#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/10/2012 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα μέτρα οδηγούν σε ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού



Έχουμε γράψει κι άλλη φορά ότι η διαδικασία ψήφισης των νέων μέτρων θα οδηγήσει πιθανότατα σε μια νέα ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού, όπως  άλλωστε συνέβη και την προηγούμενη φορά με την ψήφιση της "δανειακής" που είδαμε τη ΝΔ να χάνει το ένα τρίτο σχεδόν της κοινοβουλευτικής της ομάδας, να δημιουργούνται από το πουθενά οι "Ανεξάρτητοι Έλληνες"  και άλλα διάφορα.

Εδώ μπαίνουμε πάλι στα χωρικά ύδατα του επιδέξιου άρθρου του Αδέξιου Δεξιού σχετικά με το φημολογούμενο «νέο κόμμα» που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ετοιμάζει ο Α. Σαμαράς. (Ο Σαμαράς ετοιμάζει νέο κόμμα)

Το ερώτημα είναι πάντοτε, αν ένα «νέο κόμμα» φιλοδοξεί πραγματικά να γίνει το πολιτικό υποκείμενο μιας Νέας Μεταπολίτευσης (κάτι που έχει πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο) ή να επιχειρήσει την επιβίωση της καθεστηκυίας καταστάσεως με νέα λεοντή.

Αυτό περίπου συμβαίνει ούτως ή άλλως τώρα. Ο τρικομματικός συνασπισμός εξουσίας λειτουργεί και ως όχημα διάσωσης αυτού που αποκαλείται "σύστημα", το οποίο προσφέρει αφειδώς την στήριξη του στο κυβερνητικό εγχείρημα, προσπαθώντας να διασώσει την προνομιακή και παρασιτική θέση τους, μετακυλώντας το κόστος στα κορόιδα (βλ. πχ τις απαιτήσεις για τα εργασιακά που υπαγορεύθηκαν στην Τρόικα από συγκεκριμένα μεγαλοσυμφέροντα).

Μια μετεξέλιξη αυτής της προσπάθειας σε «κόμμα εθνικής σωτηρίας» με ατέλειωτες πατριωτικές σάλτσες θα ήταν no big news. Η πλάκα είναι, πως νομίζουν ότι δεν το διαπιστώνουμε. Το πολιτικό σύστημα προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του, αλλά κάποιος πρέπει να του πει ότι το βλέπουν: ελάχιστο παράδειγμα, το άρθρο του Spiegel «Διεφθαρμένοι μέχρι το κόκκαλο» καταδεικνύει το πόσο εύκολο είναι να διαπιστωθούν οι προθέσεις της πολιτικής τάξης, συγκρίνοντας απλώς τα μέτρα που λαμβάνονται για τους «χαμένους της μεταπολίτευσης» και την μακαρία απραξία σχετικά με λίστες τεκμαίρουσες ακραία εισοδήματα πολιτικών και άλλων προσώπων – με το συνακόλουθο κρυφτό.

Το πολιτικό σύστημα χρειάζεται «νέα τράπουλα». Όχι ανακάτεμα της ίδιας τράπουλας, δήθεν «ριζοσπαστικό». Νέα πρόσωπα, με άλλη νοοτροπία (η καινότητα από μόνη της δεν σηματοδοτεί τίποτα). Όχι ένα μείγμα από τα γνωστά πρόσωπα ως πυλώνες, τα δοκιμασμένα στην εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων του τόπου, και μερικούς καινοφανείς «χρήσιμους ηλιθίους» για γαρνιτούρα – γιατί κανενός μας το όνειρο δεν είναι να γίνει ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης ενός νέου κεντροδεξιού ΠΑΣΟΚ. Αν ένα συνονθύλευμα αποτελείται από ασυνείδητους, καλύτερα οι «φωνές της συνείδησης» να μην νομιμοποιούν με την παρουσία τους.

Για τους παραπάνω λόγους, πολλά θα κρινόντουσαν από τα πρόσωπα και από το πόσο συγκεκριμένος θα ήταν ο λόγος ενός νέου κόμματος. Θα μίλαγε για «αξιοκρατία», για «πάταξη της διαφθοράς και της διαπλοκής» έτσι γενικά, όπως όλοι σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης; Ή θα υπεδείκνυε τους συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους θα πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα, περιγράφοντας το ποια ακριβώς αυγά θα σπάσει και πώς;

Θα ήταν πολυσυλλεκτικής ιδεολογίας, «ελάτε μέσα, μέσες-άκρες τα ίδια πιστεύουμε»; Ή θα ξεκαθάριζε το πάνω σε ποιες ιδεολογικές αρχές (και αρχές γενικώς) θα έχτιζε την πολιτική του; Γιατί περίπου εκατό χρόνια τώρα, η Δεξιά παράταξη μας… δουλεύει! Έχει μεταπρατική-‘φιλελεύθερη’ κορυφή και συντηρητική-παραδοσιοκεντρική βάση…

Ένα τέτοιο κόμμα θα ιδρύετο με πολύ συγκεκριμένη αυτοτοποθέτηση στο συνεχές «εθνική κυριαρχία-ευρωπαϊκός φεντεραλισμός» και στα άλλα επίκαιρα και κρίσιμα «συνεχή» ή… βλέποντας και κάνοντας, καλή θέληση να υπάρχει, έχετε εμπιστοσύνη στις καλές μας προθέσεις;

Αρκετά ενδεικτικό «θερμόμετρο» είναι το ποια θα εμφανιστεί ως η κάπως νεώτερη γενιά που θα εισάγετο στο ενδεχόμενο κομματικό μόρφωμα: π.χ., η Αριστερά έχει αξιολογότατους εκτεταμένους μηχανισμούς παραγωγής πολιτικοποιημένων στελεχών από τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής τους, με αποτέλεσμα το στελεχιακό δυναμικό της (δηλαδή, άνθρωποι που «μπορούν να σταθούν» σε μια πολιτική συζήτηση και επιδίωξη) να είναι ποσοτικά ασύμμετρα μεγαλύτερο  από το μέχρι πρότινος σμικρό ποσοστό της. Η Δεξιά έχει επιλέξει συνειδητά να μην διαθέτει κανέναν σοβαρό μηχανισμό παραγωγής πολιτικοποιημένων στελεχών, αφού το ζητούμενο και το κριτήριο για μελλοντικούς πολιτευτές είναι οι «έτοιμες δεξαμενές ψήφων», όχι η ρώμη της ιδεολογικής συγκρότησης ή έστω οι πολιτικές ικανότητες πέραν της ψηφοθηρίας – άρα, οι μηχανισμοί επιλογής-απόρριψης φροντίζουν γι’ αυτό κυρίως το κριτήριο, τις «έτοιμες δεξαμενές ψήφων».

