη φορά. Άνοιξε τα μάτια σου! Δεν είναι ΤΙΠΟΤΑ καθαρό. Και το Νομοσχέδιο κινήθηκε σε υγιή βάση αλλά το κύκλωμα των ΛΑ είναι δυνατότερο και από την ΕΣΕΕ (και πιό πιασάρικο: ΛΑΙΚΗ είναι αυτή, και ο Λαϊκισμός βασιλεύει στην χώρα των αποχαυνωμένων).

      • Queen avatar
        Queen @ ΠΗΛΕΑΣ 03/05/2014 10:10:25

        @Πηλέας Μάλιστα. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου. Ερώτηση: Πώς θα καθαριστεί όλη αυτή ...Η Κόπρος του Αυγεία, μου λες; -Πας να περιορίσεις το προσωπικό στο δημόσιο τομέα, σου μπαστακώνονται 500 καθαρίστριες με καφέδες και σουβλάκια για κάνα δίμηνο. -Πας να βελτιώσεις τη ΔΕΗ ή να την πουλήσεις ή να μειώσεις τους υπέρογκους μισθούς των συνδικαλιστών, σου κατεβάζουν τα ρολά. -Πας ν'ανοίξεις τα επαγγέλματα, σου κλείνουν τους δρόμους και περιφέρονται με τις νεκροφόρες οι ταξιτζήδες. -Και τώρα αυτό με τους λαϊκατζήδες. Αν δε γίνει μετωπική σύγκρουση με όλα τα συμφέροντα, τότε δεν κάνουμε τίποτα. Μία τρύπα στο νερό. Αναθεωρήσεις του Συντάγματος και οποιαδήποτε άλλου είδους τρικ είναι μόνο για το τσίρκο. Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε λίγο χρόνο ακόμη για να χαλαρώσουν οι δεσμοί μεταξύ συμφερόντων, για να μπορούν όλοι αυτοί να αντιμετωπιστούν. Αλλιώς, αυτή τη στιγμή έτσι όπως είναι τα πράγματα, δεν υπάρχει καμία περίπτωση. @Λαϊκατζής Ουαί υμίν, Γραμματείς και Φαρισσαίοι, υποκριταί!

        • Hambo avatar
          Hambo @ Queen 05/05/2014 19:37:34

          Queen σου περνά απο το μυαλό ότι όλα αυτά τα νομοσχέδια για βελτίωση της ΔΕΗ ,ταξιτζήδων ,λαικατζίδων ,γαλακτοπαραγωγών κλπ μπορεί να μην ειναι και τόσο σωστά;; Σκέφθηκες ότι κάποιοι υπεύθυνοι μπορεί να ειναι ιδιοτελείς ; Σκέφθηκες ότι αντί να διορθώνουν τα κάνουν χειρότερα ;

  5. Aegean times avatar
    Aegean times 02/05/2014 09:41:38

    Το ΠΑΣΟΚ θα λάβει το μεγαλύτερο μέρος της κρατικής χρηματοδότησης με βάση λέει τα αποτελέσματα του 2009, όμως τώρα δεν κατεβαίνει ως ΠΑΣΟΚ αλλά ως Ελιά! Και επίσης δεν λαμβάνονται υπόψιν ούτε οι δημοσκοπήσεις ούτε και τα εκλογικά αποτελέσματα του 2012. Μιλάμε για έναν έρωτα πολύ μεγάλο μεταξύ ΝΔ & Πασοκ που όμοιο δεν έχουμε ξαναζήσει μεταξύ πολιτικών κομμάτων!! Μετά αναρωτιέστε αν οι εκλογές θα είναι γκαστρωμένες.

