#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/12/2011 16:54
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τακτική και στρατηγική της ΝΔ στον δρόμο προς την αυτοδυναμία



Ανεβάσαμε χθες ένα κομμάτι - συνολική εκτίμηση των τελευταίων δημοσκοπήσεων για να προετοιμάσουμε μια γενικότερη συζήτηση για τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτές και την τακτική που πρέπει να ακολουθήσει η ΝΔ στο δρόμο προς την αυτοδυναμία (Κέρδισε ή έχασε ο Σαμαράς από την κυβέρνηση Παπαδήμου;)

Η ΝΔ καλείται να αποκτήσει ποσοστά θερμοκρασίας πυρετού. Τουτέστιν να προσθέσει ένα 6% – 7%  στο σημερινό περίπου 30% που φαίνεται πως έχει διασφαλίσει. Το ερώτημα είναι από πού θα το βρει, αλλά και πως θα το βρει.

Με τον τρόπο που πηγαίνουν σήμερα τα πράγματα (πλήρης απαξίωση ΠΑΣΟΚ και συνακόλουθη συνολική απαξίωση του πολιτικού σκηνικού) θα χρειαστούν περίπου τέσσερις  μήνες για να αποκτήσει η ΝΔ ποσοστά αυτοδυναμίας αν συνεχιστεί η ίδια πορεία με τα ίδια χαρακτηριστικά και τα ίδια αποτελέσματα. Πράγμα το οποίο, όμως, δεν εγγυάται κανείς, δεδομένου ότι οι αντίπαλοί της δεν θα κάτσουν να περιμένουν άπραγοι να αποκτήσει η ΝΔ αυτοδυναμία

Σε κάθε περίπτωση, οι τρεις τελευταίες δημοσκοπήσεις (Public Issue, VPRC, Metron Analysis) έδειξαν μία ρότα.

Ένα το κρατούμενο: Οι εκλογές είναι απαιτούμενο για την διακυβέρνηση της χώρας από μια ισχυρή κυβέρνηση με νωπή λαϊκή εντολή και τις ζητάμε. Το 52% (Public Issue) του κόσμου λέει ότι χρειάζονται.

Από εκεί και πέρα, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν και άλλα πράγματα που η ΝΔ πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν της:

 Πρώτον: Η αντίθεση του λαού στο μνημόνιο (που, υπενθυμίζουμε, δεν ψήφισε η ΝΔ) παραμένει ως ένα από τα κυρίαρχα δεδομένα της πολιτικής συγκυρίας, σε ποσοστά 60% έως και πάνω από 70%.

Δεύτερον: Με την γενικότερη απαξίωση των κομμάτων υπάρχει πλέον χώρος για την δημιουργία ενός εκσυγχρονιστικού – μνημονιακού κόμματος  που θα κάνει αφενός πιο πολύπλοκο το πολιτικό σκηνικό, αφετέρου όμως θα αποδυναμώσει έτι περαιτέρω το ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VPRC αυτό το κόμμα έχει αποδοχή 15% - 20% και όπως όλοι γνωρίζουμε καταβάλλεται συντονισμένη προσπάθεια από τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ να συμπεριλάβει την νεοφιλελεύθερη πτέρυγα της ΝΔ, το «εκσυγχρονιστικό-νεοφιλελεύθερο» ΠΑΣΟΚ, την Ντόρα και ένα μέρος της ΔΗΑΡΙ του Κουβέλη.

Τι συμπεράσματα βγαίνουν από τις προηγούμενες κυρίαρχες, κατά την γνώμη μας, εκτιμήσεις;

Πρώτον, η αντιμνημονιακή πολιτική  «ακουμπά» στην ευρεία κοινωνική πλειοψηφία.

Δεύτερον, κάθε προσπάθεια να αλλάξει η προεκλογική ατζέντα από την κυρίαρχη αντίθεση μνημόνιο – «αντιμνημόνιο» φαίνεται λάθος. Φαντάζεστε να υπάρξει ένα εκλογικό αποτέλεσμα με το οποίο δεν θα καταδικάζονται σε εθνικές εκλογές το μνημόνιο και τα κόμματα που το ψήφισαν;

 Η στάση απέναντι στο μνημόνιο θα είναι λοιπόν το κυρίαρχο θέμα στις εκλογές που έρχονται. Το γεγονός ότι η πολιτική της ΝΔ θα πρέπει να χαραχθεί με δεδομένα τα αποτελέσματα που δημιούργησε η εφαρμογή του μνημονίου είναι επίσης σωστό, αλλά είναι άλλης τάξης ζήτημα.

Με άλλα λόγια, ο Σαμαράς καλά κάνει και επανεξετάζει την πολιτική του με βάση τα καταστροφικά δεδομένα στα οποία οδήγησε την χώρα η κυβέρνηση Παπανδρέου. Είναι αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να κάνει τακτικούς ελιγμούς (όπως η στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου) προκειμένου να βοηθήσει την χώρα από το αδιέξοδο, αλλά και να μην χρεωθεί αυτός την καταστροφή (το αντίθετο θα ήταν πολιτική αυτοκτονία).

Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να αφήσει το σχοινί επάνω στο οποίο κρέμεται η δυναμική που απέκτησε στον λαό, την αντιμνημονιακή δηλαδή πολιτική.

Παράλληλα η πολιτική εμπειρία έχει δείξει ότι η ΝΔ πρέπει να εμπνεύσει τους πολίτες, να δώσει την προσδοκία, την ελπίδα, την προοπτική. Να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Και σε αυτό μπορεί να την διευκολύνει η συμμετοχή στην κυβέρνηση Παπαδήμου. Πως; Δείχνοντας από τώρα η ΝΔ πως θα κυβερνήσει με την στάση που θα κρατήσει στις αποφάσεις που καλείται να λάβει η σημερινή κυβέρνηση.

Σήμερα βρισκόμαστε στον «πάτο» της κρίσης. Στην Metron Analysis ο βαθμός ικανοποίησης από τη ζωή (life satisfaction index) περιορίστηκε ακόμη περισσότερο, στο 30% από το 33%, ενώ όσοι δηλώνουν πολύ ή αρκετά δυσαρεστημένοι από τη ζωή τους, από το 38% του Ιουλίου έφτασαν στο 43%. Το 89% πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση είναι χειρότερη από πέρυσι και το ποσοστό όσων θεωρούν ότι τα πράγματα στη χώρα πηγαίνουν προς τη «λάθος κατεύθυνση» βρίσκεται στο 84%.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι το χωράφι της αισιοδοξίας και της ελπίδας είναι ακαλλιέργητο. Όποιος το οργώσει, κερδίζει.

Μπορεί να το «οργώσει» η κυβέρνηση Παπαδήμου; Είναι εν δυνάμει αντίπαλος της ΝΔ η κυβέρνηση Παπαδήμου; Έχουμε ξαναγράψει ότι η κυβέρνηση Παπαδήμου δεν είχε την αποδοχή που είχαν οι άλλες κυβερνήσεις όταν ξεκινούσε η θητεία τους, όπως έχει επισημάνει και άλλη φορά «η νέα κυβέρνηση είναι χωρίς κοινωνική νομιμοποίηση».

Η VPRC εκτιμά ότι αποδοχή της κυβέρνησης Παπαδήμου σε πολιτικές και πρόσωπα, είναι πολύ χαμηλότερη από την «αποδοχή Παπαδήμου» και επομένως τις επόμενες εβδομάδες θα επιστρέψει η πολιτική δυσαρέσκεια. Άλλωστε το 81% είναι ήδη δυσαρεστημένοι από την λειτουργία της (Public Issue). Αν μάλιστα συμβεί ένα απευκταίο «πιστωτικό γεγονός» η απαξίωση θα είναι ραγδαία.