Αν, λοιπόν, οι φερέλπιδες νέοι (δηλαδή, μέχρι 35-40 ετών) ενός ενδεχόμενου νέου κεντροδεξιού κόμματος θα προέλθουν από τις κομματικές νεολαίες της κεντροδεξιάς ή –φρίξον ήλιε, στέναξον η γή- και του ΠΑΣΟΚ, το εγχείρημα είναι θνησιγενές. Αυτοί οι μηχανισμοί έχουν ως στόχο την παραγωγή στελεχών ικανών να αναπαραγάγουν τα τρέχοντα σχήματα εξουσίας, είναι ένας από τους τρόπους αναπαραγωγής της καθεστηκυίας καταστάσεως: τα εκβλαστήματά τους, οι νέοι των παρατάξεων, εξ ορισμού και εξ αντικειμένου δεν μπορούν να εμφυσήσουν το καινούργιο – δημιουργήθηκαν για να μπορέσουν να αναπαλαιώσουν το παλιό.

Όλα αυτά μας δείχνουν το… προφανές: ότι σε τέτοιες καταστάσεις και αποφάσεις, είτε με νέο κόμμα είτε χωρίς νέο κόμμα, το σύνθημα πρέπει να είναι «ή όλα ή τίποτα». Η πολιτική μετεξέλιξη του «ολίγον έγκυος», δηλαδή και κάποια μεταρρύθμιση και κάποια διατήρηση του status quo, και κάποια ανανέωση και κάποιο μοίρασμα της τράπουλας, είναι μια κυβέρνηση Κερένσκι – και, κυρίως, η μοιραία κατάληξή της.

Σωτήρης Μητραλέξης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κβάντα avatar
    Κβάντα 21/10/2012 08:47:50

    "Το πολιτικό σύστημα χρειάζεται «νέα τράπουλα»."

    Το ΝΕΟ πολιτικό σύστημα ΔΕΝ χρειάζεται "τράπουλα". Αν χρειαστεί, σύντομα θα έχουμε μία από τα ίδια.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Κβάντα 22/10/2012 14:43:52

      Καταλάβατε τὸ ἀπολύτως ἀντίθετο αὐτοῦ ποὺ λέω: γράφω «Το πολιτικό σύστημα χρειάζεται «νέα τράπουλα». Όχι ανακάτεμα της ίδιας τράπουλας, δήθεν «ριζοσπαστικό».» Ἀντὶ 'άνακατέματος' τῆς γνωστής τράπουλας, ἐντελῶς καινούργια πρόσωπα, πολιτικές, νοοτροπίες.

  2. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 21/10/2012 09:00:03

    Καλές απόψεις. Συμφωνώ απόλυτα. Ουσιαστικά μιλάς για τη μάχη επιβίωσης που δίνει σήμερα η Φεουδαρχία...
    "...η Αριστερά έχει αξιολογότατους εκτεταμένους μηχανισμούς παραγωγής πολιτικοποιημένων στελεχών (...) Η Δεξιά έχει επιλέξει συνειδητά να μην διαθέτει κανέναν σοβαρό μηχανισμό παραγωγής πολιτικοποιημένων στελεχών, αφού το ζητούμενο και το κριτήριο για μελλοντικούς πολιτευτές είναι οι «έτοιμες δεξαμενές ψήφων», όχι η ρώμη της ιδεολογικής συγκρότησης ή έστω οι πολιτικές ικανότητες πέραν της ψηφοθηρίας – άρα, οι μηχανισμοί επιλογής-απόρριψης φροντίζουν γι’ αυτό κυρίως το κριτήριο, τις «έτοιμες δεξαμενές ψήφων»....

    Οι Οικογένειες να είναι καλά...ετοιμάζουν τον Καραμανλή Γ' και το γιό της Ντόρας...αντίστοιχα σε κάθε επαρχιακή πόλη υπάρχουν τα αντίστοιχα πολιτικά τζάκια, πλήρως εναρμονισμένα με τα κεντρικά τζάκια, που θα χρησιμοποιήσουν τις δεξαμενές ψήφων...

    "...Αν, λοιπόν, οι φερέλπιδες νέοι (δηλαδή, μέχρι 35-40 ετών) ενός ενδεχόμενου νέου κεντροδεξιού κόμματος θα προέλθουν από τις κομματικές νεολαίες της κεντροδεξιάς (...) το εγχείρημα είναι θνησιγενές...":
    Κάποιοι είχαν προσπαθήσει από το 2006 και εντεύθεν να κάνουν κάτι, και κυρίως να προειδοποιήσουν, αλλά η Ελληνική κοινωνία δεν ήταν έτοιμη να δεχτεί τέτοια εγχειρήματα...(εσείς που είσαστε τότε)... καθώς αυτοί οι (τότε) νέοι δεν προέρχονταν από τις Φεουδαρχικές οικογένειες...

  3. Νίκος avatar
    Νίκος 21/10/2012 09:44:28

    Πως το φαντάζεστε δηλαδή; Θα ξυπνήσει ένα πρωί ο πρόεδρος και θα αφήσει έξω από το κόμμα όλους τους παλιούς και νεόκοπους βαρόνους, όλους τους επίορκους και διεφθαρμένους, όλους τους άχρηστους, τενεκέδες, ανεπάγγελτους, μόνιμους τρόφιμους προθαλάμων επιχειρηματιών που έχουν μόνο έναν πελάτη, το κράτος. Και ας υποθέσουμε ότι γίνονταν όλα τα παραπάνω. Με ποια κριτήρια θα αξιολογηθούν οι νέοι που θα στελεχώσουν το νέο κόμμα; Αφοσίωση στον πρόεδρο και το κόμμα ή ικανότητα, ήθος και ανιδιοτέλεια (προσόντα απολύτως απαραίτητα για την υπηρέτηση του συλλογικού συμφέροντος);
    Ας μην κοροϊδευόμαστε και σε τούτη'δω τη σελίδα. Η Ν.Δ είναι καταδικασμένη να ακολουθήσει την πορεία του ΠΑΣΟΚ. Πρώτα θα κατακρημνιστεί στο ταμπλό των εκλογικών αποτελεσμάτων και στη συνέχεια θα γεννηθεί το νέο.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Νίκος 22/10/2012 15:36:50

      Νίκο, ἡ ἀποστράτευση τοῦ (μεγαλύτερου μέρους τοῦ) πολιτικοῦ προσωπικοῦ καὶ ἡ ἀνανέωσή του μὲ ἀνθρώπους ποὺ... μποροῦν νὰ κάνουν τὴ δουλειὰ εἶναι κάτι ποὺ -νομίζω ὅτι- θὰ συμβεῖ ἔτσι κι ἀλλιῶς. Τὸ θέμα εἶναι ἂν θὰ πάρει τὴν πρωτοβουλία κανένας, ὥστε νὰ κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο, κούραση, ταλαιπωρία κλπ. ὡς χώρα. Δὲν θέτουμε δίλημμα «ΝΔ ἢ κάποιο νέο κόμμα», διότι αὐτὸ θὰ προϋπέθετε ὅτι ὑφίσταται ἕνας ζωντανὸς ὀργανισμὸς ποὺ λέγεται ΝΔ.