  6. Βλάμης avatar
    Βλάμης 02/05/2014 11:49:56

    Καθόλου "γκαστρωμένη" η κάλπη: Παίρνουμε τις "δημοσκοπήσεις" του Μαίου '12 και τα πραγματικά τελικά αποτελέσματα, βλέπουμε τις διαφορές προβλέψεων-αποτελέσματος. Εύκολο. Δε θέλει ...ανώτερα μαθηματικά, είναι χάος αυτό που χωρίζει τις προβλέψεις απ το αποτέλεσμα. Μετά παίρνουμε και μελετάμε τις φετινές, τις τωρινές δημοσκοπήσεις. Τα συμπεράσματα προκύπτουν αβίαστα και είναι υπεράνω αμφιβολίας.

  7. ELLA avatar
    ELLA 02/05/2014 12:03:30

    Ο κόσμος δε βγαίνει στο δρόμο γιατί ξέρει ότι δεν πρόκειται να τον υπολογίσει κανείς. Μισεί σιωπηλά και απόλυτα. Είναι πλέον χωρισμένος σε δύο κατηγορίες. Αυτούς που πιστεύουν ότι ο Σαμαράς είναι ένας καλός, πάνσοφος Θεός και στους άλλους που είδαν τις ζωές τους ή των φίλων τους να καταστέφονται και τη χώρα τους να ξεπουλιέται. Ευτυχώς δεν εργάζομαι στην Ελλάδα όμως λυπάμαι απίστευτα που ένα κομμάτι της κοινωνίας περιφρονεί και απαξιώνει τόσο αυτούς που έχουν διαφορετική άποψη ή κομματική τοποθέτηση. Δεν είναι λίγο το 80% των συνανθρώπων σας για να το θεωρείτε ψεκασμένο ή ηλίθιο.

    • nikos avatar
      nikos @ ELLA 02/05/2014 16:19:32

      Οπως το λές αγαπητή ELLA .: "Ο κόσμος δε βγαίνει στο δρόμο γιατί ξέρει ότι δεν πρόκειται να τον υπολογίσει κανείς. Μισεί σιωπηλά και απόλυτα." Εχει βάλει απο καιρό "το βόλι" του στην τσέπη, δεν μιλάει, και θα τους το ρίξει στο ψαχνό στις 25 Μαίου... Δεν χρειάζεται να τρέχει σε διαδηλώσεις. Η κρίση τον ωρίμασε και σ΄αυτό. Μαζί με το θάνατο του εμποράκου και ο θάνατος των εργατοπατέρων...

  8. ΝδΑθήνα avatar
    ΝδΑθήνα 02/05/2014 13:42:23

    Όταν ο λαός με 45 % ψήφιζε το κομμα μας ήταν σοφός και τώρα με τα μισα ποσοστα έχει άγνοια ; Η βαση της ΝΔ είναι μπετόν αρμέ έλεγε η Ντόρα τις ένδοξες μέρες. Να φέρουμε πισω το κόσμο μας που δεν θα πάει να ψηφίσει για διαμαρτυρία.Ο ψάλτης καλά τα λέει. Η αποχή θα ξεπεράσει κάθε ρεκόρ. Ευθύνη έχουν και αυτοι που έβαλαν δεύτερο γύρο τοπικών μαζί με ευρωεκλογές.Στο δεύτερο γύρο ο νικητής τήμου κερδίζει με λιγότερους ψήφους από τον πρωτο παρά που ειναι 2 μόνο υποψήφιοι. Τραγικό λάθος.

  9. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/05/2014 13:59:40

    Έχουμε μπροστά μας δύο παράλληλους κόσμους. Το πολιτικό προσωπικό, "δεξιό", "αριστερό" ή ότι άλλο, οι "ευκατάστατοι" - μαζί τους και μια μειοψηφία των πολιτών που αισθάνονται "ιδεολόγοι οπαδοί" ή εξ ανάγκης ακόλουθοι του "υπαρκτού κομματισμού" - ζει στο δικό του κόσμο. Μερικοί ίσως φαντασιώνονται ότι ζούν ακόμη το μύθο τους στην Ελλάδα, όπως τον ζούσαν το 1990, το 2000, το 2004, το 2007... Οι λοιποί συνήθεις πολίτες, ζούμε αλλού. Οι πρώτοι δεν καταλαβαίνουν τους δεύτερους. Κακό του κεφαλιού τους κάνουν. Οι δεύτεροι δεν καταλαβαίνουν τους πρώτους. Και καλά κάνουν. Το αποτέλεσμα θα βγεί απο black box. Πρώτη φορά στη "σταδιοδρομία" μου ως πολίτης δεν έχω καμμιά απολύτως διάθεση να κάνω προβλέψεις Σε κάθε περίπτωση, οψόμεθα εις Φιλίππους, 26 Μαίου.