Συμπέρασμα: η κυβέρνηση Παπαδήμου δύσκολα θα τα καταφέρει, ευκολότερα θα αποτύχει.

Προϋπόθεση: η ΝΔ να αποκτήσει συμμαχίες ή την κοινωνική ανοχή ακόμη και από αυτούς που δεν θα την ψηφίσουν. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δείξει πολιτική ωριμότητα. Είναι ήδη το κόμμα με την καλύτερη πολιτική στάση, αλλά τα ποσοστά είναι χαμηλά (13,2%). Η συναίνεση στη συγκρότηση της κυβέρνησης Παπαδήμου έγινε αποδεκτή από την κοινωνία («Κέρδισε ή έχασε ο Σαμαράς από την κυβέρνηση Παπαδήμου;»

Στο θέμα της ανοχής (της αποδοχής δηλαδή ακόμα και από ψηφοφόρους που παραδοσιακά δεν ψηφίζουν ένα κόμμα) παίζει ρόλο πάντα ο αρχηγός. Ο Σαμαράς πρέπει να αναδειχθεί ως εθνικός ηγέτης. Αυτό δεν είναι θέμα δημοφιλίας, αλλά κύρους, αξιοπιστίας και προσωπικής εγγύησης. Στην παρούσα συγκυρία έχει το πλεονέκτημα ότι σε σύγκριση με τους υφιστάμενους αρχηγούς ή δελφίνους του ΠΑΣΟΚ είναι ο μόνος που μπορεί να εκφράσει την μεγάλη αστική παράταξη με όρους πολιτικής κυριαρχίας (μόνο ο Λοβέρδος εμφανίζεται κάπως σ’ αυτό τον τομέα).

Καταλήγοντας, η συνταγή της εκλογικής επιτυχίας και της αυτοδυναμίας για τη ΝΔ είναι κατά την γνώμη μας η εξής: αντιμνημονιακός λόγος, ελπίδα και αισιοδοξία στον λαό, διεύρυνση της λαϊκής αποδοχής και σωστή τακτική συμμαχιών.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Fanis avatar
    Fanis 11/12/2011 17:12:52

    Ναι !
    Απο τη μια βριζουμε τις "εταιρειες δημοσκοπησεων" οτι ειναι στημενες (και ειναι οι πιο πολλες) απο την αλλη οταν μας βολευει ειναι ΟΚ.

    Παιδια ,η ΝΔ εχει 21-26% (?) και αυτο ειναι προβλημα ..
    Δεν μπορει να μην το καταλαβαινετε αυτο..

    Ακομα και ο "αξιοτιμος δοκτωρ Φαηλος" θα μπορουσε να το .."μυρισθει" αυτο..

    Υ.Γ
    Οπως συνηθως ¨κοψτε το".. Οπως συνηθως...

    • factorx avatar
      factorx @ Fanis 11/12/2011 17:20:13

      Το ΥΓ αποδεικνύει πόσο "αντικειμενικός" είσαι. Δεν ανέβηκε στο σχόλιό σου; Και επιβεναιώνεις την εμπάθεια σου με αυτά πουη λες για τον Φαήλο. Κατά τα άλλα αν πρόσεξες χρησιμοποιούμε όλες τις δημοσκοπήσεις, δεν μπορεί όλες να είναι λάθος.

      (κατά τα άλλα ελπίζω να αποζημιώνεσαι για το κόπο σου να σκοτωθείς να σχολιάσεις πριν καλά καλά ανέβει το κείμενο, με έτοιμη απάντηση. ετσι;)

  2. SKAIs avatar
    SKAIs 11/12/2011 17:17:38

    Ο Λοβέρδος είναι παλαιός Κνίτης, φιλαράκι του Θέμου και του Ράπτη από το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ. Αυτό σημαίνει ότι το συνοθύλευμα θα τον στηρίζει με νύχια και με δόντια. Αναρωτιέμαι, όμως, πώς αυτό μπορεί ν' αναδειχθεί για νακαταλάβει ο κόσμος τι εστί ΑΣΤΟΣ Λοβέρδος!!!!

  3. Μπούφος avatar
    Μπούφος 11/12/2011 17:20:30

    Καλά ολ' αυτά και μακάρι να επιτευχθεί αυτή η πολυπόθητη αυτοδυναμία, να πάρουν σάρκα και οστά όσα εν γνώσει του ή υποσυνείδητα υπόσχεται ο Σαμαράς (άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ο βασανισμένος μικρομεσαίος από τον οποίο ζητάει ψήφο έχει εναποθέσει επάνω στον -ευχόμαστε- επόμενο πρωθυπουργό περισσότερα από όσα εκείνος έχει πει ότι θέλει να κάνει).
    Αλλά τίποτε δεν έχει σημασία αν δεν γίνουν εκλογές σύντομα. Με όσα λέγονται τις τελευταίες μέρες, ακόμη και η 19η Φεβρουαρίου μου φαίνεται πολύ μακριά και πολύ αργά.

  4. hdgr avatar
    hdgr 11/12/2011 17:28:48

    Φίλτατε Φάκτορα , λες

    "Καταλήγοντας, η συνταγή της εκλογικής επιτυχίας και της αυτοδυναμίας για τη ΝΔ είναι κατά την γνώμη μας η εξής: αντιμνημονιακός λόγος, ελπίδα και αισιοδοξία στον λαό, διεύρυνση της λαϊκής αποδοχής και σωστή τακτική συμμαχιών."

    Η απορία μου είναι:

    Πως τα παραπάνω θα επιτευχθούν ενώ η ΝΔ θα συμμετέχει και θα ψηφίζει τα ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ , ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ , της κυβέρνησης Παπαδήμου;

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ hdgr 11/12/2011 22:06:18

      Η αυτοδυναμία είναι το ζητούμενο. Όμως, η επίτευξή της με υποσχέσεις παπανρεϊκού χαρακτήρα θα φέρει την αποτυχία και θα εμβαθύνει την κρίση.
      Θα οδηγήσει δε σε πλήρη απαξίωση των θεσμών της Δημοκρατίας.
      Κι ας μη ξεχνάμε πως ένα Κράτος δεν κυβερνιέται μόνο από τον πρωθυπουργό του. Η ΝΔ έχει πολλούς άχρηστους γόνους και απογόνους.

      • hdgr avatar
        hdgr @ Μανιάτης 12/12/2011 00:01:42

        Φίλε Μανιάτη
        Παπανδρεϊκή πολιτική , μάλιστα χειρίστου είδους , είναι η μνημονιακή πολιτική που βιώνει η χώρα σήμερα.

        Ο κόσμος δεν θέλει υποσχέσεις , να δει λίγο φως θέλει.
        Και σκληρά μέτρα μπορεί να υποστηρίξει , υπό προϋποθέσεις όμως . Να μερικές.

        Να είναι ενταγμένα σε γενικότερο σχέδιο διάσωσης της χώρας με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Το σχέδιο αυτό να εξηγηθεί αναλυτικά και πειστικά στον λαό , όχι μπαλκονάτες γενικολογίες . Αυτό ήδη έπρεπε να είχε αρχίσει από όποιον φιλοδοξεί να κυβερνήσει την χώρα. Δεν το βλέπω από κανένα.

        Να είναι δίκαια , δηλαδή επιτέλους να συνεισφέρουν οι μόνιμα φοροδιαφεύγοντες και οι "εξαγωγείς κεφαλαίων " στις ελβετικές τράπεζες και στις ωραίες νήσους.
        Αυτό χρειάζεται "κότσια" και απεμπλοκή από την διαπλοκή.