  4. Νίκος avatar
    Νίκος 21/10/2012 09:57:53

    Το νέο θα έρθει είτε το θέλουμε, είτε όχι. Χρέος του υπάρχοντος πολιτικού προσωπικού είναι να διευκολύνει αυτή τη μετάβαση να την κάνει λιγότερο οδυνηρή για τον πολίτη που καλείται να φέρει το βάρος της χρεοκοπίας, Πως; Με την απόσυρσή του και αφήνοντας την ιστορία να τους κρίνει.

  5. Aris. A avatar
    Aris. A 21/10/2012 09:58:16

    Η απόσυρση της Μπακογιάννη και η πολιτική αποτυχία Βενιζέλου αποτελούν μεγάλη νίκη των πολιτών απέναντι στα καθοδηγούμενα ΜΜΕ και όσων βρίσκονται πίσω από αυτά.

    Μετά από 20 και κάτι χρόνια πλύσης εγκεφάλου οι πολίτες αρχίζουν να αποκτούν υγειή αντισώματα και να αξιολογούν με καλύτερο τρόπο το πολιτικό σύστημα.

    Ο πολιτικός ενταφιασμός Ντόρας και Βαγγέλη αποδεικνύει ότι δεν φτάνει μόνο η υποστήριξη των ΜΜΕ, επιχειρηματικών συμφερόντων, και του δύσοσμου ελληνικού παρασκηνίου για να προωθηθεί κάποιος στα ανώτατα πολιτειακά αξιώματα.

    Ενα νέο κόμμα που θα αποτελέσει ένα άθροισμα σάπιων δυνάμεων Πασόκ και ΝΔ δεν θα έχει καμία τύχη παρά την θηριώδη προώθηση των ΜΜΕ.

    Η κρίση που βιώνουμε εκτός από μεγάλες οικονομικές ανατροπές έχει φέρει και μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που οι πολίτες σκέφτονται αξιολογούν και αποφασίζουν.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 21/10/2012 09:59:46

    Nομιζω οτι δεν εχετε καταλαβει τι θα ειναι η Νεα Μεταπολιτευση.
    Η Νεα Μεταπολιτευση σε αντιθεση με την πρωτη θα ειναι συντηρητικη.Αυτο σημαινει λιγοτερα ελλειμματα,περισσοτερη αυστηροτητα,ταξη,πειθαρχια και βεβαιως πιεση σε ολους και στα λαικα στρωματα.
    Υπαρχουν μερικοι που νομιζουν οτι στη νεα μεταπολιτευση μπορει να υπαρχει μικροτερη πιεση στα λαικα στρωματα απ οτι στην παλια απλως επειδη θα τιμωρηθουν διεφθαρμενοι.Η διαφθορα δεν ειναι το κυριο πραγμα που χαρακτηριζει ενα συστημα ή καθεστως.Απλως χρησιμοποιειται πολιτικα.Το κυριο στοιχειο ειναι η παραγωγικη ή μη συσσωρευση.Εαν η νεα μεταπολιτευση θελει να ειναι ανοικοδομητικη και οχι σκορποχωρι οπως η παλια τα πραγματα θα σφιξουν για ολους.
    Τα περι "συστηματος" ειναι παραπλανητικα.Ενα ειναι το συστημα,το καπιταλιστικο και η τιμη της εργασιας θα παει οσο η παραγωγικοτητα και η ανταγωνιστικοτητα οριζει.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ ψυχραιμια 22/10/2012 16:09:10

      Ἂν νομίζετε ὅτι ἡ νέα μεταπολίτευση εἶναι ἁπλῶς ἡ μείωση τῶν ἐλλειμμάτων...

  7. Geros avatar
    Geros 21/10/2012 10:03:15

    "Θα μίλαγε για «αξιοκρατία», για «πάταξη της διαφθοράς και της διαπλοκής» έτσι γενικά, όπως όλοι σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης; Ή θα υπεδείκνυε τους συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους θα πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα, περιγράφοντας το ποια ακριβώς αυγά θα σπάσει και πώς;"

    Αμφιβάλλω για την δυνατότητα του λαού μας να αποδεχτεί τους συγκεκριμένους τρόπους που αναφέρατε. Η γενικόλογη αρλούμπα είναι μίνιμουμ προαπαιτούμενο για την πολιτική επιβίωση των πολιτικών μας και πιστέψτε με υπάρχουν πολλοί που αηδιάζουν με τον εαυτό τους επειδή πρέπει να μιλάνε έτσι και όχι συγκεκριμένα.
    Καλό παράδειγμα είναι το άρθρο του antinews για την δήλωση Βορίδη αλλά και τα σχόλια σε αυτό από την συντριπτική πλειοψηφία των αναγνωστών. Ο Βορίδης είπε με ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ το αυτονόητο , ότι δηλαδή αν δεν υπάρχει καμία επίπτωση για την μη αποπληρωμή κανενός δανείου θα σταματήσει πλήρως η αποπληρωμή ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ πράγμα που θα έχει οικονομικές επιπτώσεις σε εμάς τους υπόλοιπους. Δεν είναι δηλαδή μεταφορά της κρίσης στις πλάτες των τραπεζών όπως αφελώς πιστεύουν μερικοί αλλά μεταφορά των δανικών από τις πλάτες αυτών που τα πήραν και τα έφαγαν στις πλάτες των υπολοίπων (και μια φανερά κοινωνικά άδικη μεταφορά δανεικών , ζητάμε στην ουσία να πληρώσουν οι φτωχότεροι των Ελλήνων για το δάνειο πρώτης κατοικίας μεζονέτας στην Βούλα!).
    Μετά από όλες τις αντιδράσεις στην δήλωση Βορίδη όπου εν χορώ ζητούσαν όλοι να πεταχτεί στην πυρά ο ανάλγητος υπηρέτης των τραπεζών εσείς τι λέτε? Την μετάνιωσε ο Βορίδης την δήλωση του η όχι? Θα προσέχει άλλη φορά να λέει γενικόλογες αρλούμπες η όχι?
    Ο μέσος Έλληνας κατηγορεί τους πολιτικούς ότι άλλα λένε προεκλογικά και άλλα κάνουν μετεκλογικά αγνοώντας το γεγονός ότι για αυτό ακριβώς τους ψηφίζει. Νομίζετε ότι το τεράστιο ποσοστό συμπολιτών μας που ψήφισε ΠΑΣΟΚ το 2009 πίστεψαν πραγματικά ότι λεφτά υπάρχουν ή μήπως όλοι αυτοί που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις πρόσφατες εκλογές πίστεψαν ότι από την κρίση θα μας βγάλουν τύποι σαν τον Στρατούλη?? Οι πολίτες δυστυχώς ζητάνε να τους παραμυθιάζει κάποιος , αυτούς που δεν τους παραμυθιάζουν τους τρέμουν οι Έλληνες.