    • Βασιλική Κ. Σιάπκα avatar
      Βασιλική Κ. Σιάπκα @ Uncle Stgm 02/05/2014 23:11:10

      Πρώτη φορά στην "σταδιοδρομία" μου ως πολίτης αλλάζω απόφαση για τό τί θα ψηφίσω κάθε 3 μέρες. Πλην Δημάρ, Ποταμιού, Γεφυριών και Χρυσής Αυγής, πού στον αιώνα τον άπαντα..., όλα τ΄ άλλα είναι ανοιχτά, από Ανταρσύα, Κκε, Ασκε, Κοινωνία Αξιών μέχρι Νέα Δημοκρατία και με όλες τις ενδιάμεσες στάσεις... Φοβάμαι πως θ΄ αποφασίσω μέσα στο παραβάν. Αυτό που μ΄ ενοχλεί βαθύτατα, αισθητικά και ηθικά, όχι πολιτικά: ομοίως καμμία απολύτως διάθεση για πολιτική ενατένιση του θέματος..., είναι που χάρη στον Σαμαρά και στην αποτροπή της ολοσχερούς διάλυσης έχουν αναθαρρήσει ξανά οι κροταλίες και οι κροκόδειλοι... Βρε εκατονταετές μνημόνιο που τους χρειάζεται, για να μην βγάζουν κιχ...!

      • Nikos. avatar
        Nikos. @ Βασιλική Κ. Σιάπκα 05/05/2014 15:25:36

        Απ' οτι μας λες, μάλλον Τσίπρα θα ψηφίσεις...

  10. Marcelos avatar
    Marcelos 02/05/2014 15:20:53

    Όπως έγραφα και χθες, τα αποτελέσματα στις Ευρωεκλογές δεν θα είναι μόνο "ηχηρά χαστούκια" αλλά "ξύλο μετά μουσικής"... Το θέμα είναι κατά πόσο θα είναι διαχειρίσιμο το αποτέλεσμα για την κυβέρνηση ώστε να πάει τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές προέδρου της Δημοκρατίας ή όχι. Αν το "ξύλο" είναι τόσο πολύ που δεν μπορεί να ξανασηκωθεί από το καναβάτσο η κυβέρνηση, βλέπω να οδηγούμαστε στη γνωστή "διέξοδο" μιας και στις "δημοκρατίες δεν υπάρχουν αδιέξοδα"... Αυτό που με ανησυχεί πολύ είναι ότι το βράδυ της "διεξόδου" θα δούμε: Ν.Δ: 20% ΣΥΡΙΖΑ: 20% ΠΑΣΟΚ: 5% Χ.Α: 5% ΑΝΕΛ: 5% ΚΚΕ: 5% ΠΟΤΑΜΙ: 5% Αυτό μετά ΔΕΝ είναι διαχειρίσιμο...

    • Nikos. avatar
      Nikos. @ Marcelos 05/05/2014 15:32:40

      Δεν κατάλαβα το πρόβλημά σου. Αφού η πρόβλεψή σου δίνει 25% στους μνημονιακούς και 40% στους αντιμνημονιακούς. Ακόμα κι αν ΟΛΟ το Ποτάμι γίνει μνημονιακό, πάλι η αναλογία είναι υπέρ των αντιμνημονιακών. Κι αν το Ποτάμι ανεχθεί τη ΝΔ γιατί η ΧΑ να μην ανεχτεί τους ΑΝΕΛ (που θα συγκυβερνήσουν με το Συριζα)? Αλλαξε τα προγνωστικά σου αν θέλεις να μας πείς κάτι σαφές...