        Να υλοποιηθούν από πολιτικούς με ΚΑΘΑΡΟ ΠΡΟΣΩΠΟ.
        Εδώ θα συμφωνήσουμε . Δυστυχώς ο Αντώνης Σαμαράς στη ΝΔ έχει να αντιμετωπίσει και πολιτικούς παλαιάς κοπής , γόνους , απογόνους και διαπλεκόμενους.
        Το φαινόμενο αυτό ,στον ένα ή άλλο βαθμό , αφορά ανεξαιρέτως όλα τα κόμματα , για να μην το περιορίζουμε μόνο στην ΝΔ.
        Βέβαια το θέμα αυτό εξαρτάται και από μας , δηλαδή την ψήφο μας , ή καλύτερα ας προσέξουμε που θα βάλουμε τον ...σταυρό μας.

        Να τιμωρηθούν παραδειγματικά όσοι έφεραν , με τον ένα ή άλλο τρόπο , την χώρα στο σημείο αυτό. Μην υποτιμάτε το σύνθημα " φέρτε πίσω τα κλεμμένα".
        Δεν μιλάμε για πράξεις αντεκδίκησης , μιλάμε για εφαρμογή των νόμων , για απόδοση δικαιοσύνης.

  5. VASILIS avatar
    VASILIS 11/12/2011 17:41:03

    Η αυτοδυναμία είναι ο στόχος γιατί μόνο αυτοδύναμες κυβερνήσεις κατάφεραν στη μεταπολεμική Ευρώπη να κάνουν μεγάλες τομές. Και τέτοιες τομές χρειάζεται η χώρα για να βγεί από το σημερινό αδιέξοδο.
    Η τακτική που πρέπει να ακολουθήσει η ΝΔ προς την αυτοδυναμία, εκτός από τον σταθερό και τεκμηριωμένο πολιτικό λόγο απέναντι στο Μνημόνιο, απαιτεί την άμεση παρουσίαση ολοκληρωμένου προγράμματος διακυβέρνησης αλλά και σαφείς ενδείξεις για αυτούς που θα το υλοποιήσουν. Οι πολίτες απαιτούν την αλήθεια στον πολιτικό λόγο και σε αυτή την αλήθεια εντάσσονται και τα πρόσωπα.
    Το κυρίαρχο πρόσωπο σήμερα και αύριο στη χώρα είναι ο Αντώνης Σαμαράς και με αυτόν μπροστάρη πρέπει να υλοποιείται κάθε βήμα επικοινωνίας του προγράμματος διακυβέρνησης. Όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να γίνουμε στρατιώτες ενημέρωσης και διάχυσης της αλήθειας στην κοινωνία που περνάει δύσκολες μέρες και για το λόγο αυτό έχει αναπτύξει αισθητήριο τέτοιο που θα οδηγήσει τις σωστές λύσεις στην εφαρμογή τους από μία ισχυρή κυβέρνηση της ΝΔ με επικεφαλής αυτόν που πριν δύο χρόνια συντριπτικά επέλεξε.

  6. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 11/12/2011 17:56:58

    ....κι αντιμνημονιακές δράσεις γενικότερα...δεν αντέχονται τα μέτρα, δεν αντέχεται το ξεπούλημα της χώρας....

  7. Aris. A avatar
    Aris. A 11/12/2011 18:11:34

    Η ΝΔ ως κόμμα που κυβέρνησε την χώρα έχει και αυτή ευθύνες για το γεγονός που φτάσαμε ως εδώ.

    Πολυ μικρότερες από το Πασόκ αλλά σε ένα μέρος της συνείδησης του κόσμου κατηγοριοποιείται στα κόμματα που μας έφεραν ως εδώ.

    Μάλλιστα τα ΜΜΕ φροντίζουν να υπερτονίζουν τις ευθύνες της προσπαθώντας να διασώσουν το Πασόκ.

    Επειδή δεν ψήφισε το μνημόνιο την βοηθάει να μην έχει τις εκλογικές απώλειες του Πασόκ.

    Τα δύσκολα για την οικονομία και τους πολίτες είναι μπροστά.

    Θεωρώ ότι στην ουσία τι σημαίνει λιτότητα το βλέπουμε από το Σεπτέμβριο και μετά.

    Το 2012 η ανεργία θα πολλαπλασιαστεί ενώ η αυξημένη φορολογία θα ροκανίσει τα εναπομείνοντα εισοδήματα.

    Ο Ζισκάρ Ντε Εσταίν μίλησε για πτώση του βιοτικού επιπέδου κατά 40% και μάλλον εκεί οδηγούμαστε με αποφάσεις που θα πάρει η κυβέρνηση Παπαδήμου στην οποία συμμετέχει η ΝΔ αρα πλέον ειδικά εάν παραταθεί ο χρόνος της κυβέρνησης Παπαδήμου τότε μπαίνει για τα καλά στο κάδρο των φιλομνημονιακών δυνάμεων.

    Θα πει κάποιος να φύγει από την κυβέρνηση.

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετά τις αποφάσεις που πάρθηκαν και την ανάγκη ισοσκελισμένων προυπολογισμών είτε Παπαδήμος είτε Σαμαράς είτε Παπανδρέου στο τιμόνι τα μέτρα θα πρέπει να είναι πάρα πολύ άγρια για να επιτευχθούν οι οικονομικοί στόχοι που έθεσε η Μέρκελ.

    Παράλληλα στην κοινωνία φουντώνει μια συζήτηση αν η Ελλάδα μπορεί να μείνει στο ευρώ και με ποιο κόστος.

    Ολοι αναρρωτιούνται Ευρώ ή δραχμή ή κάποια άλλη λύση.

    Αρα πρώτα από όλα τα κόμματα πρέπει να τοποθετηθούν στο τι πρέπει να κάνουμε μένουμε ή φεύγουμε για να αναπτύξουν αργότερα και τις προτάσεις τους.

    Προσωπικά αυτό που λείπει σήμερα από τα κόμματα είναι μια ολοκληρωμένη οικονομική πλατφόρμα ώστε οι πολίτες να τοποθετηθούν εκλογικά και να πάρουν πραγματικά την ευθύνη της ψήφου τους.

    Αν οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις θεωρούν την παραμονή μας στο ευρώ μονόδρομο και για να το λένε έτσι θα είναι και μην χάνουμε τον χρόνο μας με φαντασιώσεις τότε σκύβουμε το κεφάλι χάνουμε το 40% των εισοδημάτων μας η ανεργία στην αρχή θα φτάσει στο 30% παραδίδουμε τα κλειδιά στην Μέρκελ και τελειώνει το πράγμα.

    Νομίζω ότι τα πάντα ξεκινούν από την απάντηση του θεμελιακού ερωτήματος ευρώ ή κάτι άλλο.

  8. Justice avatar
    Justice 11/12/2011 18:26:28

    "...όλοι γνωρίζουμε καταβάλλεται συντονισμένη προσπάθεια από τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ να συμπεριλάβει την νεοφιλελεύθερη πτέρυγα της ΝΔ, το «εκσυγχρονιστικό-νεοφιλελεύθερο» ΠΑΣΟΚ, την Ντόρα και ένα μέρος της ΔΗΑΡΙ του Κουβέλη."

    Να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου;

    Γιατί η νεοφιλελεύθερη πτέρυγα της ΝΔ να επιδιώξει την δημιουργία νέου κόμματος, όταν οι πολιτικές επιλογές του Προέδρου έχουν την απόλυτη στήριξή τους;
    Η λεγόμενη "πεντάδα" άλλωστε, τον τελευταίο καιρό εκθειάζει την πολιτική μεταστροφή του κόμματος.