    • George avatar
      George @ Geros 21/10/2012 12:02:03

      Μας λέτε δηλαδή ότι αν γίνουν αυτά που υποστηρίζει ο κ.Βορίδης θα αποκατασταθούν στην κοινωνία μας τα συναλλακτικά ήθη;

      Σας πληροφορώ ότι τους κανόνες του fair trading τους έχουν καταπατήσει όλα σχεδόν τα τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την άρχουσα οικονομική τάξη της χώρας. Η τελευταία δε, δεν διακρίνεται από κανένα πνεύμα φιλελευθερισμού και απελευθέρωσης της οικονομίας. Με λίγα λόγια ένα μάτσο άνθρωποι που ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ και παρασιτούν εις βάρος όλων μας (ντε μεκ επιχειρηματίες και τραπεζίτες) προσπαθούν να αναδειχθούν σε τιμητές του fair trading.

      • Geros avatar
        Geros @ George 21/10/2012 16:36:19

        Δεν διαφωνώ στο ότι εμφανίζονται ως τιμητές διαπλεκόμενοι και ευνοημένοι. Δεν μας είπατε όμως επί της ουσίας είσατε υπέρ η κατά της κοινωνικοποιησης του δανείου για την μεζονέτα στην Βούλα?

  8. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 21/10/2012 10:29:11

    Mοιραία ήταν η εξέλιξη όσων δεν άκουσαν τον Κερένσκι και οδηγήθηκαν στην πείνα και την εξαθλίωση.
    Όσο για την κατάληξη, εδώ θα είμαστε. Όσοι προεξοφλούν πτώση μένει να δούμε τι θα λένε το καλοκαίρι όταν θα διαβάζουν όσα έγραφαν που θα τους παρατίθενται με copy paste: "Τότε, στην αγωνία μας, έγραφες πως η κυβέρνηση θα πέσει, θα έχει μοιραία κατάληξη. Δεν έπεσε, εσύ έπεσες έξω, τι λες για την ικανότητα σου στην πολιτική ανάλυση; " θα ρωτιούνται. Εδώ θα είμαστε. Scripta manent...

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ Κώστας ΜΠ 21/10/2012 10:52:48

      Καπως ετσι εχουν τα πραγματα !Ολο για το νεο που ερχεται χωρις να πεθανει το παληο βεβαια !Ολο για θηριωδη υποστηριξη των ΜΜΕ μιλαμε και περα βρεχει για την οικονομικη κατασταση της χωρας !Ολα τριγυρω αλλαζουνε κι'ολο τα ιδια μενουνε !Στην Σρι Λανκα μετα τα παρομοια μετρα νοικοκυρεματος δοκιμασαν την συνταγη της αριστερης ψευτοκουλτουρας με τα στελεχη της αρλουμπολογιας κι'επεσαν στα αγρια της πεινας και της εξαθλιωσης !Ως προς την ανασυνθεση του πολιτικου σκηνικου χιλιες φορες να γινει οταν ακουω σημερα εναν Ο.Βουδουρη της Δημαρ να ριχνει νερο στο μυλο του συριζα χωρις αιδω και λογικη μιλωντας για μη διαπραγματευση απο την κυβερνηση και αλλες μην πω βλακειες {που τις βρισκει ?} της δεκαρας !

      • Κώστας ΜΠ avatar
        Κώστας ΜΠ @ Ραβινος 21/10/2012 11:11:11

        Συμφωνώ Ραβίνε.
        Όπως σωστά λέει και ο Ψυχραιμία νέα μεταπολίτευση σημαίνει πριν και πάνω από όλα "ελλείμματα τέλος" και όχι μεταφυσικές κατάρες στο "σύστημα". Δεν υπάρχει ένα(1) κόμμα που να μην ομνύει στον ισοσκελισμένο προυπολογισμό. Απλά στο "πως" αρχίζει ο λαικισμός των πολιτικών και οι βαρύγδουπες αναλύσεις των αναλυτών, ιδίως των πασχόντων από "κάνε με πρωθυπουργό να δεις" σε πιο εκσυγχρονισμένη μορφή( = προτάσεις από διαδικτύου) με βαρύγδουπες λέξεις και επίθετα( "μεταρρύθμιση","σαρωτικές", "άμεσα") . Όποιος δεν το καταλαβαίνει πως ελλείμμματα τέλος( =ζόρι), πως η διαδικασία είναι επώδυνη επειδή είναι και αργόσυρτη, φωνάζει "φέρτε πίσω τα κλεμμένα"( στο δεκαπλάσιο να τα γυρίσουν οι Άκηδες δεν ξεχρεώνεις βρε καψερέ, είσαι ακόμη ελλειμματικός), μουτζώνει τους "300", παιδιαρίζει με "η χούντα δεν τελείωσε το 73" νομιμοποιώντας τα άκρα μέσα στην ανωριμότητά του κλπ.