  11. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/05/2014 15:30:14

    Σχετικό, από τον ιστότοπο "Μετά την Κρίση": Βραχυπρόθεσμη λογική και πολιτική ανεπάρκεια Το εγχώριο πολιτικό προσωπικό, της Δεξιάς, του ΣΥΡΙΖΑ, και όχι μόνον, στην αρχή της κρίσης και με το πρώτο Μνημόνιο, παρασύρθηκε από τα κοινωνικά ρεύματα της βραχείας διάρκειας: Για όλη σχεδόν την κοινωνία, το 2009 - 2010 ήταν η στιγμή της έκπληξης («τι απέγινε η ισχυρή Ελλάδα», που είναι το «επανιδρυμένο κράτος», «γιατί σταματά η οικονομική άνοδος»;), και αμέσως μετά ήρθε στιγμή της αγανάκτησης, της απολιτικής πόλωσης σε «μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς», της επιφανειακής ριζοσπαστικοποίησης των πιο οργανωμένων κοινωνικών μερίδων, μερικές φορές για εργαλειακή, ιδιοτελή χρήση. Η πολιτική έχασε από το οπτικό πεδίο της την τάση της μακράς διάρκειας. Δεν είδε προς τα που βαδίζει η Ελληνική κοινωνία.
    Τώρα βλέπουμε πόσο δυνατή είναι η κοινωνική τάση της μακράς διάρκειας, πως επικρατεί και εκδικείται όσους την περιφρονούν : Ο διπολισμός της «εποχής των τεράτων» αθροιστικά είναι στο 40 %. Τα Ποτάμια φουσκώνουν και σπάνε φράγματα. Η ΧΑ δυστυχώς αντέχει (και πολλά τα πλοκάμια της έξω από της φυλακής τα σίδερα). Και η δημοφιλία του «Κανένα» σπάει ρεκόρ.
    Αυτά που υπενθύμισε το αμέσως προηγούμενο σημείωμα (ότι η δικομματική πόλωση της περιόδου 1980 - 2008 είναι νεκρή, ότι όσοι θέλουν να την συντηρούν ως ζόμπι στο τέλος δεν θα έχουν όφελος, και ότι είναι σοβαρό πολιτικό λάθος του ΣΥΡΙΖΑ να επενδύει διαρκώς σε χειροτέρευση των συνθηκών), είχαν γραφτεί ως υπόθεση, έχοντας υπόψη ιστορικές ή θεωρητικές προϋποθέσεις της πολιτικής, αλλά επαληθεύονται τώρα από άμεσες εμπειρικές διαπιστώσεις.
    Ακόμη περισσότερο από την ΝΔ της «αντιμνημονιακής» περιόδου και από τον νηπιακό ΣΥΡΙΖΑ - όταν δυό χρόνια πρίν δεν μπορούσε να επιλέξει νόμισμα -, παρασύρθηκε από το κύμα της βραχείας διάρκειας ο λεγόμενος κεντροαριστερός χώρος.
    Το πρόβλημα αυτού του ασαφούς νεφελώματος ξεκινά από το φόβο του να διαχειρισθεί ευθέως και με τόλμη το παρελθόν (τόσο τις αυταπάτες της «ισχυρής Ελλάδας», όσο και του πασοκισμού ως όλου - του «εφηβικού», του ώριμου και του υπερώριμου). Η πιό ισχυρή μερίδα του, επιδεικνύοντας στρατηγική τύφλωση, προσκολλήθηκε άνευ όρων στη «μονόφθαλμη» Δεξιά, τη στιγμή μάλιστα που εκείνη έκανε την μεγαλοπρεπή κωλοτούμπα, από τα Ζάππεια στο PSI του Ντωβίλ. Ο άλλος εταίρος της τρικομματικής σύμπραξης, η (πλειοψηφία της) ΔΗΜΑΡ, κατάλαβε το στρατηγικό λάθος, αλλά το κατάλαβε αργά, πάρα πολύ αργά.
    Η «κεντροαριστερά» (καλύτερα, η κλασική σοσιαλδημοκρατική αριστερά) ήταν πάντα αδύναμη, περιθωριακή στη χώρα αυτή, ακόμη και όταν ο επί 30 χρόνια «ξενιστής» της ΠΑΣΟΚ ήταν πανίσχυρος. Η σοσιαλδημοκρατική αριστερά ως ιδεολογία «παρασιτούσε» σ' ένα ΠΑΣΟΚ, που στην αρχή την μισούσε, μετά την ανεχόταν και στο τέλος την χρησιμοποίησε για αλλότριους σκοπούς. Σήμερα πιά, υπάρχει μόνον σε εντελώς λανθάνουσα κατάσταση, και κυρίως στο Ποτάμι - άν εξαιρέσει κανείς όχι ασήμαντες μερίδες που συναποτελούν τον ΣΥΡΙΖΑ.
    Οι λοιποί; Ακόμη πιό άμορφη κατάσταση, σε σύγκριση με το Ποτάμι. Αμορφία που ίσως θα αρχίσει να παίρνει απρόοπτες μορφές μετά τις Ευρωεκλογές.
    Η μπάλα είναι ακόμη στα πόδια του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά η ομάδα έχει μόνον αμυντική γραμμή και τερματοφύλακα, νεαρό, φρέσκο, ξεκούραστο και ευέλικτο, αλλά υπερβολικά υπερκινητικό κάτω από τα δοκάρια. Από τη γραμμή του κέντρου και κάτω, υπάρχουν μόνον μεμονωμένα άτομα, μερικά εξαιρετικά ευφυή, επίμονα και με καλή τεχνική κατάρτιση - όμως ως σύστημα, «επικρατεί ζουρλάδα». Πως να κάνεις προβλέψεις για το σκόρ; Γ. Ρ.