  9. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 11/12/2011 18:26:39

    Σε περίπτωση που η ΝΔ υπερψηφίσει τα νέα οικονομικά μέτρα, που νυχθημερόν προπαγανδίζουν τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης ότι θα ληφθούν, όχι απλά θα πρέπει να ξεχάσει την αυτοδυναμία αλλά θα ανακηρυχθεί συνένοχη στην εξαθλίωση των Ελλήνων. Ο πατριωτισμός του Αντώνη Σαμαρά δεν πρέπει να επιτρέψει την ολοκλήρωση του εγκλήματος κατά της Ελλάδας.

    • hunter_dog avatar
      hunter_dog @ Παναγιώτης 11/12/2011 22:53:04

      Παναγιώτη αυτό είναι το ζουμί της υπόθεσης.Αν αυτά τα μέτρα τα επιτρέψει η ΝΔ ας ψάξει να βρεί ψηφοδέλτιο στις κάλπες.Πάντως η σιωπή που τηρούν στην Συγγρού δείχνει ότι θα τα δεχτούν.

  10. αχιλλέας χονδρονάσιος avatar
    αχιλλέας χονδρονάσιος 11/12/2011 18:32:05

    Πριν από χρόνια στη Λάρισα έγινε μία εκδήλωση για το περιβάλλον με την συμμετοχή εκπροσώπων όλων των κομμάτων. Ο του κάθε κόμματος έλεγε τις ωραιολογίες-κενολογίες του. Ο αείμνηστος βουλευτής της μη ορθόδοξης αριστεράς Γιάνναρος πήρε τον λόγο τελευταίος, μικρό το κόμμα του, και σε μιά κρίση ειλικρινείας είπε περίπου. "Ολα αυτά που σας είπαν είναι ψέμματα. Στα κόμματα καμιά ουσιαστική συζήτηση δεν γίνεται ούτε για το περιβάλλον, ούτε για κανένα άλλο μεγάλο ή μικρό θέμα και πρόβλημα που απασχολεί την κοινωνία και την χώρα. Καμιά ηγετική ομάδα, άν υπάρχει τέτοια, δεν ιδρώνει για την ανάγνωση των τρεχουσών αναγκών και την ικανοποίηση τους με προοπτική μιάς τουλάχιστον γενιάς. Τα κόμματα αναλώνονται στα συνθήματα για να υφαρπάσουν την ψήφο του λαού, με την συνδρομή καλοπληρωμένων επικοινωνιολόγων και εταιρειών για την παραπλάνηση του λαού." Οι διαιρέσεις ακροδεξιά, λαική δεξιά, φιλελεύθεροι, κεντρώοι, σοσιαλιστές, αριστεροί, ορθόδοξοι και μη, είναι για να βασιλεύει ένα διαπλεκόμενο πρόστυχο, προσκυνημένο και ανθελληνικό κατεστημένο, διακομματικό, απόλυτα ιδιοτελές. Αυτό το "σύστημα'' διέλυσε όλες πλάστρες δυνάμεις της Πατρίδας μας και έμειναν μονάχα λίγες στέρνες άδειες κι΄ αυτές.
    Η παραγωγή θέλει δουλειά. Η δουλειά θέλει ιδρώτα και αίμα. Για αυτό οι παλιοί λέγανε. "Αν η δουλειά ήταν καλή(εύκολη) θα δούλευαν και οι γύφτοι.

  11. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 11/12/2011 18:43:10

    Ο ΣΑΜΑΡΑΣ Η ΝΔ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ: Για να σχηματίσει ένα κόμμα αυτοδύναμη κυβέρνηση ένας μόνο τρόπος υπάρχει: Να το ψηφίσει ο λαός! Και για να γίνει αυτό, το κόμμα πρέπει να είναι συνεχώς δίπλα στον λαό αδιαφορώντας αν θα σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση! Τώρα πολύ σωστά γράφει ο φάκτορας ότι αφού η ΝΔ συμμετέχει στην "κυβέρνηση" Παπαδήμου για να πάρει αυτοδυναμία πρέπει να δείξει από τώρα η ΝΔ πως θα κυβερνήσει με την στάση που θα κρατήσει στις αποφάσεις που καλείται να λάβει η σημερινή κυβέρνηση. Και τέλος θέλω να προσθέσω, εκτός από αυτά που λέει ο φάκτορας, και κάτι άλλο: Ο Σαμαράς πρέπει να κάνει και κάτι που θα έπρεπε να έχει ήδη κάνει: Να μεταμορφώσει την ΝΔ σε ένα σύγχρονο λαικό πατριωτικό και δημοκρατικό κόμμα. Μόνο με την δική του προσπάθεια δεν πρόκειται να καταφέρει τίποτα. Χρειάζεται και την βοήθεια του κόμματος του.

  12. Θοδωρής avatar
    Θοδωρής 11/12/2011 19:19:33

    Μέχρι να πάρει η ΝΔ την αυτοδυναμία βλέπω τον Συριζα να έχει περάσει πρώτος και τον Σαμαρά να (ξανα)κοιτάει το ταβάνι για κάμποσα χρόνια...

    • Τιγράνης avatar
      Τιγράνης @ Θοδωρής 11/12/2011 20:24:26

      Καλά Θοδωρή, μην ενθουσιάζεσαι εκ των προτέρων τόσο. Περίμενε πρώτα και μετά άρχισε τα χοροπηδήματα... Αλήθεια, ο Δαλάι Λάμα που πήγε;

  13. Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος avatar
    Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος 11/12/2011 19:37:16

    Οπως αναφέρεται στο κεντρικό σχόλιο η συνταγή της εκλογικής επιτυχίας είναι ο αντιμνημονιακός λόγος , η αύξηση της κοινωνικής αποδοχής και η σωστή πολιτική συμμαχιών. Καλά όλα αυτά. Πιστεύω πως η ΝΔ θα είναι πρώτο κόμμα με ποσοστά γύρω στο 32%. Το έχω γράψει κάπου από το καλοκαίρι ακόμα. Για να εμπνεύσει όμως το κόμμα ελπίδα και προοπτική στο λαό θα πρέπει ο λόγος της να στηρίζεται σε ένα πολύ καλά τεκμηριωμένο πρόγραμμα στο οποίο ο κάθε Έλληνας, από τον απλό εργαζόμενο ως τον επιχειρηματία να μπορεί να δει κάτι που τον αφορά, τον εαυτό του. Να συνδυάζεται το minimum,το μικρό με την προοπτική, το μεγάλο. Να έχει δηλαδή εσωτερική συνοχή. Nα μπορώ δηλ. εγώ ο απλός δάσκαλος να δω κάτι που με αφορά, είτε θεσμικό είτε οικονομικό και με τον ίδιο τρόπο ο καθένας. Οπότε είναι σαφές πως απαιτείται αρκετή δουλειά για να δημιουργηθεί ένα καλό αποτέλεσμα που να αξίζει να παρουσιαστεί ως 'Ζάππειο 3'.