        • Σωτ Μητραλ avatar
          Σωτ Μητραλ @ Κώστας ΜΠ 22/10/2012 16:12:27

          Αὐτὸ τὸ «νέα μεταπολίτευση=ἐλλείμματα τέλος» ποιός τὸ πρωτολάνσαρε;;; Διότι οἱ ὁμιλίες καὶ τὰ κείμενα ποὺ περιγράφουν τὴν ἰδέα ἔχουν ἀρκετὰ διαφορετικὸ περιεχόμενο...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Σωτ Μητραλ 22/10/2012 16:23:39

            Προφανώς εννοούν εσωτερικά ελλείμματα του Ελληνικού κράτους, και παραβλέπουν πώς θα χρηματοδοτηθεί (Ευρωπαικά) η μεταρρύθμιση και η (μελλοντική) ανάπτυξη.
            Φαντάζονται εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων; Το σίγουρο είναι ότι ενεργοποιήθηκαν έντονα όψιμα αντι-Κευνσιανά αντανακλαστικά...
            Εδώ βέβαια μπήκαμε στον πυρήνα του ζητήματος και αναλαμβάνουν να απαντήσουν πιό κατάλληλοι, από Κρούγκμαν, Ρουμπίνι κτλ μέχρι Ολλάντ και Μόντι...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ο Θείος 22/10/2012 16:24:16

            Κυρίως Στίγκλιτς...

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Κώστας ΜΠ 22/10/2012 16:16:17

      Ὤπα, ὤπα, ὤπα.

      «Τότε, στην αγωνία μας, έγραφες πως η κυβέρνηση θα πέσει, θα έχει μοιραία κατάληξη. Δεν έπεσε, εσύ έπεσες έξω, τι λες για την ικανότητα σου στην πολιτική ανάλυση; ” θα ρωτιούνται. Εδώ θα είμαστε. Scripta manent…»

      Πρῶτον: ἂν ἀπὸ τὸ παραπάνω κείμενο καταλάβατε ὅτι αὐτὸ ποὺ λέω εἶναι πὼς... θὰ πέσει ἡ κυβέρνηση, ξαναδιαβάστε το.

      Δεύτερον: ἡ πολιτικὴ ἀνάλυση εἶναι κάτι σὰν τὴν καφετζοῦ ἢ τὸν Πὼλ τὸ χταπόδι, προβλέπει ἐξελίξεις κι ἂν πέσει ἔξω ἀνακηρύσσεται ἄχρηστη; Ἢ ἐπισημαίνει ποιὲς ἐξελίξεις εἶναι ΜΗ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ καὶ γιὰ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, εἰ δυνατὸν προσφέροντας ἀντιπρόταση;

      Δηλαδὴ π.χ. ἂν κάποιος προειδοποιήσει ὅτι ἡ Χ.Α. ὀρέγεται, ἂς ποῦμε, πραξικόπημα, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν λάβει τελικὰ χώρα, ἀποδεικνύεται ἡ ἀχρηστία τοῦ προειδοποιήσαντος; Ὑπάρχει μιὰ σύγχυση ἐννοιῶν.

  9. θησεας avatar
    θησεας 21/10/2012 11:13:40

    κυριοι ,υποτιμαται την Ντορα, ΠΡΟΦΥΛΑΣΕΤΑΙ απο την φθορα της κυβερνησης...

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ θησεας 21/10/2012 22:08:53

      H εικόνα της είναι ταυτόσημη με την κυβέρνηση.Δεν συζητάμε αν θα σωθεί η Ντόρα,συζητάμε αν θα σωθεί εστω ενας απο τη φθορά.

  10. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 21/10/2012 11:36:11

    Ακριβώς έτσι είναι η κατάσταση.
    Είτε είσαι μαρξιστής, είτε φιλελεύθερος ή νεοφιλελεύθερος γνωρίζεις πως χωρίς παραγωγή υπεραξίας δεν λειτουργεί καμία κοινωνία.
    Ο Μάρξ είχε πει το περίφημο: οι κοινωνίες που δεν αναπαραγάγουν τις υλικές συνθήκες υπάρξεως τους καταρρέουν.
    Η παραγωγή υπεραξίας προϋποθέτει μεθοδικότητα. Αυτή από την πλευρά της προϋποθέτει πειθαρχία κοινωνική, οικονομική και νοοτροπίας.
    Η αμοιβή είναι συνάρτιση με το παραγόμενο προϊόν, παραγωγικότητα / ανταγωνιστικότητα.
    Η αρχή της Πειθαρχίας πρέπει να καλύπτει το σύνολο των συντελεστών του συστήματος.
    Υπέρτατη δύναμη πρέπει να είναι ο Νόμος και η αυτόματη, καθολική εφαρμογή του.
    Αυτό από την πλευρά του προϋποθέτει, πρώτιστα στην περίπτωση της χώρας μας, μεταξύ των άλλων, υποταγεί της Εκτελεστικής εξουσίας στο Νόμο. Π.χ. δεν επιτρέπεται να αποφασίζει ο υπουργός Δικαιοσύνης για την εφαρμογή του νόμου. Πρόκειται για μεσαιωνικές συμπεριφορές.

    Από τις κύριες πηγές της κακοδαιμονίας είναι η κοτσαμπάσικη νοοτροπία τόσο των πολιτικών δυνάμεων όσο και των οικονομικών ελίτ.
    Ο χαρακτήρας της πολιτικής ελίτ είναι αντικατρόπτισμα αυτού της οικονομικής.

    Η χώρα μας έχει ανάγκη ρήξης με τον εαυτό της.
    Υπάρχουν, όμως, οικονομικές δυνάμεις, παραγωγικές, ικανές να ηγηθούν μιάς νέας πορείας;
    Εννοώ δυνάμεις μέσα στην παραγωγή υπεραξίας, επιχειρηματίες, στελέχη, ειδήμονες, εργαζόμενοι. Αυτοί πρέπει να αποτελέσουν τη βάση και το υλικό των πολιτικών δυνάμεων. Η Αριστερά έχει σημαντικό ρόλο να επιτελέσει εδώ, αρκεί να πετάξει από πάνω της τη σκόνη των φαντασιακών ειδώλων και των ιδεολογημάτων.
    Η Φιλελεύθερη παράταξη οφείλει να πρωταγωνιστήσει της πορείας προς την αναγέννηση του Έθνους. Προς τούτο πρέπει να σκίσει το πέπλο της αράχνης που την έχουν περιτυλίξει αεριτζίδες μεταπράτες και οι ανεπαρκείς δικολάβοι που την στελεχώνουν.

    Όσο η συζήτηση αναλώνεται στις υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις, τα τζάκια και το σημερινό πολιτικό προσωπικό και δεν διεξάγεται με βάση τους υλικούς και τους πραγματικούς συντελεστές του κοινωνικού γίγνεσθαι, η Ελλάδα θα περιστρέφεται ανύμπορη γύρω από τον σκουριασμένο ετοιμόρροπο άξονά της πορευόμενη προς την αποσύνθεση.