    • nikos avatar
      nikos @ Uncle Stgm 02/05/2014 16:07:03

      Πάντως οι Γερμανοί έχουν πάρα πολύ ανησυχητικές προβλέψεις, προφανώς λόγω των μυστικών τους γκάλλοπ για την νίκη του Σύριζα με μεγάλη διαφορά. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Γερμανίας μετά τον πόλεμο, μέσα σε ένα χρόνο σχεδόν, μας επισκέπτονται δύο Γερμανοί πρόεδροι και μας ζητούν συγγνώμη για τις εκτελέσεις και η Καγγελλάριος αυτοπροσώπως, αν και γνωρίζει οτι είναι παντελώς ανεπιθύμητη σε σημείο επικυνδυνότητας, για να μας πείσουν, φοβίζοντάς μας, να μην ψηφίσουμε Τσίπρα. Θα φταίμε εμείς μετά αν τον ψηφίσουμε?

      • Marcelos avatar
        Marcelos @ nikos 02/05/2014 20:32:51

        Η Μέρκελ δεν είναι "παντελώς" ανεπιθύμητη. Εκείνοι που δεν την επιθυμούν είναι τα συριζόπουλα και τα λοιπά "ορφανά" του 1917, τα οποία προσπαθούν να πείσουν κάθε υγιή σκεπτόμενο Έλληνα ότι για το 1.000.000 δημοσίους υπαλλήλους και το 60%-100% φοροδιαφυγή εδώ και 40 χρόνια, φταίει η Μέρκελ...