  14. madprof avatar
    madprof 11/12/2011 19:55:04

    Αγαπητέ, ο βασανισμένος μικρομεσαίος θα πεθάνει της πείνας ούτως ή άλλως και λυπάμαι που σε επαναφέρω στην σκληρή πραγματικότητα. Δεν βλέπεις πως οδηγούνται κατά χιλιάδες στο σφαγείο κοινής διαχείρησης, χωρίς μάλιστα αντίδραση τα ζωντανά alias ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρομαγαζάτορες και μισθωτοί; Μόνο αλαλαγμούς για το ποιος θα είναι ο εκδορέας τους ακούγονται (sic!). Δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα, αδιαμφισβήτητη επιτυχία των συμμοριών του νόμου της Omerta (tres sic!).
    Τέλος η φοροδιαφυγή, η εισφοροδιαφυγή των μικρομάγαζων. Αναλαμβάνουν οι μεγάλοι και τα trust. Όλοι με ελαστικές μορφές εργασίας, υπαρξιακή αβεβαιότητα και μόνη απαίτηση τα ψίχουλα της δουλειακής ελεημοσύνης για την επιβίωση στην κυριολεξία. Για την καταστολή των "αντιφρονούντων" έχει αφηθεί ανεξέλεγκτη η δράση των κοινών ποινικών και συμπληρωματικά τα τάγματα ασφαλείας και κατοχής του Παπουτσή!
    Το άρθρο τα λέει καθαρά: πουλάει ο αντιμνημονιακός λόγος, η ελπίδα και αισιοδοξία στον λαό, η διεύρυνση της λαϊκής αποδοχής και η σωστή τακτική συμμαχιών.
    Δηλαδή Οράματα, Θάματα και κορδέλα στο λαιμό όποιου χρώματος επιλέξει το ζωντανό αρκεί να οδηγηθεί μόνο του, στον εκδορέα επιλογής του!

  15. Φρίξος Γιαννιός avatar
    Φρίξος Γιαννιός 11/12/2011 20:03:11

    Δεν γνωρίζω ποιος έχει γράψει το άρθρο αλλά κατά την ταπεινή μου άποψη βρίσκετε σε λάθος κατεύθυνση όσον αφορά στη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει η Ν.Δ. για την αυτοδυναμία.
    1. Η στάση του Σαμαρά μετά τη στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου είναι ορθή και τεκμηριωμένη. Ο ίδιος ο ελληνικός λαός γνωρίζει πλέον ότι δεν πήγαινε άλλο το μπάχαλο που επικρατούσε τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα. Ο Σαμαράς είναι σύμφωνος ως προς του στόχους του μνημονίου αλλά αντιτίθεται στα μέσα επίτευξης των στόχων που εφαρμόστηκαν ή και εφαρμόζονται, αυτό που τον προάγει αυτή τη στιγμή σαν ηγέτη πολιτικής παράταξης με προοπτική αισιοδοξίας είναι ότι θα προσπαθήσει να ισορροπήσει τις μεθόδους επίτευξης των στόχων με αναπτυξιακό μίγμα μέτρων.
    2. Ο Σαμαράς και η Ν.Δ. θα πρέπει να συσπειρώσεις δυνητικούς ψηφοφόρους και από άλλες κοινωνικές ομάδες. Δεν υπάρχουν πλέον συμπαγείς ομάδες πολιτών με καθαρά κομματικά κριτήρια παλαιού τύπου. Ο μέσος ψηφοφόρος βρίσκετε σε σύγχυση καθότι έχει χάσει την σταθερή των εκλογικών του επιλογών. Ακόμη και παραδοσιακοί δεξιοί έχουν απαγκιστρωθεί πλήρως από αυτή τη σταθερή στο σύστημα αποφάσεων που τους καθορίζει. Αυτό αποδεικνύεται και από το ποσοστό του 30% που δίνουν οι δημοσκοπήσεις στην Ν.Δ. Για να πετύχει η Ν.Δ. μία μεγαλύτερη συσπείρωση θα πρέπει ο Σαμαράς να προάγει ομαδικό σύστημα διοίκησης, να υποστηρίζει και να υποστηρίξει προοπτική συντονισμένης ομάδας ικανών στελεχών δεν πρέπει ούτε ο Σαμαράς αλλά ούτε και εσείς που υποτίθεται τον στηρίζεται να τον ανάγεται σε ηγετική μοναδική μορφή. Οι προσωποπαγείς αντιπαραθέσεις δεν συμφέρουν την Ν.Δ. γιατί έχει όλα τα μέσα απέναντί της, παράλληλα ο δυνητικός ψηφοφόρος πλέον αισθάνεται «καμένος» από τις προσωποπαγείς επιλογές του. Εξάλλου αυτό που λένε όλοι είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει δημόσια διοίκηση διότι δεν λειτουργεί σωστά η οργάνωση μεταξύ υπηρεσιών άρα αυτό που δεν λειτουργεί είναι η ομαδικότητα αυτό λοιπόν πρέπει να προάγει η Ν.Δ.
    3. Για να μπορέσει η Ν.Δ. να συσπειρώσει περισσότερους δυνητικού ψηφοφόρους θα πρέπει να αναφέρεται σε αυτή τη φάση δηλαδή πριν τις εκλογές και στην πιθανότητα μη αυτοδυναμίας και να προετοιμασθεί για κάθε ενδεχόμενο προτείνοντας προγραμματικές συμφωνίες ιδιαίτερα με κόμματα που δημιουργούνται αυτή τη στιγμή από τα αριστερά αναγκάζοντάς τα να αποκαλύψουν συγκεκριμένο πολιτικό λόγο και διάθεση συνεργασίας.
    4. Για να έχουν κάποια ουσία όλα τα παραπάνω η Ν.Δ. θα πρέπει πολύ γρήγορα να ενσωματώσει κάποια νέα άτομα στο πολιτικό της προφίλ ιδιαίτερα από το χώρο των επιχειρήσεων και να κρύψει όσο το δυνατόν πιο επιμελώς αυτούς που έχουν ταυτιστεί με ρουσφέτια, βιλαέτια, ρεμούλες, επάλληλους κεκαλυμμένους κύκλους συνεργασίας με πασοκόσκυλα !!!κ.λπ.
    5. Και να μην ξεχνάμε αυτό που πρέπει να αποικοδομηθεί είναι το σύστημα ΠΑΣΟΚ στο δημόσιο και τη Ζωή στην Ελλάδα αυτό είναι ο πρωταρχικός στόχος εδώ θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε όλη την στοχοθέτηση των εκλογών.

  16. Pileas avatar
    Pileas 11/12/2011 20:29:09

    Η Νέα Δημοκρατία έχει μόνο τον Σαμαρά. Κατά την άποψη μου ο σημαντικότερος ηγέτης της Κεντροδεξιάς από το 1974. Αλλά δεν φτάνει. Όλοι οι άλλοι, αυτοί που βγάινουν και εκπροσωπούν την παράταξη είναι οι ίδιοι. Ούτε ένας καινούργιος δεν βγήκε εκτός ασφαλώς του Φαήλου που κάνει για το λούμπεν της Β Πειραιώς αλλά μέχρι εκεί...

    Όλοι οι άλλοι είναι γιοι και κόρες παλιών βουλευτων ή εσχάτως...εκδοτών που πληγώνουν τον κόσμο της παράταξης. Τους νοικοκυράιους που το μόνο που θέλουν είναι να δουν άξιο κόσμο να βγαίνει εμπρός και να τους αντιπροσωπεύει....

    Τόσο απλά.

    • Φρίξος Γιαννιός avatar
      Φρίξος Γιαννιός @ Pileas 11/12/2011 21:01:33

      αυτή είναι μία παράμετρος!

      • Αιμιλια Σ. avatar
        Αιμιλια Σ. @ Φρίξος Γιαννιός 12/12/2011 13:50:19

        η κυριοτερη ομως!!!!!