    • Γιάννης Μ. avatar
      Γιάννης Μ. @ Μανιάτης 21/10/2012 19:09:56

      Το να αναπαράγουμε δεν αρκεί, να δημιουργήσουμε τις συνθήκες υπάρξεως απαιτείται

  11. Orfeas avatar
    Orfeas 21/10/2012 11:40:56

    Συγχαρητήρια πολλά...Για να πετύχει ωστόσο οτιδήποτε νέο απαιτείται μια ωρίμανση κοινωνική,που σημαίνει καταγραφή της κοινωνικής τάσης (που υπάρχει) και διάχυση της με περιεχόμενο συγκεκριμένο στη κοντή γνώμη.Τέτοια άρθρα συνεισφέρουν σε αυτό ακριβώς,αλλά θέλουν υποστήριξη με συνεχή επεξεργασία από όλους μας ώστε να είναι έτοιμο το υπόβαθρο του νέου πολιτικού φορέα!

  12. Γεωργία avatar
    Γεωργία 21/10/2012 11:58:19

    Το διακύβευμα είναι το εξής: όχι στο τι βδελυσσόμαστε ή αποστρεφόμαστε, αλλά το τι αντιπροτείνουμε στη θέση του.

    Και εάν κάποιοι νομίζουν ότι διακύβευμα είναι η σύμπλευση με την Μέρκελ ή τον Τσάβες, τότε θα τους φάει η μαρμάγκα. Ζούμε σε εποχή μετάβασης: τελειώνουν οι πολιτικές ολιγαρχίες, όπως τελείωσαν οι μοναρχικές προν 40 χρόνια. Ας το καταλάβουν, διότι ο εχθρός(ντόπιος και ξένος) καραδοκεί.

  13. βουλα ελευθεριαδου avatar
    βουλα ελευθεριαδου 21/10/2012 12:37:41

    η μόνη μετάλαξη που γίνεται αποδεκτή είναι ενός δεξιού πατριωτικού μετώπου, με άτομα βγαλμένα από την κοινωνία που ξέρουν τι θα πει ΦΠΑ και τι επιχειρηματικό δάνειο

    • panos avatar
      panos @ βουλα ελευθεριαδου 21/10/2012 13:28:59

      Δυστυχως εμεις βουλιαζουμε σιγα-σιγα.

    • ΓΚΙΟΙ avatar
      ΓΚΙΟΙ @ βουλα ελευθεριαδου 21/10/2012 19:56:50

      ΝΤΟ ΛΕΣ!!!
      Α ΟΙΚΟΝ ΠΡΑΜΑ Ε;.
      ΟΛ ΟΙ ΑΛ, ΑΧΡΗΣΤΟΙ ΕΝ;

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ βουλα ελευθεριαδου 21/10/2012 22:12:39

      Εχουμε πήξει απο τους ''πατριώτες'' που τρώνε το ΦΠΑ.

  14. Tsol avatar
    Tsol 21/10/2012 13:02:43

    Ότι πολιτικό σκηνικό και να προκύψει σε τι μπορεί να ελπίζει ο έλληνας όταν μόνο την τελευταία 20ετία στην ελλάδα υπήρξαν τα σκάνδαλα : χρηματιστήριο, ομόλογα, βατοπαίδι, siemens, μίζες σε εξοπλιστικά, δντ, λίστα λαγκάρντ, είσοδος της ελλάδα στο ευρώ με πλαστά στοιχεία της γκόλνμαν σαξ, ίμια, οτσαλάν, ολυμπιακοί αγώνες και πολλά άλλα μικρότερα για το οποία κανένας μα κανένας δεν πλήρωσε πλην του τσοχατζοπουλου; Σε όλα αυτά τα σκάνδαλα ενεπλάκησαν πρωθυπουργοί, κορυφαίοι υπουργοί. Σε τι μπορούμε να ελπίζουμε?? Δυστυχώς μόνο στα άκρα κύριοι μπορεί να ελπίζει ο λαός με όποια δεινά και αν αυτό συνεπάγεται. Γι' αυτό παίρνει ο σύριζα 30% και η χρυσή αυγή πλησιάζει το 15% και όσο παιρνάει ο καιρός θα αυξάνουν την επιρροή τους στον ταλαιπωρημένο και προδωμένο ελληνικό λαό.
    Η Ελλάδα είναι όπως μια μικρή πόλη στην οποία υπάρχουν τράπεζες, μαγαζιά, νοικοκυριά. Εκεί δημιουργείται μια συμμορία η οποία ληστεύει, τρομοκρατεί και εκμεταλεύται άπαντες, αλλά κανείς δεν τους ενοχλεί και ας ξέρει ότι αυτή η συμμορία είναι υπεύθυνη για όλα τα δεινά. Έτσι λοιπόν την μια μέρα κλέβουν την τράπεζα, την επόμενη κάποια μαγαζί, την μεθεπόμενη κάποιο σπίτι και ούτω καθεξής. Έτσι και στην ελλάδα έχει εγκατασταθεί μια συμμορία την τελευταία 40ετία που μέσω του πολιτικού συστήματος έχει φέρει την χώρα και τους πολίτες της σε αυτήν την κατάσταση που ζούμε σήμερα. Η λύση όσο απλή φαίνεται τόσο δύσκολο είναι να εφαρμοσθεί. Κανένα νέο πολιτικό σκηνικό δεν θα προσφέρει τίποτα στην χώρα, αντιθέτως θα συνεχίσει να απομυζεί τον ελληνικό λαό. Άν όμως όλοι οι εμπλεκόμενοι και ένοχοι για τα σκάνδαλα που το κάθε ένα είναι μαχαιρία στο σώμα της Ελλάδας και του ελληνικού λαού δικαστούν, τιμωρηθούν παραδειγματικά όπως τους αξίζει και σταματήσουν να δρουν σαν συμμορία τότε ίσως υπάρχει ελπίδα. Τότε ίσως και ο λαός να δεχτεί να κάνει όποια θυσία του ζητηθεί. Σήμερα σχεδόν όλοι οι έλληνες πιστεύουν ότι τους ζητείται να θυσιαστούν για να συνεχίσουν οι ίδιοι συμμορίτες την δράση τους. Πως να το δεχτούμε αυτό και πόσο αδαείς μπορεί να είμαστε για να πιστέψουμε ότι ένα νέο πολιτικό σκηνικό φτιαγμένο από τα ίδια υλικά του προηγούμενου θα μας βοηθήσει να ορθοποδήσουμε???