        • Nikos avatar
          Nikos @ Marcelos 05/05/2014 12:32:03

          Oντως δεν είναι ανεπιθύμητη. Γι' αυτό άδειασαν την Αθήνα και τις δυό φορές που ήρθε...Και οι λίστες Λαγκάρντ και τα 2/3 του χρέους τουλάχιστο που το έβγαλαν οι Νταβαντζήδες και οι Τσοχαντζαραίοι στις Ελβετίες δεν σε απασχολούν, παρά μόνο οι ζάπλουτοι Ελληνες Δ.Υ που τους ζηλεύουν οι Λουξεμβούργιοι συνάδελφοί τους...Kαι για το ξεφόρτωμα των Γερμανικών τραπεζών απο τα τοξικά Ελληνικά ομόλογαπου πέτυχε η Μέρκελ δεν φταίει η Μέρκελ, αλλά ο παραπανήσιος κλητήρας του υπουργείου που επενδύει στα Κέυμαν...

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Uncle Stgm 02/05/2014 16:41:42

      Εγώ είδα ανάποδα την πορεία της Σοσιαλδημοκρατικής Αριστεράς στο ΠΑΣΟΚ: Στην αρχή την χρησιμοποίησε, μετά την ανεχόταν και στο τέλος την μισούσε.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ ΠΗΛΕΑΣ 02/05/2014 17:41:56

        Πάντως το παλιό "βαθύ ανδρεικό ΠΑΣΟΚ" πρίν το 1981, δεν έμοιαζε και πολύ με αριστερούς ή σοσιαλδημοκράτες. Περισσότερο συροιρακινούς Μπάαθ, Καντάφηδες και λατινοαμερικάνους Περονικούς και καουντίλλιος θύμιζε, και καθόλου Βίλλυ Μπράντ, Ούλαφ Πάλμε ή τους παλιους καλούς Βρετανούς Εργατικούς τις εποχής του Κλίμεντ Άτλη. Οι αριστεροί που πήγαν στο ΠΑΣΟΚ πιάστηκαν χοντρά κορόιδα.

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ Uncle Stgm 03/05/2014 00:49:25

          Μα, ακριβώς! Το ΠΑΣΟΚ (Ανδρέας) προσέφερε τον βαρβάτο Λαϊκισμό με τα ινδάλματα που προανέφερες, και μερικοί ξενοσπουδαγμένοι και κουλτουριάρηδες, κάποιοι από την υπό διάλυση Ένωση Κέντρου, τον σικ Σοσιαλισμό, με τα λοιπά πρότυπα, που επίσης προανέφερες. Αυτοί, οι τελευταίοι, προσέφεραν τα μέγιστα για την εγκατάλειψη του ζιβάγκο, αλλά σταδιακά "ενόχλησαν" την ολέθρια για την χώρα, Λαϊκίστικη πρακτική του ΠΑΣΟΚ και ωθήθηκαν στο περιθώριο.

  12. Κωστας Χ avatar
    Κωστας Χ 02/05/2014 18:28:06

    Η ιστορια επαναλαμβανεται σαν φαρσα! ο Σουφλιας αυξησε τα διοδια λιγο πριν τις εκλογες, το θυμαστε? λες και το εκανε επιτηδες ! Αυτοι εχουν παρει μνημονιακη φορα και αυξανουν τα παντα ολα ! Σαν να θελουν να μην ξαναβγουν ! Μηπως πανε φιρι φιρι να βαλουν τον μπενι μπροστα? Παντως ανεξαρτητως αποτελεσματος το βραδυ των εκλογων θα πουν οτι ελαβαν το μυνημα! και μπλα μπλα, και μετα θα μας γραψουν κανονικα!