  17. Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
    Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 11/12/2011 20:35:11

    Πριν την μεταβατική κυβέρνηση, η τελευταία δημοσκόπηση έβγαζε τη ΝΔ με περίπου 145 έδρες, μετά την αναγωγή. Από τότε αυτό που άλλαξε, είναι τα ποσοστά που δίνουν στα νέα κόμματα οι δημοσκοπήσεις. Εγώ πιστεύω ότι η ΝΔ έχει αυτοδυναμία

  18. axis avatar
    axis 11/12/2011 20:44:55

    Από τη μια πλευρά πράγματι η ΝΔ είναι υποχρεωμένη να παλέψει για την αυτοδυναμία αλλά από την άλλη υπάρχουν και οι ψηφοφόροι που οφείλουν να σταθούν με σοβαρότητα απέναντι στην προοπτική της ακυβερνησίας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη χώρα. Ας μην τα περιμένουμε όλα από τον Σαμαρά. Ο άνθρωπος είναι σοβαρός και τίμιος. Έχει δείξει εμφανώς ότι θέλει να διαπραγματευτεί με τους δανειστές και να οδηγήσει με ασφάλεια τη χώρα σε καλύτερες ημέρες. Αν τώρα οι πολίτες θέλουν να επιλέξουν άλλη ηγεσία ας αναλάβουν και τις ευθύνες τους.

  19. Φρίξος Γιαννιός avatar
    Φρίξος Γιαννιός 11/12/2011 21:05:08

    το θέμα είναι να πάρεις τους πολίτες με το μέρος σου τώρα που είναι τα δύσκολα αυτό που αναφέρεις είναι παθητική στάση δεν σε βγάζει πουθενά!

  20. Panagiotis avatar
    Panagiotis 11/12/2011 21:34:14

    Καλά όλα τα παραπάνω..χώρα να κυβερνήση θα βρεί ο Σαμαράς; να μη πώ η Ν.Δ. καλύτερα, γιατί ακόμα τα ίδια "φρούτα' βλέπουμε, και το ζητούμενο κ.κ., δεν είναι η δεδομένη και από εμένα αποτυχία της κυβέρνησης Παπαδήμου, αλλά ή υλοποίηση για πρώτη φορά ενός σοβαρού προγράμματος εξόδου της χώρας από τη κρίση, η ποιό πάνω σκέψη μου, για το αν θα βρεί χώρα ο Σαμαράς, εννοώ βέβαια αν και κατά πόσο θα συνεχίσει ο απλός ψηφοφόρος να πιστεύει στον Αντώνη!

  21. φωνη avatar
    φωνη 11/12/2011 21:38:17

    Συμφωνώ με τη λογική του άρθρου και με τις προτάσεις όπως συνοψίζονται στην τελευταία παράγραφο.
    Η ατζέντα σίγουρα θα είναι η οικονομία, το μνημόνιο-"αντιμνημόνιο"- η αλλαγή της πολιτικής λιτότητας.Σκεφτόμουν οτι ίσως η ΝΔ πρέπει να εστιάσει και στις άλλες τις προτάσεις όπως είναι η συνταγματική αναθεώρηση, οι αλλαγές στην παιδεία, η εξωτερική πολιτική. Το λεω γιατί οι αντίπαλοί της μειονεκτούν ή είναι σχεδόν ανύπαρκτοι σε αυτά τα θεματα, ουτε που ακούγονται.Επίσης δίνουν την εικόνα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διακυβέρνησης (τουλάχιστον στη ΔΕΘ η ομιλία που ήταν έτσι εμένα μου άφησε την αίσθηση μιας ολοκληρωμένης πρότασεις και σχεδίου οχι μόνο για την οικονομία και θυμάμαι οτι η ομιλία στην αρχή έλεγε " φέτος θα σας πω πως θα κυβερνήσω"). Τέλος, είναι θετικές αλλαγές (για παράδειγμα οι κινήσεις του Σαμαρά στη Μασσαλία για την ΑΟΖ είδα ότι είχαν πολύ θετικά σχόλια απαλλαγμένα κάπως από την κατήφεια των οικονομικών θεμάτων).

    Επίσης, πολύ σημαντικό είναι αυτό που λέτε στο κείμενο η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία. Γιατί πιστεύω ότι όλοι αυτοί οι αναποφάσιστοι ψηφοφόροι όταν έρθει η ώρα των εκλογών, θα θέλουν να κυβερνηθούν, θα θέλουν να βρουν μια σταθερη λύση (γιατί όλη η περίοδος των 2 χρόνων ήταν πολύ ασταθής). Αν νιώσουν οτι η ΝΔ είναι μια αξιόπιστη, σταθερή λύση θα μετακινηθουν προς τη ΝΔ. Επειδή, όμως, έχει τρομάξει το μάτι τους με το ΠΑΣΟΚ που αναιρούσε συνεχώς αυτά που έλεγε, και επειδή υπάρχει και διογκωνεται από τα ΜΜΕ η συνολική εικόνα αναξιοπιστίας στο μεταπολιτευτικό σύστημα, πρέπει η ΝΔ να διαλύει με τα πρόσωπά της και το λόγο τους τις αμφιβολίες τους. Υπάρχει μια ψυχολογική εξάντληση που οδηγει στον αρνητισμό, οι άνθρωποι δεν μπορούν να νιώσουν ήρεμοι, νιώθουν συνέχεια αβεβαιότητα, ανασφάλεια. Πιστεύω οτι ένας ρεαλιστικός, αξιόπιστος και μετρημενος λόγος βοηθάει.

    • madprof avatar
      madprof @ φωνη 11/12/2011 21:52:30

      "Φωνή" οι πολίτες έχουν λαλήσει! Την βγάζουμε με δανεικά όντας εργαζόμενοι 25 χρόνια ενώ τα ΤατιανοΤσιτσιολινοΛησταρχοΚομματόσκυλα επιβιώνουν χλιδάτα. Και τα χείριστα έρχονται.

  22. Αλμωπιευς avatar
    Αλμωπιευς 11/12/2011 21:47:50

    Η Ν.Δ. να κυβερνηση χρειαζεται ποσοστα υπερπυρεξιας δηλαδη πανω απο 41%. Απο τον στοχο αυτον πορρω απεχει. Αλλα και αν αυτο ηθελε επιτευχθει θα ευρισκε η θα βρη ολες τις δημοκρατικες δυναμεις , συνδικαλιστες μεσα μαζικης εξαπατησης και ολα τα παρελκομενα. Η Αθηνα θα καιγεται η περιφερεια ομοιως και ενα μερος των βουλευτων της θα κανει προσωπικες επιλογες. Η Χωρα εχει αντι-ΝΔ συνθεση του εκλογικου σωματος της και εχει υποστει ανηκεστον βλαβην απο την ιδεολογια της ΠασοκοΚΚΕ-συνασπιστιλας που αυτην τη χρονικη συγκυρια ειναι πολυδιασπασμενη .Σε περιπτωση κυβερνησης ΝΔ την επομενη μερα εχουν ενωθει εναντιον σε οτι νομιζουν οτι εκπροσωπει . Τη συνεχεια τη εχουμε ξαναζησει.Ας περιμενουμε και ας αντιγραψουμε τους ισλαμιστες της γειτονος πρακτικα και στρατηγικα . Δεν αποτελουμε κυριαρχη ιδεολογια ,και θα αργησουμε να γινουμε.Εως τοτε υγεια δυναμη και πολυτεκνια

  23. Πέτρος. Μ avatar
    Πέτρος. Μ 11/12/2011 22:13:38

    Για την αυτοδυναμία.
    Πολλά θα κριθούν από το περιεχόμενο της δανειακής , των γενικών κατευθύνσεων και μέτρων που θα την συνοδεύουν (Nέο Mνημόνιο) , ζητήματα εκχώρησης εθνικής κυριαρχίας , χρονικά πλαίσια δεσμεύσεων κλπ. και την στάση που θα τηρήσει η ΝΔ σε αυτά.
    Υπάρχουν κόκκινες γραμμές στο ''αναπόφευκτο''; Αν ναι , να τεθούν έγκαιρα.