  15. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/10/2012 13:05:23

    Ως προς την γενική λογική συμφωνώ μέσες άκρες κ. Μητραλέξη.
    Η ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού έχει νόημα μόνον άν δημιουργήσει κόμματα επαρκώς συμπαγή από προγραμματική - πολιτική άποψη, και όχι ιδεολογίζουσες "κουρελούδες" με πολιτικό συνεκτικό ιστό που δεν σημαίνει τίποτε, των τύπων της δεκαετίας του '50 και '70 (μορφώματα από την ΕΡΕ και την ΕΚ μέχρι την ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, που έβγαλαν "στα δύσκολα" τόσο αντιφατικά πράγματα οπως Σαμαρά και Καμμένο, Βενιζέλο και Ραγκούση, Τσίπρα και Κουβέλη.
    Πολύ εύστοχα επισημάινετε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τι σημαίνει κόμμα με σαφή προγραμματική ταυτότητα: Πολύ συγκεκριμένη αυτοτοποθέτηση στο συνεχές «εθνική κυριαρχία-ευρωπαϊκός φεντεραλισμός». Δεν είναι τέτοιο κόμμα αυτό που περιέχει στους κόλπους του ταυτόχρονα και Σαμαρά και Καμμένο (ή και Δραγασάκη και Λαφαζάνη). Αυτά είναι πάτσγουωρκ, όχι προγραμματικά κόμματα.
    Θα πρόσθετα και κάτι άλλο: Η ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού δεν θα γίνει τόσο με πολιτικές πρωτοβουλίες του α΄ή β' ηγέτη, αλλά θα προκύψει κυρίως ως αποτέλεσμα της "βίας των καταστάσεων". Θα είναι (ειρωνικά παρεαπέμπω σε Βάρναλη) "ώριμο τέκνο της ανάγκης" και όχι "άγουρο τέκνο της οργής".
    Και θα προηγηθεί η ακόμη μεγαλύτερη εξασθένηση της επιρροής του "διαπλεκόμενου", κρατικοδίαιτου επιχειρείν, πρίν διαφανεί αχνά η νέα μορφή του πολιτικού σκηνικού. Μια εξασθένηση που ήδη λαβαίνει χώρα, αλλά έχει δρόμο για να ολοκληρωθεί.
    Υπομονή λοιπόν, και μη ξεχνάμε, όπου λαλούν πολύ (και πολλοί) κοκόροι, αργεί να ξημερώσει.

    • avax avatar
      avax @ Ο Θείος 22/10/2012 12:54:52

      Σωστά θείε.
      Ας περιμένουμε μέχρι να ψηφιστούν τα μέτρα,
      να περάσει η 17 Νοέμβρη και η 6 Δεκέμβρη και μόλις ο Τσίπρας θα είναι έτοιμος, η ανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού θα προκύψει ως “ώριμο τέκνο της ανάγκης” και όχι “άγουρο τέκνο της οργής”.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ avax 22/10/2012 13:05:12

        Έχει όμως τόοοοση υπομονή ο κ. Δραχμαζάνης και αντέχει τόσο αργό βάδισμα ο κ. στράτα-Στρατούλης;
        Και τι θα γίνουν μέχρι τότε όλοι αυτοί που περιμένουν εναγωνίως την δραχμή Φιλοθέης (ή το σεκέλ Ψυχικού) γαι να επανεπενδύσουν; Θα τους αφήσουμε να πάθουν εγκεφαλικό από το άγχος;

  16. panos avatar
    panos 21/10/2012 14:11:14

    Αν και εκτος θεματος μολις διαβασα δηλωση του γ. Γιακουματου στο real fm,που λεει να κλεισουν τα καταστηματα που δεν μπορουν να ανταπεξελθουν στις οικονομικες τους υποχρεωσεις. Να τον χαιρομαστε τον βουλευτη μας με τις δηλωσεις του, που δειχνει ποιοι ειναι οι εκπροσωποι του Λαου στη βουλη, και να τον εχουμε στα υποψιν για τη διαμορφωση του καινουργιου πολιτικου σκηνικου...........

  17. Πέτρος avatar
    Πέτρος 21/10/2012 15:44:14

    ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ! Μια εξεταστική θα γίνει, αυτή για το ΜΝΗΜΟΝΙΟ. Καμία χάρη στους δοσίλογους, αλλιώς θα έχεις πολύ γρήγορα το τέλος τους.

  18. Στρυμών avatar
    Στρυμών 21/10/2012 15:51:45

    Οι ιδεολογίες ήταν για να κρατάνε τα πρόβατα στο μαντρί Τι θέλουμε; Ένα κόμμα μικρό , "καθαρό" , "νοικοκυρεμένο"; Όποιος θέλει τέτοιο κόμμα να πάει στο ΚΚΕ. Η ΝΔ πρέπει να εκφράσει τις ανησυχίες , τους προβληματισμούς και τις ανάγκες του μέσου Έλληνα και τέτοιος μπορεί να είναι ο μέσος μη διευθαρμένος πρώην πασόκος , μετριοπαθής αριστερός , μετριοπαθής δεξιός , κεντρόος ή όπως αλλιώς θέλετε να τον χαρακτηρίσουμε. Τα πράγματα στην παγόσμια οικονομία και πολιτική είναι δεδομένα. Είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε μέσα σ' αυτά τα πλαίσια και επιβιώσουμε. Όσοι λένε τα αντίθετα ή μεγάλοι ψεύτες είναι οι μεγάλοι γραφικοί. Α! και πατριώτης καλός είναι αυτός που εφαρμόζει τους νόμους της πατρίδας , θέλει δικαιωσύνη και αξιοκρατία , κρατά καθαρούς τους δρόμους και τα δημόσια κτίρια , εφαρμόζεις τις υποχρεώσεις του και διεκδικεί τα δικαιώματά του.