  13. MCA avatar
    MCA 02/05/2014 19:43:56

    Η δημιουργία ισχυρών κεντροαριστερών, κεντροδεξιών ή όπως αλλιώς θέλει να τις ονομάσει ο καθένας, παρατάξεων είναι όνειρα θερινής νυχτός. Δεν λειτουργεί πλέον στην κοινωνία ο φόβος για το αντίπαλο δέος. Αυτό που την απασχολεί είναι η επιβίωση και το μέλλον των παιδιών της.Στόχος των κομματικών ηγεσιών πρέπει να είναι η συνεργασία,όχι για την πολιτική τους επιβίωση,αλλά για το καλό του τόπου.Μόνο συνεργασίες κομμάτων που να ξεπερνούν το 50% των ψηφοφόρων μπορούν να εξασφαλίσουν σταθερότητα.Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος, εκτροπής και εκτροχιασμού. Δεν έχει σημασία μόνο η πολιτική που ακολουθήται,αλλά και η νομιμοποίηση που απολαμβάνει από το εκλογικό σώμα.Όσο ακραία και να συμπεριφερθεί μέρος του εκλογικού σώματος, εάν υπάρχουν άνθρωποι έτοιμοι να συνεργαστούν, όχι για να προστατέψουν το πολιτικοοικονομικό κατεστημένο αλλά την χώρα,τότε θα υπάρχουν ελπίδες.Αλλιώς ο κίνδυνος της εκτροπής και της αστάθειας,θα είναι συνέχεια μέσα στο πρόγραμμα.

  14. The Don avatar
    The Don 02/05/2014 23:01:38

    Αυτο που εγω θα ηθελα ειναι ο Σαμαρας να παει να πει στους δανειστες: "Κυριοι, η χωρα δεν αντεχει αλλο. Ή θα μου δωσετε μια συμφωνια που δινει προοπτικη στο λαο μου ή ειμαι αναγκασμενος να κανω χρεοκοπια και οτι γινει, εγινε. Και για εμας και για εσας." Οσο δεν ειναι διατεθειμενος να το κανει υπογραφει την πολιτικη του καταδικη, την οικονομικη καταδικη της χωρας και κανει μαγκα τον Τσιπρα.

  15. η Dimi avatar
    η Dimi 02/05/2014 23:13:32

    “Ο Μάης έχει μυστικά Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης | Μουσική / Ερμηνεία: Παντελής Θαλασσινός Ο Μάης έχει μυστικά κι ένα κλειδί κρυμμένο,
    που ανοίγει μάτια σκοτεινά και χείλι πικραμένο
    έχει και άνεμο τρελλό που κουβαλάει τη γύρη
    και πυροβάτες της καρδιάς σαν βγει στο πανηγύρι.
    Ο Μάης είναι μουσική από παλιό τραγούδι,
    από κλαδί ροδακινιάς και από της λεύκας χνούδι
    δεν έχει Λάμδα ούτε Ρο στη γλώσσα να βουλιάζει
    είναι από Άλφα καθαρό, κι όταν γελάς σου μοιάζει. Ο Μάης είναι μιά φωτιά, μιά φλόγα μαγεμένη,
    έχει τη μέρα αγκαλιά, τη νύχτα ερωμένη
    έχει και ήλιο κυνηγό που ξέρει από σημάδι
    να βρίσκει αυτόν που έριξε τα μάγια στο πηγάδι. Ο Μάης δεν έχει Λάμδα ούτε Ρο στη γλώσσα να βουλιάζει, είναι από Άλφα καθαρό, κι όταν γελάς σου μοιάζει.” * Ο Μάης πρόκειται να είναι ένας καλός μήνας, επειδή, Όλοι εμείς προσπαθούμε και τον θέλουμε να είναι, ένας πολύ καλός μήνας, για όλους μας!

    • ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ @ η Dimi 03/05/2014 08:54:48

      Μπραβο DIMI, οτι καλλιτερο εχει γραφει μετα τα τοσα σχολια των φιλων -εξαιρετων-σχολιαστων.

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ 03/05/2014 11:11:08

        ★Ευχαριστίες! ★

        • ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ avatar
          ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ @ η Dimi 05/05/2014 15:33:44

          Παρακαλω.*Μηπως σχολιαζετε και σε καποιο αθλητικο SITE?.

          • η Dimi avatar
            η Dimi @ ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ 05/05/2014 16:01:26

            Η ταπεινή εμπειρία μου με τα Ελληνικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αρχίζει και τελειώνει με Antinews.gr, πάντα με το ένα και πραγματικό όνομά μου χρήστη, πάντα με τη μία και πραγματική ηλεκτρονική μου διεύθυνση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.