    Επίσης πρέπει να δοθεί σαφές μήνυμα , μη πιθανότητας μετεκλογικής συνεργασίας με τα κόμματα που ψήφισαν Μνημόνιο Ι- Μεσοπρόθεσμο (ΠΑΣΟΚ - ΛΑΟΣ -ΔΗΣΥ) και ευθύνονται αποκλειστικά για την σημερινή κατάσταση

  24. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/12/2011 22:19:49

    O "αντιμνημονιακος λογος" ειναι εξαπατηση του λαου.
    Οι μερες που μπορουσε μια χωρα να ειναι στο ευρω και να μην εφαρμοζει μνημονια εχουν περασει.
    Με τις χθεσινες αποφασεις της ΕΕ ΟΛΕΣ οι ευρωζωνικες χωρες θα εφαρμοσουν ενα ειδος μνημονιου αναλογα με την περιπτωση τους για να εχουν ισοσκελισμενο προυπολογισμο.
    Εχει κανενα οφελος ο Σαμαρας να βγει και μετα να τον κατηγορουν σαν τον ΓΑΠ οτι ειπε ψεματα;

    • anonymous avatar
      anonymous @ ψυχραιμια 11/12/2011 22:50:51

      Πιστεύεις εσύ ότι είναι υλοποιήσιμες οι πρόσφατες αποφάσεις; Εγώ θεωρώ ότι όχι απλά δεν είναι αλλά είναι και κτηνώδεις. Το 3% έλλειμμα σημαίνει ότι η απόκλιση που μπορούμε να έχουμε είναι 9 δις Ευρώ. Αυτό δε μπορούμε να το έχουμε κάθε χρόνο αλλά μόνο μια φορά και μετά μεταφέρεται στον επόμενο χρόνο. Το ποσό μπορεί να ανέβει μόνο αν ανέβει και το ΑΕΠ.
      Για να καταλάβεις πόσο ηλίθιοι είναι σου φέρνω ένα παράδειγμα από κάποιον από εμάς με 10.000 ετήσιο εισόδημα.Αν αυτός ο άνθρωπος στο τέλος του χρόνου έχει έλλειμμα 300 Ευρώ κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει πρόβλημα. Είναι απόλυτα ελέγξιμο και καλύπτεται.

    • φωνη avatar
      φωνη @ ψυχραιμια 12/12/2011 03:35:36

      Κοίτα ο Σαμαράς εξ αρχής όταν είπε οχι στο μνημόνιο είπε θα σεβαστώ την υπογραφή της χώρας και ποτέ δεν ήταν η αντιμνημονιακή του στάση το όχι σε όλα. Δεν ήταν όπως η αριστερά που ως προς το μνημόνιο έλεγε και λεει οχι σε όλα. Είπε οτι θα προσπαθήσω να βγούμε μια ώρα αρχύτερα και γιαυτό είναι απραίτητο να γίνει επανεκκίνηση της οικονομίας.

      Συμφώνησε με τους στόχους μιας και αυτός έλεγε να μηδενίσει το έλλειμμα, αυτοί λέγανε να το μειώσουνε οπότε δεν υπήρχε μάλλον λόγος διαφωνίας. Επέμενε να τους λέει οτι συμφωνώ με τους στόχους και επέμενε να τους λέει οτι ψηφίζω αυτα στα οποία συμφωνώ.
      Ομως διατύπωσε εξ αρχής πολύ συγκεκριμένες διαφωνιες: μεγάλη ύφεση, υπερχρέωση και κοινωνικές εκρήξεις. Άσε τα 2 τελευταία προς το παρόν. Για την ύφεση είπε αν δεν υπάρξει επανεκκίνηση και ανάκαμψη δε θα πιαστούν ούτε οι στόχοι στους οποίους συμφωνούμε. Αποδείχτηκε αυτό.

      Τώρα έχουμε περάσει 2 χρόνια όπου εφαρμόστηκε μια πολιτική που δεν ήταν πολιτική αντιμετώπισης της κρίσης, το αντίθετο ήταν,απόδειξη ότι είμαστε πολύ χειρότερα από την αρχή. Αυτό είναι το θέμα οτι πρέπει να έρθει μια κυβέρνηση να εφαρμόσει μια αληθινή πολιτική αντιμετώπισης της κρίσης. Και εγώ τουλάχιστον έχω πειστεί οτι πολιτική αντιμετώπισης αυτής της κρίσης μόνο με πειθαρχία και χωρίς ανάκαμψη δεν υπάρχει. Ο αντιμνημονιακός λόγος, όπως τον αντιλαμβάνομαι, σημαίνει οτι δεν μπορεί να συνεχιστεί το ίδιο πρόγραμμα ή ένα άλλο ίδιας λογικής αν δεν αντιμετωπίζει την ύφεση και δεν κάνει ανάκαμψη. Σαυτό πρέπει να επιμενει κάποιος γιατί οτι άλλο γίνει χωρίς ανάκαμψη είναι αναποτελεσματικό.

      Και ειδικά αν εφαρμόζει κάθε χώρα της Ευρώπης ένα μνημόνιο έχει σημασία να διαφωνείς με την υφεσιακή πολιτική λιτότητας. Γιατί, όπως είπε στην ομιλία για τον προυπολογισμό, άμα πέσει όλη η Ευρώπη σε ύφεση και γίνει στην Ευρώπη όλη ότι έγινε σε μας ....άντε γεια. Μπροστά σε αυτό το κίνδυνο επιμένεις στις διαφωνίες σου με τις υφεσιακές πολιτικές λιτότητας, γιατί το έχεις δει το έργο και οι στόχοι έτσι δεν πιάνονται.

  25. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 11/12/2011 22:49:51

    Αν η ΝΔ δεν αναρωτηθεί πώς θα ανεβάσει τα ποσοστά της αλλά πώς θα σώσει τους Έλληνες, τότε θα ανεβάσει τα ποσοστά της.

  26. Χανιώτης avatar
    Χανιώτης 12/12/2011 00:31:16

    Ο Α.Σαμαράς έχει καταφέρει να χαράξει σωστή πορεία στα μεγάλα, γενικού ενδιαφέροντος θέματα όπως η οικονομική και εξωτερική πολιτική. Η συνολική παρουσία της Ν.Δ. όμως υστερεί σε δυο διαστάσεις : Πρώτον, στις πολιτικές παρεμβάσεις/προτάσεις σε επιμέρους τομείς, είτε γιατί δεν υπάρχουν επεξεργασμένες θέσεις είτε γιατί δεν προβάλλονται επαρκώς. (Κατ΄εξοχήν παράδειγμα η Υγεία και η Παιδεία) . Δεύτερον, στις παρεμβάσεις/προτάσεις για θέματα τοπικού/περιφερειακού χαρακτήρα. Οι δυο αυτές διαστάσεις (τομεακές και περιφερειακές πολιτικές) μπορούν να προσθέσουν λίγες αλλά κρίσιμες μονάδες στο ρεύμα που ήδη διαμόρφωσαν οι σωστές πολιτικές στα μεγάλα θέματα.