    • Aννουλα του Bορρα avatar
      Aννουλα του Bορρα @ Στρυμών 22/10/2012 04:37:50

      Για την Μπελιτσα ειναι οι ιδεες σου

      • Aννουλα του Bορρα avatar
        Aννουλα του Bορρα @ Aννουλα του Bορρα 22/10/2012 04:44:18

        Και το δικαιοσυνη με Ω !!!!!!Ελεος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 21/10/2012 15:57:57

    Αυτή τη στιγμή για να γίνει μία καινούρια πολιτική προσπάθεια χρειάζεται μία φυσιογνωμία δυνατή και μία ομάδα επίσης δυνατή. Αυτή η ομάδα θα συσπειρώσει κόσμο γύρω της. Δεν βλέπω τώρα κάτι τέτοιο, ειδικά στον κεντροδεξιό χώρο. Φυσικά, αυτό είναι το ζητούμενο, ειδικά στον ευρύτερο πατριωτικό χώρο που πιάνει και παρυφές της Αριστεράς. Όμως, προς το παρόν, δεν διαφαίνεται τίποτα στον ορίζοντα. Ή μάλλον διαφαίνεται το εφιαλτικό σκηνικό Τσίπρας-ΧΑ...
    Εκτός και αν εμφανιστεί κάποια προσωπικότητα από τον επιχειρηματικό κόσμο. Για να είμαι ειλικρινής, τους προτιμώ από τους επαγγελματίες της πολιτικής.

  20. Βασίλης Γκιώνης avatar
    Βασίλης Γκιώνης 21/10/2012 18:55:36

    Αγαπητέ κύριε Μητραλέξη,
    διάβασα στο άρθρο σας την επισήμανση να έρθουνε νέα πρόσωπα στο προσκήνιο κτλ.
    Πώς θα έρθουνε αυτά τα νέα πρόσωπα στο προσκήνιο;;;
    Δεν πρέπει να τους ψηφίσει κάποιος για να μπούνε στο προσκήνιο και να δείξουνε τι αξίζουνε;;;
    Στις προηγούμενες εκλογές προσπάθησε ο πρόεδρος να προωθήσει κάποια νέα πρόσωπα και πήγανε όλοι άπατοι.
    Πρώτοι σε σταυρούς όλοι οι της παράγκας με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους!!!
    Πώς θα μπούνε νέα πρόσωπα όταν οι μάζες πάνε με την παλιά νοοτροπία;;;

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Βασίλης Γκιώνης 21/10/2012 20:43:07

      Ξέρεις γιατί αγαπητέ; Διότι στις προηγούμενες εκλογές, ο μέσος όρος ηλικίας αυτών που ψήφισαν ΝΔ ανέβηκε πάρα πολύ. Οι νέοι πήγαν παραλία, ή Σύριζα ή ΧΑ. Ποιοι να κάνουν την ανανέωση; Οι 60ρηδες; Αυτοί ψηφίζουν Τραγάκη...

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Βασίλης Γκιώνης 22/10/2012 16:20:54

      Ἐδῶ διαφωνῶ μαζί σας. Πρῶτα πρῶτα, μὲ τὶς «προηγούμενες ἐκλογὲς» ἀναφέρεστε στὶς 6 Μαΐου, ὅταν ὑπῆρχε σταυρὸς ἄρα ἐπιλογὴ προσώπων. Ἐκεῖ ἡ ΝΔ πῆρε 18%, ἄρα ὁ κύριος κορμὸς τῶν ψηφισάντων ἦταν μᾶλλον οἱ... κλινικὲς περιπτώσεις, καὶ ὅπως σχολιάζει ὁ ΒΙΣ ὑφίσταται καὶ ἡλικιακὸς παράγων. Πέραν τούτου ὅμως: τὸ ἐγχείρημα ἀνανέωσης συνίσταται στὸ... νὰ ἐπιτραπεῖ σὲ κάποιον νὰ μετάσχει στὶς λίστες, δίπλα σὲ φεουδάρχες καὶ δεινοσαύρους; Ἀλλιῶς τὴν φαντάζομαι τὴν ἀνανέωση.

      Ἐπίσης, στὸ παραπάνω ἄρθρο τονίζω ὅτι τὸ ζητούμενο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ (καὶ αὐτὸ εἶναι σημαντικὸ σημεῖο) νὰ μποῦν νέα πρόσωπα στὸ τρέχον προσκήνιο, ἀλλὰ νὰ ἀλλάξει τελείως τὸ ἴδιο τὸ προσκήνιο. Πρὸς Θεοῦ, δὲν ζητᾶμε ἀνακύκλωση.

  21. J. Van Elsing avatar
    J. Van Elsing 21/10/2012 19:55:22

    Συγχαρητηρια στον αρθρογραφο και στους σχολιαστες. Πολυ ωραια και επoικοδομητικη συζητηση και ανταλλαγη επιχειρηματων σε πολιτισμενο τονο. Πλην ομως δεν λαμβανονται αρκετα υπ'οψη τρεις παραγοντες που θα εχουν καθοριστικο ρολο στις πολιτικες και κοινωνικες εξελιξεις. Τρεις ωρολογιακες βομβες: 1)της αντιδρασης της κοινωνιας στο αφορητο βαρος των νεων μετρων 2) της ατιμωρησιας των υπευθυνων της καταστροφης και των σκανδαλων 3) της λαθρομεταναστευσης. Η καθε μια απο αυτες η και ολες μαζι μπορουν να εκραγουν με εντελως απροβλητες συνεπειες. Εννοειται οτι μια τετοια εκρηξη θα επιταχυνθει αν δουν οι Ελληνες οτι καποιοι τολμουν να διαιωνισουν το καταστρεπτικο ΠΑΣΟΚ, σχηματιζοντας ενα ΠΑΣΟΚ της δεξιας (η δεξια του ΠΑΣΟΚ μαζι με τη ΝΔ και καποιους αλλους) και ενα ΠΑΣΟΚ της αριστερας (η "αριστερα" του ΠΑΣΟΚ με το ΣΥΡΙΖΑ κλπ). Ελπιζω δε οτι ο Σαμαρας καταλαβαινει πως ειναι αδυνατο να επιβιωσει πολιτικα αν παρει μαζι του Διαμαντοπουλου, Λομβερδο, ΧρυσοχοÏδη! Γιατι οχι τοτε και ΓΑΠ, Παγκαλο και Παπακωνσταντνου;

  22. ΓΚΙΟΙ avatar
    ΓΚΙΟΙ 21/10/2012 20:01:06

    Το νέο θα έρθει.Το πως είναι αγνωστο.
    Μπορεις να κόψεις όλα τα λουλούδια, αλλά δεν μπορεις να εμποδίσεις τον ερχομό της Ανοιξης, κατα τον ΠΑΜΠΛΟ ΝΕΡΟΥΝΤΑ.

  23. Το όνομα του Ρόδου avatar
    Το όνομα του Ρόδου 21/10/2012 20:14:59

    Ο τολμηρός που θα δημιουργήσει νέο κόμμα θα πρέπει να γνωρίζει ότι θα ξεκινήσει από μονοψήφιο νούμερο. Ιδού η ρόδος,,,,,,,,,,,,,,,,,

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.