  27. ΑΝΤΩΝΗΣ avatar
    ΑΝΤΩΝΗΣ 12/12/2011 01:55:08

    Η αυτοδυναμία επιτυγχάνεται με πολιτκές αποφάσεις που τονώνουν τον πολίτη στην καθημερινότητά του και την εργασία του. Χωρίς να εισέλθω σε ιδεολογικές αναφορές που μπορούν να δώσουν όραμα στον κόσμο, το κόμμα μπορεί να "δελεάσει" με μέτρα όπως:
    αυτόματη διαγραφή από τον "τειρεσία" όλων όσων μπήκαν από το 2009 και μετά, πάγωμα των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας για όσο θα διαρκέσει το όποιο πρόγραμμα ψηφιστεί για να επανέλθει η χώρα σε βιώσιμο χρέος (10-20 χρόνια), πάγωμα δικαστικών αποφάσεων για χρέη μεταξύ ιδιωτών και ιδιωτών - τραπεζών από το 2009 ,για ποινικές ευθύνες. Αυτά όλα για να μην χαθεί μία ολόκληρη γενιά από 35 εώς 55 χρονών που έπεσαν στην δίνη της κρίσης. Αυτά θα ακουστόυν ως λύσεις πραγματικών προβλημάτων και δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας για όλους τους μικρομεσαίους που βρέθηκαν με την πλάτη στον τοίχο.
    Φαντάζομαι ότι αυτά δεν θα χρειαστεί να τα εγκρίνει η τρόϊκα.

  28. blue nile avatar
    blue nile 12/12/2011 02:13:49

    Είναι πολύ δύσκολο για τη ΝΔ να βγει αυτοδύναμο πρώτο κόμμα. Η κυβέρνηση Παπαδήμου στην οποία συμμετέχει δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την προσπάθεια. Το παιχνίδι χάνεται βέβαια πιο πολύ από το
    στελεχιακό δυναμικό του κόμματος είτε είναι ανεπαρκές είτε συνγκλίνει με την θυγατέρα. Κάτι για το οποίο φέρει ευθύνη και ο Σαμαράς που δυο χρόνια τώρα εμπιστευεται ανίκανους και τέκνα της διαπλοκής. Αν τελικά δεν κυβέρνησει ποτέ και ως αριστοκράτης του ορθού λόγου δεχτεί τη δική του συνευθύνη θα μετανιώσει πικρά για το γεγονός ότι τώρα ζεσταίνει φίδια στον κόρφο του.

  29. ΙΩΝΑΣ2 avatar
    ΙΩΝΑΣ2 12/12/2011 02:20:00

    Στο χαλι που βρισκομαστε κυριοι αυτοδυναμες κυβερνησεις μας οδηγησαν.
    Ας παψουμε επιτελους να βλεπουμε την αυτοδυναμια των κομματων
    και την λεγομενη ισχυρη λαικη εντολη-που οταν γινουμε κυβερνηση την ξεχναμε 'η την ξεπουλαμε-ως μοναδικη προυποθεση κυβερνησιμοτητας.
    Ας το καταλαβουν εκει στην Νεα Δημοκρατια οτι ο Λαος στις επομενες εκλογες ΔΕΝ θα δωσει αυτοδυναμια σε κανενα κομμα οσο και αν τον εκβιαζουν.
    Ας ξεκινησει απο τωρα μια προσπαθεια που θα εχει στοχο την κυβερνηση με σα απο συνεργασιες κομματων που πρεσβευουν την ανεξαρτησια της χωρας και την αυτοδυναμη αναπτυξη.
    Την επαναδιαπραγματευση των ορων δανεισμου και την καταργηση των επωδυνων φορων και χαρατσιων.
    Ετσι μπορει να φτασει στην κυβερνηση αν αυτο πραγματι επιθυμει η ηγεσια της Ν.Δ. και οχι πατωντας σε δυο βαρκες.
    Να στηριζουμε δηλαδη την κυβερνηση Παπαδημου να ψηφιζουμε ολα τα σκληρα μετρα και μετα να παμε σε εκλογες ζητωντας αυτοδυναμια.
    Ε δεν πιανεται πλεον κοροιδο ο Λαος μετα το χουνερι που επαθε απο τον Παπανδρεου.(Λεφτα υπαρχουν...)

  30. Γιαννης Ν. avatar
    Γιαννης Ν. 12/12/2011 03:00:03

    Δεν χρειάζεται αντιμνημονιακός λόγος αλλά αμτιμνημονιακές πράξεις σαν κι αυτές που ΔΕΝ έκανε η ΝΔ τελευταία.
    Χρειάζεται πρόγραμμα αλλά και κεντρικό σύνθημα.
    Πρέπει να δώσει όραμα και προοπτική αλλά και βραχυχρόνιες πολιτικές άμβλυσης των συνεπειών της κρίσης . π.χ. μείωση των δόσεων για παλιά δάνεια σε ποσοστό ανάλογο της μείωσης του οικογενειακού εισοδήματος (και για όσο διάστημα διαρκεί αυτή με εγγύηση τα χρήματα που δίνουμε (ως κράτος) στις τράπεζες.
    Πέρα από τα χιλιοειπωμένα (πάταξη της φοροδιαφυγής κλπ.) χρειάζονται μέτρα που θα εξαγγελθούν από πριν.
    Αναδιάρθρωση του Δημοσίου με συγκεκριμένα μέτρα (και όχι απολύσεις) γιατί το λειτουργικό κράτος θα είναι ο βραχίονας επιβολής της πολιτικής σου.
    Αναδιάρθρωση της υγείας , έμφαση στην παιδεία (και όχι αμερικανιές)
    Ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική (σαν αυτή του Καραμανλή που τον φάγανε)
    Νομική μεταρρύθμιση ώστε να καταργηθούν παράθυρα και αλληλεπικαλύψεις (τεράστια αλλαγή και πρόοδος) ολοκλήρωση του Κτηματολογίου κλπ.
    Ο καθένας μας μπορεί να πει δεκάδες……
    Το σημαντικό είναι να φύγει η ΝΔ από το κάδρο της συγκυβέρνησης και φυσικά να μην υπογράψει το Μνημόνιο 3 (γιατί τότε η μη υπογραφή του Μνημονίου 1 θα είναι κακόγουστο αστείο).
    Το σημαντικότερο όλων είναι να μας πει αρμοδίως η ΝΔ ( ή έστω να το υπονοήσει) αν ο αγώνας για το ευρώ είναι υπέρτερος της εθνικής αξιοπρέπειας και ανεξαρτησίας. Γιατί αν δεν είναι τότε:
    Αφου το κόμμα του Μνημονίου τοποθετείται στη μέση τότε θα πρέπει να περικυκλωθεί. Η ΝΔ μπορεί να έχει περισσότερα κοινά με την ΔΗΜΑΡ ή το ΣΥΡΙΖΑ ή το Αρμα πολιτών παρά με το ΔΗΣΥ το ΛΑΟΣ η το ΠΑΣΟΚ. Γιατί οι εθνικοί αγώνες για ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια θα πρέπει να τυγχάνουν ευρύτερης λαϊκής αποδοχής ή έστω ανοχής και να στηρίζονται σε κοινωνικές συμμαχίες.

  31. ΜΠ avatar
    ΜΠ 12/12/2011 13:54:02

    "...Ο ΣΑΜΑΡΑΣ Η ΝΔ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ: Για να σχηματίσει ένα κόμμα αυτοδύναμη κυβέρνηση ένας μόνο τρόπος υπάρχει: Να το ψηφίσει ο λαός! Και για να γίνει αυτό, το κόμμα πρέπει να είναι συνεχώς δίπλα στον λαό αδιαφορώντας αν θα σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση! " σωστά τα γράφετε κύριε Δημάρη.
    +100000000

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.